Sport

Izbačen je novi apsolutni svjetski rekord!

docsumann RSS / 30.11.2015. u 22:39

Doslovce i bukvalno. Na upravo završenom svjetskom prvenstvu u dizanju tegova održanom u Hjustonu, posljednjeg dana šampionata, Алексей Ловчев je oborio WR u izbačaju (i kombinaciji) u najvećoj težinskoj kategoriji +105kg.

Ovim vanrednim postignućem Aleksej je za 0,5kg obrorio rekord kojeg je 11 godina držao legenda iranskog sporta, dvostruki olimpijski šampion  Hossein Rezazadeh.

Aleksejev rezultat u izbačaju je jedan od onih rekorda sa samog limita ljudskih mogućnosti. Granica koja se pomjera izuzetno retko i na kašičicu.

Rusi su ponovo povratili primat u  kategoriji kojom su decenijama dominirali na dizačkoj sceni. Od 1960. samo je Rezazadeh narušio dinastički slijed ruskih (sovjetskih) dizača u najtežoj kategoriji na OI.

U modernim vremenima u  kojima imamo brojne atraktivne sportske testove snage: Powerlifting kao najbazičniji vid dokazivanja snage muskulature, Strongman takmičenja sa čitavim spektrom spektakularnih disciplina u kojim se u ekstremnim izazovima  testira  funkcionalna snaga; olimpijski izbačaj i dalje ostaje disciplina u kojoj se iznad glave  podiže najveća moguća težina.

Svojevremeno je najčuveniji powerlifter svih vremena Ed Coan izjavio - ne bih bio u stanju da izvedem ono što olimpijski dizači rade ... Naravno teško da bi iko od olimpijskih dizača uspio da se približi Koenovim rezultatima u čučnju i mrtvom dizanju, ali draž svih tih disciplina i jeste u  različitim pristupima i izazovima koju donosi borba čovjeka sa čelikom. Kad pogleda koji se rezultati dostižu u tim nadmetanjima, običnom čovjeku je teško da povjeruje u korektnost ispisanih cifara, ali ...

Što reče Thulsa Dum, dijabolični čarobnjak iz sage o Konanu - Steel isn't strong, boy, flesh is stronger!



Komentari (61)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

niccolo niccolo 22:46 30.11.2015

Bravo

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:52 30.11.2015

Re: Bravo

niccolo

Фасцинантно...
docsumann docsumann 23:07 30.11.2015

Re: Bravo

Predrag Brajovic
niccolo

Фасцинантно...


intersantno da je Leonid Taranenko 1988. podigao 266kg.
iako skroz regularan i oficijalno priznat taj rekord je kasnije pobrisan u novoj reorganizaciji težinskih kategorija rađenoj 1993 !?!
mislim da ta birokratska ujdurma drži rekord kao najteža budalaština u savremenom sportu.
krkar krkar 23:09 30.11.2015

Re: Bravo

intersantno da je Leonid Taranenko 1988. podigao 266kg.
iako skroz regularan i oficijalno priznat taj rekord je kasnije pobrisan u novoj reorganizaciji težinskih kategorija rađenoj 1993 !?!
mislim da ta birokratska ujdurma drži rekord kao najteža budalaština u savremenom sportu.


Nije samo njegov, svi su rekordi brisani, i to u 2 navrata, prilikom obe promene težinskih kategorija. Ova druga koju ti pominješ je 1993, prva je bila neke otprilike 1976. ili 74, bemliga.
krkar krkar 23:29 30.11.2015

Re: Bravo

intersantno da je Leonid Taranenko 1988. podigao 266kg.


Inače, Taranjenka sam upoznao 1980. u Beogradu na Evropskom šampionatu, to mi je bio prvi zvanični susret sa dizanjem. Beograd 80. pa Ljubljana 82. Njega i Zahareviča i mnoge druge legende kao što su Vardanjan, Kolev, Zlatev, Ronny Weller.... A Sulejmanoglua (izvorno pod imenom Naim Sulejmanov, pa onda Naum Šalamanov) 1983. na evropskom juniorskom, takođe u Beogradu. Kad bih morao da biram od svih dizača koje sam upoznao najimpresivniji mi je baš on pa odmah za njim Mutlu i Piros Dimas.

Na ovom prvenstvu se Rusi generalno nisu proslavili. Samo im je Lovčev osvetlao obraz, sve ostalo od tanko do katastrofalno.

Meni su se svideli Kazahstanac Zajčikov u 105 i Belorus Straljcov u 94. Nisu bili loši ni Okulov i Rostami u 85.

Ali prava poslastica za gčledanje, pomalo i mučno, kako se uzme, bila je ženska kategotrija 75 i suluda upornost severnokorejke Rim. Njoj svaka čast a ceo njen trenerski i lekarski tim bih doživotno diskvalifikovao.

Jedina koja je osim Lovčeva bila dominantna i nedodirljiva u svim disciplinama bila je kineskinja Šjang u 69.

Propustio sam najniže kategorije, prva 2 dana, bio na putu.


vcucko vcucko 23:43 30.11.2015

Re: Bravo

krkar
intersantno da je Leonid Taranenko 1988. podigao 266kg.
iako skroz regularan i oficijalno priznat taj rekord je kasnije pobrisan u novoj reorganizaciji težinskih kategorija rađenoj 1993 !?!
mislim da ta birokratska ujdurma drži rekord kao najteža budalaština u savremenom sportu.


Nije samo njegov, svi su rekordi brisani, i to u 2 navrata, prilikom obe promene težinskih kategorija. Ova druga koju ti pominješ je 1993, prva je bila neke otprilike 1976. ili 74, bemliga.

Mislim da to 70-ih nije bila promena težinskih kategorija nego je tada ukinuto ono trodelno tzv. izvlačenje (do kolena, na prsa, pa gore). Poslednje igre sa izvlačenjem bile su minhenske '72., a najveći teret ikada je podigao valjda Aleksejev, izvlačenjem.
docsumann docsumann 23:55 30.11.2015

Re: Bravo

vcucko
krkar
intersantno da je Leonid Taranenko 1988. podigao 266kg.
iako skroz regularan i oficijalno priznat taj rekord je kasnije pobrisan u novoj reorganizaciji težinskih kategorija rađenoj 1993 !?!
mislim da ta birokratska ujdurma drži rekord kao najteža budalaština u savremenom sportu.


Nije samo njegov, svi su rekordi brisani, i to u 2 navrata, prilikom obe promene težinskih kategorija. Ova druga koju ti pominješ je 1993, prva je bila neke otprilike 1976. ili 74, bemliga.

Mislim da to 70-ih nije bila promena težinskih kategorija nego je tada ukinuto ono trodelno tzv. izvlačenje (do kolena, na prsa, pa gore). Poslednje igre sa izvlačenjem bile su minhenske '72., a najveći teret ikada je podigao valjda Aleksejev, izvlačenjem.


to je drugi par rukava.

izbačena je treća disciplina clean & press iliti potisak, u kojoj se završno dizanje vršilo snagom ramenih mišića (ok, naravno, uz sadejstvo tricepsa i još gomile mišića stabilizatora).
problem sa potiskom je bio taj što su se takmičari, radi što boljeg ugla, previše naginjali unazad i krivili kičmu, dovodeći se u poziciju nekakvog stojećeg kosog benča.
to je bila enormno rizična tehnika. dolazilo je do opasnih povrijeđivanja takmičara, pa je na kraju ta disciplina izbačena iz programa.
inače, u njoj je bio neprikosnoven legendarni Vasilij Aleksejev. mislim da mu je rekord ostao na 237,5 kg !
docsumann docsumann 00:17 01.12.2015

Re: Bravo

krkar
intersantno da je Leonid Taranenko 1988. podigao 266kg.
iako skroz regularan i oficijalno priznat taj rekord je kasnije pobrisan u novoj reorganizaciji težinskih kategorija rađenoj 1993 !?!
mislim da ta birokratska ujdurma drži rekord kao najteža budalaština u savremenom sportu.


Nije samo njegov, svi su rekordi brisani, i to u 2 navrata, prilikom obe promene težinskih kategorija.


naravno.

no, njegov tadašnji rekord je i dalje nedodirljiv.
krkar krkar 00:49 01.12.2015

Re: Bravo

to je drugi par rukava.


Otkako se federacija zove IWF tri puta su menjane težinske kategorije za muškarce: 1977, 1993. i 1998. Dok se zvala FHI težinske kategorije ustanovljene su 1951. a menjane 1969.

Potisak je izbačen 1973. a jednoruka dizanja 1961.
emsiemsi emsiemsi 20:16 05.12.2015

Re: Bravo

Predrag Brajovic
niccolo

Фасцинантно...

Мени није јасно ко може да се бави овим будалаштинама, нити ко може да то гледа !?
docsumann docsumann 00:10 06.12.2015

Re: Bravo

emsiemsi
Predrag Brajovic
niccolo

Фасцинантно...

Мени није јасно ко може да се бави овим будалаштинама, нити ко може да то гледа !?


ems, je l' kapiraš koliko smisao tvog pitanja savršeno naleže na njegovu konstrukciju?
nsarski nsarski 22:52 30.11.2015

Čestitke!

Toliko se raduješ, Docs, da ne znam da li pre da čestitam Alekseju ili tebi
zemljanin zemljanin 23:17 30.11.2015

Re: Čestitke!

nsarski
Toliko se raduješ, Docs, da ne znam da li pre da čestitam Alekseju ili tebi

tako nekako, otprilike
docsumann docsumann 23:29 30.11.2015

Re: Čestitke!

nsarski
Toliko se raduješ, Docs, da ne znam da li pre da čestitam Alekseju ili tebi




ha, sarski, ako baš želiš da mi čestitaš, učini to zbog mog omiljenog ruskog snagatora - Kiril Saričeva.
22. Novembra Kiril je oborio WR u RAW Bench Presu. raw označava verziju bp-a u kojoj se ne koriste ona višeslojna gumirana katapult odijela, već se dizanje vrši na staromodni način, služeći se samo snagom sopstvenih mišića.



nevjerovatno čista tehnika (bez ikakvih sumnji glede regularnost), tečno, glatko dizanje, s naglašenom pauzom u donjoj tački.
naročito je lagano izgledalo drugo dizanje (330kg) kojim je već oborio predhodni WR Eric Satoa (a koji je bio prilično diskutabilan što se tiče ispravnosti dizanja).

ranije sam već dosta pisao o Kirilu i njegovim nevjerovatnim snagatorskim i atletskim performansama.
sjajan lik, pravi medo dobrica od 180kg koji pri tom uopšte ne izgleda debeo.
jedi-knight jedi-knight 23:05 30.11.2015

...

Freaky science
Zapamtite ovo ime, Stuart McGill
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:13 30.11.2015

Re: ...

Шта он ово ради?
Мислим -- згиб, али која је ово фора, ритам, који концепт?
jedi-knight jedi-knight 23:30 30.11.2015

Re: ...

Neuralna komponenta...
McGill je se inace bavi neuralnim mehanizom misicne aktivacije ( ali i kinematikom pokreta, tj mehanikom kretanja, ali ovde to sada nije tema ). Dokazao je da kroz razlicite mehanizme svesne kontrole aktvacije odredjenih misicnih grupa, uz koriscenje anatomskih karakteristika zglobova, moze da ostvari veci intenzitet generisane sile u nekom realnom pokretu ( ovde zgibu, ali i u izbacaju ) i savladjuje veci otpor. Poslednjih desetak godina pojavila se velika grupa izvanrednih biomehanicara, koji znanja iz neuronauke apliciraju u neku, za mnoge sasvim trivijalnu, aktivnost kao sto savladjivanje ogromnog otpora snagom misica... Verujem da nam tek predstoje novi rekordi
krkar krkar 23:33 30.11.2015

Re: ...

Poslednjih desetak godina pojavila se velika grupa izvanrednih biomehanicara, koji znanja iz neuronauke apliciraju u neku, za mnoge sasvim trivijalnu, aktivnost kao sto savladjivanje ogromnog otpora snagom misica... Verujem da nam tek predstoje novi rekordi


Moraće tako jer je doping u najvećoj meri zaista eliminisan iz dizanja.
krkar krkar 23:30 30.11.2015

Kako možeš

Kako možeš da mešaš olimpijsko dizanje i ove cirkuske discipline navlačenja tegova?
docsumann docsumann 23:32 30.11.2015

Re: Kako možeš

krkar
Kako možeš da mešaš olimpijsko dizanje i ove cirkuske discipline navlačenja tegova?


na šta si tačno mislio?
krkar krkar 23:34 30.11.2015

Re: Kako možeš

na šta si tačno mislio?


Na te raznorazne powerliftove, strongmane i ostalu zašećerenu vodicu. Hajde da čistom raw benču dam the benefit of the doubt ali sve ovo ostalo je samo cirkus.

Olimpijsko dizanje je ozbiljan i zahtevan sport, vrlo lep i plemenit.
docsumann docsumann 23:50 30.11.2015

Re: Kako možeš

krkar
na šta si tačno mislio?


Na te raznorazne powerliftove, strongmane i ostalu zašećerenu vodicu. Hajde da čistom raw benču dam the benefit of the doubt ali sve ovo ostalo je samo cirkus.

Olimpijsko dizanje je ozbiljan i zahtevan sport, vrlo lep i plemenit.


powerlifting je itekako ozbiljan sport. uopšte nema cirkusku scenografiju ( za razliku od strongman takmičenja).
štaviše, vrlo je aksetski koncipiran i neatraktivan za gledanje, posebno takmičenja održana pod okriljem nekih federacija IPF, npr. koja dozvoljava vrlo diskutabilne (nepotpune) amplitude pokreta, koje uz neograničeno korišćenje dodatne opreme (equiped pl) koja takmičere pretvara u utegnute mumije koje čak ne mogu ni da se kreću, pa ih praktično donose do borilišta.
međutim raw pl je hardcore weightliftinga.
čisti, duboki pokreti u punoj amplitudi, gdje prosto osjetiš snagu i moć takmičara.

evo kako to radi Malaničev (Kirilov prijatelj i ortak iz teretane) - dubina & silina



misim, ne razumjem o kakvoj zašećerenoj vodici pričamo kad ti natovare pola tone i kusur tegova na leđa, pa ti čučni brajko moj, al probaj i da se ustaneš

inače, za ili protiv pojedinih sportova, hmmm ... sve je to stvar ukusa, krki.
powerlifting na mala vrata polako ulazi u olimpijski program.
na paraolimpijadi benč je susptitut za klasično olimpijsko dizanje tegova.

docsumann docsumann 00:14 01.12.2015

Re: Kako možeš


a šta tek reći za strongmene?

volio ih ne volio mora im se priznati da su to realno najsnažniji ljudi na planeti.
oni u svom treningu kombinuju i olimpijsko dizanje i powerlifting, + što rade gomilu specijalizovanih disciplina karakterističnih za sam strongmen takmičenja.

od nekadašnje vašarske improvizacije, na kojoj su učestvovali rvači, bilderi, bacači kugle, powerlifteri ... strongman takmičenja su se pretvorila u striktno regulisana sportska takmičenja, sa strogo definisanim disciplinama, a takmičari su profesionalci koji se isključivo time bave.

to je bez sumnje najkompletniji test (funkcionalne) snage. naglasak je na ovo funkcionalne, jer za razliku od powerliftera strongmeni u svojim disciplinama moraju da odrade određeni fizički posao ((pre)nošenje, utovarivanje, prebacivanje ...) uz to moraju da su agilni, brzi, esplozivni, što nije ni malo jednostavno kad težiš +140kg.
oni najelitniji su već davno na +180kg, a kreću se kao da im je upola toliko .

mislim dovoljno je pogledati Bjornsson-a (190kg) kako trči noseći 310kg u rukama, pa da ti ništa ne bude jasno



ovaj Slovenac ustvari uopšte nije loš takmičar.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:27 01.12.2015

Re: Kako možeš

kad ti natovare pola tone i kusur tegova na leđa

470 kilograma, tačnije...
Fascinantno kako ti snagatori ne izgledaju tako.
krkar krkar 00:36 01.12.2015

Re: Kako možeš

inače, za ili protiv pojedinih sportova, hmmm ... sve je to stvar ukusa, krki.


Iz mnogo razloga ne mi se sviđa al niko me ne tera da gledam pa mi je OK.

Za sve te siledžije tehnika pravog dizanja je nedostižna. Ali opet, svakom svoje.
docsumann docsumann 00:41 01.12.2015

Re: Kako možeš

Predrag Brajovic
kad ti natovare pola tone i kusur tegova na leđa
javascript:;
470 kilograma, tačnije...
Fascinantno kako ti snagatori ne izgledaju tako.


da, na tom snimku.

no, inače, najveća težina podignuta u equiped squat-u iznosi 575 kg, a rekord drži Finac Jonas Rantanen.
interesantno da rekord nije postavljen u SHW kategoriji, već u onoj do 140kg (SHW je ustvari +140)

inače, na ovim stranicama imaš uredno ažurirane PL rekorde, equiped i raw (malo je teže za snaći se, jer postoje više varijanti neopremljenosti)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:44 01.12.2015

Re: Kako možeš

:))))
Smejem se, jer ja mogu da podignem dva cegera i jedan bidon do pola pun vode, ne više. Ne smem ni da gledam šta je sve urađeno. Kažem, ovi snagatori nisu momci najlepših mišića, i baš imaju trbušine!
docsumann docsumann 00:50 01.12.2015

Re: Kako možeš

Za sve te siledžije tehnika pravog dizanja je nedostižna. Ali opet, svakom svoje.


da, osnovno pitanje je šta je cilj (da ne kažem smisao) pojedine sportske discipline. isto tako neko (gimnastičar, recimo) može da kaže, a koliko ti dizači mogu da urade zgibova.
e, onda ih zajebeš pa dovedeš Konstantina Konstatinovisa (svjetskog rekordera u deadliftu u kategoriji do 140kg)



inače mrtvo dizanje je možda najstariji oblik sportskog nadmetanja, a što se tiče testova snage, zasigurno najstariji.

apsolutno bazičan, sirov i ogoljen pokret.
jbg, ima nešto drevno, iskonski, maltene epski u njegovoj suštini.
treba imati poštovanja prema takvim stvarima, bar ja tako mislim.
krkar krkar 00:52 01.12.2015

Re: Kako možeš

treba imati poštovanja prema takvim stvarima, bar ja tako mislim.


Poštujem. Ne sa preteranim oduševljenjem ali poštujem svaki ljudski napor i samodisciplinu.
docsumann docsumann 01:03 01.12.2015

Re: Kako možeš

Predrag Brajovic
:))))
Smejem se, jer ja mogu da podignem dva cegera i jedan bidon do pola pun vode, ne više. Ne smem ni da gledam šta je sve urađeno. Kažem, ovi snagatori nisu momci najlepših mišića, i baš imaju trbušine!


pa njihova goal, kako se to već kaže, nije da razviju masu i oblik mišića kao u bodibildingu.
radi se o posve drugačijim treninzima.

mada ćeš kod powerliftera nižih kategorija naići na itekako dobre trbušnjake (misim i teškaši ih imaju enormno razvijene, ali i prikrivene )

jedan zanimljiv klip takmičenja između powerliftera niže težinske kategorije i tzv. uličnog vježbača.
streeter stvarno izgleda opako, živa vatra šobisereklo, a i čuda čini na vratilu i ostalim šipkama. međutim pogledaj kako se to završilo u izravnom okršaju ...

docsumann docsumann 01:04 01.12.2015

Re: Kako možeš

krkar
treba imati poštovanja prema takvim stvarima, bar ja tako mislim.


Poštujem. Ne sa preteranim oduševljenjem ali poštujem svaki ljudski napor i samodisciplinu.



drzura drzura 20:28 01.12.2015

Re: Kako možeš

a šta tek reći za strongmene?




javascript:;
docsumann docsumann 21:44 02.12.2015

Re: Kako možeš


Thor


u dinamičkim disciplinama ubjedljivo najdominantniji strongman u ovom trenutku (mada se ja ne bih vremenski ograničavao u njegovom slučaju).
ipak Savičkas i Šon su i dalje nedodirljivi glede sirove snage, što Thora trenutno stavlja na treće mjesto top strongmena dsanašnjice.
no, mislim da njegovo vrijeme nezaustavljivo dolazi, što ćemo imati priliku da provjerimo već u martu kada je na rasporedu Arnold Strongman Classic (najbrutalnije snagatorsko takmičenje na svijetu).

a koliko su sva takmičenja tipa snage danas specijalizovana i specifikovana, najbolje odslikava ovaj armwrestling duel između Bjornsona i Larrata, jednog od najboljih svjetskih armwrestlera.



iako je razlika u težini skoro 90kg ( i to skoro sve u mišićima) Larrat ga je ladno odradio za stolom.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:09 02.12.2015

Re: Kako možeš

iako je razlika u težini skoro 90kg ( i to skoro sve u mišićima) Larrat ga je ladno odradio za stolom.

Невероватно.
А рекао би човек -- одуваће га крупајлија.
princi princi 10:46 01.12.2015

A koji je rekord

u smislu dignute tezine u izbacaju u odnosu na tezinu dizaca? Ovaj baja je, po slobodnoj proceni, tu negde oko 2-jke. Jel ima neko oko 3-jke? Pretpostavljam da ove laganice, do 60kg tezine 'ladno izbacuju oko 150kg.
krkar krkar 11:11 01.12.2015

Re: A koji je rekord

princi
u smislu dignute tezine u izbacaju u odnosu na tezinu dizaca? Ovaj baja je, po slobodnoj proceni, tu negde oko 2-jke. Jel ima neko oko 3-jke? Pretpostavljam da ove laganice, do 60kg tezine 'ladno izbacuju oko 150kg.


Mislim da je apsolutni rekord 3,14 ili 3,16, tako nešto i to naravno Sulejmanoglu.
krkar krkar 11:18 01.12.2015

Re: A koji je rekord

Naim Suleymanoglu, u klasi 60 kg (da ne tražim sada kolika mu je bila stvarna težina):

Trzaj 170,5 - jedini čivek na svetu koji je ikad trgnuo više od 2,5xBW
Izbačaj 190 - 3,166...xBW
princi princi 11:38 01.12.2015

Re: A koji je rekord

3,14

Pi! Bilo bi interesantno videti taj grafik odnosa dignute tezine i BW u odnosu na BW dizaca. Interesantno da je optimum negde oko 60kg. Koja je najlaksa kategorija, 48kg?
princi princi 11:44 01.12.2015

Re: A koji je rekord

Da, izgleda da je neka power kriva. Gledam za deadlift, i tu je definitivno dignut teret/BW vs BW neka power kriva. Interesantno, jer je brzine trcanja u odnosu na istrcanu distancu, mislim, neka hiperbola.
krkar krkar 12:33 01.12.2015

Re: A koji je rekord

Da, izgleda da je neka power kriva. Gledam za deadlift, i tu je definitivno dignut teret/BW vs BW neka power kriva


Pojma nemam za powerlift, to je seljačko tegljenje.

U olimpijskom dizanju nije optimum 60, samo je tu iskočio najveći. Najlakša muška kategorija sada je 56, bilo 52 pa 54. Generalno sve kategorije rastu jer očigledno prosečna jedinka raste.

Sad bi tu trebalo gledati statističku distribuciju veličine tela (visina, težina i ostali parametri), to je klasična distribucijska kriva ali je X osa različita po državama, kontinentima, rasama...

Sada je očita dominacija Azije i Latinske Amerike u malim kategorijama i to se gotovo sigurno može dovesti u korelaciju sa prosečnim veličinama - osim u slučaju zemalja kao što je Kina koja obuhvata više "nacija" u antropološkom smislu, čak i više rasa ili bar "podrasa" a toliko je velika da potpada pod sasvim druge parametre tj. važi distribucija velikih brojeva.

Teško je to posmatrati u apsolutu jer veliku ulogu igra i opremljenost, postojanje infrastrukture, dobrih školovanih trenera, lekara, fizioterapeuta... Jeste dizanje bazični sport ali sve ovo jako utiče.

Mrzi me sad da tražim ali pitaću nekog iz medicinske komisije kad stignem, sigurno je neko radio odnose za, recimo, top 10 sveta u svakoj kategoriji kroz godine. TA kriva u stvari tebe interesuje (a i mene). Verujem da je nekakva hiperbola
krkar krkar 12:44 01.12.2015

Re: A koji je rekord

http://www.sciencemag.org/content/124/3220/486.extract

[url=http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23828289][/url]

princi princi 12:51 01.12.2015

Re: A koji je rekord

Alometrija, tako se zove ta disciplina. Jos se Leonardo bavio njome. Obicno njome pocinju svi udzbenici iz dimenzione analize.

edit: da, da, linearno na log-log scali- power curve. Doduse, na log-log skali retko sta nije linearno, :)) (logaritam "ubija" greske i odstupanja, to je poznati trik).
krkar krkar 13:06 01.12.2015

Re: A koji je rekord

princi
Alometrija, tako se zove ta disciplina. Jos se Leonardo bavio njome. Obicno njome pocinju svi udzbenici iz dimenzione analize.

edit: da, da, linearno na log-log scali- power curve. Doduse, na log-log skali retko sta nije linearno, :)) (logaritam "ubija" greske i odstupanja, to je poznati trik).



Pa nije ta distribucija unutar vrste alometrija, koliko ja shvatam alometrija se više odnosi na komparaciju vrsta.

Ali je za procenu distribucije po kategorijama relevantan Bergmanov zakon.

EDIT: Ma da, mrzi me da se bakćem ali potpuno pogrešno određena funkcija. Log-log nema svrhe, ništa ne pokazuje. Tj pokazuje samo onome ko tvrdi da može da predvidi koliko koja kategorija diže ali to pametan čovek može i iz logaritamske krive
alselone alselone 14:12 01.12.2015

Re: A koji je rekord

Aj sad bez zajebancije, Krkare ti stvarno pratis i toliko znas o dizanju tegova? Pored svega ostalog i to te je toiko zanimalo da si ga pratio godinama, secas se likova od pre pola veka, takmicenja, rekorda, alometrije...?

Koje renesansnu sirinu obrazovanja i znanja ti imas?!
krkar krkar 14:46 01.12.2015

Re: A koji je rekord

Aj sad bez zajebancije, Krkare ti stvarno pratis i toliko znas o dizanju tegova? Pored svega ostalog i to te je toiko zanimalo da si ga pratio godinama, secas se likova od pre pola veka, takmicenja, rekorda, alometrije...?


U dizanje tegova sam zalutao sasvim slučajno 1980. kad je u Beogradu bilo evropsko prvenstvo. I tu sam upoznao sjajne ljude, najviše pokojnog Vladana Mihajlovića koji je tada bio motor jugoslovenskog dizanja tegova, motor koji ne staje. Bio je i generalni sekretar međunarodne federacije, doveo u BG pa u Ljubljanu evropska i svatska prvenstva...

I svidi mi se sport, taktički i strateški interesantan, dizači vrlo pristojan svet... Malo sam prošao kurs osnovnog dizanja kod takođe sada pokojnog Sretena Romanića da bih imao osećaj i naučio tehniku pa sam onda prešao u sudije, prvo nacionalne pa međunarodne. Moj brat i ja napravili smo prvi kompjuterski program za vođenje takmičenja u dizanju, na Komodoru, 1982. Još su kasete bile. Promocija bila u Obrenovcu na prvenstvu Srbije, dolazili ljudi da gledaju čudo. Posle smo ga usavršili i funkcionisao je do neke 1993-4. kad su ga zamenili, u celoj Evropi.

Ja sam sa početkom rata prestao da sudim, nisam više imao vremena, par takmičenja u Italiji i San Marinu ali sve pre 2000. U međuvremenu umro dobri duh Vladan, u sport došli neki drugi ljudi... Nudili mi više puta da se reaktiviram ali nisam imao ni vremena ni želje.

Sad još samo manijakalno gledam prenose evropskih i svetskih prvenstava.
princi princi 14:52 01.12.2015

Re: A koji je rekord

Четкај, јел то било пре или после оног ватерпола, где беше, у Звезди? Ја сам мислио да сам ја са својим куретом к'о Фантом, али ви, К*****и, сте нас зајебали. Пази кад је и моја кева специјализирала код неког од браће (у Земунској болници). Јбт, свуда вас има.
alselone alselone 15:03 01.12.2015

Re: A koji je rekord

Moj duboki naklon.
krkar krkar 15:44 01.12.2015

Re: A koji je rekord

Четкај, јел то било пре или после оног ватерпола, где беше, у Звезди


Počelo je istovremeno, ali ja sam vaterpolo napustio posle I godine fakulteta zbog problema sa sinusima. A i shvatio sam da neću biti reprezentativac pa da pametnije trošim vreme.


Пази кад је и моја кева специјализирала код неког од браће (у Земунској болници)


Ako ti je keva ginekolog onda je kod dede.

Јбт, свуда вас има


Premalo, burazeru, premalo. Da nas je još ovakvih!
princi princi 15:52 01.12.2015

Re: A koji je rekord

Premalo, burazeru, premalo. Da nas je još ovakvih!

To mom kuretu i meni devojcice stalno pricaju.

edit: Kure mi je sin! Da ne bi neko nesto pomislio... skroz me 'ladan znoj oblio.
docsumann docsumann 12:53 03.12.2015

Re: A koji je rekord

dizači vrlo pristojan svet...


jesu, ali je praktično nemoguće trenirati pored njih u teretani.

jednom, u mojim ranim weightlifting danima, u teretani u kojoj sam trenirao, a koja se nalazila u sportkom kompleksu Instituta (Banje II) u Igalu, pojavila se reprezentacija SFRJ u dizanju tegova. godina to bješe otprilike 1988-89.

kad vježbaju kompletno izvođenje takmičarskih dizanja na onoj svojoj platformi, teg redovno spuštaju bacanjem na istu, što prouzrokuje konstantnu seriju mini eksplozija, koja te potpuno izbacuje iz bilo kakvog fokusa. BUUUM-TRAS-BUUUM-TRAS-BUUUM. asinhroni heJvi metal direktno u vugla.

i šta mi drugo preostalo nego da ih izmrškam dok ne završim trening

jbg, ništra od vježbanmja tog dana, al' mi bilo interesantno da gledam kako su kasnije igrali basket sa lokalnim snagatorima.
msm, ni jedni ni drugi nisu imali blage veze sa basketom, al' su se ovi domaći odbijali ko fliper kuglice od protivničkog "sidruna" pod košem.
emsiemsi emsiemsi 19:23 06.12.2015

Re: A koji je rekord

krkar

...
Јбт, свуда вас има


Premalo, burazeru, premalo. Da nas je još ovakvih!

Не дај Боже !
krkar krkar 13:13 01.12.2015

Sinclair

BTW, vrlo korisno statističko pomagalo u dizanju tegova je Sinclair.

Sinclair's Coefficient

Računa se za svakog dizača prema tabelama četvorogodišnjih rezultata (olimpijski ciklus). Na osnovu individualnog Sinclaira možeš da predviđaš i porediš rezultate
princi princi 04:59 02.12.2015

It's official

Plaćanje talenta je mit a veliki novac samo daje pogrešne incentive i sprečava ljude da u svetu ograničenih informacija rešavaju manje ili više kompleksne probleme, što svako upravljanje (ljudima, novcem, mašinama...) i jeste u svojoj osnovi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:12 03.12.2015

Re: It's official

princi
Plaćanje talenta je mit a veliki novac samo daje pogrešne incentive i sprečava ljude da u svetu ograničenih informacija rešavaju manje ili više kompleksne probleme, što svako upravljanje (ljudima, novcem, mašinama...) i jeste u svojoj osnovi.

Морам признати да ми закључак делује фантастично.

На основу брзине решавања задатка како да са свећом, кутијом шибица и шпенадлама закачиш свећу на зид не може се извући много који валидан закључак, осим оног који се односи на способност качења свеће на зид у датим околностима, и то у кратком интервалу. И верујем да је немогуће, па зашто да не -- и фантастично да се функција CEO своди на решавање проблема попут овог са свећом. CEO се, често, не запошљавају због способности problem solvinga. Такође, да ли је problem solving образац садржан у овом са свећом? Неки CEO-ови су напросто на том месту јер знају људе који могу да заврше посао, имају њух за трендове, имају политичке везе. Проблеме решавају -- инжињери, Тако да се закључак једино на њих може применити.

Углавном, тежак омашај, без праве логике.
krkar krkar 00:54 03.12.2015

Re: It's official

Углавном, тежак омашај, без праве логике.


Ubode ga kao prstom u...

E, da je rukovođenje kompleksnim kolektivom na nivou fabuliranja.

Čisto da ne bude da ti nisam napomenuo gde grešiš: ne razumeš da su inženjeri ljudi najuže svesti na svetu, visokospecijalizovani na samo jedan način i vrlo usko fokusirani. Nikakav problem oni ne mogu da reše ako im ga neko nije postavio.

Sposobnost prepoznavanja i formulisanja problema je najveći deo vrednosti jednog CEO-a, veći čak i od stvaranja mehanizama za njegovo rešavanje (to je lakši deo posla).

Svako radi svoj deo posla.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 02:14 03.12.2015

Re: It's official

krkar
Углавном, тежак омашај, без праве логике.


Ubode ga kao prstom u...

E, da je rukovođenje kompleksnim kolektivom na nivou fabuliranja.

:)
Ти мора да си неки ЦEO, пардон -- CEO кад се овако трипујеш.

Причао ми пријатељ, сад дошао из Африке, грађевинац, како је Bechtel тамо у тој некој Гани, Конгу, Замбији за CEOа локалнog Bechtela поставио неког генерала из Ирака, Авганистана, тупсон Американац. Он одрадио свој мандат, узео паре, направио срање и, наравно -- отишао. Сада наши крпе његове брљотине. A Bechtel већ узео паре од државе, и одужио се генералу за ко зна коју услугу. Узгред, и зајебао Кинезе.

Дакле, дечачки трипујеш.
Има CEOa i ЦЕОа, али сналажење у качењу свећа скоро ништа не говори о њима.

P.S.
Можда не знају да каче свеће, али знају да буду чланови Билдерберг групе. Ево ОВДЕ списак, све CEO do CEOg.

Чланак је дечачка редукција, то јест -- закључци изведени из њега.
zilikaka zilikaka 13:34 05.12.2015

Re: It's official

ne razumeš da su inženjeri ljudi najuže svesti na svetu, visokospecijalizovani na samo jedan način i vrlo usko fokusirani. Nikakav problem oni ne mogu da reše ako im ga neko nije postavio.

Sposobnost prepoznavanja i formulisanja problema je najveći deo vrednosti jednog CEO-a, veći čak i od stvaranja mehanizama za njegovo rešavanje (to je lakši deo posla).


Od duga vremena zabasam ovde, i...imam šta da vidim!

Nije red da se ovde nastavljamo, al živo me zanima kako ti to vidiš.
(eto ti ideje za jedan opušten praznični blog, uz kuvano vino a bez specijalne dreke)

Jedino bih se složila za prepoznavanje, al već za formulisanje...e tu treba drugačiji način razmišljanja.
emsiemsi emsiemsi 20:27 06.12.2015

Re: It's official

krkar
Углавном, тежак омашај, без праве логике.


Ubode ga kao prstom u...

E, da je rukovođenje kompleksnim kolektivom na nivou fabuliranja.

Čisto da ne bude da ti nisam napomenuo gde grešiš: ne razumeš da su inženjeri ljudi najuže svesti na svetu, visokospecijalizovani na samo jedan način i vrlo usko fokusirani. Nikakav problem oni ne mogu da reše ako im ga neko nije postavio.

Sposobnost prepoznavanja i formulisanja problema je najveći deo vrednosti jednog CEO-a, veći čak i od stvaranja mehanizama za njegovo rešavanje (to je lakši deo posla).

Svako radi svoj deo posla.

Убоде га ко прстом у дупе --- "инжењери људи најуже свести на свету".
Овакву будалаштину може изрећи само Кркан као што си ти. Страшно !
Често сам се сретао са будалетинама који размишљају као ти, скривајући свој хендикеп тобожњом ширином, који су мени објашњавали да их не мучим детаљима, него само уопштено итд...
Јадне будалетине, због свога незнања, не схватају да се професионалац валидира у односу ка детаљима - и њиховом познавању.
Тек када се суверено влада детаљима, могућа је следећа, интеграциона фаза.
adriana adriana 09:32 03.12.2015

Granica

Aleksejev rezultat u izbačaju je jedan od onih rekorda sa samog limita ljudskih mogućnosti. Granica koja se pomjera izuzetno retko i na kašičicu.


E, šteta...a ja baš trenirala.
marco_de.manccini marco_de.manccini 05:58 04.12.2015

Грин Беј - Детроит

Кад сам почео да гледам 17 - 0 за Детроит, а кад је завршила утакмица стигли до само 23 - 21 за Детроит. Ко је тад искључио телевизор прешао се.
NNN NNN 15:12 04.12.2015

Re: Грин Беј - Детроит

Je suis Rodgers(x2)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana