Biz| IT| Nostalgija| Reč i slika| Tehnologija

Kompjuterske igre osamdesetih i romanticna prica o uspehu

jednarecfonmoi RSS / 12.10.2016. u 19:26

Ovih dana sam sticajem okolnosti bila u drustvu ljudi koji imaju svoje originalne ideje i koje su sa ovih prostora uspeli da ih proguraju daleko u belom svetu. Svi su ostavili izuzetan utisak na mene i inspirisali me da vam ispricam jednu pricu koja datira iz vremena nekadasnje Jugoslavije.


Proslo je nekoliko godina od Titove smrti, osamdesete se zahuktavaju, na radiu je cesto Majkl Dzekson i      " Bili Dzin ", nose se podvrnute farmerke i starke svih boja.
U to vreme, poneko dolazi u posed cuda tehnike nazvano Spektrum. Pojavljuju se igrice, vreme je Pakmena, drugara FIlipa mama zeza da mu je to ime jer ne prestaje da jede.


Neverovatno talentovan i vredan Dusko Dimitrijevic iz Osijeka, iako u dvadesetim godinama, je odlican poznavalac kompjuterskih mogucnosti. Dobija ideju da napravi igricu za Spektrum  koja ce se zvati Kung Fu. Ono sto je izdvaja od svih dotadasnjih igrica, je velicina dva borca koja se pojavljuju. Velicina figura ide preko trecine ekrana, a do tog trenutka to niko nije uradio, nigde na svetu! Dusko angazuje Dragoljuba Andjelkovica isto toliko talentovanog dizajnera iz Beograda da osmisli kako ce figure izgledati. Pomaze iim i Damir Muraja, takodje komjuterski strucnjak.Pomocu sprava za animaciju iz kucne radinosti, Dragoljub uradi to sto je Dusko predlozio.
Iz Jugoslavije salju igru dalje u svet. Dobijaju silne pohvale u specijalizovanim casopisma a igrica pocinje da se prodaje ogromnom brzinom preko britanske firme koja vise ne postoji ali u to vreme je na nivou Diznija.


Sledeca igra koju ovaj tim radi je M.O.V.I.E koja u maju 1986 biva najprodavanija igra u Engleskoj. Ne samo to, iste godine postaje i najprodavanija igra u Evropi.Stajalo se u redovima da se kupi, tada je online kupovina bila daleka buducnost. Kako sam Dusko kaze: "Uvijek sam tezio biti bolji od konkurencije, ma kako ona snazna bila". Konkurencija u to vreme bili su Disney, LukasArts sa hiljadama zaposlenih.
Dakle dva talentovana coveka, skoro pa iza gvozdene zavese, urade nesto spektakularno i dozive ogromnu slavu van granica svoje zemlje koja ce se u narednim godinama raspasti.
Da sve nije otislo u neko daleko secanje, i da je taj uspeh i dalje cudo govori tekst Londonskog casopisa Retro gejmer koji se potrudio da pronadje ova dva coveka prosle godine i napise tekst o njihovim dostignucima, i dalje u neverici sta su tada postigli iako je proslo vise od trideset godina.
Zahvaljujuci jednom slovencu, zaljubljeniku u igrice na Spektrumu, nekoliko igara koje je napravio ovaj nesumnjivo genijalan tim pohranjene su na netu, sacuvane od zaborava, cak i sa originalnim crtezima iz tog vremena na papiru A4 koje je Dragoljub Andjelkovic pravio kao pripremu za krajnji nacrt.


Jos jednom svaka cast ovim ljudima, nije kasno aplaudirati ni posle toliko godina!



Komentari (100)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:36 12.10.2016

Dusko govori o nastanku igrice



Evo mozete ovde da vidite video kako je sve nastalo.

Dusko prica, a vidi se malo i dizajner Dragoljub Andjelkovic.
krkar krkar 19:38 12.10.2016

Čekajući Kostu

Prvo Taube, sad ova. Bez treće nema sreće!
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:43 12.10.2016

Ne gazi po necem lepom bez razloga

Krkare, ne gubi se, narocito ne dopustaj sebi slobodu da me poredis sa bilo kim niti stavljas u bilo kakve fioke.

Zamolila bih te da smanjis dozivljaj i procitas lep tekst, saznaces nesto novo.

Termin "ova" koristi u razgovorima sa nekom drugom osobom.
ai.machine ai.machine 20:18 12.10.2016

Re: Čekajući Kostu

Analizirala sam profil Krkarovih komentara i moji algoritmi su zaključili da je on mešavina: Šešelja, Trampa, Čanka i Putina, sa primesama još dve žene sa NGO scene. Impresionirana sam.
urbana_gerila urbana_gerila 21:13 12.10.2016

Re: Čekajući Kostu

ai.machine
Analizirala sam profil Krkarovih komentara i moji algoritmi su zaključili da je on mešavina: Šešelja, Trampa, Čanka i Putina, sa primesama još dve žene sa NGO scene. Impresionirana sam.


zbog toga te, znači, nije bilo tako nepodnošljivo dugo...
heruvimhidra heruvimhidra 09:51 13.10.2016

Re: Čekajući Kostu

ai.machine
Analizirala sam profil Krkarovih komentara i moji algoritmi su zaključili da je on mešavina: Šešelja, Trampa, Čanka i Putina, sa primesama još dve žene sa NGO scene. Impresionirana sam.


Saglasna!


heruvimhidra heruvimhidra 09:52 13.10.2016

Re: Ne gazi po necem lepom bez razloga

jednarecfonmoi
Krkare, ne gubi se, narocito ne dopustaj sebi slobodu da me poredis sa bilo kim niti stavljas u bilo kakve fioke.

Zamolila bih te da smanjis dozivljaj i procitas lep tekst, saznaces nesto novo.

Termin "ova" koristi u razgovorima sa nekom drugom osobom.



emsiemsi emsiemsi 19:41 14.10.2016

Re: Ne gazi po necem lepom bez razloga

jednarecfonmoi
Krkare, ne gubi se, narocito ne dopustaj sebi slobodu da me poredis sa bilo kim niti stavljas u bilo kakve fioke.

Zamolila bih te da smanjis dozivljaj i procitas lep tekst, saznaces nesto novo.

Termin "ova" koristi u razgovorima sa nekom drugom osobom.

Сагласан !
tasadebeli tasadebeli 08:10 16.10.2016

Re: Čekajući Kostu

ai.machine
Analizirala sam profil Krkarovih komentara i moji algoritmi su zaključili da je on mešavina: Šešelja, Trampa, Čanka i Putina, sa primesama još dve žene sa NGO scene. Impresionirana sam.






Дедер, Кркиша друже, сад да те видим!


blogovatelj blogovatelj 16:44 16.10.2016

Re: Čekajući Kostu

Analizirala sam profil Krkarovih komentara i moji algoritmi su zaključili da je on mešavina: Šešelja, Trampa, Čanka i Putina, sa primesama još dve žene sa NGO scene. Impresionirana sam.


Sve u svemu, ima polnu želju alfa mužjaka, polnu moć vojvođanskog autonomaša i kognitivne sposobnosti NVO babe. Veoma kompleksan slučaj.
blogovatelj blogovatelj 16:45 16.10.2016

Re: Čekajući Kostu

Saglasna!


Da nisu Čarli i Taube jedna ista osoba?!
alselone alselone 19:55 12.10.2016

Šta je ovde romantično?

Jesu se njih dvojica makar brokebukmauntinovali dok su pravili igricu?
niccolo niccolo 20:00 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Kad smo kod toga, jesi video Lavrova?
alselone alselone 20:15 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Nisam. Čuli smo se nešto pre neki dan za neko zezanje, al' sam ga ispalio kasnije. Nije moj tip.
niccolo niccolo 20:16 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Nije moj tip

Površan si, nije sve u fizičkom izgledu.
alselone alselone 20:17 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Ima nešto i u parama. Ja sam material guy.

Aj sad ozbiljno, šta sa Lavrovim?
niccolo niccolo 20:17 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Pa klikni na link, reči jesi video Lavrova su link
alselone alselone 20:24 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:24 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

alselone
Jesu se njih dvojica makar brokebukmauntinovali dok su pravili igricu?



Alse,

ako sam ne vidis da je cela prica takva kakvu sam je naslovila, ja ne mogu da ti promenim pogled na svet.

Ukoliko ne uocavas nista spektakularno, da i romanticno u svemu ovome ( osamdesete su u pitanju) sta dalje da kazem.

Molila bih te da ne baljezgas sad neke budalstine ovde, jer ima ljudi kojima ova prica znaci i koji ce je rado procitati.

Hvala.
alselone alselone 20:25 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Ukoliko ne uocavas nista spektakularno, da i romanticno u svemu ovome ( osamdesete su u pitanju) sta dalje da kazem.


Spektakularno - da, romantično - ne. Ne znači da je sve što je bilo nekad romantično.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:32 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

alselone
Ukoliko ne uocavas nista spektakularno, da i romanticno u svemu ovome ( osamdesete su u pitanju) sta dalje da kazem.


Spektakularno - da, romantično - ne. Ne znači da je sve što je bilo nekad romantično.


U redu, drago mi je da si prepoznao sta su uradili ovi ljudi

Daljje je stvar licnog dozivljaja, tu mozemo da se slozimo.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:37 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Nadam se da će se javiti Milan Novković. On ima sličnu i zanimljivu životnu priču o igrama i odlasku u London, otprilike u to vreme.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:46 12.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Dragan Pleskonjic
Nadam se da će se javiti Milan Novković. On ima sličnu i zanimljivu životnu priču o igrama i odlasku u London, otprilike u to vreme.



Hvala za prilog, a nadam se i ja da ce se Milan javiti sa nekom pricom na ovu temu.

Za mene su za svaku pohvalu ljudi koji sa nasih prostora uspeju da prodaju neki prozivod van granica zemlje. A nemaju u tom trenutku sve resurse koje ima neko u nekoj bogatijoj zemlji. Dakle, najveci ulog koji biva prisutan je pamet. Narqvno uz hrabrost i kreativnost.
principessa_etrusca principessa_etrusca 10:37 13.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

niccolo
Kad smo kod toga, jesi video Lavrova?


Лавров је успео да Кристијан Аманпур остави на тренутак без текста и да је насмеје! Огромно постигнуће!
Milan Novković Milan Novković 11:30 13.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

principessa_etrusca
niccolo
Kad smo kod toga, jesi video Lavrova?


Лавров је успео да Кристијан Аманпур остави на тренутак без текста и да је насмеје! Огромно постигнуће!

Situacija je pomalo tragikomična utoliko što:

- U svetu je suviše riskantno ignorisati US, tj moraju ozbiljno da ih shvataju iako im se sprdaju - Kinez prejak pa ne mora više da razvlači crveni tepih Amerima, Rus, evo vidimo, arogantan, Filipinac lud kad je nazvao Obamu kučkinim sinom nedavno i posebo iznenadio i uvredio amere koji su baš računali na Filipine, iako Filipinac juri pod okrilje Kine i Rusije pa se možda provuče bez posledica, iako sad ide smenjivanje vlade, ako može, Indu i Turak maze US po glavi ko dete i obećavaju lepša vremena, iako lažu, okrenuli su se Evroaziji.

- U US lower grade press prostitutes rade posao bez razmišljanja. ove više ne zovemo tako pogrdnim imenom, nego oni nude "professional services", jel tako ide entry u nominal ledgeru, i oni, naravno, rade posao s razmišljanjem, kapiraju, i ...

- ....vide da je car go, al profesionalizam je profesionalizam, tj to ne vidi još samo šačica neocons, iako se i neki od njih samo tvrdoglavo jogune, pa poštena raja što čita bez razmišljanja i znanja.

Killary širi "axis of evil" paradigmu sad na Rusiju, Kinu, Iran, Siriju, Pakistan, Tursku, pa če sad Filipini, Servena Koreja odavno, zagreva se i Nemačka (vidi Deutsche Bank kaznu od 14 milijardi pošto su em pokušali da uzmu neki porez od Applea u Irskoj, em navalili ko sivonje na evropsku armiju), Francuz potrčkari al najebali su kad ga smene na izborima, low grade Forex batine po UK kako im se učinilo da ima prostora u hard-soft Brexit dihotomiji, Kanadi je bolje da ne razmišlja o kineskim parama, ...

... jednom rečju - izgleda da je ceo svet poludeo, podilkanio, i postao zlikovačka konstrukcija, tj svi osim US
uros_vozdovac uros_vozdovac 14:38 13.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Milan Novković

ala je ova usofa propala, il` Klintonka il` ovaj frizura. Dno.
elenold elenold 19:14 13.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

niccolo
Nije moj tip

Površan si, nije sve u fizičkom izgledu.

elenold elenold 19:18 13.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

jednarecfonmoi
Dragan Pleskonjic
Nadam se da će se javiti Milan Novković. On ima sličnu i zanimljivu životnu priču o igrama i odlasku u London, otprilike u to vreme.



Hvala za prilog, a nadam se i ja da ce se Milan javiti sa nekom pricom na ovu temu.

....


elenold elenold 20:14 13.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Dragan Pleskonjic
Milan Novković. . . .
.. priču o igrama ... otprilike u to vreme.


Pominjenje Milana i ovo oko igrica me podseti na davnu 1985.

Bio sam u vojsci posle fakulteta i prve godine rada, a to je doba kada je uvedeno da svi srednjskolci prvo idu u vojsku a posle toga ko je upisao nastavi faks. U mojoj klasi u ceti smo bili samo nas trojica sa fakultetom i vodnici su voleli i otimali se za takve. Mene kapetan ostavi za catu. Cudo od coveka, u pozitivnom smisli. Boze , boze, sta sam sve video od njega i naucio posebna prica, ali ovo je samo uvod u pricu.

I tu dodje u vojsku na obuku Milan ili ti Milance kako su ga svi zvali. I sticajem okolnosti eto ja njemu cata. I poenta price, secam se , pita Milance moze li da donese Commodore 64. Naravno, kako ne bi mogao. I on to nekako unese. I ajde kako da skratimo vreme uvece.
Ja u osnovi neuk za informatiku,a Milan bas zavrsio , tada je to bila elktronikai, a valjda je i on bio poceo da radi. I smislimo mi igru koju on isprogramira za cas.

U kvadrat mislim 8x 8 ili 10 x 10 ne secam se ali nije bio veliki broj, treba jedan da zamislipar x,y . Drugi treba metodom pokusaja da iz sto manje puta da otkrije koji je to broj.
Upises broj, racunar izbaci rastojanje od zadatog broji, i na osnovu toga drugi opet pokusava. Cilj naci sa sto manje pokusaja broj koji je prvi zamislio i ukucao .

I naravno izvestili se mi, i to malo nam bilo interesantno i zasitili se.

I posle obuke Milance ode u prekomandu , a ja ostadoh da docekam nove " gustere".

I to je eto ta igra.

Jos mali dodatak. Posecujuci ovaj blog, resim ja da se 2007 registrujem kao EL EN. I gle cuda vidim, na blogu, poznata faca i ime i prezime ( ala mi je memorija) i utvrdim, posaljem PM, jeste to je MIlance iz vojske. Pomislim, boze, kako je svet postao mali. :)


Pozdrav Milancetu i klasicima ako ih ima ovde.

p.s. Da ostane nedoreceno, odsustvujem sa bloga .... zaboravim lozinku , pa sam dodao elenold kako sam na profilu i naveo.



jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:40 13.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

elenold
Dragan Pleskonjic
Milan Novković. . . .
.. priču o igrama ... otprilike u to vreme.


Pominjenje Milana i ovo oko igrica me podseti na davnu 1985.

Bio sam u vojsci posle fakulteta i prve godine rada, a to je doba kada je uvedeno da svi srednjskolci prvo idu u vojsku a posle toga ko je upisao nastavi faks. U mojoj klasi u ceti smo bili samo nas trojica sa fakultetom i vodnici su voleli i otimali se za takve. Mene kapetan ostavi za catu. Cudo od coveka, u pozitivnom smisli. Boze , boze, sta sam sve video od njega i naucio posebna prica, ali ovo je samo uvod u pricu.

I tu dodje u vojsku na obuku Milan ili ti Milance kako su ga svi zvali. I sticajem okolnosti eto ja njemu cata. I poenta price, secam se , pita Milance moze li da donese Commodore 64. Naravno, kako ne bi mogao. I on to nekako unese. I ajde kako da skratimo vreme uvece.
Ja u osnovi neuk za informatiku,a Milan bas zavrsio , tada je to bila elktronikai, a valjda je i on bio poceo da radi. I smislimo mi igru koju on isprogramira za cas.

U kvadrat mislim 8x 8 ili 10 x 10 ne secam se ali nije bio veliki broj, treba jedan da zamislipar x,y . Drugi treba metodom pokusaja da iz sto manje puta da otkrije koji je to broj.
Upises broj, racunar izbaci rastojanje od zadatog broji, i na osnovu toga drugi opet pokusava. Cilj naci sa sto manje pokusaja broj koji je prvi zamislio i ukucao .

I naravno izvestili se mi, i to malo nam bilo interesantno i zasitili se.

I posle obuke Milance ode u prekomandu , a ja ostadoh da docekam nove " gustere".

I to je eto ta igra.

Jos mali dodatak. Posecujuci ovaj blog, resim ja da se 2007 registrujem kao EL EN. I gle cuda vidim, na blogu, poznata faca i ime i prezime ( ala mi je memorija) i utvrdim, posaljem PM, jeste to je MIlance iz vojske. Pomislim, boze, kako je svet postao mali. :)


Pozdrav Milancetu i klasicima ako ih ima ovde.

p.s. Da ostane nedoreceno, odsustvujem sa bloga .... zaboravim lozinku , pa sam dodao elenold kako sam na profilu i naveo.






:) :)
Milan Novković Milan Novković 07:47 14.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

I naravno izvestili se mi, i to malo nam bilo interesantno i zasitili se.

I posle obuke Milance ode u prekomandu , a ja ostadoh da docekam nove " gustere".

Ja sam dosta zaboravio, npr uopšte se ne sećam otkud mi Commodore 64, tj ja sam bio Spectrum "čovek", a opet, sećam se da sam u prekomandu otišao sa odličnim znanjem 6502 asemblera (Commodore, valjda) i na Banjici plavcima odmah u prekomandi, prvih nekoliko dana, sredio iz asemblera mape Jugoslavije, zoom-in/zoom-out, avione što lete po nebu, ... (jedan jako pametan Hrvat i jedan jako pametan Slovenac već sredili elektroniku i kačenje na stare radarske sisteme, ali mesecima nikako da se, sa ostatkom tima, pomere iz mesta sa mapama, pa sma ja tu pokupio značajne poene i posle češće spavao kod devojke u kući nego u kasarni (nismo morali u stroj pošto su nas bacili na taj projekat).

Bilo lako, u stvari, pošto sam ja imao par godina iskustva u Energopojektu, nisam se "skidao" sa programiranja ni za vreme faksa, iako sam bio smer za elektroniku, tj nisam se skidao ni sa elektroike, u Energoprojektu radio svašta, uveliko grafiku, CAD/CAM, imali Tektronixove terminale od po $100K, a svi su bili u rasponu 30-100K, Unix/C - recimo, kad sam 1987. otišao da radim u UK u top IT okruženje zatekao sam inferiorno sve, čak i ljude tih godina ...

Tih ad-hoc igrica/zezalica sam u životu jako mnogo napisao, to nama što smo geeks/nerds od malena dođe ko prebiranje po žicama u neobavezno letnje veče nekome kome je gitara deo bića od malena.

Ovo što Draganče priča, već smo uveliko radili na Spectrum igrici ...

Trivija:

1 - Ovde sam ja upoznao Branka Vukojevića, spominjem zbog Urbane Gerile i Dragančeta, neki ga znaju kao urednika Džuboksa i scenaristu, i sa njim uradio većinu scenarija (pomagao je i još jedan kolega, ali on se ubio da nas organizuje, pomalo i programirao i bez njega igra nikad ne bi bila gotova, tj i Branko i ja smo bili aljkavi, plus sam ja trebao i isprogramirao skoro 90% igre, ludi doktor kidnapovao Merilin Monro da bi je klonirao (I know, I know ) - od početka ide moj uticaj, ličko-prigrevački, Tarzan, džungla, majmuni, ... a završava se beogradskom školom

2 - Pera arhitekta, uradio 70% grafike, je muž blogerke Olge Medenice, koja sada nije aktivna, što ja nisam znao dok nije došao na moj 50. rođendan, a i tad sam ga jedva prepoznao pošto sam bio mrtav pijan (retko sam u životu bio toliko pija) još pre početka žurke, ortak i ja otišli sat ranije pa se zaboravili u priči.

Nači aljkavi - kupili nam igru US Gold, isto ogromni u to vreme 1986. i pošto se to desilo iznenada ja sam panično završavao sitnice u sobici u Londonu i ostavio pogrešne neke params pa je bila jako teška za igranje, iako su je posle igrači krekovali i dodali pokes za beskonačno života.

Lova - sića - razlozi:

40% - zakasnili smo, imali smo samo jedan Spectrum i SONY kasetofon kao opremu pa je bilo - nekoliko minuta učitavanja asemblera, nekoliko minuta source code, minuta rada i probanja, bug, crash, pa sve iznova, u krug. Nismo imali love za još jedan spektrum i 2 modema, pa da razvijmo na jednom a probamo i kreširamo drugi - ne danas nisam ukapirao zašto mi je skoro do 50. godine života račun u banci skoro uvek bio u crvenom, pošto sam uvek relativno lako zarađivao lovu, a nisam je trošio na opipljive stvari. Tj bili smo loši biznis ljudi.

60% - još lošiji biznis ljudi smo bili u dilu sa US Goldom. švorc u trenutku potpisivanja ugovora, ja ostavio pranje posuđa u grčkom restoranu posle tri večeri da bi završio igru. žena mi donela u London poslednje sitne ostatke ušteđevine, pa smo zaobišli "bacanje" para na pravnike, i od 20% od prodaje US Gold je rekao da se igra uopšte ne prodaje, ostao nam samo depozit, a ogroman UK lanac, WH Smith, rekao da je bestseller, al nas je interesovanje napustilo već i otišli smo u CERN senzore, supercompjutere, immersive reality (jeste, jeste, još 1987., 8., 9., ...)

Imam negde na tavanu u crnoj kesi za đubre desetine backup traka - programiranje u asmbleru i pakovanje u malo bemorije bilo baš izazovno.

Trivija 3 - Branko je harao modeliranjem i 3D tehnologijama tog vremena, počeo posle da piše scenario za Sci Fi film, baš se dogovorili da se nađemo da pretresamo šta i kako se sve može u tim fantastičnim ravnima, i ond aje on otišao u jednu, večna lovišta. On je većinu vremena u Londonu radio iz našeg dizajn offica u, valjda, Crouch Hill ulici, u konvertovanoj crkvi u vlasništvu, valjda, Paul Alena (Microsoft cofounder) i/ili Eurythmicsa, i, mali svet, pre nekoliko nedelja me jedan isto neaktivni bloger iz filma uputi na seriju The Fall gde je, za moj ukus, Gillian Anderson mnogo bolja nego u meni dosadnom X Filesu, koja onda u jednom intervju na neverovatno prijatan i veseo način priča o svemu uopšte, pa radu u ovoj crkvi.

I crkva je Branku bila asocijacija za jednu od wow, po mom mišljenju, zezalica, gde u kamenom podu ima rupa, lepo uobličena, dole plamen, a iznad anđeo petlja u pokušaju da nespretnim radom krila zbriše nešto dalje od tog plamena.

Baš nam smešno bilo tada, iako ne kapiramo zašto, ko što je Lou Reedu bilo nejasno zašto je Čaku (valjda) bilo smešno što on nema love
Milan Novković Milan Novković 07:55 14.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

I crkva je Branku bila asocijacija za jednu od wow, po mom mišljenju, zezalica, gde u kamenom podu ima rupa, lepo uobličena, dole plamen, a iznad anđeo petlja u pokušaju da nespretnim radom krila zbriše nešto dalje od tog plamena.

... i eto zrnca "prljavštine" oko koga bi neko, da nisam u lancima ja bih, mogao da kristalizuje igricu-lika za seriju, Nespretnog Anđelčića koji ne zna gde će pre u nerazumevalju ljudske jednačine i jurnjave
maksa83 maksa83 08:06 14.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

ja sam panično završavao sitnice u sobici u Londonu i ostavio pogrešne neke params pa je bila jako teška za igranje, iako su je posle igrači krekovali i dodali pokes za beskonačno života.

Tu smo da opravimo!

Evo je zaostala beleška jurenja pokea za Breakthru, mislim da je bio neki autić koji ide s leva na desno i nailazi na prepreke, isto tako neko ostavio parametre pa je bilo frustrirajuće teško da je morao da se uzme MONS u šake. Mislim da poke nije nikome poslat ni objavljen nego da je ostao za "kućnu upotrebu":


Milan Novković Milan Novković 08:24 14.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

maksa83
ja sam panično završavao sitnice u sobici u Londonu i ostavio pogrešne neke params pa je bila jako teška za igranje, iako su je posle igrači krekovali i dodali pokes za beskonačno života.

Tu smo da opravimo!

Evo je zaostala beleška jurenja pokea za Breakthrou, mislim da je bio neki autić koji ide s leva na desno i nailazi na prepreke, isto tako neko ostavio parametre pa je bilo frustrirajuće teško da je morao da se uzme MONS u šake. Mislim da poke nije nikome poslat ni objavljen nego da je ostao za "kućnu upotrebu":



Svaka čast

Naš poke je objavljen, ali je igra i dalje bila za ozbiljne entuzijaste, jako teška prva soba - tri majmuna gore iz krošnje bacaju na tebe nešto ko ribarske mreže koje se šire kako padaju, N koraka si ispred nekog kučeta koje te juri njuškajući i moraš da se krećeš inače te pristiže a jedna, ta početna pa sve kraća distanca ti je za celu igru, dal smo stavili i neke ptičurine što lete ne sećam se, a pucanjem moraš da izjedeš vrata (ovo izjedanje smo maznuli iz neke druge igre, cool za pucanje)

maksa83 maksa83 09:45 14.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Svaka čast

O ne-ne, svaka čast pre svega vama koji ste sve to pravili. Ko je samo malo zavirio u gejm divelopment sluti kakav je to hard kor, spram toga je sve ostalo lako. A na toj "dark side" svaka čast onima koji su skidali zaštite, jer, realno - poke za živote (neranjivost, municiju, itd.) niko nije eksplicitno sakrivao od tebe, samo je trebalo da staneš u pravom trenutku i nađeš baš tu tačku u kojoj se baš to nešto ubacuje u akumulator i dekrementira i tu staviš NOP, dok su oni koji su skidali zaštite morali da se bore sa vrlo pametnom drugom stranom koja ih je eksplicitno u tome ometala - tuđ kod namerno zamumuljen da što teže shvatiš šta se dešava. Redovi veličine teži posao.
emsiemsi emsiemsi 19:48 14.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Milan Novković
principessa_etrusca
niccolo
Kad smo kod toga, jesi video Lavrova?


Лавров је успео да Кристијан Аманпур остави на тренутак без текста и да је насмеје! Огромно постигнуће!

Situacija je pomalo tragikomična utoliko što:

- U svetu je suviše riskantno ignorisati US, tj moraju ozbiljno da ih shvataju iako im se sprdaju - Kinez prejak pa ne mora više da razvlači crveni tepih Amerima, Rus, evo vidimo, arogantan, Filipinac lud kad je nazvao Obamu kučkinim sinom nedavno i posebo iznenadio i uvredio amere koji su baš računali na Filipine, iako Filipinac juri pod okrilje Kine i Rusije pa se možda provuče bez posledica, iako sad ide smenjivanje vlade, ako može, Indu i Turak maze US po glavi ko dete i obećavaju lepša vremena, iako lažu, okrenuli su se Evroaziji.

- U US lower grade press prostitutes rade posao bez razmišljanja. ove više ne zovemo tako pogrdnim imenom, nego oni nude "professional services", jel tako ide entry u nominal ledgeru, i oni, naravno, rade posao s razmišljanjem, kapiraju, i ...

- ....vide da je car go, al profesionalizam je profesionalizam, tj to ne vidi još samo šačica neocons, iako se i neki od njih samo tvrdoglavo jogune, pa poštena raja što čita bez razmišljanja i znanja.

Killary širi "axis of evil" paradigmu sad na Rusiju, Kinu, Iran, Siriju, Pakistan, Tursku, pa če sad Filipini, Servena Koreja odavno, zagreva se i Nemačka (vidi Deutsche Bank kaznu od 14 milijardi pošto su em pokušali da uzmu neki porez od Applea u Irskoj, em navalili ko sivonje na evropsku armiju), Francuz potrčkari al najebali su kad ga smene na izborima, low grade Forex batine po UK kako im se učinilo da ima prostora u hard-soft Brexit dihotomiji, Kanadi je bolje da ne razmišlja o kineskim parama, ...

... jednom rečju - izgleda da je ceo svet poludeo, podilkanio, i postao zlikovačka konstrukcija, tj svi osim US

Како било да било, без обзира колико ја волео Србе па Русе, Амере нико никада не би смео отписати - из простог разлога што су још увек најпрагматичнија нација (ако се то тако може назвати).
Ја сам сигуран да ће они успешно наћи решење за све своје проблеме - и не само своје.
У то име - живели Срби и Руси !
emsiemsi emsiemsi 20:11 14.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

elenold
Dragan Pleskonjic
Milan Novković. . . .
.. priču o igrama ... otprilike u to vreme.


Pominjenje Milana i ovo oko igrica me podseti na davnu 1985.

Bio sam u vojsci posle fakulteta i prve godine rada, a to je doba kada je uvedeno da svi srednjskolci prvo idu u vojsku a posle toga ko je upisao nastavi faks. U mojoj klasi u ceti smo bili samo nas trojica sa fakultetom i vodnici su voleli i otimali se za takve. Mene kapetan ostavi za catu. Cudo od coveka, u pozitivnom smisli. Boze , boze, sta sam sve video od njega i naucio posebna prica, ali ovo je samo uvod u pricu.

I tu dodje u vojsku na obuku Milan ili ti Milance kako su ga svi zvali. I sticajem okolnosti eto ja njemu cata. I poenta price, secam se , pita Milance moze li da donese Commodore 64. Naravno, kako ne bi mogao. I on to nekako unese. I ajde kako da skratimo vreme uvece.
Ja u osnovi neuk za informatiku,a Milan bas zavrsio , tada je to bila elktronikai, a valjda je i on bio poceo da radi. I smislimo mi igru koju on isprogramira za cas.

U kvadrat mislim 8x 8 ili 10 x 10 ne secam se ali nije bio veliki broj, treba jedan da zamislipar x,y . Drugi treba metodom pokusaja da iz sto manje puta da otkrije koji je to broj.
Upises broj, racunar izbaci rastojanje od zadatog broji, i na osnovu toga drugi opet pokusava. Cilj naci sa sto manje pokusaja broj koji je prvi zamislio i ukucao .

I naravno izvestili se mi, i to malo nam bilo interesantno i zasitili se.

I posle obuke Milance ode u prekomandu , a ja ostadoh da docekam nove " gustere".

I to je eto ta igra.

Jos mali dodatak. Posecujuci ovaj blog, resim ja da se 2007 registrujem kao EL EN. I gle cuda vidim, na blogu, poznata faca i ime i prezime ( ala mi je memorija) i utvrdim, posaljem PM, jeste to je MIlance iz vojske. Pomislim, boze, kako je svet postao mali. :)


Pozdrav Milancetu i klasicima ako ih ima ovde.

p.s. Da ostane nedoreceno, odsustvujem sa bloga .... zaboravim lozinku , pa sam dodao elenold kako sam na profilu i naveo.




Лепо !
emsiemsi emsiemsi 20:17 14.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

Milan Novković
I naravno izvestili se mi, i to malo nam bilo interesantno i zasitili se.

I posle obuke Milance ode u prekomandu , a ja ostadoh da docekam nove " gustere".

Ja sam dosta zaboravio, npr uopšte se ne sećam otkud mi Commodore 64, tj ja sam bio Spectrum "čovek", a opet, sećam se da sam u prekomandu otišao sa odličnim znanjem 6502 asemblera (Commodore, valjda) i na Banjici plavcima odmah u prekomandi, prvih nekoliko dana, sredio iz asemblera mape Jugoslavije, zoom-in/zoom-out, avione što lete po nebu, ... (jedan jako pametan Hrvat i jedan jako pametan Slovenac već sredili elektroniku i kačenje na stare radarske sisteme, ali mesecima nikako da se, sa ostatkom tima, pomere iz mesta sa mapama, pa sma ja tu pokupio značajne poene i posle češće spavao kod devojke u kući nego u kasarni (nismo morali u stroj pošto su nas bacili na taj projekat).

Bilo lako, u stvari, pošto sam ja imao par godina iskustva u Energopojektu, nisam se "skidao" sa programiranja ni za vreme faksa, iako sam bio smer za elektroniku, tj nisam se skidao ni sa elektroike, u Energoprojektu radio svašta, uveliko grafiku, CAD/CAM, imali Tektronixove terminale od po $100K, a svi su bili u rasponu 30-100K, Unix/C - recimo, kad sam 1987. otišao da radim u UK u top IT okruženje zatekao sam inferiorno sve, čak i ljude tih godina ...

Tih ad-hoc igrica/zezalica sam u životu jako mnogo napisao, to nama što smo geeks/nerds od malena dođe ko prebiranje po žicama u neobavezno letnje veče nekome kome je gitara deo bića od malena.

Ovo što Draganče priča, već smo uveliko radili na Spectrum igrici ...

Trivija:

1 - Ovde sam ja upoznao Branka Vukojevića, spominjem zbog Urbane Gerile i Dragančeta, neki ga znaju kao urednika Džuboksa i scenaristu, i sa njim uradio većinu scenarija (pomagao je i još jedan kolega, ali on se ubio da nas organizuje, pomalo i programirao i bez njega igra nikad ne bi bila gotova, tj i Branko i ja smo bili aljkavi, plus sam ja trebao i isprogramirao skoro 90% igre, ludi doktor kidnapovao Merilin Monro da bi je klonirao (I know, I know ) - od početka ide moj uticaj, ličko-prigrevački, Tarzan, džungla, majmuni, ... a završava se beogradskom školom

2 - Pera arhitekta, uradio 70% grafike, je muž blogerke Olge Medenice, koja sada nije aktivna, što ja nisam znao dok nije došao na moj 50. rođendan, a i tad sam ga jedva prepoznao pošto sam bio mrtav pijan (retko sam u životu bio toliko pija) još pre početka žurke, ortak i ja otišli sat ranije pa se zaboravili u priči.

Nači aljkavi - kupili nam igru US Gold, isto ogromni u to vreme 1986. i pošto se to desilo iznenada ja sam panično završavao sitnice u sobici u Londonu i ostavio pogrešne neke params pa je bila jako teška za igranje, iako su je posle igrači krekovali i dodali pokes za beskonačno života.

Lova - sića - razlozi:

40% - zakasnili smo, imali smo samo jedan Spectrum i SONY kasetofon kao opremu pa je bilo - nekoliko minuta učitavanja asemblera, nekoliko minuta source code, minuta rada i probanja, bug, crash, pa sve iznova, u krug. Nismo imali love za još jedan spektrum i 2 modema, pa da razvijmo na jednom a probamo i kreširamo drugi - ne danas nisam ukapirao zašto mi je skoro do 50. godine života račun u banci skoro uvek bio u crvenom, pošto sam uvek relativno lako zarađivao lovu, a nisam je trošio na opipljive stvari. Tj bili smo loši biznis ljudi.

60% - još lošiji biznis ljudi smo bili u dilu sa US Goldom. švorc u trenutku potpisivanja ugovora, ja ostavio pranje posuđa u grčkom restoranu posle tri večeri da bi završio igru. žena mi donela u London poslednje sitne ostatke ušteđevine, pa smo zaobišli "bacanje" para na pravnike, i od 20% od prodaje US Gold je rekao da se igra uopšte ne prodaje, ostao nam samo depozit, a ogroman UK lanac, WH Smith, rekao da je bestseller, al nas je interesovanje napustilo već i otišli smo u CERN senzore, supercompjutere, immersive reality (jeste, jeste, još 1987., 8., 9., ...)

Imam negde na tavanu u crnoj kesi za đubre desetine backup traka - programiranje u asmbleru i pakovanje u malo bemorije bilo baš izazovno.

Trivija 3 - Branko je harao modeliranjem i 3D tehnologijama tog vremena, počeo posle da piše scenario za Sci Fi film, baš se dogovorili da se nađemo da pretresamo šta i kako se sve može u tim fantastičnim ravnima, i ond aje on otišao u jednu, večna lovišta. On je većinu vremena u Londonu radio iz našeg dizajn offica u, valjda, Crouch Hill ulici, u konvertovanoj crkvi u vlasništvu, valjda, Paul Alena (Microsoft cofounder) i/ili Eurythmicsa, i, mali svet, pre nekoliko nedelja me jedan isto neaktivni bloger iz filma uputi na seriju The Fall gde je, za moj ukus, Gillian Anderson mnogo bolja nego u meni dosadnom X Filesu, koja onda u jednom intervju na neverovatno prijatan i veseo način priča o svemu uopšte, pa radu u ovoj crkvi.

I crkva je Branku bila asocijacija za jednu od wow, po mom mišljenju, zezalica, gde u kamenom podu ima rupa, lepo uobličena, dole plamen, a iznad anđeo petlja u pokušaju da nespretnim radom krila zbriše nešto dalje od tog plamena.

Baš nam smešno bilo tada, iako ne kapiramo zašto, ko što je Lou Reedu bilo nejasno zašto je Čaku (valjda) bilo smešno što on nema love

Лепо !
emsiemsi emsiemsi 20:37 14.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

maksa83
ja sam panično završavao sitnice u sobici u Londonu i ostavio pogrešne neke params pa je bila jako teška za igranje, iako su je posle igrači krekovali i dodali pokes za beskonačno života.

Tu smo da opravimo!

Evo je zaostala beleška jurenja pokea za Breakthru, mislim da je bio neki autić koji ide s leva na desno i nailazi na prepreke, isto tako neko ostavio parametre pa je bilo frustrirajuće teško da je morao da se uzme MONS u šake. Mislim da poke nije nikome poslat ni objavljen nego da je ostao za "kućnu upotrebu":



Да !
Чита мој миркоконтролер податак из неког 22 ипо битног аналогно-дигиталног чипа и добијам сулуде резултате.
Пробај ово, пробај оно, стално добијам идиотске резултате - а читам референтну вредност, подесио напон који "семплујем" на 2,5 волти (на пола подручја) и знам који резултат треба да добијем.
Наравно, након 15 сати покушавања (сада ћу да решим, само што нисам - добро да нисам почео да програмирам у асемблеру), морао сам да прочитам свих цца. 50 страница пдф о том АД чипићу. Када сам то све прочитао, потврдило се да сам испрограмирао све како доликује и како треба - али, оно што ми се на дисплеју појављује је и даље сулудо.
Наравно, како сам већ прешишао 30 сати непрекиднога рада (и жена више није хтела да ми доноси сендвиче у "лабораторију" ), одлучио сам да убрзам ствар --- решио сам да повучем очајнички потез ... шифтовао сам за један бит у лево резултат, тих 22 бита које сам ишчитао из чипића, и на дисплеју се појавила права вредност која је и требала да буде - измерених 2,500 Волти.
Пошто је било прошло 36 сати непрекидног рада и програмирања (у сулудом ритму "само да пробам још и ово" ), био сам презадовољан да сам решио проблем и да све шљака како доликује, те нисам имао снаге да видим у чему је штос - зашто ствар није радила како треба, а ја урадио све како треба, а сада када сам направио сулуд потез, ради како треба.
После ме није било ни брига.
Успут --- нижих 9 бита сам одбацио, тако елиминирајући добар део шума, те није требало потом много да усредњавам, а остала ми пристојна 13 битна резолуција итд...
Успут --- баш ме лепо ово твоје подсети. Преводио ја књигу "Програмирање и повезивање Интела 8051", а све рачунске операције испроверавао ручно. Ја сам баш уживао да рачунам у хексадецималном коду.
Успут 2 --- то што сам написао под "успут" ми је помогло када сам разбијао једну заштиту на једној огромној специјалној машини ... натерао сам да ми покаже 128 иксова на монитору, на матрици 13 пута 10 (две позиције остале празне), те, баш управо због тога сам релативно лако (након седам дана и седам ноћи) пробио заштитни код дефинисан са 12 хексадецималних карактера.
Еееее, лепо је било док сам био "млађан ловац ја".
elenold elenold 13:46 15.10.2016

Re: Šta je ovde romantično?

emsiemsi
...
Ја сам сигуран да ће они успешно наћи решење за све своје проблеме - и не само своје.
...


Bogami, ja se bojim tih uspešnih rešenja u kojima mi , da prostiš, najebemo.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 20:34 12.10.2016

Stare igre i DeepMind

Kada smo kod igara na računarima kao što su Spectrum, Atari i slično, da priložim nešto.
Nije novost, ali možda je zanimljivo:

Google Acquires Artificial Intelligence Startup DeepMind For More Than $500M



a_jovicic a_jovicic 21:37 14.10.2016

Re: Stare igre i DeepMind

Dragan Pleskonjic
Kada smo kod igara na računarima kao što su Spectrum, Atari i slično, da priložim nešto.
Nije novost, ali možda je zanimljivo:
Google Acquires Artificial Intelligence Startup DeepMind For More Than $500M

... a i primenljivo čak i u manjoj skali.

Prošle godine jedan polaznik u Petnici uzeo za temu projekta da napravi nešto po ugledu na Deep Learning što bi moglo da nauči da igra igrice ... Primer su mu baš bile trke ... doduše grafički dosta siromašna varijanta (ono gde je "piksel" ceo karakter) ... i nije ispod radila neuronska mreža nego obična hash funkcija.

E pa "to" nešto je uspelo da za 10-tak minuta "nauči" da vozi u 4 trake i da se nikad ne sudari ... ponavljam ... običan MD5 a ne čak ni neuronska mreža.
milojep milojep 21:19 12.10.2016

Dobra stara vremena

Dobri stari ZX spectrum 48K! Meni je prvi komp Commodore 64 II, a što se tiče igrica podseti me pričom na igricu ''International karate'' koju smo možda i ponajviše rabili.

jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:30 12.10.2016

Re: Dobra stara vremena

milojep
Dobri stari ZX spectrum 48K! Meni je prvi komp Commodore 64 II, a što se tiče igrica podseti me pričom na igricu ''International karate'' koju smo možda i ponajviše rabili.



Kul Milojep, kad sam pisala blog, nadala sam se da ce se javiti ljudi koji su voleli te igre.

Ova Kung Fu ima velike igrace kao sto pise u tekstu. Probala sam da stavim sliku iznad naslova ali nesto me zezalo, pa me uspeh:(

Ova je za Commodore jel?

A bile su i neke igrice posle sto drzis u ruci 10cmx7cm, pa piste kad ispadne neki predmet koji ganjaju. Imali smo Snupija i Popaja. To smo obozavali.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 18:43 14.10.2016

Re: Dobra stara vremena

Evolution of Formula 1 racing games 1976-2015

kosta.babic kosta.babic 21:38 12.10.2016

Kompjuterske igre

Dobar ti je blog ali će biti još bolji kad dobronamerni ljudi pomognu svojim pričama.
Stari pas kao i obično pokušava da zapišava ali je sve manje sledbenika.
Ribozom Ribozom 22:18 12.10.2016

pozitivne vibracije

Volim ja price o uspehu. :)
Ne mora da bude interkontinentalni uspeh, moze i mali 'uspehic' na nekom lokalnom nivou.
Hvala jednarec.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:13 12.10.2016

Re: pozitivne vibracije

Ribozom
Volim ja price o uspehu. :)
Ne mora da bude interkontinentalni uspeh, moze i mali 'uspehic' na nekom lokalnom nivou.
Hvala jednarec.


Slazem se, al eto, ovo smatram neverovatnim.

Ima sigurno jos takvih prica..

Hvala za podeljene misli i komentar
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:20 12.10.2016

Re: pozitivne vibracije

Ima sigurno jos takvih prica..


Ima jedna aktuelna, čudi me da niko ne pominje fudbal menadžer.
Igrica u svetskom vrhu.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:34 12.10.2016

Re: pozitivne vibracije

hoochie coochie man
Ima sigurno jos takvih prica..


Ima jedna aktuelna, čudi me da niko ne pominje fudbal menadžer.
Igrica u svetskom vrhu.


Huchi :)
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:42 12.10.2016

Re: pozitivne vibracije

Huchi :)


maksa83 maksa83 23:44 12.10.2016

Re: pozitivne vibracije

Ima jedna aktuelna, čudi me da niko ne pominje fudbal menadžer.
Igrica u svetskom vrhu.

Nordeus - firma koja ga (Top Eleven) pravi osim što ima skroz sveCke uslove za zaposlene ovde malo malo pa donira inkubatore za bebe i slično.

Postoji negde jućub klip na kom osnivač priča o tome kako je sve nastalo al' sad ne umem da ga iskopam. Beskrajno simpatično.

Edit: evo ga ovde, na dnu članka.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:09 13.10.2016

Re: pozitivne vibracije

Ti uslovi su, onako, da ne poveruješ.
Makar meni su, dok sam slušao, zvučali neverovatno.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 02:10 13.10.2016

Re: pozitivne vibracije

maksa83
Ima jedna aktuelna, čudi me da niko ne pominje fudbal menadžer.
Igrica u svetskom vrhu.

Nordeus - firma koja ga (Top Eleven) pravi osim što ima skroz sveCke uslove za zaposlene ovde malo malo pa donira inkubatore za bebe i slično.

Postoji negde jućub klip na kom osnivač priča o tome kako je sve nastalo al' sad ne umem da ga iskopam. Beskrajno simpatično.

Edit: evo ga ovde, na dnu članka.


Makso, znam za Nordeus, isto kompjuterske igre koliko se secam. Tamo je mesana ekipa u smislu stranci plus nasi. Cula sve najbolje o njima. Nisam znala da su nasi, svaka cast, sad cu bacim pogled na klip

Odgledala, da, to je to, sjajno.

HvAla puno za prilog!
maksa83 maksa83 07:40 13.10.2016

Re: pozitivne vibracije

Ti uslovi su, onako, da ne poveruješ.
Makar meni su, dok sam slušao, zvučali neverovatno.

Postoje dve firme ovde koje odmah pokupe top talent decu i zbog kojih je postalo jako teško uloviti zvezde - Microsoft i Nordeus. Praktično deca kao da su ošla u Ameriku ali ne moraju da mrdnu odavde. Meni je to nekako skroz lepo.
alselone alselone 08:52 13.10.2016

Re: pozitivne vibracije

Microsoft ima bas lep razvojni centar kod nas i rade ono bleading edge stvari tipa holo lens i slicno. Bas za ponos.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 10:23 13.10.2016

Re: pozitivne vibracije

Za one koji vole malo više detalja i brojki na temu ICT u Srbiji, preporučujem:

ICT in Serbia - At a Glance 2015

Verujem da će uskoro da izađe izveštaj za 2016.
maksa83 maksa83 10:54 13.10.2016

Re: pozitivne vibracije

Za one koji vole malo više detalja i brojki na temu ICT u Srbiji, preporučujem:

ICT in Serbia - At a Glance 2015

Ovo je sjajno sklopljeno, detaljan filigranski rad, samo imam primedbe na format - posao bi radio i običan HTML (ili makar PDF) umesto knjige simulirane u Flešu. Em je Fleš (meta-vektor svih napada), em je nemoguće kopirati i pejstovati delove i o njima diskutovati.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 11:27 13.10.2016

Re: pozitivne vibracije

maksa83
Ovo je sjajno sklopljeno, detaljan filigranski rad, samo imam primedbe na format - posao bi radio i običan HTML (ili makar PDF) umesto knjige simulirane u Flešu. Em je Fleš (meta-vektor svih napada), em je nemoguće kopirati i pejstovati delove i o njima diskutovati.


Možda su želeli da spreče kopiranje.

Verujem da se PDF može dobiti direktno od Milovana.
rade.radumilo rade.radumilo 12:58 13.10.2016

Re: pozitivne vibracije

Microsoft ima bas lep razvojni centar kod nas i rade ono bleading edge stvari tipa holo lens i slicno. Bas za ponos.


I ne samo Microsoft. Na Balkanu se generalno razmahao IT razvoj, za ostatak sveta. Sam Balkan i nije neko tržište, pošto je ekonomija u Q.
Iako u proseku skuplji od Ukrajinaca i Rusa, a o Indijcima, Pakistancima da ne govorimo, tehnički kvalitet ali i pristup poslu su doprineli tome da firme jedne drugima otimaju studente na praksi, a o seniorima da ne govorimo.
tess tess 09:31 13.10.2016

..

Pogledam, među slikama - cvijeće tj minimalizam, nešto za tebe - i ugledam ovu, ne znam otkuda mi, ni da li je kadar iz nekog filma, sjetiću se.. Ali je kao iz video igrice, malo kič malo retro - i romantično. :)




jednarecfonmoi jednarecfonmoi 10:35 13.10.2016

Re: ..

tess
Pogledam, među slikama - cvijeće tj minimalizam, nešto za tebe - i ugledam ovu, ne znam otkuda mi, ni da li je kadar iz nekog filma, sjetiću se.. Ali je kao iz video igrice, malo kič malo retro - i romantično. :)






Hvala Tess

:)
blogov_kolac blogov_kolac 15:20 13.10.2016

više od igre

Romanticni zanesenjaci i entuzijasti koji su utrli put PC igricama pocetkom 80'ih proslog veka, mogu danas (ponosno?) da konstatuju: WE CREATED A MONSTER!!!

Iako se prvi veliki bum video igara dogodio ustvari neposredno pre pojave prvih kucnih racunara, industrija koja se stvorila niizcega i preko noci pocela da obrce vise para nego filmska i muzicka industrija zajedno, urusila se jednako brzo sama od sebe, tako da se sredinom 80'ih ponovo restartovala, a danas je vrednost ovog trzista oko 100 milijardi dolara godisnje! I ne samo da toliko danas vredi, nego joj je i zagarantovan dalji ubrzani rast zahvaljujuci daljem razvoju tehnologije i interneta. Danas cak postoje i profesionalni gejmeri, a popularnost e-sports raste velikom brzinom. 2011 je odrzan prvi turnir ciji je nagradni fond probio milion dolara, a neki su to tada smatrali samo kao neukusan marketinski potez, ali se i sledece godine taj najjaci svetski turnir za igru DOTA2 igrao za isti nagradni fond od nesto preko milion ipo dolara, a u medjuvremenu su stvari krenule u takvom smeru da je prosle i ove godine nagradni fond na tom najprestiznijem turniru bio neshvatljivih 20 miliona dolara, dakle nesto poput teniskih gren slemova, pa je prvoplasiranom timu od petnaestak finalista islo preko 5 miliona da podeli izmedju svojih 5 clanova!

Uspesna i brza adaptacija na nove trendove mogla se najbolje videti ovog leta kako se ova industrija uspesno prilagodila svetskoj ekspanziji pametnih telefona, pa je zahvaljujuci globalno uspesnoj igrici PokemonGO i percepciji trzista da ce se dugorocno dobro snaci u tim vodama, trzisna vrednost najveceg diva ove industrije, japanske kompanije Nintedo se skoro udvostrucila i otisla na neverovatnih 40 milijardi USD (godisnji budzet Srbije je oko 10 milijardi, pa vi vidite). Poznato je recimo kako se u Finskoj dok je Nokia bila glavni svetski dzin na polju mobilnih uredjaja mnogo toga preorjentisalo ka tome, a kako Nokia propade sve to ispari preko noci - ali je sve to bez problema prezivela tek zaceta lokalna industrija igrica za mobilne, pa danas u malenoj Finskoj postoji bar pet svetski relevantnih firmi u ovoj oblasti, a verovatno ste svi culi za finsku mobilnu igricu Angry Birds.

Kad vec pominjem ptice i mobilne igrice, mozda je nama od ovih finskih primera zanimljiviji slucaj jednog mladog Vijetnamca od pre 2-3 godine i njegove igrice Flappy Bird. Mladic sklepao na brzinu toliko jednostavnu igru i sa toliko uproscenom grafikom, da je to bilo ispod najnizih praistorijskih ZX Spectrum i Commodore 64 standarda, i kao FREE i bez ikakvih narocitih ambicija je ponudio svetu. Ispostavilo se da je ta igrica pogodila u zivac mnoge korisnike, postala viralna, a na vrhuncu pandemije pocetkom 2014 svom autoru indirektno donosila (samo od FREE skidanja sa Apple store) oko $50K dnevno. Zanimljivo je da je zbog "grize savesti" koliko mu je ta najprostija igrica nepravedno uspesna, i koliko zbirno vremena ljudi sirom planete gube na nju, mladi programer ju je na vrhuncu slave povukao sa interneta (nama neshvatljivo, ali u pitanju je Vijetnamac), sto je samo dovelo do pojave brojnih klonova igre, a brzi i snalazljiviji su u to prvo vreme uspevali da uvale uspanicenim navucenim igracima svoje polovne mobilne uredjaje sa instaliranom originalnom igricom za stotine dolara vise od tadasnje trzisne vrednosti svojih polovnih uredjaja!

Jedina svrha ovog mog posta je u ohrabrivanju svih koji bi da pisu nesto na ovu temu, pa da se umanje predrasude i potcenjivanja koja su ovde i dalje opste mesto u odnosu na "IGRICE", a koje su, kako sam ovde pokusao da objasnim, jedna sasvim respektabilna i ozbiljna industrija, sa odlicnom daljom perspektivom. Na jednom od ranijih blogova o famoznim "razvojnim sansama" srpske ekonomije apostrofirao sam primere beogradskog NORDEUS i novosadskog EIPIX kao verovatno najlepse price ove nase kilave srpske tranzicije, a obe su upravo iz ove price! Srbija ima i kvalifikovane IT kadrove i kreativne ljude, a ovde imamo situaciju gde odlicna ideja moze da nadoknadi nas ogroman zaostatak u tehnoloskom i finansijskom pogledu za razvijenim svetom, pa je tako i bilo moguce da od nule, "iz garaze", ovde niknu i razviju se dve danas bas svetski jake kompanije za sektor igara koji pokrivaju.

Zato preporuka za autorku za ovaj blog i, kao i sve one koji su ranije ovde pisali o ovom fenomenu, ili tek nameravaju.
maksa83 maksa83 15:33 13.10.2016

Re: više od igre

Jedina svrha ovog mog posta je u ohrabrivanju svih koji bi da pisu nesto na ovu temu, pa da se umanje predrasude i potcenjivanja koja su ovde i dalje opste mesto u odnosu na "IGRICE"

Po meni je najveći fenomen te industrije (a koju pratim evo već ... auh ... ~35 godina) - Minecraft, pogotovo imajući u vidu kako njen mainstream sada izgleda, sa budžetima koji prevazilaze budžete holivudskih blokbastera. Pravi plod ljubavi, pravio čovek bez ikakvog budžeta, u slobodno vreme, sebi za dušu da bi je (dušu) očistio od štancovanja mind numbing Fleš igrica za domaćice (što mu je bio dnevni posao), bez tima grafičkih/gejm/level/ovo/ono dizajnera, u šit tehnologiji (Java i 3D igre?!), sa šiti blok pikselizovanom grafikom...

... i prodao je 4 godine kasnije Microsoftu za 2.5 milijarde USD.

Praktično nema deteta koje ima pristup računaru a da ne igra Minecraft.

EIPIX kao verovatno najlepse price ove nase kilave srpske tranzicije

Eipix se izglupirao, imao gomilu nelicenciranog softvera i uletela im Poreska. Bolje neki kvart da su srušili.

Mimo toga, preporučujem Indie Game - The Movie.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:02 13.10.2016

Re: više od igre

Najlepse hvala Blogovom kolcu na tekstu koji dopunjava pricu sa pocetka. Procitala sam u jednom dahu.

Makso, tebi isto, za dodatne informacije.

Kazem vam, bila sam okriuzena ljudima koji ovih dana imaju sjajnih ideja, guraju to vrlo hrabro. To me podsetilo na ovu pricu iz osamdesetih, te sam zelela da je podelim sa vama.

Jedan drag gospodin mi je rekao skoro da kad su mu rekli da nece moci da mu uspe realizovanje projekta i da ga plasira van zemlje , to je za njega bila crvena marama. I uspeo je.

Verujem da ima onih koji su probali i nisu uspeli u svojim zamislima, ali eto, ovde pricamo o onima koji su doziveli uspeh.
Saša Zorkić Saša Zorkić 11:33 14.10.2016

Re: više od igre

potcenjivanja koja su ovde i dalje opste mesto u odnosu na "IGRICE"


Kasno sam pročitao blog i sad ne mogu sve komentare da čitam. Slučajno sam se uhvatio za ovo, tj. reč “igrice”. Kod nas, a verovatno i mnogo šire, kompjuterske igre se zovu “igricama”, što govori o pežurativnom stavu mnogih o ovom poslu. To je u svesti većine nešto što je neozbiljno, nešto za decu koja, kad odrastu, ipak treba da se bave nečim ozbiljnijim, recimo da budu pravnici, lekari ili menadžeri. Naravno, to više govori o suženoj svesti prosečnog čoveka o ovoj vrsti posla.

2. A šta je sa softverom? Jasno je da treba kupiti softver, ali čujem da je on kod nas višesturko skuplji nego u EU. Da li kod nas posltoji monopol na uvoz softvera pa je eventualno on zato toliko skup?

maksa83 maksa83 11:41 14.10.2016

Re: više od igre

2. A šta je sa softverom? Jasno je da treba kupiti softver, ali čujem da je on kod nas višesturko skuplji nego u EU. Da li kod nas posltoji monopol na uvoz softvera pa je eventualno on zato toliko skup?

Ako je reč o regularno plaćenim igrama na npr. Steamu kao najvećoj platformi za distribuciju cena je ista za tebe i za bilo kog drugog sa proizvoljne tačke planete. Isto važi i za storove za konzole, s tim da tu npr. Ameri prolaze jeftinije od Engleza i Evropljana. Što se tiče cene softvera (a i manje više svega drugog) tu tradicionalno najebavaju (i stalno kukaju) Australijanci. Njih deru pa sazuvaju.
rade.radumilo rade.radumilo 11:41 14.10.2016

Re: više od igre

A šta je sa softverom? Jasno je da treba kupiti softver, ali čujem da je on kod nas višesturko skuplji nego u EU. Da li kod nas posltoji monopol na uvoz softvera pa je eventualno on zato toliko skup?


Pa ne znam šta je toliko skupo? Na primer, Microsoft Office 365 Home godišnja pretplata, uz koju dobiješ Office za 5 računara i 1 TB na One Drive, kada se preračuna iz dinara u EUR dođe nešto malo jeftinije nego u Irskoj recimo.
Šta vieš, kada sam radio neki projekat za EMC pa nam trebale MSDN licence, ispalo je da je jeftinije da ih mi uzmemo od MS u Srbiji, pa oni da refundiraju nego oni da uzmu u USA.
Sad nešto jurim neku Adobe licencu koja preko naših zastupnika košta čak i nešto manje u dolarima, nego što stoji na Adobe sajtu.
Verovatno ono što se samo preprodaje, bez pravog zastupništva, košta više.
maksa83 maksa83 11:41 14.10.2016

Re: više od igre

Ljudi koji prave softver i naplacuju licence, a ne placaju softver koji koriste su mi najgori licimuri na planeti.

Pazi, da ne grešim dušu, reč je bila o "jednoj velikoj gejming firmi iz NS", bez pominjanja imena, ali ne može biti nijedna druga.
maksa83 maksa83 11:45 14.10.2016

Re: više od igre

Ljudi koji prave softver i naplacuju licence, a ne placaju softver koji koriste su mi najgori licimuri na planeti.

Slastica za tebe:



Kakvi likovi. :))))
alselone alselone 11:46 14.10.2016

Re: više od igre

Pazi, da ne grešim dušu, reč je bila o "jednoj velikoj gejming firmi iz NS", bez pominjanja imena, ali ne može biti nijedna druga.


Znam ih, radi par poznanika i poznanica kod njih, mahom dizajnera. I oni su narasli kao pecurka posle kise. NS je stvarno postao IT centar. Ovi likovi su isto iz NS. Ovo je visokoprofesionalni softver i hardver koji ne bi bas puno ljudi na planeti znalo da napravi. NS + Boston.
alselone alselone 11:48 14.10.2016

Re: više od igre

Kakvi likovi. :))))


Slatki su. :)
maksa83 maksa83 11:55 14.10.2016

Re: više od igre

NS je stvarno postao IT centar.

Heh, IT centar. Neki Indus investirao i sagradio onaj IT Park kod Inđije, sa idejom da je to podjednako blizu Novom Sadu i Beogradu i da će tu IT firme da nagrnu ida iznajmljuju prostor. Ja bio tamo sticajem okolnosti dok se "pamet" zgrade puštala u pogon, pre otvaranja, i ono je pakao - izađeš, u nedogled levo od tebe njiva sa strašilom, ispred tebe njiva sa strašilom, desno od tebe njiva sa strašilom i vrane koje ne jebu ta strašila 2%. Negde na horizontu se nazire onaj tržni centar. Ispostavilo se da to "podjednako blizu i NS i BG" može drugačije da se kaže "podjednako daleko i od NS i od BG", dakle nikom ne pada na pamet da ide tamo. Njima je to najnormalnija stvar - da raskrče komad neke džungle negde i tu naprave beton staklo zgradu i ćeraj, Indijci srećni nagrnu (možda nekog na putu od/do posla odnese tigar, ali ima ih, daobog, nađe se sledeći), taj model očigledno nije uspešno prenet.
alselone alselone 12:00 14.10.2016

Re: više od igre

Heh, IT centar. Neki Indus investirao i sagradio onaj IT Park kod Inđije, sa idejom da je to podjednako blizu Novom Sadu i Beogradu i da će tu IT firme da nagrnu ida iznajmljuju prostor. Ja bio tamo sticajem okolnosti dok se "pamet" zgrade puštala u pogon, pre otvaranja, i ono je pakao - izađeš, u nedogled levo od tebe njiva sa strašilom, ispred tebe njiva sa strašilom, desno od tebe njiva sa strašilom i vrane koje ne jebu ta strašila 2%. Negde na horizontu se nazire onaj tržni centar. Ispostavilo se da to "podjednako blizu i NS i BG" može drugačije da se kaže "podjednako daleko i od NS i od BG", dakle nikom ne pada na pamet da ide tamo. Njima je to najnormalnija stvar - da raskrče komad neke džungle negde i tu naprave beton staklo zgradu i ćeraj, Indijci srećni nagrnu (možda nekog na putu od/do posla odnese tigar, ali ima ih, daobog, nađe se sledeći), taj model očigledno nije uspešno prenet.


Tog sirotog tipa su odradili kao majmuna. Siroma je mislio da posto imamo 40, 50 km do dva glavna IT grada u regionu, i kako naravno imamo dobre puteve i pruge, to je pola sata do posla svima, ima da se sjate kao te vrane na strasila. Ostalo mu do kraja da samo za paintball iznajmljuje.
alselone alselone 12:02 14.10.2016

Re: više od igre

Novosadski ITjevci su razmazeni kao guzice. Ako nemoze u papucama da dodje na posao, onda mu je firma jako daleko.
rade.radumilo rade.radumilo 12:56 14.10.2016

Re: više od igre

Siroma je mislio da posto imamo 40, 50 km do dva glavna IT grada u regionu, i kako naravno imamo dobre puteve i pruge, to je pola sata do posla svima, ima da se sjate kao te vrane na strasila


Ma sjatili bi se, samo tako, da nije ostatak ekonomije u Q pa poslovnog prostora koliko voliš i po BG i NS zvrji prazno. Da je tuča za office space, sa ostalim branšama, da vidiš kako bi rentali taj prostor u Inđiji i organizovali prevoz za zaposlene sve u 16.
maksa83 maksa83 14:42 14.10.2016

Re: više od igre

Ma sjatili bi se, samo tako, da nije ostatak ekonomije u Q pa poslovnog prostora koliko voliš i po BG i NS zvrji prazno. Da je tuča za office space, sa ostalim branšama, da vidiš kako bi rentali taj prostor u Inđiji i organizovali prevoz za zaposlene sve u 16.

Sine, to je tako in d midl of niĐe - ti, strašila, i strašilima neimpresionirane vrane, a okolo - prerija dokle ti pogled seže.
rade.radumilo rade.radumilo 14:55 14.10.2016

Re: više od igre

Sine, to je tako in d midl of niĐe - ti, strašila, i strašilima neimpresionirane vrane, a okolo - prerija dokle ti pogled seže.


Ma jašta, ali da vidiš di su u kulturnom svetu zbembali tako neke firme upravo zbog cena nekretnina. Imao sam prilike na nekim projektima sarađivati s takvim firmama.
Nego tu postoji nekoliko faktora:
1. Ponuda i potražnja poslovnog prostora u velikim gradovima u nas je takva da nemaš potrebu da nešto ideš van istog.
2. U Indijskom/Ruskom/Američkom/Australijskom umu 40-50km je tu iza ćoška a u Srpskom je pička materina.
3. Mi i nemamo razrađene statistike o tome koliko ljudi dolazi u npr. BG na posao iz mesta koja su i do 100km udaljena i vraća se kući svakog dana. Samo što su to uglavnom ljudi koji su na to prisiljeni, što IT svet nije.
alselone alselone 14:56 14.10.2016

Re: više od igre

Ekonomija bi morala da bude ko u San Francisku da tamo neko ode.
rade.radumilo rade.radumilo 15:04 14.10.2016

Re: više od igre

Ekonomija bi morala da bude ko u San Francisku da tamo neko ode.


Ma i psihologija je čudo. Svi se probijaju ujutro kroz grad, kreni stani, po 30-45 minuta a onda parkiraju na dva dana jahanja od firme, ali im pomeni da je firma recimo u Inđiji, do koje fakat stignu za 30-45 minuta kolima i pri tome da parkiraju u krugu firme, ima da plaču do neba.
alselone alselone 15:15 14.10.2016

Re: više od igre

Svi se probijaju ujutro kroz grad, kreni stani, po 30-45 minuta a onda parkiraju na dva dana jahanja od firme, ali im pomeni da je firma recimo u Inđiji, do koje fakat stignu za 30-45 minuta kolima i pri tome da parkiraju u krugu firme, ima da plaču do neba.


To kod vas. Kod nas za 30 minuta predjes biciklom ceo grad. :) Zezam se, znam o cemu pricas.

Mada nisam siguran da bi mogao do tamo za 45 minuta iz velikog dela beograda stici. SAmo bi te mostovi zaklali u startu.

Sa druge strane taj deo je pun potencijala. Ako bi se BG i NS spojili jos boljim putem i brzom prugom, taj deo izmedju bi eksplodirao i spojio ono najbolje sa obe strane.

Ne, Makso, nisu urmasice, tulumbe sa Sachertorte, ne oblizuj se.
rade.radumilo rade.radumilo 16:16 14.10.2016

Re: više od igre

Mada nisam siguran da bi mogao do tamo za 45 minuta iz velikog dela beograda stici. SAmo bi te mostovi zaklali u startu.

Sa druge strane taj deo je pun potencijala. Ako bi se BG i NS spojili jos boljim putem i brzom prugom, taj deo izmedju bi eksplodirao i spojio ono najbolje sa obe strane.


Zavisi s koje strane Save krećeš.
Što se auto puta i pruge tiče, to fercera sasvim fino već sada. Sa ovom novom petljom kod Banovaca/Batajnice ideš sa autoputa na autoput. Vozovi BG-NS su otprilike jedini koji i ferceraju u Srbiji u nekom ozbiljnom ritmu, pored BG voza.
krkar krkar 18:45 14.10.2016

Re: više od igre

Kod nas za 30 minuta predjes biciklom ceo grad.


I kolima za toliko. Novosađani sve voze istom brzinom
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 13:31 15.10.2016

Re: više od igre

Saša Zorkić
potcenjivanja koja su ovde i dalje opste mesto u odnosu na "IGRICE"


Kasno sam pročitao blog i sad ne mogu sve komentare da čitam. Slučajno sam se uhvatio za ovo, tj. reč “igrice”. Kod nas, a verovatno i mnogo šire, kompjuterske igre se zovu “igricama”, što govori o pežurativnom stavu mnogih o ovom poslu. To je u svesti većine nešto što je neozbiljno, nešto za decu koja, kad odrastu, ipak treba da se bave nečim ozbiljnijim, recimo da budu pravnici, lekari ili menadžeri. Naravno, to više govori o suženoj svesti prosečnog čoveka o ovoj vrsti posla.

2. A šta je sa softverom? Jasno je da treba kupiti softver, ali čujem da je on kod nas višesturko skuplji nego u EU. Da li kod nas posltoji monopol na uvoz softvera pa je eventualno on zato toliko skup?



Dobrodosao Sasa:)
U naslovu stoji "igre", ta industrija nimalo nije naivna, slazem se, Blizzard( World of warcraft) ..eto samo cu spomenuti..
alselone alselone 14:08 15.10.2016

Re: više od igre

I kolima za toliko. Novosađani sve voze istom brzinom


Treba u Sombor da odeš. Tamo biciklisti obilaze automobile.
elenold elenold 14:10 15.10.2016

Re: više od igre

Saša Zorkić

... reč “igrice”. Kod nas, a verovatno i mnogo šire, kompjuterske igre se zovu “igricama”, što govori o pežurativnom stavu mnogih o ovom poslu. To je u svesti većine nešto što je neozbiljno, nešto za decu koja, kad odrastu, ipak treba da se bave nečim ozbiljnijim, recimo da budu pravnici, lekari ili menadžeri. Naravno, to više govori o suženoj svesti prosečnog čoveka o ovoj vrsti posla.
...


Mislim da nema tu pežurativne pozadine, već jednostavno tako, ime se kao takvo primilo.

Inače na temu ovog ozbiljnog i svesti, rekao bih da od pamtiveka pare prave stvari koje su namenjene deci i ženama ( molim, ako može, bez kritike jer ovde ništa negativno ne mislim). A ovi ozbiljni pravnici , lekari i inžinjeri ako se ne "komercijalizuju" ostaju samo teški, slaboplaćeni radnici.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 17:20 13.10.2016

Maksin citat

Po meni je najveći fenomen te industrije (a koju pratim evo već ... auh ... ~35 godina) - Minecraft, pogotovo imajući u vidu kako njen mainstream sada izgleda, sa budžetima koji prevazilaze budžete holivudskih blokbastera. Pravi plod ljubavi, pravio čovek bez ikakvog budžeta, u slobodno vreme, sebi za dušu da bi je (dušu) očistio od štancovanja mind numbing Fleš igrica za domaćice (što mu je bio dnevni posao), bez tima grafičkih/gejm/level/ovo/ono dizajnera, u šit tehnologiji (Java i 3D igre?!), sa šiti blok pikselizovanom grafikom...


Makso, radoznalost samo, da li si znao mozda za neku od igrica ovog tima, jer kazes da pratis industriju vec 35 godina?


Evo linka:

http://everygamegoing.com/landing/authors/8915/Dragoljub_Andjelkovic.html
[url=http://everygamegoing.com/landing/authors/8915/Dragoljub_Andjelkovic.html][/url]

Izvinite, nema mi https ni m, a opet nece. Al ok, moze se copy and paste gornji link.
maksa83 maksa83 20:01 13.10.2016

Re: Maksin citat

Makso, radoznalost samo, da li si znao mozda za neku od igrica ovog tima, jer kazes da pratis industriju vec 35 godina?

Naravno da se sećam Kung Fua, i slovenačkog Kontrabanda. Dodatno, ime Dušan Dimitrijević uvek vezujem za Dalibor Lanik pošto mislim da su pisali zajedno za (sećanja blede) Moj Mikro.

Inače, najbliži sused koji je stvarno bio iza gvozdene zavese a koji je napravio neki proboj u svetu Spektrum igara su bili Mađari sa Chinese Jugglerom.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 20:03 13.10.2016

Re: Maksin citat

maksa83
Makso, radoznalost samo, da li si znao mozda za neku od igrica ovog tima, jer kazes da pratis industriju vec 35 godina?

Naravno da se sećam Kung Fua, i slovenačkog Kontrabanda. Dodatno, ime Dušan Dimitrijević uvek vezujem za Dalibor Lanik pošto mislim da su pisali zajedno za (sećanja blede) Moj Mikro.

Inače, najbliži sused koji je stvarno bio iza gvozdene zavese a koji je napravio neki proboj u svetu Spektrum igara su bili Mađari sa Chinese Jugglerom.


Svaka cast za podatke i secanja.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 21:08 13.10.2016

Re: Maksin citat

Kada smo kod (relativno davne) prošlosti, evo nekoliko meni dragih linkova:

1. Moj Mikro 1991 Januar #1, 22, 23

2. Moj Mikro 1991 Februar #2, 53, 54

3. Moj Mikro 1991 Mart #3, 63, 64, 65

4. Računari (indeks)

Linkovi su na po nekoliko skeniranih stranica (gore označenih brojevima).
maksa83 maksa83 21:13 13.10.2016

Re: Maksin citat

Kada smo kod (relativno davne) prošlosti, evo nekoliko meni dragih linkova:

E kad bi iskopao arhivu iz 1984/5 tamo bi našao poke za beskonačno života koji sam izbunario MONS-om za neku igru. Sećam se da su mi tražili broj žiro računa (nisam znao šta je to, pitao mamu i dao njen) i da je to bilo plaćeno nešto otpr. kao danas 30-ak EUR. Kad sam ga poslao uopšte nisam imao pojma da se to honorariše.
Dragan Pleskonjic Dragan Pleskonjic 21:22 13.10.2016

Re: Maksin citat

maksa83
E kad bi iskopao arhivu iz 1984/5 tamo bi našao poke za beskonačno života koji sam izbunario MONS-om za neku igru. Sećam se da su mi tražili broj žiro računa (nisam znao šta je to, pitao mamu i dao njen) i da je to bilo plaćeno nešto otpr. kao danas 30-ak EUR. Kad sam ga poslao uopšte nisam imao pojma da se to honorariše.


Ovde može svašta da se nađe iz tog šireg perioda (OCR Search). Neko se baš potrudio.
maksa83 maksa83 21:32 13.10.2016

Re: Maksin citat


Ovde može svašta da se nađe iz tog šireg perioda (OCR Search). Neko se baš potrudio.

Ha! Našao! Hvala! Evo ga!
Malo sam se precenio, ipak sam bio stariji - 1987.

Doduše mogao bih se zakleti da je bio neki i pre ali ne umem da ga izbunarim, ili je počela demencija...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 22:26 13.10.2016

Re: Maksin citat

Dragan Pleskonjic
Kada smo kod (relativno davne) prošlosti, evo nekoliko meni dragih linkova:

1. Moj Mikro 1991 Januar #1, 22, 23

2. Moj Mikro 1991 Februar #2, 53, 54

3. Moj Mikro 1991 Mart #3, 63, 64, 65

4. Računari (indeks)

Linkovi su na po nekoliko skeniranih stranica (gore označenih brojevima).



Dragane, pa ovo je sjajno. Sad sam procitala prvi tekst iz linka. Lepo objasnjeno sve i svidja mi se sto pocinje od egipcana cak...
Ne mogu a da se ne setim i oniih nekih stosova iz valjda srednjeg veka kada se ispise tekst koji se ne vidi a onda se pojavi uz svecu. I limun je u igri. Znam da zvucim nemusto i lose sam opisala, ali ko zna o cemu se radi, znace o cemu pisem. Svaka dobronamerna ispravka je dobrodosla.
tyson tyson 21:55 15.10.2016

Re: Maksin citat

Izvinite, nema mi https ni m, a opet nece. Al ok, moze se copy and paste gornji link.

Haha, kad na blogu o programiranju ne uspe da se "isprogramira" jedan link...

link


jednarecfonmoi jednarecfonmoi 23:22 15.10.2016

Re: Maksin citat

tyson
Izvinite, nema mi https ni m, a opet nece. Al ok, moze se copy and paste gornji link.

Haha, kad na blogu o programiranju ne uspe da se "isprogramira" jedan link...

link




Tajsone, i

hvala
rade.radumilo rade.radumilo 09:45 14.10.2016

Gomila malih

firmica štrikaju igre sve u 16.

Neke ljude lično poznajem. Svi su krenuli kao grupica dvoje, troje četvoro. Sarađivao sam na nekom projektu sa jednim od koautora Slagalice na FB kada su počinjali, upoznao neke ljude koji su otvorili svoje studije i čukaju igrice (npr. Two Desperados).
Veće firme su takođe u toj priči. Gaming sektor Comtrade grupe obuhvata oko trećine, od preko dve hiljade inžinjera koliko je zaposleno po razvojnim centrima.
docsumann docsumann 13:39 15.10.2016

jedno od boljih životnih iskustava


koje sam imao je ono koje stekoh praveći mape za igricu HoMM3. naročito dok sam radio mapu Ice Arrow. moj kreativni vrhunac u tom fahu.
tada sam sticajem okolnosti bio bez posla par mjeseci, ali sam zato radio na izradi mape puno radno vrijeme ( s povećim overtajmom) puna 2 mjeseca.
a to je je tek bila fizička ( visual design & basic concept) strana priče.
u međuvremenu sam, baš kao na pravom poslu, izmjenio stotine mejlova sa Džim Voganom (USA) koji je programski uobličavao moje fiks ideje koje su debelo izlazile iz standardne postavke igrice.
one sitnije edit programčiće sam sam odradio.
nakon toga još skoro mjesec dana uigravanja, štelovanja, korekcija. u tom testing djelu, odigrao sam mapu jedno 13 puta. na nos mi je izašla, ali jebg, moraš fanovima da isporučiš besprekoran proizvod, u smislu funkcionisanja igrice.

u prvoj polovini ove godine Valerij Ročačev ( Francuska) je odradio remix ove mape i okačio je na sajtu maps4heroes -LINK

ta mapa je (kao i original, uostalom) imala sjajan prijem od strane fanova.

a meni puno srce, jer Džim i Valerij su dva istinska gurua ove igrice. k'o da ti je Flea iz pepersa producirao demo...



tasadebeli tasadebeli 08:00 16.10.2016

Нисам неки компјутериста,

још мање бизнис предузетник, али сате и сате сам провео уз ове две игрице на Спектруму и Комодору.








Proslo je nekoliko godina od Titove smrti, osamdesete se zahuktavaju, na radiu je cesto Majkl Dzekson i " Bili Dzin ", nose se podvrnute farmerke i starke svih boja.
U to vreme, poneko dolazi u posed cuda tehnike nazvano Spektrum. Pojavljuju se igrice, vreme je Pakmena, drugara FIlipa mama zeza da mu je to ime jer ne prestaje da jede.



А од тог информатичког искуства, у си-вију имам још:


Ишао сам половином осамдесетих у Минхен на Октоберфест тако што ме тамо возио и враћао назад један лик који је у вратима аутомобила шверцовао Спектруме из Немачке у Југу. Отшрафимо лепо тапацирунг на вратима, ставимо Спектруме, вратимо тапацирунг, па назад за Југу.


А познавао сам својевремено и једнога (ишли смо заједно у гимназију, нисмо се нешто дружили, али су зато неки моји другари после радили за њега) који је увозио прве Еплове у Југославију. Фирма му је била на Петловом брду и звала се Компјутер хил.

Али ево, већ две и по деценије немам појма шта је са тим човеком.

Добар текст, Једнареч!


EDIT: Пази када сам пре неколико година, захваљујући овим другарима што много сурфују по нету, пронашао и скинуо и "учитао", како смо то говорили за Спектрум, Колонизацију на овај мој десктоп, па повремено уђем у игрицу и одиграм десетак турнуса, чисто онако, у спомен на те дане...
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 09:40 16.10.2016

Re: Нисам неки компјутериста,

tasadebeli
још мање бизнис предузетник, али сате и сате сам провео уз ове две игрице на Спектруму и Комодору.








Proslo je nekoliko godina od Titove smrti, osamdesete se zahuktavaju, na radiu je cesto Majkl Dzekson i " Bili Dzin ", nose se podvrnute farmerke i starke svih boja.
U to vreme, poneko dolazi u posed cuda tehnike nazvano Spektrum. Pojavljuju se igrice, vreme je Pakmena, drugara FIlipa mama zeza da mu je to ime jer ne prestaje da jede.





Добар текст, Једнареч!


EDIT: Пази када сам пре неколико година, захваљујући овим другарима што много сурфују по нету, пронашао и скинуо и "учитао", како смо то говорили за Спектрум, Колонизацију на овај мој десктоп, па повремено уђем у игрицу и одиграм десетак турнуса, чисто онако, у спомен на те дане...


Lepa secanja Taso, drago mi da ti se svidja tekst, kul taj drugar sto nazvao firmu prema brdu gde biila (Petlovo). Pa mozda se jos bavi kompovima.
Ja se secam jedino da me malo drzao Tai pei, cak sam skinula za ajped, jednom u par meseci klikcem malo.I one neke kuglice u drecavim bojama, bilo popularno u jednom trenutku, nesto slazes. Igrice su bas navlaka, narocito ako ima neke strategije.Valjda je fora u adrenalinu.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana