Društvo| Eksperimenti u blogovanju| Putovanja| Reč i slika| Život

Na privremenom radu u Srbiji

jedi-knight RSS / 26.03.2016. u 00:36

 zavrsena-farma-srbi-vole-bojanica.jpg

 

Ili zašto sam otišao iz zemlje,

…iako živim tu. Još uvek. Otišao sam umom, srcem, dušom. Otišao sam da se nikada više ne vratim.

Prvi put, 1996. 

Jedva sam dobio vizu. Nakon završetka pravog razloga mog odlaska, obreo sam se u Bostonu, bez para, bez ideje šta dalje. Imao sam 250$ u džepu i svest o tome da ne smem da potrošim ni jedan jedini dolar, jer mi je povratna karta bila tek za 4 meseca i to iz New Yorka, a trebalo je živeti. Obilazio sam Univerzitete, bezobrazno ulazio kod profesora, predstavljao se i tražio stipendiju za postdiplomske. Bio sam potpuno iskren: para nemam, dolazim iz Srbije, želim da učim…Proces je, međutim, trajao malo duže. Trebalo je položiti GRE, Toefl sam već imao položen i trebalo je još ponešto. Morao sam da se vratim da to sve završim, jer bi u USA ostao, em ilegalno, em ko zna kako bi se snašao da sve to završim bez para. Pokušavao sam da nađem neke poslove na crno, pešačio po 10km dnevno duž Samer strita do agencije za selidbe nekog Turčina, Sefa, koji je navodno zapošljavao na crno, čekao satima sa onima koji su došli da zarade za gram heroina, jer bilo je letnje doba, pa studenata koji su uglavnom radili kod Sefa nije bilo. Seljenje plaćalo dobro, 10$ na sat. Ponekad sam preskakao one “dozirane”. Video sam prvi put svojim očima kako se prazni sadržaj šprica u venu i taj pogled od stakla…Deset kilometara tamo, deset nazad…mnogo dana…Zapamtio sam da nisam jeo tačno dve nedelje. Živeo sam u kući jednog našeg lika, koga praktično nisam poznavao. Na stolu je imao uvek sveže voće, ali frižider prazan, samo za vodu i pivo. Na polici je bila činija puna kvotera i ostalog sitniša. Priznajem, nisam uzeo ni cent. Jednom dnevno bih otkidao po bananu, sa dna da se ne vidi. Bio sam gladan, a bilo me je sramota da tražim. Bilo me je sramota da uzmem više od jedne banane na dan. 

Kada sam konačno shvatio da od Turčina nema ništa, krenuo sam da besciljno lutam po Kembridžu, jer sam u tom kraju i živeo. Lutajući po kampusu na Harvardu, naleteo sam na oglas da se plaća dobrovoljno davanje krvi. Nisu me prihvatili. Imao sam turističku vizu, što je bila prepreka. Na istoj oglasnoj tabli našao sam oglas gde se vrši neki eksperiment. Trebalo je biti zatvoren u nekoj kući mesec dana bez dnevne svetlosti, sata i bilo kakvog kontakta sa spoljnim svetom. Samo je trebalo da idem da spavam kad mi se spava i da se budim kad mi se budi. Plaćali su odlično, 2200$ i nisu postavljali pitanja ko sam i šta sam. Pred samo potpisivanje ugovora, saznao sam da je trebalo piti neke hormone i to me je odbilo. Opet sam bio na ulici. 

I onda, kada sam se skoro predao, dobio sam priliku da radim na nekom gradilištu za 4$ na sat. Ni oni nisu postavljali pitanja, a plaćali su kešom. Radio sam od 7-23h tri nedelje vezano i skoro završio u bolnici. Tada sam shvatio šta želim od života i vratio se u Srbiju.

Drugi put sam zamalo otišao. Imao sam i tu stipendiju i studentsku vizu, jedino je tajming bio loš. Trebalo je putovati 27.marta 1999., a bombe su počele da padaju, kao što znamo tri dana ranije. Uspeo sam da pronađem profu čiji je research počinjao 2.aprila, a ne na jesen kao kod svih normalnih. Tada iz inata nisam hteo da idem. Postojala je neka opcija čamcem preko Drine, pa do Sarajeva, pa do Budimpešte, pa dalje…Ali nije mi padalo na pamet. Nosio sam target bedž i lutao danju po Trgu i mostovima u potrazi za dobrom zabavom. Bilo je puno žurki po Beogradu tih dana. Imao sam priliku da vidim Terazije u mrklom mraku kada sam se vraćao sa neke žurke, gledao sam sa zemunskog keja u pravcu Beograda gde  se video samo mrak ( ko zna da li će iko ikad ponovo videti takav prizor ), sa krova jedne novobeogradske zgrade posmatrao sam bombardovanje Pančeva i šaranje neba “pragama", vozio se taksijem preko mosta i slušao taksistu kako se upišao u gaće jer se baš zadesio na sredini Brankovog mosta kada su pogodili televiziju. Mislio je da su pogodili most. Inače, to veče, kada je pogođena televizija, sedeo sam sa nekim društvom u Dušku Radoviću, preko puta zgrade u Aberdarevoj i posmatrao već priključene cisterne za gradski vodovod. Kako je samo voda lila na spojevima creva…pitao sam se, što je već u 21h sve bilo priključeno i spremno za gašenje, a još se ni sirene nisu čule…

Nakon toga. živeo sam u još tri različite zemlje. Evropske, ovoga puta. Nikada nisam osećao nostalgiju, osim što mi je porodica nedostajala kada bi bili odvojeni, ali što sam duže bivao van Srbije, osećao sam jače da se za Srbiju treba boriti, da imamo mnogo kvaliteta kao narod i da  su samo istorijske okolnosti doprinele tome da se nađemo u poziciji da okreću glavu od nas, i da nas smatraju “civilizacijskijskim otpadom”, kako je to jednom rekla osoba kojoj ne bih da pomenem ime. Nikada se ponosnije nisam osećao što sam Srbin, nego kada sam živeo u Španiji recimo. I nisam se lepo osećao tamo. Osećao sam diskriminaciju na svakom koraku tri pune godine. 

Onda sam se vratio uveren da ću tu ostati zauvek. Smatrao sam da sam dosta u životu video, da sam dosta putovao i da ipak nigde nije tako dobro kao kod nas. Pun energije, počeo sam da se bavim svojim poslom, da delim sve što sam znao i iskusio i da je vreme da pomognem svojoj zemlji. Bez šale. Bez pretencioznosti. Mislio sam da je vreme da uradim nešto društveno korisno.

 

Prošlo je tačno dve godine od toga dana i konačno sam odlučio da odem. 

I otišao sam.

…iako sam fizički još tu…

…na privremenom radu, 

…možda doživotnom. 

Otišao sam umom,srcem i dušom. Otišao sam da se nikada više ne vratim. 




Komentari (282)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

zemljanin zemljanin 00:57 26.03.2016

izbor

mislim da svaki potez u životu, bio sitan ili krupan, mora u svom nastajanju imati pravo i slobodu izbora ... izbor jer izabrati možeš a ne moraš ... jedino tako živiš život koji ima smisla i možeš se radovati novom danu, gde god, s'kim god i kad god ... onda je svejedno da li ćeš ostati ili otići jer nije pitanje da li možeš već da li hoćeš
krkar krkar 01:12 26.03.2016

Jednom

Kad jednom odeš svejedno je hoćeš li se posle vratiti. Jednom ili više puta.

Kad odeš više ovo nije tvoje i ti nisi odavde.

Ako si pametan, to iskoristiš i sve je tvoje i boli te kua. I svejedno ti je gde si, tamo gde ti je u tom trenutku zgodno, iz bilo kojeg razloga.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:37 26.03.2016

Re: Jednom


Kad jednom odeš svejedno je hoćeš li se posle vratiti. Jednom ili više puta.

Kad odeš više ovo nije tvoje i ti nisi odavde.

Ako si pametan, to iskoristiš i sve je tvoje i boli te kua. I svejedno ti je gde si, tamo gde ti je u tom trenutku zgodno, iz bilo kojeg razloga.


ово је самоотуђење,
него читах неке старе текстове о теби па сам се одушевио када ти некакав Британац пришао у Москви (хотелу), и тражио од тебе да будеш њихов шпија, а ти га одјебао! That was awesome, dude!

ja мислим да сте ви сјебани само, као генерација (не мислим ти лично), јер сте 3 државе сјебачили а 4. направили нисте, и онда је некако нормално да сте у унутрашњој или спољашњој емиграцији...
jkt2010 jkt2010 01:51 26.03.2016

Normalno je da želiš da pobegneš iz Srbije

... kad onoliko najebeš u USA.

A kad onda još najebeš i u tri evropske zemlje, pa normalno da bi da pobegneš iz Srbije vo vijek i vjekov.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:01 26.03.2016

Жао ми је.

Србија ће без тебе бити слабија, мање паметна и вредна.
Без тебе.
И без Александра.
И без Горана.
И без Бранка.
И без Драгане.
И без Иване.

Што би дике оде у војнике,
Оно шкарта оста да се карта.


Стварно ми је жао.
А да можда одем и ја?
jkt2010 jkt2010 02:31 26.03.2016

Re: Жао ми је.

Predrag Brajovic
Србија ће без тебе бити слабија, мање паметна и вредна.
Без тебе.
И без Александра.
И без Горана.
И без Бранка.
И без Драгане.
И без Иване.

Што би дике оде у војнике,
Оно шкарта оста да се карта.


Стварно ми је жао.
А да можда одем и ја?

Portugalija i dan danas slabija jer je otišao Vasko da Gama. Španija i Italija još žale za Kolumbom. Venecija tone pod teretom odlaska Marka Pola. A tek štagar ih je otišlo u beli svet iz Engleske....
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:01 26.03.2016

Re: Жао ми је.

Zamisli fudbalski tim ili ligu iz koje svake godine odu oni najtalentovaniji a i nivo rada s onima što su ostali opada. Na šta on ili ona liče? Pa, na Srbiju i srpski fudbal. I tu sad nema pomoći. Gotovo je.
jkt2010 jkt2010 06:03 26.03.2016

Imagine

Predrag Brajovic
Zamisli fudbalski tim ili ligu iz koje svake godine odu oni najtalentovaniji a i nivo rada s onima što su ostali opada. Na šta on ili ona liče? Pa, na Srbiju i srpski fudbal. I tu sad nena pomoći. Gotovo je.

A zamisli ti tim, u kojem jedan igrač misli da tim uopšte nije bitan nego služi da njega odveze u bolji tim.
.
Zamisli i ligu u kojoj je jedan tim u kojem je jedan igrač koji misli da sve to postoji zbog njega.

Planeta služi samo da njega nosi oko Sunca.

I zamisli ti čoveka koji potpuno saoseća sa igračem.

Ko da vas je jedan vaspitač podizao.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:28 26.03.2016

Re: Жао ми је.

И без Александра.
И без Горана.
И без Бранка.
И без Драгане.
И без Иване.


колега ЈКТ, да ли имамо пописане бројеве л.к. ових лица која намеравају да побегну?


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:49 26.03.2016

Re: Жао ми је.

Миграције су нормална ствар. Одувек.
Прекомерне миграције -- нису.

Такође, важан је профил емиграната.
Одавде добрим делом одлазе најбољи.
Уопште немам сумње у то.
Као и остало -- и људи су ресурс.
Nema dobrog resursa -- nema dobrog rezultata.

Надаље, највише одлазе они у најбољим годинама.

Још даље: Србија дугорочно поклања своје образоване грађане другим земљама. Ми финансирамо стручњаке Енглеске, Америке, Немачке. Јер су се код нас школовали. Ми, сиромашни, фанансирамо богате земље образованим.

Квалитет оних који остају опада. Њихов образовни ниво и знање и етика рада jeсу танки, слаби. Па се то, доцније, одражава по рупама на путевима, по знању у учионицама, менталним концептима којима се управља или влада.

Ne može nekvalitet da stvara kvalitet.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:11 26.03.2016

Re: Жао ми је.

Србија дугорочно поклања своје образоване грађане другим земљама. Ми финансирамо стручњаке Енглеске, Америке, Немачке. Јер су се код нас школовали. Ми, сиромашни, фанансирамо богате земље образованим.


Србија улаже огромне своте у образовање својих академских грађана. По завршетку студија, дипломац типично нема посао у струци и одлази у бели свет да настави студије у иностранству, или да ради за вишеструко већу надокнаду од оне коју би имао у Србији, или пак настави да студира на свом факултету, код истих професора, на исти, субвенционисани начин.

'Gap year' програми су одличан начин да дипломци (али и матуранти или било који млади људи) науче нешто о стварном животу и размисле о томе како би заиста волели да живе и шта би заиста волели да раде, истовремено допиносећи широј заједници. (Многи млади из УК иду у Африку да подучавају децу или раде на програмима конзервације, копају бунаре и сл.)

Уколико би српска држава била спремна да уложи још неку, релативно мању своту у дипломце и организује за њих 'gap year' у унутрашњости где би радили нешто корисно за заједницу нпр. као помоћници лекара у селима, приправници у школама у унутрашњости који организују различите секције, часове страних језика, свирања инструмената, или на програмима пошумљавања, конзервације, итд, корист би била огромна и за те младе људе, и за средине у које би дошли.

Они који не желе да учествују у таквом програму би можда требало да накнадно плате макар део трошкова свог студирања.
anonymous anonymous 12:19 26.03.2016

Re: Жао ми је.


Predrag Brajovic
10:49 26.03.2016 / *novo
Re: Жао ми је.

Србија дугорочно поклања своје образоване грађане другим земљама. Ми финансирамо стручњаке Енглеске, Америке, Немачке. Јер су се код нас школовали. Ми, сиромашни, фанансирамо богате земље образованим.


Ne poklanjamo, nego nam ih otimaju.

Kao i Sirijce,Iračane ..., bar one koji im budu trebali.
angie01 angie01 14:53 26.03.2016

Re: Жао ми је.

Уколико би српска држава била спремна да уложи још неку, релативно мању своту у дипломце и организује за њих 'gap year' у унутрашњости где би радили нешто корисно за заједницу нпр. као помоћници лекара у селима, приправници у школама у унутрашњости који организују различите секције, часове страних језика, свирања инструмената, или на програмима пошумљавања, конзервације, итд, корист би била огромна и за те младе људе, и за средине у које би дошли.


cekaj, je l si ti otisla?

ako da je l si uradila ovo sto predlazes?


Они који не желе да учествују у таквом програму би можда требало да накнадно плате макар део трошкова свог студирања.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:39 26.03.2016

Re: Жао ми је.

Ne poklanjamo, nego nam ih otimaju.

Lupetaš.
Otmica je krivično delo.
Goni se i po Interpolu.

Da ih prijavimo, tamo, u Brisel ili već gde?
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:58 26.03.2016

Re: Жао ми је.

cekaj, je l si ti otisla?

ako da je l si uradila ovo sto predlazes?

Ја не говорим о теби или мени, већ о државном програму.

Мислим да сада у УК домаћи студент завршава трогодишње студије са просечним дугом од око 30,000 фунти (од чега део покрива школарину, а оне се разликују од универзитета до универзитета, мислим да је на Оксбриџу годишња школарина дошла на 9,000 фунти за домаће студенте).

Студије медицине, технике, природних наука итд. су посебно скупе. Зашто би Србија потпуно бесплатно школовала лекаре, зубаре, истраживаче и инжињере за много богатије земље?
angie01 angie01 17:37 26.03.2016

Re: Жао ми је.


Ја не говорим о теби или мени, већ о државном програму.


al ti jesi tako- ako se ne varam?


Зашто би Србија потпуно бесплатно школовала лекаре, зубаре, истраживаче и инжињере за много богатије земље?


pa ovo je izvrnuta problematika u svojoj sustini!

Skolovanje je besplatno- za neke, jer Srbija ima jako malo falkutetski obrazovanih kadrova, a prosecan gradjanin ima primanja sa kojima tesko opstaje, s jedne strane,...a sa druge i kao neko nasledje, koje se jos nije reorganizovala- jer za to ne postoje uslovi,...a i ovi primeri sto jesu, su se pokazali kao tezak fejk.

a to sto odlaze bi trebalo da brine drzavu- a ne brine je, umesto da im stvori normalne uslove za zaposljavanje rad i zivot, ona to iskljucivo cini za partijske kadrove nih koji su na vlasti, bez obzira na njihovu kvalifikovanost, znanje, spoosbnosti- tu je problem.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 17:39 26.03.2016

Re: Жао ми је.

ja sam bio, u Izraelu, na 10000 jura, kakav lep dan kada sam se otkupio. sada me stalno vrbuju da uzmem neki kreditić, pošto sam jedan od retkih klijenata banke u plusu, pa uzmite plastiku, pa zašto otežavate sebi, pa malo kredita za kuću, pa šta vam je...

prijatelju (bankarski) prijatelju, mrš u pizdu materinu.

Мислим да сада у УК домаћи студент завршава трогодишње студије са просечним дугом од око 30,000 фунти.
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:29 26.03.2016

Re: Жао ми је.

angie01

Зашто би Србија потпуно бесплатно школовала лекаре, зубаре, истраживаче и инжињере за много богатије земље?


pa ovo je izvrnuta problematika u svojoj sustini!

Skolovanje je besplatno- za neke, jer Srbija ima jako malo falkutetski obrazovanih kadrova, a prosecan gradjanin ima primanja sa kojima tesko opstaje, s jedne strane,...a sa druge i kao neko nasledje, koje se jos nije reorganizovala- jer za to ne postoje uslovi,...a i ovi primeri sto jesu, su se pokazali kao tezak fejk.

a to sto odlaze bi trebalo da brine drzavu- a ne brine je, umesto da im stvori normalne uslove za zaposljavanje rad i zivot, ona to iskljucivo cini za partijske kadrove nih koji su na vlasti, bez obzira na njihovu kvalifikovanost, znanje, spoosbnosti- tu je problem.

Очигледно је да Србија не може да апсорбује све дипломце које српски универзитети произведу - довољно је да видиш колико дипломаца одлази и колико опет има незапослених по различитим струкама, значи да Србија школује и за иностранство.

Питање је зашто би то Србија радила.

Заиста мислим да би држава требало да организује једну врсту факултативног једногодишњег стажа за дипломце, где би дипломци радили нешто из своје струке по унутрашњости. Подразумевам да би такав програм морао да има смисла, т.ј. буде од користи за становништво по селима и буде квалитетно организован. Они који не желе, могу да плате део своје школарине, посебно пошто је многим студентима идеал да дипломирају и оду.
angie01 angie01 19:35 26.03.2016

Re: Жао ми је.

довољно је да видиш колико дипломаца одлази и колико опет има незапослених по различитим струкама, значи да Србија школује и за иностранство.


je l citas ti sta sam napisala,...vlast u Srbiji umesto tih obrazovanih, zaposljava svoje neobrazovane clanove,...pri tome, kada su dosli na vlast, stavili su zabranu zaposljavanja u drzavnim firmama, da bi potpuno kontrolisali zaposljavanje- kao, nema konkursa, na kojima bi trebalo da postoje uslovi da bi se neko na odredjeno radno mesto zaposlio, pa samim tim niko sa tim uslovima ne moze ni da se prijavi, ali zato svako malo, dodje u te iste firme neko sa ceduljicom poslat od toga i toga i dobije posao- kobajagi na odredjeno, ugovor ili sl, koji se posle samo preinaci,

zbog toga, recimo, nema dovoljno lekara po domovima zdravlja i drugog med. osoblja, jer je dosta njih u medjuvramanu otislo u penziju, a iz vlasti nema bas obrazovanih kandidata- a za ovu struku ne moze bas keramicar, lazni doktorant i sl...je l kapiras,


Заиста мислим да би држава требало да организује једну врсту факултативног једногодишњег стажа за дипломце, где би дипломци радили нешто из своје струке по унутрашњости


pa to je oduvak bilo, nije to novina,...al sada i tamo vaze ova gore pomenuta pravila.
anonymous anonymous 20:01 26.03.2016

Re: Жао ми је.

Predrag Brajovic
Ne poklanjamo, nego nam ih otimaju.

Lupetaš.
Otmica je krivično delo.
Goni se i po Interpolu.

Da ih prijavimo, tamo, u Brisel ili već gde?


Na to tvoje " lupetaš "

Kad bi malo mozga imao , znao bi odakle potiču beda, siromaštvo,ratovi...

Odliv mozgova je tek posledica svega toga .

I Srbija nema u tome nikakav ekskluzivitet.

Savremeni nomadi, migranti,azilanti su nove postmoderne figure na svetskoj pozornici.

Ali ti nemaš mozak za to.

Čak ni da se " odlije "

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:16 26.03.2016

Re: Жао ми је.

Na to tvoje " lupetaš "

Kad bi malo mozga imao , znao bi odakle potiču beda, siromaštvo,ratovi...

Odliv mozgova je tek posledica svega toga .

Ali ti nemaš mozak za to.

Знаш, ти би, рецимо, био добар пример за оно што сам назвао лажним знањем.
Јер ти си претенциозни празноглавац.

Зашто то кажем?
Па да кренемо од твог профила на Б92 блогу. Тамо кажеш: "Ја сам Све и Ништа". Једна помпезна најава. И то цитат. Не знам кога, вероватно нека мудрост источних мудраца, Буда је можда извор? Па онда иду пет цитата, сваки такође претенциозан: Штирнер, Штраус Хелер, Арент, Келер. Шупље. Све звечи.

Надаље, твој наступи, они одражавају баш празноглавље. Судиш о људима на основу некаквих тупавих матрица. Држиш обећавајуће говоре, као -- ја о томе знам, ево сад ћу да вам кажем. И онда испљунеш неку баналност и будалаштину, а као велику вредност. Ево, слушај самог себе: Univerzalnost sopstva zamenjuje status državljanstva. Помпезно, шупље, глупо. Звучи као да у филму Срђана Драгојевића надувани гимназијалац одговара филозофију.

Па онда ти се не допадају Теофил или Басара. Као, нису довољно Срби, патриоте, шта ли?! Као -- форсирају европског натчовека?! Иди, бегај... Басара је, бре, тешка хришћанска Србенда, уз то лудо талентован и склон алкохолу и занимљив чак и када сасвим погрешно и у незнању суди о стварима, док Теофил... махом мајсторски бољи од књига о којима пише. Обојица су, као некакав противтег, дивови спрам оних конзервативаца и традиционалиста којима се Срби радије диве, и ти, засигурно.

Углавном, све ти је ово овде танко, али ти си још бољи од оног друга с којим делиш налог (ко ли ти је тај већ), оног по знацима интерпункције потпуно неписменог. Тај кад убоде где треба зарез, размак, три тачке --- као празник да је: Свети Трпоје или тако неки светац.

Одох да се прошетам.
marco_de.manccini marco_de.manccini 23:40 26.03.2016

Re: Жао ми је.

Тај кад убоде где треба зарез, размак, три тачке

ц-ц-ц то, јебар, лако, треба ,зарез раз мактри ... тачке
Ribozom Ribozom 23:49 26.03.2016

Re: Жао ми је.

Ne znamo celu pricu i koja muka natera coveka da ovako misli i kaze.
Ja se ne razumem u sport koji je ocigledno profesija i utoliko sam nekompetentniji za temu dolaska/bezanja kroz tu prizmu.

Ali mi deo jednog komentara iz blog odzvanja ceo dan:
a to sto odlaze bi trebalo da brine drzavu- a ne brine je, umesto da im stvori normalne uslove za zaposljavanje rad i zivot, ona to iskljucivo cini za partijske kadrove nih koji su na vlasti, bez obzira na njihovu kvalifikovanost, znanje, spoosbnosti- tu je problem.

pa to je oduvak bilo, nije to novina,...al sada i tamo vaze ova gore pomenuta pravila.


Iz nekog proslog bloga takodje mi je odzvanjao (nije isti autor):
Drzava bi trebala da stvori klimu za ulaganje


Od vellikog blogera:
Takvi smo mi Srbi, takav nam DNK


Od moje sestre:
U Srbiji ima puno prostora za ekonomski napredak


Onda, ako je to tema bloga, to olako ocenjivanje stanja, pronalazenje uzroka i krivca, a da nema potrage za smislom i resenjima me nekako razgnevi. Znam ovo je samo blog i ljudi vode lake razgovore, a ja...ne neznam...moj problem.
anonymous anonymous 03:01 27.03.2016

Re: Жао ми је.


Predrag Brajovic
23:16 26.03.2016
Re: Жао ми је.

Знаш, ти би, рецимо, био добар пример за оно што сам назвао лажним знањем.
Јер ти си претенциозни празноглавац.

Углавном, све ти је ово овде танко, али ти си још бољи од оног друга с којим делиш налог (ко ли ти је тај већ), оног по знацима интерпункције потпуно неписменог. Тај кад убоде где треба зарез, размак, три тачке --- као празник да је: Свети Трпоје или тако неки светац.


tess tess 07:35 27.03.2016

Re: Жао ми је.

Басара је, бре, тешка хришћанска Србенда,

Da, i nije mi jasno kako to ljudi ne primjete.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:45 27.03.2016

Re: Жао ми је.

Predrag Brajovic

Знаш, ти би, рецимо, био добар пример за оно што сам назвао лажним знањем.
Јер ти си претенциозни празноглавац.

Зашто то кажем?


па, то је деда Сократ називао - софистима, претенциозним зналцима, а у ствари незналицама. то је као у рокенролу, што готово да немаш бенд са срцем, који праши, нагудриран какав да је, али са срцем јуначким, већ бендове који глуме рокерство...

ево једног примера лажног бенда, Џаред Лето, холивудски мацан, све је некако ту, и изглед, и публика, десетине хиљада клинаца му долази на концерте, али празно, нема чуке, што ти кажеш:



angie01 angie01 10:52 27.03.2016

Re: Жао ми је.

, Џаред Лето,




ne diraj macana, dovoljno je da gleda,...jos od, moj takozvani zivot.
makemyday makemyday 12:21 27.03.2016

Re: Жао ми је.

Србија дугорочно поклања своје образоване грађане другим земљама. Ми финансирамо стручњаке Енглеске, Америке, Немачке. Јер су се код нас школовали. Ми, сиромашни, фанансирамо богате земље образованим.

Puna i važna istina.
Pred kojom sve naše vlasti koje se smenjuju zatvarju oči.
anfieldroad anfieldroad 15:50 29.03.2016

Re: Жао ми је.

makemyday
Србија дугорочно поклања своје образоване грађане другим земљама. Ми финансирамо стручњаке Енглеске, Америке, Немачке. Јер су се код нас школовали. Ми, сиромашни, фанансирамо богате земље образованим.

Puna i važna istina.
Pred kojom sve naše vlasti koje se smenjuju zatvarju oči.



Samo što svi zaboravljate da je lova koju ti naši šalju nazad u domovinu najjača privredna grana od koje žive čitave porodice.
Da je sve tako prosto kao u floskulama gore pomenutog anonimusa, svet bi bio plaža na Havajima...
Emir Halilovic Emir Halilovic 16:19 30.03.2016

Re: Жао ми је.

principessa_etrusca

Зашто би Србија потпуно бесплатно школовала лекаре, зубаре, истраживаче и инжињере за много богатије земље?


Zato što ti isti mladi ljudi ne mogu pristojno da žive u Srbiji. Ljudi koje ja znam nisu iz Srbije otišli jer su hteli da igraju golf na Karibima ili da voze Jaguara, već da žive kao sav normal svet, posao, plata, deca, malo ušteđevine, letovanje, itd...

Drugo, još od vremena koje sam ja proveo na studijama, nešto ne pamtim da je visokoškolsko obrazovanje u Srbiji potpuno besplatno. Prvo, svi plaćaju knjige, ko uđe u studentski dom - uđe, ali i to se plaća, u suprotnom mora da se plaća stanarina, itd. Da ne pričamo o budžetskim i samofinansirajućim studentima. Evo isečka iz Telegrafa iz davne 2014. godine:

"Na Ekonomskom fakultetu je upisano 1.350 studenata, 570 je na budžetu, a 780 je samofinansirajućih studenata. Školarina iznosi od 85.272 do 112.200 dinara. Na Fakultetu organizacionih nauka upisano je 670 studenata, 385 na budžetu i isti toliki broj kao samofinansirajući. Školarina iznosi od 129.000 do 142.000. dinara. Na Beogradskoj poslovnoj školi je upisano 1200 studenata, 200 na budžetu i 1000 samofinansirajućih, a visina školarine je 60.000 dinara."

E sad, malo matematike: ako je prosečna školarina na ekonomiji bila 100,000 RSD (GBP 720), a GDP per capita u Srbiji 2560 GBP, onda mi se ne čini da to baš i nije jeftino, i u poređenju sa tim "Oksbridžom" (9000 GBP, uz 24730 GBP GDP per capita). Odnos je dosta sličan, u Srbiji nešto bolji, ali za diplomu sa "Oksbridža" mora malo da se doda, jelte.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:59 30.03.2016

Re: Жао ми је.

Drugo, još od vremena koje sam ja proveo na studijama, nešto ne pamtim da je visokoškolsko obrazovanje u Srbiji potpuno besplatno.

Како разумем, добри студенти који су "на буџету" не плаћају школарину. Када дипломирају, они имају боље шансе да нађу посао или наставе студије у иностранству него студенти који плаћају школарину. Србија је њиховим одласком на директном губитку.

Зато ја мислим да држава треба да организује квалитетне једногодишње програме где ће такви дипломци радити нешто на корист шире заједнице, нарочито руралних средина које су у Србији занемарене и запуштене.

Они који не желе да учествују би требало би да својим факултетима накнадно плате неки износ на име школарине, што им неће бити проблем, посебно ако имају струку као што је медицина, стоматологија, програмирање итд, а то би било корисно за будуће студенте, унапређивање истраживања и сл.

Ми сада имамо ситуацију да држава, односно порески обвезници, финансирају скупо универзитско школовање појединаца који након дипломе дају допринос неким другим срединама којима Србија директно поклања готове стручњаке.
jkt2010 jkt2010 02:34 31.03.2016

Re: Жао ми је.

anfieldroad
Samo što svi zaboravljate da je lova koju ti naši šalju nazad u domovinu najjača privredna grana od koje žive čitave porodice.

Samo što i ti zaboravljaš da je 90% tih koji su otišli da šalju pare "običan" svet: srednjoškolci, šoferi, šljakeri... Čudo jedno štagar vas je koji se pecate na onu o zemlji jeftine a visokokvalifikovane radne snage... Jeftina je jer nije visokokvalifikovana, ni u zemlji ni van nje.
principessa_etrusca
Очигледно је да Србија не може да апсорбује све дипломце које српски универзитети произведу - довољно је да видиш колико дипломаца одлази и колико опет има незапослених по различитим струкама, значи да Србија школује и за иностранство.


Sa tim džabe školovanjem treba prestati. Kredit svakom klincu koji misli da može, i to je to. Pa onda da vidimo ko će da potroši 20 hiljada evra na studije bibliotekarstva ako zna da te pare sutra mora da vrati od bibliotekarske plate. A ko za svoje pare završi faks nek ide brate gde hoće, sve dok kredit uredno servisira.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:33 31.03.2016

Re: Жао ми је.

Samo što svi zaboravljate da je lova koju ti naši šalju nazad u domovinu najjača privredna grana od koje žive čitave porodice.
Da je sve tako prosto kao u floskulama gore pomenutog anonimusa, svet bi bio plaža na Havajima...

:)))))))
Pa upravo zbog toga si siromašan -- jer si one koji znaju poslao napolje iz svoje zemlje. I nema ko da od nje pravi ozbiljnu i bogatu ekonomiju. A to što gastarbajteri šalju, to je socijalna pomoć.
angie01 angie01 13:35 01.04.2016

Re: Жао ми је.

значи да Србија школује и за иностранство.


a valjalo je dok si ti bila u pitanju?:)...i jos ti rekoh zasto skolovani ne mogu da se zaposle- jer pirimaju neskolovane sa partijskom knjizicom- zar ne bi trebalo to da se promeni i da se omoguci povoljna klima za otvaranje sopstvenog biznisa, da ne govorim o pokretanju privrade.

ako ukines besplatno skolovanje u zemlji u kojoj su visokoobrazovani i ovako manjina, a oko 50% su nepismeni ili sa nezavrsenom onsnovnom skolom, a stanovnistvo je siromasno i u odnosu na osnovne potrebe, ti glavne resurse jednog drustva potpuno unistavas.


Sa tim džabe školovanjem treba prestati.


pitaj koliko svakog roditelja koji ne zivi u nekom univerzitetskom gradu ulozi u skolovanje svog deteta/dece,...a onda jos pitaj kako to postize u ovim katastrofa uslovima.
docsumann docsumann 03:09 26.03.2016

da si mi živ i zdrav


za ostalo ne sumnjam da češ se snaći

srdjan.pajic srdjan.pajic 03:28 26.03.2016

ostavih

ti lepu, utešnu, a pre svega motivišuću poruku (znaš, time se bavim u slobodno vreme, držanjem motivacionih govora), ustvari možda najdirljiviji komentar koji sam ikad ovde napisao. Ali mi je pojede ovaj smrdljivi kurton od blogovskog softvera i jebenog rifreša, m*jke mu ga nabijem i njemu i onom polupismenom skotu koji ne ume da sredi prokleto sranje od stranice!

Evo prigodne pesmice, da te zabavi i oraspoloži:



alselone alselone 04:12 26.03.2016

Re: ostavih

Ali mi je pojede ovaj smrdljivi kurton od blogovskog softvera i jebenog rifreša, m*jke mu ga nabijem i njemu i onom polupismenom skotu koji ne ume da sredi prokleto sranje od stranice!


Sto ja obozavam kad neko kvalitetno popizdi.
blogovatelj blogovatelj 04:56 26.03.2016

Re: ostavih

Sto ja obozavam kad neko kvalitetno popizdi.


Što ja volim kad drugosrbijanac popizdi, pa mu za sve kriva Srbija
alselone alselone 05:01 26.03.2016

Re: ostavih

Što ja volim kad drugosrbijanac popizdi, pa mu za sve kriva Srbija


I to, i to!
Pajke je nas drug, samo je lud, al mu je oprosteno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:24 26.03.2016

Re: ostavih

alselone
Što ja volim kad drugosrbijanac popizdi, pa mu za sve kriva Srbija


I to, i to!
Pajke je nas drug, samo je lud, al mu je oprosteno.




Još uvek najbolje umem da popizdim na maternjem jeziku. Na engleskom mi fali elokvencije

Nije, keve mi, suzdržavao sam se, i na drugim blogovima mi pojelo. Onda sam počeo da kopi pejstujem, samo da mi ovaj usrani blog ne pojede važnu i duboku misao, i saznanje do kojeg sam, tim misaonim, jelte, procesom došao, a koje sam hteo da podelim sa drugarima ovde. I sad sam tako, ali zakasnih...

Ma jebem ti blog, idem nešto drugo da radim. Aj živi bili.
alselone alselone 06:26 26.03.2016

Re: ostavih

Ma jebem ti blog, idem nešto drugo da radim.


inače?
milisav68 milisav68 07:56 26.03.2016

Re: ostavih

alselone
Pajke je nas drug,



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:55 26.03.2016

Re: ostavih



Peace, мацо!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:03 26.03.2016

Re: ostavih

srdjan.pajic
ti lepu, utešnu, a pre svega motivišuću poruku (znaš, time se bavim u slobodno vreme, držanjem motivacionih govora), ustvari možda najdirljiviji komentar koji sam ikad ovde napisao.





Пумо срце , ђе нађи ту искрицу у срцету да виђемо шћа си мислија, да се опет дивимо! то је етос изгледа, није патос! јебеш софтвер!

PS. сирота б92 је, изгледа, сасвим на апаратима...
martin_krpan martin_krpan 10:11 26.03.2016

Re: ostavih

Srđan Fuchs
srdjan.pajic
ti lepu, utešnu, a pre svega motivišuću poruku (znaš, time se bavim u slobodno vreme, držanjem motivacionih govora), ustvari možda najdirljiviji komentar koji sam ikad ovde napisao.





Пумо срце , ђе нађи ту искрицу у срцету да виђемо шћа си мислија, да се опет дивимо! то је етос изгледа, није патос! јебеш софтвер!

PS. сирота б92 је, изгледа, сасвим на апаратима...


Izgleda da je aparatima bila sklona.
docsumann docsumann 10:27 26.03.2016

Re: ostavih

PS. сирота б92 је, изгледа, сасвим на апаратима...


razgovaraju dva cetinjanina

- kako ti je otac?

- a, nikako. eno ga na aparate.

- dobija li što?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:39 26.03.2016

Re: ostavih

docsumann
PS. сирота б92 је, изгледа, сасвим на апаратима...


razgovaraju dva cetinjanina

- kako ti je otac?

- a, nikako. eno ga na aparate.

- dobija li što?


kako kažu u Srbiji - догодио нам се капитализам.
stopalo stopalo 10:46 26.03.2016

Re: ostavih

@docsumann

kad smo vec kod tija crnogorskih

znas li koja je sifra za vajerles u spuz?

marovic1234

inace cuo sam ga istog jutra kad je sveta odvelo

EDIT:
@jedi

da kazem i neku o temi

gde ces u emigraciji naci takve viceve?
docsumann docsumann 11:22 26.03.2016

Re: ostavih

znas li koja je sifra za vajerles u spuz?


a kako u CG nazivaju vanbračno dijete?

dijete neznanog junaka
jedi-knight jedi-knight 12:05 26.03.2016

Re: ostavih

da kazem i neku o temi

gde ces u emigraciji naci takve viceve?


ukucam sifru za vajerlez
anonymous anonymous 12:23 26.03.2016

Re: ostavih


srdjan.pajic
05:24 26.03.2016
Re: ostavih



Još uvek najbolje umem da popizdim na maternjem jeziku. Na engleskom mi fali elokvencije

Nije, keve mi, suzdržavao sam se, i na drugim blogovima mi pojelo. Onda sam počeo da kopi pejstujem, samo da mi ovaj usrani blog ne pojede važnu i duboku misao, i saznanje do kojeg sam, tim misaonim, jelte, procesom došao, a koje sam hteo da podelim sa drugarima ovde. I sad sam tako, ali zakasnih...

Ma jebem ti blog, idem nešto drugo da radim. Aj živi bili.


Sve čovek može da oprosti kad mu meko ukrade.

Ali, misao kad mu ukrade...

Ebo bi mu sve po spisku.
stopalo stopalo 20:58 26.03.2016

Re: ostavih

docsumann

dijete neznanog junaka

pa dje samo te "uspesne" price

ima jedan iz prakse

doveo crnogorac devojku kuci ali nikako da ga vrsnjak poslusa

vidi devojka da stvar ne ide, pa poce i ona malo da pripomaze

prodje pola sata i opet nista

djevojko, jel' se ovo tebe cesto desava?

srdjan.pajic srdjan.pajic 22:14 26.03.2016

Re: ostavih

Ali, misao kad mu ukrade...


Ma, misao manje više, ionako je po svoj prilici pogrešna, tanka, ili bar neoriginalna. Al da mi emociju sjebe prokleta linija u html-u koju je neki beslovesni imbecil dodao iz ko zna kog idiotskog razloga, e za to kidam!

Nego, čitam sad svoj gornji komentar, i mislim se, bože, što imam poganu narav...

I samo da pozdravim ove Crnogorce, fino se nasmejah vicovima.
docsumann docsumann 07:04 27.03.2016

Re: ostavih

djevojko, jel' se ovo tebe cesto desava?


dobar


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:03 27.03.2016

Re: ostavih

srdjan.pajic
Ali, misao kad mu ukrade...


Ma, misao manje više, ionako je po svoj prilici pogrešna, tanka, ili bar neoriginalna. Al da mi emociju sjebe prokleta linija u html-u koju je neki beslovesni imbecil dodao iz ko zna kog idiotskog razloga, e za to kidam!



имаш ти то у себи, com'on buddy, u can do it!
deset_slukom deset_slukom 04:17 26.03.2016

Target

Nosio sam target bedž i lutao danju po Trgu i mostovima u potrazi za dobrom zabavom.


Target i đuskanje na mostovima ukazuje na pripadnost SPS-JUL-SRS-ovskom klubu, mada verujem da si bio mlad i previše naivan da bi shvatio da si izmanipulisan.

Iskidana i uzbudljiva biografija govori, takođe, da si bio previše neodlučan... trebalo je da odmah uzmeš hormone i snimiš Conan The Urbanator.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:58 26.03.2016

Target

човека је носило срце, што је прилично тешко носиво својство у друштву попут српског.

а, да ли се икада открило ко је пустио Палмалову рекламну кампању баш да се погоди са бомбардовањем?
emsiemsi emsiemsi 08:05 26.03.2016

Врати се !

Добро дошао кући !
tadejus tadejus 08:47 26.03.2016

tjah

i nama su spakovani koferi evo već jedno četrvrtu godinu..
počeli smo da ih pakujemo kad su acika i bracike formirali vlas'..
no odoljevamo..
samo što mi nismo uopšte ogorčeni.. ni ljuti.. samo uporno važemo šta je bolje za djecu (da nije djece definitivno bismo otišli)..
ovde se ekonomski ne spremaju neka znatno bolja vremena u narednih jedno 5 godina.. a poslije ko zna.. pa sad dal to može da čeka ili ne može..
možda je i profesionalna defromacija ali ja nekako cjenim da je sve pitanje para.. i na toj tvojoj naslovnoj slici su neke pare.. kad ih ima dovoljno onda su ti kardashijani i ini nebitni, kad nema, onda paraju oči..
para fakat u dogledno vrijeme neće biti mnogo više pa sad sračunaj šta ti je ok a šta nije..
samo se ja tu ninakoga ne bih ljutila..
nije dobro za ten
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:52 26.03.2016

Re: tjah

tadejus

nije dobro za ten

баш, загасне човек-иња некако, а изађу му оне хејтерске боре око носа и очне дупље.

jedi-knight jedi-knight 15:36 26.03.2016

Re: tjah

možda je i profesionalna defromacija ali ja nekako cjenim da je sve pitanje para.. i na toj tvojoj naslovnoj slici su neke pare.. kad ih ima dovoljno onda su ti kardashijani i ini nebitni, kad nema, onda paraju oči..
para fakat u dogledno vrijeme neće biti mnogo više pa sad sračunaj šta ti je ok a šta nije..
samo se ja tu ninakoga ne bih ljutila..
nije dobro za ten


Ispalo slucajno, to sa slikom, ali opet, nista nije slucajno.

Mozda sam ostavio utisak ljutnje, ali odlazak je povezan upravo sa ravnosunoscu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:03 26.03.2016

Re: tjah

ovde se ekonomski ne spremaju neka znatno bolja vremena u narednih jedno 5 godina.. a poslije ko zna.. pa sad dal to može da čeka ili ne može..

Za tri se, možda, makar stabilizujemo. Uz malo sreće, rada i pameti. Za pet-šest godina može biti 3-4% posto bolje. Šta to znači? Pa da nam je plata, umesto 361 evro kao sada, nekih 380, ili -- da budem darežljiv i optimističan -- nekih 400 evra. Pa mi i sada imamo najgori rast BDPa od sve dece, mislim 0,6%. To nije dovoljno ni da dug održavamo u istom odnosu spram BDPa.

Kvario si sistem 15-20 godina (a ni polazni nije bio sjajan). Treba ti najmanje toliko da se vratiš makar na početak. Ako ne i više.

Samo kod političara poželjne promene društva nisu procesi već hokus-pokus događaji.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:08 27.03.2016

Re: tjah

Пеја, ти си смиреноуман човек, како ти читаш ову хрватску нову агресију? Шта је то, ја мислим да је дубље од пуког балканског примитивизма, и - брине ме.
grmfrm grmfrm 09:48 27.03.2016

Re: tjah

Пеја, ти си смиреноуман човек, како ти читаш ову хрватску нову агресију? Шта је то, ја мислим да је дубље од пуког балканског примитивизма, и - брине ме.


Srdajne ni ti meni nisi jasan. Stalno pominjes odlaske u mrsku ti NDH, pa onda ih hvalis, pa te opet nerviraju i tako u neki krug.

Ja mislim da se tamo desava priprema za come back svega sto je bila NDH-a. Jedna cista sizofrenija i povratak na ustastvo kao model drzave.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:00 27.03.2016

Re: tjah

grmfrm


Srdajne ni ti meni nisi jasan. Stalno pominjes odlaske u mrsku ti NDH, pa onda ih hvalis, pa te opet nerviraju i tako u neki krug.

Ja mislim da se tamo desava priprema za come back svega sto je bila NDH-a. Jedna cista sizofrenija i povratak na ustastvo kao model drzave.


nisam hvalio ovaj režim da prostiš, a da mislim da je jasno da je odnos Srbije i Hrvatske ključan za razvoj Zapadnog Balkana - to mislim. nisu Zadomspremnisti jedina snaga u njihovom društvu. drugo, ja sam svestan težine njihovog zla, nikada to nisam poricao, a opet, smatram da se neke emocije trebaju prevazići. baš kao što je institucija patrijarha, u jeku Hasanbegovićevog divljanja, tj. sam Patrijarh lično otišao u Jasenovac i rekao - da nam nema bliskijeg naroda od hrvatskog. šmekerski je Deda to napravio. pitam Peđu zato što on čovek ima to neophodno smirenje da sagleda stvar čisto, a ja nemam taj emocionalni otklon, tj. nisam ravnodušan prema njima.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:32 27.03.2016

Re: tjah

Пеја, ти си смиреноуман човек, како ти читаш ову хрватску нову агресију?

Да будем искрен -- немам идеју зашто баш сада. Некакав статистички peak можда, јер је ситуација -- однос Хрвата спрам Срба и Србије -- одавно сетована, и док не одрасте нова генерација, она која сада има до тридесетак година, печат односа Хрвата спрам Срба имаће исту, рђаву боју.

Мени је фасцинантан тај фокус Хрвата на Србе, иако за тиме више нема правих разлога, осим некаквог комплекса, који се задржао и поред свих хрватских EU успеха. И он је мени невероватан.

grmfrm grmfrm 11:57 27.03.2016

Re: tjah

nisam hvalio ovaj režim da prostiš, a da mislim da je jasno da je odnos Srbije i Hrvatske ključan za razvoj Zapadnog Balkana - to mislim. nisu Zadomspremnisti jedina snaga u njihovom društvu. drugo, ja sam svestan težine njihovog zla, nikada to nisam poricao, a opet, smatram da se neke emocije trebaju prevazići. baš kao što je institucija patrijarha, u jeku Hasanbegovićevog divljanja, tj. sam Patrijarh lično otišao u Jasenovac i rekao - da nam nema bliskijeg naroda od hrvatskog. šmekerski je Deda to napravio. pitam Peđu zato što on čovek ima to neophodno smirenje da sagleda stvar čisto, a ja nemam taj emocionalni otklon, tj. nisam ravnodušan prema njima.


Da Patrijarh je u pravu. Ali niko ne moze da mi zabrani ili kaze kako licno treba da se osecam. Ako si citao moje komentare nekada na ovu temu znas da sam i ja i te kako svestan sta znaci ustastvo i tezine tih zlocina.

Ali isto tako ne mogu da dopustim sebi da ih mrzim kao oni nas. Da ne zaboravimo ko su i sta su, to je ono cega se bojim.

U pogledu prevazilazenja emocija, mislim da su tu oni beznadezan slucaj, i ja mislim da ta iskra mrznje prema nama menja intenzitet samo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 12:14 27.03.2016

Re: tjah

grmfrm


Da, Patrijarh je u pravu. Ali, niko ne moze da mi zabrani ili kaze kako licno treba da se osecam. Ako si citao moje komentare nekada na ovu temu znas da sam i ja i te kako svestan sta znaci ustastvo i tezine tih zlocina.

Ali isto tako ne mogu da dopustim sebi da ih mrzim kao oni nas. Da ne zaboravimo ko su i sta su, to je ono cega se bojim.

U pogledu prevazilazenja emocija, mislim da su tu oni beznadezan slucaj, i ja mislim da ta iskra mrznje prema nama menja intenzitet samo.


наравно, знам твоје мисли и осећања спрам овог проблема, и поштујем их, као и твој став. а, Za dom spremni, неопходно је бити их свестан, и, предузети нешто, закулисно, или отворено.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:49 26.03.2016

леп текс'

Једи, из срцета онако...

... а ја био несрећан за 7 долара сатницу првих година, а види патње у Америци...

Imao sam priliku da vidim Terazije u mrklom mraku kada sam se vraćao sa neke žurke, gledao sam sa zemunskog keja u pravcu Beograda gde se video samo mrak ( ko zna da li će iko ikad ponovo videti takav prizor ), sa krova jedne novobeogradske zgrade posmatrao sam bombardovanje Pančeva i šaranje neba “pragama", vozio se taksijem preko mosta i slušao taksistu kako se upišao u gaće jer se baš zadesio na sredini Brankovog mosta kada su pogodili televiziju. Mislio je da su pogodili most.


'ладно сам годинама сањао ово - тај поглед на Беге са Мунзеконза кеја и Београд у пламену... годинама сам се будио претужан од тог сна.

у којој си то оно бранши, беше, у српској фуци? ако си ту, није чудо да си тако депримиран, стварно тескобно делује та сфера.
tess tess 09:22 26.03.2016

ekskurs**


Ovo o čemu pričaš - Jedi - ljudi nazivaju malodušnost. Hm, mislim da si sam sebi - životu - dao praznu dramatičnost, retroaktivnu konačnost. I da ti je to bezveze. Baš bezveze bilans. Nesportski. Šutnuo se u ofsajd i ostao u njemu kao na Ničijoj zemlji, između bekova i golmana. I šta biva na kraju? Ništa. Sve je u glavi, glava ti na ramenima. Hm.

Razmišljam, postoji nekoliko načina da se trgneš, razbistriš malo, u ksenologiji*: da se zaljubiš i dodaš mehanici hemijskog procesa - pa šta, nismo samo od mesa i kostiju, zar ne, a i ti nisi još umro ako si "otišao", zar ne - il, da odeš na zapad i nađeš neku bauštelu jer: Rad oslobađa. Il jedan od način sagledavanja života je da svratiš u najbližu dječiju bolnicu i provedeš sat/dva sa djecom oboljelom od leukemije, karcinoma. Da kroz njihov plamičak vidiš šta sagorjevaš i odbacuješ i zapitaš se da li si precjenio svoje propasti. Što bi rekli: lomače. Il, što bi rekli: Šta te tlači, stari?

I ove Farme, Tv, ljudi moji ljudi moji koliko je to sve nebitno.

* nauka o skrivenom, nešto kao okultizam.

** dodatak koji sadrži iscrpnije izlaganje samo jednog predmeta, obratila bih pažnju na nebitnost - nevezano za ovaj blog - tj. i naslovila sa „Kuče, kokain i Karadžić“, ma da, empatija ka kučićima, kokain kroz nos na uvo da izađe i zločinci iza brave kad smo već kod nas Srba i Javne reči. Da definišemo naše pravo na Javnu reč i čemu će nam, čemu služi, ne, ozbiljno.



tasadebeli tasadebeli 13:41 26.03.2016

Re: ekskurs**

tess

* nauka o skrivenom, nešto kao okultizam.



Занимљив овај нови протестантизам у пизду материну, јел' да?

Само не знам зашто га зову протестантизам када је онај стари подразумевао да су интереси заједнице изнад интереса појединца.


grmfrm grmfrm 15:36 26.03.2016

Re: ekskurs**

Ej tess super si ovo napisala. Ja htedoh da kazem kako je ceo blog onako malo bljuc i patetican, ali ti si to srocila bas dobro.

Rise my glass to you.
tess tess 16:44 26.03.2016

egzorcizam

Занимљив овај нови протестантизам у пизду материну, јел' да?

Jutros slušam odličnu teološko-filozofsku emisiju na radiju, sa Sony modro plavim slušalicama na ušima, i, kad, vidim moj sin - tamo kod sobnih vrata - pokazuje nešto rukama, na pod, pa uz zid.

Skinem slušalice: „m, šta je bilo?“, a on će: „vidi, imamo mrave (i zbroja ih 5 u koloni, da je zlo veće prolaze pored kutijce sa nekim mirisom protiv mrava)“… „cccc, normalno da imamo mrave, živimo u kući, proljeće je, šta bi ti da si u Australiji i da krokodil ušeta kroz balkonska vrata, porine u bazen, il, ej zamisli, živiš u Bosni i jedno jutro zatekneš medvjeda u kuhinji“..to mu je već bilo smiješno, rekao je da će da me ignoriše naredna dva-tri sata, a ja ponovo stavih Sony slušalice na uši..

E, pazi Taso - taj vrhovni patriotizam i suočavanje sa zločinima - 20 godina prođe, nešto razmišljam, i, zamisli jedan dan kad se narod suoči sa zločinima, kad akteri umru, kad prođe novih 20 godina, šta će ovi ljudi čiji je jedini proizvod bio da narod suočavaju za zločinima?

Ne, ozbiljno, dođe taj dan kad se svi suočimo - fino, suočili se - i radili bi, proživjeli, nešto drugo, m, šta će pravednici - posipali bi se pepelom i iznutricama po glavi, il - koga će držati u atmosferi neispravnosti, da ne kažem grešnosti, ujedno i prilici da potvrde svoju ispravnost?

Da to vrijeme neće biti kao jutros u mom seoskom domu, kad su mravi najveće štetočine, zamišljam ih kako govore: Eee, ali šta bi vi da vam u kuću - kao u istoriju - uđu Karadžić, Mladić, Sloba, Dobrica, šta bi vi da ste u onoj Srbiji od prije 50 godina i da vam Gospodari tame ušeću u dnevni boravak.
Hm, hm..

Jesi me razumio? :)

Nešto sam lijena da tipkam, oprostićeš.

:)
tess tess 16:46 26.03.2016

Re: ekskurs**

ali ti si to srocila bas dobro.

Dobro, :).
tasadebeli tasadebeli 16:56 26.03.2016

Re: egzorcizam

tess

E, vidiš Taso - taj vrhovni patriotizam i suočavanje sa zločinima - 20 godina prođe, nešto razmišljam, i, zamisli jedan dan kad se narod suoči sa zločinima, kad akteri umru, kad prođe novih 20 godina, šta će ovi ljudi čiji je jedini proizvod bio da narod suočavaju za zločinima?



Не знам, Тес. Рачунам, речено им је више пута, па нека они сад сами размишљају шта ће.


šta bi vi da ste u onoj Srbiji od prije 50 godina i da vam Gospodari tame ušeću u dnevni boravak.
Hm, hm..



il, ej zamisli, živiš u Bosni i jedno jutro zatekneš medvjeda u kuhinji“.



Јеб' га, шта ћемо? К'о и до сад што смо радили...








Мада, Тес, треба ту повести и рачуна да се убијање медведа код нас кажњава са 10 000 еврића.

Не знам да ли је тај закон усклађен са европским прописима.

А 10 000 еврића је 10 000 еврића...

Важно је да ми можемо увек да докажемо да је медвед нас први ујео.
mariopan mariopan 19:08 26.03.2016

Re: egzorcizam

tess
E, pazi Taso - taj vrhovni patriotizam i suočavanje sa zločinima - 20 godina prođe, nešto razmišljam, i, zamisli jedan dan kad se narod suoči sa zločinima, kad akteri umru, kad prođe novih 20 godina, šta će ovi ljudi čiji je jedini proizvod bio da narod suočavaju za zločinima?

Ne, ozbiljno, dođe taj dan kad se svi suočimo - fino, suočili se - i radili bi, proživjeli, nešto drugo, m, šta će pravednici - posipali bi se pepelom i iznutricama po glavi, il - koga će držati u atmosferi neispravnosti, da ne kažem grešnosti, ujedno i prilici da potvrde svoju ispravnost?

Tess optimista?

Misliš pustiće nas dvadeset godina na miru i ako se posipamo?
jkt2010 jkt2010 01:05 27.03.2016

Re: ekskurs**

tasadebeli

Само не знам зашто га зову протестантизам када је онај стари подразумевао да су интереси заједнице изнад интереса појединца.

Svaki pojedinac ima svoj sopstveni interes, pa onda 2 pojedinca imaju neki svoj međusobni, i tako umreženo/premreženo svako sa svakim i ko zna kako sve još ima neke interese. Pa su još i kod jednog jedinog pojedinca njegovi rođeni interesi često u međusobnom konfliktu.

I sad pojedinac još treba da zna i šta je "interes zajednice" a ne zna ni šta je "zajednica" ni šta je "interes".
tess tess 07:30 27.03.2016

Re: egzorcizam

Misliš pustiće nas dvadeset godina na miru

Bogami, Margos, ne znam ni sama, :).
tasadebeli tasadebeli 09:22 27.03.2016

Re: ekskurs**

jkt2010

I sad pojedinac još treba da zna i šta je "interes zajednice" a ne zna ni šta je "zajednica" ni šta je "interes".













(Не мислим школа као институција, него школа у врло широком смислу... Као васпитање и образовање.)

П.С. - Кад год видим Коју на овом клипу како трчи око дрвета, помислим на оно "Ајнштајново": "Ако човек трчи око дрвета одређеном, а довољном брзином може, евентуално, у крајњој тачки, и да самог себе..."
docsumann docsumann 09:41 27.03.2016

Re: ekskurs**

"Ако човек трчи око дрвета одређеном, а довољном брзином може, евентуално, у крајњој тачки, и да самог себе..."


a ako se prestigne, biće ih dvojica
mariopan mariopan 09:48 27.03.2016

Re: egzorcizam

tess
Misliš pustiće nas dvadeset godina na miru

Bogami, Margos, ne znam ni sama, :).

Ja slutim, zapravo bojim se - da neće.
mariopan mariopan 10:19 27.03.2016

Re: ekskurs**

docsumann
"Ако човек трчи око дрвета одређеном, а довољном брзином може, евентуално, у крајњој тачки, и да самог себе..."


a ako se prestigne, biće ih dvojica


Onda može da kaže:

"Preksinoć sam se vratio juče ujutru, ako se i večeras vratim sutra neću danas ni da dolazim.
tasadebeli tasadebeli 11:18 27.03.2016

Re: ekskurs**

mariopan
docsumann
"Ако човек трчи око дрвета одређеном, а довољном брзином може, евентуално, у крајњој тачки, и да самог себе..."


a ako se prestigne, biće ih dvojica


Onda može da kaže:

"Preksinoć sam se vratio juče ujutru, ako se i večeras vratim sutra neću danas ni da dolazim.






Онда ће их бити двојица, па не знаш више у кога да гледаш и кога да слушаш!


П.С. - Сунце му жарко, замисли дебелог Коју у дупликату као Чворовиће!

Не, не, не, то је далеко изнад мојих перцептивних моћи и когнитивних способности!
mariopan mariopan 12:00 27.03.2016

Re: ekskurs**

tasadebeli
Не, не, не, то је далеко изнад мојих перцептивних моћи и когнитивних способности!

docsumann docsumann 12:21 27.03.2016

Re: ekskurs**

П.С. - Сунце му жарко, замисли дебелог Коју у дупликату као Чворовиће!
Не, не, не, то је далеко изнад мојих перцептивних моћи и когнитивних способности!


zato brzina trčanja svakog od nas i jeste ograničena brzinom svjetlosti
anja99 anja99 13:19 28.03.2016

Re: ekskurs**

** dodatak koji sadrži iscrpnije izlaganje samo jednog predmeta, obratila bih pažnju na nebitnost - nevezano za ovaj blog - tj. i naslovila sa „Kuče, kokain i Karadžić“, ma da, empatija ka kučićima, kokain kroz nos na uvo da izađe i zločinci iza brave kad smo već kod nas Srba i Javne reči. Da definišemo naše pravo na Javnu reč i čemu će nam, čemu služi, ne, ozbiljno.




gulaš s govnima.
tess tess 15:30 28.03.2016

Re: ekskurs**

Oh, ništa dok ga ti požudno ne zapapriš.
jinks jinks 09:32 26.03.2016

Odakle se ide i gde se ide

Po pričama, dobar deo dugoročne spoljne politike onih kod kojih se ide (u nekim slučajevima to se radi sa vremenskim konstantama i od 50 do 100 i više godina) jeste da od onih odakle se ide naprave one odakle se ide.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:06 26.03.2016

Re: Odakle se ide i gde se ide

jinks
Po pričama, dobar deo dugoročne spoljne politike onih kod kojih se ide jeste da od onih odakle se ide naprave one odakle se ide.



anonymous anonymous 12:24 26.03.2016

Re: Odakle se ide i gde se ide

jinks
Po pričama, dobar deo dugoročne spoljne politike onih kod kojih se ide (u nekim slučajevima to se radi sa vremenskim konstantama i od 50 do 100 i više godina) jeste da od onih odakle se ide naprave one odakle se ide.


martin_krpan martin_krpan 09:41 26.03.2016

Uffff - jeziv je blog postao

Pozdrav jedi legendo, jako lijep tekst. Migracija je top tema u 21. vijeku. Preporučujem sjajnu knjigu od Paul Colliera: Exodus: Immigration and Multiculturalism in the 21st Century.

Collier polazi od toga, da je migracija više socijalna tema nego ekonomska. Ja mislim isto. Migracija je tabu tema svugdje i tu temu svi vide na svoj način. Generalno za temu migracija nema mnogo čvrstih stavova. Dva stava koja se mogu okarakterisati kao čvrsta su: 1) Migracija ostavlja na svakog čovjeka ozbiljan psihološki trag; 2) Bogate i moćne zemlje diktiraju migraciju.

I tu otprilike počinje black box dilema za svakog migranta: Otići ili ostati?

Tagovi: siromaštvo, nacionalizam, rasizam, terorizam, tabu, getoizacija, kriminal, brain drain, raspad institucija, multi kulti, asimilacija, novi socijalni modeli, narativi...

martin_krpan martin_krpan 10:28 26.03.2016

Re: Uffff - jeziv je blog postao

Collier polazi od toga, da je migracija više socijalna tema nego ekonomska.


Socijalno - medijska tema. Siromaštvo nije problem. Siromaštvo nije trajna kategorija, iz siromaštva se izlazi. Ono što je strava i užas u današnjoj Srbiji loše, jesu komplet razvaljeni mediji. I poslije ww1 i poslije ww2 je Srbija bila u stravičnoj soc-ekonomskoj situaciji a iz toga je izlazila "prirodno", a iz mnogo manje loše situacije 90-tih, Srbija je izašla jeziva. Šta se desilo?
Đinđić je imao jedno super zapažanje devedesetih. Naime, Đinđić je uvidio da u diktatorskoj Srbiji pod Miloševićem novine mogu posati da je predsjednik mafijaš a njegova žena ludača. Kaže Đinđić, to u demokratskoj Njemačkoj ne bi bilo moguće. Kako to da to može pod diktatorom a ne može pod demokratskim Bundestagom? I tu je odgovor svih problema.

Za vrijeme Miloševića je napravljena tabloidna Srbija, koja se nakon Miloševića samo njeguje i glanca. Tabloidna Srbija se više ne odnosi na klasične tabloidne časopise tipa Svet Plus ili Skandal. U Srbiji je tabloidno školstvo, tabloidno zdravstvo, tabloidne institucije, komplet tabloidna politika, tabloidna kultura... Povrh svega to postaje tabloidni moral. To je suštinsko zlo. Za normalnog čovjeka takav ambijent izaziva nihilističke porive, sputava njegove kreativne snage.

Marići, Vučićevići, Zmajevi, se moraju pohapsiti i trajno skloniti i to je sasvim normalna i prirodna demokratska stvar. U najdemokratskijoj zemlji USA i dan danas ima milion najbanalnijih zabrana: Zabrana online klađenja, zabrana "komunističkih" aktivnosti, čak i zabrana točenja alkohola.
tess tess 11:16 26.03.2016

Džigi

Ma ne, jeziv. Predvidljiv kao ti, polaznik školice za pačiće male.
Nije potrebno više od dvije rečenice, ne bi li nam pokazao da si stigao do slova Č.
1. „uff, jeziv je blog postao“ - Hm, a ti kao pamtiš bolje dane? I u odnosu na šta, na Farmere, u odnosu na šta si na visini zadatka? I usput si dopisao naslov, performiraš slijepo crijevo, jutros, u utrobi kitova, m?
2. „Pozdrav jedi legendo, jako lijep tekst." - Poltronstvo.

Jel ti misliš da smo mi idioti, il šta?
anonymous anonymous 12:42 26.03.2016

Re: Uffff - jeziv je blog postao


martin_krpan
09:41 26.03.2016
Uffff - jeziv je blog postao

Tagovi: siromaštvo, nacionalizam, rasizam, terorizam, tabu, getoizacija, kriminal, brain drain, raspad institucija, multi kulti, asimilacija, novi socijalni modeli, narativi...

...identitet,sopstvo,postmoderno gradjanstvo,virtuelne zajednice..,

Mnogi teoretičari već uveliko govore o nadnacionalnom gradjanstvu , koje više odredjuje mesto boravka nego nacionalna pripadnost.

Ovaj model gradjanstva implicira višestrukost statusa.

Univerzalnost sopstva zamenjuje status državljanstva, a univerzalna ljudska prava zamenjuju nacionalna prava.



docsumann docsumann 10:35 26.03.2016

ljuti zvuk na ljute rane


tasadebeli tasadebeli 10:44 26.03.2016

Вечита дилема

Па нису наше генерације на крају 20. века баш усамљен пример у историји када је у питању одлазак или враћање.

Тога је увек било, има га и биће га.

Судим то по наталоженом породичном искуству уназад неких 150 година (ако не рачунамо и сеобе под Турцима).

Заокружити по нахођењу:

1) Привремени рад у Србији

2) Привремени рад у иностзранству

3) Лимбо


(Можда је лимбо најбоље стање. Такви ми делују најзадовољније својим животом. Мада, и то је питање... Како неко нама изгледа, а како је, заправо, њему самом унутра, са самим собом.)

Све то зависи од склоности и нахођења.

И, мислим, од тога шта је свако од нас замишљао да живот јесте.


Овде се обрадовах:


Оnda sam se vratio uveren da ću tu ostati zauvek. Smatrao sam da sam dosta u životu video, da sam dosta putovao i da ipak nigde nije tako dobro kao kod nas. Pun energije, počeo sam da se bavim svojim poslom, da delim sve što sam znao i iskusio i da je vreme da pomognem svojoj zemlji. Bez šale. Bez pretencioznosti. Mislio sam da je vreme da uradim nešto društveno korisno.



А онда растужих:

Prošlo je tačno dve godine od toga dana i konačno sam odlučio da odem.

I otišao sam.
…iako sam fizički još tu…
…na privremenom radu,
…možda doživotnom.
Otišao sam umom,srcem i dušom. Otišao sam da se nikada više ne vratim.



Већ после две године?

Сунце му жарко, ала то код вас младаца брзо иде!

А где је оно, одлагање ужитка до врхунца сласти итд?

Код вас то као код зечева.

Код мене то траје читав живот.
cassiopeia cassiopeia 11:09 26.03.2016

Re: Вечита дилема

Већ после две године?

Сунце му жарко, ала то код вас младаца брзо иде!

А где је оно, одлагање ужитка до врхунца сласти итд?

Код вас то као код зечева.

Код мене то траје читав живот.


Kog užitka, Taso? Pokušavam da dokučim, al' mi ne ide.
tasadebeli tasadebeli 11:51 26.03.2016

Re: Вечита дилема

cassiopeia
Већ после две године?

Сунце му жарко, ала то код вас младаца брзо иде!

А где је оно, одлагање ужитка до врхунца сласти итд?

Код вас то као код зечева.

Код мене то траје читав живот.


Kog užitka, Taso? Pokušavam da dokučim, al' mi ne ide.



Живота, Кас, живота. Какав год да је.

Зар није лепше живети него не живети.


П.С. - Могуће је да сам ја овај Џедајев текст погрешно и разумео.

Схватио сам да Џедај пише о унутрашњој емиграцији.

А то је оно што ме плаши код свакога од нас.

Спољашња емиграција, по мом схватању ствари и онога што сам доживео и видео током свог живота, и не постоји.

Та спољашња емиграција је за мене увек била и остала само привремени рад у иностранству. И тако мислим за свакога од нас.

Не замерите ако сам погрешно разумео Џедаја.

EDIT: Објашњење -

Недавно ми је овде био буразер, старији од мене две године, који живи у Стејтсима већ 17 година. Провео је у Београду и Србији 2-3 недеље.

И још увек сам под утиском тешких и мучних разговора са њим на ову тему. А током тих разговора сам све време имао утисак да ми буразер клизи у унутрашњу емиграцију...
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:52 26.03.2016

Re: Вечита дилема

П.С. - Могуће је да сам ја овај Џедајев текст погрешно и разумео.

Да, јеси.
tasadebeli tasadebeli 11:58 26.03.2016

Re: Вечита дилема

Predrag Brajovic
П.С. - Могуће је да сам ја овај Џедајев текст погрешно и разумео.

Да, јеси.


А је?

Па онда ниш'!

Повукле ме ове Џедајеве речи:


I otišao sam.
…iako sam fizički još tu…
…na privremenom radu,
…možda doživotnom.
Otišao sam umom,srcem i dušom. Otišao sam da se nikada više ne vratim.



А да ли Џедај заиста и физички одлази из Србије, то је небитно... Као што већ рекох.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana