Astrologija| Religija| Životinjski svet| Životni stil

Ah, te žene

princi RSS / 12.08.2016. u 14:41

Poslednji iz ove serije tekstova posvećujem velikoj i neopevanoj ikoni socijalizma, Mary Burns (ovo je ujedno i neka vrsta ličnog hommagea mom jednogodišnjem boravku u Londonu).

Elem, vatrena i borbena Mary je mladog i neiskusnog Fridriha Engelsa privela mančesterskim užarenim fabrikama, viktorijanskoj (ili dikensijanskoj) eksploataciji dece, užasnim životnim uslovima koji su vladali u 19. vekovnom radničkom Mančesteru i, šire, Lankaširu (uzgred, okolina samog Mančestera je prava pastorala pravljena za ljude sa viškom vremena). Nije izvesno da li je Fridriha privela i nekim drugim strastima, mada fakat da su ostali priljubljeni jedno uz drugo sve do njene smrti pruža neke indikacije i za to (istoričari se često vajkaju kako su Marks i Engels ostavili malo pisanih tragova o svojim nestašlucima tako da se dosta današnjih priča svodi na ono što neki krugovi vole da krste sa "Ma, insinuacije...").

Srce mladog Fridriha nije izdržalo mančesterske nepravde i on je seo, napisao tih par tekstova u Rajnskim novinama (Guardian ondašnjeg vremena). Ti tekstovi su dopali ruku čestitog Karla Marksa (koji je, za razliku od čestitog Fridriha, imao i neke škole), koji je od njih napravio narativ o kapitalizmu (dobrim delom najbolja analiza kapitalizma ikad napravljena), ponudio rešenja (mahom nasilna i pogrešna) i ostatak je- istorija (koju smo svi, na ovaj ili onaj način, živeli).

Fridrih i Karl su svoj deo komunizma odradili na domak Regent Parka (na Regent's Park Roadu, tačnije), po svemu sudeći, uglavnom žurčeći i fircajući se sa svim što je moglo da leti- bili su neka vrsta hipika pre hipika, samo bez težih narkotika.

Marynu preranu smrt, Fridrihovo romantično, neutešno i nestašno srce, nenavniknuto na život bez ljubavi, nije moglo izdržati i on je posle čitavih 15 minuta našlo utočište u Marynoj sestri, Lizzie Burns. I nastavio sa žurčenjem. Fridrih, s oproštenjem, k'o da je bio dirlija, Bosanac, a ne Nemac.

Elem, da ne tupim više, nudim vam na uvid prelep tekst o Mary Burns i njenoj ulozi u svetskoj revoluciji



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

principessa_etrusca principessa_etrusca 16:58 12.08.2016

Re: Млади Енгелс

princi
Ova fotografija se nalazi i u linkovanom tekstu.


Извини, пропустила сам тај линк из последње реченице, тек сада сам га приметила.
docsumann docsumann 18:45 12.08.2016

Re: Млади Енгелс

ako je išta za pohvalu kod tvoraca komunističke ideje, to je maksimalno uvažavanje položaja i prava žena u društvu.

mislim tu su u odnosu na klasičnu desnicu, konzervativce i reakcionare jedno pet klasa iznad.
G.Cross G.Cross 19:08 12.08.2016

Re: Млади Енгелс

to je maksimalno uvažavanje položaja i prava žena u društvu.



Ja se secam onog vica iz detinjstva:

Pricaju Marx i Engels i kaze Karl Fridrihu, "Znas sta , cuo sam da imas ljubavnicu, nije to u redu, sta ce da kazu proleteri"?

I kaze Fredi :" Ma ne, bas je super, Zena misli ja sam kod Ljubavnice, dok Ljubavnica misli ja sam kod Zene, a ja u stvari radim, radim, radim.


(Boze na koga li me ovo podseca)
zilikaka zilikaka 19:37 12.08.2016

Re: Млади Енгелс

Češća verzija je bila za Lenjina i "učitsa, učitsa i ješo raz učitsa".
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:16 12.08.2016

Re: Млади Енгелс

principessa_etrusca



Mary Burns




Lizzie Burns



Mukica, spao s konja na magarca...
riply riply 15:47 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

docsumann
ako je išta za pohvalu kod tvoraca komunističke ideje, to je maksimalno uvažavanje položaja i prava žena u društvu.

mislim tu su u odnosu na klasičnu desnicu, konzervativce i reakcionare jedno pet klasa iznad.

U javnoj sferi- pristup obrazovanju, zaposljavanju i uravnilovki plati, ali privatnu sferu, onih 8 sati slobodnog vremena nisu rijesili komunisticki- domacinstvo i roditeljstvo su bile, uglavnom u svim porodicam, ekskluzivno sacuvane za zene
princi princi 16:28 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

Pa dobro, to je bilo van domena države (obrisao višak komentar, nadam se da ne zamerate).
riply riply 17:13 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

Bilo je, ali da je drzavni bilo izistinski do sprovodjenja komunistickih nacela, investirala bi u servise pomoci zenama- ne baka servis kad se zena vrati nakon tri mjeseca od porodjaja na posao, servisi gotove hrane( bez glorifikacija " moja mama najbolje kuha" :), edukaciju o odgovornom roditeljstvu i ukljucenosti oba roditelja( gdje postoje, a i kad su razvedeni)....
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:27 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

riply
Bilo je, ali da je drzavni bilo izistinski do sprovodjenja komunistickih nacela, investirala bi u servise pomoci zenama- ne baka servis kad se zena vrati nakon tri mjeseca od porodjaja na posao, servisi gotove hrane( bez glorifikacija " moja mama najbolje kuha" :), edukaciju o odgovornom roditeljstvu i ukljucenosti oba roditelja( gdje postoje, a i kad su razvedeni)....


mentalitet je nešto što se veoma teško menja i to teško da može da se sprovodi državnim dekretima. međutim, te promene su generacijski uočljive.

među svojim prijateljima muškog pola nemam ni jednog (ukjljučujući tu i sebe, mada sam sebi češće neprijatelj :) ) a da nije regularno menjao pelene, sam kupao bebu, ostajao kući da mama ode malo da dane dušom sa drugraircama uveče.
u generaciji naših roditelja to je bio izuzetak, a sada je obrnuto.
princi princi 17:30 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

Da, pomenusmo to gore, vrlo je verovatno da taj nesrećni ruski, odnosno YU socijalizam nije najbolji primer onoga što je Marks, pre svih, imao u svojoj glavi. On sam bi se, verovatno, mnogo više identifikovao sa današnjim skandinavskim društvima. Možda ne baš sa svim aspektima, ali to je otprilike to što je on onda zamislio.
docsumann docsumann 17:33 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

među svojim prijateljima muškog pola nemam ni jednog (ukjljučujući tu i sebe, mada sam sebi češće neprijatelj :) ) a da nije regularno menjao pelene, sam kupao bebu, ostajao kući da mama ode malo da dane dušom sa drugraircama uveče.
u generaciji naših roditelja to je bio izuzetak, a sada je obrnuto.


nesporno, no, pitanje je bilo koliko je u tome zasluga komunističke ideje?
docsumann docsumann 17:35 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

princi
Da, pomenusmo to gore, vrlo je verovatno da taj nesrećni ruski, odnosno YU socijalizam nije najbolji primer onoga što je Marks, pre svih, imao u svojoj glavi. On sam bi se, verovatno, mnogo više identifikovao sa današnjim skandinavskim društvima. Možda ne baš sa svim aspektima, ali to je otprilike to što je on onda zamislio.


ispada da je taj istočnoevropski socijalizam (komunizam u pokušaju) ustvari bio loša izvedba teorijski manjkavog koncepta
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:50 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

docsumann


nesporno, no, pitanje je bilo koliko je u tome zasluga komunističke ideje?


pa zasluga je tih levičarski ideja, gde je komunistička ideja dobar deo 20. veka bila nosilac.
prosto, iako je stvarnost možda bila drugačija, bio si pod uticajem tog (ah ta jebena reč) narativa.
već su naši očevi po tom pitanju bili različiti od svojih očeva a naših đedova.
kažem, te stvari ne mogu da idu brzo (plus što mislim da ako pokušaš da ih ubrzaš može da se izokrene na zlo i naopako)
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:53 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

princi
Da, pomenusmo to gore, vrlo je verovatno da taj nesrećni ruski, odnosno YU socijalizam nije najbolji primer onoga što je Marks, pre svih, imao u svojoj glavi. On sam bi se, verovatno, mnogo više identifikovao sa današnjim skandinavskim društvima. Možda ne baš sa svim aspektima, ali to je otprilike to što je on onda zamislio.


krvoločan je taj tip bio, ne bih ga baš tako lako svrstavao u plemenite zaluđenike dobrih namera.
princi princi 18:02 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

vrabac_u_steni
princi
Da, pomenusmo to gore, vrlo je verovatno da taj nesrećni ruski, odnosno YU socijalizam nije najbolji primer onoga što je Marks, pre svih, imao u svojoj glavi. On sam bi se, verovatno, mnogo više identifikovao sa današnjim skandinavskim društvima. Možda ne baš sa svim aspektima, ali to je otprilike to što je on onda zamislio.


krvoločan je taj tip bio, ne bih ga baš tako lako svrstavao u plemenite zaluđenike dobrih namera.

Izgleda i dosta tvrdoglav (ili makar tvrd na ušima). Iako je u Londonu proveo dobar deo svog života, nikad nije progovorio nije jednu reč engleskog.
narcis narcis 20:17 13.08.2016

Re: Млади Енгелс

nakon tri mjeseca

koja bre 3 meseca , nismo ih viđali po par godina, odu da rode jedno a vrate se posle 4 godine i trećeg deteta. plus koja crna 3 meseca 12 meseci plus održavanje pčlus trte mrte. nemo da zajebavaš ove postkomunističke drugove kapitaliste
riply riply 00:32 14.08.2016

Re: Млади Енгелс

Ne znam kako u tvom kraju, ali u udarnickoj CG je tako bilo 1970. kada me mama odvojila od sise, pa za sve svoje neuroze krivim samoupravni socijalizam koji me lisio kontakta sa majkom kad mi je bila potrebna
narcis narcis 01:07 14.08.2016

Re: Млади Енгелс

ništa onda, samo se pobrini da ne ostaneš bez terapije, vidim koliko ti je loše bez nje.
usput u kapitalizmu majke ostaju samo mesec dana iako imaju pravo na tri meseca, verujem da bi ti bilo bolje tamo.
sereš bre ko grlica.
riply riply 09:31 14.08.2016

Re: Млади Енгелс

samo se pobrini da ne ostaneš bez terapije,


ok

trudim se da ne preskačem, ali jbg nekad se desi i čovjeku, a đe neće ženi, povuče me alkohol i društvene mreže pa se iživljavam nad nepoznatim ljudima, učitavajući im svoje frustracije
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 13:12 14.08.2016

Re: Млади Енгелс

povuče me alkohol i društvene mreže pa se iživljavam nad nepoznatim ljudima, učitavajući im svoje frustracije

te najviše volim.
princi princi 13:19 14.08.2016

Ljudi, još jednom

Stranger things, sjajan. Hopper ima potencijal da postane novi Walter White.
mariopan mariopan 15:59 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Da dodam temi još nešto što se tiče sloboda za žene, prava na obrazovanje i rad.

Čitajući roman "Lovac na zmajeve" od Haleda Hoseinija gde se opisuje sudbina dece u Avganistanu posle odlaska Rusa a dolaska talibana na vlast, ostalo mi je u sećanju (ako me dobro služi) da su Rusi za svog vakta (okupacije) tamo uveli i omogućili redovno školovanje i zapošljavanje žena u Avganistanu, isto kao što je to bilo i kod njih u SSSR-u.

Posle odlaska Rusa a dolaska talibana na vlast ženama je zabranjen bilo kakav rad, tukli su ih na ulicama ako bi se samo deo tela video i nisu smele ništa da rade van kuće i domaćinstva, što bi im omogućilo da ishrane decu. Dok su muškarce ili pobili ili prisilno mobilisali i tako onemogućili da se brinu o porodicama.
To je prouzrokovalo veliku glad te dece i žena i propadanje čitavih porodica.

Zato su domovi za decu i sirotišta bili puni gladne dece i zato je direktor sirotišta po neko dete žrtvovao talibanima-manijacima da bi ostalu decu ishranio kako tako.

Moj zaključak

Ne može se na neko društvo nakalemiti tuđe društveno uređenje, tuđi red i poredak bez velikih potresa po celo to društvo i žrtava koje uvek podnesu najslabiji.

Ne znam da li sam uopšte u temi, da li sam promašila, trolujem ili ste vi počeli da trolujete?
princi princi 16:14 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Moj zaključak

Ne može se na neko društvo nakalemiti tuđe društveno uređenje, tuđi red i poredak bez velikih potresa po celo to društvo i žrtava koje uvek podnesu najslabiji.

Znači, ako dobro razumem, ono što su Rusi doneli je bilo nakalemljeno i tuđe, a ono što su talibani (jer nisu svi Avganistanci talibani) doneli nije?
mariopan mariopan 19:05 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

princi
Moj zaključak

Ne može se na neko društvo nakalemiti tuđe društveno uređenje, tuđi red i poredak bez velikih potresa po celo to društvo i žrtava koje uvek podnesu najslabiji.

Znači, ako dobro razumem, ono što su Rusi doneli je bilo nakalemljeno i tuđe, a ono što su talibani (jer nisu svi Avganistanci talibani) doneli nije?

Pogrešno čitaš, ili se nisam dobro izrazila.

Rusi su hteli da omoguće jednaka prava svima što je na svaki način dobro, ali su bili osvajači i to je dalo razloga talibanima da sve, i ono što je dobro, unište i stvore Mordor za sopstveni narod.

Nisam iznosila sud šta je bolje a šta gore, samo opisala roman gde se to pominje kao deo života pre dolaska talibana.

I zamišljam koliko je moralo biti teško tim ženama i deci.
narcis narcis 19:12 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Rusi su hteli da omoguće jednaka prava svima što je na svaki način dobro,

pa rusi su probali da nakaleme tuđe dr. uređenje.
nisu oni ništa blji od amerikanaca po tom pitanju.
mariopan mariopan 19:23 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

narcis
Rusi su hteli da omoguće jednaka prava svima što je na svaki način dobro,

pa rusi su probali da nakaleme tuđe dr. uređenje.
nisu oni ništa blji od amerikanaca po tom pitanju.

Da, osvajači, to i kažem.
princi princi 19:38 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Rusi su hteli da omoguće jednaka prava svima što je na svaki način dobro, ali su bili osvajači i to je dalo razloga talibanima da sve, i ono što je dobro, unište i stvore Mordor za sopstveni narod.

Nisam iznosila sud šta je bolje a šta gore, samo opisala roman gde se to pominje kao deo života pre dolaska talibana.

Nisu Talibani bili ne znam kako popularni u narodu, nego su osvojili vlast jer su uživali ogromnu podršku Zapada (da, i Amerikanaca, tj njih pre svega), koji su ih finansirali u toj njihovoj "oslobodilačkoj" borbi. U Avganistanu postoji 12 ili 13 etničkih zajednica, neki od njih su bili izuzetno antitalibanski raspoloženi.
narcis narcis 19:45 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

koji su ih finansirali u toj njihovoj "oslobodilačkoj" borbi.

bila emisija o tipu koji je smislio talibane, tačnije tip koji je provalio da ako talibanima proslede bazuke kojima će da uništavaju ruske helihoptere a odnos cene bazuka - helikopter je 1 prema zilion. i to ameri uradili ali kad su trebali posle da finansiraju oporavak zemlje, avganistanske, ameri se izmakli i prepustili narod talibanima.
malo me mrzi da sad pričam celu priču ovo je uglavnom skraćena, podosta, verzija situacije događaja.
teli da zajebu ruse a zajebali ceo svet. uglavnom je to ishod svakog američkog intervencionizma.
pozdrav pajitju
editujem se
ovo oko američenskog intervencionizma i moj zaključak se odnosi samo na period posle vord vord tu
princi princi 20:14 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

malo me mrzi da sad pričam celu priču ovo je uglavnom skraćena, podosta, verzija situacije događaja.

Da, dobro je što te mrzi, jer tu priču znaju mnogi.
narcis narcis 20:33 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

princi
malo me mrzi da sad pričam celu priču ovo je uglavnom skraćena, podosta, verzija situacije događaja.

Da, dobro je što te mrzi, jer tu priču znaju mnogi.

misliš, ne verujem, pre bih reko da mnogi znaju onu priču da su ameri stvorili al kaidu i talibane al šta je tačno bilo malo ko zna, nisam ni ja tu baš najobavešteniji.
al to da su ameri bili cicije za par miliona dolara koliko je trebalo da ulože u oporavak avganiistana, čisto sumljam da mlogi znaju.
princi princi 20:37 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

al to da su ameri bili cicije za par miliona dolara koliko je trebalo da ulože u oporavak avganiistana, čisto sumljam da mlogi znaju.

Teško da je par miliona dolara moglo oporaviti Avganistan. Ovaj svet bi bilo mnogo lepo mesto kad bi se zemlje mogle tako jeftino i brzo oporavljati.
narcis narcis 20:42 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Teško da je par miliona dolara

ne sećam se tačne cifre al nije bila veća id 10, međutim nije u pitanju cifra već klasično američansko - mi smo završili svoj poso i bole nas kurac za vas, dal će pocrcate il ćeve pokolju talibani. bukvalno to. malte ne sam preneo bukvalno reči tipa koji je osmislio i vodio strategiju talibana, ciin ćovek i američanin.
emsiemsi emsiemsi 21:51 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

narcis
Teško da je par miliona dolara

ne sećam se tačne cifre al nije bila veća id 10, međutim nije u pitanju cifra već klasično američansko - mi smo završili svoj poso i bole nas kurac za vas, dal će pocrcate il ćeve pokolju talibani. bukvalno to. malte ne sam preneo bukvalno reči tipa koji je osmislio i vodio strategiju talibana, ciin ćovek i američanin.

Зашто се ти глупираш овим накарадним изражавањем !?
narcis narcis 22:04 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

emsiemsi
narcis
Teško da je par miliona dolara

ne sećam se tačne cifre al nije bila veća id 10, međutim nije u pitanju cifra već klasično američansko - mi smo završili svoj poso i bole nas kurac za vas, dal će pocrcate il ćeve pokolju talibani. bukvalno to. malte ne sam preneo bukvalno reči tipa koji je osmislio i vodio strategiju talibana, ciin ćovek i američanin.

Зашто се ти глупираш овим накарадним изражавањем !?

macmac idi kod omege vidi dal sam tamo
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 22:08 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

bila emisija o tipu koji je smislio talibane, tačnije tip koji je provalio da ako talibanima proslede bazuke kojima će da uništavaju ruske helihoptere a odnos cene bazuka - helikopter je 1 prema zilion.

mislim da je to ovaj film (igrani).
narcis narcis 22:12 14.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

BebaOdLonchara
bila emisija o tipu koji je smislio talibane, tačnije tip koji je provalio da ako talibanima proslede bazuke kojima će da uništavaju ruske helihoptere a odnos cene bazuka - helikopter je 1 prema zilion.

mislim da je to ovaj film (igrani).

ne bila je dokumentarna emisija u kojoj je tip objašnjavao kako je rađena ta pobuna i kako je došo na ideju i kako su ga odjebali senatori kad je tražio pomoć za školstvo i slične džidžabidže koje amerima nisu bile interesantne jer su završili poso.
baš je bila obro dokumentovana snimcima i podacima.
mariopan mariopan 08:38 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

princi
Rusi su hteli da omoguće jednaka prava svima što je na svaki način dobro, ali su bili osvajači i to je dalo razloga talibanima da sve, i ono što je dobro, unište i stvore Mordor za sopstveni narod.

Nisam iznosila sud šta je bolje a šta gore, samo opisala roman gde se to pominje kao deo života pre dolaska talibana.

Nisu Talibani bili ne znam kako popularni u narodu, nego su osvojili vlast jer su uživali ogromnu podršku Zapada (da, i Amerikanaca, tj njih pre svega), koji su ih finansirali u toj njihovoj "oslobodilačkoj" borbi. U Avganistanu postoji 12 ili 13 etničkih zajednica, neki od njih su bili izuzetno antitalibanski raspoloženi.


Da, posle čitanja romana sam se zainteresovala da saznam malo više o istoriji tog sukoba. Pogodila me sudbina žena i dece posle dolaska talibana na vlast.
To me nateralo da pročitam još od Haleda Hoseinija "Hiljade čudesnih sunaca" (roman o ženama u Avganistanu)....a onda me to interesovanje pustilo.

Količina nesreće mi je bila nepodnošljiva, čak i samo u romanu. A kako je ljudima tamo..
tsunade tsunade 08:49 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

a onda me to interesovanje pustilo.

Količina nesreće mi je bila nepodnošljiva, čak i samo u romanu. A kako je ljudima tamo..


isti slučaj. posle hiljadu sunaca nisam mogla više srčano i koronarno te patnje da procesuiram.
tess tess 09:28 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Haleda

Taj Haled baš zgodan muškarac. Avganistanac. I ne znam kako se slike postavljaju.

https://goo.gl/images/cXra6q

Ne znam ni kome sam dala Lovca. Gdje je? Hm. Vanvremenska knjiga. Suverena. Da nakon nje ne napišeš više ništa.
Ima i film, Mariopan.

Hiljadu sunaca me nije dojmila iako je pisac pronikao u žensku dušu i nije da nije - nakon čitanja - osjećaj bezdana i potmuo i plah..

Sa Letom bih uporedila knjigu Nasleđeni gubitak. Kiran Desai. Indijka. Cc..
Ili da ne upoređujem ništa, bez premca su.
Sve je tako vizuelno i snažno i nenametljivo i bistro i emocije (da ne kažem identitet), i nejednakost i nasilje i humor i religija i jednostavno sjajan je Kiran pisac..Neizvještačen, pomno pisanje i čitanje kao u Letu.

"U Kalimpongu je stablo šljive ispred bolnice, pojeno pokvarenom krvlju iz patološke laboratorije, cvalo tako raskošno da su se tek venčani parovi slikali na klupi pod njim. " - primjer lijepog satiričnog izražavanja :)

Da, zaboravih, Kiran Desai je dobila Bukerovu nagradu što njenoj majci nije uspjelo iako je bila u najužem izboru tri puta. Štono kažu respekt obema..

Ali, nisam mislila o tome..

:)

docsumann docsumann 09:47 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

tsunade
a onda me to interesovanje pustilo.

Količina nesreće mi je bila nepodnošljiva, čak i samo u romanu. A kako je ljudima tamo..


isti slučaj. posle hiljadu sunaca nisam mogla više srčano i koronarno te patnje da procesuiram.


probajte sa " A planine odjeknuše" - sasvim drugačiji emotivni naboj.
mariopan mariopan 10:02 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

docsumann
tsunade
a onda me to interesovanje pustilo.

Količina nesreće mi je bila nepodnošljiva, čak i samo u romanu. A kako je ljudima tamo..


isti slučaj. posle hiljadu sunaca nisam mogla više srčano i koronarno te patnje da procesuiram.


probajte sa " A planine odjeknuše" - sasvim drugačiji emotivni naboj.


Odavno želim i to da pročitam ali ne smem, sve mislim da ću opet onako strašno i teško svariiti da mi se i sad srce steže...ali ako ti kažeš.
mariopan mariopan 10:15 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

tess
Ne znam ni kome sam dala Lovca.





Ja sam dala ćerki, znam gde je, samo mi se ne dohvata ponovo, to je nešto što se može čitati samo jednom, kao i "Ubistvo sa predumišljajem".
Vanvremenska knjiga. Suverena. Da nakon nje ne napišeš više ništa.

Da, to sam i ja pomislila.
Sa Letom bih uporedila knjigu Nasleđeni gubitak. Kiran Desai. Indijka. Cc..
Ili da ne upoređujem ništa, bez premca su.

Krećem u potragu za knjigama. Hvala za preporuku za čitanje, evo i Doks kaže da smem da pročitam i "planine.." od Haleda, ja mu verujem na reč?
Inače nisam smela ništa više od njega da čitam dok me ne pusti, bar malo.
tadejus tadejus 11:53 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

mariopan

Odavno želim i to da pročitam ali ne smem, sve mislim da ću opet onako strašno i teško svariiti da mi se i sad srce steže...ali ako ti kažeš.


meni su zmajevi bili užasno teški.. jednu scenu ne mogu da izbacim iz glave nikako a ima dal 10 godina da sam čitala.. valjda što se radi o djeci..
no sunca sam pročitala bez ikakvog potresanja.. jedina misao mi je bila u al bi ga ja sad odvalila tavom u glavudžu.. ništa drugo..
nekako mi te patnje žena bude samo bijes.. ne znam zašto... a patnje djece nikako ne mogu da svarim..
i dobro pored bjesa nekakav osjećaj užasnutosti nad tom zlom srećom da se rodiš u jebenom afganistanu..
posebno na kraju kad se njih dvoje kao skrase i kao žive normalno.. a normalno nikako nije moguće.. a nije ni da mi je nepoznat taj osjećaj uzaludnog upropaštavanja..
tu sam ostala totalno tupa.. prosto više ne možeš ni da se potreseš
tess tess 12:36 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Da, to sam i ja pomislila.

Sjetih se, Harper Li, kažu nesigurno iz provincije Alabame dođe izdavaču u Njujork. Sa knjigom Ubi pticu rugalicu. Dobi Pulicerovu nagradu i eto..

:)
tess tess 12:38 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

jedina misao mi je bila u al bi ga ja sad odvalila tavom u glavudžu

Ti bi onako muževnog Avganistanca tukla tavom po glavi, Bosančice, cc ..

:)
tsunade tsunade 12:49 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

jedina misao mi je bila u al bi ga ja sad odvalila tavom u glavudžu.




mariopan mariopan 14:24 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

tadejus
mariopan

Odavno želim i to da pročitam ali ne smem, sve mislim da ću opet onako strašno i teško svariiti da mi se i sad srce steže...ali ako ti kažeš.


meni su zmajevi bili užasno teški.. jednu scenu ne mogu da izbacim iz glave nikako a ima dal 10 godina da sam čitala.. valjda što se radi o djeci..
no sunca sam pročitala bez ikakvog potresanja.. jedina misao mi je bila u al bi ga ja sad odvalila tavom u glavudžu.. ništa drugo..
nekako mi te patnje žena bude samo bijes.. ne znam zašto... a patnje djece nikako ne mogu da svarim..
i dobro pored bjesa nekakav osjećaj užasnutosti nad tom zlom srećom da se rodiš u jebenom afganistanu..
posebno na kraju kad se njih dvoje kao skrase i kao žive normalno.. a normalno nikako nije moguće.. a nije ni da mi je nepoznat taj osjećaj uzaludnog upropaštavanja..
tu sam ostala totalno tupa.. prosto više ne možeš ni da se potreseš

emsiemsi emsiemsi 22:09 15.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

tsunade
a onda me to interesovanje pustilo.

Količina nesreće mi je bila nepodnošljiva, čak i samo u romanu. A kako je ljudima tamo..


isti slučaj. posle hiljadu sunaca nisam mogla više srčano i koronarno te patnje da procesuiram.

Када ја кажем да сам престао да читам, ви мислите да се зезам !
Заиста се питам - чему више ишта читати ?
docsumann docsumann 05:56 16.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Заиста се питам - чему више ишта читати ?


pitaj se i treba da se pitaš
blogovatelj blogovatelj 03:16 17.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Када ја кажем да сам престао да читам, ви мислите да се зезам !
Заиста се питам - чему више ишта читати ?



Zbog cega primatima nikada
ne iskljucuju elektriku
oni u principu ionako rijetko citaju
a i to sto citaju
krive stvari citaju
emsiemsi emsiemsi 06:34 17.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

blogovatelj
Када ја кажем да сам престао да читам, ви мислите да се зезам !
Заиста се питам - чему више ишта читати ?



Zbog cega primatima nikada
ne iskljucuju elektriku
oni u principu ionako rijetko citaju
a i to sto citaju
krive stvari citaju

Ооооо, Блоги !
Може ли се ?
Стижеш ли да побројиш све те делове за Раву и Королу ?
Држи се !
docsumann docsumann 06:39 17.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Harper Li, kažu nesigurno iz provincije Alabame dođe izdavaču u Njujork. Sa knjigom Ubi pticu rugalicu.


moja je vako pala, tica mislim



lijepo si je se sjetila
mariopan mariopan 08:09 17.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

docsumann
moja je vako pala, tica mislim

Da, lepo što se setila.

Postoje knjige koje se stvarno moraju pročitati. Ni film snimljen po nekom romanu nije loše pogledati ali ja ne volim sažvakano pa servirano, više volim da sama, svojom maštom, sve to doživim, natenane, u sebi.
Da se čovek razboli......
mariopan mariopan 08:20 17.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

tadejus
meni su zmajevi bili užasno teški.. jednu scenu ne mogu da izbacim iz glave nikako a ima dal 10 godina da sam čitala.. valjda što se radi o djeci..
no sunca sam pročitala bez ikakvog potresanja.. jedina misao mi je bila u al bi ga ja sad odvalila tavom u glavudžu.. ništa drugo..



Kad razmislim, i meni su zmajevi bili najteži, bez premca su, isto zato što su u pitanju deca.

Verovatno su "sunca" zato ostala bez onog efekta, očekivano, posle čitanja "zmajeva" nije bilo šanse?
Koji roman može posle "zmajeva" da izazove ta osećanja? Ja mislim nijedan?

A dugo posle čitanja sunaca, kada tučkom tučem meso za pohovanje, i čujem onaj tupi udarac u meso, ja "čujem" te udarce kao da on nju tuče i razbija joj meso... dugo posle čitanja. Ne valja tako vizuelizovati ali šta mogu.

I ja sam se sve vreme pitala zašto ga ne mlatne nečim teškim, samo jednom ali najjače što može, pa nek ide život. I jeste, na kraju.
tess tess 09:45 17.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

lijepo si je se sjetila

Doks.
tess tess 09:46 17.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

Da, lepo što se setila.

:)
emsiemsi emsiemsi 12:00 17.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

mariopan
docsumann
moja je vako pala, tica mislim

Da, lepo što se setila.

Postoje knjige koje se stvarno moraju pročitati. Ni film snimljen po nekom romanu nije loše pogledati ali ja ne volim sažvakano pa servirano, više volim da sama, svojom maštom, sve to doživim, natenane, u sebi.
Da se čovek razboli......

Такав сам и ја био некада !
Сада више волим да ми неко у кога имам поверење да сиже. Јефтиније је.
mariopan mariopan 14:32 17.08.2016

Re: Ljudi, još jednom

emsiemsi
mariopan
docsumann
moja je vako pala, tica mislim

Da, lepo što se setila.

Postoje knjige koje se stvarno moraju pročitati. Ni film snimljen po nekom romanu nije loše pogledati ali ja ne volim sažvakano pa servirano, više volim da sama, svojom maštom, sve to doživim, natenane, u sebi.
Da se čovek razboli......

Такав сам и ја био некада !
Сада више волим да ми неко у кога имам поверење да сиже. Јефтиније је.

Eh, Emmsi, nešto moraš i sam, ovo se ne može prepričati. Čovek ostane bez reči.

narcis narcis 19:20 14.08.2016

sad

na nacionalnu điografiju ide emisija o nestašici vode u calafoniji.
mrzitelji amerike ovo ne smete da propustite, vaši snovi se ostvaruju, ameri će pocrcaju bez vodu,mislim kako su napravili smak amerike se približava,
blogovatelj blogovatelj 01:03 15.08.2016

Re: sad

na nacionalnu điografiju ide emisija o nestašici vode u calafoniji.


Slušao sam to na radiju pre nekoliko meseci.
Rekli su da za jedno zrno zasejanog badema treba 4 galona vode. To je više od 15l. Sad ne znaju gde da nađu toliku vodu za poljoprivredu, pa se prepali da neće biti poljoprivredna velesila.
narcis narcis 01:09 15.08.2016

Re: sad

blogovatelj
na nacionalnu điografiju ide emisija o nestašici vode u calafoniji.


Slušao sam to na radiju pre nekoliko meseci.
Rekli su da za jedno zrno zasejanog badema treba 4 galona vode. To je više od 15l. Sad ne znaju gde da nađu toliku vodu za poljoprivredu, pa se prepali da neće biti poljoprivredna velesila.

ma ide to često na geografiji, razne emisije, saznao sam i za podzemno jezero ispod srednjeg zapada i kako je ta voda uglavnom potrošena, mislim ima osnove nego ova emisija mi je nova i početak je kao da se apokalipsa dešava, da ne opisujem pogledaj ako ti iskrsne, uglavnom svi mrzitelji amerike će se usrati od sreće kad odgledaju početak, mene mrzelo dalje da gledam računajuć da će biti reprize pa kad budem u elementu da s ozbiljno posvetim podacimaonda ću da odgledam.
enđi marija osvoji i drugo olim zlato, čestitam separatističkom škotu
princi princi 01:48 15.08.2016

Re: sad

Da. Pistaći i bademi im uzeše svu vodu. Ima Južna Kalifornija dugu istoriju marifetluka sa vodom. Čuveni Mulholland Drive je dobio ime po jednom od mahera koji su zajebavali narod s tim branama i veštačkim nestašicama vode. A ima i jedan strašan film, jedan od najboljih filmova 70-ih, Chinatown, gde je to jedna od tema.
narcis narcis 11:54 15.08.2016

Re: sad

Da. Pistaći i bademi

ma više one grdne fontane kod bauera u komšiluku, njegove komšije od pustinje napravili veneciju pa se sag pitaju što gi nema voda.
ako je tačna informacija o postojanju tog prirodnog podzemnog rezervoara ispod srednjeg zapada, i činjenice da je potrošnja istog prevelika da bi se prirodno obnavljao isti, najebalisu i bauer i pajitj a princi i canadien će budu colateralna šteta
ne mogu rečima da opišem uvod ove sinoćne emisije a numem da nađem to na gugleti, ali apocalypse now 2016 i nadalje.
mislim samo je uvod bitan, ono posle o tome da je od sve svecke vode 97% vode slano i neupotrebjivo da je 2% u lednicima i da ovaj 1% postaje neupotrebljiv to je tema dalje nisam gledao ali ima priča o desanilizaciji i tako tim munjama.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana