Astrologija| Satira| Sex

Duša, svest, suština bića i ostale gluposti

princi RSS / 28.06.2016. u 15:06

Dosta o Brexitu, dosta kenjaže, to nije neka stvar na koju se može uticati i prema tome je potpuno glupotrošiti vreme i energiju na isti. Pored toga, glavni akteri su toliko annoying, da već pomalo počinju da zagađuju život. Stoga ćemo malo o kineskoj filozofiji (kažu da je kurs o praktičnim aspektima tradicionalne kineske filozofije jedan od najpopularnijih kurseva ja Yaleu), pa čak i po cenu da me se optuži kako sam new age lujka.

Ljudi se neretko iznenade kad saznaju da mogu mnogo toga naučiti od Konfučija, Lao Cea i drugih kineskih tradicionalnih filozofa. Suprotno uvreženom mišljenju, ni Konfučije ni Lao Ce ni ostali nisu bili kruti tradicionalisti koji su utrli put autokratskim režimima koji se zasnivaju na poslušnosti autoritetima (Caru ili Komunističkoj partiji), već su bili radikalni mislioci, gotovo buntovnici koji su stalno proširivali i preispitivali norme svoga vremena. Štaviše, mnogi od njih su insistirali na tome da nikakve životne norme ni ne postoje, već da je sve pitanje trenutka, spontanosti. Kineski filozofi se nisu bavili velikim, apstraktnim, metafizičkim pitanjimam, očišćenim od stvarnosti već su pre tražili praktične recepte kako da se poboljša svet u kome živimo i kako da naše egzistencije učinimo podnošljivijim i boljim. Njihova filozofska pitanja su se zasnivala na varljivo jednostavnim pitanjima tipa: "Kako provodiš svoju svakodnevnicu?" a njihovi recepti su se zasnivali ne na velikim i grandomanskim idejama, već na tome da velike promene dolaze tek kad počnemo obraćati pažnju na male i naizgled sitne stvari koje su nam na doseg i koje možemo kontrolisati.

Učenja kineskih filozofa se zasnivaju na stvarima koje su u velikoj meri u suprotnosti sa nekim stvarima koje se uzimaju zdravo za gotovo na zapadu (a koje su proizvod bilo protestantske bilo neke, uslovno rečeno, katoličke kulture). Koje su to ideje kojima nas uče Konfučije i Lao Ce?


1) Prestanite da tražite sebe

Kineski filozofi su veliki skeptici po pitanju postojanja nekog čovekovog Ja, a posebno onog koje postoji na neki apstraktan način, van stvarnog sveta. Konfučije je smatrao da je svaki čovek višestruka, haotična ličnost, koja se obznanjuje na spolja, kroz kontakte s drugim ljudima, kroz kaleidoskop realnih životnih situacija, a ne unutra, introspekcijom. Svako od nas je komplikovano biće koje se sudara sa isto tako komplikovanim bićima. Svaki sudar donosi neku drugi aspekt našeg "bića". Ono za šta mi smatramo za neki identitet je zapravo skup navika, patterna ponašanja koje smo stekli vremenom- to, međutim, istovremeno znači da se mi isto tako sastojimo od gomile mogućnosti nekih drugačijih egzistencija i odgovora. Zašto bi se odricali toga, pogotovu u svetu koji se manja i pomera kao živi pesak.

2) Prestanite sa pokušajima da se bude jedinstven ili originalan

Problem sa originalnošću, jedinstvenošću je da ona sputava čoveka, da ga ne oslobađa. Da ga lišava gomile drugih, isto tako bitnih komponenti ljudskog bića. Usvajanjem originalnog Ja, čovek sakati svoje biće, i to sve u ime jednog snapshota realnosti, jednog trenutka egzistencije. Znači, čitav svoj život, čitavu kompleksnost svoje egzistencije žrtvuje jednom trenutku, jednom momentu, samo jednom ispoljavanju svoje ličnosti. To vam je nešto slično ljudima koji čitav svoj život upropaste maštajući o Goci Hranisavljević, svojoj velikoj ljubavi iz drugog razreda osnovne škole.

3) Bavite se ritualima

Rituali, svakodnevni, su način na koji dozvoljavamo svojoj kompleksnosti da se izrazi. Igrajući različite uloge u različitim ritualima i igrama, mi zapravo stvaramo uslove za stvaranje neke alternativne realnosti, ona koja je možda bolja (a možda i gora) od one u kojoj živimo. U svakom slučaju, rituali nam omogućavaju da umočimo noge, ali da ne odemo potpuno u neku drugu stranu, da ne zalutamo u jednom pravcu. Da probamo kao-da, as-if egzistencije, da očuvamo sve mogućnosti i ispitamo one možda mogu poboljšati život nama i našim bližnjima. A nisu li i ovi likovi koje svakodnevno uzimamo na ovom blogu, svi ovi princiji, little radojice, lionsgateovi, Bebe od Lonchara, gospodje Klare, Krkari, Debele Tase... upravo neki izrazi alternativne realnosti u kojoj tražimo odgovore na neka pitanja u onoj realnosti koju živimo?

 4) Shvatite da je svet ćudljiv i nepredvidljiv

Iako nam se svet (kao i mi sami) često činim stabilnim  i nepromenljivim, istina je drugačija. Svet je fragmentisan, kompleksan, u osnovi nestabilan dinamički sistem. Male promene početnih uslova mogu proizvesti velika driftovanja vektorskih polja, mali treptaj leptirovih krila u Riju ili Veneciji, može izazvati oluju u Teksasu ili tornado u Kanzasu ili Pančevu. To je realnost.

5) Prestanite da donosite odluke

Šta je loše sa životnim planovima? Pa kad planirate život, kad donosite odluke, te odluke su refleksija onog vašeg sadašnjeg ja, a ne onog koje će se ispoljiti za 2 ili 3 sata, dana , nedelje ili godine. Bolje od donošenja velikih odluka i izgovaranja velikih reči i zakletvi je uraditi male,  doable stvari, one koje možemo kontrolisati na svakodnevnom nivou. Policies not politics, što bi neki rekli.

6) Budi slab a ne jaki

Shvatite svet kao povezan nevidljivim vezama i nemojte biti nametljivi, jaki, snažni, već probajte shvatiti veze među stvarima sa željom da se postigne sinhronicitet sa svetom i svim njegovim menama.

Itd, itd, baš ga utuši što kažu Bosanci. Koga više zanima o svemu ovome, ima jako lepa i čitljiva knjižica The Path: What Chinese Philosophers Can Teach us about Good Life, Michael Puetta (profa onog kursa na Yaleu) i Christine Gross-Loch.



Komentari (327)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mariopan mariopan 19:22 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

srdjan.pajic
nsarski
Mož' neki prevod, za nas (pri)gradsku decu?


Uzmes perdasku pa perdasis. Zezam se, znaci poravnavati (ravnjacom, najcesce).


Jel ravnjača ono što ovde zovu squeegee?

Није. Равњача је равна даска којом нивелишеш бетон да буде "у либелу" или васевагу подешену са две даске са стране, које чине шалунг. Значи подмериш те две даске са стране либелом да су сигурно водоравне, сипаш бетон па онда равњачом, врло равном даском дужом да шалунга, повлачиш тај бетон и рспоређујеш га да буде раван, водораван - то је равњача.

А пердашка је врло глатка четвртаста "шпакла" коју држиш у руци и гладиш бетон да буде гладаккао огледало, бетон који је већ поравнат равњачом.
Пази на часу, прво равнаш равњачом а онда гладиш пердашком.

Кад морамо ми домаћице да објашњавамо бетонирање.....ц,ц,ц...
mariopan mariopan 19:26 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

hoochie coochie man
P:S: Ubismo čoveku filozosfki blog.


Ajd nećemo više:)


Шта нећете, ја тек стигла...не може то тако.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:57 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Какве будалаштине мене интересују???


Sa motorčetom, mada je imao i one kurble, ako nestane benzina... Bila je i ona jednocevna varijanta (isti top, samo jedna cevka), taj je bio skroz ručno pomeran, u smislu nišanjenja.
emsiemsi emsiemsi 19:58 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

mariopan
srdjan.pajic
nsarski
Mož' neki prevod, za nas (pri)gradsku decu?


Uzmes perdasku pa perdasis. Zezam se, znaci poravnavati (ravnjacom, najcesce).


Jel ravnjača ono što ovde zovu squeegee?

Није. Равњача је равна даска којом нивелишеш бетон да буде "у либелу" или васевагу подешену са две даске са стране, које чине шалунг. Значи подмериш те две даске са стране либелом да су сигурно водоравне, сипаш бетон па онда равњачом, врло равном даском дужом да шалунга, повлачиш тај бетон и рспоређујеш га да буде раван, водораван - то је равњача.

А пердашка је врло глатка четвртаста "шпакла" коју држиш у руци и гладиш бетон да буде гладаккао огледало, бетон који је већ поравнат равњачом.
Пази на часу, прво равнаш равњачом а онда гладиш пердашком.

Кад морамо ми домаћице да објашњавамо бетонирање.....ц,ц,ц...

Готово све си рекла како доликује !
Но, бетон не мора да се равна тако да буде строго хоризонтиран, него може да има и неки нагиб - да се не би вода задржавала.
Што се тиче пердашке, то је алатка којом се, најчешће, завршава финални слој приликом малтерисања, тј. пердаши.
mariopan mariopan 20:30 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Eмси

Код нас у Банату девојка не може да се уда ако не зна да прави добар бетон, малтер, зида, кречи, шалује, кува итд....
zilikaka zilikaka 20:44 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Код нас у Банату девојка не може да се уда ако не зна да прави добар бетон, малтер, зида, кречи, шалује, кува итд....



Konačno neko ko poznaje stvari.
mariopan mariopan 20:59 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

zilikaka
Код нас у Банату девојка не може да се уда ако не зна да прави добар бетон, малтер, зида, кречи, шалује, кува итд....



Konačno neko ko poznaje stvari.


немају појма како је тешко удати се
gedza.73 gedza.73 21:03 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Konačno neko ko poznaje stvari.

Odma' se vidi, stara škola.
emsiemsi emsiemsi 22:01 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

zilikaka
Код нас у Банату девојка не може да се уда ако не зна да прави добар бетон, малтер, зида, кречи, шалује, кува итд....



Konačno neko ko poznaje stvari.

Боље је да девојка зна добро само једну активност, тј. да се добро секса. Ако то зна, све остало (побројано) ће да ради муж.
zilikaka zilikaka 22:16 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Боље је да девојка зна добро само једну активност, тј. да се добро секса. Ако то зна, све остало (побројано) ће да ради муж.


Tvoj misaoni proces me nekad stvarno ostavi bez reči...
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:35 29.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

zilikaka
Боље је да девојка зна добро само једну активност, тј. да се добро секса. Ако то зна, све остало (побројано) ће да ради муж.


Tvoj misaoni proces me nekad stvarno ostavi bez reči...


Jel mogu ja da pišem o betonu na zasebnom blogu, bez čarlija, ne osećam se dovoljno kao muškarčina.

Samo, ne vidim svrhu da mi, bedni amateri, opisujemo svoja (uglavnom loša) iskustva sa betonom, a ostali da nas podjebavaju, evo, tu je princi, phd iz građevine, ili neke srodne discipline, onog kamenjarenja valjda, imali su sigurno Beton kao predmet, i to jedan od težih (i glupljih, ili to beše na Arhitekturi?) ko će bolje da nas uputi u tajne tog zanata: svaka budala ume da zamesi šljunak, dve lopate cementa na jednu vode, i da to izlije, ali napraviti dobar beton, koji neće da ispuca sledećih 30 godina, makar i samo da na njega parkiraš auto, eee, to je već znanje i zanat!) Mada se ne bih mnogo iznenadio da se ispostavi da nikad u životu nije mešalicu betona zamesio, meni na osnovu komentara i blogova ne deluje kao neko ko voli mnogo da se prlja

zilikaka zilikaka 05:44 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

I ja sam kadra staviti dobru paru da se kolega nikad nije obuko u traktorku* i stao za mešalicu, na radst familije, da pokaže celom komšiluku zašto je išao u školu.

* slično ko siledžijka, al stariji model.
emsiemsi emsiemsi 06:35 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

srdjan.pajic
zilikaka
Боље је да девојка зна добро само једну активност, тј. да се добро секса. Ако то зна, све остало (побројано) ће да ради муж.


Tvoj misaoni proces me nekad stvarno ostavi bez reči...


Jel mogu ja da pišem o betonu na zasebnom blogu, bez čarlija, ne osećam se dovoljno kao muškarčina.

Samo, ne vidim svrhu da mi, bedni amateri, opisujemo svoja (uglavnom loša) iskustva sa betonom, a ostali da nas podjebavaju, evo, tu je princi, phd iz građevine, ili neke srodne discipline, onog kamenjarenja valjda, imali su sigurno Beton kao predmet, i to jedan od težih (i glupljih, ili to beše na Arhitekturi?) ko će bolje da nas uputi u tajne tog zanata: svaka budala ume da zamesi šljunak, dve lopate cementa na jednu vode, i da to izlije, ali napraviti dobar beton, koji neće da ispuca sledećih 30 godina, makar i samo da na njega parkiraš auto, eee, to je već znanje i zanat!) Mada se ne bih mnogo iznenadio da se ispostavi da nikad u životu nije mešalicu betona zamesio, meni na osnovu komentara i blogova ne deluje kao neko ko voli mnogo da se prlja


Колико ја пратим Принцијев лик и дело у последње време, њега више занимају праве теме - суштина бића, душа, итд., све док не транзитира ка јединој вредности која, заиста, има смисла - сексу.
Јебеш бетон - то зна свака будала.
maksa83 maksa83 09:53 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Јебеш бетон - то зна свака будала.

Po stanju civilizacije bi se reklo da ni taj seks baš nije rezervisan isključivo za elitu.

Čarli bre kad ćeš da izađeš iz teranja pa da opet učimo programiranje kad Krle objavi blog...
emsiemsi emsiemsi 12:13 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

maksa83
Јебеш бетон - то зна свака будала.

Po stanju civilizacije bi se reklo da ni taj seks baš nije rezervisan isključivo za elitu.

Čarli bre kad ćeš da izađeš iz teranja pa da opet učimo programiranje kad Krle objavi blog...

Јебо програмирање - и Крлета.
Њега посебно. Код њега на блогу ја нећу скоро програмирати.
srdjan.pajic srdjan.pajic 13:42 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

zilikaka
I ja sam kadra staviti dobru paru da se kolega nikad nije obuko u traktorku* i stao za mešalicu, na radst familije, da pokaže celom komšiluku zašto je išao u školu.

* slično ko siledžijka, al stariji model.


Juče prođem tu pored kuće u komšiluku gde žive dve gospođe, i vidim kako im je lepo skockan beton ispred garaže, glanc nov. Dan pre toga, stare ploče, sve uredno isečeno, povađeno malim bagerom, i poslagano u uglu dvorišta, malecni bager parkiran pored, ko da je od lego kockica napravljen. A već danas gotov ceo parking, staza i stepenici, picikato, pod propisnim nagibom, expansion joints, isperdašen do savršenstva. I šut odnet, sve počišćeno. Samo da se osuši, skinu one daske što čine kalup i da vrate zemlju okolo. Majstore nisam uopšte video, ko duhovi. Tolko je lepo izliven beton da mi je došlo da skoknem kući po fotoaparat da slikam delo.
pnbb pnbb 18:15 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Majstore nisam uopšte video, ko duhovi. Tolko je lepo izliven beton da mi je došlo da skoknem kući po fotoaparat da slikam delo.

- da nije neka vrucina udarila, pa fatamorgana?
- da nije isteko rok trajanja peyotlu?
- koja ti je marka fotoaparata?
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:49 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

- da nije isteko rok trajanja peyotlu?


Da, video sam samo nekog gavrana koji se ljulja na grani pored, i urokljivo me gleda, sa sva tri oka.

Na, ja mislim da su to ove tetke uradile ploču, po do it yourself sistemu. Jedna od njih zaista izgleda moćno i sposobno, mada ni ova druga ne zaostaje.

princi princi 19:33 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

svaka budala ume da zamesi šljunak, dve lopate cementa na jednu vode, i da to izlije, ali napraviti dobar beton, koji neće da ispuca sledećih 30 godina, makar i samo da na njega parkiraš auto, eee, to je već znanje i zanat!

Nauka, bate! Imaš onaj fiber reinforced, ne treba ti ni armatura. Ali ima čitava nauka kako da rasprostreš te fibers. Sad vidim da su Holanđani razvili neki self healing beton, a pre jedno 4 godine, kad sam bio na Cambridgeu, radili su neke eksperimente baš sa nekim bakterijama koje izlučuju karbonate i vezivo, praktično njima injektiraš tlo i napraviš meku stenu. Spooky, brate.
princi princi 19:34 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Sine, zaspinuješ bakteriju na 100g i njoj se ne zavrti u glavi nego kenja karbonate. Ako to nije spooky, ne znam šta je.
gedza.73 gedza.73 21:00 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
fiber reinforced

To. A ja ih prekrstio u polipropilenska vlakna. Taj fiber ima svuda da nađeš (ne znam da li je baš isti) u kadama, metal kitu, krpljenju branika, betonu, čamcima. Premažeš onom smolom, staviš u modlu i dobiješ beton plastiku.
princi princi 22:33 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

gedza.73
princi
fiber reinforced

To. A ja ih prekrstio u polipropilenska vlakna. Taj fiber ima svuda da nađeš (ne znam da li je baš isti) u kadama, metal kitu, krpljenju branika, betonu, čamcima. Premažeš onom smolom, staviš u modlu i dobiješ beton plastiku.

Ne, imaš i polymer reinforced concrete, to je drugo, moja jedna koleginica s godine je doktorirala na tim stvarima. Ovo su steel fibers, opiljci. Pobacaš ih po betonu, pa možeš ili onako random strukturu, ili ih orijentišeš pomoću magneta, ako ti treba neka anizotropija. Taj beton ima finu zateznu čvrstoću, dosta je duktilan, tako da ti ne treba armatura. Ima igranka i sa cementom, finoćom mliva, čudima. Da ne gušim...
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:36 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
svaka budala ume da zamesi šljunak, dve lopate cementa na jednu vode, i da to izlije, ali napraviti dobar beton, koji neće da ispuca sledećih 30 godina, makar i samo da na njega parkiraš auto, eee, to je već znanje i zanat!

Nauka, bate! Imaš onaj fiber reinforced, ne treba ti ni armatura. Ali ima čitava nauka kako da rasprostreš te fibers. Sad vidim da su Holanđani razvili neki self healing beton, a pre jedno 4 godine, kad sam bio na Cambridgeu, radili su neke eksperimente baš sa nekim bakterijama koje izlučuju karbonate i vezivo, praktično njima injektiraš tlo i napraviš meku stenu. Spooky, brate.


Ček, zar nisu na primer sve one vodovodne cevi, koje se decenijama prave i polažu, fiber-reinforced beton? Gde je fiber obično azbest, ili staklena vuna (fiber-glass). Brate, to posle iseći (dijamantskom) testerom je, ono, major environmental hazard! Doduše i običan beton je smrt za sečenje, moraš baš da se paziš, i puno vode da rokaš dok sečeš, da ne dižeš mnogo prašinčine. To je baš krvav posao.

Ali ovi bio-betoni, za to nisam čuo, ludilo!

EDIT: A, sad sam video ovaj komentar Gedži, znači nije fiberglass, nego gvožđe.
emsiemsi emsiemsi 22:46 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
gedza.73
princi
fiber reinforced

To. A ja ih prekrstio u polipropilenska vlakna. Taj fiber ima svuda da nađeš (ne znam da li je baš isti) u kadama, metal kitu, krpljenju branika, betonu, čamcima. Premažeš onom smolom, staviš u modlu i dobiješ beton plastiku.

Ne, imaš i polymer reinforced concrete, to je drugo, moja jedna koleginica s godine je doktorirala na tim stvarima. Ovo su steel fibers, opiljci. Pobacaš ih po betonu, pa možeš ili onako random strukturu, ili ih orijentišeš pomoću magneta, ako ti treba neka anizotropija. Taj beton ima finu zateznu čvrstoću, dosta je duktilan, tako da ti ne treba armatura. Ima igranka i sa cementom, finoćom mliva, čudima. Da ne gušim...

Реци слободно !
blogovatelj blogovatelj 22:47 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Sine, zaspinuješ bakteriju na 100g i njoj se ne zavrti u glavi nego kenja karbonate. Ako to nije spooky, ne znam šta je.


To 100g je verovatno zato što joj je masa mala, moraš dobro da je zavrtiš u krivini da bi se ukenjala od straha.
princi princi 22:58 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

Ne, vlakna su čudo. Mislim, tebi beton kad prska, kao i gomila drugih krtih materijala (recimo krte stene), prska zbog tih propagacija prslina: imaš koncentracije napona (naponi ne moraju biti posledica spoljašnjeg opterećenja, nekad su dovoljna i sama unutrašnja naprezanja, izazvana termičkim naponima koji su, opet, posledica hidratacije cementa), i onda ti lokalno visoki naponi izazivaju bukvalno cepanje materijala. Kod običnog betona, gde imaš pesak, šoder, rečju zrnevlje, obavijeno cementnom pastom imaš puno tih kritičnih tačaka gde mogu da se generišu prsline i onda one mogu nesmetano da se šire.

Kad, međutim, po tom materijalu raspeš vlakna, onda ti ona praktično preraspodele te prsline, da kažem, "zatupe" ih, "razmažu", i ti naponi više nisu tako visoki. Znači, vlakna, na neki način, razmazuju prsline, crack smearing. I onda na makronivou imaš materijal koji se ponaša sasvim drugačije, praktično nije više krt, kao običan beton, nego je skroz duktilan. Ja se ne bavim tim stvarima direktno, moja struka je nešto sasvim drugo, ali čitao sam o tim stvarima i gledao šta ljudi rade s tim.
emsiemsi emsiemsi 23:52 30.06.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
Ne, vlakna su čudo. Mislim, tebi beton kad prska, kao i gomila drugih krtih materijala (recimo krte stene), prska zbog tih propagacija prslina: imaš koncentracije napona (naponi ne moraju biti posledica spoljašnjeg opterećenja, nekad su dovoljna i sama unutrašnja naprezanja, izazvana termičkim naponima koji su, opet, posledica hidratacije cementa), i onda ti lokalno visoki naponi izazivaju bukvalno cepanje materijala. Kod običnog betona, gde imaš pesak, šoder, rečju zrnevlje, obavijeno cementnom pastom imaš puno tih kritičnih tačaka gde mogu da se generišu prsline i onda one mogu nesmetano da se šire.

Kad, međutim, po tom materijalu raspeš vlakna, onda ti ona praktično preraspodele te prsline, da kažem, "zatupe" ih, "razmažu", i ti naponi više nisu tako visoki. Znači, vlakna, na neki način, razmazuju prsline, crack smearing. I onda na makronivou imaš materijal koji se ponaša sasvim drugačije, praktično nije više krt, kao običan beton, nego je skroz duktilan. Ja se ne bavim tim stvarima direktno, moja struka je nešto sasvim drugo, ali čitao sam o tim stvarima i gledao šta ljudi rade s tim.

Чиме се ти бавиш ?
Успут - јеботе, ја ћу од оволиког блоговања и да заборавим шта ми је струка. Мораћу да смањим доживљај. Више нисам занимљив ни самом себи.
bauer. bauer. 04:11 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Komšo,

Sada, kada si naučio skoro sve o betonu, ja ti ne bi preporučio da se sam upuštaš o betoniranje te prilazne ploče garaži. Naime, još neke stvari treba da imaš na umu. Ta betonska ploča će biti onoliko dobra, koliko je dobro pripremljena njena zemljana podloga.

Pošto ti pominješ povremeni 'grout injecting' kućnih temelja u tvom kraju, i betonske ploče na zemlji koje se denivelišu posle pucanja, to me nevodi na pomisao da je kod tebe zemljište sklono pomeranjima. Za šta su mogući razlozi raznovrsni.

Najmanje sto moraš da uradiš pre betoniranja te ploče (ili da budeš siguran da je to uradio predizimač koga si angažovao), je da zemljanu podlogu pristojno izravnaš, optimalno pokvasiš i zbiješ nekom od onih vibro-ploča (jumping jack). Ukoliko je podloga suva, nećeš postići nikakav efekat zbijanjem. Ako je previše vlažna, i 'pumpa' kod zbijanja, onda imaš problem. Nisu ti potrebne laboratorijske analize da utvrdiš koja je optimalna količina vode koju treba da dodaš zemljištu za optimalnu zbijenost. Samo pažljivo dodaješ vodu tokom zbijanja, u blagom, širokom, mlazu crevom. I paziš da ne preteraš.

Kada je podloga pripremljena, preko nje postavljaš obavezni, ravnajući, tampon sloj šljunka propisane gradacije ('aggregate base', šljunak i pesak, uglavnom, u propisanoj razmeri, 8-10 cm. debljine). Taj sloj treba zbiti na optimalan način, kao i podlogu.

Kuće se prave od temelja, tako i betonski prilazi garažama, trotoari i slično. Ja bi još zadebljao ivice te betonske ploče, tako da imitiraju neku vrstu temeljčića i da prodiru u zemljište, makar malo ispod nivoa tampon sloja. Zemljište sa strane (kao i zemljište neposredno pored kuće) treba nivelisati tako da ima pozitivnu drenažu, slobodan odliv površinske vode.

Za betonsku armaturu bi radije koristio laganu mrežastu armaturu (welded wire fabric, ima da se kupi svuda) nego fibers. Mada ni oni nisu loši. I jedno i drugo služe da preduprede pucanje betona usled temperaturnih kontrakcija i ekspanzija.

Kad sam već krenuo u objašnjavanja, nega betona je najavažnija u sprečavanju pucanja po samoj ugradnji. Pre ugradnje na zemljanoj površini, podloga treba da bude blago vlažna (surface wet condition, SWC). Po samoj ugradnji, čim je površina završena i čvrsta na dodir, beton treba polivati vodom i drzati u SWC, dan, ili dva, ako je potrebno. Betonske ploče većih površina teže pucanju usled razlike u gubljenju vlage i razlike u brzini hladjenja pri dnu i površini ploče, tokom inicijalnog stvrdnjavanja. Treba izbegavati betonažu u vrelim, letnjim danima i po izrazito jakom vetru.

Dodaš jos par 'construction joints' kao krst na centru te ploče, celom dužinom i širinom, koji mogu biti utisnuti u svež beton, ili zasečeni testerom, odmah po prvom stvrdnjavanju. Oni služe da beton, neprimetno, pukne baš tu, a ne negde nasumično, gde bi bilo ružno za videti.

Na kraju, ali nikako na posletku, potrebno je i da te bog pogleda kada betoniraš. Jer, kako kažu, ice cream melts, and concrete cracks. Not much you can do about it.
emsiemsi emsiemsi 06:03 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

bauer.
Komšo,

Sada, kada si naučio skoro sve o betonu, ja ti ne bi preporučio da se sam upuštaš o betoniranje te prilazne ploče garaži. Naime, još neke stvari treba da imaš na umu. Ta betonska ploča će biti onoliko dobra, koliko je dobro pripremljena njena zemljana podloga.

Pošto ti pominješ povremeni 'grout injecting' kućnih temelja u tvom kraju, i betonske ploče na zemlji koje se denivelišu posle pucanja, to me nevodi na pomisao da je kod tebe zemljište sklono pomeranjima. Za šta su mogući razlozi raznovrsni.

Najmanje sto moraš da uradiš pre betoniranja te ploče (ili da budeš siguran da je to uradio predizimač koga si angažovao), je da zemljanu podlogu pristojno izravnaš, optimalno pokvasiš i zbiješ nekom od onih vibro-ploča (jumping jack). Ukoliko je podloga suva, nećeš postići nikakav efekat zbijanjem. Ako je previše vlažna, i 'pumpa' kod zbijanja, onda imaš problem. Nisu ti potrebne laboratorijske analize da utvrdiš koja je optimalna količina vode koju treba da dodaš zemljištu za optimalnu zbijenost. Samo pažljivo dodaješ vodu tokom zbijanja, u blagom, širokom, mlazu crevom. I paziš da ne preteraš.

Kada je podloga pripremljena, preko nje postavljaš obavezni, ravnajući, tampon sloj šljunka propisane gradacije ('aggregate base', šljunak i pesak, uglavnom, u propisanoj razmeri, 8-10 cm. debljine). Taj sloj treba zbiti na optimalan način, kao i podlogu.

Kuće se prave od temelja, tako i betonski prilazi garažama, trotoari i slično. Ja bi još zadebljao ivice te betonske ploče, tako da imitiraju neku vrstu temeljčića i da prodiru u zemljište, makar malo ispod nivoa tampon sloja. Zemljište sa strane (kao i zemljište neposredno pored kuće) treba nivelisati tako da ima pozitivnu drenažu, slobodan odliv površinske vode.

Za betonsku armaturu bi radije koristio laganu mrežastu armaturu (welded wire fabric, ima da se kupi svuda) nego fibers. Mada ni oni nisu loši. I jedno i drugo služe da preduprede pucanje betona usled temperaturnih kontrakcija i ekspanzija.

Kad sam već krenuo u objašnjavanja, nega betona je najavažnija u sprečavanju pucanja po samoj ugradnji. Pre ugradnje na zemljanoj površini, podloga treba da bude blago vlažna (surface wet condition, SWC). Po samoj ugradnji, čim je površina završena i čvrsta na dodir, beton treba polivati vodom i drzati u SWC, dan, ili dva, ako je potrebno. Betonske ploče većih površina teže pucanju usled razlike u gubljenju vlage i razlike u brzini hladjenja pri dnu i površini ploče, tokom inicijalnog stvrdnjavanja. Treba izbegavati betonažu u vrelim, letnjim danima i po izrazito jakom vetru.

Dodaš jos par 'construction joints' kao krst na centru te ploče, celom dužinom i širinom, koji mogu biti utisnuti u svež beton, ili zasečeni testerom, odmah po prvom stvrdnjavanju. Oni služe da beton, neprimetno, pukne baš tu, a ne negde nasumično, gde bi bilo ružno za videti.

Na kraju, ali nikako na posletku, potrebno je i da te bog pogleda kada betoniraš. Jer, kako kažu, ice cream melts, and concrete cracks. Not much you can do about it.

Савршено написано !
Одох да палим мешалицу док је још јутро - док не отопли сувише.
princi princi 06:20 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Савршено написано !

Da. Prevedano iz neke specifikacije, ne bi umeo Bauer ovako nešto da sastavi iz glave. Pri tome onaj koji je pisao specifikaciju barata olako nekim pojmovima o kojima ima povšrno znanje (zbijanje subgradea, aggregate base, površinska drenaža, dilatacione spojnice kojima se predupiru termički efekti usled hidratacije cementa ... )
bauer. bauer. 06:34 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

ne bi umeo Bauer ovako nešto da sastavi iz glave.

Dottore, dosta kenjaže? Mi ovde pričamo o običnoj betonskoj ploči na zemlji.
princi princi 06:48 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

bauer.
ne bi umeo Bauer ovako nešto da sastavi iz glave.

Dottore, dosta kenjaže? Mi ovde pričamo o običnoj betonskoj ploči na zemlji.

Pa i ja mislim da je nešto gore iz specifikacije napisano kenjaža. Ja nijednog trenutka nisam saveotvao Srkiju da koristi fibers, koju vrstu armature, niti davao praktične savete kako da zbija posteljicu, lupetao o optimalnoj vlažnosti, veličini agregata koji se stavlja u šljunčanu podlogu, rastojanju između spojnica, vodocementnom faktoru...

Profesionalac mora jako da se pazi i čuva kad daje profesionalni savet ovako preko interneta, ne samo što postoje tu neki kodeksi, moralne norme, nego ljudi za pogrešne i neprecizne saveta mogu da snose i krivičnu odgovornost.
bauer. bauer. 06:53 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Pa i ja mislim da je nešto gore iz specifikacije napisano kenjaža. Ja nijednog trenutka nisam saveotvao Srkiju da koristi fibers, koju vrstu armature, niti davao praktične savete kako da zbija posteljicu, lupetao o optimalnoj vlažnosti, veličini agregata koji se stavlja u šljunčanu podlogu, rastojanju između spojnica, vodocementnom faktoru...

Profesionalac mora jako da se pazi i čuva kad daje profesionalni savet ovako preko interneta, ne samo što postoje tu neki kodeksi, moralne norme, nego ljudi za pogrešne i neprecizne saveta mogu da snose i krivičnu odgovornost.

Niko nije rekao ništa o tvojim savetima, ja sam ono napisao, iz iskustva, za mog komšiju savet, dunđerski.
emsiemsi emsiemsi 07:52 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
bauer.
ne bi umeo Bauer ovako nešto da sastavi iz glave.

Dottore, dosta kenjaže? Mi ovde pričamo o običnoj betonskoj ploči na zemlji.

Pa i ja mislim da je nešto gore iz specifikacije napisano kenjaža. Ja nijednog trenutka nisam saveotvao Srkiju da koristi fibers, koju vrstu armature, niti davao praktične savete kako da zbija posteljicu, lupetao o optimalnoj vlažnosti, veličini agregata koji se stavlja u šljunčanu podlogu, rastojanju između spojnica, vodocementnom faktoru...

Profesionalac mora jako da se pazi i čuva kad daje profesionalni savet ovako preko interneta, ne samo što postoje tu neki kodeksi, moralne norme, nego ljudi za pogrešne i neprecizne saveta mogu da snose i krivičnu odgovornost.

Оооо, јебем ти сунце !
Одох да угасим мешалицу и пијем пиво.
Док сам знао о бетону само 3 : 1 лакше ми је било.
princi princi 07:58 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Ma, zajebano je davati savete, to ti kažem. čak i dunđerske. Beton je ozbiljna rabota, čak i kad je obična i glupava ploča u pitanju. Pečeni i mleveni krečnjak, malo gline, puno raznoroznog agregata i peska... Pri čemu taj krečnjak sačinjavaju školjke i korali nataloženi milionima godina, pod raznoraznim biološkim i klimatskim uslovima. I onda u svu tu mešavinu staviš nekakvu armaturu, koja, osim ako je ne zaštitiš nekom katodnom protekcijom i celu ploču uključiš u struju, rđa, reaguje s cementom, dovodi do cement spallinga, drugih oblika korozije betona, čuda (negde trećina svog Municipak Solid Wastea je beton; 5% sve CO2 emisije je povezano sa proizvodnjom i eksploatacijom cementa). I onda, tako dunđerski, sve te milione godine taloženja školjki i korala, sav taj trud, svedeš na 10, u vrh glave 15 godina design lifea, ili skupo održavanje.
emsiemsi emsiemsi 08:22 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
Ma, zajebano je davati savete, to ti kažem. čak i dunđerske. Beton je ozbiljna rabota, čak i kad je obična i glupava ploča u pitanju. Pečeni i mleveni krečnjak, malo gline, puno raznoroznog agregata i peska... Pri čemu taj krečnjak sačinjavaju školjke i korali nataloženi milionima godina, pod raznoraznim biološkim i klimatskim uslovima. I onda u svu tu mešavinu staviš nekakvu armaturu, koja, osim ako je ne zaštitiš nekom katodnom protekcijom i celu ploču uključiš u struju, rđa, reaguje s cementom, dovodi do cement spallinga, drugih oblika korozije betona, čuda (negde trećina svog Municipak Solid Wastea je beton; 5% sve CO2 emisije je povezano sa proizvodnjom i eksploatacijom cementa). I onda, tako dunđerski, sve te milione godine taloženja školjki i korala, sav taj trud, svedeš na 10, u vrh glave 15 godina design lifea, ili skupo održavanje.

Па да !
Бетон зајебанији од мојих диода.
Успут --- жена ме стално смара питањима колико деценија ћу да читам о тим глупавим диодама. Мораћу да размотрим како би се, пошто си у вези бетона поменуо струју, диоде могле углавити у ту функционалност. У ствари, само би требало да неђем некога као ти који би потврдио (не мора сам у то искрено да верује) да се арматура боље понаша када је спојена на ДЦ него на АЦ power - и милина. Ееее, ту бих ја могао да се провучем као интердисциплинарни стручњак - у једној руци лопата, у другој диода.
Успут 2 --- када смо код дунђерског бетона, ја сам укапирао (можда и погрешно, али се тога држим) да код саме бетонаже не треба да се претерује са водом, но, након тога, при заливању, вода не би требало да се штеди.
mariopan mariopan 10:42 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

emsiemsi
princi
bauer.
ne bi umeo Bauer ovako nešto da sastavi iz glave.

Dottore, dosta kenjaže? Mi ovde pričamo o običnoj betonskoj ploči na zemlji.

Pa i ja mislim da je nešto gore iz specifikacije napisano kenjaža. Ja nijednog trenutka nisam saveotvao Srkiju da koristi fibers, koju vrstu armature, niti davao praktične savete kako da zbija posteljicu, lupetao o optimalnoj vlažnosti, veličini agregata koji se stavlja u šljunčanu podlogu, rastojanju između spojnica, vodocementnom faktoru...

Profesionalac mora jako da se pazi i čuva kad daje profesionalni savet ovako preko interneta, ne samo što postoje tu neki kodeksi, moralne norme, nego ljudi za pogrešne i neprecizne saveta mogu da snose i krivičnu odgovornost.

Оооо, јебем ти сунце !
Одох да угасим мешалицу и пијем пиво.
Док сам знао о бетону само 3 : 1 лакше ми је било.


Не дај се емси, они све ово намерно пишу да тебе збуне, него ти то пиво добро о'лади и седи у хладовину.
gedza.73 gedza.73 12:35 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

princi
Ne, imaš i polymer reinforced concrete, to je drugo, moja jedna koleginica s godine je doktorirala na tim stvarima. Ovo su steel fibers, opiljci.

i to sam prekrstio, par komentara pre, u 'sitnu žicu'.

Doktorirala, al' džabe.
-Jel' majstore, kol'ko dubacujem ove žice u mešalicu?
-Piše dide jedna kantica, ma turi kanticu i po, bolje više. I daj jedno ladno.

Ko šiša elastičnost.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:23 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

bauer.


Na kraju, ali nikako na posletku, potrebno je i da te bog pogleda kada betoniraš. Jer, kako kažu, ice cream melts, and concrete cracks. Not much you can do about it.


Da, ima tu malo crne magije, barem nama koji nismo doktorirali beton. Ovo sve što si napisao stoji, nešto od toga znam (završio sam youtube Akademiju , i popločao uspešno deo dvorišta ispod terase, i to sve po propisima, sa iskopavanjem rupčage, pod nagibom, road-base, pa ga utabao mašinom (rentirao je u home depot-u), pa pesak, pa ploče i njih onda mašinom. I onda ukopan graničnik koji drži to sve na okupu. Jako sam ponosan na to, mrav ne može da prođe između ploča nego mora da izdahne vazduh . Tu mi sad stoji drvo za ogrev, znači poprilična težina. Mada sam se namučio sa kopanjem, jer je kao što rekoh ispod terase, srećom da sam pećinar po struci. No to nije betoniranje, nego samo polaganje betonskih ploča, znači dosta lakše, ali svejedno bilo je posla, ali smo žena i ja to završili za par vikenda:



Čak razmišljam da ovako uradim i ceo parking, umesto da betoniram.

A zemljište ovde jeste sklono pomeranju (sleganju), skoro da nema kuće starije od ne znam koliko godina gde nisu morali nešto da budže (na mojoj kući nisu, ali rekoh da mi je ploča pored kuće blago potonula).

Svejedno, ja sam ti malo zaludan čovek, i svakako bih probao sam da to izbetoniram, jebada u mom slučaju je što je velika površina u pitanju, mislim oko 500 kvadrada, i to ne možeš da se igraš malo po malo, nego mora manje više sve u cugu. I zato sam se opredelio da sačekam još koju godinu i onda zovnem Hoze&Sina, da to slupaju sve za jedan dan.

E, a što se betona tiče, to sigurno znaš, to jest ima i kod vas u pustinji. Lepo odeš u home depot i kupiš beton, količinu koja ti treba. I oni u određeno vreme zamese mešalicu, profi, na prikolici, koja te čeka na parkingu prodavnice, i meša, Ružo. Zakačiš je na svoj kamion, odvučeš kući i izliješ. To je za ove najzaluđenije hobiste

EDIT: I samo da dodam ovom što si napisao, to sigurno znaš, kad je sve gotovo, i beton se osušio, onda mora da se udari neki dobar sealant. I to povremeno da se ponavlja. Ovde kod nas je zima smrt za beton - upije vodu, i onda se zamrzne i raširi. Tako nastaje većina onih površinskih oštećenja (spalling), i to je glavni problem kod mene u dvorištu. Takav slab sam nasledio od prethodnih vlasnika.

Inače, jednom sam se nešto zajebao sa sealantom na flagstone-u koji imam pozadi, kad sam ga prvi put koristio, i kad se osušio, umesto da bude skroz neprimetan, ostala kao neka skrama. Baš ružno. E, mečku sam rodio da očistim. Sva sreća pa nisam celu terasu omalao, nego samo ćošak, da probam kako izgleda, jebote, šta mu sve nisam radio da ga sklonim...na kraju me spasao ovaj moj power washer.
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:49 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Profesionalac mora jako da se pazi i čuva kad daje profesionalni savet ovako preko interneta, ne samo što postoje tu neki kodeksi, moralne norme, nego ljudi za pogrešne i neprecizne saveta mogu da snose i krivičnu odgovornost.


To sve stoji, kad platiš nekom da ti da profi mišljenje, i kad radiš posao za koji treba nekakva dozvola. Slušanje saveta koji daju drugari, ili neki samozvani stručnjaci na jutjubu nosi svoje rizike, neko ih prihvati, neko ne, ja sam sklon tome da probam, pa ako userem stvar, moj problem.

Na primer, kad sam gledao koju ću kuću da kupim, na jednom mestu su radili pomenuti mudjacking slab-a usred kuće, vlasnik je inače bio dužan po zakonu da mi to kaže. Lepa kuća, stvarno, ali, eto, ima bug. Sad, ja uglavnom znam dokle se prostirem, i onda sam na inspekciji lepo platio structural inženjera da dođe i baci pogled da li je sve to ok, da li ima nekih problema sa temeljem, ovaj je došao sa onim nekim stručnjakom za zemljište, tu su nešto gledali, merili, čitali nalaze prethodnog inženjera koji je bio angažovan na mudjuckingu, naplatili uslugu i dali ćagu da je sve ok.
zilikaka zilikaka 15:56 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Ma, zajebano je davati savete, to ti kažem. čak i dunđerske. Beton je ozbiljna rabota, čak i kad je obična i glupava ploča u pitanju.


Naravno da što bolje poznaješ oblast to si svesniji začkoljica koje uz nju idu.
Opet, a KO da daje savete, one načelne, ako to neće neko ko o tome mnogo zna?

Jeste stručnost važna i svest da se posao radi kako treba, ali ne prave oni temelj za nuklearni reaktor neg stazu ispred kuće.
Da naspu tucanik, opet je bolje neg da gaze blato.

I naravno da za takvu "investiciju" neće angažovati licenciranog inženjera da mu sve proračuna, propiše tehnologiju i nadzire radove (jednog za sve il svu trojicu, ne znam kako ste organizovani u esnafu).

Ja držim da je stvar onog ko zna da proceni i koliko je sve škakljivo, predvidi (iz iskustva) gde su ključne tačke da ne sme da se zajebe, i pusti čoveka da izbetonira

...a ti kakav si, tačno sam znala da te ne treba zvati na mobu.
Em bi sve poplašio, em bi mračio, a još bi tero ove električare da uvode katodnu zaštitu i ko zna šta još,

MA skroz bi pokvario veselje.
princi princi 16:19 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

...a ti kakav si, tačno sam znala da te ne treba zvati na mobu.
Em bi sve poplašio, em bi mračio, a još bi tero ove električare da uvode katodnu zaštitu i ko zna šta još,

Žalosna sova/baksuz/party breaker!
princi princi 16:26 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Ne, ali bez zajebancije, toliko je taj beton sveprisutan da se uopšte ne shvata koliko je to, zapravo, kompleksan, živ i vrlo aktivan materijal tj konstrukcija (ako pričamo o armiranom betonu). S jedne strane ti ta armatura daje kao neku zateznu čvrstoću, i to kao sve super šljaka neko vreme, aali ti, s druge strane, potpuno sjebe durability i ti onda moraš da trošiš ekstra kintu za održavanje (ako uopšte možeš). I tako imaš situaciju da ti neki Partenon u Rimu, koji je građen pre 2000 godina, sija i blista maltene k'o da je juče napravljen, a da US, na primer, sad ne bi okrpilo ni 2 godišnja GDP-ja da obnovi svoju armiranobetonsku infrastrukturu.

Recimo, ovde u Torontu imaš taj neki Gardiner koji ti je ono centralna saobraćajna arterija, na milioni vozila ga prelaze dnevno, nadvožnjak skroz sjeban spallingom. Spalling, inače, zovu rak armiranog betona- to je kad počne proces rđanja armature, ona valjda teži da se širi, to izaziva zatezanja u betonu, odnosno dalje pucanje i širenje postojećih i pravljenje novih pukotina i to je kao neka lančana reakcija koja ti skroz sjebe konstrukciju- vrlo teško, zajebano i skupo za rešavanje.
princi princi 16:28 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

To sve stoji, kad platiš nekom da ti da profi mišljenje, i kad radiš posao za koji treba nekakva dozvola. Slušanje saveta koji daju drugari, ili neki samozvani stručnjaci na jutjubu nosi svoje rizike, neko ih prihvati, neko ne, ja sam sklon tome da probam, pa ako userem stvar, moj problem.

Ne, kad daješ profesionalni savet ti si liable čak i ako ti niko ništa ne plati. Štaviše, ako vidiš neku opasnu radnju, koja ugrožava javnu sigurnost, tvoja je dužnost kao profesionalca da reaguješ i prijaviš neregularnost.To ti je osnovni deo nekog Professional Codea kojim se rukovode svi inženjeri.
zilikaka zilikaka 16:39 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Štaviše, ako vidiš neku opasnu radnju, koja ugrožava javnu sigurnost, tvoja je dužnost kao profesionalca da reaguješ i prijaviš neregularnost.To ti je osnovni deo nekog Professional Codea kojim se rukovode svi inženjeri.


I onda te gledaju ko budalu.
Ono, šte te se tiče, te bije neko po ušima da se petljaš i još drugima praviš probleme?


to je kad počne proces rđanja armature, ona valjda teži da se širi, to izaziva zatezanja u betonu, odnosno dalje pucanje i širenje postojećih i pravljenje novih pukotina i to je kao neka lančana reakcija koja ti skroz sjebe konstrukciju- vrlo teško, zajebano i skupo za rešavanje.


Rđa je uopšte zajebana stvar, u mom poslu TEK, al bemliga, prirodan proces.

Što reče Konfučije, sve se polako dovodi u ravnotežno stanje, a entropija raste.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:40 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

vrlo teško, zajebano i skupo za rešavanje.


Alat za jedno od rešenja, ono konačno:



Nisam znao da spalling ima veze sa armaturom, ja sam pročitao da je to zbog vode koju beton upija, pa kad se zamrzne, ispuca, a video sam to i po mom betonu - posle svake zime se tačno vidi degradacija, i onda preko leta miruje. nemam pojma, verovatno si u pravu. Btw, armatura koju prodaju ovde je tretirana nekim đavolima protivu korozije, mada je pitanje koliko to stvarno traje, a i jedna od fora koju sam pokupio je da ne sme da se stavi u kontakt sa podlogom, nego mora cela da bude embedded u betončini, upravo iz tog razloga korozije).

Spalling:


Ovo je moj glavni problem, naravno, tu su i pukotine. Sa njima baš nemam sreće, pokušavao sam da ih zakrpim na razne načine, imaju sad te neke maltere sa vinilom, koji su elastični pa kako se pukotina širi, oni se prilagođavaju. Jeste, kurac moj se prilagođavaju, jednu godinu izgledaju ok, taman krenem da se širim kako sam rešio problem, sledeće ih beton "ispljune napolje". I onda brusilicu u ruke, da očistim, pa ponovo, samo sad sa drugim proizvodom.
princi princi 16:46 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

ja sam pročitao da je to zbog vode koju beton upija, pa kad se zamrzne, ispuca, a video sam to i po mom betonu - posle svake zime se tačno vidi degradacija, i onda preko leta miruje. nemam pojma, verovatno si u pravu.

Pa da, kiseonik i voda kroz pore dođu do armature i onda kreće elektrohemija koja je dodatno iskomplikovana cementom, agregatom i njegovom hemijom (tek oko agregata ima čitava nauka, da li je bolji rečni šoder ili drobljeni kamen). Funkcija sealanta koji negde gore pominješ je upravo da zatvori te pore (nemoguća rabota).
princi princi 16:48 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

entropija raste.

Ote mi reč iz usta!
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:52 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Funkcija sealanta koji negde gore pominješ je upravo da zatvori te pore (nemoguća rabota).


Ovo sam i slutio . Ništa bez Hoze&Sina.
49 41 49 41 23:13 01.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

nsarski
P:S: Ubismo čoveku filozosfki blog.


Nekima se mozda i dusa i sustina bica iskazuju betoniranjem.


Betoniranje, kako to rade u Istri ritualno; gucne konjace, gucne pivce... pa se pravo zabetoniraju.

Cementiranje, naspu pivo u supeni tanjir i srcu kao vrelu supu.
Cementacija - garantovana.

Ritualno me "navukli" drugari.
Nalili me pivom preko mojih mogucnosti-htenja.
Zatim me nalili domacim dobrim vino.

Dodje mu tehnoloski; nalijes malo kiseline u akumulator - da bude dovoljan nivo.
Nivelacija totalna, bez rituala.
princi princi 01:06 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Pa, moguce je da je to za neke blogokolege tacno, ali na mene se svakako ne odnosi. Naime, ja sam na pocetku odlucio da pisem pod nickom jer sam planirao da pisem tekstove o nauci (uglavnom) pa sam verovao da ce me moje kolege i poznanici zezati sto se bavim popularnom naukom i slicnim detinjarijama - to ne prilici ozbiljnom naucniku. Rasprostranjeno je misljenje da onaj koji se aktivno bavi naukom ne bi trebao da gubi vreme popularizujuci nauku i objasnjavajuci je laicima. Na neki nacin, to je obicno blamiranje. Koga zanima naucno pitanje, neka sam o tome procita. Pa da izbegnem to zajebavanje pisao sam pod nickom. Istina, najveci broj ljudi sa kojima aktivno saradjujem nemaju pojma da postoji B92, niti govore srpski jezik.

nsarski
Pomenuh gore te naše nikove i to je skroz zanimljiva stvar. Jednom sam pričao s jednom osobom ovde s bloga (s kojom, btw, više ne komuniciram), kako su svi ti naši nikovi deo nekog malog maskenbala. I sad, ta osoba, bivši to što je, je to videla kao dokaz neke naše detinjastosti i, stoga, gluposti. Ali meni sada pada na pamet kako je ta potreba da pišeš kao neki jebeni dr Wu ili princi a ne kao Saša Spasojević upravo izraz te želje da iskoračiš u neki alternativni svet i probaš da nađeš neko "alternativno", "drugo" ja.

Pa, moguce je da je to za neke blogokolege tacno, ali na mene se svakako ne odnosi. Naime, ja sam na pocetku odlucio da pisem pod nickom jer sam planirao da pisem tekstove o nauci (uglavnom) pa sam verovao da ce me moje kolege i poznanici zezati sto se bavim popularnom naukom i slicnim detinjarijama - to ne prilici ozbiljnom naucniku. Rasprostranjeno je misljenje da onaj koji se aktivno bavi naukom ne bi trebao da gubi vreme popularizujuci nauku i objasnjavajuci je laicima. Na neki nacin, to je obicno blamiranje. Koga zanima naucno pitanje, neka sam o tome procita. Pa da izbegnem to zajebavanje pisao sam pod nickom. Istina, najveci broj ljudi sa kojima aktivno saradjujem nemaju pojma da postoji B92, niti govore srpski jezik.

Posle sam se okurazio (moje ime moze da se procita u mom profilu ali sam nick nastavio da koristim jer su me ljudi pod tim nickom vec upoznali). Naknadno sam saznao da mnoge moje kolege iz nauke citaju tekstove koje postavljam; neki su ih cak pohvalili. Drago mi je da sam kod sebe razbio taj kompleks blamaze. (Naravno, i dalje mi povremeno poneko kaze "sto gubis vreme na te gluposti?" )


Da, vidiš, ja to nisam znao. Sećam se da si počeo kao komentator (pod istim ovim nikom) kod Srđana Mitrovića (mislim da se sećam i tvog prvog komentara na temu Supermena) i Tešanovićke, ali nisam znao da si još u ono doba imao nameru da objaljvuješ tekstove na naučne teme. Sećam se da si često ispravljao ljude koji su te zvali Sarski, da je Šarski, Nadir Šarski.
bauer. bauer. 02:52 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Čak razmišljam da ovako uradim i ceo parking, umesto da betoniram.

I ja sam ih jednom prilikom postavljao. Medjutim, sada smo kod mog mladjeg sina sami zavrsili konstrukciju drvene pergole, pozadi u dvoristu. Ostalo je da se uradi pod. On ce za to da angazuje profesionalca, a ici ce sa manjim betonskim pejverima, kvadratni od 4 inca i pravougaoni 4x8, otprilike, u kombinaciji.

To nije lose resenje ni za parking. Ovde kod mene ima mnogo takvih. A ako pocne da se pomera, za 10 godina ga samo ponovo pretreses. Ako jos budes u toj kuci. Potrazi pod Arizona Stone ili concrete pavers. Mada, ne znam kako se ponasaju kad upalis grtalicu :)

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:23 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Mada, ne znam kako se ponasaju kad upalis grtalicu :)


A, imam poseban model grtalice, mislim da će ploče biti bezbedne, bar još neko vreme :



Sa ovim pejverima ispod terase sam superzadovoljan, evo već treću godinu tamo tovarim krš božiji stvari, od drveta za loženje, preko bicikala, do manjeviše svog krša sa kojim ne znam šta ću. I nijedna nije pukla, niti se razmakla. Tu i tamo se mravi probiju između (oni žgoljaviji), što mi ne smeta, sem što obično izguraju jedno pola kile peska pri svakom izlasku, što po zakonu održanja količine peska znači da se ispod pojavljuju male pećine, pa će to posle nekog vremena početi da radi. Tu sam se možda zeznuo što nisam stavio onu membranu, mislio sam, to je pokriveno terasom, nema sunca, pa neće korov da raste, ali sam zaboravio na proklete mrave. Ali, kao što reče, mogu uvek da dignem rasklimatalu ploču i par susednih, dospem još peska i vratim sve na mesto.

Kad se već hvalim, tu sam inače namestio i krov (onaj što ide ispod terase), i sproveo oluk, tako da je to sad nekakva suva ostava, mada je otvoreno sa strane. I jebe kevu kako se dobro suši drvo, jeste da nema sunca, ali ovde stalno pirka suv kolorađanski zapadnjak, i suši sve pred sobom. Čak sam i izmerio brzinu sušenja: za oko tri nedelje mi je vlažnost drveta pala za cca 30% na jedva merljivih 7%. Bio sam se ložio da napravim solarni kiln, za sušenje drveta, i onda ustavio da mi uopšte ne trebaju zidovi, dovoljno je samo da ima kakav takav krov, da kiša ne pada direktno na drvo, ovo sunce da tako lepo sparuši, da posle može i da pokisne, i sneg da ga zatrpa, sasvim dobro gori. Evo, ovo sam sklepao prošle godine:





I tako, kažem, baš se sekiram oko Brexita, i šta će biti, jedva čekam neki dobar blog na tu temu .

bauer. bauer. 03:51 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Uh, kada vodim ovakav sneg, toplo mi oko srca sto sam ovde, gde sam. Nije sto je napolju 112, nego, onako...
emsiemsi emsiemsi 05:38 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

srdjan.pajic
Mada, ne znam kako se ponasaju kad upalis grtalicu :)


A, imam poseban model grtalice, mislim da će ploče biti bezbedne, bar još neko vreme :



Sa ovim pejverima ispod terase sam superzadovoljan, evo već treću godinu tamo tovarim krš božiji stvari, od drveta za loženje, preko bicikala, do manjeviše svog krša sa kojim ne znam šta ću. I nijedna nije pukla, niti se razmakla. Tu i tamo se mravi probiju između (oni žgoljaviji), što mi ne smeta, sem što obično izguraju jedno pola kile peska pri svakom izlasku, što po zakonu održanja količine peska znači da se ispod pojavljuju male pećine, pa će to posle nekog vremena početi da radi. Tu sam se možda zeznuo što nisam stavio onu membranu, mislio sam, to je pokriveno terasom, nema sunca, pa neće korov da raste, ali sam zaboravio na proklete mrave. Ali, kao što reče, mogu uvek da dignem rasklimatalu ploču i par susednih, dospem još peska i vratim sve na mesto.

Kad se već hvalim, tu sam inače namestio i krov (onaj što ide ispod terase), i sproveo oluk, tako da je to sad nekakva suva ostava, mada je otvoreno sa strane. I jebe kevu kako se dobro suši drvo, jeste da nema sunca, ali ovde stalno pirka suv kolorađanski zapadnjak, i suši sve pred sobom. Čak sam i izmerio brzinu sušenja: za oko tri nedelje mi je vlažnost drveta pala za cca 30% na jedva merljivih 7%. Bio sam se ložio da napravim solarni kiln, za sušenje drveta, i onda ustavio da mi uopšte ne trebaju zidovi, dovoljno je samo da ima kakav takav krov, da kiša ne pada direktno na drvo, ovo sunce da tako lepo sparuši, da posle može i da pokisne, i sneg da ga zatrpa, sasvim dobro gori. Evo, ovo sam sklepao prošle godine:





I tako, kažem, baš se sekiram oko Brexita, i šta će biti, jedva čekam neki dobar blog na tu temu .


Лајк за малу грталицу !
Успут --- лепо си укосничио објекат, само што се не види стражња страна, тј. да ли и у другој равни има косник.
bauer. bauer. 06:17 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima


I tako, kažem, baš se sekiram oko Brexita, i šta će biti, jedva čekam neki dobar blog na tu temu .

Grtalica razbija. Sta ti je to - Brexit?
tess tess 06:20 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Лајк за малу грталицу !

:))
nsarski nsarski 06:30 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Sećam se da si počeo kao komentator (pod istim ovim nikom) kod Srđana Mitrovića (mislim da se sećam i tvog prvog komentara na temu Supermena) i Tešanovićke, ali nisam znao da si još u ono doba imao nameru da objaljvuješ tekstove na naučne teme. Sećam se da si često ispravljao ljude koji su te zvali Sarski, da je Šarski, Nadir Šarski.


Ah, da! Bila su to romanticna vremena, pre 10 godina. O nauci ponesto i znam, pa sam smatrao da bih mogao da doprinesem razgovoru. Za ostale, blogozajednici interesantne teme (ekonomija, politika, geostrategija...), nisam kompetentan, a ovde vec postoje sveznalice koje se ne ustrucavaju.
zilikaka zilikaka 11:21 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

, dovoljno je samo da ima kakav takav krov, da kiša ne pada direktno na drvo, ovo sunce da tako lepo sparuši, da posle može i da pokisne, i sneg da ga zatrpa, sasvim dobro gori. Evo, ovo sam sklepao prošle godine:

Joj, u ona davna vremena kad sam ja slušala o sušenju, učili nas da postoje tri vrste vlage, pa na primeru drveta, baš to. NAjlakše ti sa onom što dođe kvašenjem, a najgora je ona duboko vezana.

I da, vetar je ključ svega.
Mnogo više nego temperatura.
P.S.
Gledam, koji smo mi inženjerski smorovi.
Daćemo sve od sebe, samo da okrenemo temu na ono što nas zanima.
zilikaka zilikaka 11:34 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Успут --- лепо си укосничио објекат, само што се не види стражња страна, тј. да ли и у другој равни има косник.

Pajke, života ti, idi slikaj i zadnju stranu, da Čarli može mirno da spava jerbo si dobro ukrutio konstrukciju.
emsiemsi emsiemsi 12:47 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

zilikaka
, dovoljno je samo da ima kakav takav krov, da kiša ne pada direktno na drvo, ovo sunce da tako lepo sparuši, da posle može i da pokisne, i sneg da ga zatrpa, sasvim dobro gori. Evo, ovo sam sklepao prošle godine:

Joj, u ona davna vremena kad sam ja slušala o sušenju, učili nas da postoje tri vrste vlage, pa na primeru drveta, baš to. NAjlakše ti sa onom što dođe kvašenjem, a najgora je ona duboko vezana.

I da, vetar je ključ svega.
Mnogo više nego temperatura.
P.S.
Gledam, koji smo mi inženjerski smorovi.
Daćemo sve od sebe, samo da okrenemo temu na ono što nas zanima.

Па да !
Тамо - овамо и увек се заврши са сексом --- пошто нас то, у ствари, и занима.
zilikaka zilikaka 13:21 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

El to kod tebe sezonski il...?
princi princi 13:37 02.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

Ah, da! Bila su to romanticna vremena, pre 10 godina. O nauci ponesto i znam, pa sam smatrao da bih mogao da doprinesem razgovoru. Za ostale, blogozajednici interesantne teme (ekonomija, politika, geostrategija...), nisam kompetentan, a ovde vec postoje sveznalice koje se ne ustrucavaju.

Da, primetio sam da ovo često ponavljaš, mada moram priznati da sam stekao utisak da i tebe ponekad ume da ponese trenutak, pa se oglasiš itekako i na te teme, pogotovu kad su politika i geostrategija u pitanju. Sećam se da se si dosta žučno oglašavao i na teme income i wealth inequality-ja (pogotovu enormnog bogaćenja CEO-ova američkih korporacija). A ne jedan AmeroSrbin (evo i ovde prisutni Bauer) su te zbog takvih oglašavanja i, generalno, kritike US hegemonizma (po meni, poprilično geostrateška tema) prozivali kao nekakvog izdajnika (što je meni uvek bilo malo smešno. I inače mi uvek smešno kad se ljudi identifikuju s državama, bilo da je u pitanju Turska ili US ili Srbija).
bauer. bauer. 01:39 03.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

A ne jedan AmeroSrbin (evo i ovde prisutni Bauer) su te zbog takvih oglašavanja i, generalno, kritike US hegemonizma (po meni, poprilično geostrateška tema) prozivali kao nekakvog izdajnika


Vidis, ja se ne secam da sam ikoga zvao izdajnikom. Ni da sam sa Zli diskutovao o bilo cemu. Zli je zensko, btw. Te stvari bi trebalo da znas kad pises o necijem radu i delovanju.
49 41 49 41 02:33 03.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

I onda brusilicu u ruke, da očistim, pa ponovo, samo sad sa drugim proizvodom.

Pajicu.
Hidraulicni cement u HomeDepot il' LOW's. Kantica zuta 1 gallon - ten bucks.
Kad ga zamesas, mastan je kao glina, perdasi na mokru podlogu: ima da bude kao picino oko.

Obicno se upotrebljava za pukotine u zidu-podu podruma; gde prodire vlaga-curenje.
emsiemsi emsiemsi 19:01 03.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

zilikaka
El to kod tebe sezonski il...?

Јок !
Системски.
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:54 03.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

zilikaka
Успут --- лепо си укосничио објекат, само што се не види стражња страна, тј. да ли и у другој равни има косник.

Pajke, života ti, idi slikaj i zadnju stranu, da Čarli može mirno da spava jerbo si dobro ukrutio konstrukciju.


Ma ko lud sam bez toga da slikam i pokazijem Čarliju moje "ukrudbe", viš da je i ovako dovoljno narajcan. Trebalo bi malo da oladi sa tim Cijalisom, bojim se da ga ne strefi srčka ili da ne ošteti jetricu.


emsiemsi emsiemsi 05:36 04.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

srdjan.pajic
zilikaka
Успут --- лепо си укосничио објекат, само што се не види стражња страна, тј. да ли и у другој равни има косник.

Pajke, života ti, idi slikaj i zadnju stranu, da Čarli može mirno da spava jerbo si dobro ukrutio konstrukciju.


Ma ko lud sam bez toga da slikam i pokazijem Čarliju moje "ukrudbe", viš da je i ovako dovoljno narajcan. Trebalo bi malo da oladi sa tim Cijalisom, bojim se da ga ne strefi srčka ili da ne ošteti jetricu.



Шта је то Цијалис ?
pnbb pnbb 13:52 04.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

.na kraju me spasao ovaj moj power washer.

khm, kad smo vec kod toga, sto bre malo ne stejnujes one stepenice za negde gore..nema smisla da propadaju
srdjan.pajic srdjan.pajic 04:17 05.07.2016

Re: Bavljenje ritualima

pnbb
.na kraju me spasao ovaj moj power washer.

khm, kad smo vec kod toga, sto bre malo ne stejnujes one stepenice za negde gore..nema smisla da propadaju


Redwood ne propada! .

Zezam se, malo je kasno za to, to mi je jedan od projekata za budućnost, da napravim ceo novi dek (ja sam ustvari totalni doduk za drvenariju, sa time sam tek pre par godina počeo da se igram, pa mi je dek malo iznad mog domašaja, trenutno. Inače, stepenište izgleda propalije nego što stvarno jeste (to je stvarno redwood, i taj dek ima 40+godina) i tu sam bio u dilemi da li da prvo uradim dek, što je logično, ili da sredim ovo ispod njega. Ali mi je to ispod trebalo odma, tu je bila neka odvratna zemlja, jebarnik za rakune i tvorove, i morao sam pothitno da to sredim. A za dek ipak mora malo da se trenira. Plus, nemam ja baš ni toliko slobognog vremena kao što možda izgleda, tako da sam to ostavio za neku iduću godinu.



myredneckself myredneckself 15:28 28.06.2016

Prva haotična ličnost


Njihova filozofska pitanja su se zasnivala na varljivo jednostavnim pitanjima tipa: "Kako provodiš svoju svakodnevnicu?" a njihovi recepti su se zasnivali ne na velikim i grandomanskim idejama, već na tome da velike promene dolaze tek kad počnemo obraćati pažnju na male i naizgled sitne stvari koje su nam na doseg i koje možemo kontrolisati.

Konfučije je smatrao da je svaki čovek višestruka, haotična ličnost, koja se obznanjuje na spolja, kroz kontakte s drugim ljudima, kroz kaleidoskop realnih životnih situacija, a ne unutra, introspekcijom.

3) Bavite se ritualima


Volim ono carpe diem. Posvetim se i predam potpuno onome što radim. (svi mogu siti da me izogovaraju dok nešto radim, ništa ne primećujem :)
Jedno vreme mi je samo ta sentenca stajala u profilu na blogu.
Volim i ono no regrets.
Šta god i kako god da sam uradila, uradila sam. Ako sam pogrešila, i greške su za ljude, na njima se i uči.

Malo, malo, pa pravim neke rituale. Ljubavni nose prevagu.


princi princi 15:34 28.06.2016

Re: Prva haotična ličnost

myredneckself

...


Da li je Blue eyes čitao Konfučija i Lao Cea?
myredneckself myredneckself 15:45 28.06.2016

Re: Prva haotična ličnost

princi
myredneckself

...


Da li je Blue eyes čitao Konfučija i Lao Cea?

Obojica su dobri, takoreći zmajevi. Ne znam ko je Blue eyes, pomozi?
princi princi 15:51 28.06.2016

Re: Prva haotična ličnost

Frank Sinatra.
myredneckself myredneckself 15:53 28.06.2016

Re: Prva haotična ličnost

myredneckself
princi
myredneckself

...


Da li je Blue eyes čitao Konfučija i Lao Cea?

Obojica su dobri, takoreći zmajevi. Ne znam ko je Blue eyes, pomozi?

O bože citiram samu sebe. Sad sam se setila da misliš na Sinatru, jel?

PS
On je i The Voice.
Sada sam videla da si mi odgovorio. Spora si Babić, spora....
emsiemsi emsiemsi 17:11 28.06.2016

Re: Prva haotična ličnost

myredneckself
...

Malo, malo, pa pravim neke rituale. Ljubavni nose prevagu.



У праву си --- љубав је најбитнији ритуал.
Успут --- мислим да сам моје животне принципе већ качио (не знам колико везе имају са кинеским мудрацима, но свеједно). Дакле, животне мудрости бај emsiemsi:
1. Принцип кооперације, а не конфронтације;
2. Радим са оним ко ми је на располагању;
3. Радим са оним што ми је на располагању;
4. Свако мора и може да се мења - и то на боље;
5. Најстрожији сам према самом себи.
Енвелопа око свих ових принципа је --- да ниједан човек није толики гад, односно ђубре, да не може да се нађе зрно доброте. За себе сам сигуран да нисам нити најбољи, а камоли најпаметнији. Бити паметан је пичкин дим, али бити добар је поприличан напор.
Јебига !

myredneckself myredneckself 19:58 28.06.2016

Re: Prva haotična ličnost

mcmc
да ниједан човек није толики гад, односно ђубре, да не може да се нађе зрно доброте.

pnbb pnbb 14:01 29.06.2016

Re: Prva haotična ličnost

neke rituale. Ljubavni nose prevagu.

znaci fetisista...kazi slobodno
myredneckself myredneckself 16:25 29.06.2016

Re: Prva haotična ličnost

pnbb
neke rituale. Ljubavni nose prevagu.

znaci fetisista...kazi slobodno


pnbb, provalio si šta sam htela da kažem.
Kad uđanim tipa s dugačkim noktom na malom prstu, ja se obeznanim.

Ti, nestašni derane što se ovde tako retko javljaš nisi razumeo u potpunosti, mora da te je zbunio onaj :poke: smajli, (ali taj je samo za privlačenje pažnje) - ljubav je širok pojam, a ja volim da pojačam dobre uticaje prirodnih sila u nama.
U našoj kući su često i moji prijatelji, ljudi koje volim.
Stvaram prijatnu atmosferu dobrim raspoloženjem, ljubavlju, dobrotom i opuštenim, iskrenim gostoprimstvom, trudeći se da dobre energije koje struje prirodom svrate i do moje kuće, a da ne zaborave ni mene.
Možda mi je zbog toga kuća često puna ljudi.
pnbb pnbb 20:44 29.06.2016

Re: Prva haotična ličnost

a da ne zaborave ni mene.

jes vala, to je najgore... kad ti se gosti odomace, a gde je domacin, nemamo pojma, tu bese negde, ma nema veze

hm, opet sam pogresno prociao, evo sad vidim da to zapravo energije ne da te zaborave, al sad kad sam vec otkucao sta je tu je.

imali smo jednog takvog ortaka, gde su dolazili kako ko stigne, ja ne znam, kako je njegova majka ono izdrzavala
antioksidant antioksidant 15:30 28.06.2016

.

a kako da se razocaram ako ne donosim odluke?(
princi princi 15:52 28.06.2016

Snaga rituala

myredneckself myredneckself 16:02 28.06.2016

Re: Snaga rituala

Moram još da poradim na sebi.
Kad porastem, nadam se da ću imati otvoren samo po jedan tab na kompjuktoru, a ne da sam istovremeno i na fb, i na g+, i na blogu...
maksa83 maksa83 16:03 28.06.2016

Re: Snaga rituala

Vikinzi, :). So much better than Brexit.

Od tih ratničkih rituala na sportskim nadmetanjima moj favorit su Novozelanđani:

princi princi 16:06 28.06.2016

Re: Snaga rituala

Od tih ratničkih rituala na sportskim nadmetanjima moj favorit su Novozelanđani:

Da, dobar primer, kod njih je ovaj ritual čak uticao na formiranje nacionalnog identiteta. Impresivno. Mislim, na tom Novom Zelandu, prelepom, inače, je toliko dosadno da je ragbi veći od života.
princi princi 16:04 28.06.2016

Još jedan od rituala na ovim

mojim blogovima: Daryl Hall.

mirelarado mirelarado 16:31 28.06.2016

Пирандело

Kineski filozofi su veliki skeptici po pitanju postojanja nekog čovekovog Ja, a posebno onog koje postoji na neki apstraktan način, van stvarnog sveta. Konfučije je smatrao da je svaki čovek višestruka, haotična ličnost, koja se obznanjuje na spolja, kroz kontakte s drugim ljudima, kroz kaleidoskop realnih životnih situacija, a ne unutra, introspekcijom. Svako od nas je komplikovano biće koje se sudara sa isto tako komplikovanim bićima. Svaki sudar donosi neku drugi aspekt našeg "bića". Ono za šta mi smatramo za neki identitet je zapravo skup navika, patterna ponašanja koje smo stekli vremenom- to, međutim, istovremeno znači da se mi isto tako sastojimo od gomile mogućnosti nekih drugačijih egzistencija i odgovora. Zašto bi se odricali toga, pogotovu u svetu koji se manja i pomera kao živi pesak.


Не знам да ли је Луиђи Пирандело дубље познавао кинеске мислиоце, али је у свим својим делима писао само о томе - о многострукости човекове личности, о немогућности да представе које други имају о нама ускладимо са властитом представом о себи.

Запањујућа је сличност нарочито са тврдњама Лао Цеа, који је, баш као и Пирандело сматрао да је овај наш свет кавез лзудака, напомињући да ни сам није сав свој.

Једнако је запањујућа и физичка сличност та два временски и просторно толико удаљена човека.

princi princi 16:34 28.06.2016

Re: Пирандело

mirelarado
...

Neverovatno!
zilikaka zilikaka 16:36 28.06.2016

Re: Пирандело

Једнако је запањујућа и физичка сличност та два временски и просторно толико удаљена човека.

Eee, čekajčekaj, a iz profila?
princi princi 16:38 28.06.2016

Re: Пирандело

Te veze Kine i Italije, to je dugovekovna affair, još od Svilenih puteva, pa preko Marka Pola, :). Ko zna šta se fašisti sve motalo po glavi.
mirelarado mirelarado 16:43 28.06.2016

Re: Пирандело

zilikaka
Једнако је запањујућа и физичка сличност та два временски и просторно толико удаљена човека.

Eee, čekajčekaj, a iz profila?




Ево из полупрофила. :)
docsumann docsumann 17:27 28.06.2016

Re: Пирандело


inače Lao Ce je bio veoma popularan i poštovan među pionirima kvantne mehanike. što s obzirom na paradoksalnost njegovih stavova i nije iznenađujuće.
princi princi 17:36 28.06.2016

Re: Пирандело

što s obzirom na paradoksalnost njegovih stavova i nije iznenađujuće.

Ne znam da li je paradoksalno prava reč. Pre challenging. Ovaj baja s Yalea baš piše kako smo te koncepte o "jedinstvenosti duše" i nekakvom "jedinstvenom" unutrašnjem biću zapravo pokupili od protestanata. Kao, taj koncept nije stariji od par stotina godina. Ne znam, nisam proveravao, on je, čovek, filozof, verujem mu na reč.
docsumann docsumann 17:44 28.06.2016

Re: Пирандело

Ne znam da li je paradoksalno prava reč. Pre challenging


ok, uvijek paradoksalnost (baš kao i paraspihologičnost) možemo pripisati efektu nesavršenosti ljudskog uvida i kognicije...

no, i sam Lao Ce je govorio (poluprafrazirano) - prava istina je paradoksalna
te njegove predstave ispunjene praznine, svega koje je nigdje itd. itd. tako dobro naležu na te prve "vanrazumske" činjenice koje su naučnici prikupili o svijetu kvantova.


on je, čovek, filozof, verujem mu na reč.


pa oni (filozofi) samo to i hoće
pnbb pnbb 14:04 29.06.2016

Re: Пирандело

pa preko Marka Pola, :).

evo pocinje druga sezona..aj jednom i ja da budem aktuelan, kad sam vec xfiles odjebo
princi princi 14:09 29.06.2016

Re: Пирандело

pnbb
pa preko Marka Pola, :).

evo pocinje druga sezona..aj jednom i ja da budem aktuelan, kad sam vec xfiles odjebo

Četkaj, to serija neka? Što kaže Mc, daj link!
pnbb pnbb 14:18 29.06.2016

Re: Пирандело

princi
pnbb
pa preko Marka Pola, :).

evo pocinje druga sezona..aj jednom i ja da budem aktuelan, kad sam vec xfiles odjebo

Četkaj, to serija neka? Što kaže Mc, daj link!

imas na netflixu, prva bila pre 2 god, druga sad. a zove se, igrom slucaja, marco polo.
ima tu svega, politike, droge, seksa .. fetisizma. ma zezanje
princi princi 14:38 29.06.2016

Re: Пирандело

ima tu svega, politike, droge, seksa .. fetisizma.

Druže, ne igraj se mojim najtananijim osjećajima. Još mi samo reci da su glumice Italijanke...
pnbb pnbb 14:51 29.06.2016

Re: Пирандело

Još mi samo reci da su glumice Italijanke..

jok. sve lokalno, kina/mongolija. dakle sve sto se izgubilo u oblinama, nadoknadjeno je tehnikom.
obilato.
dobro imajedna scena gde gilijan anderson igra kanovu konkubinu, ali to je vrlo kratko
G.Cross G.Cross 17:10 28.06.2016

A jel moze jos jedan?



Nadji svoju struju (vodenu, ne elektricnu) , ili jos bolje dozvoli da struja nadje tebe.
I plivaj niz struju.

Plivanje uz struju je vejst of life.

Planovi, trazenje sebe, odluke dovode veoma cesto do plivanja uz struju.

Rituali, naprotiv, mogu da pomogu da te struja nadje.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana