Ljudska prava| Zdravlje| Život

Jedina osoba kojoj sada mogu da pomognem sam ja!

Milutin Milošević RSS / 27.07.2016. u 13:17

drug-addict.jpg

- A, zavisnik.

Cela grupa: - Zdravo, A.

- Juče je bilo pet godina kako sam čist. Noćas sam sanjao kako uzimam heroin. Sve ono i lepo i užasno mi je prolazilo kroz glavu. Kad sam se probudio, pogledam oko sebe i vidim da je to bio samo san. Kakvo olakšanje. Zaspim opet, i opet sanjam heroin. I tada razmišljam: ako je ono bio san, sada je ovo zasigurno java. Srećom, probudim se opet.

- Hvala, A.

 

***

 

- B, zavisnik.

- Zdravo, B.

- Ja se sve ove godine trudim da živim normalno, da to zlo u sebi što više umanjim. U životu, radio sam 16 različitih poslova. Kod mnogih od njih guzicom sam vrata zatvorio. Pre neki dan sam dobio otkaz. Mnogo sam se trudio na tom poslu. Baš sam pokušavao da doprinesem uspehu firme. A uvek je strah da će saznati ko sam i šta sam sve radio. I izgleda da je gazda čuo. Rekao sam mu na odlasku da znam da me je zbog moje nekadašnje droge otpustio. Ali ništa nisam dramio, otpuživao čoveka. Naučio sam da ima i lepih i teških trenutaka i da je to deo moje borbe. Dodjem kući, a moji odmah „mora da si napravio nešto kad su te otpustili“. Opet odćutim, šta ću. To me samo ojača.

- Hvala, B.

 

***

 

Vođa grupe: - Moj prijatelju, C. Mnogo mi je drago što si došao. Sećam se kad smo se klepali u tvom gradu. Sećam se kada smo se radili u podrumu u mom gradu. Eto, ja sam se skinuo. Nije ti lako. Izdrži. Može se. Drago mi je što si ovde.

 

***

 

- D, zavisnik.

- Zdravo, D.

- Moram da vam kažem jedan detalj od danas. Na ulici sretnem staru poznanicu. Sa njom dete, očigledno sa posebnim potrebama. U trenutku sam pomislio: vidi ovoga. Istog trenutka sam se posramio. Ko sam ja da o tom detetu ikako sudim? Šta mi je to dete krivo? Ono je rodjeno takvo. Ono nije imalo izbora. Ja jesam, i loš sam napravio. Doduše, ni ja nisam imao izbora. Ceo dan o tome mislim. Stidim se. Ipak, pozitivan sam. To je još jedno iskušenje kroz koje prolazim. I moram. Shvatio sam da sada jedina osoba kojoj mogu da pomognem sam ja.

 

***

 

- E, majka zavisnika.

- Zdravo, E.

- Sve vreme se preisputujem. Ne znam koliko i kako mogu sinu da pomognem. Toliko bih htela, a sve vreme znam da ne smem da se mešam. Ne znam. Šta da radim? Krenem pa stanem. Da li je to dobro? Da li treba nešto drugo da uradim? Ne znam. Dolazim ovde, mnogo mi to znači. Hvala vam. Ne znam. Ne znam...

 

***

 

- F, supruga zavisnika.

- Zdravo, F,

- Dolazim povremeno. Valjda ste se navikli na mene. Još jednom želim da vam se zahvalim što ste ovde. Našoj porodici mnogo znači što ste zajedno, što jedno drugo podržavate. Njemu mnogo znači. Nama mnogo znači. Hvala vam.

 

***

 

Pre neki dan bio sam gost na sastanku jedne grupe „Anonimnih narkomana“. U svetu već preko 50 godina korisnici droge koji su se „očistili” i pokušavaju da ostanu čisti okupljaju se i jedni drugima pomažu da se izbore sa ovim izazovom. Sastanci su nekoliko puta nedeljno. Na njima govore iz dubine duše o svojim naporima, unutrašnjim borbama, izazovima, strahovima i problemima. Ponose se svojim uspesima, malim ili velikim. Slušaju druge, bodre se i pomažu. Sve rade sami – to je važan deo ovog pristupa. Čak sve i sami finansiraju, koliko god svi bili u više nego teškoj situaciji.

 

Sa sastanka sam otišao kao da me je pregazio valjak. A kažu da su se ustručavali pred nas par gostiju. Mogu samo da zamislim šta sve jedni drugima kažu kada su sami.

 

Svet sada vidim drugim očima.

Tagovi



Komentari (309)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 08:30 28.07.2016

Re: Žuto

Da li iko postavlja perspektivu, da je uzimanje heroina odraz individualne slobode i buntovnog, neprilagođenog duha, itd.?


Ne, a ne bi trebao ni ti. Upravo je ovo ta romantizovana verzija iz Trainspotting, Pulp Fiction i slicno. Individualna sloboda i buntovni duh se izrazavaju drugacije. Heroin je odraz svega onog sto smo komentarisali gore, pre svega poremecenih porodicnih odnosa.
martin_krpan martin_krpan 08:39 28.07.2016

Re: Žuto

alselone
Da li iko postavlja perspektivu, da je uzimanje heroina odraz individualne slobode i buntovnog, neprilagođenog duha, itd.?


Ne, a ne bi trebao ni ti. Upravo je ovo ta romantizovana verzija iz Trainspotting, Pulp Fiction i slicno. Individualna sloboda i buntovni duh se izrazavaju drugacije. Heroin je odraz svega onog sto smo komentarisali gore, pre svega poremecenih porodicnih odnosa.


A šta ćemo sa ljudima koje ne žele da se skinu a ne mogu da priušte kintu? Zatvor, vezanje lisicama za radijator i šutiranje čizmama u glavu, ili imaš neko konstruktivističko rješenje?
alselone alselone 08:44 28.07.2016

Re: Žuto

A šta ćemo sa ljudima koje ne žele da se skinu a ne mogu da priušte kintu?


Sta cu ja sa njima? Nista dok ne krse zakon.

Sta ces ti sa njima? Da im se kupuje dop od poreza? Da saljemo SMS-ove na cetvorocifrene brojeve kao donacije za hors? Da ih damo po 200 dinara za bus do Banjaluke? Ili imas neko konstruktivnije resenje?
bocvena bocvena 09:26 28.07.2016

Re: Žuto

hiljadam godina se ljudi pitaju ko su i šta će sa sobom. i zar je ovo pacovsko svakodnevno riljanje sve?

strah od smrti i strah od kazne ih hiljadama godina sprečava da se međusobno istrebe. mnogo više nego empatija, ljubav i cvetići i leptirići.

neki se uhvate boga, neki seksa i pravljenja dece, neki sruše inhibicije gudrom i alkoholom i tripuju da su slobodni, neki pecaju i skupljaju markice...sve je za ljude.

pitanje je samo kako ti lični izbori utiču na grupu u celini. možda, ipak, da filateliste i pecaroše istaknemo kao pozitivne uzore, a narkomane i alkose kao pogrešne? nije romantično, ali nikog ne ugrožava.

martine, pa ti si dop komunista - svakom prema potrebama najbolja roba! a ne bogati da se rade najboljom i dugo požive (ma rok opere pišu:), a siromasi da crkavaju od kreka iz garaže.

tetkino je gore okačila TED koji sugeriše da se pare od institucionalizacije ovisnika preusmeri u njihovu reintegraciju u društvo - daj im posao, prijatelje i šta će sa sobom u slobodno vreme, možda će se teže uhvatiti za dop. ili im daj to pre nego što im dop i padne na pamet.
martin_krpan martin_krpan 09:45 28.07.2016

Re: Žuto

neki se uhvate boga, neki seksa i pravljenja dece, neki sruše inhibicije gudrom i alkoholom i tripuju da su slobodni, neki pecaju i skupljaju markice...sve je za ljude.




martine, pa ti si dop komunista


Uvijek bio i ostao.

Mogu da pričam o ovoj temi beskrajno. Za početak predlažem bacanje starih naočara i stavljanje konstruktivističkih.

alselone alselone 09:51 28.07.2016

Re: Žuto

Mislim da nisi video moj komentar pa samo da te podsetim da odgovoris na isto pitanje koje si meni postavio. Hvala unapred.
alselone alselone 09:55 28.07.2016

Re: Žuto

sve je za ljude.


Ovo su one narodne murosti koje treba da te smire iako si narkomancina raspala na dopu koji krade roditelje i trpa se u bulju za pola grama mokrog spida.

- Sve je za ljude
- Ko zna zasto je to dobro
- Bice to sve u redu


Ne, to nije za ljude, tesko da ce ikad vise biti u redu i nije nizasta dobro.
martin_krpan martin_krpan 10:12 28.07.2016

Re: Žuto

alselone
A šta ćemo sa ljudima koje ne žele da se skinu a ne mogu da priušte kintu?


Sta cu ja sa njima? Nista dok ne krse zakon.

Sta ces ti sa njima? Da im se kupuje dop od poreza? Da saljemo SMS-ove na cetvorocifrene brojeve kao donacije za hors? Da ih damo po 200 dinara za bus do Banjaluke? Ili imas neko konstruktivnije resenje?


Zašto da ne? Ako se za Miladina dao milion, zašto ne bi država finansirala i dop:

1) da spriječi kriminal?
2) da spriječi širenje HIV-a?
3) itd...



Pitanje: Zašto se alkoholičarima ne pristupa na isti način kao prema džankijima, imajući u vidu, da su alkosi štetniji za druge od džankija? Zašto se ne hapse alkoholičari po selendrama koji peku brlju i još daju klincima po slavama i šire alkoholičarski lajfstajl?

I u ovoj oblasti kao i u mnogim drugim je potreban "diskontinuitet". Međutim, za žabokrečinsku stabilnost je bolje da se ne talasa i ne preispituju mnogi ljudi - njihova kompetentnost, kao i institucije. I tu ne govorim samo za Srbiju, već za većinu evropskih zemalja. I takođe još, ne govorim samo o "diskriminaciji" heroina, već i ekstazija, trave i LSD-ja.



alselone alselone 10:27 28.07.2016

Re: Žuto

Zašto da ne? Ako se za Miladina dao milion, zašto ne bi država finansirala i dop:


Pogresnim potezom opravdaj sledeci pogresan korak? Cudna logika za jednog intelektualca.

Alkoholicari nisu stetniji od heroinskih zavisnika, mani me te glupe logike koju svaki narkoman pokrece. Heroinski zavisnici su najgori zavisnici. Tu ne bi trebalo da ima spora. Heroin je najgora droga, i tu ne bi trebalo da ima spora.

Ne znam zasto ne hapse alkose, kakvo je to uopste pitanje kao odgovor na tvoje pitanje koje si postavio meni a nema nikakve veze sa ovim. Dkale, sta raditi sa heroinskim zavisnicima koji ne zele da prestanu a nemaju para da nastave? Sta je tvoj predlog?
ecce-florian ecce-florian 10:40 28.07.2016

Re: Žuto

alselone
sve je za ljude.


Ovo su one narodne murosti koje treba da te smire iako si narkomancina raspala na dopu koji krade roditelje i trpa se u bulju za pola grama mokrog spida.

- Sve je za ljude
- Ko zna zasto je to dobro
- Bice to sve u redu


Ne, to nije za ljude, tesko da ce ikad vise biti u redu i nije nizasta dobro.


a sve je to došlo sa zapada. Dok je to bilo u rukama starijih , sve je bilo pod kontrolom . Posle su deca i farmaceutska industrija napravili čudo

"
AFION

Afion (opijum, afiun, afijun) su u Bosni nekada uživale starije osobe,dakle kao stimulans, dok mladež nije poznavala to "uživalo". Hamdija Krešeljević navodi veći broj starijih osoba u Tešnju koje uživaju opijum(18). Narodna pjesma kaže kako se pije "vino i afijun".

Alija Lakišić BOSANSKI KUHAR odeljak Pića, napisi i uživala str 443 "
predatortz predatortz 10:52 28.07.2016

Re: Žuto

alselone
sve je za ljude.


Ovo su one narodne murosti koje treba da te smire iako si narkomancina raspala na dopu koji krade roditelje i trpa se u bulju za pola grama mokrog spida.

- Sve je za ljude
- Ko zna zasto je to dobro
- Bice to sve u redu


Ne, to nije za ljude, tesko da ce ikad vise biti u redu i nije nizasta dobro.


ecce-florian ecce-florian 11:16 28.07.2016

Re: Žuto



Heroinski zavisnici su najgori zavisnici. Tu ne bi trebalo da ima spora.


Pa sad....... Nisam baš siguran da bih ovo tek tako potpisao
predatortz predatortz 11:19 28.07.2016

Re: Žuto

ecce-florian


Heroinski zavisnici su najgori zavisnici. Tu ne bi trebalo da ima spora.


Pa sad....... Nisam baš siguran da bih ovo tek tako potpisao


Ni ja.
Zavisnik je zavisnik! Da li je u pitanju droga, ili alkohol, žrtvama njegovog ponašanja je često svejedno. A oba tipa su teški autodestruktivci. Problem je u tome što uništavaju sve u svojoj okolini.

Mislim da je manjkavost zakona što njihovo lečenje podrazumeva njihov pristanak, osim u momentu kada ugroze svoj ili tuđi život. Smatram da bi trebalo uvesti kategoriju obaveznog, pa i prisilnog lečenja.
Milutin Milošević Milutin Milošević 11:28 28.07.2016

Re: Žuto

Ovo je još jedan od klasičnih neo-komunističkih narativa o heroinskim ovisnicima: Ovisnik A, ovisnik B... Prežvakana priča milion puta sa dosta patetičnim qvazi teoretičarima, polupismenim psiholozima i ljekarima.

Zahvaljujem za ocenu. Meni ne smeta. Napisao sam ono šta sam doživeo, pa bio to i neo-komunistički narativ.
alselone alselone 11:30 28.07.2016

Re: Žuto

Zavisnik je zavisnik!

Nije tacno. Ocete jaci primer koji potire tezu. Heroin i cigarete? Je l' isto? Heroin i trava? Heroin i junk food?

Gledajte samo ovako - da li postoji vikend-heroinski zavisnik? Ako postoji, koliko dugo moze tako? Verovatno samo par puta. Koliko dugo mozes da cugas samo vikendom, ceo zivot. Na sta je spreman heroinski zavisnik da bi utulo glad? Na sta je spreman pusac?

Sto bi princi rekao - treba malo i proziveti.
alselone alselone 11:31 28.07.2016

Re: Žuto

pa i prisilnog lečenja.


Ne postoji posto je psihicka zavisnost jaca od fizicke (osim kod heroina, toliko ponovo o tome kako su sve zavisnosti jednake). Psihicka zavisnost se prinudno ne leci.
alselone alselone 11:36 28.07.2016

Re: Žuto

Pa sad....... Nisam baš siguran da bih ovo tek tako potpisao


Ja bih. Dobro, uzeo bi met kao jos gori, ali sumnjam da je to bila poenta.

Ocemo po tezama:

1. Heroin pravi najjacu fizicku zavisnost i posle odredjenog broja uzimanja prakticno je nemoguce izleciti se i potrebno je uzimati zamene ceo zivot.
2. Heroin pravi veoma jaku psihicku zavisnost
3. Heroin pravi najvecu "glad" i osobe su spremen na sve samo za jos jedan udarac
4. Heroin ima najbrzu krivu uzvajanja zavisnosti, neuporedivo brzu od ostalih droga, pogotovo od alkohola.
5. Heroin unistava organizam i jace i brze od alkohola
predatortz predatortz 11:36 28.07.2016

Re: Žuto


Gledajte samo ovako - da li postoji vikend-heroinski zavisnik? Ako postoji, koliko dugo moze tako? Verovatno samo par puta. Koliko dugo mozes da cugas samo vikendom, ceo zivot. Na sta je spreman heroinski zavisnik da bi utulo glad? Na sta je spreman pusac?


Gledaj to ovako:

Kada nekom zavisnik pregazi dete, njemu je svejedno da li je to uradio neko na heroinu, hronični alkos, ili vikend meraklija. No, ja sam na umu imao teže oblike zavisničkog ponašanja. One koji ugrožavaju život ne samo zavisnika, nego živote i egzistenciju ljudi iz njegovog okruženja. Uveo bih mogućnost da se na zahtev bližeg člana porodice naloži obavezno lečenje u specijalizovanoj ustanovi.

Inače, kad pomenu pušače, oni su najbezobrazniji zavisnici po mojoj gradaciji. narkomana i alkosa ću da otkačim s nokta. No, imam problem sa onim koji, bez imalo srama, zasmrde i zatruju prostor u kom borave moja deca. Društvene norme (čitaj žena ) mi ne dozvoljavaju da ih oteram u pizdu materinu, a mozak mi govori da je to jedini razuman čin.
alselone alselone 11:37 28.07.2016

Re: Žuto

Kada nekom zavisnik pregazi dete, njemu je svejedno da li je to uradio neko na heroinu, hronični alkos, ili vikend meraklija.


Nije ti bas primer. Mozda tom sirotom coveku jeste svejedno, ali to ne znaci da su droge jednake.
predatortz predatortz 11:42 28.07.2016

Re: Žuto

alselone
Kada nekom zavisnik pregazi dete, njemu je svejedno da li je to uradio neko na heroinu, hronični alkos, ili vikend meraklija.


Nije ti bas primer. Mozda tom sirotom coveku jeste svejedno, ali to ne znaci da su droge jednake.


Ja ti govorim o ponašanju opasnom po zajednicu. Naravno da nije isto da li će dete u parku pokupiti pikavac, ili će se ubosti na iglu koju je bacio neki narkos. Naravno da heroin i cigarete ne daju isti trenutni efekat, ali će država mnogo duže da leči jednog pušača, ili ovisnika o džank fudu. Njihovo lečenje će da bude mnogo skuplje po društvo zbog činjenice da 'heroinac' neće dugo da koristi Fond.

Opet ću te podsetiti da govorim o težim oblicima zavisnosti, prvenstveno alkoholizma i narkomanije. To mu ga dođe na isto.
alselone alselone 11:45 28.07.2016

Re: Žuto

Ja ti govorim o ponašanju opasnom po zajednicu.


Pa i ja tebi. tesko da jedno opasno ponasanje po zajednicu ima neko ko je popusio kutiju cigara, popio litar pica, popisio dzoint ili ubrizgao gram heroina. Zamisli ih samo kako voze. Je l' ti zvuci jednako opasno?
predatortz predatortz 11:47 28.07.2016

Re: Žuto

alselone
Ja ti govorim o ponašanju opasnom po zajednicu.


Pa i ja tebi. tesko da jedno opasno ponasanje po zajednicu ima neko ko je popusio kutiju cigara, popio litar pica, popisio dzoint ili ubrizgao gram heroina. Zamisli ih samo kako voze. Je l' ti zvuci jednako opasno?


Ako izbacimo ove sa kutijom cigara - da, zvuči mi jednako opasno.
alselone alselone 11:47 28.07.2016

Re: Žuto

mislim, mozemo pricati i o onom silovanju statistike (pozdrav za Martina) po kom heroinski zavisnici najredje prave saobracajne nesrece pa je time heroin manje poguban za drustvo. Jebiga, to sto nisu ni svesni kada se umaraju, sto su mozda nekog opljackali i prostituisali se da dodju do fiksa nema veze, bitno je da ne voze.
alselone alselone 11:47 28.07.2016

Re: Žuto

da, zvuči mi jednako opasno.

Sto bi rekao Cvarkov - ali u stvari nije.
predatortz predatortz 11:56 28.07.2016

Re: Žuto

alselone
da, zvuči mi jednako opasno.

Sto bi rekao Cvarkov - ali u stvari nije.


Zapravo, jeste!

Velika verovatnoća je da će pijan, naduvan, ili onaj na igli da naprave saobraćajku. Dakle, svrstavamo ih u grupu potencijalno opasnih po bezbednost drugih, ni krivih ni dužnih osoba.

Sad, unutar te grupe možemo da vršimo istraživanja ko je opasniji. Slažem se da je onaj sa iglom u veni opasniji od onog sa džointom, ali to je već analiza ko je opasniji od već utvrđenih 'opasnih'.
mariopan mariopan 12:18 28.07.2016

Re: Žuto

Мартине, на чему си?
Одмах на одвикавање.

Мој млади комшиа је витлао ножем и тражио паре по цену живота, не свог. Пљачкао, отимао, робијао, ужасавао све око себе јер је био ван контроле а млад, пун снаге и лудачког беса кад га стигне жута минута.

Сви смо одахнули кад се предозирао са 33 године живота.
Треба ли за то да ме буде срамота?
Мене није срамота.

Док је он био у фазама да напада људе, пљачка куће или на робији цела улица је била а стању приправности и страха. Нико није мирно спавао.

Мени је лупао у прозоре у поноћ и тражио 500 евра ОДМАХ. Не верује да немам а поглед, само што не пукне. Ако имаш те паре да им дајеш сваки дан онда у реду, нека легализују али свима њима да кажемо да иду код тебе по лову?

Легализовати тај отров?
Онда се ми остали наоружавамо па ко кога пре рокне?
martin_krpan martin_krpan 12:24 28.07.2016

Re: Žuto

Мартине, на чему си?




Na tamjanu sad, ki i Cane.

mariopan mariopan 12:30 28.07.2016

Re: Žuto

martin_krpan
Мартине, на чему си?




Na tamjanu sad, ki i Cane.


Е, добро, лакнуло ми.
alselone alselone 12:45 28.07.2016

Re: Žuto

Sad, unutar te grupe možemo da vršimo istraživanja ko je opasniji. Slažem se da je onaj sa iglom u veni opasniji od onog sa džointom, ali to je već analiza ko je opasniji od već utvrđenih 'opasnih'.


Ovako ja citam sta si napisao.

"Isti su. E, sad posto smo to zakljucili da ponovim ono sto si ti rekao".

alselone alselone 13:23 28.07.2016

Re: Žuto

Na tamjanu sad, ki i Cane.


taman na mi odgovoris na pitanje koje si me tako slavobitno upitao, sa sve pravednickom liberalnom promisli.
ecce-florian ecce-florian 13:45 28.07.2016

Re: Žuto

@predatorz

Zapravo, jeste!

Velika verovatnoća je da će pijan, naduvan, ili onaj na igli da naprave saobraćajku. Dakle, svrstavamo ih u grupu potencijalno opasnih po bezbednost drugih, ni krivih ni dužnih osoba.

Sad, unutar te grupe možemo da vršimo istraživanja ko je opasniji. Slažem se da je onaj sa iglom u veni opasniji od onog sa džointom, ali to je već analiza ko je opasniji od već utvrđenih 'opasnih'.


I bre šta ti je vojno obrazovanje.
Normaaaalno, pa elitne trupe još pre hiljadu godina su bili Assassini حشاشين‎‎ Hashashini.

Ono što se manje zna ( nejčešće ih vezuju za Persiju) je da je jedan deo ovde poznatiji kao Saraceni vladao u Madjarskoj od 10-13 veka lokalno nazvan Böszörmény , pa sad ti vidi izvore tradicije u Vojvodini koja je sada naglo prekinuta ( dok je bilo Tita , bilo je i šita). A kao Lale ladne ko špricer i ostale mistifikacije
martin_krpan martin_krpan 14:04 28.07.2016

Re: Žuto

( dok je bilo Tita , bilo je i šita). A kao Lale ladne ko špricer i ostale mistifikacije


narcis narcis 14:12 28.07.2016

Re: Žuto

Društvene norme (čitaj žena ) mi ne dozvoljavaju

pošto ja nemam ženu
onda
u pizdu materinu

od mene, okorelog pušača i nikotinskog zavisnika
docsumann docsumann 14:33 28.07.2016

Re: Žuto

Gledajte samo ovako - da li postoji vikend-heroinski zavisnik? Ako postoji, koliko dugo moze tako? Verovatno samo par puta. Koliko dugo mozes da cugas samo vikendom, ceo zivot. Na sta je spreman heroinski zavisnik da bi utulo glad? Na sta je spreman pusac?


tako postavljena računica stoji, ali ...

koliko saobraćajnih nesreća, materijalne štete i ljudskih života ide na dušu vozača u alkoholisanom stanju.
kioliko vikend tuča i potezanja noževa, koliko nasilja u porodicama?

alkohol u odnosu na druge droge ima još jednu bitnu razliku, a to je da je praktično nelimitiran u izobličavanju naše psihe i raspomamljivanju svih mogućih dijaboličnih demona.

interesantno što je o pogubnom dejstvu alkohola na crnogorsko društvo, još prije više od vijeka , pisao dr Jovan Kujačić (1869-1958)
docsumann docsumann 14:44 28.07.2016

Re: Žuto

Легализовати тај отров?


i staviti ga pod kontrolu, kao i njegove uživaoce. naravno, u mjeri koliko je to uoipšte moguće.

koliko pjanih "eksplozivnih naprava" krstare iz dana u dan našim drumovima, teroristi nam i nisu potrebni. pa opet, nikome ne pada na pamet da zabranjuje alkohol.

dok god je heroin ili bilo koja druga supstanca u nadležnosti organizovanog kriminala situacija će biti daleko nepovoljnija.

svojevremeno bješe jedan blog na sli8čnu temu - Otvoreno o drogi
octopus octopus 14:48 28.07.2016

Re: Žuto

Afion (opijum, afiun, afijun) su u Bosni nekada uživale starije osobe,dakle kao stimulans, dok mladež nije poznavala to "uživalo". Hamdija Krešeljević navodi veći broj starijih osoba u Tešnju koje uživaju opijum(18). Narodna pjesma kaže kako se pije "vino i afijun".

Mali trol: nisam ovo znao, a ranije starije žene kad se sa njima dogovaramo oko operacije pitaju: " Doktore hoćete me ofijuniti"?
princi princi 14:48 28.07.2016

Re: Žuto

Ja odmah da se izjasnim, iako me niko ništa nije pitao, da sam za apsolutnu i totalnu legalizaciju.
martin_krpan martin_krpan 14:50 28.07.2016

Re: Žuto

dok god je heroin ili bilo koja druga supstanca u nadležnosti organizovanog kriminala situacija će biti daleko nepovoljnija.


princi princi 14:52 28.07.2016

Re: Žuto

svojevremeno bješe jedan blog na sli8čnu temu - Otvoreno o drogi

Pazi kad ne smem ni da kliknem na link. Znam već gde se drogeraši okupljaju.
princi princi 14:56 28.07.2016

Re: Žuto

Samo, za jednu zemlju koja troši tolike količina bensedina i ostalih lekova za smirenje (što bi se narkomanskim rečnikom reklo downera), i koja je takav intenzivni potrošač legal highs (tj farmaceutskih narkotika) politika i stavovi srpske države pa i društva su malo začuđujuće dvolični. Ili možda ipak nije tako začuđujuće?

Nekako se čini da su se ta hipokrizija i dvoličnjaštvo toliko duboko zapatili u narodu, da se više ni ne primećuju.
docsumann docsumann 15:00 28.07.2016

Re: Žuto

princi
svojevremeno bješe jedan blog na sli8čnu temu - Otvoreno o drogi

Pazi kad ne smem ni da kliknem na link. Znam već gde se drogeraši okupljaju.


a jedan klik menja sve

alselone alselone 15:37 28.07.2016

Re: Žuto

koliko saobraćajnih nesreća, materijalne štete i ljudskih života ide na dušu vozača u alkoholisanom stanju.
kioliko vikend tuča i potezanja noževa, koliko nasilja u porodicama?


Mnogo. To je zato sto je ne samo legalan nego i potenciran. Zato treba biti obazriv sa svim dekriminalizacijama. Ali nemojmo zaboraviti koliko godina mora da se cuga da bi se doslo u stanje potezanja nozeva i nasilja u porodici. Heroinski zavisnik toliko ni ne dozivi.

Ima jos nesto, zasto heroinski zavisnici ne prave sudare. Po pravilu nemaju auto, prodali su ga za dop.
princi princi 15:42 28.07.2016

Re: Žuto

a jedan klik menja sve

Kad smo kod klikova, idem juče na masažu i pored Eglingtona prođem pored... koga? Ivane Kneževič! Mislio da je startujem, ali onda mi bilo malo weird, mislio pomisliće žena svašta. Onako, izgleda kao na slikama, osim što je u prirodi dosta niža nego što sam mislio. Tako da Ivana ako bude pročitala ovo i ako se još pita ko je onaj lepi dečko koga je videla nešto ispred sedmice kod Eglingtona, misterija je sad skroz razrešena. :)

A tako sjajno sija iz daleka... (sjajan stih, uzgred budi rečeno).
alselone alselone 16:06 28.07.2016

Re: Žuto

specijalizovanoj ustanovi.


Mislim da je pravi momenat da se setimo ove eminentne ustanove.


A sad bez zajebancije. Jedan od ovih mojih je bio u manastiru, ne bas u Crnoj reci nego u nekom drugom, zaboravio sam kom, i jako mu je prijalo, mnogo se promenio, cak se moglo smatrati i da se skinuo, ali nazalost samo privremeno, posle par meseci je uzeo ponovo.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:09 28.07.2016

Re: Žuto

Informacija koju smo dobili ove nedelje je da je prošlog petka jedno beogradsko javno preduzeće u svojoj radionici izvelo akciju provere svojih radnika markerima za droge. Pronašli su jednog momka koji je koristio marihuanu i odmah mu dali otkaz.

Najpre, ovo je teško narušavanje privatnosti, slično onom poligrafu u Perutnini.

Sa druge strane, preko pola majstora po ceo dan šljoka i niko ih ne cima zbog toga.
Milutin Milošević Milutin Milošević 16:12 28.07.2016

Re: Žuto

Jedan od ovih mojih je bio u manastiru, ne bas u Crnoj reci nego u nekom drugom, zaboravio sam kom, i jako mu je prijalo, mnogo se promenio, cak se moglo smatrati i da se skinuo, ali nazalost samo privremeno, posle par meseci je uzeo ponovo

Početkom septembra idem u jednu manastirsku zajednicu za odvikavanje. Javiću utiske.

U drugom delu rečenice krije se najveća zamka: Tretman u terapijskog zajednici u najvećem broju slučajeva ne prati odgovarajuća podrška posle toga. To vodi putem unazad. Samo 20% onih koji su prestali da koriste droge ne vrati se u drugoj godini. Za treću su rezultati još više poražavajući.
princi princi 16:15 28.07.2016

Re: Žuto

Samo 20% onih koji su prestali da koriste droge ne vrati se u drugoj godini. Za treću su rezultati još više poražavajući.

U, jbt... Zamisli samo medicinski tretman sa ovoliko niskim % uspešnosti. Niko ga ne bi ozbiljno shvatao.
alselone alselone 16:18 28.07.2016

Re: Žuto

U drugom delu rečenice krije se najveća zamka: Tretman u terapijskog zajednici u najvećem broju slučajeva ne prati odgovarajuća podrška posle toga. To vodi putem unazad. Samo 20% onih koji su prestali da koriste droge ne vrati se u drugoj godini. Za treću su rezultati još više poražavajući.


Slazem se gazda. Zato je to patnja i zato treba velika pomoc cele zajednice. Najgore sto moze da se dogovodi je ono sto se dogodilo mladicu iz tvoje price. Pronasao je posao, sredio se, i onnda ga optpuste.
alselone alselone 16:19 28.07.2016

Re: Žuto

Najpre, ovo je teško narušavanje privatnosti,


Naprotiv, veoma pozeljno je proveravati svoje zaposlene na drogu i alkohol. U fabrici u kojoj sam radio jos kao student jedan dan na posao dosao je elektricar sa 1.2 promila. Sva sreca pa je bila provera. Mozda bi ubio nekog ili sebe.
docsumann docsumann 16:21 28.07.2016

Re: Žuto

A sad bez zajebancije. Jedan od ovih mojih je bio u manastiru, ne bas u Crnoj reci nego u nekom drugom, zaboravio sam kom, i jako mu je prijalo, mnogo se promenio, cak se moglo smatrati i da se skinuo, ali nazalost samo privremeno, posle par meseci je uzeo ponovo.


baš prije neko veče sam sjedio sa drugom, s kojim se nisam vidio duže vrijeme, dotaklim smo se, usput, i nekih polureligioznih tema, te na kraju dođosmo (svako iz svog iskustva) do konstatacije kako je religija bila posljednji voz za mnoge ofucale džankoze iz naše (nešto malo mlađe i/il' nešto malo starije genneracije).

to je recimo jedna od rijetkih situacija gdje religiji skidam kapu. a opet je tu dosta i do posebnog monaha koji se ovim nesrećnicima našao u pomoć.
mariopan mariopan 16:24 28.07.2016

Re: Žuto

docsumann
Легализовати тај отров?


i staviti ga pod kontrolu, kao i njegove uživaoce. naravno, u mjeri koliko je to uoipšte moguće.

koliko pjanih "eksplozivnih naprava" krstare iz dana u dan našim drumovima, teroristi nam i nisu potrebni. pa opet, nikome ne pada na pamet da zabranjuje alkohol.

dok god je heroin ili bilo koja druga supstanca u nadležnosti organizovanog kriminala situacija će biti daleko nepovoljnija.

svojevremeno bješe jedan blog na sli8čnu temu - Otvoreno o drogi


Како ставити под контролу, којим механизмима?
И ко би контролисао?

Бојим се да би се тада моћ и зарада само из криминалног миљеа преселила у руке још горих, овог пута са дозволом и државним печатом оверених - дилера?

Ево подсетио нас мартин на 600 кг хероина у трезору, никад није расветљен тај криминал.....дакле такозвана "држава" је компромитована. Ко онда то да контролише а да не подлегне корпцији и све опет заврши у зони криминала?
alselone alselone 16:30 28.07.2016

Re: Žuto

i do posebnog monaha koji se ovim nesrećnicima našao u pomoć.


Mir kojim zrace monasi je nesto sto njima jako prija, smiruje im buku u glavi. Uz to svakodnevan jasan ritam obaveza, i to fizickog rada, bez mnogo slobodnog vremena isto jako blagotvorno deluje.
mariopan mariopan 17:08 28.07.2016

Re: Žuto

martin_krpan
dok god je heroin ili bilo koja druga supstanca u nadležnosti organizovanog kriminala situacija će biti daleko nepovoljnija.





...па ће онда та супстанца бити у надлежности легално организоване криминалне групе зване "држава то сам ја" коју бирамо сваке четири године а некад и чешће?
docsumann docsumann 17:41 28.07.2016

Re: Žuto

Како ставити под контролу, којим механизмима?
И ко би контролисао?


kako uopšte kontrolisati državu?

u svakom slučaju, dilema je - ili proizvodnju i distribuciju narkotika staviti pod ingerenciju države (kojoj ionako već predajemo mnoge druge funkcije na brigu i upravljanje, i na čije funkcionisanje bar djelimično utičemo ) ili i dalje igrati na kartu statusa qvo, i praktično nedodirljivu ulogu, kudikamo brutalnijeg i beskrupuloznijeg krupnog kriminala
znajući pri tom da se svaka brorba protiv narkobiznisa svodi na "uhvatimo kilo, prođe tona"...
mariopan mariopan 17:59 28.07.2016

Re: Žuto

docsumann
Како ставити под контролу, којим механизмима?
И ко би контролисао?


kako uopšte kontrolisati državu?

u svakom slučaju, dilema je - ili proizvodnju i distribuciju narkotika staviti pod ingerenciju države (kojoj ionako već predajemo mnoge druge funkcije na brigu i upravljanje, i bar djelimično utičemo na formiranje i kontrolu njenih organa) ili i igrati na status qvo, i praktično nedodirljivu ulogu, kudikamo brutalnijeg i beskrupuloznijeg krupnog kriminala
znajući pri tom da se svaka brorba protiv narkobiznisa svodi na "uhvatimo kilo, prođe tona"...


Мене само то и брине - како контролисати државу?

За то што предлажеш а разумно је, потребна је прво декриминализована држава, што Србија неће бити још дуго.
ecce-florian ecce-florian 18:25 28.07.2016

Re: Žuto

@Milutin Milošević

Početkom septembra idem u jednu manastirsku zajednicu za odvikavanje. Javiću utiske.

U drugom delu rečenice krije se najveća zamka: Tretman u terapijskog zajednici u najvećem broju slučajeva ne prati odgovarajuća podrška posle toga. To vodi putem unazad. Samo 20% onih koji su prestali da koriste droge ne vrati se u drugoj godini. Za treću su rezultati još više poražavajući.


Ajd Gazda da se uozbiljim 2 u 1

1)U Afganistanu i to u Bamiyanu a i na nekim drugim sličnim mestima korišćene su napuštene budističke rupe za meditaciju u stenama.Bamiyan su rušili razni ( poslednji su Talibani) kada su budistički monasi proterani , a jedno vreme su ih koristili '70 hipici. E jedan od njih mi je ispričao lokalni pristup terapiji koji je dovodio u 100% do prestanka.Onaj ko malo pretera, njega lepo konopima i čekrkom podignu u neku od tih rupa. Onda mu svakodnevno u predvi]enom narednom periodu prvo dostavljaju samo vodu, jedno vreme, a onda i vodu i hranu. I tako dok ga ne prođe kriza i dok se ne skine. Izbor je jednostavan: ako skočiš i poletiš nećeš više koristiti ako ostaneš opet nećeš koristiti ( nije porozno kao kod nas u zatvorima i bolnicama)Surovo ali funkcionisalo. Mislim da je i Zuko pisao o ovim rupama u stenama u svojim Pismima iz Azije

2)Nisam siguran ali kakav si ne bi se čudio da praviš blog 2 u 1.
Danas je slučajno baš dan borbe protiv hepatitisa. E zato bi, na ono alsovo pitanje dal da im delimo dop i hors moj odgovor bio : špriceve obavezno. A ako treba i adekvatne opijate ili zamene.
Zašto?
Zato što je u Srbiji po procenam 450.000 ljudi imalo hepatitis B i C. Od toga 100.000 hepatitis C (HCV) ovo je procena Klinike za tropske i infektivne bolesti. Ako ima ukupno 7 mil. onda svaki 15.( ako je prosek 3.člana porodica onda svaka peta porodica, malo li je) ima neki a svaki 70. C. Prenose se najčešće seksualnim kontaktom ili bodenjem ( transfuzija, narkomanija, davanje krvi.....) kao i kod zubara, berbera , na porođaju, grub snošaj odnosno za vreme menstruacije . Zovu ga i "bolest medicinskih radnika". Virus preživljava i do tri dana na sobnoj temperaturi pa ovo valja uporediti sa HIV virusom od kog svi strepe. Svakom ostaje da razmisli koliko puta je sebe doveo u opasnost bilo kojom povredom i kontaktom ,popravkom zuba,povrede na terenu, posekotine na poslu ( šankerica koja dok pere čaše razbije neku i nastavi da radi ... u NS npr i to za vreme EXIT-a, ili dok si na splavarenju u bg )

Zato mislim da je obavezno da se deli špric za jednokratnu upotrebu svim registrovanim na tvrdom kao i na raznim javnim mestima na kojim se pretpostavlja da će postrojati potreba . Posebna pažnja bi bila korisna kod prikupljanja upotrebljenih pa odbačenih na takvim mestima, njihov transport i uništavanje na bezbedan načini ( cigančići koji "beru" papir po deponijama obavezno nose čizme kada rade jer im kroz đon od patika uvek probije špric). To bi valjda trebalo obučiti npr komunalnu inspekciju (budući da se medicinski otpad sakuplja organizovano samo u med. ustanovama) umesto da rasteruje prodavce.

Zašto iz budžeta? Pa sem brige za zdravlje i jeftinije je nego lečiti obolele ( lekovi za hepatitis moderne generacije su užasno skupi pa se kod nas nešto ni ne troše)

blogovatelj blogovatelj 18:55 28.07.2016

Re: Žuto

Sto bi princi rekao - treba malo i proziveti.


Probao sam dop. Dva puta. Prvi put 1992. ili možda 1993. godine. Drugi put 1994.
Prvi put je bilo govno, neka koska, mešano sa cementom, pudingom, gospodbogotac zna sa čime.
Drugi put je u pitanju bio ekstra kvalitet, umalo se nisam overio, što je u krajnjoj liniji bilo izvrsno, jer mi posle toga nije palo na pamet ikada da probam.
Od pola 12 uveče do pola 8 ujutro povratio sam sedam puta.
Sutradan sam vozom krenuo na parastos baba-tetki u Bitolj, posle samo par sati spavanja. Na železničkoj stanici sam povratio poslednji, sedmi put. Povratio sam čaj koji sam ujutro popio, nikakav nagon gladi nije postojao, iako pre toga nisam jeo šesnaest sati. Avramov dinar, prepuni vozovi, mene taman ono overeno stanje pustilo i došao na regularan stond. Na jednoj nozi sam stajao od Lapova do Vranja i nije mi smetalo. Nije mi bila potrebna ni hrana, ništa sem vode. Tada sam smislio izraz heroinska dijeta.
Generacije 1970-75 u mom naselju su uništene dopom. Taman ih je rat sastavio da budu dovoljno odrasli da probaju i dovoljno klinci da ne budu svesni u šta ulaze.
Kako ti ta droga nabije neki "mentalni šlem" na glavu, to ne može ni jedna druga. Ni blizu. Zabole te za sve, sam si sebi dovoljan. Zato se i zove Heroina, u par minuta od običnog smrtnika napravi heroja koji je sam sebi dovoljan.

"Throughout the night
No need to fight
Never a frown with golden brown"

Jebena je stvar golden brown.

blogovatelj blogovatelj 19:01 28.07.2016

Re: Žuto

. Heroin pravi najjacu fizicku zavisnost i posle odredjenog broja uzimanja prakticno je nemoguce izleciti se i potrebno je uzimati zamene ceo zivot.


Ne mora, ali je stvarno endemska retkost da se tako nešto dogodi. Imam druga koji se na suvo skinuo. Za par godina je zarađenih i ušteđenih 26 soma švajcaraca potrošio na heroin, kokain i dve majice. Te majice i dan danas čuva, uspomena na sopstveno ludilo. Danas ima 56 godina. Skinuo se pre više od 30, ja sam ga upoznao kad je već bio čist.
Od kad se skinuo sa KG đankijima ne želi ni reč da progovori, da ga neko ne bi ponovo na zlo navukao.
blogovatelj blogovatelj 19:05 28.07.2016

Re: Žuto

Ako izbacimo ove sa kutijom cigara - da, zvuči mi jednako opasno.


Voziti napušen nije ništa, prosto je divota. Voziti pijan je smrtni rizik za svakoga u i blizu automobila koji vozi pijanac.
blogovatelj blogovatelj 19:07 28.07.2016

Re: Žuto

dok je bilo Tita , bilo je i šita


A kod druga Slobe ima samo lobe.
zilikaka zilikaka 19:10 28.07.2016

Re: Žuto

Probao sam dop. Dva puta. Prvi put 1992. ili možda 1993. godine. Drugi put 1994.

U jbt
Što ti je to trebalo? Kako si uopšte došao na ideju da probaš?
Čista radoznalost il nešto drugo?
blogovatelj blogovatelj 19:13 28.07.2016

Re: Žuto

Jedan od ovih mojih je bio u manastiru, ne bas u Crnoj reci nego u nekom drugom, zaboravio sam kom, i jako mu je prijalo, mnogo se promenio, cak se moglo smatrati i da se skinuo, ali nazalost samo privremeno, posle par meseci je uzeo ponovo.


Znam jednog što se skinuo religijom i jednog što se skinuo votkom. Ali kao što i sam kažeš, privremeno.

PS. Obojica su pokojni.
blogovatelj blogovatelj 19:15 28.07.2016

Re: Žuto

Što ti je to trebalo? Kako si uopšte došao na ideju da probaš?
Čista radoznalost il nešto drugo?


Nisam mogao da gledam stvarnost.Pričam o prvoj polovini devedesetih, tada sam bio u najgorim stadijumima.
zilikaka zilikaka 19:35 28.07.2016

Re: Žuto

Nisam mogao da gledam stvarnost.Pričam o prvoj polovini devedesetih, tada sam bio u najgorim stadijumima.

Uh, ne znam šta da kažem.
I ja sam ovde preživljavala taj period, i većina drugih.
Ne samo što posla nije bilo, nego kod mene u kući ni hrane. Bukvalno.
Sticajem okolnosti bilo tako i snalazila sam se da zaradim za po obrok.
Opet, ni jednog trenutka mi nije palo na pamet da prestanem da se borim a ne nešto dalje.
Da li si opšte pomislio šta će se time promeniti ili..?

Izvini, verovatno gluposti pitam, morala da čujem šta se dešava u glavi nekog ko to odluči da uzme.
Sad već učim iz predostrožnosti. Daleko bilo.
alselone alselone 19:41 28.07.2016

Re: Žuto

Probao sam dop. Dva puta.


U jebote sunce Blogi. Dobro si prosao.

Od tih dijeta najgora je ona na metamfetaminu. Tu "dijetu" su najvise koristili bajkeri jer kad ga uzmu mogu da voze 30 sati bez stajanja. Potpuno bez hrane. Ne znam da li met trazi vodu ali hrana ne treba. Zato svi posle meta onako izgledaju ispijeno. Met im izvuce sve iz ogranizma.
princi princi 19:47 28.07.2016

Re: Žuto

Sine, ove blogijeve dijete, stvarno, ono... Što, bre, nisi probao tunu s jajima, pa nasečeš malo feferonkice, so, biber, malo celera, bog da te vidi!
emsiemsi emsiemsi 19:48 28.07.2016

Re: Žuto

princi
a jedan klik menja sve

Kad smo kod klikova, idem juče na masažu i pored Eglingtona prođem pored... koga? Ivane Kneževič! Mislio da je startujem, ali onda mi bilo malo weird, mislio pomisliće žena svašta. Onako, izgleda kao na slikama, osim što je u prirodi dosta niža nego što sam mislio. Tako da Ivana ako bude pročitala ovo i ako se još pita ko je onaj lepi dečko koga je videla nešto ispred sedmice kod Eglingtona, misterija je sad skroz razrešena. :)

A tako sjajno sija iz daleka... (sjajan stih, uzgred budi rečeno).

Јеботе патак !
Сјајно си, макар малчице, обасјао овај тужни блог.
Успут --- Алселонету пуна подршка на његовој подршци другова наркомана, односно, разумевања пре свега. Поред тога, на човечанском, емпатичком приступу.
Успут 2 --- својевремено сам ишао у болницу у Драјзеровој као подршка кћерци рођака која је била везана за мене. Није ми било лако, али сам ишао када год је требало да одменим њене родитеље на групи.
emsiemsi emsiemsi 19:52 28.07.2016

Re: Žuto

alselone
i do posebnog monaha koji se ovim nesrećnicima našao u pomoć.


Mir kojim zrace monasi je nesto sto njima jako prija, smiruje im buku u glavi. Uz to svakodnevan jasan ritam obaveza, i to fizickog rada, bez mnogo slobodnog vremena isto jako blagotvorno deluje.

Био сам једном у манастиру Ковиљ док је тамо Порфирије имао организован програм за зависнике од дроге.
На жалост, само су мушки зависници долазили у обзир.
alselone alselone 20:00 28.07.2016

Re: Žuto

Био сам једном у манастиру Ковиљ


I ja sam bio par puta, jednom sam i spavao i ziveo tri dana sa njima. Porfirije je napravio veliku stvar sa Koviljom. Ne znam samo zasto su ga "sklonili" u Zagreb. Verovatno je poceo da smeta.
alselone alselone 20:06 28.07.2016

Re: Žuto

Алселонету пуна подршка на његовој подршци другова наркомана, односно, разумевања пре свега. Поред тога, на човечанском, емпатичком приступу.

Znas kako je tesko kada ti najbolji drug, sa kojim si isao u skolu od prvog razreda, sa kojim si imao prvu tucu u zivotu, sa kojim si slavio prve nove godine bez mame i tate, pocne da duva lepak, pa pocne da pije tablete, pa pocne da se bode. Ja sam njih voleo jer sam znao da su dobri momci, oni su mene voleli jer sam imao muda (i podrsku roditelja) da se druzim sa njima kada su mnogi prestali i da idem sa njima po gradu kada krenu da "bazaju".

Jednom su cak isli u neku tucu, oni su kao bili skineri i isli su da tuku neke dizelase, dodju kod mene da idem sa njima. I ja kazem - jebiga sad, ajde, idemo, mada se jesam usro ko grlica. I na svu srecu kada smo krenuli u grad da ih trazimo sretnemo mog caleta, on iskusno vidi o cemu se radi i kao sine, moramo da idemo hitno tamo i tamo, bla, bla, neka prica, i odemo. Na kraju se ispostavilo da ih nisu nasli pa fajta nije ni bilo.
apacherosepeacock apacherosepeacock 20:25 28.07.2016

Re: Žuto

blogovatelj
Ako izbacimo ove sa kutijom cigara - da, zvuči mi jednako opasno.


Voziti napušen nije ništa, prosto je divota. Voziti pijan je smrtni rizik za svakoga u i blizu automobila koji vozi pijanac.


Istina, osim ako te smejanje ne ometa :)

Ja nikad nisam vozila alkoholisana, niti bih, ali sam, kreten, sela u auto sa pijanom drugaricom (nekadasnjom). Kako smo zive stigle kuci - pojma nemam, u stvari imam jer sam sa suvozackog mesta hvatala volan i papucice kad je moglo da dodje do najgoreg . (sve u svemu, otkinula je nekom usput spoljnji retrovizor a svoj auto nije ni ogrebala).

Od droze sam jos u srednjoj (dizajnerskoj) skoro redovno pusila hasis i travu sa drustvom iz skole, jednom sam probala i hors ali smrkanjem i nije mi se dopao fles. (not majn kap of ti)

Posle u Amsterdamu neko proslo vreme ponekad sam smrknula kokain sa drustvom narocito kada se negde spremamo u provod.

Trava i hasis tu i tamo za ugodjaj i u drustvu. Kad pominjem drustvo, niko nije bio zavisnik niti je to postao, sve je bilo rekreativno, ponekad, kad nam se hoce ekstra stimulans.

Poslednji put sam ispusila dzoint, pa negde 2008..

Za alkohol sam spor cuger, nikad se ne napijem iako se jedan ortak zakleo da ce me napiti kad tad i to da se pruzim po ulici celom duzinom.

PS. Da, probala sam i krak par puta onako dim, dva, nista posebno.
U neko doba te 2008 sam prestala i rekreativno i iz zezanja sa svim tim opojnim derivatima kad sam se jednom na poslu sagla da pokupim kljuceve koji su mi ispali iz tasne i srusila ko cepanica po podu, kao da me je neko posekao po nogama nisam ih u jednom trenutku ni osecala.

Mislim, cisto da pravim drustvo blogiju medj' vama strejtasima :)







mariopan mariopan 20:25 28.07.2016

Re: Žuto

princi
Sine, ove blogijeve dijete, stvarno, ono... Što, bre, nisi probao tunu s jajima, pa nasečeš malo feferonkice, so, biber, malo celera, bog da te vidi!

..или прагње?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:28 28.07.2016

Re: Žuto

Mislim, cisto da pravim drustvo blogiju medj' vama strejtasima :)


Ma foliraju se :)
princi princi 20:34 28.07.2016

Re: Žuto

PS. Da, probala sam i krak par puta onako dim, dva, nista posebno.
U neko doba te 2008 sam prestala i rekreativno i iz zezanja sa svim tim opojnim derivatima kad sam se jednom na poslu sagla da pokupim kljuceve koji su mi ispali iz tasne i srusila ko cepanica po podu, kao da me je neko posekao po nogama nisam ih u jednom trenutku ni osecala.

Sine, da, tako i ja kad sam jednom radio leg press i lunges sa preteškim tegovima. Razbio sam se k'o pička.

Da ne ispade da samo tunu jedem.
mariopan mariopan 20:35 28.07.2016

Re: Žuto

Апачерос

Па нису сви стрејташи.


Ја сам свој доживљај већ описала тамо код г. Черевићана на блогу, пре пар дана, не знајући да ће Газда Мајлутин писати овај блог.
Мрзи ме да пишем двапут али моје искуство је било, кхм, занимљиво.
zilikaka zilikaka 20:41 28.07.2016

Re: Žuto

hoochie coochie man
Mislim, cisto da pravim drustvo blogiju medj' vama strejtasima :)


Ma foliraju se :)

Dobro, sad , mene sramota al stvarno sam svega dva puta probala travu. I nisam osetila ništa.
Ne ono ni nogice ni krilca, nego baš ništa.

Drugo jače me tek nije vuklo, nego sticajem okolnosti imala devedesetih u kući zaostalu količinu Trodona i žestoke bolove posle komplikacije na operisanom zubu.
Jedne večeri odlučim da uzmem, kolko da zaspim.
Popijem i - opet ništa. Baš ništa. Bolelo ko i pre.
Onda se narokala sa nekoliko analgina i zaspala. Sutra probala opet - ništa.
Onda sam čula od onih iz Hitne da se dešava da na nekog to uopšte ne deluje. Retko ali se dešava.

Ne znači da moje prethodno iskustvo ima veze sa tim saznanjem, al meni bilo dosta.

Nije mi posle ništa više vuklo da probam bilo šta.
angie01 angie01 20:51 28.07.2016

Re: Žuto

Nije mi posle ništa više vuklo da probam bilo šta.


pa sta da te vuce, ako nema efekta- da platis za nista?!:)
zilikaka zilikaka 20:54 28.07.2016

Re: Žuto

pa sta da te vuce, ako nema efekta- da platis za nista?!:)

Patotikaem!
Šo pare da bacamo?!
angie01 angie01 20:56 28.07.2016

Re: Žuto

Mislim, cisto da pravim drustvo blogiju medj' vama strejtasima :)


da, da,...ono ispalo, ovde svi samo koriste promincle i aroniju, svi trce, vezbaju, bicepsi, guza, ovo, ono, pa ko Gulag, bogtemazo, rad i disciplina i pokajanje i da se ukaze prstom na ove kakane, sto se koprcaju, sto nisu u vrsti.

jedino doks priznao pecurke:)
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:07 28.07.2016

Re: Žuto

nego sticajem okolnosti imala devedesetih u kući zaostalu količinu Trodona


Pa ti tabletoman jbt?
Najgora vrsta :)

Setih se pesme na tu temu, pevala se uz gitaru u parku

Prod'o bih i konja vrana, da bih doš'o do artana
Lete noći lete dani, parkopani i artani :)

Ma to, trava, šit, (eee, dok je bilo Tita....) to je nešto drugo ne ovo o čemu se ovde govori.
Vo vremja ono, sedamdesetih recimo, sve je to drugačije bilo, ali stvarno.

Znalo se u gradu ko je zavisnik, tek nekoliko njih.
Do šita se nije dolazilo tek tako, o tome se nije baš sa svakim razgovaralo, sve je bilo nekako romantično.

A onda, početak devedesetih, ja se već odmakao od dešavanja u gardu, ženidba, klinke, problemi sa parama, samo o tome mislim.

I desi se da nekim slučajem zabasam sa dosta mladjim poznanikom u neki kafić.
I osetim miris trave unutra.
Najpre pomislim da sa mnom nešto nije u redu, al, brate, oseća se, nema greške, jeste to.

Pitam tog dečka pored mene, osećaš li ti nešto?
Kaže, ma oni klinci duvaju, i pokazuje mi očima na neki sto tamo.
U kafiću duvaju?
Jbg, kaže, sad je to skoro normalno.

Vidim ja da je mene vreme pregazilo, a i nije mi žao, ovo što je došlo nije neko vreme.
Onda se sve to omasovi do ovoga što imamo sad.



zilikaka zilikaka 21:18 28.07.2016

Re: Žuto

Pa ti tabletoman jbt?


Ma nisam. Vidiš da me ni to neće.

Alkohol mi isto slabo ide. Neće želudac.
Da mi cigara nije, tačno bi me bilo sramota.

EDIT: Nego, imala priliku da probam tvoju rakiju.
Valja.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:28 28.07.2016

Re: Žuto

EDIT: Nego, imala priliku da probam tvoju rakiju.
Valja.


Kako jbt?
:)
Da mi cigara nije, tačno bi me bilo sramota.


E to se ne ostavlja :)

Sa Predatorom se već odavno dogovaram oko nekog piva ali nikako da uglavimo.
Sad imam dodatni motiv da se potrudim, neću gasiti dok budemo ispijali to pivo :)
Si pročitala šta je napisao za pušače?
zilikaka zilikaka 21:37 28.07.2016

Re: Žuto

Kako jbt?
:)

Čuće se. Uskoro.
Sad imam dodatni motiv da se potrudim, neću gasiti dok budemo ispijali to pivo :)

Ne pijem pivo, al ću napraviti presedan ako ti zatreba pojačanje.
predatortz predatortz 21:38 28.07.2016

Re: Žuto

E to se ne ostavlja :)

Sa Predatorom se već odavno dogovaram oko nekog piva ali nikako da uglavimo.
Sad imam dodatni motiv da se potrudim, neću gasiti dok budemo ispijali to pivo :)
Si pročitala šta je napisao za pušače?


Ne smeta mi u kafani i na otvorenom, a leto je.

Inače, kad se ispovedamo, sem alkohola ništa drugo nisam probao. A i alkohol sam, godinama unazad, zabatalio. Što se cigara tiče, u životu ni jedan dim povukao nisam. Droge nikad nisu bile ni opcija. Ne verujem u podelu na lake i teške. Lake ne postoje. Ako bih išta preuzeo od islama, bio bi to odnos prema narkomaniji, a naročito prema dilerima.
milisav68 milisav68 21:44 28.07.2016

Re: Žuto

hoochie coochie man
Sad imam dodatni motiv da se potrudim, neću gasiti dok budemo ispijali to pivo :)

Što kaže jedan moj drugar - cigare uz pivo dođu ko meze.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:52 28.07.2016

Re: Žuto

Ne pijem pivo, al ću napraviti presedan ako ti zatreba pojačanje.


Ne pijem ga ni ja, to se samo tako kaže, ali gasiti neću, pa uz šta god da bude meze:)
Ne smeta mi u kafani i na otvorenom, a leto je


:)
Što ti je dobar taktičar :)
ecce-florian ecce-florian 22:27 28.07.2016

Re: Žuto

На жалост, само су мушки зависници долазили у обзир.


Ša je bre ovo, penzionerska igra istine?

OK

Ja sam jednom 'nako pogled'o profesoricu srpskog.
apacherosepeacock apacherosepeacock 22:58 28.07.2016

Re: Žuto

Апачерос

Па нису сви стрејташи.


U tebe sestro po dizajnerskoj nisam ni sumnjala; tamo je dzoint obavezan ko stafelaj i cetkica

Nas je dolazila redovno iz klonje da juri na cas profanka kad zakasnimo vise od pola sata na cas, uz obavezno gutanje hasisne magle koja se prostirala do pola hodnika..
apacherosepeacock apacherosepeacock 23:12 28.07.2016

Re: Žuto

pa ko Gulag,


Ili sto bi rekao Sinatra o trezvenjacima..
"I feel sorry for people who don't drink. When they wake up in the morning, that's as good as they're going to feel all day."
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:28 28.07.2016

Re: Žuto

Danas je slučajno baš dan borbe protiv hepatitisa

Da, bio sam na obeležavanju. Programi smanjenja štete (recimo besplatni sterilni špricevi koje si pomenuo) rade se obino zajedno i za drogu i za hepatitis C. Zanimljiv je ekonomski podatak: na uloženi 1 dinar uložen u programe smanjenja štete vraća se kao 7 dinara u finansiranje oporavka zaraženih hepatitisom C ili HIVom.
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:33 28.07.2016

Re: Žuto

penzionerska igra istine

Koji sam ja autsajder: ja nikada ni cigaru nisam upalio!
Milutin Milošević Milutin Milošević 23:36 28.07.2016

Re: Žuto

proizvodnju i distribuciju narkotika staviti pod ingerenciju države

Nedavno je objavljeno da je Turska napravila ogroman pomak od kada je zvanično uredila proizvodnju opijuma u medicinske svrhe. Imao sam priliku da slušam čoveka koji proizvodi marihuanu za Holandiju, Kanadu, Češku državu. Moguće je!
princi princi 00:43 29.07.2016

Re: Žuto

Sine, bre, ja se ovde ubi propagirajući neki zdrav život, a vas 90% što na igli, što na nečem belom. Tačno sebi sad ličim na nekog blesavog Slovenca, Mitju Trefalta, na primer.
blogovatelj blogovatelj 02:27 29.07.2016

Re: Žuto

Istina, osim ako te smejanje ne ometa :)


Jedan moj ortak, Rumun, u Torontu, napusio se junacki prvi put u zivotu na nekakvoj zurci. Tamo je mezio zivu sargarepicu, onu malu. Krene posle zabave doma, a u toku voznje pripadne mu smesno, onako napusenom, pa se zasmeje. Od zasmeja se i zagrcne od mrkvice koja mu je krenula uz probavni trakt. Zakaslje se i svu sofersajbnu rasprsi mlevenom sargarepom iz utrobe, postane putpuno narandzasta i neprozirna. Sve to na DVP autoputu pri brzini od 100 na sat. Kaze da se ukenjao ziv, ali bilo je 4 ujutro i prazan autoput, pa nije bilo nikakvog udesa.

Dobro, i kod trave je isto kao i kod alkohola, ne valja biti oduzet totalno, ali ako si malo sredjen, mnogo je bolje biti napusen nego pijan, to garantujem.

jednom sam probala i hors ali smrkanjem


I moje iskustvo je bilo takvo, stvarno ne znam da je neko probao dop par puta odmah na iglu. Uostalom, kazu da je udarac u glavu isti, jedino sto igla zastedi para.

docsumann docsumann 08:03 29.07.2016

Re: Žuto

jedino doks priznao pecurke:)


ih, priznao, ćopao! i psilocibe između ostalih (lisičarki, bukovača. sunčanica, vrganja...).
al' sam takođe probao i druge psihodelike - DMT, LSD, dok kanabis u svemu tome dođe kso jutarnji tost.
da se ne stekne pogrešna slika, ove aktivnosti upražnjavam relativno rijetko posljednjih godina - dmt, recimo, jednom u dvije do tri godine, pečurke nešto češče, LSD 1-2, eventualno 3 puta godišnje.

DMT, kao što je na blogu općepoznato, smatram ultimativnim svcjetskim čudom, ključem za provaljivanje naše mentalne mape svijeta.
nit je to droga, a još manje zezanje...
mariopan mariopan 11:28 29.07.2016

Re: Žuto

apacherosepeacock
Апачерос

Па нису сви стрејташи.


U tebe sestro po dizajnerskoj nisam ni sumnjala; tamo je dzoint obavezan ko stafelaj i cetkica

Nas je dolazila redovno iz klonje da juri na cas profanka kad zakasnimo vise od pola sata na cas, uz obavezno gutanje hasisne magle koja se prostirala do pola hodnika..

mariopan mariopan 11:29 29.07.2016

Re: Žuto

ecce-florian
На жалост, само су мушки зависници долазили у обзир.


Ša je bre ovo, penzionerska igra istine?

OK

Ja sam jednom 'nako pogled'o profesoricu srpskog.

Срам те било.
ecce-florian ecce-florian 11:38 29.07.2016

Re: Žuto

@doks

DMT, kao što je na blogu općepoznato, smatram ultimativnim svcjetskim čudom, ključ za provaljivanje naše mentalne mape svijeta.
nit je to droga, a još manje zezanje...

ti beše onaj što ide po teretanama ( malo sam bio odsutan pa se izvinjavam) U tom slučaju potpuno razumem. U zdravom telu zdrav duh ( sa ili bez mape) A za zdravo telo važno je jelo + suplementi , amino kiseline ( triptofan 60 kapsula od 500 nije više od 20 jura). A za vikend posle kiše sa kotaricom do bake kroz šumu :). Sve legalno. A ovaj lično proizveden 5 hidroksi triptamin (DMT-a pored kod ljudi ima i u biljkama) zaobilazeći svest direktno ide na receptore 5-HT2A i u frontalnom korteksu i radi izaziva .

E sad, za ostale penzionerto bi im bilo korisno da uče od doks

Ovo sve šljaka dok ima sunca ( čim više sunca tim više serotonina)A kad sunce zađe , a pre sna, bacite se kratko na proučavanje hemijskih simbola serotonina tetoviranih na prikladnom mestu



budući da on obećava pretvaranje u melotonin čim sunce zađe, a melatonin bi pored svega drugog ( uklanjanje stresa,depresije, anksioznosti...instant stanja mira i opuštenosti) obećava i zaustavljanje procesa starenja ni manje ni više . Ovo zato dragi penzioneri jer starenjem se smanjuje i kalcificira epifiza ( Šišarka u vašoj lobanji) a to dovodi do smanjenog lučenja .Manje lučenje manje serotonina - manje melatonina, a ovaj vam koji odgađa neurovegetativne promene i kao posledice oksidativnih procesa( pa vi vidite)

kad zora zarudi pa koji sat posle toga i kada dođe vreme za
kanabis u svemu tome dođe kso jutarnji tost.

možda, da bi ipak ostali u legalnim okvirima, je bolje da umesto da miksovani home made gi mažete na tost skoknete do lokalne govt. authorised prodavnice i da uzmete jedan bang lasi sa kurdom, gijem i kardamonom . Burek vam nije neophodan

I eto lepe i duge starosti ( zato i Alija Lakišić gore pomenuti s pravom navodi da su ovakva uživala za starije)

*
nosilac tetoviranog simbola može da se koristi i za vežbanje u nedostatku gym-a ( podizanje tereta, sedenje na stopalima za trbušnjake ......)
docsumann docsumann 12:57 29.07.2016

Re: Žuto

ecce-florian


bok, florio

long tajm no si (iliti u jednom od "pogrešnijih" bukvalnih prevoda - dugačko vrijeme se ne vidi )


i malo ponavljanja nekih mojih ovdje već iznošenih stavova:
svaka psihički zdrava osoba, a možda baš, ili posebno, ona s određenim mentalnim problemima, bi trebalo da proba DMT.
onima koji su zainteresovani za filozofska, metafizička, kosmološka pitanja više nego što je to uobičajeno za prosječnog pripadnika ljudske raCe, ovo je pod OBAVEZNO.

DMT (na način na koji se konzumira u obliku kristalčića koji se puše i koji - hit strong and quick) ima više ulogu razbijača mentalnih perceptivnih iluzija nagomilanih u našoj glavi.
stepen, dubina, priroda i način na koji se ova deiluzacije vrši toliko je eksplozivan, brutalan, sveobuhvatan, zaprešašćujući&začuđujući, što je i doprinjelo širenju fame u vezi sa DMT-jem

za restauraciju, nadogradnju i (re)izgradnju smislenog koncepta koji bi popunio katastrofičnu devastaciju vaše "teleološke" šeme, ajahuaska je adekvatnije sredstvo.
pored toga što ajahuaska trip traje 4-5 sati (u odnosu na 10 min dmt tripa), njegov sadržaj je daleko ličniji, intimniji, jezik, pa i onaj simbolični, konkretniji je i direktniji.

recimo, ovo sam nedavno pronašao na netu.
iskustvu jednog našeg čovjeka sa ajahuaskom ... Od ajahuaske ćete plakati, povraćati i osećati se predivno

dopala mi se i jedna rečenica koju sam negdje pokupio kod istog lika u vezi ajahuaska iskustva - poslije ne znam koliko godina probudio sam se srećan.
Atomski mrav Atomski mrav 13:36 29.07.2016

Re: Žuto

poslije ne znam koliko godina probudio sam se srećan.

Ali ipak je to sve samo trip, zar ne? Mislim, 'beš ti tu sreću...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana