Astronomija| Društvo| Politika

Demokratsko sujeverje

kukusigameni RSS / 31.10.2016. u 08:49

Dark_Side_of_the_Moon.png 

Naime, jedan od osnovnih ciljeva uređenja društva u demokratsko društvo jeste jasna vidljivost postupaka i donošenja odluka ljudi koji predstavljaju građane u različitim institucijama. Do danas, naše društvo vidi samo onu "svetlu stranu Meseca" demokratije i to nije dovoljno. Svest o onoj "tamnoj strani", čije se prisustvo da osetiti, ali ne i videti, jeste ozbiljan problem za napredak društva u Srbiji. Na izborima učestvuju političke partije, stranke, grupe građana i pojedinci, ali skoro svaki građanin prilikom izbora oseća prisustvo jednog dela vlasti koja definitivno ne učestvuje na izborima i čija volja i htenja ne polažu račune biračima. Odatle i sujeverje da postoji neka "sila" koja, izabrali ovu ili onu stranu, postojano odlučuje o mnogim događajima i odlukama. Neznanje je gadna stvar i iz tog neznanja potiče skoro uvek pogrešno promišljanje. 

S druge strane, veliki broj političkih subjekata pokušava da nađe način da se suprotstavi ovom nevidljivom delu vlasti. Verujem da dok stoje za govornicama, političari osećaju tumaranje svojih strahova, baš od te ničim izazvane sile. Strašno. Jedni misle da su dovoljno jaki, drugi misle da će neko spolja pomoći u tom razobličavanju, treći misle... A jedino što bi trebalo da misle jeste: Kako makar malo osvetliti deo te "tamne strane Meseca". I tu dolazimo do neophodne izgradnje institucija koje predstavljaju kontrolu kontrolora naših života i odluka. Savremeno društvo, sa svojim hitrim tehnološkim razvojem, sa mogućnošću kontrole svakog pojedinca, daje i mogućnost kontrole onih kojima je kontrola poverena. Da bi se tako nešto uspostavilo i dalo obećavajuće poštovanje političkih odluka i odluka birača na izborima, potrebno je smanjiti onaj pomenuti nevidljivi deo političkog establišmenta.

Posledice pasivnosti po ovom pitanju u Srbiji su više nego prepoznatljive. Naravno, s obzirom da je u pitanju mlado demokratsko društvo, veliki broj građana sve te posledice pripisuje trenutnom odabiru, nastalom iz nekad najdubljih strahova ili pak linije manjeg otpora. Odatle i ovaj naslov, u kome se pominje sujeverje. Odatle i apatija u procesu izbora, odatle i ona čuvena: "Svi ste vi isti". Verovanje da su svi političari isti jeste ravno verovanju da su svi muškarci, žene, psi, mačke i sl. isti. Lakše je tako nego reći: Ima tu nešto što mi nije dato da biram, a to nešto je posledica toga što je Srbija tek uskočila u pelene demokratije.

Zato je i "tabloidizacija" prisutna u velikom obimu u našem društvu. Tabloidi nude potkrepljenje sujeverja i daju potvrdu nebuloznom promišljanju stvarajući još jasniju sliku: Sila je tu. Neko će reći da je ovo XXI vek. I jeste. Samo što Srbija trenutno izgleda kao da ste nekom vladaru iz srednjeg veka ili još gore, dali kompjutere, mobilne telefone i sve blagodeti tog savremenog sveta. Otud i živimo u ksenofobiji i neprihvatanju savremenog sveta jer je teško suočiti sujeverne principe sa jakim institucijama društava razvijenog sveta. Posledica toga je napuštanje zemlje velikog broja ljudi, posebno mladih koji ne žele da učestvuju u mogućoj regresiji ukoliko se stvari u budućnosti ne promene.

Cilj demokratije da se odluke donose javno danas je u Srbiji shvaćen na nekom antičkom nivou "teatrokratije". Svest da se odluke makar delimično donose na nekom drugom mestu potiče i usled učešća ogromnog dela društva u prikrivanju sivog ekonomskog funkcionisanja, a u cilju preživljavanja. Ako se vratimo na savremenu tehnološku mogućnost kontrolisanja pojedinca, lako ćemo prihvatiti zaista opravdan strah od mogućeg osvetljavanja "tamne strane Meseca demokratije" u Srbiji. Dobro, najlakše je na to reći kako "tamna strana" postoji svuda. Pitanje je samo odnosa veličine osvetljenosti prostora u kome nema manipulacije. Pitanje je koliko je delanje svakog činioca društva javno.

Svako ko bude ikada pokušao da menja ovu situaciju, suočiće se sa velikim problemima. Ostaje vera, bazirana baš na sujeverju, a ne na nekim dokazivim činjenicama, da će se već nešto desiti. Da će se pojaviti Neko i razrešiti celu zavrzlamu, Neko pravedan, Neko... Zar taj Neko nismo mi? Zar nije ovo društvo sačinjeno od nas, od građana ove zemlje? Zar nisu ljudi koje biramo predstavnici koji zastupaju naše interese? Zar nije želja da se rad tih predstavnika učini što jasnijim, javnim? Zar onda ne bi "tamna strana Meseca" bila makar malo osvetljenija? Zar nismo spremni da izađemo iz "pelena" demokratije i zakoračimo u sledeću fazu? Zar nismo u stanju da sujeverje zamenimo razumom? Na nama je. Možda ona "sila" bude u tom slučaju pravog izbora, uz nas, pa makar to i bilo samo sujeverje.

.........................................................................................................................................

Ovaj tekst sam objavio u listu Danas pre jedno godinu i po dana.

Čini mi se da je danas još aktuelniji i da se stvari ni za milimetar nisu pomerile u pravom smeru. U stvari, mislim da smo možda čak od tada otišli i par koraka unazad.

Zato sam i postavio blog da vidim šta misle cenjene kolege blogeri :-) 

 

 

 



Komentari (92)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

expolicajac expolicajac 09:00 31.10.2016

Prviiiiiiiiiiiiiiiiii

Da ne bude posle da nisam čitao. Možeš da me ispituješ.
Demokratija u Srbiji je kao ...

kukusigameni kukusigameni 09:04 31.10.2016

Re: Prviiiiiiiiiiiiiiiiii

expolicajac
Da ne bude posle da nisam čitao. Možeš da me ispituješ.
Demokratija u Srbiji je kao ...



Brz si.

expolicajac expolicajac 09:09 31.10.2016

Re: Prviiiiiiiiiiiiiiiiii

kukusigameni
expolicajac
Da ne bude posle da nisam čitao. Možeš da me ispituješ.
Demokratija u Srbiji je kao ...



Brz si.


Vozim i pevam u sebiiiiii

Milutin Milošević Milutin Milošević 15:07 31.10.2016

Re: Prviiiiiiiiiiiiiiiiii

Prviiiiiiiiiiiiiiiiii
expolicajac

Brz si.

Ne možete da me ubedite da se ovo niste dogovorili
kukusigameni kukusigameni 15:20 31.10.2016

Re: Prviiiiiiiiiiiiiiiiii

Milutin Milošević
Prviiiiiiiiiiiiiiiiii
expolicajac

Brz si.

Ne možete da me ubedite da se ovo niste dogovorili


Nismo, tako mi partije.
expolicajac expolicajac 15:37 31.10.2016

Re: Prviiiiiiiiiiiiiiiiii

Milutin Milošević
Prviiiiiiiiiiiiiiiiii
expolicajac

Brz si.

Ne možete da me ubedite da se ovo niste dogovorili

Valjda ti izbor pesama govori do od dogovora nije bilo ništa. Poznato je da Kukusigameni antitalenat za muziku
emsiemsi emsiemsi 02:42 01.11.2016

Re: Prviiiiiiiiiiiiiiiiii

kukusigameni
expolicajac
Da ne bude posle da nisam čitao. Možeš da me ispituješ.
Demokratija u Srbiji je kao ...



Brz si.


Види !
Овај текст је као и многи слични текстови --- написан тако да не каже ништа. Мислим, таквих текстова има море - напише се којешта, узме хонорар - и милина. (мислим, додауше, није ваљда да се за овако нешто узме хонорар ?).
Шта значи то тамна страна месеца и сличне конструкције.
О потреби изградње институција је највише говорио Туњави којему се "свети Зоран" и камарила око њега ругала говорећи да се Устав не маже на хлеб, а а коме је до морала да иде у Цркву.
Успут --- шта ти предлажеш, на који начин да се народ разувери "да нису сви исти" ?
Успут 2 --- причаш о таблоидизацији. Шта да се рецимо, конкретно, предузме везано за ту таблоидизацију ? Зашто рецимо, а у опозицији има барем 1947 адвоката, не тужите носиоце таблоидизације сваки пута када објаве сплачине - а објављују их стално ? Ако нећете то, смислите неки други начин да се борите против таблоидизације. Или, нпр. Пинкова бљаковизија - па ко вама опозивцији брани да оснујете телевизију која ће бити боља од Пинковог срања - барем је то лако ? Него, понављате безвезне тлапње ... таблоидизација, таблоидизација итд ...
Успут 3 --- може ли неки озбиљнији пресек и таксативно навођење те тамне стране месеца и слично.
Успут 4 --- ма шта се ја љутим и предлажем којешта. Да знате одговоре на ова моја једноставна питања, не би писали ова испразна саопштења која не говоре баш ништа.
kukusigameni kukusigameni 13:33 01.11.2016

Re: Prviiiiiiiiiiiiiiiiii

emsiemsi
Види !
Овај текст је као и многи слични текстови --- написан тако да не каже ништа. Мислим, таквих текстова има море - напише се којешта, узме хонорар - и милина. (мислим, додауше, није ваљда да се за овако нешто узме хонорар ?).


Uvek je najbolje početi komentar na ovaj način.
To govori više o komentatoru, nego o autoru teksta i samom tekstu.
Možeš da se ne slažeš sa onim što je neko napisao ali ne možeš kredibilno da komentarišeš tako što prvo etiketiraš i da se ponašaš kao da si urednik ovog bloga ili lista Danas.


emsiemsi
Шта значи то тамна страна месеца и сличне конструкције.


Znak pitanja? Nema ga. Dakle konstatacija.


emsiemsi
О потреби изградње институција је највише говорио Туњави којему се "свети Зоран" и камарила око њега ругала говорећи да се Устав не маже на хлеб, а а коме је до морала да иде у Цркву.


Tunjavi je valjda Koštunica. Pa eto, on je verovatno jedan od glavnih razloga što se nije podvukla crta i što se nije napravio diskontinuitet sa prošlošću. Danas se vide posledice, a i ovaj tekst ima sigurno dodatno utemeljenje zbog te pogrešne odluke.


emsiemsi
Успут --- шта ти предлажеш, на који начин да се народ разувери "да нису сви исти" ?


Ja se trudim da radim na tome, a to nimalo nije lak zadatak. Ipak, uveren sam da nije problem da li su svi isti, nego u vraćanju zainteresovanosti građana za politiku i uticaja na nju.

Jedan od problema je baš ovo što sam napisao. Zašto bi građanin davao glas nekome ako vidi da postoji deo vlasti koji ne učestvuje u izbornoj utakmici?! Ovde su u pitanju razni mafijaši, službe, navijači...

Na sve to utiče kapital koji ionako kao fluid pronalazi načine da prodre u svako društvo, samo što u razvijenijim društvima, sa boljim uređenjem, taj proces postaje znatno kontrolisaniji i manje utiče na samu politiku. Naglašavam manje.

Dakle, mnogo je bolje imati kako tako uređen politički sistem i društvo u celini, nego da svaka šuša može da se poziva na tamo nekog koga ne može da kontroliše.

emsiemsi
Успут 2 --- причаш о таблоидизацији. Шта да се рецимо, конкретно, предузме везано за ту таблоидизацију ? Зашто рецимо, а у опозицији има барем 1947 адвоката, не тужите носиоце таблоидизације сваки пута када објаве сплачине - а објављују их стално ? Ако нећете то, смислите неки други начин да се борите против таблоидизације. Или, нпр. Пинкова бљаковизија - па ко вама опозивцији брани да оснујете телевизију која ће бити боља од Пинковог срања - барем је то лако ? Него, понављате безвезне тлапње ... таблоидизација, таблоидизација итд ...


Ja sam tabloidizaciju uveo u tekst, ako se ne varam, samo u jednoj rečenici. I to kao dokaz prisustva sujeverja, o kome govorim. Da nema tog sujeverja, ne bi tabloidi mogli da imaju toliki uticaj.

Inače, za tvoju informaciju, nonstop se sude razni političari sa raznim tabloidima, pa čak i nakon dužeg vremena dobijaju te parnice. Ali, to kod sujevernih ne prolazi. Važno je ono u šta oni veruju i to je nepromenljivo.

Protiv sam bilo kakvih zabrana, pa tako mislim da ima mnogo boljih načina uređenja medijske scene u Srbiji. Ali, ovo nije tekst o tome. O tome neki drugi put.

Takođe sam protiv osnivanja partijskih televizija, radija i sl. Nije da nije bilo pokušaja ali sam i tada bio, a i sada sam protiv toga. Btw, novca za to nema.


emsiemsi
Успут 3 --- може ли неки озбиљнији пресек и таксативно навођење те тамне стране месеца и слично.


Ovde nije reč o dnevnoj politici. Ako ne vidiš da pričam o opštem mestu, koje sva literatura koja se bavi razvojem demokratije, tretira kao jedan od važnijih koraka napretka društva, onda ništa.

emsiemsi
Успут 4 --- ма шта се ја љутим и предлажем којешта. Да знате одговоре на ова моја једноставна питања, не би писали ова испразна саопштења која не говоре баш ништа.


Interesantno je da jedino nisi usvojio niti komentarisao konstataciju da je Srbija mlado demokratsko društvo. Čini mi se da odatle i potiču sve pogrešne percepcije koje imaš u vezi ovog teksta.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:01 31.10.2016

Samo anarhija!

the rebel, I make more noise than heavy metal


kukusigameni kukusigameni 10:13 31.10.2016

Re: Samo anarhija!

stefan.hauzer
the rebel, I make more noise than heavy metal




Za anarhiju su potrebni anarhisti. Ovde preovladavaju salonski anarhisti.
zemljanin zemljanin 11:30 31.10.2016

Re: Samo anarhija!

kukusigameni
Ovde preovladavaju salonski anarhisti.

moj slučaj
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:36 31.10.2016

Re: Samo anarhija!

kukusigameni
stefan.hauzer
the rebel, I make more noise than heavy metal




Za anarhiju su potrebni anarhisti. Ovde preovladavaju salonski anarhisti.

osim anarhista potrebni su nam i saloni :)
kukusigameni kukusigameni 11:38 31.10.2016

Re: Samo anarhija!

uros_vozdovac
kukusigameni
stefan.hauzer
the rebel, I make more noise than heavy metal




Za anarhiju su potrebni anarhisti. Ovde preovladavaju salonski anarhisti.

osim anarhista potrebni su nam i saloni :)


Ma lako je za salone. Uzmeš kredit od Arapa.
docsumann docsumann 11:47 31.10.2016

Re: Samo anarhija!

the rebel, I make more noise than heavy metal


check this



stari dobri slayer. ova serija spotova (uvezana kao cjelovita priča) sa REPENTLESS albuma je kataklizmična.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:03 01.11.2016

Re: Samo anarhija!

Deni Treho je faca!
anonymous anonymous 04:17 03.11.2016

Re: Samo anarhija!

kukusigameni
uros_vozdovac
kukusigameni
stefan.hauzer
the rebel, I make more noise than heavy metal




Za anarhiju su potrebni anarhisti. Ovde preovladavaju salonski anarhisti.

osim anarhista potrebni su nam i saloni :)


Ma lako je za salone. Uzmeš kredit od Arapa.


Nepoznavanje anarhističe teorije i prakse kao autentično leve opcije, vodi ovakvom šeretskom razvodnjavanju "ozbiljne" teme.

Neprimereno onima koji tragaju za opcijama veće demokratičnosti društva, a posebno onima kojima se deklarišu kao pro EU orjentisani subjekti.
kukusigameni kukusigameni 08:32 03.11.2016

Re: Samo anarhija!

anonymous
kukusigameni
uros_vozdovac
kukusigameni
stefan.hauzer
the rebel, I make more noise than heavy metal




Za anarhiju su potrebni anarhisti. Ovde preovladavaju salonski anarhisti.

osim anarhista potrebni su nam i saloni :)


Ma lako je za salone. Uzmeš kredit od Arapa.


Nepoznavanje anarhističe teorije i prakse kao autentično leve opcije, vodi ovakvom šeretskom razvodnjavanju "ozbiljne" teme.

Neprimereno onima koji tragaju za opcijama veće demokratičnosti društva, a posebno onima kojima se deklarišu kao pro EU orjentisani subjekti.


Baš suprotno. Počelo je duhovito, a onda se (kao što je i običaj na blogu) nastavilo u tom pravcu.

A tebi niko ne brani da napišeš šta misliš o anarhizmu u Srbiji (ozbiljno ili neozbiljno).

Kamo sreće da je neko nešto o tome napisao u komentarima.
anonymous anonymous 09:04 03.11.2016

Re: Samo anarhija!

Baš suprotno. Počelo je duhovito, a onda se (kao što je i običaj na blogu) nastavilo u tom pravcu.

A tebi niko ne brani da napišeš šta misliš o anarhizmu u Srbiji (ozbiljno ili neozbiljno).

Kamo sreće da je neko nešto o tome napisao u komentarima.




Kad govorim o implikacijama anarhističke teorije na savremenu političku praksu mislim pre svega na izgradnju demokratije i institucija odozdo, a ne odozgo, o razmišljanju na principu mreže, a ne piramide, prioritetu horizontalnosti naspram vertikalnosti u odnosima moći.

U okviru EU - već prihvaćenim principima supsidijarnosti i participativnog oblika demokratije,kao dopuni parlamentarizmu, treba dodati još i federalizam, da bi uopšte bilo kakvo stvaranje (nad) transnacionalnih struktura i entiteta imalo šanse.

Sve ove ideje vuku poreklo iz anarhističke teorije. Ne niti iz liberalizma, a niti iz marksizma.

Svako ko zagovara EU trebalo bi sa njima da se upozna.
kukusigameni kukusigameni 09:24 03.11.2016

Re: Samo anarhija!

anonymous
Baš suprotno. Počelo je duhovito, a onda se (kao što je i običaj na blogu) nastavilo u tom pravcu.

A tebi niko ne brani da napišeš šta misliš o anarhizmu u Srbiji (ozbiljno ili neozbiljno).

Kamo sreće da je neko nešto o tome napisao u komentarima.




Kad govorim o implikacijama anarhističke teorije na savremenu političku praksu mislim pre svega na izgradnju demokratije i institucija odozdo, a ne odozgo, o razmišljanju na principu mreže, a ne piramide, prioritetu horizontalnosti naspram vertikalnosti u odnosima moći.

U okviru EU - već prihvaćenim principima supsidijarnosti i participativnog oblika demokratije,kao dopuni parlamentarizmu, treba dodati još i federalizam, da bi uopšte bilo kakvo stvaranje (nad) transnacionalnih struktura i entiteta imalo šanse.

Sve ove ideje vuku poreklo iz anarhističke teorije. Ne niti iz liberalizma, a niti iz marksizma.

Svako ko zagovara EU trebalo bi sa njima da se upozna.


Zar to ne vidiš iz poslednjeg dela teksta?

To što ceo svet tumara tražeći rešenja nastala u prethodnom periodu, po meni, daje šansu srpskom društvu da uhvati priključak. Eto, ja na to mislim kada pišem ovakve tekstove.

Ovo društvo postdemokratije (Krauč) nema za sada pravih rešenja. Moje je mišljenje da je to idealno da se malo zatrčimo, pogledamo gde baš ne moramo da pogrešimo i dostignemo ono što smo propustili.
tasadebeli tasadebeli 09:07 31.10.2016

Нека невидљива сила буде с тобом

- Да ли си икада осетио присуство невидљиве силе која управља твојим животом?

- Само онда када ми је ћале укинуо џепарац.




И да проширимо мало базу података за ову тему једним интервјуом управо објављеним код сусједа који је ипак свежији од овог твог текста:


Pernar: Susreo sam se s predstavnikom masonske lože, ali Isus nam treba biti uzor (ЛИНК)


Пернар је, колико знам, у руководству Живог зида, а од ове године је и посланик у хрватском Сабору.


И да, у праву си. Овај твој текст је данас још актуелнији него пре годину и по дана.




antioksidant antioksidant 09:35 31.10.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом

Пернар је,

zamlata, tako moguca u predstavnickoj demokratiji gde se glasa po utisku, ali ipak je znatno manje razlog za zabrinutost od pravdenog petrova.
tasadebeli tasadebeli 09:46 31.10.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом

antioksidant
Пернар је,

zamlata, tako moguca u predstavnickoj demokratiji gde se glasa po utisku, ali ipak je znatno manje razlog za zabrinutost od pravdenog petrova.



Замлата или не, он исприча шта исприча. Можда че то да понови и за саборском говорницом.


Ко је праведни Петров?
antioksidant antioksidant 10:05 31.10.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом


Ко је праведни Петров?

samoproglasena savest hrvatske u vaseljeni

kukusigameni kukusigameni 10:23 31.10.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом

tasadebeli
код сусједа


Pusti susjede. Oni imaju more.
tasadebeli tasadebeli 20:44 31.10.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом

kukusigameni
tasadebeli
код сусједа


Pusti susjede. Oni imaju more.



Пустио бих ја њих... С морем или без мора.

Али неће они мене да пусте.




kukusigameni kukusigameni 20:47 31.10.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом

tasadebeli
kukusigameni
tasadebeli
код сусједа


Pusti susjede. Oni imaju more.



Пустио бих ја њих... С морем или без мора.

Али неће они мене да пусте.


Pa gledaj, za dobrosusedske odnose, sigurno nije dobro izabrati bilo koga da te predstavlja iz prvog ešalona onih koji su bili ratoborno opredeljeni (da ne kažem nešto teže). Sa takvim igračima, teško da možeš da stvoriš neku diplomatsku prednost.

Naravno, i oni (susjedi) imaju svoje demagoge i populiste.

A imaju i more.

E, mi nemamo.
tasadebeli tasadebeli 20:57 31.10.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом

kukusigameni

Naravno, oni imaju svoje demagoge i populiste.



Мислиш:

И они имају своје демагоге и популисте?

Па да, то и ја кажем...

Ерго, неће они мене да пусте.

А што се тиче мора, нека им, мени не треба...

Тако да са те стране неке дипломатске предности баш и не видим.

Но, нисам ја качио оно зато што су у питању сусједи. Небитан је тај детаљ.

Битније је оно што је Пернар причао.

Кад си већ поменуо политичке елите и силе из сенке.

Тек да увдимо да нисмо ту баш тако усамљен случај у васељени.

Хоћу да кажем, окачио бих ја тај интервју и да је уместо Пернара то исто причао и Борис Џонсон.

Али није.

Те тако да се манемо ми сусједа... Сусједи к'о сваки сусједи на Балкану... Само да комшији цркне крава. Па да му ја продајем млеко од моје краве.
kukusigameni kukusigameni 21:28 31.10.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом

tasadebeli
Тек да увдимо да нисмо ту баш тако усамљен случај у васељени.


Pa dobro. Hajde da gledamo onda preko tarabe.

I videćeš znaš šta? Nešto što utiče na tebe, baš zato što umesto da gledaš u svoje drvorište, gledaš preko tarabe. I to preko tarabe, baš koristi tvoju nepažnju i zadaje ti muke.

A kad imaš more, makar je malo lakše.
tasadebeli tasadebeli 08:01 01.11.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом

kukusigameni

I videćeš znaš šta? Nešto što utiče na tebe, baš zato što umesto da gledaš u svoje drvorište, gledaš preko tarabe. I to preko tarabe, baš koristi tvoju nepažnju i zadaje ti muke.




"Amerikanci će odlučiti ko će biti naš sledeći predsednik - ovaj, njihov sledeći predsednik", brzo se ispravila hrvatska predsednica, uz blagi osmeh zbog verbalnog gafa, prenosi index.hr.



Kolinda: Amerikanci će izabrati našeg predsednika, ovaj... ЛИНК





Али "наш следећи председник"...





Колинда је само исти балван као и ови наши балвани (из исте шуме) који ето баш у интересу истраге саопштавају све детаље из истраге.


А како долази до тога да такви балвани заседну на чело разних држава и одлучују о судбини милиона? И то тако већ деценијама уназад, заправо ја то гледам читав мој живот исто као и ти.

Како долази до толике глобалне балванизације људских друштава широм планете?

Па неко тим балванима мора да даје подршку за то кроз финансије и медијско испирање мозга које данас комотно можемо већ да зовемо таблоидиотизацијом јер је онај некадашњи брејнвошинг који је био прилично сложен и софистициран, данас поприлично осиромашен кроз свеопшту таблоидиотизацију друштва у којој се вести о томе да је Карлеуша продала своје гаће на аукцији (надам се, пре тога опране), као и да се Мадона нуди да попуши свакоме ко гласа за Хилари Клинтон налазе на истим странама, и чак имају и веће наслове да привуку пажњу, на којима се налазе и вести да је у некој тамо земљи негде побијено неколико стотина хиљада људи у грађанском рату који су изазвале велике глобалне војне, политичке и економске силе. И да у том рату, од оних који су ту дошли изван те земље, заправо учествују корпоративне војске, а не званичне војне јединице неке државе.









Ја то називам балнизација људског друштва. А неко мора да пушта струју за ту свеопшту балванизацију, зар не?

И није ни чудо што многи људи који све то сасвим јасно виде, виде уједно да не могу да се изборе са тим. Барем не појединачно, а ако и покушају да се организују у борби против тога, сасећи ће их у корену. Врло често и буквално сасећи, скратити за главу... Негде у неком буџаку. Па ће сутрадан само осванути у новинама вест о још једној аутомобилској несрећи.


И онда ту преостају само два путића. Или ћеш се потпуно искључити из тога да би сачувао и оно мало преосталог људског достојанства и интегритета сопствене личности који су ти још преостали док живиш у таквом свету, или ћеш се придружити балванима у балванизацији.

Трећег пута ту нема. И ту онда одлуку доноси свако за себе, појединачно, а не групно, колективно.


Овај твој текст има племените намере. И ја га и подржавам, дао сам ти и препоруку. И рекох ти већ да си у праву јер он јесте данас још актуелнији него пре годину и по дана.


Али када већ причамо о свему томе, онда сам мислио да изађемо мало из домаћег локалног оквира, да видимо и шта други мисле о свему томе, како је код других... Можда негде нађемо неки рецепт који бисмо могли да ископирамо не би ли се у свему овоме осећали мало више људима, са мало више људског достохјанства и са мало исправљенијом кичмом од ове коју добијамо од силног клањања и клечања и метанисања пред Бафометом 21. века.


In god we trust, јебига!









Можда, само можда, гледањем преко тарабе и пронађемо неки рецепт?


И овај текст није нов. Мало је старији од твог текста, сад му баш у децембру дајемо парастос за две године.


Лондонски Сити против уругвајског социјализма - Политика (ЛИНК)



А можда и не нађемо ништа...


И да, у праву си. Углавном ми није ништа лакше од тога што гледам преко тарабе на све четири стране света, Напротив, туга само постаје све јача. А безнађе и да не помињем...


Тек ту и тамо сине и заблиста понеки трачак наде... На трен само...




apostata apostata 15:40 01.11.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом

tasadebeli


(...)

Па неко тим балванима мора да даје подршку за то кроз финансије и медијско испирање мозга које данас комотно можемо већ да зовемо таблоидиотизацијом јер је онај некадашњи брејнвошинг који је био прилично сложен и софистициран, данас поприлично осиромашен кроз свеопшту таблоидиотизацију друштва у којој се вести о томе да је Карлеуша продала своје гаће на аукцији (надам се, пре тога опране), као и да се Мадона нуди да попуши свакоме ко гласа за Хилари Клинтон налазе на истим странама, и чак имају и веће наслове да привуку пажњу, на којима се налазе и вести да је у некој тамо земљи негде побијено неколико стотина хиљада људи у грађанском рату који су изазвале велике глобалне војне, политичке и економске силе. И да у том рату, од оних који су ту дошли изван те земље, заправо учествују корпоративне војске, а не званичне војне јединице неке државе.

(...)

Ma to je mila majka, ovo je dno dna:



tasadebeli tasadebeli 20:56 02.11.2016

Re: Нека невидљива сила буде с тобом

apostata

Ma to je mila majka, ovo je dno dna:




Дно дна!


А ми овде на овом Блогу очи пвадисмо један другоме на те теме.
martin_krpan martin_krpan 20:04 31.10.2016

Re: Vredno pažnje

expolicajac
Dok se Đinđić oblikovao pod uticajem Jirgena Habermarsa, Vučić kao da je iscrtan perom Habermarsovog učitelja, Teodora Adorna. Da podsetim, Adorno je smatrao da subjekt koji je sebe ustoličio na pijedestal, koji vlada i ima jasnu društvenu dominaciju, poseduje jaku volju da se ponaša uvek isto – a da se ta "istost" pre ili kasnije uvek preobrati u nasilje. Ako je iko u prošlom veku umeo da objasni autoritarnost, onda je to Adorno, učitelj Đinđićevog učitelja. Pod uticajem učenja Habermarsa i Adorna, Đinđić i pored nesumnjive harizme, podrške i uticaja, izbegava zamku autoritarnosti. Vučić, i dalje podsvesno fasciniran Đinđićem, kao da nije čitao Adorna. Ništa u životu nije slučajno.

U skladu sa idejom tvog bloga. Pisao moj prijatelj Saša Živić


A Horkheimer pije kolicu na zidiću.

Kakav Adorno, Le Bon je u pitanju. Šalim se, odličan tekst.

Centralna ulogu igra podsvijesno ponašanje ljudi. Utopljen u masu pojedinac postaje lakomislen i "zaražen" od strane drugih. Le Bon prikazuje kako politička mišljenja i religije mogu zavladati ljudima. Opisuje koje su dogme (učenje) neophodne, kao i kakve osobine treba imati veliki vođa. Naglašava da razum, školska nastava kao i kućni odgoj imaju veoma slab utjecaj na masu u poređenju s gestovima, sloganima kao i obmanama.

Kultura i moral su jednostavno slabe valute. Još kada se sve to pojača skupim izvještajima tipa Edelman ili Brunswick, onda i mnogo jača društva nemaju šanse. Rđava vremena tek dolaze. Neću mnogo promašiti ako kažem da ćemo praviti od blata Tadića a pogotovo Živkovića.

kukusigameni kukusigameni 20:42 31.10.2016

Re: Vredno pažnje

martin_krpan
Le Bon

Pa ako ćemo po Le Bonu, nijedan od sadašnjih lidera ne zadovoljava ni osnovne principe koje on zadaje za vladanje gomilom.

Ali suštinski stvar nije tako jednostavna. Nerazvijene demokratije pate od poistovećivanja sa razvijenim, sa njihovim manama i greškama nastalim u toku razvoja. Najčešće se niko ne trudi da kaže: OK. Mi smo tek na prvoj ili drugoj stepenici, koju su ovi odavno prošli. Hajde makar da ne napravimo neku od grešaka koje su napravili oni na tom stepenu razvoja demokratije.

A gomile kao gomile. Uvek će se ponašati isto ili slično. Zato i jeste ideja jasnih institucija društva, jasne kontrole vlasti i razdvajanja zakonodavne, izvršne i sudske vlasti, primarni čin, koji baš nedostaje u Srbiji.
zemljanin zemljanin 20:59 31.10.2016

Re: Vredno pažnje

kukusigameni

A gomile kao gomile. Uvek će se ponašati isto ili slično. Zato i jeste ideja jasnih institucija društva, jasne kontrole vlasti i razdvajanja zakonodavne, izvršne i sudske vlasti, primarni čin, koji baš nedostaje u Srbiji.

kao anarhista (plažni što bi rekli) moram da se pobunim ... sammosvesna, edukovana inidividua sa jasnom percepcijom realnog mora biti temelj društva pa onda, po potrebi I ostalo ... takva individua se neće gomilati jer nema potrebu za tim, tj. jasna joj je struktura i funkcija gomile ... takođe, percepcija društva joj ne dozvoljava navijačke stavove ... a društvo pa I gomilu čine pojedinci ... odgovorni pojednci su jedini oblik suprotstavljanja uređenoj represiji društva čak i demokratski uređenoj ...
kukusigameni kukusigameni 21:17 31.10.2016

Re: Vredno pažnje

zemljanin
sammosvesna, edukovana inidividua sa jasnom percepcijom realnog mora biti temelj društva pa onda, po potrebi I ostalo


Pa ovde već postoji kontradikcija jer realna individua mora priznati postojanje kolektivnog nesvesnog (plemenskog), ono što Le Bon naziva gomilom.

U političkoj teoriji uvek je simpatičan taj oblik diktature elite. Nažalost, taj primer baš i nije bio realan, niti je sada prisutan iz raznoraznih razloga.

Ali, drago mi je što si nepopravljivi idealista. To je danas tako retka pojava.
zemljanin zemljanin 22:24 31.10.2016

Re: Vredno pažnje

kukusigameni

priznati da nešto postoji je upravo potvrda svesnosti, nema tu ničeg negativnog ... sagledati sopstvene mane kao I mane drugih je neki put ka boljem JA I boljem "plemenu" ... sakrivanje u gomilu ili zakonska regulative ne ispravlja problem već ga suzbijaju sa željom kontrole ... ne podnosim baš najbolje uređenu demokratiju, osećam se sputano a tek efekte tumačenja I sprovođenja iste - brrr ... ekstremni slučajevi se "sakrivaju" od društva a svi ostali, dobro kamuflirani, opstaju ... ako nisu u novinama - ne postoje ... povremeno im se da šansa da se izduvaju na utakmicama ili mitinzima a onda nazad u stroj ... nešto nisam za to ...

jeste idealistički težiti tome, jedino što mi pada na pamet kao način ostvarenja takvog društva je neki replikator ala StarTrek, jer onda materijalno gubi smisao ...

ali čvrsto verujem u to da saniranje posledica nije pravi put već rešavanje uzroka ... uzrok je uvek čovek kome nije pružena mogućnost da dostigne svoj potencijal, da postane ono što jeste, misaono, samosvesno biće ... demokratija to nikada neće omogućiti ...

PS. ali poštujem tvoj stav, jer se trudiš da takav sistem, čak I sa ograničenjima, bude što bolji
kukusigameni kukusigameni 10:02 01.11.2016

Re: Vredno pažnje

zemljanin
jeste idealistički težiti tome, jedino što mi pada na pamet kao način ostvarenja takvog društva je neki replikator ala StarTrek, jer onda materijalno gubi smisao ...


Na našu veliku žalost, živimo u tzv. potrošačkom društvu. Verovatno ćemo i umreti u tom i takvom društvu. Promišljanje kako i šta promeniti je uvek važno i neophodno.

A do tada, makar se mora pripremiti teren za takvu promenu, koja definitivno (istorija nas uči) neće doći iz najnerazvijenijih društava. To i jeste matrica koja se prodaje državama kao što je Srbija i njenim građanima.

zemljanin
uzrok je uvek čovek kome nije pružena mogućnost da dostigne svoj potencijal, da postane ono što jeste, misaono, samosvesno biće ... demokratija to nikada neće omogućiti ...


Sam si lepo rekao da je to individualna potreba i jedino individua može na tome raditi. To naravno ne znači da je neophodno od sebe napraviti nekakvog pustinjaka, već prateći razvoj i mogućnosti društva, ostati, hajde da kažem, ono što zaista jesi.

Ovaj tekst je razmišljanje i o pasivnosti građana u političkom odlučivanju i bavi se jednim od razloga koji dominira u Srbiji. Ta pasivnost je prisutna danas u skoro svim demokratskim državama. Ipak, razlozi su različiti.

E pa ja se od početka bavljenja politikom zanimam za modalitete vraćanja građana u političko odlučivanje, kroz koje bi na najbolji mogući način koliko-toliko iskazali svoju individualnost.

Za sada imamo predstavničku demokratiju kao sistem koji najbolje funkcioniše. Niti je savršen, niti je konačan. Ali, neće se unaprediti ako budemo pasivni kao građani i misleći ljudi.


zemljanin
PS. ali poštujem tvoj stav, jer se trudiš da takav sistem, čak I sa ograničenjima, bude što bolji


Tnx majstore.
antioksidant antioksidant 13:09 01.11.2016

Re: Vredno pažnje

Na našu veliku žalost, živimo u tzv. potrošačkom društvu

zasto na zalost? bar u kontekstu razgovora o nacinu donosenja politickih odluka. da su igraci na sceni nepotrosna roba koji bi tacno podsticaj postojao da se trude? ovako postoji zamka da reklama proizvoda ne odgovara bas karakteristikama istog ali to je problem konzumenata i kao takav konzumenti ga mozemo i resiti.
bolje nego da se zavisi od puke srece ko je kakav i kakve su ga duznosti zapale.
kukusigameni kukusigameni 15:05 01.11.2016

Re: Vredno pažnje

antioksidant
Na našu veliku žalost, živimo u tzv. potrošačkom društvu

zasto na zalost? bar u kontekstu razgovora o nacinu donosenja politickih odluka. da su igraci na sceni nepotrosna roba koji bi tacno podsticaj postojao da se trude? ovako postoji zamka da reklama proizvoda ne odgovara bas karakteristikama istog ali to je problem konzumenata i kao takav konzumenti ga mozemo i resiti.
bolje nego da se zavisi od puke srece ko je kakav i kakve su ga duznosti zapale.


Ja to u kontekstu Zemljaninovih ideala.
zemljanin zemljanin 20:53 01.11.2016

Re: Vredno pažnje

kukusigameni
u kontekstu Zemljaninovih ideala.

... zato se ja deklarišem kao salonski tj. plažni anarhista ... evo gore kod Crossa ispisah kako mislim da može da se lepo zaradi na USA izborima ... zato sam, dodatno I licemerni anarhista a sve zbog
živimo u tzv. potrošačkom društvu. Verovatno ćemo i umreti u tom i takvom društvu.
anonymous anonymous 03:40 03.11.2016

Re: Vredno pažnje


zemljanin
20:59 31.


društvo pa I gomilu čine pojedinci ... odgovorni pojednci su jedini oblik suprotstavljanja uređenoj represiji društva čak i demokratski uređenoj




... i dodao bih samo-organizovani, udruženi , povezani,umreženi,.... pojedinci.
Kao takvi oni predstavljaju ono što se zove ......građansko društvo, a u eri globalizacije , trećem milenijumu - kosmopolitsko društvo.
anonymous anonymous 03:48 03.11.2016

Re: Vredno pažnje

A do tada, makar se mora pripremiti teren za takvu promenu, koja definitivno (istorija nas uči) neće doći iz najnerazvijenijih društava.


Istorija nas uči mnogo čemu.

Ponekad i upravo suprotno ovome što tvrdiš.

Rim su srušili varvari,... i doneli promenu.

I danas, promenu čine neminovnom upravo oni iz najnerazvijenijih, najugroženijih, najobespravljenijih društava.

Onih društava koja su takva zbog onih drugih koja na račun prvih to nisu.

E pa, ta asimetrija će morati malo da se reguliše.
kukusigameni kukusigameni 08:37 03.11.2016

Re: Vredno pažnje

anonymous
I danas, promenu čine neminovnom upravo oni iz najnerazvijenijih, najugroženijih, najobespravljenijih društava.

Onih društava koja su takva zbog onih drugih koja na račun prvih to nisu.

E pa, ta asimetrija će morati malo da se reguliše.


Ja baš mislim suprotno. Da će najobespravljeniji, najugroženiji u najrazvijenijim društvima verovatno iznedriti promenu.

A ovo je blog o Srbiji.

Ne znam da li primećuješ da komentari malo malo pa skrenu na ceo svet?!
anonymous anonymous 09:11 03.11.2016

Re: Vredno pažnje

kukusigameni
anonymous
I danas, promenu čine neminovnom upravo oni iz najnerazvijenijih, najugroženijih, najobespravljenijih društava.

Onih društava koja su takva zbog onih drugih koja na račun prvih to nisu.

E pa, ta asimetrija će morati malo da se reguliše.


Ja baš mislim suprotno. Da će najobespravljeniji, najugroženiji u najrazvijenijim društvima verovatno iznedriti promenu.

A ovo je blog o Srbiji.

Ne znam da li primećuješ da komentari malo malo pa skrenu na ceo svet?!


Bilo bi dobro da je tako.

Ali nije.

A moralo bi da bude.

Ponavljam, ponovo , a već sam pisao više puta.

U glokalnom svetu trećeg milenijuma čovečanstvo je jedno i jedinstveno, ima jednu istoriju i jednu politiku.

Svi dogadjaji se prelamaju glo-kalno.

To je ono što ti ne prihvataš, jer bi imao drugačije stavove o evroatlantskoj civilizaciji i Natou.

Govoriti o političkim prikama u Srbiji, bez prihvatanja uticaja kako velikih "demokratija" tako i transnacionalnih korporacija ..... je za teletabise.

Dok ovo ne prihvatiš, nakon istraživanja, tvoje delovanje je neozbiljno i neiskreno.

Ne zato što ja to mislim ili hoću, već zato što je to nesporan stav gotovo celokupne intelektualne, pa ako hoćeš i političke zajednice, mada prećutno.



kukusigameni kukusigameni 09:30 03.11.2016

Re: Vredno pažnje

anonymous
Govoriti o političkim prikama u Srbiji, bez prihvatanja uticaja kako velikih "demokratija" tako i transnacionalnih korporacija ..... je za teletabise.

Dok ovo ne prihvatiš, nakon istraživanja, tvoje delovanje je neozbiljno i neiskreno.

Ne zato što ja to mislim ili hoću, već zato što je to nesporan stav gotovo celokupne intelektualne, pa ako hoćeš i političke zajednice, mada prećutno.


Gde ti to vidiš u tekstu bloga?

Upravo je suprotno. Političari izabrani od građana izgledaju (opravdano) kao Teletabisi baš zbog prevelikog dela koji donosi političke odluke mimo javne politike.
anonymous anonymous 10:03 03.11.2016

Re: Vredno pažnje

kukusigameni
anonymous
Govoriti o političkim prikama u Srbiji, bez prihvatanja uticaja kako velikih "demokratija" tako i transnacionalnih korporacija ..... je za teletabise.

Dok ovo ne prihvatiš, nakon istraživanja, tvoje delovanje je neozbiljno i neiskreno.

Ne zato što ja to mislim ili hoću, već zato što je to nesporan stav gotovo celokupne intelektualne, pa ako hoćeš i političke zajednice, mada prećutno.


Gde ti to vidiš u tekstu bloga?

Upravo je suprotno. Političari izabrani od građana izgledaju (opravdano) kao Teletabisi baš zbog prevelikog dela koji donosi političke odluke mimo javne politike.



Da li to znači da smo se saglasili da na politiku malih država kakva je Srbija i izbor malih premijera kakav je Vučić utiču i Trilaterala, Bilderberg, establišmenti USA, Rusije, UK-a i ..... kao i top menadžeri Monsantea ....naftnih,medijskih,finansijskih i ... ostalih korporacija.... ?
kukusigameni kukusigameni 10:09 03.11.2016

Re: Vredno pažnje

anonymous
kukusigameni
anonymous
Govoriti o političkim prikama u Srbiji, bez prihvatanja uticaja kako velikih "demokratija" tako i transnacionalnih korporacija ..... je za teletabise.

Dok ovo ne prihvatiš, nakon istraživanja, tvoje delovanje je neozbiljno i neiskreno.

Ne zato što ja to mislim ili hoću, već zato što je to nesporan stav gotovo celokupne intelektualne, pa ako hoćeš i političke zajednice, mada prećutno.


Gde ti to vidiš u tekstu bloga?

Upravo je suprotno. Političari izabrani od građana izgledaju (opravdano) kao Teletabisi baš zbog prevelikog dela koji donosi političke odluke mimo javne politike.



Da li to znači da smo se saglasili da na politiku malih država kakva je Srbija i izbor malih premijera kakav je Vučić utiču i Trilaterala, Bilderberg, establišmenti USA, Rusije, UK-a i ..... kao i top menadžeri Monsantea ....naftnih,medijskih,finansijskih i ... ostalih korporacija.... ?


El ovo retoričko pitanje?

I ne samo na Srbiju (malu državu).

Veliki kapital pršti na sve strane. Zato i imamo pojavu laganog zatvaranja država u nacionalne granice. Mada, ni to nije više od privremenog rešenja.

Utoliko je dobro imati jasniju sliku ko upravlja državom i ko odlučuje. Makar da bi mogao da ga kriviš.

EDIT.
kao i top menadžeri Monsantea .

Misliš Bayer-a?
anonymous anonymous 10:17 03.11.2016

Re: Vredno pažnje


kukusigameni
10:09 03.11.2



El ovo retoričko pitanje?

I ne samo na Srbiju (malu državu).


Naravno.
I nije retoričko pitanje. A zaboravio sam i transnacionalne kriminogene strukture.

Sve navodim radi razumevanja kompleksnosti vođenja politike u jednoj državi.

O spletu uticaja.

Kada se sve uzme u obzir i odmeri, mora se drugačije sagledavati i aktuelna politika aktuelnog vodjstva.

Države, naravno i veće (EU ) , izgubile su ono što je u ranijem poimanju politike bilo sine kva non - suverenitet i autonomiju.

U takvoj situaciji neretko državu i vladajuću garnituru, civilno društvo treba da štiti od predatorskih nasrtaja drugih - većih država i korporacija.

Civilno društvo kao branilac nacije i države.

Nekada nepojmljivo.

Nažalost, svet nije idealan i sve drugo je zatvaranje očiju i zabijanje glave u pesak.
kukusigameni kukusigameni 10:23 03.11.2016

Re: Vredno pažnje

anonymous

kukusigameni
10:09 03.11.2



El ovo retoričko pitanje?

I ne samo na Srbiju (malu državu).


Naravno.
I nije retoričko pitanje. A zaboravio sam i transnacionalne kriminogene strukture.

Sve navodim radi razumevanja kompleksnosti vođenja politike u jednoj državi.

O spletu uticaja.

Kada se sve uzme u obzir i odmeri, mora se drugačije sagledavati i aktuelna politika aktuelnog vodjstva.

Države, naravno i veće (EU ) , izgubile su ono što je u ranijem poimanju politike bilo sine kva non - suverenitet i autonomiju.

U takvoj situaciji neretko državu i vladajuću garnituru, civilno društvo treba da štiti od predatorskih nasrtaja drugih - većih država i korporacija.

Civilno društvo kao branilac nacije i države.

Nekada nepojmljivo.

Nažalost, svet nije idealan i sve drugo je zatvaranje očiju i zabijanje glave u pesak.


Upravo.

Zato i jeste moja teza da najrazvijenija društva imaju tu šansu, barem iz razloga što imaju razvijenije civilno društvo.

Države, društva, koja nisu uspela da razviju civilni sektor (a Srbija je jedno od tih društava) skoro da nemaju šansu za boljitak.

I sada, dok globalno društvo stagnira u promišljanju štaće kuće, idealna je prilika da se po ubrzanom postupku protrči kroz demokratizaciju društva nas koji nikako da krenemo.

A sa tim procesom uvek paralelno ide i razvoj civilnog društva.
anonymous anonymous 12:26 03.11.2016

Re: Vredno pažnje


kukusigameni
10:23 03.11.20

Upravo.

Zato i jeste moja teza da najrazvijenija društva imaju tu šansu, barem iz razloga što imaju razvijenije civilno društvo.

Države, društva, koja nisu uspela da razviju civilni sektor (a Srbija je jedno od tih društava) skoro da nemaju šansu za boljitak.

I sada, dok globalno društvo stagnira u promišljanju štaće kuće, idealna je prilika da se po ubrzanom postupku protrči kroz demokratizaciju društva nas koji nikako da krenemo.

A sa tim procesom uvek paralelno ide i razvoj civilnog društva.


Kako izgleda da se u toriji približavamo u stavovima, da li je tako i u praktičnim politikama ?

Iz svega što sam rekao sledi - da je civilno društvo Iraka, Sirije, Libije ....moralo da stane uz svoju vladu i aktuelno političko rukovodstvo ( ma kakvo bilo ) i da zaštiti državu od nasrtaja spoljašnjih faktora.

Da bi se sprečilo veće zlo od manjeg - svog, unutar države.

Posledice nerazumevanja ovoga vidimo, a narod tih država trpi.

Analogija može da se primeni i na političke prilike u Rusiji , pa i u Srbiji.

Iako mnogo toga može da se prebaci Putinu i Vučiću ( Savamala.... ) u situacijama ugroženosti državnog inegriteta i pretnje društvenom anomijom,haosom i bezakonjem, civilno društvo mora da stane uz svoje rukovodstvo.

Isto važi i za situaciju kada spoljni faktor namerava da uspostavi vazalni , poslušnički, neokolonijlni režim preko uz pomoć korumpiranih , kompradorskih elita.

U ovome nisam siguran da ćemo biti saglasni.
kukusigameni kukusigameni 12:50 03.11.2016

Re: Vredno pažnje

anonymous

kukusigameni
10:23 03.11.20

Upravo.

Zato i jeste moja teza da najrazvijenija društva imaju tu šansu, barem iz razloga što imaju razvijenije civilno društvo.

Države, društva, koja nisu uspela da razviju civilni sektor (a Srbija je jedno od tih društava) skoro da nemaju šansu za boljitak.

I sada, dok globalno društvo stagnira u promišljanju štaće kuće, idealna je prilika da se po ubrzanom postupku protrči kroz demokratizaciju društva nas koji nikako da krenemo.

A sa tim procesom uvek paralelno ide i razvoj civilnog društva.


Kako izgleda da se u toriji približavamo u stavovima, da li je tako i u praktičnim politikama ?

Iz svega što sam rekao sledi - da je civilno društvo Iraka, Sirije, Libije ....moralo da stane uz svoju vladu i aktuelno političko rukovodstvo ( ma kakvo bilo ) i da zaštiti državu od nasrtaja spoljašnjih faktora.

Da bi se sprečilo veće zlo od manjeg - svog, unutar države.

Posledice nerazumevanja ovoga vidimo, a narod tih država trpi.

Analogija može da se primeni i na političke prilike u Rusiji , pa i u Srbiji.

Iako mnogo toga može da se prebaci Putinu i Vučiću ( Savamala.... ) u situacijama ugroženosti državnog inegriteta i pretnje društvenom anomijom,haosom i bezakonjem, civilno društvo mora da stane uz svoje rukovodstvo.

Isto važi i za situaciju kada spoljni faktor namerava da uspostavi vazalni , poslušnički, neokolonijlni režim preko uz pomoć korumpiranih , kompradorskih elita.

U ovome nisam siguran da ćemo biti saglasni.


Pa sve si rekao. Da su društva koje si naveo imala razvijeno civilno društvo, verovatnoća da bi stvari bile bolje bi se značajno povećala.

Ali nisu.

Dalje, nikako ne bih poredio Putina i Vučića. Mislim da razloge ne moram da navodim.

Deo civilnog društva uvek staje uz vlast. Na primer manjine. To jeste za neku drugu diskusiju i ja nisam saglasan da to mora UVEK da se desi. Ipak, realnost me demantuje.

Takođe, kada pričamo o civilnom društvu, mi imamo ozbiljno preskakanje strukovnih udruženja, pa i sindikata. Od tih silnih preskakanja nas glava i boli.

Ja mislim da je bolje sve to proći nekim bržim koracima i na taj način ojačati baš mogućnost da se pronađe pravi način, čije je ishodište (možda se ne slažemo) demokratskiji polilički sistem.

A tekst koji sam napisao velikim delom opominje da je ovako kako je sada, mogućnost upliva svetskog bašibozuka samo još lakše i da je pasivnost građana u političkom odlučivanju donekle time i izazvana (opravdano).
emsiemsi emsiemsi 14:34 03.11.2016

Re: Vredno pažnje

kukusigameni
anonymous
I danas, promenu čine neminovnom upravo oni iz najnerazvijenijih, najugroženijih, najobespravljenijih društava.

Onih društava koja su takva zbog onih drugih koja na račun prvih to nisu.

E pa, ta asimetrija će morati malo da se reguliše.


Ja baš mislim suprotno. Da će najobespravljeniji, najugroženiji u najrazvijenijim društvima verovatno iznedriti promenu.

A ovo je blog o Srbiji.

Ne znam da li primećuješ da komentari malo malo pa skrenu na ceo svet?!

Београд је свет !
anonymous anonymous 14:41 03.11.2016

Re: Vredno pažnje


kukusigameni
12:50 03.11.


A tekst koji sam napisao velikim delom opominje da je ovako kako je sada, mogućnost upliva svetskog bašibozuka samo još lakše i da je pasivnost građana u političkom odlučivanju donekle time i izazvana (opravdano).


Podvlačim i slažem se.

Samo jako civilno društvo je odbrana i države i demokratije.

Gramši je na to u prošlom veku prvi ukazao. I reafirmisao ideju civilnog društva , kao odbrambenog sistema utvrđenja i rovova.

Ali i uzdrmao konept moći koji je do tada vidjen samo u državi i njenom "monopolu "

Post marksisiti i postmodernisti ( Fuko ) su ideju daqe razradili u smislu da je moć svuda i da se svuda mora ograničavati i uspotsvaljati balans putem kontra moći.

Ovo ne pišem radi prostog teoretisanja, već da bih te ponovo fokusirao na činjenicu da moć nije samo u parlamentu i kod Vučića, već i u tvojoj i mojoj komori, kao i u svim drugim institucijama i nivoima vlasti.

Civilno društvo se može razvijati samo permanentnom i sinhronizovanom akcijom koja će reagovati na zloupotrebe moći u svim njenim manifestacionim oblicima.

Moć i vlast nisu kao nekada isključivo u Zimskom dvorcu.

Svest za to još uvek nije na nivou neophodnom za praktično delovanje.

Da se stave pod kontrolu centri moći, ali i ojača svest pojedinca.

Jedno bez drugog ne donosi promenu.

Ovo drugo, osnaživanje pojedinaca, izostaje, jer mu se i ne pridaje mnogo pažnje.

Lakše je reći kriv je - uvek neko drugi .... Koštunica, Tadić, Vučić....za sve.





kukusigameni kukusigameni 22:10 03.11.2016

Re: Vredno pažnje

Gramši


Kako bi se dragi Gramši zgranuo kada bi video šta se desilo sa Laburistima u VB.

Dobro i sa sindikatima.

Ali mislim da ovde paše baš ovo:

Antonio Gramši: Indiferentni

Mrzim indiferentne. Vjerujem kao Federico Hebbel da “živjeti znači biti pristran”. Ne mogu postojati samo ljudi, tuđinci u gradu. Tko zaista živi mora biti građanin, mora biti pristrasan. Indiferentnost je bezvoljnost, parazitizam, kukavičluk; to nije život. Zato mrzim indiferentne. Indiferentnost svojom mrtvom težinom pritišće historiju. To je gvozdena kugla privezana za nogu inovatora, to je mrtva voda u kojoj se često udave najsjajniji elementi, to je močvara koja opasuje stari grad i brani ga bolje od najtvrđih zidina, bolje od grudiju njegovih branitelja, jer guta u svojim blatnim vrtlozima jurišnike, desetkuje ih i oduzima im hrabrost i ponekad ih natjera da odustanu od herojskog poduhvata.

Indiferentnost snažno djeluje kroz historiju. Djeluje pasivno, ali djeluje. Ona je fatalnost, ona je ono na što se ne može računati; ono što kvari projekte, što obara najbolje sačinjene planove; ona je gruba materija koja se opire inteligenciji i guši je. Ono što se događa, zlo koje pogađa sve, moguće dobro koje herojski čin (univerzalne vrijednosti) može da rodi, nije u tolikoj mjeri plod inicijative malobrojnih koji se trude, koliko indiferentnosti, nesudjelovanju mnogih. Ono što se zbiva ne zbiva se zato, jer neki žele da to bude, koliko zato što ogromna masa ljudi odustaje od posjedovanja vlastite volje, prepušta drugima da rade, pušta da se zapletu čvorovi, koje kasnije jedino mač može da presječe, dozvoljava da se donesu zakoni, koje će kasnije moći ukinuti jedino pobuna, dopušta da se dokopaju vlasti ljudi, koje će kasnije jedino ustanak moći oboriti. Fatalnost koja dominira historijom nije drugo do iluzoran vid te indiferentnosti, tog odsustva..

Događaji sazrijevaju u sjeni, malobrojne ruke, izvan nadzora i kontrole, tkaju tkanje kolektivnog života, ali mase to ne znaju, jer ih nije briga. Sudbina neke epohe je manipulirana, prema uskim pogledima, neposrednim ciljevima, ličnim ambicijama i strastima malih aktivnih skupina ljudi, a masama je to nepoznato, jer ih to ne zanima. Ali događaji sazrijevaju i izbijaju; platno istkano u potaji je dovršeno: i tada izgleda da se neminovna sudbina sručila i prevrnula život svih kao i svakog pojedinca; onih koji su to htjeli i koji to nisu željeli, koji su znali i koji nisu imali pojma, kao i onog koji se aktivno borio i onog koji je bio pasivan. A upravo se ovaj posljednji ljuti, ne bi htio podnositi posljedice događaja, htio bi da bude jasno da on to nije želio i da on nije odgovoran. Neki plačno lamentiraju, drugi grubo psuju, ali nitko ili vrlo malo njih si postavlja pitanje: da sam i ja uradio ono što mi je bila dužnost, da sam se potrudio da iskažem svoju volju, da sam dao svoj savjet, da li bi se ovo dogodilo? Ali nitko ili vrlo malo njih okrivljuje svoju ravnodušnost, svoj skepticizam, smatra se krivim što nisu pružili ruku i aktivno pomogli one skupine građana, koji su se, baš da se izbjegne to zlo, borili i predlagali su da se umjesto toga postigne neka dobra stvar.

Većina njih, pošto se neprilika dogodi, najviše vole govoriti o propasti ideala, o programima koji su definitivno propali i o drugim sličnim divotama. Tako ponovno otpočinju svoju odsutnost od svake odgovornosti. I to nije stoga što jasno ne vide stvari, i što po neki put nisu u stanju da programiraju divna rješenja hitnih problema ili pak onih, koji mada zahtijevaju dugačke pripreme, jednako tako su žurni. No sva ta rješenja ostaju divno neplodna, jer taj doprinos životu zajednice ne obasjava nikakvo moralno svjetlo; ona su proizvod intelektualne radoznalosti, a ne oštrog osjećaja historijske odgovornosti, koja zahtijeva da svi budu u životu aktivni i koja ne dopušta agnosticizme i indiferentnost nikakve vrste.

Mrzim indiferentne jer me smeta njihovo cmizdrenje uvijek tobože nevinih žrtava. Tražim da svaki od njih položi račun kako se odnosio prema zadacima, koje je pred njega postavio život i koje svaki dan pred njih on ponovno postavlja, račun o onome što je učinio i što nije uradio. I osjećam kako ću biti neumoljiv i kako ne moram rasipati vlastito sažaljenje i ne moram s njima podijeliti suze. Ja sam pristran. Živim i osjećam kako snažna svijest na mojoj strani već aktivno bije boj za budući grad, koji moja strana već izgrađuje. I u njemu lanac društvenih obaveza ne opterećuje samo malobrojne, u njemu sve što se zbiva se ne događa slučajno, fatalistički, već je to razumno djelo njegovih građana. U tom gradu nitko ne ostaje da sa prozora posmatra kako se malobrojni žrtvuju i daju krv vlastitih žila u toj žrtvi; jer je onaj koji je ostao da gleda s prozora, koji se pritajio i koji hoće da se koristi s ono malo dobra što je stečeno djelovanjem malobrojnih i iživljava svoje razočaranje grdeći žrtvu, baš će taj iskrvariti, jer neće uspiti u vlastitoj namjeri.

Živ sam, dakle pristrasan. Zato mrzim onog tko ne sudjeluje, mrzim indiferentne.
anonymous anonymous 10:42 04.11.2016

Re: Vredno pažnje

Kako bi se dragi Gramši zgranuo kada bi video šta se desilo sa Laburistima u VB.


Odličan prilog.

Hvala ti što si na njega ukazao.

urbana_gerila urbana_gerila 10:04 31.10.2016

konstruktivna kritika postojećeg stanja


u trilemi sam:

- ovo je pisao teletabis?
- ovo je namenjeno teletabisima?
- ovo je i jedno i drugo?
anonymous anonymous 04:08 03.11.2016

Re: konstruktivna kritika postojećeg stanja

Овај текст је као и многи слични текстови --- написан тако да не каже ништа.



urbana_gerila

u trilemi sam:

- ovo je pisao teletabis?
- ovo je namenjeno teletabisima?
- ovo je i jedno i drugo?



I drugi primećuju.....

Tekstu nedostaje ozbiljnost u pristupu i iskrenost u nameri da se postigne promena.
kukusigameni kukusigameni 08:39 03.11.2016

Re: konstruktivna kritika postojećeg stanja

anonymous
Овај текст је као и многи слични текстови --- написан тако да не каже ништа.



urbana_gerila

u trilemi sam:

- ovo je pisao teletabis?
- ovo je namenjeno teletabisima?
- ovo je i jedno i drugo?



I drugi primećuju.....

Tekstu nedostaje ozbiljnost u pristupu i iskrenost u nameri da se postigne promena.


Pa ste se vas dvojica potrudili da uradite nešto suprotno u tri, četiri rečenice.
anonymous anonymous 09:12 03.11.2016

Re: konstruktivna kritika postojećeg stanja

kukusigameni
anonymous
Овај текст је као и многи слични текстови --- написан тако да не каже ништа.



urbana_gerila

u trilemi sam:

- ovo je pisao teletabis?
- ovo je namenjeno teletabisima?
- ovo je i jedno i drugo?



I drugi primećuju.....

Tekstu nedostaje ozbiljnost u pristupu i iskrenost u nameri da se postigne promena.


Pa ste se vas dvojica potrudili da uradite nešto suprotno u tri, četiri rečenice.


Čekao sam repliku da bih nastavio.
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:45 03.11.2016

Re: konstruktivna kritika postojećeg stanja

anonymous
kukusigameni
anonymous
Овај текст је као и многи слични текстови --- написан тако да не каже ништа.



urbana_gerila

u trilemi sam:

- ovo je pisao teletabis?
- ovo je namenjeno teletabisima?
- ovo je i jedno i drugo?



I drugi primećuju.....

Tekstu nedostaje ozbiljnost u pristupu i iskrenost u nameri da se postigne promena.


Pa ste se vas dvojica potrudili da uradite nešto suprotno u tri, četiri rečenice.


Čekao sam repliku da bih nastavio.

pa dobio si repliku... Izvolite:
anonymous anonymous 09:57 03.11.2016

Re: konstruktivna kritika postojećeg stanja


uros_vozdovac
09:45 03.11.2



pa dobio si repliku... Izvolite:



Hvala. na tvom konstruktivnom doprinosu razgovoru.

i pišem.....
predatortz predatortz 10:34 01.11.2016

Domaćine

Mislim da je ovo sa 'neprihvatanjem savremenog sveta, ksenofobijom, kompjuterima i srednjem veku' čist bezobrazluk imajući u vidu da se u tom 'savremenom svetu' nalaze Hrvatska, Mađarska, baltičke zemlje sa svojim smotrama SS veterana...
kukusigameni kukusigameni 17:40 01.11.2016

Re: Domaćine

predatortz
Mislim da je ovo sa 'neprihvatanjem savremenog sveta, ksenofobijom, kompjuterima i srednjem veku' čist bezobrazluk imajući u vidu da se u tom 'savremenom svetu' nalaze Hrvatska, Mađarska, baltičke zemlje sa svojim smotrama SS veterana...


Ne razumem zašto stalno pričamo o nekim drugim državama. Ova naša zaista ima probleme. Ovde je reč o problemima u politici koji se često zanemaruju.

Ni na kraj pameti mi nije da mislim kako su u nekoj drugoj državi ljudi bolji ili lošiji.

Cilj igre je da razumemo gde smo i kako da pokušamo da preskočimo dečje bolesti i sustignemo razvijena društva.
predatortz predatortz 21:14 01.11.2016

Re: Domaćine

kukusigameni
predatortz
Mislim da je ovo sa 'neprihvatanjem savremenog sveta, ksenofobijom, kompjuterima i srednjem veku' čist bezobrazluk imajući u vidu da se u tom 'savremenom svetu' nalaze Hrvatska, Mađarska, baltičke zemlje sa svojim smotrama SS veterana...


Ne razumem zašto stalno pričamo o nekim drugim državama. Ova naša zaista ima probleme. Ovde je reč o problemima u politici koji se često zanemaruju.

Ni na kraj pameti mi nije da mislim kako su u nekoj drugoj državi ljudi bolji ili lošiji.

Cilj igre je da razumemo gde smo i kako da pokušamo da preskočimo dečje bolesti i sustignemo razvijena društva.



Onda se mani tih komparacija kada govoriš o srpskom društvu. Koje je to drušvo savremeno? Ovo što bira između Trampa i Klintonove? Ono koje bira neonacije u Austriji? Ono sa naci smotrama na Baltiku? Na koja to društva treba da se ugledamo? Treba li da prepišemo EU recept u poštovanju manjina koji praktikuju Hrvati? Ne poredim ja srpsko društvo sa drugim društvima, ti kažeš da smo u srednjem veku. Argumentuj to.
expolicajac expolicajac 13:18 02.11.2016

Re: Domaćine

predatortz
kukusigameni
predatortz
Mislim da je ovo sa 'neprihvatanjem savremenog sveta, ksenofobijom, kompjuterima i srednjem veku' čist bezobrazluk imajući u vidu da se u tom 'savremenom svetu' nalaze Hrvatska, Mađarska, baltičke zemlje sa svojim smotrama SS veterana...


Ne razumem zašto stalno pričamo o nekim drugim državama. Ova naša zaista ima probleme. Ovde je reč o problemima u politici koji se često zanemaruju.

Ni na kraj pameti mi nije da mislim kako su u nekoj drugoj državi ljudi bolji ili lošiji.

Cilj igre je da razumemo gde smo i kako da pokušamo da preskočimo dečje bolesti i sustignemo razvijena društva.



Onda se mani tih komparacija kada govoriš o srpskom društvu. Koje je to drušvo savremeno? Ovo što bira između Trampa i Klintonove? Ono koje bira neonacije u Austriji? Ono sa naci smotrama na Baltiku? Na koja to društva treba da se ugledamo? Treba li da prepišemo EU recept u poštovanju manjina koji praktikuju Hrvati? Ne poredim ja srpsko društvo sa drugim društvima, ti kažeš da smo u srednjem veku. Argumentuj to.

Evo ja da ti argumentujem.
Vožd je rekao da je spreman atentat nanjega. Svi u glas,bez bilo kakvog kritičkog osvrta, počinju da kukaju na njegovom tužnomsudbinom.
Vožd posle toga kaže, možda nije na meneali je možda na mog"prepoštenog" brata. Svi počinju da kukaju kako će vožd da nam bude tuža ako, ne daj Bože, strada njegov brat.
ono što sledi je da su zapravo brata hteli da likvidiraju žandarmi koji su samo radeći svoj posao bili izloženi svom besu Vožda.
Eto zato smo u srednjem veku.
predatortz predatortz 13:21 02.11.2016

Re: Domaćine

Vožd je rekao da je spreman atentat nanjega. Svi u glas,bez bilo kakvog kritičkog osvrta, počinju da kukaju na njegovom tužnomsudbinom.


Ne videh ja te velike kuknjave, da ti pravo kažem. Ni zbog vožda, ni zbog batice.
Sa druge strane, nakon Đinđića ja bih svaku pretnju i pretnjicu ozbiljno tretirao.
expolicajac expolicajac 13:32 02.11.2016

Re: Domaćine

predatortz
Vožd je rekao da je spreman atentat nanjega. Svi u glas,bez bilo kakvog kritičkog osvrta, počinju da kukaju na njegovom tužnomsudbinom.


Ne videh ja te velike kuknjave, da ti pravo kažem. Ni zbog vožda, ni zbog batice.
Sa druge strane, nakon Đinđića ja bih svaku pretnju i pretnjicu ozbiljno tretirao.

Pitao si zašto smo u srednjem veku.
Svaka pretnja se ozbiljno shvata i preduzimaju mereiaktivnosti na utvrđivanju realne opasnosti. Niš je jedina PU koja je imala razrađenu bezbednosnu procenu ugroženosti visokih funkcionera državnih organa od mogućih oblika atentata na njih prilikom boravka na teritoriji PU.
Snajperski položaji mogućih atentatora bili su definiisani u planu grada i obeleženi crvenom, žutom i zelenom bojom. Broj angažovanih policjaca na pokrivanje takvih objekata bio je minimalan prilikom dolaska državnih funkcionera. Potpisnik naredbe za izradu takvoga plana bio je ovaj dotični bloger.
Ovo sam ti saopštio kao dokaz da ja veoma ozbiljno sagledavam pronalaženje oružja i ubojnih sredstava u neposrednoj blizini jednog od zaštićenih objekata, zaštićene ličnosti našeg državnog vrha.
Mi jesmo u srednjem veku, upravo zbog činjenice da neki Vožd svojim, blago rečeno nesmotrenim izjavama, diskvalifikuje profesionalizam ljudi koji su bile moje kolege.
predatortz predatortz 13:56 02.11.2016

Re: Domaćine

Snajperski položaji mogućih atentatora bili su definiisani u planu grada i obeleženi crvenom, žutom i zelenom bojom. Broj angažovanih policjaca na pokrivanje takvih objekata bio je minimalan prilikom dolaska državnih funkcionera. Potpisnik naredbe za izradu takvoga plana bio je ovaj dotični bloger.


Ma, dobro, imali smo i mi to do detalja. Doduše, zbog čestih poseta Radovana Karadžića i sastanaka našeg i srbijanskog rukovodstva na teritoriji mog tadašnjeg CJB. Tome se dosta ozbiljno pristupalo. Sve je bilo pokriveno snajperima, policajci koji su se videli služili su samo koreografije radi. Uvek su bitniji oni koji se ne vide i za koje se ne zna, tu se slažemo. KDZ je ozbiljna rabota, slažem se.

Mislim da čuvana lica nikad nisu svesna ni složenosti, ni obima takvih operacija. Zbog toga i daju paušalne izjave.

Ali, to su političari. Ko od njih očekuje da daju ozbiljne izjave?
I mene nervira pravljenje šou biznisa od svake akcije policije, ali to nije došlo sa ovom vladajućom garniturom. Krenulo je to sa vetrovima promena.
kukusigameni kukusigameni 14:52 02.11.2016

Re: Domaćine

ex

A bre pametan ovaj pandur.

Nego, el si ovo sam smislio ili si prepisao iz nekog priručnika?
expolicajac expolicajac 15:53 02.11.2016

Re: Domaćine

kukusigameni
ex

A bre pametan ovaj pandur.

Nego, el si ovo sam smislio ili si prepisao iz nekog priručnika?

Ubrzani kurs stenografije ili telegrafije...
predatortz predatortz 09:11 03.11.2016

Re: Domaćine

Mi jesmo u srednjem veku, upravo zbog činjenice da neki Vožd svojim, blago rečeno nesmotrenim izjavama, diskvalifikuje profesionalizam ljudi koji su bile moje kolege.



Vi (opozicija) jeste u srednjem veku, slažem se. Vožd vam se namesti par puta mesečno, dupe da mu razvalite. Međutim, uz sva čuda savremene tehnike, uz neograničane mogućnosti da se vaš glas čuje u svakom gradu, varošici, selu, kući... - vas nigde nema. Bar vas nema u izjavama i akcijama koje bi animirale pažnju prosečnog stanovnika Srbije.

Stoga, ne krivite nešto tako imaginarno kao što je 'društvo'. Analizirajte sebe i svoj rad.
anonymous anonymous 09:18 03.11.2016

Re: Domaćine


kukusigameni
17:40 01.11.2016

Ne razumem zašto stalno pričamo o nekim drugim državama. Ova naša zaista ima probleme. Ovde je reč o problemima u politici koji se često zanemaruju.


A ako hoćeš i konkretno i tebi dostupno.

Postavi pitanje gde odlazi novac koji se na ime članarine uzima od lekara.

Znaš već od koga.

Ni ja , a niti bilo ko od advokata,slično pitanje ne postavlja ni advokatskoj komori.

Niko nema ....

A radi se o milionskim iznosima.

Svi bi da rešavaju državne i svetske probleme, a padaju na malim stvarima gde bi nekakvu promenu i mogli da naprave.

Obožavaoci Djindjića bi mogli da se prisete njegovih reči, šta sve može da se uradina na lokalu, u susedstvu....

A on se u jednom periodu napajao idejama anarhizma...i prevodio.



kukusigameni kukusigameni 09:32 03.11.2016

Re: Domaćine

predatortz
Mi jesmo u srednjem veku, upravo zbog činjenice da neki Vožd svojim, blago rečeno nesmotrenim izjavama, diskvalifikuje profesionalizam ljudi koji su bile moje kolege.



Vi (opozicija) jeste u srednjem veku, slažem se. Vožd vam se namesti par puta mesečno, dupe da mu razvalite. Međutim, uz sva čuda savremene tehnike, uz neograničane mogućnosti da se vaš glas čuje u svakom gradu, varošici, selu, kući... - vas nigde nema. Bar vas nema u izjavama i akcijama koje bi animirale pažnju prosečnog stanovnika Srbije.

Stoga, ne krivite nešto tako imaginarno kao što je 'društvo'. Analizirajte sebe i svoj rad.


Opozicija nije ništa drugo nego reprezent jednog dela društva.
predatortz predatortz 09:35 03.11.2016

Re: Domaćine


Opozicija nije ništa drugo nego reprezent jednog dela društva.


Onda taj deo društva, kao i mnogi drugi delovi istog, treba da prestane da kuka i da počne da radi. Tako ćemo se najbrže priključiti 'savremenim' društvima.
kukusigameni kukusigameni 09:38 03.11.2016

Re: Domaćine

predatortz

Opozicija nije ništa drugo nego reprezent jednog dela društva.


Onda taj deo društva, kao i mnogi drugi delovi istog, treba da prestane da kuka i da počne da radi. Tako ćemo se najbrže priključiti 'savremenim' društvima.


Saglasan. Tekst upravo na to poziva. Pasivnost društva kada je u pitanju politika u Srbiji je delimično prisutna zbog ovoga o čemu sam pisao.
antioksidant antioksidant 09:38 03.11.2016

Re: Domaćine

Opozicija nije ništa drugo nego reprezent jednog dela društva

opozicija nije nista drugo nego reprezent jednog dela drustva koji trenutno ima ogranicen pristup medijima
kukusigameni kukusigameni 09:39 03.11.2016

Re: Domaćine

antioksidant
Opozicija nije ništa drugo nego reprezent jednog dela društva

opozicija nije nista drugo nego reprezent jednog dela drustva koji trenutno ima ogranicen pristup medijima


Precizna dopuna.
predatortz predatortz 09:42 03.11.2016

Re: Domaćine

antioksidant
Opozicija nije ništa drugo nego reprezent jednog dela društva

opozicija nije nista drugo nego reprezent jednog dela drustva koji trenutno ima ogranicen pristup medijima


Definiši medije.
Koliko provedeš uz tv?
Ja minimalno.
Na netu visim po ceo dan. Net je teško cenzurisati, gotovo nemoguće.
Koliko 'papirnih' izdanja novina dnevno prelistaš?
Koliko portala pregledaš?
kukusigameni kukusigameni 09:47 03.11.2016

Re: Domaćine

predatortz
antioksidant
Opozicija nije ništa drugo nego reprezent jednog dela društva

opozicija nije nista drugo nego reprezent jednog dela drustva koji trenutno ima ogranicen pristup medijima


Definiši medije.
Koliko provedeš uz tv?
Ja minimalno.
Na netu visim po ceo dan. Net je teško cenzurisati, gotovo nemoguće.
Koliko 'papirnih' izdanja novina dnevno prelistaš?
Koliko portala pregledaš?


Ja nemam bolji pokazatelj od komparacije ovdašnjeg praćenja izbora u USA, u Grčkoj, Brexit i sl.

Prati se svaki argument, gaf, sve.

Ovde od toga nema baš ničega, čak ni kada je u toku izborna kampanja.
antioksidant antioksidant 11:14 03.11.2016

Re: Domaćine

Definiši medije.
Koliko provedeš uz tv?
Ja minimalno.

masovnim medijima (da dopunim) a link vodi do definicije i pojasnjenja

https://sh.wikipedia.org/wiki/Masovni_mediji

poenta je na masovnosti, licni primeri su irelevantni u tome
predatortz predatortz 11:20 03.11.2016

Re: Domaćine

antioksidant
Definiši medije.
Koliko provedeš uz tv?
Ja minimalno.

masovnim medijima (da dopunim) a link vodi do definicije i pojasnjenja

https://sh.wikipedia.org/wiki/Masovni_mediji

poenta je na masovnosti, licni primeri su irelevantni u tome


Ama šta ćeš 'masovnije' od Net-a?!
To je prostor na kom se vode bitke budućnosti. Kakav Dnevnik u 19:30, to je stvar istorije. Glasači koji procene zasnivaju na osnovu TV dnevnika će ionako glasati za najveću budalu koja im se servira. Treba pridobiti neodlučne, nezainteresovane, zgađene, indolentne, apatične...

A da bi ih pridobio, moraš nešto i da ponudiš. Ideju, viziju, primere sa lokala gde držiš vlast... Toga je ne primećujem!
antioksidant antioksidant 11:30 03.11.2016

Re: Domaćine

Ama šta ćeš 'masovnije' od Net-a?!

pa nije masovniji od televizije, a i sto se tice samog neta pogledaj sta je "najcitanije"
a kad pricas o buducnosti i istoriji - pogledaj sastav sadasnje skupstine i pomisli koliko ce je net promeniti na sledecim izborima.
radulovic je dobar deo svoji aktivnosti sveo na net (ne svojom zeljom - pogledaj prosireni opis opozicije od gore) ali i on dobar deo svoje prepoznatljivosti duguje boravku u vlasti kada je bio na televiziji.
A da bi ih pridobio, moraš nešto i da ponudiš. Ideju, viziju, primere sa lokala gde držiš vlast..

politicka kampanja je prodaja prozivoda kao i svaka druga. to da li je proizvod kvalitetan naravno da ima uticaja ali kada su kupci prilicno nezainteresovani i apaticni onda je vrlo vazno i kako se prodaje
predatortz predatortz 11:32 03.11.2016

Re: Domaćine

pa nije masovniji od televizije,


Jbga, kad su bili u prilici nisu razvalili Mitrovića. Utalili su se! Sad kmeče zbog njega.
antioksidant antioksidant 11:36 03.11.2016

Re: Domaćine

predatortz
pa nije masovniji od televizije,


Jbga, kad su bili u prilici nisu razvalili Mitrovića. Utalili su se! Sad kmeče zbog njega.

mitrovic je alat koji je odgovarao svakoj vlasti. i rts i studio b. da su sami krivi - jesu, slazem se.
predatortz predatortz 11:42 03.11.2016

Re: Domaćine

antioksidant
predatortz
pa nije masovniji od televizije,


Jbga, kad su bili u prilici nisu razvalili Mitrovića. Utalili su se! Sad kmeče zbog njega.

mitrovic je alat koji je odgovarao svakoj vlasti. i rts i studio b. da su sami krivi - jesu, slazem se.


Između ostalog, otud i onaj epitet 'isti' u narodu. Pošteno, ni afera, ni lopovluka im nije manjkalo. Kad sve to staviš na tas, nije ni čudo što ovaj demagog glat prolazi. Glasačko telo naklonjeno promenama se osipa, pametni i mladi odlaze. Opozicija je izneverila svoje glasačko telo, smanjila ga.

Aj' što su zajebali sebe, al' što zajebaše Srbiju?!
maksa83 maksa83 11:43 03.11.2016

Re: Domaćine

Ama šta ćeš 'masovnije' od Net-a?!

Nešto što stoji u dnevnoj sobi, pa samo pritisneš dugme i imaš sliku koja priča, a što je izvor informacija najvećeg dela stanovništva?

Šta misliš zašto se niko ne trsi da smenjuje urednike portala a gazi i lomi da postavi svoje urednike na TV?
predatortz predatortz 11:50 03.11.2016

Re: Domaćine

maksa83
Ama šta ćeš 'masovnije' od Net-a?!

Nešto što stoji u dnevnoj sobi, pa samo pritisneš dugme i imaš sliku koja priča, a što je izvor informacija najvećeg dela stanovništva?

Šta misliš zašto se niko ne trsi da smenjuje urednike portala a gazi i lomi da postavi svoje urednike na TV?


Evo, sad i ti!
Ratuješ sa onim čime raspolažeš. TV nemaš, sem N1 za koji je bolje da ga nemaš, i punktum!
Rekoh iznad - kad su mogli da rasture Mitrovića, draže im bilo da se utale.

Potom, neodlučno glasačko telo je više na portalima nego što bulji u TV. To je ciljna grupa. Vučiću tupavo, krezavo, zatucano, na Farmu nalik... nećeš ni oteti. Niti ti za kriv qrac treba! Bori se za glas pristojnog sveta, sveta sa kojim možeš nešto i da uradiš. A takvih nije malo, samo su tiši od ovih krezavih.
expolicajac expolicajac 13:13 03.11.2016

Re: Domaćine

predatortz
maksa83
Ama šta ćeš 'masovnije' od Net-a?!

Nešto što stoji u dnevnoj sobi, pa samo pritisneš dugme i imaš sliku koja priča, a što je izvor informacija najvećeg dela stanovništva?

Šta misliš zašto se niko ne trsi da smenjuje urednike portala a gazi i lomi da postavi svoje urednike na TV?


Evo, sad i ti!
Ratuješ sa onim čime raspolažeš. TV nemaš, sem N1 za koji je bolje da ga nemaš, i punktum!
Rekoh iznad - kad su mogli da rasture Mitrovića, draže im bilo da se utale.

Potom, neodlučno glasačko telo je više na portalima nego što bulji u TV. To je ciljna grupa. Vučiću tupavo, krezavo, zatucano, na Farmu nalik... nećeš ni oteti. Niti ti za kriv qrac treba! Bori se za glas pristojnog sveta, sveta sa kojim možeš nešto i da uradiš. A takvih nije malo, samo su tiši od ovih krezavih.

KOlega izvini na indiskreciji. Da li tebe tašta nije nešto nervirala u poslednje vreme a svastika se naljutila što joj nisi kupio poklon za rođendan.
predatortz predatortz 13:16 03.11.2016

Re: Domaćine


KOlega izvini na indiskreciji. Da li tebe tašta nije nešto nervirala u poslednje vreme a svastika se naljutila što joj nisi kupio poklon za rođendan.


tasadebeli tasadebeli 08:16 03.11.2016

Друго, преправљено издање

И да поновим издање сопственог коментара са мог поста уз мале преправке са мајушном библиографијом пошто нам се теме дотичу:



Присутност


Нешто мало од пре 40 година, снимано баш некако уочи Реган-Тачер осамдесетих које можемо узети за почетак свега овога у чему се данас налазимо.












И нешто мало од ове године, најсвежије, од 17. октобра 2016. три недеље уочи избора за нашег... упс, пардон, њиховог председника, како то лепо рече Колинда Грабар, да простите, Китаровић.









Библиографија (ЛИНК).
anonymous anonymous 16:26 03.11.2016

Sutra je protest ....

...Sindikata lekara i farmaceuta Srbije.

...u 11 sati ispred Vlade RS .






Koliko smo svesni da se to tiče svih nas ?



Edit:

Ko će nas lečiti za deset godina ?

Kadrovska struktura lekara - specijalista

Starosna struktura lekara :


od 45 - 49 god. .... 2700 lekara
od 50 do 54 god..... 3235 lekara
od 55 -59 god......3318 lekara
od 60-64 god....... 2252 lekara

samo 2504 lekara na specijalizaciji.

1000 zaposlenih primaju po dve plate / prosveta + zdravstvo



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana