Biz| Društvo| Ekonomija| Politika| Život

EPS neće reforme: da li građani Srbije hoće to da plate?

WBinSerbia RSS / 04.07.2016. u 08:00

 

За некога ко долази са стране, као што сам ја, ЕПС је запањујући пример. То предузеће има највеће плате у земљи, а услуга му је (у најбољем случају) једва осредња. Не могу да зауставе крађу струје која је, према њиховој рачуници, равна 0,2 одсто вредности ГДП. Неће да користе чак ни јефтина средства билатералних донатора да улажу у обновљиве изворе енергије. А све ово се, чини ми се, превиђа у садашњој расправи о реформи ЕПС-а y, јер су они који желе status quo, успешно усмерили пажњу јавности само на питање отпуштања 1000 запослених.

Тиме се превиђају неке прилично застрашујуће чињенице, које тако, нажалост, остају ван домена јавности.

Прва је цена која се мора платити ако се ништа не уради. План финансијске консолидације, који је влада Србије усвојила у јуну 2015. године, израчунао је да би та цена била две милијарде евра до 2019. године, више него што је данашњи дуг Србијагаса. Цене струје у региону падају па ће по нашим анализама ситуација бити још гора  и зато је још важније да се нешто учини. Не предузме ли се ништа, ЕПС ће опет тражити помоћ - паре - од државе па ће у крајњој линији то платити порески обвезници.

Друга се односи на спречавање да се ЕПС суноврати низ литицу (и поништи све што је учињено у финансијској консолидацији). Ту постоје три битне ствари: цена, трошкови запослених и инвестиције. Остала питања - као што је затварање пет непотребних погона, унутрашње реструктурирање, бољи систем јавних набавки, смањење трошкова преноса и крађе струје - такође су битна јер побољшавају однос прихода и расхода. Али крупне ствари које одређују да ли ће ЕПС бити санта леда која је потопила Титаник су прве три и о њима ћу детаљније.

Што се тиче првог елемента - цене - цена струје за домаћинства у Србији је и даље најнижа у Европи. Делом је то зато што је производња јефтина, али и зато што ЕПС-у није било дозвољено да прати цене на тржишту електричне енергије. Зато ту још има простора а, како је лане то рекао министар Вујовић, повећање цене у августу је за многе био трошак једнак трошку неколико паклица цигарета.

Друга ствар - трошкови запослених - план финансијске консолидације ЕПС-а предвиђа смањење трошкова за плате за 15 одсто као важан елемент смањења укупних трошкова, који треба достићи да се не би „сурвали низ литицу". То се може постићи на много начина. Рецимо смањењем свих плата за 15 одсто (а то су најбоље плаћени радници у Србији, који су чак у 2015. години повећали плате за 5 милијарди динара у односу на 2014. годину). Или смањењем броја запослених тамо где је очито да их је више но што треба. Нама је увек боље ово друго, али да би се то постигло ЕПС мора да направи нову систематизацију радних места, која треба да покаже где су вишкови запослених. Нажалост, уместо да се позабаве тиме, они који у свему имају личне интересе пребацили су расправу на висину отпремнине, што је умногоме другоразредно питање. Осим тога, висина отпремнина зависи од финансијске снаге фирме, за коју смо управо утврдили да није сјајна...

Коначно о инвестиционом плану ЕПС-а. Руководство ЕПС-а представило је план по коме ће се инвестиције увећати за 300 одсто у односу на садашњи ниво. Што се нас тиче, то је потпуно нереално. Нема компаније у свету која може троструко да повећа коришћење средстава и да све то спроведе у само неколико година. У најбољем случају је могуће постепено повећавање. Сматрамо да је то важно с обзиром да ЕПС жели да буде конкурентна фирма на регионалном тржишту. То, пак, значи да она треба да унапреди своја постројења а Србија ће морати и да побољша заштиту човекове околине у контексту преговора о прикључењу Европској унији.

Проблем је у томе што ће, према нашим анализама, чак и скромно повећање инвестиција даље погоршати финансијску ситуацију у ЕПС-у, осим ако се трошкови (цена струје и трошкови запослених) не прилагоде. То се може урадити на три начина:

Прва опција је избалансирано комбиновање повећања цена са смањењем величине предузећа. Потом  повећање прихода и смањење трошкова како би се разлика међу њима смањила. И на крају прилагођавање инвестиционог плана. 

Друга могућност је прилагођавање величине предузећа и повећање цена само у висини инфлације. То би захтевало да се уштеде у трошковима повећају за 15 одсто у односу на оно што је договорено 2015. године.

Трећа варијанта је да се не смањују трошкови за плате, или да се минимално смање, а да се цена значајно повећа. То је опција по којој би потрошачи у Србији, домаћинства и предузећа, платила цену вишка веома добро плаћених радника у ЕПС-у. Чини се да је управо то оно што желе људи који у томе имају лични интерес...

На крају остаје фундаментално питање: да ли грађани Србије треба да плате руковођење ЕПС-ом на неефикасан начин? 



Komentari (462)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

highshalfbooze highshalfbooze 12:14 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Je l' to zabeleženo negde, neki video, nešto?

http://player.ooyala.com/iframe.html#ec=E2NWV1ZDqAAxtdAAkUeaMa9jc8y-DlG8&pbid=YjMwNmI4YjU2MGM5ZWRjMzRmMjljMjc5&docUrl=http%3A%2F%2Fwww.cvltnation.com%2Fprotest-burning-flesh-immolation-in-bulgaria-documentary-interview%2F

Citat iz videa "Svaka država ima svoju mafiju, jedino u Bugarskoj mafija ima svoju državu".

Sećam se godina kada su putevi bili bukvalno zakrčeni konvojima evropskih krševa koje su Bugari masovno kupovali i sa prikolicama transportovali u Bugarsku.
qryber qryber 12:16 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

maksa83

Meni je jednom ukinuo dve dnevnice + markicu za prevoz zato što sam u privatnom razgovoru - koji nikako nije mogao da čuje - konstatovao da je američka ekonomija XIX/XX veka bila visoko protekcionaška.


ozbiljno!? nikad mi ne bi palo na pamet da bi Soroš išta plaćao takve, ne deluje da je glup, samo zao, a što je najgore, vi to radite iz ubeđenja...
maksa83 maksa83 12:21 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

ozbiljno!? nikad mi ne bi palo na pamet da bi Soroš išta plaćao takve, ne deluje da je glup, samo zao

Brate, kad su objavili ovo kao vest na portalu i stavili link na blog znao sam da će da doplivaju klenovi...
a što je najgore, vi to radite iz ubeđenja...

Rekoh - fun & profit.
qryber qryber 12:31 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

http://www.standard.rs/zeljko-cvijanovic-preporucuje/34872-%D1%82%D1%83%D0%B6%D0%BD%D0%B0-%D0%B1%D1%83%D0%B3%D0%B0%D1%80%D1%81%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D1%80%D0%B8%D1%87%D0%B0-%D0%B8%D0%BB%D0%B8-%D0%B7%D0%B5%D0%BC%D1%99%D0%B0-%D0%BA%D0%BE%D1%98%D0%BE%D1%98-%D0%BD%D0%B5%D0%BC%D0%B0-%D1%81%D0%BF%D0%B0%D1%81%D0%B0
qryber qryber 12:42 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

maksa83

Brate, kad su objavili ovo kao vest na portalu i stavili link na blog znao sam da će da doplivaju klenovi...




klen ti je otac.
elenold elenold 13:16 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

qryber
ti ne kapiraš da će privatizacijom EPSa sve ostati isto, samo će cena struje porasti....da neće kapialista da isplaćuje minimalce svom menadžmentu? da li si ikada postavio to pitanje sebi? a buniš se što oko nepotizma, šta će biti kada nemac napakuje svoju bližu i dalju rodbinu u EPS, sa masnim platama, praćeno dodatnim povećanjem cene? hoćeš li onda da ideš i da žvrljaš gluposti po blogovima, i da se buniš i tražiš pravdu od okorelog kapitaliste??? svrati do bugarske, tamo se narod spaljivao na ulicama kada su osetili čari privatizacije njihovog EPS!

ne vidiš dalje od svog nosa, primaš se na neoliberalnu propagandu ko saučešće...


Sustina stvari je bas to. Sve si lepo napisao.
I verovatno bi sve domace dobavljace promenili i uzeli ih iz svoje zemlje.

Da , da treba gledati dalje od svog nosa !
elenold elenold 13:19 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

maksa83
svrati do bugarske, tamo se narod spaljivao na ulicama kada su osetili čari privatizacije njihovog EPS!

Je l' to zabeleženo negde, neki video, nešto?

Pitam za dragoljuba.


Pisale su novine, bilo je pre dve ili tri godine i cak je bugraska vlada zbog tog povecanja cene struje pala. Bilo je ovde odjeka.

qryber qryber 13:44 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

elenold

I verovatno bi sve domace dobavljace promenili i uzeli ih iz svoje zemlje.


Hvala na dopuni, što me je podsetilo - zapadnjačke banke koje rade u Srbiji, za Novu Godinu naručuju agende, priveske, olovke, kalendare i ostalo iz države u kojoj im je sedište...neće u Srbiji ni dinara da potroše....proverena informacija...
gedza.73 gedza.73 14:19 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

qryber
zapadnjačke banke koje rade u Srbiji, za Novu Godinu naručuju agende, priveske, olovke, kalendare i ostalo iz države u kojoj im je sedište...neće u Srbiji ni dinara da potroše....proverena informacija...

Jel' te zapadnjačke banke biju nekog po ušima da ulaze i traže kredite?

'Proverena informacija' važi za većinu stranih firmi, nije ništa novo (od sirovina do automobila iz svoje države) već praktičan poslovni rezon.

To što smo mi ušli u trku anestezirani štafetom i sindikalnim krompirima nije nikakvo opravdanje.

Strane kompanije su samo prihvatile sve one psolvone trikove koje su decenijama važile za velike državne gubitaše, što može da se api, može, što ne može vrišti pred svojim privrednim komorama
blogovatelj blogovatelj 14:20 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

http://www.standard.rs/zeljko-cvijanovic-preporucuje


Jebes mi sve ako ovo nije Omega. Samo on citira standard i Zeljka Cvijanovica. Ili mu je neki kolega, dokonaju na poslu, pa ga Omegito zamolio da se konstruktivno ubaci u raspravu.
milojep milojep 14:25 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

gedza.73
qryber
zapadnjačke banke koje rade u Srbiji, za Novu Godinu naručuju agende, priveske, olovke, kalendare i ostalo iz države u kojoj im je sedište...neće u Srbiji ni dinara da potroše....proverena informacija...

Jel' te zapadnjačke banke biju nekog po ušima da ulaze i traže kredite?

To što je 'proverena informacija' važi za većinu stranih firmi, nije ništa novo (od sirovina do automobila iz svoje države) već praktičan poslovni rezon.

To što smo mi ušli u trku anestezirani štafetom i sindikalnim krompirima nije nikakvo opravdanje.

Strane kompanije su samo prihvatile sve one psolvone trikove koje su decenijama važile za velike državne gubitaše, što može da se api, može, što ne može vrišti pred svojim privrednim komorama


Kad već pričamo o ovome a i o EPS-u evo konkretnog predloga!
Neka sve te strane banke, firme, ambasade i sl. plaćaju cenu kWh po ceni u svojim državama! Pošteno i moralno. Evo može i autor bloga na ličnu inicijativu da plaća kWh po holandskoj tarifi! Ili makar neka razliku uplati u dobrotvorne svrhe




gedza.73 gedza.73 14:35 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

miloje
Kad već pričamo o ovome a i o EPS-u evo konkretnog predloga!
Neka sve te strane banke, firme, ambasade i sl. plaćaju cenu kWh po ceni u svojim državama! Pošteno i moralno. Evo može i autor bloga na ličnu inicijativu da plaća kWh po holandskoj tarifi! Ili makar neka razliku uplati u dobrotvorne svrhe

On je čovek japi, nije dobrovoljno pevačko društvo.

Pošteno i moralno

K'o što sam napisao njih interesuje profit.
Nisu oni problem. Pitanje je pronaći tačku gde smo mi sjebali našu imovinu i došli u sitaciju da nas kupe za bagatelu.
Taj princip postoji od kad je sveta i veka, ništa novo, pusti te da se troškariš u lokalnoj prodavnici i polako piše u svesku na dugovnoj strani.
A kad vidi da si gotov da izda'neš samo ti gurne priznanicu pod nos.

Ko te šiša, rođo, što nisi razmišljao na vreme.

Ja imam drugi predlog.
Da na barikade ture sindikalne vođe koje će stomacima da zapreče prolaz a ovi iz združene sportske sekcije radničkih igara mogu strane osvajače da gađaju pikado strelicama, odbojkaškim loptama i zaleđenim polutkama.

Sumnjvi su mi samo ovi na prvoj liniji. Ili ih prve kupe ili se prvi prodaju.
qryber qryber 14:44 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

blogovatelj
http://www.standard.rs/zeljko-cvijanovic-preporucuje


Jebes mi sve ako ovo nije Omega. Samo on citira standard i Zeljka Cvijanovica. Ili mu je neki kolega, dokonaju na poslu, pa ga Omegito zamolio da se konstruktivno ubaci u raspravu.


Znači nek' ti jebe sve, kogod... U kakvoj si ti paranoji, nestalo lekova, droge, šta li, teorije zavere, vanzemaljci...
apostata apostata 15:19 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

gedza.73
Pitanje je pronaći tačku gde smo mi sjebali našu imovinu i došli u sitaciju da nas kupe za bagatelu.

Ovo je nesporno tačno ... to je pitanje svih pitanja

Ali ovo nije tačno
Nisu oni problem.

Jer
K'o što sam napisao njih interesuje profit.

Profit je veliki problem.

"Capital eschews no profit, or very small profit, just as Nature was formerly said to abhor a vacuum. With adequate profit, capital is very bold.
A certain 10 per cent. will ensure its employment anywhere;
20 per cent. certain will produce eagerness;
50 per cent., positive audacity;
100 per cent. will make it ready to trample on all human laws;
300 per cent., and there is not a crime at which it will scruple, nor a risk it will not run, even to the chance of its owner being hanged.
If turbulence and strife will bring a profit, it will freely encourage both.”

T. J. Dunning, Trade's Union and Strikes, London, 1860. p. 36.


milojep milojep 15:25 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Pitanje je pronaći tačku gde smo mi sjebali našu imovinu i došli u sitaciju da nas kupe za bagatelu.


To podvučeno 'mi' mi malo para uši iz više razloga. Zašto 'mi' nismo sjebali 'našu' imovinu u SFRJ nego tek nakon rapada pomenute? Kao što su za raspad SFRJ strani faktori imali ključnu ulogu tako je i u slučaju propasti javnih/državnih/društvenih preduzeća neko mnogo jači od 'mi' odnosno nas imao najveći uticaj na to! Ali nema tih argumenata koji će glavnu i suštinsku krivicu prebaciti na 'nas', mentalitet,Slobu Miloševića i sl.
apostata apostata 15:35 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

milojep
Pitanje je pronaći tačku gde smo mi sjebali našu imovinu i došli u sitaciju da nas kupe za bagatelu.


To podvučeno 'mi' mi malo para uši iz više razloga. Zašto 'mi' nismo sjebali 'našu' imovinu u SFRJ nego tek nakon rapada pomenute? Kao što su za raspad SFRJ strani faktori imali ključnu ulogu tako je i u slučaju propasti javnih/državnih/društvenih preduzeća neko mnogo jači od 'mi' odnosno nas imao najveći uticaj na to! Ali nema tih argumenata koji će glavnu i suštinsku krivicu prebaciti na 'nas', mentalitet,Slobu Miloševića i sl.

Nadam se da to pitaš gedzu, a ne mene?

Što se mene tiče ti si sam dao odgovor
Kao što su za raspad SFRJ strani faktori imali ključnu ulogu tako je i u slučaju propasti javnih/državnih/društvenih preduzeća neko mnogo jači od 'mi' odnosno nas imao najveći uticaj na to!

milojep milojep 15:41 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Nadam se da to pitaš gedzu, a ne mene?

Što se mene tiče ti si sam dao odgovor


Nije ni bitno koga sam pitao a jesam Gedžu.
gedza.73 gedza.73 16:04 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

milojep
Kao što su za raspad SFRJ strani faktori imali ključnu ulogu tako je i u slučaju propasti javnih/državnih/društvenih preduzeća neko mnogo jači od 'mi' odnosno nas imao najveći uticaj na to!

Uplićem se polako?
Ključnu ulogu, ali ne i odlučujuću.
Rešili su da raskupusaju zemlju, dobiju tržište, zemlju, naftu, šta god a imali su obilnu pomoć iznutra. Daleko od toga da 'niko nije kriv' ili 'samo su oni krivi'.
Tako je bilo i sa društvenim preduzećima.
Ugrubo busplus.
'oću niskopodni autobus sa klimom, grejanjem, da ide na pet minuta, da ne kasni, čilaut muziku, čista stakla, jeftinu kartu, da ne plaćam kartu, da švrljam sprejom po šasiji, lepim žvake po sedištima i urezujem imena.

Neki naš političar na vlasti će da se ugradi u nabavku autobusa (iz zemlje iksmena), uzme kredit u ime države (iz zemlje iksmena, drugačije ne daju), zaposli svojtu, političke drugove, vozač će da uzima naftu, mehaničar ulje, kontrolori vezuju šverc bakice...

I onda se pojavi WBXMEN koji kupi busplus i digne cenu karte.

Aj' sad, ko je kriv?



Ali nema tih argumenata koji će glavnu i suštinsku krivicu prebaciti na 'nas', mentalitet,Slobu Miloševića i sl.

Dobro, mi nismo krivi.

apostata
Ali ovo nije tačno
Nisu oni problem.


Jer
K'o što sam napisao njih interesuje profit.


Profit je veliki problem.



To je bit čoveka. Skupljaj meso, žene, drva, pare, zlato...
U toj ekonomskoj skalameriji neki radnik (možda Srbin?) na proizvodnoj traci u Holandiji koji vari konstrukciju dizalice neće sutra da ima za hleb ako se taj na vrhu piramide ne raširi po energetskom sistemu Srbije.
Zahvatili smo i široko i duboko.
milojep milojep 20:43 05.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Neki naš političar na vlasti će da se ugradi u nabavku autobusa (iz zemlje iksmena), uzme kredit u ime države (iz zemlje iksmena, drugačije ne daju), zaposli svojtu, političke drugove, vozač će da uzima naftu, mehaničar ulje, kontrolori vezuju šverc bakice...

I onda se pojavi WBXMEN koji kupi busplus i digne cenu karte.

Aj' sad, ko je kriv?


Kriv je onaj ko je doveo tog političara! Ali nemoj mi prosipati priču da smo ga 'mi' izabrali
gedza.73 gedza.73 06:57 06.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Kriv je onaj ko je doveo tog političara! Ali nemoj mi prosipati priču da smo ga 'mi' izabrali

Marketing čuda stvara.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:30 06.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Ali nemoj mi prosipati priču da smo ga 'mi' izabrali.

Наравно да нисмо.
У првом кругу су за њега гласали Марсовци, у другом кругу Јупитеријанци.
milojep milojep 11:34 06.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Predrag Brajovic
Ali nemoj mi prosipati priču da smo ga 'mi' izabrali.

Наравно да нисмо.
У првом кругу су за њега гласали Марсовци, у другом кругу Јупитеријанци.


Ne zajebavaj! On je doveden kada je stavljen na listu a ne kada je dobio većinu da uđe u neku fotelju. A taj izbor koji smo 'mi' imali je kao izbor dobitne kombinacije LOTO-a i to nameštenog
blogovatelj blogovatelj 12:10 06.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Ali nemoj mi prosipati priču da smo ga 'mi' izabrali



Niste. Izabrali su ga mrski Portugalci.
blogovatelj blogovatelj 12:16 06.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Znači nek' ti jebe sve, kogod...



Sta je bilo, lose radi rezervni nik? Brzo si provaljen. Pa jebote, ne mozes istu antiSoros-Standard.rs-Zeljko Cvijanovic pricu da prosipas i da ocekujes da ne budes provaljen. To je idiotizam po definiciji.
Sledeci put probaj da ubacis linkove sa Webtribune sajta, ali nemoj one gde pisu da su Marsovci sleteli na Zemlju, nego samo one u kojima je opisano kako ce Putin da sprzi Amerikance.
qryber qryber 07:52 07.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

blogovatelj
Znači nek' ti jebe sve, kogod...



Sta je bilo, lose radi rezervni nik? Brzo si provaljen. Pa jebote, ne mozes istu antiSoros-Standard.rs-Zeljko Cvijanovic pricu da prosipas i da ocekujes da ne budes provaljen. To je idiotizam po definiciji.
Sledeci put probaj da ubacis linkove sa Webtribune sajta, ali nemoj one gde pisu da su Marsovci sleteli na Zemlju, nego samo one u kojima je opisano kako ce Putin da sprzi Amerikance.


alo, čoveče, šta si zapenio, lepo sam ti rekao da nemam veze sa tim likom kojeg pominješ, niti imam razloga da se tako ponašam, zovi hitnu, imaš teške halucinacije, lupetaš, umišljaš..."reci ne drogi"...
blogovatelj blogovatelj 13:53 07.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

ako tu vest tražiš na B92, Danas, Blic, Peščanik, itd. nećeš naći, to okupacioni mediji ne objavljuju, taman (s) posla, šta bi im Soroš rekao...!?!?!


Ima pravo Maksa. Klen je prava rec koja te opisuje. Mada, ja bih te pre nazvao magarcem, takav mi je senzibilitet.
qryber qryber 15:01 07.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

blogovatelj
Ima pravo Maksa. Klen je prava rec koja te opisuje. Mada, ja bih te pre nazvao magarcem, takav mi je senzibilitet.


кад нема аргумената, и када си потпуно поражен у дискусији, простачко вређање храни посрнули его...паланачка малограђанштина и провинцијализам, патологија...вероватно бијеш жену, ако је имаш...
maksa83 maksa83 15:08 07.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

кад нема аргумената, и када си потпуно поражен у дискусији, простачко вређање храни посрнули его...паланачка малограђанштина и провинцијализам, патологија...вероватно бијеш жену, ако је имаш...(ово важи за вас обојицу, лузери)

Ne razumem, šta važi za obojicu, ovo palanačkablablaprovincijalizam ili ovo sa bijenjem žene ili i jedno i drugo?

Artikuliši se malo, ovako će neko da pomisli da si napaljena budala. Kao što realno i jesi.
qryber qryber 16:23 07.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

maksa83
кад нема аргумената, и када си потпуно поражен у дискусији, простачко вређање храни посрнули его...паланачка малограђанштина и провинцијализам, патологија...вероватно бијеш жену, ако је имаш...(ово важи за вас обојицу, лузери)

Ne razumem, šta važi za obojicu, ovo palanačkablablaprovincijalizam ili ovo sa bijenjem žene ili i jedno i drugo?

Artikuliši se malo, ovako će neko da pomisli da si napaljena budala. Kao što realno i jesi.


hahahhahaaaa....a šta se ti javljaš, s tobom sam završio, ostale samo krpe i froncle, nisi prošao slavno, čak štaviše, jel ti nije dosta !? da ti nije "blogodavitelj" dečko? nego, reci ti meni, kako je to funkcionisalo? juče si se iskmečao ovom drugom, molio za pomoć, pa se on pojavio niotkuda, jednako (ne)inteligentan kao i ti, sa jednako jadnom argumentacijom, samo što si ti pokušavao da se spasiš patetikom, i nekim bednim pošalicama i dosetkama, a on (verovatno "muško" u vašoj bolesnoj "vezi"?) odmah počeo sa uvredama...jeste li se tako pomagali da završite srednju školu? delite li postelju, pošto se zapanjujuće brzo smenjujete i delite info...? realno, vas dvojica ste, kako je to lepo objasnio Petar Božović, ono što narod naziva - jajare. Ameri takve zovu luzeri, a vi odaberite šta vam je volja...
maksa83 maksa83 16:33 07.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

klen
čak štaviše


qryber qryber 20:42 07.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

maksa83
klen
čak štaviše





hehehhehe, otkrio si pleonazam (znaš li šta znači ta reč?), dobićeš bonu...

mnogo si mi rekao o sebi sa ovim namicanjem maka na konac, i skretanja pažnje sa bitnog na nebitno....mnogo više nego što misliš, i želiš...

p.s. nego, šta bi sa onom sličicom, trebalo ti je dosta vremena da ukapiraš da "čakšta više" i "čak štaviše" nije isto, samo što si zaboravio da je obrišeš u prvom postu. svojstveno srednjoškolcima. čestitam, uspeo si. pohvaliću te kod nastavnika/ce, u četvrtak, kada su "otvorena vrata"...balavi pederčić..
maksa83 maksa83 21:10 07.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

klen
..balavi pederčić..

Samo je nejasno da li je kod tebe veća neustrašivost ili pronicljivost.

Da si jak štih sa puno stila to je očigledno.

Nemoj sad da staneš, baš te krenulo.
blogovatelj blogovatelj 04:18 08.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

balavi pederčić..


Kako mene klenovi razvesele kad se ovako niotkuda pojave.
E, a da te pitam. Što je vama nepismenima toliko teško da tri tačke lupate kako Bog zapoveda? Jednom si lupio četiri, pa dva puta po tri, jednom dve. Dobro, slažem se, ima i većih klenova od tebe, koji konstantno piče po pet tačaka za redom, ali kod tebe se vidi da si školovan čovek, znaš šta je pleonazam.
blogovatelj blogovatelj 04:20 08.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

вероватно бијеш жену, ако је имаш...


Imam dve. I obADVE bijem. Više puta dnevno svaku od njih.
qryber qryber 08:01 08.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

blogovatelj
balavi pederčić..


Kako mene klenovi razvesele kad se ovako niotkuda pojave.
E, a da te pitam. Što je vama nepismenima toliko teško da tri tačke lupate kako Bog zapoveda? Jednom si lupio četiri, pa dva puta po tri, jednom dve. Dobro, slažem se, ima i većih klenova od tebe, koji konstantno piče po pet tačaka za redom, ali kod tebe se vidi da si školovan čovek, znaš šta je pleonazam.



hehehehe...pravi "blogodavitelj"...ni trunke duha, svaka čast, komentar je talentovano bezvezan i dosadan...idi mazi se sa dečkom, tešite se...skupite još 7-8 bolesnih perverznjaka kao vi, nema vas dovoljno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:14 08.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst


Тужно.
Ни на интернету, а камоли у стварном животу, човек не може да се одбрани од наметљивих глупандера.
gedza.73 gedza.73 08:46 08.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

qryber
skupite još 7-8 bolesnih perverznjaka kao vi, nema vas dovoljno.

Evo i ja im se pridružujem.
Brale, da ti kažem, svađaju se ovde ljudi, nije da se ne svađaju, ali ti si ga preterao.
maksa83 maksa83 09:04 08.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

klen
.idi mazi se sa dečkom, tešite se...skupite još 7-8 bolesnih perverznjaka kao vi, nema vas dovoljno.

Sad se već ponavljaš - "blablabla-ti-si-peder" je očigledno tvoj krajnji domet.

Stvarno si klen.

Imaš sad još par sati da se ispoljiš još malo, pa da te zagasim zajedno sa ostalim klenovima koje neka kanalizaciona struja povremeno nanese.
maksa83 maksa83 09:05 08.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Ни на интернету, а камоли у стварном животу, човек не може да се одбрани од наметљивих глупандера.

To, sva sreća, nije tačno.

Ako ti ne smeta da koristiš Firefox (poslednji greasemonkey bastion) ovog konkretnog ćeš da zagasiš tako što klikneš ovde

Tehnika narodu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:28 08.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Tehnika narodu.

:)))))))))))))

Ти стварно чуваш своје ментално здравље!
maksa83 maksa83 09:37 08.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Ти стварно чуваш своје ментално здравље!

Vreme, vreme - ono je nenadoknadivo.

Od mentalnog zdravlja sam davno digao ruke.


P.S. Da dodam još da je Chrome koji je nekad bio lagan i brz postao troma stoka koja troši memoriju i CPU i bateriju kao da je sam na svetu, a Firefox koji je bio otišao u k. u jednom trenutku se opet pribrao i sad je živahan skroz okej brauzer.
zilikaka zilikaka 11:04 08.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Makso, moje poštovanje.
Ako imaš neku sliku, poveću, da je uramim da visi u kancelariji uz natpis "ovo je čovek koji zna kako se problemi efikasno rešavaju".
P.S. i pametno koristi vreme.
qryber qryber 11:36 09.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

gedza.73
qryber
skupite još 7-8 bolesnih perverznjaka kao vi, nema vas dovoljno.

Evo i ja im se pridružujem.
Brale, da ti kažem, svađaju se ovde ljudi, nije da se ne svađaju, ali ti si ga preterao.


разумем, свађају се људи, али ови охоли буљаши су први кренули са личним увредама, када им је понестало аргумената, док је "блогодавитељ" из одма' кренуо са увредама, иако нисмо реч разменили пре тога, а са таквим силеџијама нема рукавица...и не мислим да сам претерао, још сам се суздржавао...зашто једна политичка (курвањска) опција има тапију на насиље, па могу неистомишљенике да газе, уз убеђење да то није ништа, јер је, наводно, заслужено? за мене су то фашисти...

иначе, тај усиљено фин вокабулар у писању коментара, граматичке исправке услед недостатка аргумената, скретање са битног на небитно, политичка коректност, иза чега следи провала пасивне агресије, отворене агресије, мржње и увреда ми је добро познат, постоји група људи којој је то својствено, а разликују се од нас по томе што сматрају да се гурање ђоке у анални отвор мушкарцу зове секс, и да то резултира породицом и браком....и управо из веровања да ће НАТО и силом натерати народе света да прихвате ово болесно расуђивање као "нормално", та група људи некритички и осионо подржава и подржаваће исте, по сваку цену, јер ту виде остварење свих својих болесних перверзија, као "коначно решење"...
qryber qryber 11:48 09.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

maksa83
klen
.idi mazi se sa dečkom, tešite se...skupite još 7-8 bolesnih perverznjaka kao vi, nema vas dovoljno.

Sad se već ponavljaš - "blablabla-ti-si-peder" je očigledno tvoj krajnji domet.

Stvarno si klen.

Imaš sad još par sati da se ispoljiš još malo, pa da te zagasim zajedno sa ostalim klenovima koje neka kanalizaciona struja povremeno nanese.


уф, сад си ми рекао...ајде фрајеру, покажи како си силан, није први пут да ми б92 фашисоидна ђубрад цензуришу коментаре....
gedza.73 gedza.73 13:22 09.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

qryber
иначе, тај усиљено фин вокабулар у писању коментара, граматичке исправке услед недостатка аргумената


гурање ђоке у анални отвор мушкарцу зове секс, и да то резултира породицом и браком

Samo mi kaže kako si povezao ove dve stvari i sve ti je oprošteno.

qryber qryber 13:45 09.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

gedza.73
qryber
иначе, тај усиљено фин вокабулар у писању коментара, граматичке исправке услед недостатка аргумената


гурање ђоке у анални отвор мушкарцу зове секс, и да то резултира породицом и браком

Samo mi kaže kako si povezao ove dve stvari i sve ti je oprošteno.




не читаш написано

"постоји група људи којој је то својствено, а разликују се од нас по томе..."

или, "не читаш написано"...
qryber qryber 14:45 09.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

gedza.73
qryber
zapadnjačke banke koje rade u Srbiji, za Novu Godinu naručuju agende, priveske, olovke, kalendare i ostalo iz države u kojoj im je sedište...neće u Srbiji ni dinara da potroše....proverena informacija...

Jel' te zapadnjačke banke biju nekog po ušima da ulaze i traže kredite?

'Proverena informacija' važi za većinu stranih firmi, nije ništa novo (od sirovina do automobila iz svoje države) već praktičan poslovni rezon.

To što smo mi ušli u trku anestezirani štafetom i sindikalnim krompirima nije nikakvo opravdanje.

Strane kompanije su samo prihvatile sve one psolvone trikove koje su decenijama važile za velike državne gubitaše, što može da se api, može, što ne može vrišti pred svojim privrednim komorama


не бију по ушима, већ имају "свог човека" или "своје људе" које су платили да позатварају, на силу, готово све српске банке, да грађани немају избора осим страних банака, тукли их или не по ушима...нема избора, а новац неопходан за живот, па улети ту и валутна клаузула, па швајцарци, па променљива каматна стопа (!) и еурибор муљање...ма све анђели и цвећке...

анестезирани смо ми са ЕУ шареном лажом, Блиц-ом, Б92, Данас-ом, Пешчаник-ом, благоглагољивим "модерним" олош политичарима, страним плаћеницима - активистима НВО, а не штафетама и синдикалним кромпиром, нешто си се збунио. штафете су отишле у историју бар 20 године пре ових догађаја (није ми жеља да браним комуњаре, али морам да признам чињенице..)
Што се треће тврдње тиче, то просто не стоји, дубиозна тврдња, нећу да губим време...
qryber qryber 15:06 09.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

maksa83
Ни на интернету, а камоли у стварном животу, човек не може да се одбрани од наметљивих глупандера.

To, sva sreća, nije tačno.

Ako ti ne smeta da koristiš Firefox (poslednji greasemonkey bastion) ovog konkretnog ćeš da zagasiš tako što klikneš ovde

Tehnika narodu.



прорадила чувена "женска сујета". веома тешко подносиш чињеницу да ниси увек у праву...то је зајебано, фрустрира, не спава се ноћима...смишљају се скрипте које ће уклонити у браузеру коментаре који то јасно доказују, забија се глава у песак, живи се у неком свету фантазија, где НАТО увек на крају надјача (уз обавезан бели шешир!), а народ гордо стреми у "еуро светлу будућност" испуњену "јефтином радном снагом", педофилским дечјим радостима, педерским поносним оргијама, и законима који забрањују, уз претњу тешких казни, негирање лажи...инфантилно...

при том си ти тај који се намећеш, постављаш питања, инсистираш на дискусији, делиш увреде, претиш, а онда искривиш све то и окривљујеш друге...у психологији се то зове "пројекција"
emsiemsi emsiemsi 15:08 09.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

qryber
maksa83
Ни на интернету, а камоли у стварном животу, човек не може да се одбрани од наметљивих глупандера.

To, sva sreća, nije tačno.

Ako ti ne smeta da koristiš Firefox (poslednji greasemonkey bastion) ovog konkretnog ćeš da zagasiš tako što klikneš ovde

Tehnika narodu.



прорадила чувена "женска сујета". веома тешко подносиш чињеницу да ниси увек у праву...то је зајебано, фрустрира, не спава се ноћима...смишљају се скрипте које ће уклонити у браузеру коментаре који то јасно доказују, забија се глава у песак, живи се у неком свету фантазија, где НАТО увек на крају надјача, а народ гордо стреми у "еуро светлу будућност" испуњену педофилским радостима, педерским поносним оргијама, и законима који забрањују, уз претњу тешких казни, негирање лажи...инфантилно...

Ниси у праву --- претерујеш !
qryber qryber 15:29 09.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

Ниси у праву --- претерујеш !



аха...још један?...5ти ако ме памћење служи...па, наватајте још 5орицу, па да будемо егал, 1 : 10....
emsiemsi emsiemsi 15:49 09.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

qryber
Ниси у праву --- претерујеш !



аха...још један?...5ти ако ме памћење служи...па, наватајте још 5орицу, па да будемо егал, 1 : 10....

Мислиш ... 5ти који воли педере и слично (јер нисам детаљно испратио твоју систематизацију) итд...
Ја сам ти само рекао да претерујеш --- нарочито по питању рафинираности, односно стила. Сматрам да оно што имаш да кажеш (ако имаш) можеш да кажеш сабраније и мање енергично - јер ће људи брзо да се уморе, па ће од поменутих 5, на крају остати нити један.
Толико.
gedza.73 gedza.73 18:31 09.07.2016

Re: odlicno formulisan tekst

qryber
не бију по ушима, већ имају "свог човека" или "своје људе" које су платили да позатварају, на силу, готово све српске банке, да грађани немају избора осим страних банака, тукли их или не по ушима...нема избора, а новац неопходан за живот,

Šta je bilo sa investicionim fondom? Fondom za razvoj? Zar to nisu srpske banke? Što država nije napravila srpsku banku koja će da bude konkurentska? Čije su banke Dafiment i Jugoskandik?

анестезирани смо ми са ЕУ шареном лажом, Блиц-ом, Б92, Данас-ом, Пешчаник-ом, благоглагољивим "модерним" олош политичарима, страним плаћеницима - активистима НВО, а не штафетама и синдикалним кромпиром, нешто си се збунио.

Dobro, sve je bilo super, imali smo gorivo, pune prodavnice, struju a onda je neko sve to upropastio.

Ne hvataš ono što sam pisao. Mi smo ti koji su im išli na ruku.

Што се треће тврдње тиче, то просто не стоји, дубиозна тврдња, нећу да губим време...


Jel' plaća Bor državi struju, poreze? Železnica? Onda dođe Slovenac, kupi srpsku firmu, poseče mašine brenerom na pola, pretopi, krene sa radom, u startu plaća sve u roku, posle par meseci zaostaje i on kao Bor, Zastava, Energetika, Železnica, zatvori firmu, pokupi keš, ostavi dugove i ode na Bali.

Pročitaj još jednom Emsijev komentar.
Emsi je jedan od likova na blogu koji ide uz vetar, galami, nervira ljude, podjebava većinu, ali u svemu tome ima stila. Bude i navalentan ali moram da mu priznam da me ponekad nasmeje. Ima svoj stav koji dobro brani (iako nije uvek u pravu)

eto i od mene toliko.
zemljanin zemljanin 08:27 04.07.2016

cena pa cena

Што се тиче првог елемента - цене - цена струје за домаћинства у Србији је и даље најнижа у Европи. Делом је то зато што је производња јефтина, али и зато што ЕПС-у није било дозвољено да прати цене на тржишту електричне енергије. Зато ту још има простора а, како је лане то рекао министар Вујовић, повећање цене у августу је за многе био трошак једнак трошку неколико паклица цигарета.

ovo je nebulozni argument ... cena bi tržišno morala da se formira shodno samom tržištu a ne nekim svetskim trendovima ... uz to postoji i kalkulacija cene u kojoj bi moralao da se vidi profit ... ove formulacije o "ceni u svetu" su odrpana priča ...

postoji i cena nafte koja se, generalno, formira na svetskom tržištu ali cena defakto nije ista u svakoj državi ... po kom ktiterijumu bi cena struje bila povlaščena ... ako možemo da je proizvodimo jeftinije - za domaće tržište biće niža i cena, za izvoz - shodno tržištu ... u čemu je tu problem?

ovo ostalo je više-manje korektno
WBinSerbia WBinSerbia 09:27 04.07.2016

Re: cena pa cena

Па ја и говорим о ценама које се тржишно формирају. И не говорим о "ценама у свету" већ о ценама у Европи.
zemljanin zemljanin 09:51 04.07.2016

Re: cena pa cena

WBinSerbia
Па ја и говорим о ценама које се тржишно формирају. И не говорим о "ценама у свету" већ о ценама у Европи.

pa ni Vi a ni Mi, nismo u Evropi, ako mislimo na EU ... u čemu je problem da izvoz bude po "evropskim" cenama a da domaće cene budu u sferi kalkulacije troškova I dobiti ...
WBinSerbia WBinSerbia 10:00 04.07.2016

Re: cena pa cena

Проблем је у томе да ли систем прави губитке или не. Одржавање целог система и проширење његових капацитета такође има своју цену коју ваља, такође, урачунати у оно што ви зовете "трошкови и добит".
zemljanin zemljanin 10:06 04.07.2016

Re: cena pa cena

WBinSerbia
Проблем је у томе да ли систем прави губитке или не. Одржавање целог система и проширење његових капацитета такође има своју цену коју ваља, такође, урачунати у оно што ви зовете "трошкови и добит".

oko toga se apsolutno slažemo, to nije sporno, čak i u situaciji kada je ta cena veća od cene prodaje - onda mora uslediti korekcija na domaću tržišnu cenu ... u toj situaciji, takođe nismo u poziciji da izvozimo jer bi naša cena "proizvodnje" bila visa od cena na evropskom tržištu ... da bi se to utvrdilo, mora postojati jasna kalkulacija ... ako pak po toj kalkulaciji, možemo dobiti nižu domaću cenu, i to treba ispoštavati e ne usklađivati cene po evropskim ili izvoznim cenama.
WBinSerbia WBinSerbia 10:15 04.07.2016

Re: cena pa cena

maksa83 maksa83 10:16 04.07.2016

Re: cena pa cena

WBinSerbia

Kad reši problem EPS-a ako nije problem da WB nekako pritisne Singapurtjane da ovde 8 Gb RAM-a platim 25 EUR kao tamo, baš bi mi leglo, onda mogu da stavim 32 Gb umesto 16 za iste pare.
zemljanin zemljanin 10:19 04.07.2016

Re: cena pa cena

цена струје за домаћинства у Србији је и даље најнижа у Европи. Делом је то зато што је производња јефтина, али и зато што ЕПС-у није било дозвољено да прати цене на тржишту електричне енергије.

ako se dobro razumemo, ovo podvučeno nije posledica kalkulacije već namere o usklađivanju cene ... svejedno, uspešan dan Vam želim
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:39 04.07.2016

Re: cena pa cena

Земс, само да ти махне брат!

Поцеп'о си тему к'о моја Анита сликовницу! Увек се јављај на енергетске теме, немој на религиозне, те ти иду к'о Србији фудбал (и финансије)!
WBinSerbia WBinSerbia 10:40 04.07.2016

Re: cena pa cena

milojep milojep 13:02 04.07.2016

Re: cena pa cena

ovo je nebulozni argument ... cena bi tržišno morala da se formira shodno samom tržištu a ne nekim svetskim trendovima ... uz to postoji i kalkulacija cene u kojoj bi moralao da se vidi profit ... ove formulacije o "ceni u svetu" su odrpana priča ...


Ne samo da su odrpana priča nego često i lažna. Kilovat-čas energije je isti, na nivou 2500 potrošenih kilovatčasova, i kod nas i kod recimo Parižana! Jeste da oni u Francuskoj imaju 50 nuklearki ali bože moj, gde je tu 'tržište'? Cena kilovatčasa kod nas, ako se uračunaju sve gluposti tipa akciza,angažovanih snaga itd i ako se ne računa samo cena za prvih 300kwh u zelenoj tarifi uopšte nije daleko od prosečne evropske!
milojep milojep 13:04 04.07.2016

Re: cena pa cena

WBinSerbia
Па ја и говорим о ценама које се тржишно формирају. И не говорим о "ценама у свету" већ о ценама у Европи.


Zašto galon nafte ne bi bio u evropi kao i u USA? Imate li 'dobar' odgovor? Šta je tu sa 'tržišnom' cenom?

I zašto ne napišete članak zašto paklica cigareta u Srbiji ne košta kao i u Londonu? Zašto Vam to ne smeta? Da li zato što bi Vam BAT (British American Tobaco) lupio packe?
uros_vozdovac uros_vozdovac 15:48 04.07.2016

Re: cena pa cena

WBinSerbia

maksa83
WBinSerbia

Kad reši problem EPS-a ako nije problem da WB nekako pritisne Singapurtjane da ovde 8 Gb RAM-a platim 25 EUR kao tamo, baš bi mi leglo, onda mogu da stavim 32 Gb umesto 16 za iste pare.

Živ nisam da čujem odgovor oko RAM-a, a ne bi loše bilo i neki malo veći SSD, da se razumemo...
maksa83 maksa83 15:57 04.07.2016

Re: cena pa cena

Živ nisam da čujem odgovor oko RAM-a, a ne bi loše bilo i neki malo veći SSD, da se razumemo...

Polako, stani u FIFO - EPS, pa moj problem, pa tvoj problem...
qryber qryber 11:16 05.07.2016

Re: cena pa cena

navedite mi primer "slobodnog tržišta" koje postoji u stvarnosti? kao ekonomista, 20 godina tražim primer "slobodnog tržišta", ali uvek neki karteli, i sl...."slobodno tržište" je mit, i vi se bavite mitomanijom...

kraj priče...
uros_vozdovac uros_vozdovac 12:43 05.07.2016

Re: cena pa cena

maksa83
Živ nisam da čujem odgovor oko RAM-a, a ne bi loše bilo i neki malo veći SSD, da se razumemo...

Polako, stani u FIFO - EPS, pa moj problem, pa tvoj problem...

evo čekamo obojica u redu, samo što nije odgovor...

budjoni budjoni 12:59 05.07.2016

Re: cena pa cena

ma tetka opet bolesna, samo lek da odnese...
elenold elenold 13:35 05.07.2016

Re: cena pa cena

WBinSerbia
Проблем је у томе да ли систем прави губитке или не. Одржавање целог система и проширење његових капацитета такође има своју цену коју ваља, такође, урачунати у оно што ви зовете "трошкови и добит".


Jeste, to je prvi korak, a onda treba videti sta generise gubitke.
Koja je u racunicu uzeta cena uglja koji je domaci. I koliko je ucesce plata u ukupnim troskovima. Kolika je amortizacija, knjigovodstvena vrednost objekata je mala ali funkcionalno ti objekti mogu jos dugo da funkcionisu.

Cini mi se da niko nece da kaze sustinu, da cena ( rekao bih fer cena) struja treba da bude dosta visa, ali je standard sanovnistva takav da to ne moze da podnese. I da drzava preko niske cene vodi socijalnu politiku, a da je EPS samo sredstvo. I naravno uvek je lako izvuci nesto iz konteksta, dati poluinformaciju i narod zeljnog pravde i ljutog na drzavu usmeriti na "krivca".

Pisalo je u novinama da u ukupnim nenaplacenim potrazivanjima EPSa da su daleko, daleko najveca potrazivanja od drzavih preduzeca u restrukturiranju, mislm da je RTB Bor najveci zatim Petrohemija. da li vam je to poznato i da to onda ide na rashodnu stranu.

Zatim sto se naplacuje taksa za javni medisjki servis preko struje. Sta ce to EPSu. Ili drzava koristi EPS da bi napalcivao za servis koji nema veze sa strujom. Pa skoro je uvedena i akciza od 7,5 %.

Treba celovito i objektivno govoriti o svemu, a ne poluinformacijama koje imaju neku svrhu.

maksa83 maksa83 20:09 05.07.2016

Re: cena pa cena

ma tetka opet bolesna, samo lek da odnese...

Sigurno je poskidao sve one serije i sad ne može da se odlepi od ekrana...
emsiemsi emsiemsi 04:53 06.07.2016

Re: cena pa cena

maksa83
Živ nisam da čujem odgovor oko RAM-a, a ne bi loše bilo i neki malo veći SSD, da se razumemo...

Polako, stani u FIFO - EPS, pa moj problem, pa tvoj problem...

Ја стајем у LIFO --- најпре мени неко младо месо ! А може и стара кока !
Atomski mrav Atomski mrav 15:31 06.07.2016

Re: cena pa cena

Sigurno je poskidao sve one serije i sad ne može da se odlepi od ekrana...

Uvredio se čovek nakon što su ga nazvali Englezom. Nezgodno je to sad posle Brexita...
WBinSerbia WBinSerbia 09:06 07.07.2016

Re: cena pa cena

Pisalo je u novinama da u ukupnim nenaplacenim potrazivanjima EPSa da su daleko, daleko najveca potrazivanja od drzavih preduzeca u restrukturiranju, mislm da je RTB Bor najveci zatim Petrohemija. da li vam je to poznato i da to onda ide na rashodnu stranu.

Ukazivao sam na to u blogu "Gordijev čvor..."
nsarski nsarski 14:21 08.07.2016

Re: cena pa cena

Polako, stani u FIFO - EPS, pa moj problem, pa tvoj problem...


And the Lord said unto John; "Come forth and receive eternal life!" But John came fifth and won a toaster.
alles_atze alles_atze 23:02 09.07.2016

Re: cena pa cena

qryber
navedite mi primer "slobodnog tržišta" koje postoji u stvarnosti? kao ekonomista, 20 godina tražim primer "slobodnog tržišta", ali uvek neki karteli, i sl...."slobodno tržište" je mit, i vi se bavite mitomanijom...

kraj priče...


Pa sta je to "slobodno trziste" po tvom shvatanju?
highshalfbooze highshalfbooze 08:38 04.07.2016

Motiv

Koji je vaš motiv bavljenja ovom temom?
A niste mi odgovorili na pitanja od ranije:
- Koja se zemlja izvukla iz krize poštujući vaše preporuke?
- Zbog čega dajete kredite onima, kako vi tvrdite, koji ih kradu?
- Kako mislite da će te kredite da vrate građani koji su pokradeni?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:49 04.07.2016

Re: Motiv

ја сам се извукао слушајући банковне указе, the State of Me, али сам зато две године живео на лебу и води. враћање из минуса, коначно и дефинитивно, ми је био један од најлепших дана у животу. у принципу, банка ти увек каже како ће ти схебати живот, пре него што то уради.

а, где иде тај вишак лове запослених паразитоса у ЕПС, да ли људи то сами уживају, или имају неку обавезу према партијцима који их убаце на то радно место?
highshalfbooze highshalfbooze 11:21 04.07.2016

Re: Motiv

али сам зато две године живео на лебу и води. враћање из минуса,

Ti si živeo na lebu i vodi da bi se izvukao iz minusa.
Problem je u tome, što vlast u Srbiji neće da živi na lebu i vodi da bi državu izvukla.
Takođe je problem u tome što SB zna da daje kredit nekome ko neće domaćinski da raspolaže sredstvima i da će sigurno biti velikih problema sa vraćanjem tog kredita. Tako da namerno gura građane u dužničko ropstvo da bi stvorio uslove da raspolaže sa prirodnim resursima zemlje koju je sjebao u saradnji sa vladajućom bagrom.
nikvet pn nikvet pn 11:30 04.07.2016

Re: Motiv

highshalfbooze
Koji je vaš motiv bavljenja ovom temom?


То и мене мучи. Као грађанина ове земље свакако да ме нервира пљачка од стране Зле Империје (ЕПС-а) али шта то Вас брига? Ова земља и даље има довољно своје струје, не видим разлога за толики алтруизам. Осим ако немате свој профит у намери - пример цементара.

Ако треба да бирам:

а - да ме пљачкају моји и
цена струје за домаћинства у Србији је и даље најнижа у Европи.

б - да ме пљачкају туђмани по европској цени

...бирам Ђуро шта?

(Не могу себи да се начудим, браним ЕПС као такав али од кога? Од још горих пљачкароша)
WBinSerbia WBinSerbia 11:49 04.07.2016

Re: Motiv

О мотивима:
Међународна банка за обнову и развој (у свету познатија као Светска банка) није банка у класичном смислу. То је развојна банка (њен задатак је да помогне земљама да се развијају како њено становништво не би било сирмашно). СФРЈ је била једна од само 21 земље које су је основале 27. децембра 1945. године.
Све што ми радимо у некој земљи је на захтева влада тих земаља. Тако је и сада. Српске владе су од 2000. године од нас тражиле да видимо шта је то што земљу спречава да се брже развија. Анализирајући стање у српској привреди из угла тог питања ми смо, између осталог, дошли до закључка да је један од проблема неефикасност државних, јавних и самоуправних предузећа. Једно од тих предузећа је и ЕПС. Онда је влада тражила да анализирамо каква је конкретно ситуација у ЕПС-у (исто то је тражила и за Србијагас и железницу Србије).
Ја са вама делим резултате те анализе и опције које стоје пред грађанима Србије. А шта ће грађани и влада урадити они ће сами одлучити.
alselone alselone 12:13 04.07.2016

Re: Motiv

шта је то што земљу спречава да се брже развија. Анализирајући стање у српској привреди из угла тог питања ми смо, између осталог, дошли до закључка да је један од проблема неефикасност државних, јавних и самоуправних предузећа.


Genijalno!
tess tess 12:32 04.07.2016

Re: Motiv

али сам зато две године живео на лебу и води.

Bebica, kako je on iskren. :)
WBinSerbia WBinSerbia 12:34 04.07.2016

Re: Motiv

Ова земља и даље има довољно своје струје, не видим разлога за толики алтруизам.

Па не бих се баш сложио са вама да Србија има довољно струје. Бар не увек. Велики проблем је међутим квалитет струје (напон није увек довољно добар). Даћу вам само два примера: у јеку бербе малина у Ариљу је често нестајало струје јер је подстаница била преоптерећена. У Инђији су желели да отварају нове фабрике али тамошња преносна мрежа није то могла да подржи.
Зато је влада Србије својевремено од нас тражила да инвестирамо у подстанице електричне енергије. И ми смо то урадили.

http://www.worldbank.org/en/results/2013/04/08/reliable-electricity-brings-jobs-in-serbia

http://www.worldbank.org/en/news/video/2013/04/08/reliable-electricity-brings-jobs-in-Serbia
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:57 04.07.2016

Re: Motiv

tess
али сам зато две године живео на лебу и води.

Bebica, kako je on iskren. :)



million dollar feeling, kada izađeš iz dužničkog ropstva,
stvarno, nema govora o unutarnjoj slobodi, ako ti stalno visi giljotina bankrotstva nad glavom! sve postaje samo kriptodepresivna deluzija - kada si rob!

mlatisa mlatisa 13:14 04.07.2016

Re: Motiv

Motiv
Koji je vaš motiv bavljenja ovom temom?
A niste mi odgovorili na pitanja od ranije:
- Koja se zemlja izvukla iz krize poštujući vaše preporuke?
- Zbog čega dajete kredite onima, kako vi tvrdite, koji ih kradu?
- Kako mislite da će te kredite da vrate građani koji su pokradeni?


Nek je motiv i najcrnji. Ali ovo su ipak činjenice. Pravo pitanje je koji je motiv da se ova Vlada (a i prethodne) ne bave ovom temom.

Sa stanovišta bilo koje banke neaktivnost Vlade po ovom pitanju je čak poželjno (svako odlaganje dovodi do produžavanja rokova pa samim tim i ukupne plaćene kamate). Tako da predstavnik WB čak možda radi nešto što i nije u interesu WB u užem smislu. Naravno, pod uslovm da ne bankrotiramo.

Ne bih da branim WB pošto ne znam detalje, ali generalno sve zemlje u razvoju su upravo to zato što su relativno visoko korumpirane i/ili imaju nekompetentne Uprave. Odatle, verovatno postoji mali broj zemalja koje su se izvukle iz krize.

WB u glavnom daje kredite vladama ili za njih garantuju vlade koje nesposobne i/ili korumpirane. Nema kome drugom da daju kredite. Generalno, ja bih vrlo rado uzeo kredit pod uslovima pod kojim ih uzima vlada od WB.

Sve te kredite ćemo mi (građani Srbije) vratiti pre ili kasnije (vraćamo uveliko). Jedan od načina vraćanja je smanjivanje penzija i plata u javnom sektoru.

Odgovorna Vlada bi izašla pred građane sa računicom koliko košta održavanje EPS, i ostalih? Koliko će koštati u budućnosti? Šta će se učiniti da se troškovi smanje? Zašto je bitno da se neka preduzeća održe?

Ovako EPSu ukradu struje u iznosu od 60 miliona evra godišnje i nikom ništa. Plus verovatna korupcija na mnogim nivoima. Mislim da je to jako, jako puno para za ovako siromašnu Srbiju.

Da rezmiram, kakvi god bili motivi (čini mi se da su čak pozitivni), to nije opravdanje za zabijanje glave u pesak i inaćenje:

"Ti ćeš da mi kažeš da počistim svoje dvorište! E sad ću da se još po..rem na sred dvorišta!"
milojep milojep 13:15 04.07.2016

Re: Motiv

У Инђији су желели да отварају нове фабрике али тамошња преносна мрежа није то могла да подржи.


Pa rešenje bi bilo da se investira i u jug Srbije a ne samo u Vojvodinu! Mogao bih i ja u mom stanu da priključim pet šporeta i da kukam kako mi mreža nije dobra!
highshalfbooze highshalfbooze 14:59 04.07.2016

Re: Motiv

WBinSerbia
Међународна банка за обнову и развој (у свету познатија као Светска банка) није банка у класичном смислу. То је развојна банка (њен задатак је да помогне земљама да се развијају како њено становништво не би било сирмашно).



WBinSerbia
Ја са вама делим резултате те анализе и опције које стоје пред грађанима Србије.

Ne valja ti rezultat. Evo ja ću da ti besplatno dam kratak odgovor. Javna preduzeća u državnom vlasništvu loše posluju zbog toga što onaj ko zastupa vlasnika tako želi.
highshalfbooze highshalfbooze 15:04 04.07.2016

Re: Motiv

Da rezmiram, kakvi god bili motivi (čini mi se da su čak pozitivni), to nije opravdanje za zabijanje glave u pesak i inaćenje:

"Ti ćeš da mi kažeš da počistim svoje dvorište! E sad ću da se još po..rem na sred dvorišta!"

Konstatuj to da ja ne mogu da se po..rem na sred EPS-ovog dvorišta, jer to rade oni sa kojima su ovi likovi, što imaju "pozitivne" motive, u simbiozi.
tess tess 15:50 04.07.2016

Re: Motiv

sve postaje samo kriptodepresivna deluzija - kada si rob!

satinelle satinelle 00:37 05.07.2016

Re: Motiv

Све што ми радимо у некој земљи је на захтева влада тих земаља. Тако је и сада. Српске владе су од 2000. године од нас тражиле да видимо шта је то што земљу спречава да се брже развија.


O tome i jeste rec, zato ovoliko negacija.

Na zahtev politicara koji se tale sa domacim i stranim tajkunima, bez ikakve dublje analize pozajmljujete novac koji posle MI vracamo, zato valjda zasluzujemo neki referendum, bar kad je EPS, jedna od najvecih drzavnih kompanija u pitanju. U Evropi, tzv. zemljama sa uredjenim drustvenim sistemima, kako rekoste, referendumi se raspisuju i za sadnju novog drvoreda.

Da li mozete da mi kazete u koliko projekata i koja sredstva su od 2000. godine ulozena u brzi razvoj Srbije? To ne bi trebalo da je tajna. To je "drzavni" posao?

Molim vas recite mi, o kom razvoju Srbije za ovih 16 godina govorimo?
qryber qryber 12:46 05.07.2016

Re: Motiv

Велики проблем је међутим квалитет струје (напон није увек довољно добар).


ovo je smešna tvrdnja. Bio sam pre par godina u SAD, Kalifornija, San Francisko, San Jose, ljudi mi se žalili da je kvalitet usluge opao, česti padovi napona - brown-out, a sve je počelo pošto je država Kalifornija privatizovala elektro mrežu....pa nismo mi ovde baš indijanci, gospodine...

Даћу вам само два примера: у јеку бербе малина у Ариљу је често нестајало струје јер је подстаница била преоптерећена. У Инђији су желели да отварају нове фабрике али тамошња преносна мрежа није то могла да подржи.


Da li vi odgovorno tvrdite da će novi vlasnik, npr. nemački privatnik, da ide u svako selo i pita "Treba li kome struja?"? Pa, poznajući prirodu kapitaliste, to mu nije ni na kraj pameti, osim ako ne zacepi neku specijalnu (visoku) cenu...Kolika je vaša procena da bi bila cena struje u Arilju i Inđiji da im novi vlasnik EPS izgradi podstanice, tj. da li bi cena bila ista?

Ko je vlasnik Nemačke elektro mreže? Državno preduzeće ili privatno?
emsiemsi emsiemsi 05:00 06.07.2016

Re: Motiv

tess
али сам зато две године живео на лебу и води.

Bebica, kako je on iskren. :)

Тесс, ти се зајебаваш !
Успут --- како ти решаваш струјне проблеме у Бечу ?
highshalfbooze highshalfbooze 14:09 06.07.2016

Re: Motiv

WBinSerbia
Ја са вама делим резултате те анализе и опције које стоје пред грађанима Србије. А шта ће грађани и влада урадити они ће сами одлучити.


LINK "Više verujem Svetskoj banci nego EPS-u" LINK

Koja smo mi banana država kada premijer, ili šta god da je trenutno, koji treba da organizuje sprovođenje volje i planova osnivača preduzeća, kao i da vrši nadzor nad poslovanjem EPS-a, ovo izjavljuje. I sada, treba da čekamo kraj godine kada dolazi predsednik SB da nam kaže šta da radimo sa EPS-om.
Pa to je strašno.
tess tess 14:19 06.07.2016

Re: Motiv

Emsi
Тесс, ти се зајебаваш !

Što?
Успут --- како ти решаваш струјне проблеме у Бечу ?

Lako. Smatram da je sreća imati vodu.
emsiemsi emsiemsi 14:32 06.07.2016

Re: Motiv

tess
Emsi
Тесс, ти се зајебаваш !

Što?
Успут --- како ти решаваш струјне проблеме у Бечу ?

Lako. Smatram da je sreća imati vodu.

Па да !
Без струје како тако, но, како ли је онима који су навикли да се туширају када нестане воде ?
elenold elenold 16:47 06.07.2016

Re: Motiv

highshalfbooze
...
I sada, treba da čekamo kraj godine kada dolazi predsednik SB da nam kaže šta da radimo sa EPS-om.


Pre desetak dana u Politici , zaboravih ko je pisao, ali rekao bih da je neko od integriteta , bas je naveo da mu nije jasno zasto je EPS obuhvacen u pregovrima sa Svetskom bankom i MMFom. I da EPS nije ni prezaduzen , ni nelikvidan , niti firma bez potencijala. I da smatra uopste ne treba da bude obuhvacene ovim aranzmanima.

Po meni,(onako triviajlno ali razumljivo, istina vise kao neko nagadjanje,) ili ce EPS biti kolateral za buduce kredite koje ce da dize drzava ( a mozda je vec i dat za ranije krediti) ili je to neki uslov koji se isporucuje drzavi za daljnje napredovanje u EU integracijama ( u stilu ako su Rusi u nafti, onda ne znam ko Nemci ili Francuzi moraju da bude u elektroenergetici). Rekoh samo nagadjam sta bi moglo biti.

A uz svo uvazavanje strucnjaka iz Holandije vidim da ne odgovara argumentovano nikome na blogu, sem sto da poneku casnu pionisrku rec da su mu namere najpostenije. A njegov blog sve vise dobija na tezini.


nikvet pn nikvet pn 17:09 06.07.2016

Re: Motiv

elenold
vidim da ne odgovara argumentovano nikome na blogu, sem sto da poneku casnu pionisrku rec da su mu namere najpostenije


Ово паметовање ВБ о ЕПС-у је пробни балон да се сондира потенцијални отпор и колико ће коштати да се сломи.

У Бугарској то није било ни тешко ни скупо али са овим блесавим Србима никад се незна.

gedza.73
Ja još čuvam ugovor gde piše da se taj i taj odriče u korist EPS-a toliko i toliko novca za bandere, zemljane radove, kablove...


И ја такође.
maksa83 maksa83 17:50 06.07.2016

Re: Motiv

ili je to neki uslov koji se isporucuje drzavi za daljnje napredovanje u EU integracijama (


I ja bih rekao da je ovo - "dobićeš otvaranje poglavlja kad ti već treba za EPP, ali ćemo onda ovako-ovako-i-ovako". I Hrvatska volšebno kaže evoevozezalismose. Šarada.
tess tess 20:13 06.07.2016

Re: Motiv

Па да !
Без струје како тако

Emsi, des ti?
:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana