Astrologija| Religija| Životinjski svet| Životni stil

Ah, te žene

princi RSS / 12.08.2016. u 14:41

Poslednji iz ove serije tekstova posvećujem velikoj i neopevanoj ikoni socijalizma, Mary Burns (ovo je ujedno i neka vrsta ličnog hommagea mom jednogodišnjem boravku u Londonu).

Elem, vatrena i borbena Mary je mladog i neiskusnog Fridriha Engelsa privela mančesterskim užarenim fabrikama, viktorijanskoj (ili dikensijanskoj) eksploataciji dece, užasnim životnim uslovima koji su vladali u 19. vekovnom radničkom Mančesteru i, šire, Lankaširu (uzgred, okolina samog Mančestera je prava pastorala pravljena za ljude sa viškom vremena). Nije izvesno da li je Fridriha privela i nekim drugim strastima, mada fakat da su ostali priljubljeni jedno uz drugo sve do njene smrti pruža neke indikacije i za to (istoričari se često vajkaju kako su Marks i Engels ostavili malo pisanih tragova o svojim nestašlucima tako da se dosta današnjih priča svodi na ono što neki krugovi vole da krste sa "Ma, insinuacije...").

Srce mladog Fridriha nije izdržalo mančesterske nepravde i on je seo, napisao tih par tekstova u Rajnskim novinama (Guardian ondašnjeg vremena). Ti tekstovi su dopali ruku čestitog Karla Marksa (koji je, za razliku od čestitog Fridriha, imao i neke škole), koji je od njih napravio narativ o kapitalizmu (dobrim delom najbolja analiza kapitalizma ikad napravljena), ponudio rešenja (mahom nasilna i pogrešna) i ostatak je- istorija (koju smo svi, na ovaj ili onaj način, živeli).

Fridrih i Karl su svoj deo komunizma odradili na domak Regent Parka (na Regent's Park Roadu, tačnije), po svemu sudeći, uglavnom žurčeći i fircajući se sa svim što je moglo da leti- bili su neka vrsta hipika pre hipika, samo bez težih narkotika.

Marynu preranu smrt, Fridrihovo romantično, neutešno i nestašno srce, nenavniknuto na život bez ljubavi, nije moglo izdržati i on je posle čitavih 15 minuta našlo utočište u Marynoj sestri, Lizzie Burns. I nastavio sa žurčenjem. Fridrih, s oproštenjem, k'o da je bio dirlija, Bosanac, a ne Nemac.

Elem, da ne tupim više, nudim vam na uvid prelep tekst o Mary Burns i njenoj ulozi u svetskoj revoluciji



Komentari (163)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

blogovatelj blogovatelj 15:16 12.08.2016

Lepo

Tekst o Mari cu da procitam kad dodjem sa posla.
Znaci, hipici...

PS.

Voleo sam marksizam u skoli, dok god nisam morao da ucim sabrana dela Edvarda Kardelja.
princi princi 15:22 12.08.2016

Re: Lepo

Meni se čini da se kod nas malo previše zanemaruje ta, da kažem, hedonistička crta komunističkog pokreta.
Goran Vučković Goran Vučković 16:08 12.08.2016

Re: Lepo

Meni se čini da se kod nas malo previše zanemaruje ta, da kažem, hedonistička crta komunističkog pokreta.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:58 12.08.2016

Re: Lepo

Matorci, dirljivo.

Much love to the socialist and A equip.

edit> moj đedo bio iz ove ekipe pa fasovao robiju kod Tileta, zbog slobodnog i iskrenog uma.
blogovatelj blogovatelj 19:55 12.08.2016

Re: Lepo

hedonistička crta komunističkog pokreta.


U Kragujevcu sam čuo priču o čuvenom kragujevačkom poslastičaru Ćemalu, koji je držao poslastičarnicu još pre drugog svetskog rata, a komunisti mu je nisu oduzeli, pa ona i dan danji funkcioniše.
Kažu da je razlog neoduzimanju bio taj što je Ćemal imao još jednu poslastičarnicu u Pragu, pa kad bi vlasti Kraljevine počele previše da se raspituju za pojednine kragujevačke komuniste, on ih je primao na rad u EU, tj u Čehoslovačkoj.
Sve isto ko danas. Ide se u Europu da se radi na crno, kod kuće se kuka na vlast i na istu tu Evropu i život teče dalje... A u Evropi hedonizam. Puši se trava, bordeli rade punom parom...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:46 12.08.2016

Re: Lepo

princi
Meni se čini da se kod nas malo previše zanemaruje ta, da kažem, hedonistička crta komunističkog pokreta.


Jagnjeće brigade.
Unfuckable Unfuckable 01:04 13.08.2016

Re: nebi oti jau koži

Meni se čini da se kod nas malo previše zanemaruje ta, da kažem, hedonistička crta komunističkog pokreta.



stipu ti komunizam, koliko primećujem - biće hedonizma i ovde po blogu
he he he
blogovatelj blogovatelj 01:29 13.08.2016

Re: Lepo

Jagnjeće brigade.


To je kasnije stiglo, sa vlašću. Nego su i oni koji su bili žešći andergraund znali lepo da se zezaju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:56 13.08.2016

Re: nebi oti jau koži

Unfuckable
Meni se čini da se kod nas malo previše zanemaruje ta, da kažem, hedonistička crta komunističkog pokreta.



stipu ti komunizam, koliko primećujem - biće hedonizma i ovde po blogu
he he he


Daj link!
Unfuckable Unfuckable 01:58 13.08.2016

Re: nebi oti jau koži

srdjan.pajic
Unfuckable
Meni se čini da se kod nas malo previše zanemaruje ta, da kažem, hedonistička crta komunističkog pokreta.



stipu ti komunizam, koliko primećujem - biće hedonizma i ovde po blogu
he he he


Daj link!


Smaraš!
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:31 13.08.2016

Re: nebi oti jau koži

Unfuckable
srdjan.pajic
Unfuckable
Meni se čini da se kod nas malo previše zanemaruje ta, da kažem, hedonistička crta komunističkog pokreta.



stipu ti komunizam, koliko primećujem - biće hedonizma i ovde po blogu
he he he


Daj link!


Smaraš!


Gluposti!

(jel princi opet muva neke tetke na blogu, ili one njega? Nisam čito komentare, a pogotovu ne tekst)
emsiemsi emsiemsi 06:17 15.08.2016

Re: Lepo

Srđan Fuchs
Matorci, dirljivo.

Much love to the socialist and A equip.

edit> moj đedo bio iz ove ekipe pa fasovao robiju kod Tileta, zbog slobodnog i iskrenog uma.

Људи моји, пребацујте на први програм РТС-а, ено га блогераш и твитераш Крљо (опет) паламуди нешто на ТВ.
Ко каже да се блоговање не исплати ?!
Успут --- далеко ми даљински, а титл описује нешто друго.
tsunade tsunade 16:15 12.08.2016

nema ljubavi bez patnje i bola

ponudio rešenja (mahom nasilna i pogrešna) i ostatak je- istorija (koju smo svi, na ovaj ili onaj način, živeli)


komunizam nas nije mazio. naprotiv!
princi princi 16:22 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

tsunade
ponudio rešenja (mahom nasilna i pogrešna) i ostatak je- istorija (koju smo svi, na ovaj ili onaj način, živeli)


komunizam nas nije mazio. naprotiv!

Da, bre... kad se samo setim onih svih igranki u Pionirskom gradu. Užas...

Bez zajebancije, paradoksalna je stvar da su tekovine komunizma i Fridrihovog i Karlovog predanog rada itekako osetili i radnici na Zapadu. Jer, da nije bilo pretnje komunizma i revolucijama, nikad sindikati ne bi imali takav pregovarački potencijal. To sam na svojoj koži više puta osetio u Londonu. Tamo su radnici na LULa imali nekog predstavnika, pok. Bob Crowa, koji je, bukvalno, bio čovek buldožer. I od njega su se tresle gaće svima. Čestiti Bob je svoju moć iskazivao tako što je, otprilike, na svake 2 nedelje organizovao nekakav zastoj na Tubeu, obično kad roka neka kiša, onako engleska, za vrat.
tsunade tsunade 16:52 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Jer, da nije bilo pretnje komunizma i revolucijama, nikad sindikati ne bi imali takav pregovarački potencijal.


da imam jedan video zapis (možda ga i pustim) ex vodje sindikata us steela u pittsburghu. lepo kaže da su sindikati sa svojim visoko postavljenim zahtevima (o plati, naknadama za prekovremeni rad, rad vikendom, za praznik, za bezbednost za ovo i ono) dosta doprineli urušavanju industrije čelika u americi. jer kineska konkurencija ćuti i radi, na pare ne misli.

o tim igrankama u pionirskom parku ne znam ništa. mi smo stiskavce igrali po kućama.
princi princi 16:54 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

tsunade
Jer, da nije bilo pretnje komunizma i revolucijama, nikad sindikati ne bi imali takav pregovarački potencijal.


da imam jedan video zapis (možda ga i pustim) ex vodje sindikata us steela u pittsburghu. lepo kaže da su sindikati sa svojim visoko postavljenim zahtevima (o plati, naknadama za prekovremeni rad, rad vikendom, za praznik, za bezbednost za ovo i ono) dosta doprineli urušavanju industrije čelika u americi. jer kineska konkurencija ćuti i radi, na pare ne misli.

Da, ista stvar se trenutno događa u Kanadi. Unioni su postavili toliko visoke zahteve pred vlasnike assembly linea, da proizvođači kola (tj sastavljači, jer se u Kanadi uglavnom radi assembly) masovno prebacuju proizvodnju u jeftiniji Mehiko.
princi princi 16:58 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Mislim, u Ontariju mislim da bar 20% radne snage zavisi od jednog jedinog američkog grada. Na potezu GTA mislim da ima jedno 11 assembly postrojenja, što Fiat Chrysler, što Ford, što GM što Honda što Blogijeva Toyota. I mislim da ima jedna VW assembly line u Halifaxu (ostala kola Nemci izvoze potpuno sklopljena). Da ne pominjem ABB robote za prese, koji se isto rade ovde.
tsunade tsunade 17:07 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Unioni su postavili toliko visoke zahteve pred vlasnike assembly linea, da proizvođači kola (tj sastavljači, jer se u Kanadi uglavnom radi assembly) masovno prebacuju proizvodnju u jeftiniji Mehiko.


da da, ovaj moj inače jako živopisan lik kaže da su se na kraju izborili da dupliranje smena u fabrici bude plaćeno, recimo, trostrukom dnevnicom, pa je radnik za dva dana rada dobijao iznos u visini nedeljne zarade.

tip je inače bio oženjen srpskinjom pa se razveo jer je žena bila zastrašujuća u svakom smislu, neprijatno mi da iznosim detalje... imaju ćerku, koja je sudeći po jednom telefonskom pozivu kojem sam prisustvovala, jednako strašna. kad je čuo da sam ja iz srbije sakrio se pod astal pa polako izvirivao. trebalo mi pola sata da ga smirim i pripitomim.. inače grdosija od čoveka.
princi princi 17:13 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

inače grdosija od čoveka.

Ništa što srpska snajka ne bi lako stavila pod kontrolu.

Jbg, američki unioni imaju i dobar leverage zato što su vrlo organizovana i disciplinovana glasačka mašina. Joe Biden je dugo svoju političku snagu zasnivao na dobrim vezama sa blue collars iz Pensilvanije, valjda. Zato je imao posebno mesto u Clinton, pa kasnije Obama timu.

Ovi Kanađani su u tom smislu šaka jada. Kad bi izašli na ulice, ljudi bi mislili da se pokvario autobus.
princi princi 17:18 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Inače, kad smo kod srpskih snajki, imao sam ja u gymu u Hampsteadu jednog Toma, nekog matorog Engleza koji je išao sa mnom na cross fit. I, sad, čestiti Tom, stalno se nešto lepio za mene, mislio sam, Englez derpe, možda hoće da me zvekne. Kad dođe jednom na trening, petak uveče, dere se: "Marš u pičku materinu!" Ja ga gledam, koji mu qr, kad on kaže, treća žena (sad je na četvrtoj) mu je bila neka Srpkinja iz Makedonije, i, kaže, stalno je išla po kući, drala se i psovala.

Tako da, bre, Srpkinje, bije vas glas po svetu da ste, što se ono kaže, preke žene.
tsunade tsunade 17:35 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Tako da, bre, Srpkinje, bije vas glas po svetu da ste, što se ono kaže, preke žene.


žestoko zahebane i zaguljene.
satinelle satinelle 18:49 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

srpska snajka


Srpska snajka moze da bude i Adriana Lima. Ove strane srpske snajke imaju prioritete. Cetiri u jedan. Organ, pasos, prezime i status. Nepravda!
tess tess 18:50 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez dahtanja

trebalo mi pola sata da ga smirim i pripitomim

Mašala.
niccolo niccolo 18:50 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Srpska snajka moze da bude i Adriana Lima.

Ona je srpska snajka u ostavci.
satinelle satinelle 19:09 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

niccolo
Srpska snajka moze da bude i Adriana Lima.

Ona je srpska snajka u ostavci.


Kad je videla kako joj elegantno popunjeni drzavnik urucuje knjizicu, istog momenta je dala otkaz za sve funkcije.
blogovatelj blogovatelj 19:58 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

lepo kaže da su sindikati sa svojim visoko postavljenim zahtevima (o plati, naknadama za prekovremeni rad, rad vikendom, za praznik, za bezbednost za ovo i ono) dosta doprineli urušavanju industrije čelika u americi.


U Australiji ne postoji ni jedna fabrika automobila zbog tamošnjih sindikata. Previše su tražili od poslodavaca dok se ovima nije smučilo i nisu zatvorili firme.
blogovatelj blogovatelj 19:59 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Da, ista stvar se trenutno događa u Kanadi. Unioni su postavili toliko visoke zahteve pred vlasnike assembly linea, da proizvođači kola (tj sastavljači, jer se u Kanadi uglavnom radi assembly) masovno prebacuju proizvodnju u jeftiniji Mehiko.


U južnom Ontariju postoji 12 fabrika automobila i sve su unionizovane, sem Tojote.
blogovatelj blogovatelj 20:08 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Na potezu GTA mislim da ima jedno 11 assembly postrojenja, što Fiat Chrysler, što Ford, što GM što Honda što Blogijeva Toyota. I mislim da ima jedna VW assembly line u Halifaxu (ostala kola Nemci izvoze potpuno sklopljena). Da ne pominjem ABB robote za prese, koji se isto rade ovde.


GTA ima tri fabrike. GM u Ošavi, sam samcijat, pravi milion automobila godišnje. Plus Krajsler u Bramptonu, pa Ford u Oukvilu. To je samo na 50km od centra Toronta tri fabrike.
Onda imaš još tri Tojotine fabrike, dve u Kembridžu i jednu u Vudstoku. To je na 100 do 150km od Toronta.
Honda ima severno od Toronta fabriku, na A se zove grad, zaboravio sam ime. Vindzor ima takođe Krasjlera, zaboravih šta. Da li menjače rade, ili tako nešto.
A onda ide prva B liga auto firmi. Linamar samo u Gvelfu ima 22 fabričke hale i obrt para oko milijardu godišnje. Magna ima kojekuda pogona za nemam pojma šta sve ne. Sad su i u Srbiji otvorili nešto, u Bačkoj. I ovaj neki Lear, što prave krovove za pikap vozila, oni takođe u Srbiji otvaraju nešto, a pre godinu dana kod mene u Kičineru su zatvorili pogon.
blogovatelj blogovatelj 20:11 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Ona je srpska snajka u ostavci.


U tehničkom mandatu.
princi princi 20:25 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

blogovatelj
Na potezu GTA mislim da ima jedno 11 assembly postrojenja, što Fiat Chrysler, što Ford, što GM što Honda što Blogijeva Toyota. I mislim da ima jedna VW assembly line u Halifaxu (ostala kola Nemci izvoze potpuno sklopljena). Da ne pominjem ABB robote za prese, koji se isto rade ovde.


GTA ima tri fabrike. GM u Ošavi, sam samcijat, pravi milion automobila godišnje. Plus Krajsler u Bramptonu, pa Ford u Oukvilu. To je samo na 50km od centra Toronta tri fabrike.
Onda imaš još tri Tojotine fabrike, dve u Kembridžu i jednu u Vudstoku. To je na 100 do 150km od Toronta.
Honda ima severno od Toronta fabriku, na A se zove grad, zaboravio sam ime. Vindzor ima takođe Krasjlera, zaboravih šta. Da li menjače rade, ili tako nešto.
A onda ide prva B liga auto firmi. Linamar samo u Gvelfu ima 22 fabričke hale i obrt para oko milijardu godišnje. Magna ima kojekuda pogona za nemam pojma šta sve ne. Sad su i u Srbiji otvorili nešto, u Bačkoj. I ovaj neki Lear, što prave krovove za pikap vozila, oni takođe u Srbiji otvaraju nešto, a pre godinu dana kod mene u Kičineru su zatvorili pogon.


Ma, jezivo, mene uopšte ne moraš fascinirati brojevima. 20-ak puta išao na tu tvoju stranu, prema Guelphu i dalje Hamiltonu i imam utisak da je bar 50%, 60% onoga što se vozi po 401 ili 403 u vezi s tim fabrikama (a to su mestimično i po 8 traka u jednom smeru). Mene je stvarno strah šta bi se desilo sa Ontariom kad bi se to sve zatvorilo. A, u principu, za to je dovoljno samo par budala u Washingtonu. Tako da ti sindikati, bolje malo da spuste krilca.
emsiemsi emsiemsi 21:27 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

tsunade
Tako da, bre, Srpkinje, bije vas glas po svetu da ste, što se ono kaže, preke žene.


žestoko zahebane i zaguljene.

Укратко речено --- добре пичке !
blogovatelj blogovatelj 23:35 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

A, u principu, za to je dovoljno samo par budala u Washingtonu


Ne baš. U tome je fora sa decentralizovanim sistemima. Ako bi budale iz Vašingtona povukle fabrike, ovi iz Tokija bi se momentalno raširili na tržištu.
A to ovi iz Vašingtona neće sebi dozvoliti. Jer nisu budale.
Negativna povratna sprega, uči se na kursevima elektronike i automatike.
tsunade tsunade 23:56 12.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Joe Biden je dugo svoju političku snagu zasnivao na dobrim vezama sa blue collars iz Pensilvanije,


industrija čelika je tamo povlačila moćne sindikate. kad je ona pukla, ne znam šta je od tih blue collarsa ostalo.
princi princi 00:57 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

blogovatelj
A, u principu, za to je dovoljno samo par budala u Washingtonu


Ne baš. U tome je fora sa decentralizovanim sistemima. Ako bi budale iz Vašingtona povukle fabrike, ovi iz Tokija bi se momentalno raširili na tržištu.
A to ovi iz Vašingtona neće sebi dozvoliti. Jer nisu budale.
Negativna povratna sprega, uči se na kursevima elektronike i automatike.

Zašto bi to radili kad im je sve jeftinije u Meksiku? Pored toga, ne znam koliko znaš o tome ali prisustvo Tojote na američkom tržištu je pre svega posledica njihovog preuzimanja GM fabrika (Toyota je, na primer, preuzela GMovu fabriku u Fremontu u Kaliforniji, dugo važila za jednu od najgorih assembly lines na svetu, imali su i javnu kuću u okviru fabričke hale) i, uopšte, posebnog odnosa sa US automobilskom industrijom. Ni Toyota ni Honda sigurno ne bi zarad Kanade uradile ništa što bi rizikovalo njihov status na američkom tržištu.

Što se tiče feedbacka, kako negativnog tako i pozitivnog, da, poznato mi je, hvala na obaveštenju, ali mi nije jasno kakve veze ima sa navedenim.
Unfuckable Unfuckable 01:11 13.08.2016

Re: nema, nema, nema onani koga

Ništa što srpska snajka ne bi lako stavila pod kontrolu.


samo se ti kurobecaj
(i vežbaj, vežbaj!)

blogovatelj blogovatelj 01:37 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Pored toga, ne znam koliko znaš o tome ali prisustvo Tojote na američkom tržištu je pre svega posledica njihovog preuzimanja GM fabrika (Toyota je, na primer, preuzela GMovu fabriku u Fremontu u Kaliforniji,


Tojota je na tržištu SAD prisutna od 1967. Korola je tada važila za govno od auta, otprilike takav je status Jugo imao u SAD par decenija kasnije. Možda su u to doba preuzimali fabrike, ali već dobrih tridesetak godina Tojotina filozofija je da ne modifikuje ništa, nego da od nule napravi fabriku onako kako njima odgovara. Od kad su na tržištu Kanade tako rade, a to je kraj osamdesetih.

Ni Toyota ni Honda sigurno ne bi zarad Kanade uradile ništa što bi rizikovalo njihov status na američkom tržištu.


Ovo se podrazumeva. Kanadska auto industrija može da funkcioniše samo u uslovima zajedničkog tržišta sa SAD.

Što se tiče feedbacka, kako negativnog tako i pozitivnog, da, poznato mi je, hvala na obaveštenju, ali mi nije jasno kakve veze ima sa navedenim.


Ima veze tako što su Ameri svesni da ako bi odbacili kanadsko tržište, automatski bi ga predali Japancima, a i Nemcima i Korejancima. Tako da bi to bilo pucanje samom sebi u nogu, a ma kolike budale ponekad izgledali, to sasvim sigurno neće uraditi. Jer Kanada nije samo Kanada, odbacivanje kanadskog tržišta automatski bi značilo i odbacivanje britanskog, australskog, novozelandskog. To čak ni Tramp ne bi uradio nikad.
princi princi 01:43 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Ima veze tako što su Ameri svesni da ako bi odbacili kanadsko tržište, automatski bi ga predali Japancima, a i Nemcima i Korejancima. Tako da bi to bilo pucanje samom sebi u nogu, a ma kolike budale ponekad izgledali, to sasvim sigurno neće uraditi. Jer Kanada nije samo Kanada, odbacivanje kanadskog tržišta automatski bi značilo i odbacivanje britanskog, australskog, novozelandskog. To čak ni Tramp ne bi uradio nikad.

Reci da me zajebavaš. Pa jel ti znaš koliko se kola proda na kanadskom a koliko na američkom tržištu? Da ti pomognem, na američkom negde oko 18M godišnje. E sad izguglaj Kanadu. I. keve ti, kakve veze imaju Australija, Uk i Novi Zeland sa KAnadom? Amere, bre, savršeno zabole uvo za kanadsko tržište (a ova ostala koja si pomenuo), ona su reda veličine malo većeg američkog grada. Jedini razlog zašto se kola sklapaju u Kanadi su poreske olakšice i NAFTA koju Ameri krajnje nevoljno sprovode. PRomeni li se klima u Vašingtonu (a i Republikanci i Demokrate su protiv free tradea, bar na svojim konvencijama) ode mas u propas.
blogovatelj blogovatelj 01:55 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Zašto bi to radili kad im je sve jeftinije u Meksiku?


Jeste, ali najnovije tehnologije i njihova primena sasvim sigurno su im lakši za implementaciju u Kanadi nego u Meksiku.
Npr, najavili su da će Korolu iz ontarijskog Kembridža prebaciti u Meksiko 2019, ali će potom uslediti polugodišnja renovacija fabričke hale, pa će početi da prave RAV4. A već pogon u Vudstoku pravi RAV4! Da li će taj odavde biti električni, ili nekakav drugi, videćemo.
Prosto, Meksiko nije tržište za takvo vozilo, tamo nema dovoljno para da bi neko kupovao par stotina hiljada komada godišnje. A SAD im je svakako na istoj udaljenosti odavde kao i od Meksika. Čak im je iz Ontarija jeftinije, jer 1000km oko Toronta živi 150 miliona ljudi. Na 1000km od severnog Meksika ni blizu toliko. Južni Ontario je usečen u teritoriju SAD.
Last, not least, globalne demografske tendencije kažu da su trenutno u svetu u nastanku strukture koje premašuju megalopolise i koje se zovu gigaregioni. Predviđa se da će jedan takav gigaregion zauzimati prostor od Kvebek Sitija do Čikaga, a ono što ovde zovu Tri-Cities (Kičiner, Vaterlo, Kembridž, sa dodatkom Gvelfa) je tačno u sred srede tog regiona, dakle na najoptimalnijem mestu za transport.
princi princi 01:58 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Ako budu potpuno robotizovali proizvodnju i rešili pitanja sa svojim unionima, da ne moraju pola Detroita da drže pro forme na platnom spisku, najjeftinije će im biti da proizvodnju prebace u US. Uostalom, Musk svoju fabriku solarnih baterija (potpuno robotizovanu, naravno) pravi u Buffalu.
blogovatelj blogovatelj 02:56 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

sad izguglaj Kanadu. I. keve ti, kakve veze imaju Australija, Uk i Novi Zeland sa KAnadom?


Svi oni imaju novčanice na kojima je Kraljica Elizabeta II.
Šta misliš zašto?
Zato što je sve to jedna država, ali im je stalo da se o tome ne razmišlja na taj način. Kanadski zakon postaje zakon onog momenta kada ga potpiše Generalni Guverner Kanade. Generalni Guverner postaje guvernerom onog momenta kada ga imenuje Elizabeta II. Ništa demokratski izbori i kurcipalci, nego ona kaže "ti si guverner, potpisuj"
Isto važi i za sve provincijske guvernere u Kanadi. Znači ni provincijski zakon ne može da se donese dok ga ona ne potpiše.
To oko zakonodavne vlasti. Da vidimo sudsku... Ono što u Americi po sudovima pričaju "narod protiv Lari Flinta" to ovde nema. Ovde kažu "monarh protiv Lari Flinta"
I tako dalje...
Vrhovni komandant oružanih snaga nije Džastin Trudo, nego Generalni Guverner Kanade.
Nema potrebe da guglam prodaju automobila, znam cifru. 1,7 miliona.
blogovatelj blogovatelj 03:00 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

najjeftinije će im biti da proizvodnju prebace u US.


Kad su planirali otvaranje fabrike u Vudstoku bila im je knjiga pala na dva slova, južni Ontario ili Kalifornija. Švarceneger im je nudio zemlju u vrednosti od 200 miliona dolara bilo gde na teritoriji Kalifornije da otvore fabriku, a Stiven Harper im je ponudio samo pobolčjšanje mreže autoputeva oko fabrike.
I izabrali su Vudstok, ne Kaliforniju. Zbog transportnih troškova. Takvo je bar zvanično obrazloženje bilo.
princi princi 03:02 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

I šta je to za US? 10%. Pa kod njih godišnje prodaja automobila raste 20% i 25%, to je kod njih, maltene, na nivou greške. Još ako budu krenuli sad sa AV i električnim kolima.

I koliko uopšte američkih kola vidiš na ulicama? Ja samo viđam japance i nemačka kola. Jedino što Ford prodaje te RAMove, a i to je, mislim, samo pitanje vremena pre nego što i to prepuste Tojoti. Njih, bre, ne zanima ta vrsta manufacturinga, tu su njima mali profiti, što su prestali da proizvode čelik. Sigurno ne zato što su zaboravili, nego što im nije dovoljno isplativo.
blogovatelj blogovatelj 03:03 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Uostalom, Musk svoju fabriku solarnih baterija (potpuno robotizovanu, naravno) pravi u Buffalu.


Razlog potpuno isti. Transportni troškovi. Pretpostavljam.
Samo što je on Amer, pa u svojoj državi otvara, ne u Kanadi. A Japancima ni Kanada ni SAD nisu domaće države, pa im je svejedno. 100km ovamo ili onamo je što se tiče transportnih troškova zanemarivo.
blogovatelj blogovatelj 03:05 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

I šta je to za US? 10%. Pa kod njih godišnje prodaja automobila raste 20% i 25%, to je kod njih, maltene, na nivou greške. Još ako budu krenuli sad sa AV i električnim kolima.


Na nivou greške trenutno, ali se sada osvaja tržište da bi se automobili prodavali u narednih 100 godina. A kanadska polulacija raste oko četvrt miliona godišnje. Nije to za zanemarivanje. Naravno, jeste puno manje nego SAD, ali i ovde leže neke pare.
princi princi 03:06 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

blogovatelj
najjeftinije će im biti da proizvodnju prebace u US.


Kad su planirali otvaranje fabrike u Vudstoku bila im je knjiga pala na dva slova, južni Ontario ili Kalifornija. Švarceneger im je nudio zemlju u vrednosti od 200 miliona dolara bilo gde na teritoriji Kalifornije da otvore fabriku, a Stiven Harper im je ponudio samo pobolčjšanje mreže autoputeva oko fabrike.
I izabrali su Vudstok, ne Kaliforniju. Zbog transportnih troškova. Takvo je bar zvanično obrazloženje bilo.

Ma, porezi su ključni, kakva crna zemlja. Ali za to je dovoljno samo da US uvede tarife i gotova priča, nema tih poreza koji proizvodnju mogu držati isplativom. Uostalom, šta gubimo reči, video se šta se dogodilo sa Keystone cevovodom. Isisali su im US kongresmeni pare i na kraju, šatro, nisu uspeli ništa da proguraju pored Obame. US drži Kanadu za jajca, kad kihnu u Vašingtonu, cela Kanad pati od upale pluća.
princi princi 03:07 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

blogovatelj
I šta je to za US? 10%. Pa kod njih godišnje prodaja automobila raste 20% i 25%, to je kod njih, maltene, na nivou greške. Još ako budu krenuli sad sa AV i električnim kolima.


Na nivou greške trenutno, ali se sada osvaja tržište da bi se automobili prodavali u narednih 100 godina. A kanadska polulacija raste oko četvrt miliona godišnje. Nije to za zanemarivanje. Naravno, jeste puno manje nego SAD, ali i ovde leže neke pare.

Američka raste za 1M godišnje. I može u svakom trenutku da prejebe Kanadu u tom smislu.
blogovatelj blogovatelj 03:09 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

US drži Kanadu za jajca, kad kihnu u Vašingtonu, cela Kanad pati od upale pluća.


Ma dobro, SAD su glavni kanadski partner u ekonomiji, to ni ovi ovde ne kriju. Kad je u SAD dobro i ovde je dobro. Samo što Kanada još ima i odličan koalicioni potencijal za dilovanje i sa Englezima i sa Francuzima. Ni to ne treba zanemariti.
blogovatelj blogovatelj 03:13 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Američka raste za 1M godišnje. I može u svakom trenutku da prejebe Kanadu u tom smislu.


U relativnom iznosu bi morala da im raste 2,5 miliona. Kažem ti, nije rocket science da je američka ekonomija veća i jača od kanadske, ali niko u SAD nije lud da ovo tržište zanemaruje, jer prosto nema racionalnog razloga zašto bi to radio.
narcis narcis 03:16 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Američka raste za 1M godišnje. I može u svakom trenutku da prejebe Kanadu u tom smislu.

a da niste pobili onolke indijance, nevine, koliko bi tek onda automobila njima prodali,canadieni nisu pobili svoje indijance i sad im lepo uvaljuju kamione da mogu da izađu iz svojih vukojebina rezervatskih.
princi princi 10:52 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

blogovatelj
US drži Kanadu za jajca, kad kihnu u Vašingtonu, cela Kanad pati od upale pluća.


Ma dobro, SAD su glavni kanadski partner u ekonomiji, to ni ovi ovde ne kriju. Kad je u SAD dobro i ovde je dobro. Samo što Kanada još ima i odličan koalicioni potencijal za dilovanje i sa Englezima i sa Francuzima. Ni to ne treba zanemariti.

Pobogu, šta će im Kanada za odnos sa Englezima kad ovi čitavu svoju državnu strategiju baziraju na specijalnim odnosima sa USA. Što se američkih odnosa sa Francuzima tiče, o tome odlučuju pre svega Brisel i Bon.
princi princi 11:03 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

narcis
Američka raste za 1M godišnje. I može u svakom trenutku da prejebe Kanadu u tom smislu.

a da niste pobili onolke indijance, nevine, koliko bi tek onda automobila njima prodali,canadieni nisu pobili svoje indijance i sad im lepo uvaljuju kamione da mogu da izađu iz svojih vukojebina rezervatskih.

Dobro primećeno. Jer američka i kanadska predgrađa, u kojima živi valjda 90% ljudi, i nisu pravljena za ljude nego za kola.
docsumann docsumann 11:15 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

princi
narcis
Američka raste za 1M godišnje. I može u svakom trenutku da prejebe Kanadu u tom smislu.

a da niste pobili onolke indijance, nevine, koliko bi tek onda automobila njima prodali,canadieni nisu pobili svoje indijance i sad im lepo uvaljuju kamione da mogu da izađu iz svojih vukojebina rezervatskih.

Dobro primećeno. Jer američka i kanadska predgrađa, u kojima živi valjda 90% ljudi, i nisu pravljena za ljude nego za kola.


otud valjda i garažni rok

princi princi 11:26 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

otud valjda i garažni rok

Da, na kraju će ispasti da je suburbia pravljena zbog garažnog roka.

Malo na temu, sjajan članak. Objašnjava zašto su kola tako bitna za američki način života. Tj ne da su bitna, on su taj život sam. Bez kola nema Amerike.
blogovatelj blogovatelj 15:07 13.08.2016

Re: nema ljubavi bez patnje i bola

Pobogu, šta će im Kanada za odnos sa Englezima kad ovi čitavu svoju državnu strategiju baziraju na specijalnim odnosima sa USA


Ovo ne razumem?
Ameri imaju odlične odnose sa Kanadom iz puno razloga. Baš puno.
Nabrojaću samo neke od njih...
Ako treba kupiti sirovine, a njima fali tih sirovina (možda ne iz razloga što ih nemaju, nego jer ih nemaju dovoljno da bi napravili robe koju mogu da uvaljaju celom svetu) od koga im je najlakše i najjeftinije da kupe?
Dalje, valjda se slažemo da je Kanada u stvari Engleska, samo Engleska ne želi da se na Kanadu tako gleda. Što opet implicira da ako kvariš odnose sa Kanadom, kvariš ih istovremeno i sa Engleskom (i sa Australijom i sa Novim Zelandom), što opet nema nikakvu logiku da bi Ameri radili.
Ti mi uporno tvrdiš da bi Ameri mogli da sjebu Kanadu, samo kad bi hteli, a ja se tom tvom stavu uopšte, ali baš uopšte ne suprotstavljam. Ja samo tvrdim dve stvari - da bi posledice toga bile mnogo lošije po Ameriku nego što se na prvi pogled može zaključiti i da zbog ove prve tvrdnje Ameri nisu toliko nenormalni da te odnose kvare.

Što se američkih odnosa sa Francuzima tiče, o tome odlučuju pre svega Brisel i Bon.


Grdno se varaš ako misliš da Pariz ne odlučuje. Dakle, takođe je Amerima veoma zgodno i fino ako imaju dobre odnose sa Kvebečanima (a imaju od kada postoje, uostalom Veliki Blek je valjda Francuz poreklom koji se borio za nezavisnost SAD, a protiv Engleske) jerbo Pariz na to vrlo blagonaklono gleda.
jinks jinks 16:20 12.08.2016

...

koji je od njih napravio narativ o kapitalizmu

Pošto bi narativ komunističke revolucije mogao biti sličan, između ostalog, i narativu filmske trilogije "Matriks", citat iz jednog od filmova bi možda poprilično toga mogao da kaže i o samom komunizmu i socijalizmu.

Naime, radi se o rečenici: "Does it mean that the Zion represents just another form of control?"

Sad, ako bi Neo iz filma "Matriks" bio ekvivalent nekom komunističkom mesiji i svecu, a grad Zion komunističkom raju, onda bi citirana rečenica mogla da znači da bajka o komunizmu i socijalizmu nije predstavljala ništa drugo do novi vid kontrole radnika i sirotinje od strane bogatih, države, ...

Što je izgleda na kraju i ispalo tačno. Jer, na primer, eto vam dece komunističkih prvoboraca kao današnjih najljućih kapitalista. Gde sličnih primera iz prošlosti i sadašnjosti, kako Istoka tako i Zapada, ima bezbroj.
mariopan mariopan 16:42 12.08.2016

Re: ...

Iza svakog uspešnog muškarca obično stoji pametna žena.
jinks jinks 16:44 12.08.2016

Re: ...

Iza svakog uspešnog muškarca obično stoji pametna žena.

A ko onda stoji iza svakog neuspešnog muškarca :)
princi princi 16:47 12.08.2016

Re: ...

jinks
Iza svakog uspešnog muškarca obično stoji pametna žena.

A ko onda stoji iza svakog neuspešnog muškarca :)

:)))))))))), to je base rate fallacy. Žene stoje samo iza uspešnih muškaraca. MAda je veliko pitanje možemo li, s obzirom na nasleđe, Engelsa i Marksa smatrati uspešnim.
mariopan mariopan 16:50 12.08.2016

Re: ...

jinks
Iza svakog uspešnog muškarca obično stoji pametna žena.

A ko onda stoji iza svakog neuspešnog muškarca :)

Nema ženu?
mariopan mariopan 16:56 12.08.2016

Re: ...

princi
jinks
Iza svakog uspešnog muškarca obično stoji pametna žena.

A ko onda stoji iza svakog neuspešnog muškarca :)

:)))))))))), to je base rate fallacy. Žene stoje samo iza uspešnih muškaraca. MAda je veliko pitanje možemo li, s obzirom na nasleđe, Engelsa i Marksa smatrati uspešnim.


Mi smo bili eksperimentalni kunići za taj program tako da verujem da niko odavde ne može pouzdno da ti odgovori na to pitanje.

Zato što je jedan deo naroda stekao Stokholmski sindrom pa se zaljubio u taj sistem, a drugi deo je zgrabio "sve što im (sistem) život pruža".

Ni jedni ni drugi ne mogu ti dati tačan odogovor, samo verujem da ga najviše pljuju oni što su se najviše ali po svom mišljenju nedovoljno - ovajdili o njega.
princi princi 17:01 12.08.2016

Re: ...

mariopan
princi
jinks
Iza svakog uspešnog muškarca obično stoji pametna žena.

A ko onda stoji iza svakog neuspešnog muškarca :)

:)))))))))), to je base rate fallacy. Žene stoje samo iza uspešnih muškaraca. MAda je veliko pitanje možemo li, s obzirom na nasleđe, Engelsa i Marksa smatrati uspešnim.


Mi smo bili eksperimentalni kunići za taj program tako da verujem da niko odavde ne može pouzdno da ti odgovori na to pitanje.

Zato što je jedan deo naroda stekao Stokholmski sindrom pa se zaljubio u taj sistem, a drugi deo je zgrabio "sve što im (sistem) život pruža".

Ni jedni ni drugi ne mogu ti dati tačan odogovor, samo verujem da ga najviše pljuju oni što su se najviše ali po svom mišljenju nedovoljno - ovajdili o njega.


Pa ne verujem da smo bili, jer bi se i Marks i Engels verovatno gadili i odrekli onog komunizma koji se praktikovao po Rusiji, Kini i ostatku istočnog sveta (kao što se, uostalom, makar Marks, gadio i Slovena kao etničke grupe).
mariopan mariopan 18:11 12.08.2016

Re: ...

princi
Pa ne verujem da smo bili, jer bi se i Marks i Engels verovatno gadili i odrekli onog komunizma koji se praktikovao po Rusiji, Kini i ostatku istočnog sveta (kao što se, uostalom, makar Marks, gadio i Slovena kao etničke grupe).

Dobro, nama su govorili da je komunizam najviši oblik najpravednijeg sistema koji će tek doći, posle socijalizma, jer je socijalizam samo prelazna faza ka komunizmu (ako sam dobro zapamtila)?

Mi, ustvari, do komunizma nismo ni stigli.

Neki jesu, imali su koliko im treba pa i mnogo više a radili koliko su hteli ili nisu hteli. Drugi su čekali taj Komunizam ko ozebo sunce i nikad dočekali, jer je tamo trebalo da svi rade koliko mogu a da imaju koliko im treba. Jel tako beše?

docsumann docsumann 18:32 12.08.2016

Re: ...

Dobro, nama su govorili da je komunizam najviši oblik najpravednijeg sistema koji će tek doći, posle socijalizma, jer je socijalizam samo prelazna faza ka komunizmu (ako sam dobro zapamtila)?


dobro si zapamtila, čak vrlo dobro.

u to ime malo simfo-prog metala prigodnog naziva:



(jebeno opaka svirka, malo prekomleksna za moje pankersko uho,grlo,nos)

komunizam je samo jedan pogled na besklasno društvo podjednakih mogućnosti (objektivnih, a ne subjektivnih) i prava za sve.

ideje besklasnog društva nisu upitne u vrijednosnom smislu (bar meni), upitni su metodi i način na koji ga ostvariti.

npr., jedan od oblika besklasnog društva može biti i nekakav distopijski scenario u kojem bi AI kontrolisao kompletno čovječanstvo, podređujući sve ljude nekom "apstraktnom" redu i poredku, a kojem bi oni kao hiptnotisani zomiji bespogovorno služili.
mariopan mariopan 18:34 12.08.2016

Re: ...

npr., jedan od oblika besklasnog društva može biti i nekakav distopijski scenario u kojem bi AI kontrolisao kompletno čovječanstvo, podređujući sve ljude nekom "apstraktnom" redu i poredku, a kojem bi oni kao hiptnotisani zomiji bespogovorno služili.


Ne dao Bog nikome.
docsumann docsumann 18:36 12.08.2016

Re: ...

mariopan
npr., jedan od oblika besklasnog društva može biti i nekakav distopijski scenario u kojem bi AI kontrolisao kompletno čovječanstvo, podređujući sve ljude nekom "apstraktnom" redu i poredku, a kojem bi oni kao hiptnotisani zomiji bespogovorno služili.


Ne dao Bog nikome.


pazi, to uopšte ne mora znači da bi nam bilo loše!

možda bi kao na nekom kolektivnom tripu svi osjećali blaženstvo otupljene volje i likvidiranog egoa
princi princi 18:37 12.08.2016

Re: ...

npr., jedan od oblika besklasnog društva može biti i nekakav distopijski scenario u kojem bi AI kontrolisao kompletno čovječanstvo, podređujući sve ljude nekom "apstraktnom" redu i poredku, a kojem bi oni kao hiptnotisani zomiji bespogovorno služili.

Po bihevioralnim ekonomistima (Kahneman, Thaler, Sunstein...) to uopšte ne bi bila distopija. Kahneman čak i eksplicitno kaže da se mašine mnogo bolje u decision makingu od ljudi (zbog svih onih biasa, kojima smo se popeli ljudima na glavu).
docsumann docsumann 18:41 12.08.2016

Re: ...

inače, najzabavniji način upoznavanja s osnovama marksizma

Komunistički Manifest u stripu/ Rodolfo Mancenaro

docsumann docsumann 18:42 12.08.2016

Re: ...

princi
npr., jedan od oblika besklasnog društva može biti i nekakav distopijski scenario u kojem bi AI kontrolisao kompletno čovječanstvo, podređujući sve ljude nekom "apstraktnom" redu i poredku, a kojem bi oni kao hiptnotisani zomiji bespogovorno služili.

Po bihevioralnim ekonomistima (Kahneman, Thaler, Sunstein...) to uopšte ne bi bila distopija. Kahneman čak i eksplicitno kaže da se mašine mnogo bolje u decision makingu od ljudi (zbog svih onih biasa, kojima smo se popeli ljudima na glavu).


uslovno rečeno, s obzirom na naše današnje gledište - bila bi, ali kao što se ogradih u sledećem komentaru - iz tamnošnje perspektive drugačije su krive krive
tess tess 18:51 12.08.2016

Re: ...

i likvidiranog egoa

cc, pravi si ti egoa :))



docsumann docsumann 18:58 12.08.2016

Re: ...

cc, pravi si ti egoa. :))




za kurziv sad je prekasno



no, šteta što ne može i izgovor (teški francuski) da se interpretira na blogu

princi princi 19:03 12.08.2016

Re: ...

docsumann
princi
npr., jedan od oblika besklasnog društva može biti i nekakav distopijski scenario u kojem bi AI kontrolisao kompletno čovječanstvo, podređujući sve ljude nekom "apstraktnom" redu i poredku, a kojem bi oni kao hiptnotisani zomiji bespogovorno služili.

Po bihevioralnim ekonomistima (Kahneman, Thaler, Sunstein...) to uopšte ne bi bila distopija. Kahneman čak i eksplicitno kaže da se mašine mnogo bolje u decision makingu od ljudi (zbog svih onih biasa, kojima smo se popeli ljudima na glavu).


uslovno rečeno, s obzirom na naše današnje gledište - bila bi, ali kao što se ogradih u sledećem komentaru - iz tamnošnje perspektive drugačije su krive krive

Pragmatični kakvi su bili, Marks i Engels bi kognitivne biase verovatno proglasili za neki vid čovekovog otuđenja od sopstvene prirode i zaključili kako istima, stoga, nema mesta u komunizmu.

Nasuprot tome imaš ove libertarijance poput Gerda Gigerenzera koji kažu da biasa nema jer jednostavno ne znamo šta je korektno, tj unbiased, pogotovu u uslovima radikalne neizvesnosti (the unknown unknowns). Drugim rečima, ne samo što ne postoji prava, nego se i sve(t) non stop menja, i to potpuno stohastički-

Neizvesnost i rizik su i inače koncepti koje ni Marks ni Engels nisu najbolje kapirali (ajde Engels, on je bio neuk, ali Marks je izgleda živeo u iluziji da se svet može objasniti).
tess tess 19:09 12.08.2016

Re: ...

šteta što ne može i izgovor (teški francuski) da se interpretira

Kad si kod francuskog, čitam prije neku veče H. Arent:

"Izgleda kao neka vrsta istorijske pravde da je Pol Valeri, najlucidniji među Francuzima, u tom klasičnim narodu bon sens-a, bio prvi koji je detektovao bankrot zdravog razuma u modernom svetu u kome su najopštije prihvaćene ideje bile “napadnute, opovrgnute, poražene i uništene od strane samih činjenica”, tako da smo bili svedoci “neke vrste oduzetosti imaginacije i bankrota razumevanja” (Regards sur le monde actuel)."

Pazi, detektovao bankrot zdravog razuma. Sjajno.
I ti likvidiranog egoa. :)
anonymous anonymous 19:13 12.08.2016

Re: ...

Pa ne verujem da smo bili, jer bi se i Marks i Engels verovatno gadili i odrekli onog komunizma koji se praktikovao po Rusiji, Kini i ostatku istočnog sveta (kao što se, uostalom, makar Marks, gadio i Slovena kao etničke grupe).



Ako si već pomenuo Slovene, onda se u priču mora ubaciti i Bakunjin.

Da su marksisti uspostavili bolju komunikaciju sa anarhistima istorija bi išla sasvim drugim, prihvatljivijim, tokom .

Ovako, pangermanizam versus panslavizam,obeležio je istoriju kakvu poznajemo.





“Tuđa sloboda proširuje moju do beskonačnosti.”
docsumann docsumann 19:14 12.08.2016

Re: ...

jednom smo već to negdje spominjali.
sa teoretskog aspekta najveća manjkavost materijalističkog idealizma je njegova kvazinaučnost, odnosno (navodno) zaklanjanje i oslanjanje na zaostavštinu prirodnih nauka, koje ustvari ni M ni E nisu baš najbolje pokapirali ( entropija, evolucione zakonitosti, i sl. da se sad ne ponavljam).


Neizvesnost i rizik su i inače koncepti koje ni Marks ni Engels nisu najbolje kapirali (ajde Engels, on je bio neuk, ali Marks je izgleda živeo u iluziji da se svet može objasniti).


matafizika metafizičarima

zezam se, no htjedoh reći da je iracionalno očekivati racionalno objašnjenje svijeta.
no, isto tako je nezahvalno uopšte i nagađati o našim eventualnimm dostignućima na tom polju.

možda smo "u krivu" iz potpuno drugog pravca
princi princi 19:19 12.08.2016

Re: ...

Ovako, pangermanizam versus panslavizam,obeležio je istoriju kakvu poznajemo.

Hmm... A kamo onda da strpamo Turke, Mongole, Iran, Kinu i Svilene puteve?
princi princi 19:25 12.08.2016

Re: ...

sa teoretskog aspekta najveća manjkavost materijalističkog idealizma je njegova kvazinaučnost, odnosno (navodno) zaklanjanje i oslanjanje na zaostavštinu prirodnih nauka, koje ustvari ni M ni E nisu baš najbolje pokapirali ( entropija, evolucione zakonitosti, i sl. da se sad ne ponavljam).

Pa da, to smo više puta pominjali, da su i najjednostavniji društveni sistemi neuporedivo kompleksniji od najkompleksnijih fizičkih sistema. Ovi drugi makar imaju neku svoju matematiku a oni prvi nemaju ni to. Pored toga, fundamentalni problem je da nema smisla govoriti o nauci kad ne možeš ni čestiti kontrolisani eksperiment sprovesti da proveriš bilo koju teoriju.
anonymous anonymous 19:26 12.08.2016

Re: ...

princi
Ovako, pangermanizam versus panslavizam,obeležio je istoriju kakvu poznajemo.

Hmm... A kamo onda da strpamo Turke, Mongole, Iran, Kinu i Svilene puteve?


Mislio sam na istoriju levice, radničkih pokreta, socijalizma, ...koja je bila umnogome prožeta i antagonizmima (nacionalizmima) iz buržoaske ideologije i politike.
docsumann docsumann 19:27 12.08.2016

Re: ...

Pazi, detektovao bankrot zdravog razuma.




"Neka drugačija sposobnost od intelekta je neophodna za shvatanje realnosti." - Anri Bergson
satinelle satinelle 19:39 12.08.2016

Re: ...

Mi, ustvari, do komunizma nismo ni stigli.


Nikad pravi komunizam nismo ni osetili, a bila sam ubedjena da smo rasli u komunizmu. Ja sam to uvidela tek nakon prve komunikacije sa Madjarima, Rumunima, Bugarima... Bedak! Oni ni za 100 godina nece doci na nivo svesti da im se divimo, makar bili decenijama u EU. Moje vidjenje, pa sad...
docsumann docsumann 19:44 12.08.2016

Re: ...

satinelle
Mi, ustvari, do komunizma nismo ni stigli.


Nikad pravi komunizam nismo ni osetili, a bila sam ubedjena da smo rasli u komunizmu. Ja sam to uvidela tek nakon prve komunikacije sa Madjarima, Rumunima, Bugarima... Bedak! Oni ni za 100 godina nece doci na nivo svesti da im se divimo, makar bili decenijama u EU. Moje vidjenje, pa sad...


mislim da mariopan ne misli na taj komunizam
satinelle satinelle 19:49 12.08.2016

Re: ...

mislim da mariopan ne misli na taj komunizam


Ok. Izvini i ti i Mariopan.
docsumann docsumann 19:52 12.08.2016

Re: ...

satinelle
mislim da mariopan ne misli na taj komunizam


Ok. Izvini i ti i Mariopan.


ma sve ok, i stvarno nema nikakve potrebe za izvinjavanjem.

samo nivelišem diskurs
tsunade tsunade 20:01 12.08.2016

Re: ...

Ako si već pomenuo Slovene, onda se u priču mora ubaciti i Bakunjin.

Da su marksisti uspostavili bolju komunikaciju sa anarhistima istorija bi išla sasvim drugim, prihvatljivijim, tokom .


misliš?

pazi i meni je svet anarhije a bez političke moći atraktivna ideja, ali izgleda da je nemoguća. a bakunjin je velik jer je na keca predskazao sve užase diktature proletarijata.
mariopan mariopan 20:03 12.08.2016

Re: ...

satinelle
mislim da mariopan ne misli na taj komunizam


Ok. Izvini i ti i Mariopan.

Ok, nema potrebe
mariopan mariopan 20:03 12.08.2016

Re: ...

docsumann
satinelle
Mi, ustvari, do komunizma nismo ni stigli.


Nikad pravi komunizam nismo ni osetili, a bila sam ubedjena da smo rasli u komunizmu. Ja sam to uvidela tek nakon prve komunikacije sa Madjarima, Rumunima, Bugarima... Bedak! Oni ni za 100 godina nece doci na nivo svesti da im se divimo, makar bili decenijama u EU. Moje vidjenje, pa sad...


mislim da mariopan ne misli na taj komunizam

Da. Ne mislim na taj.
docsumann docsumann 20:21 12.08.2016

Re: ...

"Does it mean that the Zion represents just another form of control?"


soul control

Gospodja Klara Gospodja Klara 20:29 12.08.2016

Re: ...

Iza svakog uspešnog muškarca obično stoji pametna žena.


Neke pametne obično samo leže ispod.
princi princi 20:36 12.08.2016

Re: ...

Gospodja Klara
Iza svakog uspešnog muškarca obično stoji pametna žena.


Neke pametne obično samo leže ispod.

:)))))))))))))))))
mariopan mariopan 21:00 12.08.2016

Re: ...

Gospodja Klara
Iza svakog uspešnog muškarca obično stoji pametna žena.


Neke pametne obično samo leže ispod.

emsiemsi emsiemsi 21:38 12.08.2016

Re: ...

tess
šteta što ne može i izgovor (teški francuski) da se interpretira

Kad si kod francuskog, čitam prije neku veče H. Arent:

"Izgleda kao neka vrsta istorijske pravde da je Pol Valeri, najlucidniji među Francuzima, u tom klasičnim narodu bon sens-a, bio prvi koji je detektovao bankrot zdravog razuma u modernom svetu u kome su najopštije prihvaćene ideje bile “napadnute, opovrgnute, poražene i uništene od strane samih činjenica”, tako da smo bili svedoci “neke vrste oduzetosti imaginacije i bankrota razumevanja” (Regards sur le monde actuel)."

Pazi, detektovao bankrot zdravog razuma. Sjajno.
I ti likvidiranog egoa. :)

Алал га је објаснио тај Пола Валери - свака му част !
emsiemsi emsiemsi 21:42 12.08.2016

Re: ...

docsumann
Pazi, detektovao bankrot zdravog razuma.




"Neka drugačija sposobnost od intelekta je neophodna za shvatanje realnosti." - Anri Bergson

Богами га је овај одвалио, само тако ! Шта то, уоште, значи ?
Успут --- чему то настојање људи да кажу штогод на најнејаснији могући начин !?
emsiemsi emsiemsi 21:44 12.08.2016

Re: ...

satinelle
Mi, ustvari, do komunizma nismo ni stigli.


Nikad pravi komunizam nismo ni osetili, a bila sam ubedjena da smo rasli u komunizmu. Ja sam to uvidela tek nakon prve komunikacije sa Madjarima, Rumunima, Bugarima... Bedak! Oni ni za 100 godina nece doci na nivo svesti da im se divimo, makar bili decenijama u EU. Moje vidjenje, pa sad...

Ја сам мислио да си ти много млађа и да те будалаштине о (идиотском) социјализму знаш само из прича.
emsiemsi emsiemsi 21:46 12.08.2016

Re: ...

Gospodja Klara
Iza svakog uspešnog muškarca obično stoji pametna žena.


Neke pametne obično samo leže ispod.

Ако су довољно паметне, биће понекада и изнад, иначе ће их убити монотонија.
Понекада могу и да окрену леђа.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:07 12.08.2016

Re: ...

Neke pametne obično samo leže ispod.

Zavisi od preferenci.
satinelle satinelle 22:11 12.08.2016

Re: ...

Ја сам мислио да си ти много млађа и да те будалаштине о (идиотском) социјализму знаш само из прича.



Izgleda te opet neko naljutio. A vamo siris ljubav... bullshit!
tess tess 05:50 13.08.2016

Re: ...

Алал га је објаснио тај Пола Валери - свака му част !

Des, Emsi.
:)
tess tess 05:52 13.08.2016

Re: ...

"Neka drugačija sposobnost od intelekta je neophodna za shvatanje realnosti." - Anri Bergson

Da, da. Svjedoci smo.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:47 12.08.2016

Млади Енгелс



Млади Енгелс (каквог га не знамо са фасаде Дома синдиката).
princi princi 16:48 12.08.2016

Re: Млади Енгелс

Ova fotografija se nalazi i u linkovanom tekstu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:55 12.08.2016

Re: Млади Енгелс



Mary Burns




Lizzie Burns

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana