Istorija| Jubileji| Na današnji dan| Nostalgija

Srećan praznik drugarice i drugovi

uros_vozdovac RSS / 29.11.2016. u 11:17

Danas je svakako dan za nostalgiju, na nju, hvala na pitanju, niko nije imun, zašto bi mene zaobilšo. Sluša se malo muzka Jugoslavije, sećamo se da smo na današnji dan baš lepo, obilato jeli, mi se radovali slobodnim danima, putovalo se dosta - kod rodbine na selo, jer svinjokolj je, a umeo je počesto i da nas obraduje sneg...
Trpeza je bila gotovo uniformna, ali svakako nije u porodičnim budžetima predstavljala jamu, a znao je da nas zadesi i malo bolji TV program sa kvalitetnijim sadržajem.

Pristojan praznik pristojnih ljudi - Jugoslovena.

Danas, ostala nam nostalgija, pa mi bude malo krivo što ovo pišem sa posla, a ne od kuće, gde bih svakako zalivao neku prasetinu u šporetu, ali tu smo gde smo.

Šta sam hteo? A da, umal` da zaboravim...

Starija princeza, sve češće traži da joj pričamo o Jugoslaviji, pa vidim, dopada joj se. Možda nam malo ne veruje, ali svakako joj se dopada. Niko nije imun na društvo, pa ni ona, a šta će; odrastala je ovde, uz ciničan i gorak društveni mejnstrim, ne čudi me da joj se ono čini boljim i sadržajnijim... Uostalom jedina država u kojoj sam ja bio mlad, poletan bila je Jugoslavija, sa Srbijom je stiglo ovo što jeste, možebiti da u našim pričama i Juga izgleda bolja nego što jeste bila, ali da je ovo gore - ne treba nam ulepšavanje, doboljan jepogled kroz prozor. Tako se nekako i danas pričamo o nostalgiji.

Nedostaje mi, možda nekako najviše - samopoštovanje koje smo kao Jugosloveni gajili, na društvenom nivou. I koncept nauke koju je Jugoslavija gajila. Možda pretenciozna ideja i koncept, možda čak i arogantna i nepotkrepljena rezultatima, ali ideja da društvo ozbiljno i strateški ulaže u nauku, jeste ono što mi nedostaje.

Sasvim slučajno u jednom projektu na kojem radim ariviramo neki dokumentarni materijal, 1960. godine osnovan Institut koji je eksperimentisao sa uticajem radijacije na biljni svet. Sve uredno dokumetovano...

Pa se zamislim, na primer danas, Mufty Zukorlić, predsednik odbora za nauku i tehnologiju ove srpske Narodne skupštine, da predano radi na projektu bilo kakvog instituta koji se bavi bilo kakvim naučnim radom, i odmah mi smešno... I taj smeh sliku automatski stavlja u kategoriju nezamislivog. I jeste nezamislivo.


U te dve slike sa jedne strane Pavle Savić i Institut, sa druge strane Mufty i nelegalni objekat kvazi univerziteta krije se suštinska razlika između Jugoslavije i Srbije. I krije se odgovor zašto je Jugoslavija u stvari - neodrživ projekat. Previše jednih a premalo drugih.

Ovim drugima - srećan praznik, on je i dalje naš.

Atačmenti



Komentari (576)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 22:59 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

ja se bum usral od ovog


I ja, kakve sad to veze ima sa tim što si ti ubačeni elemenat?
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:54 29.11.2016

Re: Jugo budalastine

blogovatelj
ja se bum usral od ovog


I ja, kakve sad to veze ima sa tim što si ti ubačeni elemenat?




Pa rechi su shou program:

Ako ima veeeeeecnosti i ako vecnost ima ime, imeeeeeee veeeecnosti je Titovo ime.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:22 29.11.2016

Vala, pocrkaćemo i mi...

...jednog dana. Mislim, mi koji pamtimo tu Jugoslaviju.

Pa da deca mogu da žive.
milos_1 milos_1 21:33 29.11.2016

srecan praznik drugarice i drugovi

Srecan praznik i secanje na jednu epohu.
freehand freehand 21:42 29.11.2016

Pun krug

Pre samo tri a možda čak i dve godine u prvom bih se komentaru Urošu podsmehnuo na naslovu, a onda u spiralama pimplao cinično i zlurado sve nedostatke i mane te države i neka emotivna i topla sećanja na nju.
Danas mi se takvi pimpleri čine kao zlobna, nezrela deca nesposobna da shvate vrednost stvari pa ih lome i na njih pljuju ne bi li na sebe privukli pažnju.
I nekako u tom razmišljanju uvek dođem do one Sidranove istorijske (parafraziram): "Da je Jugoslavija bila sto puta gora no što jeste bila bi i dalje hiljadu puta bolja od onoga što ju je nasledilo."
Žalosno je u svojoj grotesknosti gledati kako se neki od najvećih i najžešćih pljuvača na ideju i istoriju te Jugoslavije kao grobnice ovog ili onog naroda zapenjeno zalažu za ulazak svojih državica u EU - politički lošu imitaciju te Jugoslavije sa manama i greškama proporcionalno uvećanim u odnosu na nju. I sve uz mantru "Jugoslavija? Nikad više!"
niccolo niccolo 21:47 29.11.2016

Re: Pun krug

Pre samo tri a možda čak i dve godine

Svaka čast Vučiću, za samo dve godine je postigao da Free postane vatreni jugonostalgičar.
freehand freehand 21:55 29.11.2016

Re: Pun krug

niccolo
Pre samo tri a možda čak i dve godine

Svaka čast Vučiću, za samo dve godine je postigao da Free postane vatreni jugonostalgičar.

Ma jok. Nisam ja jugonostalgičar. Nemam emociju tog tipa, ali sasvim drugačije sagledavam i državu, i politiku, i sistem te države.
napisah pun nkrug u naslovu komentara u nameri da pišem mnogo više o sopstvenim idejama i doživljajima društva od čitanja DRaga Buvača, Zorana Sekulića, Danasa, NIN-a, Mladosti, Borbe, Vremena i dalje do danas, kroz uviđanje velikih mana tadašnjeg aparata do razočaranjea zbog katastrofe današnjih surogata velikih ideja.
No mrzi me. Neki drugi put.
I sve to ama baš nikakve veze sa Vučićem nema, sem, možda što je sobom pod nos ovom društvu gurnuo bezobrazno uglancano i čisto ogledalo.
niccolo niccolo 21:59 29.11.2016

Re: Pun krug

Ma jok. Nisam ja jugonostalgičar.

Ma dobro, to je ionako suštinski nebitno. Kao što sam pre neki dan rekao Hučiju za četnike, prošlost je prošlost i tamo treba i da ostane. Ali se baš lepo namestilo za čestitanje Vučiću
urbana_gerila urbana_gerila 22:15 29.11.2016

Re: Pun krug

freehand
Žalosno je u svojoj grotesknosti gledati kako se neki od najvećih i najžešćih pljuvača na ideju i istoriju te Jugoslavije kao grobnice ovog ili onog naroda zapenjeno zalažu za ulazak svojih državica u EU - politički lošu imitaciju te Jugoslavije sa manama i greškama proporcionalno uvećanim u odnosu na nju. I sve uz mantru "Jugoslavija? Nikad više!"



ja bih izbegao takva poređenja kao uvredljiva po sfrj, a ako baš mora metafora - uporedio bih eu i depersonalizovane birokrate na njenom čelu sa vaktom kada je ovde stolovalo kolektivno predsedništvo.
pesnik bi rekao - prde u prašinu.
dolazel dolazel 22:05 29.11.2016

ko je kriv

Pa se zamislim, na primer danas, Mufty Zukorlić, predsednik odbora za nauku i tehnologiju ove srpske Narodne skupštine, da predano radi na projektu bilo kakvog instituta koji se bavi bilo kakvim naučnim radom, i odmah mi smešno... I taj smeh sliku automatski stavlja u kategoriju nezamislivog. I jeste nezamislivo.


Zapravo je bas zamislivo. Nas narod se nesto ne buni mnogo, naucen je vekovima da gleda svoja posla i cuti jerbo ode glava...ali glavni problem je sto se nikada ili jako retko buni onaj ko treba. Cute policajci, cute opstinari, cute tuzioci, cute generali, cute politicari, cute starci sa borackim stazom iako znaju da svejedno umiru za koju nedelju, cute novinari jer je sigurnije....svi cute i cekaju da neko drugi dohvati vreo krompir - cast izuzecima kojih jedva da ima. Posledica svega da imate stipendistu Saudi Barbarije kako vec kaze Taleb, tamo gde ne bi smeo biti.
I da ne zaboravimo orgije pakosnih kurajbera (ovih dana se umeju voditi kao blogovatelj) vazda spremnih da svoje neumece i neostvarenost iskale tako sto ce vec nesto pokvariti nekom drugom.
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:27 29.11.2016

Re: ko je kriv

dolazel
Pa se zamislim, na primer danas, Mufty Zukorlić, predsednik odbora za nauku i tehnologiju ove srpske Narodne skupštine, da predano radi na projektu bilo kakvog instituta koji se bavi bilo kakvim naučnim radom, i odmah mi smešno... I taj smeh sliku automatski stavlja u kategoriju nezamislivog. I jeste nezamislivo.


Zapravo je bas zamislivo. Nas narod se nesto ne buni mnogo, naucen je vekovima da gleda svoja posla i cuti jerbo ode glava...ali glavni problem je sto se nikada ili jako retko buni onaj ko treba. Cute policajci, cute opstinari, cute tuzioci, cute generali, cute politicari, cute starci sa borackim stazom iako znaju da svejedno umiru za koju nedelju, cute novinari jer je sigurnije....svi cute i cekaju da neko drugi dohvati vreo krompir - cast izuzecima kojih jedva da ima. Posledica svega da imate stipendistu Saudi Barbarije kako vec kaze Taleb, tamo gde ne bi smeo biti.
I da ne zaboravimo orgije pakosnih kurajbera (ovih dana se umeju voditi kao blogovatelj) vazda spremnih da svoje neumece i neostvarenost iskale tako sto ce vec nesto pokvariti nekom drugom.


ma gde zamislivo, zezaš se. Zukorlić radi na razvoju nauke. Ma idi...
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:00 29.11.2016

Re: ko je kriv

ma gde zamislivo, zezaš se. Zukorlić radi na razvoju nauke. Ma idi...


U, Urke, skroz ti je pogrešno sećanje.
Pa tamo je svaka šuša mogla da bude šta god, samo ako je bila lojalna partiji.
Kroz onu kumrovačku školu je prošao svakakav polusvet i posle toga posato neki faktor.

A i Titovi stipendisti su bili samo oni koji su se na vreme i bez ostatka aktivirali u partiji.
Nikakav drugi uslov nije bio potreban.
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:17 29.11.2016

Re: ko je kriv

hoochie coochie man
ma gde zamislivo, zezaš se. Zukorlić radi na razvoju nauke. Ma idi...


U, Urke, skroz ti je pogrešno sećanje.
Pa tamo je svaka šuša mogla da bude šta god, samo ako je bila lojalna partiji.
Kroz onu kumrovačku školu je prošao svakakav polusvet i posle toga posato neki faktor.

A i Titovi stipendisti su bili samo oni koji su se na vreme i bez ostatka aktivirali u partiji.
Nikakav drugi uslov nije bio potreban.

Ma dobro evo to je tačno... Ali kako to što je tačno garantuje da jedan Zukorlić uopšte radi na razvoju nauke? Da mu uopšte pada na pamet?

Evo da kumrovačka škola je - ma sve što misliš o njoj, ali Zukorlić je danas, sad. A on sa naukom ima volje, želje i motiva...

Mislim stvarno kako Mufty da pravdamo sranjima od pre tri decenije...
freehand freehand 23:22 29.11.2016

Re: ko je kriv

Ma dobro evo to je tačno...

Šta je tačno? Da si mogao biti sve ako si bio u partiji? Gluposti.
Da si morao biti u partiji da bi došao do pozicije?
Besmislica.
Pogledaj najveća imena nauke, kulture, umetnosti, pa odgovori sam sebi na to pitanje.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:24 29.11.2016

Re: ko je kriv

Ali kako to što je tačno garantuje da jedan Zukorlić uopšte radi na razvoju nauke? Da mu uopšte pada na pamet?


Ma ne garantuje uopšte, naravno.
Niti muftyja zanima nauka u Srbiji, i u to sam uveren, ne branim ja muftija, ali mi zaparalo ovo što si rekao da tako šta u jugi nije bilo moguće.
Bilo je i te kako je bilo i takvih i još gorih stvari.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:25 29.11.2016

Re: ko je kriv

Šta je tačno? Da si mogao biti sve ako si bio u partiji? Gluposti.


Novopečeni su uvek pravoverniji od staropečenih :)

Da si mogao biti sve ako si bio u partiji?


Ne, ali ako nisi bio u partiji teško da si mogao biti išta.
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:26 29.11.2016

Re: ko je kriv

freehand
Ma dobro evo to je tačno...

Šta je tačno? Da si mogao biti sve ako si bio u partiji? Gluposti.
Da si morao biti u partiji da bi došao do pozicije?
Besmislica.
Pogledaj najveća imena nauke, kulture, umetnosti, pa odgovori sam sebi na to pitanje.

ma evo na sve pristajem, majkemi, samo da dobijem odgovor - kako to tačno pravda/objašnjava Mufty na čelu Odbora za nauku i tehnologiju Narodne Skupštine Republike Srbije. Šta tačno goni Srbiju da joj baš ovaj pregaoc bude na tom mestu.

Onda može sve, ali sve.
freehand freehand 23:27 29.11.2016

Re: ko je kriv

ma evo na sve pristajem, majkemi, samo da dobijem odgovor - kako to tačno pravda/objašnjava Mufty na čelu Odbora za nauku i tehnologiju Narodne Skupštine Republike Srbije. Šta tačno goni Srbiju da joj baš ovaj pregaoc bude na tom mestu.

Onda može sve, ali sve.

Napiši Vučiću pismo. To ti je jedina meritorna adresa.
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:30 29.11.2016

Re: ko je kriv

hoochie coochie man
Ali kako to što je tačno garantuje da jedan Zukorlić uopšte radi na razvoju nauke? Da mu uopšte pada na pamet?


Ma ne garantuje uopšte, naravno.
Niti muftyja zanima nauka u Srbiji, i u to sam uveren, ne branim ja muftija, ali mi zaparalo ovo što si rekao da tako šta u jugi nije bilo moguće.
Bilo je i te kako je bilo i takvih i još gorih stvari.

e vidiš gotovo sam ubeđen da nije, i da su nauka i uopšte tehnička inteligencija u SFRJ bili malo kontra tog opšteg svetonazora. Znaš nisam baš bzvz tako nostalgičan za baš tim segmentom društva.

On jeste ono što je bilo najbolje u SFRJ. I nije po naučnim institucijama, dobro de, bar na rukovodećim mestima bilo mediokriteta kako se Srbiji upravo dešava.

Ok, ok, svi su imali partijske knjižice, ali ipak,,, Po institutima se znao red.
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:31 29.11.2016

Re: ko je kriv

freehand
ma evo na sve pristajem, majkemi, samo da dobijem odgovor - kako to tačno pravda/objašnjava Mufty na čelu Odbora za nauku i tehnologiju Narodne Skupštine Republike Srbije. Šta tačno goni Srbiju da joj baš ovaj pregaoc bude na tom mestu.

Onda može sve, ali sve.

Napiši Vučiću pismo. To ti je jedina meritorna adresa.

Na to ne pristajem, znaš. Ima nečeg iznad Vođe, a to je društveno pristajanje na Vođu. Malo se meri kvalitet ljudi.
freehand freehand 23:35 29.11.2016

Re: ko je kriv

Na to ne pristajem, znaš. Ima nečeg iznad Vođe, a to je društveno pristajanje na Vođu. Malo se meri kvalitet ljudi.

Pa kad si navalio baš - ti u zemlji u kojoj je Toma Nikolić predsednik, Jorgovanka Tabaković guverner, Maja Gojković predsednik skupštine, Vulin i STefanović ministri... Ti se uhvatio baš muftije koji je izboksovao mesto sa koga ne utiče ni na šta sem što malo ucenjuje i pokušava da istrguje akreditaciju za svoju pizdariju od univerziteta?
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:36 29.11.2016

Re: ko je kriv

freehand
Na to ne pristajem, znaš. Ima nečeg iznad Vođe, a to je društveno pristajanje na Vođu. Malo se meri kvalitet ljudi.

Pa kad si navalio baš - ti u zemlji u kojoj je Toma Nikolić predsednik, Jorgovanka Tabaković guverner, Maja Gojković predsednik skupštine, Vulin i STefanović ministri... Ti se uhvatio baš muftije koji je izboksovao mesto sa koga ne utiče ni na šta sem što malo ucenjuje i pokušava da istrguje akreditaciju za svoju pizdariju od univerziteta?

pa jes ono em mi legao na fetiš, em je paradigma, pa zašto da ne?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:37 29.11.2016

Re: ko je kriv


On jeste ono što je bilo najbolje u SFRJ. I nije po naučnim institucijama, dobro de, bar na rukovodićem mestimo bilo mediokriteta kako se Srbiji upravo dešava.


Uh, nije baš tako.
Nije bilo moguće da partija bilo šta prepusti stihiji.
Nije bilo institucije koaj nije imala svoju partijsku čeliju, svoj partijsku organizaciju.
Naravno, postojali su ljudi koji nisu bili članovi partije, ali nije bilo institucije koja nije imala svoju partisjku organizaciju.
Svaka firma ju je imala, svaka škola, svaki institut, svaki fakultet, pa i SANU je imao svoju ćeliju.

Svugde, ali baš svugde je partija bila prisutna i nadzirala.

maksa83 maksa83 23:38 29.11.2016

Re: ko je kriv

Vulin i STefanović ministri...

Vulina ne dirati.

Kad mi nešto ne ide kako treba uvek pomislim "pa dobro jbg - bar nisi Vulin" i onda kao da neko sunce sine.
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:44 29.11.2016

Re: ko je kriv

hoochie coochie man

On jeste ono što je bilo najbolje u SFRJ. I nije po naučnim institucijama, dobro de, bar na rukovodićem mestimo bilo mediokriteta kako se Srbiji upravo dešava.


Uh, nije baš tako.
Nije bilo moguće da partija bilo šta prepusti stihiji.
Nije bilo institucije koaj nije imala svoju partijsku čeliju, svoj partijsku organizaciju.
Naravno, postojali su ljudi koji nisu bili članovi partije, ali nije bilo institucije koja nije imala svoju partisjku organizaciju.
Svaka firma ju je imala, svaka škola, svaki institut, svaki fakultet, pa i SANU je imao svoju ćeliju.

Svugde, ali baš svugde je partija bila prisutna i nadzirala.



sve je to tačno, ali...

Mogao si da budeš član partije, prvoborac, šta hoćeš - morao si da imaš akademsku karijeru da bi mogao da te razmatra komitet za rukovodeći položaj.Bar u ovoj ligi.
Odličan primer je Pavle Savić - jes` bio član Vrhovnog štaba - jeste. Ali se bavio naukom.
Tada Neše i kupljeni doktorati naprosto ni u obzir nisu uzimani a kamoli da su dobijali rukovodeća mesta.
Naprosto su ljudi koji su nadzirali bili kvalitetniji. Banalizacija je nastala kada se društvo svelo na Srbiju, a vi mislite šta hoćete :)


uros_vozdovac uros_vozdovac 23:45 29.11.2016

Re: ko je kriv

maksa83
Vulin i STefanović ministri...

Vulina ne dirati.

Kad mi nešto ne ide kako treba uvek pomislim "pa dobro jbg - bar nisi Vulin" i onda kao da neko sunce sine.

Ima ova Srbija danas Vulina za svaku priliku i potrebu...
Sumnjam da samo čuči negde Vulin sys admin/programer da nam zajaše na grbaču...
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:11 30.11.2016

Re: ko je kriv

Mogao si da budeš član partije, prvoborac, šta hoćeš - morao si da imaš akademsku karijeru da bi mogao da te razmatra komitet za rukovodeći položaj.Bar u ovoj ligi.


Ako govoriš o ligi u kojoj je sada muftija, pa to je ipak skupština i skupštinski odbor.
Taj nivo u Jugoslaviji je bio toliko nebitan jer je bio pod takvim uticajem parije, da je i ovo što sad imamo uodnosu na to savršenstvo.
Tamo se tek skupljalo s koca i konopca i to isključivo po partijskim parametrima.
Tu sigurno nije mogao da proče neki nekomunista.
Možda je i tamo postojao neki odbor za nauku, i bog te pita koji muftija je tamo sedeo, možda sto puta gori od ovoga.


Tada Neše i kupljeni doktorati naprosto ni u obzir nisu uzimani a kamoli da su dobijali rukovodeća mesta.


Nije bilo kupljenih diploma ali jeste brzometnih.

Ako je, npr, metalostrugar otišao u Kumrovec i završio taj kurs(a svi koji odu završe) taj se više za strug ne vraća.
Završi on i fakultet za godinu dve (to se zvalo studiranje uz rad) i eto ti intelektualca i rukovodioca. Takvi niti su padali na ispitima niti su išta učli, a završavali, kažem, za par godina.
A nije postojao konkurs na koji je bilo ko mogao da se javi da "studira uz rad", jedini način da se to podstigne je da te partija predloži.
A kriterijim nije bi IQ, veruj mi, bio je odanost i lojalnost, čitaj laktanje i dupeuvlakaštvo.

I nije Pavle Savić dobar primer, jer je on sam vrh, i ne može se po njemu ceniti stanje u društvu, stanje čini ona ogomna većina, a tu je svega bilo.

Ušasna je ta država i to stanje bilo, bre, koji vam je đavo?
Ne daj bože da se to vrati.
lira92 lira92 00:32 30.11.2016

Re: ko je kriv

hoochie coochie man


A i Titovi stipendisti su bili samo oni koji su se na vreme i bez ostatka aktivirali u partiji.
Nikakav drugi uslov nije bio potreban.


Nije istina. Dida mi bio rudar i nikad nije bio u partiji, otac i majka, radnici, nisu bili u partiji. Ja nikad nisam bila u partiji (niti bih ikad bila u bilo kakvoj partiji), a bila sam stipendist Titovog fonda.
blogovatelj blogovatelj 01:55 30.11.2016

Re: ko je kriv

I da ne zaboravimo orgije pakosnih kurajbera (ovih dana se umeju voditi kao blogovatelj) vazda spremnih da svoje neumece i neostvarenost iskale tako sto ce vec nesto pokvariti nekom drugom


Neko te dirao?
dolazel dolazel 20:23 30.11.2016

Re: ko je kriv

Neko te dirao?


bloger ne blogovatelj, greska. odnosi se na sve trolovadzije sto pljuckaju i vredjaju
blogov_kolac blogov_kolac 23:46 29.11.2016

mi sto slavimo Arandjelovdan...

...realno smo u najboljoj poziciji da damo najobjektivniju ocenu o ovome, jer nam ona krkanluk komponenta Svetog Svinjokolja najmanje nedostaje, posto kalendarski gledano i dalje nismo zakinuti za svoju obaveznu godisnju porciju prezderavanja u krugu porodice (i sire) u jako slicnom terminu.

Postoje objektivni i subjektivni razlozi za (jugo)nostalgiju, a ugao posmatranja je od velike vaznosti za krajnju ocenu... tacnije u mnozini "za krajnje ocene" jer su svi ti razliciti uglovi legitimni.

Na primer... ko je, ako ne racunamo majku prirodu "jer je to jedina zemlja u kojoj smo bili mladi" (ubedljivo) najzasluzniji i za objektivne i za subjektivne razloge za nasu nostalgiju prema SFRJ? Slobodan Milosevic! Slobodan Milosevic koji je izigravajuci njenog spasitelja bio grobar druge Jugoslavije (ne tvrdim da bi bez njega opstala, ali ne bi ni izgorela u plamenu krvavog rata) najzasluzniji je sto mi u Srbiji jos uvek nemamo neko bolje drzavno iskustvo, a posto mi i danas zivimo po kvaziideoloskim matricama i mitovima koji su se ispilili u njegovo vreme, kod nas ni ne postoji jasna svest da je ikada i igde bilo bolje.

A da je druga Jugoslavija stvarno bila bas toliko "ekstra" i "super", za njom bi valjda najvise zalili oni kojima je u njoj bilo najbolje po skoro svim merljivim parametrima - Slovenci! A bas u Sloveniji je jugonostalgija najmanja, jer nisu imali svog Slobodana Milosevica (Miru, Seselja, Kostunicu...) koji bi im upropastio tranziciju iz ondasnjeg samoupravnog socijalizma. I ne samo to, nego su Slovenci jako brzo dosli u poziciju da u okviru Evropske Unije spoznaju jedan znatno superiorniji sistem od marksizma-lenjinizma, jednopartijske drzave i prisilnog bratstva i jedinstva.

SFRJugoslavija je bila najbolje mesto za zivot u istocnom bloku, ali samo zato sto je posle 1948. ona samo jednom nogom bila deo komunistickog lagera. Sa druge strane, reci cu opet nesto zbog cega sam ovde ranije upadao u klinc par puta - i u "najgorim kapitalistickim" evropskim zemljama, koje uz to dugo nisu bile ni demokratske ni slobodne po zapadnim merilima, i kojima nije vladao marsal nego obicni generali poput Spanije, Portugala, Grcke... zivelo se "bolje" nego u Titovoj (tj nasoj) Jugoslaviji! Pripisivati ondasnjem rezimu zasluge za ogoman tehnoloski, industrijski, zdravstveni, obrazovni, ...itd... napredak je greska u percepciji, jer je to opsti i globalni fenomen druge polovine XX veka, i desio bi nam se nuzno i uz svaku drugu vlast. Pa jel treba onda tom logikom i Slobi Milosevicu da zahvalimo za pojavu kompjutera, mobilne telefonije, interneta, ... kod nas?? Naravno da ne.

Sa trece pak strane, mnogo je suprostavljenih pro i contra argumenata zbog kojih je tesko dati jednostavnu ocenu. Oni koji se kunu u Tita i tvrde da bi bez njega bilo sve gore, ni sami ne znaju koliko su u pravu. Ljudi ovde ne shvataju da Titova post-WW2 alternativa ni pod razno nikada nisu bili ni Kralj, ni vlada u Londonu, ni Cica Draza... vec iskljucivo likovi poput Vlade Dapcevica! Jugoslavija bi na Jalti u svakom slucaju pripala sovjetskoj interesnoj sferi bez obzira na desavanja na terenu ili jacinu lokalnog komunistickog pokreta, i samo po scenariju izrazito jakog komunistickog lidera postojale su nekakve sanse da se otkacimo od fatalnog uticaja Kremlja/Kominterne, sto se po srecu Jugoslovena i desilo 1948. Ali kada je vec taj najtezi korak bio napravljen 1948. nepravilno je tvrditi da nam je Causeskuova Rumunija bila jedina alternativa, odvojenoj od Rusa Jugoslaviji je jos 50ih ponudjen prijem u NATO, a 70ih prijem u Evropsku ekonomsku zajednicu (pretecu EU)...
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:49 29.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

blogov_kolac

Postoje objektivne i subjektivni razlozi za (jugo)nostalgiju, a ugao posmatranja je od velike vaznosti za krajnju ocenu... tacnije u mnozini "za krajnje ocene" jer su svi ti razliciti uglovi legitimni.

Na primer... ko je, ako ne racunamo majku prirodu "jer je to jedina zemlja u kojoj smo bili mladi" (ubedljivo) najzasluzniji i za objektivne i za subjektivne razloge za nasu nostalgiju prema SFRJ? Slobodan Milosevic! Slobodan Milosevic koji je izigravajuci njenog spasitelja bio grobar druge Jugoslavije (ne tvrdim da bi bez njega opstala, ali ne bi ni izgorela u plamenu krvavog rata) najzasluzniji je sto mi u Srbiji jos uvek nemamo neko bolje drzavno iskustvo, a posto mi i danas zivimo po kvaziideoloskim matricama i mitovima koji su se ispilili u njegovo vreme, kod nas ni ne postoji jasna svest da je ikada i igde bilo bolje.

A da je druga Jugoslavija stvarno bila bas toliko "ekstra" i "super", za njom bi valjda najvise zalili oni kojima je u njoj bilo najbolje po skoro svim merljivim parametrima - Slovenci! A bas u Sloveniji je jugonostalgija najmanja, jer nisu imali svog Slobodana Milosevica (Miru, Seselja, Kostunicu...) koji bi im upropastio tranziciju iz ondasnjeg samoupravnog socijalizma. I ne samo to, nego su Slovenci jako brzo dosli u poziciju da u okviru Evropske Unije spoznaju jedan znatno superiorniji sistem od marksizma-lenjinizma, jednopartijske drzava i prisilnog bratstva i jedinstva.




ako postoji društvo gde je jugonostalgija realna politička kategorija to je komšijska Hrvatska.
freehand freehand 23:52 29.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

ako postoji društvo gde je jugonostalgija realna politička kategorija to je komšijska Hrvatska.



Kad ne padoh sad... Daj malo toga što konzumiraš, nemo si Vulin (izvini Makso al ne mogu da se setim druge pizde koja bi štekala sredstva dok ovako ćereta sa drugarima)
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:53 29.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

freehand
ako postoji društvo gde je jugonostalgija realna politička kategorija to je komšijska Hrvatska.



Kad ne padoh sad... Daj malo toga što konzumiraš, nemo si Vulin (izvini Makso al ne mogu da se setim druge pizde koja bi štekala sredstva dok ovako ćereta sa drugarima)

ajd izguglaj google.hr po terminu "jugonostalgija" zapanjićeš se.
maksa83 maksa83 23:56 29.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

Kad ne padoh sad... Daj malo toga što konzumiraš, nemo si Vulin (izvini Makso al ne mogu da se setim druge pizde koja bi štekala sredstva dok ovako ćereta sa drugarima)

Ne, okej je, to je tačno Vulin - sav lepak za sebe i onda se zatvori u wc i tamo udahni-izdahni-udahni-izdahni...
freehand freehand 00:00 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

uros_vozdovac
freehand
ako postoji društvo gde je jugonostalgija realna politička kategorija to je komšijska Hrvatska.



Kad ne padoh sad... Daj malo toga što konzumiraš, nemo si Vulin (izvini Makso al ne mogu da se setim druge pizde koja bi štekala sredstva dok ovako ćereta sa drugarima)

ajd izguglaj google.hr po terminu "jugonostalgija" zapanjićeš se.

Šta će mi Gugl, pobogu. Ove godine proveo sam skoro dva meseca u Hrvatskoj. Jebo cajke i Đoku Balaševića u areni.
freehand freehand 00:02 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

maksa83
Kad ne padoh sad... Daj malo toga što konzumiraš, nemo si Vulin (izvini Makso al ne mogu da se setim druge pizde koja bi štekala sredstva dok ovako ćereta sa drugarima)

Ne, okej je, to je tačno Vulin - sav lepak za sebe i onda se zatvori u wc i tamo udahni-izdahni-udahni-izdahni...

kakav klozet, kakav lepak? To je, brate, Japi marksista, džakuzi i puni džepovi migranata: afganac, marokanac, libanac. Sve ima a nikom ne da.
maksa83 maksa83 00:05 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

ajd izguglaj google.hr po terminu "jugonostalgija" zapanjićeš se.

E, nema toga tamo, nemoj da se ložiš. Pa tenkovi sa tim oznakama su im vršljali po zemlji. Jedino čega ima tu i tamo je žal za ex yu basket ligom (i to samo među civiliziranim svijetom, ne među čobanima koji se lože na nogomet). Čak imaju i neku paranoju (podgrevanu od strane tamošnjih tabloida) o tajnoj organizaciji koja hoće da ih vrati u Jugoslaviju, ima i neka skraćenica zaboravih kako ide.
maksa83 maksa83 00:05 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

kakav klozet, kakav lepak? To je, brate, Japi marksista, džakuzi i puni džepovi migranata: afganac, marokanac, libanac. Sve ima a nikom ne da.

Ne može onakav da se bude od stvari koje nam je Bog dao i rastu iz zemlje. Mora hemija.

freehand freehand 00:11 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

Mora hemija.

Mora Petrohemija i tajna noćnih cisterni kroz Ovču i Krnjaču
blogov_kolac blogov_kolac 00:12 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

uros_vozdovac
ako postoji društvo gde je jugonostalgija realna politička kategorija to je komšijska Hrvatska.

U Hrvatskoj ima dosta ljudi koji zale za SFRJ, dok u Srbiji postoji dosta ljudi koji misle da je SFRJ bila najbolja drzava na celoj planeti, dok oko toga da je ovde tada sve bilo bolje nego danas postoji opsti konsenzus kod nas. To je ogromna razlika, a koja je znatno manja ako se poredi odnos prema SFRJ u Srbiji i Bosni, koja je po raspadu Jugoslavije prozivela jos strasnije stvari od nas.
vcucko vcucko 00:33 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

blogov_kolac
Ljudi ovde ne shvataju da Titova post-WW2 alternativa ni pod razno nikada nisu bili ni Kralj, ni vlada u Londonu, ni Cica Draza... vec iskljucivo likovi poput Vlade Dapcevica! Jugoslavija bi na Jalti u svakom slucaju pripala sovjetskoj interesnoj sferi bez obzira na desavanja na terenu ili jacinu lokalnog komunistickog pokreta

Od čitave trakavice, ovo ima smisla, a i to polovično.
Ne Jugoslavija nego Srbija (plus CG i MK, naravno). Po liniji Jalte, po liniji svega u Evropi od šizme pa naovamo. Što uveliko menja stvar. I to ljudi ne shvataju. A ka' će ne zna se.
O izboru između para farmerki iz Trsta i dve kesice Vegete sa jedne strane, odnosno guranja svega pod tepih i neminovnosti krvavog raspada kad-tad sa druge... o tome ne bih u ovo vampirsko doba.
Cпокойной ночи!


blogov_kolac blogov_kolac 00:41 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

uros_vozdovac
ajd izguglaj google.hr po terminu "jugonostalgija" zapanjićeš se.
JUGONOSTALGIJA je pezorativan izraz i negativna etiketa nastao bas u Hrvatskoj, ali je vremenom izgubio svoju ostrinu, za razliku od recimo kovanice "jugokomunisticki" koji je tamo jos uvek snazna etiketa u politickim prepucavanjima i prozivkama. U ostalim ex-YU republikama termin jugonostalgija je preuzet, ali bez negativnog konteksta, vec bukvalno, onako kako ga mi danas ovde koristimo na ovom blogu, ili kao sto se koristi u slicnim diskusijama u Makedoniji, CG, BiH ili Sloveniji.

Takodje, treba i biti oprezan u tumacenju pojedinih v(ij)esti koje nam dolaze iz sus(j)edstva. Ako Hrvati u nekoj velikoj nacionalnoj anketi izaberu JBTita za najveceg/najznacajnijeg Hrvata u povijesti i on dobije pet puta vise glasova od Tudjmana, to nikako ne znaci da danas u Hrvatskoj pet puta vise Hrvata vise ceni SFRJ i njeno ustrojstvo od danasnje Hrvatske.
blogov_kolac blogov_kolac 01:02 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

vcucko
po liniji svega u Evropi od šizme pa naovamo.

Linije iscrtavane na Jalti pratile su tragove sovjetskih tenkova sve do Berlina (neutralna Austrija je valjda jedini, i lako objasnjivi izuzetak). Zato je kolevka pravoslavlja Grcka bila van SSSR prinudne uprave, dok su tu bili prikljuceni istocna trecina Nemacke, Cehoslovacka, Madjarska... koje su prethodno istorijski bili van svih zona direktnog uticaja Kremlja ili "pravoslavlja".

U svakom slucaju, Jugoslaviji je bilo sudjeno da tu upadne, i to cela naravno, ali se sticajem pomenutih okolnosti (imala dovoljno snaznog lidera koji bi preziveo sukob sa Rusima) zadrzala samo do 1948.
freehand freehand 07:45 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

Linije iscrtavane na Jalti pratile su tragove sovjetskih tenkova sve do Berlina (neutralna Austrija je valjda jedini, i lako objasnjivi izuzetak).

Volim kad mi jutro počne novim saznanjima. Da sam se noćas, na primer, prestavio - otišao bih ubeđen da su te linije iscrtavane pre prolaska tenkova i to u Teheranu, a da su tenkovi bili SOVJETSKI.
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:39 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

blogov_kolac
uros_vozdovac
ako postoji društvo gde je jugonostalgija realna politička kategorija to je komšijska Hrvatska.

U Hrvatskoj ima dosta ljudi koji zale za SFRJ, dok u Srbiji postoji dosta ljudi koji misle da je SFRJ bila najbolja drzava na celoj planeti, dok oko toga da je ovde tada sve bilo bolje nego danas postoji opsti konsenzus kod nas. To je ogromna razlika, a koja je znatno manja ako se poredi odnos prema SFRJ u Srbiji i Bosni, koja je po raspadu Jugoslavije prozivela jos strasnije stvari od nas.

al` me nagrdiste, nek, neka, jedino me kolac brani...

Dobro de, čekam volej, hehe, biće :)
berman berman 11:51 30.11.2016

Re: mi sto slavimo Arandjelovdan...

Takodje, treba i biti oprezan u tumacenju pojedinih v(ij)esti koje nam dolaze iz sus(j)edstva. Ako Hrvati u nekoj velikoj nacionalnoj anketi izaberu JBTita za najveceg/najznacajnijeg Hrvata u povijesti i on dobije pet puta vise glasova od Tudjmana, to nikako ne znaci da danas u Hrvatskoj pet puta vise Hrvata vise ceni SFRJ i njeno ustrojstvo od danasnje Hrvatske

upravo tako .. ono što se gospodinu Brozu u Hr pripisuje pod pozitivno je realizacija iredentistički nastojanja u Istri, Kvarneru,Zadru... te neutralizaciji srpskog utjecaja na balkanu te hrvatsko profitiranje od srpskog ustanka u NDH i svođenje srpske građansko buržoaske politike u ekvivalenciju sa hrvatskim nacional socijalističkim Hitlerovim saveznicima
( promidžba prisutna i kod ovdjeblogujušćih političkih hrvata )
nask nask 00:08 30.11.2016

Sarma

Po mom mišljenju SFRJ je propala zbog sarme. Meni - kao velikom zavisniku od sarme - je taj 29. novembar bio i ostao dan otvaranja sezone jedenja sarmi. To što dan ranije počinje veliki post tada mi nije ništa značilo, a danas sam uveren, ne, danas znam da je SFRJ propala zbog svog tog mrsa u dane posta.
gedza.73 gedza.73 07:29 30.11.2016

Ranking

Po pričama starijih fića je bio jedan od najboljih automobila.
Svako mogao da ga kupi, svako da popravi, proizvodio se u nekoliko boja, bio domaća radinost (samo je licenca za auto bila 'tuđa'), 750 i 850 cm3.
Modularan pa si mogao lako da od manjeg putničkog auta dobiješ mini bus ili teretni po potrebi.
Sa galerijom i kukom je već postajao ozbiljno prevozno sredstvo.

U poređenju sa volovskom zapregom kojom su se prevozili ljudi pedesetak godina ranije iskorak u svemir.
U poređenju sa flotilom automobilima koji su se proizvodili u istom ili sličnom periodu u ozbiljnijim zemljama freza na četiri točka.

Ne sumnjam da bi puno ljudi ponovo kupilo tako tehnički napredan auto (nije imalo potrebe poboljšavati mu performanse kad je jednom bio tako vrhunski napravljen) kako bi uživali u opuštenoj i udobnoj vožnji kao u detinjstvu kad je neko drugi vozio dok su oni, mali, ušuškani spavali u prostranom zadnjem delu.

fića

alfa


Od pedeset i neke do osamdeset i neke. Malo nedostajalo da prebaci u dvadeset prvi vek u izvornom obliku.
Bilo bi simpatično danas videti fiću sa prasetom na krovu i kiselim kupusom ispod haube za Dan Republike dok ga na putu obilaze automobili sa svom mogućom i nemogućom dodatnom opremom.





milisav68 milisav68 09:31 30.11.2016

Re: Ranking

gedza.73
U poređenju sa volovskom zapregom kojom su se prevozili ljudi pedesetak godina ranije iskorak u svemir.
U poređenju sa flotilom automobilima koji su se proizvodili u istom ili sličnom u ozbiljnijim zemljama freza na četiri točka.

Ma pusti.

Pre dve godine došli neki Francuzi u Palanku i doneli neka dokumenta, da se 1914. tu sastavljali neki (ratni) aviJoni koji su posle korišćeni u ratu protiv onih.

O tome naravno nikad nije bilo ni reči, jer je sve počelo u Jajcu (gde to može pre Partizanske eskadrile).

A koga ne mrzi da klikne na link, ovde može da vidi sa čime se ponosilo onda, pa se čude odakle psihu ideja - nikad u istoriji - ili - Kako je Jugoslavija postala zemlja sa najvišom stopom privrednog rasta.
freehand freehand 09:43 30.11.2016

Re: Ranking

O tome naravno nikad nije bilo ni reči, jer je sve počelo u Jajcu (gde to može pre Partizanske eskadrile).

Pa nije za one koji ni sad, po dolasku tih Francuza, nemaju pojma ni o istoriji uopšte ni o vazduhoplovstvu, ni o njegovom razvoju na tlu Srbije i Jugoslavije. Za one koje takve stvari zanimaju mimo besmislenog naprđivanja dokumentacija - dokumenta, knjige, monografije, fotografije - je prebogata i na dohvat ruke. Uvek bila. Štagod da te interesuje, samo kaži: konstrukotri, licence, fabrike, konkretni modeli, njihov razvoj i rezultati. Samo reci, možda mogu da ti pomognem.
Mislim, nije da verujem da te stvarno zanima, al imaš ovde dobar tekst, a kaži iz kog perioda hoćeš literaturu, da potražimo. Mislim, kaži za koji misliš da je b io najmračniji i kad se najviše skrivalo i tvrdilo da je sve nastalo '45
gedza.73 gedza.73 09:43 30.11.2016

Re: Ranking

Kako je Jugoslavija postala zemlja sa najvišom stopom privrednog rasta.

Meni se najviše sviđa deo gde smo zajebali Amerikance i Šveđane.

A ostalo već poznato. Kombinacija oda radosti po JUL-u, SPS-u, DOS-u, SNS-u i botovskih hvalospeva Velikom Vođi.


gedza.73 gedza.73 09:57 30.11.2016

Re: Ranking

freehand

Free, nekoliko puta smo se razmimoilazili po nekim pitanjima i ne znam što sam se tebe juče setio kad sam čuo vest na radiju o nekoj zajednici albanskih opština. Valjda Preševo, Ulcinj, nešto pogranično po Makedoniji gde Albanci imaju većinu.

Odmah naši počinju da pametuju.
Umesto da država ćuti, uvede oštru kontrolu granica kod Preševa, polako počne da podiže lokalne takse, uvede rigoroznu kontrolu vozila, traktora, naplatu poreza, električne energije, možda iznenadne racije po kućama sitnih kriminalaca... Jednostavno poskupi život Albancima do maksimuma, i preko njega, a sve po zakonu.
A loptu sa svađanjem prebaci Makedoncima i Crnogorcima.

Država treba da gleda isključivo svoj interes, ne obazirući se na poštenje, pravila ponašanja, fer plej...







freehand freehand 10:05 30.11.2016

Re: Ranking

Država treba da gleda isključivo svoj interes, ne obazirući se na poštenje, pravila ponašanja, fer plej...

Tri su velika problema u ovom što si napisao: ti Albanci su građani Srbije i ova je država njihova koliko i tvoja i moja.
Drugo - jebeš državu koja se ne obazire na pravila ponašanja i fer-plej. to nije država, to je kriminalni provizorijum.
Treće - šta bi država trebalo da radi ipak je predmet malo dublje analize i promišljanja, gde se u obzir uzimaju razni faktori i pokušava sa izbalansiranim pristupom koji vodi računa ne samo o aktuelnom momentu nego i o onome što postupci proizvode na srednji i dugi rok. pa se uzimajući sve ovo u obzir - nikako ne bih složio sa tobom..
milisav68 milisav68 10:08 30.11.2016

Re: Ranking

freehand

Pa anije za one koji ni sad, po dolasku tih francuza, nemaju pojma ni o istoriji uopšte ni o vazduhoplovstvu, ni o njegovom razvoju na tlu Srbije i Jugoslavije. Za one koje takve stvari zanimaju mimo besmislenog naprđivanja dokumentacija - dokumenta, knjige, monografije, fotografije

Ali nema filmova - u propagadne svrhe - gde sve počinje iz Jajca.

O tome se radi, jer pričamo o javnom mnjenju širokih narodnih masa.

ps.I ako može bez tog nadrkonog tona sa visine.
gedza.73 gedza.73 10:10 30.11.2016

Re: Ranking

1.
Nakon Sondermajerovog leta za istoriju, upis akcija krenuo je furiozno. Ukupno je evidentirano 412 akcionara među kojima su bili Vračarska zadruga, Poštanska štedionica, Srpska banka iz Zagreba, Amerikansko-srpska banka iz Sarajeva, Teleoptik, Ikarus i mnogi drugi.

2.
Aeroput od tada beleži lagan ali postojan i održiv rast. Od 1929. godine kompanija je član Međunarodne unije za vazdušni transport (IATA).

3a.
Okupacione vlasti su 1942. godine zabranile rad Aeroputa a poslovni prostor i inventar poklonjeni su nemačkoj Lufthanzi.

Ni posle rata Aeroput nije bio bolje sreće. Kao akcionarsko društvo, kompanija je smatrana za tipičan izdanak propalog državnog režima i kapitalizma protiv kojeg su se nove vlasti zdušno borile.

3b.
Iako je rad formalno obnovljen u julu 1945. godine u prisustvu nove vlasti i njenih istaknutih predstavnika (Ivan Ribar bio je akcionar i član predratnog Upravnog odbora), odluka je ostala mrtvo slovo na papiru. ...
Aeroput je i formalno upokojen 24. decembra 1948. godine kada je doneta odluka o zabrani rada svih privatnih akcionarskih društava

4a.
Dve godine kasnije osnovan je Jugoslovenski aerotransport kao preduzeće sa državnim monopolom

4b.
Због лоших пословних резултата, лошег стања флоте, нагомиланих дугова и конкуренције на српском небу, власти у Србији су у више наврата разматрале даљу судбину Јат ервејза. У неколико наврата највљивана је приватизација компаније.

freehand freehand 10:17 30.11.2016

Re: Ranking

Ali nema filmova - u propagadne svrhe - gde sve počinje iz Jajca.

Ništa ja tebe ne razumem. Ko je trebalo da snima kakve filmove u propagandne svrhe gde sve počinje iz Jajca? i ko je i kad rekao da sve počinje iz Jajca? Meni se čini da se tebi nešto malo smutilo u tom mućenju činjenica i sopstvenih doživljaja realnosti i istorije.
O tome se radi, jer pričamo o javnom mnjenju širokih narodnih masa.

Valjda je normalno da ni ovo ne razumem.
ps.I ako može bez tog nadrkonog tona sa visine.

Umesto ovoga mogao si da napišeš koji te period interesuje da ti potražim literaturu. I to možeš da biraš - internet ili papir, pošto moj kum, inače veliki zaljubljenik u vazduplohovstvo, ima prebogatu biblioteku, a i Utva je skuplkjala i na nekoliko su mesta ovde dostupne razne stvari.
a ton nije nadrkan nego adekvatan tonu i stilu kojim nastupaš.
gedza.73 gedza.73 10:18 30.11.2016

Re: Ranking

Freehand
Tri su velika problema u ovom što si napisao: ti Albanci su građani Srbije i ova je država njihova koliko i tvoja i moja.
Drugo - jebeš državu koja se ne obazire na pravila ponašanja i fer-plej. to nije država, to je kriminalni provizorijum.

Sve si u pravu. uglavnom prebodobni, pokorni i prepošteni nasleđuju carstvo ovozemaljsko.
Država ti je siledžija. Od jačeg strahuje (i vodi računa da mu ne uleti u reon dilovanja), slabije bije. Samo tako napreduje u hijerarhiji na opštu polzu svojih srećnih članova
Treće - šta bi država trebalo da radi ipak je predmet malo dublje analize i promišljanja, gde se u obzir uzimaju razni faktori i pokušava sa izbalansiranim pristupom koji vodi računa ne samo o aktuelnom momentu nego i o onome što postupci proizvode na srednji i dugi rok. pa se uzimajući sve ovo u obzir - nikako ne bih složio sa tobom..

Dobro. neka se onda opet izdvoji novac iz budžeta kako bi se što bolje unapredio taj kraj a posle da im se pokloni zajedno sa Trepčom i onim jezerom kakosebešezvaše.
Ovo oko građana države silno grešiš. Oni čak iako Srbiju smatraju svojom državom ima da nahebu od svojih sugrađana koji drugačije misle.



freehand freehand 10:25 30.11.2016

Re: Ranking

Aeroput je i formalno upokojen 24. decembra 1948. godine kada je doneta odluka o zabrani rada svih privatnih akcionarskih društava

I?
Promenjen sistem, prilagođeno vlasništvo.
Ovde je teza bila da je sve počelo od Jajca. TO bi valjalo da potražiš. Od autora teksta, konkretno, njegove izvore pošto su komunisti to sve uništili i prekrili debelim crnim ćebetom.
Због лоших пословних резултата, лошег стања флоте, нагомиланих дугова и конкуренције на српском небу, власти у Србији су у више наврата разматрале даљу судбину Јат ервејза. У неколико наврата највљивана је приватизација компаније.

I? Da tražim podatak koliko je velikih kompanija u SAD i Evropi bankrotiralo u poslednjih 30 godina?
freehand freehand 10:30 30.11.2016

Re: Ranking

Sve si u pravu. uglavnom prebodobni, pokorni i prepošteni nasleđuju carstvo ovozemaljsko.
Država ti je siledžija. Od jačeg strahuje, slabije bije. Samo tako napreduje u hijerarhiji na opštu polzu svojih srećnih članova

Ok, razumem. Ti si samo setni realista koji za razliku od nas idealista vidi šta se zaista događa i kako svari, zaista, funkcionišu...
Dobro. neka se onda opet izdvoji novac iz budžeta kako bi se što bolje unapredio taj kraj a posle da im se pokloni zajedno sa Trepčom i onim jezerom kakosebešezvaše.
Ovo oko građana države silno grešiš. Oni čak iako Srbiju smatraju svojom državom ima da nahebu od svojih sugrađana koji drugačije misle.

Ovo ti je, Gedžo, od slova do slova slika razmišljanja komunističkog aparatčika lokalnog nivoa o ideološkom neprijatelju i preporučenim načinima da se sa njim izađe na kraj. Sreća je te su po pravilu iznad takvih sedeli neki koji su malo bolje znali šta su građani i država i šta je to pravo i zakon.
gedza.73 gedza.73 10:37 30.11.2016

Re: Ranking

Sreća je te su po pravilu iznad takvih sedeli neki koji su malo bolje znali šta su građani i država i šta je to pravo i zakon.

baš sreća. Zato se masovno uzimaju mađarska i bugarska državljanstva.

Promenjen sistem, prilagođeno vlasništvo.

Promenjen sistem (doneta uredba), prilagođena penzija (proporcionalno smanjena).
Ili se promeni sistem pa se oduzmu stanovi koji su do devedesete bile u društvenoj svojini.

Već zamišljam Ruse kako osvajaju Ameriku, upadaju kod Pajića u dvorište, pokupe mu lemilice i štampane ploče, izdajnik i saradnik okupatora a pride radno iskorišćavao jadne Indijce i Pakistance, pa usele u tek sređenu kuću Mišu i Mašu sa paletom votke.

I? Da tražim podatak koliko je velikih kompanija u SAD i Evropi bankrotiralo u poslednjih 30 godina?

Znao sam ja da će taj mrski Zapad i Amerika prokleta pre ili kasinije da propadne.


milisav68 milisav68 10:44 30.11.2016

Re: Ranking

freehand
Ništa ja tebe ne razumem.

Razumeš, i to vrlo dobro.
Ko je trebalo da snima kakve filmove u propagandne svrhe gde sve počinje iz Jajca?

Režiseri/producenti - tzv ozbiljna država.
i ko je i kad rekao da sve počinje iz Jajca?

Partija.
Meni se čini da se tebi nešto malo smutilo u tom mućenju činjenica i sopstvenih doživljaja realnosti i istorije.

Loše ti se čini.
Valjda je normalno da ni ovo ne razumem.

Normalno je sve što nije vertikalno.
Umesto ovoga mogao si da napišeš koji te period interesuje da ti potražim literaturu.

Nemoj molim te.
I to možeš da biraš - internet ili papir, pošto moj kum, inače veliki zaljubljenik u vazduplohovstvo, ima prebogatu biblioteku, a i Utva je skuplkjala i na nekoliko su mesta ovde dostupne razne stvari.
a ton nije nadrkan nego adekvatan tonu i stilu kojim nastupaš.

Idi begaj.

I čuvena referenca - moj kum.

Nego, nisam tvrdio da je to (sklapanje aviona u Palanci) bilo prvo i jedino, već da sam to saznao 100 godina posle, živeći u tom gradu skoro 50 godina, a o "Partizanskoj eskadrili" Titi/partiji se trubilo kao da pre toga ništa nije postojalo.

Hajde probaj još jednom bez nadrkanog tona.


freehand freehand 10:55 30.11.2016

Re: Ranking

gedza.73
Sreća je te su po pravilu iznad takvih sedeli neki koji su malo bolje znali šta su građani i država i šta je to pravo i zakon.

baš sreća. Zato se masovno uzimaju mađarska i bugarska državljanstva.

Promenjen sistem, prilagođeno vlasništvo.

Promenjen sistem (doneta uredba), prilagođena penzija (proporcionalno smanjena).
Ili se promeni sistem pa se oduzmu stanovi koji su do devedesete bile u društvenoj svojini.

Već zamišljam Ruse kako osvajaju Ameriku, upadaju kod Pajića u dvorište, pokupe mu lemilice i štampane ploče, izdajnik i saradnik okupatora a pride radno iskorišćavao jadne Indijce i Pakistance, pa usele u tek sređenu kuću Mišu i Mašu sa paletom votke.

I? Da tražim podatak koliko je velikih kompanija u SAD i Evropi bankrotiralo u poslednjih 30 godina?

Znao sam ja da će taj mrski Zapad i Amerika prokleta pre ili kasinije da propadne.



Čoveče, kako ti se ne smuči?
freehand freehand 11:01 30.11.2016

Re: Ranking

Razumeš, i to vrlo dobro.

Razumem!
I čuvena referenca - moj kum.

Za pismene i one sa trunkom poštovanja i dobre volje
pošto moj kum, inače veliki zaljubljenik u vazduplohovstvo, ima prebogatu biblioteku

Inače, i u Zemunu i u Pančevu se tradicijomn vazduplohovstva i proizvodnjom aviona ponose, naročito njenom dužinom.
Da nema nešto sa ljudima u toj Smederevskoj Palanci ako je tamo drugačije?
gedza.73 gedza.73 11:11 30.11.2016

Re: Ranking

Čoveče, kako ti se ne smuči?

Ubivam vreme.
'tedo da te pitam k'o pokloni pola Kopaonika drugovima Albancima da se greju i kako je prošla Hrvatska posle proterivanja svojih građana (u zadnjem ratu ne onom prethodnom) u svetu sa kućama od marmelada a prozorima od čokolade a kako Slovenija kad je jednopotezno izbrisala građane koji su su se izjasnili drugačije od kanona novog jevanđelja pa vidim da si neraspoložen.
o'š ti ispričam vic?
urbana_gerila urbana_gerila 11:25 30.11.2016

Re: Ranking

freehand
Čoveče, kako ti se ne smuči?

milisav68
bez nadrkanog tona.



sve devalviralo - gedža kod tita iskaznicu domaćinske sekcije ne bi dobio čak ni kada bi je nekim čudom zaiskao, a milisavljeva ekstra-senzitivna svojstva ne bi bila traćena na blogovanje.
milisav68 milisav68 11:27 30.11.2016

Re: Ranking

freehand
Za pismene i one sa trunkom poštovanja i dobre volje


Inače, i u Zemunu i u Pančevu se tradicijomn vazduplohovstva i proizvodnjom aviona ponose, naročito njenom dužinom.

Neka se ponose.

Kakve to veze ima sa onim o čemu sam pričao?


gedza.73 gedza.73 12:08 30.11.2016

Re: Ranking

gedža kod tita iskaznicu domaćinske sekcije

A pazi, Urbani, ovo.
Moj otac i danas kao prvu geografsku odrednicu navodi da je eks Jugosloven.
Meni, principijelno, baš puca prsluk kako se država zove i kakvo joj je uređenje. Bitna mi je njena funkcionalnost, stabilnost i sređenost.
Tu su i ona prva i ona druga sa doživotnim maršalom umesto kralja i ovih današnjih par zaključno sa poslednjom državom daleko ispod svakog kriterijuma na duže staze.

Srbi bi izgleda najviše voleli republiku sa doživotnim drugovima koja je slična Severnoj Koreji po uređenju i sletovima ali da ima standard kao Norveška, da imaju neradne dane po crkvenom i po komunističkom kalendaru i da svako ima, što kaže drug Lenjin, po jedan par cipela dnevno.

I da ne zaboravim. Plate i penzije obavezno da budu veće. U paketu sa crvenim pasošem da kao čovek kupuješ kafu u zrnu i farmerice u Trstu.
urbana_gerila urbana_gerila 12:49 30.11.2016

Re: Ranking

gedza.73
A pazi, Urbani, ovo.


pogrešio si aTresu, gedžo, ja odavno znam da su - lepši i pametniji dopanuli lepšima i pametnijima.
cane cane 14:07 30.11.2016

Re: Ranking

Tri su velika problema u ovom što si napisao: ti Albanci su građani Srbije i ova je država njihova koliko i tvoja i moja.


to vazi i za albance na kosovu.

freehand freehand 14:15 30.11.2016

Re: Ranking

cane
Tri su velika problema u ovom što si napisao: ti Albanci su građani Srbije i ova je država njihova koliko i tvoja i moja.


to vazi i za albance na kosovu.


Tako je. Za sve koji Kosovo tretiraju delom Srbiju.
gedza.73 gedza.73 17:25 30.11.2016

Re: Ranking

Za sve koji Kosovo tretiraju delom Srbiju.

Ja ne. Možda severni deo, ostalo, hteli mi ili ne, bilo po pravu, pravdi kako god, je albansko.
berman berman 11:36 30.11.2016

trumanova jaja

freehand freehand 11:40 30.11.2016

Re: trumanova jaja

berman

STavi ti REgana tu. Više će odgovarati. kao i Ajzenhauer, Truman pa čitava plejada. A može i ebgleska kraljica. pa i poneki vladika, a bogami i patrijarh
berman berman 20:59 30.11.2016

Re: trumanova jaja


STavi ti REgana tu. Više će odgovarati. kao i Ajzenhauer, Truman pa čitava plejada. A može i ebgleska kraljica. pa i poneki vladika, a bogami i patrijarh

pa sad koliko me sječanje služi . Još amerika ni propala ,a i sveta nam matera crkva evo nekako opstaje nekakvih 1980 godina (+-10), a ni vrata paklena ni gospodin Brož,a kamoli crnogaći knojevac i raspala trockistička balinkuša nisu je uništili
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:02 30.11.2016

Re: trumanova jaja

berman

STavi ti REgana tu. Više će odgovarati. kao i Ajzenhauer, Truman pa čitava plejada. A može i ebgleska kraljica. pa i poneki vladika, a bogami i patrijarh

pa sad koliko me sječanje služi . Još amerika ni propala ,a i sveta nam matera crkva evo nekako opstaje nekakvih 1980 godina (+-10), a ni vrata paklena ni gospodin Brož,a kamoli crnogaći knojevac i raspala trockistička balinkuša nisu je uništili


evo sve ti verujem i sve si u pravu ako definišeš šta je to trockista. Da nedajbože blogonarod ne pomisli da se frljaš sa pojmovima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana