Budućnost

Download

Predrag Brajovic RSS / 06.11.2016. u 11:52
     Очарава ме помисао да ћемо ускоро моћи да властити живот прегледамо, његов сваки трен, кад год то пожелимо. Није далеко време када ће неки stаrt up или ко од IT гиганата понудити малени имплант за нашу чеону кост, видљив тек као младеж (онај код Синди Крафорд или Северине, како ко воли), који ће бележити и сликом и звуком сваки сат и час нашег живота. И онда ћемо опет моћи да се вратимо у време када смо били деца, када смо пропушили или се заљубили, моћи ћемо да гледамо наше страхове и наде, нашу радост и тугу на испитима, венчању, на сахранама, наш први дан у школи или последњи дан с мајком и оцем.
     Иако сам махом очајног памћења, с пуно детаља сећам се, рецимо, једних очевих ципела, звучника у мом „реноу 4", лаког и прозрачног хлада багремове шуме крај наше куће у Црној Гори, металне кутије за храну коју је мајка на путовањима колима носила. Сећам се и како сам се у Косовској улици једном дуго и страсно дечачки љубио, тада већ одавно одрастао, сећам се сваког шрафа и дрвених греда зида који сам с пријатељем правио за преграду невелике собе у две још мање - био нам се родио син, собица нам је била неопходна.
     Опет, схватио сам, не сећам се, уопште, ко је са мном ишао у разред у првом средње - један ће ме пријатељ на то подсетити, да је један од убица из Земунског клана седео с нама у клупи - не сећам се ни првог пољупца ни првог секса, не сећам се читавих периода свог живота, па тако прва година по смрти мог брата у мом памћењу и не постоји, као на оним старим картама где за непознате пределе на латинском пише Ubi leones: тамо где су лавови.
     Па хтео бих да ловим те своје лавове. Хтео бих да могу да се сетим сваког трена свог живота, да га гледам са стране и у њему уживам или се нервирам, навијам за себе из прошлости или се прекоревам. Мора да би било чудесно опет бити ту док тонемо у своја огрешења, у своје блато и погубу, без оног улепшавања и накнадног седатива памћења, ми сви добри и честити људи, и мора да би било дивно изнова се радовати модрицама на лицу сина, које је добио у тучи с којом се на прави начин одраста, радовати се успесима и властитом надрастању својих ближњих - о, господе, колико сам њих заборавио, потонули су у подразумевање.
    Једном смо у Ташмајданском парку син и ја са земље скупљали кестенове. Не сећам се нити његове јакне, нити које је то године било, нити шта смо после с тим кестеновима урадили. Било би сјајно кад би све то могао да врати један oлаки download. Пре оног коначног.
     See you, then.
 
 
 


Komentari (563)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

maksa83 maksa83 18:22 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ja sam u par navrata gore pisao kako je moja logika dovoljna redudansa za sve mirnodopske situacije. Naravno da u slucaju (pred)ratnog stanja se sve menja. Isto tako moze da zvekne bonba i popali sve slike na tavanu.

Eee, ne ako si moja bivša novosadska snajka (bivša pošto se brat razveo i ponovo oženio, dobio decu, sve ok) - ona je kad je bio zemljotres sve onako u pižami zgrabila album sa slikama sa svadbe i zaždila na vrata. Da vidim tebe kad ti MS ugasi account preko noći a ti spavaš, pojma nemaš, samo ujutru - cap, nema.
maksa83 maksa83 18:24 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Da pa? Eno imam po fiJokama i to. I 1.2 i 360 flopije sa podacima, a i sa programima za instalaciju ;> Imam i mašine koje mogu to i da pročitaju (one od 360, ovi od 1.2 to je beše još zvanično podržano - beše?) Imam i ZIP diskete (ko se ne seća, to su one od fenomenalnih 100 Mb )

Sećam se, ali se sećam brate i kako izgleda kad čovek uđe kod tebe u sobu. :))))))

Znači, mikado, ono, ko ne poznaje teren mora da se kreće k'o Itan Hant u Mišn Imposibl 1 kad zaobilazi one lasere.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:27 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Isto tako moze da zvekne bonba i popali sve slike na tavanu i servere u podrumu.


Ima i za to rešenje, Bomb Shelter - pa na krov solitera i Safe as Houses! Dok ne pronađem taj klip, evo ga onaj već pominjan :)

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:30 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Znači, mikado,


Aha, omatorelo se! Mislim to mikado, igra koje se niko više ne seća :)
alselone alselone 18:36 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Da vidim tebe kad ti MS ugasi account preko noći a ti spavaš, pojma nemaš, samo ujutru - cap, nema.


Ali imam kod kuce jos dve kopije. :)

Cini mi se ili ti pokusavas nekim granicnim primerima da mi pokazes kako gresim? Google ce naprasno i bez najave ugasiti Drive a MS ce nam takodje naprasno i bez najave lokovati naloge jer cemo dobiti sankcije preko noci od Amerike.

alselone alselone 18:37 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Imam i ZIP diskete


Si si prva osoba koju znam makar i virtuelno da ima ZIP diskete. To cudo se nikad nije primilo.
maksa83 maksa83 18:43 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Cini mi se ili ti pokusavas nekim granicnim primerima da mi pokazes kako gresim? Google ce naprasno i bez najave ugasiti Drive a MS ce nam takodje naprasno i bez najave lokovati naloge jer cemo dobiti sankcije preko noci od Amerike.

Ja ti kažem da su pre neku nedelju ljudima prestale da rade EA igre, pošto su im se zemlje zatekle pod USA sankcijama, a nisu nešto ni ratovali. Imaš 150 ruskih i beloruskih vojnika koji su glumili ovde neki nindžago pre neki dan, imaš rusku bazu u Nišu, specijalne protokole i sporazume sa njihovim DB-om, Vulin da se prosere još tri-četri puta (to bar nije problem, čovek je hronično pun govana) i već smo ozbiljan kandidat.

Mislim, nek' radi zapravo ko šta oće, bitno je da smo nađebali one sa okopavanjem.
alselone alselone 18:45 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ja ti kažem da su pre neku nedelju ljudima prestale da rade EA igre, pošto su im se zemlje zatekle pod USA sankcijama, a nisu nešto ni ratovali.


A ja ti kazem da su te zemlje bile i pre toga pod nekim sankcijama i u problematicnim odnosima sa Amerikom i da kada dodju sankcije ne dolazi bas gasenje naloga u prvoj turi nego ide od vojne opreme, pa onda do trgovine itd. Mi bar znamo kako ide. Nije bas da krenu od naloga za igirice. Ko od njih to nije video i ostavio podatke na US serverima, blago je reci da je glup.


alselone alselone 18:46 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Imaš 150 ruskih i beloruskih vojnika koji su glumili ovde neki nindžago pre neki dan, imaš rusku bazu u Nišu, specijalne protokole i sporazume sa njihovim DB-om, Vuln da se prosere još tri-četri puta (to bar nije problem, čovek je hronično pun govana) i već smo ozbiljan kandidat.


Jebemliga, ne svidja mi se to sto se desava, ali mislim da cu na vreme videti da li nasa politika i desavanja idu u pravcu konflikta sa Amerikom.
maksa83 maksa83 18:49 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Si si prva osoba koju znam makar i virtuelno da ima ZIP diskete. To cudo se nikad nije primilo.

Ja sam imao ZIP diskete (interni ZIP drajv) i još bar troje ljudi koje znam, u zdravlju i veselju smo razmenjivali tone koječega. Da podsetim - to je bilo vreme 1.44 disketa, i ZIP drajv je bio za ono vreme fenomenalna tehnologija, taman da se tih par godina prebrodi vreme dok CD pisači nisu postali mejnstrim tj. pristupačni (u prvo vreme su čitači koštali oko 1000 DEM), kada su postale obsolete.

Za razmeru - danas DVD R/W sprava košta 15 EUR.
freehand freehand 18:53 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Si si prva osoba koju znam makar i virtuelno da ima ZIP diskete. To cudo se nikad nije primilo.

Ja sam imao ZIP diskete (interni ZIP drajv) i još bar troje ljudi koje znam, u zdravlju i veselju smo razmenjivali tone koječega. Da podsetim - to je bilo vreme 1.44 disketa, i ZIP drajv je bio za ono vreme fenomenalna tehnologija, taman da se tih par godina prebrodi vreme dok CD pisači nisu postali mejnstrim tj. pristupačni (u prvo vreme su koštali oko 1000 DEM), kada su postale obsolete.

Za razmeru - danas DVD R/W sprava košta 15 EUR.

Ja sam imao prvo taj standardni pa onda i onaj sa disketama od 200mb.
Prodao oba, pet godina kasnije za nestvarne pare, bio je neki fazon gde je tip samo njih koristio negde-zbog-nečeg-bemliga-čega. Mislim da je imao, recimo, pet rezervnih uređaja i desetine disketa.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:54 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

alselone
Imam i ZIP diskete


Si si prva osoba koju znam makar i virtuelno da ima ZIP diskete. To cudo se nikad nije primilo.


Bilo je neko vreme dobra stvar. Tada ne beše nešto fleš drajvova, RW CD ovi su imali svojih mana, a ovo je bila najbrža varijanta da na kraju dana napraviš bekup šta si tog dana uradio. A i najelegantnija stvar da s posla nosaš kući šta ti treba i vice versa. A nekad 100 mega po komaTu bilo iha-haj! Doduše pored mene znam samo još jednog čoveka koji je to imao i koristio
maksa83 maksa83 18:58 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Prodao oba, pet godina kasnije za nestvarne pare, bio je neki fazon gde je tip samo njih koristio negde-zbog-nečeg-bemliga-čega. Mislim da je imao, recimo, pet rezervnih uređaja i desetine disketa.

Da, npr. ko god je bio sa bilo koje strane printing biznisa se baš uložio u njih i generalno ZIP drajvova je bilo dosta po gradu, i to je potpuno imalo je smisla pošto je to bio jedini način da negde doneseš ozbiljnu količinu većih fajlova a da ih nisi tranžirao na 50 disketa i molio boga da jedna od njih ne crkne i tako sjebe ceo paket.
maksa83 maksa83 18:59 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Doduše pored mene znam samo još jednog čoveka koji je to imao i koristio

Ti, garantiram, znaš BAR dva.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:00 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Za razmeru - danas DVD R/W sprava košta 15 EUR.


Za razmeru, nekad (baš tu neđe kada se pojavio ZIP drive) dobar klima uređaj je koštao 2000 evra (ups, zaboravilo se - naravno, marke su u pitanju ☺)

NB - a pogeldah sada, pa to se čudo od ZIPa još uvek prodaje i to za "dobre" od 150 do 200 dolara na Amazonu! Hipsteri bato
freehand freehand 19:03 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Prodao oba, pet godina kasnije za nestvarne pare, bio je neki fazon gde je tip samo njih koristio negde-zbog-nečeg-bemliga-čega. Mislim da je imao, recimo, pet rezervnih uređaja i desetine disketa.

Da, npr. ko god je bio sa bilo koje strane printing biznisa se baš uložio u njih i generalno ZIP drajvova je bilo dosta po gradu, i to je potpuno imalo je smisla pošto je to bio jedini način da negde doneseš ozbiljnu količinu većih fajlova većih a da ih nisi tranžirao na 50 disketa i molio boga da jedna od njih ne crkne i tako sjebe ceo paket.

Ovaj nije bio u printing biznisu (a tu su, koliko god neuporedive sa običnim disketama i ZIP diskete bile trn u dupetu jerbo su fajlovi za ofset bili u TIFF, pa ti gledaj koliki je mogao jedan B2 u 300dpi da "teži" milsim da je bilo neko knjigovodstvo, specifičlan neki softver, šta znam.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:04 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Doduše pored mene znam samo još jednog čoveka koji je to imao i koristio

Ti, garantiram, znaš BAR dva.


Ma da, znam i više, ali ovaj mi je onako baš uvek u pameti da je aktivno to koristio baš kako gore napisah - krene kući iz kanca, udari batch fajlu koja mu sve što je tog dana radio presnimi na ZIPicu (a ponešto i muvuje - opasni poslovi bili ). Dobro, pijuckam ja pićence dok on to ne pozavršava, ali ipak
gedza.73 gedza.73 19:14 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa
Knjigu na polici će dete da nađe kad bude imalo 13/16/18 godina,

Ja ceo dan ne znam gde sam. posle godina i godina ubeđvanja, pričanja, naguranih knjiga koje drže police u anfas kreveta gde mladac spava danas sam dočekao dan da bude oduševljen Kišom.



Kazezoze
Fotografija ti može preneti događaj koji se desio, ali ne i utisak koji je taj događaj u tom trenutku ostavio na tebe.
Dakle, digitalna memorija nikada neće biti potpuna jer će uvek prikazivati samo jednu stranu događaja - onu vanjsku, nikada i onu unutrašnju.

Baš to.
Jedino te ponekad nešto negde podseti na neki događaj iz prošlosti. Fotografija, miris, priča...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 19:27 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Cini mi se ili ti pokusavas nekim granicnim primerima da mi pokazes kako gresim? Google ce naprasno i bez najave ugasiti Drive a MS ce nam takodje naprasno i bez najave lokovati naloge jer cemo dobiti sankcije preko noci od Amerike.

Ja ti kažem da su pre neku nedelju ljudima prestale da rade EA igre, pošto su im se zemlje zatekle pod USA sankcijama, a nisu nešto ni ratovali. Imaš 150 ruskih i beloruskih vojnika koji su glumili ovde neki nindžago pre neki dan, imaš rusku bazu u Nišu, specijalne protokole i sporazume sa njihovim DB-om, Vulin da se prosere još tri-četri puta (to bar nije problem, čovek je hronično pun govana) i već smo ozbiljan kandidat.

Mislim, nek' radi zapravo ko šta oće, bitno je da smo nađebali one sa okopavanjem.



Sine, ovo je tok svesti, kakav qrac Džojs i ostali paceri, fenomenalno, kako se lako od porodičnih albuma dođe do uvek prisutne i preteče ruske opasnosti...


Nego, kad ste već navalili sa tim đedovskim pričama, videh danas, najsvežije na xkcd-u i padoh od smeha:

OLD DAYS

gedza.73 gedza.73 19:28 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

tadejus
možda se drznem pa štampnem još 100, i to je to..

nešto mi današnje slike deluju neprirodno.
ima li žešće smaračine od onoga kad se svježe uznu pa ti uvale u krilo pet najdebljih albuna svog romantičnog vjenčanja za 500 zvanica..
nema..

Dve najdraže imam sa venčanja. Nijedna nije od 'profi' fotografa.
jedna je na stepeništu ispred Starog zdanja u Aranđelovcu.
Slikana sa strane (rođak) u trenutku kad su se svi nešto kliberili, čekajući da 'profesionalac' iz centra namesti fotoaparat.
Druga na stepeništu ispred crkve. Sav sam se iskrivio u stranu, jednom rukom držeći ženinu a druga u vazduhu dok me žena prekorno gleda u stilu 'opet se blesaviš'

Većinu ostalih mislim da nikad nisam ni pogledao.
alselone alselone 19:33 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju


Ja sam imao ZIP diskete (interni ZIP drajv) i još bar troje ljudi koje znam, u zdravlju i veselju smo razmenjivali tone koječega. Da podsetim - to je bilo vreme 1.44 disketa, i ZIP drajv je bio za ono vreme fenomenalna tehnologija, taman da se tih par godina prebrodi vreme dok CD pisači nisu postali mejnstrim tj. pristupačni (u prvo vreme su čitači koštali oko 1000 DEM), kada su postale obsolete.


Kada je to stiglo do mene, bilo je neverovatno skupo i veoma malo rasprostranjeno, pa cak i da sam kupio drajv, ne bih imao sa kim da razmenjujem.
emsiemsi emsiemsi 20:32 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Pa to ti kažem. To je jebalo i Mojsija onomad.
Pitanje medijuma ide uz nivo razvoja tehnologije. Od žive reči i mitova, preko kamena i papirusa do mikrofilmova i svega što si već pomenuo s tim što su stariji mediji uredno kopirani na nove.

Za Mojsija nije frka, njega će neko da iskopira, i siguran sam da neće biti nikakvih problema da za 60 godina vidiš Madonine slike i čuješ joj megahitove, nas pupavce će da preskoče.

Gomilica naelektrisanja/namagnetisanja je MNOGO nepostojanija stvar od komada papira.

Meni nije jasno kako to skoro nikom ovde nije jasno, ali ne mora ni meni sve da bude jasno.

Možda sam video previše razvaljenih baza, izgrebanih diskova, izgubljenih podataka, pocrkalih diskova i neuspešno ristorovanih bekapa...

Мени јесте јасно (то болдовано) !
emsiemsi emsiemsi 20:39 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
apsolutno ... što je sistem složeniji to je osetljiviji ... piramide I dalje traju jer su od kamena ...

recimo nešto intenzivnije kosmičko zračenje I podaci postanu "zanimljivi" ...

E falim te bože...

Ovi milenials ništa ne razumeju, to bi samo nešto kopiralo, aploudovalo, daunloudovalo, ristorovalo, i zaveštalo potomstvu i potomstvu potomstva da plaća klaud.

Па да !
Можда некада сазнају зашто су (Руси) наставили да развијају електронске цеви поред полупроводника, а можда и чују за (ефекат) ЕМИНЕ.
emsiemsi emsiemsi 20:40 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

vrabac_u_steni
maksa83
apsolutno ... što je sistem složeniji to je osetljiviji ... piramide I dalje traju jer su od kamena ...

recimo nešto intenzivnije kosmičko zračenje I podaci postanu "zanimljivi" ...

E falim te bože...

Ovi milenials ništa ne razumeju, to bi samo nešto kopiralo, aploudovalo, daunloudovalo, ristorovalo, i zaveštalo potomstvu i potomstvu potomstva da plaća klaud.


samo da podsetim da sam ja predložio rešenje

Камени ЦД ?
emsiemsi emsiemsi 20:43 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Kazezoze
gedza.73
Pogledajte fotografije na primer, koliko puta si do sada pregledao gomilu slika koje si napravio u poslednjih 10ak godina od pojave digitalnih foto aparata?

napis'o slično pa izbris'o. Ima više fotografija da se zadrži iz vremena kad je ona nastala nego danas.
Hard disk pukne, bude ti žao fotografija mesec, dva, tri pa ništa.


Fotografija ti može preneti događaj koji se desio, ali ne i utisak koji je taj događaj u tom trenutku ostavio na tebe.
Dakle, digitalna memorija nikada neće biti potpuna jer će uvek prikazivati samo jednu stranu događaja - onu vanjsku, nikada i onu unutrašnju.

Јеботе патак !
emsiemsi emsiemsi 21:16 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
alselone
Саће Максимилијан и АлекСел да објасне, само су чекали да неко пита!


Шта треба да се објашњава? Ја обожавам да објашњавам!

Koliko ja umem da oslušnem publiku, mislim da žele da znaju sve o RAID konfiguracijama, dakle tipovi, prednosti, mane, cene, šta kako. Jeste da sve to može da se pogleda negde onlajn, ali toplu ljudsku reč na srpskom ne može ništa da zameni, zajedno sa spremnošću da se odgovori na potpitanja. Dodatno, ima li smisla ulagati u kućni NAS, znači kupiti dedikejted kutiju za EUR 500 u koji samo guraš diskove i ne misliš, ili sastaviti svoju Linux mašinu sa nekim virtualizovanim fajl sistemom, pa ako ovo pod b) onda da li veliko kućište (koje?) koje može da primi boga oca diskova i to gurnuti u špajz ili malo tiho kućište sa velikim ventilatorima. Pitanja, pitanja, pitanja.

Treba dati ljudima ono što žele.

Mikrofon je vaš, evo sa' će i Uroš, ja ću da budem onaj nepristojni mudrijaš koji se klati na stolici i dobacuje iz zadnjeg reda i gađa zgužvanim papirićima dok ga obezbedženje ne izbaci.


Најпре Урош мора да избилдује 1834. верзију којечега.
emsiemsi emsiemsi 21:23 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Cini mi se ili ti pokusavas nekim granicnim primerima da mi pokazes kako gresim? Google ce naprasno i bez najave ugasiti Drive a MS ce nam takodje naprasno i bez najave lokovati naloge jer cemo dobiti sankcije preko noci od Amerike.

Ja ti kažem da su pre neku nedelju ljudima prestale da rade EA igre, pošto su im se zemlje zatekle pod USA sankcijama, a nisu nešto ni ratovali. Imaš 150 ruskih i beloruskih vojnika koji su glumili ovde neki nindžago pre neki dan, imaš rusku bazu u Nišu, specijalne protokole i sporazume sa njihovim DB-om, Vulin da se prosere još tri-četri puta (to bar nije problem, čovek je hronično pun govana) i već smo ozbiljan kandidat.

Mislim, nek' radi zapravo ko šta oće, bitno je da smo nađebali one sa okopavanjem.

И то без мене !
nsprof nsprof 21:44 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Si si prva osoba koju znam makar i virtuelno da ima ZIP diskete. To cudo se nikad nije primilo.


Imam kod kuće interni zip drajv i jedno pet zipeta. Prošle godine sam osposobio računar iz 1999. godine, instalirao WinXP, montirao zip drajv i iščitao sve zipete, tražeći nešto. Lepa avantura...

Što se tiče diskova i fleš memorija, iskustva su šarena. Mom kumu je ispao fleš drajv u veš mašinu (zaboravio ga je u džepu od pantalona) i tu se iskuvavao jedno pola godine. Kada ga je konačno pronašao i izvadio iz mašine, sve je radilo. Ali, ako često snimaš na fleš drajv - crći će.

Hard diskovi, sa druge strane, imaju nezgodnu osobinu da crknu češće nego što bismo mi to voleli.

Moje rešenje je zato hibridno, kao i tvoje: hrpa diskova i klaud. Valjda će nešto od toga da pretekne...
maksa83 maksa83 22:19 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Sine, ovo je tok svesti, kakav qrac Džojs i ostali paceri, fenomenalno, kako se lako od porodičnih albuma dođe do uvek prisutne i preteče ruske opasnosti...

Božemeoprosti otkud ti ta ideja, to su naši prijatelji, evo došli da nas štite od ... ne znam tačno čega, ali sigurno je za naše dobro.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:29 07.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Sine, ovo je tok svesti, kakav qrac Džojs i ostali paceri, fenomenalno, kako se lako od porodičnih albuma dođe do uvek prisutne i preteče ruske opasnosti...

Božemeoprosti otkud ti ta ideja, to su naši prijatelji, evo došli da nas štite od ... ne znam tačno čega, ali sigurno je za naše dobro.


Kako ne znaš tačno? Pa od krađi ličnih karti. Vidiš da je jako pristuno to da ukradu ličnu kartu, pa otvaraju neke firme, ovdeka i po inozemstvu, a sada se već izbezobrazili, pa ukradu ličnu kartu i onda pazare nekakve igračke koje posle skladište po zemunicama, garažama, ma ima tu svačega, ali kad baćuške to počiste ima da smo sigurni ko cepanica u Sibiru.

emsiemsi emsiemsi 00:02 08.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

maksa83
Sine, ovo je tok svesti, kakav qrac Džojs i ostali paceri, fenomenalno, kako se lako od porodičnih albuma dođe do uvek prisutne i preteče ruske opasnosti...

Božemeoprosti otkud ti ta ideja, to su naši prijatelji, evo došli da nas štite od ... ne znam tačno čega, ali sigurno je za naše dobro.

Сазнаћеш !
blogovatelj blogovatelj 00:04 08.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ili udžbenikom pisanim u Chi writeru.


Veruj mi da sam ovo hteo da napišem, ne udžbenik, nego fajl.
blogovatelj blogovatelj 00:10 08.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

Ja sam u par navrata gore pisao kako je moja logika dovoljna redudansa za sve mirnodopske situacije,


Pa pazi, i meni ovo zvuči kao da ima najveću verovatnoću da preživi 60 fodina. RAID kontroler i diskove, pa mu spičiš pun duplikat, ali ga fizički odmakneš na dva kontinenta. Ali to brale košta. Mnogo.
maksa83 maksa83 00:13 08.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

emsiemsi
maksa83
Sine, ovo je tok svesti, kakav qrac Džojs i ostali paceri, fenomenalno, kako se lako od porodičnih albuma dođe do uvek prisutne i preteče ruske opasnosti...

Božemeoprosti otkud ti ta ideja, to su naši prijatelji, evo došli da nas štite od ... ne znam tačno čega, ali sigurno je za naše dobro.

Сазнаћеш !

Daj gluposti!
bauer. bauer. 04:36 08.11.2016

Re: Sećanja nas usporavaju

E, Max, zamolio me jedan drugar da te pitam, kako se na srpskoj tastaturi menjaju mesta za Y i Z? Meni nije hteo da poveruje kad sam mu objašnjavao
freehand freehand 20:02 06.11.2016

Kratko pamćenje

Stari Mundi, otac mog druga Andreasa prilikom jednostavne i relativno bezopasne operacije kičme greškom lekara ostao je vezan za stolicu. nepokretan i bez osećaja od pasa naniže. Dva moždana udara učinila su da otežano govori a sklerotični procesi da gotovo potpuno izgubi "kratko pamćenje".
Na taj način sasvim bistro i sa mnogo detalja pamtio je svoje pristupanje Hitlerjugendu pa Nazi partiji; dane junačkog ratovanja provedene na poslu čuvara ratnih zarobljenika koji su okopavali krompir po norveškim njivama; direktorovanje u sreskoj gimnaziji. Ali šta se dogodilo pre nekoliko minuta, sati ili dana za njega je bila nerešiva zagonetka.
Metodičan kakav je bio našao je rešenje i za to: sveska i olovka uvek u pregradi na kolicima u koje je uredno beležio događaje.
Jednom prilikom Mundiju pozli i bude prebačen u bolnicu. Više iz dosade, manje iz znatiželje, Andi otvori svesku koju je starac inače ljubomorno čuvao van bilo čijeg domašaja.
Među brojnim a nezanimljivim u svojoj šturosti zapisima koji su u po jednoj rečenici poput "14.15 - poslužena kafa sa šlagom, kolač izostao" zapisa primeti izvesnu neobičnost: povremeno ali relativno pravilnim razmacima pojavljivala se izvesna skraćenica. ATB.
"ATB ušao, sedi kod vrata."
"Došli Krištof i Mihael, za njima ATB."
"Kretenska muzika. ATB."
"ATB govno."
Iz konteksta i pominjanja likova u kome njegovog imena nikada nema Andreas pretpostavi da je skraćenica na neki način vezana za njega, no posle nekoliko dana ova epizoda padne u zaborav.
Dve sedmice kasnije Mundi (Edmund) bude vraćen iz bolnice, baš nekako pred Božić
Budem pozvan na božićnu večeru sa čitavom porodicom.
I tako u atmosferi kao iz jeftinih holivudskih šećerlema - a krajolik zavejanog alpskog sela idealna je spoljna kulisa - uz kamin, jelku, čarape sa poklonima i sto sa svećama, vinom i kolačima posle preobilne večere pijucka se, peva i pričaju vesele zgode.
U jednom momentu Andi se seti sveske, priđe ocu i polako ga - da bude siguran da ga je ovaj čuo i razumeo a što često nije bio slučaj, upita: "Tata, šta je ili ko je ATB?"
Mundi koga je Krištof, najstariji brat, pre toga obukao kao frajera sa Menhetna ranih pedesetih sa crnim kožnjakom i rokabili frizurom - pogleda ga sa nekakvim ironičnim osmehom u uglu usana i kaže, sasvim čisto, jasno irazgovetno: "Ti!"
Svi dotle zaokupljeni nečim drugim sa iznenađenjem i pažnjom okrenu se ka njemu.
"A šta to značI?" - pita Andreas dalje.
"ARŠLOH, TROTL, BLEDE HUND!" *
Neke se stvari nikad ne zaboravljaju, neke emocije, izgleda, nikad ne umiru.

*Šupak, budala, glupa džukela - prilično gadne uvrede kod besnih Germana
alselone alselone 20:08 06.11.2016

Re: Kratko pamćenje

Kratko pamćenje


Takoe.

Budale pamte, pametni prave arhivu.
freehand freehand 20:34 06.11.2016

Re: Kratko pamćenje

alselone
Kratko pamćenje


Takoe.

Budale pamte, pametni prave arhivu.

A Vučićevi stupidoidi stalkuju tražeći pažnju. Takav je taj kosmički raspored.
Aj marš.
alselone alselone 20:47 06.11.2016

Re: Kratko pamćenje

martin_krpan martin_krpan 07:59 07.11.2016

Re: Kratko pamćenje

Takoe.

Budale pamte, pametni prave arhivu.




Samo tovari.
freehand freehand 08:02 07.11.2016

Re: Kratko pamćenje

martin_krpan
Takoe.

Budale pamte, pametni prave arhivu.




Samo tovari.

Slično se sličnome raduje.
Gde si ti, Martine?
janeberry janeberry 13:44 07.11.2016

Re: Kratko pamćenje

pametni prave arhivu.



skripta, s k r i p t a.
jasnaz jasnaz 21:58 06.11.2016

pričanJe


Ništa se ne slažem sa tobom: ni da je poželjno spakovati sve za ponovno pregledavanje, niti da su pesnicima važne mere, a još manje da mi smemo i treba da ih merimo (tek o nagradama da ne govorim); ili da je zgodno podmetati nekdašnjem sebi šta bi današnji sve uradio... Ali ti je post veoma lep; rekla bih, zato što je iskren.

tasadebeli tasadebeli 22:42 06.11.2016

Нобел је био члан тајне групе ТНТ

Ја даунлоудом обично називам оно што истоварим у ве-це шољу.

Логично, аплоуд је када то исто што сам даунлоудовао искористим да некога тиме изгађам и измажем.

Зато и нисам баш сигуран да ћу се бацити у неки трошак да си купим тај имплант о којем ти причаш.

Кој' ће ми?

Шта рече? Азра, а?

Може.



myredneckself myredneckself 01:58 07.11.2016

Re: Нобел је био члан тајне групе ТНТ

Predrag
Очарава ме помисао да ћемо ускоро моћи да властити живот прегледамо, његов сваки трен, кад год то пожелимо.

Xтео бих да могу да се сетим сваког трена свог живота, да га гледам са стране и у њему уживам или се нервирам, навијам за себе из прошлости или се прекоревам...

један oлаки download


Oh, ne...pa da mi tehnologije uzmute vodu, da me podsećaju na sve greške, grehove i gluposti, sad kad sam u završnoj soft fazi opraštanja sebi i drugima, onako, sva blaga i smerna.
Dovoljno je, i previše, što ponekad pokušava da mi zvoca ova, u godine ogrezla pravovernica, (mislim, ova druga, moja podstanarka,) valjda već zaboravlja svu tu lepotu, vragolije, nestašluke, nepodobštine, i slične psine.
Ne u prošlost, naučilo se šta se naučilo.
No regrets, i tačka.
Пре оног коначног.

Aliluja.


P.S.
Imam i ja jednu nepostojeću godinu koje se uopšte ne sećam. Magnovenje, ne znam ni kako sam preživela. Valjda zato što sam njima dvojici koji su mi ostali, ja još uvek bila sestra, i dete.
I mom sinu mama. Ovo je bio spas, i najdelotvornije.

I, tako to ide, moj život i ja, gore-dole...
Eeee, da, neću mladež, još jednom.
Snezana Radojicic Snezana Radojicic 00:58 07.11.2016

Mnogo dobar tekst

Ja imam jako dobro pamcenje, ali se, recimo, secam samo da si imao renoa i da si me povezao iz Novog Sada u Beograd nakon sto smo tamo redigivali rukopise nasih prvih knjiga. Same promocije se skoro uopste ne secam, ako ne racunam par nevaznih slika, isecaka. A to je ipak promocija prve knjige, big deal u nasim zivotima. Bilo bi zaista mocno oziveti t(akv)e trenutke...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:18 07.11.2016

Re: Mnogo dobar tekst

Snezana Radojicic
Ja imam jako dobro pamcenje, ali se, recimo, secam samo da si imao renoa i da si me povezao iz Novog Sada u Beograd nakon sto smo tamo redigivali rukopise nasih prvih knjiga. Same promocije se skoro uopste ne secam, ako ne racunam par nevaznih slika, isecaka. A to je ipak promocija prve knjige, big deal u nasim zivotima. Bilo bi zaista mocno oziveti t(akv)e trenutke...

:))))))))
Sjajno!!!

Naravno, ja se uopšte toga ne sećam. U vezi s tim sećam se sasvim "pogrešnih" stvari: sobe-kancelarije sekretara Matice srpske, ili toga da sam posle promocije išao u neki, mislim, kineski restoran sa ženom, gde smo tanko jeli i pili, a od promocije ili tebe -- ni traga ni glasa. Ništa! Nula! Nada! Ničevo!

Bože, kako je svet mali.
zilikaka zilikaka 10:39 07.11.2016

Ne, ne

I još jednom ne!

Čemu memorisanje svega? Aj to su kolege sasvim lepo obradile, što se vidi i nakon brzinskog ukoso čitanja), nego sam protivnik i ostavljanja u amanet bog zna kakve arhive bilo čega.
Setite se koliko puta i kad ste pregledali i ono nešto recimo fotografija što sami imate od predaka.
Dovoljna je tek po koja, da se stekne vizuelna predstava o nekom koga ili ne pamtite il ga pamtite iz starijih dana.
Tom logikom, zašto bi očekivali da neko pedantno pregleda hiljade današnjih fotki na kojima vi nazdravljate na godišnjici mature il se kezite na izletu za Prvi maj?
To su slike koje bude eventualno lična sećanja a onima posle ne verujem da išta znače.

Čak mislim da je bilo kakvo ostavljanje silnih podataka vrsta samoživosti.
Zašto bi se neko posle nas detaljno bavio našim životima? Ima svoj na raspolaganju da od njega uradi šta smatra da treba.

...a tek sačuvajbože tog Brajovićevog implantata.
Koliko zaludantreba biti da premotavaš snimke svega doživljenog. I ono najvažnije, a već sto puta rečeno - čemu to?!
predatortz predatortz 10:42 07.11.2016

Re: Ne, ne

Čak mislim da je bilo kakvo ostavljanje silnih podataka vrsta samoživosti.
Zašto bi se neko posle nas detaljno bavio našim životima? Ima svoj na raspolaganju da od njega uradi šta smatra da treba


niccolo niccolo 10:50 07.11.2016

Re: Ne, ne

Tom logikom, zašto bi očekivali da neko pedantno pregleda hiljade današnjih fotki na kojima vi nazdravljate na godišnjici mature il se kezite na izletu za Prvi maj?

Jao da, ima tako tih likova koju uzmu pa odjednom okače 5 svojih slika na Instagram. Mislim, brate, smorila si...A zamisli tek da si prisiljen da gledaš stotine nečijih slika od pre sto godina, koga to zanima...
predatortz predatortz 10:54 07.11.2016

Re: Ne, ne

niccolo
Tom logikom, zašto bi očekivali da neko pedantno pregleda hiljade današnjih fotki na kojima vi nazdravljate na godišnjici mature il se kezite na izletu za Prvi maj?

Jao da, ima tako tih likova koju uzmu pa odjednom okače 5 svojih slika na Instagram. Mislim, brate, smorila si...A zamisli tek da si prisiljen da gledaš stotine nečijih slika od pre sto godina, koga to zanima...


Najpouzdaniji način da se brzo i efikasno oslobodiš mog prisustva je da mi uvališ album sa fotkama u ruke. Naprasno se setim neodložnog posla kojeg baš tad moram da obavim.
niccolo niccolo 10:58 07.11.2016

Re: Ne, ne

I još nešto - kao današnje generacije su opsednute sobom, samo prave selfije, ovo-ono...a u tim albumima sve samo ovaj s ovime, onaj s onime, nikakav pejzaž, mrtva priroda, arhitektura, životinje itd.
alselone alselone 10:58 07.11.2016

Re: Ne, ne

Koliko zaludantreba biti da premotavaš snimke svega doživljenog. I ono najvažnije, a već sto puta rečeno - čemu to?!


Pa nije baš da je rekao da će sve da gleda redom iznova i iznova, nego samo momente koji su mu veoma dragi.
zilikaka zilikaka 11:10 07.11.2016

Re: Ne, ne

alselone
Koliko zaludantreba biti da premotavaš snimke svega doživljenog. I ono najvažnije, a već sto puta rečeno - čemu to?!


Pa nije baš da je rekao da će sve da gleda redom iznova i iznova, nego samo momente koji su mu veoma dragi.

Naravno da ne može sve redom jer bi to zahtevalo isto toliko vremena. Nači, posle 20 godina narednih 20, do svoje četrdesete, pregledaš utiske.
Ima l gore robije?
E, da to bi za mene mogao da bude način kažnjavanja il pokušaj prevaspitanja za teške kriminalce. Da zajedno sa terapeutom prelaze i analiziraju deo po deo, ko ponavljači.
A za ponovno doživljavanje bitnijih stvari, vać je rečeno.
Nit si ti više ta osoba, nit su okolnosti iste, nit možeš šta da promeniš.
I ono najvažnije.
Da nam to nekako kao jedinkama il vrsti treba, već bi nam bilo ugrađeno evolucijom.




tadejus tadejus 11:12 07.11.2016

Re: Ne, ne

niccolo
nikakav pejzaž, mrtva priroda, arhitektura, životinje itd.


realno bude tu i životinja..
looping looping 11:23 07.11.2016

Re: Ne, ne

...a tek sačuvajbože tog Brajovićevog implantata.
Koliko zaludantreba biti da premotavaš snimke svega doživljenog. I ono najvažnije, a već sto puta rečeno - čemu to?!

Priroda zna šta radi. Čovekov život nije badava ograničen.

Možda ako bi implant u sebi osim slika/videa memorisao i osećanje koja je čovek imao u datom trenutku? I ako bi taj implant resetovao naš mozak da nije doživeo ono što je doživeo.
Onda bi to možda imalo smisla.

Al' nećemo sad naučnu-fantastiku.
zilikaka zilikaka 12:28 07.11.2016

Re: Ne, ne

tadejus
niccolo
nikakav pejzaž, mrtva priroda, arhitektura, životinje itd.


realno bude tu i životinja..


Naravno!
Ko nema sliku na magarcu sa letovanja iz Ulcinja, ko da nije živeo.
nowhereman nowhereman 13:52 07.11.2016

Re: Ne, ne


Ko nema sliku na magarcu sa letovanja iz Ulcinja, ko da nije živeo.


Eh, ja sam imao sliku... Baš takvu, na magarcu, a ja sa pet godina, presrećan, u Biogradu na moru.

Zagubljena.


blogovatelj blogovatelj 17:05 07.11.2016

Re: Ne, ne

A zamisli tek da si prisiljen da gledaš stotine nečijih slika od pre sto godina, koga to zanima...


Ja to obozavam, da udjem u zivote onih koji nisu medju nama. A i u zivote onih koji su jos uvek sa nama. Snezana kad objavi svoje slike na Fejsu ja se transliram na to mesto gde je ona.
niccolo niccolo 18:08 07.11.2016

Re: Ne, ne

Snezana kad objavi svoje slike na Fejsu ja se transliram na to mesto gde je ona.

Koliko kapiram, ona uglavnom fotka predele i mesta, to može uvek da se gleda.
sweet64 sweet64 03:44 08.11.2016

Re: Ne, ne

looping
...a tek sačuvajbože tog Brajovićevog implantata.
Koliko zaludantreba biti da premotavaš snimke svega doživljenog. I ono najvažnije, a već sto puta rečeno - čemu to?!

Priroda zna šta radi. Čovekov život nije badava ograničen.

Možda ako bi implant u sebi osim slika/videa memorisao i osećanje koja je čovek imao u datom trenutku? I ako bi taj implant resetovao naš mozak da nije doživeo ono što je doživeo.
Onda bi to možda imalo smisla.

Al' nećemo sad naučnu-fantastiku.


Naučna fantastika je vrlo blizu. To 'oće da kažu stožeri na ovom blogu. A kao i internet za decu i odrasle, vrlo je štetan ali "zna" da bude koristan ako se umereno upražnjava - u rukama Mandušića Vuka. Odnosno samo ponekad i samo ponešto, značilo bi i bilo korisno.


reanimator reanimator 11:34 07.11.2016

...

Jbt, ovo je najgeek stranica u istoriji bloga. Kolektivno ste spremni za reddit. Ili to meni tako izgleda zato što nisam uspeo da napravim mentalni otklon posle sat vremena čitanja znanje imanje prve strane.
janeberry janeberry 11:43 07.11.2016

Re: ...

Kolektivno ste spremni za reddit. Ili to meni tako izgleda zato što nisam uspeo da napravim mentalni otklon posle sat vremena čitanja znanje imanje prve strane.



janeberry janeberry 11:45 07.11.2016

Re: ...

Žurila na pijac da kupim luk i krompir pa se nešto zamislila: ko smo mi da se mešamo u prečansku školu mišljenja?
U nadi da će nas stara beogradska rokerka razumeti i dati mi preporuku kao i ja njoj uvek kad na svakom blogu javi koliko voli krkara (više od mene, a izgleda i žene mu ), srdačno iz kujne, J.
myredneckself myredneckself 12:28 07.11.2016

Re: ...

reanimator
Jbt, ovo je najgeek stranica u istoriji bloga. Kolektivno ste spremni za reddit. Ili to meni tako izgleda zato što nisam uspeo da napravim mentalni otklon posle sat vremena čitanja znanje imanje prve strane.

Razumem, TL DR, sve komentare.
(reddit skraćenica za "Too long, Didn't read"... i mene ugušilo, pa posle valjda ponelo.
emsiemsi emsiemsi 21:29 07.11.2016

Re: ...

janeberry
Žurila na pijac da kupim luk i krompir pa se nešto zamislila: ko smo, Re, nas dvoje da se mešamo u prečansku školu mišljenja?
U nadi da će nas stara beogradska rokerka razumeti i dati mi preporuku kao i ja njoj uvek kad na svakom blogu javi koliko voli krkara (više od mene, a izgleda i žene mu ), srdačno iz kujne, J.

Нисам у току !
Ко то може да воли кркара ?
blogovatelj blogovatelj 00:24 08.11.2016

Re: ...

Ili to meni tako izgleda zato što nisam uspeo da napravim mentalni otklon posle sat vremena čitanja znanje imanje prve strane.


Ko ti se više svideo, Zaharije Trnavčević ili Kosara Balabanović?
janeberry janeberry 08:42 09.11.2016

Re: ...

..
nowhereman nowhereman 12:59 07.11.2016

* * *


Није далеко време када ће неки stаrt up или ко од IT гиганата


Sasvim nevezano za raspravu.

Kako srpski pravopis gleda na istovremenu upotrebu dva pisma - ćiriličnog i latiničnog? (Kao u gornjem primeru.)

Ponekad pomislim, u ovakvom slučaju, da bi se moglo pisati npr. "AJ-TI" (umesto uobičajenog: IT), u Vukovom duhu.

Mada bi to, dabome, bilo smešno.


bocvena bocvena 16:42 07.11.2016

Re: * * *

mislim da je pravilno "ef-bi-aj", a veliko IT (ćirilicom) jer je skraćenica od " informacione tehnologije".
ovo brkanje latiničnih neprevodivih termina u ćirilični tekst je nužno zlo. transkripcija je poželjnija uvek.

no, nisam baš neki autoritet.

šta sam ono 'tela...a da! orem, kopam i klaudujem (tj. oblakujem:) ko svi mladi.

Rejmond Karver, „Gde su oni živeli“

Gde god da je išao tog dana, hodao je
svojom sopstvenom prošlošću.
Probijao se koz hrpe
sećanja.
Gledao kroz prozore
koji mu više nisu pripadali.
Kao ni beda, ni sitniš.
U tim danima kad su živeli po svojoj volji,
predodređeni da budu nepobedivi.
Ništa ih nije moglo zaustaviti.
Ni za najduže vreme.

U sobi motela
te noći, u ranim jutarnjim satima,
raskrilio je zavesu. Video oblake
nagomilane oko meseca. Prignuo se
staklu. Hladan vazduh je
prolazio, stavio je ruku na srce.
Voleo sam te, mislio je.
Voleo te dobro.
Pre nego što te više nisam voleo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:56 07.11.2016

Re: * * *

Kako srpski pravopis gleda na istovremenu upotrebu dva pisma - ćiriličnog i latiničnog? (Kao u gornjem primeru.)

Ја сам равнодушан спрам српског правописа, у једној мери. Допада ми се хрватска правописна варијанта која преферира оригинална писања.

Ево како би, рецимо, требало писати:
Ај-Ти
стартап

Смарање.
alselone alselone 16:58 07.11.2016

Re: * * *

оригинална писања.


Kada kazes ovo pretpostavljam da mislis samo na engleski, nemacki i mozda francuski. Sumnjam da ocekujes i da preferiras originalna pisanja na hebrejskom, kineskom, arapskom itd...
maksa83 maksa83 17:01 07.11.2016

Re: * * *

Ај-Ти

Usvaja se.

"Ja ovo ne znam Aj Ti to uradi."
bocvena bocvena 17:12 07.11.2016

Re: * * *

Em-Si lud...i onda snrdljive noge:)
(joj, nepravilno, bez crtice treba:)
freehand freehand 17:16 07.11.2016

Re: * * *

maksa83
Ај-Ти

Usvaja se.

"Ja ovo ne znam Aj Ti to uradi."

Aj ti Vučkoviću sa tom tvojom pornografijom malo da napustiš ove Linuks prostorije!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:29 07.11.2016

Re: * * *

Kada kazes ovo pretpostavljam da mislis samo na engleski, nemacki i mozda francuski. Sumnjam da ocekujes i da preferiras originalna pisanja na hebrejskom, kineskom, arapskom itd..

Колико често затичеш та оригинална писања, са арапског или кинеског? Мислим, увек ћеш, ионако, затећи поенглежену варијанту оригиналног имена.

Такође, та наша љута транскрипција, то "народњаштво" језика, јесте лажиигра: она нема смисла. Број оних којима је транскрипција важна миноран је. Од њих велики део нема потребе за транскрипцијом.

Вoрчестер сос, чуo си за њега? (Worcester sauce) Верујем да јеси... Е, па, он не постоји нигде, осим у Србији. Правилна транскрипција је Вустер, дакле Вустер сос. Или -- ФУзили, Мислим, на српском се то зове, та паста, фуСИИИИли.

Е, па, никог није брига што се тако то зове. Зову како то њима падне на ум, и сви се разумеју. Једино неки гунђави ја стално прича о Вустер сосу. Бре, он је -- Ворчестер!
freehand freehand 17:37 07.11.2016

Re: * * *

Predrag Brajovic
Kada kazes ovo pretpostavljam da mislis samo na engleski, nemacki i mozda francuski. Sumnjam da ocekujes i da preferiras originalna pisanja na hebrejskom, kineskom, arapskom itd..

Колико често затичеш та оригинална писања, са арапског или кинеског? Мислим, увек ћеш, ионако, затећи поенглежену варијанту оригиналног имена.

Такође, та наша љута транскрипција, то "народњаштво" језика, јесте лажиигра: она нема смисла. Број оних којима је транскрипција важна миноран је. Од њих велики део нема потребе за транскрипцијом.

Вoрчестер сос, чуo си за њега? (Worcester sauce) Верујем да јеси... Е, па, он не постоји нигде, осим у Србији. Правилна транскрипција је Вустер, дакле Вустер сос. Или -- ФУзили, Мислим, на српском се то зове, та паста, фуСИИИИли.

Е, па, никог није брига што се тако то зове. Зову како то њима падне на ум, и сви се разумеју. Једино неки гунђави ја стално прича о Вустер сосу. Бре, опн је -- Ворчестер!

Po običaju preterruješ. Hrvatskim izdavačima zahvalan sam što sam naučio puno o čitanju francuskog i italijanskog, ali ne vidim uopšte problem u transkripciji, dapače.
zilikaka zilikaka 18:00 07.11.2016

Re: * * *

"Ja ovo ne znam Aj Ti to uradi."


To mu dođe srpska verzija mađarkog Tibor - TiBi?
nowhereman nowhereman 18:57 07.11.2016

Re: * * *


bocvena
mislim da je pravilno "ef-bi-aj", a veliko IT (ćirilicom) jer je skraćenica od " informacione tehnologije".


Ima li nekoga da je negde napisao "ef-bi-aj"? Možda ima, ali takvi slučajevi su retki.

Čini mi se, takođe, da još nigde nisam video "ИТ" (ćirilicom, dakle), a da to znači: informacione tehnologije. Međutim, svuda se sreće "IT" latinicom, ali to treba protumačiti kao: "information technology", tj. na enleskom, stranom jeziku.

Inače, postalo je sasvim uobičajeno koristiti strane, engleske termine u sferi informatike. Eto, upravo naslov ovog lepog teksta "(download" ) nam o tome govori.

A da to nije, kako kažeš:

nužno zlo


- govori nam nemački primer. Naime, kada Nemac uključi svoj računar, on ima pred sobom samo nemačke termine, već postojeće ili skovane da objasne nove fenomene.

Da, i kod nas je pokušano tako nešto, pa se jedno vreme npr. govorilo "datoteka" umesto "file" i "fascikla" umesto "folder". Međutim, iz lenjosti ili neznanja, od toga se odustalo.

Ipak, još uvek poneko kaže "računar", što je sasvim adekvatan prevod engleske reči "computer".


alselone alselone 19:39 07.11.2016

Re: * * *

Колико често затичеш та оригинална писања, са арапског или кинеског? Мислим, увек ћеш, ионако, затећи поенглежену варијанту оригиналног имена.

Такође, та наша љута транскрипција, то "народњаштво" језика, јесте лажиигра: она нема смисла. Број оних којима је транскрипција важна миноран је. Од њих велики део нема потребе за транскрипцијом.

Вoрчестер сос, чуo си за њега? (Worcester sauce) Верујем да јеси... Е, па, он не постоји нигде, осим у Србији. Правилна транскрипција је Вустер, дакле Вустер сос. Или -- ФУзили, Мислим, на српском се то зове, та паста, фуСИИИИли.

Е, па, никог није брига што се тако то зове. Зову како то њима падне на ум, и сви се разумеју. Једино неки гунђави ја стално прича о Вустер сосу. Бре, он је -- Ворчестер!


Pa transkripcija je i vazna zbog ovoga sto spominjes, jer znas kako se nesto cita i zove, a ne kako se pise, sto nije toliko ni bitno, bez da ucis sve jezike sveta. Hrvati znaju kako se nesto pise ali i ne kako se cita, sto je po meni mnogo gluplja opcija.

P. S. Nema veze koliko originalnog pisanja znam sa arapskog ili kineskog, nego koje cemo pravilo uvesti i ono ce valjda onda vaziti za sve jezike, ili cemo imati posebno telo koje ce odredjivati za koje jezike kako ide.
docsumann docsumann 19:56 07.11.2016

Re: * * *


meni blisko ovo što als piše.

često sam bio u situaciji da neke knjige u hrvatskom prevodu pročitam a da do kraja nisam siguran kako se zaista zovu neki od likova u knjizi.
čitaj kako ti se učini, piši kako kažu
misim, ok je to insistiranje na originalnom zapisu, al' bar da ti jednom (na početku romana) navedu i kako se to zakukuljeno ime izgovara.
bocvena bocvena 20:07 07.11.2016

Re: * * *

nowhereman

bocvena
mislim da je pravilno "ef-bi-aj", a veliko IT (ćirilicom) jer je skraćenica od " informacione tehnologije".


Ima li nekoga da je negde napisao "ef-bi-aj"? Možda ima, ali takvi slučajevi su retki.

Čini mi se, takođe, da još nigde nisam video "ИТ" (ćirilicom, dakle), a da to znači: informacione tehnologije. Međutim, svuda se sreće "IT" latinicom, ali to treba protumačiti kao: "information technology", tj. na enleskom, stranom jeziku.

Inače, postalo je sasvim uobičajeno koristiti strane, engleske termine u sferi informatike. Eto, upravo naslov ovog lepog teksta "(download" ) nam o tome govori.

A da to nije, kako kažeš:

nužno zlo


- govori nam nemački primer. Naime, kada Nemac uključi svoj računar, on ima pred sobom samo nemačke termine, već postojeće ili skovane da objasne nove fenomene.

Da, i kod nas je pokušano tako nešto, pa se jedno vreme npr. govorilo "datoteka" umesto "file" i "fascikla" umesto "folder". Međutim, iz lenjosti ili neznanja, od toga se odustalo.

Ipak, još uvek poneko kaže "računar", što je sasvim adekvatan prevod engleske reči "computer".



jezik pokuśava da hvata krivine i bude ekonomičan. pojedine reči (posebno vezane za informatiku i marketing) prosto nemaju po jednu reč za prevod nego zahtevaju sintagme, ponekad preduge). norma može svaśta da propisuje, ali će se razbiti o hridi "lenjosti". nekako mi je manje zlo transkripcija na ćirilicu (kako se izgovara, a u zagradi naveden original) nego gomila latinice usred ćiriličnih rečenica ili nove i rogobatne kovanice, kao one u hrvatskom jeziku.

svako ko je lektorisao udzbenike iz marketinga (ja nisam:), a da je štampan ćirilicom, čupao je kosu. posebno autori istih koji su se školovali po americi. kad dosledno primeniš normu, dobiješ nešto skoro nečitljivo na srpskom. mislim da će to polje tek morati da se nanovo uredjuje. nekada su to bili izuzeci, sada su veliki deo teksta.

no ja stvarno nisam nikakav stručnjak. često grešim i ne pratim pažljivo promene u nauci o jeziku. poezija forever:)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:19 07.11.2016

Re: * * *


alselone

Hrvati znaju kako se nesto pise ali i ne kako se cita, sto je po meni mnogo gluplja opcija.


Ja sam za onu između koju neki kod nas koriste a to je da napišu po Vuku a u zagradu stave originalan naziv.

Inače, Hrvati dosta koriste svoje nazive i drže se toga, što moram priznati poštujem.

Na primer, da li znaš kako se na tom "našem jeziku" kaže interfejs?

Sučelje.
nowhereman nowhereman 20:21 07.11.2016

Re: * * *


pojedine reči (posebno vezane za informatiku i marketing) prosto nemaju po jednu reč za prevod nego zahtevaju sintagme, ponekad preduge).


Ni ja ne insistiram da se stranoj reču uvek, i po svaku cenu, nađe prevod. Nego da se radi na tome da se strana reč prevede - ako je to moguće.

Npr. reč "Internet" neki su preveli sa "Mreža" (tako napisano, velikim slovom), što nije dobro rešenje, čini mi se, jer nije adekvatna zamena.

Međutim, engleskim reči "file" i "folder" nađeni su prevodi, koji nisu ušli u upotrebu.


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:23 07.11.2016

Re: * * *

nowhereman



Npr. reč "Internet" neki su preveli sa "Mreža" (tako napisano, velikim slovom), što nije dobro rešenje, čini mi se, jer nije adekvatna zamena.

Međutim, engleskim reči "file" i "folder" nađeni su prevodi, koji nisu ušli u upotrebu.



Meni je reč mreža sasvim ok i često je koristim.

Ali brate, ko još kaže folder, to je MS maslo, kaže se direktorijum :)
freehand freehand 20:34 07.11.2016

Re: * * *

vrabac_u_steni

alselone

Hrvati znaju kako se nesto pise ali i ne kako se cita, sto je po meni mnogo gluplja opcija.


Ja sam za onu između koju neki kod nas koriste a to je da napišu po Vuku a u zagradu stave originalan naziv.

Inače, Hrvati dosta koriste svoje nazive i drže se toga, što moram priznati poštujem.

Na primer, da li znaš kako se na tom "našem jeziku" kaže interfejs?

Sučelje.

Ovde postoje dva odvojena pitanja i problema. Jedno je transkripcija imena, naziva, i pojmova za koje ne postoji adekvatan izraz i prevod u jeziku čitaoca. Sasvim je druga stvar insistiranje na prevođenju baš svega uz izmišljanje i kovanje novih reči da bi se taj naum postigao.
Hrvati imena ne transkribuju, kod nas je to pravilo. Pošto me nije mrzelo da paralelno tražim po rečniku meni je i ta hrvatska varijanta sasvim ok, još kad priređivača nije mrzelo da u fusnotama daje i prevode i objašnjenja - ihaj sreće što se uz čitanje dobrog štiva još i nešto od stranog jezika nauči.
Kad je insistranje na apsolutnom prevodu u pitanju - to je kao ono o konju i žabi, ja bih rekao: germansko govorno područje dovoljno je široko da se tako nešto čini i dovoljno jako da mu se svi proizvođači svega i nudioci usluga potpuno prilagode. Kod Hrvata to izgleda prilično uvrnuto, ni manje ni više no uvrtanj ili zrakomlat.
zilikaka zilikaka 20:49 07.11.2016

Re: * * *

uvrtanj

Nije uvrtanj nego vijak.
To bio zvaničan naziv kad sam ja u SFRJ usvajala pojmove. Vijak i navrtka. Slično kao zarez i tačka.
freehand freehand 20:51 07.11.2016

Re: * * *

zilikaka
uvrtanj

Nije uvrtanj nego vijak.
To bio zvaničan naziv kad sam ja u SFRJ usvajala pojmove. Vijak i navrtka. Slično kao zarez i tačka.

Aaaa... Ok.
Sigurna si da o istom govorimo?
zilikaka zilikaka 20:53 07.11.2016

Re: * * *

Sigurna si da o istom govorimo?

Da prostiš, ja o šrafovkoj robi, što se vidi.
A sam negde promašila?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:56 07.11.2016

Re: * * *

Ja sam upamtio kao Zili.
TVIK
Tvornica vijaka Knin.
freehand freehand 21:01 07.11.2016

Re: * * *

zilikaka
Sigurna si da o istom govorimo?

Da prostiš, ja o šrafovkoj robi, što se vidi.
A sam negde promašila?

Malo. Ako si htela o onome što ja govorim. Jer uvrtanj i zrakomlat su sinonimi. Kod nas se to zove helikopter.
Inače, mislim da pristojno vladam elementima koje ti pominješ.
Nego to sa prevodima i naročito sa tehnikom koja sva vuče nemačke korene: kaže naš nastavnik OTIP (tehničko obrazovanje i praksa u šuvarici) otprilike ovako:
"Šta je ovo što držim u ruci? A? Znam, sad svi mislite - šrafciger! A? E pa nije! To seljaci tako zovu, jer je pravilno na nemačkom - šrafenciger!"
Nermačka reč iz koje potiče naš uvrnuti šrafciger jeste - šraubencier.
zilikaka zilikaka 21:33 07.11.2016

Re: * * *

Malo. Ako si htela o onome što ja govorim. Jer uvrtanj i zrakomlat su sinonimi. Kod nas se to zove helikopter.


E, da sam juče umrla...
Mada, kad na Guglu tražiš sliku za uvrtanj dobiješ ovako nešto.



A ovo drugo što pričaš, to mi drugar najbolje opisao kad je bio gost kod Švaba i tokom vožnje otpadne auspus. Čovek lepo reče za sebe: "Auspuh kaput", a onda krene da mu prevodi.
zilikaka zilikaka 21:35 07.11.2016

Re: * * *

Tvornica vijaka Knin.


Pa to zato što je Knin bio većinom srpski.
docsumann docsumann 21:35 07.11.2016

Re: * * *


inače, Hrvati za propeler kažu brodski vijak. što je principijelno sasvim točno, pošto propeler funkcioniše kao džinovski vijak koji se samourezuje u more i tako pokreće brod.
blogovatelj blogovatelj 00:30 08.11.2016

Re: * * *

klaudujem (tj. oblakujem:)


Što ja u ovoj Kanadi volim da pravim serglish i bukvalne prevode.
Ima kod mene u kraju lik koji prodaje duboko zamrznuto meso, voće i povrće, a firma mu se zove Robert's Boxed Meats - Robertova skutijana mesa.
U vremenskoj prognozi kad kažu clear skies uvek me izlude, mnogo me nervira kad su "čista nebesa"
A za promennljivo oblačno kažu u jednini - mix of sun and cloud.
sweet64 sweet64 04:10 08.11.2016

Re: * * *

Da, i kod nas je pokušano tako nešto, pa se jedno vreme npr. govorilo "datoteka" umesto "file"

Vrlo često fajla.
vcucko vcucko 07:52 08.11.2016

Re: * * *

freehand

Nermačka reč iz koje potiče naš uvrnuti šrafciger jeste - šraubencier.

Tačnije "Schraubendreher".
bocvena bocvena 10:33 08.11.2016

Re: * * *

serglish


stvarno je urnebesan...ali ne ovaj moj veštački, nego taj iz dijaspore. pogotovo kad druga, treća generacija ingliš doživljava kao maternji, a srpski ostaje na nivou leksike, bez gramatike.
freehand freehand 11:23 08.11.2016

Re: * * *

vcucko
freehand

Nermačka reč iz koje potiče naš uvrnuti šrafciger jeste - šraubencier.

Tačnije "Schraubendreher".

Jok. Šraubencier, transkribovano.
alselone alselone 11:32 08.11.2016

Re: * * *

Na primer, da li znaš kako se na tom "našem jeziku" kaže interfejs?

Sučelje.


Nije loš termin.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana