Budućnost| Istorija| Roditeljstvo

MOJ DUG

G.Cross RSS / 13.11.2016. u 22:02

 

208496_1042793744761_2361_n.jpg?oh=226d82f3965f44871094bd8488af91c6&oe=58CD10DB


Srdan

Bogdan

Radovan

Jovan

Mijuško

Boško

Mijuško

Pop Mirko ( 1717. godina)

Pop Luka

Pop Vuk

Petar

Zelen

Stanoje

Blagoje

Radoje

Petar

Branko

Srdja

 

 

I moja deca

Vjera, Matej i Petar


To su moji preci, onoliko koliko ih je zabeleženo i ja i moje troje dece.


Podstaknu me Tasino pisanje.

Mi na neki način jesmo samo karika izmdju naših predaka i naših potomaka.


Moj deda je brodom iz Boke putovao u Veneciju i odatle stigao u Prag da studira šumarstvo.

Pod Ostrogom postoji crkva i groblje gde su sahranjene mnoge generacije mojih predaka.

Malo dalje je mala crkva u selu moga plemena . Skromno koliko mogu da kazem da sam ja prilozio Ikonostas crkvi kada je obnovljenja.


315484_343878055689919_816034912_n.jpg?oh=4040d1b7e256b68b40d1d215ef37f067&oe=58C62DE7


Zasto ovo pišem ?


Na neki nacin zavidim Tasi na osećaju potpunog pripadanja naciji, zemlji.

Da se razumemo veoma postujem taj osećaj.

Samo delim sa vama ko sam ja.

 

Ja opet nemam taj osecaj pripadanja Crnog Gori ili Srbiji ili bilo kojoj zemlji ili naciji.


Ja to vidim i osećam nekako drugačije.

Moj dug pripada Branku, Petru, Radoju, Blagoju , Stanoju i svima pre njih.


Ja sam odgovoran Njima.

I svojoj deci.

 

 



Komentari (130)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zilikaka zilikaka 20:57 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

Otac Srbin poreklom sa Banije rođen u Rijeci (tačnije Sušak, pre onog rata Fiume je bila Italija), majka Hrvatica iz Slavonije, odrastao u Rijeci, uvek se osećao kao Srbin (plus kao nadgradnja Jugosloven, dok je to imalo smisla).
Pojam "Mitteleuropa" me oduvek asocirao samo na neke nevoljne radnje u gastro-digestivnom traktu.


Čini mi se da prepoznajem taj pojam koji se ovde ispoljava kao Vojvođanin.
Da, i podržavam ga 100%
Taj osećaj pripadanja je daleko prirodniji nego onaj drugi - nacionalni.
KAo neko ko je odrastao okružen mešovitim brakovima, daleko veću povezanost osećamo mi koji smo rasli i živimo na istom mestu, nego recimo ja i neko iz Pirota.
...a ako je neko budala pa dozvoli da ga ubede da smo mi međusobno mrski neprijatelji, a da su nam bliži oni iz Pirota i recimo Miškolca, to samo znači da je on budala koja svašta sebi dozvoljava.

...i (još ako) je nekom bitno kao projektni podatak - nisam iz mešovitog braka i nisam za odvajanje Vojvodine od Srbije.

expolicajac expolicajac 21:00 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

zilikaka
Otac Srbin poreklom sa Banije rođen u Rijeci (tačnije Sušak, pre onog rata Fiume je bila Italija), majka Hrvatica iz Slavonije, odrastao u Rijeci, uvek se osećao kao Srbin (plus kao nadgradnja Jugosloven, dok je to imalo smisla).
Pojam "Mitteleuropa" me oduvek asocirao samo na neke nevoljne radnje u gastro-digestivnom traktu.


Čini mi se da prepoznajem taj pojam koji se ovde ispoljava kao Vojvođanin.
Da, i podržavam ga 100%
Taj osećaj pripadanja je daleko prirodniji nego onaj drugi - nacionalni.
KAo neko ko je odrastao okružen mešovitim brakovima, daleko veću povezanost osećamo mi koji smo rasli i živimo na istom mestu, nego recimo ja i neko iz Pirota.
...a ako je neko budala pa dozvoli da ga ubede da smo mi međusobno mrski neprijatelji, a da su nam bliži oni iz Pirota i recimo Miškolca, to samo znači da je on budala koja svašta sebi dozvoljava.

...i (još ako) je nekom bitno kao projektni podatak - nisam iz mešovitog braka i nisam za odvajanje Vojvodine od Srbije.


Jaoooooo pa ti si našššššššššaaaaaaaaaaaaa
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:48 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

nisam iz mešovitog braka i nisam za odvajanje Vojvodine od Srbije.


e aj sad, šta se pravdaš
zilikaka zilikaka 22:38 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

Jaoooooo pa ti si našššššššššaaaaaaaaaaaaa

A koji su njini, molićulepo?
predatortz predatortz 22:46 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

zilikaka
Otac Srbin poreklom sa Banije rođen u Rijeci (tačnije Sušak, pre onog rata Fiume je bila Italija), majka Hrvatica iz Slavonije, odrastao u Rijeci, uvek se osećao kao Srbin (plus kao nadgradnja Jugosloven, dok je to imalo smisla).
Pojam "Mitteleuropa" me oduvek asocirao samo na neke nevoljne radnje u gastro-digestivnom traktu.


Čini mi se da prepoznajem taj pojam koji se ovde ispoljava kao Vojvođanin.
Da, i podržavam ga 100%
Taj osećaj pripadanja je daleko prirodniji nego onaj drugi - nacionalni.
KAo neko ko je odrastao okružen mešovitim brakovima, daleko veću povezanost osećamo mi koji smo rasli i živimo na istom mestu, nego recimo ja i neko iz Pirota.
...a ako je neko budala pa dozvoli da ga ubede da smo mi međusobno mrski neprijatelji, a da su nam bliži oni iz Pirota i recimo Miškolca, to samo znači da je on budala koja svašta sebi dozvoljava.

...i (još ako) je nekom bitno kao projektni podatak - nisam iz mešovitog braka i nisam za odvajanje Vojvodine od Srbije.



Znaš ko je najviše najebao u Bosni?
Baš oni koji su mislili ja sam izodavde i neće mene moj komšija.
Neće prvi, neće ni drugi, mada nekad oće i oni - ali oće treći, peti...


zilikaka zilikaka 23:03 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

Znaš ko je najviše najebao u Bosni?
Baš oni koji su mislili ja sam izodavde i neće mene moj komšija.
Neće prvi, neće ni drugi, mada nekad oće i oni - ali oće treći, peti...



Da li to znači da treba da negujemo podele?
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:05 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

Taj osećaj pripadanja je daleko prirodniji nego onaj drugi - nacionalni.


Opet moram da se svađams tobom :)
Što je prirodniji?
Zato što je tebi bliži?
E pa nije to mera priridnosti.
Neko je bliži taj osećaj komšiluka, nekome nacije, nekome dalekih predaka i sve je podjednako prirodno.

A evo i Pred reče, tu skoro su se neke komšije ozbiljno poklale, i nije ih niko na to nagovorio, bilo je to u njima.
A nije baš mnogo vremena prošlo ni od vojvođanskog klanja.
Tako da... nije ni Vojvodina neko posebno mesto gde se to ne dešava.
predatortz predatortz 23:06 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

zilikaka
Znaš ko je najviše najebao u Bosni?
Baš oni koji su mislili ja sam izodavde i neće mene moj komšija.
Neće prvi, neće ni drugi, mada nekad oće i oni - ali oće treći, peti...



Da li to znači da treba da negujemo podele?


Ne, to znači da ne treba da verujemo u izuzetnost svoje sredine. Kola Glavni Inženjer je đubrad ravnomerno raspoređivao.
zilikaka zilikaka 23:12 14.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

Tako da... nije ni Vojvodina neko posebno mesto gde se to ne dešava.

Ne, to znači da ne treba da verujemo u izuzetnost svoje sredine. Kola Glavni Inženjer je đubrad ravnomerno raspoređivao.

Ma to stoji. Potpuno.

Komentar je bio odgovor na osećaj pripadnosti nekog ko je iz mešovitog braka.
Ja dodah da je i moj osećaj više takav.

...neko voli popa neko popadiju.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:20 15.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

Taj osećaj pripadanja je daleko prirodniji nego onaj drugi - nacionalni.


Тешко је рећи шта је то што је природно када се ради о осећању припадања.

На основу чега мислиш да је регионална припадност природнија од националне када смо покретни и не пуштамо корен тамо где се нађемо? Данашњи Војвођанин може врло лако да буде нешто сасвим друго сутра када се пресели, а национална припадност је везана за сталније категорије од места боравка, за језик и културу или, као код Јевреја, и веру.

Регионална припадност није нешто што се преноси на следеће генерације, као што се преноси национална, а преношења националне припадности на следеће генерације је рецимо код Јевреја изузетно важно, можда и најважније (што кажу у вези са тим ко је Јеврејин, неки рачунају по мајци, неки по оцу, али си Јеврејин само онолико колико су Јевреји твоја деца).
alselone alselone 14:52 15.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

...i (još ako) je nekom bitno kao projektni podatak - nisam iz mešovitog braka i nisam za odvajanje Vojvodine od Srbije.


Tako, tako, bravo. Moramo da se pritajimo i cekamo svoj momenat. Da nista ne posumLJaju.
expolicajac expolicajac 17:35 15.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

zilikaka
Znaš ko je najviše najebao u Bosni?
Baš oni koji su mislili ja sam izodavde i neće mene moj komšija.
Neće prvi, neće ni drugi, mada nekad oće i oni - ali oće treći, peti...



Da li to znači da treba da negujemo podele?

Dobro bre Zili. Lepo je čovek zvani "A bre Srbine" na tvoje pitanje " Da li si bolan ćitao Na Drini Ćuprija, odgovorio "Bolan ćitao, odo, odo"
zilikaka zilikaka 17:54 15.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

Ma ne brinem se ja za njega.
Više me brine to što me, da prostiš, pandur, pa makar i bivši, svojata kao "našu".

Ja sam bre iz pristojne kuće!
expolicajac expolicajac 17:57 15.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

zilikaka
Ma ne brinem se ja za njega.
Više me brine to što me, da prostiš, pandur, pa makar i bivši, svojata kao "našu".

Ja sam bre iz pristojne kuće!

to ne znači da te život nije "pokvario"
anonymous anonymous 13:22 17.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

expolicajac
predatortz

I ja bih sada mogao tebi da stavim epitet PSEUDOINTELEKTUALCA. Ali ja to shvatam kao pravo na stav i razmišljanje.


Jes' jak ovaj pederski lobi u Srbiji, i panduri počeli da mašu cvećem umesto pendrekom!

Ja sam PEDER ODAVNO.


Ali nisi 100 % , kao neki.

Jebi ga.
Fale ti procenti.


anonymous anonymous 13:32 17.11.2016

Re: No offence, ali izgleda

princi
G.Cross
princi
da deca iz mešovitih brakova slabije osećaju tu nacionalnu afilijaciju jer im je valjda to mehanizam odbrane, coping mechanism: majka Hrvatica, otac Crnogorac, odrasteš u Beogradu, kako da se osećaš nego kao miteleuropljanin? Samo je pitanje kako to nosi: neko fino, bez nekog većeg uzrujavanja, a neko opet nogom otvara vrata i stalno hoće da se bije.


Nemoj pogresno da me razumes ali ja mislim da si ti jedna neotesana budaletina.


Da, kad vidim ovako glupu i expolicijsku reakciju i ja nešto slično pomislim za tebe. Ali, što kažu, balvan je u oku posmatrača. Svako dobro, nema smisla da te smaram svojom neotesanošću.


Možda sam nešto propustio, ali ja ovde ne vidim nikakve razloge za emotivne reakcije.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:17 14.11.2016

Oni, mi i ta neka "sitna deca"


Ja sam odgovoran Njima.

I svojoj deci.


Pa, ako već tako postavimo stvari, zašto bi bili odgovorni Njima? Valjda su oni ti koji su bili odgovorni nama baš kao što smo mi odgovorni svojoj deci.
G.Cross G.Cross 19:05 14.11.2016

Re: Oni, mi i ta neka "sitna deca"

vrabac_u_steni

Ja sam odgovoran Njima.

I svojoj deci.


Pa, ako već tako postavimo stvari, zašto bi bili odgovorni Njima? Valjda su oni ti koji su bili odgovorni nama baš kao što smo mi odgovorni svojoj deci.


Da, oni su bili odgovorni prema meni, na primer moj pradeda je nekako skupio pare i pomoc rodbine da posalje dedu u Prag na studije.
Deda je onda kao inzinjer mogao da posalje mog oca na fakultet, koji je onda kao lekar omogucio meni da se skolujem.

Ja sam odgovoran prema njima da ih ne osramotim i da moju decu njihove unuke, praunuke izvedem na put.

Po mom mosljenju tako se gradi. Generacijama.

U svetu u kome sve pocinje revolucijom svake nove generacije i rusenjem svega pre toga, cudan koncept, priznajem.


zilikaka zilikaka 21:03 14.11.2016

Re: Oni, mi i ta neka "sitna deca"

Da, oni su bili odgovorni prema meni, na primer moj pradeda je nekako skupio pare i pomoc rodbine da posalje dedu u Prag na studije.
Deda je onda kao inzinjer mogao da posalje mog oca na fakultet, koji je onda kao lekar omogucio meni da se skolujem.

Ja sam odgovoran prema njima da ih ne osramotim i da moju decu njihove unuke, praunuke izvedem na put.

Po mom mosljenju tako se gradi. Generacijama.


Sve se slažemo i razumemo, jedino mi nije blisko to sa istraživanjem porodičnog stabla. Možda zato što se kod mojih često zalamalo da vrlo rano ostaju bez roditelja.

I zato se prema precima ne oseća poseban dug. Zapravo, ne opterećuješ se prethodim životima, ali imaš obavezu da budeš čestit i da ti potomstvo bude takvo. Dakle, odužuješ se ulaganjem u sebe i narednu generaciju.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:07 14.11.2016

Re: Oni, mi i ta neka "sitna deca"

Po mom mosljenju tako se gradi. Generacijama.


Verovali ili ne i po mom.

U svetu u kome sve pocinje revolucijom svake nove generacije i rusenjem svega pre toga, cudan koncept, priznajem.


Tu je največi problem utvrđivanje početne tačke. U nekim slučajevima divlju gradnju treba srušiti, makar bila i na čukundedinoj njivi.
G.Cross G.Cross 21:36 14.11.2016

Re: Oni, mi i ta neka "sitna deca"

Dakle, odužuješ se ulaganjem u sebe i narednu generaciju.


Da.
alselone alselone 14:57 15.11.2016

Re: Oni, mi i ta neka "sitna deca"

na primer moj pradeda

A moj deda, kao drugi sin u porodici koji se odvojio od veceg porodicnog poseda i domacinstva zbog zabranjene ljubavi i poceo samostalni porodicni zivot kao kovac i baba krojacica odgoje sina da bude prvi vukovac u selu i posalju ga prvo u grad u gimnaziju a zatim i u BG na fakultet. Onda je posle bilo njemu lako za mene, a i meni lakse za sina i dijete. Delte su sve manje. Cvetina vizija je bila najveca.

Jednom tako cale dosao iz BG, ostavila ga devojka posle duge veze. Vratio se kod roditelja da se malo odmori od svega i odtuguje koji dan. Deda ga isprasio nazad posle dva dana recima "jesam te ja poslao u BG da ucis ili da vijas zenske".

G.Cross G.Cross 22:55 14.11.2016

Hvala

Svesno sam preuzeo rizik postavljajuci meni drage intimne podatke ovde pred sve vas.

I to na jednu temu koja potencijalno moze da eksplodira u mnogim pravcima.
A sa druge strane tema nadam se ima mnogo smisla i vrednosti za sve nas.

Hvala svima na dobrom razgovoru bez vredjanja jedni drugih a narocito mene .


Sto se mene tice vredelo je.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:12 14.11.2016

Re: Hvala

G.Cross
Svesno sam preuzeo rizik postavljajuci meni drage intimne podatke ovde pred sve vas.



Ako smem...

Prvi put kada sam pročitao, to mi je upalo u oči. Kasnije, i u komentarima si se pomalo "autovao". Htedoh to i da prokomentarišem ali sam se suzdržao, smatrao sam da bi bilo neukusno.
Međutim, sada kada si već sam potegao tu temu, što se mene tiče...moj duboki naklon i kapa dole.
milisav68 milisav68 23:22 14.11.2016

Re: Hvala

vrabac_u_steni
Prvi put kada sam pročitao, to mi je upalo u oči. Kasnije, i u komentarima si se pomalo "autovao". Htedoh to i da prokomentarišem ali sam se suzdržao, smatrao sam da bi bilo neukusno.
Međutim, sada kada si već sam potegao tu temu, što se mene tiče...moj duboki naklon i kapa dole.

Takođe, mada nije problem autovanje (jer svi manje više to radimo), nego zloupotreba tih podataka.
docsumann docsumann 07:29 15.11.2016

ma,


samo da diskusija nije otišla u smjeru čiji je duži ...
predatortz predatortz 09:09 15.11.2016

Re: ma,

docsumann

samo da diskusija nije otišla u smjeru čiji je duži ...


Od kakvog je to značaja? Bitna je širina! Duše, naravno...
expolicajac expolicajac 10:14 15.11.2016

Re: ma,

predatortz
docsumann

samo da diskusija nije otišla u smjeru čiji je duži ...


Od kakvog je to značaja? Bitna je širina! Duše, naravno...

Evo sada će Zili da se uvredi. Zile ne obraćaj pažnju na ove nacio-seskiste.
zilikaka zilikaka 15:02 15.11.2016

Re: ma,

expolicajac
predatortz
docsumann

samo da diskusija nije otišla u smjeru čiji je duži ...


Od kakvog je to značaja? Bitna je širina! Duše, naravno...

Evo sada će Zili da se uvredi. Zile ne obraćaj pažnju na ove nacio-seskiste.

Kako bre da ne obraćam pažnju. Za srce me ujedoste.
Ja ovde u diskusiju unosim sve svoje emUocije, strepim i živim za trenutak opšte spoznaje i saglasnosti kolega, bar po krucijalnim pitanjima, a vi se stalno vraćate trivijalnostima.
docsumann docsumann 21:50 15.11.2016

Re: ma,

ok, ok, evo će se i samself izautujem

dakle, po očevoj strani ja upadam u 18. koljeno, u poznatom nam, arhiviranom i ozvaničenom rodoslovu.

e, evo i šeme istog. donji, razgranati dio se odnosi na naše uže bratstvo.



najsvježiji ( u lijevom donjem dijelu)) izdanak na ovom stablu je moj bratanić, a ja sam odmah lijevo uz njegovog oca.


PS. napominjem da je ova šema skroz tredicionalističko-patrijahalno koncipirana, sa samo muškim glavama pobrojanim i navedenim kao nosiocima krvi i (prez)imena.
šta ću nisam je ja pravio

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana