Astrologija| Društvo| Eksperimenti u blogovanju

Šta studirati ili šta je sledeći IT

alselone RSS / 27.08.2016. u 12:46

Često me prijatelji i poznanici koji imaju stariju decu pitaju da li da ih usmeravaju ka IT profesijama, koliko je to teško, koliko je perspektivno i što je najvašnije koliko će još biti perspektivno. 

 paper-step-up.jpg

 Kratkoročno gledano IT je apsoutni hit, pogotovo uzimajući u obzir ogroman rast i investicije u veštačku inteligenciju. Ali, koliko još, koliko će još ovaj ogroman rast IT poslova biti aktuelan i kada će ući u zasićenje tj. kada će Indijci i Kinezi obučiti dovoljan broj IT inženjera i srušiti cenu rada na "običnu" kao i u drugim oblastima. 

Srednjeročno gledano, način na koji živimo i radimo drastično će se promeniti u narednih 10 do 15 godina i to će proizvesti veliki broj novih profesija, novih fakultetskih smerova i novih poslova. Deca koja tek treba da upišu srednju školu pa tek zatim fakultet, verovatno će studirati za neku profesiju koja danas ne postoje. 

Zagolicaću samo maštu nekim zanimanjima koja se pretpostavlja da će nastati. 

 1. Dizajner delova tela. Izgubili ste šaku, ruku ili nogu. Ovaj profesionalac uz pomoć specijalizovanog softvera i skenera vašeg tela dizajniraće zakrpu baš za vas.

2. Digitalni arhitekta. Danas su online prodavnice samo dosadni sajtovi sa stranicama prepunim proizvoda. Sa unapređenjem virtuelne realnosti kao i nadograđene realnosti, online prodavnice će postati šoping centri iz snova. Lucidnost i genijalnost arhitekti će tek du moći da dođe do izražaja jer fizika neće predstavljati problem.

3. Savetnik za produženje života. Osoba koja prati poslednja istaživanja u farmaciji, biomedicini itd i pravi plan ishrane, vežbi, suplemenata, lekova, mesta stanovanja, posla itd. samo za vas u cilju značajnog produženja života. 

4. Nano roboti za samopopravljanje. Povredili ste se. Pustite robotića na sebe da uđe pod kožu i pokrpi šta je već potrebno. Imate rak, pustite robotića da uđe u tkiva, identifikuje ponaosob ćelije raka i ubije ih.

 5. Dizajner dece. Želite ćerkicu plave kose i plavih očiju. Nema problema, kako sedanas ide na veštačku oplodnju tako će neko ići na dizajn potomstva. 

6. Licni analizator podataka. Svi mi generisemo gomilu podataka. Od toga kada se budimo, kuda i kako idemo na posao, sta jedemo, koliko trosimo, na sta trosimo, sta oblacimo, gde se oblacimo, gde kupujemo, sta kupujemo, sta pijemo, gde pijemo, koliko putujemo, gde putujemo i tako dalje. Ovo je zapravo jedan licni big data problem. Licni asistent uzeće ove potake, krančovati , optimizovati i dati vam preporuke. 

7. Dizajner nesmrtnonosnih oruzja. Svi su svesni paradoksa sigurnosti, ljudi zele da budu sigurniji, kupuju oruzje, vise oruzja na ulici stvara jos veću nesigurnost. Posao ovog profesionalca je da dizajnira oružja koja povećavaju vašu bezbednost ali i ne ubijaju protivnika pa ne morate u zatvor ako pogrešite. :)

8. Urbani poljoprivrednik. Gradovi su sve veći, ceneI  transporta sve veće, farme sve udaljenije, nepoverenje u industrijsku hranu sve veće. Ovi farmeri uzgajaće vertikalno  sve što vam treba, i to na organski način, samo jedan ćošak od vas. 

 i tako dalje.

Pored IT-ja treba razmatrati sledeće oblasti prilikom izbora profesije

- Farmacija. Način na koji proizvodimo, analiziramo, testiramo i koristimo lekove jednak je od kako su nastali i često je pogrešan. Ovo će se verovatno menjati. 

- Biomedicina. Kombinacija elektronike, fizike, medicine i programiranja. Potpuno novi svet koji se otvara pred nama. 

 - Matematika i kriptovalue. Slično kao i za farmaciju, kriptovalute nude nove nove koncepte u ekonomiji koji deluju veoma primamljivo pogotovo novim generacijama. 

 - Elektroenergetika. Uopšte nije nategnuto ako kažem da će električna energija biti besplatna kroz 10, 15 godina i da će se samo naplaćivati njeno prenošenje i čuvanje. Sa  porastom broja obnovljivih izvora energije i baterija po kućama otvoriće se prostor za nove uredjaje, nove servise, nove algoritme i nova radna mesta.

 I tako dalje.  

 

 



Komentari (315)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 18:56 28.08.2016

Re: Zanimanja

mada bih samo primetio da se zapošljavanje 300 ljudi ne budžetira "do kraja godine", to je čak malo i neozbiljno napisati, mada lepo zvuči).


Ponovo primecujes na nacin na koji ne treba. Imali smo budzet za ovu godinu, deo smo uradili, deo je ostao. Ovo je deo. Pitaj sledeci put, nemoj pretpostavljati jer pretpostavka je majka svakog zajeba.

srdjan.pajic

nad tamo nekim sasvim nebitnim "Pajketom", koji uostalom pojma nema niočemu,

Naprotiv, ja mislim da ti imas pojma vise od mnogih, zato te i cenim kao blogera i strucnjaka, al znam da volis da se inatis jer si Srbenda u dusi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:56 28.08.2016

Re: Zanimanja

Nije sve u parama, kako si primetio gore.


A u odlasku na merdevine, samo da dobacim - jedan naš profa na ETF-u, predavao mi je linearnu elektroniku i još koješta na poznijim godinama, je svoj prvi čas započeo ovako: "Nije bitan novac. Bitna je količina novca. I vi ste ovde došli da biste zaradili pare. Evo kako sam ja zaradio najviše para u svom životu:" i onda nacrta prostu šemu detektora za dim, koji ne koristi americijum, za koji ima patent i koji se prodao u milionima komada (po njegovoj priči, nisam nikad to proverio).

(I još jedan njegov vic, projektovanje digitalnih sistema na 4. godini, tad je fuzzy logic postajao totalno ludilo, mislilo se da će da promeni svet, da bi kasnije džudžuflopnuo manjeviše: dakle, njegovo uvodno objašnjenje šta je fuzzy logic, u vidu stiha: "Ide snaša preko sela, 40% nevesela".
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:57 28.08.2016

Re: Zanimanja

al znam da volis da se inatis jer si Srbenda u dusi.


Ovo odma priznajem bez diskusije. Sve ostalo ne!
alselone alselone 19:17 28.08.2016

Re: Zanimanja

Ovo odma priznajem bez diskusije. Sve ostalo ne!


Emsi bi bio ponosan na nas. Mozda i jeste da ga nisam sakrio pod skripu.
alselone alselone 19:19 28.08.2016

Re: Zanimanja

Eto, samo tolicno, idem da udarim sledeću ruku, jebote da vidiš koji koji sam Mikelanđelo, ali samo dok vučem prave linije, ćoškovi me jebu pa me rasturaju.


Mi smo danas opalili lagano pecanje na dunavcu. Nikakav rad po kuci nije dolazio u obzir. Upecali smo par kedera i bele ribe, pa smo onda dali nekom deki pored nas sto je cekao stuku. Onda je on uvatio jednu pa je to bilo opste veslje.
zilikaka zilikaka 19:57 28.08.2016

Re: Zanimanja

mašinstvo će u budućnosti , svakako, biti znatnije digitalizovano, integrisano sa informacionim tehnologijama, ali zakoni mehanike, otpornozti materijala, dinamike fluida i termodinamike, i dalje će biti fundamentalno potrebni da bi sistemi funkcionisali in vivo.

Upravo tako. Nešto držim da je vrlo teško biti i odličan na IT polju i dovoljno poznavati ove fundamentalne discipline.
A u vezi potrebe za mašinstvom, teško da ona može nestati.
To bi pre svega značilo da niko više neće da se greje i hladi, da neće postojati nikakva procesna industrija. Ni jedna mlekara, cementara, cigljana, rafinerija, ni jedan ozbiljniji kompresor, motor, pumpu neće trebati makar generalno remontovati...
Da ne pričamo o obaveznoj ulozi upravo mašinaca u biomehanici, jer nigde se ne radi tako ozbiljno mehanika kao tamo, a i ekipa koja se najozbiljnije u Srbiji time bavi takođe je na Mašincu.

Upravo što rekoše kolege, ako imaš smisla za tehniku, teško da tamo nećeš naći disciplinu koja ti leži.
Lionsgate Lionsgate 20:30 28.08.2016

Re: Zanimanja

(I još jedan njegov vic, projektovanje digitalnih sistrema na 4. godini, tad je fuzzy logic postajao totalno ludilo, mislilo se da će da promeni svet, da bi kasnije džudžuflopnuo manjeviše: dakle, njegovo uvodno objašnjenje šta je fuzzy logic, u vidu stiha: "Ide snaša preko sela, 40% nevesela"

Vec sam mislim ovo pisao ovde, drugar iz odeljenja u gimnaziji otisao na taj ETF, diplomirao ga sa ocenom preko 9.40, nista ovi sa faxa, ne reaguju da ga zadrze ali reaguju Japanci, daju mu stipendiju za doktorske studije na drzavnom univerzitetu u Tokiju (oni koji znaju sta taj univerzitet u eletrotehnici znaci znaju). Covek tamo doktorira sa 28/29 godina na fuzzy logicu, vrati se u Beograd, na ETFu se naravno opet prave ludi, on se jos malo muva po Srbiji, pise udzbenike o tom fuzzu logicu, svi se prave ludi, pokupi se covek i zapali u USA. Tamo napravio karijeru i za razliku od tog Pajketovog profana sa ETFa drugar mi stvarno patentira neku gomilu stvari (proverljivo na sajtu americkog patentnog zavoda) na bazi tog fuzzi logica, posle mu Yahoo uzeo te patente (messenger), zaposlio se tamo kao neki boss, drmnuo neku lovu, posle radio kao shef R&D u AOLu, sad radi ko zna gde... ali poenta je da ovde nije bio dobar ni fakultetu ni firmama a tamo negde je razbio i marnuo lovu, vecu od tog Pajketovog profana

Jbg, ja taj fuzzy logic vezem za tog drugara a da nemam pojma cemu sluzi i da li se maze na leba...

Edit.
Gde umesto Pajketa videh Charlija, 3 piva izgleda deluju.. ispravio sam iz Charli u Pajke.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:41 28.08.2016

Re: Zanimanja

Vec sam mislim ovo pisao ovde, drugar iz odeljenja u gimnaziji otisao na taj ETF, diplomirao ga sa ocenom preko 9.40, nista ovi sa faxa, ne reaguju da ga zadrze


Ja nisam imao dovoljan prosek da ostanem na faksu, niti me je to nešto interesovalo (da se jebavam sa studentima), hteo sam da se bavim inženjerijom. Ali mi je svejedno moj rođeni profa mentor uredno pomogao da nađem posao u roku od odma. A i posle 5 godina, kad sam uzeo da odmaglim iz Srbije, bio je široke ruke sa preporukom, iako sam kod njega bio na postdiplomskim koje nisam završio.
Lionsgate Lionsgate 20:52 28.08.2016

Re: Zanimanja

Ala te taj covek voli... sta ste u rodu?

E.
Ima fora u tim preporukama, dobila ih i moja bivsa supruga kad smo se selili, shef katedre, covek jos bio nevidjeno ljubazan, odbio i glasu viskija. Posle cuo od drugara koji radi na BU da je to uobicajena stvar, profani na taj nacin stvaraju neke kontakte plus zaduze neke ljude za uslugu... nije sve u ljubavi, ima nesto i u koristi
zilikaka zilikaka 20:57 28.08.2016

Re: Zanimanja

A opet, imao sam talenta i za crtanje i slikanje pa me je jedan od ujaka koji je bio docent na vajarstvu hteo da upise tamo no cale je poludeo, u stilu "od cega ces da zivis, neces valjda da budes grebaros kao ujak", no to je vise bila ideja tog ujaka nego moje neko razmisljanje.

E, da ovaaaj, kako da kažem, ja sam rođeni antitalenat za crtanje. Nikad nisam makla od nivoa Čiča Gliše.
Zato sam i bila rezervisana prema mnogim oblastima tehnike.
Da se razumemao, ono što mi je trebalo sam sasvim lepo savladala, jedino što sam znala da mi izbor neće biti nešto gde mora vazda da se crta.
Posle onih opštih predmeta, kod nas se uglavnom baratalo šemama i simbolima, pa i nije bilo posebno problema.
A ono jednom kad je stvarno morao da se preda veliki crtež u tušu sa puno sitnih detalja, imala dil sa drugarom koji je bio na građevini i kuburio s matematikom.
Ja njemu časove matiša on meni nacrtao crtež.

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:59 28.08.2016

Re: Zanimanja

Stolarije i slične đakonijice zaboravi, to je sve robotika


Nije, kažu da će te relativno komplikovane polumanuelne poslove (stolarija (instalacija, ne proizvodnja delova), vodoinstalacija, keramičari, itd.) AI/robot zameniti poslednje, ako ikad. Dok su lekari i advokati prvi na listi. Bogami, gledam i moju/našu struku, dobar deo toga će moći da radi mašina, on its own, što se kaže, ma može već i sad. Ja sam, na primer, istrenirao mog klinca tehničara, koji je 4. godina na mašinstvu (ne pitaj ništa) da jedno 80% posla koje bih inače ja morao da uradim ,mogu samo da mu nažvrljam da parčetu hartije šta hoću i sutra me to čeka na štampi na stolu (sa minimalnim brojem zajeba). Doduše, za to mi je trebalo oko 2 godine njegovog part-time zaposlenja. Mislim, ako mož mašinac, AI može sigurno .

Lionsgate Lionsgate 23:00 28.08.2016

Re: Zanimanja

Ja njemu časove matiša on meni nacrtao crtež.

Kod mene obrnuta situacija, ja isao da polazem pismeni ispit iz matisa I za drugare na masincu. Secam da je na gradjevini iz matisa I bilo nekih oblasti koje se nisu predavala na masincu (linearna algebra i diferencijalne jednacine), to je bila i razlika u mehanici II (kinematika i dinamika), na gradjevini se radila u prvoj godini jer su bile potrebne diferencijalne jednacine za resavanje sistema kretanja a na masincu je kinematika i dinamika sistema bila podeljena i tek na drugoj godini bas zbog toga sto na matisu I nisu radjene diferencijalne jednacine. Uostalom, matis I je na gradjevini bio uslov za drugu godinu (zato je i chika Braja odustao od gradjevine) a na masincu nije.

Anegdotica, tamo 90te hteli da nam uvedu novi sistem skolovanja bas pred kraj studija, dodatni ispiti, poostreni kriterijumi pa se organizovali studentski protesti, dekan Perisic nas okupio u amfiteatru i na kraju iznerviran odbrusi jednom crnogorcu: "Uostalom ne morate vi da studirate gradjevinu ako vam je tesko, imate dole u drugoj ulici masinski fakultet pa izvolite"
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:09 28.08.2016

Re: Zanimanja

Lionsgate
Ala te taj covek voli... sta ste u rodu?



Ništa, apsolutno, nisam sa njim ni reč direktno progovorio do kraja 5. godine, dok nisam uzeo diplomski da radim (zajedno sa još jednim drugarom sa godine, koji je sad valjda u San Dijegu, u Oraklu, i njega je ovaj profa isto tako smestio na radno mesto). Nego je bio čuven na faksu po tome što je svakog svog diplomca udomio, u smislu zaposlenja. Ja sam na konto toga čak promenio i pravac studija, to jest prešaltovao se na oblast koja mi nije bila glavni izbor. I, bogami, nisam se zajebao. Jer to su zajebana vremena bila, moralo je dosta unapred da se gleda i preduzimaju odlučni i radikalni koraci da se ne bi doveka ostalo na birou za nezaposlene, ili zaglavilo u prokletom telekomu (ili mobtelu, bk, kako se to već zvalo kod Karića). Tad nisam ni planirao da emigriram, nego sam gledao da se snađem u lokalu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:19 28.08.2016

Re: Zanimanja

alselone
Ovo odma priznajem bez diskusije. Sve ostalo ne!


Emsi bi bio ponosan na nas. Mozda i jeste da ga nisam sakrio pod skripu.


Emsi peče paprike, nema on vremena za ovu zajebanciju od bloga.
blogovatelj blogovatelj 01:51 29.08.2016

Re: Zanimanja

A kriza iz 2008me je dokusurila mnoge fabrike u automobilskoj industriji, ugasen je Oldsmobil, Pontiac


I Plimut par godina pre toga.
blogovatelj blogovatelj 02:09 29.08.2016

Re: Zanimanja

Mozda i jeste da ga nisam sakrio pod skripu


Saranio si Čarlija?
blogovatelj blogovatelj 02:17 29.08.2016

Re: Zanimanja

Ja nisam imao dovoljan prosek da ostanem na faksu, niti me je to nešto interesovalo (da se jebavam sa studentima)


Možda bi ti lepše bilo da si probao sa studentkinjama?
alselone alselone 04:34 29.08.2016

Re: Zanimanja

Saranio si Čarlija?

Bio sam prisiljen. Ali to je samo interno, da ne mislis da sam ga banovao.
emsiemsi emsiemsi 09:06 29.08.2016

Re: Zanimanja

srdjan.pajic
Vec sam mislim ovo pisao ovde, drugar iz odeljenja u gimnaziji otisao na taj ETF, diplomirao ga sa ocenom preko 9.40, nista ovi sa faxa, ne reaguju da ga zadrze


Ja nisam imao dovoljan prosek da ostanem na faksu, niti me je to nešto interesovalo (da se jebavam sa studentima), hteo sam da se bavim inženjerijom. Ali mi je svejedno moj rođeni profa mentor uredno pomogao da nađem posao u roku od odma. A i posle 5 godina, kad sam uzeo da odmaglim iz Srbije, bio je široke ruke sa preporukom, iako sam kod njega bio na postdiplomskim koje nisam završio.

Моја кћерка тренутно на ЕТФ-у има просек 9,96, после треће године. Не знам да ли је прва или друга.
Успут --- настојаћу да будем на блогу добар са тобом, могуће је да ће ми требати веза за њу.
Успут 2 --- млађа је завршила трећу годину Математичке Гимназије и спрема пријемни за Кембриџ - тако да ми за њу нећеш бити потребан као веза. Дакле, пола - пола, тј. могу да те зезам само половично.
emsiemsi emsiemsi 09:11 29.08.2016

Re: Zanimanja

srdjan.pajic
alselone
Ovo odma priznajem bez diskusije. Sve ostalo ne!


Emsi bi bio ponosan na nas. Mozda i jeste da ga nisam sakrio pod skripu.


Emsi peče paprike, nema on vremena za ovu zajebanciju od bloga.

Не печем још - бићете обавештени.
Сада идем да припремам неку бетонажу, остало ми шодера, па рекох, да не урасте у траву (превише).
emsiemsi emsiemsi 09:15 29.08.2016

Re: Zanimanja

blogovatelj
Mozda i jeste da ga nisam sakrio pod skripu


Saranio si Čarlija?

Оооооо, Блоги !
Како си, може ли се !?
Какво је време у Канади, да ли се осећа надолазак зиме ?
Напиши нешто о клими у твом региону --- знаш онај фазон са грталицом. Да ли је то само зезање или су зиме заиста са тако пуно снега ?
emsiemsi emsiemsi 09:32 29.08.2016

Re: Zanimanja

srdjan.pajic
Stolarije i slične đakonijice zaboravi, to je sve robotika


Nije, kažu da će te relativno komplikovane polumanuelne poslove (stolarija (instalacija, ne proizvodnja delova), vodoinstalacija, keramičari, itd.) AI/robot zameniti poslednje, ako ikad. Dok su lekari i advokati prvi na listi. Bogami, gledam i moju/našu struku, dobar deo toga će moći da radi mašina, on its own, što se kaže, ma može već i sad. Ja sam, na primer, istrenirao mog klinca tehničara, koji je 4. godina na mašinstvu (ne pitaj ništa) da jedno 80% posla koje bih inače ja morao da uradim ,mogu samo da mu nažvrljam da parčetu hartije šta hoću i sutra me to čeka na štampi na stolu (sa minimalnim brojem zajeba). Doduše, za to mi je trebalo oko 2 godine njegovog part-time zaposlenja. Mislim, ako mož mašinac, AI može sigurno .


У Foxconn-u нема роботике.
Робовима само пусте презентацију у трајању од сат времена - и производња може да се настави.
Замисли, колико времена би ти требало да препрограмираш роботску линију, замениш алате и слично. Према томе - као што си добро уочио, увек ће бити довољно машинаца да им увалимо те мануалне послове да одмене роботе док се роботи одмарају.
Lionsgate Lionsgate 10:27 29.08.2016

Re: Zanimanja

Напиши нешто о клими у твом региону --- знаш онај фазон са грталицом. Да ли је то само зезање или су зиме заиста са тако пуно снега ?


To sa grtalicama je stvarna stvar, video sam kako to izgleda na autoputu u Torontu, -30C, rano ujutro veje sneg, ima ga pola metra na onom starom i ja pocnem da se nerviram, imam avion za 4-5 sati a napolju takav kijamet, nema teorije da se izadje na ulicu a ne da leti. Drugar kod koga sam bio u gostima mrtav ladan kaze da se ne uzbudjujem, to nije nista... i stvarno za sat dodje grtalica, pocisti ulicu, ja pocistim od garaze do ulice dok drugar pali kola. Picnemo kroz sporedne avenije koje su delimocno pociscene, izadjemo na autoput gde je guzva u p.m. a veje kao na olimpijadi u Sarajevu. Ali sine, 5 grtalica u formaciji kao pticije jato, srednja malo napred i baca sneg bocno, te dve bocno bacaju na onu bocnu grtalicu do sebe a ova baca sneg na bankinu. Pice grtalice najmanje 80 na sat, za njima kolone automobila, niko ne koci, ne staje... i tako do aerodroma. A avioni po takvom vremenu polecu na specijalan nacin uz prskalice vruceg antifriza, strava, nikad vise zimi u Toronto. Ja sam ziveo u tropskoj Kanadi za njih...

Tako da je legendarna prica o grtalicama potpuno istinita
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:35 29.08.2016

Re: Zanimanja

To sa grtalicama je stvarna stvar, video sam kako to izgleda na autoputu u Torontu,


Da, majstori kojima to treba imaju razrađen sistem, nema tu zajebancije.

Bogami, i ja se mislim da kupim jednu, onu malu, za po kući. Pročitao sam u novinama da je najveći procenat srčanih udara i šlogova zabeležen kod onih koji čiste sneg u svom dvorištu. A poslednje bar 3 godine imamo neverovatne količine snega, čak i za ove brdskoplaninske krajeve, mislim da sam samo prošle zime lopatao bar deset puta komplet okućnicu i trotoar ispred, u jednom trenutku nisam više ima ni gde da tovarim sneg. Ne znam samo koju da uzmem, one Huskvarne mi se sviđaju, ali su malo velike. Mižda neku Hondicu? Pitao sam odavno blogija, ali on živi u zgradi pa ne zna, niti treba da zna.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:45 29.08.2016

Re: Zanimanja

Успут --- настојаћу да будем на блогу добар са тобом, могуће је да ће ми требати веза за њу.


Ne treba da budeš ništa bolji sa mnom, ja sam zadovoljan tretmanom. A za ćeru, štagod treba, i svaka čast za uspeh. U mojoj generaciji apsolutno niko na faksu nije imao toliko prosek, sem onog jednog Z. Bandića (klub 10, ko se seća studentskih demonstracija iz '92), on je bio jednu godinu ispred, imao valjda samo jednu devetku, mitsko biće koje je kod Caje ubolo 10, pa je na faksu još kao student držao pripreme za ispit iz Elektronike. On je odmaglio, mislim, još pre nego što je završio.

Samo, čarli, da ostanemo u temi bloga, čudi me da ti treba moja pomoć, kad u Srbiji ima toliko potrebe za stručnim IT kadrovoma, evo pitaj alsea za savet. Ah, da, ne možeš, maksin skript je aktiviran protiv tebe . Koji smer ti je ćera?
emsiemsi emsiemsi 15:10 29.08.2016

Re: Zanimanja

srdjan.pajic
Успут --- настојаћу да будем на блогу добар са тобом, могуће је да ће ми требати веза за њу.


Ne treba da budeš ništa bolji sa mnom, ja sam zadovoljan tretmanom. A za ćeru, štagod treba, i svaka čast za uspeh. U mojoj generaciji apsolutno niko na faksu nije imao toliko prosek, sem onog jednog Z. Bandića (klub 10, ko se seća studentskih demonstracija iz '92), on je bio jednu godinu ispred, imao valjda samo jednu devetku, mitsko biće koje je kod Caje ubolo 10, pa je na faksu još kao student držao pripreme za ispit iz Elektronike. On je odmaglio, mislim, još pre nego što je završio.

Samo, čarli, da ostanemo u temi bloga, čudi me da ti treba moja pomoć, kad u Srbiji ima toliko potrebe za stručnim IT kadrovoma, evo pitaj alsea za savet. Ah, da, ne možeš, maksin skript je aktiviran protiv tebe . Koji smer ti je ćera?

Системи !
Нова класификација --- микс аутоматике, електронике и сл. Ја сам принципијелно против ИТ, самог по себи - што неко рече, пер се.
ПС. Мени треба веза за докторат --- јер мисли да докторира негде на трулом западу ... да то одмах одради после студија итд ... У принципу, пренаглашавам ја то да мени треба - потребно је њој, а не мени. Вероватнио ће то ћера сама некако да исхендлује.
emsiemsi emsiemsi 15:14 29.08.2016

Re: Zanimanja

srdjan.pajic
To sa grtalicama je stvarna stvar, video sam kako to izgleda na autoputu u Torontu,


Da, majstori kojima to treba imaju razrađen sistem, nema tu zajebancije.

Bogami, i ja se mislim da kupim jednu, onu malu, za po kući. Pročitao sam u novinama da je najveći procenat srčanih udara i šlogova zabeležen kod onih koji čiste sneg u svom dvorištu. A poslednje bar 3 godine imamo neverovatne količine snega, čak i za ove brdskoplaninske krajeve, mislim da sam samo prošle zime lopatao bar deset puta komplet okućnicu i trotoar ispred, u jednom trenutku nisam više ima ni gde da tovarim sneg. Ne znam samo koju da uzmem, one Huskvarne mi se sviđaju, ali su malo velike. Mižda neku Hondicu? Pitao sam odavno blogija, ali on živi u zgradi pa ne zna, niti treba da zna.

Теби је грталица потребна да имаш још једну машину за поправљање.
Успут --- тако сам ја недавно дошао у искушење да купим једном мом другару лап-топ, јер он свој непрестано поправља. Јеботе патак, рекох му, ја у кући имам 4 која непрестано раде без да се кваре. Како ти успеваш да је твој један стално покварен ? Почео је нешто да муца ... наравно, да сам га то питао онако, реторички. Знам човека, чим дође до нове ствари он се не смири док је не пребаци у статус отказа и отпочне поправке.
blogovatelj blogovatelj 16:25 29.08.2016

Re: Zanimanja

Bio sam prisiljen. Ali to je samo interno, da ne mislis da sam ga banovao.


Znam da nisi, nego skripta radi.
Carli, aj da te vidim kako Alsea gnjavis svojim zaumnim komentarima.
Moracu i ja da aktiviram skriptu.
emsiemsi emsiemsi 17:04 29.08.2016

Re: Zanimanja

blogovatelj
Bio sam prisiljen. Ali to je samo interno, da ne mislis da sam ga banovao.


Znam da nisi, nego skripta radi.
Carli, aj da te vidim kako Alsea gnjavis svojim zaumnim komentarima.
Moracu i ja da aktiviram skriptu.

Vidi !
Principijelno, meni ne smeta da svako sebi bira sagovornika.
Moj princip je modifikovan. Ja nikada nikoga nisam banovao (u real life, a niti u ovom virtuelnom) u potpunosti. Ono što može da ti se dogodi, nije da te ja ne čitam, jer svako (naravno, uključujući i tebe) ima šta da kaže, ponekada, čak i štošta pametno. Zašto bih se ja lišio toga pametnoga što ti (i tebi slični) imate da kažete.
Ono što svakome od mene može da dopadne je sledeće --- da ja tome nekome nikada više ne odgovorim.
Ko je tu na gubitku, ja ili taj neko, to svako procenjuje za sebe.
Usput ---ti se ne brini, jer je velika verovatnoća da to tebe neće nikada da zadesi.
Usput 2 --- nisi mi odgovorio na moje pitanje o kanadskim zimama u tvom kraju. Ja jako volim sneg, ali ga je ovde sve manje i manje.,
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:29 29.08.2016

Re: Zanimanja

Lionsgate


Covek koji nema vremena za svoje dete u USA nema ga ni u Srbiji, stereotip je da se ljudi tamo razbijaju od posla a u Srbiji planduju, stereotip je da su ljudi u Srbiji brizniji za porodice nego u nekoj drugoj zemlji sveta... svako kome je stalo do porodice naci ce vremena za nju, bilo u USA bilo u Srbiji. I u USA mozes videti srecne porodice kako idu zajedno na sport, u trzne centre, na piknike, nije to privilegija nas Srba. Nas kolega Pajke je zivi primer.


Ok, samo kolega Pajke od jednog posla sa normalnim radnim vremenom zaradi za pristojan život (što je prilično rastegljiva kategorija, sklona raznim tumačenjima, naprimer, svaki Njujorčanin bi složio facu i rekao, gde je njemu muzej opera i simfonija u toj vukojebini?). I to je njemu, Pajketu, bio glavni cilj emigriranja jelte, koji je uz nešto rada i dosta sreće manjeviše ostvario (pa može da se zajebava po brdima sas dete, ili kao sad, da dangubi na blogu). A neko drugi, ko mora da radi više od jednog posla za isti efekat, taj zaista nema vremena nizašta. I to, tačno kao što si rekao, uglavnom nema veze sa zemljom u kojoj živiš.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:47 29.08.2016

Re: Zanimanja

Теби је грталица потребна да имаш још једну машину за поправљање.


Grešiš čarli, u vezi sa mnom, poistovetio si me sa tim tvojim nekim drugarom previše. Ja uopšte nisam takav, moja filozofija je: if it ain't broken, don't fix it. Jedino što ja pomalo volim da majstorišem i petljam se sa stvarima koje nisu kako treba, to jest pokvare se, ili ako skapiram kako nešto može da se napravi bolje da radi (to je valjda ta neka inženjerska crta, a i uvek tu ima nešto da se nauči, mada se često namučim kod pas, to priznajem!).

I ja stvarno volim kad mi sve u kući lepo radi, pa da mogu da se izvalim u bašti, u onu ljuljašku na drvetu, pijuckam kejpirinje i kibicujem zgodne džogerke na stazi. Na primer, već si me zezao za farbanje, ja zapravo mrzim četku i farbu iz dna duše, najviše zbog toga što je to 80% maskiranje a samo 20% molovanje, dakle mogućnost za umetnički izražaj je minimalna. A mogućnost da usereš nešto maksimalna. Ali pošto su nam kuće ko barake, od onih prokletih dasaka, one moraju da se redovno farbaju. Inače uđe voda, pa nabubre, istrule. A zamena novim je baš baš skupa. I onda sam zapravo više zauzet popravljanjem dasaka koje su natrulile jer ih prethodni vlasnik nije održavao, gitovanjem pukotina, i posledično, farbanjem. Što nije čak ni lako, jer nemam skelu (mada mi je na listi projekata), a kuća visoka. I tako.
emsiemsi emsiemsi 19:13 29.08.2016

Re: Zanimanja

srdjan.pajic
Теби је грталица потребна да имаш још једну машину за поправљање.


Grešiš čarli, u vezi sa mnom, poistovetio si me sa tim tvojim nekim drugarom previše. Ja uopšte nisam takav, moja filozofija je: if it ain't broken, don't fix it. Jedino što ja pomalo volim da majstorišem i petljam se sa stvarima koje nisu kako treba, to jest pokvare se, ili ako skapiram kako nešto može da se napravi bolje da radi (to je valjda ta neka inženjerska crta, a i uvek tu ima nešto da se nauči, mada se često namučim kod pas, to priznajem!).

I ja stvarno volim kad mi sve u kući lepo radi, pa da mogu da se izvalim u bašti, u onu ljuljašku na drvetu, pijuckam kejpirinje i kibicujem zgodne džogerke na stazi. Na primer, već si me zezao za farbanje, ja zapravo mrzim četku i farbu iz dna duše, najviše zbog toga što je to 80% maskiranje a samo 20% molovanje, dakle mogućnost za umetnički izražaj je minimalna. A mogućnost da usereš nešto maksimalna. Ali pošto su nam kuće ko barake, od onih prokletih dasaka, one moraju da se redovno farbaju. Inače uđe voda, pa nabubre, istrule. A zamena novim je baš baš skupa. I onda sam zapravo više zauzet popravljanjem dasaka koje su natrulile jer ih prethodni vlasnik nije održavao, gitovanjem pukotina, i posledično, farbanjem. Što nije čak ni lako, jer nemam skelu (mada mi je na listi projekata), a kuća visoka. I tako.

Ја сам, што се тиче фарбања столарије на старој кући, то решио на следећи начин --- обучио сам жену (а и сама се обучила, машинац је, ал' јбг, нико није савршен) и сада она све фарба.
Lionsgate Lionsgate 19:22 29.08.2016

Re: Zanimanja

Što nije čak ni lako, jer nemam skelu (mada mi je na listi projekata), a kuća visoka. I tako.


Kupis pokretnu aluminijumsku na tockicima, pa je iznajmljujes u kraju posle, razvijas se u raznim oblastima biznisa


Lionsgate Lionsgate 19:26 29.08.2016

Re: Zanimanja

Ја сам, што се тиче фарбања столарије на старој кући, то решио на следећи начин --- обучио сам жену (а и сама се обучила, машинац је, ал' јбг, нико није савршен) и сада она све фарба.


jbt, Charli ti zenu obucio za sve, farbanje, pravljenje ajvara, peglanje... vidi se da si balkanac u dusi do srzi, zato i jesi za Srbiju i nigde za vise. Verovatno bi te iz blogijeve Kanade naglavacke izbacili pre nego sto bi rekao i "a"...
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:38 29.08.2016

Re: Zanimanja

Lionsgate
Što nije čak ni lako, jer nemam skelu (mada mi je na listi projekata), a kuća visoka. I tako.


Kupis pokretnu aluminijumsku na tockicima, pa je iznajmljujes u kraju posle, razvijas se u raznim oblastima biznisa




Treba mi nešto što može lako da se rasklopi i složi u pola kvadrata, jer otprilike tolicno mesta imam na svom imanju za prokletu skelu kad se ne koristi.

Ali da vidiš kako sam rešio sistem za razvlačenje oluka (jeste, čarli, bio je oluk na pogrešnom mestu, između moje i komšijine kuće, gde je lošija drenaža, pa je pravio manje jezero o svakom većem pljusku). Uz pomoć speleološke instalacije od užadi razapete preko krova i okolnog drveća. Tako da sam ceo jebeni oluk namestio apsolutno sam, na merdevinama, na 5 metara od zemlje. Trebalo mi je mesec dana da to smislim, i pola dana da namestim oluk. E, na to sam žešće ponosan, mada nije praktično ko skela, razume se.
krkar krkar 19:41 29.08.2016

Re: Zanimanja

najviše zbog toga što je to 80% maskiranje a samo 20% molovanje, dakle mogućnost za umetnički izražaj je minimalna.


A zašto bi to bilo tako? Bidni umetnik.

Probaj lazur tehniku. Sjajne mogućnosti, kreativno, vizuelno veliko zadovoljstvo.

1. Kupi dve boje koje nisu komplementarne ali nisu ni sasvim suprotne. Recimo, kombinacije oker-zeleno, žuto-crveno, žuto-lila, sivo-plavo itd.

2. Naneseš prvu ruku nepravilnim potezimalje četkom ali može i valjkom, ali unakrst, u svim smerovima, raznim debljinama, možeš i da ostaviš komade nepokrivene

3. Dok je taj sloj još polumokar, uzmeš običan vlažan sunđer i njime opet nepravilno razmažeš još malo po zidu

4. Kad se prva ruka osuši onda isto to ponoviš sa drugom, opet nepravilno, sve unakrst, i opet na vlažnu farbu pređeš mokrim sunđerom (ili valjkom).

Dobiješ efekat rimskog zida, izrazito atraktivno i lepo.

A i korisno jer maskira sve nepravilnosti.


Lionsgate Lionsgate 19:45 29.08.2016

Re: Zanimanja

srdjan.pajic
Lionsgate
Što nije čak ni lako, jer nemam skelu (mada mi je na listi projekata), a kuća visoka. I tako.


Kupis pokretnu aluminijumsku na tockicima, pa je iznajmljujes u kraju posle, razvijas se u raznim oblastima biznisa




Treba mi nešto što može lako da se rasklopi i složi u pola kvadrata, jer otprilike tolicno mesta imam na svom imanju za prokletu skelu kad se ne koristi.

Ali da vidiš kako sam rešio sistem za razvlačenje oluka (jeste, čarli, bio je oluk na pogrešnom mestu, između moje i komšijine kuće, gde je lošija drenaža, pa je pravio manje jezero o svakom većem pljusku). Uz pomoć speleološke instalacije od užadi razapete preko krova i okolnog drveća. Tako da sam ceo jebeni oluk namestio apsolutno sam, na merdevinama, na 5 metara od zemlje. Trebalo mi je mesec dana da to smislim, i pola dana da namestim oluk. E, na to sam žešće ponosan, mada nije praktično ko skela, razume se.

Imas aluminijumsku skelu cije se stranice sklapaju i produzuju pomocu dodatnih stranica, ram je 5x4 feeta a working deck od 5 do 6 feeta, ides tako 3 rama u visinu ili 15 feeta, sto je dovoljno za vecinu kuca... sem ako nemas drakulin dvorac. Ima i kosnike zarad stabilizacije, kocnicu na taockicima itd. Idealna stvar za poprvake oko kuce, ciscenje oluka... ima je i moj cale usred zemunskog atara, sto znaci da nije ni preterano skupa.
krkar krkar 19:46 29.08.2016

Re: Zanimanja

Treba mi nešto što može lako da se rasklopi i složi u pola kvadrata, jer otprilike tolicno mesta imam na svom imanju za prokletu skelu kad se ne koristi.




Uzmi nešto ovakvo. I to model kod kojeg vertikale mogu da se spoje na vrhu pa da služi kao obične merdevine za sitne stvari.

Staće u manje od pola kvadrata ako imaš visine.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:52 29.08.2016

Re: Zanimanja

A zašto bi to bilo tako? Bidni umetnik.

Probaj lazur tehniku. Sjajne mogućnosti, kreativno, vizuelno veliko zadovoljstvo.

1. Kupi dve boje koje nisu komplementarne ali nisu ni sasvim suprotne. Recimo, kombinacije oker-zeleno, žuto-crveno, žuto-lila, sivo-plavo itd.


Dobra ideja! Samo ja sam ti mnogo kockast za umetnika. A i meni pola zidova ispadne na kraju ovakvo, jer sam se zajebao negde, pa popravljao

Zezam se, uglavnom žena farba (mada ni ona nema talenta, tačnije, strpljenja), ja samo odradim ove nedostupne i kritične delove koji uključuju gitovanje, zamenu delova onih gipsanih ploča gde treba, i taj rad. Sad me čeka zamena tepiha u podrumu (upišala mi se mačka, uznemirila se dok nismo bili kući, jebote, kako to ne može da se opere, nisam mogao da verujem, sve sam probao, i one enzimske rastvarače specijalno za mačiji urin, i sve živo od trikova što sam našao na vebu, ništa ne radi). Nisam nikad u životu radio keramičke poločice, ali sam rešio da probam, pa šta ispadne, ionako je podrum, pa nemam mnogo izbora, ili pločice, ili opet tepih, ili još jedan laminat. Ma, upravu je čarli, za budalu uvek ima posla.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:55 29.08.2016

Re: Zanimanja

Imas aluminijumsku skelu cije se stranice sklapaju i produzuju pomocu dodatnih stranica, ram je 5x4 feeta a working deck od 5 do 6 feeta, ides tako 3 rama u visinu ili 15 feeta, sto je dovoljno za vecinu kuca... sem ako nemas drakulin dvorac.


Mislim da sam ovo video u Home Depot-u, ali što da potrošim 50 dolara i 15 minuta do radnje i nazad, kad mogu da potrošim 500 i pola leta da to isto napravim?

EDIT: Zezam se, zapravo mi je kuća malo ko drakulin dvorac (tri-level), ali sa sve favelom podignutom tik uz nju (tu gde sam nameštao oluk je prethodni vlasnik napravio šupu za alat, bukvalno na pola metra od kuće, tu i merdevine teško uguram. A sa cele prednje strane ne mogu da namestim kršteno skelu jer je tu zemlja, pod nagibom, i neko prokleto žbunje koje zaklanja prozore, pa ne mogu da priđem zidu morao bih to da poravnam (doduše, to moram i kad se penjem merdevinama), Zato obično skoknem na krov sa terase, kratkim merdevinama, onda gledam da sa krova uradim sve što mogu (očistim oluke, pročačkam odžak, zakrpim pukotine na chimney cap-u, seal-ujem ono ozidano oko dimnjaka, rasteram veverice i drugu gamad koja živi ispod solarnih panela, itd.)

Evo kako izgleda, sa sve redirekcijom oluka:
krkar krkar 20:27 29.08.2016

Re: Zanimanja

Nisam nikad u životu radio keramičke poločice, ali sam rešio da probam, pa šta ispadne,


Ništa lakše, samo ako dobro planiraš i pripremiš.

Pošto ti je 1. put preporučujem da ne ideš sa prevelikim pločicama. 10" x 10" ti je idealno. Najvažnije ti je da ti za podrum budu protivklizne, nek su rapave tj grube, teže se čiste ali poginuti nećeš.

Mašinu za sečenje pločica sa nožem (rotirajućom pločom) iznajmi u nekom Home Depotu. Nemoj ni da pokušavaš ručno a ne isplati se kupovati.

Polaganje krećeš iz najvidljivijeg ugla, obično onog nasuprot vratima. Odabereš zid sa kojim ćeš da ravnaš liniju (retko koja kuće je baš u vinkl). Uzmi lepak koji nije brzostežući jer nemaš iskustva pa nećeš na početku umeti da proceniš vreme koliko ti treba za šta.

Obavezno polaži na krstove (distancere), najbolje 0,5-0,8 cm

Ako postoje sokle za te pločice (recimo 2, 3, ili 4" x 10" obavezno to uzmi, bolje nego da sečeš pločice. Prvo polažeš sve sokle pa onda pločice.

Kad se sve osuši fugiraš, naneseš fugen masu i višak skineš gumenom špahtlom.

Jednostavno ali ipak treba biti pažljiv.

Od alata ti treba:

Rezač - iz Home Depot
Mešalica za lepak ako je prašak koji se meša in situ (isto HD)
Gumeni čekić
Čekić za okrajčavanje pločica (pažljivo s ovim, sve radi u ruci)
Metalni češalj sa širokim zubima za nanošenje tj. razmazivanje lepka
Kanap za obeležavanje
Libela (ne prekratka, mada je bolje imati 2 - jednu koja je malo kraća od stranice pločice i jednu dužu)
Ravnjača
Špahtle, mistrija, štitnici za kolena

Ako na početku sve lepo isplaniraš i nacrtaš (pločica + fuga pa tako celu prostoriju) sva je šansa da će i prvi put pristojno da ti ispadne.

Samo ne zaboravi da planiraš pad prema podnoj rešetki. Idealno je 1-1,5% po x i y osi

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:40 29.08.2016

Re: Zanimanja

krkar
Nisam nikad u životu radio keramičke poločice, ali sam rešio da probam, pa šta ispadne,


Ništa lakše, samo ako dobro planiraš i pripremiš.

Pošto ti je 1. put preporučujem da ne ideš sa prevelikim pločicama. 10" x 10" ti je idealno. Najvažnije ti je da ti za podrum budu protivklizne, nek su rapave tj grube, teže se čiste ali poginuti nećeš.

Mašinu za sečenje pločica sa nožem (rotirajućom pločom) iznajmi u nekom Home Depotu. Nemoj ni da pokušavaš ručno a ne isplati se kupovati.

Polaganje krećeš iz najvidljivijeg ugla, obično onog nasuprot vratima. Odabereš zid sa kojim ćeš da ravnaš liniju (retko koja kuće je baš u vinkl). Uzmi lepak koji nije brzostežući jer nemaš iskustva pa nećeš na početku umeti da proceniš vreme koliko ti treba za šta.

Obavezno polaži na krstove (distancere), najbolje 0,5-0,8 cm

Ako postoje sokle za te pločice (recimo 2, 3, ili 4" x 10" obavezno to uzmi, bolje nego da sečeš pločice. Prvo polažeš sve sokle pa onda pločice.

Kad se sve osuši fugiraš, naneseš fugen masu i višak skineš gumenom špahtlom.

Jednostavno ali ipak treba biti pažljiv.

Od alata ti treba:

Rezač - iz Home Depot
Mešalica za lepak ako je prašak koji se meša in situ (isto HD)
Gumeni čekić
Čekić za okrajčavanje pločica (pažljivo s ovim, sve radi u ruci)
Metalni češalj sa širokim zubima za nanošenje tj. razmazivanje lepka
Kanap za obeležavanje
Libela (ne prekratka, mada je bolje imati 2 - jednu koja je malo kraća od stranice pločice i jednu dužu)
Ravnjača
Špahtle, mistrija, štitnici za kolena

Ako na početku sve lepo isplaniraš i nacrtaš (pločica + fuga pa tako celu prostoriju) sva je šansa da će i prvi put pristojno da ti ispadne.

Samo ne zaboravi da planiraš pad prema podnoj rešetki. Idealno je 1-1,5% po x i y osi



To je to, hvala krkane (ne znam šta su to sokle). Nisam još odlučio kakvu vrstu pločica (to jest, žena nije odlučila, meni se najviše sviđaju one neke od prirodnog kamena (slate) ili od krečnjaka (travertine), koje doduše moraju da se seal-uju nakon instalacije, ail to i nije neki problem). Takođe, pošto je podrum beton, možda ću morati malo da ga okrpim ako ima pukotine i iznivelišem, ali to sam se već raspitao i odgledao youtube klipove šta i kako., taj deo je laća. Ajde, javljam kako ispadne, i šaljem slike kad bude gotovo, sem ako baš nešto ne zaserem, ali ko ga jebe, tako se najbolje uči (i najskuplje).
zilikaka zilikaka 21:02 29.08.2016

Re: Zanimanja

(ne znam šta su to sokle)


Između ostalog i ona linija što ostaje na zidovima kade kad ispustiš vodu posle kupanja.
Jedino što je njen pun naziv masna sokla.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:46 29.08.2016

Re: Zanimanja

zilikaka
(ne znam šta su to sokle)


Između ostalog i ona linija što ostaje na zidovima kade kad ispustiš vodu posle kupanja.
Jedino što je njen pun naziv masna sokla.


Misliš, štroka iz vode?

A, krkar valjda misli na trim. To je ona daska što ide u ćoškove uzazid, pa pokrije ivicu od pločica ili parketa pa ne moraš da ih sečeš jako tačno. Dobro, to se podrazumeva, čak imam i dobru testeru kojom to mogu da isečem pod uglovima i uklopim fino po ćoškovima.
Lionsgate Lionsgate 21:51 29.08.2016

Re: Zanimanja

A sa cele prednje strane ne mogu da namestim kršteno skelu jer je tu zemlja, pod nagibom, i neko prokleto žbunje koje zaklanja prozore, pa ne mogu da priđem zidu morao bih to da poravnam (doduše, to moram i kad se penjem merdevinama),


Jbt, jel si prosao pored nekog gradilista ili neke fasade u porpavci u svom zivotu? Ako je teren u padu podkajlujes (stavis paknice, stvarno ne znam kako se kaze na srpskom jer se i na gradilistima u Srbiji tako kaze) tj stavis jedan ili koliko ti treba 4x6 ispod nize nozice, jos bolji je 2x10 ili sto bi srpski rekli fosna, zbog stabilnosti. Po slici tebi treba skela do 3m ili 10 feeta visine, za zabatni zid mozes i sa merdevina na skeli da radis.

Uzgred, fasada bar na slici deluje zdravo tako da nemas sta da panicis sem ako ti nije hobi da sljakas na kuci pa ti djavo ne da mira.

Taj trim ti se srpski kaze lajsna, to joj i jeste funkcija, da pokrije spoj podne obloge i zida. Ukucaj rec sokla u google, sta ima da ti ko sta objasnjava, izbacice ti i slicicu a to je bolje od bilo koje reci.
zilikaka zilikaka 22:26 29.08.2016

Re: Zanimanja

Jes,izbaciće neke, al ne sve varijante
krkar krkar 23:48 29.08.2016

Re: Zanimanja

Nisam još odlučio kakvu vrstu pločica (to jest, žena nije odlučila, meni se najviše sviđaju one neke od prirodnog kamena (slate) ili od krečnjaka (travertine)


Ne se zajebavati, nije to za početnika. Nego obične keramičke (cotto). Eventualno, mada nema potrebe u podrumu koji ne mrzne, klinker.
krkar krkar 01:03 30.08.2016

Re: Zanimanja

A, krkar valjda misli na trim. To je ona daska što ide u ćoškove uzazid, pa pokrije ivicu od pločica ili parketa pa ne moraš da ih sečeš jako tačno. Dobro, to se podrazumeva, čak imam i dobru testeru kojom to mogu da isečem pod uglovima i uklopim fino po ćoškovima.



Jok, to je parket lajsna.

Sokla ili cokla (od nem. Zockel) kod pločica je posebna pločica koja se stavlja vertikalno, uza zid, da se spreči kvašenje zida kod bilo kakvog izlivanja ali i običnog pranja. Obično je u dužini pločice ali manje visine, obično 5-12 cm i gornja ivica je zaobljena da lepo legne uza zid.

U Srbistanu ni majstori ni prodavci ne znaju šta je namenska sokla pa karabudže od obične, seku na meru, što nije dobro.

PRVO se stavlja sokla pa tek onda pločice!

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:36 30.08.2016

Re: Zanimanja

Uzgred, fasada bar na slici deluje zdravo


, hvala na komplimentu, to je nakon završenih radova (mahom kozmetika, zamenio sam par baš istrulelih dasaka dole blizu zemlje, okrpio i prefarbao. Sad stvarno ne deluje kao 50 godina stara kuća. Ma, definitivno nisu neki veliki radovi, nego ja volim da dramim i hvalim se učinkom, kao i svaki bedni amater. .
bauer. bauer. 03:39 30.08.2016

Re: Zanimanja

O kom fazonu o grtalicama pricate? Je'l ono kad Baja krene da se seli sa severa, natovari u prikolicu sve sto ima, i stigne... do juzne Nevade. Stane na pumpu da sipa gorivo, a pumpadzija ga, gledajuci po prikolici, pita: E, a cemu ti sluzi ona masina...
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:41 30.08.2016

Re: Zanimanja

krkar
A, krkar valjda misli na trim. To je ona daska što ide u ćoškove uzazid, pa pokrije ivicu od pločica ili parketa pa ne moraš da ih sečeš jako tačno. Dobro, to se podrazumeva, čak imam i dobru testeru kojom to mogu da isečem pod uglovima i uklopim fino po ćoškovima.



Jok, to je parket lajsna.

Sokla ili cokla (od nem. Zockel) kod pločica je posebna pločica koja se stavlja vertikalno, uza zid, da se spreči kvašenje zida kod bilo kakvog izlivanja ali i običnog pranja. Obično je u dužini pločice ali manje visine, obično 5-12 cm i gornja ivica je zaobljena da lepo legne uza zid.

U Srbistanu ni majstori ni prodavci ne znaju šta je namenska sokla pa karabudže od obične, seku na meru, što nije dobro.

PRVO se stavlja sokla pa tek onda pločice!



Aaaa, tako dakle. I meni je gugl izbacio slike trima (lajsne) za parket. Sad vidim ovde kod mene u kupatilima, gde su keramičke pločice, nema to, nego je svude drvena lajsna. Bezveze.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:42 30.08.2016

Re: Zanimanja

bauer.
O kom fazonu o grtalicama pricate? Je'l ono kad Baja krene da se seli sa severa, natovari u prikolicu sve sto ima, i stigne... do juzne Nevade. Stane na pumpu da sipa gorivo, a pumpadzija ga, gledajuci po prikolici, pita: E, a cemu ti sluzi ona masina...


De si, bajo!?
bauer. bauer. 03:47 30.08.2016

Re: Zanimanja

srdjan.pajic
bauer.
O kom fazonu o grtalicama pricate? Je'l ono kad Baja krene da se seli sa severa, natovari u prikolicu sve sto ima, i stigne... do juzne Nevade. Stane na pumpu da sipa gorivo, a pumpadzija ga, gledajuci po prikolici, pita: E, a cemu ti sluzi ona masina...


De si, bajo!?

Ja nikada nisam imao grtalicu. Samo lopatu, u starom kraju. I, reko sam sebi, nikad vise (:
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:57 30.08.2016

Re: Zanimanja

bauer.
srdjan.pajic
bauer.
O kom fazonu o grtalicama pricate? Je'l ono kad Baja krene da se seli sa severa, natovari u prikolicu sve sto ima, i stigne... do juzne Nevade. Stane na pumpu da sipa gorivo, a pumpadzija ga, gledajuci po prikolici, pita: E, a cemu ti sluzi ona masina...


De si, bajo!?

Ja nikada nisam imao grtalicu. Samo lopatu, u starom kraju. I, reko sam sebi, nikad vise (:


Ovde neki neki komšija ima grtalicu, ali mmumujebem, baksuz, očisti svima trotoar, samo nama i prvoj kući do nas ne. A sa druge strane dvorišta je park i to grad održava, ali isto neće malo i naš deo da zakače, nego strogo po administrativnoj granici. Oni mi i naprave najveći zid od snega i leda, par puta sam hteo da idem da se svađam.
bauer. bauer. 04:03 30.08.2016

Re: Zanimanja

srdjan.pajic
bauer.
srdjan.pajic
bauer.
O kom fazonu o grtalicama pricate? Je'l ono kad Baja krene da se seli sa severa, natovari u prikolicu sve sto ima, i stigne... do juzne Nevade. Stane na pumpu da sipa gorivo, a pumpadzija ga, gledajuci po prikolici, pita: E, a cemu ti sluzi ona masina...


De si, bajo!?

Ja nikada nisam imao grtalicu. Samo lopatu, u starom kraju. I, reko sam sebi, nikad vise (:


Ovde neki neki komšija ima grtalicu, ali mmumujebem, baksuz, očisti svima trotoar, samo nama i prvoj kući do nas ne. A sa druge strane dvorišta je park i to grad održava, ali isto neće malo i naš deo da zakače, nego strogo po administrativnoj granici. Oni mi i naprave najveći zid od snega i leda, par puta sam hteo da idem da se svađam.

Ne samo to, nego, citajuci tvoje komentare o zameni trulih dasaka... vreme je da se selis na jug, Komso!
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:17 30.08.2016

Re: Zanimanja

bauer.

Ne samo to, nego, citajuci tvoje komentare o zameni trulih dasaka... vreme je da se selis na jug, Komso!


Nači, Arizona, finalna destinacija svih američkih penzionera.
bauer. bauer. 04:24 30.08.2016

Re: Zanimanja

Well, you decide. Da ti se pohvalim, onaj, neki , baja, Kinez postavio kamen temeljac, ovde kod nas, za fabriku elektricnih automobila. Faradej! Misli da ce da bude konkurencija Tesli. Ali, neka ga, svima dobro.
blogovatelj blogovatelj 04:25 30.08.2016

Re: Zanimanja

Kupi dve boje koje nisu komplementarne ali nisu ni sasvim suprotne


Komplementarne boje su suprotne jedna drugoj na kružnom spektru, tako da je ovo što sam citirao izuzetna budalaština. Kao da si rekao "kupi dve boje koje nisu suprotne ali nisu ni sasvim suprotne"

blogovatelj blogovatelj 04:42 30.08.2016

Re: Zanimanja

a nikada nikoga nisam banovao (u real life, a niti u ovom virtuelnom) u potpunosti.


Čoveče ,nije problem banovanje, problem je tvoj triperizam koji navodi ljude da te eliminišu. Ponavljaš kao papagaj deset rečenica. Života mi, prvi si za koga pomislim da bi bilo dobro da upotrebim famoznu Maksinu skriptu.
Mislim, koja je fora u Blogi može li se, saglasan, pojasni, daj siže, jebote patak. Kao smešno je? Jeste, kao Kursadžije. Neko se ne to valja od smija, neko promeni kanal.
Sad me gnjaviš za klimu i grtalicu. Sve standardno, predvidljivo, samim tim i ekstremno dosadno. Ali da ne bude da sam namćor pa ti ne odgovaram. Leta u Torontu su u proseku hladnija 1,5 stepen nego u Beogradu. Zime jedno 6 do 7 stepeni. Godišnji grafik temperature za oba grada je nalik sinusoidi, s tim što je toronćanska zima dosta duža pa su prelazi iz zime u leto i obrnuto strmiji i kraći.
Količina padavina je takva da nema previše snega, ono po metar, ali je cela zima bela sa po 20 do 30cm. Taman pre nego se jedan sneg otopi, drugi napada. Naravno, bivalo je i da zaveje, tri ili četiri zime od ovih mojih dosadašnjih 15 su bile sa dosta snega. Padavina na godišnjem nivou ima malo više u Torontu nego u Beogradu, ali ništa drastično različito.
emsiemsi emsiemsi 07:32 30.08.2016

Re: Zanimanja

blogovatelj
a nikada nikoga nisam banovao (u real life, a niti u ovom virtuelnom) u potpunosti.


Čoveče ,nije problem banovanje, problem je tvoj triperizam koji navodi ljude da te eliminišu. Ponavljaš kao papagaj deset rečenica. Života mi, prvi si za koga pomislim da bi bilo dobro da upotrebim famoznu Maksinu skriptu.
Mislim, koja je fora u Blogi može li se, saglasan, pojasni, daj siže, jebote patak. Kao smešno je? Jeste, kao Kursadžije. Neko se ne to valja od smija, neko promeni kanal.
Sad me gnjaviš za klimu i grtalicu. Sve standardno, predvidljivo, samim tim i ekstremno dosadno. Ali da ne bude da sam namćor pa ti ne odgovaram. Leta u Torontu su u proseku hladnija 1,5 stepen nego u Beogradu. Zime jedno 6 do 7 stepeni. Godišnji grafik temperature za oba grada je nalik sinusoidi, s tim što je toronćanska zima dosta duža pa su prelazi iz zime u leto i obrnuto strmiji i kraći.
Količina padavina je takva da nema previše snega, ono po metar, ali je cela zima bela sa po 20 do 30cm. Taman pre nego se jedan sneg otopi, drugi napada. Naravno, bivalo je i da zaveje, tri ili četiri zime od ovih mojih dosadašnjih 15 su bile sa dosta snega. Padavina na godišnjem nivou ima malo više u Torontu nego u Beogradu, ali ništa drastično različito.

Браво Блоги !
Лепо си ово појаснио.
Јеботе патак !
emsiemsi emsiemsi 07:39 30.08.2016

Re: Zanimanja

srdjan.pajic
krkar
Nisam nikad u životu radio keramičke poločice, ali sam rešio da probam, pa šta ispadne,


Ništa lakše, samo ako dobro planiraš i pripremiš.

Pošto ti je 1. put preporučujem da ne ideš sa prevelikim pločicama. 10" x 10" ti je idealno. Najvažnije ti je da ti za podrum budu protivklizne, nek su rapave tj grube, teže se čiste ali poginuti nećeš.

Mašinu za sečenje pločica sa nožem (rotirajućom pločom) iznajmi u nekom Home Depotu. Nemoj ni da pokušavaš ručno a ne isplati se kupovati.

Polaganje krećeš iz najvidljivijeg ugla, obično onog nasuprot vratima. Odabereš zid sa kojim ćeš da ravnaš liniju (retko koja kuće je baš u vinkl). Uzmi lepak koji nije brzostežući jer nemaš iskustva pa nećeš na početku umeti da proceniš vreme koliko ti treba za šta.

Obavezno polaži na krstove (distancere), najbolje 0,5-0,8 cm

Ako postoje sokle za te pločice (recimo 2, 3, ili 4" x 10" obavezno to uzmi, bolje nego da sečeš pločice. Prvo polažeš sve sokle pa onda pločice.

Kad se sve osuši fugiraš, naneseš fugen masu i višak skineš gumenom špahtlom.

Jednostavno ali ipak treba biti pažljiv.

Od alata ti treba:

Rezač - iz Home Depot
Mešalica za lepak ako je prašak koji se meša in situ (isto HD)
Gumeni čekić
Čekić za okrajčavanje pločica (pažljivo s ovim, sve radi u ruci)
Metalni češalj sa širokim zubima za nanošenje tj. razmazivanje lepka
Kanap za obeležavanje
Libela (ne prekratka, mada je bolje imati 2 - jednu koja je malo kraća od stranice pločice i jednu dužu)
Ravnjača
Špahtle, mistrija, štitnici za kolena

Ako na početku sve lepo isplaniraš i nacrtaš (pločica + fuga pa tako celu prostoriju) sva je šansa da će i prvi put pristojno da ti ispadne.

Samo ne zaboravi da planiraš pad prema podnoj rešetki. Idealno je 1-1,5% po x i y osi



To je to, hvala krkane (ne znam šta su to sokle). Nisam još odlučio kakvu vrstu pločica (to jest, žena nije odlučila, meni se najviše sviđaju one neke od prirodnog kamena (slate) ili od krečnjaka (travertine), koje doduše moraju da se seal-uju nakon instalacije, ail to i nije neki problem). Takođe, pošto je podrum beton, možda ću morati malo da ga okrpim ako ima pukotine i iznivelišem, ali to sam se već raspitao i odgledao youtube klipove šta i kako., taj deo je laća. Ajde, javljam kako ispadne, i šaljem slike kad bude gotovo, sem ako baš nešto ne zaserem, ali ko ga jebe, tako se najbolje uči (i najskuplje).

При коришћењу (дистантних) крстића обрати пажњу само на то да плочице не гураш снажно ка крстићима, јер --- димензије плочица нису идеалне, него одступају за неке делиће милиметра, колико год их проглашавали првом класом.
На тај начин ћеш имати флексибилност да се, ако је већа дужина / ширина површине коју поплочаваш, грешка која може да се кумулира лепо распореди па да средња линија фуге буде коректна. У сваком случају, ради све елегантно, без икаквог силовања.
Уколико ти се учини да нека плочица није у нивоу са осталима, нека ти не буде тешко да је подигнеш, скинеш лепак, нанесеш нови лепак, те је поновно поставиш.
emsiemsi emsiemsi 07:49 30.08.2016

Re: Zanimanja

krkar
A, krkar valjda misli na trim. To je ona daska što ide u ćoškove uzazid, pa pokrije ivicu od pločica ili parketa pa ne moraš da ih sečeš jako tačno. Dobro, to se podrazumeva, čak imam i dobru testeru kojom to mogu da isečem pod uglovima i uklopim fino po ćoškovima.



Jok, to je parket lajsna.

Sokla ili cokla (od nem. Zockel) kod pločica je posebna pločica koja se stavlja vertikalno, uza zid, da se spreči kvašenje zida kod bilo kakvog izlivanja ali i običnog pranja. Obično je u dužini pločice ali manje visine, obično 5-12 cm i gornja ivica je zaobljena da lepo legne uza zid.

U Srbistanu ni majstori ni prodavci ne znaju šta je namenska sokla pa karabudže od obične, seku na meru, što nije dobro.

PRVO se stavlja sokla pa tek onda pločice!


Типичне србомрзилачке тлапње.
Успут --- а о будалаштини да се прво ставља цокла, па потом плочице и да не причамо.
krkar krkar 07:55 30.08.2016

Re: Zanimanja

Успут --- а о будалаштини да се прво ставља цокла, па потом плочице и да не причамо.


Odma se vidi ko je ošljar koji je učio kod glupih i lenjih majstora.
Milan Novković Milan Novković 20:06 30.08.2016

Re: Zanimanja

Lionsgate
Stolarije i slične đakonijice zaboravi, to je sve robotika

Pa jeste ako posmatras proizvodnju, dizajner nacrta, prebacis cad dwg preko CNC softwarea u kompjuter masine, ona izreze, neki azijat zasrafi ili zavari i imate prozor, vrata ili stranicu visece kuhinje... ali onda nastupi momenat u kom neki salabajzer koji se predstavlja kao stolar uzme nekom kao sto je Milan 3 hiljadarke doloresa za ugradnju od par sati, 2 do 3 hiltija, malo silikonskih lepkova, pur pene, malo centriranja, malo dovodjenja u vaservagu i tajrad.

Ozbiljno, takva industrijska proizvodnja prozora i vrata od PVC ili ALU bi imala smisla kad bi svi ljudi u jednom gradu imali iste prozore i ista vrata, strogo kontrolisanih dimenzija, i kad bi propis bio da svi imaju prozore od tih materijala (da niko vise nikad ne pozeli prozor nestandardnih dimenzija, nestandardnog oblika a od drveta recimo).

U USA ili Kanadi recimo dobar stolar, tesar, vodovodzija ili elektricar tuce 40 do 50 doloresa na sat ako radi za gazdu, a prihodi ako ima svoj privatan biznis su proporcionalno veci, sto su za sad nedostizne cifre za obicnog shljakera u ITju. A cisto sumnjam da ce roboti u sledecih 50tak godina moci da zamene jednog kvalitetnog tesara na izgradnji drvenog krova, za primer.

Sto se tice inzenjerskih oblasti, software polako oduzima deo po deo posla, vec sad se proracun iskljucivo radi u nekom specificnom softawareu, organizacija rada se takodje tako radi, jedina oblast gde su ljudi jos totalno nezamenjivi su neposredno izvodjenje, gradilista recimo.

Covek ne moze detetu vise da savetuje sta da studira, neko gore je spominjao dete koje se odlucuje da upise nesto na osnovu novca koje se danas vrti u toj oblasti, po meni to je totalno promasen roditeljski koncept, zanimanje biras za ceo zivot (sem ako nisi zalutao tamo) i nije sve u lovi, ima nesto i u ljubavi.

Pošto si spomenuo 50tak godina, iako sam i ja mislio na duže periode, ali to nisam naglasio, koristim priliku:

- To je neverovatno dugačak period u današnje vreme i u naučno-tehnološkom, pa umetničkom, civilizacijskom, svakom smislu.

- Danas sve neverovatno brzo raste i napreduje, pa ubrzava, a jedna ili više tehnologija koriste jednu ili više drugih tehnologija kao poluge, ili "kooperante", pa u nekim posebnim trenucima imamo kvantne skokove u napredtku.

- Za 50 godina će, najverovatnije, kompjuteri (pa tako i roboti, non-human okolina uopšte) biti značajno pametniji od ljudi.

- Recimo, ako se singularitet (vreme kada komjuteri postanu pametniji od ljudi) desi u sledećih 15 godina (ogromne šanse, mnogo veće od 50%) onda će komjuteri za 50 godina ne samo biti toliko pametniji od nas, nego, i ovo je mogućnost-da-se-smrzneš, mi više nećemo biti sposobni, u proseku, da razumemo veliki broj novih koncepata).

- Istovremeno je mozak jako plastičan i mi ga, iako je neurologija poslednjih godina jako napredovala, još uvek uglavnom ne razumemo u nekim najinteresantnijim oblastima rada.

- Pauza pre nego što nastavim: roboti skoro da već sad mogu da se "isprogramiraju" da rade i uče dalje, tj, na neki način, doprogramiraju se, da ne samo naprave prozor nego ga i ugrade, i uvek je interesantno, npr, posmatrati šta radi Honda sa Asimoom (on je simpa i ja volim njega da pratim bio vrlo "pametan" pre sad dosta godina, ima dosta Youtube klipova. Evo članka od prošle godine: Honda Using Experimental New ASIMO for Disaster Response Research gde se penje uz merdevine, tj relativno je autonoman u "slobodnom" prostoru (pića po firmi raznosi već odavno).

- To da AI pobegne ljudima sa naglašenim sposobnostima, pa da ljudi postanu neka vrsta ljubimaca, domaćih životinja AI entitetima je neprimerno ljudskom rodu, kreativnosti i radoznalosti, pa ćemo mi verovatno polako ući u neku vrstu kiborgizacije, hibrida sa tehnologijom - zamisli veštačka "crvena" krvna zrnca koja mogu da apsorbuju 100x kiseonika u odnosu na prirodna - znači udahneš više puta, staviš samo masku i odeš da roniš po nekom plićaku sat vremena - da je to pouzdano danas kao i bušenje ušiju za minđuše veliki broj ljudi bi to rado probao već danas, tj toliko smo radoznali.

- Ili zamisli veštačku mrežnjaču koja ima veću rezoluciju od prirodne, veći spektar i veću osetljivost - radoznalost radi svoje, da je pouzdano ko minjđuše mi bi ugrađivali.

- Al stolar je i dalje interesantan utoliko što kako tehnologija preuzima sve više posla, a ne možemo da imamo većinu ljudi bez posla iz raznih razloga, na nivou zemlje, mi ćemo se prosto prebaciti polako na poslove sa većom dozom umetničkog, u neverovano mnogo oblika, consultantskog, organizaciono-dirigentskog, itd.

- E sad, da se vratim u sredinu, recimo 10-30 godina od danas (ja cenim da ćemo još uvek kapirati AI, ovakvi kakvi jesmo, za 30 godina) - u neko doba u tom rasponu bi mogao da bude raj na zemlji, pomru ovi što bi da ratuju i što tako nemaju šta da izgube, što bi svaki da pravi svoj GPS sistem i tako da traći desetine milijardi, i dobijemo neku federaciju (kao u Star Treku, naravno ), prvo na zemlji, a posle ko zna

- Nanobots, virtuelna realnost, mixed-realnost, augmentacija ovog ili onog, ... svet će polako značajnu da uleti u umetničku fazu gde će neverovatan broj ljudi da dizajnira fragmente virtuelne realnosti i workflows, scenarija i režije, integracije i prožimanja te realnosti sa fizičkom.

- E sad, mi još ne znamo osnovne modele funkcionisanja svesti, ali zamislimo da je to ipak samo organizacioni fenomen da bi bili sigurni da ćemo za 30 godina biti sposobni da ga "skeniramo" kod pojedinca i prebacimo i informacioni domen, kompjutere - možda tako human race evoluira.

- Pa zamisli da komuniciraš sa likom koji je postavio svoju kopiju u "matrix", ali pure informativni, i tako neki lik ti opisuje egzistenciju, i posle par godina druženja zaključih da se njegova ili njena egzistencija ne razlikuje od tvoje, ond aimaš interesantnu mogućnost:

1. Ako umeš neverovatno verodostojno da se utakneš u virtuelnu realnost, ti kao materijalno biće, "otelotvoreno".

2. A znaš da tamo u matrix egzistencija nije lošija nego izvan njega, čak je najverovatnije interesantnija (augmentacija sposobnosti je mnogo manji problem)

3. Ti možda nećeš više hteti da imaš decu u ovom materijalnom domenu, nego možda u virtuelnom - tj osnovno iskustvo imanja dece će ti biti isto, čak možda interesantnije zbog flexibilnosti informativnog.

4. I ljudi će polako nesati kako ih danas poznajemo, možda ne za 50 godina još uvek, ali za 50-100 su netrivijalne šanse.

Reći će neko a što da prebacujemo egzistencijalne stvari u virtuelno ako je virtuelna realnost skoro ili identična stvarnoj - i odgovor je prost, kad u stvarnoj realnosti padneš sa petog sprata na glavu ti si ga ugasio, u virtuelnoj je to samo kratak i mali bug, ako hoćeš da zaobiđeš to iskustvo u sećanjima obrišeš ga sam kad te debagiraju, ili ti to "matrix" uradi automatski, ako je tako "konfigurisan".

Itd, na ov temu možemo nedeljama da se zabavljamo
49 41 49 41 04:06 31.08.2016

Re: Zanimanja

. Nisam nikad u životu radio keramičke poločice, ali sam rešio da probam, pa šta ispadne, ionako je podrum, pa nemam mnogo izbora, ili pločice, ili opet tepih, ili još jedan laminat. Ma, upravu je čarli, za budalu uvek ima posla.

Workaholic. Kod nas radoman
Nisam ni ja odmakao dalje!
Celog zivota; sto svi debelo koriste, direktori, poslodavci, familija uza i sira.

Zavrsio podrum davno.
Da su ga drugi radili 20.000
Isao precicom, u izboru materijala, dizajnu ...

Time is Money!
You loosing time or money; No, third solution.

Ako stignem, dacu ti smernice, za izbor materijala, enormne ustede na ceni u materijalu etc, etc.
Alat koji sam koristio, ...

stefan.hauzer stefan.hauzer 09:19 28.08.2016

.



Istorija će nadživeti IT!
Jaril Jaril 11:14 28.08.2016

Re: .

stefan.hauzer


Istorija će nadživeti IT!


Ја сам мислио да је историја умрела?

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:26 28.08.2016

Re: .

Jaril
stefan.hauzer


Istorija će nadživeti IT!


Ја сам мислио да је историја умрела?


Šta? Mi smo i dalje tu, guramo kao u najboljim danima


blogovatelj blogovatelj 02:13 29.08.2016

Re: .

Istorija će nadživeti IT!


Medicina će nadživeti istoriju. De si bre čoveče? Fališ.
dirtyharry dirtyharry 11:29 28.08.2016

Dok za to vreme na drugoj strani...

alselone alselone 11:43 28.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

dirtyharry

Olos!
dirtyharry dirtyharry 11:45 28.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

alselone

Olos!

Da, skroz bez komentara ili samo sa upotrebom censurisanih reči
Lionsgate Lionsgate 12:18 28.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

Ala sirok dijapazon oni imaju, od svercera u GSPu, preko bakuta koje prodaju zelenis ispred samousluga, prodavaca lubenica na raskrsnicama pa do "dilera" polovnih udzbenika... univerzalci, ljubi ih chika Mali u njihove velike... pendreke.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:54 28.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

alselone
dirtyharry

Olos!


Oće ovi nacikomunalci sad da uhapse i amazon.com?
Lionsgate Lionsgate 16:19 28.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

Oće ovi nacikomunalci sad da uhapse i amazon.com?


'Oce, samo da mu saznaju telefonski broj.
angie01 angie01 19:34 28.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

dirtyharry
alselone

Olos!

Da, skroz bez komentara ili samo sa upotrebom censurisanih reči


bednici najgore vrste, a jos ih mi placamo,...

kod mene ispred pijace i leti i zimi sedi baka, od jedno 80 bez jedne ruke i prodaje malo cveca i par gluposti- ako joj se posreci da sve to malo proda, imace za hleb i mleko i dosli jednom komunalci, njih cetvoro da je teraju, pridjem ja i zamolim ih da je ostave na miru i kazem, niko sa toliko godina ne sedi na hoklici ispred pijace ceo dan svaki dan iz zahebancije,...oni somovi hteli da me uhapse, jer ih navodno ometam u radu,...kazem kakvom radu, maltretirate mi komsiluk, eno tamo na raskrsnici parkirana dva dzipa protiv propisa, idite pa ih sklonite, ometaju ljude da normalno prelaze ulicu,...kazu, mi radimo ono sto nam kazu,

sledeci put, isto tako, njih cetvoro maltretiraju zene sto prodaju na kutijama par krpica, kazem ja- hvala sto nas spasavate,....i oni nesto procede i pokupise i odoose.
angie01 angie01 22:27 28.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...



nekada je krajem avgusta ovako izgledalo u Knezu, deca prodaju svoje udzbenike i odmah kupe za istu lovu i na istom mestu one koje im trebaju- sta je tu problem,...nisu platili porez drzavi, ugrozavaju privatnike izdavace,...mslmmmm.
dirtyharry dirtyharry 23:15 28.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

emsiemsi emsiemsi 09:38 29.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

angie01
dirtyharry
alselone

Olos!

Da, skroz bez komentara ili samo sa upotrebom censurisanih reči


bednici najgore vrste, a jos ih mi placamo,...

kod mene ispred pijace i leti i zimi sedi baka, od jedno 80 bez jedne ruke i prodaje malo cveca i par gluposti- ako joj se posreci da sve to malo proda, imace za hleb i mleko i dosli jednom komunalci, njih cetvoro da je teraju, pridjem ja i zamolim ih da je ostave na miru i kazem, niko sa toliko godina ne sedi na hoklici ispred pijace ceo dan svaki dan iz zahebancije,...oni somovi hteli da me uhapse, jer ih navodno ometam u radu,...kazem kakvom radu, maltretirate mi komsiluk, eno tamo na raskrsnici parkirana dva dzipa protiv propisa, idite pa ih sklonite, ometaju ljude da normalno prelaze ulicu,...kazu, mi radimo ono sto nam kazu,

sledeci put, isto tako, njih cetvoro maltretiraju zene sto prodaju na kutijama par krpica, kazem ja- hvala sto nas spasavate,....i oni nesto procede i pokupise i odoose.

Не разумем зашто се толико љутиш на извршиоце, јер су они последњи у ланцу оних на које би требало да будеш љута.
Не издају они сами себи радне задатке.
angie01 angie01 10:19 29.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

Не разумем зашто се толико љутиш на извршиоце, јер су они последњи у ланцу оних на које би требало да будеш љута.


pa naravno da riba smrdi od glave,...al da tebi neko kaze, idi oteraj one zene sto prodaju ispred kartonskih kutija, da bi prezivele, umesto da regulises vaznije stvari, kao uklanjanje dzipova koji su bespravno parkirani i sprecavaju normalno koriscenje pesackog prelaza, pa taj prelazak bude opasan, da li bi tako revnosno maltretirao staricu bez ruke ispred pijace, ili bi ipak ukapirao da je to sramotno,...uostalom i ona kada nesto kupi, plati, tim novcem je dala i za tvoju platu,...da je drzava nije dovela u taj polozaj, ne bi ona svoju starost tako provodila, niti ona time ugrozava drzavni budzet....ona pokusava da opstane, vrlo bazicno, a i ispod toga.
angie01 angie01 10:25 29.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

.. emajkemimile, ako kupim i jedan nov udzbenik, sve cu polovne i to sa kartona.


ps- vecina udzbenika koji se preporucuju za strane jezike, a od stranih su izdavaca, apsoluno ne odgovaraju nasem nacinu rada, jer ne postoje npr, kabineti sa slusalicama gde bi se ucio izgovor, niti se kod nas forsira konverzacija, na cemu su pak oni bazirani,...tako da ta sarena laza sa fingiranjem nastave, rezultira time, da deca posle 8 godina ucenja jezika, ako nisu isli na privatne casove- a i tu se mahom rade one gluposti sto se traze za ocenu- ne znaju da sklope najosnovnije recenice za bazicnu konverzaciju.

edit:

Nebojša Krstić ‏@Krle22 22m22 minutes ago

Zanimljivo je ovo ismevanje zabrane prodaje polovnih udžbenika na ulici iako je jasno da se time bave ozbiljni crnoberzijanci, a ne deca.



ozbiljni crnoberzijanci, koji jednom godisnje zarade par stotina evra- ako im se posreci,...a roditelji nisu morali da uzmu kredit za knjige i zakopaju se jos vise,...drzava je kriva sto je dopustila da se na sumnjiv nacin odobravaju losi udzbenici kao oni sto ce posle biti prodavani za skupe pare, koje ce zavrsiti u nekoj drugoj zemlji, da se oni svake godine pretvaraju u neke nove, sada neophodne na taj "popravljeni" nacin i cela maskarada otimanja para ulazi u novi krug, umesto da ovu vaznu delatnost organizovala u korist obrazovanja i dece....vec sam jednom objasnila kako, mrzi me da kucam ponovo.
Lionsgate Lionsgate 15:07 29.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

Krle samo do kraja (da li?) pokazao koja kolicina govana moze da stane u dvometrasa. Jbg, meni smrdeo svojevremeno kad je opleo po pokojnom Vladi Divljanu, danas ga ni stapom ne bi dodirnuo koliko smrdi od uvlacenja gospodaru mu Vucicu...
krkar krkar 20:37 29.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

Nebojša Krstić ‏@Krle22 22m22 minutes ago

Zanimljivo je ovo ismevanje zabrane prodaje polovnih udžbenika na ulici iako je jasno da se time bave ozbiljni crnoberzijanci, a ne deca.


Fukara
angie01 angie01 11:16 30.08.2016

samo za 18+

opsani crnoberzijanci konacno uhapseni u neverovatnoj akciji hrabrih komunalaca cime je uspesno spreceno urusavanje srpske privrede ( uznemirujuci video)



upozorenje, svako ko svoje stare udzbenike preproda ili ustupi nekom drugom,ili ucestvuje u kupovini istih, bice priveden licu pravde,...racuna se na saradnju lojalnih gradjana.
49 41 49 41 04:11 31.08.2016

Re: Dok za to vreme na drugoj strani...

dirtyharry


Spalite ih na licu mesta!
To smo vec citali u istoriji od 1938.
docsumann docsumann 12:43 28.08.2016

još ...


malo modernijeg krosoveričnog HM (iliti striktno terminološki - Nu Metal)

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 20:15 28.08.2016

Re: još ...

malo modernijeg krosoveričnog HM (iliti striktno terminološki - Nu Metal)

jbt, svaki put kad se vratim iz teretane, pevam 2 minutes to midnight. danas tražim da ga malo utišaju, ne čujem šta mi trener priča, kažu ne možemo, marko radi noge.
emsiemsi emsiemsi 09:36 29.08.2016

Re: još ...

BebaOdLonchara
malo modernijeg krosoveričnog HM (iliti striktno terminološki - Nu Metal)

jbt, svaki put kad se vratim iz teretane, pevam 2 minutes to midnight. danas tražim da ga malo utišaju, ne čujem šta mi trener priča, kažu ne možemo, marko radi noge.

Боље да се дохватиш мотике, него што се замајаваш по тим теретанама. Било би неке користи.
Lionsgate Lionsgate 19:29 29.08.2016

Re: još ...


Боље да се дохватиш мотике, него што се замајаваш по тим теретанама. Било би неке користи.

Nisu svi iz prigradskih opstina kao ti sine Charli, neki nemaju gde da zabodu motiku...
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 02:27 30.08.2016

Re: još ...

Nisu svi iz prigradskih opstina kao ti sine Charli, neki nemaju gde da zabodu motiku...

pusti čarlija, nije mu lako, stižu paprike, još se nije izvukao iz šljiva. a i čarli ne zna da je motika ubica lumbalne kičme. u teretani bar znaš šta da izbegavaš.
emsiemsi emsiemsi 07:30 30.08.2016

Re: još ...

Lionsgate

Боље да се дохватиш мотике, него што се замајаваш по тим теретанама. Било би неке користи.

Nisu svi iz prigradskih opstina kao ti sine Charli, neki nemaju gde da zabodu motiku...

Исто то мисли и сиротиња која станује у којекаквим зградуринама.
emsiemsi emsiemsi 16:28 30.08.2016

Re: još ...

BebaOdLonchara
Nisu svi iz prigradskih opstina kao ti sine Charli, neki nemaju gde da zabodu motiku...

pusti čarlija, nije mu lako, stižu paprike, još se nije izvukao iz šljiva. a i čarli ne zna da je motika ubica lumbalne kičme. u teretani bar znaš šta da izbegavaš.

Зато ти балансирај !
Након руковања мотиком, лези у хладовину, на ћебенце, наравно, на леђа.
Успут --- немој превише да слушаш те у теретани. Они ти причају којешта како би ти њима оставила што више пара. Ја те саветујем бесплатно и без икаквог интереса.
dirtyharry dirtyharry 13:53 28.08.2016

Evo još nešto za budućnost...

Ribozom Ribozom 22:41 28.08.2016

pesimisticki

Smem li da primetim da ste uzeli za referentnu tacku sadasnje vreme, i na osnovu toga zakljucili da ce razvoj civilizacije da ide progresivom koja je sada.

Sa tim ste mogli da nastavite u stilu: turisticki vodic u svemiru :)

Ako su tacne prognoze da ce nafte (komercijalne) nestati za 20 godina, fosfora i gasa za 30, nuklearnog goriva za 40, onda je pitanje na sta ce vam raditi ti tolki kompjuteri.
Ili ako ipak bude nedovoljno struje, da li cete ukljuciti komp ili frizider.

Opet, uzimajuci lokalnu mikroklimu, ako se temperatura poveca za 5 stepeni u narednih 20 godina da li ce biti dovoljno hrane koja bi mogla da podmiri potrebe stanovnistva.

I obrni, okreni Angie je u pravu, nista bez umetnosti jer ce 'lepota spasiti svet'.

alselone alselone 04:32 29.08.2016

Re: pesimisticki

Ako su tacne prognoze da ce nafte (komercijalne) nestati za 20 godina, fosfora i gasa za 30, nuklearnog goriva za 40, onda je pitanje na sta ce vam raditi ti tolki kompjuteri.
Ili ako ipak bude nedovoljno struje, da li cete ukljuciti komp ili frizider.


Ćale jednog mog poznanika je godinama dio direktor u NIS-u i on nam priča kako se govori da će nafte nestati za dvadeset godina, već pedeset godina. Oni su radili neka istraživanja, koliko god slaba bila na nivou sveta i nafte ima još, ihaj.
svarog svarog 11:29 29.08.2016

Re: pesimisticki

Niska cena nafte ukazuje da je ima puno, a ne da će je uskoro nestati
49 41 49 41 00:09 30.08.2016

Re: pesimisticki

svarog
Niska cena nafte ukazuje da je ima puno, a ne da će je uskoro nestati


To je globalno (pod)Jebavanje; u ime Boga za koju milijardu vise.
rade.radumilo rade.radumilo 13:35 29.08.2016

Siguran pos'o

tadejus tadejus 18:28 29.08.2016

dobra ti tema..

..kod nas fakat tradicionalno te službe profesionalnog sumjeravanja, akademskog savjetovanja, kako god da se zovu ništa pemtno nisu radile..
pa se dešavalo da djeca upisuju fakultete a da imaju vrlo blijede predstave o tome šta zanimanja za koja se opredjeljuju stvarno i znače..
bar je moj slučaj takav svakako bio..
možda je danas situacija nešto bolja..
ali i ako jeste čini mi se da je kasno da se savjet daje u 18. godini, tad je već poprilično kasno, mada naravno ne i sve izgubljeno, daleko od toga..
a sad što je to bitno jeste zato što danas (a sutra vjerujem samo još više) leba ima samo ako si u vrhu, i ima ga u svakoj struci, pa i u istoriji, antropologiji, hortikulturi ali moraš biti u vrhu..
kad kažem leb tu mislim da na pristojnu zaradu koja omogućava da se živi od rada u struci, a potencijalno i vrlo lukrativnu zaradu..
a kad kažem vrh, mislim na ono kad to što radiš voliš, slobodno vrijeme takođe dijelom trošiš na izabranu struku (na ovaj ili onaj način), o penziji razmišljaš u smislu kako da obezbjediš da radiš što duže i kad vrijeme za penziju dođe i prođe, a onda ima i formalnih ocjena u vidu školskih prosjeka, poslovnih prilika i ponuda, ali ajde jeste teško kvantifikovati šta je vrh u tom smislu..
a da bi dijete došlo do toga neminovno je da ono to nešto ipak samo odabere, i osjeti da to voli i želi..
a što sigurno lakše ideako se nije došlo u fazu da je omladinac clueless i sad roditelji gledaju za njega gdje bi mogao da si zaradi za leba..
svaki je posao glup ako se radi baš bukvalno samo da se namakne neki dinar..
e sad opet kako omladinca navesti da do 18. ipak ima neki osjećaj da nešto želi da radi..
čini mi se opet da naš školski sistem tu baš nije konstruktivan.. da se energija ulaže daleko više da se riješe problemi problematičnih nego da se pruži izazov talentovanima..
pa onda ostaje na roditeljima da djetetu pruže dovoljno extracurricular sadržaja..
u tom slučaju da se to sve desi, da junoša od 18. ljeta ima duboko i široko znanje i informisanost, jasno definisane afinitete.. ja onda ne bih više usmjeravala nikud.. malo bih bila opuštenija da odabere neku tehničku struku, ali to moguće samo zato što sam i ja dijete tehničkih lica da prostiš, ali nikako ne bih plakala ni da odabere štogod drugo..
samo da je dobar u tome, za ostalo ćemo lako..
dirtyharry dirtyharry 19:35 29.08.2016

Pošto je blog na naučne teme

nađoh za shodno da se obratim vlasti transparentom:


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana