Društvo| Ljudska prava| Moj grad| Reč i slika

Jebo ti nas u 3 slike

natasavb RSS / 12.08.2016. u 01:32

Pisanije moje, naslov jednog baksuza,
umesto obećanog nekrologa.
 
 

Slika 1

Trčim večeras i negde na petom kilometru osetim da upadam u hipoglikemiju (dijabetičar, tip 1, insulin zavisni).  Tek tada se setim da nisam ponela tabletu dextrose, ali i da sam negde pročitala da trkač sa tipom 1 može podići šećer povećanjem brzine i skokom adrenalina, bez dodavanja šećera. Pokušam i osetim da mi je bolje, ali samo na kratko. Posle još jednog kilometra opet hipo i to malo jači. Počinje da mi se crni pred očima i osetim trnce u prstima. Ugledam neku pekaru i brže bolje uletim u nju.
Limunada na točenje! Divno! Imam kod sebe sto dinara. Vadim pare i molim da mi što pre daju jednu čašu koja je šezdeset dinara. Usput govorim da mi je loše i da mi je pao šećer. Žena mi sipa limunadu koju popijem u sekundi, ali osećam da mi treba još. Pružim joj onih preostalih četrdest dinara I zamolim za još pola čaše, govoreći da nemam više para kod sebe. Ona mi kaže da ne može da mi sipa pola.
Čovek koji stoji pored mene pita koliko novca nedostaje i stavlja na pult dvadeset dinara.
Ja mu se zahvaljujem. On kaže nema na čemu, na srpskom sa jakim akcentom, jer je verovatno poreklom iz neke afričke države, što zaključujem po boji njegove kože.  Žena iz pekare, koja ne znam da li je Srpkinja, ali belkinja jeste, uzima uredno i njegove i moje pare i sipa mi limunadu.
Samo sam pomislila, Bože, šta bi bilo da nisam imala tih sto dinara kod sebe, ova, moja sugrađanka, bi me pustila da se pored nje onesvestim možda i umrem. 

Slika 2
Pre desetak dana odlazim sa Aleksom u US Ambasadu po vizu. Samo prvom službeniku sa kojim sam u kontaktu kažem da je Aleksa autističan, čisto iz predostrožnosti, da predupredim problem u slučaju da Aleksa uradi nešto nedozvoljeno. Vizu smo, naravno, dobili bez ikakvih problema i sin će konačno moći da vidi visoke solitere kojima je opčinjen, što i jeste svrha tog putovanja.  Čitav posao smo završili za petnaest minuta uz maksimalnu predusretljivost službenika Ambasade.


Slika 3
Aleksa i ja na Brankovom mostu izlazimo iz lifta za bicikliste.
Neka devojčica slučajno rolerom udari Aleksu u nogu. On počnje da zapomaže, kao šesto, a ne šesnaestogodišnjak, što je jasan znak da je osoba sa teškoćama u razvoju. 
Žena sa biciklom, verovatno naša sugrađanka,  čeka da uđe u lift, ali tako da mi dok izlazimo jedva prolazimo pored nje.  Na njegovo bolno zapomaganje ga pogleda i veoma glasno, da svi, uključujući i njega čuju, kaže: “Kakav magarac!” 
Stranac, koji pešice prolazi preko mosta, snimi situaciji i pomaže Aleksi oko bicikla.

Jesmo, stvarno smo narod otvorena srca i spremni priteći u pomoć svakom, ali izgleda isključivo na rečima ili kad druge treba izmanipulisati, a  sebe predstaviti u ružičastom svetlu.



Komentari (337)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Davie Davie 16:26 12.08.2016

Re: Drugar'ce

ali posto vec radi u pekari, moze da uskrati casu vode .

jel kapiras, ovo su sve cisto hipoteticke situacije, sto mi dajemo primere ovde


Hajde jos jednom iscitaj, nije joj uskratila casu vode, vec onog sto prodaje za svog gazdu, ona je u tom lokalu zaposlena da prodaje a ne poklanja. Ako poklanja, poklanja iz svog dzepa, a on je poprilicno plici od od inace bednog proseka u Srbiji. Analogno bi bilo da tebi neki beskucnik zatrazi da mu platis jelo od 15$, pitam se koliko si puta to uradio u zivotu, red velicina plata je u tom omeru ali razlika je sto je lakse biti galantan sa 4000$ u dzepu nego sa 200.
pnbb pnbb 16:30 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Analogno bi bilo da tebi neki beskucnik zatrazi da mu platis jelo od 15$, pitam se koliko si puta to uradio u zivotu

nijednom... a srbin sa dna kace

i sta sad?
antioksidant antioksidant 17:04 12.08.2016

Re: Drugar'ce

princi

Reci to onim silnim diplomiranim sredjoskolcima i diplomiranim inzenjerima, ekonomistima, filolozima koji godinama nemaju posao i koji se bore za tih 150-200 eura mesecno a sto im znaci jesti ili ne jesti svaki dan.

Iskreno, ne razumem inženjere i uopšte ljude koji "nemaju posao". Kako se to "nema posao"?

premijer ove zemlje nikad nije imao posa
princi princi 17:21 12.08.2016

Re: Drugar'ce

premijer ove zemlje nikad nije imao posa

Da, kad pomenu to, zapravo je malo koji premijer te zemlje od 2000. ikada imao posao. Meni, ovako, na brzinu pade na pamet samo Mirko Cvetković (a i to je posao, jebala Mara bumbara).
zilikaka zilikaka 17:29 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Mora da nadoknadi 20 ili 60 dinara za casu limunade, koja nekom moze spasiti zivot...Da li je moguce da opravdavate zenu iz pekare? Ne mogu da verujem...


Aman i ta pekara!

Ste bre sigurni da je žena razumela da je u pitanju dijabetičar i da zna koliko to kritično može biti kod njih?
Koliko puta se meni desi da kažem kako mi je pao šećer i da mi treba slatko pod hitno da me povrati. I otrčim po čokoladicu, recimo na poslu.
Pri tome nit je reč o dijabetesu nit mi je ta čokoladica stvarno toliko neophodna koliko ja u tom trenutku to predstavljam drugima.
Znači, bilo gomilu puta da preskočim i ništa. Zaboravim.
Šta ako je žena mislila da se radi o nekom sličnom meni?

Da li znamo da je Nataša ušla i rekla da je dijabetičar i da joj pod hitno treba šećer? Možda je mogla dobiti koju kašičicu čistog šećera i malo vode.
Za džaba, naravno, iz zaliha šećera koji verovatno postoji u radnji.

Ja sam čak duboko ubeđena da je u pitanju nesporazum, a da tumačimo možemo do sudnjeg dana...
pnbb pnbb 17:32 12.08.2016

Re: Drugar'ce

samo Mirko Cvetković (a i to je posao, jebala Mara bumbara).

sto, radio covek i u RI jedno vreme
antioksidant antioksidant 17:33 12.08.2016

Re: Drugar'ce

princi
premijer ove zemlje nikad nije imao posa

Da, kad pomenu to, zapravo je malo koji premijer te zemlje od 2000. ikada imao posao. Meni, ovako, na brzinu pade na pamet samo Mirko Cvetković (a i to je posao, jebala Mara bumbara).

Kostunica je bio zaposlen na pravnom a kasnije su i on i djindjic radili u institutu za drustvena istrazivanja.
premijer je istina bio direktor pinkija ali to tek kad mu je stranka postala vlast u zemunu, osnivacu pinkija
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:34 12.08.2016

Re: Drugar'ce

princi
premijer ove zemlje nikad nije imao posa

Da, kad pomenu to, zapravo je malo koji premijer te zemlje od 2000. ikada imao posao. Meni, ovako, na brzinu pade na pamet samo Mirko Cvetković (a i to je posao, jebala Mara bumbara).

Коштуница је био асистент на Правном до прогона и одласка у затвор његовог професора Михаила Ђурића 1974, а после тога је радио у Институту за филозофију и друштвену теорију. До 2000. скоро пун радни стаж.
princi princi 17:35 12.08.2016

Re: Drugar'ce

pnbb
samo Mirko Cvetković (a i to je posao, jebala Mara bumbara).

sto, radio covek i u RI jedno vreme

Što bi rekao Tom Waits:... and you say that like it's a good thing, :). Ma dobro, nemoj se odmah ljutiš. Meni ti trgovci koji žive od commissions od prodaje ovoga ili onoga.... uvek, ne znam. Ali, dobro, to sam ja, jeb'o mene. Eto, Mirko Cvetković.
princi princi 17:37 12.08.2016

Re: Drugar'ce

antioksidant
princi
premijer ove zemlje nikad nije imao posa

Da, kad pomenu to, zapravo je malo koji premijer te zemlje od 2000. ikada imao posao. Meni, ovako, na brzinu pade na pamet samo Mirko Cvetković (a i to je posao, jebala Mara bumbara).

Kostunica je bio zaposlen na pravnom a kasnije su i on i djindjic radili u institutu za drustvena istrazivanja.
premijer je istina bio direktor pinkija ali to tek kad mu je stranka postala vlast u zemunu, osnivacu pinkija

Pa, dobro, ja pravim razliku između biti zaposlen i raditi, znati nešto, imati struku. Šta je radio od tih prava, jel bio advokat, parničar ili teoretičar/kritičar marksizma? Po meni, ogromna razlika.
antioksidant antioksidant 17:39 12.08.2016

Re: Drugar'ce

princi
antioksidant
princi
premijer ove zemlje nikad nije imao posa

Da, kad pomenu to, zapravo je malo koji premijer te zemlje od 2000. ikada imao posao. Meni, ovako, na brzinu pade na pamet samo Mirko Cvetković (a i to je posao, jebala Mara bumbara).

Kostunica je bio zaposlen na pravnom a kasnije su i on i djindjic radili u institutu za drustvena istrazivanja.
premijer je istina bio direktor pinkija ali to tek kad mu je stranka postala vlast u zemunu, osnivacu pinkija

Pa, dobro, ja pravim razliku između biti zaposlen i raditi, znati nešto, imati struku. Šta je radio od tih prava, jel bio advokat, parničar ili teoretičar/kritičar marksizma? Po meni, ogromna razlika.

Pa ucio je ljude pravu. Istina na fakultetu gde je pravo kasnije ucio i margarin, junak mog poslednjeg bloga
princi princi 17:44 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Misliš, podučavao?

Sećam se da se kamichak, dok se pojavljivala ovde na blogu, stalno žalila kako nijedan od studenata na pravu (ona je valjda tamo neki docent, sad možda i vanredni prof) nije uspevao da reši LSAT test.

S Vučićem je mnogo manji problem što nikad ništa nije radio, nego što je siledžija, vucibatina, bully. Njemu je osnovni problem karakter.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:58 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Pa, dobro, ja pravim razliku između biti zaposlen i raditi, znati nešto, imati struku. Šta je radio od tih prava, jel bio advokat, parničar ili teoretičar/kritičar marksizma? Po meni, ogromna razlika.


То је као да за некога питаш да ли је неко actuary или се бави математичком теоријом.

Коштуница се бавио уставним правом и политичком теоријом.
antioksidant antioksidant 18:05 12.08.2016

Re: Drugar'ce

principessa_etrusca


Коштуница се бавио уставним правом и политичком теоријом.

Ne bih ja to isticao kao nesto pozitivno. Ovako moze da se vadi da su brljotine oko ustava, posebno oko dvodnevnog i nocnog referenduma, posledice toga sto mu ta oblast nije bas polje ekspertize
princi princi 18:05 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Коштуница се бавио уставним правом и политичком теоријом.

Beše Ustav iz 1974. i politička teorija- marksizma?
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:10 12.08.2016

Re: Drugar'ce

princi
Коштуница се бавио уставним правом и политичком теоријом.

Beše Ustav iz 1974.

Да, тај Устав када је постављена сцена за распад СФРЈ.
i politička teorija- marksizma?

Не разумем шта питаш.
natasavb natasavb 18:46 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Њој и није тражена чаша воде и коцка шећера као нека прва помоћ, на шта би можда друкчије реаговала, већ је тражено нешто што она продаје.


Da, ali joj nije traženo besplatno ili da ona plati iz svog džepa, nego da proda, što u blogu lepo piše, za one koji hoće da čitaju, a ne učitavaju.



Vadim pare i molim da mi što pre daju jednu čašu koja je šezdeset dinara. Usput govorim da mi je loše i da mi je pao šećer. Žena mi sipa limunadu koju popijem u sekundi, ali osećam da mi treba još. Pružim joj onih preostalih četrdest dinara I zamolim za još pola čaše, govoreći da nemam više para kod sebe.


Pola čaše limunade bi bilo 30, ako je puna 60, dakle, ja sam joj davala i 10 dinara više.


Zanimljivo mi je i to da se niko nije osvrnuo na čoveka koji je odmah sve ukapirao iako slabo govori srpski i reagovao ljudski.
Davie Davie 18:52 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Kako da ti naplati pola case limunade? Kako da otkuca fiskalni? Kako da zna da nisi podmetnuti inspektor koji je testira da napravi prekrsaj (kazna do 50 hiljada za odgovorno lice i do 500 hiljada za firmu)? Koliko "kako" da je jednostavnije da ti je poklonila tu casu a opet ako svakom desetom nesto pokloni u finansijskoj je buli. Mnogo nepoznanica za siroticu koja radi za neku crkavicu, mnogo bre..
mariopan mariopan 18:56 12.08.2016

Re: Drugar'ce

natasavb
Zanimljivo mi je i to da se niko nije osvrnuo na čoveka koji je odmah sve ukapirao iako slabo govori srpski i reagovao ljudski.


Da, mene je to oduševilo. Ni on nema više ali nudi sve što ima, a to je stvarno veliki i divan gest od njega. Verovatno je odmah shvatio o čemu se radi i pokušao da pomogne koliko god može.
pnbb pnbb 18:59 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Meni ti trgovci koji žive od commissions od prodaje ovoga ili onoga.... uvek, ne znam. Ali, dobro, to sam ja, jeb'o mene. Eto, Mirko Cvetković.

ma zezam se bre
bio covek finansijski dir..ili neki konsultant, zaboravio sam.. nije glup covek
Davie Davie 19:05 12.08.2016

Re: Drugar'ce

princi
Davie

Pa, jebeš ga... ima i neki razlog što se ljudi grče da završavaju neke škole, što se ne zajebavaju i prodaju ale sa 13 ili 14 godina.

Reci to onim silnim diplomiranim sredjoskolcima i diplomiranim inzenjerima, ekonomistima, filolozima koji godinama nemaju posao i koji se bore za tih 150-200 eura mesecno a sto im znaci jesti ili ne jesti svaki dan.

Iskreno, ne razumem inženjere i uopšte ljude koji "nemaju posao". Kako se to "nema posao"? Ko treba taj posao da "da"? Ako čovek nešto zna da radi uvek će se za njega ili nju negde naći posla. Meni, na primer, u potrazi za dobro plaćenim poslom nije teško da obiđem pola planete ako treba.


Nisu svi isto sposobni, nemaju svi potrebna znanja, znanja jezika, nemaju ni svi iste ciljeve u zivotu. Na birou imas 1000 poljoprivrednih inzenjera, vise stotina rudarskih, oko 1500 masinskih. Posla u Srbiji nema za sve, nije ga bilo ni pre 35 godina, pa ne mozemo da optuzujemo nekog da ovde dzaba sedi jer moze da trazi posao napolju. Mozda je neka kasirka sa diplomom masinskog fakulteta srecnija od tebe koji obilazis svet za placenim poslom, jeste da je arhivirala svoju diplomu ali mozda je njen zivot sredjeniji od zivota nekog naseg gastosa inzenjera i uziva u njemu daleko vise nego neko u Londonu.
zilikaka zilikaka 19:16 12.08.2016

Re: Drugar'ce

princi
antioksidant
princi
premijer ove zemlje nikad nije imao posa

Da, kad pomenu to, zapravo je malo koji premijer te zemlje od 2000. ikada imao posao. Meni, ovako, na brzinu pade na pamet samo Mirko Cvetković (a i to je posao, jebala Mara bumbara).

Kostunica je bio zaposlen na pravnom a kasnije su i on i djindjic radili u institutu za drustvena istrazivanja.
premijer je istina bio direktor pinkija ali to tek kad mu je stranka postala vlast u zemunu, osnivacu pinkija

Pa, dobro, ja pravim razliku između biti zaposlen i raditi, znati nešto, imati struku. Šta je radio od tih prava, jel bio advokat, parničar ili teoretičar/kritičar marksizma? Po meni, ogromna razlika.

Tipično inženjerski pogled na svet.
Il imaš zanat il nemaš.
I meni je teško da pojmim da mnogi ljudi žive od prodavanja nečeg što meni liči na maglu, al to očigledno postoji.
I radi.
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 19:56 12.08.2016

Re: Drugar'ce

predatortz
princi
Krvav je to lebac, druže!

Pa, jebeš ga... ima i neki razlog što se ljudi grče da završavaju neke škole, što se ne zajebavaju i prodaju ale sa 13 ili 14 godina.


Verovatno i ona ima neku srednju, nisam je pitao. Prilično je elokventna, ne frlja se padežima kao naši poslanici ili vladar Srbije.

Imaš li predstavu o tome koliko fakultetski obrazovanih devojaka sedi za kasom po raznim marketima?


Nema, ali zato odlično posmatra i zna kako je živeti u Srbiji sa velike udaljenosti.
.
Davie Davie 20:03 12.08.2016

Re: Drugar'ce


Nema, ali zato odlično posmatra i zna kako je živeti u Srbiji sa velike udaljenosti.

Otisao covek iz sela ali nije ono iz njega.
emsiemsi emsiemsi 20:40 12.08.2016

Re: Drugar'ce

blogovatelj
Mnogo se krećem po gradu i sve više me podseća na grad kakav je bio devedesetih.
Tužno.


Kako sam se ja jezivo osecao dok sam gledao Bure Baruta. Najiskrenija slika Beograda s kraja milenijuma.
Znaci, ponovo isto? A ja se cudim nesretnom Carliju kako moze da bude toliki majmun i mesecima ponavlja "Blogi, moze li se"
Covek muku muci, ne treba se sa njim sprdati... Moze da mu prsne licna, da pobije cudo sveta negde...

Оооо, Блоги !!!
Иде ли код тебе !?
Мучи ли те носталгија ?
Ја сам, и моји, фала Богу, добро - што и теби, и твојима, желимо.
Истина, мало ми се нека тескоба увлачи, јер ми се млађа ћера припрема за Кембриџ - но, прегураћемо.
И шта кажеш ти, те остали познаваоци - у Београду као деведесетих ? Со, ват - што би рекао Панић.
Углавном, ми овде се не дамо. Нама је веома важно да је вама тамо добро. Материјална компензација за измештање из Завичаја није лоша ствар. Ја желим да ви зарадите што више долара како би вам било што боље. Не смем нити да помислим шта би се десило да вам се приходи почну смањивати.
Успут --- ја сам дубоко убеђен да ти ниси онај (од наших) којему је боље што је нама у Завичају лошије.
Што се мене тиче, да те известим још једном - знао сам и за много боље, но, исто тако, и за много горе. Но, ни тада када ми је било много горе, нисам кукао.
Увек сам имао своју Мариопан и ТасуДебелог, а и они су имали мене.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:42 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Koliko puta se meni desi da kažem kako mi je pao šećer i da mi treba slatko pod hitno da me povrati. I otrčim po čokoladicu, recimo na poslu.



Joj, ljudi, meni je šećer stalno nizak...
AlexDunja AlexDunja 20:47 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Joj, ljudi, meni je šećer stalno nizak...

pa što meriš, dobro je da je nizak:)
pnbb pnbb 20:55 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Увек сам имао своју Мариопан и ТасуДебелог, а и они су имали мене.

ko je vozio sanke, a ko je pravio sneska?
princi princi 21:05 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Na birou imas 1000 poljoprivrednih inzenjera, vise stotina rudarskih, oko 1500 masinskih. Posla u Srbiji nema za sve, nije ga bilo ni pre 35 godina, pa ne mozemo da optuzujemo nekog da ovde dzaba sedi jer moze da trazi posao napolju. Mozda je neka kasirka sa diplomom masinskog fakulteta srecnija od tebe koji obilazis svet za placenim poslom, jeste da je arhivirala svoju diplomu ali mozda je njen zivot sredjeniji od zivota nekog naseg gastosa inzenjera i uziva u njemu daleko vise nego neko u Londonu.

Pa sad si tu svašta ubacio, ali nijedna škola ne čini inženjera. Škola daje samo osnovna znanja. Zanat se uči praksom. I to te niko neće posaditi pored sebe i reći kao malom detetu: "Gledaj", nego se zanat, jelte, krade. To što neko ima diplomu ovog ili onog fakulteta samo po sebi ne znači ama baš ništa.

Što se tiče sreće, kakve to veze uopšte ima sa ovom raspravom? Ima budala koje ne znaju ni gde im je dupe, ni gde glava, a koje su savršeno srećne. To nema nikakve veze sa poslom.
princi princi 21:07 12.08.2016

Re: Drugar'ce

dusanovaiivanovamama
predatortz
princi
Krvav je to lebac, druže!

Pa, jebeš ga... ima i neki razlog što se ljudi grče da završavaju neke škole, što se ne zajebavaju i prodaju ale sa 13 ili 14 godina.


Verovatno i ona ima neku srednju, nisam je pitao. Prilično je elokventna, ne frlja se padežima kao naši poslanici ili vladar Srbije.

Imaš li predstavu o tome koliko fakultetski obrazovanih devojaka sedi za kasom po raznim marketima?


Nema, ali zato odlično posmatra i zna kako je živeti u Srbiji sa velike udaljenosti.
.



Pa ja sam neko ko je u Srbiji živeo jako dugo, i koji još uvek ima bližnje (rođenog brata) koji u istoj žive. Ne razumem kako i čime me to diskvalifikuje iz rasprava o kojima je ovde reč.
emsiemsi emsiemsi 21:13 12.08.2016

Re: Drugar'ce

princi
dusanovaiivanovamama
predatortz
princi
Krvav je to lebac, druže!

Pa, jebeš ga... ima i neki razlog što se ljudi grče da završavaju neke škole, što se ne zajebavaju i prodaju ale sa 13 ili 14 godina.


Verovatno i ona ima neku srednju, nisam je pitao. Prilično je elokventna, ne frlja se padežima kao naši poslanici ili vladar Srbije.

Imaš li predstavu o tome koliko fakultetski obrazovanih devojaka sedi za kasom po raznim marketima?


Nema, ali zato odlično posmatra i zna kako je živeti u Srbiji sa velike udaljenosti.
.



Pa ja sam neko ko je u Srbiji živeo jako dugo, i koji još uvek ima bližnje (rođenog brata) koji u istoj žive. Ne razumem kako i čime me to diskvalifikuje iz rasprava o kojima je ovde reč.

Таман посла да те дисквалификује !
Напротив, пожељно је да ти и остали наши у расејању што активније саучествујете у животу нас у Завичају. Природно је да ви ствари видите кроз другу оптику.
Природно је, чак, и да ви видите ствари лошије него јесу, а ми овде боље него јесу. Таква гледишта нам омогућују лакше подношење властите ситуације.
Оно што је једино битно је --- да нема рата.
Све остало је пичкин дим и може да се поднесе.
Биће боље - ја сам у то сигуран.

princi princi 21:28 12.08.2016

Re: Drugar'ce

Ma, ne trsim se, slobodno diskvalifikujte, nego me čisto zanima argumentacija. Mislim, ljudi prečesto svoje mane projektuju na svet oko sebe i polaze od toga kako su svi oko njih zli a preretko su spremni da pogledaju iskreno sebi u oči i priznaju sopstvene nedostatke i slabosti. Meni je takvo gledanje malo čudno jer sam uglavnom sam sebi najveći kritičar, ali dobro, očigledno, nismo svi isti.
Davie Davie 23:49 12.08.2016

Re: Drugar'ce


Pa sad si tu svašta ubacio, ali nijedna škola ne čini inženjera. Škola daje samo osnovna znanja. Zanat se uči praksom. I to te niko neće posaditi pored sebe i reći kao malom detetu: "Gledaj", nego se zanat, jelte, krade. To što neko ima diplomu ovog ili onog fakulteta samo po sebi ne znači ama baš ništa.

Gledaj, ni mi u Srbiji nismo bas tolike budale pa da ne znamo ovo sto si napisao. Ali ti pravis gresku u koracima u startu, masinski inzenjer koji nema vise nijednu fabriku u Srbiji gde se proizvode motori jednostavno nema gde da izuci zanat, isti slucaj je sa hemijskim inzenjerima u baznoj hemiji, poljoprivredni inzenjeri koji su sa 24 izadju sa faksa imaju vrlo malo sanse da se zaposle ako vec na birou ima stotine njihovih starijih kolega. Jednostavno ako si nezaposlen ne mozes da ucis zanat, ako ne znas zanat tesko ces se zaposliti, spirala iz koje tesko ima izlaza pa ces zato cesto naci nekog sa fakultetskom diplomom da radi posao koji nema veze sa njegovim obrazovanjem. Treba placati racune i jesti.



Što se tiče sreće, kakve to veze uopšte ima sa ovom raspravom? Ima budala koje ne znaju ni gde im je dupe, ni gde glava, a koje su savršeno srećne. To nema nikakve veze sa poslom.



Ima veze, ima veze sa tvojom nabusitoscu i osudom ljudi u Srbiji koji sede za kasom a ne traze posao u struci na drugoj strani sveta kao ti. Mozda ti ljudi ne vide sebe negde u belom svetu, zele da zive u zemlji u kojoj su rodjeni i srecni su zbog toga sto su ovde sa porodicom i prijateljima. Uostalom i ja sam napisao da samo posao ne cini srecnog coveka, ta kasirka moze biti srecnija i zadovoljnija zivotom od gastosa koji ide za dobro placenim poslovima cak na drugu stranu sveta. Ne vidim sta ti je tu sporno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 00:24 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Pa sad si tu svašta ubacio, ali nijedna škola ne čini inženjera. Škola daje samo osnovna znanja. Zanat se uči praksom. I to te niko neće posaditi pored sebe i reći kao malom detetu: "Gledaj", nego se zanat, jelte, krade. To što neko ima diplomu ovog ili onog fakulteta samo po sebi ne znači ama baš ništa.


Ovo sve stoji, princi, i ima tu sigurno i kukumavčenja i prenemaganja kod našeg čoveka, samo si možda zaboravio da se ovde priča o Srbiji, gde posla sad nema ni za ljude za diplomom i radnim iskustvom, a kamo li za neke intern-e, koji bi se tako pozicionirali, da dobiju bilo kakvo zaposlenje, pa da onda tek nauče posao za koji su se školovali. Lako je kad nakupiš 15, 20 godina radnog iskustva da se kurčiš (kurčimo) kako možemo da nađemo posao manjeviše bilo gde, dok su tamo u Srbiji svi neradnici i mamine maze.

Sine, jel mi dobro ide ova antidrugosrbijanština, a?

Nevezano sa ovim, samo da opišem jednu potresnu scenu sa kraja mog faksa, koja mi se urezala u sećanje. To je bila 1995. ETF je, na kraju godine dodeljivao nekakave diplome svojim najboljim studentima. Svečanost u holu, tamo na onom stepeništu između vas i nas. Skupilo se tu naroda, studenti, profani, Srbijanka, asistenti, tetkice. I neki tamo spiker kreće da čita imena i prezimena dobitnika te neke leve nagrade. I kako pročita koje ime, odjekne aplauz, ali po nagradu ne izađe niko, ili izađe roditelj ili brat/sestra dobitnika. Sve do jednog sa tog spiska. Jer svi ti najbolji su, razume se, još godinu pre ispolagali TOEFL i GRE (u Budimpešti) i već bili po kojekavim Amerikama i Evropama. To je primer dobrog planiranja budućnosti od strane naših budućih inženjera.



blogovatelj blogovatelj 02:23 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Zanimljivo mi je i to da se niko nije osvrnuo na čoveka koji je odmah sve ukapirao iako slabo govori srpski i reagovao ljudski.


Mnogi ne žele da vide tog čoveka. Jer onda mirotočivost i blagost naciona kojem pripadamo može da se dovede u pitanje.
Saće Pajić da me tapše po ramenu, jedno troje njih da mi iskontrira, pa će onda da dobiju brdo preporuka.
blogovatelj blogovatelj 02:31 13.08.2016

Re: Drugar'ce

To je bila 1995. ETF je, na kraju godine dodeljivao nekakave diplome svojim najboljim studentima. Svečanost u holu, tamo na onom stepeništu između vas i nas. Skupilo se tu naroda, studenti, profani, Srbijanka, asistenti, tetkice. I neki tamo spiker kreće da čita imena i prezimena dobitnika te neke leve nagrade. I kako pročita koje ime, odjekne aplauz, ali po nagradu ne izađe niko, ili izađe roditelj ili brat/sestra dobitnika.


1992, 1993. i 1994. je sa elektrotehnike u NS odlazio po jedan profesor ili asistent nedeljno. Kad nekog ne sretneš desetak dana prvo što ti padne na pamet je da je taj neko u inostranstvu.
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:40 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Saće Pajić da me tapše po ramenu,


A jel taj pomenuti strani dobročinitelj imao trista kila i bio odeven u američku zastavu?
Ako nije, onda ništa.


narcis narcis 02:47 13.08.2016

Re: Drugar'ce

srdjan.pajic
Saće Pajić da me tapše po ramenu,


A jel taj pomenuti strani dobročinitelj imao trista kila i bio odeven u američku zastavu?
Ako nije, onda ništa.



cenim afrikanac ili azijat, onako po naglasku
nego kad već spominješ težinu gde si ti u tome, el si duplirao svoju masu u odnosu na onu sa kojom si došo, primetio sam da to ide pod ruku sa prelaskom na američansko državljanstvo
srdjan.pajic srdjan.pajic 02:48 13.08.2016

Re: Drugar'ce

blogovatelj


1992, 1993. i 1994. je sa elektrotehnike u NS odlazio po jedan profesor ili asistent nedeljno. Kad nekog ne sretneš desetak dana prvo što ti padne na pamet je da je taj neko u inostranstvu.


Nama je deveset prve poginuo asistent na ratištu u Hrvatskoj, bila umrlica na oglasnoj tabli. Mene mobilisalo pre napada, to jest, oslobađanja Vukovara, ali sam išao da se svađam u vojni odsek, i izvukao se na lošu narav i ispitni rok. A moj odličan ortak je završio u ludari, odlepio nakon što je tamo po Slavoniji bio artiljerijski izviđač, pa je video rat izbliza.
8c_competizione 8c_competizione 06:15 13.08.2016

Re: Drugar'ce

zilikaka
E,sad, umesto da se svadjamo, to bi rešila jednonedeljna akcija saobraćajne policije.


da izvines, nema vajde od te policije za te suicidne kvazi-ekoloske morone

samo ovo pomaze

tsunade tsunade 08:51 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Glavno su svetlo, fini stolovi, tiha muzika, fina atmosfera, lep pogled i "flirting" keša. Tako je, bar, u Londonu. U Beogradu uglavnom sistem Taško Načić iz Radovana.


aha. u americi sam to doživela, pita me šta volim, da li sam na nešto alergična, za šta sam raspoložena, odakle sam... onda ti nešto preporuči. ti baš to naravno hoćeš... potroši malo tvog i svog vremena na te slatke priče i svima dobro.
tetkino tetkino 09:24 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Sportski savez osoba sa invalidetom Beograda daje sve od sebe da klinci budu prisutni na svim sportskim dogadjajima koji se desavaju u Beogradu.

Klubovi, reprezentacija, svi mogući sportovi, domaća, medjunarodna i revijalna takmičenja... - za sve se trude da ozbede karte... za dzaba nije znaci ni do prilike ni do para.

Imaju i gomilu programa na Adi - razni sportovi, plivanje na bar tri lokacije, stoni tenis... - i tako preko cele godine

Cega nemaju - ljudi. Nije lako biti roditelj/staratelj deteta/osobe sa posebnim potrebama, ali tužno je kad ti trener futsal reprezentacije odredi termin subotom za najmladje klince - 1-4 razred, gde su svi dobrodosli i pojavi se njih troje. Jasno je da oni nisu mogli doci sami, znaci medju roditeljima nije postojao nikakav interes da oni budu tu.

Sport je odlican nacin da se ljudi upoznaju, druze, fizicki i mentalno razmrdaju.
Mi to izgleda generalno ne razumemo ni sebe radi, ni dece radi.

Mnogi roditelji imaju problem odvajanja - ne dozvoljavaju deci da idu bilo gde, pa makar to bio jednodnevni izlet - sami. O takmicenjima u inostranstvu tek nema govora. Vrlo cesto ide veci broj onih koji ce da brinu o takmicerima, nego takmicara.
Jasno je meni da oni misle najbolje, ali to je skrivena poruka - ni zasta nisi sposoban, ne smes nigde sam, ako probas bez mame propasces, pojesce te mrak. I onda se cude sto su deca asocijalna i niskog samopouzdanja...

Svi su pod tolikim pritiskom da moraju da vode racuna o njima, da ne vide da i oni imaju potrebu da vode racuna o nekom drugom. Dok im se ne dozvoli da probaju, nece ni oni sami znati za sta su sposobni.

Nema ni onog momenta samoorganizovanja - ajd ti vodi klince na bazen ponedeljkom, ja cu sredom, neko treci ce petkom... - pa da oni budu sretni, a nama da bude lakse

Kako ce ljudi da nauce da postoje drugaciji ljudi ako je svima koji o njima brinu (a to ukljucuje i porodicu ali i ucitelje, profesore, defektologe...) lakse da oni budu u kuci i da budu mirni - pa nek bleje u tv ili komp 24 h...

Inace

III Međunarodne sportske igre osoba sa invaliditetom Beograd open 2016, Sportovi: sedeća odbojka, stoni tenis, atletika, goalball, košarka u kolicima, fudbal za gluve, plivanje, parabiciklizam, šah. Prijave su do 1.septembra.
Prijave na mejl office@sosib.rs, jelena.radivojevic@sosib.rs

Traze i ucesnike i volontere - pa ko je zainteresovan nek dodje, ako nista za promenu moze da bude na mestu gde svi zrace pozitivnom enrgijom - i ucesnici a i ti divni mladi ljudi koji rade sa njima.
natasavb natasavb 10:03 13.08.2016

Re: Drugar'ce

III Međunarodne sportske igre osoba sa invaliditetom Beograd open 2016, Sportovi: sedeća odbojka, stoni tenis, atletika, goalball, košarka u kolicima, fudbal za gluve, plivanje, parabiciklizam, šah. Prijave su do 1.septembra.
Prijave na mejl office@sosib.rs, jelena.radivojevic@sosib.rs

Traze i ucesnike i volontere - pa ko je zainteresovan nek dodje, ako nista za promenu moze da bude na mestu gde svi zrace pozitivnom enrgijom - i ucesnici a i ti divni mladi ljudi koji rade sa njima.



Hvala za info.:)

Rado ćemo doći da navijamo, a ko zna, možda ima neki sport u kome bi Aleksa mogao i kao učesnik da se oproba. Mnogo voli da vozi bicikl, i u tome je veoma spretan i brz, a od skoro je počeo i da trči sa mnom.

Sport je veoma važan za svu decu, a mislim za decu sa teškoćama pogotovo.
Aleksa nešto više od godinu dana odlazi 2-3 puta sedmično u teretanu i primetila sam da je od kako je počeo sa tim mnogo samostalniji i nekako svesniji svog tela, a samim tim i sebe.
Tamo odlazi sa trenerom, sa kojim povremeno vozi i bajs, što je još jedan novi vid socijalnog života za njega, a i kako je teretana u našem bloku, upoznao je i neke momke iz kraja, a i oni njega.
Sad je Aleksa njihov drugar iz teretane, a ne tamo neki čudni klinac iz kraja.
princi princi 12:02 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Gledaj, ni mi u Srbiji nismo bas tolike budale pa da ne znamo ovo sto si napisao. Ali ti pravis gresku u koracima u startu, masinski inzenjer koji nema vise nijednu fabriku u Srbiji gde se proizvode motori jednostavno nema gde da izuci zanat, isti slucaj je sa hemijskim inzenjerima u baznoj hemiji, poljoprivredni inzenjeri koji su sa 24 izadju sa faksa imaju vrlo malo sanse da se zaposle ako vec na birou ima stotine njihovih starijih kolega. Jednostavno ako si nezaposlen ne mozes da ucis zanat, ako ne znas zanat tesko ces se zaposliti, spirala iz koje tesko ima izlaza pa ces zato cesto naci nekog sa fakultetskom diplomom da radi posao koji nema veze sa njegovim obrazovanjem. Treba placati racune i jesti.

Pa, ok, ako Srbiji ne trebaju inženjeri, onda čovek treba da odluči šta mu je važnije: da li da bude Srbin ili da bude mašinski/hemijski/građevinski inženjer. Kao što rekoh, to što je neko završio ovu ili onu školu ga nikako ne čini inženjerom. Za dobrog inženjera je, pored solidne škole i tone pročitanih knjiga i papira, potrebno i bar 15 do 20 godina praktičnog iskustva. Tako da čovek, ako izabere da bude Srbin, treba da zaboravi na to svoje umišljeno inženjerstvo stečeno nekom diplomicom i gleda kako da na neki drugi način plaća račune, a ne da kuka kako nema posla. Škola je jedno, život sasvim nešto drugo. Znam da nije ništa mudro, ali se baš zato uvek iznova čudim kad vidim da ljudima to nije jasno.
Davie Davie 12:36 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Tako da čovek, ako izabere da bude Srbin, treba da zaboravi na to svoje umišljeno inženjerstvo stečeno nekom diplomicom i gleda kako da na neki drugi način plaća račune, a ne da kuka kako nema posla. Škola je jedno, život sasvim nešto drugo. Znam da nije ništa mudro, ali se baš zato uvek iznova čudim kad vidim da ljudima to nije jasno.


OK, ali ti si se par desetina postova gore zgrazavao kasirkama koje su u 13 ili 14 godina sarale okolo a nisu mislile o svojoj buducnosti pa kad ti je kao potpunom strancu o zbivanjima u otadzbini predoceno da medju tim kasirkama i veliki broj njih sa diplomicima u rangu tvoje, onda si poceo pricu o nesposobnim i lenjim ljudima koje mrzi da traze posao.

Na to tvoje vrednosno vrludanje samo jos jednom imam da kazem, mozda su te kasirke daleko srecnije od tebe, mozda su uvidele da jurnjava za placenim poslom u struci negde u picki materinoj nije vredna zrtve onoga sto imaju. Oni su odlucili, sto ti kazes, da budu Srbi, ti si odlucio da budes gastarbajter, svako je kovac svoje srece.

Prijatno.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:42 13.08.2016

Re: Drugar'ce

natasavb
Њој и није тражена чаша воде и коцка шећера као нека прва помоћ, на шта би можда друкчије реаговала, већ је тражено нешто што она продаје.


Da, ali joj nije traženo besplatno ili da ona plati iz svog džepa, nego da proda, što u blogu lepo piše, za one koji hoće da čitaju, a ne učitavaju.

Нисам ништа учитавала, али размишљам о овом догађају из угла комуникације. Ми не знамо шта је продавачица разумела и не знамо како би она препричала ту сцену из пекаре. Као што рекох, можда жена није најбистријa (а то је најбројнија група са посебним потребама за коју постоји најмање разумевања).

Зато је кључно да порука буде јасна и вероватно би прича била друкчија да је тражена чаша воде и шећер и да би неспоразум, а верујем да се радило о неспоразуму, био избегнут.

Свако разуме ову ситуацију: пролазници је позлило и она у првој радњи тражи чашу воде и шећер, као помоћ, а не као робу. Продавачици би било јасно о чему се ради, помогла би (или не би), па бисмо могли да говоримо о њеној људскости (или недостатку исте).

Она ту лимунаду (робу) продаје, и продаје је по неким правилима која није сама смислила, а којих мора да се придржава.

Неко је споменуо фискални рачун. Ја сам се сетила случаја од пре две или три године са једног београдског киоска са виршлама. Продавачица се касно увече припремала да затвори и закључала је касу. Тада се појављује жена и моли је да јој прода виршлу, што продавачица одбија пошто не може да изда рачун, а не може да прода без рачуна. Онда жена крене са причом како су друге радње затворене, нема хране у кући, а и, већ пословично дете је болесно, и продавачица да виршлу и узме новац. У том тренутку купац, вук у јагњећој кожи, т.ј. тржишна инспекторка, напише казну, а колико се сећам, било је дискусија на тему да ли инспектор сме да активно наговара продавца да прекрши закон, па да га онда казни због прекршаја на који га је наговорио.

Мислим да је овде занемарен и други важан аспект кога образована, средња класа често није ни свесна: што је неко ниже на лествици, задата правила која за њега важе су крућа, а флексибилности мање.

Комбинација тих споља наметнутих крутих правила и природног ограничења особе заиста може да буде иритирајућа, али нажалост, то не можемо променити, већ морамо прихватити да смо сви различити.

Право питање је како можемо боље да комуницирамо.

Мислим да је кључно покушати да ствари видимо из перспективе друге особе, да поруку прилагодимо примаоцу и да учинимо све да она буде јасна.
Vadim pare i molim da mi što pre daju jednu čašu koja je šezdeset dinara. Usput govorim da mi je loše i da mi je pao šećer. Žena mi sipa limunadu koju popijem u sekundi, ali osećam da mi treba još. Pružim joj onih preostalih četrdest dinara I zamolim za još pola čaše, govoreći da nemam više para kod sebe.
Pola čaše limunade bi bilo 30, ako je puna 60, dakle, ja sam joj davala i 10 dinara više.

Ово је мало ван теме, али мислим да ако немаш пиће у конзерви, боље је држати се шећера и воде јер знаш тачно колико си унела. За ту лимунаду се не зна чиме је заслађена (оним што је јефтиније, шећер или заслађивач), а питање је да ли зна и продавачица. Ако се радило о шећеру, у једној чаши има 25-35 грама.
Zanimljivo mi je i to da se niko nije osvrnuo na čoveka koji je odmah sve ukapirao iako slabo govori srpski i reagovao ljudski.

Он је ту споредан лик и скоро случајни доброчинитељ. Могуће да је схватио здравствену потребу, а можда и није, али је свакако схватио да је зафалило 20 динара.

Генерално, моје искуство је да људи хоће да додају кад некоме зафали сића у радњи. (Пре неку недељу сам свратила у радњицу коју држе Индуси и налетела на црнца како преговара око цене једне флаше пива. Сусрет два света, цврчка и мрава. Додала сам колико је требало, црнац је већ био надуван и дирљиво упоран против непопустљивог и надрканог Индуса.)

Ја нисам спомињала заборављену таблету. Разумем ситуацију да нешто носимо увек, а једном заборавимо. Ми сви треба да нађемо меру између хипохондричног опреза и преузимања непотребног ризика и имам најискреније дивљење за твоје трчање. Само настави!
tsunade tsunade 12:42 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Mnogi ne žele da vide tog čoveka. Jer onda mirotočivost i blagost naciona kojem pripadamo može da se dovede u pitanje.




kako te obožavam
princi princi 12:47 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Nikako da ti objasnim da sam ja, moja lična sudbina (pa i sreća) i ovde a i inače, potpuno irelevantni i nevažni. Pokušavam da pričam o fenomenima, opštim stvarima koje mogu poslužiti drugim ljudima a ti stalno ideš u neke klizeće startove i lična prepucavanja i izdrkavanja. I sav tako srećan, veseo i pun sebe i pozitivne energije. Pošto je vreme neobnovljivi resurs, ja nikako nemam nameru da se s tobom nadgornjavam. Ostaj mi tako veseo i razdragan u svom srbisanju, a ja ću već nekako snaći sa ovom tugom i čemerom koji me spopada u mom "gastarbajterisanju" (čoveče, kakav mindset, :))))).
Davie Davie 13:06 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Он је ту споредан лик и скоро случајни доброчинитељ. Могуће да је схватио здравствену потребу, а можда и није, али је свакако схватио да је зафалило 20 динара.

Генерално, моје искуство је да људи хоће да додају кад некоме зафали сића у радњи. (Пре неку недељу сам свратила у радњицу коју држе Индуси и налетела на црнца како преговара око цене једне флаше пива. Сусрет два света, цврчка и мрава. Додала сам колико је требало, црнац је већ био надуван и дирљиво упоран против непопустљивог и надрканог Индуса.)


Cesto na kasi u lokalnoj samoposluzi nalecem na situaciju da penzioneri broje sicu i da im zafali tih par desetina ili stotinak dinara, verovatno se negde preracunaju ili ne vide dobro cenu pa tek na kasi otkriju da nemaju dovoljno novca za ono sto su naumili da kupe. Onda nastaje ona mucna scena, kasirka oduzima jedan po jedan artikal da bi dosla do potrebne cifre a penzioner se razmislja bez cega taj dan moze i donosi za njega tu tesku odluku sta da kasirka izbaci.

Par puta sam pogodjen tim dogadjanjima zeleo da ispadnem velikodusan, nudio sam tih stotinak dinara koji fale i dozivljavao da budem uctivo odbijen. Posle toga sam se osecao jos gore, kao govno rekao bih, tih starih ljudi mi je bas zao, uvek pomislim na svoje roditelje i da i oni nekad mogu doci u takvu stuaciju.
blogovatelj blogovatelj 15:16 13.08.2016

Re: Drugar'ce

mozda su uvidele da jurnjava za placenim poslom u struci negde u picki materinoj nije vredna zrtve onoga sto imaju.


Misliš - nemaju Kanađani dušu ko Srbi?
O tome baš i jeste ovaj blog. Ne prekidaj pisanje.
Davie Davie 17:06 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Misliš - nemaju Kanađani dušu ko Srbi?
O tome baš i jeste ovaj blog. Ne prekidaj pisanje.

Ko je spominjao dusu vas Kanadjana? Neverovatno je kako vi mislite da se i nas svet vrti oko vas, znas vecini nas ovde je totalno irelevantno sta se desava i kako se zivi u vasoj novoj domovini.

Samo kazem i da ljudi u Srbiji mogu biti srecni, cak iako nemaju novca i cak iako rade neke poslove za koje se nisu skolovali. Nekako mi u glavi da je nekim gastarbajterima to tesko da pojme, tesko im je da prihvate da ta neka imaginarna kasirka ima pravo da bude srecna u zivotu iako je po njihovim merilima ona nesposobna osoba, iako radi minoran posao, iako zivi i radi u zemlji iz koje su pobegli i koje se ti toliko grozis.

Uzgred, koji moj ti dolazis na ovaj blog ako svaki ama bas svaki put seres po ovoj zemlji i po ljudima koji ovde zive? Sadomazo? Da se ubedis da si u pravu sto se tice zivotnih odluka? Ili samo da ubijes prazninu u slobodnom vremenu?


srdjan.pajic srdjan.pajic 17:22 13.08.2016

Re: Drugar'ce

el si duplirao svoju masu


I masu i definiciju.
urbana_gerila urbana_gerila 17:28 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Davie
Uzgred, koji moj ti dolazis na ovaj blog ako svaki ama bas svaki put seres po ovoj zemlji i po ljudima koji ovde zive? Sadomazo? Da se ubedis da si u pravu sto se tice zivotnih odluka? Ili samo da ubijes prazninu u slobodnom vremenu?



jbt, ti stvarno ne kapiraš koliko je ta kanada inkluzivno obećana zemlja.

blogodavitelj je stručnu podršku dobio još u avionu.
Davie Davie 17:37 13.08.2016

Re: Drugar'ce


jbt, ti stvarno ne kapiraš koliko je ta kanada inkluzivno obećana zemlja.

blogodavitelj je stručnu podršku dobio još u avionu.


Ne kapiram stvarno, nije to moj centar sveta. Ali znam neke ljude koji su tamo i koji imaju poprilicno drugojaciji zivotni stav od nasih blogera iz Kanade.
urbana_gerila urbana_gerila 17:45 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Davie
Ali znam neke ljude koji su tamo i koji imaju poprilicno drugojaciji zivotni stav od nasih blogera iz Kanade.



imati drugačiji stav od blogosmaratelja je pitanje elementarnog zdravog razuma, sučim geografija nema blage veze.
Davie Davie 17:48 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Negde i nekad sam propustio razloge vase medjusobne ljubavi
urbana_gerila urbana_gerila 17:58 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Davie
Negde i nekad sam propustio razloge vase medjusobne ljubavi


zar nije očigledno da mu zavidim na britkoj pameti?
Davie Davie 18:10 13.08.2016

Re: Drugar'ce

zar nije očigledno da mu zavidim na britkoj pameti?


Ja mislio da je u pitanju zavist na sholde, ali hajde.

Ma meni je pun rasplodni organ gastosa koji dodju ovde i seru kako smo mi ovde glupi, primitivni i zaostali neradnici, pride zivotno nesposobni. Imam par njih uzivo koji su u istom tom fazonu (srecom njih je manje), dodju tih 20.tak dana na godisnji odmor u Srbiju, sednemo i odmah pocinje prica kako je ovde sve crno, kako oni ovde ne bi mogli da zive. Halo prijatelju, ti vec ne zivis ovde, dolazis ti nama u goste, ne mi tebi, ja tebi u tvojoj kuci ne pljujem po podu. I onda se cude kad sledeci put dodju u Srbiju sto ih ljudi izbegavaju.
blogovatelj blogovatelj 20:24 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Uzgred, koji moj ti dolazis na ovaj blog ako svaki ama bas svaki put seres po ovoj zemlji i po ljudima koji ovde zive? Sadomazo? Da se ubedis da si u pravu sto se tice zivotnih odluka? Ili samo da ubijes prazninu u slobodnom vremenu?


1. Što to tebe nešto mnogo boli q zašto ja dolazim ovde? Puno razloga ima, jedan je svakako dosada, a jedan je i da malo drkam kretene poput tebe.
2. Ne serem svaki put po "ovoj zemlji" a i da serem, što to tebe nešto boli q ako ja to radim? Srbija je moja zemlja. Dakle, fafaj ga i što se ovoga tiče.
3. Ne ubeđujem se ja u ispravnost svojih postupaka, ubeđuju me blogeri kroz svoja pisanja, nekada svesno, nekada slučajno.
blogovatelj blogovatelj 20:25 13.08.2016

Re: Drugar'ce

blogodavitelj je stručnu podršku dobio još u avionu.


Na blogu se sve zaorilo,
Stiglo nam je Urbano Gorilo.
blogovatelj blogovatelj 20:28 13.08.2016

Re: Drugar'ce

Ma meni je pun rasplodni organ gastosa koji dodju ovde i seru kako smo mi ovde glupi,


Pazi, ja nikada, ali nikada, to nisam rekao u množini.
Ali za jedninu da. Mislim da si neopevani glupan. Razlog tome je jednostavan. Čim si se pronašao pozvanim da ti kao jedinka braniš kolektivitet srpskog naroda i to pazi gde - na blogu, i to pazi od koga - od mene, to znači da baš ne odišeš bistroćom.
Lionsgate Lionsgate 00:27 14.08.2016

Re: Drugar'ce

Prijateljska rasprava
emsiemsi emsiemsi 08:07 14.08.2016

Re: Drugar'ce

Davie
Misliš - nemaju Kanađani dušu ko Srbi?
O tome baš i jeste ovaj blog. Ne prekidaj pisanje.

Ko je spominjao dusu vas Kanadjana? Neverovatno je kako vi mislite da se i nas svet vrti oko vas, znas vecini nas ovde je totalno irelevantno sta se desava i kako se zivi u vasoj novoj domovini.

Samo kazem i da ljudi u Srbiji mogu biti srecni, cak iako nemaju novca i cak iako rade neke poslove za koje se nisu skolovali. Nekako mi u glavi da je nekim gastarbajterima to tesko da pojme, tesko im je da prihvate da ta neka imaginarna kasirka ima pravo da bude srecna u zivotu iako je po njihovim merilima ona nesposobna osoba, iako radi minoran posao, iako zivi i radi u zemlji iz koje su pobegli i koje se ti toliko grozis.

Uzgred, koji moj ti dolazis na ovaj blog ako svaki ama bas svaki put seres po ovoj zemlji i po ljudima koji ovde zive? Sadomazo? Da se ubedis da si u pravu sto se tice zivotnih odluka? Ili samo da ubijes prazninu u slobodnom vremenu?



Ниси у праву за ово болдовано - о осталоме не бих.
Свако има право да долази на овај блог из само њему знаних разлога.
Посебно се то односи на наше људе у расејању - они највише.
Њихов боравак овде је једна од спона која њих везује са матицом, али и нас са њима. Ово је њихов завичај - и увек ће бити.
Успут --- природно је да се они који су отишли непрестано преиспитују и траже потврду за своју одлуку да оду. Природно је да као делимичну конфирмацију (неки од њих) постижу тиме гледајући сву штрокавост из које су отишли.
Успут 2 --- природно је и да ми који смо остали (понекада) кажемо - ма они су били кукавице па су побегли, ми смо бољи од њих, шта они нама попују ...
Све је то природно. Но, поред свега, оно што јесте најважније (мени, а надам се и многима другима) је да су они наши, а и ми њихови.
Ја се надам да наши тамо никада неће прекинути везу са нама овамо - и обратно. Надам се да ће, ипак, једнога дана смер наших путовања бити промењен - и да ће се наши почети враћати кући, не због тога што тамо нису успели, него због тога што би им код куће могло бити боље.
Надам се да ће већина нас овде превладати своје сујете и схватити да су нам наши тамо готово једино право богатство.
emsiemsi emsiemsi 08:07 14.08.2016

Re: Drugar'ce

Lionsgate
Prijateljska rasprava

Норамлно !
Како и доликује - достојанствено, човечански, ...
emsiemsi emsiemsi 08:10 14.08.2016

Re: Drugar'ce

principessa_etrusca
natasavb
Њој и није тражена чаша воде и коцка шећера као нека прва помоћ, на шта би можда друкчије реаговала, већ је тражено нешто што она продаје.


Da, ali joj nije traženo besplatno ili da ona plati iz svog džepa, nego da proda, što u blogu lepo piše, za one koji hoće da čitaju, a ne učitavaju.

Нисам ништа учитавала, али размишљам о овом догађају из угла комуникације. Ми не знамо шта је продавачица разумела и не знамо како би она препричала ту сцену из пекаре. Као што рекох, можда жена није најбистријa (а то је најбројнија група са посебним потребама за коју постоји најмање разумевања).

Зато је кључно да порука буде јасна и вероватно би прича била друкчија да је тражена чаша воде и шећер и да би неспоразум, а верујем да се радило о неспоразуму, био избегнут.

Свако разуме ову ситуацију: пролазници је позлило и она у првој радњи тражи чашу воде и шећер, као помоћ, а не као робу. Продавачици би било јасно о чему се ради, помогла би (или не би), па бисмо могли да говоримо о њеној људскости (или недостатку исте).

Она ту лимунаду (робу) продаје, и продаје је по неким правилима која није сама смислила, а којих мора да се придржава.

Неко је споменуо фискални рачун. Ја сам се сетила случаја од пре две или три године са једног београдског киоска са виршлама. Продавачица се касно увече припремала да затвори и закључала је касу. Тада се појављује жена и моли је да јој прода виршлу, што продавачица одбија пошто не може да изда рачун, а не може да прода без рачуна. Онда жена крене са причом како су друге радње затворене, нема хране у кући, а и, већ пословично дете је болесно, и продавачица да виршлу и узме новац. У том тренутку купац, вук у јагњећој кожи, т.ј. тржишна инспекторка, напише казну, а колико се сећам, било је дискусија на тему да ли инспектор сме да активно наговара продавца да прекрши закон, па да га онда казни због прекршаја на који га је наговорио.

Мислим да је овде занемарен и други важан аспект кога образована, средња класа често није ни свесна: што је неко ниже на лествици, задата правила која за њега важе су крућа, а флексибилности мање.

Комбинација тих споља наметнутих крутих правила и природног ограничења особе заиста може да буде иритирајућа, али нажалост, то не можемо променити, већ морамо прихватити да смо сви различити.

Право питање је како можемо боље да комуницирамо.

Мислим да је кључно покушати да ствари видимо из перспективе друге особе, да поруку прилагодимо примаоцу и да учинимо све да она буде јасна.
Vadim pare i molim da mi što pre daju jednu čašu koja je šezdeset dinara. Usput govorim da mi je loše i da mi je pao šećer. Žena mi sipa limunadu koju popijem u sekundi, ali osećam da mi treba još. Pružim joj onih preostalih četrdest dinara I zamolim za još pola čaše, govoreći da nemam više para kod sebe.
Pola čaše limunade bi bilo 30, ako je puna 60, dakle, ja sam joj davala i 10 dinara više.

Ово је мало ван теме, али мислим да ако немаш пиће у конзерви, боље је држати се шећера и воде јер знаш тачно колико си унела. За ту лимунаду се не зна чиме је заслађена (оним што је јефтиније, шећер или заслађивач), а питање је да ли зна и продавачица. Ако се радило о шећеру, у једној чаши има 25-35 грама.
Zanimljivo mi je i to da se niko nije osvrnuo na čoveka koji je odmah sve ukapirao iako slabo govori srpski i reagovao ljudski.

Он је ту споредан лик и скоро случајни доброчинитељ. Могуће да је схватио здравствену потребу, а можда и није, али је свакако схватио да је зафалило 20 динара.

Генерално, моје искуство је да људи хоће да додају кад некоме зафали сића у радњи. (Пре неку недељу сам свратила у радњицу коју држе Индуси и налетела на црнца како преговара око цене једне флаше пива. Сусрет два света, цврчка и мрава. Додала сам колико је требало, црнац је већ био надуван и дирљиво упоран против непопустљивог и надрканог Индуса.)

Ја нисам спомињала заборављену таблету. Разумем ситуацију да нешто носимо увек, а једном заборавимо. Ми сви треба да нађемо меру између хипохондричног опреза и преузимања непотребног ризика и имам најискреније дивљење за твоје трчање. Само настави!

Тако је говорила Принципесса !
maminka maminka 11:00 12.08.2016

Ode civilizacija u p.m.

Odlicna tema... Nazalost, sve tacno. Ode civilizacja u p.m.,a mi zajedno sa njom. Opravdanja nema. Tolerancija izgleda vise ne postoji. Postajemo sve sebicniji i losiji. Pokusavamo da se opravdamo nedostatkom posla, para, ali nam ne ide... Citam komentare i cudim se... neko opravdava radnicu koja nije htela da proda pola case limunade, mozda ce ostati bez posla???!!! Nije mogla da od svojih para doda 20din i sipa casu limunade? Nije mogla da da celih 60din. za casu jebene limunade???!!! Nije imala kod sebe 60din.??? Ok, zapise i plati gazdi sutra, prekosutra... Dobila bi otkaz zbog case limunade???!!! Uhhhh, besna sam kad ovako nesto procitam, a u poslednjih par meseci slusam sve vise ovakvih prica... Tuzno!
mariopan mariopan 11:10 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Dobro, niko da pita Natašu zašto sa sobom ne nosi neki sokić ili bilo šta kada već zna da joj to može zatrebati?
Zar nije neodgovorno poći van kuće bez onoga što bi moglo da zatreba a život znači?

Recimo, ja moram da koristim berodual pumpicu, ako mi zatreba, i zato nikad ne izlazim iz kuće dok ne proverm da li mi je u tešni, džepu...

Ljudi uvek provere da li im je mobilni u tašni, džepu...a lekove i slične stvari očekuju da neko drugi ima za njih? Šta da se našla na pustom delu staze gde nema pekare ni kafića, ili su zatvoreni...ko bi joj tu pomogao?
maminka maminka 11:22 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Boze mili... Ajde sad da pitamo, zasto Natasa uopste trci kad ima secer, zasto izlazi iz kuce, kad joj moze biti lose??? Zasto nije ponela sa sobom nesto??? Jednostavno, mozda je zena zaboravila, ali nije ovde stvar u tome... Ili ja nisam ukapirala, ili vi? Ovde je valjda rec o suosecajnosti za druge ljude, o brizi... o svemu, samo ne o tome, zasto Natasa nije ponela nesto sa sobom. Sta ce se desiti ako vi zaboravite pumpicu jednog dana, a zatreba vam? Da li to znaci da svi treba da se sklonimo od vas, a vama ne daj boze pozli???
mariopan mariopan 11:30 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

maminka
Boze mili... Ajde sad da pitamo, zasto Natasa uopste trci kad ima secer, zasto izlazi iz kuce, kad joj moze biti lose??? Zasto nije ponela sa sobom nesto??? Jednostavno, mozda je zena zaboravila, ali nije ovde stvar u tome... Ili ja nisam ukapirala, ili vi? Ovde je valjda rec o suosecajnosti za druge ljude, o brizi... o svemu, samo ne o tome, zasto Natasa nije ponela nesto sa sobom. Sta ce se desiti ako vi zaboravite pumpicu jednog dana, a zatreba vam? Da li to znaci da svi treba da se sklonimo od vas, a vama ne daj boze pozli???


Možeš da karikiraš i lupetaš koliko hoćeš, moje pitanje je sasvim na mestu.

Ako očekuje odgovorno ponašanje od drugih mora i sama tako postupa, pre svega prema sebi, jer ima veliku odgovornost prema Aleksi i njoj ne sme ništa nepredviđeno da se desi što bi je onemogućilo da se o njemu brine.

Ona to zna i verujem da uvek tako postupa, eto sada nije, i deo odgovornosti je i na njoj.

Inače Nataša ima sve moje simpatije i punu podršku, oduvek, pa nema potrebe da me ti opominješ šta smem a šta ne smem da je pitam.
principessa_etrusca principessa_etrusca 11:34 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Nije mogla da od svojih para doda 20din i sipa casu limunade? Nije mogla da da celih 60din. za casu jebene limunade???!!! Nije imala kod sebe 60din.??? Ok, zapise i plati gazdi sutra, prekosutra... Dobila bi otkaz zbog case limunade???!!! Uhhhh, besna sam kad ovako nesto procitam, a u poslednjih par meseci slusam sve vise ovakvih prica... Tuzno!


Ми не знамо њене околности.

Мала је вероватноћа да је она знала шта је хипогликемија, да је икада видела случај хипогликемије и још мања да је у џогерки препознала жену која је на ивици да јој треба медицинска помоћ. Ја бих пре помислила да се није снашла, него да је разумела о чему се ради, а није хтела да помогне.
deset_slukom deset_slukom 11:44 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

principessa_etrusca

Ми не знамо њене околности.

Мала је вероватноћа да је она знала шта је хипогликемија, да је икада видела случај хипогликемије и још мања да је у џогерки препознала жену која је на ивици да јој треба медицинска помоћ. Ја бих пре помислила да се није снашла, него да је разумела о чему се ради, а није хтела да помогне.


Znamo sve okolnosti:

Usput govorim da mi je loše i da mi je pao šećer.

vcucko vcucko 12:18 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

maminka
Boze mili... Ajde sad da pitamo, zasto Natasa uopste trci kad ima secer, zasto izlazi iz kuce, kad joj moze biti lose??? Zasto nije ponela sa sobom nesto??? Jednostavno, mozda je zena zaboravila, ali nije ovde stvar u tome... Ili ja nisam ukapirala, ili vi? Ovde je valjda rec o suosecajnosti za druge ljude, o brizi... o svemu, samo ne o tome, zasto Natasa nije ponela nesto sa sobom. Sta ce se desiti ako vi zaboravite pumpicu jednog dana, a zatreba vam? Da li to znaci da svi treba da se sklonimo od vas, a vama ne daj boze pozli???

Naravno da ne bi trebalo da se svi sklone. Isto tako, naravno da neko ko ima problem sa dijabetesom (ili bilo čime sličnom) ne sme da zaboravi to nešto, šta god, što može da mu/joj pomogne ako zatreba. Ali ne radi se o tome. Da krenemo po slikama iz osnovnog teksta:

Slika 1
Ko nikad nije radio na nečemu što se zove šalter-kasa-bilo šta od toga (naravno uz veliki protok gostiju-klijenata-mušterija), ne može da priča o tome, jer ne zna. Ne možeš, ama ne smeš da se upuštaš-udubljuješ-zainteresuješ. Ne zato što ti brane neka pravila, nego što će u kratkom roku da bude kvrc/fiju/zbogom pameti. Da ne razrađujem sad da dotična iz pekare verovatno ima platu jednu črvenu dnevno (ako ima) i 1-2 slobodna dana mesečno. I ako je gazda vidi da je iz svog džepa doplatila 20 dinara, vrlo je verovatno da će da kaže: super, ti imaš da čašćavaš, možeš ti ovaj mesec i bez plate, ili tako neku gadost. Tako da ova Vaša priča "zar nije mogla da doplati 20 dinara", bez uvrede, liči na onu o Mariji Antoaneti, hlebu i kolačima.

Slika 2
U pitanju je ambasada apsolutne svetske sile i najmoćnije zemlje sveta. Naravno je i očekivati je, da se na takvom mestu zna red, da postoji procedura za sve i da se nešto završi u razumnom roku i bez stresa. Obratite pažnju na reč procedura
- to je ono: Step 1=..., Step 2=... itd. Sledite žutu liniju.
Porediti to sa u svakom pogledu nedefinisanom teritorijom zvanom Republika Srbija? Besmisleno.

Slika 3
Ko god prođe gradom, mislim na malo dužu turu (ne baš samo do kioska i nazad), potpisujem da će imati bar jedan dovoljan povod dnevno da se posvađa, opsuje, čak ako je kraćih nerava i da se pobije. Ne samo zbog deteta sa posebnim potrebama. A slažem se da je je opisano u tekstu posebna fukarština. Samo hoću da kažem da bi dotična isto reagovala na bilo šta što joj se tog trenutka ne svidi. Znači da je ona tako vaspitana, da je idiot, jedan od xy njih, ali ne vidim da se iz toga može izvući neki poseban zaključak tipa: a-ha, Srbi maltretiraju decu sa posebnim potrebama. Tačno je da ne viđam takvu decu često, ali nikad (zaista nikad!) nisam video ni čuo da ih neko maltretira, da im se ruga i sl. Pre vidim da ljudi znaju da okrenu glavu, da ne gledaju, da im je neugodno jer ne znaju kako da se ponašaju... ukratko, ljudi se boje. A strah je jedna od osnovnih i najjačih ljudskih osobina, hteli to da priznamo ili ne.
maminka maminka 13:32 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Lupetas??? To govori o vasoj, a ne mojoj kulturi. Ja nisam rekla da vi lupetate. Vase pitanje nije na mestu, da ste malo bolje procitali tekst, zasto Natasa nije ponela nesto sa sobom, shvatili bi. Fino je zena napisala, da uvek sa sobom nosi tabletu dextrose, to vece je jednostavno zaboravila. Vama se nikad nije desilo da nesto zaboravite?! Zasto sad spominjete odgovornost prema sebi i Aleksi... Naravno da je zena odgovorna, prvenstveno prema sebi, a onda i prema Aleksi, zato i trci.
Da li Natasa ima vase simpatije, mene apsolutno ne interesuje, ja nisam rekla da vi ne smete da pitate, ono sto vam se pita. Ja sam prokomentarisala ono sto ste napisali, bez ruznih reci i tona, ovo je samo pozitivna rasprava, ne srdite se previse...
vcucko vcucko 13:40 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

maminka
Lupetas??? To govori o vasoj, a ne mojoj kulturi. Ja nisam rekla da vi lupetate. Vase pitanje nije na mestu, da ste malo bolje procitali tekst, zasto Natasa nije ponela nesto sa sobom, shvatili bi. Fino je zena napisala, da uvek sa sobom nosi tabletu dextrose, to vece je jednostavno zaboravila. Vama se nikad nije desilo da nesto zaboravite?! Zasto sad spominjete odgovornost prema sebi i Aleksi... Naravno da je zena odgovorna, prvenstveno prema sebi, a onda i prema Aleksi, zato i trci.
Da li Natasa ima vase simpatije, mene apsolutno ne interesuje, ja nisam rekla da vi ne smete da pitate, ono sto vam se pita. Ja sam prokomentarisala ono sto ste napisali, bez ruznih reci i tona, ovo je samo pozitivna rasprava, ne srdite se previse...

Bez uvrede, kome se Vi obraćate?
Ili bar citirajte pa odgovorite kako treba.
maminka maminka 14:14 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

vcucko
maminka
Lupetas??? To govori o vasoj, a ne mojoj kulturi. Ja nisam rekla da vi lupetate. Vase pitanje nije na mestu, da ste malo bolje procitali tekst, zasto Natasa nije ponela nesto sa sobom, shvatili bi. Fino je zena napisala, da uvek sa sobom nosi tabletu dextrose, to vece je jednostavno zaboravila. Vama se nikad nije desilo da nesto zaboravite?! Zasto sad spominjete odgovornost prema sebi i Aleksi... Naravno da je zena odgovorna, prvenstveno prema sebi, a onda i prema Aleksi, zato i trci.
Da li Natasa ima vase simpatije, mene apsolutno ne interesuje, ja nisam rekla da vi ne smete da pitate, ono sto vam se pita. Ja sam prokomentarisala ono sto ste napisali, bez ruznih reci i tona, ovo je samo pozitivna rasprava, ne srdite se previse...

Bez uvrede, kome se Vi obraćate?
Ili bar citirajte pa odgovorite kako treba.


Ja sam relativno nova na ovom blogu, pa se bas dobro i ne snalazim. Odgovor je bio za mariopan.
mariopan mariopan 14:21 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

maminka
Lupetas??? To govori o vasoj, a ne mojoj kulturi. Ja nisam rekla da vi lupetate. Vase pitanje nije na mestu, da ste malo bolje procitali tekst, zasto Natasa nije ponela nesto sa sobom, shvatili bi. Fino je zena napisala, da uvek sa sobom nosi tabletu dextrose, to vece je jednostavno zaboravila. Vama se nikad nije desilo da nesto zaboravite?! Zasto sad spominjete odgovornost prema sebi i Aleksi... Naravno da je zena odgovorna, prvenstveno prema sebi, a onda i prema Aleksi, zato i trci.
Da li Natasa ima vase simpatije, mene apsolutno ne interesuje, ja nisam rekla da vi ne smete da pitate, ono sto vam se pita. Ja sam prokomentarisala ono sto ste napisali, bez ruznih reci i tona, ovo je samo pozitivna rasprava, ne srdite se previse...

Ne srdim se uopšte, vaše je pisanje bilo u takvom tonu.

Nigde u mom komentaru na koji ste se osvrnuli ne možete naći ono što ste naređali i nakitili u vašem odgovoru, niti se to što vi "čitate" između redova može zaista pročitati u onome što ja pišem.
Davie Davie 15:49 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Ja sam relativno nova na ovom blogu, pa se bas dobro i ne snalazim.

Neko ko je 7 godina (od 10 koliko postoji) bloger nije relativno nov, pre relativno star
predatortz predatortz 15:53 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Davie
Ja sam relativno nova na ovom blogu, pa se bas dobro i ne snalazim.

Neko ko je 7 godina (od 10 koliko postoji) bloger nije relativno nov, pre relativno star


Sram te bilo! Ne postoji stara dama!
maminka maminka 16:14 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Davie
Ja sam relativno nova na ovom blogu, pa se bas dobro i ne snalazim.

Neko ko je 7 godina (od 10 koliko postoji) bloger nije relativno nov, pre relativno star



Godinam nisam bila na ovom blogu, ako ste mogli da vidite kad sam se prijavila na blog, mozete i da proverite koliko dugo nisam bila na istom. Slobodno. Pozdrav! :)
mariopan mariopan 16:25 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

maminka
Davie
Ja sam relativno nova na ovom blogu, pa se bas dobro i ne snalazim.

Neko ko je 7 godina (od 10 koliko postoji) bloger nije relativno nov, pre relativno star



Godinam nisam bila na ovom blogu, ako ste mogli da vidite kad sam se prijavila na blog, mozete i da proverite koliko dugo nisam bila na istom. Slobodno. Pozdrav! :)

Pa onda polako, ne đonom.

Prvo, mi ovde ne persiramo osim onima sa kojima se svađamo.

Drugo, upoznaj bar blogere, čitaj malo njihove komentare ili tekstove, upoznaj se sa tim kako misle, šta pišu, pa onda opleti, slobodno, ako vidiš da je neko stvarno sve ono što misliš da jeste?

I uvek malo prikoči, postoji mogućnost da nisi u pravu i da ne čitaš pravilno ono što je neko drugi napisao.

I meni se to dešavalo u početku dok nisam bolje upozanala većinu blogera.

Pozdrav i tebi.
maminka maminka 16:37 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

predatortz
Davie
Ja sam relativno nova na ovom blogu, pa se bas dobro i ne snalazim.

Neko ko je 7 godina (od 10 koliko postoji) bloger nije relativno nov, pre relativno star


Sram te bilo! Ne postoji stara dama!



:)
maminka maminka 17:58 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

mariopan
maminka
Davie
Ja sam relativno nova na ovom blogu, pa se bas dobro i ne snalazim.

Neko ko je 7 godina (od 10 koliko postoji) bloger nije relativno nov, pre relativno star



Godinam nisam bila na ovom blogu, ako ste mogli da vidite kad sam se prijavila na blog, mozete i da proverite koliko dugo nisam bila na istom. Slobodno. Pozdrav! :)

Pa onda polako, ne đonom.

Prvo, mi ovde ne persiramo osim onima sa kojima se svađamo.

Drugo, upoznaj bar blogere, čitaj malo njihove komentare ili tekstove, upoznaj se sa tim kako misle, šta pišu, pa onda opleti, slobodno, ako vidiš da je neko stvarno sve ono što misliš da jeste?

I uvek malo prikoči, postoji mogućnost da nisi u pravu i da ne čitaš pravilno ono što je neko drugi napisao.

I meni se to dešavalo u početku dok nisam bolje upozanala većinu blogera.

Pozdrav i tebi.



Prvo, apsolutno djonom nisam isla na vas.

Drugo, kako mogu da znam da se vi ovde ne persirate, udjem na b92 procitam s vremena na vreme nesto sto me interesuje i retko, ali bas retko se ukljucujem u raspravu.
Ovaj put to uradih, jednostavno me pogadjaju ovakve stvari.

Trece, zasto bih morala upoznavati blogere da bih komentarisala bilo ciju recenicu. Komentarisem taj stav, komentar koji je trenutno napisao.
Vi se, kao sto vidim, ovde svi poznajete, druzite, i samim tim imate pravo da komentarisete, a mi "novi" ili "stari" najbolje da cutimo, jer ne znamo pravila igre.

OK!

Samo jos da dodam,mozda nisam bila dovoljno jasna, moje misljenje je da cela situacija nema veze sa tim ko gde radi, koliku platu ima, cime se bavi, da li je direktor, doktor, cistacica, radnica u pekari ili pilot, da li vozac kamiona, salterski radnik, pisac ili moler, samo je pitanje - ko je kakav covek. Sve ostalo je samo pravdanje.

Uzdravlje i prijatno!

emsiemsi emsiemsi 20:57 12.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

maminka
Lupetas??? To govori o vasoj, a ne mojoj kulturi. Ja nisam rekla da vi lupetate. Vase pitanje nije na mestu, da ste malo bolje procitali tekst, zasto Natasa nije ponela nesto sa sobom, shvatili bi. Fino je zena napisala, da uvek sa sobom nosi tabletu dextrose, to vece je jednostavno zaboravila. Vama se nikad nije desilo da nesto zaboravite?! Zasto sad spominjete odgovornost prema sebi i Aleksi... Naravno da je zena odgovorna, prvenstveno prema sebi, a onda i prema Aleksi, zato i trci.
Da li Natasa ima vase simpatije, mene apsolutno ne interesuje, ja nisam rekla da vi ne smete da pitate, ono sto vam se pita. Ja sam prokomentarisala ono sto ste napisali, bez ruznih reci i tona, ovo je samo pozitivna rasprava, ne srdite se previse...

Смараш !
blogovatelj blogovatelj 02:33 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

???


Primetio sam da kada neko na internetu komentariše a pri tome preterano koristi znake interpunkcije, komentari te osobe najčešće budu veoma glupi.
narcis narcis 02:39 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

blogovatelj
???


Primetio sam da kada neko na internetu komentariše a pri tome preterano koristi znake interpunkcije, komentari te osobe najčešće budu veoma glupi.

polako , još je taze, miriše na friško, za par desetina komentara i biće ko ostali.
nego ovde kod nas sneg, kako stojite sa polovnim grtalicama
tsunade tsunade 09:06 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Trece, zasto bih morala upoznavati blogere da bih komentarisala bilo ciju recenicu.


vrlo je bitna ta mera upoznavanja.

Vi se, kao sto vidim, ovde svi poznajete, druzite, i samim tim imate pravo da komentarisete, a mi "novi" ili "stari" najbolje da cutimo, jer ne znamo pravila igre.


ma i ja sam ovde godinama nova. živi dokaz da je moguće boraviti a ne puštati se, so to speak, u promet i neke posebne odnose. premda količina zajedničke istorije i svakojakih odnosa na ovom blogu često ume da me zapanji.

hoću da kažem, slobodno komentariši i ne obaziri se na provokacije.
maminka maminka 10:42 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

blogovatelj
???


Primetio sam da kada neko na internetu komentariše a pri tome preterano koristi znake interpunkcije, komentari te osobe najčešće budu veoma glupi.


Vrlo ste simpaticni vi blogeri. Sve vec vidjeno. Tacno se vec zna, ko ce sta napisati, ko ce koga isprozivati, ko ce da bude na cijoj strani, a pljuvacina vam je jaca strana.
Recenicu, ne slazem se sa tvojim misljenjem, ili vasim, kod vas nisam procitala. Odmah krenete sa vredjanjem.
Valjda je poenta kad neko nesto napise, da se iznese misljenje i da se o tome civilizovano raspravlja?!
Vas komentar me ne dotice, ok ja sam glupa, nema veze, imate pravo da tako mislite.
Ali zasto odmah vredjanje? Zato sto ne mislimo isto? Generalno se vecina tako ponasa, zato se i ne ukljucujem vec godinama i ne komentarisem po ovom blogu.
Svi se poznajete medjusobno, to je ocigledno, tako da covek kad dodje sa strane, odmah zna sta ce ko od vas napisati.
Zar nije malo besmisleno?!
Zar nije poenta da sto vise ljudi procita i da svoj komentar, iznese svoj stav, na javnim blogovima?!
Srdacan pozdrav!
maminka maminka 11:16 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

tsunade
Trece, zasto bih morala upoznavati blogere da bih komentarisala bilo ciju recenicu.


vrlo je bitna ta mera upoznavanja.

Vi se, kao sto vidim, ovde svi poznajete, druzite, i samim tim imate pravo da komentarisete, a mi "novi" ili "stari" najbolje da cutimo, jer ne znamo pravila igre.


ma i ja sam ovde godinama nova. živi dokaz da je moguće boraviti a ne puštati se, so to speak, u promet i neke posebne odnose. premda količina zajedničke istorije i svakojakih odnosa na ovom blogu često ume da me zapanji.

hoću da kažem, slobodno komentariši i ne obaziri se na provokacije.



Hvala na razumevanju!
blogovatelj blogovatelj 15:36 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Ko god prođe gradom, mislim na malo dužu turu (ne baš samo do kioska i nazad), potpisujem da će imati bar jedan dovoljan povod dnevno da se posvađa, opsuje, čak ako je kraćih nerava i da se pobije.


U ovome je najveći problem. O tome govori i film Bure Baruta, remek delo srpske kinematografije.
Odgledaj ponovo scenu sa Sergejem Trifunovićem, Mirom Joković i Milenom Dravić u autobusu. Segrej Trifunović je takav kakav jeste jer ga je društvo napravilo takvim. Kažem društvo, ne sistem, jer je društvo širi pojam od sistema.
I kada mu se u filmu bakica učtivo obrati sa molbom da joj otvori vrata autobusa posle sumanute vožnje, on bez problema otvori i još kaže izvolite majko, ili tako nešto. Nisam uspeo da na Tjubu nađem na srpskom taj deo, ima samo italiajanski sinhro.
Dakle, bure baruta... Neprestano. E to su ti momenti kad kažem sebi da nisam mogao doneti pametniju odluku nego da odem...

blogovatelj blogovatelj 15:42 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Ali zasto odmah vredjanje? Zato sto ne mislimo isto?


Ne, nego zato što mi opasno ide na živce kada neko naređa po tri upitnika ili pet tačaka za redom.
Ali vidim da si se popravila, pa je red i da te pohvalim. Dakle, može se, ali je bilo neophodno da ja urgiram. A mogla si to i sama, onda ne bih komentarisao, sasvim sigurno. Ali nisi 'tela, u tome je dakle problem.
Ovi što su duže ovde znaju da sam ja kao Drug Tito, strog i pravedan. Umem i da pomazim pionirke po glavi, ali umem da šaljem i na Goli Otok. Svakome prema zasluzi.
blogovatelj blogovatelj 15:43 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

odmah zna sta ce ko od vas napisati.


O kako je ovo pogrešno! Postoje blogeri koji ni sami ne znaju šta će napisati, kako bi onda mi ostali mogli to da znamo.
narcis narcis 20:25 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

blogovatelj
odmah zna sta ce ko od vas napisati.


O kako je ovo pogrešno! Postoje blogeri koji ni sami ne znaju šta će napisati, kako bi onda mi ostali mogli to da znamo.

evo naprimer onaj dragoljub, on bre em nezna da piše em ni nezna šta piše i kad napišeto što napiše , ne zna šta je napisao pa ide po blog i pituje čoveci.
mislim krajnje vreme došlo, još će tražite da znamo šta smo napisali, bzveze( beogradski naglasak)
maminka maminka 21:42 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

blogovatelj
Ali zasto odmah vredjanje? Zato sto ne mislimo isto?


Ne, nego zato što mi opasno ide na živce kada neko naređa po tri upitnika ili pet tačaka za redom.
Ali vidim da si se popravila, pa je red i da te pohvalim. Dakle, može se, ali je bilo neophodno da ja urgiram. A mogla si to i sama, onda ne bih komentarisao, sasvim sigurno. Ali nisi 'tela, u tome je dakle problem.
Ovi što su duže ovde znaju da sam ja kao Drug Tito, strog i pravedan. Umem i da pomazim pionirke po glavi, ali umem da šaljem i na Goli Otok. Svakome prema zasluzi.


Dragi Druze Tito!!!
Hvala sto si me prosvetlio.
Dobro je sto si nam otkrio svoju tiransku prirodu. Ponavljam tri uzvicnika i cekam presudu za Goli otok.

maminka maminka 21:50 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

blogovatelj
odmah zna sta ce ko od vas napisati.


O kako je ovo pogrešno! Postoje blogeri koji ni sami ne znaju šta će napisati, kako bi onda mi ostali mogli to da znamo.


Recenicu si izvukao iz konteksta cele price.
Odnosi se na komentare, da se zna ko ce kome sta komentarisati i ko ce biti na cijoj strani.
tsunade tsunade 22:02 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

Odnosi se na komentare, da se zna ko ce kome sta komentarisati i ko ce biti na cijoj strani.


može meni to neko da nacrta. nikako da ukačim ko je s kim.
narcis narcis 22:10 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

maminka
blogovatelj
odmah zna sta ce ko od vas napisati.


O kako je ovo pogrešno! Postoje blogeri koji ni sami ne znaju šta će napisati, kako bi onda mi ostali mogli to da znamo.


Recenicu si izvukao iz konteksta cele price.
Odnosi se na komentare, da se zna ko ce kome sta komentarisati i ko ce biti na cijoj strani.

netačno,
evo ja sam najbolji primer.
ja sam apsalutno na natašinoj i alexinoj strani , a pišem ko da sam joj ljuti neprijatelj.
to što je smatram za prijatelja nije razlog da je ne kritikujem, ja nisam potuljen tip koji će da je mazi po kosi a ogovara sleđa i ismejava, pravo u oči pa šta bude,
daklem nije tačno da kad počnem da pišem znam i šta ću da napišem.
tu je blogi apsalutno upravu.
principessa_etrusca principessa_etrusca 22:39 13.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

maminka

Recenicu si izvukao iz konteksta cele price.
Odnosi se na komentare, da se zna ko ce kome sta komentarisati i ko ce biti na cijoj strani.

Жао ми је да си стекла утисак да су овде сучељена два табора и да се бирају стране. Уопште се не ради о томе.

Овде се говорило о једном догађају и разни блогери су га видели из различитих углова.

А Наташа има велико поштовање свих на блогу и буди сигурна да су сви на њеној страни.
mariopan mariopan 09:14 14.08.2016

Re: Ode civilizacija u p.m.

principessa_etrusca
maminka

Recenicu si izvukao iz konteksta cele price.
Odnosi se na komentare, da se zna ko ce kome sta komentarisati i ko ce biti na cijoj strani.

Жао ми је да си стекла утисак да су овде сучељена два табора и да се бирају стране. Уопште се не ради о томе.

Овде се говорило о једном догађају и разни блогери су га видели из различитих углова.

А Наташа има велико поштовање свих на блогу и буди сигурна да су сви на њеној страни.



I ne znam od koga je i zašto brani?
princi princi 12:14 12.08.2016

Čovek je čoveku Kinez

Daj nek mi neko kaže da je ovo hoax.

pnbb pnbb 14:19 12.08.2016

Re: Čovek je čoveku Kinez

princi
Daj nek mi neko kaže da je ovo hoax.


evo ja cu ti kazem da nije. vise lici na crni pravougaonik

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana