Društvo| Gost autor| Mediji| Politika

'Oće centrala da pogreši jednom ...

uros_vozdovac RSS / 26.03.2016. u 18:56

... ili u podnaslovu "Još koja reč o slobodi medija u Srbiji"

Gost autor: a_jovicic

Podstaknut razmišljanjima o slobodi medija poštovanog blogo-kolege Nebojše Krstića objavljenih u prilogu njegovog teksta "Draža Petrović VS. Nebojša Krstić" odlučih da podsetim na par izveštaja Saveta za borbu protiv korupcije Vlade Republike Srbije, koji su se ne tako davno bavili ovom temom.

24. decembar 2015: Izveštaj o mogućem uticaju institucija javnog sektora na medije kroz plaćanje usluga oglašavanja i marketinga

26. februar 2015: Izveštaj o vlasničkoj strukturi i kontroli medija u Srbiji

Izveštaji su po meni prilično u suprotnosti sa tvrdnjama poštovanog blogo-kolege Krstića ali i svih onih koji zastupaju stavove da u "tržišnoj ekonomiji" (u kojoj bi Srbija kao trebalo da se nalazi), uredjivačkom politikom medija upravljaju čisti poslovni interesi (sa čim se potpuno slažem pod uslovom da se novcem iz budžeta ne "nagradjuju" poslušni mediji a uskraćivanjem istog kažnjavaju neposlušni). Za one koje mrzi da čitaju kompletan tekst evo par izvoda ...

Савет је утврдио да је избор понуда у поступцима јавних набавки услуга оглашавања и маркетинга често праћен субјективни или дискрециони критеријуми наручиоца. На тај начин се фаворизују маркетиншке агенције које су повезане са политичким странкама. Међу маркетиншким агенцијама које учествују у јавним набавкама постоји неформални договор о симулацији конкуренције. Политичари и власници маркетиншких агенција међусобно помажу једни другима кроз штеловане цене у датим понудама или достављањем неуредне и неисправне тендерске апликације.

Потпуно одсуство начела конкурентности присутно је код уговарања услуга видео продукције за потребе институција јавног сектора, а које се плаћају буџетским или јавним новцем. Уговори се закључују директном погодбом, најчешће у периоду изборних кампања, а често не постоје докази да су уговорене и плаћене услуге заиста пружене. Овакав феномен потенцијално указује на плаћање фиктивних услуга и извлачење новца из буџете. Такве активности по својој природи, као и због ограниченог приступа документацији, превезилазе мандат и ресурсе Савета за борбу против корупције Владе Републике Србије.

Савет за борбу против корупције идентификовао је случајеве да институције јавног сектора конзумирају маркетиншке услуге и услуге видео продукције од правних лица чија основна регистрована делатност нема везе са послом за који су конкретна правна лица ангажована. „Железнице Србије" су флагрантан пример за то, јер на крајње чудан начин набављају маркетиншке услуге од правних лица регистрованих за производњу накита, постављање подних и зидних облога, књиговодствене и ревизорске послове.

sažetak izveštaja, ceo dokument

... i ...

Потреба државе и власти да кроз различите моделе финансирања битно контролише медије и тако утиче на њихово извештавање, није се значајније променила у односу на 2011. годину када је Савет с тим у вези објавио извештај. Последње три године политичке странке су у циљу дисциплиновања медија, уредника и новинара, наставиле да злоупотребљавају свој утицај и јавне ресурсе којима управљају. Прикривена или директна медијска контрола, базира се на новцу из буџета и јавних извора финансирања, и континуирано се спроводи на свим нивоима власти. Истраживање из 2013. које је објавила Светска асоцијација новинара и новинских издавача (WAN-IFRA) у сарадњи са Балканском истраживачком мрежом (БИРН) подудара се са запажањем Савета за борбу против корупције.

Постоји сагласност о томе да су главни проблеми повезани са финансирањем медија из јавних прихода, повезани са четири области, а то су:

1) финансирање медијских услуга и оглашавање државних институција, јавних и других предузећа у државном власништву;
2) субвенције и буџетска давања;
3) финансирање медијских пројеката и
4) давање пореских олакшица као вид финансирања.

Иста природа проблема је препозната и у медијској стратегији из 2011. године. У том документу је наведен податак да је приближан износ државне помоћи у 2010. години износио (око 21 милион евра), док је за 2011. годину опредељено приближно 2.512.856.070 динара (око 25 милиона евра). Међутим од 2011. године до данас ситуација у медијима се драматично погоршала. Држава је наставила с једне стране да субвенционише медије у свом власништву, док су тржишни положај медија у приватном власништву драстично погоршао. Степен зависности медија од продаје огласног простора и буџетских дотација постао је још већи код медија са приватним власништвом. Економска и друштвена криза утицала је на то да по питању финансијске зависности статус и приватних и државних медија, а нарочито уредника и новинара, постане идентичан. И једни и други се сусрећу са различитим облицима цензуре или аутоцензуре јер им егзистенција зависи од извора финансирања медија у коме раде.

izvestaj, tabelarni prikaz dokumentacije



Komentari (88)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

anonymous anonymous 19:31 26.03.2016

Država ili korporacija ?

Ljudi još uvek ništa ne kapiraju.
anonymous anonymous 19:46 26.03.2016

Re: Država ili korporacija ?

anonymous
Ljudi još uvek ništa ne kapiraju.


Šta je u svemu ovome sporno.

Osim fundamentalizma.

Da napišem knjigu o uticaju raznih lobi i interesnih ,a ne samo marketinških grupa, na izbore za Predsednika i politiku SAD.

A time posredno i na politiku celog sveta.
Pa...

Koja je razlika da li na mediju u mojoj Srbiji, utiče moja vlada ili korporacija Volt Dizni.

Naravno izabrao sam nasumice .
Bilo koja ?

Šta mi je garancija da kad odstranim državu da ću dobiti objektivnu informaciju.

NIŠTA. sa velikim N.

a_jovicic a_jovicic 20:16 26.03.2016

Re: Država ili korporacija ?

anonymous
Da napišem knjigu o uticaju raznih lobi i interesnih ,a ne samo marketinških grupa, na izbore za Predsednika i politiku SAD.

Ima samo jedna "malecka" razlika. Tamo lobiraju svojim parama ... a ovde našim. Pa ako već otimaju na poreze, akcize i takse, red bi bio da te pare iskoriste za nešto pametno ... npr. da nam budu bar malo bolji uslovi za život.

U mrskoj "ameriGi" namlatiš lovu pa se onda baviš politikom. U "nebeskoj" Srbiji se baviš politikom da bi namlatio lovu ... razlika je bitna.
makemyday makemyday 12:17 27.03.2016

Re: Država ili korporacija ?

Ima samo jedna "malecka" razlika. Tamo lobiraju svojim parama ... a ovde našim.


Tačno.A najore je što nam pri tom još i objašnjavaju da to nije bitno.
mariopan mariopan 19:38 26.03.2016

"Ološ ekonomija"

Loreta Napoleoni.
anonymous anonymous 19:39 26.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

mariopan
Loreta Napoleoni.


Ohlokratija.
zilikaka zilikaka 19:55 26.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

Država ili korporacija ?
Ljudi još uvek ništa ne kapiraju.


anonymous
anonymous
Ljudi još uvek ništa ne kapiraju.


Šta je u svemu ovome sporno.

Osim fundamentalizma.

Da napišem knjigu o uticaju raznih lobi i interesnih ,a ne samo marketinških grupa, na izbore za Predsednika i politiku SAD.

A time posredno i na politiku celog sveta.
Pa...

Koja je razlika da li na mediju u mojoj Srbiji, utiče moja vlada ili korporacija Volt Dizni.

Naravno izabrao sam nasumice .
Bilo koja ?

Šta mi je garancija da kad odstranim državu da ću dobiti objektivnu informaciju.

NIŠTA. sa velikim N.



Čudan sled komentara.
Nekad stvarno poverujem da vas pod ovim nikom ima više od nekoliko.
anonymous anonymous 20:20 26.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

zilikaka
Država ili korporacija ?
Ljudi još uvek ništa ne kapiraju.


anonymous
anonymous
Ljudi još uvek ništa ne kapiraju.


Šta je u svemu ovome sporno.

Osim fundamentalizma.



Čudan sled komentara.
Nekad stvarno poverujem da vas pod ovim nikom ima više od nekoliko.


Možda i ne grešiš. Identiteti su višeslojni i višestruki.
Bez esencijalnog jezgra,

Sve ostalo mi je neko pojeo tokom pisanja.
Ne mogu da pišem ponovo.

a_jovicic a_jovicic 20:25 26.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

anonymous
Sve ostalo mi je neko pojeo tokom pisanja.
Ne mogu da pišem ponovo.

BTW ... za one koji se razumeju u HTML ... ovo stoji na stranici koju upravo gledate ...

<meta http-equiv="refresh" content="900" />

To mu dodje otprilike da imate fore 900 sekundi od trenutka učitavanja stranice da napišete to što ste mislili ... posle toga "pojela maca".

Ne bih da budem paranoičan al' kao da je opet "ušla voda u kabl"
zilikaka zilikaka 20:38 26.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

Ne bih da budem paranoičan al' kao da je opet "ušla voda u kabl"


Ma šta paranoičan. Naravno da to ne treba prihvatiti kao konačno rešenje, i naravno da smo već nešto preduzeli.

Kolega Maksa reče.
Može to da se spreči:

Chrome - Stop AutoRefresh
Firefox - RefreshBlocker
Internet Explorer - stativa


A njegov komentar sa linkovima do potrebnih aplikacija se nalazi OVDE << link

...i beskrajno mu hvala, đe čuo i đe ne čuo.

hoochie coochie man hoochie coochie man 20:40 26.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

Sve ostalo mi je neko pojeo tokom pisanja.
Ne mogu da pišem ponovo.


Pa ljudi, maksa je rešio stvar.

Ima tamo na nekom blogu link, dva klika i nema više autorefreša.
tadejus tadejus 09:10 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

a_jovicic

za one koji se razumeju u HTML ... ovo stoji na stranici koju upravo gledate ...To mu dodje otprilike da imate fore 900 sekundi od trenutka učitavanja stranice da napišete to što ste mislili ... posle toga "pojela maca".Ne bih da budem paranoičan al' kao da je opet "ušla voda u kabl"


brate pa uslugu vam učinili..
ako provodite 15 minuta na jednoj strani pa nek niste ni peti dio pisali komentar.. pa i treba da vam ga ugase, nemoj ljutite
milisav68 milisav68 09:52 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

tadejus
brate pa uslugu vam učinili..
ako provodite 15 minuta na jednoj strani pa nek niste ni peti dio pisali komentar.. pa i treba da vam ga ugase, nemoj ljutite

Uuuu, evo stručnjaka opšte prakse, da nam objasni kako funkcioniše svet.
tadejus tadejus 09:55 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

milisav68

tadejusbrate pa uslugu vam učinili..ako provodite 15 minuta na jednoj strani pa nek niste ni peti dio pisali komentar.. pa i treba da vam ga ugase, nemoj ljutite

Uuuu, evo stručnjaka opšte prakse, da nam objasni kako funkcioniše svet.


znači ipak ljutiš..
milisav68 milisav68 10:08 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

tadejus
znači ipak ljutiš..

Ma ne, samo koristim isti način komunikacije.

Nemaš pojma, i glupa si ko noć.
angie01 angie01 10:33 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

ako provodite 15 minuta na jednoj strani pa nek niste ni peti dio pisali komentar.. pa i treba da vam ga ugase, nemoj ljutite


e, nemoj ljutis,

al je na kraju ispalo da si ti ona klasicna smaracica,
koja sve radi bolje od drugih,
i pri tome stalno zanoveta na bilo cije kritikovanje, cak opste poznatih stvari.

sada izpada da svako ko hoce da komentarise, treba da je posvecen i pripremljen,

pretpostavljam da vecina blogera, kao i ja, radi inesto drugo dok bloguje, a povremeno virnu,...pa kad krenes da pises komentar ti se setis nekog klipa, koji bi dobro ilustrovao ili trazis neki dijagram,...pa dok obrises s, pa nesto promenis, ili sta god te omelo u brzini, ispada da nije dovoljno ok, profi i efikasno, pa samim tim i opravdano kaznjivo:))).
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:48 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

milisav68
tadejus
znači ipak ljutiš..

Ma ne, samo koristim isti način komunikacije.

Nemaš pojma, i glupa si ko noć.


Ne, bre, pomešao si je sa tess.

Evo da objasnim tadejus, pošto nisam iznerviran njenim ponašanjem . Ja obično bacim pogled na blog kad se smorim sa neki poslom, (a kako sam stariji, sve mi je lakše da se smorim, to je jedna od retkih stvari koja postaje lakša sa godinama). I onda vidim da bih da ostavim komentar. I krenem da kucam, pa mi zazvoni telefon, ili zaposleni dođe nešto da me pita, ili mi sekretarica poturi pod nos da potpišem ček ili da odaberem u meniju da li ću da jedem Kung Pao ili General Tao čiken. Ili, prosto ne znam kako da počnem komentar. I to me sve okupira nekoliko minuta, recimo desetak. A ako je vikend, onda sve ovo isto, samo je u pitanju trogodišnje dete. I onda konačno krenem da kucam komentar, i taman kad ga u drugoj minuti skoro završim, i trećoj ispravim pravopisne i greške u kucanju, stranica se osveži i ode sve u božju mater. I posle su mi ceo dan krivi i zaposleni, i sekretarica, i dete, i Kinez koji mi je uvalio mongolian beef umesto sesame čikena, i svi. A ustvari, kriv je skot koji je dodao tu prokletu jednu liniju u html ove stranice, pa nas sve ovde redom, dizvineš krenulo da prca.

Onda je drug maksa stavio popravku, ali avaj, ja koristim safari, koji je po svoj prilici nepopravljiv, i evo, sad sam bio prinuđen da iz prašine izvadim hrom (fuj!), samo da bih u miru, pijuckajući jutarnju kaficu, mogao da otčukam ovaj komentar.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:11 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

pisao sam kolegi @attitude sa predlogom rešenja nadam se da će videti ujutro kad dođe na posao.

Inače da se pohvalim tokom vikenda sam odradio sjajan posao, ide moja porodica i ove godie na more ima Uroševići da vide južnu Francusku od ove jedne tezge :)
niccolo niccolo 21:44 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

Inače da se pohvalim tokom vikenda sam odradio sjajan posao, ide moja porodica i ove godie na more ima Uroševići da vide južnu Francusku od ove jedne tezge :)

Bravo
emsiemsi emsiemsi 21:50 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

srdjan.pajic
milisav68
tadejus
znači ipak ljutiš..

Ma ne, samo koristim isti način komunikacije.

Nemaš pojma, i glupa si ko noć.


Ne, bre, pomešao si je sa tess.
...

Да ли ти то имплицираш да је Тесс глупа - или сам ја погрешно закључио то што ти сугеришеш !?
Успут --- Тесс је једна од најинтелигентнијих блогера, укључујући, Принција, Цанета Србљановића, Домазета и мене.
angie01 angie01 22:20 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

Inače da se pohvalim tokom vikenda sam odradio sjajan posao, ide moja porodica i ove godie na more ima Uroševići da vide južnu Francusku od ove jedne tezge



tess tess 22:31 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

Ne, bre, pomešao si je sa tess.

Pajiču, kad je čovjek tako Velika čkapi kao ti, nije ni bitno dal je glup.
urbana_gerila urbana_gerila 22:57 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

emsiemsi
srdjan.pajic
milisav68
tadejus
znači ipak ljutiš..

Ma ne, samo koristim isti način komunikacije.

Nemaš pojma, i glupa si ko noć.


Ne, bre, pomešao si je sa tess.
...

Да ли ти то имплицираш да је Тесс глупа - или сам ја погрешно закључио то што ти сугеришеш !?
Успут --- Тесс је једна од најинтелигентнијих блогера, укључујући, Принција, Цанета Србљановића, Домазета и мене.


čarli, bre, zar ta lista nije bila duža, opet te je neko provalio?
urbana_gerila urbana_gerila 23:00 27.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

tess
Ne, bre, pomešao si je sa tess.

Pajiču, kad je čovjek tako Velika čkapi kao ti, nije ni bitno dal je glup.


ti da budeš dama, tess!

a ti pajiću možeš da budeš 100 puta puma, još jednom mi čačni tess i zaboraviću da mrzim pesak.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:19 28.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

urbana_gerila


čarli, bre, zar ta lista nije bila duža, opet te je neko provalio?


. Vas dvojica ste ko Kreb i Dojl.
blogovatelj blogovatelj 04:48 28.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

Успут --- Тесс је једна од најинтелигентнијих блогера, укључујући, Принција, Цанета Србљановића, Домазета и мене.


Posebno tebe.
anonymous anonymous 07:12 28.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"


uros_vozdovac
22:11 27.03.2016 / *novo
Re: "Ološ ekonomija"
pisao sam kolegi @attitude sa predlogom rešenja nadam se da će videti ujutro kad dođe na posao.

Inače da se pohvalim tokom vikenda sam odradio sjajan posao, ide moja porodica i ove godie na more ima Uroševići da vide južnu Francusku od ove jedne tezge :)


Gde se to ide ?
urbana_gerila urbana_gerila 09:57 28.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

srdjan.pajic
urbana_gerila


čarli, bre, zar ta lista nije bila duža, opet te je neko provalio?


. Vas dvojica ste ko Kreb i Dojl.


pajiću, bre, nisam gram-naci, bar ne prema onima koji pravopis drugima ne nabijaju na nos(osim ako čačkaju tess), ali - tačka posle emotikona, jbt?!
uros_vozdovac uros_vozdovac 11:28 28.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

anonymous

uros_vozdovac
22:11 27.03.2016 / *novo
Re: "Ološ ekonomija"
pisao sam kolegi @attitude sa predlogom rešenja nadam se da će videti ujutro kad dođe na posao.

Inače da se pohvalim tokom vikenda sam odradio sjajan posao, ide moja porodica i ove godie na more ima Uroševići da vide južnu Francusku od ove jedne tezge :)


Gde se to ide ?


Ne znam joštačno evo moje devojke baš razgledaju pa javljam. Ja sam da svrnemo do Đokovića, pa tu negde, ali devojke se pitaju :)
anonymous anonymous 15:32 28.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"


uros_vozdovac
12:28 28.03.2016 / *novo
Re: "Ološ ekonomija"


Ne znam joštačno evo moje devojke baš razgledaju pa javljam. Ja sam da svrnemo do Đokovića, pa tu negde, ali devojke se pitaju :)


I ja se sličnim bavim.
Zato te pitam.
Tražim app za duži period na lokaciji.

krkar krkar 16:15 28.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"


Koliko daleko od mora?
uros_vozdovac uros_vozdovac 18:07 28.03.2016

Re: "Ološ ekonomija"

krkar

Koliko daleko od mora?


Pa suštinski nam nije bitno išli bi svojim kolima, a radi smo da se švrćkamo
urbana_gerila urbana_gerila 19:42 26.03.2016

pajz kad

mogu da se opkladim da te je "poštovani blogo-kolega neboša krstić" banovao na blogu koji je u najužem izboru za najsmešniji naslov ikad, i da je to motivacija za ovaj blog.
anonymous anonymous 19:48 26.03.2016

Re: pajz kad

urbana_gerila
mogu da se opkladim da te je "poštovani blogo-kolega neboša krstić" banovao na blogu koji je u najužem izboru za najsmešniji naslov ikad, i da je to motivacija za ovaj blog.


Odlično.
Alternativni ogledalo blogovi.

Da učestvujemo i mi koji nećemo ili ne možemo kod Krleta.
Na istu temu.

Da vidimo gde će razgovor da bude plodonosniji i interesantniji.
urbana_gerila urbana_gerila 19:53 26.03.2016

Re: pajz kad

anonymous
urbana_gerila
mogu da se opkladim da te je "poštovani blogo-kolega neboša krstić" banovao na blogu koji je u najužem izboru za najsmešniji naslov ikad, i da je to motivacija za ovaj blog.


Odlično.
Alternativni ogledalo blogovi.

Da učestvujemo i mi koji nećemo ili ne možemo kod Krleta.
Na istu temu.

Da vidimo gde će razgovor da bude plodonosniji i interesantniji.


tek me to ne interesuje, premda ne sporim da nekom i može biti zanimljivo.
a_jovicic a_jovicic 20:11 26.03.2016

Re: pajz kad

urbana_gerila
mogu da se opkladim da te je "poštovani blogo-kolega neboša krstić" banovao na blogu koji je u najužem izboru za najsmešniji naslov ikad, i da je to motivacija za ovaj blog.

Prob'o ja da ostavim ovaj komentar tamo ... i nestao ... prvi put ... Rekoh "štuca" softver (a definitivno ovih dana pravi probleme pri pisanju komentara). E al' kad mi i drugi put nestade tekst ... i više ništa ne mogoh tamo napisati, shvatih da nije do softvera ... "banovalo" me (samo ne mogu da optužim cenjenog blogo-kolegu bez dokaza ... možda je i "moderacija" )
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:36 26.03.2016

Re: pajz kad

prvo - preporuka za tekst

drugo: banovanje i brisanje kometara ti se vraća komšija Krstiću in your face :)

treće: ako obrišeš komentar neće nestati ni to mišljenje ni te činjenice, čak i ako si vlasnik marketinške agencije koje, o čuda, jesu upravo tema izveštaja

Milan Novković Milan Novković 20:57 26.03.2016

Re: pajz kad

shvatih da nije do softvera

Thou shalt not underestimate software bugs

Ali ni saborce među nama kojima je Bog podario strasti razne
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 23:55 26.03.2016

Re: pajz kad

a_jovicic
urbana_gerila
mogu da se opkladim da te je "poštovani blogo-kolega neboša krstić" banovao na blogu koji je u najužem izboru za najsmešniji naslov ikad, i da je to motivacija za ovaj blog.

Prob'o ja da ostavim ovaj komentar tamo ... i nestao ... prvi put ... Rekoh "štuca" softver (a definitivno ovih dana pravi probleme pri pisanju komentara). E al' kad mi i drugi put nestade tekst ... i više ništa ne mogoh tamo napisati, shvatih da nije do softvera ... "banovalo" me (samo ne mogu da optužim cenjenog blogo-kolegu bez dokaza ... možda je i "moderacija" )


Zabole odavno moderaciju (a i sve napredne i pametne ljude ;> ) odavno za krstića.

nego, tele(psiho)patija bacim pogled na tekst u Blicu o Najnovijem Uspehu Vučić & Co. dobio MUP neka borna kola i čamce. I vidim da se hvale kako je to uspeh SDPR-a. Ej! SDPR koji je bio prepun para i poslova i čuda, i u koji su ušli 2012. posklanjali sve one koji su te pare i poslove napravili, i doveli iste one duduke koji su za vreme Koštunica & morons, pravili rakiju kao glavni posao SDPRa. Dobro, rakiju još uvek ne prave - bili zauzeti sklanjanjem silnih apra i sjebavanjem svih poslova koji nekad behu.

I odmah mi asocijacija - Eto posla za Krlju, da hvali Vučića, dođem na blog, kad ono friški KrljoBlog, još uvek đana kad ono nije o Vučiću, nego digo Krljo noge i pokazuje nove cipele - Kibi krimke! (*)

E da, novi uspeh Vučić naoružanja, koji će - da citiram

"..i poručio da će taj čamac sprske proizvodnje moći da bude konkurentan na tržištu i doprineti razvoju srpske ekonomije."

Znači najebali smo dibidus ako će ova barka koju je "SDPR modernizovao i opremio" (u prevodu, udario maskirnu farbu na kupljen čamac) da nam razvija ekonomiju ;>


a_jovicic a_jovicic 00:54 27.03.2016

Re: pajz kad

Dont Fear The Reaper
Znači najebali smo dibidus ako će ova barka koju je "SDPR modernizovao i opremio" (u prevodu, udario maskirnu farbu na kupljen čamac) da nam razvija ekonomiju ;>

Eeee ... al' nije to obična maskirna farba ... to je bre po DIGITALNOJ maskirnoj šemi!

Nego nije tu kraj budalaštinama vrlog nam "Vodje" ...

"Amerikanci su razvili, da ih tako nazovem, male topovnjače, ali verujem da naša cena može da bude neuporedivo bolja nego njihova. Oni ih prave, ne mnogo većim, ali tri puta skupljim i to bez naroružanja, mislim da možemo da budemo veoma konkurentni i napravimo dobar posao sa srpsku ekonomiju", rekao je Vučić.

... a onda ...

"Od potpuno rashodovanih krntija smo napravili veličanstvena vozila", rekao je premijer i pokazujući na jedan od čamaca dodao da neki kažu da je top na njemu nešto malo veći i da ga je potrebno smanjiti za nekoliko milimetara.

To što nije čuo za konvencije koje ograničavaju kalibar topova za policijske namene nema veze. Kažu "neki" ... Ali vrhunac je ...

On je takođe najavio pre kraja godine prve bespilotne helikoptere srpske proizvodnje sa 750 kilograma nosivosti naoružanja.


MUP dobio deset borbenih vozila i čamaca / FOTO
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:38 27.03.2016

Re: pajz kad

Nego nije tu kraj budalaštinama vrlog nam "Vodje" ...


Ma nisam imao snage da sve biserje prenosim (eno neki kvarnjak dao Nadalu da pročita narečeni tekst, i morao jadničak da preda meč prvi put u 8 godina )

Ali ovaj biser mi je promakao:

... a onda ...

"Od potpuno rashodovanih krntija smo napravili veličanstvena vozila", rekao je premijer i


Neverovatno! Pa ti idijoti bolje da se vrate pečenju rakije - osim ako ih Toma u tome ne sprečava ☻ A vučiću ni Krljo neće pomoći ako nastavi da priča ovakve krljotine - još mal pa će i Krljov pobro Tramp da mu se smeje.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 01:47 27.03.2016

Re: pajz kad

Nego nije tu kraj budalaštinama vrlog nam "Vodje" ...

"Amerikanci su razvili, da ih tako nazovem, male topovnjače, ali verujem da naša cena može da bude neuporedivo bolja nego njihova.


Ako Vučić, Krljo i moleri iz SDPRa baš zbiljski prionu na posao, dok dlanom o dlan, kroz desetak godina, možda će da dostignu kvalitet (farbe, naravno) onog što je matori Ford snimao, a Džon Vejn vozao u WWII ;> A evo im i materijali - taman ako ne umeju sami, neka skoknu do prvog nastavnika OTO-a, ima sve u radionici a ume i da im ga sklepa - oni posle neka udare maskirnu farbu - pa makar i tu digitalnu! pa nek udare u novo predizborno kokodakanje i minhauziranje.

the hull was initially constructed upside down with frames made from laminated spruce, white oak, and mahogany, the keel made from spruce and oak, and the whole assembly double planked with one-by-six-inch mahogany boards. Sandwiched between the two layers of planking was aircraft canvas liberally soaked in marine glue, enabling the hull to maintain its strength and watertight integrity. After the hull was completed, it was turned over to begin assembly of the deck, which (in the early days) was double-planked in a similar manner as the hull. Frames of spruce, covered with plywood sheets formed the cabins.


Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 03:06 27.03.2016

Re: pajz kad

On je takođe najavio pre kraja godine prve bespilotne helikoptere srpske proizvodnje sa 750 kilograma nosivosti naoružanja.


A evo i ekskluzivnih prednacrta koji su procureli u javnost - i zaista, vidi se da su dobro promislili deo za teret, ima to da nosi svih 750 kila (čak i preko mosta)


martin_krpan martin_krpan 20:39 26.03.2016

Preporuka Jovičiću

Ja imam veliku dilemu da li je Krstić debil ili budala. Ma koja crna demokratija, koji crni izbori. U pravi je Pajtić kada kaže da je struktura danas zločinačkija nego ikad, samo to je trag, intuicija. Opozicija nije u stanju da postavi ozbiljnu dijagnozu (ne zna, neće).

Goli parlamentarizam kakav je danas u Srbiji nije ni 1% polu-ozbiljnog demokratskog sistema.

Defektna demokratija.
Prazna demokratija.
uros_vozdovac uros_vozdovac 20:45 26.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

martin_krpan
Ja imam veliku dilemu da li je Krstić debil ili budala. .


Da.

U pravu je Pajtić kada kaže da je struktura danas zločinačkija nego ikad, samo to je trag, intuicija. Opozicija nije u stanju da postavi ozbiljnu dijagnozu (ne zna, neće).


muka velikog dela opozicije je što teži da se predstavi da bi ona radilja bolje/stručnije/poštenije/ispravnije u postojećem sistemu, zato je tema udri na vlast.
Prava tema je menjaj sistem, to hoće, na žalost retki i to ubedljiva manjina. Svima odgovara ovaj sistem osim - napretku društva.
martin_krpan martin_krpan 21:33 26.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

muka velikog dela opozicije je što teži da se predstavi da bi ona radilja bolje/stručnije/poštenije/ispravnije u postojećem sistemu, zato je tema udri na vlast.
Prava tema je menjaj sistem, to hoće, na žalost retki i to ubedljiva manjina. Svima odgovara ovaj sistem osim - napretku društva.


Tako je. Čitao sam zadnji izvještaj Evropske komisije i tu sve vrvi od eufeminizama. U prevodu: Srbija je u političkom, civilnom, pravnom, institucionalnom smislu krš nad krševima od zemlje.

2.1.
Democracy

Elections

Serbia has not yet addressed all of the recommendations of the OSCE’s Office for Democratic Institutions and Human Rights (OSCE/ODIHR), in particular those on ensuring that campaign financing and the electoral process are transparent. Certain local municipality elections and other local events have been marred by violence and claims of intimidation and irregularities that have not yet been properly investigated. Those responsible should be brought to justice.


Koji je onaj Krstić bacač prašine u oči.
freehand freehand 23:27 26.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

muka velikog dela opozicije je što teži da se predstavi da bi ona radilja bolje/stručnije/poštenije/ispravnije u postojećem sistemu, zato je tema udri na vlast.
Prava tema je menjaj sistem, to hoće, na žalost retki i to ubedljiva manjina. Svima odgovara ovaj sistem osim - napretku društva.

A koji bi ti sistem menjao? Imaš kapitalizam u privredi i parlamentarnu demokratiju, demokratski ustav i manje-više demokratske izbore.
Šta bi ti tu da menjaš a što je izvodljivo menjati?

Disklejmer: molim samo bez budalaština koje traže da se preko noći ostvare dometi za koje su potrebne decenije, a koje pri tome mogu da funkcionišu jedino tako što će društvo sazrevati sa njima. Uključujući i tebe, na primer.
a_jovicic a_jovicic 01:07 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

freehand
Imaš kapitalizam u privredi i parlamentarnu demokratiju, demokratski ustav i manje-više demokratske izbore.
Šta bi ti tu da menjaš a što je izvodljivo menjati?

Hm ... možda razbijanje kartela i primenu antimonopolskih zakona (to mu nešto beše jedan od stubova modernog kapitalizma ... slobodna konkurencija) ... transparentne ugovore vezane za trošenje novca iz budžeta (što je valjda uslov za smanjivanje stepena korupcije u društvu ... a i to utiče na slobodnu konkurenciju) ... racionalizacija javne uprave (a to ne znači zapošljavanje svojih "kadrova" kad se preotme vlast u nekoj opštini ... a to utiče na rasterećenje već odavno "pridavljene" privrede ... i opet doprinos kapitalizmu u privredi) ... i ne mora ovo preko noći ... al' da bi se uradilo za koju deceniju mora jednom da se počne.

freehand freehand 01:09 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

a_jovicic
freehand
Imaš kapitalizam u privredi i parlamentarnu demokratiju, demokratski ustav i manje-više demokratske izbore.
Šta bi ti tu da menjaš a što je izvodljivo menjati?

Hm ... možda razbijanje kartela i primenu antimonopolskih zakona (to mu nešto beše jedan od stubova modernog kapitalizma ... slobodna konkurencija) ... transparentne ugovore vezane za trošenje novca iz budžeta (što je valjda uslov za smanjivanje stepena korupcije u društvu ... a i to utiče na slobodnu konkurenciju) ... racionalizacija javne uprave (a to ne znači zapošljavanje svojih "kadrova" kad se preotme vlast u nekoj opštini ... a to utiče na rasterećenje već odavno "pridavljene" privrede ... i opet doprinos kapitalizmu u privredi) ... i ne mora ovo preko noći ... al' da bi se uradilo za koju deceniju mora jednom da se počne.


Sve je to ok, samo to su reforme i primena zakona a ne promena sistema.
a_jovicic a_jovicic 01:23 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

freehand
Sve je to ok, samo to su reforme i primena zakona a ne promena sistema.

Tehnički si u pravu ... medjutim mislim da se ovde pre radi o "La Piovra" sistemu partokratskog feudalizma koji nam je "prošvercovan" tokom prelaska sa jednopartijskog na višepartijski sistem. Nedaj Bože da prizivam kojekakve revolucije (ona "oktobarska" nas baš nešto nije usrećila) već pre apelujem na iste one ljude koji su već dva puta pokazali da mogu da promene autoritarne vodje da urade to i po treći put ... bez očekivanja da će im preko noći postati mnogo bolje ... no nemenjanje ovog trećeg može da dovede do toga da im preko noći postane mnogo gore!

anonymous anonymous 03:22 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

martin_krpan
Ja imam veliku dilemu da li je Krstić debil ili budala. Ma koja crna demokratija, koji crni izbori. U pravi je Pajtić kada kaže da je struktura danas zločinačkija nego ikad, samo to je trag, intuicija. Opozicija nije u stanju da postavi ozbiljnu dijagnozu (ne zna, neće).

Goli parlamentarizam kakav je danas u Srbiji nije ni 1% polu-ozbiljnog demokratskog sistema.

Defektna demokratija.
Prazna demokratija.


Ne znam zašto neliberalnu demokratiju nazivaš praznom.
Ali ako uvodiš u diskusiju Merkela i Zakariju,onda bi trebalo i Dala i Linc i Stepana.

Za ovu poslednju dvojicu Srrbija ne bi bila demokratska zemlja iz prostog razloga što nije samostalna i autonomna.
Zato što nema jasno definisanu teritoriju i pun kapacitet vlasti na njoj koju vrši samostalno bez " rezervisanih domena "

Cela Srbija je rezervisani domen. U periodu Moderne koristili bismo pojam - kolonija.

Danas, u postmodernom, postnacionalnom društvu, desuverenizacija postaje globalni proces, a demokratija će sve više postajati incident, a ne pravilo na kojem se insistira.

Evropska Unija je prvi primer.
Demokratija je i danas jedan od "zombi " pojmova.Skoro potpuno ispražnjenih i bez značenja.
Jer kad jedan pojam ima stotine značenja, on zapravo nema ni jedan.

Mislim da ti je poznato da tranzitologija definiše stotine tih valera i prelaznih stanja.
Dakle, demokratijom se bavimo zato što je nemamo , jer je nikad nismo ni imali .

Svaljivati svu krivicu za to na aktuelne režime, najmanje je produktivno.

Problem nadilazi njihove mogućnosti i potencijale.



Nema demokratije bez jakog i dobro organizovanog civilnog društva.

A njega stvaramo mi . Vučić ne stanuje tu .
martin_krpan martin_krpan 07:28 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Linc i Stepana.




Cela Srbija je rezervisani domen. U periodu Moderne koristili bismo pojam - kolonija.


Ne bi se ja tu fokusirao na neokolonijalizam, iako je neokolonijalizam veoma ozbiljan pojam. Čak u tome vidim izvjestan problem, jer to je eksogenizacija uzroka nerazvijenosti. Ti sigurno znaš da postoje endogene i eksogene sile. Srpska kvazi elita je isključivo fokusirana na eksogene faktore koji utiču na Srbiju, pa i na blogu vidimo stavove da su USA izbori od velikog značaja za Srbiju.

Ali neće biti da je tako. Realnost je da Srbija:
- nije horizontalno ni minimum integrisana, nije civilno društvo integrisano u političke procese, ne postoji stejkholder mapa. Ubacivanje listića u kutije svake dvije godine tu poprima debilozan oblik, kao npr. u BiH.
- Reforma administracije i javne uprave... Nula, bacanje prašine u oči.
- Mehanizmi za izbore i evaluaciju sudija. Nula. Sudije viču da rade pod pritiscima i ništa. To je strava i užas, to je Ruska "demokratija".
- Korupcija. Užas, ništa se nije pomjerilo.
- Ekologija. Ajme majko mila. Prethodni izvještaj EK govori da Srbija nije ni na početku svjesnosti da ekologija uopšte ima političko-socijalnu težinu. O nacrtima, o planovima nema pojma.

I to je otprilike Srbija. Ovo je ujedno i odgovor freehandu na pitanje šta konkretno država da radi. Država ima najznačajniju ulogu u razvoju društva. Kada se "demokrate" u Srbiji budu bavile ovim problemima, to će biti početak demokratije. Ovo što sada gledamo je prazna, degenerisana semi-demokratija, sa ozbiljnim problemom autoritativnog vođenja države od radikala Vučića.
freehand freehand 09:29 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Tehnički si u pravu ... medjutim mislim da se ovde pre radi o "La Piovra" sistemu partokratskog feudalizma koji nam je "prošvercovan" tokom prelaska sa jednopartijskog na višepartijski sistem.

Ma jok. Ovde se radi o tvom nepoznavanju političke teorije i površnom poznavanju pojmova iz te oblasti, kojima se frljaš vrlo slobodno.
Inače vrlo raširenim pojavama kod ljubitelja.
a_jovicic a_jovicic 09:56 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

freehand
Tehnički si u pravu ... medjutim mislim da se ovde pre radi o "La Piovra" sistemu partokratskog feudalizma koji nam je "prošvercovan" tokom prelaska sa jednopartijskog na višepartijski sistem.

Ma jok. Ovde se radi o tvom nepoznavanju političke teorije i površnom poznavanju pojmova iz te oblasti, kojima se frljaš vrlo slobodno.
Inače vrlo raširenim pojavama kod ljubitelja.

Nazovi to kako hoćeš ali ja vidim da je na delu institucionalizovana forma kriminalne "udruge" koja pod plaštom demokratije i pluralizma obavlja više ili manje otvoreno dobar deo onih aktivnosti koji se mogu pripisati mafijaškim organizacijama ... reketiranje (kako drugačije nazvati "izum" koji je još Dinkić uveo da se zapošljavaju "kadrovi" na mesta sa visokom platom a onda od te plate značajan deo moraju da uplate u partijske fondove ... ili u masovnijoj SNS varijanti da se zapošljava sirotinja na ivici egzistencije uz uslov da slepo prati Vodju u svim njegovim aktivnostima ... ili da su kontroverzni "biznismeni" oslobodjeni krivične odgovornosti, zbog npr. neplaćanja značajnih poreskih dugova, sve dok potpomažu napore vladajuće stranke ... ili davanje funkcija čak i političkim protivnicima protiv kojih imaš kompromitujuće dokaze), kartelsko organizovanje (nameštanje "tendera" i poslova rodjački ili prijateljski povezanim firmama i isisavanje novca iz budžeta), organizovanje "sindikata" (tj. kontrola i postepeno eliminisanje pretnje od masovnog bunta kroz haotično delovanje sindikalnih vodja), finansijske prevare (tipa BGD@H2O, AirSerbia i ostale "arapske" investicije) ... no dobro ... ostalo im je još da pokriju kocku, zelenašenje i promet narkotika i to bi onda bilo to.

EDIT: Ispravka ... i kocku su pokrili ...

VLADIMIR ĐUKANOVIĆ: Nema više arčenja para Državne lutrije Srbije!

Državna lutrija Srbije (DLS) završila je 2012. godinu sa gubitkom od čak 150 miliona dinara, koje je napravilo prethodno rukovodstvo. Kada se pogledaju ugovori koji su sklapani od 2010. do 2012. možete da shvatite samo jedno – da se arčio novac Lutrije i da je korist od toga imala određena grupa ljudi. Rasipanju novca DLS sada je kraj i mi smo ponosni što smo 2013. godinu ipak uspeli da završimo sa 1,6 miliona evra u plusu, kaže predsednik Skupštine Državne lutrije Vladimir Đukanović u intervjuu za Telegraf.rs.

Znači oni prethodni "majstori" su čak uspeli da naprave i gubitak u DLS-u (a slično su uspeli da urade i "braća" Hrvati) a onda se u "kokošinjac" (Skupštinu DLS) puštaju "lije" iz privatnih kladionica da "srede stvar" (uključujući i noćno krečenje Djuke-molera)

Nego kad smo kod kladionica ... kad je Djukin "Meridijan" uspeo da ovoliko podigne procene za broj glasova opozicije ima neke šanse da "Vodja" padne i ispod 40% ... a onda počinje borba krokodila u maloj bari.



EDIT na EDIT: ... a krenula je i "mobilizacija" batinaša ...

mariopan mariopan 10:32 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

a_jovicic

Nazovi to kako hoćeš ali ja vidim da je na delu institucionalizovana forma kriminalne "udruge" koja pod plaštom demokratije i pluralizma obavlja više ili manje otvoreno dobar deo onih aktivnosti koji se mogu pripisati mafijaškim organizacijama ... reketiranje (kako drugačije nazvati "izum"

Lepo sam ti napisala šta da pročitaš, biće ti mnogo jasnije zašto je to tako, to nije njihov izum, oni samo prepisuju na času od boljih đaka.
Ceo svet je ustrojen na kriminlano - mafijaško - političkoj sprezi, i neće se dati iščupati samo kod nas ili pojedinačno, međusobno je globalno interesno povezan.
Naša ili bilo čija propast je za njih dobitak koga se oni neće odreći.
Samo su ovi naši jajare još amateri, još su samo šumski razbojnici, ali će i to izgladiti i usavršiti, imaju dobre mentore u svetu.
a_jovicic a_jovicic 10:56 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

mariopan
a_jovicic
Nazovi to kako hoćeš ali ja vidim da je na delu institucionalizovana forma kriminalne "udruge" koja pod plaštom demokratije i pluralizma obavlja više ili manje otvoreno dobar deo onih aktivnosti koji se mogu pripisati mafijaškim organizacijama ... reketiranje (kako drugačije nazvati "izum"

Lepo sam ti napisala šta da pročitaš, biće ti mnogo jasnije zašto je to tako, to nije njihov izum, oni samo prepisuju na času od boljih đaka.
Ceo svet je ustrojen na kriminlano - mafijaško - političkoj sprezi, i neće se dati iščupati samo kod nas ili pojedinačno, međusobno je globalno interesno povezan.
Naša ili bilo čija propast je za njih dobitak koga se oni neće odreći.
Samo su ovi naši jajare još amateri, još su samo šumski razbojnici, ali će i to izgladiti i usavršiti, imaju dobre mentore u svetu.

Ne protivrečim da je to "sveCki" trend ... šta više moja tvrdnja o "tranzicionom umetanju" ovako nakaradnog sistema nije u suprotnosti sa autorkinom teorijom ...


- У књизи сам написала да је оно што се догодило заправо политички вакуум, који је настао за време транзиције. Овај вакуум попунили су „олош“ предузимачи, попут руских олигарха. Прави проблем је што је транзиција наступила веома брзо, и њеним током је руководио Запад, који наравно није имао концепт шта је централно планирана привреда. Запад, примера ради, није знао да Русија нема благајну (централну финанјсиску институцију), као што то није имала већина земаља Источне Европе, пошто комунистичком друштву, наравно није то потребно. Сматрам да су ово елементи који показују како је транзиција у стварности постала извор једног правно неуређеног окружења, у коме су ти „олош“ предузетници могли несметано да делају. То је један аспект.

Интервју са Лоретом Наполеони: Олош економија
mariopan mariopan 11:01 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću


Интервју са Лоретом Наполеони: Олош економија

Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:30 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Интервју са Лоретом Наполеони: Олош економија


E da, ako će Italijani da podučavaju svet u ekonomiji (pa makr školovani i vanka) to su zaista End of Days Nu, dobro, kad se neko proklamuje kao "feminista i marksista" (pardon, feministkinja i marksistkinja) nema ljutiš Oba su mi pojma mila, ali spojeni - pa to mu dođe ili redundantno ili kao kontraverzna ličnost iz Radovana ili kao anarho liberalna ;>>> spletka.

Elem, šalu na stranu, a koji moj je bio GosBank? To glede ovog

Zapad, primera radi, nije znao da Rusija nema blagajnu (centralnu finansijsku instituciju), kao što to nije imala većina zemalja Istočne Evrope, pošto komunističkom društvu, naravno nije to potrebno


A šta je bio Gosbank no centralna banka SSSR-a? Pogledah šta je sve radila Talijanka, pa vidim čak radila osamdesetih u mađarskoj Centralnoj Banci. A to je Đuro, šta? Isto što i Staatsbank (DDR) isto što i...

Znači ili je prevodilac pobrkao lončiće ili Loreta ima neko drugo pojmovno značenje za Centralnu Finansijsku Instituciju.

NB - ne me zanima šta je u stvari bilo ☺ nego, onako, podjebavam ☻
freehand freehand 12:58 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Nazovi to kako hoćeš ali ja vidim da je na delu institucionalizovana forma kriminalne "udruge" koja pod plaštom demokratije i pluralizma obavlja više ili manje otvoreno dobar deo onih aktivnosti koji se mogu pripisati mafijaškim organizacijama ...

Smaraš, Jovičiću. Još jednom: to su kapitalizam i parlamentarna demokratija adekvatna stepenu razvoja institucija i svesti građana Srbije. Ni manje ni više.
Kad pričaš o "sistemu" dobro bi bilo da, pošto si u tom pogledu ambiciozan, to činiš sa razumevanjem i poštovanjem bar prema osnovnim pojmovima.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 13:22 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

na delu institucionalizovana forma kriminalne "udruge" ... .. reketiranje (kako drugačije nazvati "izum" koji je još Dinkić uveo da se zapošljavaju "kadrovi" na mesta sa visokom platom a onda od te plate značajan deo moraju da uplate u partijske fondove ..


Kao prvo, nije to Dinkić uveo, nego Dana (s tim što je ona to bolej radila, nisu davali samo od plate nego od svakog posla koji samostalno obave - a skrivanja nije bilo, jer Ozna, ups, Dana sve dozna ;> )

kao drugo, to samo ako govorimo o "modernim vremenima". Mimo toga, to je standardni obrazac koji je važio za "stara" vremena. nemaš dobar posao bez Knjižice, a onda što bolji posao, to veći iznos daješ u partijsku kasu.

ili u masovnijoj SNS varijanti da se zapošljava sirotinja na ivici egzistencije uz uslov da slepo prati Vodju u svim njegovim aktivnostima ...


To se ranije zvalo "Industrijalizacija" kada se prvo napravi lumpen proleterijat, a onda se masovno zapošljava po fabrikama i preduzećima. Išlo ruku uz ruku sa "kolonizacijom".

ili da su kontroverzni "biznismeni" oslobodjeni krivične odgovornosti, zbog npr. neplaćanja značajnih poreskih dugova, sve dok potpomažu napore vladajuće stranke ...


Ih, stara priča. S tim što u ta vremena nisi mogao ni da znaš da je neko nešto uradio, mediji - ha, baš zabavno

organizovanje "sindikata" (tj. kontrola i postepeno eliminisanje pretnje od masovnog bunta kroz haotično delovanje sindikalnih vodja),


Ajde! Pa ko je "izumeo" sindikate koji jedino što rade je dele meso i organizuju letovanja - i pate i posmatraju sve koji bi nešto više od toga.

finansijske prevare (tipa BGD@H2O, AirSerbia i ostale "arapske" investicije) ..


Eh, zaboravilo se koliko je sličnih poslića bila ondaK u kpojima su nestajale budžetske pare. Obaška brojni "samodoprinosi" u kojima su nestajali i "lični" novci.

Hmm, da, dakle nije pitanje sistema, nije pitanje ljudi, ma mora biti da je neki enviromental (s naglaskom na mental) problem ovdeKa? Možda nešto ima u vodi ili vazduhu?
freehand freehand 13:37 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Hmm, da, dakle nije pitanje sistema, nije pitanje ljudi, ma mora biti da je neki enviromental (s naglaskom na mental) problem ovdeKa? Možda nešto ima u vodi ili vazduhu?

Institucije koje sistem čine traže vreme za formiranje i stabilizaciju. U Srbiji ga, na žalost, nisu imale. Pedeset godina mira od Srbije bi načinilo stabilnu srednjeevropsku demokratiju.
Promena sistema na koju se poziva bez znanja o tome šta je sistem i šta promena podrazumeva samo je (još jedna) demagoška parola.
Nema smanjivanja korupcije u državi u kojoj je svako spreman da mito plati a niko da prijavi.
a_jovicic a_jovicic 14:04 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Dont Fear The Reaper

I znači ništa da ne menjamo? ... osim možda samo da prihvatimo novog "Vodju" kao Bogom danog?!

OK ... možda sam zvučao "jugonostalgično" ali definitivno ne smatram da je "nekad bilo sve bolje" ... no neke stvari jesu bile bolje ... iz ugla prosečnog gradjanina pokornog. Ako ništa drugo nekad su od tih kredita nešto i pravili na korist tog lumpen proletarijata (nekad uspešnije nekad manje uspešno) ... a ja od ovih novih kredita ne videh ni da rupe po Beogradu popraviše ... no verovatno je nužno da prvo "poprave" svoje bankovne račune pa će se rupe po ulicama popraviti same.
freehand freehand 14:26 27.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Ovo što sada gledamo je prazna, degenerisana semi-demokratija, sa ozbiljnim problemom autoritativnog vođenja države od radikala Vučića.

Kaže se autoritarnog. A to je najjednostavniji i u javnom govoru najčešće upotrebljavan strani ili stručni izraz od onih koje rado upotrebljavaš u pokušaju da zvučiš učeno u svojim nastupima glede Srbije kao nikakve države.
blogovatelj blogovatelj 04:52 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Tehnički si u pravu


Nije tehnički, nego je u pravu. Ono sve što si nabrojao jeste divno, ali nikako nije promena sistema.
blogovatelj blogovatelj 04:55 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

a krenula je i "mobilizacija" batinaša ...


Ko ih je mobilisao? I zašto je reč mobilizacija pod navodnicima?
Znam samo da ih je SNS vlast pohvatala za tri sata. Zar to nije divno?
a_jovicic a_jovicic 09:14 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

blogovatelj
a krenula je i "mobilizacija" batinaša ...


Ko ih je mobilisao? I zašto je reč mobilizacija pod navodnicima?
Znam samo da ih je SNS vlast pohvatala za tri sata. Zar to nije divno?

Naravno ... kad dobro znaju ko su

Nego nisu računali da će demokrate to sve da snime pa ajd' onda "damage control"
a_jovicic a_jovicic 09:26 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

blogovatelj
Tehnički si u pravu


Nije tehnički, nego je u pravu. Ono sve što si nabrojao jeste divno, ali nikako nije promena sistema.

Reč "sistem" je malo opštija od sintagmi "politički sistem", "ekonomski sistem", "izborni sistem" ...

"Sistem" je svaki organizovani skup stvari, procedura, metoda te je i ovaj partokratski feudalizam sistem kojeg treba menjati (a ne nužno i ostale "sisteme" tj. parlamentarnu demokratiju, kapitalističku ekonomiju, Ustav i sl.)

To što se neki od vas bave formom a ne suštinom nikako ne znači da je postojeći "sistem" dobar ... a to što neki od nas, koji se ne bave politikom profesionalno, ne "vladaju" terminološkim "finesama" političke teorije ne znači da ne treba da imamo pravo da podržimo one koji žele da postojeće stanje promene.
freehand freehand 09:50 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Reč "sistem" je malo opštija od sintagmi "politički sistem", "ekonomski sistem", "izborni sistem" ...

Reč sistem u ovom kontekstu može se jednačiti sa pojmom države. A ona počiva na političkom i ekonomskom sistemu.
Taj sistem je promenjen od osamdesetih do danas, kroz ukidanje društvene svojine, uvođenje kapitalizma i parlamentarne demokratije. Ti sad taj sistem možeš da doteruješ i poboljšavaš, ali njegova promena sasvim je nešto drugo.
Ne bih ja toliko insistirao na pojmovnim razlikama da ovo nije politički blog a da ti ne agituješ. Jer u takvoj situaciji pojmovne razlike su suštinske a ne začkoljice za saplitanje sagovornika.
Uz to - generalno se naše političke ideje slažu i na istoj smo izbornoj strani.
blogovatelj blogovatelj 11:59 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Naravno ... kad dobro znaju ko su


Mislis - prvo ih poslali da biju DS, posle tri sata ih pohapsili?! Takvu paranoju nisam ocekivao cak ni od srpske opozicije.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 12:34 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

OK ... možda sam zvučao "jugonostalgično" ali definitivno ne smatram da je "nekad bilo sve bolje" ... no neke stvari jesu bile bolje ... iz ugla prosečnog gradjanina pokornog.


Ma daleko bilo, da sam te za to optuživao ili nabijao na nos. Čak dapače, nisam ni primetio da si bio "Nostalgičan" Nego ja samo onako da podsetim na onu staru poslovicu (beše valjda Stiven King ;> )

10 - Ničeg novog pod kapom nebeskom

A da je bilo bolje, ma jeste. Uzmimo stvar globalno, eto, ja na primer ☻ mnogo sam manje živaca gubio ;> Nekad sam se samo raspravljao s drugovima, sve Član do Člana ☻ da su zabludeli glede komunizma i socijalizma (takav kaki je bio u datom istorijskom trenutku ☻), a onda sam sa istima morao da se svađam oko toga da su zabludeli glede desničarenja, nacionarenja, slobiranja, koštuničianja, čavoškiranja, nikolajvelimiranja i sličnih stvari hladnog gulaša od juče.

Kako rekoh, ima nešto mentalno, ups, enviromentalno, što utiče da isti ljudi budališu po celom mogućem dijapazonu opcija (dok ne naprave pun krug pa krenu u double double). Pogotovo kada žive ko Drug Bubreg u Loju, koji god da je sistem u the pitanje.

A nisu bolji ni oni što su (prividno) stalno na manje više istoj talasnoj dužini. Uđu u politiku pa počnu da me ubeđuju kako je Stranka (koja više nije Partija, jelda) iznad njihovih ličnih moralnih načela, pa (citiram) "mora nekad, za dobrobit Stranke, da se javno kaže i nešto sa čim se lično moralno ne slažu". E mašala! Ili što reče onaj Božić Milan, što od svih stranaka i udruženja jedino nije bio Član Biblioteke i Stranke izlečenih alkoholičara ;> "Može da me kritikuje samo moja Stranka!" Ako zvuči poznato:

GO TO 10 gore do poslovice ☻

               

NB - Zašto Krlje nema na slici? Prespavao i to, kao i sve ostalo tih 8 godina na Andrićevom, ležao u krevetu smišljao pesmice i tviterčiće
feliks.krul feliks.krul 16:15 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

freehand
Ovo što sada gledamo je prazna, degenerisana semi-demokratija, sa ozbiljnim problemom autoritativnog vođenja države od radikala Vučića.

Kaže se autoritarnog. A to je najjednostavniji i u javnom govoru najčešće upotrebljavan strani ili stručni izraz od onih koje rado upotrebljavaš u pokušaju da zvučiš učeno u svojim nastupima glede Srbije kao nikakve države.



» autoritativnost • ženski rod Ponašanje na dogmatski, imperativan, tiranski način.

autoritatívnōst f ‎(Cyrillic spelling ауторитати́вно̄ст) authoritativeness

autoritárnōst f ‎(Cyrillic spelling ауторита́рно̄ст) authoritarianism

ȁutoritāran ‎(definite ȁutoritārnī, comparative autoritarniji, Cyrillic spelling а̏уторита̄ран) authoritarian
feliks.krul feliks.krul 16:35 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Ali neće biti da je tako. Realnost je da Srbija:
- nije horizontalno ni minimum integrisana, nije civilno društvo integrisano u političke procese, ne postoji stejkholder mapa. Ubacivanje listića u kutije svake dvije godine tu poprima debilozan oblik, kao npr. u BiH.
- Reforma administracije i javne uprave... Nula, bacanje prašine u oči.
- Mehanizmi za izbore i evaluaciju sudija. Nula. Sudije viču da rade pod pritiscima i ništa. To je strava i užas, to je Ruska "demokratija".
- Korupcija. Užas, ništa se nije pomjerilo.
- Ekologija. Ajme majko mila. Prethodni izvještaj EK govori da Srbija nije ni na početku svjesnosti da ekologija uopšte ima političko-socijalnu težinu. O nacrtima, o planovima nema pojma.

I to je otprilike Srbija. Ovo je ujedno i odgovor freehandu na pitanje šta konkretno država da radi. Država ima najznačajniju ulogu u razvoju društva. Kada se "demokrate" u Srbiji budu bavile ovim problemima, to će biti početak demokratije. Ovo što sada gledamo je prazna, degenerisana semi-demokratija, sa ozbiljnim problemom autoritativnog vođenja države od radikala Vučića


Ja imam veliku dilemu da li je Krstić debil ili budala.

Sa politichkom i drushtvenom elitom koja je jednako podeljena na one koji pate od daunovog sindroma (dachic, ruzic, vuchic...) i one sa znachajno umanjenim koeficijentom inteligencije sa znakovima debilitating retardacije (tadic, pajtic, toma, jovanovic...) a bezrezervno ujedinjene potpunim izostankom moralnog i etichkog okvira - Serbija nema chemu da se nada osim da, u jednom trenutku, nekome u EU padne na pamet da napravi muzej/rezervat/zooloshki vrt na ovim prostorima i tako sprechi potpuni nestanak ovog, evoluciono potpuno neuspeshnog, naciona.


Šteta što nam strucnjaci fear the reaper i cane.srb verovatno zive u inostranstvu i verovatno jedino sto mogu da urade za jedne degenerisane, debile i budale Srbijance je da pišu na blogu.
feliks.krul feliks.krul 16:43 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Država ima najznačajniju ulogu u razvoju društva.


Ayn Rand se ne bi složila sa ovim. Verovatno je istina negde na pola puta.
Dont Fear The Reaper Dont Fear The Reaper 20:05 28.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

feliks.krul
verovatno jedino sto mogu da urade za jedne degenerisane, debile i budale Srbijance


Tebi samo lapot može da pomogne.
emsiemsi emsiemsi 05:41 29.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

Dont Fear The Reaper
feliks.krul
verovatno jedino sto mogu da urade za jedne degenerisane, debile i budale Srbijance


Tebi samo lapot može da pomogne.

Није у реду да му то кажеш.
urbana_gerila urbana_gerila 09:10 29.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

emsiemsi
Dont Fear The Reaper
feliks.krul
verovatno jedino sto mogu da urade za jedne degenerisane, debile i budale Srbijance


Tebi samo lapot može da pomogne.

Није у реду да му то кажеш.


ne znam koliko bloger sa niknejmom feliks.krul ima godina, možda i više nego lik sa njegovog avatara, no - zbog čega mislite da je to na slički on iz rl?

nego nisam hteo o tome, svratih samo da iskažem zabrinutost ako je čarli ostao bez posla...
narcis narcis 15:56 29.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

blogovatelj
Naravno ... kad dobro znaju ko su


Mislis - prvo ih poslali da biju DS, posle tri sata ih pohapsili?! Takvu paranoju nisam ocekivao cak ni od srpske opozicije.

to nije nikakva paranoja već gola istina, al ti nisi odavle i ništa o tome neznaš, zato bolje ćuti.
blogovatelj blogovatelj 14:01 30.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

to nije nikakva paranoja već gola istina, al ti nisi odavle i ništa o tome neznaš, zato bolje ćuti.


Cekaj, tebi je logicno da vlast napujda kretene na nekoga, a posle tri sata pohvata te iste kretene?!
svarog svarog 14:30 30.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

blogovatelj
to nije nikakva paranoja već gola istina, al ti nisi odavle i ništa o tome neznaš, zato bolje ćuti.


Cekaj, tebi je logicno da vlast napujda kretene na nekoga, a posle tri sata pohvata te iste kretene?!


I odmah ih pusti da se brane sa slobode.
narcis narcis 23:40 30.03.2016

Re: Preporuka Jovičiću

blogovatelj
to nije nikakva paranoja već gola istina, al ti nisi odavle i ništa o tome neznaš, zato bolje ćuti.


Cekaj, tebi je logicno da vlast napujda kretene na nekoga, a posle tri sata pohvata te iste kretene?!

sagti treba pišem polako da razbereš fabulu radnje.
elm od kad je svetiaca miropomazani došo na vlas sve ulične bande od milošte zvane i znane kao navijači su netragom nestale, svetimirotočivi je potpisivao i otpisivao kosmet uzduž i popreko a ulica ćutala, kolko se seti šta se dešavalo po beogradu, kosovo za patike i te fore, na samu najavu da bi nejaki boris nešto potpiso.
pedere nije moglo da zaštiti ni 120 tisoća policajaca grada čikaga a bogme ni lenjingrada zajedno.
od raznih čmarova dzverova, izgubljetih u 1389oj i zaostalih u socijalnom razvoju nije moglo da se diše,
kad odjednom svetiaca mirotočivi panu na zemljicu srbendiju i svi ti arlauličari netragom nestaše, koincidencija? čudan sled događaja?
teško.
neznaš šta se sve valjalo ulicama gradova u vreme borisa nejakog, oliko su pucali izlozi i paljete ambacade za najavu potpisa , kad dođe sv,aconije mirotočivi ... muk, svi junaci glave povinuše i u crnu dzemlju pogledaše.
ajde, ćemikažeš da aca nema komandu nad nji, teško ćuti poverujem.
seća li se neko zašto su slomili beograd, osim patika i zašto su popalili ambacade? za mlogo manje stvari i potpise od acinih pa jopet niš ni muva da zrmne kad aca potpisuje i otpisuje kosovo.
ajde begaj.
freehand freehand 23:23 26.03.2016

VOJVODINA

... REPUBLJIK!

uros_vozdovac uros_vozdovac 23:29 26.03.2016

Re: VOJVODINA

freehand
... REPUBLJIK!


oh well...

e zam šta da kometarišem...

Visoki funkcioer SNS-a i Majority spekar arode Skupštine njavio Republiku Vojvodinu!
čestitamo najnovijoj republici u Evropi
freehand freehand 23:55 26.03.2016

Re: VOJVODINA

uros_vozdovac
freehand
... REPUBLJIK!


oh well...

e zam šta da kometarišem...

Visoki funkcioer SNS-a i Majority spekar arode Skupštine njavio Republiku Vojvodinu!
čestitamo najnovijoj republici u Evropi

Ja bih pitao Krstića.
urbana_gerila urbana_gerila 01:33 27.03.2016

Re: VOJVODINA

freehand
uros_vozdovac
freehand
... REPUBLJIK!


oh well...

e zam šta da kometarišem...

Visoki funkcioer SNS-a i Majority spekar arode Skupštine njavio Republiku Vojvodinu!
čestitamo najnovijoj republici u Evropi

Ja bih pitao Krstića.


krstić banovao i freehanda!?
mora da mu je dojadilo da ga i dalje gasira vesnom pešić.

ili je to freehand samo dodatno ovlažio od predizbornog agitovanja...
mariopan mariopan 07:44 27.03.2016

Re: VOJVODINA

freehand
... REPUBLJIK!


Eto vam sad!

Kad sam ja pisala da se to sprema svi su se smejali?
cane.srbljanovic cane.srbljanovic 21:04 27.03.2016

Re: VOJVODINA

Vishe od toga shta je ovo stvorenje izgovorilo e.g. "republika vojvodina", mi smeta KAKO je ovo stvorenje to izgovorilo. Bilo gde u svetu, u "normalnim" zemljama - ovo stvorenje bi bilo na socijalnom staranju, pod nadzorom zdravstvenih sluzbi i sa dodeljenim starateljem. Verovatno u nekoj ustanovi polu-otvorenog tipa.

U Serbiji, ovakvi likovi drze govore i "vladaju".

Sa politichkom i drushtvenom elitom koja je jednako podeljena na one koji pate od daunovog sindroma (dachic, ruzic, vuchic...) i one sa znachajno umanjenim koeficijentom inteligencije sa znakovima debilitating retardacije (tadic, pajtic, toma, jovanovic...) a bezrezervno ujedinjene potpunim izostankom moralnog i etichkog okvira - Serbija nema chemu da se nada osim da, u jednom trenutku, nekome u EU padne na pamet da napravi muzej/rezervat/zooloshki vrt na ovim prostorima i tako sprechi potpuni nestanak ovog, evoluciono potpuno neuspeshnog, naciona.


P.S. A shto se tiche Krstica - mislio sam da je banovao sve, ali izgleda da se par njih "provuklo".
Filip Mladenović Filip Mladenović 03:52 27.03.2016

Zašto nemamo demokratiju!?

"Mi smo navikli da budemo podanici", rekao je režiser Goran Marković u intervjuu koji je objavljen u novom broju "Nedeljnika".

"Nemamo svest o sopstvenim pravima i o tome da je ovaj naš život samo naš i da ne sme da služi nekim drugim životima. Ali sve ovo je moguće prevazići. Nešto će se desiti. Dogodiće se obrt, samo ako se napravi jedna kritična masa ljudi koji žele taj obrt. Ako ste okrenuti bensedinima - nema ništa od svega toga. Najmanje ljudsko protivljenje je već veliki čin. Ljudi bi morali da počnu da se protive očajnom životu i da prestanu da se plaše...

"Ne verujem da će Vučić izgubiti izbore, ali mislim da će ovi izbori biti njemu poruka da je došlo do kraja i da će grdno nadrljati ako nastavi sa ovakvim pritiskom na ljude", objasnio je Goran Marković i rekao da bi hipotetički film "Vučić i ja", izgledao dosta drugačije od njegovog autobiografskog filma "Tito i ja":

"Kult ličnosti koji Vučić gradi je jedna prilično lična inicijativa i dosta je amaterski. Za Tita je radio jedan ogroman državni aparat. Dior je dolazio u Beograd da mu šije odelo. Vučić je jedan mali, sitan igrač koji se hvali. Pokušava da zagluši ljudima uši samim sobom. Sve je to diletantski - kao i njegovo društvo".
escherichije_colic escherichije_colic 09:59 27.03.2016

javni poziv autorima

Dajte neki blog o obljetnici 27.3. da se malo prepucavamo dal je bilo pametnije ginuti za engleske interese ili se ućutati ko kurva i čuvati svoje dupe

Očekujem nešto iz Krkarove kujne do kraja dana.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana