Budućnost| Društvo| Istorija| Kultura| Roditeljstvo

10 godina bloga - zaboravljeni asovi-ke-kinje-ilice

Srđan Fuchs RSS / 07.08.2016. u 07:18

e pa, društvo, kako vidim da su se pojavili neki nezaboravljeni, ali ne i prisutni ljudi, koji su obeležili početne stranice bloga (ecce florian, virtuelni vaske, pnnb, bauer), red je i nekako da se neko priseti 10. obljetnice bloga...

svašta nešto je bilo - doslovno, od sjaja do očaja, do, evo, realizma druge decenije. no, pogledajmo pre iznošenja subjektivnih utisaka, i listu Večitih, odnosno najčitanijih blogova odvajkada:
 
 
1. Strongman,  

Војвода Живојин Мишић- Извештај краљу Александру, 10.07.2010. 

 Двоје нам као неминовно предстоји: потпуно се отцепити од њих, дати им државу, независну самоуправну, па нека ломе главу како знају, а друго је, управо прво, да у земљи заведемо војну управу за двадесет година и да се земља сва баци на привредно и економско подизање, далеко од свих политичких утицаја. Ако то не може, онда се отцепити, дати им њихову државу. Границе ће бити где их ми повучмо, а ми ћемо их повући не онде где наше амбиције избијају на површину .

Војвода Живојин Мишић- Извештај краљу Александру  по повратку из Сплита

(Из белешке секретара Живојина Мишића, г. Милорада Павловића)
„Из свега што сам чуо и видео ја сам дубоко зажалио што смо се ми на силу Бога обмањивали некаквом идејом братства и заједнице… Сви они једнако мисле, то је свет за себе, ма са каквим предлогом да се појавиш….. ствар је пропала…..

Ништа се не може зајазити, ничим што би јој се понудило.
Ја сам са тим начисто. Двоје нам као неминовно предстоји: потпуно се отцепити од њих, дати им државу, независну самоуправну, па нека ломе главу како знају, а друго је, управо прво, да у земљи заведемо војну управу за двадесет година и да се земља сва баци на привредно и економско подизање, далеко од свих политичких утицаја. Ако то не може, онда се отцепити, дати им њихову државу. Границе ће бити где их ми повучeмо, а ми ћемо их повући не онде где наше амбиције избијају на површину, него онде где историја и етнографија кажу; где каже језик и обичаји, традиција и најзад, где се сам народ по слободној вољи определи, па ће бити и право и
Богу драго.

А Италијани? Нека им је са срећом. Нека се они Хрватима усреће. Ја сам дубоко уверен да се ми њима нећемо усрећити... Ти су људи сви одреда, прозирни као чаша, незајажљиви и у толикој мери лажни и дволични, да сумњам да на кугли земаљској има већих подлаца, превараната и саможивих људи.

Не заборавите Височанство моје речи. Ако овако не поступите сигуран сам да ћете се љуто кајати.”

1738K pregleda za ovaj tekst. pametan čovek, izgleda, bio gospodin Mišić, no nažalost, njegova mudrost je ostala neuslišena. di je Strongi, kada smo kod zaboravljenih asova?

 

2. Unfuckable, 

Poruka Lične Prirode Nadležnom Organu (170)

  29.01.2010.

Unf je tu još uvek, često ga, ovi neki novi nadmeni tipovi, naprednjačići, preskoče u polemikama, ne znajuć da je Barba Unf nepreskočiv kamen ođe! 530K pregleda za ovaj post!

 

3. krkar,

Sedmorica fugiranih,

 14.03.2015.

odličan blog, po meni, ovo je najbolji tekst sa ličnim pečatom ikada objavljen ođe. koliko god Krka mogao živcirati ljude sa svojim bezobrazlučnim anti-srpskim stavovima - međutim, ovde je upitno da li su anti-srpski ili antiratni? Hoochie Coochie je ovde imao neka saznanja o Krkaru, ali je bio dovoljno smiren i korektan da to nikada ne objavi, tako da će zauvek ostaviti obavijeno velom misterije da li Krka jeste bio izdajnička Čka, ili je bio, zapravo, antiratni genijalac? kako god, K i HCM će ovu tajnu poneti zauvek sa sobom u grob. 366K pregleda za Krku, svaka čast, Uncle, svaka ti dala - ladne vode iz bokala!

 

4. Spiridon

zapravo edi-va!

Šansonjerka

 21.03.2008

Edita, gde si Ti, ženo Božja?! Edi je sladak lik skroz, germanofilka a Srpkinjica, sveCka a naša, nadam da si dobro đe god da si u belom svetu! 325K pregleda za edi-va-u. drago mi je da sam Te sreo, još si lepša u zbilji neg kao cyber-lik!

 

5.Bocvena

Pismeni iz srpskog...za ponavljače

 15.10.2009. 

 

ne znam Bocvu, ali upoznao sam njenu dobru ortakinju, Yugaya-u. Jugi, inače, mi je i pričala da se ona, Yugaya i mean, smorila i ne javlja se više na blog otkad su je cimali naprednjačići, nakon prevrata, iz MIP-a, da se javljucka i veliča njihov rad, pa ih je Jugi otkačila. onda je nešto pričala da joj je smor što je Služba preuzela blog pod svoje, što je stalna, neinspirativna prepucavačina - istina! ej da, Jugi, ne znam baš da li smo mi toliko važni da nas Služba prati, a i da prati, što bi mene bolelo uvo za to - njihov paranoični trip, mislim, ako im ja predstavljam opasnost, onda su stvarno u bedaku i odsečeni od realnosti... uglavnom, ode žena... ali ko prolazi kroz Peštu, a želi da popije kvalitetnu kaficu sa kvalitetnom osobom, Supermamom, i nije naprednjački ili Službin smor, javite se za Jugine koordinate.  290K lajkova za Bocvenu.

 

u top10 su još jednom Bocvena, još jednom Unf, Olga Medenica i Leca Greganovič.

 

inače treba navesti i top3 smora, nekim čudnim čudom, sve troje političari, ili političari u pokušaju:

1. Neba Krstić, stari, matori, otrovni, kriptofašistički pajkićevski drnd; 

2. Lesa Radulović, autoritarijanac, obojica ste banovali ceo blog skupno!

3. Biki Srbljanović, sa svojim čuvenim liberalfašističkim tekstom o Bitnima i nebitnima... jbga, Sister, oće koka da pomuti razum.

 

 

 

 




Komentari (82)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 07:59 07.08.2016

Једна је Мајка

Као што и приличи сваком полуписменом уратку, прво иде увод:


Тасо, та негативност према Блогу је фаза ауторског одрастања, нешто као "Портрет блогера у младости", до сада си био слепо заљубљен у нас, а након ове "мрзим вас" фазе ће доћи фаза реалне љубави.



Затим разрада:

10 godina bloga - zaboravljeni asovi-ke-kinje-ilice



И на крају закључак:


Нико не зна да пише закључке, па тако не знам ни ја.

(Ваљда због тога што нико од нас и не зна шта ће да буде на крају, па је тако, у ствари, и било какав закључак ненаписив. )

Зато, шта друго да ти кажем сем да све то о чему овде причамо може само Мајка да воли...





П.С. - И ја теби нећу да дам цвет, бре! Помислиће људи свашта...


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:13 07.08.2016

Re: Једна је Мајка

tasadebeli
Као што и приличи сваком полуписменом уратку, прво иде увод:


Тасо, та негативност према Блогу је фаза ауторског одрастања, нешто као "Портрет блогера у младости", до сада си био слепо заљубљен у нас, а након ове "мрзим вас" фазе ће доћи фаза реалне љубави.



Затим разрада:

10 godina bloga - zaboravljeni asovi-ke-kinje-ilice



И на крају закључак:


Нико не зна да пише закључке, па тако не знам ни ја.

(Ваљда због тога што нико од нас и не зна шта ће да буде на крају, па је тако, у ствари, и било какав закључак ненаписив. )

Зато, шта друго да ти кажем сем да све то о чему овде причамо може само Мајка да воли...





П.С. - И ја теби нећу да дам цвет, бре! Помислиће људи свашта...




jao, nemoj mene o polupismenosti, ja sam pod diktaturom ođe jedne Srbistkinje, ja sam prepismen, nešto kao E. A. Po, samo odmaram mozak. ta vrsta prigovora je kao kada se Blogi izglupira nešto, ili Emsi, pa onda ne zna šta bi mi rekao, pa kao za pismenost...

ps. ne prihvataj svaki buket, jer u njemu može biti sakriven eksploziv.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:22 07.08.2016

Re: Једна је Мајка

E, a Taske, šta si nešto post'o odbojan, ne prema meni, mislim, nego ovako, uopšte odjedared? Je l' te dirao neko nešto, šta se desilo sa tvojim velikim, hrišćanskobudističkim srčulečketom? Šta ti se dogodilo da si odjednom otpao od Buddha-e?
tasadebeli tasadebeli 08:38 07.08.2016

Re: Једна је Мајка

Srđan Fuchs

jao, nemoj mene o polupismenosti,



Ма јок, бре, ја то о мом уратку званом коментар. Не о оном што си ти написао... Само сам користио твоје цитате за урадак услед креативне блокаде.


ja sam pod diktaturom ođe jedne Srbistkinje



Боље си прошао него ја са овом мојом "Енглескињом"! Како проговорим, тако она преврће очима.

(Јебало их оно "S" у трећем лицу једнине презента, те их јебало! Вазда га заборављам!

О изговору нећу ни да причам...


)


nešto kao E. A. Po



Кад си га већ поменуо:







(Извини због овол'ког клиповања, знам да то кочи блог, ал' не издржах. Нећу више, обећавам...)
tasadebeli tasadebeli 08:46 07.08.2016

Re: Једна је Мајка

Srđan Fuchs

E, a Taske, šta si nešto post'o odbojan, ne prema meni, mislim, nego ovako, uopšte odjedared?



Ја сам, бре, човек у годинама (најлепшим! ), не могу тако брзо да ти одговарам, колико ти брзо питаш. ("Од јуче не читам ни новине јер и тамо све брзо пише, па не стигнем да прочитам." )


Нисам одбојан, жао ми је ако тако изгледа и извињавам се ако се осећа у мом тону нека нетрпељивост...

Напротив, у нирвани сам. (Не у Нирвани, то не води никуда.)

Можда сам само мало мање обзиран према другима, а мало више према себи. Не знам како се тај прелазак из фазе екстровертности у фазу интровертности назива у психологији... И да ли се уопште такво"фазирање" некако назива...

Надам се да после 10 година постојања овог Блога Б92 овде међу нама има стручњака који ће нам рећи како се то стручно назива.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:49 07.08.2016

Re: Једна је Мајка

pa, svaki jezik se može odlično savladati samo boravljenjem u sredini u kojoj se govori. recimo, ja kada čujem ove naše, profesore univerziteta bog zna kako, kako predaju deci hebrejski, pojedem se od blama živ - a učili su ga iz druge ruke, sada, oni kao nose epitete doktora nauka nemačkih univerziteta, ili nešto, učili su jezik od štrebera koji su učili prevode prevoda, umesto jezika na samom izvoru.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:56 07.08.2016

Re: Једна је Мајка

tasadebeli


Надам се да после 10 година постојања овог Блога Б92 овде међу нама има стручњака који ће нам рећи како се то стручно назива.


obrnitis?

Можда сам само мало мање обзиран према другима, а мало више према себи. Не знам како се тај прелазак из фазе екстровертности у фазу интровертности назива у психологији... И да ли се уопште такво"фазирање" некако назива...


mislim da je to kod nas, braće Pesnika, jedna faza, gde očekuješ da će svi videti tvoj ekspresivni genij, a većina ga ne vidi, ti se okrećeš s ljutnjom od tog istog sveta koga si hteo da zagrliš... najbolji pristup je po meni, Barda Tamburiksa, pevaš po svome i ko vole vole, ko ne vole ne vole, bole te ćošak.

tasadebeli tasadebeli 09:48 07.08.2016

Re: Једна је Мајка

Srđan Fuchs

obrnitis?




То!

Тако ћемо га звати.


najbolji pristup Barda Tamburiksa






Још ако убедимо Лепулуки да нам буде певаљка у бенду, ихааај!






(Боље да станемо овде, избациће нас жене из кућа, нећемо ни ручак добити... А недеља је... Нема смисла да чак и улични џукци данас добију ручак, а нас двојица ништа.)
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:11 08.08.2016

Re: Једна је Мајка

. А недеља је... Нема смисла да чак и улични џукци данас добију ручак, а нас двојица ништа


vidi ovo, brate, da te nasekiram, vidim da poboljevaš nešto - iščeprkao nešto, u stvari sam tražio nešto drugo, neki putopis koji pišu na osnovu mojih informacija, uglavnom, nema još putopisa, ali ima ovoga:

kronika povijesnih laži

Ivo Rendić-Miočević
U komunističkoj historiografiji stvorena je kronologija koja 1941. uzima kao važan povijesni usjek, što dovodi do nedopustiva prikrivanja pravih uzroka destruktivnih ponašanja u Drugom svjetskom ratu, a uz to srpski (i ne samo srpski) autori svu krivicu prebacuju na ustaše (odnosno na Hrvate). Ali, ako se uzroci tragedije potraže u razdoblju prije 1941, moguće je razotkriti model primarnosti srpskoga zločina, koji se nastavlja na represivno velikosrpstvo u Kraljevini Jugoslaviji


Nakon oslobađajuće presude hrvatskim generalima u Haagu pojavila su se dva perfidna mišljenja. Prvo je, a ono se pojavljuje i u Hrvatskoj, da su generali morali biti osuđeni da bi se ostvarilo pomirenje između Srba i Hrvata. Dakle oni su morali biti žrtvovani da bi se zapravo izjednačio agresor i žrtva i podijelila krivnja. Drugo još perfidnije mišljenje jest ono da bi osuda generala omogućila Hrvatima da ostvare katarzu (Savo Štrbac). Pritom se i ne pomišlja da bi i Srbi konačno, nakon dugotrajnih obmana i narodnih zabluda krenuli prema katarzi. Srpski filozof Radomir Konstantinović 1981. analizirao je svijet palanke u koji je začahurena Srbija. Prema njemu palanački duh traži krivca „napolju“, a s tim u vezi palanka je sklona pamfletizmu koji ulazi u obračune s pozicija već poznate, zadane istine. U tome je smisao savjeta Hrvatima da krenu prema katarzi, dok Srbima kao „patničkom narodu“ ona očigledno nije potrebna. Malobrojni srpski analitičari od S. Markovića i D. Tucovića do onih iz kruga današnje „druge“ Srbije razotkrivali su zablude svoga naroda, ali su manipulatori koji su poticali agresivnost uvijek bili jači. Hrvati su srpskoj „znanosti“ podupiranoj od Srpske pravoslavne crkve postali „žrtveni jarci“, koji su trebali prekriti zlo počinjeno u ime velike Srbije koja se mogla ostvariti samo krvlju, što je u potpunoj suprotnosti istinskoj duhovnosti pravoslavlja (pravoslavni teolog P. Rak). Danas je problem u tome što službena srpska politika i vođe Srba u Hrvatskoj nisu spremni priznati zločine počinjene u ime srpstva.


Srbija ne uspijeva ni danas doživjeti katarzu odbacivanjem velikosrpstva


No koja je kronologija ovih povijesnih laži? Na crti vremena povijesti Kraljevine Jugoslavije i komunističke Jugoslavije i događaja u vrijeme raspada te posljednje na kraju dvadesetog stoljeća (osobito Domovinskoga rata) vlada veliki kaos izazvan političkim intervencijama i krivotvorinama. Kao da je Nečastivi unio kaos u povijest i u tom kaosu onemogućio da se shvati što je uzrok, a što posljedica, pretvarajući često posljedicu u uzrok. Neophodna revizija jugoslavenske povijesti dvadesetoga stoljeća ukazuje da vrijeme od 1918. do 1990. treba promatrati kao jedinstveno razdoblje. Godine 1918. započelo je pod velikosrpskom dominacijom odvajanje Hrvatske od njezine europske tradicije, a taj proces nije prekinut za vrijeme trajanja dviju Jugoslavija. Tragična epizoda ustaškoga režima i njegov poraz omogućili su komunistima da fizičkim likvidiranjem obezglave hrvatsku inteligenciju (aristocid) i da Hrvatsku uvedu u novu, totalitarnu, neslobodu, u kojoj nije bilo mjesta povratku zapadnim vrijednostima. U jugoslavenskoj komunističkoj historiografiji stvorena je kronologija koja 1941. godinu uzima kao važan povijesni usjek što dovodi do nedopustiva prikrivanja pravih dugotrajnih uzroka destruktivnih ponašanja u Drugom svjetskom ratu, a uz to srpski (i ne samo srpski) autori svu krivicu prebacuju na ustaše (odnosno implicite na Hrvate uopće). „Spuštanje“ ispod 1941. radi traženja uzroka tragedije bilo je zabranjeno u komunizmu jer se mogla stvoriti drukčija slika o genezi ustaškoga pokreta. Ima mnogo razloga da se vrijeme od 1918. do 1990. tretira kao jedinstveno razdoblje, a osnovni je razumijevanje povezanosti „Hrvatske na mučilištu“ od 1918. s događajima 1941. te dalje s komunističkim totalitarnim razdobljem od 1945. do 1990. Međugeneracijski i međukulturni prijenos negativnih emocija također je argument za proučavanje razdoblja od 1918. do 1990. kao jedinstvenoga razdoblja jer te emocije koje izviru iz daleke prošlosti nisu nestale stvaranjem Jugoslavijâ, nego su se, dapače, još više razbuktale.


Kosovski mit


U Hrvatskoj se kao glavni začetnik velikosrpske ideje uzima politički program Načertanije Ilije Garašanina iz 1844, u kojem se traži obnova srednjovjekovnoga srpskog Dušanova carstva i povezivanje svih Srba. No iz toga programa ne može se ništa doznati o „energentima“ koji su poticali instrumentaliziranu agresiju u srpskom narodu. Za shvaćanje velikosrpske ideje i „energenata“ potrebnih za realizaciju agresije na području bivše Jugoslavije važna je analiza uloge mitova u stvaranju nacionalnog identiteta pojedinih naroda Posebno su srpski mitovi u 19. stoljeću veličali vlastitu skupinu kao bezgrešnu („srbobranština“). Ta se skupina morala drugima – koji su ništavni u odnosu na Srbe, a nekada su bili Srbi (Hrvati i Muslimani – „Turci“), osvetiti za počinjene i izmišljene nepravde i zauzeti njihova područja. Pritom su se uvijek skrivali genocidni planovi stvaranja velike Srbije. Analizirajući mit o promjeni vjere koja je Srbima tobože donijela velike patnje, srpski autor B. Aleksov napominje da je J. Cvijić prvi pokušao tom mitu dati znanstveni legitimitet. Cvijić je razvio tezu o destruktivnom ponašanju prevjerenika kao iskazivanju osjećaja krivice. Aleksov ističe da se ta teza ustalila u književnosti, ali i u znanosti i historiografiji. Taj i drugi srpski mitovi puni su identifikacijskih projekcija u smislu „oni“ će nas uništiti pa je naše pravo da mi prije uništimo njih, a osim toga temelj su legitimnosti osvajanja teritorija na kojem žive prevjereni Srbi. Vrhunac je usvajanje kosovskoga mita, koji je u 19. stoljeću postao srpski državotvorni mit, ali i odabrana narodna trauma koja se mogla lako instrumentalizirati u svrhu poticanja agresivnosti. Mit je imao tragične posljedice za susjede, ali i za same Srbe. Sadržaj mita očigledno je preuzet iz vlastite kulturne tradicije i njezinih transgeneracijski prenošenih psihopatoloških sastavnica izraženih primjerice u narodnoj poeziji. Sa stajališta socijalne psihologije može se zaključiti da je kosovski mit stvorio grupnu zaslijepljenost, socijalnu zarazu i automatsko nesvjesno razmišljanje, a utjecao je da se žrtveni jarci traže u vanjskoj skupini. Prema srpskoj znanstvenici Lj. Trgovčević kosovski mit ima ove elemente: odmazdu, odnosno „osvetu za Kosovo“, što podrazumijeva obnovu srpske srednjovjekovne države i protjerivanje „nevjernika“ odnosno „Turaka“. Prema istoj autorici u mitu je još istaknuto mučeništvo i žrtvovanje za vjeru i slobodu, što podrazumijeva potpunu žrtvu, sve do smrti, a zauzvrat nudi obećanje „nebeskog carstva“, vječnu slavu i sjećanje. Postoje mnoge ocjene kosovskoga mita, od onih koje ga nekritički veličaju do onih koje jasno izražavaju njegovu pogubnost kao temelja nacionalne kohezije, ali i svetoga srpskog prava na dominaciju na Balkanu. S time u vezi valja se podsjetiti da je u predvečerje balkanskih ratova vladika Nikolaj Velimirović, kao predstavnik vrha Srpske pravoslavne crkve, na osnovi Njegoševa epa formulirao ideju o tome da je Srbe i Crnogorce Nebo predodredilo za misiju i dominaciju nad južnim Slavenima. Mitologija popraćena krivotvorinama koje se obnavljaju i danas (npr. srpsko svojatanje dubrovačke književnosti) sastavni je dio srpske „znanosti“, koja je postala okvir za prikrivanje vlastitih namjera i nedjela optuživanjem drugih.


Srbi i dalje poštuju ovodobne Obiliće – ratne zločince Karadžića i Mladića


Povijesno-sociološki procesi popraćeni trans­generacijskim prijenosom emocija vodili su prema genocidnom ponašanju za vrijeme Drugoga svjetskog rata i za raspada komunističke Jugoslavije. Iz tih procesa proizlazi zanimljiv genocidni poučak. Da bi se ostvario genocid nad „vanjskom“ skupinom potrebna su dva preduvjeta: 1. Valja imati jasan plan o potrebama vlastite skupine s jasnim genocidnim namjerama, 2. Valja sotonizirati vanjsku skupinu. Uoči Drugoga svjetskog rata velikosrpski su programeri zacrtavali granice velike Srbije. Plan je sasvim jasan, a mogao se ostvariti samo etničkim čišćenjem i genocidom. I drugi je preduvjet genocida realiziran. Naime, velikosrpski programi obogaćeni su neuništivom pričom o ugroženom srpstvu i privlačnom mitologijom o kosovskom zavjetu i preobraćenjima koja su Srbe pretvarala u Hrvate i Muslimane. Velikosrpski programeri dokazivali su ništavnost Hrvata, kojima je Vatikan usadio „ropsku utučenost“. Tezu o ništavnosti Hrvata posebno je poticao srpski tisak u Hrvatskoj već potkraj 19. stoljeća, do bi konačno 1902. u Srbobranu bio objavljen zloguki poklič „do istrage vaše ili naše“. Tada su u Srbiji učenici učili da je Istra najveće srpsko poluostrvo. Put prema genocidu u doba Drugoga svjetskog rata bio je otvoren. Dakako, i hrvatski su ustaše u nacionalnoj samoobrani imali dva preduvjeta koja su vodila prema genocidu. Ustaški je pokret izazvan monarhističkom diktaturom imao plan uspostave Nezavisne Države Hrvatske u povijesnim granicama do Drine (1), a Srbi su sotonizirani kao oni „koji piju krv hrvatskom narodu“(2). Očito je da je kompromis između Srba i Hrvata bio nemoguć, a osobito u uvjetima Drugoga svjetskog rata. Ovdje valja napomenuti da su i komunisti iskazali svoj genocidni poučak u Drugom svjetskom ratu i poraću. Plan je bio preuzimanje vlasti u ratnim uvjetima (1), a pošto su sotonizirani „narodni neprijatelji“, krvoloci (2), slijedio je prema boljševičkom uzoru genocid nad Hrvatima s „krive strane“ koji je bio dugo prikrivan i još se nastoji prikriti pojednostavnjenom shemom „antifašizam“.


Ilija Garašanin, autor Načertanija


Ubijanje Hrvata u Odesi

Vratimo se sada redoslijedu zbivanja iz kojega jasno proizlazi ono „tko je prvi započeo“ te što je uzrok, a što posljedica. Ubijanje Hrvata započelo je već za vrijeme Prvoga svjetskog rata, kada su u Odesi 1916. ubijeni hrvatski zarobljenici koji se nisu htjeli uključiti u Srpsku dobrovoljačku diviziju. Godine 1918. Hrvatska gubi autonomnost, a cijela crta vremena od 1918. do 1941. „načičkana“ je podacima o ubijanju i progonu Hrvata. Vrhunac velikosrpskih zločina ubojstvo je Stjepana Radića u Skupštini 1928. Sljedeće 1929. Aleksandar uvodi diktaturu. Hrvatski je odgovor bio slab. Tek 1930. godine osnovana je ilegalna organizacija Ustaša – hrvatski oslobodilački pokret, a 1932. izbio je Velebitski ustanak Hrvata. Kralj Aleksandar ubijen je 1934. Godine 1937. zbog straha od jačanja katoličanstva odbijen je Konkordat s Vatikanom i osnovan Srpski kulturni klub, čija je parola bila „Gdje je Srba – tu je Srbija“. U tom slijedu valja napomenuti da je 1938. u Jugoslaviji bilo 500.000 četnika, a 1940. u jugoslavenskoj vojsci ustrojena je četnička komanda i šest četničkih bataljuna. Francuski povjesničar Dominique Venner o položaju Hrvata ovako razmišlja: „Hrvati su znali što ih čeka sa srpskim autokratom, srpskom vojskom, policijom i sudstvom. Vođe su bili ili mrtvi ili uhićeni, a zatvori i logori spremni da ih prihvate – preostalo im je u tišini razmišljati o Pravu, Pravdi i o velikim načelima dragim demokracijama. Ako se nisu željeli podložiti, preostalo im je još samo nasilje.“


Kosovo je u 19. stoljeću postalo srpski državotvorni mit


Jugoslavenska i srpska historiografija ustašama je uvijek pripisivala primat u početku zločina 1941. zanemarujući prethodne uzroke. Tako je „Endehazija“ umjesto posljedice pretvorena u uzrok. Ipak, slijed je tragičnih zbivanja drukčiji te je moguće razotkriti model primarnosti srpskoga zločina, koji se nastavlja na represivno velikosrpstvo u Kraljevini Jugoslaviji. O tome, na primjer, svjedoče zbivanja kod Bjelovara. Naime, malo je poznato da je 8. travnja 1941. u tom gradu (dakle prije Zagreba) proglašena NDH. Tada je konjanički puk jugoslavenske vojske Dušan Silni pokušao spriječiti stvaranje nove države, a u Donjim Mostima ubijeno je jedanaest Hrvata (prve civilne žrtve). Od 6. do 25. travnja 1941. na području bjelovarskog kotara Srbi i četnici ubili su 99 osoba, među kojima je bilo devetnaest žena i sedamnaestero djece. Osim toga paljene su hrvatske kuće. Kao očit odgovor 27. travnja 1941. u Gudovcu kod Bjelovara ubijeno je 184 ili više srpskih seljaka. Takva slijeda nema u komunističkoj, posebno srpskoj, historiografiji. Osim toga događaji prije 27. travnja obuhvaćeni su pojmom „neki incident“. Hrvati su, dakle, kao žrtve manje vrijedni.

Ustaški i četnički zločini

Ustaški režim počinio je zločine, a velikosrpska ideologija i njezina historiografija od toga je stvorila priču o genocidnosti Hrvata, pri čemu je osobito važno bilo i još jest važno uvećavanje broja žrtava u logoru Jasenovac. Taj je broj dosegnuo cifru od 700.000 pa čak i više ubijenih Srba. Optuživanjem drugih za genocid, to je danas sasvim jasno, valjalo je prikriti vlastite zločine. M. Nedić danas se u Srbiji prikazuje kao spasitelj nacije iako se njegov kvislinški režim prilagodio nacističkoj ideologiji donoseći rasističke zakone. Valja napomenuti da je u četiri logora u Beogradu ubijeno oko 80.000 ljudi. Laži o Nedićevoj Srbiji razotkrivaju srpske povjesničarke O. Milosavljević i B. Prpa. Prešućuje se da je u Srbiji bilo „riješeno“ židovsko pitanje. Srpska historiografija (npr. M. Bulajić) zanemaruje četničke genocidne zločine nad Hrvatima i Muslimanima od 1941. do 1945. Ti zločini imaju ishodište u ideji o velikoj Srbiji koja je tražila da se srpske zemlje očiste od katolika i muslimana (S. Moljević, 1941. i mnogi četnički ratni dokumenti). Dok autori poput Bulajića Katoličkoj crkvi pripisuju odgovornost za genocid nad Srbima, prešućuju ulogu Srpske pravoslavne crkve, koja je izjavila lojalnost okupatoru i obećala je Nediću suradnju u duhu svetosavlja, a nije osudila koncentracijske logore. Dakako, prešućuju se i istupi kardinala Stepinca protiv ustaškoga režima i rasizma. Crta vremena od 1941. do 1945. nedostatna je i stoga krivotvorena ako na njoj uz zločine NDH nema i onih počinjenih u kvislinškoj Srbiji te četničkih zločina u Hrvatskoj i Bosni.

Obnova mitova

Preskačući događaje u komunističkoj Jugoslaviji i, posebno, Hrvatsko proljeće 1971, u kojem se nije tražio raspad Jugoslavije, sjetimo se genocidnoga poučka koji smo gore definirali. Taj je poučak oživio u velikosrpskih programera osamdesetih godina 20. stoljeća. Memorandum SANU-a (1986), koji ima korijene u velikosrpskim planovima iz 19. stoljeća i koji traži izmjene granica te ističe ugroženost srpskoga naroda, iskazuje se kao prvi preduvjet genocida. Drugi je preduvjet sotoniziranje drugih ostvaren u osamdesetim godinama prošloga stoljeća, kada je u Srbiji uz pomoć sveučilišta, medija i drugih činilaca nastala enormna produkcija literarnih i historiografskih djela koja su, oživivši stare mitološke matrice (mit o Kosovu i dr.) kao odabrane nacionalne traume, optuživala i sotonizirala Hrvate kao ustaški genocidan narod. Usto se optuživalo i Katoličku crkvu u Hrvata i Vatikan. Dakako, optuživani su i drugi – posebno bosanski muslimani i Albanci. To optuživanje potaknulo je nacionalističku euforiju u Srbiji i među Srbima izvan nje. Veliku ulogu u poticanju velikosrpske nacionalističke atmosfere imala je Srpska pravoslavna crkva (prijenos mošti Sv. Lazara po srpskim zemljama, obnova mita o 700.000 ubijenih i Jasenovcu i dr.). Tada se u Srbiji govorilo o povratku ustaša, uz silne laži i krivotvorenje povijesti To se pred međunarodnu zajednicu iznosilo kao „argument“ za obranu tobože ugrožena srpstva. Nacionalističku atmosferu u Srbiji osamdesetih godina razotkrili su srpski autori 1996. u zborniku Srpska strana rata: trauma i katarza u istorijskom pamćenju (urednik N. Popov), a S. Blagojević je 1991. glede stanja u Srbiji izrazio misao o epohalnom kukavičluku u kojem se prihvaća „čak i izvjesnost smrti, u ratu i pokolju, samo da ne dođe do suočavanja sa sobom, sa svojom stvarnom civilizacijskom mjerom.“ „Argument“ o srpskoj ugroženosti i nevinosti te ishodišnoj krivici žrtvenih jaraca Hrvata još je aktualan, ali njegova utemeljenost u laži konačno je u svijetu ipak razotkrivena, napose nakon razaranja Vukovara i Dubrovnika te zločina u Srebrenici, koji je Međunarodni sud pravde 2007. definirao kao genocid. Zauzevši Srebrenicu general Ratko Mladić uskliknuo je da je konačno osvećena srpska patnja, a vladika Vasilije Kačavenda na dan pokolja Bošnjaka u Potočarima 13. srpnja 1995. izjavio je da su Srebrenicu „naši“ Obilići oslobodili od nekrsta. Evo opet tragična kosovskoga mita.

Oluja i poraz ideje o velikoj Srbiji

Srpska interpretacija Domovinskoga rata posebno je zanimljiva. Crta vremena potpuno je poremećena. Stvara se slika o tome da se ništa posebno nije dogodilo prije Oluje, u kojoj je „zločinački pothvat“ potaknuo najveći egzodus nakon Drugoga svjetskog rata. A stvari, podsjetimo, izgledaju ovako: nakon masovnih mitinga dijela Srba u Hrvatskoj slijedila je u drugoj polovici 1990. oružana pobuna („balvan-revolucija“). Posebno je tragična bila 1991. Tako su 9. srpnja JNA i pobunjeni Srbi porušili Ćelije, a 12. i 13. studenog Voćin uz ubijanje mnogih Hrvata. Nadalje, 18. studenoga u Škabrnji ubijeno je 84 Hrvata, od toga 58 civila. U Nadinu je dan poslije ubijeno 14 Hrvata civila. Ostali su stanovnici prognani, a selo je spaljeno. Ima još mnogo takvih primjera. Mnogi su hrvatski gradovi granatirani (Osijek, Šibenik, Zadar, Dubrovnik...), a 18. studenoga zauzet je potpuno srušeni Vukovar. Srpske su snage nemilosrdno protjerivale Hrvate iz zauzetih područja, a Sud za ratne zločine u bivšoj Jugoslaviji iznio je podatak da je protjerano 160.000 Hrvata. Samo iz Vukovarske općine protjerano je oko 50.000 ne-Srba. Etničko čišćenje prema izvješću UN-a bilo je sustavno i planirano od strane srpskih snaga. To je čišćenje popraćeno rušenjem (posebno katoličkih crkava kao nacionalnoga obilježja), ubijanjem (npr. samo na vukovarskoj Ovčari ubijeno je 266 ljudi) i silovanjem te uspostavom koncentracijskih logora čak i u Srbiji (Stajićevo). No protjerivani su i Hrvati izvan Hrvatske. Iz Vojvodine je protjerano više od 45.000 Hrvata, a Republika Srpska devedesetih gotovo je potpuno očišćena od ne-Srba. Konačno je vojno-redarstvenom akcijom Oluja 4–7. kolovoza 1995. ugušena srpska pobuna u Hrvatskoj, a većina srpskoga naroda organizirano je izbjegla iz Hrvatske. Taj egzodus srpski autori nazivaju „zločinom stoljeća“ nad Srbima (S. Livada) zanemarujući stvarni prethodni zločin nad ne-Srbima i činjenicu da je većina izbjeglica podupirala srpsku pobunu.

Rat je psihopatološka ljudska aktivnost pa su zločini u njemu neizbježni, a u slučaju Domovinskoga rata glavni je krivac za zločine velikosrpska agresija kao izazivač rata. S hrvatske strane počinjeni su zločini u ratu, posebno nakon Oluje. Dana 25. kolovoza 1995. u Gruborima je ubijeno petero starijih Srba, a u Varivodama 28. rujna 1995. ubijeno je devet staraca. Ima još takvih primjera. Osim toga rušene su srpske kuće. Pri nužnoj osudi počinitelja zločina s hrvatske strane valja uzeti u obzir činjenicu da su ljudi u ratu duševno poremećeni makar taj rat bio i obrambeni. Oni su u izazvanom ratu mogli doživjeti posttraumatski stresni poremećaj (PTSP), a u rat se uključuju i osobe s poremećajem ličnosti koje lako mogu počiniti zločine. Osim toga još je bila živa uspomena na daleko veće zločine nad Hrvatima 1991, što je poticalo osvetu. Velik je grijeh agresora što je uzrokovao teške traume u životu onih koju su se branili. Na crti vremena velikosrpski su zločini jasno registrirani prije zločina poslije Oluje! Da bi se to prikrilo, iznosi se bez valjanih argumenata teza o „dogovorenom ratu“ 1991.

I na kraju: Kada potjeramo Nečastivoga s hrvatske crte vremena, mnogo toga bit će nam jasnije i moći ćemo razlikovati uzrok od posljedice. To će omogućiti katarzu Srbima, Hrvatima i drugim narodima, ali ne prema modelu Save Štrbca i njegove organizacije Veritas (Istina?!) ili, pak, u Hrvatskoj nevladine udruge Documenta, koja prema sučeljavanju s prošlošću i katarzi smjera izjednačavajući žrtvu i agresora. Srbija je danas u psihičkom šoku jer je poražena na svim frontama. Poražena je ideja o velikoj Srbiji, a laži srpske „znanosti“ i diplomacije u dugom trajanju protiv Hrvata i drugih naroda konačno su razotkrivene širom svijeta. Šok se nastoji „liječiti“ jačanjem nacionalizma, a četnici su danas snažni društveni i politički činilac u Srbiji. Savo Štrbac i Veritas svojim „epohalnim kukavičlukom“ dolijevaju ulje na vatru.
tasadebeli tasadebeli 11:43 08.08.2016

Re: Једна је Мајка

Srđan Fuchs

vidi ovo, brate, da te nasekiram, vidim da poboljevaš nešto - iščeprkao nešto, u stvari sam tražio nešto drugo, neki putopis koji pišu na osnovu mojih informacija, uglavnom, nema još putopisa, ali ima ovoga:



Пази, брате, добар му је наслов за све оно што је испод написао:

Kronika povijesnih laži ili kako posljedice postaju uzroci



Баш је погодио суштину својих теза изнетих у тексту... Мислим, повијесне лажи и те муње...

А морам ти рећи и да се слажем са колегом повијесничарем Ивом Рендићем-Миочевићем. Заиста би требало да избацимо тај повијесни усјек, односно 1941. годину коју су нам покварени и до зла бога безбожни комунисти увалили и једнима и другима у историју/повијест, па да све то заиста треба да посматрамо у континуитету од 1918. до 1990.

И што да станемо у том времеплову који иде у рикверц на 1918? Ишао бих ја још и даље!

Рецимо, прогон српског становништва и уништавање њихове имовине у Загребу 1914.

Па прогон српског становништва у Загребу 1903.

Па онда, рецимо, уцењивачко унијаћење (=покатоличавање) православног изгладнелог сељака у Далмацији половином 19. века за време велике глади.

Не бих ја, кажем ти, стао на 1918. идући у рикверц.

Колега повјесничар је у праву када каже да све то морамо посматрати као једну целину.

Али АРИСТОЦИД!!!

Tragična epizoda ustaškoga režima i njegov poraz omogućili su komunistima da fizičkim likvidiranjem obezglave hrvatsku inteligenciju (aristocid)




Брате рођени, ово ме је бацило под сто. Од смеха. Немој то да ми радиш, Срки. Још увек штуцам од силнога смеја, што би рекла моја баба.

АРИСТОЦИД? Не сери, брате Хрвате! Свака ти част!


Него, Срки, јеси ти гледао овај документарац?





Пази, у продукцији Дојче Велеа (и дакако сурадњи са одређеним домољубним круговима) настаје филмић о томе како је злоћеста Титова УДБА убијала мирне хрватске гастербајтере, углавном чланове риболовних удружења попут Хрватски ослободилачки покрет и слични.

Додуше, ти риболовци су понекад подметали и експлозив у београдске биоскопе или убијали амбасадоре СФРЈ, тада суверене државе у том свету.

Али то је било из хобија. Да прекрате време до демократског повратка на власт у Хрватској, власт коју су тако недемократски изгубили 1945.


Е, мој Срки... Тако се прекраја историја/повијест... Стручно, професионално, уз учешће DW-а.

Ипак, обрадују ме понеки пут и овакве вести:


ЛИНКЛИНКЛИНК


Не само да још неко примећује то што ми видимо као прекрајање историје, него се и активно томе супротставља...


П.С. - Не могу, а да не прокоментаришем и то што мој колега повијесничар, Иво Рендић-Миочевић помиње и Радомира Константиновића и његову дијагнозу стања српског националног духа који вечито, онако паланачки, тражи кривца за сопствене грехе у неком другом, тј. споља, како госпон (шјор, госпар, дундо?) Иво каже:

Srpski filozof Radomir Konstantinović 1981. analizirao je svijet palanke u koji je začahurena Srbija. Prema njemu palanački duh traži krivca „napolju“, a s tim u vezi palanka je sklona pamfletizmu koji ulazi u obračune s pozicija već poznate, zadane istine.



Јбг, не мора колега повијесничар баш толико да офира своје људе овде...

Само их тиме ставља у незгодан положај, па морају да се правдају како они нису део неоусташке пропаганде, што би рекао Емси, односно кроатофиличари, што бих ја рекао.



Него, Срки! Да смо ми живи и здрави и да ми следећи пут окачиш неки од тих путописа о којима ми причаш, а не ове повијесно-домољубне памфлете.

И нисам, бре, ништа поболео, немој ту да ми слутиш! (Не рачунам кијавицу.)

Једино ме за све





као стејт ов мајнд.

emsiemsi emsiemsi 08:22 07.08.2016

Квази-демократично дискутовалиште !

Годинама је блог Б92 био квази-демократично дискутовалиште, где се опортуно мишљење могло провући само као алиби варијанта стварања привида.
Чини ми се да још код многих активних блогера постоји жал за тим дивним цензорским временима цензора у кожним капутима.
Годинама је то било смешно и за гледање, толико, у мом случају, да нисам желео нити да се региструјем.
Успут --- сада је, макар што се могућности изношења опортуног (ајде, да будем прецизнији - другачијег) мишљења тиче, ствар нешто поправила.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:29 07.08.2016

Re: Квази-демократично дискутовалиште !

emsiemsi

Успут --- сада је, макар што се могућности изношења опортуног (ајде, да будем прецизнији - другачијег) мишљења тиче, ствар нешто поправила.


pa, samim tim je znači okej - pobeda naprednjaka je dobra po razvoj Demokratije u Srbiji, iako su naprednjaci sami iritirajuće pojave, svojom grubošću i primitivnošću, nedoškolovanošću,
skojevci su morali da prihvate dinamiku razvoja društva izvan okvira koje su oni videli kao shodne - iako je sve, i dalje, u domenu otpadaka od KP, njenog levog i desnog krila. još uvek čekamo na pojavu zaista demokratske opcije u Srbiji.
emsiemsi emsiemsi 08:34 07.08.2016

Re: Квази-демократично дискутовалиште !

Srđan Fuchs
emsiemsi

Успут --- сада је, макар што се могућности изношења опортуног (ајде, да будем прецизнији - другачијег) мишљења тиче, ствар нешто поправила.


pa, samim tim je znači okej - pobeda naprednjaka je dobra po razvoj Demokratije u Srbiji, iako su naprednjaci sami iritirajuće pojave, svojom grubošću i skojevci su morali da prihvate dinamiku razvoja društva izvan okvira koje su oni videli kao shodne - iako je sve, i dalje, u domenu otpadaka od KP, njenog levog i desnog krila. još uvek čekamo na pojavu zaista demokratske opcije u Srbiji.

Не мислим да је тај напредак заслуга напредњака (њихови напреци су видљиви само њима и њиховим газдама), него заслуга газда који су купили Б92.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:04 07.08.2016

Re: Квази-демократично дискутовалиште !

emsiemsi

Не мислим да је тај напредак заслуга напредњака (њихови напреци су видљиви само њима и њиховим газдама), него заслуга газда који су купили Б92.


ili coming of age, odrastanje društva... drugo nešto, kod Grka je normalniji, neopterećeniji pristup društvu, neizjeden otrovom ideološkog kao kod nas. ne znam da li ima tog uticaja, a ako ga ima, to je dobar uticaj.

ps. šta ti je, 'leba ti, "oportuno" mišljenje. to nije sinonim za "drukče". "drukče" mišljenje je individualnost, osobenost, a oportunost je, recimo, kada bi ti hteo da napreduješ u SPS-u ili Dverima, pa radiš nešto oportunizma radi, prilike radi napreduješ na lestvici unutar društva gde se krećeš, pošto se u šliht-sistemima ne napreduje na osnovu ličnih kvaliteta već na osnovu ulagivanja ovima ili onima.
emsiemsi emsiemsi 17:48 07.08.2016

Re: Квази-демократично дискутовалиште !

Srđan Fuchs
emsiemsi

Не мислим да је тај напредак заслуга напредњака (њихови напреци су видљиви само њима и њиховим газдама), него заслуга газда који су купили Б92.


ili coming of age, odrastanje društva... drugo nešto, kod Grka je normalniji, neopterećeniji pristup društvu, neizjeden otrovom ideološkog kao kod nas. ne znam da li ima tog uticaja, a ako ga ima, to je dobar uticaj.

ps. šta ti je, 'leba ti, "oportuno" mišljenje. to nije sinonim za "drukče". "drukče" mišljenje je individualnost, osobenost, a oportunost je, recimo, kada bi ti hteo da napreduješ u SPS-u ili Dverima, pa radiš nešto oportunizma radi, prilike radi napreduješ na lestvici unutar društva gde se krećeš, pošto se u šliht-sistemima ne napreduje na osnovu ličnih kvaliteta već na osnovu ulagivanja ovima ili onima.

Не знам да ли је ово ти упућено мени --- јер се ја нигде не крећем. Крећем се само на послу, те у уском кругу пријатеља.
А најчешће се крећем сам - увек имам о чему да разговарам са самим собом.
Никакав напредак ме не занима.
Ја само желим да свим људима међу којима се крећем, и не само њима, него и свим осталима, буде што боље. Тада ће и мени бити боље, такође.
urbana_gerila urbana_gerila 18:33 07.08.2016

Re: Квази-демократично дискутовалиште !

emsiemsi
Годинама је блог Б92 био квази-демократично дискутовалиште, где се опортуно мишљење могло провући само као алиби варијанта стварања привида.
Чини ми се да још код многих активних блогера постоји жал за тим дивним цензорским временима цензора у кожним капутима.
Годинама је то било смешно и за гледање, толико, у мом случају, да нисам желео нити да се региструјем.
Успут --- сада је, макар што се могућности изношења опортуног (ајде, да будем прецизнији - другачијег) мишљења тиче, ствар нешто поправила.



čarli, ti si preispoljna budala te je i suštinski pogrešna uporaba termina mikofo-komifo očekivana, ali je neočekivano to da su ti samo 4 budaletine dale preporuku...
narcis narcis 19:26 07.08.2016

Re: Квази-демократично дискутовалиште !

emsiemsi

А најчешће се крећем сам - увек имам о чему да разговарам са самим собом.
Никакав напредак ме не занима.

i eto sam sebi postavio dijagnozu a ljuti se i vređa kad mu mi to kažemo,
aj što priča sam sa sobom al što mora to da zapisuje i objavljuje ovde?
mislim , bio bi nam lepše bez tih njegovih razgovora.
emsiemsi emsiemsi 20:35 07.08.2016

Re: Квази-демократично дискутовалиште !

narcis
emsiemsi

А најчешће се крећем сам - увек имам о чему да разговарам са самим собом.
Никакав напредак ме не занима.

i eto sam sebi postavio dijagnozu a ljuti se i vređa kad mu mi to kažemo,
aj što priča sam sa sobom al što mora to da zapisuje i objavljuje ovde?
mislim , bio bi nam lepše bez tih njegovih razgovora.

Глупости !
narcis narcis 22:19 07.08.2016

Re: Квази-демократично дискутовалиште !

emsiemsi
narcis
emsiemsi

А најчешће се крећем сам - увек имам о чему да разговарам са самим собом.
Никакав напредак ме не занима.

i eto sam sebi postavio dijagnozu a ljuti se i vređa kad mu mi to kažemo,
aj što priča sam sa sobom al što mora to da zapisuje i objavljuje ovde?
mislim , bio bi nam lepše bez tih njegovih razgovora.

Глупости !

ma ludost, glupost je sekundarna
emsiemsi emsiemsi 05:09 08.08.2016

Re: Квази-демократично дискутовалиште !

narcis
emsiemsi
narcis
emsiemsi

А најчешће се крећем сам - увек имам о чему да разговарам са самим собом.
Никакав напредак ме не занима.

i eto sam sebi postavio dijagnozu a ljuti se i vređa kad mu mi to kažemo,
aj što priča sam sa sobom al što mora to da zapisuje i objavljuje ovde?
mislim , bio bi nam lepše bez tih njegovih razgovora.

Глупости !

ma ludost, glupost je sekundarna

Сагласан !
martin_krpan martin_krpan 09:22 07.08.2016

Blog 2016

1) Otišao ihahaaj u desno;
2) Nakupilo se tabloidnih debila;
3) Ima dosta vučićevih botova, a i koštuničinih ;

angie01 angie01 09:38 07.08.2016

Re: Blog 2016

da prilozim,

TENNIVERSARY
tasadebeli tasadebeli 10:12 07.08.2016

Re: Blog 2016

martin_krpan
1) Otišao ihahaaj u desno;
2) Nakupilo se tabloidnih debila;
3) Ima dosta vučićevih botova, a i koštuničinih ;




Знаш како је то, Мартине...

Једно друштво најбоље напредује и уопште то је најбоља ситуација када су левица и десница у равнотежи у том друштву.

Чим се та равнотежа поремети, онда због левице и деснице испадне на крају масница.

Тако је и овај Блог Б 92 својевремено нагињао и превише само на једну страну као да је неки партијски билтен.

(Нећу рећи на коју страну јербо смо се одавно сложили да термини "левица" и "десница" нису оно што су некада били и да су данас некако заменили места, зар не?)

А онда се појавили овде неки нови људи који су овај Блог вратили у равнотежу. (Џабе цензори у кожним мантилима, службе које никада не спавају и слични сигурносни системи. Јбг, у цара Тројана козје уши, не може се то сакрити. Трска шушти па шушти. На ветру.)

Успели су новодошавши некако да учине да овај Блог Б92 више не буде као неко ограђено дедињско двориште са камерама и бодигардовима који имитирају жбуње и дрвеће бдијући над сигурношћу власника дворишта док се у башти уз виски са ледом и кафицу жестоко расправља о тешком стању радника и сељака у Србији данас.

Због тога, Мартине, због те, што се мене тиче, позитивне квалитативне промене набоље на овом Блогу Б 92 који редовније пратим од 2009. (читуцкао сам и пре тога текстове, али спорадично, ту и тамо) и због те равнотеже коју ти поменух, живео ти мени Мартине још најмање до обележавања 200 година од почетка Првог светског рата и писања многобројних нових осврта на српску кривицу за сва зла у 20. веку.



martin_krpan martin_krpan 11:12 07.08.2016

Re: Blog 2016

Чим се та равнотежа поремети, онда због левице и деснице испадне на крају масница.

Тако је и овај Блог Б 92 својевремено нагињао и превише само на једну страну као да је неки партијски билтен.


Ne slažem se.

Postavio si hipotezu loše. Bespredmetno je postavljati qvazi ravnotežu na jednom portalu. O ravnoteži se može govoriti u širem kontekstu, u društvu, na tržištu,.. ne i unutar portala/časopisa. Imaš brate pečat kod Vučelića ako te desnica interesuje. B92 je na političkom kompasu oduvijek bio dole-lijevo, i žao mi je što je otišao u desno. Ali i to je dobar odraz stanja u društvu i aktuelnih tema.


mariopan mariopan 12:56 07.08.2016

Re: Blog 2016

angie01
da prilozim,

TENNIVERSARY



Онај што сам ја прескакала пар дана јер сам погрешно читала наслов и мислила да је о тенису.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:57 07.08.2016

Re: Blog 2016

ceo svet je otišao u desno. ja sam se, otpočetka još, borio da blog, svesno i odgovorno ode desno i zato sam među prvima pisao ćirilicom. ruku na srce, kao Izraelcu nije mi bilo ni teško, jer je nas desnica oduvala još pre 15 godina i otad se bezuspešno borimo da se vratimo natrag, dok je desnica sve ukorenjenija i iz godine u godinu postaje sve teže otupiti im moć.

Anđo, sori, nisam video da postoji već tema, šljakenzi u to doba pa nisam fokusiran na teme! ali nema veze, neka tvoja tema bude VIP, a moja potpalubac!
angie01 angie01 13:05 07.08.2016

Re: Blog 2016

Anđo, sori, nisam video da postoji već tema, šljakenzi u to doba pa nisam fokusiran na teme! ali nema veze, neka tvoja tema bude VIP, a moja potpalubac!


ma, daj....to je sve jedna tema u nastavcima,...deset godina se ovde nalazimo, trebace jos koji blog:)))....malo je samo neobicno, da se od urednistva niko nije setio da nam se bar obrati, ono, bilo bi pristojno da neko sroci par reci, hvala gospodo, lepo sto ste dolazili, trudili se, ovo/ono, evo tu smo da saradjujemo, pratimo, podrzimo,...


Srks,
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:07 07.08.2016

Re: Blog 2016

možda nema Uredništva, po'apsilo ih sve, ostale samo mašine u kancu?
blogovatelj blogovatelj 13:45 07.08.2016

Re: Blog 2016

Blog 2016
1) Otišao ihahaaj u desno;
2) Nakupilo se tabloidnih debila;
3) Ima dosta vučićevih botova, a i koštuničinih ;


Pod koju od ovih kategorija ti podpadaš?
kosta.babic kosta.babic 14:43 07.08.2016

Re: Blog 2016

tasadebeli
martin_krpan
1) Otišao ihahaaj u desno;
2) Nakupilo se tabloidnih debila;
3) Ima dosta vučićevih botova, a i koštuničinih ;




Знаш како је то, Мартине...

Једно друштво најбоље напредује и уопште то је најбоља ситуација када су левица и десница у равнотежи у том друштву.

Чим се та равнотежа поремети, онда због левице и деснице испадне на крају масница.

Тако је и овај Блог Б 92 својевремено нагињао и превише само на једну страну као да је неки партијски билтен.

(Нећу рећи на коју страну јербо смо се одавно сложили да термини "левица" и "десница" нису оно што су некада били и да су данас некако заменили места, зар не?)

А онда се појавили овде неки нови људи који су овај Блог вратили у равнотежу. (Џабе цензори у кожним мантилима, службе које никада не спавају и слични сигурносни системи. Јбг, у цара Тројана козје уши, не може се то сакрити. Трска шушти па шушти. На ветру.)

Успели су новодошавши некако да учине да овај Блог Б92 више не буде као неко ограђено дедињско двориште са камерама и бодигардовима који имитирају жбуње и дрвеће бдијући над сигурношћу власника дворишта док се у башти уз виски са ледом и кафицу жестоко расправља о тешком стању радника и сељака у Србији данас.

Због тога, Мартине, због те, што се мене тиче, позитивне квалитативне промене набоље на овом Блогу Б 92 који редовније пратим од 2009. (читуцкао сам и пре тога текстове, али спорадично, ту и тамо) и због те равнотеже коју ти поменух, живео ти мени Мартине још најмање до обележавања 200 година од почетка Првог светског рата и писања многобројних нових осврта на српску кривицу за сва зла у 20. веку.





angie01 angie01 15:17 07.08.2016

Re: Blog 2016

Успели су новодошавши некако да учине да овај Блог Б92 више не буде као неко ограђено дедињско двориште са камерама и бодигардовима који имитирају жбуње и дрвеће бдијући над сигурношћу власника дворишта док се у башти уз виски са ледом и кафицу жестоко расправља о тешком стању радника и сељака у Србији данас.


'ajde molim te, koji su ti sa Dedinja ovde bili,...pocelo je tako sto su pisali samo poznati, a svi ostali su bili anonimusi, blog je interaktivna forma i tekst je samo inicijalna kapisla, celina je sa komentarima koji ga dopunjuju.

vrlo brzo su i anonimusi dobili opcije i vec dugo su vecina...mnogi, vise puta popularniji i uspesniji u blogovanju od poznatih.

to sto jeste nekada bilo, je manje desnicarenja, koje je sada majnstrim i svako ko mu nije sklon, uredno dobija po nosu....tako da nista od ravnoteze koju pominjes, jer je upravo suprotno- mnogi su sa bloga otisli zbog toga i to izuzetni clanovi,....ciji kvalitet bas i nije nadoknadjen, da tako kazem, nevezano za stavove koji se zastupaju...da ne bi bilo zabune, nemam nista protiv novih, samo nije tacno to sto kazes.
emsiemsi emsiemsi 17:51 07.08.2016

Re: Blog 2016

angie01
Anđo, sori, nisam video da postoji već tema, šljakenzi u to doba pa nisam fokusiran na teme! ali nema veze, neka tvoja tema bude VIP, a moja potpalubac!


ma, daj....to je sve jedna tema u nastavcima,...deset godina se ovde nalazimo, trebace jos koji blog:)))....malo je samo neobicno, da se od urednistva niko nije setio da nam se bar obrati, ono, bilo bi pristojno da neko sroci par reci, hvala gospodo, lepo sto ste dolazili, trudili se, ovo/ono, evo tu smo da saradjujemo, pratimo, podrzimo,...


Srks,

Зашто да ти се било ко захваљује !?
tasadebeli tasadebeli 19:25 07.08.2016

Re: Blog 2016

martin_krpan

Bespredmetno je postavljati qvazi ravnotežu na jednom portalu. O ravnoteži se može govoriti u širem kontekstu, u društvu, na tržištu,..



Портал (било који или новине, медији) само су показатељи тог ширег контекста. Ево, и сам си то на крају рекао:

Ali i to je dobar odraz stanja u društvu i aktuelnih tema.






Али мислим да нам није то основни проблем овде.

Прави проблем овде је дефиниција термина "лево" и "десно" у политици у Србији данас. (А и у Европи уопште.)

Зато треба, у ствари, у тој нашој данашњој друштвеној слици коју имамо разјаснити шта то заиста тачно значи када кажеш да је овај Б 92 "на политичком компасу одувек био доле лево", а да је данас, у 2016, отишао у десно.

Да ли је то баш заиста тако? Да ли су то добри називи за оно што је некада било на овом Блогу Б 92 и што имамо данас (барем према ономе што смо онако школски научили шта је то политичка левица или десница) ?

П.С. - Да не останем недоречен...

Имам утисак, Мартине, да данас многи себе називају политичком левицом, а у ствари говоре и делају као да су десница.

И обратно.

Некако су ти термини постали шарена лажа за залуђивање маса.

(А и људи, оно што смо некада називали res publica, а што данас мислим да више не постоји, иду линијом мањег отпора. Много им је лакше да баратају етикетама и квазиетикетама, него да заиста промишљају о ономе што виде сопственим очима и чују сопственим ушима.)
sasaminijature sasaminijature 10:02 07.08.2016

Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

Godinama pratim ovaj blog,posebno diskusije u komentarima.
Nekakav kurslus se desio u glavi i eto me iz pasivnog posmatraca u donekle aktivnog u komentarisanju.
Kada dodje do ovakvog preseka, kakav ti je utisak, tebi i ostalima (Martin je vec izneo svoje vidjenje), kako se razvija ovaj blog? Da li je i koliko se promenio od pocetka? Kako stari gledaju na nove clanove u smislu da se moraju odmah etiketirati kao: botovi,desnicari, nacionalisti, nepismeni....?Mozda je to neki filter, vatreno krstenje da se odmah vidi ko je sta je, ili se na to moze gledati kao na nekakvu psihologiju grupe copora (razmisljam laicki)?
Sve pohvale za blog, dobra su ovakva prisecanja.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:00 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

sasaminijature

Kada dodje do ovakvog preseka, kakav ti je utisak, tebi i ostalima (Martin je vec izneo svoje vidjenje), kako se razvija ovaj blog? Da li je i koliko se promenio od pocetka? Kako stari gledaju na nove clanove u smislu da se moraju odmah etiketirati kao: botovi,desnicari, nacionalisti, nepismeni....? Mozda je to neki filter, vatreno krstenje da se odmah vidi ko je sta je, ili se na to moze gledati kao na nekakvu psihologiju grupe copora (razmisljam laicki)?


to je inicijacija...


mariopan mariopan 13:09 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

sasaminijature
Godinama pratim ovaj blog,posebno diskusije u komentarima.
Nekakav kurslus se desio u glavi i eto me iz pasivnog posmatraca u donekle aktivnog u komentarisanju.
Kada dodje do ovakvog preseka, kakav ti je utisak, tebi i ostalima (Martin je vec izneo svoje vidjenje), kako se razvija ovaj blog? Da li je i koliko se promenio od pocetka? Kako stari gledaju na nove clanove u smislu da se moraju odmah etiketirati kao: botovi,desnicari, nacionalisti, nepismeni....?Mozda je to neki filter, vatreno krstenje da se odmah vidi ko je sta je, ili se na to moze gledati kao na nekakvu psihologiju grupe copora (razmisljam laicki)?
Sve pohvale za blog, dobra su ovakva prisecanja.



Ако издржиш десет година овде (ниси нормаланн) следује ти стан на мору или бар бенефициран радни стаж, због ноћне смене ...онда, следује ти топли зец бар једном двапут у блогоживоту ако много чачкаш мечку (види вицеве о зеки и мечки).

Ако почну да те зезају значи да су те прихватили.

Крљање је обавезан спорт и то почни да вежбаш. Ако ниси у неком клубу плати тренера а можеш да учиш и са блога,

Толико од мене.

Дајте људи и ви неки користан савет Саши, нов је овде.
sasaminijature sasaminijature 13:20 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......


Da se malo upoznamo, cini mi se da su malo zapostaljeni u nas Srbalja, po meni nesto najkvalitetnije posle EKV-a
http://www.youtube.com/watch?v=0KpI-DaiNEo
sasaminijature sasaminijature 13:25 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......



Ако издржиш десет година овде (ниси нормаланн) следује ти стан на мору или бар бенефициран радни стаж, због ноћне смене ...онда, следује ти топли зец бар једном двапут у блогоживоту ако много чачкаш мечку (види вицеве о зеки и мечки).

Ih sta je pa normalno danas

Ако почну да те зезају значи да су те прихватили.

Крљање је обавезан спорт и то почни да вежбаш. Ако ниси у неком клубу плати тренера а можеш да учиш и са блога,


Zato sam i tu krljanje je dobra gimnastika u disciplini "Balkanizacija misljenja"
Толико од мене.
Hvala!

emsiemsi emsiemsi 17:57 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

mariopan
sasaminijature
Godinama pratim ovaj blog,posebno diskusije u komentarima.
Nekakav kurslus se desio u glavi i eto me iz pasivnog posmatraca u donekle aktivnog u komentarisanju.
Kada dodje do ovakvog preseka, kakav ti je utisak, tebi i ostalima (Martin je vec izneo svoje vidjenje), kako se razvija ovaj blog? Da li je i koliko se promenio od pocetka? Kako stari gledaju na nove clanove u smislu da se moraju odmah etiketirati kao: botovi,desnicari, nacionalisti, nepismeni....?Mozda je to neki filter, vatreno krstenje da se odmah vidi ko je sta je, ili se na to moze gledati kao na nekakvu psihologiju grupe copora (razmisljam laicki)?
Sve pohvale za blog, dobra su ovakva prisecanja.



Ако издржиш десет година овде (ниси нормаланн) следује ти стан на мору или бар бенефициран радни стаж, због ноћне смене ...онда, следује ти топли зец бар једном двапут у блогоживоту ако много чачкаш мечку (види вицеве о зеки и мечки).

Ако почну да те зезају значи да су те прихватили.

Крљање је обавезан спорт и то почни да вежбаш. Ако ниси у неком клубу плати тренера а можеш да учиш и са блога,

Толико од мене.

Дајте људи и ви неки користан савет Саши, нов је овде.

Ево му кратак савет од мене (у ствари, ти си већ све рекла, ја само издвајам и наглашавам делове на специфичан начин - мој начин):
Дакле Саша, крљај само ! Ко на тебе ђоном, ти њему на исти начин.
Оно на чему увек треба стати је --- поштовати жене какве год будалаштине писале.
Поред тога, крљање обавезно са крљаторима, без обзира да ли су гамад или ђубрад.
И последње, те можда најважније --- игнорисати хијене.
sasaminijature sasaminijature 18:29 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

emsiemsi
mariopan
sasaminijature
Godinama pratim ovaj blog,posebno diskusije u komentarima.
Nekakav kurslus se desio u glavi i eto me iz pasivnog posmatraca u donekle aktivnog u komentarisanju.
Kada dodje do ovakvog preseka, kakav ti je utisak, tebi i ostalima (Martin je vec izneo svoje vidjenje), kako se razvija ovaj blog? Da li je i koliko se promenio od pocetka? Kako stari gledaju na nove clanove u smislu da se moraju odmah etiketirati kao: botovi,desnicari, nacionalisti, nepismeni....?Mozda je to neki filter, vatreno krstenje da se odmah vidi ko je sta je, ili se na to moze gledati kao na nekakvu psihologiju grupe copora (razmisljam laicki)?
Sve pohvale za blog, dobra su ovakva prisecanja.



Ако издржиш десет година овде (ниси нормаланн) следује ти стан на мору или бар бенефициран радни стаж, због ноћне смене ...онда, следује ти топли зец бар једном двапут у блогоживоту ако много чачкаш мечку (види вицеве о зеки и мечки).

Ако почну да те зезају значи да су те прихватили.

Крљање је обавезан спорт и то почни да вежбаш. Ако ниси у неком клубу плати тренера а можеш да учиш и са блога,

Толико од мене.

Дајте људи и ви неки користан савет Саши, нов је овде.

Ево му кратак савет од мене (у ствари, ти си већ све рекла, ја само издвајам и наглашавам делове на специфичан начин - мој начин):
Дакле Саша, крљај само ! Ко на тебе ђоном, ти њему на исти начин.
Оно на чему увек треба стати је --- поштовати жене какве год будалаштине писале.
Поред тога, крљање обавезно са крљаторима, без обзира да ли су гамад или ђубрад.
И последње, те можда најважније --- игнорисати хијене.

Hvala hvala, sve sam i sam ukapirao jerbo bez dobrog krljanja nece se ni izroditi stogod pametno
docsumann docsumann 19:45 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

Hvala hvala, sve sam i sam ukapirao jerbo bez dobrog krljanja nece se ni izroditi stogod pametno


nisam pristalica krljanja, ni na blogu ni u životu.
krljanje je za slabiće.
a na blogu sam imao isuviše prilika da se uvjerim da iz krljanja sem opće skrljanosti ništa dobro ne proizlazi.
u bliskom susretu sa sivonjama obično posežem za aikido tehnikama i potpomažem krljatorima da protutnje u smjeru u kom su se zalećeli.

ako je međusobnim oponentim zaista stalo do kvalitetnog tretiranja teme o kojoj se spore, naći će frekvenciju (izmjene komentara) i radni nivo argumentacije kojim se može postići valjana diskusija.

u lijepom sjećanju su mi ostale neke metakosmološke rasprave sa kolegom zemljaninom, par konceptualnih minijatura u razmimoilaženju sa maksom, izazov polemisanja sa nsarskim te osjećaj uspjeha ako do kraja "borbe" ostanem na nogama (i konopcima), pokušaj kroćenja razbarušene grmljavine cerskog (naravno tu ni aikido ni sumo tehnike ne pomažu ), ugodna salonkska nakapanja sa ateistima umjerenog temperamenta (huči, vučko, jasna ...), na po difoltu na uzaludnost osuđene rasprave o muzičkim ukusima i diskursima sa BoL, koje su, gle čuda, bile sve drugo sem uzaludne ... tako da, rekoh već, a i dopuniću - agresija i krljanje su za slabiće. snaga me sputava da budem grub
zilikaka zilikaka 20:08 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

pokušaj kroćenja razbarušene grmljavine cerskog

A priznaj da bi bio srećan ko kuče kad bi se dotični bar nekad pojavio.
Makar i bez sarkofaga, kolko da osveži ovo mesto.
docsumann docsumann 20:20 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

A priznaj da bi bio srećan ko kuče kad bi se dotični bar nekad pojavio.


pa cerski je moj drug, sasubverznik, i naravno da bih volio, bez zadrške, da ponovo bude sa nama.

angie01 angie01 20:23 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

pa cerski je moj drug, sasubverznik, i naravno da bih volio, bez zadrške, da ponovo bude sa nama.


cerski je car,...vrlo autentican, sto je inace retkost!
sasaminijature sasaminijature 20:35 07.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

docsumann
Hvala hvala, sve sam i sam ukapirao jerbo bez dobrog krljanja nece se ni izroditi stogod pametno


nisam pristalica krljanja, ni na blogu ni u životu.
krljanje je za slabiće.
a na blogu sam imao isuviše prilika da se uvjerim da iz krljanja sem opće skrljanosti ništa dobro ne proizlazi.


Promisljeno nema sta, sto sa moje strane i nije u izrecenom. Elem slazem se sa tobom, da ne bude da se sada vadim, moj odgovor je bio u duhu emsija pa se moze izvestti zakljucak o nekom "krljanju".
Kao sto sam i naveo u gore u nekom od komentara, balkanizacija misljenja, mi je interesantan koncept pa kroz tu prizmu i posmatram aktivnosti ovdasnjih clanova. Da prosirim sebe.


u bliskom susretu sa sivonjama obično posežem za aikido tehnikama i potpomažem krljatorima da protutnje u smjeru u kom su se zalećeli.


Da dobra je ta filozofija koriscenja, bolje reci usmeravanja energije. Treba covek prevnstveno da kontrolise, promatra sebe, da bi mogao da je kanalise.



ako je međusobnim oponentim zaista stalo do kvalitetnog tretiranja teme o kojoj se spore, naći će frekvenciju (izmjene komentara) i radni nivo argumentacije kojim se može postići valjana diskusija.

u lijepom sjećanju su mi ostale neke metakosmološke rasprave sa kolegom zemljaninom, par konceptualnih minijatura u razmimoilaženju sa maksom, izazov polemisanja sa nsarskim te osjećaj uspjeha ako do kraja "borbe" ostanem na nogama (i konopcima), pokušaj kroćenja razbarušene grmljavine cerskog (naravno tu ni aikido ni sumo tehnike ne pomažu ), ugodna salonkska nakapanja sa ateistima umjerenog temperamenta (huči, vučko, jasna ...), na po difoltu na uzaludnost osuđene rasprave o muzičkim ukusima i diskursima sa BoL, koje su, gle čuda, bile sve drugo sem uzaludne ... takpo da, rekoh već, a i dopuniću - agresija i krljanje su za slabiće. snaga me sputava da budem grub




Ovoje sustinski ono sto sam i ocekivao da cujem povodom vasihdesetogodisnjih iskustava, dosta mi znaci, hvala.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:17 08.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

u bliskom susretu sa sivonjama obično posežem za aikido tehnikama i potpomažem krljatorima da protutnje u smjeru u kom su se zalećeli.

snaga me sputava da budem grub



zaista, najgrublji su, valjda, najuplašeniji ljudi - Bro, ovo si reka' ka' da Te Njegoš osmotrijo u taj momenat s Lovćena!

stvarno, osoba unutrašnje snage ne može biti gruba! superemotivni pametni uviđaj!


mariopan mariopan 08:08 09.08.2016

Re: Vreme tece, prolazi, leti, gmize......

sasaminijature


Krljanje sam mislila figurativno.
Sukobljavanje mišljenja.
Bez toga nema ni bloga.

Zamisli kada bi se svi slagali oko svega kakav bi to blog bio?

Crko bi načisto za par dana, a evo, mi izdržali desetak godina? Malo li je?

Blog i postoji zato što mi (blogeri, bilo koji) pišemo i komentarišemo na njemu, mi ga održavamo u životu.

Doduše, nekad mu dajemo veštačko disane, ali trajemo.
maja_teofilovic maja_teofilovic 12:35 07.08.2016

Dirljivo

1738K
530K
366K
325K
290K...

Ne zezaš se?
Zaista veruješ u te kile pregleda?

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:06 07.08.2016

Re: Dirljivo

maja_teofilovic

Ne zezaš se?
Zaista veruješ u te kile pregleda?



pa sad...
zilikaka zilikaka 14:14 07.08.2016

Re: Dirljivo

Ne zezaš se?
Zaista veruješ u te kile pregleda?

Imamo dobar softver koji preporuke sigurno, a verovatno i broj pregleda svako malo pomnoži sa 2, pa sa 3...
Sumnjam da je baš greška softvera, pre će biti "falte me usta..", al kad navikneš da je tako, ništa ne posmatraš previše ozbiljno.

I tako ne plaćaju po broju pregleda i preporuka.

...ili ja grešim?
krkar krkar 16:23 07.08.2016

Re: Dirljivo

I tako ne plaćaju po broju pregleda i preporuka.


Mene, bogme, plaćaju!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 16:31 07.08.2016

Re: Dirljivo

Ecce Florian je izneo neku zanimljivu tezu o plaćanju i neplaćanju,

tipa neki Germani protivu Otmičara, ali nije mi izneo detalje.

ps. verovatno, bivajući svestan da bih ja to mogao i otkriti, mislim, slinavljenje novinara za kintom - ipak sam ja zet jedne od najuglednijih NS novinarskih obitelji. mislim, nisam obavezan, pošto imam svoju kinticu. mudri Ecce.



docsumann docsumann 17:10 07.08.2016

Re: Dirljivo


prodao bih se
al' kupio - ne


zilikaka zilikaka 18:10 07.08.2016

Re: Dirljivo

Mene, bogme, plaćaju!


Pa što onda ne pišeš nešto pametnije, nego se dao u svađe i prepucavanja?

KAKVE si ti bre blogove umeo da pišeš, gle sad!

Još malo pa ćeš pod ruku sa mnom postati legenda besmislenih blogova.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:08 07.08.2016

Re: Dirljivo

zilikaka
Mene, bogme, plaćaju!


Pa što onda ne pišeš nešto pametnije, nego se dao u svađe i prepucavanja?



možda to još bolje plaćaju?
krkar krkar 00:27 08.08.2016

Re: Dirljivo

možda to još bolje plaćaju?


Plaćaju po kliku.

Tražili ste - gledajte. (Da, ni CIA nije više što je nekad bila).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:49 08.08.2016

Re: Dirljivo

krkar


Tražili ste - gledajte. (Da, ni CIA nije više što je nekad bila).


sludeli se nešto, raštrkali se, gube efektivnost, da li je to kraj jedne ere?
mariopan mariopan 16:52 08.08.2016

Re: Dirljivo

krkar
I tako ne plaćaju po broju pregleda i preporuka.


Mene, bogme, plaćaju!



A mi sve ovo za džabe???
Milutin Milošević Milutin Milošević 00:49 08.08.2016

Edi-Va

Dobro je žena. Bavi se životom. Skinula se sa ove droge,
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:48 08.08.2016

Re: Edi-Va

ej, jebi ga, Šilutin kada ga slisti u jednoj rečenici... pozdravi je puno!
i, smanji malo s poslom, da ne postaneš kao onaj lav Aleks iz Madagaskara, kada mu se priviđaju šnicle od najboljih drugara!



Docs, odličan bend, baš prija za ostarele ganglije, podsetio me je zvuk na neka zaboravljena osećanja iz prošlog života, dok sam ubijao Beograđanina u sebi, spremajući se za iskorenjenje i migraciju... to, neobično, setno osećanje Beograda... zanimljivo da li ovaj dream pop beat podseća staru gardu, recimo, na neke tripove koje je Megi imala kao mlad stvaralac, samo modernizovaniji zvuk? možda, što kaže Stef, je muzika evoluirala, ali da li i emocija koja ju stvara? odnosno, ovaj neki setni šum je kao neko podvodno jezero osećanja koje počiva podno Beograda i iz kojeg će umetnost svih vremena crpeti nadahnuće?!



Milutin Milošević Milutin Milošević 08:27 08.08.2016

Re: Edi-Va

Ma, radi žena u jednoj stranoj nevladinoj organizaciji, bolje reći fondaciji. Gaji kćerku sama, živi život. Obećala mi da ćemo popiti kafu pre dve nedelje ali je nema. Eto. Pozvaću je da vidim da naidje da se barem javi ovde.
angie01 angie01 09:38 08.08.2016

Re: Edi-Va

za Edy, hugs & kisses and all that shit
Milutin Milošević Milutin Milošević 15:15 08.08.2016

Re: Edi-Va

Edi odpozdravlja. Kaže da ze zaboravila lozinku i da joj je blog bio vezan za nemački emajl pa kada ga je ugasila ne može da pristupi. Ako je zasvrbe prsti, napisaće nešto u gostima.
ecce-florian ecce-florian 21:21 08.08.2016

Re: Edi-Va

Srđan Fuchs 03:48 08.08.2016
Re: Edi-Va
ej, jebi ga, Šilutin kada ga slisti u jednoj rečenici... pozdravi je puno!

Ma, radi žena u jednoj stranoj nevladinoj organizaciji,


Kaže da ze zaboravila lozinku


u jbt. kuma skroz otišla u qu. godine

a bila i predikcija:

edi-va 21:53 18.10.2009
Re: Pomoz' blog

ivana23

edi-va
Gde to ima 12 strana?


U prevozu...



Definitivno sam sporokapirajuća ... QQ meni, postajem dementna.

Preporuči / Preporuka: 64


treba neka pomoć, ono da probamo da prizovemo




kuma nije dugme.

A i ovo se ne zaboravJa




jadna je kuma :)

ej bre javi se, pojavi se


ediT ( vako je nekad biJo red da se piše ako si dodav'o)

Sad sam iščito ovo nakon 7 ljeta , i stvarno je bilo nevjerojatno koliko je blog tada bio edukativnog karaktera.
Gorštak učio ljude kako de se dokumentuje prtscr za nedaj Bože, onda gerilskom opštenju ( ono sa pakov linkoanjemva ispod slički) , heba na dva fronta trola i blog.....
Prosto neverovatno gledajućiiz ove perspektive
Usput još poneka citiranja i zapodevanja polemika drugo-treće-prvo srbijanske scene
I kao šlag na tortu: upitno čudđenje



i odgovori lekara



:)

Milutin Milošević Milutin Milošević 23:05 08.08.2016

Re: Edi-Va

Cvetko, Cvetko: sve će ju kažem sutra na kafi. Da znaš!
ecce-florian ecce-florian 08:36 09.08.2016

Re: Edi-Va

U bre Gazda.
ps
Ižljubi je i u moje ime.Baš bi se mogli videti. Dogovori nešto.

pps

kumino važno otkriće za opštenje na blogu glasilo je da se preko PP može flertovati ali ne i tračariti . Za trač i ozbiljni od flerta isključivo mail ili neki drugi servis van bloga. Na znam na kom je tačno blogu, al' da je savet na mestu to stoji
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:16 10.08.2016

Re: Edi-Va

Sve vas je pozdravila Edi. A izljubio sam je i za Cvetka, i za Srkija i za Endži i za...

Evo i slike

angie01 angie01 12:39 10.08.2016

Re: Edi-Va

sta je ovo, prve dide bloga?!...pazi dugmence:),....dok sam povlacila taster, slucajno sam pritisnula, obavesti moderatora.

Edy,
Milutin Milošević Milutin Milošević 12:56 10.08.2016

Re: Edi-Va

Šta si ti videla? Ništa limunada, slamka, sat ... odmah na sise. Tz, tz, tz.
angie01 angie01 13:02 10.08.2016

Re: Edi-Va

Šta si ti videla?


dominaciju!:).
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:54 10.08.2016

Re: Edi-Va

aaa, dobro je, ja gledam ko mi je odmah drukario fotku... Edi srčulečke, veliko srce, još pritom lepa žena, kreten je onaj koji ju je ostavio da bude samohrana maajka!
Milutin Milošević Milutin Milošević 13:56 10.08.2016

Re: Edi-Va

Ma, sjajno se drži. Ima solidan posao (strani plaćenik), kćerkica raste, pametna i lepa. Izgleda prilično smireno i zadovoljno.
ecce-florian ecce-florian 14:06 10.08.2016

Re: Edi-Va

angie01
sta je ovo, prve dide bloga?!...pazi dugmence:),....dok sam povlacila taster, slucajno sam pritisnula, obavesti moderatora.

Edy,


Yep

a vas dvojica


angie01 angie01 14:49 10.08.2016

Re: Edi-Va

cvetko, znala sam da ces shvatiti razliku.
angie01 angie01 14:55 10.08.2016

Re: Edi-Va

kreten je onaj koji ju je ostavio da bude samohrana maajka!


ne bih sada da ulazim, niti da recikliramo njenu intimu,...al mozda je ona njega ostavila,...kako god, navijam za edy.
ecce-florian ecce-florian 18:37 10.08.2016

Re: Edi-Va

Ubre Srki ovo sam mašiJo u prolazu ( a pazi pročito sve ono malo levo pa desno odgore)

Docs, odličan bend, baš prija za ostarele ganglije, podsetio me je zvuk na neka zaboravljena osećanja iz prošlog života, dok sam ubijao Beograđanina u sebi, spremajući se za iskorenjenje i migraciju... to, neobično, setno osećanje Beograda... zanimljivo da li ovaj dream pop beat podseća staru gardu, recimo, na neke tripove koje je Megi imala kao mlad stvaralac, samo modernizovaniji zvuk?


Docs bre provocira ovim lakim notama

Evo malo da ne patiš ( jedino si kasno stig'o)
Ujed motorne testere ( neka dvehiljadita nisam baš siguran koja, počeci najverovatnije, pitaću decu, ona su mi rasla uz ovo)

"....i nezgodna je ova situacija
jer sada dokazi mi trebaju da to nije hir
svojim očima sam video BORCA ZA MIR....


reci Betmen
Betmen
gde god krene ja ga sretnem
usta ti mmmmmetnem....."

Toma posle bacio kašiku (overdoz gracka legenda glasi da ga je drugar ostavio i pobegao a UMT imali stvar "Dobar drug" ali Liman rulez , Grbavica se graniči tako da nisi daleko . Svet je mali

Krajnje je vreme da već počneš da postaješ pravi Novosadžanin (ima i sajt).
Evo malo da vežbaš ( da se napajaš sa NS tradicija ).
Starost ne opravdava besvest (parafraza Koja)



edit

Zapravo oni su se zvali ( mor'o sam da guglam) Ultra Method Team, a album sa kog je ovo je "Der Klassiker ... ( svaka sličnost sa razgovorom od pre neki dan je slučajna)




docsumann docsumann 21:20 10.08.2016

Re: Edi-Va

ecce-florian
Ubre Srki ovo sam mašiJo u prolazu ( a pazi pročito sve ono malo levo pa desno odgore)

Docs, odličan bend, baš prija za ostarele ganglije, podsetio me je zvuk na neka zaboravljena osećanja iz prošlog života, dok sam ubijao Beograđanina u sebi, spremajući se za iskorenjenje i migraciju... to, neobično, setno osećanje Beograda... zanimljivo da li ovaj dream pop beat podseća staru gardu, recimo, na neke tripove koje je Megi imala kao mlad stvaralac, samo modernizovaniji zvuk?


Docs bre provocira ovim lakim notama

Evo malo da ne patiš ( jedino si kasno stig'o)
Ujed motorne testere ( neka dvehiljadita nisam baš siguran koja, počeci najverovatnije, pitaću decu, ona su mi rasla uz ovo)

"....i nezgodna je ova situacija
jer sada dokazi mi trebaju da to nije hir
svojim očima sam video BORCA ZA MIR....


reci Betmen
Betmen
gde god krene ja ga sretnem
usta ti mmmmmetnem....."

Toma posle bacio kašiku (overdoz gracka legenda glasi da ga je drugar ostavio i pobegao a UMT imali stvar "Dobar drug" ali Liman rulez ( Grbavica se graniči tako da nisi daleko)

Krajnje je vreme da već počneš da postaješ pravi Novosađanin.
Evo malo da vežbaš ( da se napajaš sa NS tradicija)
Starost ne opravdava besvest (parafraza Koja)


laki metali, in prevod - srećno ga metali

apropo vizavi

legenda kaže da kad se Vanja (inače baš odličan bješe lik) napokon maknuo sa pajda, i skroz se unormalio, ono sredio život, glavu, tijelo, duh, čak se i nabildovao, strefio ga trajmvan dok je s vokmenom na ušima prelazio ulicu*


* prokletstvo krosovera (ultimativnog bg (a svetskog) treš indastrijal...)


ecce-florian ecce-florian 18:15 11.08.2016

Re: Edi-Va


@docs
laki metali, in prevod - srećno ga metali


ma da ,
priti zemlja
mi smo ljudi priti

Vetrovita dosta istina, pogodna za Continental Wind Partners, al' zato moralna pre svega . Pa zato Lidija, kad joj sestra Kori postala Ministar državne uprave i lokalne samouprave momentalno , a u skladu sa unutrašnjim kodeksom CWP o izbegavanju sukoba interesa. prestaje da bude "Country menager" ( kako se potpisivala krajem marta 2014. ili savetnik po njoj, da ne bi pogrešio). Suprug Lidijin Mark Krandal je sticajem okolnosti bio isto tamo i to još i u ono davno vreme 2011. kada je sadašnji ministar za državnu upravu i lokalnu samoupravu Ana Brnabić prešla iz USAID-a, a kasnije, 2013. postala direktor .
To normalno nema veze, jer se Lidija davno povukla i nema nikakve ništa sa ambasadorom Majkl Kirbijem ,sem što ona i muž upravo zajedno letuju s novim , ali, pa to je njihovo pravo


Tako je to zavidljivci - Oni malo malo pa nešto pokušavaju da ubace, kao ambasadori i trte mrte.

Ka smo već kod ambasadora eno bivši ambasador Slovenije u Srbiji ( i ministar nekoh tamo poslova), Borut Šuklje na svom
blogu iskoristio temu ovog pokušaja udara u Turskoj da oživi priču o statusu Kosova i atentatu.

Umesto da se svi lepo opustimo na vetru, kao leptiri ili slepi miševi ili šta fali , betmeni.

Zato ja u ovoj sveopštoj atmosferi mirenja na blogu ( vidi pod Krstić - ako nema ovde ima u Blicu) želim da pomirim ( i ujedinim) npr. leptire i betmene



edit
nadam se da mi domaćin neće zameriti, jelte ....
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:02 12.08.2016

Re: Edi-Va

ecce-florian



Zato ja u ovoj sveopštoj atmosferi mirenja na blogu ( vidi pod Krstić - ako nema ovde ima u Blicu) želim da pomirim ( i ujedinim) npr. leptire i betmene



edit
nadam se da mi domaćin neće zameriti, jelte ....



прочитао сам то, који је то сероњко, а бановао пола блога овде... јб'те, што га Аца не прими више у владу, човек постаје мизерија у настојању да се врати у државни врх.
ephemeris ephemeris 07:59 08.08.2016

Ko je u pravu ? (jevrejska mudrost)

vera.nolan2 vera.nolan2 13:07 08.08.2016

BLOG kao i život sam

Sa tek tri i nešto, više čitanja, manje komentara, zadovoljstvo su mi i vaša pozivanja na ranije blogove i blogere; bude mi žao da vas ranije nisam otkrila ...

Tvoj blog mi je npr, dobro mesto, osećam se uvek kao u svom domu da sam, zbog tvojih, uvek lepih, ljudski toplih i dobrih namera, pre svega ... i naravno, toliko vas je dobrih, lepih i pametnih, čak i uz, po neku prznicu pametnicu ... na blogu makar nikad nije dosadno ...

noboole noboole 22:56 08.08.2016

.

noboole se javlja iz zavetrine

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana