Literatura| Mediji| Životinjski svet

Достојевски и дворске будале

tasadebeli RSS / 17.11.2016. u 09:31
Никада нисам заборавио то септембарско јутро давне 1984. када сам се коначно вратио из војске у мој Београд.
 
Стигао сам возом из Ријеке рано ујутро. Маторци нису били у Београду, врата куће ми је отворила сестра, изљубила ме и вратила се у кревет да настави да спава. А ја сам себи скувао јутарњу кафу, сео на под своје собе, узео један блокчић и направио хронолошки списак свих дела Достојевског који сам током каснијих година помно пратио ишчитавајући све редом.
 
Још увек, и дан-данас чувам то блокче са тим списком дела тог епилептичара, шизофреника, неуспелог револуционара, робијаша, коцкара и вечитог дужника, извесног краткоталасног ФМ писца...
 
 
 
 
 
Ми смо, каже један несумњиво врсни познавалац књижевности, одрасли на америчкој култури, те „ако нешто читамо - читамо америчко". Он, додуше, уочава да се у последње време „помиње и (тај) Достојевски као писац".
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Можда је и Достојевски био Американац

 

 
"У Русији је пре неких 150 до 200 година живео неки писац по имену Фјодор. Презивао се Достојевски. Живео је прилично бедно, а у младости је због својих неподобних политичких ставова једва избегао смртну казну. Робију није успео да избегне, па нам је, поред осталог, оставио у аманет своје записе о том вишегодишњем мучном искуству.

Писао је углавном романе, ту и тамо приче, волео је и да пише писма. Што би рекли модерни познаваоци литературе - скрибоман! Из неког разлога је уврштен у школску лектиру у Србији и никако да се неко досети да га одатле избаци. Шта кога брига да ли је неки маргинални студент желео да убије неку бабу-зеленашицу или су се тамо нека браћа сатрла питајући се шта би било када би Исус поново сишао међу људе. Ми смо, каже један несумњиво врсни познавалац књижевности, одрасли на америчкој култури, те „ако нешто читамо - читамо америчко". Он, додуше, уочава да се у последње време „помиње и (тај) Достојевски као писац".  

Ко ли форсира тог Достојевског? Сигурно Путин и Руси, они су почели у све да мешају прсте, па и у књижевност. Иако је све мање оних који читају књиге, треба ширити руску пропаганду и кроз литературу, макар и међу оних два до три одсто доколичара који време убијају старомодним видом читања.

Уз најбољу намеру да се не огрешимо о неко велико светско књижевно име, покушаћемо да се сетимо најпознатијих америчких писаца који су обележили наше детињство, одрастање и младост. Марк Твен, Џек Лондон, Џером Дејвид Селинџер, Едгар Алан По, Ернест Хемингвеј. Био је ту и Вилијем Фокнер, мада, искрено, нисам сигурна да је много људи прочитало његов роман „Бука и бес". Списак великих америчких књижевника је далеко већи, и штета је што у нашим лектирама нема, рецимо, комада Тенесија Вилијамса. Ту су и Џек Керуак, Курт Вонегат, или наслови попут „Убити птицу ругалицу" Харпер Ли и „Доручак код Тифанија" Трумана Капотеа и, неизоставно, легендарни роман „Прохујало с вихором" Маргарет Мичел.

Ако бисмо инсистирали на томе да се сетимо свих америчких књижевника који заслужују да буду споменути, списак би се вероватно продужио унедоглед. То нам, међутим, није намера. Поента је у томе да, колико год да је изванредних имена изнедрила америчка књижевност, она није укорењена у српску културу. Ми не читамо америчко, бар када је о књижевности реч... Осим ако извесни литерарни стручњаци под књижевност не подводе писанија Данијеле Стил, Сиднија Шелдона и њима сличних. Или их је Нобелова награда за књижевност, недавно додељена Бобу Дилану, охрабрила да све стихове које смо икада научили певајући уз америчке поп и рок бендове прогласе књижевношћу. Руку на срце, онда смо се заиста начитали америчког.

Свет није баш у добром стању, могао би да експлодира  С друге стране, онај горепоменути Достојевски (узгред, епилептичар) имао је прилично велико друштво сународника чије су књижевне творевине задавале муке бројним генерацијама лењиваца у школским клупама и утицале на морални и емотивни развој марљивих и љубопитљивих ђака. Живели су у том златном 19. веку и извесни Александар Пушкин, Михаил Љермонтов, онда онај Гогољ што је трошио мастило на некакве мртве душе и шињеле, па онај неописиви скрибоман Лав Толстој (он је „загазио" и у 20. век). Он је, иначе, посебно драг управо Американцима, који су снимили бројне филмске екранизације његових дела. Нарочито им је интригантна она несретница Ана Карењина што се бацила под воз. Амери воле и оног апатичног Антона Чехова, посебно у позоришту - просто се утркују ко ће пре да постави неки од оних његових комада с пиштољима који морају да опале у последњем чину.

Тај амерички утицај је видљив и у Србији, па се и код нас радо изводе и гледају Чеховљеве драмске творевине. (Можда би требало да га придодамо америчком списку...) Био је ту и извесни Максим Горки, а нешто касније појавио се и неки Михаил Булгаков. Писао је свашта, али су креатори програма лектире у нашим школама из неког разлога одлучили да ђацима наметну читање његовог романа „Мајстор и Маргарита". Врсним познаваоцима књижевности вероватно није јасно због чега је овај роман један од најпопуларнијих класика не само међу читаоцима у Србији него и широм света. Читали смо (неки са задовољством, а неки јер су морали) и стихове Владимира Мајаковског и Сергеја Јесењина. Обојица су с овог света отишли под мање-више неразјашњеним околностима - можда да их због тога, ипак, уклонимо с руског списка?

Верујемо да би овај критеријум задовољио врсне познаваоце књижевности. Усудимо ли се да искорачимо из области обавезне школске лектире, намећу нам се и имена разних других руских „скрибомана": Ане Ахматове, Марине Цветајеве, Јевгенија Замјатина, Ивана Буњина...

Но добро, ни овај списак не треба да нас одведе унедоглед. Ах, да, заборавили смо и оног Набокова опседнутог педофилијом. Уосталом, он се ионако одрекао руског језика, побегао у Америку и одлучио да ствара на енглеском. Можда бисмо њега могли да придодамо оном америчком списку. Кад дођу смутна времена, одговоре дају најпаметнији Руси Ако се водимо критеријумима врсних познавалаца књижевности, на списак америчких књижевних величина бисмо могли да допишемо и име Бориса Пастернака, пошто је, вероватно, мало оних који су после чувеног холивудског (тј. америчког) хита из средине шездесетих и брилијантног Омара Шарифа у улози доктора Живага, имали живаца да губе време на читање истоименог романа руског нобеловца.

Како год, српски читаоци воле руске писце Већина домаћих издавача рећи ће вам, притом, да је руска књижевност и даље једна од најтраженијих међу читаоцима у Србији. Дела савремених руских писаца и даље се неуморно преводе, а Захар Прилепин, Људмила Улицка, Виктор Јерофејев, Татјана Толстој и Виктор Пељевин само су нека од имена која имају бројне верне поклонике међу овдашњим читаоцима.

Ти Руси, иначе, воле да се баве неким мрачним темама. Зашто бисмо се питали има ли бога, у чему је смисао човековог постојања на земљи, да ли је морално убити неку покварену бабу или зашто је Наполеон изгубио рат? Чему враћање на библијске дилеме и чепркање по прошлости? Зар нису секс, дрога и насиље оно чему тежимо? Задржимо се, међутим, још мало у свету писане речи. Ако као модел читаоца узмемо просечног српског ђака (мада је ова врста уопштавања крајње незахвална), можемо претпоставити да је читао само оно што му је било понуђено у лектири. А ту лектиру су чинили превасходно домаћи и европски (!) писци и песници. Андрић, Црњански, Крлежа, Ћопић, Његош, Шекспир, Гете, Сервантес, Балзак, Флобер... понеки генијални Американац и они силни Руси што их малопре набројасмо.

Поп култура јесте америчка Не би било поштено да оспоримо чињеницу да је америчка култура, популарна америчка култура, доминантна међу младим генерацијама на југословенском и многим другим просторима већ више од пола века. Не може се замислити стасавање младог човека без рокенрола, холивудских филмова, међу којима, иако је то данас тешко прихватити, има на стотине истинских ремек-дела. То, међутим, није књижевност (осим ако, као што смо већ напоменули, не подесимо параметре тако да вода потече ка нашој воденици).

Ако дозволимо себи да будемо злуради, можемо да приметимо да ни многи од аутора тих ремек-дела нису били Американци - ни Чарли Чаплин, ни Алфред Хичкок, ни, рецимо, Милош Форман. Када је, међутим, реч о класичној књижевности, уметности, музици, позоришту, ликовном стваралаштву, наша култура је махом укорењена у европском стваралаштву, укључујући и руско. Ни Леонардо да Винчи, ни Микеланђело, ни Салвадор Дали, ни Пабло Пикасо, ни Василиј Кандински нису били Американци. Ни Моцарт ни Бетовен нису допловили до нас из Новог света, као ни Бородин или Чајковски.

Дакле, саветујемо врсним познаваоцима књижевности да се сете да међу нама има и оних који заиста воле да читају пре него што реше да нам објасне како је читање натписа на лименкама кока-коле књижевност."

 

ЛИНК 

 

 
 
 


Komentari (186)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

docsumann docsumann 21:51 17.11.2016

Re: Čarli, hvala

Ne, bre, ovde se radi o 1400 bara ali zatezanja! Tension. Negative pressure, kako vole da kažu


za to sam ti okačio Šaubergera.

odsustvo mjehra pripisujem postepenim i postupnim padovim pritisak uslijed čega ne dolazi do kavitacije.
odnosno, nema velikih razlika u odnosu na lokalno okruženje i ne dešava se isparavanje uslijed naglog pada pritiska.
princi princi 22:13 17.11.2016

Re: Čarli, hvala

odsustvo mjehra pripisujem postepenim i postupnim padovim pritisak uslijed čega ne dolazi do kavitacije.
odnosno, nema velikih razlika u odnosu na lokalno okruženje i ne dešava se isparavanje uslijed naglog pada pritiska.

Da, to je jedan faktor, ali drugi je izuzetna čistoća vode. Mislim, imaš to neko rastvaranje vazduha u vodi, i transpiracija je upravo proces isparavanja, ta voda kad dođe gore do lista, ona ispari. I sad sva ova obična voda, čak i destilovana ima negde oko 10ppm rastvorenog kiseonika, što je zapreminski negde oko 2%. To je više nego dovoljno da stvori mehurove pri 50, 60kPa u vrh glave. Znaš ti šta se radi sve u laboratorijama da bi se to spustilo na 2 ili 5 ppm i da bi mogle da se mere "negativni porni pritisci" reda 4, 5 atm. A redwood piči na 10.

Nisam do sada video ovog Švabu koga si nakačio, ovlaš sam pogledao, vidim da pominje temperature, one su bitne baš zbog rastvorljivosti gasova (pre svega azota i O2) u vodi.
milisav68 milisav68 22:14 17.11.2016

Re: Čarli, hvala

blogovatelj
Pa dobro, ne lezi svakome svaka knjiga. Mozda je bude procitala za neku godinu, mozda nikada. Ne moze nista na silu. Neka cita dete sta voli.

Ma naravno, nego mi nekako čudno, pošto je knjiga laka za čitanje.

I nije to svakodnevni pritisak, nego onako, povremeno, možda sam joj to pomenuo tri-četiri puta do sad.
blogovatelj blogovatelj 23:48 17.11.2016

Re: Čarli, hvala

Au jebote koliko reči a ja nijednu ne razumem


Zajebano kad ima mnogo reči, teško se čita.
Atomski mrav Atomski mrav 11:52 18.11.2016

Re: Čarli, hvala

Knjigu je dobila od škole za odličan uspeh, i celo leto je počinjala i ostavljala...zato kažem (a vezano pop kulturu), da ne mogu da je nateram da - pročita.


Tako sam i ja počinjao i ostavljao "Kao da ubiješ drozda" (To Kill a Mockingbird) nekoliko puta. Bukvalno nisam mogao da pređem na drugu stranicu. A kada sam konačno prešao, pročitao sam knjigu u dahu. Bogo moj, kakva knjiga!

Inače, slažem se sa Čarlijem - Haklberi Fin je još bolja i zabavnija knjiga od Toma Sojera.
Atomski mrav Atomski mrav 11:55 18.11.2016

Re: Čarli, hvala

pneumatika je dobra za manje snage (pošto je na većim pritiscima teško obezbjediti zaptivanje) i više služi kao upravljački organ.

Video sam to na delu, proizvođač Festo a primena na robotizovanoj liniji za proizvodnju/sklapanju motora i menjača u Opelu. Impresivno.
janeberry janeberry 12:04 17.11.2016

--

тог епилептичара, шизофреника, неуспелог револуционара, робијаша, коцкара и вечитог дужника, извеснох краткоталасног ФМ писца...

i nezvanicno, prvog socijalistu ( Zlocin i kazna )

edit:

Stajnbeka si zaboravio.
Citat cesto njemu pripisavan, obicno oko 1. Maja, moj omiljeni by the way, a u stvari:

Ronald Wright, A Short History of Progress

“Socialism never took root in America because the poor see themselves not as an exploited proletariat but as temporarily embarrassed millionaires.”
tasadebeli tasadebeli 12:07 17.11.2016

Re: --

janeberry
тог епилептичара, шизофреника, неуспелог револуционара, робијаша, коцкара и вечитог дужника, извеснох краткоталасног ФМ писца...

i nezvanično, prvog socijalistu ( Zločin i kazna )



Сви смо ми помало социјалисти.
janeberry janeberry 12:16 17.11.2016

black taso

nema saputanja.
Milan Novković Milan Novković 12:26 17.11.2016

Re: --

tasadebeli
janeberry
тог епилептичара, шизофреника, неуспелог револуционара, робијаша, коцкара и вечитог дужника, извеснох краткоталасног ФМ писца...

i nezvanično, prvog socijalistu ( Zločin i kazna )



Сви смо ми помало социјалисти.



Do koske, valjda

Da sam ja neka vlast ovde godine bi (pedesetogodišnjica) svi isčitavali 700 epizoda Zvezdanih Staza

... dobro, de, pa podignem i Šekspira na Rusku ravan

alselone alselone 12:10 17.11.2016

Tasooooooo care

aj na mail.

:)
G.Cross G.Cross 12:15 17.11.2016

A muzika ?

Kupili Rusi Radio Nice stanicu u Julu i nazvali je Baikal Radio.
Sad kad hodam svoju turu slusam ih.

Puste par zapadnih , par ruskih pesama,pop, rock, tehno, rap itd.

Meni one ruske dodiruju neke zice za koje nisam ni znao da postoje negde u mom mozgu.
Ritam je isti kao kod zapadnih pesama ali harmonije su drugacije.

Osvezenje za moja duga hodanja.

Preporucujem.

http://radiobaikal.ru/




zilikaka zilikaka 12:56 17.11.2016

Re: A muzika ?

Meni one ruske dodiruju neke zice za koje nisam ni znao da postoje negde u mom mozgu.

I ne samo ruske. Ako već nisi, probaj da prošaraš po tradicionalnoj rumunskoj, pa jevrejskoj, bugarskoj i tako tim muzikama...

Mislim da su nam spram mesta odrastanja kodirani i ritmovi i melodije, a za harmonije - tu možda ima i nečeg više od uticaja mesta odrastanja.



G.Cross G.Cross 13:03 17.11.2016

Re: A muzika ?

rumunskoj


Ja vec 22 godine zivim i u Rumuniji.



Marija Tanase.
Vredi saslusati.

blogovatelj blogovatelj 17:35 17.11.2016

Re: A muzika ?

I ne samo ruske. Ako već nisi, probaj da prošaraš po tradicionalnoj rumunskoj, pa jevrejskoj, bugarskoj i tako tim muzikama...


Ljudi, vi ne mozete ni da zamislite kako je Toronto divan kad je vreme lepo, svi otvore prozore na autima i pripadnici dvesta drzava i jos mnogo vise naroda puste muziku koju vole.
Sinoc sam prvi put na francuskom CBC radiju cuo neku pesmu o Rusiji, paprici i Balkanu. Htedoh je izguglati pa zaboravih.
maksa83 maksa83 17:43 17.11.2016

Re: A muzika ?

Ljudi, vi ne mozete ni da zamislite kako je Toronto divan kad je vreme lepo,

... oba dana.


(Zajebavam se, verujem ti)
larisa_bg larisa_bg 19:07 17.11.2016

Re: A muzika ?

blogovatelj

Sinoc sam prvi put na francuskom CBC radiju cuo neku pesmu o Rusiji, paprici i Balkanu. Htedoh je izguglati pa zaboravih.


Ako ne uspeš da nađeš, evo ovo za prvu pomoć. Pominje se i Balkan i paprika! A ima se šta i pogledati, realno.


blogovatelj blogovatelj 19:52 17.11.2016

Re: A muzika ?

... oba dana.


Nisam imao vremena, biio sam bizi, pa ne dodadoh pojasnjenje. Ne bi bilo lakonsko kao tvoje, ali bi nosilo istu poruku. U pravu si. takve se stvari dogadjaju maksimalno tri meseca godisnje. Jer ako je prevruce, rade klima uredjaji a prozori su zatvoreni, zimi rade grejanja po automobilima, a prozori su takodje zatvoreni.
urbana_gerila urbana_gerila 21:01 17.11.2016

Re: A muzika ?

larisa_bg
A ima se šta i pogledati



larisO, ako misliš na sevku, da se ne zameramo - gledanje može, pipanje nema!
blogovatelj blogovatelj 23:53 17.11.2016

Re: A muzika ?

Ako ne uspeš da nađeš, evo ovo za prvu pomoć. Pominje se i Balkan i paprika! A ima se šta i pogledati, realno.



Evo. Našao ga.



Bukovina se zovu?!

A Seve... Oduvek sam voleo njenu video produkciju.

PS. Sajt i FB strana su Bukovina.
milisav68 milisav68 08:07 18.11.2016

Re: A muzika ?

blogovatelj
Bukovina se zovu?!

Ma ne, to je valjda klub po mestu (kraju) na tromeđi Rumunije, Moldavije i Ukrajine, odakle je poreklom čovek koji se zove Stefan Hantel (Shantel).

Radio je valjda kao DJ, pa je zajahao na Bregovićevom uspehu sa romskom muzikom, pa je okupio bend Fanfare Ciocarlia, gde su mu gostovali najpoznatiji izvođači sa Balkana.

Recimo:

Šaban Barjamović

Esma Redžepova

E sad, odakle sve ovo znam, ovde je pre jedno deset godina bio veliki hit Disko Partizani.


docsumann docsumann 01:04 19.11.2016

Re: A muzika ?

Bregovićevom uspehu sa romskom muzikom


obratiti pažnju na sam početak. anticipacija techna


irvington irvington 14:58 17.11.2016

Руска кинематографија

Када смо већ код Достојевског, није лоше погледати ни руску серију снимљену о њему:



Генерално руска кинематографија је веома занимљива. Руске филмове и серије почео сам да гледам док сам живео у Израелу (на кабловској има доста руских канала), а наставио у Америци, на препоруку наших људи који се баве кинематографијом у Лос Анђелесу. Постоје и канали на јутјубу преко којих се пласирају руски филмови са српским преводом, иако многи не опстају дуго, пошто се бришу због ауторских права.

Од Достојевског има доста екранизованих дела (Коцкар, Злочин и Казна, Браћа Карамазови...), одлична је серија о Јесењину, па "Син оца народа" о Василију, Стаљиновом млађем сину, "Чекист" о монструозном понашању чувене "Чеке", "Бела гарда" (филм из четири дела о дешавањима у Кијеву током Првог светског рата) од Булгакова, па сјајне серије о Одеси (Доживљаји Мишке Јапанца и Ликвидација - послератна и разуздана Одеса. Стаљин поставља Жукова да среди ситуацију у граду и околини...), "Страсти по Чапајеву", ремек дело "Адмирал" (прича о славном адмиралу Колчаку), па опет екранизација Булгаковљевог "Морфиниста" (у које описује део свог живота...) и тако даље... Овде сам навео само оно што ми је тренутно пало на памет.
vcucko vcucko 21:00 17.11.2016

Re: Руска кинематографија

irvington
Када смо већ код Достојевског, није лоше погледати ни руску серију снимљену о њему:



Генерално руска кинематографија је веома занимљива. Руске филмове и серије почео сам да гледам док сам живео у Израелу (на кабловској има доста руских канала), а наставио у Америци, на препоруку наших људи који се баве кинематографијом у Лос Анђелесу. Постоје и канали на јутјубу преко којих се пласирају руски филмови са српским преводом, иако многи не опстају дуго, пошто се бришу због ауторских права.

Од Достојевског има доста екранизованих дела (Коцкар, Злочин и Казна, Браћа Карамазови...), одлична је серија о Јесењину, па "Син оца народа" о Василију, Стаљиновом млађем сину, "Чекист" о монструозном понашању чувене "Чеке", "Бела гарда" (филм из четири дела о дешавањима у Кијеву током Првог светског рата) од Булгакова, па сјајне серије о Одеси (Доживљаји Мишке Јапанца и Ликвидација - послератна и разуздана Одеса. Стаљин поставља Жукова да среди ситуацију у граду и околини...), "Страсти по Чапајеву", ремек дело "Адмирал" (прича о славном адмиралу Колчаку), па опет екранизација Булгаковљевог "Морфиниста" (у које описује део свог живота...) и тако даље... Овде сам навео само оно што ми је тренутно пало на памет.

Seriju "Jesenjin" sam odgledao (svih 12 epizoda) u dva dana. Fizički nisam mogao za dan, prejako. Nikad posle nisam ni pokušao, nisam siguran da bih pretekao.
Bezrukov je neverovatan, on ga nije odigrao, on ga je živeo. Rapoport kao Benislavska, briljira.
Da ne ističem da je serija mnogo šira od Pesnikovog života i dela, bukvalno velika slika Rusije od 1.SR do kraja prve decenije Sojuza. Svaka diskusija o tome bez odgledane serije "Jesenjin" je deplasirana.

I ovo drugo pobrojano je u redu. "Bela garda" jako, ipak je to Bulgakov, a i mnogo toga objašnjeno u vezi aktuelnog komada zemlje imena Ukrajina. "Čapajev" jak početak, posle se malo razvodnjava (čest slučaj i kod nas, ugovor da se popuni toliko i toliko termina na TV pa razvuci).
disident79 disident79 15:24 17.11.2016

Ne znam..

Mene je recimo stil Karamazovih užasno podsetio na Selindžera, Apdajka, pa čak i Hemingveja.. Namerno pišem obrnuto hronološki pošto sam tako čitao.. Karamazove tek sa 30 i kusur, najbolja knjiga koju sam pročitao..
Moram da kažem da mi je i Bukovski bio zanimljiv. Tako da se valjda uklapam u profil
larisa_bg larisa_bg 19:02 17.11.2016

četres osma

Krlo raskinuo s Dostojevskim, ko Tito četres osme sa Staljinom!

Al nije mi jasno kako nije ukapirao historijski momentum: sad, naime, možemo da volimo i Pinčona i Dostojevskog istovremeno! Jer Tramp.
maksa83 maksa83 19:34 17.11.2016

Re: četres osma

sad, naime, možemo da volimo i Pinčona i Dostojevskog i


larisa_bg larisa_bg 20:13 17.11.2016

Re: četres osma

maksa83




udaraš, bre, ko Višekruna
maksa83 maksa83 20:19 17.11.2016

Re: četres osma

udaraš, bre, ko Višekruna

Softver caruje dok pneumaitka ne popizdi.

Nisam ja izmislio pravila, ali tako ova planeta funkcioniše...
alselone alselone 20:29 17.11.2016

Re: četres osma

udaraš, bre, ko Višekruna


Citiras Drzavni posao?!

Pa ti si kompletna devojka!
docsumann docsumann 20:33 17.11.2016

Re: četres osma

Softver caruje dok pneumaitka ne popizdi.


hidraulika, sine, hidraulika ... and mythbustering

maksa83 maksa83 20:43 17.11.2016

Re: četres osma

hidraulika, sine, hidraulika ... and mythbustering

Pratio sam taj kanal pomno dok nisu krenuli da mrve neke meni drage stvari, onda sam prestao pre nego što počnu pod to da ubacuju mačiće...

docsumann docsumann 20:58 17.11.2016

Re: četres osma

maksa83
hidraulika, sine, hidraulika ... and mythbustering

Pratio sam taj kanal pomno dok nisu krenuli da mrve neke meni drage stvari, onda sam prestao pre nego što počnu pod to da ubacuju mačiće...



viš, to ima pomalo veze s ovim blogom. odnosno njegovim protagonistima.

nedavno sam od Krleta popio ban za kačenje onih vegetarijansko-aktivističkih slika brutalnog kasapljenja životinja u klanicama (redovna "djelatnost" je bila u pitanju).
slike i komentar pobrisani (obrisani), iako nikog nisam vrijeđao, nikome prijetio, nit osporavao prava.

misim ne kukam, ne jadam se na duševnu bol i noć neprospavanu
nego, mišljah da je ta cenzura nekako tipičnija za Ruse no Jenkije.

što reče Nabokov - u Rusiji je cenzura postojala prije književnosti.
princi princi 21:09 17.11.2016

Re: četres osma

nego, mišljah da je ta cenzura nekako tipičnija za Ruse no Jenkije.

Krle je Jenki ruske provenijencije.
princi princi 21:10 17.11.2016

Re: četres osma

Jenjki.
gedza.73 gedza.73 21:11 17.11.2016

Re: četres osma

Softver caruje dok pneumaitka ne popizdi.



hidraulika, sine, hidraulika


Sve u jednom. Kompjutor, hidraulična jedinica, pneumatika. Ne može jedno bez drugog.

maksa83 maksa83 21:12 17.11.2016

Re: četres osma

nedavno sam od Krleta popio ban

E to ti je što se ne razumeš u poeziju...
larisa_bg larisa_bg 21:17 17.11.2016

Re: četres osma

alselone
udaraš, bre, ko Višekruna


Citiras Drzavni posao?!

Pa ti si kompletna devojka!


gif upload
princi princi 21:19 17.11.2016

Re: četres osma

Samo da se autujem, ni ja se ne razumem* . Od fine poezije, jedino znam gde je Keatsova apoteka u Hampsteda Heathu.

*Pozdrav Krletu, i poziv da mi slučajno ne ukida ban. Provalio sam da se na kvarnjaka šunja po drugim blogovima i čita. Sine, na ovom blogu jedino manijaka i stalkera ne fali. Vidim da je lujka još na slobodi, izgleda socijalne službe skroz dekintirane.
docsumann docsumann 22:26 17.11.2016

Re: četres osma

maksa83
nedavno sam od Krleta popio ban

E to ti je što se ne razumeš u poeziju...


ma, đaolja je to rabota..
Atomski mrav Atomski mrav 12:10 18.11.2016

Re: četres osma

Jenjki.




We are, of course, Norwegians... on a small training exsercise for the Njato... NATO!

Ribozom Ribozom 20:06 17.11.2016

AF vs FMD

Moja prijateljica V. je govorila da kada cita Dostojevskog ima osecaj da joj neko mozak ispegla, upise kod i ponovo ga zguzva ko papir.

Jutros sam planirao da ostavim poduzi komentar, ali sada me ovi banderasi popismanili (ako ih pobrises napisacu ).


grebostrek.lurker grebostrek.lurker 20:32 17.11.2016

Re: AF vs FMD


Moja prijateljica V. je govorila da kada cita Dostojevskog


Eto opet i Dostojevski i Pinčon :)
docsumann docsumann 21:43 17.11.2016

jebači ruske zemlje


iako sam svojevremeno imao blog o tom romanu moram još jednom da se osvrnem na Sorokinovo Plavo Salo.

prelistavajući utiske o pročitanim knjigama unazad desetak godina ne vidim knjigu koja me je tako pomjerila, prelomila, mozak mi prevrnula ki čarapu.

naslagani slojevi višetrukog ludila koji se pretaču jedni u druge do u beskraj, i od tamo gađaju krupnom sačmom u čitaočev potiljak.

izdvojiću samo jedan momenat iz knjige koji se tiče sekti jebača ruske zemlje.
njihovi pripadnici toliko vole rusku zemlju da bukvalno opšte sa njom. kopaju rupe i ...youknow.
e, među njima se posebno izdvaja jedna "jeretička" sekta koja taj rodooljubni čin ne upražnjava na mekoj crnici zelenih livada, već međ suvim krečnjakom, gdje caruje najljući kamen.


a kažem - to je tek djelić, izvod iz 1001 genijalne bolesti glave.

šta tek reći o opisu žestokog seksa između Staljina i Hruščova. brale, da ti se heteroseksualni stojko isprsi i salutira dok u pozadini ide ruska himna u izvođenju vojnog hora.
nsarski nsarski 23:21 17.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

jebači ruske zemlje

Ima jedna erotska Sovjetska slikovnica (bukvar) iz 1931. godine koju je napravio Merkurov. Autor je poznati vajar Sergej Merkurov koji je tada imao status Narodnog umetnika i najpoznatiji je po tome sto je upravo on izradio tri najveca spomenika Staljinu.

Recimo slovo A:


Pa Б и В,


Cela stvar se moze naci na

OVOM LINKU

P.S. U ondasnjem Sovjetskom Savezu je ovo bilo dozvoljeno, dok bi u danasnjoj Svedskoj, na primer, autor jamacno bio prognan kao seksista.

maksa83 maksa83 23:29 17.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

Ima jedna erotska Sovjetska slikovnica (bukvar) iz 1931

A poganijeh ljudi...

Eto rusofili, je l' treba još nešto?

Ni stida ni srama...

emsiemsi emsiemsi 05:58 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

maksa83
Ima jedna erotska Sovjetska slikovnica (bukvar) iz 1931

A poganijeh ljudi...

Eto rusofili, je l' treba još nešto?

Ni stida ni srama...


Немој само да кажеш да једва не чекаш слово Б !
budjoni budjoni 08:16 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

maksa83
Ima jedna erotska Sovjetska slikovnica (bukvar) iz 1931

A poganijeh ljudi...

Eto rusofili, je l' treba još nešto?

Ni stida ni srama...



нејејгомна :)
maksa83 maksa83 10:22 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

Немој само да кажеш да једва не чекаш слово Б !

Eh Čarli, akrobato...

Kakvo bre slovo Б, onemoćale ruke.
emsiemsi emsiemsi 10:42 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

maksa83
Немој само да кажеш да једва не чекаш слово Б !

Eh Čarli, akrobato...

Kakvo bre slovo Б, onemoćale ruke.

И мени десница !
Но, надам се да ће и левица бити једнако ефикасна.
docsumann docsumann 11:52 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

emsiemsi
maksa83
Немој само да кажеш да једва не чекаш слово Б !

Eh Čarli, akrobato...

Kakvo bre slovo Б, onemoćale ruke.

И мени десница !
Но, надам се да ће и левица бити једнако ефикасна.


a da i mi probamo u zemlju. il bar u pjesak za početak.
Atomski mrav Atomski mrav 13:10 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

Немој само да кажеш да једва не чекаш слово Б !


A znači taj bukvar je čitao deda...



EDIT: Nakon što sam pregledao na brzinu onaj Kamasutra bukvar, vidim da je slovo E baš... *ebeno!
emsiemsi emsiemsi 14:20 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

Atomski mrav
Немој само да кажеш да једва не чекаш слово Б !


A znači taj bukvar je čitao deda...



EDIT: Nakon što sam pregledao na brzinu onaj Kamasutra bukvar, vidim da je slovo E baš... *ebeno!

Дај линк !
Atomski mrav Atomski mrav 14:41 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

Дај линк !

Ne pratiš na času, Čarli... link je dao Maksa tamo ispod ilustracije (verovatno nisi ni čitao tekst ispod nje)
JJ Beba JJ Beba 16:18 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

EDIT: Nakon što sam pregledao na brzinu onaj Kamasutra bukvar, vidim da je slovo E baš... *ebeno!

Р je zanimljivo
a i З je kreativno i И
nema šta, pravoslavno
tasadebeli tasadebeli 18:11 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

budjoni
maksa83
Ima jedna erotska Sovjetska slikovnica (bukvar) iz 1931

A poganijeh ljudi...

Eto rusofili, je l' treba još nešto?

Ni stida ni srama...



нејејгомна :)




Баш вала!

Прво ми очи испадоше док сам тражио линк.

После ми испадоше још више када сам га нашао.

Мислиће људи да ми је прорадила штитаста жљезда.

И онда још Макса нашао ту да нешто попује репујући и репује попујући...


Јбт, на слову Л комесар Гвозден (конспиративно име Теодосије) има крила и лети!


Доксе?

Стручна експертиза можда за овакав вид уметничког изражавања?



emsiemsi emsiemsi 19:26 18.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

JJ Beba
EDIT: Nakon što sam pregledao na brzinu onaj Kamasutra bukvar, vidim da je slovo E baš... *ebeno!

Р je zanimljivo
a i З je kreativno i И
nema šta, pravoslavno

Дај нешто описно - не смем да кликћем на линк јер ми се жена мува уоколо. Бојим се да не будем морао да прескачем преко метле, ако сними шта "читам ".
docsumann docsumann 00:42 19.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

Доксе?

Стручна експертиза можда за овакав вид уметничког изражавања?


daa, ima tu par jako kontroverznih momenata.
neko će sad reći - ma, kakvih bre kontroverznih momenata, kad je čitav taj bukvar načisto pomjeren. skroz opičen.

well, ovaj eksplicitni akrobatsko-erotski igrokaz ustvari je sasvim na fonu morala novog (sovjetskog) društva i njegovog agresivnog kontrapunkta u odnosu na tradicionalne-patrijahalno-pravoslavne vrijednosti.
a ono što bocka oči (moj te bode ispod vode) ogleda se upravo u prisustvu tih nekoliko mitoloških bića s autentičnim religijskim bekgraundom.
uvlačenje nazadnjaštva na mala vrata ... iii-li, pak, dodatno obesmišljavanje tradicionalnih, crkveno-folklornih motiva, njihovim hvatanjem (za kurac, za sisu, rogove...) u dijabolično kolce.

interesantno da neke od klasičnih individualnih tehnika satanističkih inicijacija podrazumjevaju razbijanje bilo kakvih (tvrdokornih) etičkih momenata sopstvene ličnosti, odnosno uranjanje u posebno, za tu priliku spravljeno, simboličko blato. blato ličnih nepočinstava koji nas otuđuju od sopstvene savjesti koju likvidiramo gušenjem jastukom u snu... slično nešto kao krštenje (vodom) u hrišćana, samo skroz izvitopereno.

imao bih još po koju, na brzinu sklepanu (bzv.) teoriju za ovakve prilike...


nije Rusija, već Poljska, i nije Am'rka već Norge.
jer jedan je đavo. a imaš pravo samo na tri želje, te zato ne valja dozivat ime njegovo uzalud.




tasadebeli tasadebeli 10:38 19.11.2016

Re: jebači ruske zemlje

docsumann

well, ovaj eksplicitni akrobatsko-erotski igrokaz ustvari je sasvim na fonu morala novog (sovjetskog) društva i njegovog agresivnog kontrapunkta u odnosu na tradicionalne-patrijahalno-pravoslavne vrijednosti.
a ono što bocka oči (moj te bode ispod vode) ogleda se upravo u prisustvu tih nekoliko mitoloških bića s autentičnim religijskim bekgraundom.
uvlačenje nazadnjaštva na mala vrata ... iii-li, pak, dodatno obesmišljavanje tradicionalnih, crkveno-folklornih motiva, njihovim hvatanjem (za kurac, za sisu, rogove...) u dijabolično kolce.

interesantno da neke od klasičnih individualnih tehnika satanističkih inicijacija podrazumjevaju razbijanje bilo kakvih (tvrdokornih) etičkih momenata sopstvene ličnosti, odnosno uranjanje u posebno, za tu priliku spravljeno, simboličko blato. blato ličnih nepočinstava koji nas otuđuju od sopstvene savjesti koju likvidiramo gušenjem jastukom u snu... slično nešto kao krštenje (vodom) u hrišćana, samo skroz izvitopereno.








Тачно сам знао кога треба да питам!



А ово је нешто из времена када је Крло Први Ујединитељ (додаћемо му и епитет Велики као и Карлу) био још сасвим мали.







Мислим... Шта рећи, камаради и камараткиње... Шта рећи данас када је Ћирилица (велико Ћ, велико Ћ!) толико у моди...




tasadebeli tasadebeli 23:22 17.11.2016

Крло Први, Ујединитељ!

Људи моји!

Па ово је пост о којем сањам читавог живота!

И злочин и казна и грех и опрост и хидраулика и пмеуматика и музика и путопис и стрип и еротика и порнографија и...

Овакав Блог Б92 сам хтео да изградим одувек.

То је тај неки бољи свет који ишчекујем толике године и о којем сањарим толико времена.

Хвала вам, људи, свима на свесрдној помоћи и што сте ми вратили наду да је могуће створити један бољи и праведнији блогерски свет по мери свих!



nsarski nsarski 23:31 17.11.2016

Re: Крло Први, Ујединитељ!

И злочин и казна и грех и опрост и хидраулика и пмеуматика и музика и путопис и стрип и еротика и порнографија и...


А сарма (коју још проб'о ниси)???
tasadebeli tasadebeli 23:49 17.11.2016

Re: Крло Први, Ујединитељ!

nsarski
И злочин и казна и грех и опрост и хидраулика и пмеуматика и музика и путопис и стрип и еротика и порнографија и...


А сарма (коју још проб'о ниси)???



Нека, нека, није важно... Сарма мање или више, горе или доле, лево или десно...

Најважније је ту да сам ја отишао!

И да ми притом срце пева од среће!

Задовољићу се ја онда и пребранцем!



myredneckself myredneckself 01:33 18.11.2016

Re: Крло Први, Ујединитељ!

tasa
И злочин и казна и грех и опрост и хидраулика и пмеуматика и музика и путопис и стрип и еротика и порнографија и...

Овакав Блог Б92 сам хтео да изградим одувек.


Posle onog slova I, gore u citatu, i tačkica, evo ti na postu i malo afrodizijaka, predlog da se neki eventualni menu upotpuni: prepelice u sosu od ružinih latica, meda, ružinog ulja, itd...bruka kako zvuči dobro!
U filmu Como agua para chocolate, po romanu Laure Esquivel, radnja se dešava za vreme revolucije u Meksiku, i evo ukratko opis scena:
Tita sprema ručak po ovom receptu, začinjava celu stvar čežnjom, svojom ljubavlju, emocijama prema Pedru, zatim svi za stolom sede i jedu, i opasno napaljeno uzdišu, ali svi onako, u maltene orgazmičkom zanosu, od dobrog Titinog jela.
U jednom momentu Titina sestra Gertrudis skoči od stola, i trk u banju pored kuće da se malo ohladi. Međutim, zapalila se još više, ali stvarno, banja počela da gori.
Posle istrčava napolje, gola trči po imanju. Kad...naiđe mladi bandolero, pokupi je sa sobom na konja, onako golu golcatu, mokre kose, i oni tako srećni zajedno odjezde u daljinu.
I Gertrudis se nije vratila kući...

са тим списком дела тог епилептичара, шизофреника, неуспелог револуционара,

...ustvari, vratila se Gertrudis, ali kao vođa revolucije.
Viš šta rade prepelice, taso.
Zato nemoj da staješ na muku Fjodoru kao neuspelom revolucionaru, ko zna šta je on jeo tamo u kasarni, a jel vidiš kako ključa hispano krv posle prepelica s ružinim laticama?
Ay, caramba, odmah comandante...
tasadebeli tasadebeli 07:59 18.11.2016

Re: Крло Први, Ујединитељ!

myredneckself
Viš šta rade prepelice, taso.

Ay, caramba, odmah comandante...




Одувек сам слутио да су препелице једини и прави узрок свих до сада изведених револуција!


Хвала ти што си потврдила да су моје слутње биле оправдане!



zilikaka zilikaka 09:23 18.11.2016

Re: Крло Први, Ујединитељ!

Одувек сам слутио да су препелице једини и прави узрок свих до сада изведених револуција!



Kako ne bi bile, molićulepo, kad od tih prepelica čovek mora da ostane gladan, osim ako nisi kera pa da jedeš sve s kostima.

A opšte je poznato da je glad najjači pokretač revolucija.

...a to što priča Gospoja Bačkulja, to mani...
tasadebeli tasadebeli 09:35 18.11.2016

Re: Крло Први, Ујединитељ!

zilikaka

...a to što priča Gospoja Bačkulja, to mani...




Другарица си ми, поштујем те много и волим и слушам те све што кажеш.

Али знаш ме каки сам када су у питању жене.

Не вреди ти ту ништа да ми доцираш.

Ту сам тврдоглав на моју нину.






П.С. -

A opšte je poznato da je glad najjači pokretač revolucija.



И регулациони фактор многих бракова!
highshalfbooze highshalfbooze 11:06 18.11.2016

Re: Крло Први, Ујединитељ!

Крло Први, Ујединитељ!
Људи моји!

Па ово је пост о којем сањам читавог живота!


Sve zasluge pripadaju braći Karamazov koji su doživeli prosvetljenje na ovoj temi.
JJ Beba JJ Beba 16:28 18.11.2016

Re: Крло Први, Ујединитељ!

Одувек сам слутио да су препелице једини и прави узрок свих до сада изведених револуција!


sve revolucije i ljubav imaju nešto zajedničko, kaže Srećko Horvat kao što nije dovoljbo okupirati trg ili postaviti barikadu, tako nije dovoljno ni samo flertovatiu ili menjati partnere. Knjiga Radikalnost ljubavi govori o tome, kao i o vlažnim snovima režima, o libidalnoj ekonomiji oktobarske revolucije, o stalnom milovanju metaka...i tako
omega68 omega68 00:26 18.11.2016

Ко да гледа

ове Титове омладинце и западњаке који од запада знају само за фармерке из Трста и дрогиране чупавце.
Ако могу да их се сете
blogovatelj blogovatelj 03:41 18.11.2016

Re: Ко да гледа

Ко да гледа
ове Титове омладинце и западњаке који од запада знају само за фармерке из Трста и дрогиране чупавце.
Ако могу да их се сете


A kako si se ti furao? Nosio pantalone na prepeglicu i frizuru kao Anatolij Karpov?
krkar krkar 04:30 18.11.2016

Re: Ко да гледа

A kako si se ti furao? Nosio pantalone na prepeglicu i frizuru kao Anatolij Karpov?


Jok, nosio ruho od krzna srpskog preistorijskog dugodlakog šarana iz reke Bramaputre. Em toplo em nepromočivo. A obaška je i protkano metalnim vlaknima pa deluje kao Faradejev kavez i tako mu jugokomunistička antisrpska propaganda koja se tajno emitovala na ultraniskim frekvencijama nije mogla ništa. Zato je sad ovako pametan, ljubi ga majka.
urbana_gerila urbana_gerila 07:00 18.11.2016

Re: Ко да гледа

omega68
ове Титове омладинце и западњаке који од запада знају само за фармерке из Трста и дрогиране чупавце.



ma, puŠti, brate omega, dok si ti na svetoj srBskoj reci gang mukotrpno šiljio opanak kako bi u punom sjaju zablistao na kolhoznom poselu - to sve bitlEs postalo.
urbana_gerila urbana_gerila 15:35 18.11.2016

Re: Ко да гледа

omega68
ове Титове омладинце и западњаке који од запада знају само за фармерке из Трста и дрогиране чупавце. Ако могу да их се сете

Preporuka: 5



jbt, brat omega tradicionalno postavlja standarde, ali kao da i ima nade za ovo mesto - trenutno samo još 5 oplemenjenih...
svea svea 08:34 18.11.2016

..

Rusi autentično* i sirovo demoliraju američku konzumentsku umjetnost. S' lakoćom.

Григорьев Борис Дмитриевич (1886-1939) «Девочка с бидоном (Утро в деревне)» из цикла «Расея», изданного в 1918 году) 1917




*аутентичност (гр.), латиницом: autentičnost
истинитост, изворност, непатвореност, правоважност, веродостојност.
blogovatelj blogovatelj 17:09 18.11.2016

Re: ..

Rusi autentično* i sirovo demoliraju američku konzumentsku umjetnost. S' lakoćom.


Mogao je manje usi da joj naslika.
svea svea 08:06 19.11.2016

..

Mogao je, ali nije.
Zašto?
Da bi ti nakon 100 godina postavljao pogrešne premise, Crvenkapo.
tasadebeli tasadebeli 10:58 19.11.2016

Re: ..

svea

Crvenkapo.



Јао, сад ме подсети на ово!


Leskovačka Crvenkapa (ЛИНК)


Један од мојих најомиљенијих постова на овом Блогу Б92.

Врх врхова!

Уживао тада, а и сада сваки пут када прочитам.
svea svea 11:14 19.11.2016

Re: ..

Уживао тада, а и сада сваки пут када прочитам.

Da, uživancija bi čitanje. :)
marco_de.manccini marco_de.manccini 21:38 19.11.2016

Re: ..

Јао, сад ме подсети на ово!

Ако већ волиш јужњачке ствари, погледај ово, написано (написано, а не преписано) је пре него што си дошао на блог. У ствари, коментари су бољи од блога (по обичају). Ево ти и мој превод једне песме, погоди које песме и на који језик.

Наша е земља цела,
пуна с’с полет,
милна,
над њума,
Армија млада,
стражари, цврста, силна.

Она те тебе чува,
и мајку твоју,
и татка,
реку твоју,
и школу,
малу сестру и батка.

Чува ги играчке твоје
радос на детињство рано;
и зајче твое га чува
у свеску нацртано.
tasadebeli tasadebeli 22:15 19.11.2016

Re: ..

marco_de.manccini

погледај ово,



Сјајно!

Уживао у читању!

И коментара такође!

Хвала, Марко!


П.С. - Где се само сетисте Бранка Ћопића! Песмица ваљда била у буквару, колико се сећам.
mlekac mlekac 23:40 19.11.2016

Kasnim...

Pa ne mogu da iščitam sve komentare - je li pominjan Harms?
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:48 19.11.2016

Re: Kasnim...

je li pominjan Harms?

Dosta, bre, s tim Amerikancima, mi ovde samo Ruse čitamo.
tasadebeli tasadebeli 02:09 20.11.2016

Re: Kasnim...

marco_de.manccini
je li pominjan Harms?

Dosta, bre, s tim Amerikancima, mi ovde samo Ruse čitamo.






Није, Млекац, ал' к'о да јесте!



Šta sada prodaju u radnjama

Koratigin dođe do Tikakejeva i ne zateče ga kod kuće.

A Tikakejev je u to vreme bio u radnji i kupovao šećer, meso i krastavce.

Koratigin se neko vreme muvao pokraj Tikakejevljevih vrata i spremio se već da mu napiše poruku, kad odjednom gle, ide lično Tikakejev i nosi u rukama ceger.

Koratigin ugleda Tikakejeva i viče mu:

– A ja vas čekam već čitav sat!

– Nije istina – govori Tikakejev – bio sam odsutan svega dvadeset i pet minuta.


– Pa, to ja već ne znam – reče Koratigin – znam samo da sam ovde već čitav sat.

– Ne lažite! – reče Tikakejev – Sramota je lagati.

– Mnogopoštovani gospodine! – reče Koratigin. – Potrudite se da birate izraze.

– Smatram… – započe Tikakejev, ali ga Koratigin prekine:

– Ako vi smatrate… – reče, ali tu Koratigina prekine Tikakejev i reče:

– E ti si mi baš neki fin!

Ove reči tako razjariše Koratigina, da prstom začepi jednu svoju nozdrvu, a iz druge se usekne na Tikakejeva.

Tada Tikakejev izvuče iz cegera najveći krastavac i tresne njime Koratigina po glavi.

Koratigin se rukama uhvati za glavu, padne i umre.

Eto – kakvi se veliki krastavci prodaju danas u radnjama!

(19. avgust 1936.)




mlekac mlekac 03:31 20.11.2016

Re: Kasnim...

tasadebeli
marco_de.manccini
je li pominjan Harms?

Dosta, bre, s tim Amerikancima, mi ovde samo Ruse čitamo.






Није, Млекац, ал' к'о да јесте!





Hvala, Taso.
Meni su posebno drage one kratke:

Jednom se Orlov prejeo papule i umro. A Kirilov je saznao za to i takođe umro. A Spiridonov je umro sam od sebe. A Spiridonovljeva žena je pala s kredenca, pa i ona umrla. A Spiridonovljeva deca podavila su se u veštačkom jezeru. A baba Spiridonova se propila i završila na ulici. A Mihajlov je prestao da se češlja i dobio šugu. Kruglov je nacrtao damu s bičem i poludeo. A Perehrestov je telegrafski dobio četiri stotine rubalja i toliko se uzoholio da su ga najurili iz službe.

Sve dobri ljudi, a ne da im se da puste korena.



Tako jednom pošao neki čovek na posao, pa usput sreo drugog čoveka koji se, pošto je kupio veknu poljskog hleba, vraćao svojoj kući.

To bi, u stvari, bilo sve.


Jedna starica se usled svoje preterane radoznalosti nagnula kroz prozor, ispala i razmrskala se.Kroz prozor se nagnula druga strica da bi videla onu koja se razmrskala, ali je usled svoje preterane radoznalosti takođe ispala kroz prozor, strmoglavila se i razmrskala. Zatim je kroz prozor ispala treća starica, zatim četvrta, zatim peta. Kada je ispala i šesta starica, meni je dosadilo da ih gledam, pa sam pošao na Maljcevsku pijacu gdje su, kažu, jednom slepcu poklonili pleteni šal.

principessa_etrusca principessa_etrusca 08:17 21.11.2016

ЕУропејци-дилетанти

Слушам петмаестак минута ову "четворку са респектабилним каријерама" и Марића.

Када Марић говори о осамдесетим и тадашњим преговорима ЕЗ са Југославијом, тачно их лоцира у време преговора о уласку Шпаније и Поругалије (мада се они тичу и првих година по уласку Шпаније и Португалије), а Крстић убацује да је "то било пре него што је ушла Грчка", Марић потврђује о "Грчкој под пуковницима ван Уније (т.ј. Заједнице, како се тада звала)" и нико од присутних не реагује.

Ради се о догађајима пре тридесет година, из кључне деценије пред распад Југославије, и о наводно убеђеним ЕУ-ропејцима, и за ову четворку да не зна редослед проширења је исто као не знати годину Косовске битке, "открића" Америке или Питагорину теорему.

Заиста страшно!
tasadebeli tasadebeli 12:44 21.11.2016

Re: ЕУропејци-дилетанти

principessa_etrusca
Слушам петмаестак минута ову "четворку са респектабилним каријерама" и Марића.

Када Марић говори о осамдесетим и тадашњим преговорима ЕЗ са Југославијом, тачно их лоцира у време преговора о уласку Шпаније и Поругалије (мада се они тичу и првих година по уласку Шпаније и Португалије), а Крстић убацује да је "то било пре него што је ушла Грчка", Марић потврђује о "Грчкој под пуковницима ван Уније (т.ј. Заједнице, како се тада звала)" и нико од присутних не реагује.

Ради се о догађајима пре тридесет година, из кључне деценије пред распад Југославије, и о наводно убеђеним ЕУ-ропејцима, и за ову четворку да не зна редослед проширења је исто као не знати годину Косовске битке, "открића" Америке или Питагорину теорему.

Заиста страшно!



Баш се лепо види на овој емисији да је хлеба и игара најважније за очување и одржање нечије власти у једној земљи, јел' да?

С тим што је хлеба све мање, а игара све више.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana