Život

Stranger in the day

mikele9 RSS / 24.01.2016. u 17:21

12376125_10153849639103417_955596460512192976_n.jpg?oh=b3cf3efaf193ea131193aacd8bdc0449&oe=57432461 

Namerno parafrazirah Frenkija. Koj’ će mi moj Strangers in the night, kada postadoh stranac sam sebi i po danu! Odnosno, čuči u meni stranac povazdan i noću i danju! Ne stranci nego samo jedan a i njega mi je preko glave! Ne znam šta ću sam sa sobom! Dijafragma mi se popela do ispod brade sa sve srcem i plućima. Pritisak mi je čas 97 sa 58 a dan kasnije 159 sa 102!

Sednem za radni sto, na lap topu pustim British Invasion, najbolji rock s kraja šezdesetih, pomerim lap top i ispred sebe turim prazan papir, odvrnem flašicu crnog tuša, uzmem pero i počnem da crtam. Potraje to neko vreme, zanesem se, zanese me, počnem da uživam u crtanju, počnem da uživam slušajući stare hitove i tako neko vreme. Onda prevlada stranac u meni, osvoji prostor dok bi rekao Vulin! Destruktivan neki stranac! Destruktivan u smislu da mi ne dozvoljava ništa osim mračnotmušnog crnila i inih ogavština! Uživanje u crtanju i slušanju muzike biva netragom izbrisano. Stranac, ja stranac, počnem da lupam glavu serviranim mi bljuvotinama. Početak su uvek svakodnevne zajebancije tipa, ako kupim ovo, neću imati za ono ili….pa postepeno rastu do kulminacije, lako može da se desi da moja porodica i ja završimo na ulici ili se samoubijemo, kao, da preduhitrimo sranja!

Onda mi dopadne šaka knjiga Orhana Pamuka Dževdet Beg i njegovi sinovi. Ne bih sada i ovde o Orhanu i njegovom opusu ili konkretno ovoj knjizi, iznosio svoj sud, samo želim da kažem kako se pronađoh u njoj! Ne uteši me to nimalo, svestan sam ja da je uvek bilo i biće ljudi sa strancem u sebi. Dževdet Begovi sinovi Osman i Refik posle očeve smrti, još više unaprediše svoju trgovinu, posao raste, sklapahu ugovore s Nemcima, čovek bi rekao idealno. Ali! Citiram: Kako si brzo otišao i vratio se! Reč je o Refiku, mlađem bratu. Razgovora sa svojom ženom Perihan. Ušao sam u svoju kancelariju, iznenada mi je došlo, okrenuo sam se i ušao u Osmanovu kancelariju, ne osećam se baš dobro, idem kući, rekao sam. Malo se izgleda iznenadio, počeo se smejati, da si mu videla lice! Nije čak pitao ni šta mi je.... Pravo da ti kažem, interesuje me šta smeraš? Kako šta smeram? Šta bi mogao da radiš, šta misliš? Ha! Ništa, ništa.... Ubuduće više neću ići na posao! Posle očeve smrti sam mnogo razmišljao o tome šta da radim, ne pada mi mnogo toga na pamet... ovako više ne može! Moram nešto da uradim! I eto ti stranca u Refiku! Nema to nikakve veze sa materijalnim stanjem. Ispočetka lahko lagano a kasnije ga svog obuze, mislim stranac Refika. Ništa mu se ne radi, ne zna šta bi započeo, stranac ga ufurao u nigdinu. Izvređa ženu mu Perihan, spakova se, napusti sve, ženu, dete, porodicu, posao i ode u pizdinu kod svog drugara i kolege sa fakulteta Omera. Planirao je da ostane mesec dana ali je ostao, koliko se sećam, više od sedam meseci. Pokušavao je da piše, da čita ali stranac u njemu saplitao ga je u svakom trenutku. Zgubidanisao je tako Refik svestan da ništa čega se dohvati i prihvati nije ono što bi želeo a šta je zapravo želeo, stranac u njemu mu nije dozvoljavao da to spozna. Kad se vratio u Istanbul, pokušao je da pomogne Osmanu i prihvatao se posla. To ga nije zadovoljavalo, odustajao je. Obrni, okreni, ceo život mu je prošao u neznanju šta je to što želi, šta je to što bi trebao i morao da radi. Stranac u njemu je bio toliko jak a Refik slab da do smrti nije uspeo da mu se odupre.

Za razliku od Refika, ja sam duboko svestan postojanja stranca u meni i odupirem mu se na razne načine. Da vas ne lažem, nije mi lako odupreti mu se, svakodnevno ratovati s njim, svakog dana smišlja novu taktiku, zloban je, pakostan, ne želi mi ništa dobro, koristi svaki momenat kad mi popusti pažnja, gura me niz liticu, ponekad jedva uspem da ne skliznem u ponor! Shvatio sam da je moja jedina svrsishodna odbrana od stranca u meni, rad! Slikanje! Gore, na početku sam već napisao da ni to nije lako, stranac zna i ume da me prekine baš kad mi se učini da je nestao ili bar više ne mislim na njega! E u tim trenucima ne treba ostavljati posao, rad, moram sebe siliti da mu se oduprem, moram! I bogami uspevam! Posle dve godine sam naslikao uljem na platnu, ženski akt a drugi radim, slikam, na štafelaju mi je. Stranac se i dalje ne predaje, spopliće me s vremena na vreme. Ubeđen sam da ga ne mogu isterati iz sebe ali mogu da mu se suprotstavljam, to i činim!

Sedim pre desetak dana u Kolarcu s Anicom i Ninom, pričam im da sam pronašao tekst koji sam započeo pre pet, šest meseci i čiji je naslov Stranger in theday, još malo proširim priču a moja draga Anči kaže: Nisi ti jedini kome se to dešava, eto na primer, probudim se ja ujutro i osećam se neadekvatno! Nina i ja prasnemo u smeh, zasmeje se i Anči. To je to! Stranac u nama čini da se vrlo često osećamo neadekvatno!



Komentari (51)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

larisa_bg larisa_bg 17:44 24.01.2016

Prva



Osećanje bezbednosti je iluzija.
angie01 angie01 18:23 24.01.2016

Re: Prva

Osećanje bezbednosti je iluzija.


tacno, al joj covek tezi, narocito u nasoj sredini, gde je matrica zivljenja pojadnostavljena i svaka promena se dozivljava sa strahom i nelagodom, jer nismo nauceni istrazivanju i novim pocecima,...jos kada je okolnosti ugrozavaju, nisu joj naklonjene, ne znamo kako da promenimo paterne na njoj.

Mikele, divne su ti ove pacvorak slike!..odupri se kao ovo telo sarenim zavojima,...ako dobro vidim:)


emsiemsi emsiemsi 19:58 24.01.2016

Re: Prva

angie01
Osećanje bezbednosti je iluzija.


tacno, al joj covek tezi, narocito u nasoj sredini, gde je matrica zivljenja pojadnostavljena i svaka promena se dozivljava sa strahom i nelagodom, jer nismo nauceni istrazivanju i novim pocecima,...jos kada je okolnosti ugrozavaju, nisu joj naklonjene, ne znamo kako da promenimo paterne na njoj.

Mikele, divne su ti ove pacvorak slike!..odupri se kao ovo telo sarenim zavojima,...ako dobro vidim:)



Каква наша средина, поједностављеност живота у нашој средини, шта то значи !?
Хоћеш да кажеш да авериџ Џо сваки дан разишља о новим почецима и да промене не доживљава са страхом и нелагодом !? Или се можда неки Ханс, за разлику од Јована, радује отказу.
Један од основних параметара људског живљења је ниво осећаја сигурности, односно, извесности. Тај осећај је иманентан свакој људској јединки и сигурности теже сви, а не само Срби.
Успут --- рад је најбољи лек за малодушност. Нема у нама никаквог странца. То смо ми сами, само наш кукавичји део.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 21:15 24.01.2016

"To samo kod nas"

Istina je da cesto ljudi koji nisu nigde putovali ili oni koji jesu putovali ali nista nisu naucili na tim putovanjima imaju tu karakteristicnu izjavu: "To samo kod nas tako".

To se recimo cuje u redu u posti tu i tamo.Smaras se i cekas.E pa na sred Celzija,najbogatijoj opstini u Londonu,u jednoj posti gde ima 8 saltera,u 90% slucajeva je red i ceka se.Ako neko sad pocne da mi pametuje i lupeta kako to nije tacno,saljem ga prvim aviJonom u taj red pa nek se sit naceka zivota.

Ima jedna razlika...ovde ljudi preteruju u ulazenju u moj prostor,ponekad.Ukucavam sifru na kartici,ja to NE podnosim,plasim se,uvek zamisljam zaglavljenu karticu u automatu i guzvu koja nastaje,opsadno stanje.I tako dok me dele milisekunde kao svemirsko putovanje dugacke od uzimanja novca i bezanja sa lica mesta,neka osoba zenskog pola pocinje da mi dahce za vratom,i u sred mog uzasa i sukoba sa automatom,trazi neku uslugu.Ne ferma ona sto ukucavam sifru,sto mi ulazi u mikrosvet,pa...nasi smo valjda,pomagaj,sestro.
Ispostavi se da se isto plasi ukucavanja sifre pa je trazila pomoc u tom smislu.Nasla je koga ce.

U medjuvremenu sam autosugestijom iskulirala zli aparat.
angie01 angie01 21:40 24.01.2016

Re: "To samo kod nas"

Istina je da cesto ljudi koji nisu nigde putovali ili oni koji jesu putovali ali nista nisu naucili na tim putovanjima imaju tu karakteristicnu izjavu: "To samo kod nas tako".


ako je ovo replika na moj komentar, niste me bas razumeli,...ili vas je povukla pogresna interpretacija predhodnog, ( sto nije cudno),....
emsiemsi emsiemsi 06:16 25.01.2016

Re: "To samo kod nas"

angie01
Istina je da cesto ljudi koji nisu nigde putovali ili oni koji jesu putovali ali nista nisu naucili na tim putovanjima imaju tu karakteristicnu izjavu: "To samo kod nas tako".


ako je ovo replika na moj komentar, niste me bas razumeli,...ili vas je povukla pogresna interpretacija predhodnog, ( sto nije cudno),....

Ко успе тебе да инерпретира тај је главни баја (или главна бајица).
mikele9 mikele9 12:40 25.01.2016

Re: Prva

Mikele, divne su ti ove pacvorak slike!..odupri se kao ovo telo sarenim zavojima,...ako dobro vidim:)


To i radim Angie, krenuo sam u novi ciklus slika, istražujem, obrćem, okrećem i ispada dobro Svakog dana u svakom pogledu sve više napredujem a tek posle osamdesete, ihahaj
angie01 angie01 12:44 25.01.2016

Re: Prva

, krenuo sam u novi ciklus slika, istražujem, obrćem, okrećem i ispada dobro


eto nama lepote!
mikele9 mikele9 12:45 25.01.2016

Re: Prva



Osećanje bezbednosti je iluzija.

Izvini Larisa, kao prvoj evo ti moje najmilije cveće!

mikele9 mikele9 12:46 25.01.2016

Re: Prva

eto nama lepote!

Blagodarim draga
larisa_bg larisa_bg 13:48 25.01.2016

Re: Prva

mikele9


Osećanje bezbednosti je iluzija.

Izvini Larisa, kao prvoj evo ti moje najmilije cveće!



Prolećeeee!


blogovatelj blogovatelj 18:40 24.01.2016

Ovo ti je pametno

Sednem za radni sto, na lap topu pustim British Invasion, najbolji rock s kraja šezdesetih


mikele9 mikele9 12:36 25.01.2016

Re: Ovo ti je pametno

To dragi prijatelju!!!!!
49 41 49 41 19:03 24.01.2016

Cistiliste - balans

Sednem na tramvaj 10. Pravac Vozdovac-sportski centar olimpijski bazen.
Posle 2 sata, na povratku; shvatim da mi je odluka doneta na precac bila prava.

Kasnije sam formulu razradio; u zavisnosti od okoline, godisnjeg doba, vremenskih uslova.
Naticao planinarske cipele, grabio skije, biciklo, ...

Iako sam se mozda prethodno neckao, kasnije uvideo da je "pogodak" bio pravi.

U bazeenu, dok plivas uz-niz; zamisljas kako to cinis Moracom; kao nekada.
mikele9 mikele9 12:35 25.01.2016

Re: Cistiliste - balans

U bazeenu, dok plivas uz-niz; zamisljas kako to cinis Moracom; kao nekada.

Baš tako! Čemu bi nam inače služile mentalije
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 19:11 24.01.2016

Borbe snova

Ovu geometrijska apstrakcija kad je pogledas,obraduje te.Odvede te u sekundi od bljuzgavice koju sad vidim kroz prozor.Tekst koji si napisao otvori hiljade kapija,krenes da razmisljas o sukobu dobra i zla,o moru i kamenu,o zvezdama koje se radjaju ili nestaju.I sve to unutar nas.

Ta borba stranaca u tebi verovatno na kraju uvek stvori nesto lepo.Kao srecan kraj bajke.Vecina,naglasavam vecina,ne svi,umetnika stvara u nekoj seti.magnovenju,nemiru,zar ne...


Za ovo "adekvatan".Drugarica mi je pricala o drugaru koji se povremeno javi na telefon i onda cuti,ili ispusta neke cudne zvuke.Kad ga na kraju natera da progovori,on samo kaze:"Ma nista,opet kriza identiteta"

Valjda pobrka ko je stranac,ko je on :)
emsiemsi emsiemsi 19:59 24.01.2016

Re: Borbe snova

jednarecfonmoi
Ovu geometrijska apstrakcija kad je pogledas,obraduje te.Odvede te u sekundi od bljuzgavice koju sad vidim kroz prozor.Tekst koji si napisao otvori hiljade kapija,krenes da razmisljas o sukobu dobra i zla,o moru i kamenu,o zvezdama koje se radjaju ili nestaju.I sve to unutar nas.

Ta borba stranaca u tebi verovatno na kraju uvek stvori nesto lepo.Kao srecan kraj bajke.Vecina,naglasavam vecina,ne svi,umetnika stvara u nekoj seti.magnovenju,nemiru,zar ne...


Za ovo "adekvatan".Drugarica mi je pricala o drugaru koji se povremeno javi na telefon i onda cuti,ili ispusta neke cudne zvuke.Kad ga na kraju natera da progovori,on samo kaze:"Ma nista,opet kriza identiteta"

Valjda pobrka ko je stranac,ko je on :)

Лајк !
mikele9 mikele9 12:33 25.01.2016

Re: Borbe snova

Ovu geometrijska apstrakcija kad je pogledas,obraduje te.Odvede te u sekundi od bljuzgavice koju sad vidim kroz prozor.Tekst koji si napisao otvori hiljade kapija,krenes da razmisljas o sukobu dobra i zla,o moru i kamenu,o zvezdama koje se radjaju ili nestaju.I sve to unutar nas.

Naravno da je sve to u nama, da je deo našeg mentalnog sklopa ali ja sam šaleći se pokušao da pokažem kako je ponekad teško izboriti se sa samim sobom
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 14:38 25.01.2016

Duh u Maxiju

mikele9
Ovu geometrijska apstrakcija kad je pogledas,obraduje te.Odvede te u sekundi od bljuzgavice koju sad vidim kroz prozor.Tekst koji si napisao otvori hiljade kapija,krenes da razmisljas o sukobu dobra i zla,o moru i kamenu,o zvezdama koje se radjaju ili nestaju.I sve to unutar nas.

Naravno da je sve to u nama, da je deo našeg mentalnog sklopa ali ja sam šaleći se pokušao da pokažem kako je ponekad teško izboriti se sa samim sobom



Jesam plavusa ali skapirah tu borbu,normalno

Mozda se na nekom tvom platnu pojavi dama prekrivena po nekim delovima slicnim bojama i sharama kao na ovoj lepoj slici danas.

Dobro je dok ne krenemo da vidjamo "strance" van nas.Mislim da kad bih videla duha,toliko bih se prestravila,da bih morala da ga zamolim da nestane ili ja da se roknem odmah.Sva sreca da ako postoje ipak vise ordiniraju po njihovim dimenzijama pa se ne srecemo u kolicinama.Bu!
kosta.babic kosta.babic 20:10 24.01.2016

Stranger in the day

Tvoja slika me potsetila na jedan period života kad smo kod mog prijatelja slikara Milana Mike Obradovića u ateljeu noćima razgovarali o upotrebi dekorativnih elemenata u slikarstvu.Ispostavilo se da je to vrlo teško.Ti si u tome uspeo.Slika je sjajna.Mislim da" stranac u nama"nije lenjost već stanje kad misli jednostavno beže.Ne mogu da se saberu toliko se zbrkaju da ponekad mislim da umesto mozga imam nekakvu pihtijastu masu.Ne pomaže tu ni "punjenje baterija" ni "reset"ni alko ni šok terapija.A onda u mozgu nešto "klikne"i nastanu ovako dobre slike.
mikele9 mikele9 12:30 25.01.2016

Re: Stranger in the day

Tvoja slika me potsetila na jedan period života kad smo kod mog prijatelja slikara Milana Mike Obradovića u ateljeu noćima razgovarali o upotrebi dekorativnih elemenata u slikarstvu.Ispostavilo se da je to vrlo teško.Ti si u tome uspeo.Slika je sjajna.Mislim da" stranac u nama"nije lenjost već stanje kad misli jednostavno beže.Ne mogu da se saberu toliko se zbrkaju da ponekad mislim da umesto mozga imam nekakvu pihtijastu masu.Ne pomaže tu ni "punjenje baterija" ni "reset"ni alko ni šok terapija.A onda u mozgu nešto "klikne"i nastanu ovako dobre slike.

Za vreme mojih studija, vladao je nekakav animozitet prema Primenjenoj Akademiji. Mene to nije doticalo iako je bilo profesora koji bi reagovali kada bi na mojim slikama videli tz dekorativne elemente. Slikarstvo je SLOBODA koju mi niko ne može uskratiti! Ako ja imam želju da u sliku unesem dekorativu, onda to mogu i da opravdam ali mislim da nema potrebe.
jinks jinks 20:50 24.01.2016

...

Što bi neki rekli, stranac koga pominjete je izmedju ostalog i katalizator promena ...
mikele9 mikele9 12:48 25.01.2016

Re: ...

Što bi neki rekli, stranac koga pominjete ji izmedju ostalog i katalizator promena ...

Mož' da bidne al' ne mora da znači
anfieldroad anfieldroad 15:10 25.01.2016

Re: ...

Mož' da bidne al' ne mora da znači



Greškom sam kliknuo na obavešten moderator(ako takav postoji). Sorry. Hteo sam da se složim sa gornjom tvrdnjom da je na Akademiji postojao, a verovatno i dalje postoji animozitet prema primenjašima. Tako su npr. Mucha, Gustav Klimt i ostali iz te škole smatrani slikarima drugog reda. Međutim, kada bi se slični primenjaški dekorativni motivi pojavili van Art-deko škole, onda bi bili posebno cenjeni. Primer bi bio recimo Matis, čija Crvena soba se čak smatra početkom Moderne (1905). Slika je čist art deko, ali iz nekog razloga je prošla kroz stroge naočare istoričara i kritičara. Sličnih čudnih primera ima mnogo. Od Kokoške, pa unazad do Manea i generalno impresionista. Zašto je tako bilo, a i ostalo, može da bude zabavna tema. Za one kojima nije dovoljno da uživaju u lepoj umetnosti, već vole da je pakuju u fioke...
mikele9 mikele9 15:56 26.01.2016

Re: ...

Hteo sam da se složim sa gornjom tvrdnjom da je na Akademiji postojao, a verovatno i dalje postoji animozitet prema primenjašima. Tako su npr. Mucha, Gustav Klimt i ostali iz te škole smatrani slikarima drugog reda. Međutim, kada bi se slični primenjaški dekorativni motivi pojavili van Art-deko škole, onda bi bili posebno cenjeni. Primer bi bio recimo Matis, čija Crvena soba se čak smatra početkom Moderne (1905). Slika je čist art deko, ali iz nekog razloga je prošla kroz stroge naočare istoričara i kritičara. Sličnih čudnih primera ima mnogo. Od Kokoške, pa unazad do Manea i generalno impresionista. Zašto je tako bilo, a i ostalo, može da bude zabavna tema. Za one kojima nije dovoljno da uživaju u lepoj umetnosti, već vole da je pakuju u fioke...

Odlično je što si pomenuo Matisovu Crvenu sobu! Pravo slikarstvo je slikarstvo, sa ili bez dekorativnih elemenata! A tek ono što sam boldovao!!!!! Likovni kritičari, kustosi pa i Istoričari umetnosti, radi sebe moraju svakog da smeste u neku fijoku, kao da ne postoje slikari, npr ja, koji su samosvojni i iz kože da izađeš ne možeš me ugurati ni u jednu ladicu
anfieldroad anfieldroad 17:02 27.01.2016

Re: ...



Da...To je slično onoj priči iz sedamdesetih, možda i ranije, da svako figurativno slikarstvo mora biti da je neko sranje, sada u naše moderno doba.
Pomodarstvo koje čini mi se ipak ide više na dušu kritičarima ili čak i galeristima nego istoričarima umetnosti. Nije da ću sad da branim istoričare umetnosti što bih i ja bio, da me nije život odvukao na neku levu stranu...Hoću da kažem da su oni najmanje krivi u toj priči.

E, da. Postoji jedna sjajna stvar kod kompjutera. Nekad smo slike velikih i malih majstora viđali samo po knjigama. Koliko god štampa bila dobra, sada na blještavim monitorima možemo slike da gledamo na potpuno nov način. I bez svake šale, reprodukcije izgledaju bolje, efektnije, pa često i približnije originalu nego u štampi. Da li grešim zato što je tako sjajan efekat osvetljenja "iznutra" ili zato što smo oči navikli na TV sliku ili zbog nečeg trećeg ne znam ni sam. Da li se, kao umetnik slažeš sa tom ocenom? Kako ti recimo sopstvene slike izgledaju reprodukovane na monitoru kompjutera?
mirelarado mirelarado 12:32 28.01.2016

Re: ...

mikele9
Što bi neki rekli, stranac koga pominjete ji izmedju ostalog i katalizator promena ...

Mož' da bidne al' ne mora da znači


Било да нас кочи или подстиче, није лако с њим.




Микеле, фантастична слика!
mikele9 mikele9 14:59 28.01.2016

Re: ...

Било да нас кочи или подстиче, није лако с њим.
Микеле, фантастична слика!

Neka bude borba neprestana, kako to napisa Njegoš
Drago mi je da ti se dopada
mikele9 mikele9 15:10 28.01.2016

Re: ...

Da...To je slično onoj priči iz sedamdesetih, možda i ranije, da svako figurativno slikarstvo mora biti da je neko sranje, sada u naše moderno doba.
Pomodarstvo koje čini mi se ipak ide više na dušu kritičarima ili čak i galeristima nego istoričarima umetnosti. Nije da ću sad da branim istoričare umetnosti što bih i ja bio, da me nije život odvukao na neku levu stranu...Hoću da kažem da su oni najmanje krivi u toj priči.

Mislio sam na Istoričare umetnosti koji su postali kuratori, odabrali grupu ili grupicu umetnika i samo se njima bave kao da ništa drugo ne postoji u savremenoj umetnosti. Uzgred, moja žena je Istoričarka umetnosti

E, da. Postoji jedna sjajna stvar kod kompjutera. Nekad smo slike velikih i malih majstora viđali samo po knjigama. Koliko god štampa bila dobra, sada na blještavim monitorima možemo slike da gledamo na potpuno nov način. I bez svake šale, reprodukcije izgledaju bolje, efektnije, pa često i približnije originalu nego u štampi. Da li grešim zato što je tako sjajan efekat osvetljenja "iznutra" ili zato što smo oči navikli na TV sliku ili zbog nečeg trećeg ne znam ni sam. Da li se, kao umetnik slažeš sa tom ocenom? Kako ti recimo sopstvene slike izgledaju reprodukovane na monitoru kompjutera?

Žena i ja imamo u svojoj biblioteci milijardu knjiga o umetnosti i monografije umetnika. Recimo da su reprodukcije u Rizzolijevim monografijama možda bolje od ostalih pa ipak kada sam 1970 godine otišao u Beč i uživo video Vermerovog slikara u ateljeu, Velaskezove infantkinje, Brojgela, Halsa.... shvatio sam da su reprodukcije samo informativnog karaktera!
U pravu si da sada možemo mnogo približnije da vidimo slike ali evo slika koju sam gore postavio ipak je drugačija od slike koju bi video u mom ateljeu.
anfieldroad anfieldroad 00:36 29.01.2016

Re: ...

Mislio sam na Istoričare umetnosti koji su postali kuratori, odabrali grupu ili grupicu umetnika i samo se njima bave kao da ništa drugo ne postoji u savremenoj umetnosti. Uzgred, moja žena je Istoričarka umetnosti


O, pa tu nema dileme, klanovske podele i slična zlodela su prisutna valjda u svim (na žalost-posebno) umetničkim krugovima. Al nisam ja abolirao istoričare umetnosti. Samo sam rekao da je njihova krivica manja.
A tvoja pozicija u kući je dvostruko teška Supruga ne samo što ima puno pravo da kritikuje tvoj pasulj ili pranje sudova, već može da kritikuje i tvoj umetnički rad !!! Ubeđen sam ipak, kroz čitanje tvojih tako pozitivnih blogova da je situacija upravo suprotna

A ovo za komp....Sećaš se možda da je Doks imao ciklus tzv. Haz-art fotki. Ja sam tada imao ideju, veoma skupu ideju, da se napravi izložba odabranih radova, ali tako što bi svaki haz-art posebno bio izložen na pravom monitoru! Delovalo mi je tada da bi izložene fotke izgledale neuporedivo efektnije nego da se haz-arti izlože kao na uobičajenoj izložbi uramljenih fotografija. Zato sam sada tebe kao slikara pitao kako tebi samom izgledaju tvoje (ili ne samo tvoje)slike na monitoru. Naravno, nisam tako blesav da mešam original sa reprodukcijom, kakva god bila...!

Inače, u galeriji Frick kod Central parka u N.Y. sam video 3 Vermeera. Već sam ranije video malenu Čipkarku u Luvru. Ali Geograf, Devojka koja čita pismo...šta beše treće ne sećam se, ali se odlično sećam tog šoka koji sam doživeo u toj relativno maloj, ali fantastičnoj galeriji Frik. Imaju i Rembrante kakve nisam video ni u Amsterdamu, u Rijksu. Slično važi za Jeu des Pommes i Orangeriju (nekad) sa impresionistima. Otkrovenje! Pa da, uostalom, rekao si već- u knjigama su samo informacije o slikama.
Ma, ne naravno, sad samo nabacujem teme, bez reda i prave veze sa temom "strangera" u nama. Nekako me uvek privuče priča o slikarstvu i onda tako mogu do prekosutra...A taj stranac, kako bih rekao. To ne mora biti, kako su većinom ljudi komentarisali neki unutrašnji TI. On može da bude mnogo prizemnije prirode. Obično i jeste, a verujem da si na tog i te strangere i mislio...To je kao trka na 110 sa preponama. Ti trčiš, svejedno. Ali, malo malo pa neka "prepona"...

mikele9 mikele9 13:37 29.01.2016

Re: ...

O, pa tu nema dileme, klanovske podele i slična zlodela su prisutna valjda u svim (na žalost-posebno) umetničkim krugovima. Al nisam ja abolirao istoričare umetnosti. Samo sam rekao da je njihova krivica manja.
A tvoja pozicija u kući je dvostruko teška Supruga ne samo što ima puno pravo da kritikuje tvoj pasulj ili pranje sudova, već može da kritikuje i tvoj umetnički rad !!! Ubeđen sam ipak, kroz čitanje tvojih tako pozitivnih blogova da je situacija upravo suprotna

Izuzetno se slažemo, u maju će biti 40 godina kako smo zajedno Inače, kad ćuti i ništa ne govori o slici koju slikam, znam da nešto nije u redu a onda me iznenadi i kaže mi: Ovo ti je izvanredno pa onda analiza a zaista je maher i poznaje umetnost u male prste i prati sva dešavanja na savremenoj sceni.

A ovo za komp....Sećaš se možda da je Doks imao ciklus tzv. Haz-art fotki. Ja sam tada imao ideju, veoma skupu ideju, da se napravi izložba odabranih radova, ali tako što bi svaki haz-art posebno bio izložen na pravom monitoru! Delovalo mi je tada da bi izložene fotke izgledale neuporedivo efektnije nego da se haz-arti izlože kao na uobičajenoj izložbi uramljenih fotografija. Zato sam sada tebe kao slikara pitao kako tebi samom izgledaju tvoje (ili ne samo tvoje)slike na monitoru. Naravno, nisam tako blesav da mešam original sa reprodukcijom, kakva god bila...!

Ideja ti je bila odlična!!!! To bi zaista izgledalo fantastično!

Inače, u galeriji Frick kod Central parka u N.Y. sam video 3 Vermeera. Već sam ranije video malenu Čipkarku u Luvru. Ali Geograf, Devojka koja čita pismo...šta beše treće ne sećam se, ali se odlično sećam tog šoka koji sam doživeo u toj relativno maloj, ali fantastičnoj galeriji Frik. Imaju i Rembrante kakve nisam video ni u Amsterdamu, u Rijksu. Slično važi za Jeu des Pommes i Orangeriju (nekad) sa impresionistima. Otkrovenje! Pa da, uostalom, rekao si već- u knjigama su samo informacije o slikama.
Ma, ne naravno, sad samo nabacujem teme, bez reda i prave veze sa temom "strangera" u nama. Nekako me uvek privuče priča o slikarstvu i onda tako mogu do prekosutra...A taj stranac, kako bih rekao. To ne mora biti, kako su većinom ljudi komentarisali neki unutrašnji TI. On može da bude mnogo prizemnije prirode. Obično i jeste, a verujem da si na tog i te strangere i mislio...To je kao trka na 110 sa preponama. Ti trčiš, svejedno. Ali, malo malo pa neka "prepona"...

O malenoj čipkarki u Luvru sam već pisao, da ne poveruješ šta je taj čovek radio! U pravu si za Jeux des pommes, i mene i ženu je je ostavilo bez daha! Nekoliko puta smo išli a utisak se pojačavao!
amika amika 22:14 24.01.2016

Сликање

"Shvatio sam da je moja jedina svrsishodna odbrana od stranca u meni, rad! Slikanje!"

То, Микеле! Стварање је оно што човека чини целовитим, попуни празнине које живот уноси у њега. Ако их не попуни, насељавају их странци, страхови, човечуљци, кућни духови... Списак је повећи.
angie01 angie01 09:52 25.01.2016

mikele,

evo, sad kad malo otopli, da savladamo po koje picence i razmenimo strance.
mikele9 mikele9 12:21 25.01.2016

Re: mikele,

evo, sad kad malo otopli, da savladamo po koje picence i razmenimo strance.

Unapred se radujem
mikele9 mikele9 12:25 25.01.2016

Re: Сликање

То, Микеле! Стварање је оно што човека чини целовитим, попуни празнине које живот уноси у њега. Ако их не попуни, насељавају их странци, страхови, човечуљци, кућни духови... Списак је повећи.

Rad je stvorio čoveka reče onomad Fridrih Engels Niče Slikanjem se borim protiv svega što pokušava da me omete i ubaci u depresiju
vera.nolan2 vera.nolan2 08:27 26.01.2016

Shadow




Upečatljive skulpture, Rook Floroa na temu "stranac u nama" ...on je naš najbolji prijatelj kada ga upoznamo ... on ima odgovore na sva naša pitanja, o sebi i drugima ...
jinks jinks 08:58 26.01.2016

Re: Shadow

Mada ga g. Ego nešto baš preterano i ne trpi, odnosno, vidi u njemu svog najvećeg neprijatelja. Toliko da počinje da ga prepoznaje u drugim ljudima, odnosno, da ga projektuje na druge oko sebe.

E sad, po nekima, ako uspe da se pređe i preko tog mosta, izgleda da postaje prijatelj.
vera.nolan2 vera.nolan2 10:13 26.01.2016

Re: Shadow


Naravno,jinks
...ko ne spozna svog stranca, svi su mu ljudi stranci ...
angie01 angie01 10:32 26.01.2016

Re: Shadow

.ko ne spozna svog stranca,


...on mu dodje ko podstanar,...da imas s kim da porpicas, da te uozori,razresi dilemu, negira, potvrdi,...super lik.
silver silver 10:41 26.01.2016

Re: Shadow

vera.nolan2 vera.nolan2 10:52 26.01.2016

Re: Shadow

,...super lik.



...kreativan i nadahnjuje, inspiriše, podstiče, upućuje, upozorava ... i presuđuje čak ...
angie01 angie01 11:02 26.01.2016

Re: Shadow

licni cenzor,...a emotivac-voli te:).
jinks jinks 11:08 26.01.2016

Re: Shadow

Postoji priča po kojoj filmska trilogija Matriks, pored toga što je doživljena kao klasičan cyberpunk sci-fi, ustvari predstavlja poprilično vernu jungijansku pokaznu vežbu.

Neo je čovek koji kreće na put jungijanske individuacije, senku koja mu u tome pomaže predstavlja lik Morfeusa (on, između ostalog, inicira proces Neove promene u prvom filmu), dok, na primer, Triniti odgovara jungovoj animi ... liku koji se nalazi između nečijeg ličnog i kolektivnog nesvesnog. Agent Smith predstavlja instrumente ega, ...

Tako bar kažu oni koji su pisali pomenutu analizu :)
riply riply 15:49 26.01.2016

Re: Shadow


ima smisla ova jungijanska analiza, đa mi se
mikele9 mikele9 16:01 26.01.2016

Re: Shadow

vera.nolan2
on je naš najbolji prijatelj kada ga upoznamo ... on ima odgovore na sva naša pitanja, o sebi i drugima ...

jinks
E sad, po nekima, ako uspe da se pređe i preko tog mosta, izgleda da postaje prijatelj.

angie01
...on mu dodje ko podstanar,...da imas s kim da porpicas, da te uozori,razresi dilemu, negira, potvrdi,...super lik.

Ne, ne, ne! Ja sam mislio na stranca koji nas sprečava i onemogućava u delanju, sapliće nas, podmeće nam nogu...
angie01 angie01 18:04 26.01.2016

Re: Shadow

Ne, ne, ne! Ja sam mislio na stranca koji nas sprečava i onemogućava u delanju, sapliće nas, podmeće nam nogu...


pa to je isti lik, Mikele, ima i on svoje lose dane,... i njemu treba neko cepi, razonoda,neke mirodjije....onako samom i zatvorenom i stalno upetljanom u svemu sto si ti i sta ti se desava,...pa on nekda ispetlja ovako, nekad onako, zavisi sta je prevagnulo kod cvora.
emsiemsi emsiemsi 19:51 26.01.2016

Re: Shadow

angie01
Ne, ne, ne! Ja sam mislio na stranca koji nas sprečava i onemogućava u delanju, sapliće nas, podmeće nam nogu...


pa to je isti lik, Mikele, ima i on svoje lose dane,... i njemu treba neko cepi, razonoda,neke mirodjije....onako samom i zatvorenom i stalno upetljanom u svemu sto si ti i sta ti se desava,...pa on nekda ispetlja ovako, nekad onako, zavisi sta je prevagnulo kod cvora.

Не разумем !
Појасни ово, мени је конфузно.
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 12:17 26.01.2016

Pour mon ami Mikele

U jutru sivom dok kisa polako tera sneg,

Jedan covek samom sebi na trenutak bejase teg.

U njemu se osmeh bori protiv mracnoga lika,

Odjednom iz te "svadje" pocne da se radja prepuna boja,

cudesna slika.


Na slici tama ne postoji,tinja u tebi kao i poneko slovo,

Da opet za radost duse ...stvoris nesto novo.

emsiemsi emsiemsi 13:05 26.01.2016

Re: Pour mon ami Mikele

jednarecfonmoi
U jutru sivom dok kisa polako tera sneg,

Jedan covek samom sebi na trenutak bejase teg.

U njemu se osmeh bori protiv mracnoga lika,

Odjednom iz te "svadje" pocne da se radja prepuna boja,

cudesna slika.


Na slici tama ne postoji,tinja u tebi kao i poneko slovo,

Da opet za radost duse ...stvoris nesto novo.


Лепо написано, душевно, човечански !
Успут --- можда си, ипак, требало да напишеш некакав цитат (јбг, ти решила да напишеш своју песму - теби овај странац кога овде помињу не може ништа).
mikele9 mikele9 16:02 26.01.2016

Re: Pour mon ami Mikele

U jutru sivom dok kisa polako tera sneg,

Jedan covek samom sebi na trenutak bejase teg.

U njemu se osmeh bori protiv mracnoga lika,

Odjednom iz te "svadje" pocne da se radja prepuna boja,

cudesna slika.


Na slici tama ne postoji,tinja u tebi kao i poneko slovo,

Da opet za radost duse ...stvoris nesto novo.

Leeeeeepoooooo! Hvala
jednarecfonmoi jednarecfonmoi 16:06 26.01.2016

Re: Pour mon ami Mikele

*!

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana