Energetika| Gastronauti| Hobi| Muzika| Sex

Važno je zvati se...

krkar RSS / 15.08.2016. u 12:15

 

Vladikaideca.jpg?lang=lat

Prvog prosca je moja baba odbila. 

Bio je lep kao slika, visok, prav, širokih ramena, svetle kose i zelenih očiju iz kojih se videla bistrina i dobrota. Bio je iz dobre kuće, bogati trgovci poreklom negde iz Hercegovine. Bio na školi u Austriji. Brzih ali smirenih pokreta i lepo je govorio. Sve je na njemu bilo lepo i dobro osim jedne stvari: prezivao se Glendža. Jednostavno, nisam mogla da zamislim sebe da rađam i vaspitavam male Glendže, samo zato sam ga odbila.

Da između babe i Luke Glendže nije bilo ništa saznao sam mnogo kasnije, posredno. Kad sam sa nekih 14-15 godina doveo kod babe prvu devojku, prelepu bujnu kovrdžavu crnku iskričavih pametnih okica, O (na žalost pokojnu, sa nepunih 35 je odnela neka rakčina), baba je iskoristila prvu priliku kad sam izašao iz sobe da je pita kakav je njen unuk u krevetu. O se zacrvenela: znate, pa nismo mi ništa, još smo mladi, još je rano... na šta je usledio babin savet:

Devojko, poslušaj me, daj i kad traže i kad ne traže. Ja sam se nevina udala pa mi nikad niko nije rekao ni hvala!

Ukija sam poznavao od početka osnovne škole, stanovali smo blizu a slučajno se i potrefilo da je njegov otac Mehmedalija radio kao medicinski tehničar kod moje majke koja ga je izrazito cenila. Sećam se da su svake zime bile kampanje vakcinacija protiv gripa na koje je moja majka išla sa Mehmedalijom: Lajkovac, Mala Krsna, Azanja, Smederevska Palanka, Kusadak, Lapovo... Provodili su što na putu što vakcinišući po 12 sati dnevno i tu smo se porodično dodatno zbližili.

Uki se u stvari zvao Uzeir. Otac Mehmedalija zvani Meda bio je iz istočne Bosne a majka Mužgen bila je Turkinja iz Prizrena koju je Meda upoznao dok je služio vojsku, u vojnoj ambulanti kad je kao maturantkinja medicinske škole došla na praksu. Kod Dedovića smo išli na Bajram, Medina majka dolazila je svake godine i pravila bosanske a mama Mužgen turske kolače. Od hrišćanske dece samo braća P i R nisu odlazili na Bajram jer im je otac bio budala i nije im dao da se mešaju s Turcima. (P je odrastao u normalnog momka koji je još 1990. emigrirao u Argentinu gde je sada poznati neurolog a R je kao Šešeljev dobrovoljac poginuo oslobađajući neke srbske Trstove i Tokija).

Ukija, koji je bio jednu godinu mlađi od mene, poslednji put sam video kao student i nakon toga su nam se putevi razišli. Meda je u nekom trenutku promenio firmu pa više nisam imao redovne info, čuo sam da se Uki oženio i dobio sina.

Pre neku godinu sedim na nekoj poslovnoj večeri - vidim u kafani Ukija, sedi u velikom društvu. Ustanemo obojica,izljubimo se, dajnekitelefon poslovnavečera, daščujemosutra, razmenmo vizitkarte.

Sutradan uzmem onu vizitkartu da zovem Ukija kad piše dr Uroš Dedović.

Možešdapričaš, mogu, ko je živ (Medo umro, majka u dobrom zdravlju)... ne izdržim nego odmah u glavu

- Dobro, Uki, otkad si Uroš i zašto?

Ti, Krki, misliš da se po Beogradu svi ubiše da idu baš kod zubara po imenu Uzeir?

Oženjen Srpkinjom sa dna kace, sin Vid (pozdravljam! kaže da je Perun otpao u foto-finišu. Bio dogovor sa ženom da uzmu staro slovensko ime kao zajedničko). Ona ga odgovarala da menja ime, rekla kako ona ne bi nikada ali kaže da je osećao sa svih strana poglede, suptilne znake, blagi i ne tako blagi pritisak... I tako ode u opštinu i od Uzeira postade Uroš. Za prijatelje i dalje Uki.

U kući se dugo slavio Bajram sve dok Vid sa nekih 12 godina to nije spomenuo u školi pa je prvo dobio po nosu a onda je krenulo blago šikaniranje i vršnjačko maltretiranje. Samo je jedan njegov drug pitao može li da dođe na taj Bajram. Jedva su dočekali da se upiše u srednju kad se to zataškalo.

I tako, multinacionalna multikonfesionalna Srbija.

NAPOMENA: Sva su imena zamenjena drugima. Ništa osim imenâ nije promenjeno.



Komentari (422)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

kosta.babic kosta.babic 12:34 15.08.2016

Važno je zvati se...

Bravo za tekst.Život zaista piše romane.
cane cane 13:14 15.08.2016

Re: Važno je zvati se...

kosta.babic
Bravo za tekst.Život zaista piše romane.



Auf ...ovo boli.


princi princi 18:16 16.08.2016

Re: Nego, imam muštuluk

Krkar, kako čujem, razvaljuje na HRTu kao hrvatski Milovan Drecun (doduše nešto korpulentniji), the vojni analitičar. Ono, daje mu ga po objektivnoj slici o Srbi(janci)ma i Kosovu, te Kosovskome mitu. Na čistome hrvatskome.

Svaka čast, domaćine!
tess tess 18:32 16.08.2016

..

Poslušao babin savjet "Daj i kad ne traže".
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:53 16.08.2016

Re: Nego, imam muštuluk

Na čistome hrvatskome.


Како оно беше, "колико језика говориш, толико вредиш"?
blogovatelj blogovatelj 19:10 16.08.2016

Re: Nego, imam muštuluk

Krkar, kako čujem, razvaljuje na HRTu kao hrvatski Milovan Drecun (doduše nešto korpulentniji), the vojni analitičar. Ono, daje mu ga po objektivnoj slici o Srbi(janci)ma i Kosovu, te Kosovskome mitu. Na čistome hrvatskome.


maksa83 maksa83 13:32 15.08.2016

drugi pogled na stvar

To je, verovao ili ne, ipak znak slobode.

U Dojćland stranac ne može da promeni ime u neko nemačko. Ne da Švabo - napravio u to ime i zakon koji kaže da samo Švabo može da se zove švapski. Gde bi nas to dovelo drugovi kada bi se neki čokoladni predstavljao okolo kao predstavnik Više Rase, neki red mora da se zna.


P.S. Dodatno, znam da su naši ljudi imali problem da registruju dečaka sa imenom Andreja/Andrija pošto je po Švabou sve što se završava na "a" žensko ime, keine cile mile.
Goran Vučković Goran Vučković 13:36 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Ali su zato Švajcarci pre nekoliko godina, ako se sećam dobro, doneli zakon koji omogućava onima koji primaju državljanstvo da u istoj proceduri svoje ime prigodno promene - pa ko voli, može o istom trošku...
maksa83 maksa83 13:38 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Ali su zato Švajcarci pre nekoliko godina, ako se sećam dobro, doneli zakon koji omogućava onima koji primaju državljanstvo da u istoj proceduri svoje ime prigodno promene - pa ko voli, može o istom trošku...

Da, tako da Henri kome je kanton odobrio državljanstvo galantno može da se preimenuje u Hajnriha, kein problem...
krkar krkar 13:52 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

U Dojćland stranac ne može da promeni ime u neko nemačko. Ne da Švabo - napravio u to ime i zakon koji kaže da samo Švabo može da se zove švapski. Gde bi nas to dovelo drugovi kada bi se neki čokoladni predstavljao okolo kao predstavnik Više Rase, neki red mora da se zna.


Srećom ima zemalja gde može... više puta.
tadejus tadejus 14:04 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

maksa83
P.S. Dodatno, znam da su naši ljudi imali problem da registruju dečaka sa imenom Andreja/Andrija pošto je po Švabou sve što se završava na "a" žensko ime, keine cile mile.


ti tvoji kenjaju ko foke..
luka je sad hit ime međ švabama.. na stranu silne jabuke, hrastovi i druga flora..
jedino ako žive u nekom pripižđu a problem im je što ih je neka naci svraka matičarka pogledala ispod oka kad su prijavljivali čeljade..
princi princi 14:10 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Sine, tu su meni najluđi Kinezi sa svojim anglizovanim imenima. Oni ta imena smišljaju, izgleda, bukvalno na aerodromu, neposredno pre pasoške kontrole, onako, koje im najviše zazvuči kao njihovo sopstveno (makar u tom trenutku). Ima ovde jedna mala Kineskinja koju naizmenično zovem Helen i Sarah i odaziva se na oba imena. A imam i jednog Dereka (isto mainland China, da ne pomisli neko da je Škot).
mariopan mariopan 14:30 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

princi
Sine, tu su meni najluđi Kinezi sa svojim anglizovanim imenima. Oni ta imena smišljaju, izgleda, bukvalno na aerodromu, neposredno pre pasoške kontrole, onako, koje im najviše zazvuči kao njihovo sopstveno (makar u tom trenutku). Ima ovde jedna mala Kineskinja koju naizmenično zovem Helen i Sarah i odaziva se na oba imena. A imam i jednog Dereka (isto mainland China, da ne pomisli neko da je Škot).

U Srbiji Kinezi deci daju i srpska imena, pa nije retko da čuješ na srpskom "Ružicaaaaaa, dolazi ovamo"
tyson tyson 14:34 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Sine, tu su meni najluđi Kinezi sa svojim anglizovanim imenima. Oni ta imena smišljaju, izgleda, bukvalno na aerodromu, neposredno pre pasoške kontrole, onako, koje im najviše zazvuči kao njihovo sopstveno

Ma, daju si ime koje im se u tom trenutku sviđa. Tako isto i Korejanke. nešto ih, izgleda, baš briga za svoje kršteno (?) ime.

Pa se neke onda trude da budu kao zapadnjakinje (ili bar kako one zamišljaju zapadnjakinje), a neke ne.

Ne znam kakvo pravilo da uzvučem iz toga, zbunjen sam...


nim_opet nim_opet 14:39 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

princi
Sine, tu su meni najluđi Kinezi sa svojim anglizovanim imenima. Oni ta imena smišljaju, izgleda, bukvalno na aerodromu, neposredno pre pasoške kontrole, onako, koje im najviše zazvuči kao njihovo sopstveno (makar u tom trenutku). Ima ovde jedna mala Kineskinja koju naizmenično zovem Helen i Sarah i odaziva se na oba imena. A imam i jednog Dereka (isto mainland China, da ne pomisli neko da je Škot).


Moji kinezi (FOB, ne ovi rodjeni u US), pricaju da vecinom kad krenu u srednju skolu biraju imena, i to obicno im nadevaju prijatelji. Pa tako zena po imenu "Bo" (dakle lako za izgovor da lakse ne moze biti), postade "Rebecca", "Yu" postade "Tina", a "Xi" - "Dorcy".....
tasadebeli tasadebeli 14:45 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

mariopan
princi
Sine, tu su meni najluđi Kinezi sa svojim anglizovanim imenima. Oni ta imena smišljaju, izgleda, bukvalno na aerodromu, neposredno pre pasoške kontrole, onako, koje im najviše zazvuči kao njihovo sopstveno (makar u tom trenutku). Ima ovde jedna mala Kineskinja koju naizmenično zovem Helen i Sarah i odaziva se na oba imena. A imam i jednog Dereka (isto mainland China, da ne pomisli neko da je Škot).

U Srbiji Kinezi deci daju i srpska imena, pa nije retko da čuješ na srpskom "Ružicaaaaaa, dolazi ovamo"






Љуби га тетка! (ЛИНКЛИНКЛИНК)


princi princi 14:53 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Pa se neke onda trude da budu kao zapadnjakinje (ili bar kako one zamišljaju zapadnjakinje), a neke ne.

Umeju da budu i krajnje pesnički nastrojene. Imam jednu malu, vrlo interesantna, onako, deluje jako inteligentno i prijatno. Sebe je nazvala- Echo! Kinezi te koje se trude da se westernizuju zovu banane: spolja žute, iznutra bele.
blogovatelj blogovatelj 14:54 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Ima ovde jedna mala Kineskinja koju naizmenično zovem Helen i Sarah i odaziva se na oba imena. A imam i jednog Dereka (isto mainland China, da ne pomisli neko da je Škot).


U Blekberiju je radio Kinez koji je sebi izabrao ime supermena - Clark Kent!
princi princi 14:55 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Inače, ovo o čemu Krkar piše, nigde u Evropi nije bolje. Ni u Australiji, a, po onome što čitam, ni u USA. Jednostavno, zla vremena. Jedino je Kanada veliki izuzetak.
princi princi 15:00 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

blogovatelj
Ima ovde jedna mala Kineskinja koju naizmenično zovem Helen i Sarah i odaziva se na oba imena. A imam i jednog Dereka (isto mainland China, da ne pomisli neko da je Škot).


U Blekberiju je radio Kinez koji je sebi izabrao ime supermena - Clark Kent!

Meni to skroz super. Nekako- konfučijanski. Ko je čitao moj blog o kineskoj (praktičnoj) filozofiji, znaće na šta mislim.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:39 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

blogovatelj
Ima ovde jedna mala Kineskinja koju naizmenično zovem Helen i Sarah i odaziva se na oba imena. A imam i jednog Dereka (isto mainland China, da ne pomisli neko da je Škot).


U Blekberiju je radio Kinez koji je sebi izabrao ime supermena - Clark Kent!


Nego, nevezano sa temom, čitam nešto, kod vas u Kanadi, malo, malo pa ukebaju neke Kineze koji ilegalno prebacuju ogromne sume love, u kešu u Kanadu. Posebno u poslednje vreme je baš učestalo. Ne mogu sad da nađem link, bila vest od pre neki dan. Izgleda da tamo stvarno tone brod, pa ljudi begaju u sigurnije krajave. Kažu da je oko 30% zarobljenih ilegalnih para u Kanadi kineskog porekla (u USA je to oko 10%).

tasadebeli tasadebeli 15:45 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

srdjan.pajic
blogovatelj
Ima ovde jedna mala Kineskinja koju naizmenično zovem Helen i Sarah i odaziva se na oba imena. A imam i jednog Dereka (isto mainland China, da ne pomisli neko da je Škot).


U Blekberiju je radio Kinez koji je sebi izabrao ime supermena - Clark Kent!


Nego, nevezano sa temom, čitam nešto, kod vas u Kanadi, malo, malo pa ukebaju neke Kineze koji ilegalno prebacuju ogromne sume love, u kešu u Kanadu. Posebno u poslednje vreme je baš učestalo. Ne mogu sad da nađem link, bila vest od pre neki dan. Izgleda da tamo stvarno tone brod, pa ljudi begaju u sigurnije krajave. Kažu da je oko 30% zarobljenih ilegalnih para u Kanadi kineskog porekla (u USA je to oko 10%).





Рече ми Кум пре пар месеци да су Чајнези покуповали пола Ванкувера...

Блоги ми нешто објашњавао кад сам га то питао на једном посту, али не могу да се сетим где је то било...
princi princi 15:53 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

srdjan.pajic
blogovatelj
Ima ovde jedna mala Kineskinja koju naizmenično zovem Helen i Sarah i odaziva se na oba imena. A imam i jednog Dereka (isto mainland China, da ne pomisli neko da je Škot).


U Blekberiju je radio Kinez koji je sebi izabrao ime supermena - Clark Kent!


Nego, nevezano sa temom, čitam nešto, kod vas u Kanadi, malo, malo pa ukebaju neke Kineze koji ilegalno prebacuju ogromne sume love, u kešu u Kanadu. Posebno u poslednje vreme je baš učestalo. Ne mogu sad da nađem link, bila vest od pre neki dan. Izgleda da tamo stvarno tone brod, pa ljudi begaju u sigurnije krajave. Kažu da je oko 30% zarobljenih ilegalnih para u Kanadi kineskog porekla (u USA je to oko 10%).


Samo nek unose, ljubi ih čiča. Pogotovu ovu malu Echo.
mariopan mariopan 16:52 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

tasadebeli
Љуби га тетка! (ЛИНКЛИНКЛИНК)

nsarski nsarski 16:57 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Samo nek unose, ljubi ih čiča. Pogotovu ovu malu Echo.

Prema Grckoj mitologiji, Echo je bila ljubavnica Narcisa :)
Umesto da gleda u nju, on gledao u vodu...

alselone alselone 17:30 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Kinezi cesto menjaju ime samo u firmi, ne u "papirima", ne samo da bi se vesternizovali nego zato sto je to kompanijska praksa. Lepo mu se nadene neko kompanijsko zapadno ime, koje prosecan Dzo moze da izgovori i napise i ima da bude srecan.
alselone alselone 17:31 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

malu Echo

princi princi 17:49 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

nsarski
Samo nek unose, ljubi ih čiča. Pogotovu ovu malu Echo.

Prema Grckoj mitologiji, Echo je bila ljubavnica Narcisa :)
Umesto da gleda u nju, on gledao u vodu...


Da, mala ne deluje kao neko kod koje grčka mitologija igra neku veliku ulogu u životu, mada čovek nikad ne zna s tim malim Kineskinjama...
princi princi 17:54 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

alselone
Kinezi cesto menjaju ime samo u firmi, ne u "papirima", ne samo da bi se vesternizovali nego zato sto je to kompanijska praksa. Lepo mu se nadene neko kompanijsko zapadno ime, koje prosecan Dzo moze da izgovori i napise i ima da bude srecan.

Kao što reče nim_opet gore Kinezi westernizuju imena čak i kad imaju savršeno izgovorljiva imena (dade čovek i primer Bo->Rebecca) tako da izgleda da ipak postoji još neki razlog osim sreće prosečnog Džoa.
alselone alselone 17:57 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Kao što reče nim_opet gore Kinezi westernizuju imena čak i kad imaju savršeno izgovorljiva imena (dade čovek i primer Bo->Rebecca) tako da izgleda da ipak postoji još neki razlog osim sreće prosečnog Džoa.


Slazem se, naravno, samo dodadoh jos jedan razlog. Njihova zelja za vesternizacijom je nesporna. Pa mene su par puta na ulici zaustavljali nepoznati ljudi samo da bi se slikali sa mnom, a bio sam u Pekingu. Moje kolege su bili u pajicevskim pripizdinama gde belac mozda nikad nije krocio. To si bile blage histerije po ulicama i restoranima kad ih vide. A jos obojica krkani hercegovacki. Male Kineskinje podilaisale.
nsarski nsarski 17:58 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Da, mala ne deluje kao neko kod koje grčka mitologija igra neku veliku ulogu u životu...


Moj dobar drugar NS koji vec godinama zivi i radi u Kini, ozenjen kineskinjom, odluci da povede zenu u Evropu (Grcka) na letovanje, da i ona vidi nesto od klasike Starog sveta. Zalio mi se da je nista nije impresioniralo - cak i najstarija Grcka znamenja su bila "novajlije" u odnosu na kinesku civilizaciju. Moguce da ni mala Echo ne mari mnogo za grcku mitologiju.

P.S. Majka tog drugara (Fuada) je nekoc bila rektor Univerziteta u Novom Sadu. Sjajna zena.
princi princi 18:04 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

alselone
Kao što reče nim_opet gore Kinezi westernizuju imena čak i kad imaju savršeno izgovorljiva imena (dade čovek i primer Bo->Rebecca) tako da izgleda da ipak postoji još neki razlog osim sreće prosečnog Džoa.


Slazem se, naravno, samo dodadoh jos jedan razlog. Njihova zelja za vesternizacijom je nesporna. Pa mene su par puta na ulici zaustavljali nepoznati ljudi samo da bi se slikali sa mnom, a bio sam u Pekingu. Moje kolege su bili u pajicevskim pripizdinama gde belac mozda nikad nije krocio. To si bile blage histerije po ulicama i restoranima kad ih vide. A jos obojica krkani hercegovacki. Male Kineskinje podilaisale.

Da, ta njihova opsesija velikim belim čovekom, to traje, boga mi, već skoro 2 veka. Izgleda od Opijumskog rata, kad su im Englezi jebali kevu. I u ta 2 veka imali su oni dosta uzleta (ne samo oni, nego i Japosi i Korejanci, mada ovi drugi nemaju po etničkom poreklu ništa sa Kinezima) i ovi su uvek nekako uspevali da ih sjebu.
alselone alselone 18:08 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

P.S. Majka tog drugara (Fuada) je nekoc bila rektor Univerziteta u Novom Sadu. Sjajna zena.


Fuada Stankovic? Ona je bila rektor dok sam ja studirao.
nsarski nsarski 18:09 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

A, opet, jedan Kinez koji zivi i radi u Bg. (ima dobar kineski restoran) otisao u opstinu da upise svoju tek rodjenu cerku u knjigu rodjenih. Pita maticar da napise ime deteta. On nacrta ona kineska slova (kuca, drvo i cesma u dvoristu). Maticar kaze: Kako vi to izgovarate? A Kinez ce: Zvezdana!
nsarski nsarski 18:09 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

alselone
P.S. Majka tog drugara (Fuada) je nekoc bila rektor Univerziteta u Novom Sadu. Sjajna zena.


Fuada Stankovic? Ona je bila rektor dok sam ja studirao.


Da. Znam.
alselone alselone 18:10 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Englezi jebali kevu

Da, tu su im bas jebali kevu. Uzeli su im Hong Kong, uzeli su im gomilu love i jos su ih obavezali da im godisnje placaju neki reket.
alselone alselone 18:12 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Maticar kaze: Kako vi to izgovarate? A Kinez ce: Zvezdana!


Ono sto je za nas koji pricamo zapadne jezike potpuno neverovatno je to da neko ko koristi Kineski moze da procita neki znak i da zna sta on znaci a da ne zna kako se izgovara, jer kod njih znaci nose samo informaciju o znacenju a ne i o izgovoru. To je potpuno suprotno "nasim" jezicima. Dobar primer za to je znak za zeleznicku stanicu. On je jednak u kineskom i japanskom, i Kinez kad ode u Japan zna da je to zeleznicka stanica ali ne zna da kaze nekome sta trazi nego mora da napise.

Da ne ulazimo u to da Kina ima 55 nacija i da su izgovori nekad potpuno drugaciji a znacenje je zajednicko.
princi princi 18:13 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Znam.

Pa recite Krkaru, vidite kako nas ispljuva čovek da nećemo da popravljamo ni zube kod Turaka. Inače, jedan od najboljih i meni najdražih profana na građevini, Šerif Dunica, mislim da se penzionisao, Turčin iz Štipa, mislim. Predavao Otpornost materijala a zajedno sa Kolundžijom mislim da je radio i statiku proširenja mosta u Brankovoj.
49 41 49 41 18:14 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

tasadebeli
srdjan.pajic
blogovatelj
Ima ovde jedna mala Kineskinja koju naizmenično zovem Helen i Sarah i odaziva se na oba imena. A imam i jednog Dereka (isto mainland China, da ne pomisli neko da je Škot).


U Blekberiju je radio Kinez koji je sebi izabrao ime supermena - Clark Kent!


Nego, nevezano sa temom, čitam nešto, kod vas u Kanadi, malo, malo pa ukebaju neke Kineze koji ilegalno prebacuju ogromne sume love, u kešu u Kanadu. Posebno u poslednje vreme je baš učestalo. Ne mogu sad da nađem link, bila vest od pre neki dan. Izgleda da tamo stvarno tone brod, pa ljudi begaju u sigurnije krajave. Kažu da je oko 30% zarobljenih ilegalnih para u Kanadi kineskog porekla (u USA je to oko 10%).






Рече ми Кум пре пар месеци да су Чајнези покуповали пола Ванкувера...

Блоги ми нешто објашњавао кад сам га то питао на једном посту, али не могу да се сетим где је то било...

Nisu to Chinezi, to su Tajvanezi.
British Colombia, or Vancouwer; Lazina kuca kaze vredi $ 1 milion ?!?
Tajvanezi, doneli po neko milionche u dzepche; pa ih niko nije "UVATIO".
Sistem ARAPCHICHA, na Ilidzi. MAhmudoudy al Bakhiry.
princi princi 18:17 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

alselone
Englezi jebali kevu

Da, tu su im bas jebali kevu. Uzeli su im Hong Kong, uzeli su im gomilu love i jos su ih obavezali da im godisnje placaju neki reket.

Da, i to je bio easy bit. Potrovali su im pola nacije tim opijumom i skroz uništili taj privredni oporavak, od koga se Kina, praktično, nije oporavila do okupacije Japana.

Japan je i inače odigrao vrlo svinjarsku ulogu u tom delu sveta. Umesto da budu antikolonizatorska i emancipatorska sila, oni su mestimično bili gori od WASPovaca. To ih je na kraju i koštalo rata.

Inače, ta Versajska konferencija (koju mi pominjemo najviše zbog formiranja SHS) je bio pravi festival i praznik belog i antiazijsko rasizma. Englezi, Ameri i Oziji su se ponašali kao pijane svinje kad je došlo da deljenja nemačkih dalekoistočnih kolonija.
alselone alselone 18:20 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Japan je i inače odigrao vrlo svinjarsku ulogu u tom delu sveta. Umesto da budu antikolonizatorska i emancipatorska sila, oni su mestimično bili gori od WASPovaca. To ih je na kraju i koštalo rata.


Zlikovci na nivou Nemaca u Drugom svetskom ratu. Ono sto su oni radili u tom delu sveta je ravno Holokaustu. Ko ne zna a ima viska vremenea: Nanking Massacre.
alselone alselone 18:24 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Da, i to je bio easy bit. Potrovali su im pola nacije tim opijumom i skroz uništili taj privredni oporavak, od koga se Kina, praktično, nije oporavila do okupacije Japana.


Kinezi su imali tu nesrecu da im kraj poslednje dinastije obeleze slabici muskarci i lude zene koji su pare trosili na svoje zajebancije, hirove i obnove palata, prakticno za kurcenje. Pa ih je to dodatno ukocilo u razvoju i utrlo put komunizmu.
princi princi 18:37 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

alselone
Da, i to je bio easy bit. Potrovali su im pola nacije tim opijumom i skroz uništili taj privredni oporavak, od koga se Kina, praktično, nije oporavila do okupacije Japana.


Kinezi su imali tu nesrecu da im kraj poslednje dinastije obeleze slabici muskarci i lude zene koji su pare trosili na svoje zajebancije, hirove i obnove palata, prakticno za kurcenje. Pa ih je to dodatno ukocilo u razvoju i utrlo put komunizmu.

Oni su u srednjem veku bili dominantna sila na Indijskom Okeanu. U 15. veku ubedljivo najrazvijenija zemlja, imperija na planeti. Bukvalno vladali svime, imali nekoliko Svilenih puteva do Evrope, što kopnena što morska, išli do Afrike, kažu išli i do Amerike. I onda sve to spičkali u roku od 20 godina. Pobegli od mora, zatvorili te svoje Han provincije i čekali. Posle imali taj rast sredinom 19. veka, kad su ih Englezi dočekali na zicer i to je to.
G.Cross G.Cross 18:40 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Njihova zelja za vesternizacijom je nesporna


Iz mog iskustva iz Kine (koje nije veliko, ali nije ni malo) , ovo je pogresno.
Oni znaju, svesno i podsvesno, da je cinjenica da Kina trenutno nije najjaca sila na svetu samo istorijska aberacija.

Njihova zapadna imena su samo deo njihove manipulacija zapadnih suckera.
vcucko vcucko 18:40 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

alselone
Japan je i inače odigrao vrlo svinjarsku ulogu u tom delu sveta. Umesto da budu antikolonizatorska i emancipatorska sila, oni su mestimično bili gori od WASPovaca. To ih je na kraju i koštalo rata.


Zlikovci na nivou Nemaca u Drugom svetskom ratu. Ono sto su oni radili u tom delu sveta je ravno Holokaustu. Ko ne zna a ima viska vremenea: Nanking Massacre.

Daleki istok, od Singapura do Koreje, svi sa svima kako-tako, ali...; ima lokalne mržnje među komšijama i to baš gadne (Filipinci-Indonežani), ima svašta, ali jedno je zajedničko svima: mrze Japance za sve pare. Ne vole nacrtane da ih vide.
OK investicije, ekonomija i štatijaznam, ali Japanca u kuću da prime - anatema!
princi princi 18:43 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

mrze Japance za sve pare. Ne vole nacrtane da ih vide.

Japose ne mogu ni Korejanci da smisle iako njih, mislim, Korejance, Japose i Mongolce Kinezi vide kao maltene homogenu grupu naroda.
kosta.babic kosta.babic 18:46 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

princi
nsarski
Samo nek unose, ljubi ih čiča. Pogotovu ovu malu Echo.

Prema Grckoj mitologiji, Echo je bila ljubavnica Narcisa :)
Umesto da gleda u nju, on gledao u vodu...


Da, mala ne deluje kao neko kod koje grčka mitologija igra neku veliku ulogu u životu, mada čovek nikad ne zna s tim malim Kineskinjama...

Video sam pre par dana u Beogradu malu kineskinju i našeg dečka,zagrljeni.Bože kako su lepi.
blogovatelj blogovatelj 18:48 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

A jos obojica krkani hercegovacki. Male Kineskinje podilaisale


Kineskinje kod izbora muškaraca imaju samo dva kriterijuma - visina i novčanik.
I da budu što belji.
alselone alselone 18:49 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Oni su u srednjem veku bili dominantna sila na Indijskom Okeanu. U 15. veku ubedljivo najrazvijenija zemlja, imperija na planeti. Bukvalno vladali svime, imali nekoliko Svilenih puteva do Evrope, što kopnena što morska, išli do Afrike, kažu išli i do Amerike. I onda sve to spičkali u roku od 20 godina. Pobegli od mora, zatvorili te svoje Han provincije i čekali. Posle imali taj rast sredinom 19. veka, kad su ih Englezi dočekali na zicer i to je to.


Pa oni su ukinuli robovlasnistvo 200 godina pre Hrista, dok se u zapadnom svetu odrzalo jos 2000 godina. Oduvek su bili napredniji. Jednom si pisao nesto i o jedrima, dok su oni znali kako da plove na kontra vetru, ostatak sveta je umirao na moru (ako nisam pogresno razumeo tu pricu).

Sada se vracaju na to. Moj utisak iz posete je da ce nam svima jebati kevu jos samo 10, 20 godina. Dobro, Pajke veruje da samo sto nisu propali, evo tu jedan dan od ponedeljka ce verovatno.
alselone alselone 18:50 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

I da budu što belji.

Ta lozana belinom je komedija. Ladno nose suncobrane po ulici. Mislim, jbt. I one maske ko da idu da prskaju voce.
G.Cross G.Cross 18:57 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

blogovatelj
A jos obojica krkani hercegovacki. Male Kineskinje podilaisale


Kineskinje kod izbora muškaraca imaju samo dva kriterijuma - visina i novčanik.
I da budu što belji.



Blogi, to je 3 kriterijuma i uostalom to je malo kako da kazem .....
princi princi 18:59 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Jednom si pisao nesto i o jedrima, dok su oni znali kako da plove na kontra vetru, ostatak sveta je umirao na moru (ako nisam pogresno razumeo tu pricu).

Trougaona jedra. Znali su kako da jedre i uz minimalni vetar, pa čak i uz vetar. Razumeli su da je jedro, zapravo, flexibilno krilo (Kelvin nije kapirao kako radi krilo ni 50 godina posle Žukovskog, on je 1896. na sastancima britanskog Royal Societyja pričao kako je nemoguće da leti išta što je teže od vazduha). To su znali i Arapi. Oni su i održavali trgovinu i te morske Svilene puteve, sve tamo negde do 12. veka. U gradićima uz Rajnu muževi su svojim ženama još u 12. veku poklanjali kineski porculan.

Za to vreme, Vikinzi, Anglosaksonci i Španci su po Atlantiku umirali od skorbuta kad kod bi ušli u one Dead Horse Latitudes. Toliko o "genetskoj" superiornosti Germana i ostalih valkirista.

Ima sjajna knjiga o nauci jedrenja, pisao nekih Marčaj, Čeh, koji je dugo radio u Okeanografskom institutu u Southamptonu.
alselone alselone 18:59 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Oni znaju, svesno i podsvesno, da je cinjenica da Kina trenutno nije najjaca sila na svetu samo istorijska aberacija.

To je u redu. Ali reci mi da li si osetio dozu inferiornosti, da ne kazem poniznosti, mozda je malo jaka rec ali nije daleko, koju oni odrzavaju u kontaktima sa belcima? Pisao sam neki dan na drugom blogu onaj kontakt sa "triadama". Covece, mafijaskom bosu je cast samo da stabi belce za svoj sto, nema veze sto mi ne znamo kineski a ni oni engleski, ostatak mase vidi belce za njegovim stolom, on je faca.
blogovatelj blogovatelj 19:02 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Рече ми Кум пре пар месеци да су Чајнези покуповали пола Ванкувера...


Još kad sam došao u Kanadu Kinezi su činili više od 50% Vankuvera.
Kad se uđe na ovdašnje fakultete, one najvišeg ranga, takođe čovek pomisli da je u Šangaju, a ne u Kanadi.
Jedino još pajić i njemu slični misle da amerika cveta i da je rusija opasnost, a jedino Tramp vizionarski sme da kaže šta Amere najviše žulja. Ne, Pajiću, nisu Rusi, neko drugi je.

Блоги ми нешто објашњавао кад сам га то питао на једном посту, али не могу да се сетим где је то било...


Kinezi, tj u to vreme žitelji Hong Konga su počeli da evakuišu pare ovamo plašeći se za imovinu u momentu preuzimanja Hong Konga od Kineza. To je počelo još ranih osamdesetih.
Pošto su u međuvremenu i mnogi drugi Kinezi postali bogati i oni prebacuju pare amo. Cene nekretnina u Vankuveru i u Torontu idu samo u vis od kad ja živim ovde. Tj u Torontu od sredine devedesetih.
tadejus tadejus 19:02 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

blogovatelj
A jos obojica krkani hercegovacki. Male Kineskinje podilaisaleKineskinje kod izbora muškaraca imaju samo dva kriterijuma - visina i novčanik.I da budu što belji.


beštije..
bijele žene, opštepoznata je stvar, traže duševnost, čojstvo, junaštvo i srodne kvalitete..
evo, čovjek objasnio



e greota, ne radi linak, daklem
https://www.youtube.com/watch?v=vwbKYcBdVyk
i
https://www.youtube.com/watch?v=UjBuicfuJ8I
not to be missed
princi princi 19:06 15.08.2016

Re: Bre, nešto gledam

stvarno smo mi, Srbi, teške svinje. Krkar lepo ovo osmislio da nas opljuje kako smo rasisti, nacisti, fašisti, šta sve ne a mi ovde počeli da veličamo Žunje, jebavamo ih zbog davanja smešnih imena, pljujemo Japose, ogovoramo ljude. Idite, bre, svi lepo u pizdu materinu i vraćajte se pod hitno temi.

Dakle, mi, Srbi, svinje neopevane...
blogovatelj blogovatelj 19:07 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Blogi, to je 3 kriterijuma i uostalom to je malo kako da kazem .....


Kaži...

Dobro, tri
Za izbeljivanje mi je i Sneža cikloputnica pričala i uživo a i po Fejsu je pisala, moguće i na blogovima. Uostalom i sada je u Kini, priupitaćemo je.
A za prva dva kriterijuma, to sam mnogo puta čuo od Kineza pripadnika oba pola.
G.Cross G.Cross 19:07 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

alselone
Oni znaju, svesno i podsvesno, da je cinjenica da Kina trenutno nije najjaca sila na svetu samo istorijska aberacija.

To je u redu. Ali reci mi da li si osetio dozu inferiornosti, da ne kazem poniznosti, mozda je malo jaka rec ali nije daleko, koju oni odrzavaju u kontaktima sa belcima? Pisao sam neki dan na drugom blogu onaj kontakt sa "triadama". Covece, mafijaskom bosu je cast samo da stabi belce za svoj sto, nema veze sto mi ne znamo kineski a ni oni engleski, ostatak mase vidi belce za njegovim stolom, on je faca.


Nisam siguran da oni imaju isto shvatanje Casti kao Crnogorci, niti kao Japanci.

Oni su mnogo , verovatno najvise na svetu pragmatican narod.
Poniznost nema veze sa njihovim shvatanjem casti.

To sto ti kao Evropljanin vidis kao poniznost u njihovim ocima mozda nije poniznist nego sredstvo da postignu konacni cilj.

Tako sam ja to doziveo.
alselone alselone 19:09 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

To sto ti kao Evropljanin vidis kao poniznost u njihovim ocima mozda nije poniznist nego sredstvo da postignu konacni cilj.

Tako sam ja to doziveo.


To bi razumeo da mislis na poslovne partnere. Ja mislim na sve redom, na ulici, u firmi, u restoranu, hotelu, avionu, sportu, na pus pauzi nepoznati ljudi itd.

Ali, da ne zvucim kao oportunista, siguran sam da jesu jedni od najpragmaticnijih i najlukavijih.
blogovatelj blogovatelj 19:11 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Nego, nevezano sa temom, čitam nešto, kod vas u Kanadi, malo, malo pa ukebaju neke Kineze koji ilegalno prebacuju ogromne sume love, u kešu u Kanadu. Posebno u poslednje vreme je baš učestalo. Ne mogu sad da nađem link, bila vest od pre neki dan. Izgleda da tamo stvarno tone brod, pa ljudi begaju u sigurnije krajave. Kažu da je oko 30% zarobljenih ilegalnih para u Kanadi kineskog porekla (u USA je to oko 10%).


Vidi ovako Pajiću. Švicarci su po prvi put u istoriji pre neku godinu javno rekli gde čuvaju svoje zlato. Čuvaju 70% kod kuće, 20% u Engleskoj i 10% u Kanadi.
To rade, šta misliš zbog čega? Pa sejf je. Ne ubijaju panduri crnce, ne tretira ih sistem kao govna, mnogo je manja opasnost od terorističkih napada, itd, itd..


PS. kad sam napisao da ih sistem ne tretira kao govna, mislio sam naravno na Kineze, ne na Švicarce.
princi princi 19:20 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

ne tretira ih sistem kao govna

Chinese Exclusion Act

Edit: Oziji su bili još gori. Oni su do 1980. za imigrante iz Azije kao obevazan imali test iz- latinskog. Ako hoće da dobiju Ozi pasoš, Azijati su morali da tečno govore- latinski (ne znam, doduše, kakva je bila situacija s grčkom mitologijom koju Šarski pominje gore). Taj blatantni, straight in your face rasizam se kao malo pritajio, mada bih ja pre rekao da je sublimiran.
alselone alselone 19:20 15.08.2016

Re: Bre, nešto gledam

Dakle, mi, Srbi, svinje neopevane...


Zunje su svinje, realno. Ne znam da li se vozdignu kulturno kad malo odu van granica, kao nase seljacine, ali u Kini su cesto stoka. Izvlace slajmare iz peta, pljuju po ulici, podriguju, bacaju smece kroz prozor itd.

Sto me malo cudi od njih, bio sam siguran da zbog svoje tradicije takve stvari postoje samo u tragovima.
vcucko vcucko 19:21 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

alselone

To je u redu. Ali reci mi da li si osetio dozu inferiornosti, da ne kazem poniznosti, mozda je malo jaka rec ali nije daleko, koju oni odrzavaju u kontaktima sa belcima? Pisao sam neki dan na drugom blogu onaj kontakt sa "triadama". Covece, mafijaskom bosu je cast samo da stabi belce za svoj sto, nema veze sto mi ne znamo kineski a ni oni engleski, ostatak mase vidi belce za njegovim stolom, on je faca.

Sad još reci da isto to o čemu pišeš nisi video/doživeo i kod dobrog dela Srba.
Ništa nije važno, samo da imaju neki stranjci.
Ceo svet, jebote...
alselone alselone 19:23 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Chinese Exclusion Act


Zbog ovog sranja, Opijumskih ratova, Nanking masakra, crpljenja resursa, Hong Konga i Makaoa uopste mi nije zao sto im sada vracaju slicnom merom. Zapad ih je karao pola milenijuma i sad kad su se obogatili i namestili, sad hoce posteno da se igraju. E jebiga. Sad ovi njima malo kopiraju brendove, malo im blokiraju IT firme itd.
alselone alselone 19:25 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Sad još reci da isto to o čemu pišeš nisi video/doživeo i kod dobrog dela Srba. Ništa nije važno, samo da imaju neki stranjci.


Mislim da nisi u pravu. Nas covek voli da pomogne strancu, voli da ga ugosti, da potrosi na njega vise nego na rodjenog, ali voli i da se ponasa kao gazda dok to radi.

- Da vide oni, majku im jebem, da mi nismo golje.
tyson tyson 19:27 15.08.2016

Re: Bre, nešto gledam

Zunje su svinje, realno. Ne znam da li se vozdignu kulturno kad malo odu van granica, kao nase seljacine, ali u Kini su cesto stoka. Izvlace slajmare iz peta, pljuju po ulici, podriguju, bacaju smece kroz prozor itd.

Svinje, al' po našim standardima. Bre, veliki je svet; bečki maniri na nekom pacifičkom ostrvu, u selu u podsaharskoj Africi ili u dalekoj Kini ne znače takoreći ništa. Čovek kada putuje tamo mora da razume da ide u nešto potpuno drugačije od onog gde smo mi odrasli. Onda drugačiji ljudi, maniri, ponašanje, standardi itd. ne deluju baš tako čudno (kad ovo pišem nemam toliko tebe na umu koliko drugog jednog blogera).


srdjan.pajic srdjan.pajic 19:29 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

princi
mrze Japance za sve pare. Ne vole nacrtane da ih vide.

Japose ne mogu ni Korejanci da smisle iako njih, mislim, Korejance, Japose i Mongolce Kinezi vide kao maltene homogenu grupu naroda.


I Japanci izgleda podjednako mrze, ili bar preziru sve njih zajedno, a nas belce pogotovu, naročito kad krenemo da se ponašamo kao bahate rasipničke svinje, a i inače. Ali i porad toga, moj najbolji pajtaš ovde sa studija je bio Japonja, poslala ga Kjosera na doškolovavanje. Fenomenalan lik, ono malte ne burazer, valjda što smo došli otprilike u isto vreme, i slabo se snalazili sa jezikom. Mislim, dolazio mi posle na svadbu u Srbiju, sa sve ženom i sitnim dvogodišnjim klincem. Taj je, brate, ozbiljno pizdeo kad noću dođe u lab, a neko ostavio upaljena svetla. Jednom on i ja lamzali po nekim zabitima, padao sneg, i nakupi se ono blato u uglu prednjeg stakla koje brisači samo naguraju, pa ne vidiš kroz taj deo. I ja stanem, da šoram, a on uzme list wc papira, bukvalno jedan list, i vešto sa tim listićem ukloni to blato i rastopljeni sneg. Misliš da je onda taj papirić zavrljačio u kantu? Jok, bate, složio ga uredno u ugao gepeka, za sledeći put.




tasadebeli tasadebeli 19:29 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

alselone
Chinese Exclusion Act


Zbog ovog sranja, Opijumskih ratova, Nanking masakra, crpljenja resursa, Hong Konga i Makaoa uopste mi nije zao sto im sada vracaju slicnom merom. Zapad ih je karao pola milenijuma i sad kad su se obogatili i namestili, sad hoce posteno da se igraju. E jebiga. Sad ovi njima malo kopiraju brendove, malo im blokiraju IT firme itd.



Што рече кмет Симан своме аги Ибраги:

"Nego, ja ću tebi kazati nešto, da ne du­ljimo lakrdiju. Evo kako je: četiri stotine godina ste vi jahali nas, sada ćemo četiri stotine godina mi vas, a poslije ćemo se razgo­varati ko će koga jahati za onih trećih četiri stotine godina."


И док Срби то само причају, Кинези и раде на томе.
princi princi 19:31 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Jednom on i ja lamzali po nekim zabitima, padao sneg, i nakupi se ono blato u uglu prednjeg stakla koje brisači samo naguraju, pa ne vidiš kroz taj deo. I ja stanem, da šoram, a on uzme list wc papira, bukvalno jedan list, i vešto sa tim listićem ukloni to blayo i rastopljeni sneg. Misliš da je onda taj papirić zavrljačio u kantu? Jok, bate, složio ga uredno u ugao gepeka, za sledeći put.

Al si, bre, napravio uvod, očekivao sam u najmanju ruku neki srpsko-japanski Brokeback Mountain. A ti, papirić! E jebo te papirić.
alselone alselone 19:34 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

И док Срби то само причају, Кинези и раде на томе.


I ja bih voleo da i mi to mozemo, al nam fali jedno milijardu i sto devedeset i tri miliona ljudi, atomska bomba, terotorija, vojska, znanje, i jos ponesto. MI smo svoje ispusili, imali smo mozda neku sansu da uradimo normalnu tranziciju ali smo danas siromasna drzava bez svoje industrije, vojske i sa urusenim skolstvom, sa svim strankama koje primaju direktive itd. Od nas nema vise nista jedno duze vreme.
G.Cross G.Cross 19:35 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar


To bi razumeo da mislis na poslovne partnere.


Nadam se da se ne raspravljamo nego razgovaramo.
Verujem da mi kad uletimo na par dana/nedelja u potpuno razlicite kulture donosimo zakljucke kao da smo razumeli ta drustva.

Jednom sam proveo 9 meseci u Rijadu u Saudijskoj Arabiji u sred rata u Bosni sa crvenim pasosem SFRJ.

Slusao Saudijski radio, citao pred spavanje ( ono sto bi u Njujorskom hotelu bila Biblija) ne Kuran nego rapsravu u obliku knjige izmedju Hriscanina ( soon to be muslim ) i musulmana . Gledao kako religijska policija bije nepokrivene zene po shoping molovima, glegao petkom kako na TV kako seku ruke filipinskim imigrantima lopovima i citao Ekonomist na kome su isecene noge zena da se ne vide.

I otisao sam posle devet meseci usao u avion i video zabradjene zene kako odmah posle uzletanja skidaju burke i sminakju se i rekao sam sebi, ja jos uvek ne razumem ove ljude.

Humility je nesto sto Kinezi nemaju po definiciji prema strancima . Ako ga pokazuju je fake. To je moj osecaj nakon desetak boravaka u Kini.
I naravno , ja ih ne razumem i mozda gresim.
alselone alselone 19:37 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Nadam se da se ne raspravljamo nego razgovaramo.


Apsolutno, ja iskreno postujem tvoje ogromno poslovno iskustvo.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:43 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Vidi ovako Pajiću. Švicarci su po prvi put u istoriji pre neku godinu javno rekli gde čuvaju svoje zlato. Čuvaju 70% kod kuće, 20% u Engleskoj i 10% u Kanadi.
To rade, šta misliš zbog čega? Pa sejf je.


Sejf je jer smo mi tu odma pored, da priskočimo ako zagusti. Blogi, 10% ulovljenih ilegalnih para ovde kod nas je mnooooooooooogo više nego 30% kod vas.

Ma nema veze, pričao sam možda, kod moje tazbine u kraju (Shoreline, to je kao predgrađe Sijetla) ima neka jebe kevu dobra škola, to jest community college, ali nadaleko čuven. I tu je dobar deo studenata Kineza, koje iz Matice bogati roditelji šalju da se školuju i nauče jeziku i kulturi. I to je ok, naravno. Ali onda se neki bogati kineski preduzetnik dosetio da bi pored te škole mogao da podigne i internat, to jest studentski dom. Za kineze, isključivo, i da tako zarađuje, derući svoje sunarodnike. I došao sa svojim parama, kamarom para, da otkupi tu deo šume i nekog jako lepog parka, raskrči i udari zgradurinu. Ali se malo preračunao, jer u tom kraju žive i američki bogatuni, koji baš vole taj šumarak i da džogiraju po njemu. Ne neki strašno bogati, nego onaj neki upper middle class. I Kineza su odjebali samo tako, svim tim njegovim projektima i planovima i parama. E sad čujem da je on ponovo došao, dosta manje megalomanski, i da će po svoj prilici da ga puste da tu digne neki pansion, ali šumu i park ne sme da dira. I mora da izgradi parking za automobile, da dece ne moraju da parkiraju po celom komšiluku.
princi princi 19:46 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

I tu je dobar deo studenata Kineza, koje iz Matice bogati roditelji šalju da se školuju i nauče jeziku i kulturi. I to je ok, naravno. Ali onda se neki bogati kineski preduzetnik dosetio da bi pored te škole mogao da podigne i internat, to jest studentski dom. Za kineze, isključivo, i da tako zarađuje, derući svoje sunarodnike. I došao sa svojim parama, kamarom para, da otkupi tu deo šume i nekog jako lepog parka, raskrči i udari zgradurinu. Ali se malo preračunao, jer u tom kraju žive i američki bogatuni, koji baš vole taj šumarak i da džogiraju po njemu. Ne neki strašno bogati, nego onaj neki upper middle class. I Kineza su odjebali samo tako, svim tim njegovim projektima i planovima i parama. E sad čujem da je on ponovo došao, dosta manje megalomanski, i da će po svoj prilici da ga puste da tu digne neki pansion, ali šumu i park ne sme da dira. I mora da izgradi parking za automobile, da dece ne moraju da parkiraju po celom komšiluku.


Nije to uvek tako kako tebi izgleda. Svaki kineski student koji studira napolju ima pravo da iznese $100K keša i to ti privatnici žestoko koriste (kao i sami studenti, naravno, nisu ni oni veverice). Tako da je čitava priča možda samo cover up za veliko pranje para.
angie01 angie01 19:49 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Ne znam kakvo pravilo da uzvučem iz toga, zbunjen sam...


nema tu nikakve filozofije ni oportunizma s njihove strane- mislim na kosooke-, njima se savetuje da promene imeana u ona koja su uobicajena u zemlje u koje emigriraju- Kanada je tu cak prilicno eksplicitna, pa skoro da insistiraju na takvim preporukema sa obrazlozenjem da se tesko izgovaraju njihova originalna imena, sto je tazek bulsiting,...sta sad, lakse je da se izgovori Mary, nego Ping Ling, npr.

promovisu se kao potpuno otvorenena zemlja koja siri duh jednakosti i sl, a recimo, moj najbolji drug tamo, Argentino, se prilicno dugo mucio da nadje posao, iako je bio neki strucnjak inzenjer, dok je CV slao pod svojim originalnim imenom i ukapira on da je neki"nacoski" trip u pitanju, jer je njegova struka bila zastupljena u velikim korporacijama sa dobrim platama, a opet veoma retka u ponudi i posalje on prijavu za posao sa promenjenim Anglosaksonskim imenom i pozovu ga odmah.:)
G.Cross G.Cross 19:51 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar


nema tu nikakve filozofije ni oportunizma s njihove strane- mislim na kosooke-, njima se savetuje da promene imeana u ona koja su uobicajena u zemlje u koje emigriraju


Endzi, ali oni menjaju imena i u Kini kad rade za mutinacionalne kompanije.
I na Tajvanu i Hong Kongu da budem fer.
maksa83 maksa83 19:53 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Al si, bre, napravio uvod, očekivao sam u najmanju ruku neki srpsko-japanski Brokeback Mountain.

A šta, nije ispalo na kraju? <pheow>

I ja isto mislio da će da bude sequel - Budimir Trajković u Carstvu Čula kad sam video ovo:

Fenomenalan lik, ono malte ne burazer, valjda što smo došli otprilike u isto vreme, i slabo se snalazili sa jezikom.
maksa83 maksa83 19:54 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

nema tu nikakve filozofije ni oportunizma s njihove strane- mislim na kosooke-, njima se savetuje da promene imeana u ona koja su uobicajena u zemlje u koje emigriraju

Je l' ume neko bez Guglovanja da kaže ko je bio Lee Jun-fan?
angie01 angie01 19:56 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Endzi, ali oni menjaju imena i u Kini kad rade za mutinacionalne kompanije.
I na Tajvanu i Hong Kongu da budem fer.


iz istih razloga.
G.Cross G.Cross 19:58 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

maksa83
nema tu nikakve filozofije ni oportunizma s njihove strane- mislim na kosooke-, njima se savetuje da promene imeana u ona koja su uobicajena u zemlje u koje emigriraju

Je l' ume neko bez Guglovanja da kaže ko je bio Lee Jun-fan?



Brzo bez guglovanja ko je bio Robert Allen Zimmerman ?
alselone alselone 19:58 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

iz istih razloga.


Pa i izgovaraju se tesko jer je njihov jezik sa u akcentima. Isti glasovi poredjani na isti nacin samo drugacije akcentovani mogu da znace potpuno drugacije stvari. I to nisu izuzeci kao u drugim jezicima, to je prakticno pravilo govora.
apacherosepeacock apacherosepeacock 19:58 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

U Dojćland stranac ne može da promeni ime u neko nemačko. Ne da Švabo


U Holandiji cokoladnih Van Den Brukova i slicno koliko hoces. Bivsi robovi nosili (mnogi i zadrzali dan danas) imena vlasnika da ne nastane zabuna, valjda, ko je ciji.
maksa83 maksa83 19:58 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Brzo bez guglovanja ko je bio Robert Allen Zimmerman ?

Dilan Bob. To znam čak i ja antifan.
alselone alselone 19:59 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Brzo bez guglovanja ko je bio Robert Allen Zimmerman ?


Je l' zna neko bez baiduovanja ko je bila Empress Dowager Cixi?
maksa83 maksa83 20:00 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

U Holandiji cokoladnih Van Den Brukova i slicno koliko hoces. Bivsi robovi nosili (mnogi i zadrzali dan danas) imena vlasnika da ne nastane zabuna, valjda, ko je ciji.

U Americi je dan danas "najcrnje" prezime Washington (90% Washingtona su crnci), zato što su robovi dobijali prezimena vlasnika, a jedan od najvećih robovlasnika je bio Džord V.
tasadebeli tasadebeli 20:01 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

G.Cross

Poniznost nema veze sa njihovim shvatanjem casti.




Лафкадио Херн (ЛИНКЛИНКЛИНК)


је писао о источњачком осмеху и о томе како бели Европљанин потпуно погрешно тумачи тај осмех на лицу Источњака.


Што каже Тајсон,


veliki je svet; bečki maniri na nekom pacifičkom ostrvu, u selu u podsaharskoj Africi ili u dalekoj Kini ne znače takoreći ništa. Čovek kada putuje tamo mora da razume da ide u nešto potpuno drugačije od onog gde smo mi odrasli.



Мора се све то узимати у обзир.


Ми данас врло тешко можемо да схватимо

ОВО (ЛИНК)


иако су наши преци до пре "само" 350 година и сами знали да ископавају рупе у земљи и да живе у земуницама током свих својих несретних сеоба.

А о томе да је и Перл Бак писала како је сиромашни изгладнели кинески сељак по кинеским провинцијама чак и у 18. и 19. веку био принуђен да жртвује једно од своје деце да би остали опстали једући људско месо (!) иако важе за једну од најстаријих познатих цивилизација на овој планети, да не причамо.

Једно се Кинезима (а убацио бих ту и Јапанце и Корејце) не може оспорити.

Велики пут су они прешли од времена прве масовније појаве белог Европљанина на њиховим границама. И још увек они тај пут прелазе. Великим корацима.





(Кинески истраживачки и адмиралски брод у поређењу са Колумбовим бродом - 15. век, династија Минг)
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:01 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Oni ta imena smišljaju, izgleda, bukvalno na aerodromu, neposredno pre pasoške kontrole, onako


Da, imam poznanicu Li, cajniz, sebe je nazvala Megi jedva sam iscedila koje joj je pravo ime.
alselone alselone 20:02 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

U Holandiji cokoladnih Van Den Brukova i slicno koliko hoces. Bivsi robovi nosili (mnogi i zadrzali dan danas) imena vlasnika da ne nastane zabuna, valjda, ko je ciji.


Je l' idu oni kod crnaca zubara?
angie01 angie01 20:02 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Nindza ubica:)
alselone alselone 20:05 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

(Кинески истраживачки и адмиралски брод у поређењу са Колумбовим бродом - 15. век, династија Минг)


Neverovatno. Moram jednom procitati pricu kako su se oni skurcali tako brzo.

Mi smo ovde imali turistickog vodica (vodicicu, je l' tako ide rodno ravnopravni termin) i pitali smo je puno oko tih politicko-istorijskih prica, ali nije bila bas najspremnija. Izgleda da prosecan turista koji prica engleski ne dobacuje sa pitanjima bas previse, pa nije bas spremila odgovore.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:05 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Lee Jun-fan

Pogodio.
Ali -- jer mi je to asocijacija uz tebe.
Water...
princi princi 20:06 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

maksa83
nema tu nikakve filozofije ni oportunizma s njihove strane- mislim na kosooke-, njima se savetuje da promene imeana u ona koja su uobicajena u zemlje u koje emigriraju

Je l' ume neko bez Guglovanja da kaže ko je bio Lee Jun-fan?

Ne odazivam se, bre, na ovakve anticivilizacijske marifetluke.

Uzgred, upravo čitam Poundstoneovu Head in the cloud, o vrednost znanja, "zastarelosti" fakata, mapa neznanja, pravom značenju Dunning-Krugerovog efekta (ne ova blogovska čitanja), low-information izbornom telu (vrlo interesantno u kontekstu zbivanja širom sveta). Zanimljiva knjižica. Poundstone, inače, napisao jednu od najboljih knjiga o teoriji igara.
tasadebeli tasadebeli 20:08 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

alselone

Od nas nema vise nista jedno duze vreme.



Никад не реци никад... Тј. на дуже време.

Зависи из ког угла то гледаш, из свог сопственог или покушаваш да сагледаш ширу слику.

(Што би рекле филмаџије, да ли си на крупном плану, крупњаку или се опредељујеш за неки тотал са широким кадром. )

Тим Чајнезима смо се ми још до колико пре 25-30 година подсмевали како сви носе оне истоветне комбинезоне, шат ли су, и гладују.

Данас им завидимо.

25-30 година за тебе и за мене је много, веома много.

Историјски гледано, то је секунда.
princi princi 20:08 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Moram jednom procitati pricu kako su se oni skurcali tako brzo.

Imaš kod onog Nialla Fergusona. U roku od 20 godina, bukvalno. Od najveće svetske sile totalna degeneracija. Inače, taj admiral što je bio na brodu je bio evnuh.
alselone alselone 20:09 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Никад не реци никад... Тј. на дуже време.

Зависи из ког угла то гледаш, из свог сопственог или покушаваш да сагледаш ширу слику.

(Што би рекле филмаџије, да ли си на крупном плану, крупњаку или се опредељујеш за неки тотал са широким кадром. )


Na krupnjaku sam.

Mi nemamo vise iz cega da izvucemo napredak. Nemamo nista vise. Oni su bar bili svoji pa su se gicali polako i prostom masom naprvili deltu.
alselone alselone 20:10 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Imaš kod onog Nialla Fergusona. U roku od 20 godina, bukvalno. Od najveće svetske sile totalna degeneracija. Inače, taj admiral što je bio na brodu je bio evnuh.


Na koju knjigu mislis, pa da je potrazim?
NNN NNN 20:10 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Srećom ima zemalja gde može... više puta.

Ljudi se sprdaju, a u pitanju je čovek vrlo širokih shvatanja!
Bio je musliman, pravoslavac, Turčin, Srbin, Norvežanin, gay, strejt, dildo, vernik, ateista, konzervativac, liberal, crnac...
paravi multipraktik - čovek za sve!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:11 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Uzgred, sve ex-SFRJ države (i kantoni) jesu gotovo monolitno jednonacionalne zajednice, osim MNE.
alselone alselone 20:13 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

osim MNE.


I Srbije.

Ali, ako hoces da budes potpuno pravedan, onda pokazi deltu kojom su te monolitne zajednice dosle do te monolitnosti.

I na sta je ovo - uzgred? :) Ili ti se prosto divani pa da zapodenes raspravu za koju znas da ce se neko upecati?
princi princi 20:14 15.08.2016

Re: drugi pogled na stvar

Civilization: The West and the Rest. Ima i serija. Pazi se kad ga čitaš, opak je prezenter a Srbomrzac veliki. Gori 100x od Krkara.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana