A stubova kulture sve manje i manje !!!

Branislav Kovačević Cole RSS / 31.03.2008. u 14:06

Taman kad sam na Blogu otvorio temu o nedostatku kulturne politike u Srbiji, pa sam tom prigodom naveo primer kuće u kojoj je živeo Djura Jakšić, a pridružilo mi se još par blogera sa primerima iz svojih gradova (kuće Sterije Popović, B.Nušića...) u Kragujevcu evo novih (loših) dešavanja.

Kome trebaju knjige
Kome trebaju knjige

 

Ne samo da nemamo odnos prema zaostavštini, književnim ili kakvim drugim umetničkim delima, o autorima da i ne govorim, nego se lagano gase i poslednje knjižare po gradovima...Kragujevac je, svojevremeno, pored knjižara velikih izdavačkih kuća (Prosveta – sada banka, Nolit- sada turistička organizacija....) imao i svoje koje su bile, uvek nešto više od obične prodaje knjiga. Posebno je bila prepoznatljiva knjižara „Svetlost“, koja je u glavnoj ulici, od 50-tih godina prošloga veka bila na istom mestu. Tu knjižaru je krasila činjenica da je uvek bila dobro snabdevena, da je uvek imala baš one naslove koji su Vam bili neophodni, a ako trenutno i nije bilo nečega, legenda te knjižare, Kragujevčanima najomiljeniji lik Mića – „knjižar“ se potrudio da vas utefteri u svoj svešcicu i u vrlo brzom roku Mića je sve nabavljao! Čak i onda kada niste imali novca, kada nije bilo kartica za plaćanje, pa ni čekova, Mića je nalazio modus da knjigu ipak dobijete. Kod Miće u knjižari ste mogli i da pregledate – pročitate knjigu, da dobijete preporuku za knjigu kao poklon....Nekako je sa svim ovim promenama, unazad dvadesetak godina, počelo da nestaje jedno po jedno...Tako više nema ni Miće knjižara, koji nije izdržao promenu radnog mesta izazvanu novim zakonima sistematizacije....Priča o Mići zaslužuje poseban blog, ali današnja trka sa vremenom i profitom, od mene zahteva reakciju druge prirode....

Resetke za knjizare
Resetke za knjizare

Nedavno sam ovde na Blogu već pisao o „MAXI Srbiji“, pa ne bih da se ponavljam. Ipak u sklopu prodaje TP „Srbija“ koju je otkupila sekretarica advokata vlasnika „Delte“, prodate je i knjižara „Svetlost“, koja je u medjuvremenu bila zakupljena od strane izdavačke kuće „Stubovi kulture“. Oni koji su malo više informisani znali su vrlo brzo da će navedeni prostor, knjižara koja je tu više od pola veka uskoro dobiti novo ruho, ali i namenu.

I došao je taj dan!

Od sutra počinje izmeštanje, na nepoznatu lokaciju, ne „Stubova kulture“, nego knjižare. Nagadja se da će tu sada biti nova banka M .Miškovića ili šta god slično, a stotinak gradjana GRADA Kragujevca, okupilo se da pokuša da utiče na gradske vlasti i novog vlasnika, da se sačuva knjižara. U Kragujevcu danas skoro da i nema drugih knjižara ili ne bar onih pravih. OK, vremena su takva...profit ima svoja pravila, tržište svoja, a knjige nikad, bar kod nas, nisu bile kurentna roba.

Ne kažem zakon, kakav god da je, na strani je novog vlasnika, kakav god i on bio...

Možda će se , ipak, neko setiti da zastane, da se seti Miće knjižara, stotine i hiljade onih koji su iz te knjižare izašli sa Dostojevskim, Crnjanskim, Kišom ili Brankom Ćopićem „pod miškom“.

Gradjani se okupljaju
Gradjani se okupljaju

 

Nešto dalje istom tom glavnom ulicom, vidim ruši se – adaptira kuća Dragoslava Srejovića, akademika, profesora, arheologa svetskoga glasa...Nikom nije palo napamet da bi to mogla da bude kuća-muzej našeg slavnog i velikog sugradjanina....

Ne, biće tu ili nova banka ili možda kafić –kladionica, ko zna? Ali dokle ?Umesto odgovora na ta pitanja, postavljam ove fotografije sa napomenom da ćemo od sutra, 01.aprila, započeti sa mirnim protestima ispred knjižare „Svetlost – Stubovi kulture“. Očekujemo da će nam se pridružiti, ne samo književni stvaraoci, ili profesori književnosti, već i svi drugi kojima je stalo do statusa GRADA

Ko zna, možda će neko doći na ideju kako dalje...?

Kuca D Srejovica
Kuca D Srejovica

 

Atačmenti



Komentari (64)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Jelica Greganović Jelica Greganović 14:17 31.03.2008

Izmeštanje

knjižare na nepoznatu lokaciju? Odlično...što bude manje poznata, to će biti još manje kupovanja i čitanja knjiga, baš predivno nešto.
Ja bih se pridružila protestima, ali sam daleko, ne mogu. Moj glas za knjižare neka bude kod tebe Cole.
Sram ih bre bilo, sve zajedno, kad bi mogli celu državu bi u kafić-kladionicu pretvorili.
Preporuka, zemljače.
Knjiga je oružje, uzmi je u ruke...
poz.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:20 31.03.2008

Re: Izmeštanje

Jelica Greganović
knjižare na nepoznatu lokaciju? Odlično...što bude manje poznata, to će biti još manje kupovanja i čitanja knjiga, baš predivno nešto.
Ja bih se pridružila protestima, ali sam daleko, ne mogu. Moj glas za knjižare neka bude kod tebe Cole.
Sram ih bre bilo, sve zajedno, kad bi mogli celu državu bi u kafić-kladionicu pretvorili.
Preporuka, zemljače.
Knjiga je oružje, uzmi je u ruke...
poz.



A evo Miskovi je kupio i Genex.....Mozda ce tu sada biti knjizare....sve zajedno!!!!
Ufffff!!!!
Hocu da me Miskovic usvoji.....zahtevam!
bkc
ps..hvala...zemljakinjo
mariopan mariopan 14:35 31.03.2008

Re: Izmeštanje

Kome trebaju knjige? MENI

Evo i mene neka usvoji , sramota me da kazem ali ja ne mogu da kupim one knjige koje bih zelela ni koliko nbih zelela a kamo li jednu ciglu od Geneksa. Pa ako je knjiga oruzje kojom da ga tresnem ?
Jelica Greganović Jelica Greganović 14:58 31.03.2008

Bata Cole,

možda ti ne razumeš, možda on u stvari želi da napravi jednu veeeliku, hiper knjižaru i time promoviše čitanje i prosvećivanje širokih narodnih masa...polako prvo uvod, da se narod ne šokira, prvo idu reklame, reklame i reklame, to se čita...pa se prelazi na dužu literaturu...slike (paradjza recimo) pomažu da se ljudi ne prepadnu od previše slova na jednom mestu...
dragan7557 dragan7557 15:13 31.03.2008

Re: Izmeštanje

A stubova kulture sve manje i manje !


A stubova nekulture i divljaštva sve VIŠE I VIŠE I VIŠE.............
Dragana Sepe Dragana Sepe 16:58 31.03.2008

Re: Izmeštanje

Nista nas u ovoj zemlji vise ne bi trebalo iznenaditi, to smo valjda vec svi shvatili. Naravno da to nije dobro i trebalo bi svako od nas da uradi koliko moze, ali velikih izmena s nase strane ne moze biti. Uvek ce tu biti neki "veliki cika" (ili vise njih), mocan i surov, koji ce pokusati da kupi apsolutno sve
Ali zato one "moderne", "popularne" knjizare jos "popularnijih" vlasnika, po gradu (Bgdu) prodaju vec pri samom ulasku, knjige najpopularnijih autora kod nas (nazalost) koje su u foliji zapakovane pojedinacno sa ruzom za usne, maskarom, puderom ili vec sl. E to je DNO DNA! Prvi put kada sam to videla, dobila sam istinski nagon za povracanjem.
gradicevic gradicevic 20:39 31.03.2008

Re: Izmeštanje

A stubova kulture sve manje i manje !


Stubovi su po funkciji predodredjeni da "drze" nadogradnju, tj ono sto se iznad njih gradi. Obzirom da mi uglavnom (u poslednje vreme, koje preti da postane trajno), rusimo i gradimo uvek nekakve temelje, necega novog i vecini nepoznatog, pa stubovi nam nisu valjda ni potrebni.A tek kulture?
Jaril Jaril 22:38 31.03.2008

Re: Izmeštanje

usimo i gradimo uvek nekakve temelje,

Живела шљива!!!
gradicevic gradicevic 23:02 31.03.2008

Re: Izmeštanje

Живела шљива!!!


Iz Vas progovara Selja lampek
ZIVELA
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:59 01.04.2008

Re: Izmeštanje

Ja bih molila da se ne diraju šljive...ja volim šljive i strašno mi ovde nedostaju.

gradicevic gradicevic 11:35 01.04.2008

Re: Izmeštanje

Ja bih molila da se ne diraju šljive...ja volim šljive i strašno mi ovde nedostaju.

ma stvar je u naglasku. misli se na rakiju sljiiivu
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:36 01.04.2008

Re: Izmeštanje

pa...ni to nije loše, naročito ako je od ranke, pa miiiriše...
gradicevic gradicevic 11:38 01.04.2008

Re: Izmeštanje

pa...ni to nije loše, naročito ako je od ranke, pa miiiriše...


jos bolje od "madzarke"
Jaril Jaril 12:12 01.04.2008

Re: Izmeštanje

ma stvar je u naglasku. misli se na rakiju sljiiivu
Е не мисли се

Ајд' да будем прецизнији:

живела она једна шљива под коју ћемо сви стати

(пошто јел'те не водимо рачуна сами о себи).
gradicevic gradicevic 13:06 01.04.2008

Re: Izmeštanje

живела она једна шљива под коју ћемо сви стати

AUUU, a od cega ce "goloruki narod" peci rakiju?
Dolybell Dolybell 16:48 01.04.2008

Re: Izmeštanje

Sram ih bre bilo, sve zajedno, kad bi mogli celu državu bi u kafić-kladionicu pretvorili.






Izgorela biblioteka u Vlasotincu!
Šta ćeš gore od toga.

Prošle godine je bila renovirana, a plus toga
je bila spomenik pod zaštitom kulture.
Knjige i arhivska dokumenta - nestadoše u požaru.
Za tako malo mesto - ogroman gubitak.
jesen jesen 14:36 31.03.2008

knjizara svetlost

..ja sam vec kukala za njom na nekim tvojim ranijim blogovima...i danas sam prosla i videla desetak ljudi i tebe medju njima, rekose mi da je protest bio u 12h...U koliko sati ce da se desavaju protesti?...Univerzitetski grad bez i jedne knjizare...strasno....A gde li ce da je premeste?...Uh bas se nerviram...gledam danas i Prosvetu a ona banka...sva mesta koja su nesto znacila kragujevcanima pretvorili su u banke...Pogledaj Dubrovnik...zar to nije mesto za neku Gradsku kavanu koju ima svaki ozbiljan grad...za hotel...ma za bilo sta samo ne za banku...a i to je banka...Pored toga, mene zanima postoje li naslednici nekadasnjih vlasnika ovih malih lokala u gradu...nisu valjda svi bez naslednika.....?
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 14:42 31.03.2008

Re: knjizara svetlost

jesen
..ja sam vec kukala za njom na nekim tvojim ranijim blogovima...i danas sam prosla i videla desetak ljudi i tebe medju njima, rekose mi da je protest bio u 12h...U koliko sati ce da se desavaju protesti?...Univerzitetski grad bez i jedne knjizare...strasno....A gde li ce da je premeste?...Uh bas se nerviram...gledam danas i Prosvetu a ona banka...sva mesta koja su nesto znacila kragujevcanima pretvorili su u banke...Pogledaj Dubrovnik...zar to nije mesto za neku Gradsku kavanu koju ima svaki ozbiljan grad...za hotel...ma za bilo sta samo ne za banku...a i to je banka...Pored toga, mene zanima postoje li naslednici nekadasnjih vlasnika ovih malih lokala u gradu...nisu valjda svi bez naslednika.....?



veceras u 20 je u knjizari sastanak Inicijativnog odbora....dodji!
Od sutra...verovatno oko 12....?
poz
bkc
jesen jesen 15:17 31.03.2008

Re: knjizara svetlost

...ako mi se sve skocka, dolazim...Mislim da 12h nije dobro vreme, ljudi su na poslu......
ivana23 ivana23 16:48 31.03.2008

Re: knjizara svetlost

ivana23 ivana23 16:57 31.03.2008

Re: knjizara svetlost

Spiridon Spiridon 15:25 31.03.2008

A stubova kulture sve manje i manje!

ali zato je balvana sve vise i vise!
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 07:26 01.04.2008

Re: A stubova kulture sve manje i manje!

Spiridon
ali zato je balvana sve vise i vise!

Balvani kulture!
Brooklyn Brooklyn 15:42 31.03.2008

pa, ako

"Kragujevčani ni po koju cenu ne žele da se odreknu jedine preostale i najstarije knjižare u gradu", kao sto pise blic, onda treba da pocnu da kupuju knjige. ovako, ne zele da se odreknu, ni po koju cenu, dok god tu cenu neko drugi placa, a ne oni.

ovako, je ne zelim da se odreknem suncobrana i zahtevam od poreskih obveznika da isfinansiraju moje zelje i hobije, u obliku fabrike ili bar radnje sa suncobranima ( u centru grada, naravno).
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:22 31.03.2008

Re: pa, ako

Brooklyn
"Kragujevčani ni po koju cenu ne žele da se odreknu jedine preostale i najstarije knjižare u gradu", kao sto pise blic, onda treba da pocnu da kupuju knjige. ovako, ne zele da se odreknu, ni po koju cenu, dok god tu cenu neko drugi placa, a ne oni.

ovako, je ne zelim da se odreknem suncobrana i zahtevam od poreskih obveznika da isfinansiraju moje zelje i hobije, u obliku fabrike ili bar radnje sa suncobranima ( u centru grada, naravno).


Naravno da niste u pravu...jer Kragujevcani uprkos svemu kupuju knjige i to bas u toj skoro jedinoj knjizari u gradu, a metafota sa suncobranima...hm nije bas uspela. probaj/te sa drugom....
Brooklyn Brooklyn 16:36 31.03.2008

Re: pa, ako

jel nisam? pa ocigledno ta knjizara nije profitabilna, inace ne bi je selili. ako nije profitabilna na ciji racun onda da ostane tamo jer "Kragujevčani ni po koju cenu ne žele da se odreknu jedine preostale i najstarije knjižare u gradu"?

odnosno ako "Kragujevčani ni po koju cenu ne žele da se odreknu jedine preostale i najstarije knjižare u gradu", jel su organizovali skupljanje novca da se projekat odrzi u zivotu i koliko je svaki od njih dao?

ajde, da cujem, ko to da plati?
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 16:46 31.03.2008

Re: pa, ako

Brooklyn
jel nisam? pa ocigledno ta knjizara nije profitabilna, inace ne bi je selili. ako nije profitabilna na ciji racun onda da ostane tamo jer "Kragujevčani ni po koju cenu ne žele da se odreknu jedine preostale i najstarije knjižare u gradu"?

odnosno ako "Kragujevčani ni po koju cenu ne žele da se odreknu jedine preostale i najstarije knjižare u gradu", jel su organizovali skupljanje novca da se projekat odrzi u zivotu i koliko je svaki od njih dao?

ajde, da cujem, ko to da plati?


ocigledno je da nisi procitao pazljivo ceo tekst.....Miskovic, odnosno neka njegova firma je kupila TP Srbiju, koja je u vlasnistvu imala izmedju ostaloga i tu , pomenuu knjizaru..Nije bilo izdvajanje objekata, pa ni knjizare...On sada kao vlasnik menja namenu i pravi d toga npr banku....Knjizata je bila u najmu od strane, ovoga puta Stubova kulture, a pre toga Svelosti...Miskovca naravno ne zanima knjizara..vec banka, ali su gradski oci morali da reaguju i pre toga kao u slucaju...recimo GD "Sumadija".....a ako mislite da neko razmislja samoupravljacki a ne trzisno, grdno se varate.,,,,ali postoje trzista i trrzista , drzave i drzave..koje stite svoje kulturno blago svakom smislu te reci..Kad bi se tim nacinom rukovodili vecina pozorista bi poodavno nestala bez drzavne subvencije.,..ali duga prica.....Pojednostavljeno gledano..nasa knjiga ne moze i ne sme tek tako da bude prepustena iskljucivo trzisnim mehanizmima..jer ne samo da necemo imati knjizare, nego ni pisce, pesnike....a mislim da to nije, ako smem da kazem, nas nacionalni interes.....Prst na celo!Nista vise...
Brooklyn Brooklyn 16:59 31.03.2008

Re: pa, ako

manite te komunisticko frfljanje sa nacionalnim interesom. bitan je samo interes ljudi koji u kragujevcu zive i u pravnoj drzavi, interes vlasnika, posto verujem da se cak ni vama ne bi bas svidelo kada bi vam drzava zabranila da raspolazete svojom imovinom.

ali dobro, ostavimo miskovicev interes po strani, i pogledajmo interes kragujevcana. sta prosecnom kragujevcaninu vise treba banka ili knjizara? da je knizara, bila bi profitabilna i ne bi vodili ovaj razgovor. ali kad ga vec vodimo, sta mislite sta bi prosecan kragujevcanin vise voleo, vise para u svom dzepu ili da subvencionise svojim parama neke pisce i pesnike? kada bi vise voleo ovo drugo, onda drzava uopste ne bi trebala da otima jednima i raspodeljuje drugima, ljudi bi sami kupovali ono sto zele.
jesen jesen 17:10 31.03.2008

Re: pa, ako

...da se knjige ne prodaju, ne bi bilo onoliko ulicnih prodavaca i kioskknjizara...a knjige kod njih uopste nisu jeftinije nego u knjizari....zalosno je sto uopste o ovome pricamo..ispada da je najbolje da se svi gradovi pretvore u buvljake i trzne centre pa da narod ima sta da jede i da se obuce u ogromnim kolicinama....druge potrebe ne smeju da postoje ako njihovo zadovoljavanje ne daje profit...zanimljivo razmisljanje brooklyn.....
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:19 31.03.2008

Brooklyn,

ima li i jedan razog da tako uvredljivo razgovaraš sa Coletom? Ok, ne slažeš se sa njegovim mišljenjem, ali "ajde, da čujem" prozivanje i "komunističko frfljanje" je nepotrebno agresivno u ovom razgovoru.
Ne znam da li si primetila, ali u ovoj priči se upravo sukobljava interes ljudi koji u Kragujevcu žive i interes vlasnika, koje ti i sama pominješ. Drugo, kada bi se tako gledalo, knjige ne bi uopšte bile potrebne, kao ni sama kultura, naročito u poređenju sa kafanama u kojima može da se jede i tako obezbedi osnovna fizička egzistencija ili u poređenju sa bankama. Šta će nam knjige, ako nam je dovoljan kredit?!
Ovde ti i ne znaš koliko je i da li je knjižara bila profitabilna, ovde je pitanje da neko hoće još profitabilnije. A mnogi segmenti kulture nikada neće moći da se takmiče sa sirovom komercijalom.
Moraju li zaista muzički, književni ili likovni stvaraoci da žive i stvaraju u bedi, jer uvek postoji nešto profitabilnije od njih, sve dok ne umru i tek kroz koju deceniju se shvati njihov rad i njihov doprinos razvoju civilizacije? A onda na njihova dela, koja su slikali gladni i neprofitabilni navale bogataši, koji tonama para kupuju dela ubogih, mrtvih genija.
Koliko bogatih, poslovnih ljudi sposobnih da napravi gomilu para je sposobno da napiše dobar roman, naslika dobru sliku ili komponuje išta? Ali bi išli na koncerte, pozorišne predstave, kupovali slike velikih slikara, možda čak i čitali dobre knjige...Ne razumem zašto, kad to nije profitabilno...dovoljno bi onda bilo da sede na berzi i ciframa ukrašavaju svoje dnevne sobe...
Kultura je, ma kako neprofitabilna bila, dokazano potrebna svetu, civilizaciji. I spada u nešto što svi treba da plaćamo delom poreza koji dajemo državi (kao što za prosvetu, za škole, recimo, odvajaju i oni koji nemaju dece ili za gradnju puteva odvajaju i oni koji nemaju auto i ne putuju). I o tome moramo da vodimo računa i to da ne zaboravljamo.
Brooklyn Brooklyn 17:36 31.03.2008

Re: pa, ako

....druge potrebe ne smeju da postoje ako njihovo zadovoljavanje ne daje profit


naravno da smeju, samo nemoj da trazis od drugih da ti ih plate, odnosno da zahtevas da drzava uzme od drugog da bi zadovoljavala tebi tvoje potrebe. to je onda siledzijstvo.
Jaril Jaril 18:16 31.03.2008

Re: pa, ako

odnosno da zahtevas da drzava uzme od drugog da bi zadovoljavala tebi tvoje potrebe
Бруклин, омашио/ла си концепт културе.

Држава узима од НАС да би задовољавала НАШЕ потребе. Када је култура (или можда боље речено: културни менаџмент) у питању - индивудално не постоји.
urkekg urkekg 18:42 31.03.2008

Re: pa, ako (nije tako!)

Brooklyn
ali dobro, ostavimo miskovicev interes po strani, i pogledajmo interes kragujevcana. sta prosecnom kragujevcaninu vise treba banka ili knjizara? da je knizara, bila bi profitabilna i ne bi vodili ovaj razgovor.


O pragove banaka se u Kragujevcu lako spotakneš na svakih par metara. Ali zato mesto na kome možeš kupiti dobru knjigu teško da ćeš pronaći (niz uličnih tezgi na kojima se prodaju istih stotinak naslova ne smatram ozbiljnom kulturnom ponudom).

Knjižara koja je zatvorena nije bila u vlasništvu nekog tamo mogula, već prostorija/građevinski objekat/nekretnina/nazovi-kako-hoćeš koja je izdata u zakup kako bi se u njoj nastavila tradicija da na tom mestu bude knjižara. Trgovinsko preduzeće „Srbija“ je propalo (ko i zašto ga je srozao toliko da ga sekretarica kupi za šaku deviza, nije ni mesto ni ternutak da pričamo), a sa propadanjem ovog nekada vodećeg društvenog preduzeća u SFRJ (Robne kuće Beograd, Stjenik, Srbija, sve je to„ propalo“ krajem prošlog veka), i knjižara Svetlost i pokojni čika Mića su otišli.

Ali si ti možda u pravu, malo je mesta u gradu na kojima se kragujevčanima dere koža za šaku deviza preko „povoljnih“ kredita, pa ih treba još.
Markonio Markonio 19:04 31.03.2008

Re: pa, ako

Brooklyn
manite te komunisticko frfljanje sa nacionalnim interesom. bitan je samo interes ljudi koji u kragujevcu zive i u pravnoj drzavi, interes vlasnika, posto verujem da se cak ni vama ne bi bas svidelo kada bi vam drzava zabranila da raspolazete svojom imovinom.

ali dobro, ostavimo miskovicev interes po strani, i pogledajmo interes kragujevcana. sta prosecnom kragujevcaninu vise treba banka ili knjizara? da je knizara, bila bi profitabilna i ne bi vodili ovaj razgovor. ali kad ga vec vodimo, sta mislite sta bi prosecan kragujevcanin vise voleo, vise para u svom dzepu ili da subvencionise svojim parama neke pisce i pesnike? kada bi vise voleo ovo drugo, onda drzava uopste ne bi trebala da otima jednima i raspodeljuje drugima, ljudi bi sami kupovali ono sto zele.


Hajde neka sve bude profitabilno. Ukinimo skole, one nisu profitabilne. Fakulteti? Ma sta ce nam oni, samo trose novac iz budzeta zbog tamo nekog obrazovanja. Pih. Hocemo li da ukinemo i pozorista i bioskope? Ovi drugi su do juce i bili profitabilni, ali sada vise nisu, sta da se radi. A ne treba nam ni pozoriste, sve te ogromne dvorane mogu da se iskoriste za skladistenje psenice i kukuruza. Ukidaj, sve ukidaj! Cekaj, ima li tu i tamo neki park? Ukidaj i njih, sta ce nam parkovi, samo zauzimaju dragoceno mesto za parkiranje automobila. A automobili su profitabilni jer prevoze robu i ljude. Dakle, stavimo parkove u sluzbu automobila! Neka sve bude u sluzbi profita! Ziveo profit!
jesen jesen 19:05 31.03.2008

Re: pa, ako

....ocigledno se radi o nesporazumu ili o vasem nepoznavanju prilika u nasem gradu....Zasto bih ja ocekivala da neko drugi plati za moje potrebe?....Ja sam gore negde pomenula da treba videti ciji su zapravo svi ti stari lokali u gradu koji menjaju vlasnike...ovaj o kome pricamo je kao pripadao TP Srbija koju je kupio Miskovic ili njegova sekretarica ili statijaznam ko....a ciji je bio pre "Srbije" mene jako zanima...imam podosta godina i od kad znam za sebe tu je bila knjizara a to znaci da je bila i pre postojanja TP Srbija...da li su stari vlasnici isplaceni, da li je to bila drzavna, drustvena ili privatna imovina za mene je nepoznanica i moracu da se raspitam....Da je nekim slucajem taj lokal biio privatno vlasnistvo i da je vracen kome treba ....taj bi mogao da radi sta hoce i ja se ne bih ljutila....ovako je zalosno da oni koji plivaju u parama uzimaju od drzave za dzabaka sta im treba ne vodeci racuna niocemu sem o svom licnom interesu....ipak u jednom ozbiljnom drustvu treba da postoje neki respekti prema zajednickom dobru a kultura to svakako jeste....Nazalost, mi ovde ne pricamo ni o muzeju ni o operi ni pozoristu vec o obicnoj knjizari za koju neko misli da moze da bude bilo gde ili da je nema....
Gonzo Gonzo 19:33 31.03.2008

Re: Brooklyn,

ali u ovoj priči se upravo sukobljava interes ljudi koji u Kragujevcu žive i interes vlasnika


Evo ja predlazem, da vi prodate stan (ako imate) i donirate pare knjizari u Kragujevcu.

Neverovatno o cemu se ovde raspravlja. Covek kupio zgradu i hoce da preseli knjizaru? Njegova stvar.
Gorio Gorio 22:17 31.03.2008

Re: pa, ako

sta mislite sta bi prosecan kragujevcanin vise voleo, vise para u svom dzepu ili da subvencionise svojim parama neke pisce i pesnike?

A šta vi mislite da će prosečni kragujevčanin imati više para u svom džepu ako umesto knjižara budu otvorene banke i kladionice?
Gonzo Gonzo 22:31 31.03.2008

Re: pa, ako

Gorio
sta mislite sta bi prosecan kragujevcanin vise voleo, vise para u svom dzepu ili da subvencionise svojim parama neke pisce i pesnike?A šta vi mislite da će prosečni kragujevčanin imati više para u svom džepu ako umesto knjižara budu otvorene banke i kladionice?


Imace vise para ako budu otvorene kladionice, zato sto ih on ne subvencionise iz budzeta, ako sto bi subvencionisao knjizare.
Gorio Gorio 22:54 31.03.2008

Re: pa, ako

Imace vise para ako budu otvorene kladionice, zato sto ih on ne subvencionise iz budzeta, ako sto bi subvencionisao knjizare.

Verujem da ne verujete u sve to što pričate.
Gonzo Gonzo 00:14 01.04.2008

Re: pa, ako

Gorio
da ne verujete u sve to što pričate.


A ja verujem da vi ne razmisljate o onome sto procitate.
Dolybell Dolybell 06:17 01.04.2008

Re: Brooklyn,

Evo ja predlazem, da vi prodate stan (ako imate) i donirate pare knjizari u Kragujevcu.

Neverovatno o cemu se ovde raspravlja. Covek kupio zgradu i hoce da preseli knjizaru? Njegova stvar.


Sa te strane gledano - si (ste) u pravu.
Svako ko kupi nešto može sa tim da radi šta hoće?
Nije problem što je NEKO kupio objekat u kome je i knjižara.
Niti je knjižara prodata zato što je bila neprofitabilna.
Problem je u ONOME KO je objekat prodao sa sve knjižarom.
Taj STUB KULTURE je suština.
Tom STUBU KULTURE knjižara nije potrebna, ni ona, ni na tom mestu.

Ko pita Kragujevčane i sve ostale na svim mestima i u svim mestima
u Srbiji šta ljudi koji u tim mestima žive žele, šta im treba, šta hoće a šta neće?
Anarhija na delu!
Sve se prodaje bez ikakvih uslova, bez ikakvih obaveza koje bi
kupac trebalo da ispoštuje, ako kupuje nešto na takvom mestu,
nikoga nije briga šta će kupac da uradi posle?
Zbog takvih STUBOVA KULTURE ova zemlja počinje da biva
najveći buvljak na svetu.
Kad se knjiga tretira kao svaka vrsta robe, naravno da
ne donosi baš neki profit? A ovde izdavača na svakom koraku,
a knjižare lupom da tražiš. Nešto tu ne štima,
Sve što ne donosi profit treba uništiti, e pa nisam baš sigurna
Mr Brooklyn, da je tamo tako, mislim u Bruklin,
(da bi me bolje razumeli).
Dolybell Dolybell 06:34 01.04.2008

Re: pa, ako

.Miskovic, odnosno neka njegova firma je kupila TP Srbiju, koja je u vlasnistvu imala izmedju ostaloga i tu , pomenuu knjizaru..Nije bilo izdvajanje objekata, pa ni knjizare...


Možda će jednog dana, nekad u buuudućnosi,
Miško da napravi i muzej kao zadužbinu, pa
će da se upiše kao ktitor KULTURE ?
Samo još malo da mazne love, a možda će i neku
zgradu da pokloni za Unezveritet neki, samo treba da čekamo.
Ne može to odmah.
Mi smo sad zemlja u tranziciji, i dok se god ne rasproda sve što
se može prodati - ništa kultura, ništa knjige, nema još mesta za tako
nešto. Zaboravite. Imate Televiziju i to vam je dosta.
Fala bogu, te ima snimljenih filmova po poznatim delima velikih
pisaca, pa deca ne mora da čitaju, samo odgledaju film,
i reše problem iz književnosti.
Ko još da čita i gubi vreme...to su buduće generacije.
Uostalom, od mnogo čitanja i učenja može da se poludi !
dragan7557 dragan7557 11:37 01.04.2008

Re: pa, ako

Ukinimo skole, one nisu profitabilne.


Ma, najbolje da uklonimo Srbe iz Srbije jer su NEPROFITABILNI i stalno nešto zakeraju pa dovedemo profitabilni
lumpen proletarijat koji će znati da Poštuje Profit Gazda i da ne zakera dok mu se dere koža koja donsi profit.
A nova Aristokratija da pokupuje plemićke titule i rešen prolem. Jednog Grofa već imamo a titula Kana zna se već kome.
Gorio Gorio 14:40 01.04.2008

Re: pa, ako

A ja verujem da vi ne razmisljate o onome sto procitate

Da, u pravu ste, o nekim komenterima je bolje ne razmišljati.
Gonzo Gonzo 17:21 01.04.2008

Re: Brooklyn,

Kad se knjiga tretira kao svaka vrsta robe, naravno da ne donosi baš neki profit?


Pa sta da se radi, knjiga i jeste roba, svidelo se nekome ili ne. Ko hoce subvencionisane knjige, neka ide u biblioteku. A za ono o nacinu prodaje, ne znam. Vrlo moguce da ste u pravu. Mada nisam siguran, pitanje vlasnistva je malo nejasno, bar meni.
kukla kukla 17:08 31.03.2008

Stubovi,al' krhki...

Bas mi je zao.Odavno ne zivim u rodnom gradu,ali pamtim da sam bas u toj knjizari kupila svoj prvi bukvar.U stvari dva,sa crvenim i zelenim koricama-moja generacija se sigurno seca.Uzasno je to sto nam rade.Podrazavam vas u protestima,ne treba se miriti sa sudbinom.Puno pozdrava iz NS.
Gavrilo Princip Gavrilo Princip 18:23 31.03.2008

Stubovi,al' krhki...

Citajuci vas blog, samo sam cekao kada cete da pomenete kladionicu ili kafic.
To je slika i prilika mog Cacka.
Nisam bio tamo podugo, al kako je tuzno kad je 'novost' iz svog grada: Otvoren novi lokal na setalistu, cirka hiljaditi u nizu ili Eurobank kupila 'Veljovu' kucu u karadjordevoj i instalirala banku ili Drkela otvorio novu 'kladzu' , jos jednu u svom lancu.
Bruka.
mvelja mvelja 19:19 31.03.2008

?

Drago mi je da neko pise o ovakvim stvarima! Nazalost takvih je malo ili bolje reci sve manje. Moja deviza je da ko voli knjige taj ce i da ih kupi! U mom gradu ima nekoliko knjizara, ali opet one najbolje knjige se kupuju pouzecem jer ih te knjizare nemaju.
Gorio Gorio 19:51 31.03.2008

Propada kuća

A stubova kulture sve mane i manje!!!

A kuća nam, bez stubova propada sve više i više!!!
ivana23 ivana23 21:05 31.03.2008

Naravno!

Kragujevčani se ne mire sa zatvaranjem knjižare

Blic, Beta | 31.03.2008 - 16:28
Sutra u stampanom izdanju..
alea alea 21:06 31.03.2008

Nići će tu

ili banka ili kladionica, malo ih ima u Kragujevcu.

Kragujevčani će morati da kupuju knjige na ulici što je besmisleno isto koliko i kupovanje naočara na pijaci. Usput, šta bi sa onom odlukom o izmeštanju biblioteke? I nju su hteli negde bogu iza nogu.

Konbeto-san Konbeto-san 22:45 31.03.2008

SMRT KNJIGAMA, ŽIVEO MIŠKOVIĆ !!!

Pre dve nedelje prolazio sam kroz Kragujevac i u toj knjižari kupio:
KODOVI SLOVENSKIH KULTURA,
tema broja SMRT.

SMRT KNJIGAMA, ŽIVEO MIŠKOVIĆ !!!
Dolybell Dolybell 05:27 01.04.2008

Najnovije

Walter Walter 14:53 01.04.2008

E tugo moja!

Citam neke kometare i prosto ne mogu da vjerujem kako neko moze biti ogranicen ko terasa!Satrashe se neki da objasne,da priblize,da dohakaju plitkom mozgu uzavrelog sljedbenika danasnjeg vremena i situacije u kojoj tonemo brze od Titanika.Tonemo,a niotkud nema camaca za spasavanje,a i sto bi nas spasavali,kad im smetamo???Apsurdno je,dragi moji nepoznati prijatelji,pokusati nekome objasniti vaznost knjizare,knjige,kulture uopste,jer vidjoste li recenicu dragog nam sugradjanina-ko kupuje knige???Naravno da taj ko je to napisao ne zna ko kupuje,jer ONO tamo ne zalazi.Po njima,kladionica je majka znanja i tih stitinjak ljudi ispred kjizare,to smo mi knjizarci-ostatak su "oni".To smo mi koji gubimo izbore,koji trazimo izlaz iz ucmalosti iz jedne uzasne situacije i upravo ovakav tekst ,najbolje nam pokazuje koliko nas ima.I vidi sad,kao i obicno,neko od "nas" ce pristojno objasniti,napisati,docarati,a onda se javi neko "njihov" i pocne sa "trtljanjem" i vrijedjanjem,sto jasno pokazuje da se takvi ljudi zaista krecu onom drugom stranom ulice.Nekad mislim da konacno trebamo odstupiti od pristojnog ponasanja prema njima,jer bagra ne razumije.Trebalo bi da udarimo njihovim jezikom,mozda bi shvatili.A i realno,sta ce nam knjizare-ko je jos nekoga ubio u knjizari,ko se to potukao oko kjige???
Meni je zao sto sam daleko i ne mogu bti sa vama,ali sam sigurna da sve ljude koji tu budu stajali,ja znam i koliko god da zvucalo psihodelicno ,bas sam ponosna.I molim te Cole,pribiljezi i mene i pozdravi drage ljude.A ovima s druge strane ulice porucujem da probaju,znam da ce boljeti,ali neka izdrze-kupite ili posudite neku knjigu,malu,naaaajmanju i uz svu snagu skucenog intelekta,probajte da je procitate!!!Mozda vam se i svidi!!!
Gonzo Gonzo 17:22 01.04.2008

Re: E tugo moja!

To smo mi koji gubimo izbore,koji trazimo izlaz iz ucmalosti iz jedne uzasne situacije i upravo ovakav tekst ,najbolje nam pokazuje koliko nas ima.I vidi sad,kao i obicno,neko od "nas" ce pristojno objasniti,napisati,docarati,a onda se javi neko "njihov" i pocne sa "trtljanjem" i vrijedjanjem,sto jasno pokazuje da se takvi ljudi zaista krecu onom drugom stranom ulice


Drugovi, ne smemo dozvoliti da neke reakcionarne snage u nasim redovima......
Walter Walter 19:00 01.04.2008

Re: E tugo moja!

E moj Gonzo,blago li je tebi!!!Kacis se ko som,umjesto da mirno nastavis da setas svojom stranom ulice.Medju nama ce ti biti dosadno...
A i pretjerano je za ocekivati da bude drugacije,moja greska!Cuj-ja udarila na razum!Nego,neka tebe ovdje,salim se ja.Ma kako izgledalo,navikli smo mi na takve reakcionarne snage ,samo ovaj put nije u nasim redovima.Ti si tamo!
Gonzo Gonzo 19:59 01.04.2008

Re: E tugo moja!

Ma sta bi Srbija bez takvih gromada kao sto si ti. Eto, ja sam ucinio nesto pozitivno za Srbiju pa sam emigrirao, najvise zato sto mi je bilo dosadno. Jedan kockar manje.
gradicevic gradicevic 20:07 01.04.2008

Re: E tugo moja!

E moj Gonzo


Ocigledno nisi gledao Waltera kao mali.
Tako ti i treba
das ist Walter
Walter Walter 03:37 02.04.2008

Re: E tugo moja!

Gdje god da si,ti si "tamo",a s tvoje pozicije ni mojoj kcerki od 8 godina nije tesko da bude gromada.I nisi ti emigrirao,jer si iz daljine spreman da budes to sto jesi.Ovim ja s tobom zavrsavam!Fertik!
Gonzo Gonzo 20:18 01.04.2008

Das ist Walter

Nisam gled'o no sam pijo!
PasaZadek PasaZadek 17:41 02.04.2008

I lije na uglu petrolejska lampa...

Do danas, u sredu, 2. aprila, oko 18 sati, 2.000 gradjana je potpisalo peticiju za očuvanje poslednje oaze knjige u Kragujevcu. Akcija i dalje traje.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 13:41 03.04.2008

I ministarstvo za kulturu

apeluje...!!!
Povodom zatvaranja poslednje knjižare u Kragujevcu
I Ministarstvo kulture apeluje

Ministarstvo kulture pridružilo se juče apelu građana Kragujevca da se omogući nastavak rada knjižare čiji je objekat nedavno privatizovan. "Upravo iz ovih razloga, odnosno, učestale, višedecenijske prenamene objekata kulture (bioskopa, knjižara, domova kulture, čitaonica, štamparija) u Nacrtu zakona o kulturi koji je ovo Ministarstvo pripremilo, predviđena je apsolutna zabrana prenamene privatizovanih objekata u kojima se obavlja kulturna delatnost, odnosno privatizovani objekti moraju i dalje obavljati delatnost za koju su i osnovani", navodi se u saopštenju Ministarstva kulture.
"Nažalost, tehnička vlada po zakonu ne može da dostavlja Narodnoj skupštini predloge zakona ali Ministarstvo kulture je ubeđeno da će se, kada se stvore uslovi, ovaj predlog zakona o kulturi, po hitnom postupku, naći na dnevnom redu novog saziva Narodne skupštine. Ministarstvo apeluje na nove vlasnike knjižare u Kragujevcu da zadrže njenu dosadašnju namenu i spremno je, u saradnji sa nadležnim gradskim organima, da se uključi u eventualne pregovore vezane za rešavanje ovog problema", ističe se u saopštenju. K. R.[/i][i][u][/u]
sentinel26 sentinel26 22:14 04.04.2008

Re: I ministarstvo za kulturu

Bio je danas u listu "Danas" jedan poveći članak o toj knjižari i Stubovima kulture.

Meni je taj članak potpuno nejasan.
Branislav Kovačević Cole Branislav Kovačević Cole 12:43 05.04.2008

preko 7000 potpisa

hvala svima na podrsci....
bkc

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana