Ljudska prava

Izvinte, al ja moram opet!

zilikaka RSS / 04.10.2016. u 15:18

Juče je u banatskom selu Jaša Tomić pao ringišpil.

 getty_rf_photo_of_man_napping_at_work.jpg 

 Naravno da su na njemu bila deca i puka je sreća što je samo četvoro lakše povređeno. 

Iz izjave majke jednog deteta može se čuti kako su policija i hitna pomoć brzo došli.
Takođe smo imali priliku da saznamo da dotični ringišpil nije nikako bio kontrolisan, a čak su kontaktirali neki institut koji je rekao da kontrolu i izdavanje dozvole praktično i ne vrše za takve objekte, jer oprema nije standardizovana.
Naravno, da bi vršio   kontrolu moraš da imaš kriterijum po kojem nešto prihvataš ili odbijaš, a ringišpili, kažu, kod nas nisu predmet standarda. Istina, ništa lakše nego preuzeti strane standarde, što se inače i radi, al očigledno u ovom slučaju nema interesne grupe da to pokrene.

Za ilustraciju koliko svakog ko bi trebao da bude nadležan zapravo svečano zabole, govori i podatak koji smo uspeli da saznamo.
U prethodnom sličnom slučaju    http://blog.b92.net/text/22195/Paklena-voznja/ , iste godine je okončan pravosnažni postupak protiv vlasnika ringišpila, koji je za rad bez dozvole kažnjen sa 30 hiljada dinara, a za opšte ugrožavanje bezbednosti na 6 meseci zatvora, uslovno na godinu dana.
Tužilaštvo nije poteglo pitanje odgovornosti opštinara kojima je ringišpil bez dozvole radio ispred nosa. Takođe nije pomenut uzrok pada, tehničko stanje, nepostojanje bilo kakvih kontrola.
Ovom prilikom su vesti iz Jaše tek stidljivo procurele jer logično otvaraju niz pitanja.

Dakle, niti smo igde makli nit koga zabole kako da nam deca ne gube glave. Bar ne na ringišpilima.



Komentari (30)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

srdjan.pajic srdjan.pajic 17:17 04.10.2016

hvala zili

Sad ja moje dete, kad dođem u Srbiju, neću više da vodim u luna park, ili ako povedem, ću prvo da tražim da mi pokažu dozvolu za rad i dokaz o redovnoj inspekciji postrojenja. Naravno da će da me otreraju u p*** lepu materinu, ali se onda neće od mog novca leba najesti, i još ću da napravim scenu pred drugim roditeljima. U nadi da će i oni da slede moj svetao primer, pošto su, jelte, interesna grupa, u smislu da ih interesuje da im se dete ne povredi na dotrajalom ringišpilu bahatog i neodgovornog vlasnika.

A pazi ovo: ringišpil na ljudski pogon:





(nisam smeo da im tražim dozvolu za rad, jači su od mene )
(dodatak: baš me interesuje šta će na ovaj pad ringišpila Vučić da kaže, sigurno se time bavi celo prepodne).
zilikaka zilikaka 17:36 04.10.2016

Re: hvala zili

Pajke, nit ti imaš pravo da tražiš papire, nit verovatno papira ima.
Eto, pre tri godine bila dreka da se ova oblast uredi a sad čujemo da je sve leglo uz najmanje prašine.

A za Vučića...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:06 04.10.2016

Re: hvala zili

Pajke, nit ti imaš pravo da tražiš papire, nit verovatno papira ima.


Imam ja pravo da tražim papire, ako dozvola za rad nije uredno istaknuta na kućici prodavca žetona, ali možda oni nemaju obavezu da mi pokažu. No, s obzirom na nauređenost oblasti, kako ti kažeš, i moju mogućnost izbora gde će dete da mi se igra, kao i uzbunjivački kapacitet koji posedujem, njima je u interesu da me uvere da je sve ok i da se deca mogu bezbedno igrati na tom objektu.

Poenta ovog mog šaljivog (u pokušaju) komentara je da roditelji treba da prestanu da se ponašaju kao da ih je država rodila i brine se o njima na svakom koraku, već da svemu pristupe sa tradicionalnim, i u ovom slučaju nesumnjivo korisnim nepoverenjem. Barem u ovom tranzicionom periodu u kome se nalazite, kad stvarno nikom ne možeš da veruješ, i uzdaš se u tuđ zdrav razum, brigu, i dobre nemere.

(evo, vidim da smo preda i ja manjeviše na istoj misli)
arianna arianna 18:45 04.10.2016

Re: hvala zili

njima je u interesu da me uvere da je sve ok



Gršiš! Njima je jedini interes kako da zarade pare i nema dalje.

Evo jedan slučaj lunaparka.... tata je lokalna protuva, koji je u Italiji radio jedno vreme na "crno" i tamo sa nekog otpada pokupio lunapark za male pare, obzirom da je isti, davno izbačen iz upotrebe, najverovatnije zbog zastarelosti i nekog standrada koji više nije ispunjavao. Taj lunapark je bio neviđena atrakcija deci i njihovim roditeljima, naročito po manjim mestima i seoskim vašarima, gde je dotični tata seljakao svoj vozno-zabavni park. Napisah "tata", zato što mu je sin, inače bivši učenik jedne specijalne škole, glavni majstor i monter. Pa ko ima petlju da pusti dete u zabavni park, neka mu je sa srećom.

Šta raditi? Mislim da nije rešenje da ukinemo i zabranimo baš sve zabavne parkove. Rešenje treba tražiti u uređenju ove obalasti, u smislu tehničke ispravnosti i bar nekog uslova za posedovanje lunaparkova, ringišpila itd, osim novca.... npr neka srednje tehnička škola, tako da vlasnici mogu sami da servisiraju (igračke, automobličiće, ljuljaške, štagod) i neka obavezna godišnja tehnička kontrola od strane ovlašćenih lica.


Predlog....pokrenuti narodnu inicijativu građana za uređenjem ove obasti

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:54 04.10.2016

Re: hvala zili

Gršiš! Njima je jedini interes kako da zarade pare i nema dalje.


Svima nama je to u interesu, i upravo o tome pričam: taj interes je poluga koju roditelji imaju u svojim rukama, jelte? Barem dok Vučić ne donese dekret da svi roditelji imaju zakonsku obavezu da svoju decu dovode na ringišpile i troše količinu para koju je, po njegovom nalogu, sračunao ministar Vujović, a koja garantuje oporavak srpske privrede u predviđenom roku.
arianna arianna 19:06 04.10.2016

Re: hvala zili

Svima nama je to u interesu, i upravo o tome pričam: taj interes je poluga koju roditelji imaju u svojim rukama, jelte? Barem dok Vučić ne donese dekret da svi roditelji imaju zakonsku obavezu da svoju decu dovode na ringišpile i troše količinu para koju je, po njegovom nalogu, sračunao ministar Vujović, a koja garantuje oporavak srpske privrede u predviđenom roku.


Sve to stoji ali ima roditelja i "roditelja". Daju detetu 200 din i pošalju ga iz kuće, pa ko se kako snađe. Biti roditelj ne znači nužno i biti zreo za tu ulogu.

srdjan.pajic srdjan.pajic 19:28 04.10.2016

Re: hvala zili

Sve to stoji ali ima roditelja i "roditelja". Daju detetu 200 din i pošalju ga iz kuće, pa ko se kako snađe. Biti roditelj ne znači nužno i biti zreo za tu ulogu.


Ok, u pravu si, ne može se svima na ovom svetu pomoći.
zilikaka zilikaka 22:24 04.10.2016

Re: hvala zili

arianna
njima je u interesu da me uvere da je sve ok



Gršiš! Njima je jedini interes kako da zarade pare i nema dalje.

Evo jedan slučaj lunaparka.... tata je lokalna protuva, koji je u Italiji radio jedno vreme na "crno" i tamo sa nekog otpada pokupio lunapark za male pare, obzirom da je isti, davno izbačen iz upotrebe, najverovatnije zbog zastarelosti i nekog standrada koji više nije ispunjavao. Taj lunapark je bio neviđena atrakcija deci i njihovim roditeljima, naročito po manjim mestima i seoskim vašarima, gde je dotični tata seljakao svoj vozno-zabavni park. Napisah "tata", zato što mu je sin, inače bivši učenik jedne specijalne škole, glavni majstor i monter. Pa ko ima petlju da pusti dete u zabavni park, neka mu je sa srećom.

Šta raditi? Mislim da nije rešenje da ukinemo i zabranimo baš sve zabavne parkove. Rešenje treba tražiti u uređenju ove obalasti, u smislu tehničke ispravnosti i bar nekog uslova za posedovanje lunaparkova, ringišpila itd, osim novca.... npr neka srednje tehnička škola, tako da vlasnici mogu sami da servisiraju (igračke, automobličiće, ljuljaške, štagod) i neka obavezna godišnja tehnička kontrola od strane ovlašćenih lica.


Predlog....pokrenuti narodnu inicijativu građana za uređenjem ove obasti


E, baš si opisala prototip tih što se bave ringišpilima, kao i načina na koji do njih dolaze i kakoih "održavaju".
Prvo poredjenje koje mi pada na pamet su liftovi.
Zamislite kad bi takvima poverili ekspoataciju i održavanje liftova.

Jasno je da i posle ovog niko dupetom mrdnuti neće, nego nama ovakvima je negde poso i da drečimo gde i kako možemo.
...uzgred, Inženjerska komora bi bila pravo mesto odakle bi morala da krene inicijativa, al tamo se isto odavno usmrdelo.
predatortz predatortz 17:28 04.10.2016

Krivci

Krivaca je mnogo. Kompletan sistem kontrole je maglovit, nedorečen i ostavlja dosta prostora za sivu zonu.

Ipak, najveći krivci za ovakve slučajeve su roditelji.
Mislim, život svog deteta poveriš nekom mandovu sa pet zuba u glavi, koji 'upravlja' nekakvom skalamerijom!

zilikaka zilikaka 17:40 04.10.2016

Re: Krivci

Krajem avgusta su kod nas Dani piva. Znaš kako kod nas u kući izgleda rasprava gde se sme ići?!
Ove godine priznajem da sam u nemoći zbog uzrasta rekla sebi: "valjda neće".
predatortz predatortz 18:01 04.10.2016

Re: Krivci

zilikaka
Krajem avgusta su kod nas Dani piva. Znaš kako kod nas u kući izgleda rasprava gde se sme ići?!
Ove godine priznajem da sam u nemoći zbog uzrasta rekla sebi: "valjda neće".


Zabluda je da roditelji klincima treba da razvijaju samo poverenje u ovo ili ono. Na vreme im, dok su mali, treba razviti i nepoverenje spram nekih stvari, ljudi i pojava.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:12 04.10.2016

Re: Krivci

Na vreme im, dok su mali, treba razviti i nepoverenje spram nekih stvari, ljudi i pojava.


Tačno. Ali ima tu i paradoks. Ja sam ubeđen da niko ne veruje u dobre namere i poštenje tamo neke Hilari Klinton, ali će svoje rođeno dete svejedno da pusti na ringišpil koji radi pod krajnje sumnjivim okolnostima. Meni je taj fenomen neobjašnjiv.

nikvet pn nikvet pn 18:48 04.10.2016

Re: Krivci

predatortz
Mislim, život svog deteta poveriš nekom mandovu sa pet zuba u glavi, koji 'upravlja' nekakvom skalamerijom!


Дабре, дошо циркус у град па ме звали на интервенцију; завршим и гледам мандове са пет зуба како склапају кружну трибину за гледаоце, брррр.... Газда са златним зубима даје ми карте за децу; фала лепо, не воле моја деца циркус.
rade.radumilo rade.radumilo 21:36 04.10.2016

Re: Krivci

ali će svoje rođeno dete svejedno da pusti na ringišpil koji radi pod krajnje sumnjivim okolnostima. Meni je taj fenomen neobjašnjiv.


Znam lika koji je svojoj ćerci, za položeni vozački, kupio polovna kola (čitaj krša):
- Dobro sam prošao, moram još kočnice, vešanje i desnu štopaljku da sredim, ali sad nemam para. Kad budem imao.
Bog/sudbina/univerzum joj sačuvali glavu tih nekoliko meseci.
rade.radumilo rade.radumilo 21:36 04.10.2016

Re: Krivci

...duplo
sasaminijature sasaminijature 18:14 04.10.2016

Zasto izvinjenje!?!

Da je srece da se ovde sto vise objavljuju svi propusti i gluposti kojima smo okruzeni.

Sto kaze Balasevic; ne ne stari moj krivi smo mi...

Ovaj napaceni narod se predao, nikakvih protesta nema, anestezirani svojim problemima i smecem koje im po vasceli dan serviraju ljudi su zaboravili da se bune, udruzuju, kritikuju..

Evo danas nam je napisao Poverenik koliko je sve daleko otislo. Toliko su se osilili da se vise i ne obaziru...

Hvala ti sto si ovo objavila.
zilikaka zilikaka 18:39 04.10.2016

Re: Zasto izvinjenje!?!

Blog je nastao kao neposredna reakcija ne toliko na vest o dogadjaju koliko na saznanje da je onaj prethodni platio kaznu kolko bude dobar dnevni pazar, i to je sve.
Koliko se sećam, tad je jedno dete bilo teško povređeno i ležalo u komi.
Način na koji je tužilaštvo postavilo stvari pre svega govori o tome da se ovde takve stvari nikad neće urediti.
Ono što nam decu čuva je što se u tehnici uvek ide debelo iznad granice izdržljivosti materijala.

I ne mislim da će ikom pasti na pamet da nešto promeni, nego bar da se čuje...
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:49 04.10.2016

Re: Zasto izvinjenje!?!

Ono što nam decu čuva je što se u tehnici uvek ide debelo iznad granice izdržljivosti materijala.


Ne baš uvek, pogotovu ako je u pitanju made in china, nastojanje da se proizvodna cena održi miniminalno mogućom. Cena održavanja je posebna priča. Sad, taj neki vlasnik ringišpila je, moguće, napravio neku računicu, koja sadrži i "neće valjda" faktor. Ringišpil košta toliko, održavanje ovoliko, meni dođe dvaes tries komada dece dnevno, prvo podeljeno s drugim plus neka zaradica = cena žetona, da li to roditelj može da plati? Verovatno ne može. Znači, glavni krivac su - opet roditelji, koji ne zarađuju dovoljno, da bi se ovom vlasniku isplatilo da bude uspešan preduzetnik u industriji zabave.


zilikaka zilikaka 19:15 04.10.2016

Re: Zasto izvinjenje!?!

U kalkulaciju ubaci stavku zakupa prostora, koja je vrlo značajna.
To su slatke pare koje verovatno uzme lokalna samouprava, mada znam i za par slučajeva gde ceo vašar naprave u porti, jar ni oni nisu gadljivi na dinar.
Inspektori ako i postoje, gotovo sigurno dobiju signale da mnogo ne talasaju jer para jako treba.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:33 04.10.2016

Re: Zasto izvinjenje!?!

zilikaka
U kalkulaciju ubaci stavku zakupa prostora, koja je vrlo značajna.
To su slatke pare koje verovatno uzme lokalna samouprava, mada znam i za par slučajeva gde ceo vašar naprave u porti, jar ni oni nisu gadljivi na dinar.
Inspektori ako i postoje, gotovo sigurno dobiju signale da mnogo ne talasaju jer para jako treba.


Ubacio. To onda našu "polugu" čini samo većom. Jer ako nema nas, roditelja, da dovedemo dete, da kupimo žeton, cela ta finansijska konstrukcija se ruši. Sad, ok, unapred pristajem na to da ove davače zakupa verovatno zabole da li će tu da bude ringišpil, kladionica, buvlja pijaca, ili nešto četvrto. Ali cenim, ringišpil na kome može i moje dete da izgine vala neće.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:16 04.10.2016

Re: Zasto izvinjenje!?!

za par slučajeva gde ceo vašar naprave u porti, j


pa vašari po selima su se ranije uglavnom i odigravali u porti, bar kod nas južno od save i dunava.
ili ako selo nema crkvu ispod velikog "obrednog" hrasta, najvećeg u kraju, koji je opet i služio kao crkva tj. za svadbe i sahrane.
al dobro, mi gedžovani smo ti u dubini duše još uvek pagani

edit:

ima nešto (čuj nešto!) između nas slovena i hrastova, evo šta kažu braća ukrajinci:



Діброва - dubrava, hrastova šuma, hrastovina
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:26 04.10.2016

Re: Zasto izvinjenje!?!

.
zilikaka zilikaka 22:35 04.10.2016

Re: Zasto izvinjenje!?!

Nemoj da me navlačiš na tanak led.
Ako napravim bilo kakvu paralelu, doleteće HCM da se isteruje na temu sela tamo i sela vamo.
A na konkretnom primeru se vidi da je ovaj problem podjednako rasprostranjen.
Nego, interesantno da ni pre trigodine nije bilo ni jedne privatne inicijative il zahteva za odštetu od strane roditelja povredjene dece.
Onda su cimali neku učiteljicu da je glavni krivac.
Možda zato.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:52 04.10.2016

Re: Zasto izvinjenje!?!

doleteće HCM da se isteruje na temu sela tamo i sela vamo


Normalno.
Kad su naša lepša, funkcionalnija i starija :)
nim_opet nim_opet 19:24 04.10.2016

Ehm....

Ajde, ali iskreno, dal' je iko verovao da ce se ova oblast urediti pre tri godine kad je prethodni ringispil pao? Mislim, i ako jeste, na osnovu cega? U mom starom kraju, mislim sigurno od 2000 a mozda i koju godinu ranije, stoji luna-park na zelenoj povrsini. Prebacen tu, posto ga je druga opstina izgleda izbacila, pa covek presao ulicu (bukvalno, ulica deli dve opstine, sa obe strane velika zelena povrsina), preneo autice/ringispile i sta jos ne...i eto, radi i dalje. Levu ruku mogu da dam da niti ima kakvu dozvolu jer se povrsina pod parkom menja kako stigne, pa ponekad zapreci pesacke staze, ponekad ne, ponekad jer se valjda napravi blato, prebaci po koji rekvizit na drugi deo zelenila itd, niti da iko kontrolise tehnicku ispravnost ili bilo sta drugo. Racune, fiskalne i sve to....da se ne lazemo, niti izdaje, niti neko ocekuje da ce da iste dobije :)
zilikaka zilikaka 19:35 04.10.2016

Re: Ehm....

Bilo je reči da će se ta oblast tehnički regulisati.
E, pošto za početak treba da se formira ekspertska grupa koja ima zadatak da prelozi koji standar usvojiti. Rad u tim grupama se ne plaća pa ljudi neće da rade. Posebno zato şto i u zavodu za standardizaciju imaš onoliko zaposlenih.
tess tess 19:33 04.10.2016

..

i piše fino da se selo Jaša Tomić nalazi na nadmorskoj visini od 81 metar i da je nekih 10 kilometara zapadnije selo Krajišnik.

Pogledam, pročitam, saznam..

:)
zilikaka zilikaka 19:37 04.10.2016

Re: ..

Eto radosti učenja zemljopisa...
tess tess 19:42 04.10.2016

Re: ..

I ne samo to, da i selo imaju, nego kakva istorija i promjena naziva - a tek jedno selo. Hmm.

p.s. Nije mi namjera da remetim temu o kojoj nemam šta reći, bi mi čudan naziv sela Jaša. Toliko. Laku noć.
nim_opet nim_opet 20:33 04.10.2016

Re: ..

zilikaka
Eto radosti učenja zemljopisa...

a sto je lepa katolicka crkva. Ne vidim slike pravoslavne na vikipediji, ali pise da katolicka propada, steta.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana