Budućnost| Društvo| Ljudska prava| Obrazovanje| Roditeljstvo

Majko Evropo, oče Strazburu! Hir aj kam, hir aj gou!

tasadebeli RSS / 07.09.2016. u 11:34

 Kako sam proveo letnji raspust

 

 

 

 

 „Како сам провео распуст - никога не треба да занима. Ово је моја лична ствар, као што је и лето - моје лично време за одмор, и не морам за то полагати рачуне у овом саставу.

Треба да се поштују људска права! Ако добијем кеца из овог састава, онда ћемо се, драга моја наставнице, видети у Суду за људска права у Стразбуру.

Добићете позив од њих, а ја ћу већ бити тамо у вези другог посла. Којег - и то је моја лична ствар и никог не треба да занима".

 

LINKLINKLINK - Zelena učionica 

 

Ljubi ga majka tako pametnog!
Ljubi ga majka tako pametnog!
Kako biste vi ocenili ovaj satav? 

Da li biste ga uopšte ocenili?

Šta biste napisali kao svoj komentar ispod sastava? 

Šta biste rekli tom svom učeniku koji vam donese ovakav sastav na ovakvu temu?

(Učeniku petog razreda osnovne škole, da ne smetnemo sa uma.)

Šta biste rekli roditeljima tog svog učenika?

O čemu biste razmišljali kada biste imali ovakav slučaj pred sobom? 

 I na kraju, ali ne i najmanje važno, kako biste se vi osećali kao nastavnik/nastavnica u toj situaciji? 

Atačmenti



Komentari (359)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 10:25 08.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

Тема је васпитавање деце.


Ja svoje momke vaspitavam da slobodno misle, da se ne plaše da koriste mozak. A te teme sa školjkama, srcićima, cvetićima, leptirićima... koje obeležavaju početak svake školske godine - mislim da je vreme da odustanete od njih i tražite način da od klinaca izvučete malo više kreativnosti. Na svu sreću ukinute su one ideološke Zašto volim Tita i slična nasilja nad zdravim razumom dece.
tess tess 10:34 08.09.2016

Re: Mišljenje

tasadebeli
Hисте читали коментаре, само уводни текст?

Ne znam za Predatortza - ja nisam čitala komentare. Zadržala me Sneža detaljišući, u Japanu.
Тема није овај, вероватно исфабриковани за потребе интернета, задатак.

Тема је васпитавање деце.

Zar - i roditelj koji je napisao tih par preciznih rečenica - Predatortz i ja nismo upravo nešto rekli o vaspitavanju djece?
little_radojica little_radojica 13:16 08.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

izvučete malo više kreativnosti.


Креативност се не извлачи, креативност се испољава. А кад је тема одређена само насловом, небо је граница.
bocvena bocvena 13:48 08.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

radojice, poljupci za tebe. ti si dobar đak i lepo si razumeo lekciju u petom osnovne:)


predatortz predatortz 14:32 08.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

little_radojica
izvučete malo više kreativnosti.


Креативност се не извлачи, креативност се испољава. А кад је тема одређена само насловом, небо је граница.


Kreativnost se, Radojice, podstiče. Ne sputava se dosadnim temama. Nebo nije granica ako te veċ u petom uče da funkcionišeš po nekom šablonu.
bocvena bocvena 14:53 08.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

pošto smo svi (a deca posebno) kreativni i sposobni da tu kreativnost iskažemo kroz jezik, npr.?
shodno tome, sva deca su rođeni pisci, samo je tema problematična?
ili, dalje i bliže, čak i oni manje kreativni, uz kreativnu temu će postati kreativni?

eh, ja se nadam da će moj đak petak do kraja razreda napokon naučiti da samostalno sastavi pet ljudskih rečenica na bilo koju temu. i pazi čuda, to nema nikakve veze ni sa mnom ni sa njegovim profesorima. sam je, brate, nekreativan:) ako budemo imali sreće, to drljanje po nizu: opis, doživljaj, emocija, esej na slobodnu ili književnu temu će ga osposobiti za pisano bavljenje nekom drugom naukom, ali teško da će ikad biti pisac.

a i ne mora.
little_radojica little_radojica 16:32 08.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

bocvena
radojice, poljupci za tebe. ti si dobar đak i lepo si razumeo lekciju u petom osnovne:)




Хвала, где би ми крај био да сам имао тако добру и посвећену библиотекарку!
bocvena bocvena 16:37 08.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

vojvodo, serdaru, 100 eura:)
predatortz predatortz 18:18 08.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)


Re: Mišljenje (je kao dupe...)
pošto smo svi (a deca posebno) kreativni i sposobni da tu kreativnost iskažemo kroz jezik, npr.?


Pošto nismo, držimo se poznatog terena. Sunce, raspust, more, livada cvetna puna razdragane dečice...
Zašto išta menjati?
Ok!
bocvena bocvena 20:34 08.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

ako pričamo o ranom opismenjavanju od prvog do četvrtog razreda - da. vežbaš opis na onom što vidiš jer ti je najbliže i poznaješ leksiku. to što je to tebi smor je normalno, njima je po prvi put i ne znaju to da rade. nije ni lako. treba da sklopiš pisanje (motorika plus slova), kompoziciju, rečenicu i sliku. uzmeš i emotivno-kognitivni nivo i ne možeš da pišeš eseje o slobodi, ali možeš o svojoj ulici, komšiji, baki, raspustu, video igricama, znmajevima i junacima...o tome i čitaš u čitankama i u lektirama, odatle učiš nove reči, pa možeš da okitiš svoje opise i stvarne ili izmišljene događaje.

nema preskakanja stepenica.

u srednjoj ćeš o ljubavi, slobodi, mržnji, ako voliš da se ispovedaš, ispovedaćeš se, ako voliš da kontriraš, biće tema i za to, a učićeš da pišeš i CV, molbu, poslovno pismo...ne znam kako niko od vas nije čuo da se to radi u srpskim školama.

teme i metode se osavremenjuju, proces učenja je uvek isti.

i u njemu su neki brži, bolji i kreativniji od drugih.
predatortz predatortz 08:11 09.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

ako pričamo o ranom opismenjavanju od prvog do četvrtog razreda - da. vežbaš opis na onom što vidiš jer ti je najbliže i poznaješ leksiku.


Imam u kući dva komada takvih. Došli su iz škole sa istovetnom porukom:

Jeb'o ih raspust, da ih jeb'o! Sad opet moram da pišem kako sam ga proveo. Ceo čas smo samo o tome pričali, sad moramo da o tome pišemo.

Da, i jedan klinac iz razreda plakao jer su ga drugi zezali što nije bio nigde.
Misli li neko i o takvoj deci, njihovim osećanjima, kad ih suočava sa ovom all inclusive generacijom?
Misli qrac moj!
principessa_etrusca principessa_etrusca 08:20 09.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

Вероватна грешка учитеља ако је нагласак био на ГДЕ је неко био, уместо ШТА је радио, научио, прочитао,...

За то зезање немам коментар.

Овде где ја живим, ефикасна мера кажњавања је 'задржавање': сви напољу на одмору, ти сам у учионици, или задржавање од сат времена после школе, сви отишли кући, а ти опет сам у учионици.
tess tess 08:56 09.09.2016

Re: Mišljenje

Men' se čini da je ovom Tasinom tekstu naglasak: Skorojevići i Strazbur.


Taso, nisam još uvijek pročitala komentare. Hm, kad bih se nakanila - to bi bili prvo Principessini i Maksini. I opet ne bi bilo ništa od mene "ni mrdnula lutka nije".
Što? Pitaš me - što ništa od mene?
Eh što.
Principessa ima širinu mudrosti i elokvencije u nautičkim miljama, Maksa duhovitosti isto tako pomnožena x puta sa onih 1852 metra...ima problem - mnogo širine škodi, Taso. Kako? Prepuste me samoj sebi i lutanjima i odgovorima i snatrenjima i op, ne udavim se no isplivam kao delinkvent. Razumiješ?

Imam i životniji dokaz, moj sin da nije fine naravi - a uz labavu i uvrnutu pedagogiju koju ima sa mnom u kući, uz mnogo ponuđenih izbora i preživljavanja - da je sličniji meni, ćudljiviji, davno bi mi imali problema..Kako znam? Pa znam jer sam ja mojim roditeljima bila problematično dijete (i dan danas sam) i učiteljima ne taako primjeran đak - i danas sam ti učo Taso, vidiš da nespremna dođoh na blog, Predatortz isto, dal smo nesavjesni đaci il neotesani Bosanci? - ajde de, znam da i takvih imaš među onima "ljubi ga majka" -
..hm

p.s. Da neko od ovih antifašistkinja ne pomisli kako izigravam hipika po školama sinovim, ma ne, tamo i ne navraćam - zašto? Sad ću da vam kažem - Jedan dan - ima od toga dvije tri godine - shvatim da sam u tim godinama u kojima je bio moj sin već živjela sama, bez mame i tate, kao podstanar - i shvatim da ako mi se nešto desi, umrem na primjer, on ostaje u ovoj državi neiskvaren i sam (moji roditelji su stari, otac mu nije mladić, nema brata ni sestru i etc) i od tad on sve završava sam, sam sebi u školi i đak i roditelj, od tad -  a ni prije toga nisam bila policajac - on mora da razmišlja, postavlja pitanja i nudi nekoliko odgovora, mora da posmatra ljude (djecu i učitelje), društvo, ulicu, naseobinu, drugu navijačku stranu, nacizam, rat tamo daleko, da shvati novac i imati-nemati, krov nad glavom, etc.. Škola nam je, antifašističke moje dame, ova sa pismenim zadatkom o lijepoj umjetnosti i komunizmom u Kini i ekonomijom u Skandinaviji, u drugom planu. Od njega insistiram da razmišlja, i srećna sam da je zdrav i da imamo dobar nekonvencionalan odnos u kući.
I idemo dalje. :)
tasadebeli tasadebeli 09:13 09.09.2016

Re: Mišljenje

tess

Taso, nisam još uvijek pročitala komentare.



Ма нема везе, Тес, ја само хтедох да тебе и Преду усредсредим на тему часа.

То ти је оно из Тито и ја:

"Зоране, дете, где гледаш!!!"




Men' se čini da je ovom Tasinom tekstu naglasak: Skorojevići i Strazbur.



Да.

У две речи, то је то.

И брига за будућност, наравно.

Јер ће данашњи мали људи врло брзо постати велики људи, а ми нећемо стићи ни да се окренемо и кукаћемо онда што смо силно време изгубили на глупости уместо да мало размислимо какав ћемо то производ добити као последицу свог односа према васпитавању када смо у улози родитеља и наставника.

i shvatim da ako mi se nešto desi, umrem na primjer, on ostaje u ovoj državi, neiskvaren i sam



Иди бре, Тес, језик прегризла!

Али не могу рећи да ниси у праву за то што си написала.

То и јесте суштина.

Ни ми такви какви смо, ни наша деца, нисмо замрзнуте слике у времену.

Нити ћемо ми бити вечно млади родитељи (и наставници), нити ће наша деца вечно бити деца.
bocvena bocvena 09:14 09.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

ja odustajem. pošto izgleda jedino moje dete nije plakalo zbog olinkluziva i pisalo o raspustu, a ništa mi ne bi smetalo i da jeste. i beskrajno sam besna što su svi drugi prosvetari dobili 3000 nečega osim mene!

bibliotekice moja, hir aj kam, hir aj go:)
predatortz predatortz 09:20 09.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

ja odustajem. pošto izgleda jedino moje dete nije plakalo zbog olinkluziva i pisalo o raspustu


Nisu plakala ni moja deca, ali nečija jesu.
A o raspustu su pisali i jedan i drugi bandit. Jedan je treći, drugi četvrti. Ako treba, fotkaću radove.
Pa mi je malo smešno da istu temu obrađuju u trećem, četvrtom, a vidimo iz Tasinog teksta da se to radi i u petom.
Atomski mrav Atomski mrav 09:30 09.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

Pa mi je malo smešno da istu temu obrađuju u trećem, četvrtom, a vidimo iz Tasinog teksta da se to radi i u petom.

Meni se čini da sam taj sastav pisao bar 5 - 6 puta u osnovnoj školi. I svi su sastavi bili manje-više isti. Uvod - jedva sam dočekao leto jer je tada lepo i toplo vreme, dani su dugački i ne ide se u školu. Razrada - bla, bla, bla - gde si bio, šta si radio (ovde moraš da izmišljaš kako ne bi pisao isto kao i prošle godine i to sve treba da izgleda autentično i zanimljivo a pritom upakovano onako kako učitelj/nastavnik zahteva). Zaključak - leto je moje najomiljenije godišnje doba. Sastav napišeš najkrupnijim mogućim slovima kako bi ispunio normu (stranica i po, zavisi od toga u kom si trenutno razredu), paziš da ne napraviš neku krmaču ako moraš da pišeš pennkalom i "uši" na listu i to je to.
tasadebeli tasadebeli 09:30 09.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

bocvena

bibliotekice moja, hir aj kam, hir aj go:)










И само још да те подржим у овоме:


nema preskakanja stepenica.

u srednjoj ćeš o ljubavi, slobodi, mržnji, ako voliš da se ispovedaš, ispovedaćeš se, ako voliš da kontriraš, biće tema i za to, a učićeš da pišeš i CV, molbu, poslovno pismo...ne znam kako niko od vas nije čuo da se to radi u srpskim školama.

teme i metode se osavremenjuju, proces učenja je uvek isti.

i u njemu su neki brži, bolji i kreativniji od drugih.






јер суштина свега овога и јесте


ako budemo imali sreće, to drljanje po nizu: opis, doživljaj, emocija, esej na slobodnu ili književnu temu će ga osposobiti za pisano bavljenje nekom drugom naukom, ali teško da će ikad biti pisac.



Лако ћемо за писце.

Њих је увек било, има их фала богу, а и биће их.

Него, шта ћемо са писменошћу и описмењавањем?

Као што рекох већ једном, школа ту служи не само да се науче сва слова азбуке, него и да се покуша да се научи да се она ставе у неку смислену целину.


a i ne mora.



А барем смо покушали...

Било би крајње лицемерно да не покушамвамо, а после да се жалимо и да кукамо на неписменост око себе.
tess tess 10:00 09.09.2016

Re: Mišljenje

Ни ми такви какви смо, ни наша деца, нисмо замрзнуте слике у времену.

U ponedeljak ujutro nosi novine iz sandučeta "Vidi ovo molim te, satirično", pokazuje naslovnu stranu - slika Pape i ikona Majke Tereze i mnoštvo ljudi radosnih.. a ispod tekst -  nevezan za temu dana tj sliku - o usponu AfD u Njemačkoj.

Sutra - za vikend - ćemo potražiti naslovne strane novina s kraja 1930. - dogovorišmo se.

E, to je to Taso.
Nije on starmali da sjedi ko neki čiča i brine kako da plati stan, već da shvati (ne)materijalno, da shvati recimo šta je vrenje štampe il društva (eno Alselone čojek odrasto nije čuo za vrenje srpskog jezika:), i da razmišlja i ima odgovore (nema veze ako ga vode u ćorsokak, sve je bolje od automatskog pilota).
Zar ne?
:)
tasadebeli tasadebeli 10:01 09.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

predatortz

Na svu sreću ukinute su one ideološke Zašto volim Tita i slična nasilja nad zdravim razumom dece.



Мислиш, Предо, да је то бесповратно укинуто?

И ја се надам.

Иначе, замисли мене да деци у учионици причам о коњу званом Путко...



tasadebeli tasadebeli 10:03 09.09.2016

Re: Mišljenje

tess

i da razmišlja i ima odgovore (nema veze ako ga vode u ćorsokak, sve je bolje od automatskog pilota). Zar ne? :)



little_radojica little_radojica 10:33 09.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

najomiljenije


И онда овако упрскаш на крају

Не знам за вас, али ја сам скоро увек имао више тема на писменом, а три професора српског сам имао. Буде нека фиксна, нека слободна и лектира, можда понекад само буде једна, али не сећам се да су се годинама наметале исте теме без икаквог избора.
У основној нас је подстицала да пишемо дневник (као домаћи преко лета). Онда само прелиста без читања да види да ли смо писали. Па и то је нека форма корисна за развој стављања мисли на папир.

Едит: сад погледам у Правопис и постоји исправан облик "најволети"
За "најомиљенији" не стоји ништа експлицитно, можда то и може? Ајмо лингвисти
alselone alselone 15:05 09.09.2016

Re: Mišljenje

Principessa ima širinu mudrosti i elokvencije u nautičkim miljama

Da, odlični komentari na ovu temu (kao i na mnoge druge), mogao bih ih glat potpisati.
tess tess 18:54 09.09.2016

Re: Mišljenje

alselone
Principessa ima širinu mudrosti i elokvencije u nautičkim miljama

Da, odlični komentari na ovu temu (kao i na mnoge druge), mogao bih ih glat potpisati.

:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 19:02 09.09.2016

Re: Mišljenje (je kao dupe...)

Nisu plakala ni moja deca, ali nečija jesu.


A ima li krivice do roditelja te dece koja plaču?
Ne zato što nemaju para da im obezbede letovanje, nego što nemaju pameti da decu odgaje tako da nemanje para za skupa letovanja ne smatraju tragedijom.

Previše se pojednostavljuju stvari kad se kaže, deca gledaju drugu decu i prihvataju njihove modele ponašanja, njihove vrednosti, njihove stavove.

Ima toga naravno, ali svako dete valjda u tu sredinu stiže i sa nekim svojih stavovima, koje nosi iz kuće.
Nije, a ako jeste to je greška roditelja, dete koje stiže u neku sredinu neispisana tabla, na koju mamini i tatini sinovi i ćeri ispisuju šta im je volja.

Previše se minimalizuje uloga roditelja a preuveličava uloga društva.
To je najlakši izgovor, nisam kriv ja što mi je dete takvo, krivo je društvo, a deca samo u to gledaju.

Nešto slično sam nekad rekao jednoj ovdašnjoj blogerki, koja je okrivila drugu decu što njeno kvare, a ona se do zla boga naljutila i to shvatila kao uvredu.
Pisalo se o tome.

angie01 angie01 19:30 08.09.2016

izgleda da moram i ovo:)))

pisanje se uci- barem se ucilo u moje vreme,...a i kako vidim po belom svetu,...vec sam jednom rekla, da je tamo napolju, pisanje eseja merilo pismenosti,...pa tako postoje i kursevi za pisanje istog- za odrasle, koji vec svoje diplome, inzinjera, menadzera, ovg/onog vec imaju,...casovi pocinju iscrtavanjem grafickog formulara- da to tako nazovem-vizuelnog koncepta, iz koga je esej sastavljen, koji bi trebalo po uputstvima popuniti:).

znaci, nema brige za talentovanu decu, oni ce svoj talenat da iskazu- a i njih treba podsticati, usmeravati, pokazati im mogucnosti,

za ove druge- pokazati model, najednostavniji,...imamo temu,...da bi poceli nesto o njoj, moramo da je uvedemo, znaci uvod, sta on podrazumeva i sta mora da zadovolji,( tri ptimera, sa razlicitim nacinom pristupa, a svi jednostavni, jedan bukvalan, jedan neformalan, jedan sa nekom zackoljicom, iscekivanjem,

pod dva, usli smo, sada razrada toga o cemu govorimo, koji su tu koraci, pravci i sta mora da se zadovolji- opet tri razlicita primera, jednostavna- desavanje, kulminacija, razresenje,....

zakljucak- sta sve on moze biti, kako najefikasnije u odnosu na temu zaokruziti rad, da l nekom poukom, da l osecanjem,....opet tri primera, najednostavnija, a razlicito resena,

e, kad to uvezbaju- idemo dalje na oslobadjanje striktnih pravila, gde se i tako zadovoljavaju trazeni parametri.

vezbe u sklapanju efektnih recenica- to je samo sistem, koji svako moze da nauci, pa kad usvoji, idemo na kreativniji nacin,....

primeri, primeri, primeri,

malo takmicenje- sa nagradama,....i tako...deca ne vole ono sto ne razumeju i ne znaju, kada im se pokaze da to nije neki bauk i moze biti zanimljivo, lepo i doneti sastisfakciju:)...ceo se pristup menja.
maksa83 maksa83 22:54 08.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

vezbe u sklapanju efektnih recenica- to je samo sistem, koji svako moze da nauci, pa kad usvoji, idemo na kreativniji nacin,....

... ukidanjem pet slova alfabeta.


Valjda ti je jasno da ja NIKAD neću odustati.
krkar krkar 23:11 08.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

... ukidanjem pet slova alfabeta.


Ona bi i sa 5 slova briljirala
angie01 angie01 23:49 08.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

Valjda ti je jasno da ja NIKAD neću odustati.



principessa_etrusca principessa_etrusca 07:28 09.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

Essay writing for dummies?

Анђо, мислим да нијеси морала јер писање есеја и писање састава из српског су двије различите ствари.

Док се у есеју излаже и расправља идеја или став, и он има форму у коме су три споменута дела, прво најава о чему ће се писати, затим писање о најављеној теми и коначно, кратко сумирање онога што је речено, писмени задатак "Како сам провео лето", не следи тај модел. У случају да се ради о есеју, писмени задатак би изгледао можда овако: "у наредном задатку ћу говорити како сам добро провео лето и радио xyz", затим следи детаљније обавештавање о хуz, и коначно, "као што сам најавио, у овом есеју сам испричао како сам током лета радио xyz и демонстрирао да сам добро провео лето".

Писмени задатак "Како сам провео лето" је, за разлику од есеја, мали покушај књижевног изражавања који може дa нас уведе у причу у сред среде, нпр. овако: "море је тог дана било веома мирно".

(Наравно, Тасина реч је коначна.)
angie01 angie01 07:41 09.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

Мислим да нијеси морала јер писање есеја и писање састава из српског су две различите ствари.


mis'im, i sta sad reci na ovO!!!...:)))
freehand freehand 08:10 09.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

angie01
Мислим да нијеси морала јер писање есеја и писање састава из српског су две различите ствари.


mis'im, i sta sad reci na ovO!!!...:)))

Ćutanje je zlato?
Jukie Jukie 16:32 09.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

U Americi đaci imaju lekcije (nastavne teme) o pisanju nekoliko različitih vrsta eseja.
Naš sastav na temu "Leto", "Jesen", "Zima" je štancovanje onoga što smo svi već čuli, i deca i nastavnici. Ne postoji pet načina da napišeš sastav o godišnjem dobu:
a) pada lišće, pravimo ajvar, jedemo grožđe, opet smo u školi sa drugarima, sve je lepo
b) o tugo golema, odlaze nam laste, opada nam lišće, srce mi se cepa
c) ono iz serije Prijatelji:
-napisala sam šest pesama o samoubistvu moje majke i jednu o Snešku Beliću; koju želite da vam otpevam?
(svi uglas)-Hajde onu o Snešku Beliću
-I made a man with the eyes of coal
and smile so bewitching
I went to get the carrot
and then I saw
my mother lying dead in the kitchen
st.jepan st.jepan 16:38 09.09.2016

.

.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:44 09.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

Naš sastav na temu "Leto", "Jesen", "Zima" je štancovanje onoga što smo svi već čuli, i deca i nastavnici.


Не знам колико се пажње у српским школама обраћа на употребу клишеа, али ако рециклираш уобичајене фразе, то би аутоматски требало да искључи петицу.

Са друге стране, оно што је клише за тебе или мене, не мора да буде за једног петака.
st.jepan st.jepan 16:58 09.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

"Leto", "Jesen", "Zima"

Bila u nekoj čitanci, valjda za drugi ili treći, otprilike ovakva pričica:
Neki debilko se oduševljava letom kao najlepšim dobom godine, a tata mu kaže da to odmah zapiše. Onda dolazi jesen, pa zima, pa proleće, debilko se svakim od tih godišnjih doba jednako oduševljava, i hvali ih u svojim sastavima kao najlepša. Na kraju, otac mu kaže da sve što je tokom godine pisao odjednom pročita, i debilko se, dabome, zastidi.


angie01 angie01 21:31 09.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

Ćutanje je zlato?


da, pa verovatno,....narocito kada je isforsirana glupost u pitanju, ignor je najbolje resenje,( iako kapiram da nisi to hteo da mi kazes:).

(jer sam esej u svom komentaru pomenula kao primer, da svaka vrsta pismene forme moze da se nauci,...pri tome esej isto kao i pismeni rad, zadovoljava formu, uvod, razrada i zakljucak, i pri tome i pismeni sastav moze da se napise u formi eseja,( iako je moj predlog dat potpuno nevezano za esej), narocito ako tema podrazumeva neko licno vidjenje, stav i razmisljanje, ili ono sto mi zovemo lektira- mislim na sastav o nekom knjizevnom delu, je u stvari esej iz knjizevnosti...te je pe objasnjenje kako se esej pise, krajnje netacna iprovizacija,....jer on moze imati razne oblike izrazavanja,... ,npr, svaka novinarska kolumna je esej, jer izrazava licni stav i razmisljanje autora o nekoj problematici.)
emsiemsi emsiemsi 11:27 11.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

maksa83
vezbe u sklapanju efektnih recenica- to je samo sistem, koji svako moze da nauci, pa kad usvoji, idemo na kreativniji nacin,....

... ukidanjem pet slova alfabeta.


Valjda ti je jasno da ja NIKAD neću odustati.

И немој !
Енџи је недавно написала да је била лепа док је била млађа. Ако је то истина, мора бити лепа и сада када мије млађа.
Лепота је непролазна.
emsiemsi emsiemsi 11:32 11.09.2016

Re: izgleda da moram i ovo:)))

Jukie
U Americi đaci imaju lekcije (nastavne teme) o pisanju nekoliko različitih vrsta eseja.
Naš sastav na temu "Leto", "Jesen", "Zima" je štancovanje onoga što smo svi već čuli, i deca i nastavnici. Ne postoji pet načina da napišeš sastav o godišnjem dobu:
a) pada lišće, pravimo ajvar, jedemo grožđe, opet smo u školi sa drugarima, sve je lepo
b) o tugo golema, odlaze nam laste, opada nam lišće, srce mi se cepa
c) ono iz serije Prijatelji:
-napisala sam šest pesama o samoubistvu moje majke i jednu o Snešku Beliću; koju želite da vam otpevam?
(svi uglas)-Hajde onu o Snešku Beliću
-I made a man with the eyes of coal
and smile so bewitching
I went to get the carrot
and then I saw
my mother lying dead in the kitchen

Ниси у праву !
Lionsgate Lionsgate 23:20 08.09.2016

Prosvetari

Pre par meseci ovde smo raspravljali povodom trik pitanja na opstem testu u vezi paralelnog otpornika. Tu smo se raspisali o svemu pomalo a prijatelj Tasa je mene napao zasto mi se dete upisuje u njegovu bivsu gimnaziju a napusta je posle par dana zbog selidbe u inostranstvo.

Da obavestim Tasu da smo danas probali da ispisemo dete iz te gimnazije i da nismo uspeli jer mamlaz koga je neki jos veci mamlaz postavio za direktora te skole negde 'ladi jaja i ne dolazi na posao vec u drugoj nedelji skolske godine.

Tasina bojazan da ce neko dete biti osteceno time sto ce moje zauzeti njegovo mesto jer ni ne namerava da ozbiljno ide u tu skolu (iako je to mesto svojim uspehom zasluzilo, mislim na moje dete) je bila neopravdana. Naime, svako odeljenje u gimnaziji umesto 30 ucenika koliko je predvidjeno upisnim kvotama ima 31 ili 32 ucenika a pride, umesto 10 odeljenja su upisali 11 odeljenja prvaka, sto sveukupno daje cak 45 ucenika preko predvidjenog broja prvacica, ili cak 15% vise. E sad sto zli jezici u kasabi kazu da svako dodatno mesto moze da se unovci za 3000 komada evropske valute, ja u to ne bih poverovao, gde bi nasi vrli prosvetari tako nesto uradili...
tasadebeli tasadebeli 08:09 09.09.2016

Re: Prosvetari

Lionsgate

a prijatelj Tasa je mene napao zasto mi se dete upisuje u njegovu bivsu gimnaziju a napusta je posle par dana zbog selidbe u inostranstvo.


Da obavestim Tasu da smo danas probali da ispisemo dete iz te gimnazije i da nismo uspeli jer mamlaz koga je neki jos veci mamlaz postavio za direktora te skole negde 'ladi jaja i ne dolazi na posao vec u drugoj nedelji skolske godine.



Јавни ми када се директор наше бивше гимназије врати са "стручног усвршавања".

(Можда је човек отишао са све секретарицом пут Копаоника или Таре на стручно усавршавање о новим прописима и подзаконским актима у образовању?)

Углавном, јавни ми када успете да испишете дете из наше бивше гимназије.

Наиме, имам ја једно дете у фамилији које је ту извисило за упис, па да га некако пребацим из ове средње стручне школе у којој депресивно тавори свој мали животић ево већ после првих недељу дана од почетка школске године јер је желело да упише гимназију.

Па да моје дете ускочи на упражњено место које остаје иза твог детета после исписивања...

Разумеш већ даљи ток догађаја?

Наши смо, што би рекао Емси.


Tasina bojazan



Ма пусти моју бојазан, ја сам само обичан наставник који ни најмање не учествује у доношењу закона и прописа у образовању.

(Јавна расправа о законима и прописима у образовању се међу просветарима обично одвија тако што ти у уторак предвече доставе подебљи материјал са захтевом да им своје мишљење вратиш у среду рано ујутро јер се жури страшно са доношењем закона и прописа да бисмо се ускладили са бла, бла, бла,...)


Моја бојазан ту је потпуно ирелевантан фактор.


Naime, svako odeljenje u gimnaziji umesto 30 ucenika koliko je predvidjeno upisnim kvotama ima 31 ili 32 ucenika



Пиши пријаву просветној инспекцији. Крше прописе. Све што је преко 30.

Инспекција је дужна да изађе на терен по свакој пријави.

Рецимо, врло су ажурни када излазе на терен по гомилама и гомилама пријава због јединица на поправним испитима у средњим школама.

(Ето, пре недељу дана су у једној средњој школи поништили једну јединицу на поправном испиту и наложили понављање испита јер предметни професор није писменим путем обавестио разредног старешину, са којим иначе свакога дана седи у зборници и свакодневно причају о тој деци, да дотични ученик не долази на допунску наставу.

Јбг, мора писменим путем да се извести колега разредни старешина јербо је он можда глув, па није чуо када му је предметни професор ко зна колико пута рекао да дотични ученик не долази на допунску наставу.

А изгледа да је и родитељ малко наглув и вероватно неписмен јербо није уопште реаговао када му је разредни старешина говорио и писао дописе да његово дете уопште не долази на допунску наставу.

Али се зато родитељ нагло описменио када је требало да напише пријаву инспекцији.

Иначе, прецизна евиденција о часовима допунске наставе са присуством или одсуством појединих ученика се води у посебним дневницима који постоје само за то у школама.)

Па пошто инспекција увек нађе разлог за поништавање поправног испита, испит се понавља унедоглед све док се овима у школи читав случај не смучи и не доведу професоре из других школа (њихове су потрошили, нема толико професора колико има поновљених поправних испита) који коначно упише ту јебену двојку.

Па тако дете на крају баладе упише наредну годину средње школе у децембру.

Милина.

umesto 10 odeljenja su upisali 11 odeljenja prvaka,



Вероватно су за то добили дозволу Министарства јер тешко да читаво ново одељење може бити уписано без те дозволе.

Али зато Министарство укида нека одељења по средњим стручним школама без икаквог образложења иако су та одељења јако добро функционисала као пилот пројекти, имали су своје спонзоре и сви свршени ученици су после матуре одмах имали посао јер је јагма за таквим профилима.

Ето тако ти то, мој друже, функционише у српској просвети.



EDIT:


А ако се којим случајем као просветни радник жалиш на неправилности у раду просветне инспекције, онда ти допис у којем се твоја жалба одбацује као неоснована потписује исти онај инспектор на кога си се и жалио.


Мањификооооо!!!



angie01 angie01 08:12 09.09.2016

Re: Prosvetari

Јавни ми када се директор наше бивше гимназије врати са "стручног усвршавања".

(Можда је човек отишао са све секретарицом пут Копаоника или Таре на стручно усавршавање о новим прописима и подзаконским актима у образовању?)



Lionsgate Lionsgate 15:21 09.09.2016

Re: Prosvetari

Dete je danas ispisano ali nisam siguran da je mesto slobodno jer razred i na ovaj nacin ima 31-og djaka.

Ali kako je to danas izgledalo, u 8.05h hodnici puni ucenika, tek po koji profesor je vec u ucionici, neki tek ulaze u zgradu. Od administrstivnog odoblja nikog, samo dezurna ucenica sedi ispred. Nema ni direktora, ni zamenika, ni sekretara, ni administrativnog radnika. Devojcica, dezurni ucenik, kaze da administrativac dolazi na posao u 9.00h... cek, cek, a juce u 13.00h je vec nije bilo na poslu. OK, jasno mi je, drzavni posao, pa pride radnici u prosveti ali zar im premijer nije dao primer ranog i tacnog dolaska na posao, zar nije zaveo red u svim javnim sluzbama? No posle kafe u obliznjem kafeu, dokotrlja se i do tih 9.00h a onda se pojave na poslu i svi koji tamo primaju neveliku (ali za ovaj nivo koji sam video precenjenu) prosvetnu platu, mic po mic, izroni i obrzac za ispis, popuni se i to, potpise i direktor koji samo sto ne drzi premijerovu fotografiju u kabinetu (znate i on je bio nas djak, zabole me, bio sam i ja, verovatno i bolji od njega mada to ne sme da se kaze). I ispisnica gotova, u 10.00h, posle samo jedan dan i 2 sata cekanja, straobalno dobro vreme za 8 reci koje je neko uneo hemijskom olovkom u obrazac Sluzbenog glasnika.

Uzgred, u vreme kad si ti isao u tu gimnaziju, direktor Ceda je u 8.00h stajao na ulaznim vratima te skole i ljubazno pitao ucenike i njihove nastavnike zasto su dosli pa kad dobije odgovor da su dosli na cas kratko im kaze da je cas vec poceo i da ne mogu da ga prekidaju a da se mogu pojaviti na sledecem, za 45min.

Edit.
Ove godine je za upis u tu gimnaziju trebalo 85 poena, znaci upisivali su se vrlodobri djaci. Nije mi jasno kakvi djaci su bili tih 45 preko spiska, nadaju li se njihovi roditelji da oni mogu regularno zavrsiti tu skolu i upisati fakultet...
Jukie Jukie 16:40 09.09.2016

Re: Prosvetari

Lionsgate
Od administrstivnog odoblja nikog, samo dezurna ucenica sedi ispred. Nema ni direktora, ni zamenika, ni sekretara, ni administrativnog radnika. Devojcica, dezurni ucenik, kaze da administrativac dolazi na posao u 9.00h... cek, cek, a juce u 13.00h je vec nije bilo na poslu. OK, jasno mi je, drzavni posao, pa pride radnici u prosveti ali zar im premijer nije dao primer ranog i tacnog dolaska na posao, zar nije zaveo red u svim javnim sluzbama?

Mnoge škole danas imaju 0,25 ili 0,5 ili 0,75 sekretara ili administrativnih radnika, jer je broj zaposlenih skresan (umesto da skrešu razne komisije za mlaćenje prazne slame), tako da ta četiri sata možda jesu sve što će joj biti plaćeno na ime radnog vremena
Lionsgate Lionsgate 16:57 09.09.2016

Re: Prosvetari


Mnoge škole danas imaju 0,25 ili 0,5 ili 0,75 sekretara ili administrativnih radnika, jer je broj zaposlenih skresan (umesto da skrešu razne komisije za mlaćenje prazne slame), tako da ta četiri sata možda jesu sve što će joj biti plaćeno na ime radnog vremena


Pazi kad se niko od administrativnog osoblja ne pojavi do 9.00h, nije rec samo o administrativnom radniku, tu je i direktor, njegov zamenik, sekretar skole.. a posto ova gimnazija broji preko 1200 djaka cisto sumnjam da su administrativcu dali 0.50 radnog vremena. Uostalom, skoli je radno vreme od 8.00h bez obzira na fond radnih sati zaposlenih.
tasadebeli tasadebeli 09:58 10.09.2016

Re: Prosvetari

Lionsgate

Dete je danas ispisano ali nisam siguran da je mesto slobodno jer razred i na ovaj nacin ima 31-og djaka.



Јбг!


Инспекцијооооооо!!!


Ali kako je to danas izgledalo, u 8.05h hodnici puni ucenika, tek po koji profesor je vec u ucionici, neki tek ulaze u zgradu.



А зашто ја имам утисак да ти мени нешто пребацујеш за данашњи општи јавашлук у Земунској гимназији?


a onda se pojave na poslu i svi koji tamo primaju neveliku (ali za ovaj nivo koji sam video precenjenu) prosvetnu platu,



А право да ти кажем, има нас у просвети који и боље свирамо него што смо плаћени.

Али никако да направе у просвети тај неки прецизни механизам који ће раздвојити жито од кукоља. Праве га већ деценијама, али никако да га направе.

Па зато још увек у српској просвети (мада, колико чујем, у Србији је иста ситуација и у другим браншама) имаш десет магарића који вуку терет за стотину њих.

И сви имају исте плате.

Социјална уравниловка.

Логично, сви због те уравниловке у просвети имамо једнаке мале плате јер нас је свеукупно много, а колач који се дели није толики.

Због тога је, рецимо, моја Кума, наша другарица из генерације, матурирала са нама у Земунској, која је почела ту да ради као професор још давних деведесетих, после пар година рада у нашој гимназији побегла из просвете иако је створена за профанку исто као и ја и моја жена. Оно, брате, бог нас је такве дао... Али, све је то лепо, међутим од љубави се не живи у овоме свету и ја потпуно разумем моју Куму.

Читав проблем почиње онда када уместо моје Куме, наше другарице из генерације, жене у срцу и души професорке, тада, дакле још од деведесетих, у Земунску гимназију примају некога ко каже:"

Не могу они мене тако мало да плате колико ја могу мало да радим."

Е, сад, пресликај ову моју причу на хиљаде и хиљаде таквих случајева као што је моја Кума у последњих 25 година и добићеш одговор зашто данас у српској просвети још увек имаш много више оних који не раде него оних који раде свој посао.

И све то што је моја Кума и наша другарица из гимназије прошла 1992. ја гледам у српској просвети и данас, у 2016.

Четврт века, брате, ја то гледам око себе.

И нервирам се. Неки пут ми дође да заплачем, а плачем само када сам немоћан да било шта учиним и да променим стање ствари.


Теши ме једино што сам за ових мојих 25 година у просвети барем научио да не дозволим да ти нерадници мене, једног од магарића, опструирају у ономе што радим школи.

Сад сам већ по годинама и радном искуству ушао у ону фазу када такве ликове отерам одмах у пизду материну и наставим да радим свој посао.






EDIT: А и ово што ти испричах... И то је, ваљда, нека ствар васпитања... 'Бем ли га...


Uzgred, u vreme kad si ti isao u tu gimnaziju, direktor Ceda je u 8.00h stajao na ulaznim vratima te skole



Сећам га се, како га се не бих сећао!

Свакога јутра ме је ударао по рукама и викао:"Вади руке из џепова, како то тако непристојно улазиш у школу са рукама у џеповима!"

Како год, друже, без обзира на твој одлазак, ипак се надам да ћемо имати прилике да понеки пут заседнемо у Фамилији.

А за две године ето нама и обележавања 35 година матуре у тој јадној Земунској гимназији која је данас спала на те ниске гране на којима је (85 бодова! ).
Lionsgate Lionsgate 19:27 10.09.2016

Re: Prosvetari

Sine Taso ne prebacujem ja tebi nista, i ti i ja smo suvise sitni srafovi da u opstem javasluku koji je u Srbiji mozemo uticati na bilo sta. Javasluk i rasulo je u svim oblastima, nije prosveta toliko losa a npr. zdravstvo, javna preduzeca ili recimo sudstvo odlicno. Izneo sam samo primer koji sam sam proziveo u zadnja dva dana u jednoj od nasih skola a ta skola pretpostavljam nije ni bolja ni losija od proseka u Beogradu.

Kad nesto pokusas da ispravis u ovakvom pogresnom sistemu pre ces ispasti Don Kihot nego pametan covek, ispasces taj magarac koji vuce kola puna kamenja.

Ja i jutros sedeo tamo na Keju, uobicajeno drustvo, pilot, Petricic, bivsi gimazijalci..
tasadebeli tasadebeli 00:16 11.09.2016

Re: Prosvetari

Lionsgate


Kad nesto pokusas da ispravis u ovakvom pogresnom sistemu pre ces ispasti Don Kihot nego pametan covek, ispasces taj magarac koji vuce kola puna kamenja.



Да, знам... И апсолутно си у праву.

Ал' кад су ми већ такве карте подељене, не могу још и да се секирам због тога.

Ће одиграм најбоље што могу са тим што имам.

И то му је то.

А то што кукамо и ти и ја?

То ионако више нико овде у Србији и не чује.


Ja i jutros sedeo tamo na Keju, uobicajeno drustvo, pilot, Petricic, bivsi gimazijalci..



rade.radumilo rade.radumilo 11:12 09.09.2016

Jedna drugačija situacija u dva slučaja

Slučaj I
- Kolega treba dete da upiše u privatni vrtić u BG. U kući je frka, jer dete nije odviknuto od pelena i moraju sad, na silu, dete odviknuti od pelena u kratkom vremenskom periodu. Dete jedva napunilo dve godine.

Slučaj II
- Bivši kolega se odselio u UK. U svoj toj gužvi oko njegovog prebacivanja, kućenja, prebacivanja porodice itd. dete je napunilo 4 godine i dalje nosi pelene. Upisuje dete u vrtić i njih dvoje odlaze na razgovor:
- Znate, mi imamo jedan ozbiljan problem sa ... -
- Koji?
- Pa eto, nismo ga još odvikli od pelena.
- Kako je to problem?
- Ne razumem?
- Gospodine, vaša obaveza je samo da kupujete pelene.

PS. Dete iz druge priče je samo naučilo da koristi nošu, u roku od mesec dana, posmatrajući drugu decu.
little_radojica little_radojica 12:11 09.09.2016

Re: Jedna drugačija situacija u dva slučaja

Највероватније норматив.
Никакав проблем мењати пелене догод дете не научи на ношу ако имаш довољно људи за то. Кад их немаш, због разлога (лоша организација, ограничен буџет,...), онда се праве такви компромиси.
Да ли знаш можда који је однос дете/васпитач у случају I и случају II, мислим да би било занимљиво, нарочито јер је у питању приватно обданиште у БГ?
principessa_etrusca principessa_etrusca 13:25 09.09.2016

Re: Jedna drugačija situacija u dva slučaja

- Gospodine, vaša obaveza je samo da kupujete pelene.

Да ли је пријатељ рекао нешто о цени?

Ево колико месечно кошта једно "боље" лондонско забавиште (где вероватно не би примили дете од четири године које носи пелене јер имају сасвим довољно оних који не носе, вероватно и "здраву" листу чекања):

3200 фунти за пет јутара недељно (до 12:30 или 12:45)
2200 фунти за четири поподнева недељно (13-15:15, петком не раде)

Не раде за време распуста.

Јасно, то мора да укључи још једну особу (неплаћену или плаћену) која има слободно време у току дана да се брине о детету.

П.С. Стандардна/"обична" обданишта у Лондону, укључујући она која раде дуже да покрију уобичајено радно време, коштају типично од 250-300 фунти недељно, значи од 1100-1300 месечно по детету. Просечна годишња зарада у Лондону је 28000 фунти (бруто), односно око 1800 месечно нето.

Колика је просечна зарада у Београду, а колико кошта обданиште?
rade.radumilo rade.radumilo 14:46 09.09.2016

Re: Jedna drugačija situacija u dva slučaja

Ево колико месечно кошта једно боље лондонско забавиште (где вероватно не би примили дете од четири године које носи пелене јер имају сасвим довољно оних који не носе):

3200 фунти за пет јутара недељно (до 12:30 или 12:45)
2200 фунти за четири поподнева недељно (13-15:15, петком не раде)


Pitanje:
- Koliki je LD vaspitačice u tom vrtiću?
- Da li je u tom vrtiću vaspitačica prinuđena da pored brige o deci, poslužuje obroke, pere sudove i čisti prostorije (što je slučaj u BG privatnim vrtićima)? ili to ipak rade druge osobe.
rade.radumilo rade.radumilo 14:48 09.09.2016

Re: Jedna drugačija situacija u dva slučaja

Колика је просечна зарада у Београду, а колико кошта обданиште?


Privatno obddanište u BG košta između 250 i 450 EUR mesečno. Prosečan LD u Beogradu je reda 350 EUR mesečno.
alselone alselone 18:43 09.09.2016

Re: Jedna drugačija situacija u dva slučaja

Privatno obddanište u BG košta između 250 i 450 EUR mesečno. Prosečan LD u Beogradu je reda 350 EUR mesečno.


Zaboravio si da spomenes drzavne vrtice i subvencije?
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 01:08 10.09.2016

Re: Jedna drugačija situacija u dva slučaja

Jedna drugačija situacija u dva slučaja
Slučaj I
- Kolega treba dete da upiše u privatni vrtić u BG. U kući je frka, jer dete nije odviknuto od pelena i moraju sad, na silu, dete odviknuti od pelena u kratkom vremenskom periodu. Dete jedva napunilo dve godine.


biće da su našli loš privatan vrtić, oni za koje ja znam postupaju kao ovi u drugom primeru.

doduše, ne piše im na vratima ол инклузив, pa ih je možda određenim profilima teže naći.
rade.radumilo rade.radumilo 08:02 12.09.2016

Re: Jedna drugačija situacija u dva slučaja

biće da su našli loš privatan vrtić, oni za koje ja znam postupaju kao ovi u drugom primeru.


Znam i ja privatni vrtić koji kao tako postupa, pa majka dođe po dete posle podne, a oni ni jednom nisu pelenu promenili u toku dana.
rade.radumilo rade.radumilo 08:04 12.09.2016

Re: Jedna drugačija situacija u dva slučaja

Zaboravio si da spomenes drzavne vrtice i subvencije?


Nisam uopšte uzimao u obzir državne vrtiće. To je tek posebna priča.
predatortz predatortz 20:19 10.09.2016

Trol

Čitam neke vesti na portalu 'Jutarnjeg' i primetim kako me žestoko nervira upotreba reči 'srbijanski'. Ima pravo Huči kada kaže da sve zavisi od toga ko je izgovara.
tasadebeli tasadebeli 14:06 11.09.2016

Re: Trol na trol, trola dva

predatortz
Čitam neke vesti na portalu 'Jutarnjeg' i primetim kako me žestoko nervira upotreba reči 'srbijanski'. Ima pravo Huči kada kaže da sve zavisi od toga ko je izgovara.







И онда мене после питају шта сам мислио под тим када кажем "калајевштина"...


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana