Tehnologija

Razlika je u mozgu

Jelica Greganović RSS / 17.02.2016. u 20:07

-Funny-humor-Accessories.png 

Evo, dočekala sam da prođu svi dežurni praznici verskog i laičkog porekla. Nisam htela da vam ih kvarim, mada lični doživljaj miniranja života mi teško da bih mogla rečima, rukama, nogama i očima da vam dočaram. Znam ja da će prilično njih odmah reći: »Dobro došla u Srbiju«, al ja ipak i dalje mislim da Srbija nema tapiju na glupost.

Elem, mre meni mobilni telefon. Onaj fiksni siroma nema ni priliku da umre do koje mere je zanemaren. Prosto je jedno veče svefunkcionalno radio, a naredno jutro se nije probudio, omrknuo. Mrtav, crko, ne mrda. Tračka svetla na njemu nema, a kamoli zvuka. Ne trza. S obzirom da mu je dodata funkcija to da je pametan, mene odmah mozak zaboli. Šta ću, odnesem ga u najbližu radnju njegovog porekla, odnosno baš u onu u kojoj su me ubedili da mi života bez njegove pameti nema. A, lepo sam do tada sve peške pisala. Jer pametni pišu.

Uđem ja u radnju, moj budući svedok dešavanja sedne u ćoše, i zakukam na pultu iza kog se plavi telefonska radnica. Plava kao cvetić-ventilatorčić koji cenjenu firmu simbolizuje. Pokažem joj pokojnika koji je još u garanciji, ona ga stručno obrne par puta i zaključi da mu je da ide na servis. Tim povodom dotična ispuni obrazac, poturi mi ga da ga potpišem i krene da mi se udvara. Ucaklila okicama, nabacila kez do keramičkih sedmica, nagla se preko pulta ka meni i ne staje. Te mi banku imamo, naša banka ovako najbolja i onako najfenomenalnija, dobijate tri za jedan i šest posto na stepenice...Ja šta ću, ćutim i slušam, iako znam da nema ništa od ta posla, jer u kući mi bankar čuči i poziva se na ugovor zvani Venčani list, koji sam sa njim pre četvrt veka potpisala. Druga banka bi za mene bila skok preko bračnog plota. A, ona se zanela, gusla, ne staje, ja već padam u slušačku komu...sve dok ne pomenu mogućnost plaćanja preko telefona. Tu meni sevne da ja više telefon ni nemam, ovog mrtvog mi uzela, a zamenu ni ne pominje. Izvinim joj se ja što se neću udati za njenu banku i pripitam je za zamenu. Ah da, zamena, ode ona u budžak i donese mi neku ciglicu, napuknutu. To mi je zamena. Ajd dobro, mislim se, samo nek radi, to je i tako privremeno. Uzmem onaj obrazac, probudim svedoka i otperjam iz radnje.

Kroz četiri dana mi je stigla poruka na puknuti telefon da je na servisu utvrđeno da je moj telefon pokvaren. Predivno, samo četiri dan im je trebalo...I da će biti popravljen u roku od trideset dana. Lepo sam se za srce uhvatila i počela da pominjem familiju i telefonskoj firmi, i ekspertima u servisu, i činjenici da Srbija kanda ima više žitelja od Kine koji imaju svaki po pet telefona, pa zato ja moram da čekam mesec dana. Usput sam koristila i glagole vezane za razmnožavanje sisara, al da ne prostačim. Izgleda da su moji uroci i glagoli nekako doprli do cenjene firme, tek sutradan eto nove poruke da je moj telefon popravljen i da izvolim po njega doći. Tu moj hormon sreće, Endorfin, od milja zvani Endi, poskoči i krene da se luči nekontrolisano. Obaška jer mi sutradan i promocija nove knjige bila planirana, dupla sreća, em telefon, em knjiga...

Dohvatim ja sutradan opet svedoka da mi pravi društvo, odem u radnju, kad ono ista ona radnica. Divno, izvadim ja obrazac, ona izvadi telefon i...objasni mi da telefon zapravo nije popravljen. Jer nije bio pokvaren, nego mu je mrela baterija. On jeste u garanciji, al baterija mu nije. Dobro, promenili su bateriju na servisu, ponadam se ja. Ne, ne, objasni ona, nisu. Samo su je malo digli iz mrtvih, al će da mre opet. Oni nemaju baterije na servisu. Odlično, al zato verovatno imaju seme najnovijeg hibridnog kukuruza, ako mi zatreba. Dobro, a je l mogu ja u radnji da kupim bateriju? Naravno da ne mogu, kaže dotična, nemaju je ni oni. Normalno, jer se radnja prostire na bar sedam hektara neiskorišćene površine, tako da je logično da nemaju gde da stave baterije za telefone koje prodaju. Shodno tome, i kraćem inkvizicijskom ispitivanju koje sam primenila, saznam da mi predstoji traženje baterije po udaljenim lokacijama. Počne meni da se mrači pred očima i da mi se produžavaju očnjaci, al izbrojim u sebi do sto, počnem ravnomerno i duboko da dišem na nos, sve u ime toga da me čeka promocija i da na nju ne mogu da odem raspoložena kao kobra na dijeti. Okrenem se na peti, probudim svedoka i odem iz radnje. Mislim se, izem vam firmu, tolko dana vam je trebalo da mi vratite nepopravljeni telefon. Ni ne pogledam ga do kuće, kad tamo...

...Uključim ja telefona, gledam, nešto mi čudno, nešto je praznjikavo...i lepo se sledim – telefon je obrisan. Neko je obrisao sve, neko mi je telefon vratio ko od radnje rođen, resetovali ga. Nema ničeg što je van sim kartice bilo. Većine telefonskog imenika, beležaka, fotografija, sve aplikacije nestale...Kad me nije kap zveknula! Džaba tražim, nema, nestalo...Na večernju promociju sam otišla bez pola mozga, zubne trojke su mi štrčale gore no grofu Tepešu, lepo me struja od besa prolazila.

Narednog jutra su jedva stigli ključ drugi put da okrenu, ja sam već upala u radnju, ubogi svedok, opet povedeni, me je jedva pratio. Naravno, tamo je bila ona ista izapultašica. Bacim se ja na pult, zavapim kao sinja kukavica, ona me gleda i trepće ko svraka na jugovinu:

-      Pa, da...obrisano je. Znate, mi uvek resetujemo telefon na servisu.

-      Brišete memoriju?! Koga ste pitali da to uradite?

-      To je normalno.

-      Kako normalno, da li bi bilo normalno da odnesete kompjuter na popravku i vrate vam ga obrisanog?

-      Mi to uvek radimo.

-      A bek ap? Jeste li ga napravili?!

-      Nismo, znate to se plaća...

-      Plaća? Koliko?

-      Oko hiljadu dinara...

-      I ko je meni to rekao?

-      Gospođo, sigurno sam vam rekla.

-      Da ste mi rekli, ja bih vam dala duplo samo da mi ne dirate telefon. Niste ni pomenuli.

-      Nemoguće...

 

 

Gledam je i ušima ne verujem. Nemoguće? Naravno da je moguće, naročito kad se uzme u obzir da mi je od uvaljivanja banke zaboravila da ponudi i obaveznu zamenu za telefon, a kamoli mogućnost da ne ostanem bez sve pameti pametnog telefona. Tu negde je u njenim očima počela da cakli iskra bezobrazluka, lepo sam ga videla kako se zapaćava, i počelo je da mi se mrači. Mozgom mi je jurcalo to da mi samo fali njen bezobrazluk pa da ne odgovaram za sebe. Svedok mi je već visio na leđima kao šišmiš, i pokušavao da me odvuče od pulta. To je bilo malo teže, jer sam se noktima zakačila i počela da krivim glavu za moj nahero pogled čkiljavih kapaka.

 

Otkinuo je četvrt pulta i odvukao me iz radnje. Drug moj, svedok. Svojim telom je zatvorio put ka povratku u prodavnicu sa znakom plavog cvetića-propelerčića. Naravno da to nije kraj. Koliko sutradan je na mene oduševljeno vrisnula reklama pomenute firme: »Bezbedno čuvajte svoje uspomene...« Koje uspomene?! Obrisane? Usput je stigao i Božić. Sav normalan svet je na »Hristos se rodi« odgovarao sa »Vaistinu«, samo sam ja kliktala: »Ko je to?« Jer mi je falilo i fali mi više od pola telefonskog imenika, pojma nemam ni ko me zove, ni ko mi čestita...Lepo da ujedeš nekog.

 

Vrhunac je bio kada me je, naravno u vreme popodnevnog mira, pozvala vesela persona, čiji je glas cilikao na rubu histerije, da mi ponudi dodatni paket zlotvora koji su mi sahranili telefonsku pamet i pamćenje. Dodatni paket? Imate još nešto što bi mogli da mi uradite? Da vam dam telefon da malo skačete po njemu? Ima još nešto što niste obrisali, pa da me dokusurite? Da vam doplatim da uradite još nešto nemoguće? Sve sam joj rekla. I još uz sve. Verovatno su je posle toga poslali na banjsko lečenje i poseban kurs objašnjavanja nemogućeg nekome kome IQ nije na sobnoj temperaturi.

 

Eto, sad mi je lakše. Mrvu. Mada još uvek ne znam kad idem na more koje sam kaparisala. Znam kuda idem, ali kada...to sam pametno zapisala u pametni telefon koji mi je pametno uvalila pametna firma koja pametno briše pamet bez pitanja. Mozak da te od tog pomanjkanja mozga zaboli.



Komentari (124)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

mlekac mlekac 20:31 17.02.2016

Blago nama...

Sa "pameti"
I pozdravi svedoka.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:34 17.02.2016

Re: Blago nama...

Oću, već je plav od mog kukulevčenja
rade.radumilo rade.radumilo 20:41 17.02.2016

Zbog takvih likova

Apple, Microsoft i Google su napravili servis da ti sve bitno sa telefona drže na "Oblaku" pa kad promeniš telefon ili ga resetuješ, on ponovo sve povuče na njega...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:42 17.02.2016

Re: Zbog takvih likova

Da, ako ga se pre toga ne dočepaju stručnjaci na servisu...pocrkali dabogda!
vcucko vcucko 20:47 17.02.2016

Re: Zbog takvih likova

Jelica Greganović
Da, ako ga se pre toga ne dočepaju stručnjaci na servisu...pocrkali dabogda!

Vidi, za ovaj narod bi trenutno bilo previše da mu neko zada da proizvede kariolu (građevinska kolica vulgaris, ono sa jednim točkom i dve ručke). Združenim snagama glasačkog spiska jedne opštine (recimo Vračar, mada može i neka druga), možda bi i sklepali nešto približno. A ti očekuješ da tamo negde sedi neko ko zna da popravi telefon. Da ne očekuješ previše?
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:55 17.02.2016

Re: Zbog takvih likova

A ti očekuješ da tamo negde sedi neko ko zna da popravi telefon. Da ne očekuješ previše?

Jeste, zato sam se ja pouzdala u norvešku pamet i eto mi je sad.
rade.radumilo rade.radumilo 22:21 17.02.2016

Re: Zbog takvih likova

Nebitno je da li oni znaju ili ne. Obzirom na to šta većina proizvođača izbacuje na tržište, dobro ne sruše elektroenergetski sistem kada se priključe na punjač.
Međutim, svi mi koji se bavimo IT-jem, poslednjih 40 godina kokodačemo: Backup, backup, backup! Sve sa prevodima, objašnjenjima... Džaba.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:26 17.02.2016

Re: Zbog takvih likova

Nebitno je da li oni znaju ili ne.

Kako nebitno, a kad su pare uzimali onda su sve znali i bilo je bitno što baš oni znaju sve, a ne konkurencija...
Bešga, i ja stalno kokodačem da se piše samo i isključivo i uvek "S obzirom", al džaba...
predatortz predatortz 22:27 17.02.2016

Re: Zbog takvih likova

Međutim, svi mi koji se bavimo IT-jem, poslednjih 40 godina kokodačemo: Backup, backup, backup! Sve sa prevodima, objašnjenjima... Džaba.


Ja volim da budem slikovit. Korisnicima za sokoćala kažem sledeće:

Sve ovo je ukras oko vaših podataka. Arhiviraćete ih onoliko često koliko cenite sebe i svoj rad.
rade.radumilo rade.radumilo 23:00 17.02.2016

Re: Zbog takvih likova

Konkurencija nosi uređaje u isti servis na popravku.

Mi programeri smo navikli da nas IDE upozorava na neispravnu sintaksu. Što se tiče gramatike i pravopisa, MS Office to radi za nekoliko jezika, ali mislim da Srpskohrvatski jezik (i njegovi dijalekti) nisu uključeni. Mislim da Office na Srpskom ima samo spell check.
Jelica Greganović Jelica Greganović 06:47 18.02.2016

Re: Zbog takvih likova

ali mislim da Srpskohrvatski jezik (i njegovi dijalekti) nisu uključeni. Mislim da Office na Srpskom ima samo spell check.

Očito, jer su i u ove dve rečenice dva prisvojna prideva napisana velikim slovom
hainsam hainsam 09:27 18.02.2016

Re: Zbog takvih likova

Jelica Greganović
Da, ako ga se pre toga ne dočepaju stručnjaci na servisu...pocrkali dabogda!


A to kao samo u Srbiji? To da se telefon koji se servisira fabrički resetuje odnosno da mu se obrišu podaci. Naravno da ne. Samo u Srbiji se od toga naknadno pravi skandal namesto da se pre nošenja telefona u servis potroši 2 minuta na razmišljanje. Waiting for the brain, indeed!

http://blog.vodafone.co.uk/2012/07/19/phonerepair/

All data on your mobile will be wiped to protect your privacy which is why we advise people to back up their content and contacts before sending their phone off

A u svetu ljudi sami brišu podatke s telefona pre slanja u servis, znaju kakvi su rizici da svoje podatke otkrivaju drugima.
mariopan mariopan 14:59 18.02.2016

Re: Zbog takvih likova

Jelica Greganović
A ti očekuješ da tamo negde sedi neko ko zna da popravi telefon. Da ne očekuješ previše?

Jeste, zato sam se ja pouzdala u norvešku pamet i eto mi je sad.

Убедим сестру да купи нов телефон, стари јој био на издисају.
Одемо у продавницу ( плави пропелерчићи и норвешка памет) и њој слатка млада продавачица ували телефон са две картице + цео пакет разних услуга.....после два дана телефон не ради. Мртав, не звони када је зовем, не мрда ни за порукице....црко.

Одемо у исту радњу и кажу нам да није црко, одлично ради, само не може да ради са две картице, нешто су се оне поџавељале па неће да раде...иначе је то одличан паметни ( и скуп) телефон.

Решење је да купи још један да има за онај други број.

Одвучем је да неког не уједе и дам јој мој телефон да се служи неко време....које се продужило.....
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:58 18.02.2016

Re: Zbog takvih likova


A u svetu ljudi sami brišu podatke s telefona pre slanja u servis, znaju kakvi su rizici da svoje podatke otkrivaju drugima.

E, vidiš, ja nisam htela da ih brišem i očekivala sam da mi oni bar kažu da nameravaju da ih brišu, odnosno da im je to "standard". Što bi službenica i trebalo da uradi, nego je potrošila mozak i vreme na smaranje njihovom fenomenalnom bankom.


A to kao samo u Srbiji? To da se telefon koji se servisira fabrički resetuje odnosno da mu se obrišu podaci. Naravno da ne.

Podseti me gde sam ja to napisala da se to radi samo u Srbiji? Naravno da nisam. Ali i u Srbiji i drugde je za očekivati da se to ne uradi bez prethodnog obaveštenja vlasnika telefona.
Waiting for the brain, indeed!

Naravno. Naročito kad mozak čita ono što nije napisano.

Edit: Ah, da...kad smo već kod njihovog korišćenja mozga, zamenski telefon koji su mi dali je bio pun tuđih telefonskih brojeva, sms poruka, aplikacija, sa čak otvorenim tuđim fb profilom. Tu nisu štitili privatnost resetovanjem?
predatortz predatortz 20:47 17.02.2016

'vako...

Za većinu uređaja zakonski rok za popravku je četrdeset radnih dana. Delovi se, često, čekaju i po mesec. Ni jedan servis ne pravi lagere svega što bi moglo da crkne, niti je to ekonomski isplativo. Često nije ni moguće.

Za bekap, nadam se da si naučila lekciju. Radiš ga sama, tebi podaci trebaju i nikome više.
vcucko vcucko 20:52 17.02.2016

Re: 'vako...

predatortz
Za većinu uređaja zakonski rok za popravku je četrdeset radnih dana. Delovi se, često, čekaju i po mesec. Ni jedan servis ne pravi lagere svega što bi moglo da crkne, niti je to ekonomski isplativo. Često nije ni moguće.

Za bekap, nadam se da si naučila lekciju. Radiš ga sama, tebi podaci trebaju i nikome više.

Delovi možda, ali ovde je u pitanju baterija. Ako moj komšija iz zgrade može na tezgi na umirućem OTC da ima baterije za apsolutno sve telefone za koje si čuo i za koje nisi, a čekaš toliko koliko mu je potrebno da se sagne ispod tezge i probere, onda i ti papani mogu/moraju da imaju baterije bar za one telefone koji se u ovom bantustanu dele u paketima kod operatera.
predatortz predatortz 20:57 17.02.2016

Re: 'vako...

vcucko
predatortz
Za većinu uređaja zakonski rok za popravku je četrdeset radnih dana. Delovi se, često, čekaju i po mesec. Ni jedan servis ne pravi lagere svega što bi moglo da crkne, niti je to ekonomski isplativo. Često nije ni moguće.

Za bekap, nadam se da si naučila lekciju. Radiš ga sama, tebi podaci trebaju i nikome više.

Delovi možda, ali ovde je u pitanju baterija. Ako moj komšija iz zgrade može na tezgi na umirućem OTC da ima baterije za apsolutno sve telefone za koje si čuo i za koje nisi, a čekaš toliko koliko mu je potrebno da se sagne ispod tezge i probere, onda i ti papani mogu/moraju da imaju baterije bar za one telefone koji se u ovom bantustanu dele u paketima kod operatera.


Da, ali zamena baterije nije opravka uređaja u garantnom roku. To servis nije dužan da uradi, niti se takve stvari rade bez saglasnosti korisnika. Jedino mi nije jasno zbog čega su, koji moj, morali da rade fabrički reset uređaja.
Trebali su staviti bateriju, od toga se počinje, utvrditi da je do nje i reći jeli da ode do prvog šopa i kupi sebi bateriju. Neki servisi bi za to naplatili dijagnostiku, jer uređaj nije u kvaru...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:57 17.02.2016

Re: 'vako...

Delovi se, često, čekaju i po mesec. Ni jedan servis ne pravi lagere svega što bi moglo da crkne, niti je to ekonomski isplativo. Često nije ni moguće.

Koji delovi, koji delovi?! Baterija bre, oni nemaju ni bateriju telefona koji prodaju! A baterija im ima tri puta kraću garanciju od telefona. Kao da kupim mašinu za veš koja ima garanciju 2 godine, a njena pumpa za vodu 6 meseci.

Za bekap, nadam se da si naučila lekciju. Radiš ga sama, tebi podaci trebaju i nikome više.

To sam svatila...
predatortz predatortz 21:06 17.02.2016

Re: 'vako...

Koji delovi, koji delovi?! Baterija bre, oni nemaju ni bateriju telefona koji prodaju! A baterija im ima tri puta kraću garanciju od telefona. Kao da kupim mašinu za veš koja ima garanciju 2 godine, a njena pumpa za vodu 6 meseci.


Polako. Rukovodio sam, nekad, grupom hardveraša - znam kako stvari idu. Servisi, uglavnom, nemaju velike zalihe rezervnih delova. Uglavnom se kvar konstatuje, pa se deo trebuje i čeka. Baterija je potrošni deo. Tu servisi imaju po jedan komad od svake, čisto da probaju uređaj ako sumnjaju da je 'kvar' do baterije. Njihov posao bi bio da to samo konstatuju i prenesu tebi. Gde ćeš ti da kupiš, hoćeš li uopšte, to njih ne zanima.

Za šop se slažem da je propust što nemaju baterije. No, to je politika firme na koju zaposleni ne mogu da utiču. Kupiš u prvom snabdevenijem mobil šopu i završiš stvar.

Prodavac je dužan da ti, u garantnom roku, osposobi neispravan uređaj ili ga zameni novim pod uslovom da oštećenje nije nastalo mehaničkim udarcem, nestručnim rukovanjem ili strujnim udarom. Zamena istrošene baterije nije njihova obaveza.

Isto ti stoji i sa automobilima. Misliš da Mercedes ima ama baš svaki deo, ili da će odmah da ga zameni? Bilo gde u svetu, ne samo u Srbiji?

Ja sam neke servere, koje sam plaćao kao svetog Petra kajganu, čekao poi 45 dana. Popravljaju se u Irskoj.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:11 17.02.2016

Re: 'vako...

predatore, i sve neka tako bude, ali odakle im ideja da mi izbrišu telefon bez pitanja?! To im je standard...Kako da ne, pa zamisli da ti to urade na servisu sa kompjuterom...Umesto što je drobila o banci njihovoj fenomenalnoj, bolje bi joj bilo da se pobrinula da uradi sve što je trebalo oko telefona koji je preuzimala. Shvatam ja da prilično toga njih ne zanima, a ove sa radnjom od nekoliko hektara bi moglo da počne da zanima, kad ti prodaju telefon, cvrkuću ko tičice, a onda prave sranje i još ti govore kako im je to standard.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:13 17.02.2016

Re: 'vako...

Zamena istrošene baterije nije njihova obaveza.


Razumem ja tebe Pred, ali zar i tebi to ne izgleda skroz blesavo?
Ko li je taj mozak koji je tako organizovao stvari?
Tipična, ali tipična situacija kad te šetaju sa šaltera na šaleter, jer "to nije u mojoj nadeležnosti, idite na šaletr xxx"

Pa zar je toliko teško povezati servisera i radnika u prodavnici, pa da se, em prodaje više baterija, em mušterije budu zadovoljne?
predatortz predatortz 21:14 17.02.2016

Re: 'vako...

predatore, i sve neka tako bude, ali odakle im ideja da mi izbrišu telefon bez pitanja?!


Budale, diletanti!
A tako je najlakše otkloniti sumnju na softverske kvarove.

Kako da ne, pa zamisli da ti to urade na servisu sa kompjuterom..

Česta pojava. Formatiraju disk, da se ne bi unosili u problematiku. najjednostavnije i najbrže. Zbog toga se svaki proizvođač računara i svaki servis ograđuju za gubitak podataka u samoj garantnoj izjavi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:17 17.02.2016

Re: 'vako...

Budale, diletanti!

Ono što me je iz cipela isteralo je više to što joj nije na pamet palo da se izvini, ni na tren, da bar proba da me slaže da će da vidi kako kao da to poprave, ma makar mrvu da je probala da zamaže sranje...Ne, ispravila se, strogo gleda i kao "standard"...o, mislim se, ti znaš šta je standard...
predatortz predatortz 21:20 17.02.2016

Re: 'vako...


Pa zar je toliko teško povezati servisera i radnika u prodavnici, pa da se, em prodaje više baterija, em mušterije budu zadovoljne?


Sve te velike firme rade sa minimumom zaposlenih. Što se samog servisa tiče, uglavnom to prebacuju na 'podizvođače', odnosno neko im to radi uslužno. Klasično robovlasništvo. Jedini cilj je prodati što više. Sestra mi radi u M:tel-u., nameću im nerealne norme, otpuštaju, prete... kako ti ko priđe na šalter - sto stvari moraš da mu probaš da prodaš. Ako se ograničiš samo na ono zbog čega je korisnik došao, ljubazno odradiš posao i ne ponudiš mu ništa - prva seča i nema te. Ti ljudi proživljavaju pakao na radnom mestu.

A njih klijenti, pa evo i Jelica, poistovećuju sa velikim i moćnim kompanijama. Ti ljudi su, svi odreda, žrtve mobinga!
predatortz predatortz 21:21 17.02.2016

Re: 'vako...

Jelica Greganović
Budale, diletanti!

Ono što me je iz cipela isteralo je više to što joj nije na pamet palo da se izvini, ni na tren, da bar proba da me slaže da će da vidi kako kao da to poprave, ma makar mrvu da je probala da zamaže sranje...Ne, ispravila se, strogo gleda i kao "standard"...o, mislim se, ti znaš šta je standard...


Ona je žrtva korporacijskog mobinga. Priča samo ono što su joj rekli da sme da priča. Ako odstupi od toga, zameniće je druga.
alselone alselone 21:27 17.02.2016

Re: 'vako...



Ona je žrtva korporacijskog mobinga. Priča samo ono što su joj rekli da sme da priča. Ako odstupi od toga, zameniće je druga.


Od tih nesretnih ljudi sto rade na prodaji jedino iskreno ne volim prodavce osiguranja. Oni su brate kao sektasi. Kad uvate ne pustaju, doslo mi par puta da fizicki krenem da trcim od njih.
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:33 17.02.2016

Re: 'vako...

A njih klijenti, pa evo i Jelica, poistovećuju sa velikim i moćnim kompanijama.


Pa to je normalno.

Ali, ako je tako, a tako je, očigledno, onda ono što se meni čini logičnim, da prodaju podiže zadovoljan kupac, nije tačno, prodaju izgleda podiže napadno nuđenje svima svega što prodaješ.

Verovatno je neka nauka, psihologija, došla do takvih zaključaka.

A i ti "podizvođači" su igleda neke mustre.
Dobiju skroz mrtav telefon, i uopšte ne probaju beteriju, nego odmah briši sve jer je možda neki tamo softver zeznuo stvar.
predatortz predatortz 21:34 17.02.2016

Re: 'vako...

alselone


Ona je žrtva korporacijskog mobinga. Priča samo ono što su joj rekli da sme da priča. Ako odstupi od toga, zameniće je druga.


Od tih nesretnih ljudi sto rade na prodaji jedino iskreno ne volim prodavce osiguranja. Oni su brate kao sektasi. Kad uvate ne pustaju, doslo mi par puta da fizicki krenem da trcim od njih.


Ma, ljudi pakao proživljavaju! Njihov lebac ne bih jeo, taman na građevini da završim! Izloženi su takvim pritiscima, ucenama, stalno moraju da prate šta se novo nudi... Ljudi bukvalno obolevaju od stresa!

A red radnji je sledeći:

Radnica za pultom uzme uređaj od jelice, odokativno proveri da nije fizički oštećen, proveri garanciju, spakuje ga u kutiju a Jelici da nekakav revers.
Dalje se telefon šalje najbližem servisu sa kojim firma ima ugovor. Kakav je to servis, šta će tamo uraditi ili neće uraditi, to od nje ne zavisi koliko ni od tebe i mene što ne zavisi.
E, da...
Njeno je još i da popuši vatru nezadovoljne mušterije. S osmehom!
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:36 17.02.2016

Re: 'vako...

Ona je žrtva korporacijskog mobinga. Priča samo ono što su joj rekli da sme da priča. Ako odstupi od toga, zameniće je druga.

Ma kako da ne, kad bi malo uključila mozgić pa da prvo odradi sve kao što treba, ispuni obrazac, ponudi zamenu i obavesti o tom brisanju i svoti za bek ap. Umesto toga je sve pozaboravljala sem obrazca, al je tandrkala oko banke.
Posle kad je napravila sranje, e onda me još i ružno gleda...da joj se možda ne izvinim što je bezobrazna i glupa? I treba da je neko zameni, možda joj tad mozak proradi.
rade.radumilo rade.radumilo 22:37 17.02.2016

Re: 'vako...

Jelica Greganović
Ona je žrtva korporacijskog mobinga. Priča samo ono što su joj rekli da sme da priča. Ako odstupi od toga, zameniće je druga.

Ma kako da ne, kad bi malo uključila mozgić pa da prvo odradi sve kao što treba, ispuni obrazac, ponudi zamenu i obavesti o tom brisanju i svoti za bek ap. Umesto toga je sve pozaboravljala sem obrazca, al je tandrkala oko banke.
Posle kad je napravila sranje, e onda me još i ružno gleda...da joj se možda ne izvinim što je bezobrazna i glupa? I treba da je neko zameni, možda joj tad mozak proradi.


Na stranu što kvočka ima po' mozga, reset podataka na svim uređajima je uvedeno kao standard u servisne procedure ovlaštenih servisa. To je uvedeno nakon X incidenata u kojima su privatni podaci završili u javnosti. Seti se samo ono dvoje nesretne dece iz KG. Ne sećam se da je serviser pazario ni prekršajnu prijavu zbog toga. Takođe, uređaj se testira u tzv. fabričkom stanju radi precizne dijagnoze kvara. U potvrdi o prijemu uređaja bi to trebalo pisati.
Dalje, servisima odgovara da ti sve živo i neživo zamene, jer za svaku intervenciju pare dobijaju od proizvođača uređaja, ne prodavca. Što više stvari promene, to bolje za njih. Prodavce boli ćošak, samo popune papirologiju. Bateriju ti ne menjaju, jer im to ne pokriva proizvođač uređaja. O takvim stvarima mora da se vodi računa prilikom nabavke uređaja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:39 17.02.2016

Re: 'vako...

eset podataka na svim uređajima je uvedeno kao standard u servisne procedure ovlaštenih servisa. To je uvedeno nakon X incidenata u kojima su privatni podaci završili u javnosti.

Čekaj, resetuju da ih ne bi sami zloupotrebili? Pa, predivno nešto...
predatortz predatortz 22:41 17.02.2016

Re: 'vako...

Čekaj, resetuju da ih ne bi sami zloupotrebili? Pa, predivno nešto...


ne samo zbog privatnosti. jedini pouzdan test svakog uređaja je test na fabričkim postavkama.
uros_vozdovac uros_vozdovac 22:54 17.02.2016

Re: 'vako...

predatortz
Čekaj, resetuju da ih ne bi sami zloupotrebili? Pa, predivno nešto...


ne samo zbog privatnosti. jedini pouzdan test svakog uređaja je test na fabričkim postavkama.


Verovatno u tako velikim sistemima sa ograničenim ljudskim resursima, ali generalno govoreći androidi makar imaju kršteni terminal i top/htop po izboru, i manje više sve ti je jasno oko testiranja
blogovatelj blogovatelj 23:05 17.02.2016

Re: 'vako...

Verovatno je neka nauka, psihologija, došla do takvih zaključaka.


Nije. Matematika je došla.
To se zove Markovljeva matrica korelisanih slučajnih veličina. Neka se jave ovi što znaju matematiku bolje od mene pa neka objasne.
Potpuno je nebitno da li ti je proizvod loš ili dobar, skup ili jeftin, bitan je samo procenat zadovoljnih mušterija.
Sad, neko će reći - pa Jelica nije zadovoljna mušterija. Tačno, ali oni koriste ono o čemu smo Huči ti i ja i ranije pričali, tj statistiku. Znaju da će brojnošću dobiti i nezadovoljne mušterije, ali će dobiti i puno zadovoljnih. Ne crkava svakome baterija. I dok god imaju bolji procenat zadovoljnih mušterija od konkurencije, oni su na konju. To je prvi i jedini kriterijum, jedina stvar koja im je bitna. Drugi kriterijum ne postoji. Samo veći procenat zadovoljnih mušterija od konkurencije. Mislim, ne crkavaju samo Telenoru baterija, uginu i kod konkurencije.
rade.radumilo rade.radumilo 23:07 17.02.2016

Re: 'vako...

Jelica Greganović
eset podataka na svim uređajima je uvedeno kao standard u servisne procedure ovlaštenih servisa. To je uvedeno nakon X incidenata u kojima su privatni podaci završili u javnosti.

Čekaj, resetuju da ih ne bi sami zloupotrebili? Pa, predivno nešto...


Reci mi jednu delatnost, u kojoj ne postoje bezbednosne procedure protiv zloupotreba od strane samih zaposlenih? Što bi ova delatnost bila različita?

blogovatelj blogovatelj 23:08 17.02.2016

Re: 'vako...

To je uvedeno nakon X incidenata u kojima su privatni podaci završili u javnosti.


Čega sam se nagledao pri popravci tuđih kompjutera, ne smem ni da kažem ovde.
rade.radumilo rade.radumilo 23:15 17.02.2016

Re: 'vako...

Mislim, ne crkavaju samo Telenoru baterija, uginu i kod konkurencije


Boli Telesmor ćošak za bateriju. Oni prodaju, kao i ostali, telefone svih proizvođača pa biraj ago šta ti drago.
blogovatelj blogovatelj 23:18 17.02.2016

Re: 'vako...

Boli Telesmor ćošak za bateriju


To ti kažem. Jelicini slučajevi su im statistički uračunati u neželjene troškove. Znaju da im neće biti mušterija pri kupovini sledećeg telefona, ali će neka druga Jelica koja je nezadovoljna konkurencijom da utrči kod njih i sa zadovoljstvom im plaća.
predatortz predatortz 23:18 17.02.2016

Re: 'vako...

rade.radumilo
Mislim, ne crkavaju samo Telenoru baterija, uginu i kod konkurencije


Boli Telesmor ćošak za bateriju. Oni prodaju, kao i ostali, telefone svih proizvođača pa biraj ago šta ti drago.


Ma, da! Čista trgovina... Servis i ostale prljave poslove prepuštaju drugim. U proseku se kvari oko 8% hardvera u garantnom roku, to se zaračuna u startu. Znači, imaćeš oko 90% zadovoljnih i 10% nezadovoljnih kupaca. Bog da te vidi!
rade.radumilo rade.radumilo 23:34 17.02.2016

Re: 'vako...

predatortz
rade.radumilo
Mislim, ne crkavaju samo Telenoru baterija, uginu i kod konkurencije


Boli Telesmor ćošak za bateriju. Oni prodaju, kao i ostali, telefone svih proizvođača pa biraj ago šta ti drago.


Ma, da! Čista trgovina... Servis i ostale prljave poslove prepuštaju drugim. U proseku se kvari oko 8% hardvera u garantnom roku, to se zaračuna u startu. Znači, imaćeš oko 90% zadovoljnih i 10% nezadovoljnih kupaca. Bog da te vidi!


Sa laptopovima jos gore. Sve se štanca u istom kompleksu u PRC. Procenat vraćanja u garantnom roku 20%. Nebitno koji brend laptopa, osim Jabuke.
predatortz predatortz 23:36 17.02.2016

Re: 'vako...


Sa laptopovima jos gore. Sve se štanca u istom kompleksu u PRC.


A ja se nekad ljutio kad dobijem modem proizveden u Kanadi!
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:39 17.02.2016

Re: 'vako...

rade.radumilo
predatortz
rade.radumilo
Mislim, ne crkavaju samo Telenoru baterija, uginu i kod konkurencije


Boli Telesmor ćošak za bateriju. Oni prodaju, kao i ostali, telefone svih proizvođača pa biraj ago šta ti drago.


Ma, da! Čista trgovina... Servis i ostale prljave poslove prepuštaju drugim. U proseku se kvari oko 8% hardvera u garantnom roku, to se zaračuna u startu. Znači, imaćeš oko 90% zadovoljnih i 10% nezadovoljnih kupaca. Bog da te vidi!


Sa laptopovima jos gore. Sve se štanca u istom kompleksu u PRC. Procenat vraćanja u garantnom roku 20%. Nebitno koji brend laptopa, osim Jabuke.


Khm... A Thinkpadi i IBM standardi kojih se Lenovo drži?
rade.radumilo rade.radumilo 23:49 17.02.2016

Re: 'vako...

predatortz

Sa laptopovima jos gore. Sve se štanca u istom kompleksu u PRC.


A ja se nekad ljutio kad dobijem modem proizveden u Kanadi!


Matori, svojevremeno, doneo TV za moju sobu, kupljen u tadašnjoj Zapadnoj Nemačkoj i plaćen ekstra jer je proizveden u NL (Philips), a ne na Tajvanu. Tri meseca kasnije sam ga prtio do servisa. Garancija mi nije važila jer nije bio kupljen u nas, al' popravka nije bila skupa.
Inače, u mojoj kući je svaki TV vraćan u garantnom roku. Bez obzira koje marke i gde je kupljen. Prodavac u jednoj radnji se šlogirao, mi smo bili jedini slučaj kada je taj model u pitanju. Moja supruga kupila isti model rođaci, spakovala ga na autobus, međ kofere i poslala. Eno ga radi već 15 godina bez problema.
rade.radumilo rade.radumilo 23:52 17.02.2016

Re: 'vako...

uros_vozdovac
rade.radumilo
predatortz
rade.radumilo
Mislim, ne crkavaju samo Telenoru baterija, uginu i kod konkurencije


Boli Telesmor ćošak za bateriju. Oni prodaju, kao i ostali, telefone svih proizvođača pa biraj ago šta ti drago.


Ma, da! Čista trgovina... Servis i ostale prljave poslove prepuštaju drugim. U proseku se kvari oko 8% hardvera u garantnom roku, to se zaračuna u startu. Znači, imaćeš oko 90% zadovoljnih i 10% nezadovoljnih kupaca. Bog da te vidi!


Sa laptopovima jos gore. Sve se štanca u istom kompleksu u PRC. Procenat vraćanja u garantnom roku 20%. Nebitno koji brend laptopa, osim Jabuke.


Khm... A Thinkpadi i IBM standardi kojih se Lenovo drži?


Ha, ha. Od 70-ak komada koje smo uzeli u firmi, 15-ak je bilo DOA.
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:53 17.02.2016

Re: 'vako...

rade.radumilo
predatortz

Sa laptopovima jos gore. Sve se štanca u istom kompleksu u PRC.


A ja se nekad ljutio kad dobijem modem proizveden u Kanadi!


Matori, svojevremeno, doneo TV za moju sobu, kupljen u tadašnjoj Zapadnoj Nemačkoj i plaćen ekstra jer je proizveden u NL (Philips), a ne na Tajvanu. Tri meseca kasnije sam ga prtio do servisa. Garancija mi nije važila jer nije bio kupljen u nas, al' popravka nije bila skupa.
Inače, u mojoj kući je svaki TV vraćan u garantnom roku. Bez obzira koje marke i gde je kupljen. Prodavac u jednoj radnji se šlogirao, mi smo bili jedini slučaj kada je taj model u pitanju. Moja supruga kupila isti model rođaci, spakovala ga na autobus, međ kofere i poslala. Eno ga radi već 15 godina bez problema.


hajde ti nama lepo, čovečanski, priznaj šta si hakovao na svim tim uređajima, ipak je pattern
uros_vozdovac uros_vozdovac 23:57 17.02.2016

Re: 'vako...

rade.radumilo
uros_vozdovac
rade.radumilo
predatortz
rade.radumilo
Mislim, ne crkavaju samo Telenoru baterija, uginu i kod konkurencije


Boli Telesmor ćošak za bateriju. Oni prodaju, kao i ostali, telefone svih proizvođača pa biraj ago šta ti drago.


Ma, da! Čista trgovina... Servis i ostale prljave poslove prepuštaju drugim. U proseku se kvari oko 8% hardvera u garantnom roku, to se zaračuna u startu. Znači, imaćeš oko 90% zadovoljnih i 10% nezadovoljnih kupaca. Bog da te vidi!


Sa laptopovima jos gore. Sve se štanca u istom kompleksu u PRC. Procenat vraćanja u garantnom roku 20%. Nebitno koji brend laptopa, osim Jabuke.


Khm... A Thinkpadi i IBM standardi kojih se Lenovo drži?


Ha, ha. Od 70-ak komada koje smo uzeli u firmi, 15-ak je bilo DOA.

Hmm, ovde na mom projektu smo dvaput uzimali Thinkpad/Thinkcentre. Ova prva tura veselo dan danas radi gde je poklonjena, a druga tura kod nas. Imali smo dva slučaja servisanja, jedan x61 (ispao iz ruke na zemlju i slomljen displej) i edan x220 crkla ploča, jer magarc od "eksperta" držao laptop danima u krevetu na ćebetu, jadan nije imao usis vazduha.
jkt2010 jkt2010 02:51 18.02.2016

Re: 'vako...

predatortz Za šop se slažem da je propust što nemaju baterije

Ko zna koji je telefon...

It's time to kiss that removable smartphone battery goodbye

What do the iPhone, Motorola Droid Razr Maxx, and Nokia Lumia 900 have in common? The fact that their batteries can't (easily) be removed. Cell phones with batteries you can't pop out are more common than you may think. Apple has made embedded batteries a mainstay in every iPhone since its first.

In fact, add up the iPhones, both Droid Razrs, two Nokia Lumias (800 and 900), and the upcoming Motorola Droid 4 and it appears we have a trend on our hands.

jkt2010 jkt2010 02:57 18.02.2016

Re: 'vako...

predatortz
Jelica Greganović
Budale, diletanti!

Ono što me je iz cipela isteralo je više to što joj nije na pamet palo da se izvini, ni na tren, da bar proba da me slaže da će da vidi kako kao da to poprave, ma makar mrvu da je probala da zamaže sranje...Ne, ispravila se, strogo gleda i kao "standard"...o, mislim se, ti znaš šta je standard...


Ona je žrtva korporacijskog mobinga. Priča samo ono što su joj rekli da sme da
priča. Ako odstupi od toga, zameniće je druga.


Možda nešto piše na onom papiru koji je potpisala?

Jelica Greganović Jelica Greganović 06:49 18.02.2016

Re: 'vako...

Dobiju skroz mrtav telefon, i uopšte ne probaju beteriju, nego odmah briši sve jer je možda neki tamo softver zeznuo stvar.

Očito to se desilo, prvo su ga opeglali, a onda probali bateriju.
Ali, da sam platila hiljadu dinara to bi bilo drugačije...zanimljivo.
kosta.babic kosta.babic 10:41 18.02.2016

Re: 'vako...

Jelica Greganović
Ona je žrtva korporacijskog mobinga. Priča samo ono što su joj rekli da sme da priča. Ako odstupi od toga, zameniće je druga.

Ma kako da ne, kad bi malo uključila mozgić pa da prvo odradi sve kao što treba, ispuni obrazac, ponudi zamenu i obavesti o tom brisanju i svoti za bek ap. Umesto toga je sve pozaboravljala sem obrazca, al je tandrkala oko banke.
Posle kad je napravila sranje, e onda me još i ružno gleda...da joj se možda ne izvinim što je bezobrazna i glupa? I treba da je neko zameni, možda joj tad mozak proradi.


Ipak je naj sigurnije da pljuneš u onaj mastiljavi plajvaz pa sve bačiš na artiju.Ne treba bekap,samo paziš da artija ne pokisne.Istu artiju ne treba držati u zadnjem džepu kad se bućneš u more jer će takođe da se izbriše.
naravoučenije: Svaka tehnologija ima svojih dobrih i loših strana.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:02 19.02.2016

Re: 'vako...


Možda nešto piše na onom papiru koji je potpisala?

Ne piše, ja čitam pre no što potpišem. Bilo šta.
zemljanin zemljanin 20:54 17.02.2016

e Jeco, Jeco

šta reći a ne zaplakati

imaš tkz Oblak pa on automatski ažurira back-up + povežeš se na komp pa odradiš automatski backup kroz neku od aplikacija koje ti nudi proizvođač ...

sve to ne opravdava naveden idijote ... tu iz momenta uključuješ diktafon, + 2 svedoka i naravno inspekcija u svim varijacijama ...
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:59 17.02.2016

Re: e Jeco, Jeco

More znam, al meni nije palo na pamet da bi mrmotima palo na pamet da mi izbrišu telefon...a što se idijota tiče, ja ih od tada javno pominjem gde dovatim i stignem...mom telefonu mogu da obrišu sećanje, al meni neće moći
49 41 49 41 20:59 17.02.2016

Sve isto, 15 god. ranije

i dislocirano 10.000 km zapadno.

Kad mi je prijatelj to pricao o istoj stvari, zajapurio se vikao; iako sam dosao da popricamo, ...
Psovke Rona cu svakako preskociti, iako je to bila rekapitulacija na secanje posle nekoliko meseci.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:00 17.02.2016

Re: Sve isto, 15 god. ranije

Ja vatru bljujem, samo kad na to pomislim, kakvi bolidi
anonymous anonymous 21:15 17.02.2016

Re: Sve isto, 15 god. ranije

Jelica Greganović
Ja vatru bljujem, samo kad na to pomislim, kakvi bolidi

Ko bi rekao.Takva persona, a neugašeni vulkan...
mirelarado mirelarado 21:19 17.02.2016

Re: Sve isto, 15 god. ranije

Jelica Greganović
Ja vatru bljujem, samo kad na to pomislim, kakvi bolidi


I to totalno nezainteresovani bolidi. Zanima ih jedino da uvale najnoviji, je li, paket, a posle neka ti je bog, ili đavo, u pomoći.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:25 17.02.2016

Re: Sve isto, 15 god. ranije

Ko bi rekao.

Što ko bi rekao, taki mi znaci pretpostavni...



uros_vozdovac uros_vozdovac 21:13 17.02.2016

e a da ja pitam

što majkumu kad imaš neki problem ne pitaš lepo ovde? Ne jednom je ekipa sa bloga savetom rešila i ozbiljnije stvari od jednog mobilnog...
predatortz predatortz 21:23 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

uros_vozdovac
što majkumu kad imaš neki problem ne pitaš lepo ovde? Ne jednom je ekipa sa bloga savetom rešila i ozbiljnije stvari od jednog mobilnog...


Mudro zboriš! Svak bi joj rekao:
Idi, Jelo, u prvi šop da ti stave novu bateriju. Ako proradi - ne čačkaj mečku!
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:26 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

što majkumu kad imaš neki problem ne pitaš lepo ovde?

Pa, di sam znala...a i pod garancijom je bio...ko velim to će biti sve po ps...kad ono po pm...
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:28 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

Idi, Jelo, u prvi šop da ti stave novu bateriju. Ako proradi - ne čačkaj mečku!

Ama, tako je i bilo, kad su mi vratili telefon sa servisa, ja sam sama i otišla, našla bateriju i zamenili mi je u jednoj radnji, al slepci mi na servisu već izbrisali sve sa telefona...Dakle, da bi utvrdili da nije pokvaren telefon, nego gotova baterija, oni su sve ispeglali...pa, divno nešto...zamisli da je bio pokvaren...
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:34 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

Jelica Greganović
Idi, Jelo, u prvi šop da ti stave novu bateriju. Ako proradi - ne čačkaj mečku!

Ama, tako je i bilo, kad su mi vratili telefon sa servisa, ja sam sama i otišla, našla bateriju i zamenili mi je u jednoj radnji, al slepci mi na servisu već izbrisali sve sa telefona...Dakle, da bi utvrdili da nije pokvaren telefon, nego gotova baterija, oni su sve ispeglali...pa, divno nešto...zamisli da je bio pokvaren...


reci mi jel` Android?
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:37 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

Jeste, android je...
predatortz predatortz 21:38 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

Jelica Greganović
Jeste, android je...


Onda nisi ništa izgubila
Budi dobra sa Urošem, ja neću da ti vraćam podatke.
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:46 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

ima par alata za vračanje podataka nakon factory reset. Ja ih nisam probao, a kolega koji radi tako nešto trenutno nije online.

Iz opšte IT kulture:

što manje novih podataka i manje rada na telefenu - bolje su šanse i veća je količina sačuvanih podataka

neki od tih alata koštaju, ali nije skupo, ima ih i free

ne zahtevaju preteranu stručnost, imaju uredan GUI i klik, klik, next...

Daj mi do sutra da se konsultujem sa kolegom javljam ti rešenje, ako nisi mnogo dodavala na telefonu nakon reseta izuzetna je šansa da se povrati sve
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:52 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

Nisam puno dodavala...još sam u šoku, a telefon mi i tako stvarno nije bio zatrpan podacima. Ne muči se mnogo, ja sam već prežalila...i naučila lekciju. Idući put kad krenem kod njih ima da se napijem nitroglicerina...
uros_vozdovac uros_vozdovac 21:56 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

Jelica Greganović
Nisam puno dodavala...još sam u šoku, a telefon mi i tako stvarno nije bio zatrpan podacima. Ne muči se mnogo, ja sam već prežalila...i naučila lekciju. Idući put kad krenem kod njih ima da se napijem nitroglicerina...


ma nikakva muka nije u pitanju, ovaj alat je u pitanju:
Klik!

Ono što me zanima od kolege je kako windows, a vidim da je podržan, rešava permisije.

Inače dobar ti stojim da iza ovog, kao i većine sličnih alata trči dobri stari Photorec koji je ne jednom sačuvao uspomene iz mrtvih uređaja.
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:06 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

Urose, meni tako možeš i na svahiliju da nešto malo napišeš, od svega sam razumela samo windows...

uros_vozdovac uros_vozdovac 22:10 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

rešićemo tokom dana, ama sve
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:15 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

blogovatelj blogovatelj 23:12 17.02.2016

Re: e a da ja pitam

Pa, di sam znala...a i pod garancijom je bio...ko velim to će biti sve po ps...kad ono po pm...


Sad si naučila školu. Kad god ti umre uređaj na struju, prvo proveri da li je sve u redu sa strujom. Pročačkaj kablove, iscimaj prekidače. I promeni baterije.
49 41 49 41 00:08 18.02.2016

Re: e a da ja pitam

uros_vozdovac
što majkumu kad imaš neki problem ne pitaš lepo ovde? Ne jednom je ekipa sa bloga savetom rešila i ozbiljnije stvari od jednog mobilnog...


Vidi Voz(h)du Urosevacki - gresis!

Dragan Pleskonjic, jos par blogera; ukljucujuci i tebe svaka cast na vasem znanju.
On vas se moze usput nauciti dosta, narocito prvoimenovanog.

Medjutim, svi se nalepe na politicke blogere. Diskusije kilometarski repovi.
Sta se promenilo?!? Nista svi lece svoje unutarpoliticke frustracije.
To bilo nekad kod Tri lista Duvana , pa u ovoj onoj kafani, ukljucujuci i nekadasnji Klub Knjizevnika.
Sad to ekspandiralo na blogosvet.

Zivot tece dalje; usmerenim, neusmerenim pravcima.

49 41 49 41 00:48 18.02.2016

Re: e a da ja pitam

predatortz
Jelica Greganović
Jeste, android je...


Onda nisi ništa izgubila
Budi dobra sa Urošem, ja neću da ti vraćam podatke.


Kako nije izgubila?!?

Naucnici objasnjavaju, da se sve nase celije tokom zivota obnavljaju, osim nervnih!
kalaf kalaf 05:02 18.02.2016

Re: e a da ja pitam

uros_vozdovac
ima par alata za vračanje podataka nakon factory reset. Ja ih nisam probao, a kolega koji radi tako nešto trenutno nije online.

Iz opšte IT kulture:

što manje novih podataka i manje rada na telefenu - bolje su šanse i veća je količina sačuvanih podataka

neki od tih alata koštaju, ali nije skupo, ima ih i free

ne zahtevaju preteranu stručnost, imaju uredan GUI i klik, klik, next...

Daj mi do sutra da se konsultujem sa kolegom javljam ti rešenje, ako nisi mnogo dodavala na telefonu nakon reseta izuzetna je šansa da se povrati sve

Iz mog dosadasnjeg iskustva (jedno 4-5 pokusaja vracanja raznoraznih Android telefona rodbini i prijateljima posle factory reset-a) slaba je vajda od toga. Jednom kad se telefon bootuje posle faktori reset-a, sansa da se izvuce bilo sta sem par thumbnail-ova, pokoji xml, i par manjih db-ova uglavnom beskornisnih (bilo sta korisno je u vecim db-ovima koji su po pravilu corrupted, recovery corrupted sqlite3 db-ova je malko zeznut posao koji niko nece da radi bez debelih para) je minimalna. Fora je sto se prilikom bootovanja formira komplet nova data particija koja "sjajno" osteti formatiranu data particiju jer se dosta novih stvari ponovo kreira tokom boot-a.
Jelica Greganović Jelica Greganović 06:50 18.02.2016

Re: e a da ja pitam

Budi dobra sa Urošem,

Jašta da ću da budem dobra, maziću ga, paziću ga, zvaću ga Đorđe...Samo da saznam kad idem na more...
zemljanin zemljanin 18:58 18.02.2016

Re: e a da ja pitam

Jelica Greganović
Budi dobra sa Urošem,

Jašta da ću da budem dobra, maziću ga, paziću ga, zvaću ga Đorđe...Samo da saznam kad idem na more...

Jeco evo Linak rešenja za tvoje buduće probleme ... ako ikad onda možda
A-haaa, resetuj ovo
alselone alselone 21:25 17.02.2016

Zeznula si se sto nisi namestila bekap

koji ce sam da radi. Daj prestolonasledniku ili nekom mladjem celjadu, ima ti namesti iz cuga. Skoro mi drugar iz firme izgubio sve brojeve jer mu rikno telefon a nije se sinhronizovao sa oblackom. Pitam - sto. Kaze - privatnost. Reko - u danasnje vreme.

I tako...

Uglavnom, ja nametio i sad posto guram Win 10 na telefonu u nekoj najbeta verziji od svih beta, oce malo da ugine s vremena na vreme. Al posto sve bekapujem imam nazad svoj telefon u roku od pola sata. Kad malo bolje razmislim moj telefon nije uredjaj nego set aplikacija i kontakata. Ono sto se nekad nazivalo telefonom je samo uredjaj koji daje zivot mom telefonu.

A to brisanje memorije je najgora moguca stvar. Jos gore je sa korporativnim uredjajima. Dodju ti admini i posumLJaju na virus ili neko slicno smece i samo ti vajpuju uredjaj na zivo, moz da ti bude u rukama i da ga daljinski prebrisu, ostane samo tabula raza.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:28 17.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

Brate, druže, prijatelju, da sam ovakvo iskusktvo slutila, bekapirala bih ga ako treba i u vilerovom goblenu...
alselone alselone 21:36 17.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

Brate, druže, prijatelju, da sam ovakvo iskusktvo slutila, bekapirala bih ga ako treba i u vilerovom goblenu...


Moj cale siroma odoleva pametnim telefonima, i dalje fura matore Nokije pa onda prekucava brojeve iz sveske kad mu rikne telefon. Od skora je pcoeo da cuva dve kopije imenika, na kartici i na telefonu pa da ima kad nesto od to dvoje crkne.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:37 17.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

Pa, pitaj me da l nisam opet počela brojeve u blokče da upisujem, mislim se daleko vam bila pamet...nego što mi izbrisaše silne fotke i beleške...zlotvori.
rade.radumilo rade.radumilo 23:31 17.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

Jelica Greganović
Brate, druže, prijatelju, da sam ovakvo iskusktvo slutila, bekapirala bih ga ako treba i u vilerovom goblenu...


Nije ti palo na pamet da mo'š ti upadne u vodu, da se razdroćka o asfalt? Bekap, bekap, bekap. Uostalom šta radiš kad promeniš telefon? Prepisuješ brojeve na blokče pa ponovo učukavaš u telefon?
Alse pomenu Win 10. Ja sam baš pre neki dan instalirao W10 na novu Lumiu. Kako je telefon poglupaveo nakon ažuriranja, uradio sam reset. Tom prilikom me pitao da li hoću da vratim podešavanja iz bekapa, ali sam ja odabrao čistu instalaciju, pa posle dodavao naloge i vraćao podešavanja.
Kada sam menjao Lumiu pre par meseci, prvo što je uradila je bilo da povuče sve moje podatke i podešavanja, sa oblaka, od prethodnog telefona.

EDIT: Windows i iOS ti čuvaju sve na oblaku, automatski, fotke, dokumenta, video zapise... Za Android treba malo više cinculiranja, zavisno od proizvođača.
mesan mesan 23:54 17.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

Par ovde stručnjaka bi mogli da budu oprezniji pri "edukovanju" novajlije: sinhronizacija, bekap i arhiviranje su različite stvari.

Urošu svaka čast, verujem da će uspešno pomoći u povraćaju podataka!
rade.radumilo rade.radumilo 00:21 18.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

Nisu različite ako koristiš Windows Phone. On koristi OneDrive da ti sve to lepo radi automatski. Bekap podešavanja telefona ili laptopa, bekap fotki i video klipova (ovo moraš eksplicitno da naviješ zbog merenja protoka), bekap kontakata, ali i sinhronizacija istih između različitih uređaja.
mesan mesan 00:54 18.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

rade.radumilo
Nisu različite ako koristiš Windows Phone. On koristi OneDrive da ti sve to lepo radi automatski. Bekap podešavanja telefona ili laptopa, bekap fotki i video klipova (ovo moraš eksplicitno da naviješ zbog merenja protoka), bekap kontakata, ali i sinhronizacija istih između različitih uređaja.


S obzirom da se baviš bazama podataka čudno bi bilo da ne razlikuješ te osnovne pojmove data management-a --- dakle pretpostavljam OneDrive nudi i bekap i sinhronizaciju?

U tom slučaju, pristup nekolicini prethodnih verzija fajlova iz cloud-a (ne znam šta Microsoft konkretno nudi) je tanak bekap! Da li tvoja firma tako bekapuje dragocene podatke, sebi ili klijentima? Ili je to OK samo za neupućenog korisnika poput domaćice, što bi bila izuzetno snishodljiva tvrdnja?

Da ne pričamo o uslovima korišćenja po kojima cloud može bilo kad da izgubi sve tvoje podatke uz sleganje ramenima.
bene_geserit bene_geserit 08:57 18.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

alselone
Moj cale siroma odoleva pametnim telefonima, i dalje fura matore Nokije pa onda prekucava brojeve iz sveske kad mu rikne telefon.

Ma to ti sve zavisi od zivotne filozofije.

Evo ja skoro da nemam mobili (tj. imam motorolu staru 15-tak godina na preklop i trosim 10$ godisnje po nekom planu koji su ukinuli pre 6 godina ali ih drzava tera da ne ukidaju za postojece korisnike, a koristim ga samo u slucaju apsolutne hitnosti tipa sudarim se negde i slicno).

To samo po sebi ne bi bilo toliko cudno (raznih ljudi ima) da vec 15+ godina ne pravim cipove za mobilne telefone. Cak sam i nasao sebe u kategoriji korisnika koju na prezentacijama u firmi zovu tehnofobi a telefon za njih je tipa nula features i baterija da traje 3 meseca bez punjenja (istina nisam primetio da je neko stvarno izbacio takav telefon).
Atomski mrav Atomski mrav 09:35 18.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

Ljudi se dele u dve grupe: oni koji su već gubili svoje podatke i oni kojima će to tek da se desi.
rade.radumilo rade.radumilo 11:11 18.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

S obzirom da se baviš bazama podataka čudno bi bilo da ne razlikuješ te osnovne pojmove data management-a --- dakle pretpostavljam OneDrive nudi i bekap i sinhronizaciju?


Uplićeš se u mantru definisanja određenih termina. Ovde pričamo kako cela stvar funkcioniše sa aspekta krajnjeg korisnika, a to izgleda ovako u slučaju WindowsPhone:

1. Prilikom prvog startovanja telefona, uloguješ se ili otvoriš odgovarajući nalog na outlook.com.
2. Dobiješ pitanje da li želiš backup podešavanja telefona. Odgovoriš sa DA.
3. Pokreneš OneDrive aplikaciju prvi put. Pita te da li želiš backup fotografija. Ako odgovoriš sa DA, MS ti na OneDrive pokloni dodatnih 15GB prostora. Sve tvoje fotografije bivaju automatski kopirane na OneDrive odmah po slikanju. Video se nominalno ne kopira, mora da se ispodešava, zbog protoka.
4. Slično uradiš i sa Windows 8.x/10 instancom na laptopu i desktopu. Takođe, podesiš OneDrive aplikaciju da ti automatski sinhornizuje OneDrive folder i podfoldere. Office vežeš za isti outlook.com nalog. Nudi ti da dokumenta čuva na OneDrive, a možeš i kroz FileSave dijalog da odabereš neki podfolder u OneDrive folderu. Koji minut kasnije biće sinhronizovano.
5. Microsoft OneNote u startu drži sveske na OneDrive.

Rezultat:
1. Svi tvoji dokumenti se čuvaju na OneDrive sve dok ne odlučiš da ih eksplicitno obrišeš. Imaš na raspolaganju i RecycleBin na OneDrive, ako odlučiš da se predomisliš. I da, imaš version history dokumenata na raspolaganju.
2. Takođe se čuvaju i podešavanja uređaja. Tu se čuva i istorija i prilikom iprijavljivanja na novoj instanci, pita te koji setup (po datumu) želiš da primeniš na novi (ili stari resetovani) uređaj.
3. U slučaju da promeniš uređaj, ili jednostavno dodaš novi, prilikom prvog prijavljivanja na outlook.com nalog, povući će podešavanja na novu instancu Win 8.x/10.
4. Startovanje bilo kog office programa na novoj instanci ti stavlja na raspolaganje tvoje dokumente.
5. Najbolji primer ove kombinacije bekapa i sinhronizacije jeste korišćenje MS OneNote. Pripremiš beleške na svom laptopu/desktopu a na sastanak poneseš samo telefon/tablet. Word, Excel i PowerPoint na telefonu mogu da se upotrebe za neku prepravku u dokumentu, ali nisu za neko ozbiljnije uređivanje. Pogotovu telefon, iako imam ekran od 6in.
mesan mesan 14:43 18.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

rade.radumilo

Uplićeš se u mantru definisanja određenih termina.


Kad greškom obrišeš podatak sinhronizacija ga obriše na svim tvojim uređajima. To je suprotno ponašanje od bekapa. Nije dokona semantika u pitanju.

rade.radumilo

I da, imaš version history dokumenata na raspolaganju.


E ovo je poenta: nije na svim cloud servisima ista usluga, po istoj ceni, ako uopšte postoji. Ograničenja na broj sačuvanih verzija fajla, vreme čuvanja, prostor, protok, sve izuzetno bitno za korisnika, a snishodljivo preskočeno pri objašnjenju "bekapa" neupućenom korisniku. Baška ostali problemi, od privatnosti do garancije.

Možda si uspeo gđi Jelici da prodaš OneDrive, bolje išta nego ono ništa što je dosad imala.

hainsam hainsam 15:00 18.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

u slučaju WindowsPhone:

1. Prilikom prvog startovanja telefona, uloguješ se ili otvoriš odgovarajući nalog na outlook.com.
2. Dobiješ pitanje da li želiš backup podešavanja telefona. Odgovoriš sa DA.


Ne sećam se kako beše na Androidu, ali nekako mislim da sam morao Synkovanje manuelno da isključujem, tj. da je po defaultu uključen automatski Sync. Sve dok to nisam uradio Kontakti, kalendar i još po neka stvarčica su se avtomatski slali vanka na moj Google account.

Ps - u stvari htedoh kasti da je gospoja autorica, ili sama izabrala da ne vrši Sync (pa joj sada djavo kriv što nema otkud da povrati podatke) ili su joj podaci uredno Syncovani, ali ne zna da postoji opcija za njihov povratak na telefon
rade.radumilo rade.radumilo 15:01 18.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

Kad greškom obrišeš podatak sinhronizacija ga obriše na svim tvojim uređajima. To je suprotno ponašanje od bekapa. Nije dokona semantika u pitanju.


Zato imaš RecycleBin. GoogleDisk ima to isto, a njima mo'š pristupiti samo kroz Web portal.

nije na svim cloud servisima ista usluga, po istoj ceni, ako uopšte postoji. Ograničenja na broj sačuvanih verzija fajla, vreme čuvanja, prostor, protok, sve izuzetno bitno za korisnika, a snishodljivo preskočeno pri objašnjenju "bekapa" neupućenom korisniku. Baška ostali problemi, od privatnosti do garancije


To je priča za PL. Za FL je priča koju dobiju uz OS na telefonu/tabletu, a to znači nešto gigabajta za dž. i manje ili više automatizovana sinhronizacija između uređaja i cloud-a. MS i Apple prednjače u jednostavnosti, jer integrišu i desktop i mobile verzije OS-a, bez mnogo njakanja za krajnjeg korisnika.

Možda si uspeo gđi Jelici da prodaš OneDrive, bolje išta nego ono ništa što je dosad imala.


Ništa ne prodajem, pošto dobije za dž. Microsoft daje 15+15GB na OneDrive. Google daje 15GB na svom disku, ali sinhronizacija Drndoida i GoogleDisk-a nije tako user friendly, odnosno zahteva dosta samostalnog prčkanja. Apple daje 5GB na iCloud-u. Malo sam se igrao s OSX-om, ne i sa iOS-om, tako da ne znam detalje.
mesan mesan 15:22 18.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

rade.radumilo

Zato imaš RecycleBin.


:-D OK sve to, samo je smešno RecycleBin zvati bekapom :)


To je priča za PL. Za FL je priča koju dobiju uz OS na telefonu/tabletu, a to znači nešto gigabajta za dž. i manje ili više automatizovana sinhronizacija između uređaja i cloud-a.


Rade, da skratim, sinhronizacije NIJE bekap, a ta usluga se verzijama fajlova nije univerzalna niti nužno fantastična. A korisnik kojem se sve to metla pod tepih će opet izgubiti podatke. Ja verujem da vrednost ličnih podataka određuje korisnik, i da je ona vrlo često neprocenjiva.

Možda si uspeo gđi Jelici da prodaš OneDrive, bolje išta nego ono ništa što je dosad imala.

Ništa ne prodajem, pošto dobije za dž.


"Prodaješ" napisah kolokvijalno, dakle reklamiraš/ubeđuješ. Znam da ti to nije bitan cilj, ali ako ona uopšte čita ovaj niz komentara, može da ima efekat na nju. Zato se bunim na ono smandrljano pod tepih.
rade.radumilo rade.radumilo 16:12 18.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

Rade, da skratim, sinhronizacije NIJE bekap, a ta usluga se verzijama fajlova nije univerzalna niti nužno fantastična. A korisnik kojem se sve to metla pod tepih će opet izgubiti podatke. Ja verujem da vrednost ličnih podataka određuje korisnik, i da je ona vrlo često neprocenjiva.


Vidi, možeš da teraš mak na konac, oko preciznih definicija, ali ako si na drugi način u stanju da obezbediš veću verovatnoću vraćanja izgubljenog podatka za korisnika, onda to možeš zvati bekapom. Nije vic u tome šta bi krajnji korisnik trebao koristiti, već šta će on u stvari koristiti, pa to ulazi u računicu verovatnoće da povrati svoje podatke.
Možda ti, disciplinovano jednom dnevno, bekapuješ podatke sa svog telefona na trake koje držiš u podzemnom trezoru banke na 50km od mesta prebivališta, ali za običnog korisnika (koji još nije načisto da li su IT-jevci zapravo rasa vanzemaljaca infiltrirana među ljude) ovakav metod trenutno pruža najveći stepen sigurnosti ličnih fajlova.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:57 19.02.2016

Re: Zeznula si se sto nisi namestila bekap

Evo ja skoro da nemam mobili (tj. imam motorolu staru 15-tak godina na preklop i trosim 10$ godisnje po nekom planu koji su ukinuli pre 6 godina ali ih drzava tera da ne ukidaju za postojece korisnike, a koristim ga samo u slucaju apsolutne hitnosti tipa sudarim se negde i slicno).


, ovo ko ja da sam napisao (sem što ne pravim čipove za mobilne), nisam znao za tu uredbu, i ja sam tako jahao nekog smrdljivog Simensa godinama, onu malu ciglicu, mislim da mi je pretplata bila isto neka sića na godišnjem nivou, ali mi ga u jednom trenutku pojede dete (onu gumicu na tastaturi, dovatila i sažvakala kad nisam pazio) pa sam prešao na neki još levlji alkatel na preklop, i onda sam se svađao u radnji što taj plan koji sam koristio godinama više ne postoji, i to godinama unazad, pa su probali da mi uvale koješta. Otimao sam se kao smudj, da bih na kraju prodavačicu skoro do suza doveo, i opet izdejstvovao nešto slično, ali sad za cca 30 dolara mesečno, i eto to govance i plan imam i danas: meni sasvim dovoljno, mrzim da tekstujem, mrzim ljude koji tekstuju na javnom mestu, a i ko lud sam bez gledanja filmova na telefonu, jedino mi ponekad malo zafali da ždrkanem nešto na internetu ako nisam kod kuće ili na poslu, ali to nikad nije bilo tolika hića da ne može da sačeka. A i firma plaća pretplatu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:40 17.02.2016

Izgleda da im

mašta tu ne staje, imaju mozga i za ovo:

Janja Danojlić Pre par godina pocnu da mi se zale prijatelji , kolege i familija da pri pozivu broja mog telefona dobijaju ili obavestenje da je broj "nepostojeci " ili im se javlja zbunjeni covek koji je vec umoran od obavestavanja da nije JA . Uzgred , u pitanju je broj na cuvenom postpejd placanju za koji su mi uredno isporucivani zavidno visoki racuni bez obzira na moje vrlo stedljivo koriscenje istog . Odem kod ... izapultasice . Jednom , dva , tri .... puta . Svega sam se naslusala ! Od toga da je to nemoguce ( prisilila da me oni pozovu i cuju sta se desava ! ) do da se to eto desava ali da oni ne znaju zasto i uopste i tako ...Upoznam nekoga ko je rodjak nekoga a ko zna nekoga ko radi u " propeler cveticu " - dakle , jedan broj se prodaje dvoma i vise ljudi (!) , zatim desava se da zaposleni koriste korisnicke brojeve za svoje privatne pozive ali ipak paze da ne preteraju !!!!! Posto sam po principu pop djaku a djak babi poslala poruku da cu ih metnuti u sve postojece novine i uopste im se krvi napiti sve je "ko rukom odneseno " . Za sada ! Bili su usput malo zbunjeni sto sam toliko nervozna i krvolocna i uopste !
Jelica Greganović Jelica Greganović 21:41 17.02.2016

A može i ovako:

imala sam slicno iskustvo... Moja muka je bila što sam vratila zamenski tel, a on osvanuo u narednoj fakturi, i to po neverovatnoj ceni od 23000 za ciglicu! Jedva su se izvukli!
alselone alselone 22:01 17.02.2016

Malo trola al vredi

Ovi Buševi su stvarno glupi odreda. Glupi Jebb i njegov Jebbeni tim su zakupili http://www.jebbush.com/ jos pre 10 godina ali su ove godine zaboravili da obnove ugovor. I onda je Tramp kupio domen i sada se http://www.jebbush.com/ preusmerava na https://www.donaldjtrump.com.

predatortz predatortz 22:07 17.02.2016

Re: Malo trola al vredi

Ovi Buševi su stvarno glupi odreda.


Glupi, ali brzi na obaraču. Jebbena kombinacija!
Jelica Greganović Jelica Greganović 22:07 17.02.2016

Re: Malo trola al vredi

jednatanja jednatanja 23:23 17.02.2016

:)

Barem si našla kreativni izdušak, tako je najbolje, i za nas, i za tebe, a bogami i za ovu izapultašicu. :)

Meni se desilo u sred Nemačke, u trudnoći sa drugim sinom, da smo hitno morali da uzmemo internet provajdera. Uđemo u Telekom, prodavačica mi nešto napriča, poturi da potpišem, ja sve mislim kućna veza, što smo je li, i tražili. Da sumiram, potpisala sam ni manje ni više ugovor za mobilni telefon (o kojem uopšte nije bilo reči). Plaćala sam 2 godine 9 evra mesečno za SIM karticu koju nisam iz koverte izvadila. Kad sam se razjarena vratila u Telekom, i pritisla jednog mlađanog prodavca, on mi se poverio "da se kolege služe raznim trikovima, jer moraju kvotu da dostignu, ali da to on iz savesti ne radi..." Toliko o telefoniji, mobilnoj i drugoj. Kad mi nasedamo, kako naši stari, lakoverni, dobrodušni, nagluvi ili ćoravi. Kako tek njih cede.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana