Energetika| Istorija| Kućni ljubimci

Sine, panika...

princi RSS / 27.11.2016. u 02:54

15. aprila 1959., par meseci pošto je preuzeo vlast u Havani, Fidel Kastro se na poziv američkog ekvivalenta UNSa obreo u Vašingtonu. Razlog posete je bio jednostavan: Kastro je došao u Ameriku po ekonomsku pomoć. Bila mu je potrebna pomoć da nahrani ljude, pokrene ekonomiju. Poznavajući Ameriku, angaživao je jednu od najpoznatijih američkih firmi da medijski pokriva posetu. Išao je okolo, jeo hot dogove, hamburgere, zezao se, vikao kako nije komunista.

Kastrova medijska ofanziva nije naišla na neki veći odjek na Kapitol Hilu. Ajzenhauer ga je hladno odbio, demonstrativno napuštajući Vašington da odigra partiju golfa. Potpredsednik Nikson je našao par minuta da popriča sa Kastrom, ali taman toliko da mu objasni da je on, Kastro, za Amere ipak komunista. Kastro je u još jednom očajničkom pokušaju pred Senatskim komitetom za spoljne poslove izjavio kako je imovina Amerikanaca u Havani bezbedna i kako neće biti nacionalizovana. Otišao je i položio venac na spomenik Linkolnu. Ništa od toga nije pomoglo. Od Amera je dobio cold shoulder i obećanu drakonsku blokada koje će trajati čitavih 57 godina.

Posle par meseci otišao je Hruščovu od koga je dobio traženu pomoć (u zamenu za šećer). Kažu da je tokom tih razgovora nosio 2 Rolexa: jedan za vreme u Moskvi a drugi u Havani. Usledila je kubanska kriza i ostatak istorije koji je, manje više, svima poznat.

I za kraj, lepa i tužna priča, za sve one koje zanimaju alternativni tokovi istorije koji su mogli, a koji se nikad neće dogoditi



Komentari (336)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 16:39 30.11.2016

Re: ..

Sve je OK dok ne počne da kuva mačke.
svea svea 16:50 30.11.2016

Re: ..

a nekad je ko glen close u filmu fatalna privlačnost, kad se upilji u majkla daglasa i kaže: Im not going to be ignored!

Hm. Mila je bila.

Da, da, to su asocijacije. I nešto me ne čude.
Ni što baš taj film ni što si opet fulala temu i ideju..

svea svea 16:50 30.11.2016

Re: ..

da se smrzneš.

I pazi na sebe, malog mu miša.
svea svea 16:51 30.11.2016

Re: ..

Sve je OK dok ne počne da kuva mačke.

Jel to kad vise na lusteru?

:)
princi princi 03:07 29.11.2016

Dakle, fenomenalno.



, shotgun kod kreveta, sve što čoveku treba.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:18 29.11.2016

Re: Dakle, fenomenalno.

Za svakog domaćina, ovo je pravo rešenje za miran san!
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 14:12 29.11.2016

Re: Dakle, fenomenalno.

Za svakog domaćina, ovo je pravo rešenje za miran san!

pazi kad i nije tako. ima toliko izrežiranih ubistava muža od strane supruge, u fazonu "puška sama okinula".

nego, i ovo mi neobično da slušam na BBC, pogotovo negde od 4tog minuta:

princi princi 14:58 29.11.2016

Re: Dakle, fenomenalno.

nego, i ovo mi neobično da slušam na BBC, pogotovo negde od 4tog minuta:

:))))))))))))), sine, razbila je.
tsunade tsunade 22:19 29.11.2016

Re: Dakle, fenomenalno.

ovo mi neobično da slušam na BBC,


provukla im se ispod radara, ili neki početnik nije uradio research kako treba. ili je, što bi bilo lepo, odradio više nego dobro...

elem... žena lepo kaže... otišla je father figure. sad se spasavati mogu samo pojedinačno. znači zverinjak od javnih nabavki i slične stvari o kojima nikad nisu vodili računa ali neki će se sigurno brže snaći od ostalih u toj akumulaciji prvih miliona.
docsumann docsumann 12:26 29.11.2016

rrrrrridm


tasadebeli tasadebeli 12:33 29.11.2016

"А ја га гледам, па га цитирам!"

што би рек'о мој бата Веља из срца Шумадије када неко покушава да га превари на пијаци, а он то схвати, па се не да.



Јбт, нећу више никога да цитирам на овом Блогу Б92!



“Međunarodna politika FIlipina je pratila međunarodnu politiku SAD. Zašto? Pa, bili smo španska kolonija više od 400 godina, a kada smo pali u ruke Amerikanaca oni su okupirali moju zemlju u periodu od 50 godina. Našu nezavisnost smo dobili kroz krvavu revoluciju i nekoliko masovnih ubistava, kada je ubijen jedan američki zvaničnik oni su masakrirali cele gradove. Nikada im nije palo na pamet da upute izvinjenje“, rekao je Duterte.



"Amerikanci kažu 'nema oružja'... OK, imam prijatelja..." (ЛИНК)




Постало, брате, опасно по живот.



Najmanje sedam osoba iz tima za obezbeđivanje predsednika Filipina Rodriga Dutertea je povređeno u napadu islamista.




Islamisti pokušali da izvrše atentat na Dutertea (ЛИНК)


Џаба ти било и цитирање.

Ни самог сјебе више нећу да цитирам!





























Или, пошто још увек ништа није сигурно јербо се Председништво СФРЈ још увек није састало:








П.С. - Као што видиш, Принци, није овде битно што је Кастро умро, него ко је следећи председник Президијума.


niccolo niccolo 12:45 29.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

Pa, bili smo španska kolonija više od 400 godina, a kada smo pali u ruke Amerikanaca oni su okupirali moju zemlju u periodu od 50 godina

Trivija - na sredini Junion skvera u San Franciscu se nalazi statua Pobednice, u čast pobede u bici kod Manila beja, tokom špansko-američkog rata...
princi princi 15:37 29.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

Dutertea

Taso, druže, vidim da već drugi treći put pominješ ovog pacijenta, šta hoćeš da kažeš u vezi s njim? Čovek je totalni idiot, hvali se poređenjima s Hitlerom, žali što nije učestvovao u gang rapeovanju silovane žene (jbg, svidela mu se), huška ljude jedne na druge, pobio već 3000 ljudi bez ikakvog suđenja, textbook primer malog, prljavog diktatora. Jel treba da mu se divimo što pokazuje srednji prst Amerima a ne Putinu i Kinezima?
anonymous anonymous 19:07 29.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

princi
Dutertea

Taso, druže, vidim da već drugi treći put pominješ ovog pacijenta, šta hoćeš da kažeš u vezi s njim? Čovek je totalni idiot, hvali se poređenjima s Hitlerom, žali što nije učestvovao u gang rapeovanju silovane žene (jbg, svidela mu se), huška ljude jedne na druge, pobio već 3000 ljudi bez ikakvog suđenja, textbook primer malog, prljavog diktatora. Jel treba da mu se divimo što pokazuje srednji prst Amerima a ne Putinu i Kinezima?



Ne, nego možda zbog toga što ima ....da kaže bobu bob,a popu pop.

I zato što mrak pojede po nekog CIA agenta sa tregerima narko dilera.

Ovaj svet ima nade sve dok nasilnicima ima ko da "pokaže srednji prst"

A i da se ne bi jedino Srbima prebacivalo da pate od " manije veličine " .
niccolo niccolo 19:23 29.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

Ne, nego možda zbog toga što ima ....da kaže bobu bob,a popu pop.

Kad to reče - kad smo mi onomad radili sa jednom velikom američkom osiguravajućom kućom, tamo je glavni baja na tom projektu bio neki Bob. I mi smo mu uvek govorili Bob...

tasadebeli tasadebeli 19:27 29.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

princi


Dutertea



Taso, druže, vidim da već drugi treći put pominješ ovog pacijenta




Други пут.

Не бих га поменуо други пут да га нисам поменуо илустративно јуче, а после тога стигла вест о покушају атентата на њега.

Вот а коинсиденс!


Не бих га ја поменуо ни први пут, него је, рекох већ, послужио као илустрација за америчку спољну политику.

Деценијама уназад.


Кажу да су ови из ЦИА шездесетих чак чак смишљали како да сипају Кастру нешто у пиће да би му брада отпала.


Зато ја пијем само домаћу ракију раџу, народна радиност, и то само код проверених мојих људи за које знам како је пеку.









Ето зато, Принци, поменух Филипинца чије ми је име тешко и да изговорим по други пут.

А и по први пут.




anonymous
princi
Dutertea

Taso, druže, vidim da već drugi treći put pominješ ovog pacijenta, šta hoćeš da kažeš u vezi s njim? Čovek je totalni idiot, hvali se poređenjima s Hitlerom, žali što nije učestvovao u gang rapeovanju silovane žene (jbg, svidela mu se), huška ljude jedne na druge, pobio već 3000 ljudi bez ikakvog suđenja, textbook primer malog, prljavog diktatora. Jel treba da mu se divimo što pokazuje srednji prst Amerima a ne Putinu i Kinezima?



Ne, nego možda zbog toga što ima ....da kaže bobu bob,a popu pop.

I zato što mrak pojede po nekog CIA agenta sa tregerima narko dilera.

Ovaj svet ima nade sve dok nasilnicima ima ko da "pokaže srednji prst"

A i da se ne bi jedino Srbima prebacivalo da pate od " manije veličine " .











Нећу, нећу!

Нећу више никога да цитирам овде на овом Блогу Б92!

Опасно је то, изгледа, по живот брате!

За Микелеа Корлеонеа се не секирам, снаћи ће се он већ сам.
princi princi 20:00 29.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

Čekaj, drugari, a što Fidel nije pomogao svom drugaru Čeu? ŠTo ga je izdao? Što mu nije slao pomoć? Otkud znate da ga on nije druknuo CIAu?
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:09 29.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

Otkud znate da ga on nije druknuo CIAu?

pa odruk'o kuma. jel posle toga išao da moli amere za pomoć, ili pre?
princi princi 21:02 29.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

Pre. Ovaj mu bio šef centralne banke u to vreme. Ili je likvidirao Batistine pristalice, ne mogu da se setim. Jedno od ta 2.
princi princi 21:03 29.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

Da, sine, ono kad ti Kubanac i Srbin kažu: Gde si, kume! čisto ti dođe da se štrecneš.
tasadebeli tasadebeli 01:24 30.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

princi
Da, sine, ono kad ti Kubanac i Srbin kažu: Gde si, kume! čisto ti dođe da se štrecneš.







Па још када то Куме пишеш с великим словом...

Питао си ме за Дутертеа.

Оно за Кастрову браду је зезање.

Мислим да је из ЏФК - филма. Нисам сигуран...
tasadebeli tasadebeli 08:19 30.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

niccolo
Ne, nego možda zbog toga što ima ....da kaže bobu bob,a popu pop.

Kad to reče - kad smo mi onomad radili sa jednom velikom američkom osiguravajućom kućom, tamo je glavni baja na tom projektu bio neki Bob. I mi smo mu uvek govorili Bob...





Да, и ја имам другара Попа којег увек зовем:"Попе!"

А није поп.

Увек је био против оних правих попова, оних у мантијама. Сав би се најежио када би их видео и одмах би одржао неки политички говор.

Тај мој Поп никада није био главни баја на неким пројектима од општег значаја, само на оним пројектима који су њему лично били од значаја. И материјалне користи.

И откада га познајем, стално је био члан неких централних комитеја. Од најраније младости и доба ношења штафета, па кроз бурне годинице и месеце наше новије историје, сво до данашњих дана.

Чујем да га и у тим централним комитејама које мења чешће него ја гаће такође сви зову исто:"Попе!"



mirelarado mirelarado 08:57 30.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

princi
Da, sine, ono kad ti Kubanac i Srbin kažu: Gde si, kume! čisto ti dođe da se štrecneš.


Орвеловски речено:

"Под кестеном сенке дуге издадосмо једни друге. Једно друго без капаре продадосмо за две паре."
anonymous anonymous 10:24 30.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

niccolo
Ne, nego možda zbog toga što ima ....da kaže bobu bob,a popu pop.

Kad to reče - kad smo mi onomad radili sa jednom velikom američkom osiguravajućom kućom, tamo je glavni baja na tom projektu bio neki Bob. I mi smo mu uvek govorili Bob...


A da li si skoro bio u crkvi i popu rekao - pop ?


tasadebeli tasadebeli 10:36 30.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

mirelarado
princi
Da, sine, ono kad ti Kubanac i Srbin kažu: Gde si, kume! čisto ti dođe da se štrecneš.


Орвеловски речено:

"Под кестеном сенке дуге издадосмо једни друге. Једно друго без капаре продадосмо за две паре."






Свака част!

П.С. - А ова реч "капара" је изведена од израза "Камо моја пара?"
princi princi 13:12 30.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

Ova Mirela, žena genije.
niccolo niccolo 15:53 30.11.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

anonymous
niccolo
Ne, nego možda zbog toga što ima ....da kaže bobu bob,a popu pop.

Kad to reče - kad smo mi onomad radili sa jednom velikom američkom osiguravajućom kućom, tamo je glavni baja na tom projektu bio neki Bob. I mi smo mu uvek govorili Bob...


A da li si skoro bio u crkvi i popu rekao - pop ?



Ne sećam se kad sam poslednji put bio u crkvi...Lažem, bio sam u onoj crkvici tamo u Grand Teton nacionalnom parku sad u septembru, ali nije bilo popova unutra (mislim da se ona i ne koristi, osim o nekom datumu kad obeležavaju šta god već).
docsumann docsumann 19:54 01.12.2016

Re: "А ја га гледам, па га цитирам!"

Други пут.

Не бих га поменуо други пут да га нисам поменуо илустративно јуче, а после тога стигла вест о покушају атентата на њега.

Вот а коинсиденс!


samo jednom bilo mi je drugi put ...

silver silver 10:28 30.11.2016

Nameštaj

Bilo je to nekog leta, možda 1990. Otputovala sam u London, opet u neku školu. Kad sam se vratila, zatekla sam nov nameštaj. Sa Kube. Kompletna biblioteka i radna soba bivšeg predsednika Batiste stigla je u stan. Rušili su se unutrašnji zidovi, sve se ispremeštalo. Nestajale su prostorije, nastala je antikvarnica. Milion puta sam izubijala ruke i noge, udarajući u teško drvo. Svake godine je bar jedan gost na slavi udario glavom u ogroman luster za koji je očigledno bila predvidjena duplo viša tavanica. Za radnim stolom spremila sam sve ispite kao student. Tada sam zamrzla Fulgencija Batistu (ali ne dovoljno da zavolim Fidela :) Danas u nekom većem prostoru i kad me više nema tamo taj nameštaj mi je mnogo drag.
princi princi 10:35 30.11.2016

Re: Nameštaj

Predivno! Albaharijevska pričica, negde iz vremena Jednostavnosti. Skoro bi mogao biti predložak za filmski scenario.
silver silver 10:24 01.12.2016

Re: Nameštaj

Već znaš da su ovakve sitne vinjete kod mene uvek povod da misli odlepršaju u raznim pravcima i u širokim lukovima.
Sličice iz mladosti da podsete na predjeni put i koliko se težište pomerilo i koliko se te Jednostavnosti izgubilo, možda i na čudesne puteve kojima neke stvari i neki ljudi ulaze u nečiji život i izlaze iz istog;

The thought of our past years in me doth breed
Perpetual benediction: not indeed
For that which is most worthy to be blest
Delight and liberty, the simple creed
Of childhood, whether busy or at rest,
With new-fledged hope still fluttering in his breast:
Not for these I raise
The song of thanks and praise
But for those obstinate questionings
Of sense and outward things,
Fallings from us, vanishings.


W. Wordsworth: Ode: Intimations of Immortality from Recollections of Early Childhood (1804)

Smrt jednog čoveka, čak i ovako slavnog najviše o prolaznosti tog života i zemaljske slave, vanitas vanitatum.

Der hohen Thaten Ruhm muß wie ein Traum vergehn.
Soll denn das Spil der Zeit / der leichte Mensch bestehn?
Ach! was ist alles diß / was wir vor köstlich achten /
Als schlechte Nichtikeit / als Schatten/ Staub und Wind;
Als eine Wisen-Blum / die man nicht wider find't.


A. Gryphius, Es ist alles eitel (1637)

Whither is fled the visionary gleam? Where is it now, the glory and the dream?
princi princi 16:29 30.11.2016

A možda je dobro što je svet haotičniji

Ljudi kad su ušuškani, gube oštrinu, otupljuje im instikt za održanjem, postaju k'o krave i volovi (no disrespect, ali ipak je bolje biti bik!). Tako da je možda ono brexit, Trump, Le Pen, Putin, Erdogan ... bring it on!
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:33 01.12.2016

Re: A možda je dobro što je svet haotičniji

Evo sad, sasvim slučajno, sam naleteo na jedan članak, kojem nisam mogao da odolim! I ponovo se ističe ta naša mogućnost izbora, kada kažem naša - mislim na demokratiju. Izgleda kako je to najveća pobeda sistema, a ne najveći mogući privid, kako mi zaista imamo mogućnost izbora. Mislim, koji je to izbor? Tramp ili brexit? Odkad je to mišljenje većine po automatizmu ispravno? Demokratija je uradila ono što nije uspela nijedna diktatura; a to je da institucionalizuje čoveka i mi van institucija praktično ne postojimo. Ja bih u ovakvim političko ostrašćenim pamfletima, uvek razmislio o tome - koji su to izbori koji su samo moji, a ne izbori na koje sam prisiljen? Da, Fidel je bio diktator i da Kuba je jedna velika korporacija u kojoj oni obični radnici žive na rubu egzistencije, nešto slično kao Epl.
svea svea 09:31 02.12.2016

..


Charlie Hebdo izlazi na njemačkom.




Zamislih se.
Koliko je sirov i nasilan salonski levičarski humor Francuza blizak prirodnom desničarskom humoru Germana?

Ne, nema sličnosti. Na prvu, nema.

I kako FR satiru (levičarske egzistencijalne dokolice i imbecilnosti iz situiranosti) povezati sa DE, Pegidom, proleterijatom (USA robovima), rodoljubljem (populizmom)..ne, ne, stvarno ima neka sveza ali ne mogu da je definišem..

Ili su to sad vidljivi primjeri mutacija društvenih procesa (institucija*) dvije države?
Tačnije, primjer kako će francuski levičarski fašisti poentirati njemački desničarski fašizam..

*I Sandra Bulok je institucija i Paris Hilton, il?

svea svea 10:00 02.12.2016

..

U stvari, od te mutacije nema dalje.
Vrh.
Definisan početak.

Kad se satira francuskih salona poveže sa njemačkim dobrim vladanjem.
Kao mutirani hedonizam i spartanstvo.
I op, eto stilizovanog nacizma (i ljudskog mozga) Novog doba.
svea svea 10:09 02.12.2016

..

Marketa_Lazarová*



*rekoše, najbolji češki film..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana