Gost autor| Kućni ljubimci

Puč, neuspeli i rasizam

princi RSS / 17.07.2016. u 15:17

Mislim, fali Budimac. Baš ni u čemu se ne slažem s tim čovekom, ali bih voleo da čujem šta ima da napiše, iako mi smetaju te njegove digresije i pomalo kitnjasti stil pisanja.

Elem, ko o čemu, baba o rasizmu. Sad ispade da ni "kamiondžija" ni najmanje nije bio religijski motivisan, da je bio đankoza, pijandura, tukao ženu, nije išao ni u džamiju, nije ga bolelo uvo za Ku'ran, nije bio ni na terror watch list, jednostavno krimos. Naravno, baš kao ni što 16 vekova bloodlettinga nije uspelo da ubedi lekare da nešto rade pogrešno, ni ovo neće lokalne dežurne fašiste pomesti da po 1000-ti put ponove "šta sam ti rekao!" (iako ćete se uvek i iznova čuditi šta su to rekli). Ali, dobro, ostavimo lokalne fašiste njihovim psihofizičkim problemima, jedna druga stvar me je ovih dana mnogo više zaintrigirala.

Kao što svi znate, u petak se u Turskoj desio neuspeli pokušaj puča. Ispalo je da je puč bio loše organizovan, i ono što je, posle propalog puča, sve zainteresovalo je ko je stajao iza puča. U prvim trenucima je ličilo da iza puča stoji taj Erdoganov ex-saveznik a sada žestoki protivnik Gulen (on je to isto veče demantovao), pa su počele priče i o usual suspects (Ameri, CIA, iako su i oni isto veče dali podršku "demokratski izabranim vlastima"). Elem, teorije kolaju, pojavile su se priče i kako je Erdogan organizovao puč protiv samog sebe (idiotske teorije), a najverovatnija priča je da je neki napaljeni pukovnik u vojsci poslednje poteze Erdogana (smenio izrazito islamističkog ministra) shvatio kao slabost i priliku da uđe u istoriju. Elem, teorije kolaju, ali ja ne bih sada o tome. Ono što je meni privuklo pažnju je Erdoganova pozicija koje mi (ili bar ja) nisam bio svestan sve ove godine.

Naime, Turska je vrlo kompleksna zemlja, značajan deo populacije je vrlo internacionalno i globalno orijentisan (mrzim reč prozapadno, jer ne mislim da ima ičeg posebno oko Zapada), ali isto tako značajan deo populacije je i vrlo tradicionalan i okrenut islamskim vrednostima. Pogotovu to važi za taj deo Turske u Anadoliji. I sad, koji god demokratski lider vlada takvom državom, on mora naći načina da na neki način pomiri ta 2 dela: uslovno rečeno evropski Istanbul i tu, uslovno rečeno, azijsku Anadoliju. Rečima, prvu i drugu Tursku. To je taj fon na kome Erdogan vlada: on ispred sebe ima 2 Turske, i na neki način, kao i svaki vladar, mora naći načina da svoju vlast izgradi na kompromisu 2 nepomirljive strane (jbg, taj narcizam malih razlika je poguban).

I tu je upravo taj moj neki kveker proradio: zašto nam je sasvim prirodno da prihvatimo da postoje dve Amerike (evangelistička, verski zatucana i ona druga, sjajna sa obe obale), dve Britanije (oličeno u poslednjem referendumu). dve Francuske, dve Nemačke, dva Izraela, dve Hrvatske, pa i dve Srbije, a tako nam je teško da prihvatimo da postoje i dve Turske ili dva Irana. Ne radi li se tu o nekoj vrsti inherentnog, pa skoro rasizma, s kojim smo odgajani i zbog koga na ljude druge veroispovesti gledamo s visine, potpuno neopravdano i glupavo?



Komentari (541)

Bloger je isključio mogućnost postavljanja komentara za ovaj tekst

apacherosepeacock apacherosepeacock 12:42 20.07.2016

Re: Šta drugi pišu (uz izvinjenje princiju)

svarog
little_radojica
vs
bene_geserit


sunce ti poljubim pa ovo je kao Perl Harbur!



..a znamo i kako se ko proveo
freehand freehand 14:16 20.07.2016

Re: Šta drugi pišu (uz izvinjenje princiju)

apacherosepeacock
Holandija


E pa sad..
Ako su bili duzni Antilima, Surinamu i Indoneziji skoro sve (osim Indonezije, bi oni al nema gde da stane:) se odatle odavno preselilo u Holandiju (ostao je neko tamo da gasi svetlo, valjda).

Nego sto su pa duzni Maroku ili Turskoj i nekom Balkanu? (ima ih vise nego iz bivsih kolonija).

Jes, jebeš Rodeziju, a sa Belgijancima smo se na vreme razdružilii pa nek vrtaća svakos voj.
bene_geserit bene_geserit 17:49 20.07.2016

Re: Šta drugi pišu (uz izvinjenje princiju)

little_radojica
Па човече, објаснио сам ти више пута: нестабилност и лоши изгледи за напредак широм света тебе и милионе других доводи на Запад. Ту нестабилност изазива тај интервенционизам, систематски, since 1945.
...
Заслугом јапанских пореских обвезника и јапанске владе која ми је дала безусловну стипендију, а на основу мог пројекта. Плодови тог рада ће, опет, бити јавно доступни целом свету на енглеском језику. Знаш, суштина глобализације није у контејнерском саобраћају и селидби већ у размени и унапређењу знања.

Znaci po tebi pre 1945-te ljudi nisu isli na zapad? Stabilnost ili nestabilnost odredjeni % ljudi pokusava da odu gde je (ili misli da ce im biti) bolje.

Postoje aspekti globalizacije koji su naravno pozitivni - razmena znanja jeste jedan od njih. Dobar deo razmene znanja se desi kroz ljude koji menjaju firme i sele se iz zemlje u zemlju, cesto vise nego kroz naucne radove.
Na zalost sto se tice razmene znanja losa vremena dolaze. Naucni radovi su u sve vecem procentu bezvredni, sve vise razvoja je po kompanijama, firme sve vise kriju znanje od sopstvenih zaposlenih.

High moral ground koji si utripovao za sebe na osnovu toga sto si u emigraciji privremeno a ne stalno (u zemlji koja i ne daje pasose tako lako) i u zemlji koja po tebi ne maltretira nikoga po svetu (iz razloga jer ne moze, a kada je mogla upravo je to radila) je ko u crtanom filmu.
little_radojica
и на којим принципима. Знаш, принципи ти промичу све време. Утриповао си се да су имигранти некаква стока с којом можеш шта се теби ћефи, од избора до избора. Али ако погазиш принципе на којима је цела земља изграђена, а који су ушли у устав, принципе који су земљу и учинили атрактивном имигрантима, то онда више није та земља. Зато је логички немогуће. Јел Трамп намерио да мења устав?
...
Царе, како ћеш ово да израчунаш
И шта је, забога, "постојећа култура" у Америци?

Pa ilegalna imigracija dolazi u USA nasuprot ustavu koji se ne postuje.
Prvi i osnovni princip za dolazak imigranata je da dolaze legalno kroz utvrdjenu proceduru.
Da li je Tramp nameracio da menja ustav ne znam. Jedino sto je potrebno da promeni je deo o automatskom dobijanju drzavljanstva USA na osnovu rodjenja u zemlji.
Btw, ne postuju se ni zakoni. Npr. kolika je kvota za H1B a koliko ljudi udje tako u zemlju se razlikuje za faktor 2x i vise.
Takodje je potreban zakon o obaveznoj elektronskoj proveri za sve zaposlene.

Imigranti nisu nikakva stoka, vecina emigranata iz Latinske Amerike su vredni ljudi koji su u USA dosli iz ocaja.
Ali to ne znaci da je u interesu usa gradjanina da ih prime i daju im sva prava.
Razlog zbog cega im je dozvoljeno da dodju i ostanu su interesi krupnog kapitala koji izvlaci korist od jeftine radne snage, a cenu placa americki poreski obaveznik.

A verovatnoca integracije u postojecu kulturu - to je ono uradis analizu emigranata do sada doslih: sa kojom verovatnocom su uspesno integrisani (ne bave se kriminalom, uredno placaju porez, deca su im uspesna u skolama, ne prave teroristicke akte, ...) u zavisnosti od obrazovanja, zemlje iz koje su dosli, i sl.
Pa na osnovu toga povecas ili smanjis broj emigranata odredjenog profila.
mlatisa mlatisa 12:15 18.07.2016

Zašto rasizam?

Zašto se pominje rasizam kada se priča o muslimanima? Dobar deo njih pripada beloj rasi!
tsunade tsunade 12:23 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Zašto se pominje rasizam kada se priča o muslimanima? Dobar deo njih pripada beloj rasi!


odavno se ta reč ne koristi u doslovnom smislu. svaka značajnija količina melanina igra ulogu. mi sloveni smo beli, čak mnogi su belji od mnogih na zapadu, a opet smo često na udaru rasizma.
princi princi 13:56 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

mlatisa
Zašto se pominje rasizam kada se priča o muslimanima? Dobar deo njih pripada beloj rasi!

Pitanje skroz na mestu. Ali znaš ti da Englezi, na primer, nas ne vide kao isto bele. A Arape, Turke, Irance i ostale, vide kao brown skins.
tsunade tsunade 16:55 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Ali znaš ti da Englezi, na primer, nas ne vide kao isto bele.


dobro... ako nismo beli a nismo ni crni, nismo ni brown skins, kako nas vide?
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 18:42 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

tsunade
Ali znaš ti da Englezi, na primer, nas ne vide kao isto bele.


dobro... ako nismo beli a nismo ni crni, nismo ni brown skins, kako nas vide?


Kako kada ;> Recimo kada je dinar krajem sedamdesetih bio izuzetno jak, pa Jugosi preplavljivali London i New York, ko da je Trst ☻ čekam negde u centru Londona na stanici da naiđe autobus, kad eto ti prelazi preko ulica ka nama čovek i vodi za ruku ;> devojku kojoj su ruke prepune kesa iz obližnjih Fancy radnji.

Pa joj onako, kako Del Boy priča sa strancima - Glasno (jer čim ne znaju engleski, vikanje pomaže) objasni da "sa ove strane ulice ide autobus ka gde već".

Gledamo svi mi to, devojka ni reč nije progovorila, pa se ne zna koji joj je to maternji jezik, ali očigledno da su kese bile dovoljan "clue" za postariju, Klasik Engleska, gospođu, koja se okrene prema meni (ja iza nje u redu za aVtobus) pa će uz Ccckanje i klimanje glavom:

"Eh, ti Jugosloveni...!"



princi princi 21:31 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

tsunade
Ali znaš ti da Englezi, na primer, nas ne vide kao isto bele.


dobro... ako nismo beli a nismo ni crni, nismo ni brown skins, kako nas vide?

Kad popunjavaš one formulare raznorazne, recimo, kad uzimaš pasoš i te radnje, onda imaš kategoriju British white i kategoriju Other white.
predatortz predatortz 21:37 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Pitanje skroz na mestu. Ali znaš ti da Englezi, na primer, nas ne vide kao isto bele.


Ne znam kako oni vide nas, ali ja njih vidim kao jako ružan narod. Engleza i Albanca, pa i našeg domaćeg, na kilometar mogu da prepoznam. Imaju mi nekako nedovršene face. Kao da je vajar počeo da kleše, video da se zajebao, pa rešio da ne vredi popravljati.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 22:23 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Kad popunjavaš one formulare raznorazne, recimo, kad uzimaš pasoš i te radnje, onda imaš kategoriju British white i kategoriju Other white.


Cvako je za cenzus, ali to nije pitanje rasizma i "gledanja s visine na ostale", nego učili, učili, pa preučili, pa umesto rase kao prevaziđene kategorije ;> napravili Etničko poreklo s primesama rasa ;>

princi princi 23:25 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Da, da, nigde se ne pominje rasa kao takva. Osim u izvesnim pubovima po unutrašnjosti, petkom i subotom uveče.
alselone alselone 23:29 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Ali Gypsy or Irish Traveller.

Siroti su posebna kategorija.
princi princi 23:36 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Da, Travelllers je eufemizam koji koriste u vestima na BBCju.
princi princi 23:44 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Mi toliko komično malo znamo o Englezima, da je jedino komičnije od toga koliko slabo oni poznaju nas.
alselone alselone 23:49 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Zasto nema black and Asian kombinacije?
princi princi 23:58 18.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Imaš Any other, pa piši šta ti je volja.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:06 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

princi
Da, Travelllers je eufemizam koji koriste u vestima na BBCju.


Nikakav eufemizam, zvanični naziv. Prevod na engleski.

"Travellers refer to themselves as Minkiers[5] or Pavees, or in Irish as an Lucht Siúil, meaning literally "the walking people""
princi princi 00:11 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Nikad na BBCu nećeš čuti izraz gipsies, kad lokalne vesti izveštavaju o protestima građana zbog šatora i karavana. Doduše, to nisu naši Cigoši, ovi su više keltskog podrijetla.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:14 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

princi
Da, da, nigde se ne pominje rasa kao takva. Osim u izvesnim pubovima po unutrašnjosti, petkom i subotom uveče.


Lucidno. Ajdmo da pričamo o državi i njenom aparatu kao takvoj, a onda čim nam ne odgovara prebacimo na pojedine grupice unutar države. Ili, obrnuto, po potrebi, šta već želi da se dokaže.

Šta "izvesni pubovi...." pričaju ili ne, nema veze sa tim kako država radi. Pitanje popisa i državnih dokumenata nije stvar rasizma, nego uvida u populaciju. Da su se odlučili da napišu dve grupacije - Mi, Beli Englezi i Velšani i Škoti s jedne, i Svi Drugi s ostale (kako si ti pokušao da proturiš), to bi bio rasizam. Ovo je samo pitanje sociološko antropološke nauke i rasprave - da li je moglo bolje ili ne.

No, drobro, slobodno nastavi da trpaš sve Engleze u fašiste (ups, pardon, samo ih je 17 miliona fašista) i rasiste, baš u skladu sa uvodnim tekstom. Ups, čekaj, ne beše li uvodni baš obrnut? Pa i ne, izgleda ;>
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 00:19 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

princi
Nikad na BBCu nećeš čuti izraz gipsies, kad lokalne vesti izveštavaju o protestima građana zbog šatora i karavana. Doduše, to nisu naši Cigoši, ovi su više keltskog podrijetla.


IT nisu Romi, tako je.

Great Britain

In 2011, for the first time, the census category "Irish Traveller" was introduced as part of the broader Gypsy/Traveller section.

The self reported figure for collective Gypsy/Traveller and/or Irish Traveller populations were 63,193 but recent estimates of Travellers living in Great Britain range between 15,000 as part of a total estimation of 300,000 Gypsy/Roma and other Traveller groups in the UK.

Ireland

The 2006 census in the Republic of Ireland reported the number of Irish Travellers as 22,369.


Welcome to Irish Traveller Movement

The Irish Traveller Movement (ITM) is a national network of organisations and individuals working within the Traveller community.
ITM was established in 1990 and now has over eighty Traveller organisations from all parts of Ireland in its membership. The Irish Traveller Movement consists of a partnership between Travellers and settled people committed to seeking full equality for Travellers in Irish society. This partnership is reflected in all of the structures of ITM.

princi princi 00:41 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Šta "izvesni pubovi...." pričaju ili ne, nema veze sa tim kako država radi. Pitanje popisa i državnih dokumenata nije stvar rasizma, nego uvida u populaciju. Da su se odlučili da napišu dve grupacije - Mi, Beli Englezi i Velšani i Škoti s jedne, i Svi Drugi s ostale (kako si ti pokušao da proturiš), to bi bio rasizam. Ovo je samo pitanje sociološko antropološke nauke i rasprave - da li je moglo bolje ili ne.

No, drobro, slobodno nastavi da trpaš sve Engleze u fašiste (ups, pardon, samo ih je 17 miliona fašista) i rasiste, baš u skladu sa uvodnim tekstom. Ups, čekaj, ne beše li uvodni baš obrnut? Pa i ne, izgleda ;>

Pa država je dugo radila kako treba, čak vrlo uzorno, ali je onda u jednom trenutku odlučila da ne radi tako i povinovala se pritisku pabova (tj UKIPu). Ja sam u UK živeo u oba perioda i vrlo dobro znam razliku: znam da 2001., 2002. sve do 2009, nije bilo šanse da te na ulici zaustavi pandur i legitimiše te (jedva sam ih i viđao) a da je leta 2015. racial profiling po Regent's Parku bila pa, skoro norma.

Na koncu, o porastu hate crimea, vrlo etnički i vrlo rasno motivisanog, u Engleskoj, govore i statistike, a nije baš ni vreme Enocha Powella, reka krvi, i rasističkih sukoba po Notting Hillu, Brixtonu, Wolverhamptomnu, baš toliko daleko. Čisto da shvatiš, odakle tih 17.4 M.
princi princi 01:20 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

I, naravno, nikada i nigde nisam rekao da su svi Englezi fašisti, niti sam to igde poturao (kao što ti meni pokušavaš na kvarno da uvališ, te đubretarske fore ćeš ipak morati na nekom drugom). Imam puno prijatelja Engleza, i svi od reda su čestiti ljudi.
blogovatelj blogovatelj 02:53 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Siroti su posebna kategorija.


To su ti nomadi, oni koji nemaju stalnu adresu,
blogovatelj blogovatelj 02:55 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Nikad na BBCu nećeš čuti izraz gipsies,


Ovde Cigane zovu Roma people.
alselone alselone 08:02 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Imaš Any other, pa piši šta ti je volja.


Ja sam to posmatrao vise sa fenomenoloskog stanovista.
tsunade tsunade 10:11 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Kad popunjavaš one formulare raznorazne, recimo, kad uzimaš pasoš i te radnje, onda imaš kategoriju British white i kategoriju Other white.


mislila sam da me zajebavaš?
pa to je divno.
mora da se smisli neki precizniji izraz za other white persons.
hoću da znam tačno šta sam i koje sam boje.
tsunade tsunade 10:26 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Engleza i Albanca, pa i našeg domaćeg, na kilometar mogu da prepoznam. Imaju mi nekako nedovršene face.


ali u paru postajemo jako lepi :).
tsunade tsunade 10:31 19.07.2016

Re: Zašto rasizam?

Pitanje popisa i državnih dokumenata nije stvar rasizma, nego uvida u populaciju.


kapiram da sam zaludjeni idealista, ali necivilizovano je, neukusno i nevaspitano uopšte se raspitivati o boji kože.
princi princi 14:09 18.07.2016

Skroz zanimljiva

vest. Link.

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 19:34 18.07.2016

Re: Skroz zanimljiva

princi
vest. Link.



A malo dalje, Klivlendska pivnica počela sa točenjem
myredneckself myredneckself 02:02 19.07.2016

Re: Skroz zanimljiva

princi
vest. Link.


Zakuvali.
Ima toga još - PM Binali Yıldırım kaže da će na ispitu biti i prijateljstvo sa USA, ako ne izruče Gulena Turskoj.

U međuvremenu, večeras neki dečko vitla sekirom po ljudima u nekom vozu u Nemačkoj... link
princi princi 02:53 19.07.2016

Re: Skroz zanimljiva

Ne, Brka ga zakuvao samo tako. Sve ih vezao u čvor. Deluje da mu trenutno ne mogu ništa ni Rusi ni Ameri. Biće zanimljivo videti da li su Lavrov i Kerry nešto dogovorili na tom sastanku u petak (navodno imali dugačak sastanak u vezi Sirije, baš u vreme puča) i ko će prvi da izneveri dogovoreno. Ili se odjednom pojave Kinezi u priči, onako, nenajavljeno i skroz nonšalantno.
bene_geserit bene_geserit 03:16 19.07.2016

Re: Skroz zanimljiva

myredneckself
U međuvremenu, večeras neki dečko vitla sekirom po ljudima u nekom vozu u Nemačkoj... link

Ma to sto je avganistanac i sto se drao "Allahu Akbar" je evidentno slucajno - jasno je da je u pitanju izolovan slucaj, vidis da je klinac bio bolestan, cak i nije bio neki vernik, uostalom kako je mogao da unese sekiru u voz - treba banovati sekire a bogami i nozeve, uostalom nemacko drustvo je izuzetno rasisticko i ko zna kako ga je tretiralo nije ni cudo sto je mali malo odlepio, sem toga nemacka je clanica NATOa a sta je sve NATO radio po Avganistanu.
princi princi 03:24 19.07.2016

Re: Skroz zanimljiva

bene_geserit
myredneckself
U međuvremenu, večeras neki dečko vitla sekirom po ljudima u nekom vozu u Nemačkoj... link

Ma to sto je avganistanac i sto se drao "Allahu Akbar" je evidentno slucajno - jasno je da je u pitanju izolovan slucaj, vidis da je klinac bio bolestan, cak i nije bio neki vernik, uostalom kako je mogao da unese sekiru u voz - treba banovati sekire a bogami i nozeve, uostalom nemacko drustvo je izuzetno rasisticko i ko zna kako ga je tretiralo nije ni cudo sto je mali malo odlepio, sem toga nemacka je clanica NATOa a sta je sve NATO radio po Avganistanu.

Sine, baš si ga odvalio od humora, nešto te baš krenulo večeras, onako opušteno. Aj još malo dok si u fazonu.
little_radojica little_radojica 04:24 19.07.2016

Re: Skroz zanimljiva

Ili se odjednom pojave Kinezi u priči, onako, nenajavljeno i skroz nonšalantno.


Мени је фасцинантно како се они искусно држе по страни и како их нико ни не увлачи у ово блато. ОК, потпаљују и они Русе таман колико је потребно да проџарају ватру. Мада су Амери напујдали Филипинце на њих у Јужном кинеском мору, али нема ни од тога ништа тим пре што је Хаг пресудио у корист Филипина.

Али, главни утисак у целом овом циркусу око Турске и уопште последњих десет година криза су ми УН. Па јеботе ја сам одрастао уз Бутрос Бутрос Галија и те звезде међународне политике, плаве шлемове и резолуције, а Бан Кимун (и пре њега Кофи Анан) сад има мање утицаја на мир у свету од америчке мисице или Новака Ђоковића. Ако за нешто кривим Амере то је зато што су размонтирали и обесмислили УН.
budjoni budjoni 08:21 19.07.2016

Re: Skroz zanimljiva

princi
Ne, Brka ga zakuvao samo tako. Sve ih vezao u čvor. Deluje da mu trenutno ne mogu ništa ni Rusi ni Ameri. Biće zanimljivo videti da li su Lavrov i Kerry nešto dogovorili na tom sastanku u petak (navodno imali dugačak sastanak u vezi Sirije, baš u vreme puča) i ko će prvi da izneveri dogovoreno. Ili se odjednom pojave Kinezi u priči, onako, nenajavljeno i skroz nonšalantno.


pa dobro, brka je malo podvio rep pred rusima, palo je neko izvinjenje, a jos je i gradonacelnik ankare odmah pojurio da ugura i onog pilota sto je oborio su-24 medju puciste, cisto da se iskoristi situacija (svejedno da li je pilot stvarno bio medju pucistima ili ne...)

i to izvinjenje ispada skroz dobar brkin potez, em ce malo da popravi situaciju sa rusima, ekonomski pogotovo, a sa druge strane, to tera strah u kosti briselu, priblizavanje turske i rusije...

eu od brke sada najvise cvika, juce su kao pretili da nema nista od eu clanstva ako turska uvede smrtnu kaznu, a onda spiegel na kraju konstatuje da ih brka drzi na kratkom povocu, jer moze da im pusti par miliona izbeglica kad hoce, a moze da se okrene rusima i kinezima i ostalima... tako da sad samo gledaju i skrgucu zubima, jbg...

a ovaj kreten sa sekirom u nemackoj je u vozu napao kineze, turiste iz hong konga...
freehand freehand 13:59 19.07.2016

Re: Skroz zanimljiva

eu od brke sada najvise cvika, juce su kao pretili da nema nista od eu clanstva ako turska uvede smrtnu kaznu, a onda spiegel na kraju konstatuje da ih brka drzi na kratkom povocu, jer moze da im pusti par miliona izbeglica kad hoce, a moze da se okrene rusima i kinezima i ostalima... tako da sad samo gledaju i skrgucu zubima, jbg...

Da, situacija je vrlo interesantna i krajnje jednostavna. Međutim, deceniju i više se zna da u Turskoj postoje paralelne strukture vlasti - od opštinskih, preko policije i pravosuđa do obrazovanja i najviših državnih institucija, da o vojsci ne govorimo koja je i ustavno postavljena kao poseban i nedodirljiv segment.
Onda ta vojska uz sasluženje ostalih u lancu krene da svrgne legalnu vlast - a to se klupče polako odmotava pa se vidi da je umešan i sam vojni vrh, da su u akciji bile i vazdušne snage spremne da obore Erdoanov avion, a pucano je neštedimice i po civilima i po suprotstavljenim oružanim snagama lojalnim vlasti.
I onda se opljune po ERdoanu koji krene u raščišćavanja te kloake koja državu decenijama drži u čeličnom zagrljaju. E super.
Pitanje je - šta bi bilo koja država na svetu činila u takvoj situaciji?
Francuska? Pa tamo imamo trajno vanredno stanje zbog mnogo manjih stvari.
SAD? Ne smem da zamislim. Izrael? uf...
Glede mlaćenja vojnika - naravno da su u pitanju nedopustive stvari, ali to ne znači da nisu i razumljive. U pitanju su snage koja je pobila stotinu i kusur civila i ranila hiljadu. Da probamo da zamislimo šta bi se i kako desilo da su vojska i policija petog oktobra pucale po narodu.
Mnogi imaju preimedbe na Sablju i vanrednostanje u Srbiji 2003. Imam i ja: nedovoljno oštro i niuje išlo do kraja.
I na posletku - oko smrtne kazne: bivši predsednik i budući predsednički kandidat u Francuskoj, Nikola Sarkozi, takođe traži vraćanje smrtne kazne. Šta će Johanes Han da učini tim povodom? Da izbaci Francuskju iz EU?
Ma jok. To je samo kabuki teatar i okean licemerja, baziran pre svega na orijentalističkom hajpu.
bene_geserit bene_geserit 07:12 20.07.2016

Re: Skroz zanimljiva

princi
Sine, baš si ga odvalio od humora, nešto te baš krenulo večeras, onako opušteno. Aj još malo dok si u fazonu.

Pa ja svakako nisam za jos malo, ali ima ih koji jesu.
I neverovatne li slucajnosti - zlikovac iz svajcarskih Alpa sto je izbo zenu i njene 3 devojcice jer mu se ne svidja kako su se obukle se zove Muhamed. To je naravno potpuno slucajno, jer je tip petty criminal, ne ide u crkvu ... nema veze sa verom ... izolovan slucaj ... fasisticko svajcarsko drustvo sto ga je miss-tretiralo ... Maroko iz koga je napadac originalno je bioo maltretiran od strane Francuske u vreme kolonijalizma a izbodena zena i njena deca su francuzi ...

Ovome deluje da nema kraja.
Mediji vise i ne izvestavaju o teroristickim napadima islamista. To je valjda nova normalnost.
vcucko vcucko 09:18 20.07.2016

Re: Skroz zanimljiva

bene_geserit

I neverovatne li slucajnosti - zlikovac iz svajcarskih Alpa sto je izbo zenu i njene 3 devojcice jer mu se ne svidja kako su se obukle se zove Muhamed. To je naravno potpuno slucajno, jer je tip petty criminal, ne ide u crkvu ... nema veze sa verom ... izolovan slucaj ... fasisticko svajcarsko drustvo sto ga je miss-tretiralo ... Maroko iz koga je napadac originalno je bioo maltretiran od strane Francuske u vreme kolonijalizma a izbodena zena i njena deca su francuzi ...

Ovome deluje da nema kraja.
Mediji vise i ne izvestavaju o teroristickim napadima islamista. To je valjda nova normalnost.

Nedavno bile u zgradi neke komšije, žive u Parizu neki dalji arondisman, pričaju da tamo uveliko patrolira prava verska policija, ono mere odoka suknje, hoće da se unesu u facu, opkole pa se deru (a hoće i da 'vataju, da prostiš).
U isto vreme, da napraviš anketu među prosečnim stanovništvom, iako ovi već svaki dan nekog prikolju, i dalje su Srbi vrhovni zlikovci 20. veka, a najveća opasnost za Jevropu je Vladimir Vladimirovič.
I onda ja treba da farbam dimnjak na kući u njihove boje i naričem na netu.
Tko je lud, ne budi mu drug.
apostata apostata 10:57 19.07.2016

Boga mi

mogao i Vartolomej da naebe

Das Ehrenoberhaupt der orthodoxen Christen, der Ökumenische Patriarch Bartholomaios I., hat die Türkei nur wenige Stunden vor dem militärischen Umsturzversuch in der Nacht von Freitag auf Samstag verlassen. Er nahm eine der letzten Maschinen, die noch vom Flughafen Atatürk bei Istanbul abheben konnten, wie am Samstag aus Kirchenkreisen verlautete. Demnach befindet er sich nun in Slowenien, wo er eine Wallfahrt zur südsteirischen Kirche des hl. Bartholomäus (Sveti Jernej nad Muto) unternehmen will.


Es gebe keine Hinweise darauf, dass der Flug des Patriarchen nach Ljubljana bereits im Vorfeld geplant worden sei, hieß es. Vielmehr sei der Patriarch kurzfristig gewarnt worden, dass ein Aufstand der türkischen Luftwaffe und Einheiten der Bodentruppen gegen den türkischen Staatschef Recep Tayyip Erdogan bevorstehe.

Nachdem die türkische Regierung den Putsch für gescheitert erklärte, besteht aus Sicht von Beobachtern nun die Gefahr, dass die angekündigten Vergeltungsmaßnahmen auch das Ökumenische Patriarchat treffen könnten. Der Vorwurf, die islamische Bewegung (Hizmet) von Fethullah Gülen sei verantwortlich für den Umsturzversuch, könne auch Bartholomaios schaden. Er hatte in der Vergangenheit enge Beziehungen zu Gülen unterhalten.

Eine schnelle Rückkehr des Patriarchen nach Istanbul ist unbestätigten Informationen zufolge vorerst nicht geplant. Bartholomaios I. werde zunächst zu einem Erholungsurlaub in die französischen Alpen reisen.


http://kath.net/news/55981

A Možda i neće

http://kath.net/news/55987

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana