Astrologija| Satira| Sex

Duša, svest, suština bića i ostale gluposti

princi RSS / 28.06.2016. u 15:06

Dosta o Brexitu, dosta kenjaže, to nije neka stvar na koju se može uticati i prema tome je potpuno glupotrošiti vreme i energiju na isti. Pored toga, glavni akteri su toliko annoying, da već pomalo počinju da zagađuju život. Stoga ćemo malo o kineskoj filozofiji (kažu da je kurs o praktičnim aspektima tradicionalne kineske filozofije jedan od najpopularnijih kurseva ja Yaleu), pa čak i po cenu da me se optuži kako sam new age lujka.

Ljudi se neretko iznenade kad saznaju da mogu mnogo toga naučiti od Konfučija, Lao Cea i drugih kineskih tradicionalnih filozofa. Suprotno uvreženom mišljenju, ni Konfučije ni Lao Ce ni ostali nisu bili kruti tradicionalisti koji su utrli put autokratskim režimima koji se zasnivaju na poslušnosti autoritetima (Caru ili Komunističkoj partiji), već su bili radikalni mislioci, gotovo buntovnici koji su stalno proširivali i preispitivali norme svoga vremena. Štaviše, mnogi od njih su insistirali na tome da nikakve životne norme ni ne postoje, već da je sve pitanje trenutka, spontanosti. Kineski filozofi se nisu bavili velikim, apstraktnim, metafizičkim pitanjimam, očišćenim od stvarnosti već su pre tražili praktične recepte kako da se poboljša svet u kome živimo i kako da naše egzistencije učinimo podnošljivijim i boljim. Njihova filozofska pitanja su se zasnivala na varljivo jednostavnim pitanjima tipa: "Kako provodiš svoju svakodnevnicu?" a njihovi recepti su se zasnivali ne na velikim i grandomanskim idejama, već na tome da velike promene dolaze tek kad počnemo obraćati pažnju na male i naizgled sitne stvari koje su nam na doseg i koje možemo kontrolisati.

Učenja kineskih filozofa se zasnivaju na stvarima koje su u velikoj meri u suprotnosti sa nekim stvarima koje se uzimaju zdravo za gotovo na zapadu (a koje su proizvod bilo protestantske bilo neke, uslovno rečeno, katoličke kulture). Koje su to ideje kojima nas uče Konfučije i Lao Ce?


1) Prestanite da tražite sebe

Kineski filozofi su veliki skeptici po pitanju postojanja nekog čovekovog Ja, a posebno onog koje postoji na neki apstraktan način, van stvarnog sveta. Konfučije je smatrao da je svaki čovek višestruka, haotična ličnost, koja se obznanjuje na spolja, kroz kontakte s drugim ljudima, kroz kaleidoskop realnih životnih situacija, a ne unutra, introspekcijom. Svako od nas je komplikovano biće koje se sudara sa isto tako komplikovanim bićima. Svaki sudar donosi neku drugi aspekt našeg "bića". Ono za šta mi smatramo za neki identitet je zapravo skup navika, patterna ponašanja koje smo stekli vremenom- to, međutim, istovremeno znači da se mi isto tako sastojimo od gomile mogućnosti nekih drugačijih egzistencija i odgovora. Zašto bi se odricali toga, pogotovu u svetu koji se manja i pomera kao živi pesak.

2) Prestanite sa pokušajima da se bude jedinstven ili originalan

Problem sa originalnošću, jedinstvenošću je da ona sputava čoveka, da ga ne oslobađa. Da ga lišava gomile drugih, isto tako bitnih komponenti ljudskog bića. Usvajanjem originalnog Ja, čovek sakati svoje biće, i to sve u ime jednog snapshota realnosti, jednog trenutka egzistencije. Znači, čitav svoj život, čitavu kompleksnost svoje egzistencije žrtvuje jednom trenutku, jednom momentu, samo jednom ispoljavanju svoje ličnosti. To vam je nešto slično ljudima koji čitav svoj život upropaste maštajući o Goci Hranisavljević, svojoj velikoj ljubavi iz drugog razreda osnovne škole.

3) Bavite se ritualima

Rituali, svakodnevni, su način na koji dozvoljavamo svojoj kompleksnosti da se izrazi. Igrajući različite uloge u različitim ritualima i igrama, mi zapravo stvaramo uslove za stvaranje neke alternativne realnosti, ona koja je možda bolja (a možda i gora) od one u kojoj živimo. U svakom slučaju, rituali nam omogućavaju da umočimo noge, ali da ne odemo potpuno u neku drugu stranu, da ne zalutamo u jednom pravcu. Da probamo kao-da, as-if egzistencije, da očuvamo sve mogućnosti i ispitamo one možda mogu poboljšati život nama i našim bližnjima. A nisu li i ovi likovi koje svakodnevno uzimamo na ovom blogu, svi ovi princiji, little radojice, lionsgateovi, Bebe od Lonchara, gospodje Klare, Krkari, Debele Tase... upravo neki izrazi alternativne realnosti u kojoj tražimo odgovore na neka pitanja u onoj realnosti koju živimo?

 4) Shvatite da je svet ćudljiv i nepredvidljiv

Iako nam se svet (kao i mi sami) često činim stabilnim  i nepromenljivim, istina je drugačija. Svet je fragmentisan, kompleksan, u osnovi nestabilan dinamički sistem. Male promene početnih uslova mogu proizvesti velika driftovanja vektorskih polja, mali treptaj leptirovih krila u Riju ili Veneciji, može izazvati oluju u Teksasu ili tornado u Kanzasu ili Pančevu. To je realnost.

5) Prestanite da donosite odluke

Šta je loše sa životnim planovima? Pa kad planirate život, kad donosite odluke, te odluke su refleksija onog vašeg sadašnjeg ja, a ne onog koje će se ispoljiti za 2 ili 3 sata, dana , nedelje ili godine. Bolje od donošenja velikih odluka i izgovaranja velikih reči i zakletvi je uraditi male,  doable stvari, one koje možemo kontrolisati na svakodnevnom nivou. Policies not politics, što bi neki rekli.

6) Budi slab a ne jaki

Shvatite svet kao povezan nevidljivim vezama i nemojte biti nametljivi, jaki, snažni, već probajte shvatiti veze među stvarima sa željom da se postigne sinhronicitet sa svetom i svim njegovim menama.

Itd, itd, baš ga utuši što kažu Bosanci. Koga više zanima o svemu ovome, ima jako lepa i čitljiva knjižica The Path: What Chinese Philosophers Can Teach us about Good Life, Michael Puetta (profa onog kursa na Yaleu) i Christine Gross-Loch.



Komentari (327)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 17:12 28.06.2016

Ne, ajde priznajte

ko je dono travu na blog?
G.Cross G.Cross 17:13 28.06.2016

Re: Ne, ajde priznajte

alselone
ko je dono travu na blog?


Sto jel bi i ti?
princi princi 17:15 28.06.2016

Re: Ne pisaj uz vetar

I više od toga. Nađi svoju struju danas, sutra ili sledećeg trenutka to može biti neka druga (tačnije pusti da struja nađe tebe). Što kaže šnjaVi, citirajući velikog Bruce Lee-ja, be water, my friend. Profound mudrost.
niccolo niccolo 17:17 28.06.2016

Re: Ne, ajde priznajte

alselone
ko je dono travu na blog?

Pajić je najočigledniji osumnjičeni
alselone alselone 17:38 28.06.2016

Re: Ne, ajde priznajte

Sto jel bi i ti?


Deder, moram da se uklopim. Znas ono kad si jedini trezan u drustvu.
emsiemsi emsiemsi 17:40 28.06.2016

Re: Ne, ajde priznajte

alselone
ko je dono travu na blog?

Мислим да није то у питању, него да је Цросс попио превише кафе.
docsumann docsumann 18:24 28.06.2016

Re: A jel moze jos jedan?

Rituali,

ko je dono travu na blog?


Method Man iz Wu Tang Clana dobio je taj nadimak pošto je navodno znao 300 načina da popuši džoint... ponaški bi valjda bio Metodije

alselone alselone 18:43 28.06.2016

Re: Ne, ajde priznajte

него да је Цросс попио превише кафе.


Nije samo Cross, mislim da su svi u zen fazonu. Kao one opustene studentske zurke gde su svi dobro raspolozeni, onako taman nabareni i divane.
zilikaka zilikaka 19:05 28.06.2016

Re: Ne, ajde priznajte

Ne, ajde priznajte
ko je dono travu na blog?


Boogami, i ja nešto pogleđujem iz daleka, al me stra da priđem.
Ne znam dokle dobacuje.
riply riply 20:13 28.06.2016

Re: Ne, ajde priznajte

nabareni i divane.

navareni i duvane?
alselone alselone 21:10 28.06.2016

Re: Ne, ajde priznajte

navareni i duvane?


moze i tako.
tsunade tsunade 22:42 28.06.2016

Re: Ne, ajde priznajte

ko je dono travu na blog?


princi pravio space cakese?
princi princi 22:49 28.06.2016

Re: Ne, ajde priznajte

tsunade
ko je dono travu na blog?


princi pravio space cakese?

Dvije tisuće cakesa. Intimnih.
princi princi 17:26 28.06.2016

Još malo

docsumann docsumann 17:31 28.06.2016

Re: Još malo

ovaj Daryll me toliko podsjeća (po očima , crtama lica, boji kose...) na jednog lika iz vojske da se konstantno odbija od magijski štit iracionalnosti oko mene... a i taj moj vojak bio neki muzičar, roker, vjerovatno završio u zengama ili sličnim domoljubnim postrojbama.
princi princi 17:33 28.06.2016

Re: Još malo

a i taj moj vojak bio neki muzičar, roker, vjerovatno završio u zengama ili sličnim domoljubnim postrojbama.

Da, da, ima Daryl taj ustaški streak. Ali opak glas ima.
docsumann docsumann 17:37 28.06.2016

Re: Još malo

princi
a i taj moj vojak bio neki muzičar, roker, vjerovatno završio u zengama ili sličnim domoljubnim postrojbama.

Da, da, ima Daryl taj ustaški streak. Ali opak glas ima.


ima, priznajem, i klasično topao zvuk ... al' jbg toliko me snažno podsjeća da ... da daj neku albumsku verziju
Черевићан Черевићан 17:52 28.06.2016

sludjenostmi u slabosti

niti mogu da se nadjem
(za odluke ko me pita)
ne pomaze Lao Ce mi
(karaju me dva kredita)
G.Cross G.Cross 17:55 28.06.2016

Re: sludjenostmi u slabosti

Черевићан
niti mogu da se nadjem
(za odluke ko me pita)
ne pomaze Lao Ce mi
(karaju me dva kredita)


Majstore
riply riply 20:14 28.06.2016

Re: sludjenostmi u slabosti

G.Cross
Черевићан
niti mogu da se nadjem
(za odluke ko me pita)
ne pomaze Lao Ce mi
(karaju me dva kredita)


Majstore


da
libkonz libkonz 18:00 28.06.2016

5) Prestanite da donosite odluke

Možda bih se više složio sa "prestanite da pravite planove".
Planovi i odluke nisu isto, a mislim da je donošenje odluka bitna i pozitivna stvar.
princi princi 18:07 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

libkonz
Možda bih se više složio sa "prestanite da pravite planove".
Planovi i odluke nisu isto, a mislim da je donošenje odluka bitna i pozitivna stvar.

Pa, pazi, kao što je napisano gore, svaka odluka koju doneseš je refleksija tvog nekog trenutnog stanja, neke tvoje trenutne situacije. To stanje i situacija, čitava dispozicija, će se promeniti u trenutku kad budeš trebalo da trpiš posledice svoje odluke. I koja je onda svrha donošenja odluka. Povrh toga, što je obim stvari u kojima sve zavisi od naših odluka, zapravo, vrlo mali.
alselone alselone 18:30 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

I koja je onda svrha donošenja odluka.


Prirodno je donositi odluke, odluke donosimo svekog momenta, svesno ili nesvesno, uz sve to neka pitanja koja zahtevaju odluke su nametnuta.
princi princi 18:42 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Mislim da se ovde više misli na dugoročne odluke, ili na etičke odluke, tipa, recimo, one čuvene o "pomahnitalom" vozu van kontrole koji ide velikom brzinom i onda se treba odlučiti da li ga skrenuti na šine na kojima se nalazi 5 ili 1 žrtva. Prema ovim Konfučiju, takvim pitanjima je potpuno besmisleno se baviti na takav, apstraktan način. Prvo, jako je teško da će se čovek ikada naći u takvoj situaciji da mora da vaga između 5 ili jedne smrti, a drugo, čak i da se dogodi, postoji hiljadu faktora koji će uticati na samu odluku, počevši od čovekovog emocionalnog stanja, pa čak i vezanosti odnosno zainteresovanosti za sudbinu pojedinih žrtava.

Mislim, ako hoćete, to je isto kao odlučivati da li roditi dete sa sindromom. Takve odluke je nemoguće donositi na apstraktan način. Ono što Konfučije kaže je da ne postoje norme koje su van života, i koje su van ljudi.
alselone alselone 18:50 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Mislim, ako hoćete, to je isto kao odlučivati da li roditi dete sa sindromom. Takve odluke je nemoguće donositi na apstraktan način. Ono što Konfučije kaže je da ne postoje norme koje su van života, i koje su van ljudi.



Da, da, jasno sta hoces da kazes. Ili na primer pitanje kako bi se poneo u ratu. To niko ne zna dok se ne dogodi, najhrabriji mogu da postanu kukavice a u nekim obicnim ljudima moze da se probudi zver ili junak. 'Bemliga je najbolji odgovor na takve planove.
princi princi 18:53 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

alselone
Mislim, ako hoćete, to je isto kao odlučivati da li roditi dete sa sindromom. Takve odluke je nemoguće donositi na apstraktan način. Ono što Konfučije kaže je da ne postoje norme koje su van života, i koje su van ljudi.



Da, da, jasno sta hoces da kazes. Ili na primer pitanje kako bi se poneo u ratu. To niko ne zna dok se ne dogodi, najhrabriji mogu da postanu kukavice a u nekim obicnim ljudima moze da se probudi zver ili junak. 'Bemliga je najbolji odgovor na takve planove.

Pa da. Upravo to, sve to nosimo u sebi. Suprotno idealizovanim slikama sebe, mi smo i zveri i sveci, i toga treba biti svestan. Životni cilj je što više mobilisati sveca, a to je, po Konfučiju, moguće ne velikim potezima, velikim rečima, paradama, nego malim, sitnim stvarima, ritualčičima, takoreć.
alselone alselone 18:57 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Životni cilj je što više mobilisati sveca, a to je, po Konfučiju, moguće ne velikim potezima, velikim rečima, paradama, nego malim, sitnim stvarima, ritualčičima, takoreć.


Slusao sam Vladetu Jerotica kada je pricao nesto slicno.
mnenadic mnenadic 20:12 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Slusao sam Vladetu Jerotica kada je pricao nesto slicno.


Vladeta Jerotić je nesumnjivo vredan svakog poštovanja, ali lično ne mogu da se pronađem u tezi da je nužno biti religiozan, da smo svi rođeni religiozni i da nam život protiče u oboženju. To malo parafraziram ali mislim da nisam značajno promašio njegovu teoriju...
alselone alselone 20:36 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

ali lično ne mogu da se pronađem u tezi da je nužno biti religiozan, da smo svi rođeni religiozni i da nam život protiče u oboženju. To malo parafraziram ali mislim da nisam značajno promašio njegovu teoriju...


Ni ja isto. Ali moram da priznam da ima mudrosti u njegovim pricama i da se sa nekim stavovima mogu potpuno saglasiti, pa cak i da mi je nekad uzivanje slusati ga.
princi princi 20:40 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

alselone
ali lično ne mogu da se pronađem u tezi da je nužno biti religiozan, da smo svi rođeni religiozni i da nam život protiče u oboženju. To malo parafraziram ali mislim da nisam značajno promašio njegovu teoriju...


Ni ja isto. Ali moram da priznam da ima mudrosti u njegovim pricama i da se sa nekim stavovima mogu potpuno saglasiti, pa cak i da mi je nekad uzivanje slusati ga.

Da, moram priznati da sam svojevremeno uživao u onim njegovim napisima u Politici krajem 80-ih, koje je kasnije objavio u onoj knjižici Čovek i njegov identitet. Probao sam pre jedno 2 godine opet da čitam. Nije išlo.
mnenadic mnenadic 20:57 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Ali moram da priznam da ima mudrosti u njegovim pricama


Nema sumnje. Meni je on primer čoveka koji je pronašao sebe, nekako je lišen svake zlobe i uprkos ogromnom znanju nije prepotentan i isključiv...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:59 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Јеротић у својим наступима носи пубертетску мистику уз дечје наивно разрешење. Он је закаснела филозофско религиозна звезда седамдесетих и осамдесетих, док је свет, одавно, продужио даље. Око њега би се, на неком журу, окупили студенти и бунтовници плитко чистих душа, слушајући га пажљиво. Неки Милани Младеновићи, Млађани Динкићи и Маргите...

Када би они, после, одрасли, већ би заборавили шта су га то слушали и чиме су се усхићивали.
princi princi 21:02 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

mnenadic
Ali moram da priznam da ima mudrosti u njegovim pricama


Nema sumnje. Meni je on primer čoveka koji je pronašao sebe, nekako je lišen svake zlobe i uprkos ogromnom znanju nije prepotentan i isključiv...

Da, i meni je delovao skroz lišen svake zlobe. Onda sam ga čuo da baca nekakve anateme, da škrguće zubima, pa mi to bilo skroz out of character.
docsumann docsumann 22:29 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Он је закаснела филозофско религиозна звезда седамдесетих и осамдесетих, док је свет, одавно, продужио даље.


kao i sve drugo na ovom svijetu, taj nemateijalistički (ja bih ovog aktuelnog nazvao neošamanistički) pogled na svijet ponovo postaje aktuelan.
ustvari, možda po prvi put prisustvujemo iole ozbiljnijoj sintezi modernog naučnog i spititualnog pristupa tumačenju svijeta, ako izuzmemo interesovanja za alhemiju kod prvih modernih naučnika iz 17. i 18. vijeka.

u više zasebnih projekata pojedini naučnici su se upuštili u istraživanje graničnih fenomena svijesti, NDE-a, parapsiholoških pojava (mada lično ne gotivim ovaj izraz); analizi moždanih aktivnosti budističkih monaha pri meditaciji i dobrovoljaca na psilocibinu; šamanskih rituala (mada su oni i ranije bili predmet istraživanja, uglavnom antropologa i sociologa)...
i odmah da se ogradim, svakako da kod ovakvih tema porilično toga se svede na prodavanja magle za bubrege.
no, čak i svega par zrna žita u moru kukolja ovdje su itekako značajni i vrijedni.

najčuveniji i najglasovitiji eksperimenat od pomenute vrste je bio onaj kojeg je u Njuu Meksilu tokom prve polovine 90-tih sproveo Rik Strasman. radilo se o izučavanja ekstraordinarnih efekata DMT-ja na ljudsku psihu.
bio je to ujedno i prvi odobren eksperiment sa korišćenjem halucionogena, nakon više od 20 godina zabrane od strane američkih vlasti.

gro naučne javnosti ni dana danas ne zna šta da radi, niti kako da se odnosi prema tim spektakularnim nalazima.
međutim, onim hrabrijim, radoznalijim naučnicima, nemirnijeg duha, DMT, The Spirit Molecule (kako se inače zovu knjiga i film nastali na osnovu Strasmanovih bilježaka) predstavljali su ujedno i nadahnuće i autostoperski vodič kroz psihokosmos.
ti akademski školovani istraživači uvrnutijeg duha došli su u svojim istraživanjima do ništa manje senzacionalnih spoznaja u (raz)otkrivanja mentalne stvarnosti ( a druge, jelte, faktički i nema).

samo da napomenem - pozivanje na spiritualnost nije nikakav poziv na restauraciju religijske kosmologije ( u naučnom smislu), niti zastupanje kreacionizma, povratak dogmi, ništa, ama skoro baš gotovo ništa od tih stvari...

religija nije nikakav sinequanon (čitati kao jednu riječ ) niti sinonim duhovnosti.
štaviše, često, u smislu izviđačko-istraživačke metafore, predstavlja zamućen pogled u pogrešnom pravcu. što za optički rezultat daje mrlju, idealnu za višeznačne, frivolne interpretacije smisla i značenja.

za potpunu, punokrvnu sintezu (bez zadrške, ali i predrasuda bilo kojeg predznaka) pozitivističkog i spiritualističkog pristupa spoznavanju istine o svijetu, trebaće još vremena. koliko? ne znam, i nemam ni približnu predstavu. činiii mi se ne mnogo, al' možda će trebati da se smjene i čitave generacija naučnika stasalih u jednoj drugačijoj akademskoj klimi.
vjerovatno će nam trebati i nove tehnologije. moćnije u smislu raw power-a, ali i suptilnije u smislu detekcije povezanosti i preplitanja fizičkog & psihičkog - da li, i na kom nivou, dolazi do te fundamentalno kvalitativne tranzicije.

trebaće i ozbiljna doza lične hrabrostri ( manje one Indijana Džons tipa, a više one Edi Džesap-a (Vilijem Hart) iz Izmjenjenih Stanja), neophodne da se psyleološki "spustimo" do tačke u kojoj i "posljednji lejer onoga što nas čini ljudskim bićem" (Patricio Dominguez) ostaje iza nas, i omogućava nam da u etričnom obliku odstrujimo uzumno.

docsumann docsumann 22:37 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Takve odluke je nemoguće donositi na apstraktan način.


nisam znao za ovo njegovo gledište, ali sam ga u potpunosti zastupao. i dalje to činim.


PS mislim čak da sam ga i par puta na blogu koristio kao kontraargumentaciju kada bi neko pokušao da mi kroz kojekakvu nategnutu analogiju nametne takav jedan izbor.
libkonz libkonz 22:38 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Mislim da se ovde više misli na dugoročne odluke

dugoročne odluke - drugim rečima planovi?

Ovde sam ipak više fokusiran na biznis, a ne na sam život. Nije bilo biznisa u vreme Konfučija.
tsunade tsunade 22:46 28.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

плитко чистих душа,


ne, ovo je bolje od gandže
riply riply 06:51 29.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Životni cilj je što više mobilisati sveca, a to je, po Konfučiju, moguće ne velikim potezima, velikim rečima, paradama, nego malim, sitnim stvarima, ritualčičima, takoreć.


"ne donosite odluke" ja čitam kao budite spontani, ne planirajte...
A onda se pojavi ona, gore pomenuta paradoksalnost, i pitam se,kako onda da izvedem sve te rituale koji su vrlo materijalizovani u kortexu i sprečavaju me da budem spontana i "sada i ovde"
pnbb pnbb 14:16 29.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

Možda bih se više složio sa "prestanite da pravite planove".

taj momenat se javlja u osnovama mnogih religija...
- alah se o svemu brine, i o svemu odlucuje
- covek snuje, bog odlucuje
- covek planira, bog se smeje

verovatno u svakom narodnom predanju postoji ista ili slicna recenica. dobro, osim mozda kod nemaca.
princi princi 14:43 29.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

dobro, osim mozda kod nemaca.

Da, sine, gledao Mateusa pre neko veče, bio pundit na ITV-ju. I onako, skoro ravnodušno, kaže: A, mi smo došli ovde da osvojimo titulu, nama je potpuno svejedno protiv koga igramo u 1/16 finala: Španaca, Islanđana, Hrvata, Italijana, Belgijanaca... Mi moramo sve da ih pobedimo da uzmemo to po šta smo došli.
pnbb pnbb 22:02 29.06.2016

Re: 5) Prestanite da donosite odluke

međutim, onim hrabrijim, radoznalijim naučnicima, nemirnijeg duha, DMT, The Spirit Molecule (kako se inače zovu knjiga i film nastali na osnovu Strasmanovih bilježaka) predstavljali su ujedno i nadahnuće i autostoperski vodič kroz psihokosmos.
ti akademski školovani istraživači uvrnutijeg duha došli su u svojim istraživanjima do ništa manje senzacionalnih spoznaja u (raz)otkrivanja mentalne stvarnosti ( a druge, jelte, faktički i nema).

gledao sam odlicnu predstavu, monodramu, na tu temu...o gaboru mate i njegovim ritritima..ajauaska i slicno
jinks jinks 18:29 28.06.2016

...

Kineski filozofi su veliki skeptici po pitanju postojanja nekog čovekovog Ja, a posebno onog koje postoji na neki apstraktan način, van stvarnog sveta. Konfučije je smatrao da je svaki čovek višestruka, haotična ličnost, koja se obznanjuje na spolja, kroz kontakte s drugim ljudima

Čini se da citirani iskaz predstavlja suprotnost samom sebi.

Naime ako se negira čovekovo "Ja", kako su onda uopšte mogući kontakti sa "drugim" ljudima. Jer, ako ne postoji "Ja" onda ne postoje ni "drugi ljudi", pošto bi Ja upravo i moglo da se predstavi kao granica između "mene" i "drugih". Ne mora Ja da predstavlja neku misterioznu filozofsku suštinu, ono bi moglo da se svede upravo i samo na to - na prihvatanje da postoji neko "drugi" osim nas.

Mislim, kada se ovako napiše deluje jednostavno, ali izgleda da nije. Na primer, K. Jung je govorio da je jedna od najvećih trauma u životu čoveka "prihvatanje na svesnom i nesvesnom nivou broja dva". Jer, koliko god delovalo da se kod ljudi to podrazumeva, i da je to najnormalnija i najlogičnija stvar, mnogi (gde taj broj uopšte nije mali) nikada ne prihvate postojanje broja dva ... nekog drugog mimo nas. Jer, iako razgovaramo i pamtimo imena jedni drugima, neretko druge doživljavamo kao objekte i sredstva u nekim našim filmovima, i ništa više od toga. Gde ovo, kako se ide dalje od najužeg porodičnog kruga, izgleda da postaje sve više izraženo.

Neki čak kažu da je funkcija svih onih silnih škola u koje idemo, knjiga i predmeta koje čitamo i slušamo, filozofija i religija kojima smo izloženi, medija, upravo to ... aritmetika koja od jedinice pokušava da napravi neki veći broj. A pitanje je koliko se često uopšte u tome i uspe.

I kad već pomenuste dušu, čuo sam tumačenje po kome je duša upravo gorepomenuto - način na koji prihvatamo da postoje i drugi na svetu osim nas. Ustvari ako bi i bila samo to, bez ikakvih drugih filozofskih dubina, suština i visina, bilo bi puno.
princi princi 18:44 28.06.2016

Re: ...

Naime ako se negira čovekovo "Ja", kako su onda uopšte mogući kontakti sa "drugim" ljudima. Jer, ako ne postoji "Ja" onda ne postoje ni "drugi ljudi", pošto bi Ja upravo i moglo da predstavlja granicu između "mene" i "drugih". Ne mora Ja da predstavlja neku misterioznu filozofsku suštinu, ono bi moglo da se svede upravo i samo na to - na prihvatanje da postoji neko "drugi" osim nas.

Ne, možda sam se pogrešno izrazio. Ne da ne postoji "Ja" nego ne postoji jedinstveno "ja". To "ja" je kompleksno, fragmentisano, kao i stvarnost, uostalom, i stalno menja svoj oblik.
princi princi 18:47 28.06.2016

Re: ...

Neki čak kažu da je funkcija svih onih silnih škola u koje idemo, knjiga i predmeta koje čitamo i slušamo, filozofija i religija kojima smo izloženi, medija, upravo to ... aritmetika koja od jedinice pokušava da napravi neki veći broj. A pitanje je koliko se često uopšte u tome i uspe.

Jinks, mene stvarno i iznova oduševljava kako sjajno kapiraš suštinu stvari o kojima se radi u tekstu. Bez daljneg si jedan od najinteligentnijih, ako ne i najinteligentniji čovek na blogu.

Da, upravo o tome Konfučije i Lao Ce pišu: da ne postoji ta "apstraktna" aritmetika, da je to pogrešan pristup stvarima, da upravo zbog te kompleksnosti i stvarnosti i nas samih, ne možemo razmišljati u tim apstraktnim kategorijama, "očišćenim" od života, jer, zapravo, ne možemo, nije nam dato, da odredimo šta je to bitno a šta nebitno.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:04 28.06.2016

Re: ...

Uvek mi je drago kad neko pise o Kini, ali vec drugi put vidim slican pristup. Potpuno zapadnjacki, kao da vidim Lujzu Hej ili Skot Peka kako se penju kineskim zidom. Shvatam da je to jedan od nacina priblizavanja Kini ali nek bude ovako: Nikad ne bih mogla da imam profesora Tai chi chuana koji nije kinez i cija familija vekovima upraznjava tu vestinu nastalu iz borilackih pokreta. Da li se neki Zivkov, Albertov ili Dzonov deda borio koristeci poteze koji su se kasnije zadrzali u Tai chi ju? Tesko.
Eto, ja ne znam da igram kolo, ali bih ako boh ga ikad ucila isla bih na casove kod neke Milijane iz Topole npr.

Konfucije ili Konfu zi je bio pre svega ucitelj,( zi znaci ucitelj, zasto da ne, i prosvetitelj, na neki nacin)plemickog porekla, porodice koja je prema nekim izvorima izgubila titule. Krenuo je na dalek put kroz kraljevstva da bi preneo svoju misao koja je je nasla uporiste u porodici i tradiciji. Smatrao je dobru porodicu i postovanje izmedju ljudi najvaznijom celijom za dalji uspeh i prosperitet zemlje. Umro je tuzan jer niko od vladara ga nije uzeo za politickiog savetnika tokom zivota. Ostali su ucenici da prenose znanja o drevnim klasicima.
Posto ne mogu da hodAm vise kroz sopstveno secanje i dane kad me ovako nesto mnogo zanimalo, i rizikujem da md neka google budala smara sa eventualnim ispravkama, bez uvazavanja, nego pametovanja radi, aj jos jedna kratka prica o daoizmu ( da, dao,ne zapadnjacko tao....ali i tu su polemike)
Chuang zi, takodje ucitelj, onaj sjajan tip koji nije vise znao da li sanja leptira ili leptir njega.
Ponudjeno mu je mesto carskog savetnika. Normalno, nije hteo da cuje. Ispricao je kratku pricu o kornjaci, iz koje su gatali, iz njenog oklopa par stotina godina. Drzana je u fantasticnoj ukrasenoj kutiji. " Da li bi ova kornjaca vise volela da je ziva i mlati repom po najgorem blatu, nego sto je uz mnostvo casti zatvorena u kutiju? "
A mozda je najlakse videti Kinu kroz ideogram koji je opisuje? Zhong guo. Sredisnje carstvo. U centru sveta, jako dugo potpuno nezainteresovani za svet van njenih granica.A onda je dosao put svile.Postoji teorija da je rimsko carstvo upravo nestalo zbog tog puta. Mi vama miomoirise i afrodizjake, vi nama zlato.^^
Au bre, al se raspisah u jednom dahu, aj malo sad da disem. Ommmmmm
jinks jinks 19:07 28.06.2016

Re: ...

Da, upravo o tome Konfučije i Lao Ce pišu: da ne postoji ta "apstraktna" aritmetika, da je to pogrešan pristup stvarima, da upravo zbog te kompleksnosti i stvarnosti i nas samih

Naravno, ne znam da li apstraktna aritmetika postoji i ne postoji ... ali pada mi na pamet koliko, na primer, u tehnici pomaže kompleksni račun, odnosno imaginarni brojevi :)

Ima ih koji bi rekli da je jedinični krug jedno od najvećih otkrića.
alselone alselone 19:18 28.06.2016

Re: ...

imaginarni brojevi


Zasto ETF-ovac ima telefonski imenik u kompleksnom obliku.
Da moze da zove svoje imaginarne prijatelje.
emsiemsi emsiemsi 19:23 28.06.2016

Re: ...

princi
Neki čak kažu da je funkcija svih onih silnih škola u koje idemo, knjiga i predmeta koje čitamo i slušamo, filozofija i religija kojima smo izloženi, medija, upravo to ... aritmetika koja od jedinice pokušava da napravi neki veći broj. A pitanje je koliko se često uopšte u tome i uspe.

Jinks, mene stvarno i iznova oduševljava kako sjajno kapiraš suštinu stvari o kojima se radi u tekstu. Bez daljneg si jedan od najinteligentnijih, ako ne i najinteligentniji čovek na blogu.

Da, upravo o tome Konfučije i Lao Ce pišu: da ne postoji ta "apstraktna" aritmetika, da je to pogrešan pristup stvarima, da upravo zbog te kompleksnosti i stvarnosti i nas samih, ne možemo razmišljati u tim apstraktnim kategorijama, "očišćenim" od života, jer, zapravo, ne možemo, nije nam dato, da odredimo šta je to bitno a šta nebitno.

Сагласан !
jinks jinks 19:47 28.06.2016

Re: ...

alselone
imaginarni brojevi


Zasto ETF-ovac ima telefonski imenik u kompleksnom obliku.
Da moze da zove svoje imaginarne prijatelje.

Imaginarne, ali i one kompleksne :)
docsumann docsumann 19:48 28.06.2016

Re: ...

princi
Naime ako se negira čovekovo "Ja", kako su onda uopšte mogući kontakti sa "drugim" ljudima. Jer, ako ne postoji "Ja" onda ne postoje ni "drugi ljudi", pošto bi Ja upravo i moglo da predstavlja granicu između "mene" i "drugih". Ne mora Ja da predstavlja neku misterioznu filozofsku suštinu, ono bi moglo da se svede upravo i samo na to - na prihvatanje da postoji neko "drugi" osim nas.

Ne, možda sam se pogrešno izrazio. Ne da ne postoji "Ja" nego ne postoji jedinstveno "ja". To "ja" je kompleksno, fragmentisano, kao i stvarnost, uostalom, i stalno menja svoj oblik.


upravo. operativno ja (kojeg smo najvećim dijelom vremena jedino i svjesni) tek je djelić, pipak hiljadukokrakog JA.

istočnjačkim riječnikom filozofskih pojmova rečeno u svakom od nas - 10 000 bića
docsumann docsumann 19:49 28.06.2016

Re: ...

jinks
alselone
imaginarni brojevi


Zasto ETF-ovac ima telefonski imenik u kompleksnom obliku.
Da moze da zove svoje imaginarne prijatelje.

Imaginarne, ali i one kompleksne :)


i iskompleksirane
jinks jinks 19:54 28.06.2016

Re: ...

i iskompleksirane

Po KJ, inače verovatno i tvorcu originalnog značenja kompleksa, oni uopšte i ne predstavljalju išta loše ... do programe jednog multitasking operativnog sistema
docsumann docsumann 19:56 28.06.2016

Re: ...

jinks
i iskompleksirane

Po KJ, inače verovatno i tvorcu originalnog značenja kompleksa, oni uopšte i ne predstavljalju išta loše ... do programe jednog multitasking operativnog sistema.


naravno, kao i sve drugo ako je u normalnim (?!) okvirima.
mirelarado mirelarado 20:18 28.06.2016

Re: ...

docsumann
princi
Naime ako se negira čovekovo "Ja", kako su onda uopšte mogući kontakti sa "drugim" ljudima. Jer, ako ne postoji "Ja" onda ne postoje ni "drugi ljudi", pošto bi Ja upravo i moglo da predstavlja granicu između "mene" i "drugih". Ne mora Ja da predstavlja neku misterioznu filozofsku suštinu, ono bi moglo da se svede upravo i samo na to - na prihvatanje da postoji neko "drugi" osim nas.

Ne, možda sam se pogrešno izrazio. Ne da ne postoji "Ja" nego ne postoji jedinstveno "ja". To "ja" je kompleksno, fragmentisano, kao i stvarnost, uostalom, i stalno menja svoj oblik.


upravo. operativno ja (kojeg smo najvećim dijelom vremena jedino i svjesni) tek je djelić, pipak hiljadukorkakok JA.

istočnjačkim riječnikom filozofskih pojmova rečeno u svakom od nas - 10 000 bića


Pirandelovski rečeno Jedan, nijedan i sto hiljada. :)


emsiemsi emsiemsi 20:23 28.06.2016

Re: ...

jinks
alselone
imaginarni brojevi


Zasto ETF-ovac ima telefonski imenik u kompleksnom obliku.
Da moze da zove svoje imaginarne prijatelje.

Imaginarne, ali i one kompleksne :)

И дркаџије !
pnbb pnbb 14:47 29.06.2016

Re: ...

Posto ne mogu da hodAm vise kroz sopstveno secanje i dane kad me ovako nesto mnogo zanimalo, i rizikujem da md neka google budala smara sa eventualnim ispravkama, bez uvazavanja, nego pametovanja radi,

zasto, pa i ti si, verovatno, dok te je zanimalo, koristila neke knjige, ako vec nije bilo gugla...
nije ti pricao prijate;lj, sve iz prve ruke
pnbb pnbb 15:46 29.06.2016

Re: ...

Nikad ne bih mogla da imam profesora Tai chi chuana koji nije kinez i cija familija vekovima upraznjava tu vestinu nastalu iz borilackih pokreta. Da li se neki Zivkov, Albertov ili Dzonov deda borio koristeci poteze koji su se kasnije zadrzali u Tai chi ju? Tesko.
Eto, ja ne znam da igram kolo, ali bih ako boh ga ikad ucila isla bih na casove kod neke Milijane iz Topole npr.

ovo je vec komplikovanije..
svaka iole posvecena korejska studentkinja etnologije balkana ce da odigra bilo koju dvojcicu preciznije nego bilo koja prosecna milijana iz topolu. najbolji viski na svetu svako malo pa nije iz skotske, a desi se i da ih nema ni u prvih dvadest.
e sad,pitanje je da li je TO sto igra li vong kolo, iako je perfektno, i je li taj svedski napitak dobrog ukusa viski
bauer. bauer. 06:47 01.07.2016

Re: ...

Jinks, mene stvarno i iznova oduševljava kako sjajno kapiraš suštinu stvari o kojima se radi u tekstu. Bez daljneg si jedan od najinteligentnijih, ako ne i najinteligentniji čovek na blogu.

Ovako si nekada govorio o Milančetu, a znamo kako se to završilo.
zoja444 zoja444 20:31 28.06.2016

jednom dusi

princi princi 20:34 28.06.2016

Re: jednom dusi

Clapton je *****, ali svira kao da nije.
zoja444 zoja444 20:38 28.06.2016

Re: jednom dusi

filozofija je u tekstu.
docsumann docsumann 22:41 28.06.2016

Re: jednom dusi

princi
Clapton je *****, ali svira kao da nije.


"patentirao" je Hendriksa. dovoljno za dva života.
alselone alselone 21:08 28.06.2016

...

Originalnost, jedinstvenost, planiranje, prave odluke i filozofija.

Ovde moram da spomenem mog omiljenog sahovskog filozofa i verovatno najlucidnijeg igraca ikada koji je imao sve te osobine protiv kojih se bori Konfucije. :)

Mikil Talj.

Samo jedna od njegovih mudrosti, malo povezana sa temom bloga.
You must take your opponent into a deep dark forest where 2+2=5, and the path leading out is only wide enough for one.



cassiopeia cassiopeia 21:20 28.06.2016

Kad smo kod ostalih gluposti...

Da vas pitam da li meditirate?

Ovo je 5 nedelja kako pratim kurs o uticaju meditacije na smanjenje stresa, anksioznosti, bolova i različitih bolesti. Predavači su dvojica psihologa sa univerziteta u Australiji.

Jedna od stvari koja nam je ponuđena na čitanje je i ovaj intervju. Tip me totalno oduševio. Ima gomila njegovih klipova na youtubu. Zove se Jon Kabat-Zinn
alselone alselone 21:23 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

Da vas pitam da li meditirate?


SAmo uz pivo.
princi princi 21:26 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

cassiopeia
Da vas pitam da li meditirate?

Ovo je 5 nedelja kako pratim kurs o uticaju meditacije na smanjenje stresa, anksioznosti, bolova i različitih bolesti. Predavači su dvojica psihologa sa univerziteta u Australiji.

Jedna od stvari koja nam je ponuđena na čitanje je i ovaj intervju. Tip me totalno oduševio. Ima gomila njegovih klipova na youtubu. Zove se Jon Kabat-Zinn

Ja ne meditiram, previše sam nervozan za te radnje, mada bih voleo (kažu da ima dobrog efekta na te sinapse). Nervozan sam i za ove konfučijanske radnje, ali čitao ovu knjigu u gymu, pa mi se učinilo zanimljivim, pogotovu što ima veze s tom The Power of habit (kažu da oko 60% svesnog vremena provodimo na auto pilotu, radeći stvari iz navike).
princi princi 21:28 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

U stvari sam najviše hteo da prekinem kenjanja o Brexitu. Zabole me racq i da li će da izađu i da li će da organizuju 2. referendum, mislim, alo, dosta bre više tog prenemaganja. Pa onda na brzaka slupao ovo, ništa mi drugo nije palo na pamet.
emsiemsi emsiemsi 21:32 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

cassiopeia
Da vas pitam da li meditirate?
...

Медитација је декадентна !
Нема боље медитације него интензивно посматрање света око себе.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:32 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

Pa i mene začudila hiperprodukcija.
Videh -- baš si se razgoropadio.
No, mora da te uhvatila muška snaga, 'oće to.
princi princi 21:32 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

A i nešto slinavim danas, izgleda da sam pokupio neki virus u onom Cambridgeu. Sav sam se nešto raznežio.
princi princi 21:34 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

Predrag Brajovic
Pa i mene začudila hiperprodukcija.
Videh -- baš si se razgoropadio.
No, mora da te uhvatila muška snaga, 'oće to.

Ma, Brajoviću, ko me zna ako ne ti.
cassiopeia cassiopeia 21:36 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

princi

Ja ne meditiram, previše sam nervozan za te radnje, mada bih voleo (kažu da ima dobrog efekta na te sinapse). Nervozan sam i za ove konfučijanske radnje, ali čitao ovu knjigu u gymu, pa mi se učinilo zanimljivim, pogotovu što ima veze s tom The Power of habit (kažu da oko 60% svesnog vremena provodimo na auto pilotu, radeći stvari iz navike).


I ja sam dugo odbijala da počnem baš zbog te unutrašnje napetosti i nervoze, mislila sam ma nema šanse, al da vidiš, korak po korak i stvarno te menja, na nekom suptilnom nivou.

Baš smo celu jednu nedelju posvetili priči o default mode, što ti kažeš auto pilotu. I koliko to utiče na produktivnost, na povećan nivo stresa, anksioznost... I koliko to naše bivstvovanje na auto pilotu umanjuje kvalitet komunikacije sa drugima, propuštamo bitne informacije.

cassiopeia cassiopeia 21:38 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

alselone
Da vas pitam da li meditirate?


SAmo uz pivo.


Fokus ti je na pivu, svestan si svih njegovih mana i vrlina, uživaš, prepustio si se. To ti je to
cassiopeia cassiopeia 21:40 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

emsiemsi
cassiopeia
Da vas pitam da li meditirate?
...

Медитација је декадентна !
Нема боље медитације него интензивно посматрање света око себе.


Dekadentna ili ne, radi posao :)
zoja444 zoja444 21:52 28.06.2016

meditacija muzikom

cassiopeia cassiopeia 22:03 28.06.2016

Re: meditacija muzikom

A nekad je tišina najbolja meditacija.

U Južnoj Koreji se organizuje takmičenje u tome da sediš i apsolutno ništa ne radiš, nema pričanja, nema telefona, nema tableta, nema spavanja, nema jela i tako 90 minuta. Pobednik je ko izdrži, a da mu je stabilan puls.

zoja444 zoja444 22:13 28.06.2016

Re: meditacija muzikom

jedina prava meditacija koju upotrebljavam kad zelim da umirim um je kontrola disanja. uzdah, jedan (izdah), uzdah, dva (izdah)... pa od pocetka ako mi misli pobegnu.
cassiopeia cassiopeia 22:28 28.06.2016

Re: meditacija muzikom

zoja444
jedina prava meditacija koju upotrebljavam kad zelim da umirim um je kontrola disanja. uzdah, jedan (izdah), uzdah, dva (izdah)... pa od pocetka ako mi misli pobegnu.


Ima raznih načina, varijacije na temu disanja. 4-7-8 tehnika me najbolje opušta.
Kazezoze Kazezoze 22:36 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

emsiemsi
cassiopeia
Da vas pitam da li meditirate?
...

Медитација је декадентна !
Нема боље медитације него интензивно посматрање света око себе.


Meditacija je posmatranje sveta u sebi. Ne vidim šta je tu dekadentno.
Kazezoze Kazezoze 22:40 28.06.2016

Re: meditacija muzikom

zoja444
jedina prava meditacija koju upotrebljavam kad zelim da umirim um je kontrola disanja. uzdah, jedan (izdah), uzdah, dva (izdah)... pa od pocetka ako mi misli pobegnu.


Ako si pri tom svestan udisaja i izdisaja, uskoro postaješ deo toga, svesna celina u procesu disanja.
tsunade tsunade 22:57 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

Da vas pitam da li meditirate?


ja to kao radim dva puta nedeljno u sklopu joge. a u stvari ne radim, nego mi se spontano zavrti vlastiti film u glavi.
nsarski nsarski 23:13 28.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

alselone
Da vas pitam da li meditirate?


SAmo uz pivo.


Kao sto je poznato, pivo dovodi u stanje deep thinking-a:



What deep thinkers men are... I mowed the lawn today, and after doing so I sat down and had a cold beer. The day was really quite beautiful, and the drink facilitated some deep thinking.

My wife walked by and asked me what I was doing and I said 'nothing'. The reason I said that instead of saying 'just thinking' is because she would have said 'about what'. At that point I would have to explain that men are deep thinkers about various topics which would lead to other questions.

Finally I thought about an age old question: Is giving birth more painful than getting kicked in the nuts? Women always maintain that giving birth is way more painful than a guy getting kicked in the nuts.

Well, after another beer, and some heavy deductive thinking, I have come up with the answer to that question. Getting kicked in the nuts is more painful than having a baby; and here is the reason for my conclusion. A year or so after giving birth, a woman will often say, "It might be nice to have another child." On the other hand, you never hear a guy say, "You know, I think I would like another kick in the nuts." I rest my case.

Time for another beer.
octopus octopus 23:22 28.06.2016

Re: meditacija muzikom

cassiopeia
zoja444
jedina prava meditacija koju upotrebljavam kad zelim da umirim um je kontrola disanja. uzdah, jedan (izdah), uzdah, dva (izdah)... pa od pocetka ako mi misli pobegnu.


Ima raznih načina, varijacije na temu disanja. 4-7-8 tehnika me najbolje opušta.


Istrčiš desetak kilometara malo sporije, recimo 6 minuta po kilometru, nema bolje meditacije. Odvojiš mozak od nogu, ne misliš niočemu ili šta ti nadođe. Kad završiš vrhunsko osećanje traje još dugo.

Istrčiš recimo Noćni novosadski polumaraton posle se osećaš kao u raju. Meditacija sve vreme.
princi princi 01:10 29.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

tsunade
Da vas pitam da li meditirate?


ja to kao radim dva puta nedeljno u sklopu joge. a u stvari ne radim, nego mi se spontano zavrti vlastiti film u glavi.

Jeste, seko, pa ti je posle telefon kriv zbog auto correcta, :).
tsunade tsunade 01:25 29.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

pa ti je posle telefon kriv zbog auto correcta


daj se uozbiljiti

i gle OVO

bene_geserit bene_geserit 04:50 29.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

princi
U stvari sam najviše hteo da prekinem kenjanja o Brexitu. Zabole me racq i da li će da izađu i da li će da organizuju 2. referendum, mislim, alo, dosta bre više tog prenemaganja.

Pa pola komentara o brexitu je tvoje, najlaksi nacin da prekines "kenjanja o brexitu" je bilo da prestanes da komentarises, a ne da zakljucas blog za komentare.
A da izadju - hoce, da organizuju drugi referendum - nece. Za nekog sa tolikim verbalnim prolivom pokazujes zapanjujuci manjak sposobnosti za analiticko razmisljanje - ne razlikujes guilt&intimidation (gebelsovsku) tehniku liberalnih medija od stvarnosti. Srecom engleski narod je imao dovoljno pameti.
princi princi 10:04 29.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

bene_geserit
princi
U stvari sam najviše hteo da prekinem kenjanja o Brexitu. Zabole me racq i da li će da izađu i da li će da organizuju 2. referendum, mislim, alo, dosta bre više tog prenemaganja.

Pa pola komentara o brexitu je tvoje, najlaksi nacin da prekines "kenjanja o brexitu" je bilo da prestanes da komentarises, a ne da zakljucas blog za komentare.
A da izadju - hoce, da organizuju drugi referendum - nece. Za nekog sa tolikim verbalnim prolivom pokazujes zapanjujuci manjak sposobnosti za analiticko razmisljanje - ne razlikujes guilt&intimidation (gebelsovsku) tehniku liberalnih medija od stvarnosti. Srecom engleski narod je imao dovoljno pameti.

Opušteno, samo još jedna od mana.
Srećom, imaš i istomišljenike.

S druge strane, druže, ja ni ne kažem da to nisam uradio zbog sebe. Jednostavno mi je u jednom trenutku bilo dosta te kenjaže, smorilo i ovim blogom sam pokušao da to istresem iz sebe.

Tebi puno hvala na iskazanoj brizi za moj digestivni sistem, brojanju komentara, uopšte, bavljenju mojim kognitivnim sposobnostima... Shvatam sve to kao kompliment, jer sigurno nije mala stvar zapostaviti sav svoj kalifornijski raj, sav taj sea, sex and sand setting samo da bi se prebrojalo koliko sam ostavio komentara na blogu o Brexitu, i da bi se (još jednom) uverio u moju glupost i nedostatak analitičnosti, i to na temi koja te uopšte ne zanima. Mislim, wow, bogat život, druže.
pnbb pnbb 15:10 29.06.2016

Re: meditacija muzikom

kontrola disanja. uzdah, jedan (izdah), uzdah, dva (izdah)... pa od pocetka ako mi misli pobegnu.


Ima raznih načina, varijacije na temu disanja. 4-7-8 tehnika me najbolje opušta.

protokol... isti efekat bi bio i da uradis 1 sklek, dva cucnja, izbrojis do 12, pa 3 zgiba.
ili dodirnes glavu, ramena,. kolena i stopala..pa obrnuto.
jednostavna ponavljanja poznatih stvari
pnbb pnbb 15:22 29.06.2016

Re: Kad smo kod ostalih gluposti...

My wife walked by and asked me what I was doing and I said 'nothing'. The reason I said that instead of saying 'just thinking' is because she would have said 'about what'.

sedi mujo na obali i gleda u vodu, prodje haso i kaze djes ba mujo, sta rdis, sjedis i razmisljas, jok bolan, kaze mujo, samo sjedim
tsunade tsunade 23:10 28.06.2016

ne bih ni ja bolje rekla ;)

6) Budi slab a ne jaki
Shvatite svet kao povezan nevidljivim vezama i nemojte biti nametljivi, jaki, snažni, već probajte shvatiti veze među stvarima sa željom da se postigne sinhronicitet sa svetom i svim njegovim menama.



princi princi 10:23 29.06.2016

Re: ne bih ni ja bolje rekla ;)

tsunade
6) Budi slab a ne jaki
Shvatite svet kao povezan nevidljivim vezama i nemojte biti nametljivi, jaki, snažni, već probajte shvatiti veze među stvarima sa željom da se postigne sinhronicitet sa svetom i svim njegovim menama.




Pa jel sam Umino Iruka ili nisam, :).
tsunade tsunade 13:09 29.06.2016

Re: ne bih ni ja bolje rekla ;)

Pa jel sam Umino Iruka ili nisam


malo si jači šinobi od iruke...
kakashi sensei
Filip Mladenović Filip Mladenović 23:27 28.06.2016

Suštine bića:

“Orgazam je čovekov jedini spas, jer ga vodi u nebesko carstvo na zemlji. Oni koji uživaju u tome nisu više uhvaćeni u prevrtljivu igru za novcem i za moći. Njihovi životi su ispunjeniji nego što su oni ranije mislili da je to moguće. Zdravi su fizički, kao i mentalno, zato što su mnoge bolesti psihosomatskog porekla… Formula orgazma je osnovna formula života.« Vilhelm Rajh

»Za neke seks vodi ka svetosti, za druge je to put u pakao. Sve zavisi od tačke gledišta. Da bismo život učinili lepšim, divnijim, dubljim i zadovoljavajućim, moramo gledati na svaki sastavni element života sa svežom, jasnom vizijom. Ako nešto nije u redu sa našim stavom prema seksu, nešto nije u redu sa našim stavom prema hlebu, novcu, radu, igri, prema svemu. Kako neko može uživati u seksu, ako ima iskrivljen, nezdrav stav prema drugim oblicima života?« Henri Miler



zilikaka zilikaka 23:33 28.06.2016

Re: Suštine bića:

“Orgazam je čovekov jedini spas,


tsunade tsunade 00:25 29.06.2016

Re: Suštine bića:

Filip Mladenović


briljiraš u sexy, nema dileme
ali šta si u stvari hteo da kažeš?

Orgazam je čovekov jedini spas


ovo mora u himnu da se metne
Filip Mladenović Filip Mladenović 00:51 29.06.2016

Re: Suštine bića:

Hteo sam da kažem: Ljubav je dar prirode. Sve ostalo su samo - omoti.

I da još pojasnim o suštinama bića, jer o tome je blog: „Prijateljstvo i ljubav su dve biljke na jednom korenu. Ljubav ima nekoliko cvetova više.“ Fridrih Klopstok
bocvena bocvena 08:31 29.06.2016

Re: Suštine bića:

keep calm and have an orgasm - konfučije plus filip:)

otkad me život naterao da budem skromna, ne planiram ništa i živim male svakodnevne rituale, blog je postao skoro izlišan.

zato samo muzika i filmska preporuka za princija - le week-end - zbog goldbluma i završnog plesa.
predatortz predatortz 08:33 29.06.2016

Re: Suštine bića:

keep calm and have an orgasm - konfučije plus filip:)


docsumann docsumann 08:41 29.06.2016

Re: Suštine bića:

ne planiram ništa i živim male svakodnevne rituale,


my everyday days made of daily routines


bocvena bocvena 09:24 29.06.2016

Re: Suštine bića:

kada sam na poslu i pozvoni mi telefon, a nepoznat je broj, nikad ne pomislim da sam dobila na nagradnoj igri, da je neki udvarač ili zove rođak da mi vrati pare...samo molim boga da niko nije umro, povredio se, ima temperaturu ili SNS pita da l' ću da glasam za vučića.

simple pleasures.

(trenutno mi je najzabavnije da sa sinom igram remi. ali da on pobeđuje, da ne bi plakao:)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana