Ljudska prava

DOZVOLJENO JE KRŠENJE "GLUPIH" ZAKONA?

Freedom of Information RSS / 10.10.2016. u 17:00

Piše: Rodoljub Šabić

            "Gradonačelnik Beograda uručio je Upravi za vanredne situacije MUP-a 8 džipova, a donacija je vredna 12 miliona dinara.

            Uručenju donacije prisustvovao je i ministar unutrašnjih poslova koji se zahvalio gradonačelniku Beograda.

            Gradonačelnik je naglasio da će sigurno naći načina da se i sledeće godine izdvoji novac i  kupi još 8 vozila."

            Ovu vest je juče prenelo više medija, pojasnivši da su donirana vozila, džipovi, zapravo Lade Nive.

            Sticajem okolnosti, budući da me jedan prijatelj ovih dana "smarao" cenama Lade Nive, pažnju mi je privukla naznačena vrednost donacije - 12 miliona dinara, izgledala mi je previsoka.  Proverio sam cenu Lade Nive i na internetu, dva modela koja se nude koštaju 9.500 i 10.050 evra, sa PDV-om. Pomnoženo sa 8, to daje znatno manji iznos od 12 miliona, čak i do 25% manji. Zato sam vest prokomentarisao na Tviteru, proprativši je i pitanjem - "greška?"

            Usledili su prilično brojni, a različiti komentari, neki optužujući, neki branilački, neki pomirljivi. Da ne navodim sve, prvi se mogu svesti na npr. "maznuli 2.000 evra po komadu, da ne računamo popust na 8 komada", drugi na "možda se radi o specijalnim vozilima sa dodatnom opremom", treći na "teško je pouzdano zaključiti dok se ne vidi javna nabavka, moralo se i to objaviti".

            Ne potcenjujem značaj teme koju tretiraju komentari ali, bar za ovu priliku, zanimljiva mi je jedna "sitnica" koja je sasvim izbegla pažnji komentatora. Reč je o tome da gradonačelnik donira putničke automobile, MUP ih prima, a važeći Zakon o donacijama i humanitarnoj pomoći utvrđujući u čemu se sve donacija može i sme sastojati, isključuje mogućnost da predmet donacije budu "duvan i duvanske prerađevine, alkoholna pića i putnički automobili".

            Istina, "zabranjujuća" zakonska odredba nema nikakve sankcije, što za slične situacije u našim zakonima nije nikakva retkost, naprotiv. Da li nas takva "kozmetička" zakonska rešenja,  zajedno sa ponašanjem aktera, polako pripremaju na "pozitivan" odgovor na pitanje - Ima li kod nas svaka "vlast" pravo da procenjuje da li je neki zakon "loš" ili "glup" i da u zavisnosti od sopstvene ocene ili famozne "političke volje" odlučuje da li će da ga poštuje ili krši? 



Komentari (41)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

opetnaistommestu opetnaistommestu 17:40 10.10.2016

Možda je...

Ne razumem se u formulacije i njihovo tumačenje, ali da li je moguće da se ta konkretna vozila ne smatraju putničkim već posebnim, specijalnim, kako god? I da li se u tom slučaju izuzimaju iz ove zakonske odredbe?
abronsius abronsius 18:01 10.10.2016

Re: Možda je...

opetnaistommestu
Ne razumem se u formulacije i njihovo tumačenje, ali da li je moguće da se ta konkretna vozila ne smatraju putničkim već posebnim, specijalnim, kako god? I da li se u tom slučaju izuzimaju iz ove zakonske odredbe?



Naravno da može, čak i mora. Autor mehanički (pravnik, tjah ) čita zakon. Ta odredba je verovatno tamo da bi se sprečile mahinacije - donirana vozila (alkoholi i cigarete) iz inostranstva po zakonu ne podležu plaćanju carina, dažbina taksi, a lako je dobiti "donaciju" od par tona cigareta i alkohola (kao DB u stara dobra vremena) ili stotinjak mercedesa, pa ih preprodati.

Član 5

Primalac donacije i pomoći oslobođen je plaćanja carine, drugih uvoznih dažbina i taksi koje se plaćaju prilikom uvoza robe koja je predmet donacije i humanitarne pomoći u smislu ovog zakona.


A kako su vozila kupljena u zemlji, pa "donirana", nema te opasnosti, pa je smešno i pominjati dotični zakon.

Umesto toga treba objaviti po kojoj odluci su sredstva izdvojena iz budžeta, na teret koje stavke, opravdano ili ne, i od koga i na koji način su se nabavila vozila.

To se zove transparentnost, ali da, pa toga kod nas nema zamenjuje se "Vi nas mrzite" Vi ste zlonamerni" ili "posetiće vas uskoro maskirani fantomi".


abronsius abronsius 18:05 10.10.2016

Re: Možda je...


http://www.novosti.rs/vesti/beograd.74.html:516250-Hitna-pomoc-dobila-10-novih-vozila

Obnovljen vozni park Gradskog zavoda za urgentnu medicinu.

Ministar Lončar predao donaciju od 1,5 miliona evra

VOZNI park Gradskog zavoda za hitnu medicinsku pomoć od juče je bogatiji za deset novih sanitetskih vozila, kompletno opremljenih modernim aparatima. Još 20 ključeva stiže i drugim službama hitne pomoći, dok se do marta sledeće godine očekuju tri dodatna saniteta u prestoničkom centru.


E sad, kad smo kod transparentnosti bilo bi interesantno saznato kako se ovo primenjivalo:

Za svaku zdravstvenu instituciju, koja je dobila nova vozila, biće formirana posebna komisija, koja će pratiti održavanje vozila. Ukoliko se ustanovi da se o sanitetima ne vodi računa, da nisu očišćeni ili servisirani, oni će biti oduzeti i predati drugim zdravstvenim ustanovama.
Freedom of Information Freedom of Information 18:53 10.10.2016

Re: Možda je...


Naravno da može, čak i mora. Autor mehanički (pravnik, tjah ) čita zakon. Ta odredba je verovatno tamo da bi se sprečile mahinacije - donirana vozila (alkoholi i cigarete) iz inostranstva po zakonu ne podležu plaćanju carina, dažbina taksi, a lako je dobiti "donaciju" od par tona cigareta i alkohola (kao DB u stara dobra vremena) ili stotinjak mercedesa, pa ih preprodati.

Kako da ne!! Baš bi valjalo kad bi "ne mehanički" pravnik mogao i da nam objasni da li i zašto zbilja misli da bi bio veći problem preprodati oslobođene od carine npr. televizore ili stereo opremu ili ... Ne radi se ovde uopšte o takvim sitnim "tehnikalijama" već o maniru da se pišu, s legislativnog stanovišta nedopustivo loše, besmislene odredbe zakona i to upravo zato da bi "kreativni" pravnici mogli da ih tumače "kako valja". Nama "mehaničkim pravnicima" je npr. neuporedivo logičnije da mislimo da zakonodavac, ako bi stvarno hteo samo to da neki predmet donacije ne bude oslobođen od carine, ne bi zabranjivao da bude predmet donacije već bi rezervu o (ne)oslobađanju upisao u čl. 5. Istina, to bi suzilo prostor za "kreativna tumačenja"..
Jukie Jukie 19:11 10.10.2016

Re: Možda je...

Ali formalno gledano, terenska vozila nisu putnička vozila, služe da naučnici jure medvede po planini a ne da mama vozi decu do vrtića kroz grad.
Freedom of Information Freedom of Information 19:32 10.10.2016

Re: Možda je...

Jukie
Ali formalno gledano, terenska vozila nisu putnička vozila, služe da naučnici jure medvede po planini a ne da mama vozi decu do vrtića kroz grad.

Formalno? O "elegantnij legislativi" upravo govorimo. Naši relevantni propisi ne definišu "terenska" vozila. Razlikuju vozila za prevoz putnika i za prevoz tereta. Razlikuju, u obe kategorije,i "specijalna vozila" (za stanovanje,za prevoz umrlih, za prevoz invalidskih kolica.. Ali "putnička vozila" su vozila koja su namenjena i služe za prevoz ljudi, bili oni policajci, vatrogasci, naučnici, pevači ..
makemyday makemyday 19:49 10.10.2016

Re: Možda je...

Za svaku zdravstvenu instituciju, koja je dobila nova vozila, biće formirana posebna komisija, koja će pratiti održavanje vozila. Ukoliko se ustanovi da se o sanitetima ne vodi računa, da nisu očišćeni ili servisirani, oni će biti oduzeti i predati drugim zdravstvenim ustanovama.

A ovo, iskreno se nadam nije ozbiljno i samo je pokušaj da budeš duhovit?
tetkino tetkino 20:03 10.10.2016

Re: Možda je...

Freedom of Information
Jukie
Ali formalno gledano, terenska vozila nisu putnička vozila, služe da naučnici jure medvede po planini a ne da mama vozi decu do vrtića kroz grad.

Formalno? O "elegantnij legislativi" upravo govorimo. Naši relevantni propisi ne definišu "terenska" vozila. Razlikuju vozila za prevoz putnika i za prevoz tereta. Razlikuju, u obe kategorije,i "specijalna vozila" (za stanovanje,ambulantna, za prevoz umrlih, za prevoz invalidskih kolica.. Ali "putnička vozila" su vozila koja su namenjena i služe za prevoz ljudi, bili oni policajci, vatrogasci, naučnici, pevači ..


U kontnom okviru za budžetske korisnike konto 512110 - Oprema za kopneni saobraćaj sadrzi
512111 Automobili
512112 Traktori
512113 Kombiji
512114 Kamioni
512115 Terenska vozila
512116 Motocikli
512117 Bicikli

Za propise ne znam, ali su ih nabavljali, platili i knjižili kao terence.

PS A posto nema vozila hitne pomoci - to su verovatno 512113 - Kombiji, a vatrogasci idu pod 512114 - Kamioni
PSS Kad grad kupi GSP-u autobuse- kako knjize?!
a_jovicic a_jovicic 20:09 10.10.2016

Re: Možda je...

Ma da pustimo mi te "sitnice" oko kojih se raspravljaju "mehanički" i "kreativni" pravnici (ipak su tu donaciju odradila dva "doktora" a ne tamo neki pravnici) ... nego 'de je 17 do 21K EUR-ića? ... ili možda i više ako se nešto "uštedelo" i na carini?

... osim ako im nisu kupovali nešto ovakvo ...

rade.radumilo rade.radumilo 22:30 10.10.2016

Re: Možda je...

Naravno da može, čak i mora. Autor mehanički (pravnik, tjah ) čita zakon.


Bullshit. U zakonima još od doba SFRJ važi sledeća klasifikacija vozila:
- Putničko vozilo,
- Kombinovano vozilo,
- Teretno vozilo.

Otvoriš bilo koje testove za polaganje vozačkih ispita i ovi nazivi su u upotrebi. Pomenute "Nive" su putnička vozila, pa makar imale instaliran top na krovu. Dakle prema tom zakonu, dotična služba može primiti, u vidu donacije, kombi ili kamion ali ne i kupee, sedane, SUV-ove, berline, limuzine, kako god, s opremom ili bez.
highshalfbooze highshalfbooze 23:15 10.10.2016

Re: Možda je...

Jukie
Ali formalno gledano, terenska vozila nisu putnička vozila, služe da naučnici jure medvede po planini a ne da mama vozi decu do vrtića kroz grad.


Terenska vozila mogu da budu putnička, a mogu da budu i teretna:
ТЕRЕНСКА ВОЗИLА - КАТЕГОRИЈА G
Члан 19.
Теренска возила су возила категорија М и N која су оспособљена за кретање ван пута и задовољавају захтеве одговарајућег правилника.

M su putnička vozila, a N su teretna,
Freedom of Information
Naši relevantni propisi ne definišu "terenska" vozila.

[url=http://www.kombeg.org.rs/Slike/UdrSaobracaj/Statika/Pravilnik%20o%20podeli%20motornih%20i%20prikljucnih%20vozila%20i%20tehnickim%20uslovima%20za%20vozila%20u%20saobracaju%20na%20putevima.pdf]П Р А В И Л Н И К
О ПОДЕЛИ МОТОРНИХ И ПРИКЉУЧНИХ ВОЗИЛА И ТЕХНИЧКИМ УСЛОВИМА ЗА ВОЗИЛА У САОБРАЋАЈУ НА ПУТЕВИМА[/url]


Nešto se bakćem sa terencima trenutno, pa...

Edit: nemam pojma zbog čega ovaj link ovako izgleda... javaškrip...
ivana23 ivana23 23:36 10.10.2016

Re: Možda je...

freehand freehand 23:40 10.10.2016

Re: Možda je...

ivana23
link

Mila majko...
Još uvek postoje načini da se čovek zgrozi,.
rade.radumilo rade.radumilo 12:55 12.10.2016

Re: Možda je...

M su putnička vozila, a N su teretna,


Ovo je pravilnik jednog ministarstva na tom linku, nije zakon.
highshalfbooze highshalfbooze 15:26 12.10.2016

Re: Možda je...

Ovo je pravilnik jednog ministarstva na tom linku, nije zakon.

Nigde nisam ni napisao da je zakon.
Reč je bila o propisima, a podzakonski akt je takođe propis niže pravne snage i mora da bude saglasan sa aktom više pravne snage.
rade.radumilo rade.radumilo 15:40 12.10.2016

Re: Možda je...

Reč je bila o propisima, a podzakonski akt je takođe propis niže pravne snage i mora da bude saglasan sa aktom više pravne snage.


A šta ćemo ako nije, kao što često i nije u ovoj banana državi?
highshalfbooze highshalfbooze 16:07 12.10.2016

Re: Možda je...

A šta ćemo ako nije, kao što često i nije u ovoj banana državi?

Ako i nije, opet je obavezujuć. Čak ga i Upravni sud tretira tako jer neće ni da ulazi u to da li je u skladu sa Zakonom ili nije, kako i dolikuje u ovoj banana državi.
freehand freehand 20:40 10.10.2016

Kud ode ustav

... nek idu i zakoni, pa nek povedu i podzakonska akta.
Tragično je koliko ovakve stvari zaista ne privlače pažnju građana, u Rl i ovde na blgou.
Tragično je koliko su ovi Šabićevi blogovi i slabo posećeni i koliko je na njima malo komentara, a tiču se suštine.
Jer pravna država je srž, Kurta i Murta su nebitni. No koga briga.
BTW ovakvo i ovoliko ruganje pravu, institucijama i sistemu ova država nije videla. Bar ja ne znam da jeste. milošević se trudio da i najnedemokratskije poteze i nedela pokrije na silu izglasanim aktima ili natezanjem njihovih tumačenja. Ovaj politički i moralni šljam koji vodi Srbiju evo petu godinu nema potrebu ni da odgovori u svojoj nadmoćnoj nadutosti.
rade.radumilo rade.radumilo 22:32 10.10.2016

Re: Kud ode ustav

Jer pravna država je srž, Kurta i Murta su nebitni.


Ne, u ovom plemenskom savezu koji se odaziva na ime Srbija, bitne su poglavice. Te zapadne kerefeke, u vidu ustava i tamo nekih papira, su tu samo da kvare naš vekovni način života.
rade.radumilo rade.radumilo 22:37 10.10.2016

Re: Kud ode ustav

milošević se trudio da i najnedemokratskije poteze i nedela pokrije na silu izglasanim aktima ili


Hebi ga, njegova autoritarna vladavina je bio pokušaj da se vrati neko Brozovo vreme, pa je ispala karikatura Brozovog vremena. Ovi današnji su pokušaj da vrati Miloševićevo vreme, pa ispadaju kaikatura karikature...
freehand freehand 22:46 10.10.2016

Re: Kud ode ustav

rade.radumilo
Jer pravna država je srž, Kurta i Murta su nebitni.


Ne, u ovom plemenskom savezu koji se odaziva na ime Srbija, bitne su poglavice. Te zapadne kerefeke, u vidu ustava i tamo nekih papira, su tu samo da kvare naš vekovni način života.

"Tamo neki papiri" - u vidu kamenih pločica i papirusa - došli su sa istoka, prvenstveno. Magna karta došla je malo kasnije. To "malo" meri se hiljadama godina, al nemoj da te to brine i ometa u donošenju zaključaka.
Hebi ga, njegova autoritarna vladavina je bio pokušaj da se vrati neko Brozovo vreme, pa je ispala karikatura Brozovog vremena. Ovi današnji su pokušaj da vrati Miloševićevo vreme, pa ispadaju kaikatura karikature...

Tek ovo nema veze sa vezom. kakvo crno vraćanje Brozovog vremena, o čemu govoriš uopšte? Vraćao Brozovo vreme tajkunizacijom i rasplamsavanjem nacionalizma?
vcucko vcucko 07:50 11.10.2016

Re: Kud ode ustav

rade.radumilo
milošević se trudio da i najnedemokratskije poteze i nedela pokrije na silu izglasanim aktima ili


Hebi ga, njegova autoritarna vladavina je bio pokušaj da se vrati neko Brozovo vreme, pa je ispala karikatura Brozovog vremena. Ovi današnji su pokušaj da vrati Miloševićevo vreme, pa ispadaju kaikatura karikature...

Totalni promašaj.

SM nije vraćao Brozovo vreme, naprotiv on ga je i definitivno razbucao - o motivima, načinima i posledicama neka sudi svako po svom sećanju i nahođenju. U stvari, ima najbolji sudija imena istorija, njegova je poslednja.

Upravo AV pokušava restauraciju Brozovog sistema. On je shvatio (ispravno?) da su od Šentilja pa do Gevgelije jedino Srbi ostali zarobljeni u istom. Da bi jedino Srbi (bar takva slika se stvara u medijima i raznoraznim botovskim centrima, kontrolisanim od zapadnih ambasada i tzv. NVO), da bi dakle jedino Srbi rado žrtvovali po prvorođeno dete, samo kad bi Slovenci i Hrvati pristali da opet žive sa njima u istoj državi.
Pa se u skladu sa tim i ponaša i pravi sistem.
rade.radumilo rade.radumilo 12:57 12.10.2016

Re: Kud ode ustav

"Tamo neki papiri" - u vidu kamenih pločica i papirusa - došli su sa istoka, prvenstveno. Magna karta došla je malo kasnije.


Ali taj trip da su tamo neki papiri važniji od poglavice, e to je došlo sa zapada.

Tek ovo nema veze sa vezom. kakvo crno vraćanje Brozovog vremena, o čemu govoriš uopšte? Vraćao Brozovo vreme tajkunizacijom i rasplamsavanjem nacionalizma?


Ne, tripom vođe da je veliki državnik. Ovo što si naveo su samo neke od posledica njegovog tripa.
rade.radumilo rade.radumilo 13:00 12.10.2016

Re: Kud ode ustav

SM nije vraćao Brozovo vreme


Kad kažem Brozovo vreme mislim na trip da je veliki državnik na svetskoj sceni i gazda na državu.

Upravo AV pokušava restauraciju Brozovog sistema.


Ne on samo pokušava restauraciju svog viđenja Brozovog kulta ličnosti. To je pokušavao i SM.
vcucko vcucko 08:21 11.10.2016

Bauk zvani automobil

Svezi glede narečenih Lada Niva, cela stvar je totalno idiotska i sasvim u skladu sa ovim iz prethodnog komentara, čista zaostavština Brozovog vremena.

Celokupna pravna regulativa SFRJ vezana uz kupovinu i registraciju kola bila je postavljena isključivo po meri zaštite domaćeg proizvođača, u krajnjem Zastave, koja je proizvodila znatno više nego svi ostali zajedno. Ta situacija (ako kupiš uvozni auto srednje klase, moraš državi da platiš još jedan Jugo) se u raznim krajevima SFRJ manifestovala na razne načine.

U zapadnim delovima, predstavljala je jedan od glavnih generatora mržnje. Prosečan kupac automobila u Ljubljani ili Rijeci bio je ubeđen (plus pumpan medijski) da on, kad kupi Bembaru ili Mecu, dadžbinama hrani onog u plavom mantilu iz Zastave i njegovu porodicu. Pa je Tuđman zacementirao svoju vlast za vjeki vjekov kad je jednostrano dozvolio uvoz polovnjaka. Ljudi su to slavili po ulicama više nego rezultate referenduma

U Srbiji, kao i u svemu, na auto-tržištu je stvoren paralelni univerzum vaćarenja države na bilo koji način. Registracija na invalide, u Rumuniji, BiH, donacije - sve i svašta samo da se izbegnu sumanute dadžbine. U tom svetlu treba gledati i navedene odredbe zakona o donacijama. Preživeli relikt pošlosti.

Naravno, dok stoji u zakonu, mora da se poštuje. Isto tako, neko mora (zašto ne i autor, u poziciji je, svakako više od mene) da pozove vlast da sklanja te gluposti iz zakona, da se ne sramoti i tamo gde ne mora.
tetkino tetkino 08:43 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

Нажалост, кад покушаш да поштујеш прописе у овој држави деси се да:

а) не можеш да урадиш нешто што би било логично да може да се уради и што пише да може (али увек недостаје тај још један папир)
б) траје толико да те прође воља да било шта урадиш
ц) кошта толико да је редован пут 3 пута скупљи од илегалног + казна + мито

Оно што ми немамо је култура удруживања зарад исправке нелогичних прописа - уместо тога и грађани и држава се сложе да игнорише спорне законе/одредбе.

И онда грађани крадуцкају а држава...
freehand freehand 09:24 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

tetkino
Нажалост, кад покушаш да поштујеш прописе у овој држави деси се да:

а) не можеш да урадиш нешто што би било логично да може да се уради и што пише да може (али увек недостаје тај још један папир)
б) траје толико да те прође воља да било шта урадиш
ц) кошта толико да је редован пут 3 пута скупљи од илегалног + казна + мито

Оно што ми немамо је култура удруживања зарад исправке нелогичних прописа - уместо тога и грађани и држава се сложе да игнорише спорне законе/одредбе.

И онда грађани крадуцкају а држава...

STandardna situacija kad jaka četvorka zbog napisanog postaje tanka dvojka zbog mašenja teme.
Pobogu, ovde je reč o vlasti koja je pet godina potpuno neupitna u svojoj snazi i stabilnosti. Pet godina može da popravlja, menja, dograđuje i iz temelja zida šta hoće u državi a on ase bavi muljanjem, prtljanjem i siledžijskim drndanjem mozga, i to uz osmeh.
highshalfbooze highshalfbooze 09:25 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

vcucko
Isto tako, neko mora (zašto ne i autor, u poziciji je, svakako više od mene) da pozove vlast da sklanja te gluposti iz zakona, da se ne sramoti i tamo gde ne mora.

Poverenik svakako nije u poziciji više od bilo kog običnog građanina, a nije ni dužan, da predlaže izmene zakona koji nisu u vezi sa zaštitom ličnih podataka i informacija od značaja.
Svaki građanin može da učini inicijativu prema načinu opisanom na ovom LINKU
A može i da lobira poslanike ili partije za izmene / donošenje zakona obećavajući glasove grupacije koju zastupa, ili u zamenu za neke šuškave koferčiće.
vcucko vcucko 09:28 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

tetkino

Оно што ми немамо је култура удруживања зарад исправке нелогичних прописа - уместо тога и грађани и држава се сложе да игнорише спорне законе/одредбе.

И онда грађани крадуцкају а држава...

Da, a upravo zato: ima li pogodnijeg subjekta da pokreće pitanja besmislenih zakona od poverenika za javnost informacija? Ili onaj zaštitnik građana i tako neke funkcije.

Bar u nekom mom naivnom svetu
freehand freehand 09:30 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

vcucko
tetkino

Оно што ми немамо је култура удруживања зарад исправке нелогичних прописа - уместо тога и грађани и држава се сложе да игнорише спорне законе/одредбе.

И онда грађани крадуцкају а држава...

Da, a upravo zato: ima li pogodnijeg subjekta da pokreće pitanja besmislenih zakona od poverenika za javnost informacija? Ili onaj zaštitnik građana i tako neke funkcije.

Bar u nekom mom naivnom svetu

Naravno da ima. Stranke, poslanici, poslanički klubovi, strukovna udruženja.
Poverenik za materiju koja mu je u opisu posla.
vcucko vcucko 09:36 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

highshalfbooze

Poverenik svakako nije u poziciji više od bilo kog običnog građanina, a nije ni dužan, da predlaže izmene zakona koji nisu u vezi sa zaštitom ličnih podataka i informacija od značaja.
Svaki građanin može da učini inicijativu prema načinu opisanom na ovom LINKU
A može i da lobira poslanike ili partije za izmene / donošenje zakona obećavajući glasove grupacije koju zastupa, ili u zamenu za neke šuškave koferčiće.

Nisam pravnik i ne pišem u tom fazonu. Naravno zahvaljujem na svakoj vrsti pravne pouke i pomoći
Nekako mi se čini (a ne tvrdim da sam u pravu) da su poverenik ili zaštitnik i tako neke funkcije koje su (bar u teoriji) nadstranačke, da su dakle oni u odličnoj poziciji da pokrenu inicijative tog tipa. Iz više razloga, mislim bespotrebno je obrazlagati zašto.
Freedom of Information Freedom of Information 09:40 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

ima li pogodnijeg subjekta da pokreće pitanja besmislenih zakona od poverenika za javnost informacija? Ili onaj zaštitnik građana i tako neke funkcije.

Bar u nekom mom naivnom svetu

Da pratite aktivnosti poverenika našli bi samo na njegovom sajtu www.poverenik.rs mnoštvo informacija o inicijativama za izmene i dopune propisa iz oblasti u kojima deluje a koje je izvršna vlast ignorisala. Ne bi trebalo da je problem zamisliti koliko bi sluha imala prema inicijativama u vezi sa oblastima za koje je potpuno nenadležan.
A u normalnom svetu nadzor nad primenom zakona pa shodno tome i iniciranje promena je osnovna nadležnost ministarstava i Vlade. A nije previše očekivati da se istim problemima bave i poslanici i nadležni odbori parlamenta.
highshalfbooze highshalfbooze 09:47 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

Naravno zahvaljujem na svakoj vrsti pravne pouke

Ne, ne... nisam nadležan za davanje pravnih pouka. U pitanju je jednostavna informisanost građana o nadležnosti državnih službenika i načinima za ostvarivanje građanskih prava.

Edit: Ispada da državnog službenika koji ima dobru volju da se javno obraća neslužbenim načinom masiramo za koješta, a kada su izbori posmatramo kojekakve kreature koje se kerebeče izgovarajući kojekakve gluposti bez ikakvog smisla i da građani glasaju upravo za te mamlaze.
vcucko vcucko 10:01 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

Freedom of Information

Da pratite aktivnosti poverenika našli bi samo na njegovom sajtu www.poverenik.rs mnoštvo informacija o inicijativama za izmene i dopune propisa iz oblasti u kojima deluje a koje je izvršna vlast ignorisala. Ne bi trebalo da je problem zamisliti koliko bi sluha imala prema inicijativama u vezi sa oblastima za koje je potpuno nenadležan.
A u normalnom svetu nadzor nad primenom zakona pa shodno tome i iniciranje promena je osnovna nadležnost ministarstava i Vlade. A nije previše očekivati da se istim problemima bave i poslanici i nadležni odbori parlamenta.

Verujem i cenim. A eto vam ozbiljan šlagvort za još jednu: preživela glupost u zakonu, koja bespotrebno i nakaradno koči moguće donacije u zdravstvu i sl.

Što se tiče normalnog sveta, valjalo bi definisati isti. Ako mislite ekonomski i društveno-sistemski, a mislite, onda je u pitanju razvijeni svet. Koji zahvata koliko, 15% svetske populacije? 20% u vrh glave. Ali bez jalovih rasprava o definicijama, složićete se da je kod nas većina nabrojanih tu po milosti partijskih lidera (svih!) i da bi se nekako naplatili za lojalnost. Upravo u takvoj situaciji vaša i slične funkcije su idealna baza za inicijative te vrste. Radi se o tome - ko će ako nećete vi?
freehand freehand 10:06 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

Radi se o tome - ko će ako nećete vi?

Ministar? Vlada? Nadležni skupštinski odbor? poslanici? Stranke? zainteresovane institucije i službe? zainteresovani građani?
vcucko vcucko 10:45 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

freehand
Radi se o tome - ko će ako nećete vi?

Ministar? Vlada? Nadležni skupštinski odbor? poslanici? Stranke? zainteresovane institucije i službe? zainteresovani građani?

Baba i deda, drum i šuma.
Naravno oni. Teorija.
Praksa: Ministar? Vlada? Nadležni skupštinski odbor? poslanici? Stranke? zainteresovane institucije i službe? - svim nabrojanima da prostiš vođa (vođe!) drži (drže!) jaja u krckalici. I jedva čekaju da stisnu.
Zainteresovani građani uglavnom tumaraju gde stignu ne bi li preživeli do sledeće nedelje.
U tom odnosu snaga, poverenik, zaštitnik... jesu u najizglednijoj situaciji da pokrenu inicijativu.
I ne vidim svrhu u ovom nadgornjavanju. Ako ti nešto znači, notiraj: vcucko ti potvrđuje da je ova vlast nešto najgore što je zadesilo Majku Zemlju otkad se Lusi uspravila. Srećan?
A sigurno nisi idiot koji ne shvata da upravo o takvom rezonu i pišem. Ali ako te veseli, ajde...
freehand freehand 10:50 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

Zainteresovani građani uglavnom tumaraju gde stignu ne bi li preživeli do sledeće nedelje.
U tom odnosu snaga, poverenik, zaštitnik... jesu u najizglednijoj situaciji da pokrenu inicijativu.
I ne vidim svrhu u ovom nadgornjavanju. Ako ti nešto znači, notiraj: vcucko ti potvrđuje da je ova vlast nešto najgore što je zadesilo Majku Zemlju otkad se Lusi uspravila. Srećan?
A sigurno nisi idiot koji ne shvata da upravo o takvom rezonu i pišem. Ali ako te veseli, ajde...

Ne znam šta će ti takav ton i odakle ta insinuacija o mom zadovoljstvu, al ok. Ako tebe to veseli.
Suština je da treba da pokušaš da treba da razumeš da je suština u tome da građani treba da preduzmu sve da nateraju institucije da rade, a svaljivati sve - čak i dobronamerno - na Poverenika i zaštitnika - prilično je neozbiljno. Pokušaj samo da zamisliš šta im, u stvari, tovariuš na grbaču, koliki je to posao i šta bi, kad bi se prihvatili da budu narodni advokati opšte prakse bilo sa njihovim pravim i osnovnim poslom i nadležnostima.
vcucko vcucko 11:29 11.10.2016

Re: Bauk zvani automobil

freehand

Suština je da treba da pokušaš da treba da razumeš da je suština u tome da građani treba da preduzmu sve da nateraju institucije da rade, a svaljivati sve - čak i dobronamerno - na Poverenika i zaštitnika - prilično je neozbiljno. Pokušaj samo da zamisliš šta im, u stvari, tovariuš na grbaču, koliki je to posao i šta bi, kad bi se prihvatili da budu narodni advokati opšte prakse bilo sa njihovim pravim i osnovnim poslom i nadležnostima.


Kad već bistrimo politiku u ovu butigu, čitam da zaštitnika pominju kao ozbiljnog kandidata neke pretpostavljene ujedinjene opozicije za predsedničke izbore. A ne možeš poreći da dotični (bar malkice ) tako i nastupa. Znači nisu ni oni imuni na mesijanstvo

Šalu na stranu, to o čemu pišeš (odgovorni građani koji pokreću inicijative, kontrolišu vlast itd) to je nama sada i ovde blisko i izgledno taman koliko i ona planeta, navodno puna života, u sazvežđu Proxima Centaury, ona o kojoj NASA nešto javlja ovih dana. Nema ovde ništa bez jake ličnosti koja će da povuče i koje će da se plaše, ni u politici ni u poslu... uostalom znaš to i sam. Ako smatraš da to može da se promeni u dogledno vreme nekom konkretnom akcijom neke konkretne grupacije, poštujem. Ali kažem nikad, možda ni tad.
tyson tyson 11:12 13.10.2016

Srbija danas

Vladajuća garnitura u Srbiji, na svim nivoima, ne ponaša se i ne šalje poruku da je dozvoljeno kršenje "glupih" zakona, već sasvim jasno stavlja do znanja da zakoni apsolutno ne važe za vlast, osobe iz vlasti, i njima bliske ljude i pravna lica.

Čak sam uveren da, pored lične ipartijske koristi, to rade namerno ne bi li građanima stavili do znanja da su svemoćni i da se stoga ne preporučuje nikakav otpor bezakonju, protest, jer je unapred osuđen na neuspeh.

Ta poruka, uostalom, vrlo konzistentno i iz istih razloga se šalje i autoru bloga kao instituciji.

U tom smislu Srbija danas sve više i nezaustavljivo uzima oblik onoga što se nekada zvalo "istočnjačka despotija", gde su pravo, pravda i apsolutna vlast bili u rukama vladara i njegovih doglavnika.

Samo nekoliko primera:

- Protivzakonito rušenje objekata u Hercegovačkoj ulici u Beogradu, i ponašanje policije i tužilaštva u vezi sa tim.

- Bespravna gradnja tri kuće od strane predsednika države i njegova dva sina u Beogradu, na području gde je svaka gradnja izričito zabranjena, te ponašanje svih državnih organa umešanih ili nadležnih za taj slučaj.

- Zastarevanje procesa protiv Bogoljuba Karića, osobi čiji su najbliži rođaci poslanici u Skupštini sa liste SNS, uključujući srdačan susret predsednika države sa Karićem kao licem sa važeće poternice države Srbije.

- Oslobađajuća presuda Stanku Subotiću Canetu za šverc i preprodaju cigareta, osobi bliskoj vrhu vlasti i finansijeru SNS.

Primera ne bezbroj. Stoga ne treba da čudi da i gradska vlast ne haje za propise sopstvene države, znajući da ih za kršenje ama baš niko neće goniti, kao što ne čudi što premijer savetuje građanima da arbitrarno sprovode neku svoju pravdu ako se osete pogođenim, zaržavajući naravno pravo da za to goni samo one koje vlast odabere.

A mediji se pri tom takođe ponašaju sasvim u skladu sa doktrinom "pokornu glavu sablja ne seče" koju vlast sugeriše građanima, na taj način se dodatno stavljajući u službu udruženog zločinačkog poduhvata. Samo danas, a jedva je podne, B92 je podanički objavio već četiri "vesti" o izjavama Tomislava Nikolića datih jednom te istom prilikom, kao u vreme Staljina ili Broza; izaziva gađenje.

EDIT: Sedam "vesti" o Nikolićevim izjavama do sada na B92 u jednom danu. Za proliv.
rade.radumilo rade.radumilo 11:52 14.10.2016

Re: Srbija danas

EDIT: Sedam "vesti" o Nikolićevim izjavama do sada na B92 u jednom danu. Za proliv.


Primer: 6:15 - 7:37

urbana_gerila urbana_gerila 12:20 13.10.2016

dozvoljeno!


nobelovac!


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana