Biz| Ekonomija| Politika| Zdravlje

PARODONTOZA

tsunade RSS / 14.12.2015. u 16:45

 U maloj takoreći prepisci nakon blog posta Arisa Movsesijana na www.klikeri.rs poteglo se pitanje dentalnog turizma. Aris je tu imao dobro objašnjenje, neću da prepričavam. Pogledajte.

E sad tema za vas koji živite i radite u inostranstvu: Da li vam se isplati da dolazite u Srbiju radi stomatoloških intervencija? I da li neko od vas to praktikuje? 

Aris Movsesijan vam je verujem svima poznat. I ja sam ga ovde uočila. Budući živopisan i nalik onim renesansnim likovima, pozvala sam ga da nekada snimimo poneki blog. Bilo je zgodno da se za početak predstavi sa svojom osnovnom profesijom - stomatolog.

I evo kako je to ispalo:

 www.klikeri.rs 

 Paradontoza je, kaže Vikipedija, bolest zuba od koje boluje trećina odrasle populacije. Reč je o hroničnoj infekciji zubnog mesa i vilične kosti usled koje dolazi do gubitka zuba. 

U ovom pasusu svaka reč zvuči jezivo i svaka nepogrešivo opisuje degeneraciju i stanje u kojem se zatekla Srbija i sve u njoj pa i stomatologija. Otud i naslov. 



Komentari (216)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 21:47 14.12.2015

Re: Transseksualnohiruški turizam

Čim sam videla 20 novih komentara znala sam da ste prešli na sex.


...ko jos ide kod cika zube.
kukusigameni kukusigameni 21:49 14.12.2015

Re: Transseksualnohiruški turizam

angie01
Čim sam videla 20 novih komentara znala sam da ste prešli na sex.


...ko jos ide kod cika zube.


Idu ovi s Tajlanda kod teta zube.

mariopan mariopan 21:50 14.12.2015

Re: Transseksualnohiruški turizam

angie01
Čim sam videla 20 novih komentara znala sam da ste prešli na sex.


...ko jos ide kod cika zube.

Samo da rasteraju tremu?
zilikaka zilikaka 21:57 14.12.2015

Re: Transseksualnohiruški turizam

Čim sam videla 20 novih komentara znala sam da ste prešli na sex


Što kažeš.
Počelo kao blok reklama, i taman odeš da zapališ i srkneš kaficu, kad ono...ne moš da veruješ kako se zakuvalo.
Trenutno, blog obećava.
mariopan mariopan 22:05 14.12.2015

Re: Transseksualnohiruški turizam

zilikaka
Čim sam videla 20 novih komentara znala sam da ste prešli na sex


Što kažeš.
Počelo kao blok reklama, i taman odeš da zapališ i srkneš kaficu, kad ono...ne moš da veruješ kako se zakuvalo.
Trenutno, blog obećava.

Sa'će i ostali blogeri, samo da ukapiraju šta je stvarno tema.

Svi cvikaju od zubara.
zemljanin zemljanin 22:41 14.12.2015

Re: Transseksualnohiruški turizam

angie01


postoji rešenje



ili

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:59 14.12.2015

Re: Transseksualnohiruški turizam

zilikaka
Trenutno, blog obećava.

Samo ako se uključi Pajić i prekoatlantski Srbi, pa počnu o tome kako matica živi od dijaspore. Kladim se da će reći kako nama u matici nisu dovoljne devizne doznake, koje nam oni nesebično šalju, već bi sad, kad dođu u posetu, da im i zube vadimo i menjamo pol i to samo da bi na njima zaradili koji dolar više.
angie01 angie01 23:13 14.12.2015

Re: Transseksualnohiruški turizam

ili


ova druga nindz je extra!,...e da si na vreme pokazao maji, mozda bi iskombinovala nesto sa cvidzama.
anja99 anja99 13:51 15.12.2015

Re: Transseksualnohiruški turizam

Sa'će i ostali blogeri,


hahahah, dame se ponadale kad ode stvar u protezu.
Sepulturero Sepulturero 22:20 14.12.2015

Да се вратимо на зубе...

Ја сам радио пломбе и крунице у Србији и врло сам задовољан и ценом и квалитетом.

Међутим, размишљао сам и о евентуалној имплантацији једног зуба. Цена у Србији је око 600 а у иностранству око 2.000! Није ми јасна та огромна разлика.

Код имплантата има доста посла и после саме операције и питање је колико је практично да се то ради у Србији.
G.Cross G.Cross 23:00 14.12.2015

Re: Да се вратимо на зубе...

Код имплантата има доста посла и после саме операције и питање је колико је практично да се то ради у Србији.



Pa dok cekas povecas i pisu.
zilikaka zilikaka 23:28 14.12.2015

Re: Да се вратимо на зубе...

Pa dok cekas povecas i pisu.


Uz malo preduzetničkog duha, logično bi se javila ideja da se ponude paketi Platiš 5, dobiješ 6.

Recimo, ako pacijent uradi celu gornju vilicu, da mu se omogući bar 10-15% popusta za pišu il dude, i još da mu se organizuje (da mu poseta Srbiji ne bi ostala u ružnoj uspomeni), odlazak na Sabor u Guči, il Leskovac, pa odmah proba bar zube, ako ne i nešto više.
zilikaka zilikaka 22:52 14.12.2015

mante šalu

Nego da mi lepo redom počnemo da kačimo svoje ortopane, pa da vidimo šta će nam reći naše kolege, Čika Zube.
Moš i izbor za "naj" po kategorijama...
kick68 kick68 22:54 14.12.2015

Meni osiguranje

placa lecenje (root canal) i popravke 100%, a protetiku (krune) 80%, tako da mi se ne isplati da dolazim za toliko. Ugradnju zuba (nedobog!) ne pokriva, a to je ovde skupo (sa nadogradnjom kosti cak i do $10 000). Proteze za ispravljanje zuba (braces) su jezivo, ali jezivo skupe!

Zubari u Srbiji su jako dobri i sigurno nece raditi nepotrebne i skupe intervencije koje ce naplacivati od osiguranja. Oni uglavnom rade samo ono sto treba da se uradi.

Imam samo par pitanja za Arisa: Kako resiti problem povlacenja desni? Da li postoje neke paste ili preparati koji bi mogli da pomognu?
I izvinjavam se sto sam u jednom njegovom blogu zestoko opljunula po zubarima, nisam znala da i on pripada navedenoj skupini:)
tsunade tsunade 23:07 14.12.2015

Re: Meni osiguranje

Proteze za ispravljanje zuba (braces) su jezivo, ali jezivo skupe!


evo sam ćerki koja ima 12 godina pre par meseci kupila protezu za 300 evra sve skupa sa snimcima, pregledom, šljokicama i duginim bojama i besplatnom kontrolom. mislim, bačenih 300 evra pošto neće da je nosi, al nije mnogo za nekog ko hoće.
kick68 kick68 23:12 14.12.2015

Re: Meni osiguranje

kupila protezu za 300 evra

$4 000 - 10 000, mozes za to polovna kola da kupis:))))
Mom mladjem detetu ce trebati, mada mu se zubi vec sami ispravljaju kako raste. To ne mogu da uradim tamo zbog navodnih cestih kontrola. Moje osiguranje (koje je medju najboljima u zemlji, ako ne i najbolje) placa samo 50%:(
tsunade tsunade 23:17 14.12.2015

Re: Meni osiguranje

$4 000 - 10 000, mozes za to polovna kola da kupis:))))
Mom mladjem detetu ce trebati, mada mu se zubi vec sami ispravljaju kako raste. To ne mogu da uradim tamo zbog navodnih cestih kontrola. Moje osiguranje (koje je medju najboljima u zemlji, ako ne i najbolje) placa samo 50%:(


ništa od ovoga meni nema sensa ni logike... kako je moguća tolika razlika u ceni?

ivana23 ivana23 23:17 14.12.2015

Re: Meni osiguranje

tsunade
Proteze za ispravljanje zuba (braces) su jezivo, ali jezivo skupe!


evo sam ćerki koja ima 12 godina pre par meseci kupila protezu za 300 evra sve skupa sa snimcima, pregledom, šljokicama i duginim bojama i besplatnom kontrolom. mislim, bačenih 300 evra pošto neće da je nosi, al nije mnogo za nekog ko hoće.


Mogla si da uzmes silikonsku koja manje pada u oci. Ne znam da li je podjednako efiksna, al' sad se vise upotrebljava.

Postupak i foto LINK

tsunade tsunade 23:19 14.12.2015

Re: Meni osiguranje

Mogla si da uzmes silikonsku koja mane pada u oci. Ne znam da li je podjednako efiksna, al' sad se vise upotrebljava.


niko me nije obavestio da to postoji... srećom pa postojiš ti
angie01 angie01 23:20 14.12.2015

Re: Meni osiguranje

$4 000 - 10 000, mozes za to polovna kola da kupis:))))


jasta,

srdjan.pajic srdjan.pajic 23:39 14.12.2015

Re: Meni osiguranje

tsunade
Proteze za ispravljanje zuba (braces) su jezivo, ali jezivo skupe!


evo sam ćerki koja ima 12 godina pre par meseci kupila protezu za 300 evra sve skupa sa snimcima, pregledom, šljokicama i duginim bojama i besplatnom kontrolom. mislim, bačenih 300 evra pošto neće da je nosi, al nije mnogo za nekog ko hoće.


Pa zato joj kupiš onu protezu što ne može da se skida, onda nema izbora!
escherichije_colic escherichije_colic 07:07 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

kick68


Imam samo par pitanja za Arisa: Kako resiti problem povlacenja desni? Da li postoje neke paste ili preparati koji bi mogli da pomognu?


Dozvoliću sebi da odgovorim, premda mi pitanje nije bilo direktno upućeno, a vi ne zamerite

Popularne su bile jedno vreme Parodontax paste i Gingival isl gelovi. Za pastu ne mogu da pričam, gel može da utiče blagotvorno na strukturnu jačinu desni ali ni jedno ni drugo ne mogu niti zaustaviti povlačenje desni, još manje vratiti ga na prvobitni nivo. Ovo se odnosi na priču o povlačenju desni kao posledici gubitka kosti, odnosno parodontopatije. U tom slučaju mogu se preduzeti 3 mere:

1) usavršavanje već marljive i pedantne oralne higijene
2) zatvorena kiretaža džepova recimo 3x godišnje, kod posebno agresivnih oblika bolesti u kombinaciji sa antibioticima
3) hirurgija i veštačka kost, u slučaju da postoje duboki defekti u kosti

Sve 3 mere uglavnom ne mogu izlečiti parodontopatiju, ali je mogu držati pod kontrolom, što je otprilike cilj svake terapije.

Ukoliko pričamo o lokalizovanom povlačenju desni kao posledici agresivnog trljanja tvrdom četkicom, a što je spomenuto u mom postu na početku, tu su mere sledeće:

1) prilagođavanje pribora i tehnike održavanja higijene
2) hirurški zahvat kojim se pokušava nivo desni vratiti na prvobitni nivo, pri čemu se na mesto povlačenja presađuje transplantat sopstvenog vezivnog tkiva sa nepca ili neki fabrički graft životinjskog porekla
kukusigameni kukusigameni 08:50 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

escherichije_colic
kick68


Imam samo par pitanja za Arisa: Kako resiti problem povlacenja desni? Da li postoje neke paste ili preparati koji bi mogli da pomognu?


Dozvoliću sebi da odgovorim, premda mi pitanje nije bilo direktno upućeno, a vi ne zamerite

Popularne su bile jedno vreme Parodontax paste i Gingival isl gelovi. Za pastu ne mogu da pričam, gel može da utiče blagotvorno na strukturnu jačinu desni ali ni jedno ni drugo ne mogu niti zaustaviti povlačenje desni, još manje vratiti ga na prvobitni nivo. Ovo se odnosi na priču o povlačenju desni kao posledici gubitka kosti, odnosno parodontopatije. U tom slučaju mogu se preduzeti 3 mere:

1) usavršavanje već marljive i pedantne oralne higijene
2) zatvorena kiretaža džepova recimo 3x godišnje, kod posebno agresivnih oblika bolesti u kombinaciji sa antibioticima
3) hirurgija i veštačka kost, u slučaju da postoje duboki defekti u kosti

Sve 3 mere uglavnom ne mogu izlečiti parodontopatiju, ali je mogu držati pod kontrolom, što je otprilike cilj svake terapije.

Ukoliko pričamo o lokalizovanom povlačenju desni kao posledici agresivnog trljanja tvrdom četkicom, a što je spomenuto u mom postu na početku, tu su mere sledeće:

1) prilagođavanje pribora i tehnike održavanja higijene
2) hirurški zahvat kojim se pokušava nivo desni vratiti na prvobitni nivo, pri čemu se na mesto povlačenja presađuje transplantat sopstvenog vezivnog tkiva sa nepca ili neki fabrički graft životinjskog porekla


Sine, mnogo smo jaki. Gde ja stadoh, ti ćeš poći i ostale perpetuum mobile odlike dentalnog turizma
kukusigameni kukusigameni 09:16 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

kick68
Proteze za ispravljanje zuba (braces) su jezivo, ali jezivo skupe!

Fiksna ortodontska terapija je nemoguća na daljinu. To je proces koji traje i u toku tog procesa se moraju vršiti kontrole i razne intervencije.
Btw, to ovde košta oko 1500e i još neko naplaćuje te kontrolne preglede. Plus, na kraju terapije se izrađuju tzv retineri koji održavaju postignuti rezultat i to još košta.
Ipak, to je ulaganje za budućnost i u svakom slučaju i u svakoj državi bi trebalo tako posmatrati.
tadejus tadejus 10:04 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

escherichije_colic

Ukoliko pričamo o lokalizovanom povlačenju desni kao posledici agresivnog trljanja tvrdom četkicom, a što je spomenuto u mom postu na početku, tu su mere sledeće:1) prilagođavanje pribora i tehnike održavanja higijene2) hirurški zahvat kojim se pokušava nivo desni vratiti na prvobitni nivo, pri čemu se na mesto povlačenja presađuje transplantat sopstvenog vezivnog tkiva sa nepca ili neki fabrički graft životinjskog porekla


e ovo drugo preživjeh a smješi mi se još nekoliko tura..
smrt u diskoteci..
elem rekoše meni tom prilikom da pored prećerivanja u drndanju zuba četkicom uzrok može da bude i skraćena tetiva između obraza i vilice, koja onda pri smijanju (šta se ceriš) povlači zubno meso na gore..
i da uz to može još da bude oblik zuba takav da pri žvakanju hrana udara u meso jer je zub zaobljen..
i što si drndala toliko..
tehnika.. pa jeste.. tehnika.. nerealno brate, isključivo potezi od korjena ka dnu zuba i to mekom četkicom.. tako jedno par hiljada puta dnevno.. pa jeste, kad odem u penziju možda i postignem..

a zahvat inače izgleda tako što se isječe parče mesice sa gornjeg nepca, naljepi na mjesto ogoljenja korjena zuba, ušije, drži 7 dana pa konci poskidaju..
stvar izgleda fantastično.. nema šanse da se provali da je tu nešto rađeno..
ali treba preživljavati tortutu, jeziv zahvat
kukusigameni kukusigameni 10:11 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

tadejus
escherichije_colic

Ukoliko pričamo o lokalizovanom povlačenju desni kao posledici agresivnog trljanja tvrdom četkicom, a što je spomenuto u mom postu na početku, tu su mere sledeće:1) prilagođavanje pribora i tehnike održavanja higijene2) hirurški zahvat kojim se pokušava nivo desni vratiti na prvobitni nivo, pri čemu se na mesto povlačenja presađuje transplantat sopstvenog vezivnog tkiva sa nepca ili neki fabrički graft životinjskog porekla


e ovo drugo preživjeh a smješi mi se još nekoliko tura..
smrt u diskoteci..
elem rekoše meni tom prilikom da pored prećerivanja u drndanju zuba četkicom uzrok može da bude i skraćena tetiva između obraza i vilice, koja onda pri smijanju (šta se ceriš) povlači zubno meso na gore..
i da uz to može još da bude oblik zuba takav da pri žvakanju hrana udara u meso jer je zub zaobljen..
i što si drndala toliko..
tehnika.. pa jeste.. tehnika.. nerealno brate, isključivo potezi od korjena ka dnu zuba i to mekom četkicom.. tako jedno par hiljada puta dnevno.. pa jeste, kad odem u penziju možda i postignem..

a zahvat inače izgleda tako što se isječe parče mesice sa gornjeg nepca, naljepi na mjesto ogoljenja korjena zuba, ušije, drži 7 dana pa konci poskidaju..
stvar izgleda fantastično.. nema šanse da se provali da je tu nešto rađeno..
ali treba preživljavati tortutu, jeziv zahvat


A pazi sad najstrašnije: Da li ti je rečeno da je moguć recidiv povlačenja desni na tom mestu?
tadejus tadejus 10:19 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

kukusigameni

Da li ti je rečeno da je moguć recidiv povlačenja desni na tom mestu?


pa odmah mi palo na pamet.. reko jbt ako ću ovaj horor da proživljavam po više puta na istom mjestu da se odmah bjesim..
dobila sam sažaljiv pogled i poruku da ne drndam zube..
jebajiga..
što ne platiš na mostu dočeka te na ćupriji..
zubi su fenomenalni, mogli bi 200 godina da traju i onda me izda đavolje meso..
šta ćeš..
kukusigameni kukusigameni 10:21 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

tadejus
kukusigameni

Da li ti je rečeno da je moguć recidiv povlačenja desni na tom mestu?


pa odmah mi palo na pamet.. reko jbt ako ću ovaj horor da proživljavam po više puta na istom mjestu da se odmah bjesim..
dobila sam sažaljiv pogled i poruku da ne drndam zube..
jebajiga..
što ne platiš na mostu dočeka te na ćupriji..
zubi su fenomenalni, mogli bi 200 godina da traju i onda me izda đavolje meso..
šta ćeš..

Ne. Pitanje je da li ti je predočeno? Da li ti je lekar rekao: Znate, možda ćemo ovo morati da ponovimo za jedno četr' godine?
blogovatelj blogovatelj 10:38 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

$4 000 - 10 000, mozes za to polovna kola da kupis:))))


Mom klincu je koštala nekih 5000 sa sve vrhunskim osiguranjem. Da nije bilo osiguranja, ne smem ni da pomislim koliko bi koštalo.
Ovih 5000 nije odjednom plaćeno, nego u roku od tri godine.
tadejus tadejus 10:41 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

kukusigameni

Ne. Pitanje je da li ti je predočeno? Da li ti je lekar rekao: Znate, možda ćemo ovo morati da ponovimo za jedno četr' godine?


pa 4 nije realno.. 20 je već realnije..
ali ne znam zašto misliš da bi to morao reći tim (ili sličnim) riječima..
imaš problem, ima terapija, zašto bi ljekar morao biti u obavezi da ti kaže da ćeš ti možda ponovo da se nađeš u istom problemu..
ja ne mislim da mora..
ne u ovom konkretnom slučaju..
da postoji neko alternativno rješenje, ili da je postojeće rješenje takvo da čini neku trajnu štetu.. onda da.. ali ovako..
povuče se, ti ga presadiš, ako se povuče opet, opet ga presadi.. i tako dok ti ne dojadi.. kad ti dojadi.. ostaćeš bez zuba..
baš ne vidim njegov propust u tome što ne insistira na tome da će stvar možda tako da izgleda..
antioksidant antioksidant 10:45 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

лекар је дужан да те упозна са свим могућим последицама интервенције и алтернативама (то укључује и трајност (да тако кажем))
kukusigameni kukusigameni 10:58 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

tadejus

antioksidant
лекар је дужан да те упозна са свим могућим последицама интервенције и алтернативама (то укључује и трајност (да тако кажем))

Upravo. Na primer, slučaj je da se takva upozorenja i razumevanje tih mogućih komplikacija i recidiva potpisom overava.

I sad, u kontekstu turizma, ti uradiš taj SMAT (Slobodni mukogingivalni autotransplantat) i posle par godina - šljus. Kao roletna, sve ode dovraga. Kao dodatak, nisi tu da dolaziš na redovne kontrole.

Btw, kod "povlačenja" desni, dosta uticaja ima stanje kosti ispod tih desni, genetika ovoono.
tadejus tadejus 15:48 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

antioksidant
лекар је дужан да те упозна са свим могућим последицама интервенције и алтернативама (то укључује и трајност (да тако кажем))


na papiru..
u praksi imas dva tipa pacijenta..
jedne koji sami pitaju prije nego sto se stigne do dijela price o formalnim obavezama (i provjere sve o cemu su pitali)..
i druge koji su jedva pogodili vrata ambulante i ne razumiju ni elementarno a pogotovo ne posledice i alternative intervencije..
pa improvizujes..
misljenje sam da je to sasvim ok..
ne vidim smisla u propisivanju procedure po kojoj pri svakom postavljanju plombe zubar mora da deklamuje tekst o problemima narusavanja zubne cakline, vrstama plombi, vrstama mogucih komplikacija na popravljenom zubu.. itd. itd....
i tako i svaki drugi ljekar specijalista..
kuda bi to tacno vodilo?
tadejus tadejus 15:52 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

kukusigameni

antioksidantлекар је дужан да те упозна са свим могућим последицама интервенције и алтернативама (то укључује и трајност (да тако кажем))
Upravo. Na primer, slučaj je da se takva upozorenja i razumevanje tih mogućih komplikacija i recidiva potpisom overava.I sad, u kontekstu turizma, ti uradiš taj SMAT (Slobodni mukogingivalni autotransplantat) i posle par godina - šljus. Kao roletna, sve ode dovraga. Kao dodatak, nisi tu da dolaziš na redovne kontrole. Btw, kod "povlačenja" desni, dosta uticaja ima stanje kosti ispod tih desni, genetika ovoono.


jesi ti nesto posebno uzeo na zub oralne hirurge?
čuj ode kao roletna..

ostalog što se tiče.. kakve veze ima dal bi ti to radio u "turizmu" ili "kod kuće"..
može i "kod kuće" da ti se desi da ti doktor recimo emigrira (moj slučaj) ili recimo ode u penziju..
hoćeš li onda prestati da ideš na kontrole?
šta ima da "budeš tu" da ideš na kontrole..
valjda ćeš da ideš tamo gdje jesi..

opšte zdravstveno stanje naravno da utiče na ishod svakog pa i ovog zahvata.. ni tu nisam sigurna šta si htio.. osim ako imaš nešto posebno protiv oralnih hirurga per se..

ja mislim da je fenomenalna stvar da to može da se uradi..
a ko neće.. neće.. može i da se ne uradi
antioksidant antioksidant 16:02 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

kuda bi to tacno vodilo?

па негде где можда има мање лекарских грешки :)
иначе, ово је друга крајност (засипање непотребним информацијама) у односу на потпуно игнорисања потребе да пацијенти буду упознати са нечим на шта дају сагласност у крајњем случају.
обе ствари (и превише информација и премало информација) за последицу имају потпуно одсуство иформисаности :)
а одговорио сам јер ми се чини да је информација о томе колико ће трајати (у просеку) позитивни ефекти неке интервенције у суштини једна од битнијих. рекла си да је напорна, ако се у просеку понавља на 6 месеци онда је свакко нећеш радити (ок, не свакако - пре вероватно) а ако си мирна 20 година... па докторе - дај одмах две :)
tadejus tadejus 16:13 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

antioksidant
па негде где можда има мање лекарских грешки :)иначе, ово је друга крајност (засипање непотребним информацијама) у односу на потпуно игнорисања потребе да пацијенти буду упознати са нечим на шта дају сагласност у крајњем случају.обе ствари (и превише информација и премало информација) за последицу имају потпуно одсуство иформисаности :)а одговорио сам јер ми се чини да је информација о томе колико ће трајати (у просеку) позитивни ефекти неке интервенције у суштини једна од битнијих. рекла си да је напорна, ако се у просеку понавља на 6 месеци онда је свакко нећеш радити (ок, не свакако - пре вероватно) а ако си мирна 20 година... па докторе - дај одмах две :)


pa uopšte nije druga krajnost..
to presađivanje je trivijalan zahvat..
baš kao i plobiranje..
samo je nov..
pa se tebi danas čini kako uuuuuuuuuuu zar ti nije predočio trajnost (naravno da jeste) kad ti je tako nešto radio.. pa to sigurno može da se završi grdno..
može..
može i bušenje zuba..
ne vidim smisla (ponavljam se) u detaljnom iznošenju svih mogućih komplikacija, kako ti gore kažeš.. prosto je nemoguće sve ih navesti..
kukusigameni kukusigameni 16:22 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

tadejus
pa uopšte nije druga krajnost..
to presađivanje je trivijalan zahvat..
baš kao i plobiranje..
samo je nov..


Sve je samo ne nov

Ja ga izvodim od 1995. godine. A mnogi su pre mene to radili.
kukusigameni kukusigameni 16:23 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

tadejus
jesi ti nesto posebno uzeo na zub oralne hirurge?
čuj ode kao roletna..


Kad bi znala koliko sam ja hirurških zahvata uradio, bilo bi ti jasno koliko mašiš poentu.
antioksidant antioksidant 16:23 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

pa se tebi danas čini kako uuuuuuuuuuu


као да ме гледаш
(naravno da jeste)

па ок, значи нисам баш толико фулао
мислим да се слажемо (само другачије интерпретирамо) потребу да треба наћи меру у информисаности
(ово сад напамет, мада не верујем да грешим) - слажемо се и у томе да професионалац процењује која је та мера тачно. мислим, ја код зубара обично само зинем и изражавам потпуно слагање са свим предложеним (нарочито кад набије ону зујалицу у уста...)
tadejus tadejus 16:31 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

kukusigameni
tadejusjesi ti nesto posebno uzeo na zub oralne hirurge?čuj ode kao roletna..

Kad bi znala koliko sam ja hirurških zahvata uradio, bilo bi ti jasno koliko mašiš poentu.


da sam znala onda bih sa više sigurnosti pretpostavila da se radi o uzimanju kolega na zub..
po principu niko to ne umije kao ja..
prosto para oči kako si pošao od pretpostavke da je meni to nešto sigurno loše urađeno (ili bar objašnjeno) bez da sam iznjela bilo kakve detalje..
no dobro, nije stvar za paniku..
surevnjivost je odmah do sujete kod bijelih mantila..
profesionana deformacija
tadejus tadejus 16:33 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

kukusigameni
tadejuspa uopšte nije druga krajnost..to presađivanje je trivijalan zahvat..baš kao i plobiranje..samo je nov..
Sve je samo ne nov Ja ga izvodim od 1995. godine. A mnogi su pre mene to radili.


znači drevni zahvat? ok
kukusigameni kukusigameni 16:50 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

tadejus
kukusigameni
tadejusjesi ti nesto posebno uzeo na zub oralne hirurge?čuj ode kao roletna..

Kad bi znala koliko sam ja hirurških zahvata uradio, bilo bi ti jasno koliko mašiš poentu.


da sam znala onda bih sa više sigurnosti pretpostavila da se radi o uzimanju kolega na zub..
po principu niko to ne umije kao ja..
prosto para oči kako si pošao od pretpostavke da je meni to nešto sigurno loše urađeno (ili bar objašnjeno) bez da sam iznjela bilo kakve detalje..
no dobro, nije stvar za paniku..
surevnjivost je odmah do sujete kod bijelih mantila..
profesionana deformacija


Učitavaš. To nigde ne piše. Ja kada predlažem taj zahvat uvek objasnim koji su mogući ishodi.

A mogu da ti navedem i zašto. Mada, nisi zaslužila.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:00 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

blogovatelj
$4 000 - 10 000, mozes za to polovna kola da kupis:))))


Mom klincu je koštala nekih 5000 sa sve vrhunskim osiguranjem. Da nije bilo osiguranja, ne smem ni da pomislim koliko bi koštalo.
Ovih 5000 nije odjednom plaćeno, nego u roku od tri godine.


Užas, a možeš da pretpostaviš onda kakvo je ovde kod nas dranje u pitanju. Ja i ne računam na moje osiguranje da to pokrije, jer imam nekakav godišnji cap koji sigurno ne dobacuje do cene proteze. Zato sad uživam ovih preostalih par godina dok detetu ne izrastu stalni zubi, onda ću da zapadnem u dugove, bedu i nemaštinu, zbog proteze. Ili da pošaljem dete na par godina u neku normalnu zemlju, da nauči jezik i ispravi zube, o nekom razumnom trošku.
blogovatelj blogovatelj 18:51 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

Užas, a možeš da pretpostaviš onda kakvo je ovde kod nas dranje u pitanju. Ja i ne računam na moje osiguranje da to pokrije, jer imam nekakav godišnji cap koji sigurno ne dobacuje do cene proteze.


Manje više isto, jer ovde zubari i očni lekari nisu pokriveni opštom zdravstvenom zaštitom. Mene je Blekberijevo osiguranje povadilo. Sad sam se i setio koliko. 50% je bilo za proteze. Znači onih pet soma što sam platio bilo bi 10 da nije firma davala pola para.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:31 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

blogovatelj
Užas, a možeš da pretpostaviš onda kakvo je ovde kod nas dranje u pitanju. Ja i ne računam na moje osiguranje da to pokrije, jer imam nekakav godišnji cap koji sigurno ne dobacuje do cene proteze.


Manje više isto, jer ovde zubari i očni lekari nisu pokriveni opštom zdravstvenom zaštitom. Mene je Blekberijevo osiguranje povadilo. Sad sam se i setio koliko. 50% je bilo za proteze. Znači onih pet soma što sam platio bilo bi 10 da nije firma davala pola para.


Da, hebote, i ovde, kao da to nisu lekari, nego kozmetičari. Mi u kući imamo ok zube, ali smo svi zato ćoravi (kažu da će i dete da bude kratkovido, po svoj prilici), i prošle godine žena zaboravila da kupi dodatak osiguranju za očnog lekara - al' sam se šlogirao kad mi je tamo onaj momčić za šalterom zalepio račun za pregled i nove djozluke, i paklicu sočiva da mi se nadju, ono, kad idem na skindžu da ne moram da nosim cvike ispod maske. Lupali mi šamare da se osvestim.
kick68 kick68 22:40 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

Hvala na odgovoru.
1) prilagođavanje pribora i tehnike održavanja higijene

To floss or not to floss?
Da li su plombe na tim mestima povlacenja resenje?
kick68 kick68 22:46 15.12.2015

Re: Meni osiguranje

al' sam se šlogirao kad mi je tamo onaj momčić za šalterom zalepio račun za pregled i nove djozluke, i paklicu sočiva da mi se nadju, ono, kad idem na skindžu da ne moram da nosim cvike ispod maske. Lupali mi šamare da se osvestim.


Sledeci put prati promocije. Ja sam platila dva para po ceni jednog, u Sears-u. Moj ocni se ljutnuo kad sam mu rekla da odlazim i poceo da me ubedjuje da to nije isti kvalitet. Mozda je i u pravu, ali ja sam kupila okvire kakve sam htela i sve je ok, dobro vidim sa njima. Proveri i Costco, ako si drug clan, naravno:)
escherichije_colic escherichije_colic 21:06 16.12.2015

Re: Meni osiguranje

kukusigameni
tadejus

antioksidant
лекар је дужан да те упозна са свим могућим последицама интервенције и алтернативама (то укључује и трајност (да тако кажем))

Upravo. Na primer, slučaj je da se takva upozorenja i razumevanje tih mogućih komplikacija i recidiva potpisom overava.

I sad, u kontekstu turizma, ti uradiš taj SMAT (Slobodni mukogingivalni autotransplantat) i posle par godina - šljus. Kao roletna, sve ode dovraga. Kao dodatak, nisi tu da dolaziš na redovne kontrole.

Btw, kod "povlačenja" desni, dosta uticaja ima stanje kosti ispod tih desni, genetika ovoono.


Kaže kad presadiš vezivni graft sa sve periostom- dakle uzme ga ispod žlezdane i masne zone- da takav transplantat poseduje čak i osteoinduktivni potencijal, odn što bi rekao jedan eminentni kolega iz Nemačke "gde ćeš bolje membrane od periosta".
mikele9 mikele9 14:24 17.12.2015

Re: Meni osiguranje



Aris se priprema za intervenciju
Черевићан Черевићан 23:35 14.12.2015

provereno

jebes zube kad ti Djoka kratak
no obratno (krezub al' nadaren)
tad brcine uzgajis podnosom
zenskoj bude sex satobom sladak
tsunade tsunade 07:39 15.12.2015

Re: provereno

ebes zube kad ti Djoka kratak
no obratno (krezub al' nadaren)
tad brcine uzgajis podnosom
zenskoj bude sex satobom sladak




umirem... brojutro čerevićanin
tadejus tadejus 09:57 15.12.2015

Re: provereno

Черевићан
jebes zube kad ti Djoka kratak
no obratno (krezub al' nadaren)
tad brcine uzgajis podnosom
zenskoj bude sex satobom sladak


dobro jel ti oćeš da mi leba jedemo od tog paradontalnog turizma ili nećeš..
bocvena bocvena 10:00 15.12.2015

...

samo napred tsunade i arise!

čitav koncept kratkog, vizuelno zanimljivo spakovanog razgovora, sa ljudima koji imaju profesionalni kredibilitet i imaju šta da kažu je - odličan.
pogotovo na ekonomske teme.

uopšte, ideja o uzimanju stvari u svoje ruke, da l' producentsko, stomatološko, političko, kulturno...višestruko je bitno u srbiji u kojoj ljudi večno čekaju godoa da im pokupi đubre ispred zgrade.
tsunade tsunade 10:55 15.12.2015

Re: ...

samo napred tsunade i arise!


hvala puno boco
kukusigameni kukusigameni 11:00 15.12.2015

Re: ...

bocvena

tsunade


Zaslužila je besplatno vađenje zuba.

Dobro, anestezija će koštati.
tsunade tsunade 11:03 15.12.2015

Re: ...

Zaslužila je besplatno vađenje zuba.


ništa, onda ću bez anestezije
bocvena bocvena 11:28 15.12.2015

Re: ...

ja bez anestezije ne kažem ni dobar dan kod zubara.
dajte mi drozu, pa da popričamo o toku lečenja i cenama.
kukusigameni kukusigameni 10:19 15.12.2015

i tebe sam sit kafano

Evo, ovaj komentar sam dobio od jednog "kafanskog" drugara, pa ga postujem ovde.
Koliko vidim u razmišljanjima o stomatološkom turizmu razmišlja se prvenstveno o pojedincima koji bi dolazili u Srbiju da odrade neke intervencije. Zašto ne razmišljati u malo većim potezima? Konkretno mislim da možda ima mesta da se razmišlja o stvaranju mreže stomatoloških ordinacija koje bi radile za neke fondove zdravstvenog osiguranja koji imaju pokrivene i stomatološke usluge. Naravno, kao što smo već pričali, to ne bi uključivalo sitnije usluge i intervencije (što uglavnom rade naši gastarbajteri kada su u matici) već mislim na ciljano slanje pacijenata za veće operacije. To bi uključivalo i širi paket nemedicinskih usluga (jer sama intervencija traje neko vreme i ima praznog hoda kada se osiguranici mogu upoznavati sa ostalim turističkim sadržajima).
Ono što je ključno je naravno da se obezbedi kvalitet (rekao si da je snižavanje cena usluga dovelo i do pada standarda što je neprihvatljivo za ovakve ponude) a ukoliko bi pacijenti dolazili organizovano preko velikog osiguravača onda bi se i u njihovoj zemlji dao organizovati back up za dalje kontrole i eventualna iskakanja i popravke, loše reakcje organizma i klasične lekarske greške.
Dakle, s ove strane bi trebalo organizovati se, spakovati paket i ponudu dati nekom velikom ko bi, posle provere i dodatne organizacije da se sve utegne, finansirao lečenja, intervencije...
Kao što vidiš, poenta cele priče i dalje ide na proširenje tržišta, tj izlazak na druga tržišta, što dovodi do izvoza (preko potrebnog) usluga. U pravu si da pojedinačni pozitivni slučajevi praćeni pojedinačnim negativnim slučajevima u opštoj slici ne donose mnogo ali sistematski pristup može doneti značajan iskorak. Najlepše od svega je što celoj priči ne treba država ni na koji način već bi zbog svog obaveznog elementa politike samo smetala.
Pozdrav,
Vlada
G.Cross G.Cross 11:44 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

kukusigameni
Evo, ovaj komentar sam dobio od jednog "kafanskog" drugara, pa ga postujem ovde.
Koliko vidim u razmišljanjima o stomatološkom turizmu razmišlja se prvenstveno o pojedincima koji bi dolazili u Srbiju da odrade neke intervencije. Zašto ne razmišljati u malo većim potezima? Konkretno mislim da možda ima mesta da se razmišlja o stvaranju mreže stomatoloških ordinacija koje bi radile za neke fondove zdravstvenog osiguranja koji imaju pokrivene i stomatološke usluge. Naravno, kao što smo već pričali, to ne bi uključivalo sitnije usluge i intervencije (što uglavnom rade naši gastarbajteri kada su u matici) već mislim na ciljano slanje pacijenata za veće operacije. To bi uključivalo i širi paket nemedicinskih usluga (jer sama intervencija traje neko vreme i ima praznog hoda kada se osiguranici mogu upoznavati sa ostalim turističkim sadržajima).
Ono što je ključno je naravno da se obezbedi kvalitet (rekao si da je snižavanje cena usluga dovelo i do pada standarda što je neprihvatljivo za ovakve ponude) a ukoliko bi pacijenti dolazili organizovano preko velikog osiguravača onda bi se i u njihovoj zemlji dao organizovati back up za dalje kontrole i eventualna iskakanja i popravke, loše reakcje organizma i klasične lekarske greške.
Dakle, s ove strane bi trebalo organizovati se, spakovati paket i ponudu dati nekom velikom ko bi, posle provere i dodatne organizacije da se sve utegne, finansirao lečenja, intervencije...
Kao što vidiš, poenta cele priče i dalje ide na proširenje tržišta, tj izlazak na druga tržišta, što dovodi do izvoza (preko potrebnog) usluga. U pravu si da pojedinačni pozitivni slučajevi praćeni pojedinačnim negativnim slučajevima u opštoj slici ne donose mnogo ali sistematski pristup može doneti značajan iskorak. Najlepše od svega je što celoj priči ne treba država ni na koji način već bi zbog svog obaveznog elementa politike samo smetala.
Pozdrav,
Vlada


Koliko ja znam u zemljama gde je ovo veliki biznis postoji sprega izmedju turistickih agencija koje prodaju "turisticki dao usluga" (transport, hotele, dodatne turisticke usluge) i stomatoloskih ordinacija koje prodaju "ciste stomatoloske usluge".

Oni zajednu ulazu i u reklamu, websajtove itd. i dele profit.

Tako svako radi ono sto zna da radi.
kukusigameni kukusigameni 11:47 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

G.Cross
Koliko ja znam u zemljama gde je ovo veliki biznis postoji sprega izmedju turistickih agencija koje prodaju "turisticki dao usluga" (transport, hotele, dodatne turisticke usluge) i stomatoloskih ordinacija koje prodaju "ciste stomatoloske usluge".

Oni zajednu ulazu i u reklamu, websajtove itd. i dele profit.


Da. Nije to nigde "veliki" biznis. To je samo biznis. On ima svoje pozitivne i negativne aspekte, kako po pacijente, tako i po one koji rade u tom biznisu.

U svakom slučaju, jedno od rešenja ovde u Srbiji je "mrdžovanje" ordinacija (samostalnih stomatoloških "umetnika" i zbog toga je potreban dobar zakon o stomatološkoj zdravstvenoj zaštiti.
Dobro i još dosta toga.
svarog svarog 11:56 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

zbog toga je potreban dobar zakon o stomatološkoj zdravstvenoj zaštiti.


Zašto je potreban zakon? Jel postoji sada neki propis koji ograničava stomatologe da se udružuju?
Pre će biti da ne možeš da nađeš 5 ljudi koji bi se udružili
G.Cross G.Cross 11:57 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano


Da. Nije to nigde "veliki" biznis. To je samo biznis.


Pa zavisi od definicije .

According to the quoted source, the growing medical tourism industry produces about $250 M in annual revenue for Romania.


The number of Romania’s medical tourists, mostly Germans, Italians, Israelis and Britons, may double by the end of 2015 and reach about 500,000 “if the planned medical infrastructure work is done,” said Andrei Nacea, managing director at Seytour SA, a Bucharest-based agency specializing in the industry.
On the other hand,Ruxandra Tarlescu, a senior manager at PricewaterhouseCoopers LLP in Bucharest said Romania may lure some doctors back provided that fiscal incentives are granted to the system, similar to those offered to software engineers, who don’t pay a 16 percent income tax.


http://www.romaniajournal.ro/romanian-medical-tourism-can-draw-500000-foreigners-in-2015/
kukusigameni kukusigameni 12:01 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

svarog
zbog toga je potreban dobar zakon o stomatološkoj zdravstvenoj zaštiti.


Zašto je potreban zakon? Jel postoji sada neki propis koji ograničava stomatologe da se udružuju?
Pre će biti da ne možeš da nađeš 5 ljudi koji bi se udružili


Uh. Mnogo je dugačko objašnjenje. Recimo, jedan od razloga je neverovatno veliko crno tržište. I tom tržištu za sada ne možeš ništa.

A i ovo što si napisao da ne možeš da nađeš 5 ljudi koji bi se valjano udružili, i to je tačno.

Ipak, pogledaj blog na "klikerima" ima i tu objašnjenje zašto je teško zaposliti stomatologa.

kukusigameni kukusigameni 12:07 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

G.Cross

Da. Nije to nigde "veliki" biznis. To je samo biznis.


Pa zavisi od definicije .

According to the quoted source, the growing medical tourism industry produces about $250 M in annual revenue for Romania.


The number of Romania’s medical tourists, mostly Germans, Italians, Israelis and Britons, may double by the end of 2015 and reach about 500,000 “if the planned medical infrastructure work is done,” said Andrei Nacea, managing director at Seytour SA, a Bucharest-based agency specializing in the industry.
On the other hand,Ruxandra Tarlescu, a senior manager at PricewaterhouseCoopers LLP in Bucharest said Romania may lure some doctors back provided that fiscal incentives are granted to the system, similar to those offered to software engineers, who don’t pay a 16 percent income tax.


http://www.romaniajournal.ro/romanian-medical-tourism-can-draw-500000-foreigners-in-2015/


Dakle, podvukao sam ono medical, a ne dental.

A ovo drugo što sam podvukao je isto ono što ja negde vidim kao mogućnost za Srbiju. Sa sve onim "ako".

svarog svarog 12:21 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

Ok, posle ću da pogledam, ali sad da ti odgovorim da je, po mom mišljenju naravno, najbolji način da sjebeš neku delatnost da doneseš zakon o njoj. Tu se automatski upliće država sa regulacijom, administracijom što naravno treba da se finansira i uvodi prepreke za bavljenje njome što smanjuje konkurenciju a u delovima u kojima je koristan naravno da se ne sprovodi.
Da ste pametni i složni (stomatolozi) pa da rasturite ono što se naziva Stom. komorom (ladno im je članarina vezana za evro) i uspostavite valjanu komoru (nemoguća misija iz istog razloga zašto je nemoguće da se udružite u neku mrežu) koja bi stvarno štitila profesiju (a to znači pacijente) od nemara i nestručnosti.
Crno tržište znam da cveta, ali za to nije potreban poseban Z o stomatologiji. Kakva je razlika između automehaničarske radnje i stom. ordinacije na crno? Kori je donela zakon o inspekcijama i jedna od ciljnih grupa su im baš stom ordinacije, pa baš da vidimo kako će to ići.
Inače, pošto sada stom usluge za odrasle ne pokriva RFZO, privatnici imaju šansu da potpuno preotmu tržište domovima zdravlja, pa izvolite. Prvo osvojite svoje tržište pa onda osvajajte inostrana
kukusigameni kukusigameni 14:19 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

najbolji način da sjebeš neku delatnost da doneseš zakon o njoj.

Sa ovim ne mogu nikako da se složim.

Da ste pametni i složni (stomatolozi) pa da rasturite ono što se naziva Stom. komorom (ladno im je članarina vezana za evro) i uspostavite valjanu komoru (nemoguća misija iz istog razloga zašto je nemoguće da se udružite u neku mrežu) koja bi stvarno štitila profesiju (a to znači pacijente) od nemara i nestručnosti.


Zakon, kad već komora ne može sama.

Crno tržište znam da cveta, ali za to nije potreban poseban Z o stomatologiji. Kakva je razlika između automehaničarske radnje i stom. ordinacije na crno? Kori je donela zakon o inspekcijama i jedna od ciljnih grupa su im baš stom ordinacije, pa baš da vidimo kako će to ići.


Nije baš isto. Mislim, auto moraš makar da uteraš u neko dvorište i tu da stoji. Stomatolog koji radi na crno, može dugo da bude neprimetan. Inspekcije uglavnom obilaze prijavljene ordinacije.

Prvo osvojite svoje tržište pa onda osvajajte inostrana


Tržište je osvojeno.
svarog svarog 14:30 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

Sa ovim ne mogu nikako da se složim.


opušteno, slaganje sa mnom nije obavezno

Zakon, kad već komora ne može sama.


Ja recimo mislim da nas to ubija, to traženje paternalističke zaštite od države (jer ko će da sprovodi zakon) umesto samoregurelacije. Time se samo daje moć političarima i birokratiji. Pa kad u zakonu sve brinući o pacijentima propišu da moraš da ispunjavaš kojekakve uslove (po ugledu na EU naravno) ostaće samo šaka najbogatijih da radi (na belo, svi ostali će da pobegnu u underground). Oni će da podignu cene i sve ostalo što ograničena konkurencija donosi. Ovo je toliko puno puta ponovljen scenario svuda i u svim granama. Kad čujem ove iz IT kako traže da se zakonski reguliše oblast pomislim ili nemaju pojma šta to znači ili će oni lično da pišu zakon po meri svoje firme

Inspekcije uglavnom obilaze prijavljene ordinacije.


Novi zakon o inspekcijskom nadzoru daje mogućnost da inspektori ulaze u stanove/neprijavljene ordinacije (sa nalozima), a kako će znati- valjda po prijavi
zilikaka zilikaka 17:32 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

Evo, ovaj komentar sam dobio od jednog "kafanskog" drugara, pa ga postujem ovde


Pa, dobro, kad smo već kod postovanja onog što smo mi drugi dobijali od drugara, mogu ja?

"- Eto ga, gotova plomba, možete isprati.
- Pljuc! E sad me slušaj, sve ti živo natakarim! Ja sat vremena nisam zatvorio usta jer sam morao, ali što ih ti ne zaklopi šezdespet minuta i odakle ti snage da toliko melješ, grom te spizdio posred jezika! Hajde što moram da trpim fizičku bol, ali jebote moždane vijuge si mi ispravila - jebe mi se tačno šta mi radiš sa zubom, zbog čega to radiš, kako se zove pasta koju koristiš i šta je gutaperka, jeb'la te gutaperka, petsto puta si je pomenula, urezala mi se u mozak! Natrpala si mi pola slavskog escajga u usta i onda mi postavljaš pitanja - pa je l' kroz guzicu da ti odgovorim, leptejebo?! I kako misliš da čujem šta me pitaš dok mi drljaš onim mikro hiltijem po vilici, vibrirala mi glava k'o Nokia 3310 petnajs' minuta! Pet igala si mi ugurala po dva puta u zub, svaku do živca "da proverim samo dokle ide" - do oka ide, svaki put do oka i neće dalje kol'ko god ti uprla da mi ga probušiš. I kad mi već dupe završi na naslonu za glavu od bola ti mi kažeš: "Molim vas, nemojte se pomerati" - je l' da?! Da se ne pomeram?! Aj' da ja tebi nabijem ceo krojački asortiman u živac, a ti stoj postojano kao klisurina, jeb'o te Mengele! Onda mi kažeš: "Pa što se sada mrdate, ovo vas sigurno ne boli" - jeste, zub ne boli, ali boli to što si mi pričkinula usnu drškom od bušilice, valjda da napraviš polugu da možeš dublje da nabiješ burgiju - sad izgledam ko Luj Armstrong za istočnoevropsko tržište! I sad pored sve svoje muke moram da idem da izguglam šta je jebena gutaperka, jeb'la te gutaperka da te ne jebala!"
nsarski nsarski 19:06 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

Pa, dobro, kad smo već kod postovanja onog što smo mi drugi dobijali od drugara, mogu ja?

Evo i drugacijeg odnosa prema zubarima:

A woman goes to the dentist. When he bows to begin to work, she grabs his balls. The dentist says,

"Madam, I believe you have taken my private zone."

The woman answers, "Yes. We're going to be careful not to hurt each other, aren't we."

(Zena ode kod zubara. Kad se on sagne nad njom, ona ga uhvati za...jajca. Zubar kaze:
"Gospodjo, mislim da ste me zgrabili za intimni deo".
Zena kaze, "Da. I bicemo nadalje jako pazljivi da jedno drugo ne povredimo".)
mariopan mariopan 21:32 15.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

zilikaka
Evo, ovaj komentar sam dobio od jednog "kafanskog" drugara, pa ga postujem ovde


Pa, dobro, kad smo već kod postovanja onog što smo mi drugi dobijali od drugara, mogu ja?

"- Eto ga, gotova plomba, možete isprati.
- Pljuc! E sad me slušaj, sve ti živo natakarim! Ja sat vremena nisam zatvorio usta jer sam morao, ali što ih ti ne zaklopi šezdespet minuta i odakle ti snage da toliko melješ, grom te spizdio posred jezika! Hajde što moram da trpim fizičku bol, ali jebote moždane vijuge si mi ispravila - jebe mi se tačno šta mi radiš sa zubom, zbog čega to radiš, kako se zove pasta koju koristiš i šta je gutaperka, jeb'la te gutaperka, petsto puta si je pomenula, urezala mi se u mozak! Natrpala si mi pola slavskog escajga u usta i onda mi postavljaš pitanja - pa je l' kroz guzicu da ti odgovorim, leptejebo?! I kako misliš da čujem šta me pitaš dok mi drljaš onim mikro hiltijem po vilici, vibrirala mi glava k'o Nokia 3310 petnajs' minuta! Pet igala si mi ugurala po dva puta u zub, svaku do živca "da proverim samo dokle ide" - do oka ide, svaki put do oka i neće dalje kol'ko god ti uprla da mi ga probušiš. I kad mi već dupe završi na naslonu za glavu od bola ti mi kažeš: "Molim vas, nemojte se pomerati" - je l' da?! Da se ne pomeram?! Aj' da ja tebi nabijem ceo krojački asortiman u živac, a ti stoj postojano kao klisurina, jeb'o te Mengele! Onda mi kažeš: "Pa što se sada mrdate, ovo vas sigurno ne boli" - jeste, zub ne boli, ali boli to što si mi pričkinula usnu drškom od bušilice, valjda da napraviš polugu da možeš dublje da nabiješ burgiju - sad izgledam ko Luj Armstrong za istočnoevropsko tržište! I sad pored sve svoje muke moram da idem da izguglam šta je jebena gutaperka, jeb'la te gutaperka da te ne jebala!"



Taman si opisala mog zubara.

Dobro što radi svoj posao ali sve vreme priča i još me pita sve redom kao da mogu da mu odgovorim.
jkt2010 jkt2010 02:57 16.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

Svarog
Kori je donela zakon o inspekcijama i jedna od ciljnih grupa su im baš stom ordinacije, pa baš da vidimo kako će to ići.
Inače, pošto sada stom usluge za odrasle ne pokriva RFZO, privatnici imaju šansu da potpuno preotmu tržište domovima zdravlja, pa izvolite. Prvo osvojite svoje tržište pa onda osvajajte inostrana


Razni problemi razna rešenja. U ovom slučaju, način da se izboriš sa crnim & sivim radom je da uključiš stomatološke usluge u osiguranje, sa participacijom od 50%. Pa ko hoće da sredi zube na crno nek plati 100%.
svarog svarog 12:25 16.12.2015

Re: i tebe sam sit kafano

jkt2010
Svarog
Kori je donela zakon o inspekcijama i jedna od ciljnih grupa su im baš stom ordinacije, pa baš da vidimo kako će to ići.
Inače, pošto sada stom usluge za odrasle ne pokriva RFZO, privatnici imaju šansu da potpuno preotmu tržište domovima zdravlja, pa izvolite. Prvo osvojite svoje tržište pa onda osvajajte inostrana


Razni problemi razna rešenja. U ovom slučaju, način da se izboriš sa crnim & sivim radom je da uključiš stomatološke usluge u osiguranje, sa participacijom od 50%. Pa ko hoće da sredi zube na crno nek plati 100%.


Pa bila je 100% participacija, pa su opet radile ordinacije na crno. RFZO je otkačio stomatologiju za odrasle, sad se u domovima zdravlja bore, navodno, za pacijente i zaradu. (iz izvora bliskih jednom DZ :) znam da se to radi i tako što neki zubari ljudima otvaraju zdrave zube samo da bi se nabila norma)
anja99 anja99 13:57 15.12.2015

za

mene lično nema ničeg važnijeg od zuba. majke mi mile. nikad i nikuda ne idem bez paste i četkice, bitno je ali bitno - održavati higijenu usta, prati zube posle svakog obroka, ja i preteram pa i posle jabuke, navikla, godinama pričam i govorim da onog časa kada čovek digne ruke od zuba, digao je ruke od sebe.
od života, generalno.
antioksidant antioksidant 14:33 15.12.2015

Re: za

nikad i nikuda ne idem bez paste i četkice,

ja nigde bez zuba ne idem
i kad ih negde zaboravim, obavezno se vratim po čašu
anja99 anja99 17:11 15.12.2015

Re: za

i kad ih negde zaboravim, obavezno se vratim po čašu


baš htela da kažem tsunadi da je pravi posao, pa i kliker tema, sex turizam, zubi su za samosvesne i odgovorne, dočim..

emsiemsi emsiemsi 15:00 17.12.2015

Re: za

anja99
i kad ih negde zaboravim, obavezno se vratim po čašu


baš htela da kažem tsunadi da je pravi posao, pa i kliker tema, sex turizam, zubi su za samosvesne i odgovorne, dočim..


Најбоље је те две услуге увезати у пакет !
49 41 49 41 15:52 15.12.2015

Sve u turizam

Mi bi u Evropu, a nikako Evropa u nas.

Ako jedan Frankfurt, raskrsnica Evrope, biznis centar, ...
moze da ima citavu ulicu sa tako zvucnim nazivom Keiser Strasse.
Amsredam kvart Crvenih Fenjera.
Hamburg Sent Pauli, ...

Sta je sa nama?
Isao stotinu puta autobusom iz BG, prolazio pored tog parkica; tek sada u doba izbeglice krize saznao da se zove Picin park.

Franfurt im dao citavu ulicu, Amsterdam citavu cetvrt, Hamburg takodje.

Mi nase strpali u Parkic.
Retko sam u BG, zadnji put mi prijateljica; s kojom se znam godinama rece.
Moj prijatelju, "zensko meso"- ti je ovde postalo najjefnije.
tsunade tsunade 17:00 15.12.2015

DOBAR KOMENTAR

Eh, na www.klkeri.rs nema puno komentara al ono što ima dosta je kvalitetno elem dobila sam jednu zanimljivu analizu pa reko da je podelim s vama:

SHIKAMARU PIŠE:

Pošto su gastosi indirektno prozvani u vezi sa dental turizmom, a još se pride apelovalo na ozbiljnost diskusije, evo jednog krokija iz alpske republike. Btw. video je odličan, koncizan, pismen, pozdrav svima u studiju, domaćici sajta, glavnom akteru videa & ostalim gostima.

Dentalni turizam
Postoji odavno. U pograničnim mestima u Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, pa i Hrvatskoj postoje male stomatološke kolonije: niz ordinacija sa hotelima u kojima se nude stomatološke usluge koje su u proseku 30 do 50 odsto jeftinije nego u zemljama na koje se naslanjaju.
Jedan od primera je mađarsko mesto Mosonmagyaróvár, blizu nekadašnjeg, a sva je prilika i budućeg graničnog prelaza sa Austrijom. Taj gradić od 30K stanovnika ima preko 50 ordinacija i nekoliko stomatoloških klinika. Pacijenti dolaze, razume se, uglavnom iz Austrije, ali ima i Nemaca. Austrijski zubari (posebno ovi iz bečke i komore Burgenlanda) nastoje da na sofisticirani način obeshrabre pacijente od odlaska u Mađarsku, ali i dalje Mađari imaju znatan promet. Cene su im u proseku 30-40% niže nego u Beču.
Dentalni turizam su implantati i krunice, ostalo stop. U AT i GER su ostali radovi (parodontologija nije) uglavnom pokriveni osnovnim paketom osiguranja i ne postoji razlog da se u te svrhe odlazi van zemlje. Osnovni razlog hendlovanja zuba van zemlje je naravno cena, ali za prosečnog zapadnog čoveka to nije jedini kriterijum koji se razmatra prilikom donošenja odluke o lokaciji za kompleksne zubne tretmane.

Šta bi neko u Beogradu ili Srbiji mogao da očekuje?
Šta dobija stranac (iz recimo Austrije, Nemačke ili Švajcarske) ako se odluči da radi zube u Beogradu, na primer? Svakako nižu cenu i manje-više isti kvalitet usluge koju bi dobio u matičnoj zemlji. Shit happens i pojedinačni disaster slučajevi su mogući na svim lokacijama, ali nowdays su znanje, oprema i materijali dostupniji worldwide nego ikad, tako da se odlaskom na tretman van zemlje ne gubi na kvalitetu.

Dodatni troškovi i problemi za stranca u Beogradu
Koji su to dodatni troškovi za našeg Hansa ako bi se odlučio za Beograd? Naravno, put i smeštaj. Ali, to nije sve. S obzirom da hendlovanje traje neretko nekoliko dana i to nekoliko puta, sve te dane naš dobri Hans morao bi da uzme odmor. Tajlandska masaža i norveški fjordovi morali bi verovatno da sačekaju neku bolju priliku. I on će, dakako, na jedan tas kantara da stavi taj emocionalno-duševno-avanturistički gubitak. Ako bi hendlovao u Beču mogao bi te ambulantne odlaske da iskombinuje sa dan-dva odmora i potvrdama i eto ga u avgustu i Bergenu i Stavangeru.
Jedan od najvećih problema ordinacija u inostranstvu je upravo to što tretmani uglavnom traju više dana i/ili podrazumevaju više odlazaka. Smanjenjem troškova i broja odlazaka poboljšavaju svoju ponudu potencijalnim pacijentima, ali je najčešće cena za to pad kvaliteta usluge.
Još jedan aspekt je ovde bitan. Prosečan Austrijanac je skeptičan i veoma dugo i detaljno vaga pre nego što se odluči da na nešto potroši novac, pogotovu ako to nešto ima ispred nosa, a želi da uštedi. Oglasi tipa dođite kod nas i za 2-3 sesije imaćete bele i zdrave zube, a mi ćemo pride da vas pokupimo na aerodromu miriše na vaćarenje. Stanje zuba je individualna stvar i njihovo hendlovanje može da potraje nedeljama, dok se ne dovede u red. Na Zapadu zube percipiraju uglavnom ispravno, prvenstveno kao funkcionlani i organ imuniteta, pa tek onda kroz prizmu estetike. I pre nego što se odluči detaljno će se raspitivati, proveravati, porediti, triperisati, sve vreme očekujući komunikaciju sa ordinacijom pre puta i zahvata. Ako toga nema, onda najveći broj njih odustaje.
Rizik. Odeš negde drugde da središ zube kako bi uštedeo novac (a malo šta Austrijanac više voli od toga), tamo se nešto zakomplikuje pa moraš da nastaviš kod kuće. To dovede do dodatnih troškova, a i tvoj bečki zubar ti odlazak van shvata kao izdaju, pa ti tako i sanira outsourceovane radove. A malo šta može više da razbesni Austrijanca nego novčani gubitak inicijalno zamišljen kao ušteda. Oni koji razmišljaju o tužbama i funkcionisanju pravnog sistema, u ovom slučaju retki, radije bi se odlučili da rade zube u Čileu nego u Novom Sadu, ali većina nije toliko paranoična. Sama činjenica da bi radili zube napolju znači da su spremni na izvestan rizik.

OK, ima li smisla ponuditi usluge Germanima?
Praviti ciljano ordinaciju sa intencijom da se hendluju stranci i da ista bude održiva baš i ne verujem. Barem ne još. Kao deo standardne ponude da, ali bez velikih očekivanja. Potencijalni pacijenti iz AT, GER i CH su penzioneri (imaju vremena, možeš da im radiš kako treba) i to oni srednjeg sloja, ili malo nižeg od srednjeg. Zapravo pre oni koji nemaju dovoljno da plate to u AT, nego oni koji bi da uštede. Šta treba ordinacija da ispuni?
– Komunikacija na nemačkom jeziku. Ako toga nema, onda ništa. To su sofisticirane stvari, detalji, koji su njima veoma bitni, njihovo znanje eng je skromno i neće da rizikuje. Pored toga oseća se poštovanijim ako mu se obratiš na njegovom jeziku
– Da bude uredna, čista, profesionalnost osoblja, tačnost
– Komunikacija pre i posle tretmana ne sme da prestane
– Transparentnost i spremnost da im se prilože detalji radova pre nego što se odluče na tretman. Moraju da budu ubeđeni da se radi o profesionalcima sa druge strane granice
– Naravno, da ukupna cena (radovi, put, smeštaj, dod. troškovi) bude značajno povoljnija nego što je to u njegovoj zemlji
– Samo implantati i krunice

I, da, još jedna poteškoća za Beograd je da treba da bude bolji sa cenama ne samo od Beča, Minhena i Ciriha, već i od svih onih pograničnih mesta. Ne znam koliko se to naposletku isplati. U svakom slučaju neće biti Nemaca po beogradskim ordinacijama kao Engleza na Malti.
Što se tiče naših ljudi oni rade pojedinačne zube, eventualno mostove kad dođe do disastera. Njih zanima isključivo cena, ali odlaze zubaru neredovno pa ne možeš da se osloniš na njih.

Parodontologija
U AT nije pokrivena osiguranjem i kao takva bi mogla da bude potencijalna usluga za outsourceovanje. Opet i ovde imamo razliku između naših gastosa i domicilnih Germana. Prosečan Austrijanac planira da živi više od 90 godina i neće da dozvoli da mu raspale desni spuste tu granicu za 20tak godina, pa može da bude paro-pacijent. Našeg, pak, čoveka nećete zaplašiti trvrdnjama da će ostati bez zuba i naposletku zdravlja, jer to najčešće ne boli, tako da masovni dolazak Srba na paro tretmane neće se dogoditi u narednih 30 godina.
Još jedan od problema parodontologije je što se neretko poistovećuje sa beljenjem zuba i skidanjem zubnog kamenca, da bi izgledao bolje na instagramu, kafani i ofisu, a paradontologija je sve samo ne estetika.
Elem, to je još uvek u Evropi grana u razvoju, tek pre godinu-dve su Nemci institucionalno predvideli Bachelor parodontologije, jer trenutno to rade uglavnom asistentkinje, a njihovo znanje je za ozbiljnije paro-tretmane prilično ograničeno. Sa druge strane, stomatolozi na drugim stvarima zarađuju više (implantate i krunice keširaju, a plombe i endodonciju rade brzo i naplaćuju od osiguranja) pa ih za parodontologiju nešto boli q.

Fazit
Možeš da ponudiš implantate i krunice, moraš da komuniciraš na njihovom jeziku, moraš da budeš profi, da ne skraćuješ tretmane, da budeš značajno jeftiniji od već postojećih outsourcing ordinacija koje su im još i bliže. Potencjalni pacijenti su penzioneri, triperi po defaultu, poneki naš može da naleti, neku navalu je naivno očekivati. Marketing obavezan, najbolja je lična preporuka, skeptici su, moraš da ih ubediš. Feasible jeste, ali Beograd, barem u dogledno vreme, definitino neće u skorije vreme postati Meka za dental turiste.
kukusigameni kukusigameni 17:22 15.12.2015

Re: DOBAR KOMENTAR

tsunade
Eh, na www.klkeri.rs nema puno komentara al ono što ima dosta je kvalitetno elem dobila sam jednu zanimljivu analizu pa reko da je podelim s vama:

SHIKAMARU PIŠE:

Pošto su gastosi indirektno prozvani u vezi sa dental turizmom, a još se pride apelovalo na ozbiljnost diskusije, evo jednog krokija iz alpske republike. Btw. video je odličan, koncizan, pismen, pozdrav svima u studiju, domaćici sajta, glavnom akteru videa & ostalim gostima.

Dentalni turizam
Postoji odavno. U pograničnim mestima u Češkoj, Poljskoj, Slovačkoj, Mađarskoj, pa i Hrvatskoj postoje male stomatološke kolonije: niz ordinacija sa hotelima u kojima se nude stomatološke usluge koje su u proseku 30 do 50 odsto jeftinije nego u zemljama na koje se naslanjaju.
Jedan od primera je mađarsko mesto Mosonmagyaróvár, blizu nekadašnjeg, a sva je prilika i budućeg graničnog prelaza sa Austrijom. Taj gradić od 30K stanovnika ima preko 50 ordinacija i nekoliko stomatoloških klinika. Pacijenti dolaze, razume se, uglavnom iz Austrije, ali ima i Nemaca. Austrijski zubari (posebno ovi iz bečke i komore Burgenlanda) nastoje da na sofisticirani način obeshrabre pacijente od odlaska u Mađarsku, ali i dalje Mađari imaju znatan promet. Cene su im u proseku 30-40% niže nego u Beču.
Dentalni turizam su implantati i krunice, ostalo stop. U AT i GER su ostali radovi (parodontologija nije) uglavnom pokriveni osnovnim paketom osiguranja i ne postoji razlog da se u te svrhe odlazi van zemlje. Osnovni razlog hendlovanja zuba van zemlje je naravno cena, ali za prosečnog zapadnog čoveka to nije jedini kriterijum koji se razmatra prilikom donošenja odluke o lokaciji za kompleksne zubne tretmane.

Šta bi neko u Beogradu ili Srbiji mogao da očekuje?
Šta dobija stranac (iz recimo Austrije, Nemačke ili Švajcarske) ako se odluči da radi zube u Beogradu, na primer? Svakako nižu cenu i manje-više isti kvalitet usluge koju bi dobio u matičnoj zemlji. Shit happens i pojedinačni disaster slučajevi su mogući na svim lokacijama, ali nowdays su znanje, oprema i materijali dostupniji worldwide nego ikad, tako da se odlaskom na tretman van zemlje ne gubi na kvalitetu.

Dodatni troškovi i problemi za stranca u Beogradu
Koji su to dodatni troškovi za našeg Hansa ako bi se odlučio za Beograd? Naravno, put i smeštaj. Ali, to nije sve. S obzirom da hendlovanje traje neretko nekoliko dana i to nekoliko puta, sve te dane naš dobri Hans morao bi da uzme odmor. Tajlandska masaža i norveški fjordovi morali bi verovatno da sačekaju neku bolju priliku. I on će, dakako, na jedan tas kantara da stavi taj emocionalno-duševno-avanturistički gubitak. Ako bi hendlovao u Beču mogao bi te ambulantne odlaske da iskombinuje sa dan-dva odmora i potvrdama i eto ga u avgustu i Bergenu i Stavangeru.
Jedan od najvećih problema ordinacija u inostranstvu je upravo to što tretmani uglavnom traju više dana i/ili podrazumevaju više odlazaka. Smanjenjem troškova i broja odlazaka poboljšavaju svoju ponudu potencijalnim pacijentima, ali je najčešće cena za to pad kvaliteta usluge.
Još jedan aspekt je ovde bitan. Prosečan Austrijanac je skeptičan i veoma dugo i detaljno vaga pre nego što se odluči da na nešto potroši novac, pogotovu ako to nešto ima ispred nosa, a želi da uštedi. Oglasi tipa dođite kod nas i za 2-3 sesije imaćete bele i zdrave zube, a mi ćemo pride da vas pokupimo na aerodromu miriše na vaćarenje. Stanje zuba je individualna stvar i njihovo hendlovanje može da potraje nedeljama, dok se ne dovede u red. Na Zapadu zube percipiraju uglavnom ispravno, prvenstveno kao funkcionlani i organ imuniteta, pa tek onda kroz prizmu estetike. I pre nego što se odluči detaljno će se raspitivati, proveravati, porediti, triperisati, sve vreme očekujući komunikaciju sa ordinacijom pre puta i zahvata. Ako toga nema, onda najveći broj njih odustaje.
Rizik. Odeš negde drugde da središ zube kako bi uštedeo novac (a malo šta Austrijanac više voli od toga), tamo se nešto zakomplikuje pa moraš da nastaviš kod kuće. To dovede do dodatnih troškova, a i tvoj bečki zubar ti odlazak van shvata kao izdaju, pa ti tako i sanira outsourceovane radove. A malo šta može više da razbesni Austrijanca nego novčani gubitak inicijalno zamišljen kao ušteda. Oni koji razmišljaju o tužbama i funkcionisanju pravnog sistema, u ovom slučaju retki, radije bi se odlučili da rade zube u Čileu nego u Novom Sadu, ali većina nije toliko paranoična. Sama činjenica da bi radili zube napolju znači da su spremni na izvestan rizik.

OK, ima li smisla ponuditi usluge Germanima?
Praviti ciljano ordinaciju sa intencijom da se hendluju stranci i da ista bude održiva baš i ne verujem. Barem ne još. Kao deo standardne ponude da, ali bez velikih očekivanja. Potencijalni pacijenti iz AT, GER i CH su penzioneri (imaju vremena, možeš da im radiš kako treba) i to oni srednjeg sloja, ili malo nižeg od srednjeg. Zapravo pre oni koji nemaju dovoljno da plate to u AT, nego oni koji bi da uštede. Šta treba ordinacija da ispuni?
– Komunikacija na nemačkom jeziku. Ako toga nema, onda ništa. To su sofisticirane stvari, detalji, koji su njima veoma bitni, njihovo znanje eng je skromno i neće da rizikuje. Pored toga oseća se poštovanijim ako mu se obratiš na njegovom jeziku
– Da bude uredna, čista, profesionalnost osoblja, tačnost
– Komunikacija pre i posle tretmana ne sme da prestane
– Transparentnost i spremnost da im se prilože detalji radova pre nego što se odluče na tretman. Moraju da budu ubeđeni da se radi o profesionalcima sa druge strane granice
– Naravno, da ukupna cena (radovi, put, smeštaj, dod. troškovi) bude značajno povoljnija nego što je to u njegovoj zemlji
– Samo implantati i krunice

I, da, još jedna poteškoća za Beograd je da treba da bude bolji sa cenama ne samo od Beča, Minhena i Ciriha, već i od svih onih pograničnih mesta. Ne znam koliko se to naposletku isplati. U svakom slučaju neće biti Nemaca po beogradskim ordinacijama kao Engleza na Malti.
Što se tiče naših ljudi oni rade pojedinačne zube, eventualno mostove kad dođe do disastera. Njih zanima isključivo cena, ali odlaze zubaru neredovno pa ne možeš da se osloniš na njih.

Parodontologija
U AT nije pokrivena osiguranjem i kao takva bi mogla da bude potencijalna usluga za outsourceovanje. Opet i ovde imamo razliku između naših gastosa i domicilnih Germana. Prosečan Austrijanac planira da živi više od 90 godina i neće da dozvoli da mu raspale desni spuste tu granicu za 20tak godina, pa može da bude paro-pacijent. Našeg, pak, čoveka nećete zaplašiti trvrdnjama da će ostati bez zuba i naposletku zdravlja, jer to najčešće ne boli, tako da masovni dolazak Srba na paro tretmane neće se dogoditi u narednih 30 godina.
Još jedan od problema parodontologije je što se neretko poistovećuje sa beljenjem zuba i skidanjem zubnog kamenca, da bi izgledao bolje na instagramu, kafani i ofisu, a paradontologija je sve samo ne estetika.
Elem, to je još uvek u Evropi grana u razvoju, tek pre godinu-dve su Nemci institucionalno predvideli Bachelor parodontologije, jer trenutno to rade uglavnom asistentkinje, a njihovo znanje je za ozbiljnije paro-tretmane prilično ograničeno. Sa druge strane, stomatolozi na drugim stvarima zarađuju više (implantate i krunice keširaju, a plombe i endodonciju rade brzo i naplaćuju od osiguranja) pa ih za parodontologiju nešto boli q.

Fazit
Možeš da ponudiš implantate i krunice, moraš da komuniciraš na njihovom jeziku, moraš da budeš profi, da ne skraćuješ tretmane, da budeš značajno jeftiniji od već postojećih outsourcing ordinacija koje su im još i bliže. Potencjalni pacijenti su penzioneri, triperi po defaultu, poneki naš može da naleti, neku navalu je naivno očekivati. Marketing obavezan, najbolja je lična preporuka, skeptici su, moraš da ih ubediš. Feasible jeste, ali Beograd, barem u dogledno vreme, definitino neće u skorije vreme postati Meka za dental turiste.


Čovek sve objasnio. Nemam šta da dodam.
mariopan mariopan 21:48 15.12.2015

Re: DOBAR KOMENTAR

Čovek sve objasnio. Nemam šta da dodam.

Imam ja da dodam.

Kod nas već dolaze turističke ture penzionera iz Nemačke i Austrije, brodom, Dunavom...sve do Beograda. Svake godine nekoliko hiljada njih dođe brodom do Beograda. Zašto im ne ponuditi sve u jednom paketu?

Zašto ne povezati te ture i sa dentalnim turizmom, a da se sve ovako profi radi kako predlaže SHIKAMARU?

Tu bi se dalo nešto uraditi boljom organizacijom, marketingom, strogo kontrolisati ko nudi te usluge da neko ne naruši kvalitet i tako svima smrsi konce?
Možda osnovati udruženje, recimo, sa zadatkom da izdaje sertifikate onima koji zadovoljavajku sve uslove i to da bude strancima neka garancija kvaliteta, za one koji su zabrinuti i s pravom nepoverljivi?

Ne znam, samo razmišljam šta bi se sve moglo?
tsunade tsunade 11:02 16.12.2015

Re: DOBAR KOMENTAR

Zašto ne povezati te ture i sa dentalnim turizmom, a da se sve ovako profi radi kako predlaže SHIKAMARU?


šikamaru je najpametniji dečko sela skrivenog u lišću.

a u ovom selu nema pameti moja mario :)
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:51 15.12.2015

stomatologija

Ok, evo pitanje druge vrste, za QQ-a, ili ko već hoće da odgovori.

Imam, dakle, sestričinu u Beogradu, završava osnovnu školu, strašno pametno dete, 5.0 posek, ono, nerd, par excelence. I hoće da studira stomatologiju. Zašto? Zato što hoće, mislim, svašta, kakvo pitanje za tinejdžerku! Ustvari, ima drugaricu, čiji su roditelji zubar/ortodont, "puni ko brod" (njene reči, znači, kao i svako normalno dete, zanima je lova, pre svega). Šta da joj kažem? Kakve su šanse da joj se ispune snovi, pretpostavimo da usput možda i voli taj posao, mada sumnjam da to zna u ovom trenutku? I da li je bolje da završi neku gimnaziju pre faksa, ili onu srednju zubotehničarsku (što je njen plan, iz nekog razloga, ustvari zato što je medju tom decom ići u gimnaziju totalno un-cool, ono, dovoljan razlog da te svi unfriend-uju na fejsbuku)?

zilikaka zilikaka 22:03 15.12.2015

Re: stomatologija

Pajke, el ti to promovises gimnazije?

...a ovamo godinama vodimo rat ko je sta naucio u srednjoj.
svarog svarog 22:28 15.12.2015

Re: stomatologija

Ma kakva ZTŠ, to je posle težak hendikep kod upisa na fax. Moja sestra je završila (doduše poodavno) i posle se raspala od učenja za prijemni za stomatologiju. ako je već dobar đak greota da ne ode u gimnaziju
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:43 15.12.2015

Re: stomatologija

svarog
Ma kakva ZTŠ, to je posle težak hendikep kod upisa na fax.


Ovo su moje reči, a pošto je i zanimaju prirodne stvari (kao što je lova, jelte) onda je logično da završi nekakav gim, pa čak i ako se u toku srednje škole predomisli (znači, recimo, posvadja se sa tom dugaricom ćerkom iz zubarskog klana), imaće solidnu osnovu da upiše bilo koji drugi, mada možda malo manje profitabilni, faks. To sam joj rekao, ali je samo frknula manepadaminapametkakvagimnazija! I rekao sam joj da, dok je još u dobrim odnosima sa tom punomkobrod drugaricom, zamoli je da joj upriliče posetu ordinaciji (ordinacijama) njenih roditelja, samo da stoji pored i gleda iz ugla lekara koji popravlja neku gangrenoznu propast u ustima bogatog klijenta, a ne samo iz ugla onog koji uživa u trošenju krvavo zaradjenog novca, dakle šta i kako, da vidi da li će i dalje to da joj se svidja.

mariopan mariopan 22:46 15.12.2015

Re: stomatologija

srdjan.pajic
Ok, evo pitanje druge vrste, za QQ-a, ili ko već hoće da odgovori.

Imam, dakle, sestričinu u Beogradu, završava osnovnu školu, strašno pametno dete, 5.0 posek, ono, nerd, par excelence. I hoće da studira stomatologiju. Zašto? Zato što hoće, mislim, svašta, kakvo pitanje za tinejdžerku! Ustvari, ima drugaricu, čiji su roditelji zubar/ortodont, "puni ko brod" (njene reči, znači, kao i svako normalno dete, zanima je lova, pre svega). Šta da joj kažem? Kakve su šanse da joj se ispune snovi, pretpostavimo da usput možda i voli taj posao, mada sumnjam da to zna u ovom trenutku? I da li je bolje da završi neku gimnaziju pre faksa, ili onu srednju zubotehničarsku (što je njen plan, iz nekog razloga, ustvari zato što je medju tom decom ići u gimnaziju totalno un-cool, ono, dovoljan razlog da te svi unfriend-uju na fejsbuku)?


Gimnazija iz mnogo razloga.


Pre svega, ona je jako mlada, još ne zna šta stvarno voli, to može da se promeni začas kada se malo bolje osvesti.

A gimnazija pruža veće opšte obrazovanje koje je kasnije upotrebljivo za mnogo veći raspon zanimanja koja bi kasnije mogla da studira, ako se u vezi toga bude predomislila, bilo kad?



srdjan.pajic srdjan.pajic 22:57 15.12.2015

Re: stomatologija

zilikaka
Pajke, el ti to promovises gimnazije?

...a ovamo godinama vodimo rat ko je sta naucio u srednjoj.


A mogla bi cunade da u nekom sledećem klikeru obradi i tu temu, školski turizam.
zilikaka zilikaka 23:00 15.12.2015

Re: stomatologija


A mogla bi cunade da u nekom sledećem klikeru obradi i tu temu, školski turizam.

Misliš, da dolazu ovde da ih mi svašta naučimo?
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:02 15.12.2015

Re: stomatologija

A gimnazija pruža veće opšte obrazovanje koje je kasnije upotrebljivo za mnogo veći raspon zanimanja koja bi kasnije mogla da studira, ako se u vezi toga bude predomislila, bilo kad?



Napisah gore šta sam joj rekao, ali nije to baš tako pravolinijsko, kako se čini. Recimo da se ne predomisli, i da je to to, ima li neke svrhe mučiti se u gimnaziji, u ovom konkretnom primeru? Ja stvarno ne znam odgovor, to nije moja struka, a voleo bih da znam šta bi bilo optimalno u ovom slučaju.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:11 15.12.2015

Re: stomatologija

zilikaka

A mogla bi cunade da u nekom sledećem klikeru obradi i tu temu, školski turizam.

Misliš, da dolazu ovde da ih mi svašta naučimo?


Pazi, ako može i da se zaradi neka kinta pritom, što da ne? Ali da ne razradjujem ja tu temu, samo da kažem da bih i sam verovatno uzeo to u razmatranje kao opciju, kad mi dete dodje do tog nekog uzrasta da može da putuje sama. Ovde su srednje škole stvarno slabašne, kako mi se čini, dobro, ajde, i kako gde, moj kaunti tu malo štrči, ali možda bi, uz neki dobar plan, i marketing, moglo nešto da se napravi. Ovde je ta razmena, studenata doduše, ko dobar dan, mahom idu u Europu, na semestar, ili godinu, to faksovi posle nekako pretabaju izmedju sebe u smislu školarina, hebem li ga da li bi moglo nešto da se organizuje i na nivou srednjih škola (sad sam se nešto setio da je i to bilo pre u Srbiji, možda ima i sad, ali uglavnom je išlo u pravcu inostranstva, koliko znam).
mariopan mariopan 23:18 15.12.2015

Re: stomatologija

srdjan.pajic
A gimnazija pruža veće opšte obrazovanje koje je kasnije upotrebljivo za mnogo veći raspon zanimanja koja bi kasnije mogla da studira, ako se u vezi toga bude predomislila, bilo kad?



Napisah gore šta sam joj rekao, ali nije to baš tako pravolinijsko, kako se čini. Recimo da se ne predomisli, i da je to to, ima li neke svrhe mučiti se u gimnaziji, u ovom konkretnom primeru? Ja stvarno ne znam odgovor, to nije moja struka, a voleo bih da znam šta bi bilo optimalno u ovom slučaju.

Da, vidim, kanda smo istovremeno pisali.

zilikaka zilikaka 23:20 15.12.2015

Re: stomatologija

Ovde su srednje škole stvarno slabašne, kako mi se čini,

Znaš, kod svake generacije postoji onaj vremenski otklon da je nekad bilo mnogo bolje i kvalitetnije, al konkretno gledam šta se iz matematike i fizike sad ovde traži od osnovaca, pa pokušavam da uporedim sa našim vremenom...i hvata me strah.


blogovatelj blogovatelj 01:58 16.12.2015

Re: stomatologija

što je njen plan, iz nekog razloga, ustvari zato što je medju tom decom ići u gimnaziju totalno un-cool, ono, dovoljan razlog da te svi unfriend-uju na fejsbuku


Ja iz tog razloga nisam isao u gimnaziju. Sa 90% njih sto su tamo bili nisam znao sta da pricam sem o skoli.
Ovako, sa proleterskom decom, elektro smer, bilo svega nenormalnog. Malo smo bili deficitarni sa ribama, ali je hemijski smer bio ista smena sa nama.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:23 16.12.2015

Re: stomatologija

zilikaka
Ovde su srednje škole stvarno slabašne, kako mi se čini,

Znaš, kod svake generacije postoji onaj vremenski otklon da je nekad bilo mnogo bolje i kvalitetnije, al konkretno gledam šta se iz matematike i fizike sad ovde traži od osnovaca, pa pokušavam da uporedim sa našim vremenom...i hvata me strah.




Znam, vremena se menjaju. Ja naivno kupio neke knjige na mom faksu letos, ono, kao, da imam na polici, iako mi u suštini ne trebaju (valjda lečim traume nedostatka udžbenika dok sam bio student, sad bre ova deca imaju sve). I zapanjio sam se koliko su jadne te knjige, i materija koja se u njima prezentira, po dubini i širini. Objasnio mi onda moj ortak iz Tesle, koji drži knjižaru tamo na ETF-u, to je sad sve prilagodjeno ovim kursićima na koje su se svela predavanja na osnovnim studijama, da bi se prilagodila bolonjskoj konvenciji. Posle sam se malo pribrao i zaključio da nisu to toliko loše knjige za tu namenu: ovlaš i informativno upoznavanje za materijom, posle na postdiplomskim, na koje mora da ide bilo ko ko misli da se iole ozbiljno bavi inženjerijom, će ionako da nabavi neke američke šarene knjige, ako ima love, i iz njih uči, jer su stvarno dobre, barem u mojoj struci.


bolid1 bolid1 08:04 16.12.2015

Re: stomatologija

ZTŠ, to je posle težak hendikep kod upisa na fax.


Ako se dobro secam, jedan tip iz osnovne je sa slicnom idejom otisao u zubotehnicku, nesto se ne secam da se usrecio previse...nasao posao on posle sa tim i kao sve ql, ma ni blizu lovi koju je sanjao...

Cura koja je bila djak generacije otisla u srednju medicinsku, sa tim ce posle na medicinu, na kraju zavrsila na molekularnoj i ne znam dal' je zavrsila, znam da se sretosmo jednom na Dorcolu i znam da je kukala bas na tu Medicinsku koja joj ic pomogla nije.

escherichije_colic escherichije_colic 08:42 16.12.2015

Re: stomatologija

srdjan.pajic
Ok, evo pitanje druge vrste, za QQ-a, ili ko već hoće da odgovori.

Imam, dakle, sestričinu u Beogradu, završava osnovnu školu, strašno pametno dete, 5.0 posek, ono, nerd, par excelence. I hoće da studira stomatologiju. Zašto? Zato što hoće, mislim, svašta, kakvo pitanje za tinejdžerku! Ustvari, ima drugaricu, čiji su roditelji zubar/ortodont, "puni ko brod" (njene reči, znači, kao i svako normalno dete, zanima je lova, pre svega). Šta da joj kažem? Kakve su šanse da joj se ispune snovi, pretpostavimo da usput možda i voli taj posao, mada sumnjam da to zna u ovom trenutku? I da li je bolje da završi neku gimnaziju pre faksa, ili onu srednju zubotehničarsku (što je njen plan, iz nekog razloga, ustvari zato što je medju tom decom ići u gimnaziju totalno un-cool, ono, dovoljan razlog da te svi unfriend-uju na fejsbuku)?



Boldovano je ključna rečenica. Toj drugarici bih svakako preporučio da upiše stomatologiju. Može i sestričina, ako je baš baš dobra sa tom drugaricom, pa da upadne i ona u priču. To je inače najčešća greška koju ljudi prave kad se zagledaju u stomatologiju- vide nekoga ko sedi na vrhu razrađene prakse i gomile para, a uopšte ne razmišljaju kako je sve to nastalo: uglavnom na leđima barem jedne generacije porodice zaposlene u javnom zdravstvu, gde se godinama razgranavala mreža pacijenata. Nikome ko u stomatologiji već nema roditelja ili jako bliskog člana porodice ne bih preporučio da upisuje taj fakultet. Nije nemoguće probiti se u tom svetu kao autsajder ali u startu imaš ozbiljan hendikep u odnosu na nekoga ko kreće u razrađenoj ordinaciji sa stotinama ili hiljadama kartona.

Bez obzira na početne teškoće pri upisu i polaganju bazičnih naučnih predmeta, klinci iz ZTŠ su generalno u prednosti u odnosu na gimnazijalce. Stručna materija je nešto s čim su se oni već sretali 4 godine srednje škole, lakše upadaju u prakse zato što mogu da odrade masu sitnih tehničarskih stvari kojima šefa mrzi da se bakće.

Dešava se da perfektni studenti na konto svog proseka i ostavljanja utiska na ispitu upadnu u neku jaku profesorsku praksu, ali ima slučajeva i da posle potpuno ispadnu iz struke, ne nađu nikakvo mesto. Mnogo faktora tu odlučuje a objektivne sposobnosti i kvaliteti samo su jedan od njih.

Pokretati praksu samostalno u Srbiji, od nule, prilično je sizifovski posao. Ukoliko se već završi taj fakultet, najbolje odmah razmišljati o paljbi preko. Norveška je finansijski prilično atraktivna i otvorena, tradicionalno Nemačka (koja je u poslednje vreme prilično spustila rampu) Švedska naravno. Otići u Severnu Ameriku je već dosta teže, odnosno zahteva završavanje ponovo celog faksa i trošenje ozbiljne sume novaca u tu svrhu.
blogovatelj blogovatelj 10:24 16.12.2015

Re: stomatologija

da nabavi neke američke šarene knjige, ako ima love, i iz njih uči, jer su stvarno dobre, barem u mojoj struci.


Američkim matematičko-fizičko-tehničkim udžbenicima mogu samo kapu da skinem. Stvarno su divota.
escherichije_colic escherichije_colic 11:36 16.12.2015

Re: stomatologija

blogovatelj
da nabavi neke američke šarene knjige, ako ima love, i iz njih uči, jer su stvarno dobre, barem u mojoj struci.


Američkim matematičko-fizičko-tehničkim udžbenicima mogu samo kapu da skinem. Stvarno su divota.


Svi udžbenici su im bolji, zato što se njihovi profesori u svojoj dokolici zaiste i bave problematikom prenošenja kompleksnih znanja laicima (studentima) Naši uglavnom prepisuju udžbenike iz kojih su sami učili ispite + dodaju ponešto sponzorisanog sadržaja kako bi se napucao broj stranica. Čast izuzecima i sve ostalo ...
tsunade tsunade 11:39 16.12.2015

Re: stomatologija

njene reči, znači, kao i svako normalno dete, zanima je lova, pre svega


ima i kretenaste dece koja su isto vredna pametna a hoće da budu režiseri... ti kažeš znam ih nekoliko socijalni slučajevi, bolje uzmi montažu da imaš neki zanat u rukama... jok... tinejdžeri.. tako da treba ohrabrivati te koji su zainteresovani za pare
mariopan mariopan 13:57 16.12.2015

Re: stomatologija

tsunade
njene reči, znači, kao i svako normalno dete, zanima je lova, pre svega


ima i kretenaste dece koja su isto vredna pametna a hoće da budu režiseri... ti kažeš znam ih nekoliko socijalni slučajevi, bolje uzmi montažu da imaš neki zanat u rukama... jok... tinejdžeri.. tako da treba ohrabrivati te koji su zainteresovani za pare

Bratov sin zapeo za režiju i crko puko morao je baš to...e, sad je na nekom kruzeru da zaradi pare jer otog što je studiro - leba nema..

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana