Budućnost| Kultura| Ljudska prava| Umetnost

Život je kurva, svima se daje / CRVENA: Samoubistvo nacije

nurudin RSS / 20.03.2016. u 20:46



11127639_1575717372710298_292203523068103034_n-e1456749349757.jpg



Синоћ се у Лесковцу збила тиха револуција. Црвена. Без крви, али са много рањених. Без убијања, али са много мртвих (душа). Синоћ се у Лесковцу десило позориште. Дашак ветра. Синоћ се освајала слобода. Синоћ је слобода освојена. Чудан осећај. Осећај поноса, усхићења, задовољства. Како је то кад се човек поноси својим градом?! Синоћ сам то разумео. Синоћ сам волео свој град. Онако чудно, перверзно, похотно. Синоћ смо водили љубав – мој град и ја. Синоћ се у Лесковцу волела Србија – енергично, агресивно и болно. То код нас може да буде! 

 

Синоћ је васкрсао Домановић који је далеке 1896. основао позориште у Лесковцу. Синоћ је Радоје Домановић био други пут међу Лесковчанима. Додуше, било је ту и волова. Воњали су. Синоћ смо у осмом реду седели мој професор књижевности и ја. Човек који ме је учио позоришту, књижевности; који је умео да каже – не: неподопштини, неваљалству; који је презирао паланку. Како је могуће да га нисам видео равно десет година?! Не постоје случајности. Требало је да се сусретнемо. Баш синоћ. Да се подсетим и осврнем. Да се затвори круг. Да му вратим оно чиме ме је задужио.

Синоћ смо се присетили да нам је искуство паланачко – било је болно, али благородно. Синоћ смо се подсетили на оно што смо заборавили: позориште није само забава за сиромахе. Синоћ смо видели да је позориште субверзивно, охрабрујуће, да позориште није ваљано скоцкана кутија у коју људи дођу да се насмеју и наругају – себи, теби и другима. Позориште није безидејност, површност, галантност и надобудност без покрића. Синоћ је позориште говорило о животу. Синоћ је позориште храбрило живот. Синоћ је позориште подстицало и одбијало. Синоћ се позориште супротстављало властима и  паланачкој естетици. Синоћ је позориште уперило прст у паланке унутар свих запарложених, одузетих и духом и умом осиромашених појава. Синоћ је позориште открило сјај и беду анимир-уметника.

Синоћ није било ноћи. Синоћ је свануло. Синоћ се једно не преобразило у да – оно да из ког настаје свет.

Текст: резак, продоран, дубок, несагледив, страшан, духовит. Хоризонтала која се неприметно преображава у вертикалу; постаје наш крст.  Морамо га освестити да бисмо га понели. Трагичан – таман довољно да нас уплаши, да нас натера да се окренемо себи, и да пробуди сажаљење и саосећање да се окренемо другима. Катарза. Урбана. Вулгарно-исцелитељска. Али, наша. И сувише наша.  Савремена прича инспирисана варљивим митовима, погубним заблудама, разорним предрасудама, наметнутим кривицама – укратко људима. Некако људска, а дехуманизована. Натопљена емоција, а лишена патетике. Најкраће – драма. О сукобима у нама самима, о сукобима са другима, са ноћима и поноћима наше свакодневице. О женама. О патњи.

Режија: промишљена, саткана од детаља, мозаична, фрагментарна. Неумољива. Бескомпромисна. Јасно артикулисана. Доречена, баш зато и убојита. Погађа у мету. У празнину, не да је попуни, већ да је збуни; у пуноћу – не да је допуни, већ да је освежи и инспирише.

Глумци: ах, глумци – ветроноше! Дон Кихоти. (Дулсинеје нема, јер је ово прича о њој.)

Душан Благојевић



Komentari (223)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 14:57 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

urbana_gerila

ti se to, tasinjo, nudiš za organizatora?



Ја сам читавог свог живота играо задњег везног играча.

Немам ништа против да тако остане и у некој будућој револуцији.

Само не оваквој какву најављује ова представа.

У том случају самовољно напуштам терен.

svarog

Moje pljuvanje nije bilo na blanko već sam "pljunuo" po njenoj izjavi koju je citirao, mislim, Tasa.


Јесте, ја сам.

И ни мени, као ни теби, није била жеља да тиме квалификујем ауторку представе, што покушавам да докажем Енџи, него да кажем нешто о томе на каквим је претпоставкама настала ова представа.

(Што је, опет, све било образложење за толику медијску прашину подигнуту око "забране" ове представе и покушаја да се њено приказивање прикаже као некакво "освајање слободе" у земљи паланачког духа. Надувани медијски балони и ништа друго.)

А о тим претпоставкама настанка представе мислим исто што и ти. (Не о ауторки, него о томе од чега је она пошла стварајући ово своје дело. - да нагласим опет да не буде забуне.)

Само што, изгледа, неки још увек нису научили да разликују квалификацију дела од квалификације личности аутора.

Атавизми неких давних дана... Када су аутори због таквог погледа на свет и уметност лежали по затворима окајавајући због својих "грешних" дела.
urbana_gerila urbana_gerila 15:11 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

tasadebeli
Ја сам читавог свог живота играо задњег везног играча.

Немам ништа против да тако остане и у некој будућој револуцији.

Само не оваквој какву најављује ова представа.

У том случају самовољно напуштам терен.


tako se na brdu kaže - ih, da smem...?
angie01 angie01 16:22 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

samo da ja podsetim TEBE, TI si ta koja se bezrezervno stavila u odbranu (autora)predstave koju TI nisi gledala, a ja, za koga niti znaš da li sam predstavu gledao niti kakav je moj vrednosni sud o njoj, sam TE pitao - šta si TI od nabrojanog u biografiji gledala, čitala, slušala, pokušavajući da proniknem šta TE je to motivisalo za tako snažnu blanko podršku predstavi koju nisi gledala.


sve si pogresio- ja o predstavi uopste nisam govorila- iako podosta o njoj znam, suprotstavila sam se blanko napadima,... a da, pratim rad Milene Bogavac, gledala sam dve njene predstave i neke njene stihove citala, sa njom komunicirala,...ali je sve to nebitno, jer blog nije o mom poznavanju dela MB i misljenju o njemu, nego o konkretnoj predstavi i njenom konacnom prikazivanju posle besmislene zabrane,....kratko receno, kao sto je i reditelj u nekom intervjuu rekao, zbog reakcije nacionalista na nacin tretiranja bolnih tema u Srbiji...kao i ovde na blogu uostalom.
freehand freehand 16:28 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

kao sto je i reditelj u nekom intervjuu rekao

E, a jesi li primetila kako taj čovek/umetnik brka padeže u govoru?
angie01 angie01 16:35 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

авам да докажем Енџи, него да кажем нешто о томе на каквим је претпоставкама настала ова представа.


na istim onim na kojima se pise nova istorijska citanka:))


Атавизми неких давних дана... Када су аутори због таквог погледа на свет и уметност лежали по затворима окајавајући због својих "грешних" дела.


pa, eto, ovde si rekao sve sto mislis:)))

ne znam kako vama uspeva da napisete duzi komentar, a da uspete i da ga posaljete,...meni su dva duza otisla sa resetovanjem strane, tako da sam uspela ovoliko da odgovorim,...ali nije ni bitno- razumemo se.
urbana_gerila urbana_gerila 17:12 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

angie01
samo da ja podsetim TEBE, TI si ta koja se bezrezervno stavila u odbranu (autora)predstave koju TI nisi gledala, a ja, za koga niti znaš da li sam predstavu gledao niti kakav je moj vrednosni sud o njoj, sam TE pitao - šta si TI od nabrojanog u biografiji gledala, čitala, slušala, pokušavajući da proniknem šta TE je to motivisalo za tako snažnu blanko podršku predstavi koju nisi gledala.


sve si pogresio- ja o predstavi uopste nisam govorila- iako podosta o njoj znam, suprotstavila sam se blanko napadima,... a da, pratim rad Milene Bogavac, gledala sam dve njene predstave i neke njene stihove citala, sa njom komunicirala,...ali je sve to nebitno, jer blog nije o mom poznavanju dela MB i misljenju o njemu, nego o konkretnoj predstavi i njenom konacnom prikazivanju posle besmislene zabrane,....kratko receno, kao sto je i reditelj u nekom intervjuu rekao, zbog reakcije nacionalista na nacin tretiranja bolnih tema u Srbiji...kao i ovde na blogu uostalom.


možda, što reče neko, ti i ja i pričamo istim jezikom, ali reči u tvom i u mom srpskom očito nemaju ista značenja.

probaću, ipak, ponovo - kako možeš od bilo koga braniti bilo šta konkretno ako to konkretno nisi lično spoznala?
podsećaš na profesora iz neke sf priče o putovanju kroz vreme koji je zbog navodnog nepoznavanja motiva za nastajanje hamleta oborio šekspira ne znajući da on nije samo jedan od studenata.
sreća je da ti, bar, ne sloviš, poput tog karaktera - za najvećeg svetskog šekspirologa svog doba.

a sad nešto sasvim lično, u svetlu nesaglasja tvog i mog srpskog - da li to kada kažeš da se oglašavam pod dupliranim nikom, znači da ih imam dva ili something completely different.
angie01 angie01 17:22 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

probaću, ipak, ponovo - kako možeš od bilo koga braniti bilo šta konkretno ako to konkretno nisi lično spoznala?


kako neko moze da napada nesto- ako to nesto nije licno spoznao- to ti nije interesantan detalj?:))

o mom slucaju sam rekla sve sto imam- pa da se ne ponavaljam, a i komentar ce da odleti- ti misli sta hoces,

za nik sam ti rekla, da ti nisi novi bloger-samo si ponovo registrovan pod novim nikom gerila,....a sumnjam da imas jos nikova.

sad cao.
anonymous anonymous 17:52 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

freehand
kao sto je i reditelj u nekom intervjuu rekao

E, a jesi li primetila kako taj čovek/umetnik brka padeže u govoru?


Ili kako nepravilno upotrebljava glagol " trebati "


Ali valjda predstava može da se režira i bez tih finesa.
urbana_gerila urbana_gerila 17:58 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

angie01
kako neko moze da napada nesto- ako to nesto nije licno spoznao- to ti nije interesantan detalj?:))


niti sam koga napadao niti koga branio, pa, sa tog aspekta, ne vidim razlog da mi interesantno bude bilo šta osim onoga na šta od tebe još nisam dobio odgovor.

angie01
za nik sam ti rekla, da ti nisi novi bloger-samo si ponovo registrovan pod novim nikom gerila,....a sumnjam da imas jos nikova.


a ja ti ponavljam - slobodno reci ko sam, raskrinkaj me, obnaroduj bar jedan od tog mnoštva nikova.
angie01 angie01 18:40 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

niti sam koga napadao niti koga branio, pa, sa tog aspekta, ne vidim razlog da mi interesantno bude bilo šta osim onoga na šta od tebe još nisam dobio odgovor.


pa jesi, zamers meni nesto sto nije tacno- a i dala sam ti odgovor- a isto to sto meni zameras, preskaces kod ovih brojcano jacih,...pa rek'o, ako vec imas neki stav, onda je valjda tu kljucna pricipijelnost.

da se ne bi vise vrteli u krug,

ja o predstavi znam dosta, ali je nisam gledala, ovde o njoj nisam pricala, al sam branila pravo na njeno prikazivanje i osporavala apsurdnost kritike od onih koji je isto tako nisu gledali, a i ociglednosti da, sem nekih spornih detalja zbog kojih je od nacionalista i bila zabranjivana, ne znaju nista drugo- inace bi kritike bile smislenije i argumentovanije.

to je sustina,

na tvoje pitanje o mom poznavanju autorke i njenog rada sam ti isto odgovorila, kao i da to nije bitno,....al ako tebi jeste, trebalo bi da te vise, ili bar isto zanima, koliko su u sve to upuceni kriticati lika i dela MB- jer ovako ispada da se oni bune jer su se o onome sto su o predstavi naculi- prepoznali.
tasadebeli tasadebeli 20:56 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

angie01

na istim onim na kojima se pise nova istorijska citanka:))



Рекох ти да машиш. Зато сам ти и поменуо то да постављаш увек иста питања на различитим блоговима о различитим темама.

pa, eto, ovde si rekao sve sto mislis:)))


А шта то ја мислим, Енџи?

Рекао сам то већ:

Мени је овај случај "забране" ове представе, па њеног пуштања да се игра, са све медијском прашином која се око тога диже, само још један од случајева психолошког насиља над грађанима Србије, и то над сваком женом и над сваким мушкарцем, а не над сваком трећом женом као код породичног психолошког насиља.

И најтужније је што то психолошко насиље долази са јавне сцене, од људи младих, паметних и образованих који се наводно боре против тог психолошког насиља у породици.

Е, па за мене је читава Србија једна велика породица, па онда и овај случај иживљавања, ко зна зашто и за чији рачун, третирам као психолошко насиље у породици.

Ако си све оно што сам писао у овим коментарима тако разумела, онда си заиста погодила шта ја мислим о овој представи и прашини коју се око ње дигла по медијима.

(Енџи, колико сам ја разумео, Милена Богавац је користила делове своје представе "Црвена" која се играла још 2002. И никада се та стара предсатва није развлачила по медијима као ова сада.

Не видим разлог зашто се сада, 2016, ауторка одлучила за овакав приступ и зашто је потребно звати редитеља представе, Арсенијевића, у Јутарњи програм, који иначе гледају углавном пензионери, да прича о наводној забрани.)


ne znam kako vama uspeva da napisete duzi komentar, a da uspete i da ga posaljete,...meni su dva duza otisla sa resetovanjem strane, tako da sam uspela ovoliko da odgovorim,...ali nije ni bitno- razumemo se.


Копирам написано свако мало (навика из давних дана када сам писао на компу у кај рајтеру, па сам га сејвовао свако мало) и онда ако ми ово "ђубре фашистичко" од софтвера избрише коментар, ја га само пејстујем у новом прозору.

EDIT:

П.С. - А морамо да се ослободимо тих атавизама из прошлости које поменух.

Морамо, Енџи.

Иначе се никада нећемо као друштво мрднути ни педаљ унапред.

Не сме никако да нам став о општем добру, свакога грађанина ове Србије, зависи од политичке опције коју заступа. (Као ни од националности, вероисповести итд.)

Докле год сви чврсто држимо страну само и искључиво својим политичким "пријатељима", чак и онда када они нису у праву, као што је то сада случај на јавној (и културној!) сцени Србије, дотле се нећемо мрднути из овог блата, каљуге, у коју тонемо и давимо се у њој већ четврт века.
angie01 angie01 21:15 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

И најтужније је што то психолошко насиље долази са јавне сцене, од људи младих, паметних и образованих који се наводно боре против тог психолошког насиља у породици.

Е, па за мене је читава Србија једна велика породица, па онда и овај случај иживљавања, ко зна зашто и за чији рачун, третирам као психолошко насиље у породици.


cekaj tebi je psiholosko nasilje svih gradjana, to sto se ova predstava zabranjuje, pa se to onda kaze u javnosti- jer, sto bi se precutala takva besmislena cenzura koja zeli da spreci da se nesto kaze i to umetnoscu,...znaci ta prasina kako ti kazes, koje ne bi ni bilo da neki pamtnjakovici nisu hteli da umetnike ucutkaju?

ako da- cudno,...pa to sto se uopste saznalo za zabranu je poslednji znak slobode i zbog njega je posle i doslo do pustanja igranja predstave.

ne znam meni je po svemu sto je poznato oovom slucaju i po znacenju pojama nasilje- ono upravo pokusaj sprecavanja igranja predstave, kao i odbrana tog cina, pljuvanje i blacenje po delu i autoru, jer se ne slazemo sa porukama koje su poslate- a one su jos i istinite.
freehand freehand 21:17 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

ja o predstavi znam dosta, ali je nisam gledala, ovde o njoj nisam pricala, al sam branila pravo na njeno prikazivanje i osporavala apsurdnost kritike od onih koji je isto tako nisu gledali, a i ociglednosti da, sem nekih spornih detalja zbog kojih je od nacionalista i bila zabranjivana, ne znaju nista drugo- inace bi kritike bile smislenije i argumentovanije.

to je sustina,

O predstavi koju nisi gledala znaš tačno onoliko koliko i drugi koji je nisu gledali. A nijedna predstava nema pravo na prikazivanje po sebi, već teatar ima pravo da bira šta će da prikaže.
Problem nastaje kad se sudare idiotska vlast i upitna predstava.
angie01 angie01 21:20 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!


O predstavi koju nisi gledala znaš tačno onoliko koliko i drugi koji je nisu gledali


pa nije tacno, napisala sam u nekom od komentara i vec ste dosadni sa tom prozivkom- jer ja o predstavi nisam rekla nista, nisam je komentarisala.

cudi me da to isto ne kazes onima koji je kritikuju.
tasadebeli tasadebeli 21:22 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

angie01

cekaj tebi je psiholosko nasilje svih gradjana, to sto se ova predstava zabranjuje, pa se to onda kaze u javnosti



Не, него је психолошко насиље то што се прави фама око једне ћифтинске, ситносопственичке забране и око наводног освајања слободе када се та представа ипак пусти да се игра.

А иначе сама та представа по себи, по ономе што говори, не заслужује да се о њој толико паламуди јер су саме претпоставке за настанак представе прилично натегнуте, искривљују праву слику о тој теми и скрећу пажњу са суштине проблема.

EDIT: Извини, вероватно ти се омакло у брзини.

Не

psiholosko nasilje svih gradjana



него:

психолошко насиље НАД свим грађанима Србије.

Битан је тај предлог за разумевање оног што рекох.
angie01 angie01 21:32 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

EDIT: Извини, вероватно ти се омакло у брзини.


e, ni ovako nisam neka tipkacica, a sada gledam da zbrzam da mi ne ode komentar:))

nema veze, ovo sve samo vrtimo krugove i nista necemo postici- kao i obicno,


Не, него је психолошко насиље то што се прави фама око једне ћифтинске, ситносопственичке забране и око наводног освајања слободе када се та представа ипак пусти да се игра.


lepo si to smislio, al mislim da ekipi apsolutno nije bila nikakava zanimljiva ideja niti im je drgo sto su morali da se sa zabranama bakcu i slusaju glupava objasnjenja,...a cinjenica je da su dobili i hint....ako je to uopste bilo potrebno, s obzirom da su vec skrenuli paznju na sebe i podobijali nagrade, pohvale i sl.

ja se ovde odjavljujem
freehand freehand 22:47 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

pa nije tacno, napisala sam u nekom od komentara i vec ste dosadni sa tom prozivkom- jer ja o predstavi nisam rekla nista, nisam je komentarisala.

Bez veze je da te citiram. Vrati se uzbrdo i pogledaj. Opisivala si predstavu više nego tvoji oponenti. Na osnovu istih argumenata, samo što je svako citirao svoje izvore. Ali si ti napadala pravo direktora/upravnika da predstavu ne postavi zovući to "zabranom", a tvoji oponenti tvrdili da nije svako nepostavljanje zabrana i da nije svako psovanje umetnost.
ja bih dodao da nije svaka nagrada od Boga niti da je svaki žiri bezuslovno kompetentan. Pogledaš, na primer, Kusturicu i bude ti jasnije.
angie01 angie01 22:57 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

Bez veze je da te citiram. Vrati se uzbrdo i pogledaj. Opisivala si predstavu više nego tvoji oponenti. Na osnovu istih argumenata


pa citiraj mene i njih- ja sam ono sto mi je zapalo za oko citirala.


Ali si ti napadala pravo direktora/upravnika da predstavu ne postavi zovući to "zabranom", a tvoji oponenti tvrdili da nije svako nepostavljanje zabrana i da nije svako psovanje umetnost.


to da je predstava zabranjena i zasto- pisalo je u medijima i receno je u raznim intervjuima, a uspeh kod te iste publike upravo pokazuje da je zbrana bila besmislena.

ako meni zameras nesto-neobicno je da ne zamiras mnogobrojnijim oponentima to isto,...barem po tvom ucitavanju.

ono, bas inisitras da se igras okolo salate....a ja mislim da je bilo dovoljno.

i drago mi je zbog Nurudina, sto je imao lepo vece u pozoristu- o tome je bio blog.
urbana_gerila urbana_gerila 23:17 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!


horor!

angie01
zamers meni nesto sto nije tacno


znači - gledala si predstavu.


angie01
nisam gledala


znači - nisi je gledala.




angie01
to je sustina


a ta suština ima i svoju dijagnozu - sch.
angie01 angie01 23:40 23.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

a ta suština ima i svoju dijagnozu - sch.


ima, tvoju manipulativnost,...a i los si kolazista, pogresno isecas i lepis,...al si zato jos gori Valmont.:(

:.
urbana_gerila urbana_gerila 00:42 24.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

angie01
ima, tvoju manipulativnost,...a i los si kolazista, pogresno isecas i lepis,...al si zato jos gori Valmont.:(


izmanipulisao sam te toliko da si ni sama ne znaš kako, zašto i zbog čega napisala kako nisi gledala predstavu koju si u stvari gledala, više puta, to?

valmonta što se tiče, mogu donekle da razumem, čak i da kao filantrop podržim, tu terapeutsku samoobmanu, ali, bre, ipak si se preterano primila na ulogu markize de merteuil...
angie01 angie01 00:51 24.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

ipak si se isuviše primila na ulogu markize de merteuil...


ovo cak nije ni dobar fazon, samo je suvise nespretan i jadan pokusaj da vratis lopticu.

tako da, idem da dam tetki lek,... jer, sem sto smaras, niceg interesantnog nema u tvom nastupu upornog dahtanja za vratom.
urbana_gerila urbana_gerila 01:31 24.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

angie01
ipak si se isuviše primila na ulogu markize de merteuil...


ovo cak nije ni dobar fazon, samo je suvise nespretan i jadan pokusaj da vratis lopticu.

tako da, idem da dam tetki lek,... jer, sem sto smaras, niceg interesantnog nema u tvom nastupu upornog dahtanja za vratom.



kako je tebi dobro, ti si izgleda stvarno ubedila sebe da te ja ne posmatram isključivo kao fenomen.
emsiemsi emsiemsi 06:03 24.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

freehand
pa nije tacno, napisala sam u nekom od komentara i vec ste dosadni sa tom prozivkom- jer ja o predstavi nisam rekla nista, nisam je komentarisala.

Bez veze je da te citiram. Vrati se uzbrdo i pogledaj. Opisivala si predstavu više nego tvoji oponenti. Na osnovu istih argumenata, samo što je svako citirao svoje izvore. Ali si ti napadala pravo direktora/upravnika da predstavu ne postavi zovući to "zabranom", a tvoji oponenti tvrdili da nije svako nepostavljanje zabrana i da nije svako psovanje umetnost.
ja bih dodao da nije svaka nagrada od Boga niti da je svaki žiri bezuslovno kompetentan. Pogledaš, na primer, Kusturicu i bude ti jasnije.

Кустурици награде додељивали некомпетентни жирији ?
tasadebeli tasadebeli 10:27 24.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

angie01


lepo si to smislio,



Енџи, нисам то ја смислио.

И људи окупљени око ове представе кажу да су имали намеру да нам као главни узрочник заиста великог проблема Србије на почетку 21. века, беле куге, укажу да су то мизогинија и породично насиље.

- Centralna tema je da je mizoginija uzrok demograsfke katastrofe, a poruka da ne možemo očekivati od žena, dok god one stradaju kao žrtve fizičkog nasilja, da imaju veselu projekciju budućnosti i da rađaju decu - istakla je Bogavac, koja takođe nije krila uzbuđenje zbog uspešno izvedene predstave.


Али им се изгледа та "просветитељска" идеја нешто не прима у грађанству.

Грађанство, изгледа, мисли да је узрок беле куге нешто друго.

Чак је и чланица локалног савета за родну равноправност изјавила:

Predstavu do kraja nisu odgledale ni neke od članice Saveta odbora za rodnu ravnopravnost pri Skupštini grada Leskovca, koje su se bile pobunile zbog otkazivanja predstave.- Od psovki nisam uspela da shvatim ni temu ni suštinu predstave, koja je više performans - kazala je sociološkinja Marina Momčilović iz tog saveta.


Знаш како то, Енџи, иде у просвећивању...

Када видиш да неко дете на часу не разуме оно што покушаваш да га научиш, ти онда промениш начин на који то радиш.

А не одеш одмах на телевизију и у новине да се жалиш како је то дете глупо.

Тако барем ја то видим.

И онда, када на све то додаш:


Na početku petnaestominutnog songa, odnosno rečenice: Na daskama koje život znače nije dozvoljeno j..... Srbiju. Mi ćemo je zbog toga voleti", činilo se da su autori odustali od psovanja. Međutim, posle dva minuta prešlo se na stari tekst, pa je pozorišnom salom preko 100 puta odjekivala rečenica: "J... se Srbijo", a psovana je i krsna slava i Kosovo i Marko Kraljević....



зашто би се онда било ко ишчуђавао што се све завршило овако:


Psovke su dočekane aplauzom. Bilo je, međutim, i onih koje psovanje Srbije nije oduševilo, budući da je nekoliko gledalaca stajalo i prema pozornici pokazivalo srednji prst. Čula se iz publike po neka psovka, a deset minuta kasnije predstavu je demonstrativno napustilo tridesetak gledalaca. Svakome od njih prilazio je portir i upozoravao da je u publici policija.



Neki od leskovačkih glumaca koje smo zatekli u pozorišnom bifeu rekli su da se nikada u 130 godina dugoj istoriji leskovačkog pozorišta nije desilo da publika iz revolta napušta predstavu.


(Зашто, рецимо, ова представа не гостује у Приштини с тим да малкице промене текст сонга и да не псују Србију и крсну славу, за то би у Приштини добили аплауз, него да псују мајку и Албанију?

То би било баш интересантно видети како би се завршило.

А потреба за просвећивањем упирањем прста на мизогинију и породично насиље је у Приштини исто толика колика и у Србији, ако не и већа.)


Све ово цитирано имаш на линку који је Анонимни окачио још у првом коментару. Само му линк нешто не ради.


ЛИНК ЛИНК ЛИНК


П.С. – А кад смо већ код керова, видиш да је полиција у Лесковцу преко пута Народног позоришта.

Narodno pozorište u Leskovcu, u kome sinoć nisu viđeni ni prvaci iz gradske vlasti ni prvaci opozicionih stranaka, nalazi se prekoputa policije, ali je sve vreme ispred ulaza teatra bio parkiran policijski automobil.
"Blicu" je nezvanično rečeno da je u publici bilo 15 policajaca u civilu.



Можда људи добили карте преко синдиката, оне јефтиније, па отишли до позоришта после радног времена? Близу им је, одмах преко пута...

А можда су стварно и добили наредбу да обележе територију?

Ко ће то знати!

Власт је ипак власт и у њене послове не сме нико од нас да се меша. (ЛИНК)


Била она законодавна или судска или извршна јер је то код нас све једно те исто.



tasadebeli tasadebeli 10:35 24.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

emsiemsi

Кустурици награде додељивали некомпетентни жирији ?



Да парафразирам реплику из мог омиљеног филма:

Ето видиш, пријатељу, шта политика учини од човека!

А могао је лепо да буде мајстор кад толико воли...



nurudin nurudin 22:22 24.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

Образовање и васпитање. Може и васпитање и образовање.


Видиш, Тасо, представа између осталог, и о томе говори.
tasadebeli tasadebeli 23:00 24.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

nurudin
Образовање и васпитање. Може и васпитање и образовање.


Видиш, Тасо, представа између осталог, и о томе говори.



Знам, Нурудине.

Само... Да ли им је методика добра?
nurudin nurudin 23:38 24.03.2016

Re: Добра реклама пара вреди!

tasadebeli
nurudin
Образовање и васпитање. Може и васпитање и образовање.


Видиш, Тасо, представа између осталог, и о томе говори.



Знам, Нурудине.

Само... Да ли им је методика добра?



По мом мишљењу јесте.
Дакле, и сам знаш да су методе различите, плурализам је најприхватљивији, али је свака ваљана у зависности од методичара.
anonymous anonymous 07:20 21.03.2016

Revolucija ?

principessa_etrusca principessa_etrusca 14:42 21.03.2016

Функција псовке

Жао ми је да видим, ако сам уопште разумела о чему се ради, да у Србији неки уметници нису транцендовали стање у коме псовка или голотиња на сцени треба да шокирају, да померају границе и да ослобађају. То ми говори да је српска уметничка сцена нажалост у заостатку од неколико деценија.

freehand freehand 14:48 21.03.2016

Re: Функција псовке

principessa_etrusca
Жао ми је да видим, ако сам уопште разумела о чему се ради, да у Србији уметници нису транцендовали стање у коме псовка или голотиња на сцени треба да шокирају, да померају границе и да ослобађају. То ми говори да је српска уметничка сцена нажалост у заостатку од неколико деценија.


Preširoko si zahvatila, Prinčipesa.
Svuda umetnika ima ovakvih i onakvih, Umetenika i "umetnika", onih koji hrle ispred vremena i onih koji za njim kaskaju, avangardnih u izrazu i onih čiji je izraz - izraz inspicijenta.
Nije tu Srbija mnogo drugačija od svog užeg i šireg okruženja.
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:02 21.03.2016

Re: Функција псовке

freehand

Preširoko si zahvatila, Pšrinčipesa.
Svuda umetnika ima ovakvih i onakvih, Umetenika i "umetnika", onih koji hrle ispred vremena i onih koji za njim kaskaju, avangardnih u izrazu i onih čiji je izraz - izraz inspicijenta.
Nije tu Srbija mnogo drugačija od svog užeg i šireg okruženja.

Могуће.
Да поједноставим, ја не мислим да су псовке саме по себи довољне да би нека продукција била "слободоумна" и "иновативна".
anonymous anonymous 15:52 21.03.2016

Re: Функција псовке

principessa_etrusca
Жао ми је да видим, ако сам уопште разумела о чему се ради, да у Србији неки уметници нису транцендовали стање у коме псовка или голотиња на сцени треба да шокирају, да померају границе и да ослобађају. То ми говори да је српска уметничка сцена нажалост у заостатку од неколико деценија.



Bravo , P.E.

Fotografija iznad tvog prvog komentara je fotografija Jerru Rubina- ikone studentskog i kontrakulturnog pokreta koji je tresao SAD 60-70 tih godina.

Fuck off Amerikkka – bio je jedan od slogana iz tog perioda.

Tri „K“ direktna su aluzija na Kju Klus Klan.

Svlačenje i psovke , bile su prst u oko srednjoj i višoj klasi,očevima demontsranata kojih je u pojedinim situacijama bilo i preko 100.000, kada se recimo marširalo na Vašington.

Skaradna je uniforma generala, a ne golo ljudsko telo ili rečnik kojim se izražavamo – bio je opšti stav mlade generacije istican u osudi rata u Vijetnamu i politike SAD-a, ali i svih diktatorskih režima koje su SAD u to vreme zdušno podržavale.

Psovati Srbiju, u predstavi odigranoj u malom lokalnom teatru, nije nikakav revolucionaran , već pre svega oportunistički, kontrarevolucionaran, palanački gest – bio bi stav mladih iz tog ranijeg perioda,jer se pogled skreće sa suštine i temeljnih problema aktuelnog vremena i jer je zahvat predstave površinski, fragmentaran, senzacionalistički, trendovski, a pre svega nedovoljno hrabar da ukaže na dublje uzroke pojava kojima se predstava bavi.

Ali, drugačiji pristup značio bi, opsovati nekog mnogo moćnijeg i arogantnijeg.

A to je već klizav teren.


angie01 angie01 16:01 21.03.2016

Re: Функција псовке

Psovati Srbiju, u predstavi odigranoj u malom lokalnom teatru, nije nikakav revolucionaran , već pre svega oportunistički, kontrarevolucionaran, palanački gest


palancko je samo nalazenje razloga za zabranu igranja predstave na ovaj nacin,...kritika sadrazaja, da li je predstava dobra ili ne, da li donosi neku poruku ili ne je vec nesto drugo,....mislim, psovati Srbiju u maloj palanackoj sredini,...koja ne psuje i gore stvari,...pa nije nikakva jeres psovati nesto sto te tisti.
freehand freehand 16:13 21.03.2016

Re: Функција псовке

Psovati Srbiju, u predstavi odigranoj u malom lokalnom teatru, nije nikakav revolucionaran , već pre svega oportunistički, kontrarevolucionaran, palanački gest – bio bi stav mladih iz tog ranijeg perioda,jer se pogled skreće sa suštine i temeljnih problema aktuelnog vremena i jer je zahvat predstave površinski, fragmentaran, senzacionalistički, trendovski, a pre svega nedovoljno hrabar da ukaže na dublje uzroke pojava kojima se predstava bavi.

Ovo je preterivanje svojstveno onima koji su spoznali suštinu svih stvari. Ali neće baš biti da nema tema do velike Teme, i neće biti da se ne može pričati ni o čemu dok se ta jedna Velika priča ne ispriča. Život se sastoji od fragmenata, od malih stvari. Veliko Zlo sastoji se od mnoštva malih zala, kao što se Dobro sastoji od svakodnevnih, jednostavnih malih odbara koja tek sva zajedno čine to veliko.
Na stranu što je besmisleno suditi o predstavi koju, koliko razumem, niko od nas, sem Nurudina nije gledao.
anonymous anonymous 16:22 21.03.2016

Re: Функција псовке

freehand
Psovati Srbiju, u predstavi odigranoj u malom lokalnom teatru, nije nikakav revolucionaran , već pre svega oportunistički, kontrarevolucionaran, palanački gest – bio bi stav mladih iz tog ranijeg perioda,jer se pogled skreće sa suštine i temeljnih problema aktuelnog vremena i jer je zahvat predstave površinski, fragmentaran, senzacionalistički, trendovski, a pre svega nedovoljno hrabar da ukaže na dublje uzroke pojava kojima se predstava bavi.

Ovo je preterivanje svojstveno onima koji su spoiznali suštinu svih stvari. Ali neće baš biti da nema tema do velike Teme, i neće biti da se ne može pričati ni o čemu dok se ta jedna Velika priča ne ispriča. Život se sastoji od fragmenata, od malih stvari. Veliko Zlo sastoji se od mnoštva malih zala, kao što se Dobro sastoji od svakodnevnih, jednostavnih malih odbara koja tek sva zajedno čine to veliko.
Na stranu što je besmisleno suditi o predstavi koju, koliko razumem, niko od nas, sem Nurudina nije gledao.


Saglasan sam.Samo što u tome onda nema ničeg revolucionarnog.

Istraživač može da uzme da radi jedan doktorski rad o socijalnom statusu sugrađana u svojoj mesnoj zajednici.

I takvih radova nažalost ima.

Ali, to je budalaština. A ne - nauka.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:44 21.03.2016

Re: Функција псовке

Psovati Srbiju, u predstavi odigranoj u malom lokalnom teatru, nije nikakav revolucionaran , već pre svega oportunistički, kontrarevolucionaran, palanački gest

Наравно.

Псовка може да има своју улогу и место, али је важан контекст, а у овом контексту нема ништа револуционарно: Србију пљује ко стигне последњих двадесет година, па је псовање Србије крајње опортунистичко, неинвентивно и некреативно.

palancko je samo nalazenje razloga za zabranu igranja predstave na ovaj nacin,...


Мислим да уметнички директор и управник позоришта, док год су на тој функцији, треба да имају апсолутно право да своју сцену дају или не дају некој представи, а наравно руководећи се уметничким разлозима. У ствари, прилично јадно бранити уметнички неадекватну представу као жртву политичке цензуре.
angie01 angie01 16:46 21.03.2016

Re: Функција псовке

У ствари, прилично јадно бранити уметнички неадекватну представу као жртву политичке цензуре.


izvini, jesi li ti gledala predstavu?
javascript:;

da ne bi pricali u prazno i bacali se kamenjem iz nama nepoznatih, ali zato politickih stvaova branejna ne znam cega, evo recenzije predstave, koja je delo nase blogokoleginice Milene Bogavac.

RECENZIJA PREDSTAVE CRVENA


Србију пљује ко стигне последњих двадесет година, па је псовање Србије крајње опортунистичко, неинвентивно и некреативно.


kakav promasaj, al porazavajuci u svojoj nameri...i to na slepo.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:57 21.03.2016

Re: Функција псовке

angie01
У ствари, прилично јадно бранити уметнички неадекватну представу као жртву политичке цензуре.


izvini, jesi li ti gledala predstavu?

Из мог првог поста је јасно да нисам, а јасно је и да се мој коментар се не односи специфично на ову представу, већ је генерално јадно позивати се на политичку цензуру када се ради о уметнички инфериорном делу. (А ако добро разумем, ни ти ниси гледала представу.)

anonymous anonymous 16:57 21.03.2016

Re: Функција псовке

principessa_etrusca
Psovati Srbiju, u predstavi odigranoj u malom lokalnom teatru, nije nikakav revolucionaran , već pre svega oportunistički, kontrarevolucionaran, palanački gest

Наравно.

Псовка може да има своју улогу и место, али је важан контекст, а у овом контексту нема ништа револуционарно: Србију пљује ко стигне последњих двадесет година, па је псовање Србије крајње опортунистичко, неинвентивно и некреативно.

palancko je samo nalazenje razloga za zabranu igranja predstave na ovaj nacin,...


Мислим да уметнички директор и управник позоришта, док год су на тој функцији, треба да имају апсолутно право да своју сцену дају или не дају некој представи, а наравно руководећи се уметничким разлозима. У ствари, прилично јадно бранити уметнички неадекватну представу као жртву политичке цензуре.



Potpisujem svaku tvoju reč.
angie01 angie01 17:00 21.03.2016

Re: Функција псовке

Из мог првог поста је јасно да нисам, а јасно је и да се мој коментар се не односи специфично на ову представу, већ је генерално јадно позивати се на политичку цензуру када се ради о уметнички инфериорном делу.


pa kako onda mozes da dajes tako specificne sudove i diskvalifikacije?!
freehand freehand 17:00 21.03.2016

Re: Функција псовке

Istraživač može da uzme da radi jedan doktorski rad o socijalnom statusu sugrađana u svojoj mesnoj zajednici.

I takvih radova nažalost ima.

Ali, to je budalaština. A ne - nauka.

A mi se ovde bavimo naukom?
Izvinjavam se, zabasao sam. Za to nisam kvalifikovan.
freehand freehand 17:01 21.03.2016

Re: Функција псовке

angie01
Из мог првог поста је јасно да нисам, а јасно је и да се мој коментар се не односи специфично на ову представу, већ је генерално јадно позивати се на политичку цензуру када се ради о уметнички инфериорном делу.


pa kako onda mozes da dajes tako specificne sudove i diskvalifikacije?!

angie01 angie01 17:03 21.03.2016

Re: Функција псовке

Potpisujem svaku tvoju reč.


pretpostavljam i ti na slepo!

mislim, stvarno nema nikakve kredibilnosti u iznosenju stavova o necemu samo na osnovu predrasuda i politickih ubedjenja- sto se u ovom slucaju svodi na- svako danas moze da psuje Srbiju, i to jos u maloj sredini:))))
freehand freehand 17:05 21.03.2016

Re: Функција псовке

angie01
Potpisujem svaku tvoju reč.


pretpostavljam i ti na slepo!

mislim, stvarno nema nikakve kredibilnosti u iznosenju stavova o necemu samo na osnovu predrasuda i politickih ubedjenja- sto se u ovom slucaju svodi na- svako danas moze da psuje Srbiju, i to jos u maloj sredini:))))

Angie, jesi li ti gledala predstavu?
anonymous anonymous 17:16 21.03.2016

Re: Функција псовке

freehand
Istraživač može da uzme da radi jedan doktorski rad o socijalnom statusu sugrađana u svojoj mesnoj zajednici.

I takvih radova nažalost ima.

Ali, to je budalaština. A ne - nauka.

A mi se ovde bavimo naukom?
Izvinjavam se, zabasao sam. Za to nisam kvalifikovan.


A za teatar ?
freehand freehand 17:27 21.03.2016

Re: Функција псовке

anonymous
freehand
Istraživač može da uzme da radi jedan doktorski rad o socijalnom statusu sugrađana u svojoj mesnoj zajednici.

I takvih radova nažalost ima.

Ali, to je budalaština. A ne - nauka.

A mi se ovde bavimo naukom?
Izvinjavam se, zabasao sam. Za to nisam kvalifikovan.


A za teatar ?

Nadam se da iza ovog komentara ima još nečeg i da nije samo običan plićak kao što izgleda meni neiniciranom.
Dakle, teatar - šta?
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:32 21.03.2016

Re: Функција псовке

pa kako onda mozes da dajes tako specificne sudove i diskvalifikacije?!

Не знам где си видела специфичне судове и дисквалификације када сам уопштено говорила о месту псовке у позоришној представи (било којој) и о псовању Србије (уопште).

Псовање и голотиња који шокирају и померају границе уметничког израза су имали своје место пре педесет година, сада више не.

Такође, псовање Србије је далеко од оригиналног.
anonymous anonymous 17:52 21.03.2016

Re: Функција псовке


principessa_etrusca
17:32 21.03.2016 / *novo
Re: Функција псовке



Malo podsćanja .

Mjuzikl „ Kosa „ u kojem je glumio i nedavno preminuli Gaga, prva je naša predstava u kojoj se neko od glumaca skinuo.

Tematika naravno u duhu vremena - kontrakultura.

Psovka je još u vreme Zokija Radmilovića bila šlagvort za skoro svaki drugi dijalog u Ateljeu 212.

U Molijerovoj Školi za žene, jednoj francuskoj predstavi , koja je pre više od dvadeset godina gostovala na Bitefu, protagonsiti su bili isključivo muškarci. To se otkrilo tek na kraju predstave.

Muška logika u ženskim kostimiranim likovima . Žestoka kritika feminizma u muškoj žudnji za moći.
gedza.73 gedza.73 18:07 21.03.2016

Re: Функција псовке

u nekom društvu se povede priča o sportu.
Samo mi prošlo kroz glavu
-menjaj temu, ne pričaj puno, ispašćeš glup.

Riszikujući da ispadnem glup moram da pitam kako se odvaja prava umetnost od škarta.
Ne verujem da baš svako nazovi piskaralo koje dovati plajvaz i papir može da se poredi sa jednim Domanovićem ('el on koristio psovke u svojim delima kako bi baš istakao kritiku srpskog društva?)
Molijer, Zoran Radmilović, Dragan Nikolić i predstava Crvena-samoubistvo nacije

Nisam gledao predstavu pa da verujem na reč kako su svi oni u istoj kategoriji.

Zašto su Rembrantove gole cice umetnost a pornografija nije?
Nije da se neće ljudi čuditi ako neko izađe na trg, svuče se go i počne da se dernja kako su svi budale oko njega i nije da se neće naći grupa ljudi koja to smatra za umetnički performans koji pojedinca oslobađa malograđanskih stega. Ali da li je to umetnost?
anonymous anonymous 18:10 21.03.2016

Re: Функција псовке


gedza.73
18:07 21.03.2016 / *novo
Re: Функција псовке

Nije da se neće ljudi čuditi ako neko izađe na trg, svuče se go i počne da se dernja kako su svi budale oko njega i nije da se neće naći grupa ljudi koja to smatra za umetnički performans koji pojedinca oslobađa malograđanskih stega. Ali da li je to umetnost?


Da, da. Dada.
angie01 angie01 18:31 21.03.2016

Re: Функција псовке


Не знам где си видела специфичне судове и дисквалификације


Псовка може да има своју улогу и место, али је важан контекст, а у овом контексту нема ништа револуционарно: Србију пљује ко стигне последњих двадесет година, па је псовање Србије крајње опортунистичко, неинвентивно и некреативно.

. У ствари, прилично јадно бранити уметнички неадекватну представу као жртву политичке цензуре.

recimo, odakle znas da u ovom kontekstu nema niceg revolucinarnog, pa samim tim je i neadekvatno,...niko nije ni rekao da je ideja bila da bude revolucionarna- pre odraz stvarnosti, ogoljene i teskobne.

i odkuda znas da je predstava umetnicki neadekvatna, na osnovu cega si to zakljucila?
principessa_etrusca principessa_etrusca 18:52 21.03.2016

Re: Функција псовке

i odkuda znas da je predstava umetnicki neadekvatna, na osnovu cega si to zakljucila?

Не знам. Говорим уопштено о инфериорној уметности.
angie01 angie01 18:55 21.03.2016

Re: Функција псовке

Не знам. Говорим уопштено о инфериорној уметности.


pa dala si konkretan sud- jos sam podebljala gde,...kao i sada, na osnovu cega kazes da je ovo inferiorna umetnost?
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:13 21.03.2016

Re: Функција псовке

angie01
Не знам. Говорим уопштено о инфериорној уметности.


pa dala si konkretan sud- jos sam podebljala gde,...kao i sada, na osnovu cega kazes da je ovo inferiorna umetnost?


Говорила сам о контексту псовања Србије које није оригинално: виђено је већ много пута.

Да ли си ти гледала представу и да ли можеш да кажеш нешто о њој?
principessa_etrusca principessa_etrusca 19:18 21.03.2016

Re: Функција псовке

Tematika naravno u duhu vremena - kontrakultura.

Голотиња не мора да буде израз протеста, већ питање естетике.

Недавно сам гледала нову продукцију опере Акнатен Филипа Гласа. Аменхотеп је умро и док га балсамују, нови фараон (контратенор Антони Констанцо) силази без одеће низ степенице да га припреме за крунисање.

angie01 angie01 19:49 21.03.2016

Re: Функција псовке

Говорила сам о контексту псовања Србије које није оригинално: виђено је већ много пута.


stvarno te ne kapiram, ne mozes o necemu da sudis izdvojeno iz konteksta i ti to znas- nesto si cula i to ti se ne svidja i sad insistiras da je to shit.:))




Да ли си ти гледала представу и да ли можеш да кажеш нешто о њој?


prestavu nisam gledala,( imam nameru), ali sam dosta citala- eno postavila sam i link recenzije da mogu svi da vide o cemu se radi, takodje postoji objasnjenje na sajtu Bitef teatra,...gledala sam neke inserte, intervju Milene Bogavac,...i ne vidim nista sporno ni strasno-koliko sam shvatila i leskovacka publika je na kraju zadovoljna aplaudirala, sem sto su neki iz publike izasli- valjda zbog preosetljivosti- predstava je uspesno poslala svoju poruku, sa sve ozloglasenom psovkom u songu....eno ima i na jutjubu nekih delova.


Голотиња не мора да буде израз протеста, већ питање естетике.


kakve sad to veze ima,...sve zavisi od ideje, koncepta,..
angie01 angie01 19:51 21.03.2016

Re: Функција псовке

Angie, jesi li ti gledala predstavu


ja nisam davala sud o predstavi.
nurudin nurudin 21:17 21.03.2016

Re: Функција псовке

У ствари, прилично јадно бранити уметнички неадекватну представу као жртву политичке цензуре.


Ви машите тему. Политичку цензуру поменуо нисам, нити је посреди. Представу је цензурисао паланачко-националистички дух. Тачније, естетика површности, лаке забаве и представа које иначе негује управник, а то је да се публика иЦепи од смејање.

Дакле, ако се не забрњују такве представе, које позориште, и то Народно, претварају у тезгу, што би било забрањено ма шта друго?! Дођите па погледајте представе које се раде у позоришту, па ћете видети како и на који начин можете бранити уметничке квалитете. Да бисте их бранили, морате имати уметничке критерије. С обзиром да не постоје, апсурдно је говорити.
nurudin nurudin 21:29 21.03.2016

Re: Функција псовке

Riszikujući da ispadnem glup moram da pitam kako se odvaja prava umetnost od škarta.
Ne verujem da baš svako nazovi piskaralo koje dovati plajvaz i papir može da se poredi sa jednim Domanovićem ('el on koristio psovke u svojim delima kako bi baš istakao kritiku srpskog društva?)


Ризиковао си и омашио си тему, Домановић се свим снагама борио да оформи позоришну трупу, да васпостави позориште, као и Сретен Динић, много година касније -- а заједнички именитељ им је Динићева изјава из 1936: „Паланка је уништила позорише”. (Правда)

Дух Домановићев је дух супротстављања устаљеном поретку ствари, учмалости, паланци. У том контексту је и поменут, а не у намери да се пореди... Кад већ морам да појашњавам.
nurudin nurudin 21:43 21.03.2016

Re: Функција псовке

i ne vidim nista sporno ni strasno-koliko sam shvatila i leskovacka publika je na kraju zadovoljna aplaudirala, sem sto su neki iz publike izasli- valjda zbog preosetljivosti


Представа се завршила овацијама, Енџи.
Иначе, особе које су напустиле салу, између осталих, биле су: гардеробер у позоришту, портир, итд., и они због преосетљивости... Управник је ушетао у сред представе, како је иначе ред, као да је позориште његов феуд, приближио се сцени на минуте: ево, дошао сам само да ме виде... (И онда нестао у тмини.)
gedza.73 gedza.73 22:05 21.03.2016

Re: Функција псовке

Proba. jen, dva, jen, dva.
Da li se vidimo?
gedza.73 gedza.73 22:07 21.03.2016

Re: Функција псовке

Ovaj blog malo radi, malo ne radi.
Taman krenem da pišem kad se sve resetuje.
nurudin nurudin 22:08 21.03.2016

Re: Функција псовке

gedza.73
Ovaj blog malo radi, malo ne radi.
Taman krenem da pišem kad se sve resetuje.



Види, види, није до мог лаптопа, баш сам се забринуо. Хвала на обавештењу.
gedza.73 gedza.73 22:09 21.03.2016

Re: Функција псовке

Daklem, šta sam ono hteo da kažem
Govoriću vrlo brzo.

Ризиковао си и омашио си тему

Nije mi ni prvi a vala ni poslednji put.

Домановић се свим снагама борио да оформи позоришну трупу, да васпостави позориште, као и Сретен Динић, много година касније -- а заједнички именитељ им је Динићева изјава из 1936: „Паланка је уништила позорише”. (Правда)

Дух Домановићев је дух супротстављања устаљеном поретку ствари, учмалости, паланци. У том контексту је и поменут, а не у намери да се пореди... Кад већ морам да појашњавам.

Ubeđen sam da bi se oni debelo zahebavali sa nama, svim političarima (a imali bi štofa za stogodišnje pisanje) i sa ovim novokomponovanim angažovanim umetnicima.
gedza.73 gedza.73 22:13 21.03.2016

Re: Функција псовке

možda sam paranoičan ali mi deluje da se rijaliti sindrom ponašanja opasno proširio među nama.
Napraviti što veći skandal (sex, tuča, pljuvačina) pa će iz toga proisteći nešto lepo, divno i kvalitetno

Što kaže Tasa nešto mi teško ide razumevan je avangarde.

edit
S tim što mislim da je krajnje kretenski i udvorički zabranjivati predstave, dovoditi navijače ili profesionalne zviždače.
angie01 angie01 22:32 21.03.2016

Re: Функција псовке

nurudin
gedza.73
Ovaj blog malo radi, malo ne radi.
Taman krenem da pišem kad se sve resetuje.



Види, види, није до мог лаптопа, баш сам се забринуо. Хвала на обавештењу.


i kod mene:))),...napisem komentar i pre nego pritisnem objavi, resetuje se strana i komentar nestane,

je l moze neko objasnjenje? bilo ko, ko se razume?
gedza.73 gedza.73 22:35 21.03.2016

Re: Функција псовке

i kod mene:))),...napisem komentar i pre nego pritisnem objavi, resetuje se strana i komentar nestane,

je l moze neko objasnjenje? bilo ko, ko se razume?

Možda su ugradili neki uberpametni softver za komentare pa ne ispunjavamo minimalne uslove
nurudin nurudin 00:35 22.03.2016

Re: Функција псовке

gedza.73
i kod mene:))),...napisem komentar i pre nego pritisnem objavi, resetuje se strana i komentar nestane,

je l moze neko objasnjenje? bilo ko, ko se razume?

Možda su ugradili neki uberipametni softver za komentare pa ne ispunjavamo minimalne uslove


Е, онда смо га најебали, да простите... :)))
cyberm cyberm 07:51 22.03.2016

Re: Функција псовке

gedza.73
Ovaj blog malo radi, malo ne radi.
Taman krenem da pišem kad se sve resetuje.


Ovo stoji u head-u strane:
<meta http-equiv="refresh" content="900" />

Prevedeno na sprski, stranica se ponovo učita svakih 15 minuta (900 sekundi).
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:27 22.03.2016

Re: Функција псовке

angie01
Angie, jesi li ti gledala predstavu


ja nisam davala sud o predstavi.

Очигледно те је тешко уверити, али нисам ни ја.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:57 22.03.2016

Re: Функција псовке

nurudin
У ствари, прилично јадно бранити уметнички неадекватну представу као жртву политичке цензуре.


Ви машите тему. Политичку цензуру поменуо нисам, нити је посреди. Представу је цензурисао паланачко-националистички дух. Тачније, естетика површности, лаке забаве и представа које иначе негује управник, а то је да се публика иЦепи од смејање.

Дакле, ако се не забрњују такве представе, које позориште, и то Народно, претварају у тезгу, што би било забрањено ма шта друго?! Дођите па погледајте представе које се раде у позоришту, па ћете видети како и на који начин можете бранити уметничке квалитете. Да бисте их бранили, морате имати уметничке критерије. С обзиром да не постоје, апсурдно је говорити.

Жао ми је да је тако у лесковачком позоришту.
Ако сам добро разумела, управник позоришта/интендант није баш вољно уступио своју позорницу. Он је тај који мора имати визију (и храброст и власт да ту визију спроведе). А мора знати и за шта публика хоће да купи карту, па наћи баланс. Ако то не може, онда треба да иде, посебно јер је доведен у ситуацију (од кога?) да се немоћно током представе шуња око позорнице.
angie01 angie01 10:17 22.03.2016

Re: Функција псовке

Очигледно те је тешко уверити, али нисам ни ја.


:)))...a evo i zbog cega,...da ponovim:

Псовка може да има своју улогу и место, али је важан контекст, а у овом контексту нема ништа револуционарно: Србију пљује ко стигне последњих двадесет година, па је псовање Србије крајње опортунистичко, неинвентивно и некреативно.

. У ствари, прилично јадно бранити уметнички неадекватну представу као жртву политичке цензуре.

ako kazes u ovom kontekstu- valjda mislis na kontekst iz predstave- inace recenica nema smisla,...kao sto navodis psovanje Srbije kao primer, a koji se u predstavi desava.

kao sto specificno kazes da je predstava umetnicki neadekvatana, jer o njoj pricamo, zar ne i nju Nurudin brani....i ona je politicki cenzurisana vrlo jasno zbog nacionalistickih lose prikrivenih stavova.
angie01 angie01 10:19 22.03.2016

Re: Функција псовке

Ако то не може, онда треба да иде, посебно јер је доведен у ситуацију (од кога?) да се немоћно током представе


od koga/...pa od onih koji su ga na to mesto postavili i koji su predstavu oznacili kao nepovoljnu iz politickih razloga.
angie01 angie01 10:42 22.03.2016

Re: Функција псовке

G.Cross 13:41 21.03.2016
Re: moja učenica

Imam 18 godina
nosim ponos
srpskog deteta
cirkuzantske zemlje
beščašća.




uffff bre.

Natalija makar kaze ali ovo je ono o cemu cute ti osamnaestogodisnjaci i sta kopa nepremostivi jaz izmedju njih i nas.

I u pravu su.

Pokusavam da ne budem patetican.

Ali jebi se bre Kusturico sa svojim hvalospevnim clancima o ljubavi Slobe i Mire, jebi se predsednice grobaru koji najavljujes smrt predsednika vlade, jebi se Vulinu crnokosuljasu. Jebi se nesposobna demokratska stranko sa istom kolicinom lopina kao i svi ostali, jebite se svi.

Cirkuzanstka zemlja bescasca, Natalija je totalno u pravu.

Zelim joj da nadje svoj put u buducnost van Srbije.

Izvini gospodine Cer, malo mi puko film kad sam ovo procitao.

Jebo nas sve nesposposobne kad svojoj deci nismo obezbedili bolje.

--------------------------

ovo je komentar uzet sa mr cerovog bloga, koji ovde kopiram kao ilustraciju slicnog ispoljavanja revolta u odnosu na nedopustive stvari koje nam se ladno desavaju prikrivene nekom demagogijom,....pocetne redove je napisala devojcica od 18 godina, a nastavak nas blogokolega- to je slicno suocavanje sa realnoscu i reakcija na istu.
emsiemsi emsiemsi 10:59 22.03.2016

Re: Функција псовке

gedza.73
možda sam paranoičan ali mi deluje da se rijaliti sindrom ponašanja opasno proširio među nama.
Napraviti što veći skandal (sex, tuča, pljuvačina) pa će iz toga proisteći nešto lepo, divno i kvalitetno

Što kaže Tasa nešto mi teško ide razumevan je avangarde.

edit
S tim što mislim da je krajnje kretenski i udvorički zabranjivati predstave, dovoditi navijače ili profesionalne zviždače.

Никада од тебе авангарда.
Да би постао авангарда (и добио сертификат од кога треба), мораш да пљујеш Србију, те додатно, посебно, Србе.
Тада ћеш постати авангарда.
tasadebeli tasadebeli 11:26 22.03.2016

Re: Функција псовке

gedza.73

Što kaže Tasa nešto mi teško ide razumevan je avangarde.



А не, не авангарде, него модерног позоришта у Србији.

Авангарда је нешто друго.

И та два појма се никако не поклапају у Србији данас.

Дакле, да прецизирамо мени не иде од руке разумевање модерног позоришта, позоришне политике и политичког позоришта у Србији данас.




principessa_etrusca principessa_etrusca 11:57 22.03.2016

Re: Функција псовке

angie01
:)))...a evo i zbog cega,...da ponovim:

Псовка може да има своју улогу и место, али је важан контекст, а у овом контексту нема ништа револуционарно: Србију пљује ко стигне последњих двадесет година, па је псовање Србије крајње опортунистичко, неинвентивно и некреативно.

ako kazes u ovom kontekstu- valjda mislis na kontekst iz predstave- inace recenica nema smisla,...kao sto navodis psovanje Srbije kao primer, a koji se u predstavi desava.


Да ли заиста говоримо различитим језицима?

Псовка може да има своје место у позоришној представи, али псовање Србије није оригинално, инвентивно итд. у било којој представи
У ствари, прилично јадно бранити уметнички неадекватну представу као жртву политичке цензуре.

Енџи, било коју уметнички инфериорну представу (или било које инфериорно уметничко дело, слику, роман, песму).
freehand freehand 12:00 22.03.2016

Re: Функција псовке

Да ли заиста говоримо различитим језицима?

Vilhelkm Rajh bi rekao da nije dovoljno govoriti istim jezikom, već da je neophodno, između ostalog, i pod istim rečima podrazumevati iste pojmove.
angie01 angie01 12:05 22.03.2016

Re: Функција псовке

али псовање Србије није оригинално, инвентивно итд. у било којој представи


izvini, ali ti to ovde koristis u kontekstu predstave o kojoj pricamo- a nisi je gledala, niko nije ni rekao da je psovka inovacija i revolucionaran dodatak, ne znam sto to stalno ponavljas, a u smislu negacije predstave.


било коју уметнички инфериорну представу


isto, odkud ti i ovu predstvau svrstavas u inferijornu- predstava je nagradjivana- malo procitaj sve sto sam ponudila za info, a ima i drugih izvora na netu-, jer u kontekstu ove predstave se vodi diskusija- vrlo je jasno i malo mi tuzno ovo laviranje, jer rekoh ti vec, bez obzira sto se cesto ne slazemo ti si mi omiljeni protivnik, da tako kazem, jer si konstruktivna i razumna- sto ovde nije slucaj, jer vise podmeces kukavicije jaje, a to nije bas za postovanje.

ovde cu prestati- jer nema dalje smisla, samo se ponavljamo.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:21 22.03.2016

Re: Функција псовке

principessa_etrusca
Псовка може да има своје место у позоришној представи, али псовање Србије није оригинално, инвентивно итд. у било којој представи

:)
А Дрине?

freehand freehand 12:23 22.03.2016

Re: Функција псовке

:)
А Дрине?

Ni ono danas ne bi bilo ni invetnivno ni originalno.
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:27 22.03.2016

Re: Функција псовке

isto, odkud ti i ovu predstvau svrstavas u inferijornu- predstava je nagradjivana- malo procitaj sve sto sam ponudila za info, a ima i drugih izvora na netu-,


Не сврставам ову представу, нисам знала ни о чему се уопште ради, већ сам говорила о било ком уметничком делу. Неко (било које) уметничко дело негде није прошло и одмах се говори о политичкој цензури. Још јасније, није све што је подлегло цензури било уматнички вредно.

Или да инвертујем: ти говориш о наградама, а ја нпр. питам да ли је представа политички опортуна (јер мора бити, чим је награђена).
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:30 22.03.2016

Re: Функција псовке

freehand
:)
А Дрине?

Ni ono danas ne bi bilo ni invetnivno ni originalno.


Али онда је било. Та псовка је пре 50 година имала тежину и значење.
urbana_gerila urbana_gerila 22:45 22.03.2016

Re: Функција псовке

emsiemsi
Да би постао авангарда (и добио сертификат од кога треба), мораш да пљујеш Србију, те додатно, посебно, Србе.Тада ћеш постати авангарда.


nema, znači, veće avangarde od tebe čarli.
urbana_gerila urbana_gerila 22:51 22.03.2016

Re: Функција псовке

anonymous
Fotografija iznad tvog prvog komentara je fotografija Jerru Rubina- ikone studentskog i kontrakulturnog pokreta koji je tresao SAD 60-70 tih godina.


uozbilji se, bre!
anonymous anonymous 18:07 21.03.2016

" Ko stavlja pištolj na matericu nacije ..

.....koja odumire. "

U odgovoru na ovo pitanje krije se ključ predstave.

anonymous anonymous 20:28 21.03.2016

Žene su krive ...

...za belu kugu u Srbiji.


Ovo je jedna od osnovnih teza koje se problematiziraju u predstavi, a koju navodno zagovaraju muškarci.


Ali, koliko vi muškaraca znate koji ovo misle ?


Ja nijednog .
anonymous anonymous 20:37 21.03.2016

Pravo na abortus....

....je osnovno ljudsko ( žensko ) pravo.

Još u socijalističkom sistemu je postojalo i ne sećam se da ga je ikad iko ozbiljno osporio.

A nije postojalo u mnogim drugim državama i kod drugih se često i intenzivno osporava.


Ali ne i kod nas.


Pravom na abortus - bavi se predstava.

Zaista revolucionarno. U teatru.



angie01 angie01 20:55 21.03.2016

Re: Pravo na abortus....

ne znam sta da ti kazem na ovo tvoje banalno, povrsno i netacno negiranje,...bolje kazi sta te stvarno musci, jer ovo, okolo/naokolo i cega se u nedjuvremenu setim- a nisam gledao-je tuzno.

evo ti jos malo hinta=

CRVENA- BITEF
kick68 kick68 22:39 21.03.2016

Evo ja

onako post festum, o svemu pomalo.

Nisam gledala predstavu, ne mogu da sudim, ali meni je autor (M.B.) dovoljna preporuka.
Samo bih da dodam da sam jednom dosla u situaciju da branim Cikaske Perverzije . Naime jedna gospodja (zasto trazis harizmu u sebi punjena ptico) zalila se da je predstava vulgarna i da ima puno ruznih reci koje nemaju svoju svrhu, funkciju, itd, sta ti ga znam... Ja je lepo pitam da li zna kad je predstava pisana i da li je primetila da su i pored te takozvane seksualne revolucije svi akteri predstave ocajno sami. Nista od svega toga do nje nije doprlo, samo te proklete psovke! I neki su njeni prijatelji odveli decu na predstavu, pa eto! Mislim, zasto vodis decu na predstavu u cijem naslovu stoji rec Perverzije?! Zakljucila je da sam najveci perverznjak na svetu celom!

Nurudin opet pise kao da je na steroidima, neko primeti gore:))) Mladost, polet, energija, sta li je?:)))

Onima koji se zanimaju za belu kugu u Srbiji i koji se pitaju ko je kriv za to (muskarci, drzava ili taj prokleti feminizam) preporucujem :
angie01 angie01 22:43 21.03.2016

Re: Evo ja

ali meni je autor (M.B.) dovoljna preporuka.




(zasto trazis harizmu u sebi punjena ptico)



nurudin nurudin 00:32 22.03.2016

Re: Evo ja

Nurudin opet pise kao da je na steroidima, neko primeti gore:))) Mladost, polet, energija, sta li je?:)))


Нису мени, Анонимном су ласкали... :))))


(zasto trazis harizmu u sebi punjena ptico)



tasadebeli tasadebeli 11:13 22.03.2016

Уметност као political statement 1





I Shall Be Free

Well, I took me a woman late last night
I’s three-fourths drunk, she looked uptight
She took off her wheel, took off her bell
Took off her wig, said, “How do I smell?"
I hot-footed it . . . bare-naked . . .
Out the window!

Well, sometimes I might get drunk
Walk like a duck and stomp like a skunk
Don’t hurt me none, don’t hurt my pride
’Cause I got my little lady right by my side
(Right there
Proud as can be)

I’s out there paintin’ on the old woodshed
When a can a black paint it fell on my head
I went down to scrub and rub
But I had to sit in back of the tub
(Cost a quarter
And I had to get out quick . . .
Someone wanted to come in and take a sauna)

Well, my telephone rang it would not stop
It’s President Kennedy callin’ me up
He said, “My friend, Bob, what do we need to make the country grow?”
I said, “My friend, John, Brigitte Bardot
Anita Ekberg
Sophia Loren”
(Put ’em all in the same room with Ernest Borgnine!)

Well, I got a woman sleeps on a cot
She yells and hollers and squeals a lot
Licks my face and tickles my ear
Bends me over and buys me beer
(She’s a honeymooner
A June crooner
A spoon feeder
And a natural leader)

Oh, there ain’t no use in me workin’ so heavy
I got a woman who works on the levee
Pumping that water up to her neck
Every week she sends me a monthly check
(She’s a humdinger
Folk singer
Dead ringer
For a thing-a-muh jigger)

Late one day in the middle of the week
Eyes were closed I was half asleep
I chased me a woman up the hill
Right in the middle of an air-raid drill
It was Little Bo Peep!
(I jumped a fallout shelter
I jumped a bean stalk
I jumped a Ferris wheel)

Now, the man on the stand he wants my vote
He’s a-runnin’ for office on the ballot note
He’s out there preachin’ in front of the steeple
Tellin’ me he loves all kinds-a people
(He’s eatin’ bagels
He’s eatin’ pizza
He’s eatin’ chitlins
He’s eatin’ bullshit!)

Oh, set me down on a television floor
I’ll flip the channel to number four
Out of the shower comes a grown-up man
With a bottle of hair oil in his hand
(It’s that greasy kid stuff
What I want to know, Mr. Football Man, is
What do you do about Willy Mays and Yul Brynner
Charles de Gaulle
And Robert Louis Stevenson?)

Well, the funniest woman I ever seen
Was the great-granddaughter of Mr. Clean
She takes about fifteen baths a day
Wants me to grow a cigar on my face
(She’s a little bit heavy!)

Well, ask me why I’m drunk alla time
It levels my head and eases my mind
I just walk along and stroll and sing
I see better days and I do better things
(I catch dinosaurs
I make love to Elizabeth Taylor . . .
Catch hell from Richard Burton!)


(1963)
tasadebeli tasadebeli 11:51 22.03.2016

Уметност као political statement 2- Србија

not2old2rock not2old2rock 15:32 22.03.2016

Re: Уметност као political statement 2- Србија


Taso, al' ti umeš da zakucaš

tasadebeli tasadebeli 21:16 22.03.2016

Re: Уметност као political statement 2- Србија

not2old2rock

Taso, al' ti umeš da zakucaš




Пиши мојим клинцима из школе асистенцију!





emsiemsi emsiemsi 05:48 23.03.2016

Re: Уметност као political statement 2- Србија

not2old2rock

Taso, al' ti umeš da zakucaš


Уме Таса, него шта --- али му акције трају 48, а не 24 секунде (у преводу, 20 окрета точка миша).
tasadebeli tasadebeli 07:34 23.03.2016

Re: Уметност као political statement 2- Србија

emsiemsi
not2old2rock

Taso, al' ti umeš da zakucaš


Уме Таса, него шта --- али му акције трају 48, а не 24 секунде (у преводу, 20 окрета точка миша).



И вас двојица волите да играте Football Manager?







А код мене ствари, изгледа стоје овако:

positioning - 20

pace - 2

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana