Astrologija| Film| Filozofija| Religija| Sex

Nisu Srbi za državu. Daj Nemce!

krkar RSS / 30.11.2015. u 02:21

regenwetter-verkehr.jpg


S je bio dušanovački mangup, frajer, kozer, zajebant, švaler, muvator i lafčina velikog srca. Po profesiji šofer. Negde oko 1985. vrati se S iz Nemačke besan kao ris: majku švapsku, Hitler, Gestapo, SS, partizani... Šta je bilo?

Zvala me jedna fina gospođa seli majku iz Minhena. Uzmem špediter
(zatvoreni kamion za selidbe), stignem tamo 3-4 sata ranije, rešim da iskoristim vreme i promenim u kamionu ulje. Kupim Valvolin, bolji triput od ovih naših, stanem u nekoj mirnoj ulici iznad slivnika, podvučem se, otvorim karter, ispustim ulje, sipam novo ulje, taman da krenem - policija. Uzmu mi papire, dođu i neka komunalna kola sa žutom rotacijom, pa još neka kao laboratorija, skinu rešetku spuste neko čanče u slivnik, uzmu uzorak, pojavi se komšija koji me video i prijavio. Pa kod sudije za prekršaje i rebne mi 6400 maraka. 500 DM kaznu i 5900 za čišćenje onog slivnika od ulja.

- Pa dobro, platio si lekciju.

Jesam, mater im nemačku, nikad više neću da im menjam ulje na ulici tamo.

- A kod nas?

E za nas me boli patka, ovde niko ne kontroliše i ne kažnjava.

Tadašnji "mi" je, doduše, bila Jugoslavija mada kažu da je i tada nekakva Srbija postojala (ne verujem, popovi i današnji veliki Srblji kunu se da Srbi nisu smeli ni da pisnu ni da mrdnu, ali nećemo sad o tome, nije to tema).

Glede činjenice da Srbija nije u stanju da vrši jednostavne organizacione, nadzorne i regulatorne funkcije, predlažem da prestanemo da se zezamo da ovde domoroci mogu da vode državu nego da lepo zamolimo jednu Bavarsku koja je dokazano organizovana država da dođe i preuzme sve. Da se ukinu svi srbijanski zakoni a prepišu bavarski. Tojest, neka srbijanski zakoni ostanu za politiku i ostale gluposti bez kojih raja ne može, ali da se za sve iz domena tehnike, organizacije, javnog reda... samo prevedu bavarski/nemački zakoni i dovedu tamošnji policajci i sudije da ih sprovode. Ne moraju ni da uče srpski, samo neka deru po xhepu.

Pa kad već ne umeju Srbi, neka Nemci reše:

1. Parkiranje na invalidska mesta
2. Blokiranje požarnih prolaza i izlaza za slučaj opasnosti
3. Neovlašćene i nestručne "popravke" liftova od strane neovlašćenih i nestručnih firmi
4. Krađu struje sa bandera
5. Bespravnu vožnju kola sa stranim, najčešće bosanskim, tablicama
6. Blokiranje saobraćaja u glavnim ulicama zaustavljanjem sa 4 migavca
7. Protivpropisno parkiranje vozila GSP na dorćolskim trotoarima
8. Parkiranje na zelenim površinama
9. Splavove sa neispravnim i nepropisnim električnim, vodovodnim i kanalizacionim instalacijama
10. Parkiranje po trotoarima bez ostavljanja obaveznog prolaza za pešake (1,60 m)
11. Nepoštovanje propisa o evakuacionim vratima sa prinudnim otvaranjem u javnim objektima
12. Izdavanje registracionih nalepnica bez odlaska na tehnički pregled
13. Rad ugostiteljskog osoblja bez sanitarnog i zdravstvenog pregleda i sanitarne knjižice
14. Lešinarenje taksista na aerodromu i pretrpavanje svih taksi stanica i prostora oko njih
15. Blokiranje trotoara kojekakvim terasama, žardinjerama, saksijama i ostalim neovlašćenim preprekama

Mrzelo me dalje od 15, siguran sam da ima najmanje 1500.



Komentari (763)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

freehand freehand 12:29 03.12.2015

Re: Azbest

Čemu su se dosetili majstori u IKL-u?

Na jednu motku ukucaju dva plutana čepa na udaljenosti potrebnoj da se jednom rukom pritisnu oda dva dugmeta istovremeno pa jednom rukom drže motku i pritiskaju a drugom umeću metal i vade kuglagere kad presa udari. Tako mogu od 8 sati radnog vremena 6 da piju pivo i za preostala 2 ubiju normu.

Naravno da se ponekad zajebu pa zato u celoj smeni nema ni trećina sa po 10 prstiju!

Ovo ti je standardna procedura na štamparskim noževima. I bezbednosna i njeno zaobilaženje.
A možda bude prilike da te nekad upoznam sa Austrijancem koji ne na sličan način ostao bez ijednog prsta, na mašini koja istim postupkom pravi furnir.
Ono što je bilo naročito zajebano u njegovom slučaju jeste to što je ostao kao poslednji u vreme malcajta, dakle ručka, kad su svi izašli, da "samo još nešto završi". Jedva su mu život spasli zbog gubitka krvi, jer su ga našli 45 minuta kasnije pored mašine a bez prstiju.
predatortz predatortz 12:31 03.12.2015

Re: Azbest

krkar
O tome i govorim. Ovo nije ozbiljna država/ve. Ozbiljne države bi reagovale, zasad uništile, 'domaćina' oglobile za pamćenje.


Evo da se složim s tobom od slova do slova, i zapete!


Čak, za ovakvo ponašanje, po meni, isključivi krivac je država, odnosno nadležne inspekcije. Seljak to ne bi radio da zna da postoji kontrola ispravnosti njegovih proizvoda.
nikvet pn nikvet pn 12:45 03.12.2015

Re: Azbest

predatortz
Da je ovo ozbiljna država, vi veterinari bi morali da prijavite nadahnutog domaćina vlastima.


Домаћин је ситна риба пљуцкавица, зло је у ветеринарским веледрогеријама. Директно носе лекове фармерима који их кркају па не жале. Све то иде мимо регуларних ветеринара теренаца који зато више и не раде фармере него само хобисте. Зато и немамо извоз нигде јер се антибиотици и хормони у месу сада релативно лако детектују, ко хоће. А наша инспекција неће.

Немам линкове јер то написмено не постоји али и по најблажим, најоптимистичкијим проценама НАТО последице су чиста спрдачина у односу на ово.
predatortz predatortz 12:56 03.12.2015

Re: Azbest

nikvet pn
predatortz
Da je ovo ozbiljna država, vi veterinari bi morali da prijavite nadahnutog domaćina vlastima.


Домаћин је ситна риба пљуцкавица, зло је у ветеринарским веледрогеријама. Директно носе лекове фармерима који их кркају па не жале. Све то иде мимо регуларних ветеринара теренаца који зато више и не раде фармере него само хобисте. Зато и немамо извоз нигде јер се антибиотици и хормони у месу сада релативно лако детектују, ко хоће. А наша инспекција неће.

Немам линкове јер то написмено не постоји али и по најблажим, најоптимистичкијим проценама НАТО последице су чиста спрдачина у односу на ово.


Jasno k'o dan...

Inače, vodio ja raspravu sa tastom oko njegove 'domaće' svinjetine.
Kaže: Bar znaš šta ti deca jedu!
Znam, hemiju! - rekoh i silno ga uvredih.
Poče on, kako ih hrani njegovim kukuruzom, kako im daje da se 'isčiste'...
Pršćeš li ga, ili kopaš?
Pršćem!
Ono kad te kičma savatala, pa ja mešao hranu, kakve sam ono kesice sipao u zames?
Za kosti, protiv glista, za...

Znači, jedu hemiju!

Mnogo si mi ti pametan! Moje je domaće!
I, ode sve mrmljajući sebi u bradu...
mariopan mariopan 12:56 03.12.2015

Re: Azbest

predatortz
Reći ću samo jedno:

Barič!

Da bombardovanje te fabrike nije bilo hiruški precizno, ne bi bilo ni Beograda. I sad se naježim kad se setim da postoje toliki IDIOTI, koji drže to što su držali u Bariču, na dvadesetak kilometara od milionskog grada. IDIOTI, kojima ne pada na pamet da može da se dogodi havarija, pa da sve ode u tri pičke materine!

Tu je pre dvadesetak godina (možda i više) samo jedno kratko vreme*, direktor bio moj vrlo blizak rođak.

U privatnom razgovoru kaže nam, ako ONO pukne neće biti Beograda. Pa šta da radimo ako pukne, pitamo ga mi, zabrinuti...kaže, pa lezite dole. I šta, to će da nas spase? Ma neće, glupo bi bilo da pomremo stojećki.
*A kratko vreme jer je to isto rekao i nekom novinaru.
freehand freehand 13:20 03.12.2015

Re: Azbest

mariopan
predatortzReći ću samo jedno:Barič!Da bombardovanje te fabrike nije bilo hiruški precizno, ne bi bilo ni Beograda. I sad se naježim kad se setim da postoje toliki IDIOTI, koji drže to što su držali u Bariču, na dvadesetak kilometara od milionskog grada. IDIOTI, kojima ne pada na pamet da može da se dogodi havarija, pa da sve ode u tri pičke materine!Tu je pre dvadesetak godina (možda i više) samo jedno kratko vreme*, direktor bio moj vrlo blizak rođak.U privatnom razgovoru kaže nam, ako ONO pukne neće biti Beograda. Pa šta da radimo ako pukne, pitamo ga mi, zabrinuti...kaže, pa lezite dole. I šta, to će da nas spase? Ma neće, glupo bi bilo da pomremo stojećki.*A kratko vreme jer je to isto rekao i nekom novinaru.

Pa pucalo je u Bariču, više puta.
Jednom kad su o0no za Slobina vakta, a baš pre nekih dvadesetak godina probali da prave raketno gorivo, pa izginuše silni ljudi. Preživeo čovek koji je nešto radio u kanalu, u pogonu, ispod onih rešetaka za gaženje i jedini ostao nepovređen. Kaže da nije očima mogao da veruje kad je provirio i video prizor. Mašine teške više tona letele su i probijale ploče od armiranog betona.

P.S. Pardon, pomešao sam Grmeč i Barič kod eksplozije o kojoj sam govorio...
inco inco 13:49 03.12.2015

Re: Azbest

alselone
Druga stvar, prirodni uranijum se ne nalazi na povrsini zemlje, pa da ga lako mozes udahnuti ili pojesti, koliko god bio "bezopasan". Mislim, jebote, o cemu mi pricamo ovde?! Kako uranijum nije stetan, ne povezuje se sa bolestima? A pogotovo ovaj osiromaseni, tek malo nesto, kao olovo ili slicno.


Ni osiromašeni ne možeš lako udahnuti - treba ti tornado da izdigne uranijumsku prašinu da se nađe slobodno u vazduhu. Ili to, ili eksplozija. U oba slučaja pre ćeš stradati od onoga što izazove značajnu koncentraciju DU u vazduhu nego od udisanja istog.

DU je mnogo opasniji kao klasičan teškometalni otrov. Ali opet, ljude više plaši 'nevidljivi' neprijatelj radijacija te se zato diskusija o DU i mediji više fokusiraju na tu stranu priče. To što je samo termoelektrana u Obrenovcu više ispustila uranijuma u vazduh nego sve NATO bombe, to nema veze. To što je svako ko često leti više 'ozračen' (hint: ponesi sledeći put gajgerov brojač u avion) nego što su ga ozračile sve nuklearne nesreće i bombe kumulativno, ni to nema veze... Radijacija, buuuuuuu!

Što se Srbije tiče, DU municija je, koliko znam, korišćena samo na Kosovu te nema nikakve šanse da je to uticalo na nekoga iz Šumadije, a kamo li severnije, a rast karcinoma i bolesti koje se mogu povezati sa teškim metalima je prilično uravnotežen te pravdati sve DU-om je samo skretanje pažnje sa činjenice da se o javnom zdravlju u Srbiji ne vodi nimalo računa. Stoga su žive, piraleni, azbesti, mikotoksini i ostali dokazani trovači svakako uticali daleko više nego bilo šta što je NATO mogao da isporuči. A onda na sve to dodati i da je Srbija pri vrhu broja pušača po glavi stanovnika i da je među poslednjima ukinula benzin sa tetraetilolovom... DU municija naspram svega toga dođe samo kao jeftin izgovor.
inco inco 14:17 03.12.2015

Re: Azbest

krkar
Pričao mi svojevremeno čuveni cyber seljak Tasa kako je onomad pokušavao da ubedi svoje seljake u Moravcima kraj Ljiga da ne prskaju time kupus i oni mu se smejali: Ma kaki bre otrovno za ljude, vidiš da nikom ništa, samo puževe ubija, te priče o tom kao piralenu izmišlja farmaceutska mafija da te natera da kupuješ one njihove vodice u poljoprivrednim apotekama.


Ja znam jednog baju koji je mešao istrošen piralen i 'olovni' benzin pa na to terao svog APN-ca - kaže bolje vuče nego sa klasičnim 'dvotaktolom' i motor manje cangrče (nije ni čudo, PCB ne sagoreva pa je uvek 'podmazano') a on uzeo bure istog pa mu je praktično nepresušan izvor... Da sam tada bio današnje konstitucije razbucao bih mu baburu, ovako mu samo rekoh da ako ga već boli dupe za sugrađane malko razmisli o svojoj deci...

Inace, koliko znam, PCB-a više nema po trafoima, valda smo i mi to konačno zabranili. E sad što su hiljade tona piralena nestali u vidu lastinog repa, to smo sve mi profiltirirali kroz pluća i jetru - taki filteri su kanda najjeftiniji u Srbiji. A time se i čuvaju radna mesta - na onkologiji.
freehand freehand 14:39 03.12.2015

Re: Azbest

Stoga su žive, piraleni, azbesti, mikotoksini i ostali dokazani trovači svakako uticali daleko više nego bilo šta što je NATO mogao da isporuči.

Dabre, osam i po tona žive u zemljištu i vodi, biz Dunav do Crnog mora.
A VCM, EDC i da ne pričamo o svim produktima sagorevanja onolike količine nafte kolika je spaljena u NIS Rafineriji te '99. Osamdeset hiljada tona, beše.
Hansel Hansel 14:39 03.12.2015

Re: Azbest

krkar
Jedno od najotrovnijih sredstava za zaštitu drveta koje nije u normalnoj maloprodaji je nekakva hemikalija kojom su se nekada tretirale drvene bandere i drveni železnički pragovi, i jedno i drugo izloženo surovoj kombinaciji elemenata raznih za truleži kojekakve dušudalih. Dok su pragovi i bandere bili drveni premazivali su se tim otrovom, svetlozelenkast je, ne mogu sad da se setim imena.

Летос Телеком на мом плацу поставио две бандере које су тако -- светлозеленкасте. Да им тражим податке о произвођачу и о врсти средстава за импрегнацију, па ако не ваљају (а тако нешто изгледа), да тражим да то ваде?!
krkar krkar 14:50 03.12.2015

Re: Azbest

Да им тражим податке о произвођачу и о врсти средстава за импрегнацију, па ако не ваљају (а тако нешто изгледа), да тражим да то ваде?!


Ne moraš, dok god ih ne glođeš bandere nisu opasne.
krkar krkar 14:52 03.12.2015

Re: Azbest

Ja znam jednog baju koji je mešao istrošen piralen i 'olovni' benzin pa na to terao svog APN-ca


Šta sam se ja u ratu nagledao motornih vozila koja su umesto dizela kojeg nije bilo gorela čisto transformatorsko ulje. Koji je to plavičasti dim specifičnog mirisa izbacivalo iz auspuha!!!
krkar krkar 14:59 03.12.2015

Re: Azbest

P.S. Pardon, pomešao sam Grmeč i Barič kod eksplozije o kojoj sam govorio...


A đuveč?

Grmeč, pokušavali dileje da prave raketno gorivo valjanjem. Mis'm, radi se to ali treba posebno pogon da se projektuje, posebni antistatički materijali, potpritisak-natpritisak...

A ovi seljački, da se uvuku Slobi. 8 mrtvih valjda bilo.

Bio sam u ozbiljnim fabrikama eksploziva i video. U nitroglicerinskom postrojenju koje je najosetljivije kakve su pripreme samo da uđeš u pogon: skidanje na golo, tuširanje vodom sa nekim posebnim dodacima protiv statičkog elektriciteta, onda oblačenje u kombinezone sa kapuljačama od čistog pamuka koji se vezuju trakama pamučnim, ništa dugmići. Pa onda naočari, ko baš mora da ih nosi, stavljaju je u neku spravu da im skine potencijal. Pa na kraju svega moraš da se uhvatiš pre ulaska za jednu veliku bakarnu kuglu da ti odvede sav elektricitet. Gumeni podovi, drvena vrata sa drvenim klinovima i drvenim šarkama, podmazuje se nekim glicerinom, svi materijali strogo kontrolisani, sve se radi u staklenim sudovima, ništa plastika... A ovi - u fabrici za pravljenje Kondor traka krenuli da liju raketni eksploziv.

Srbistan. Dijagnoza!
Hansel Hansel 15:20 03.12.2015

Re: Azbest

krkar
Ne moraš, dok god ih ne glođeš bandere nisu opasne.

Хвала, и ја после постављеног питања контао да ваљда то средство за импрегнацију не раствара вода па не доспева у земљу (у непосредној околини једне је леска, а друга је у винограду)...
blogovatelj blogovatelj 15:49 03.12.2015

Re: Azbest

Šta je piralen i koliko je otrovan podučiće vas vaš domaći intelektualac Čarli


Da udje u zapisnik - Ameri bombardovali Zastavinu trafo stanicu, sav piralen iz nje iscureo u Lepenicu, iz Lepenice u Moravu, iz Morave u Dunav, pa dalje. Usput su seljaci navodnjavali papriku i kupus.
Imas neko objasnjenje da je i piralen bezopasan posle ove moje tvrdnje? Mislim, cim su Ameri bombardovali, modra da je bezopasno.
alselone alselone 16:05 03.12.2015

Re: Azbest

inco


Ti ne vidis korelaciju izmedju porasta broja rakova u juznoj Srbiji i cinjenice da je tamo najvise gadjano OU? Sve je od paprike i prskanja?

Ja verujem da kod nas stoka ubija puzOve otrovnim uljem, da se prska nemilice itd. I zbog toga mi se trudimo da kupujemo lokalno, a od skora i po onim organic pijacama. Kad budemo imali dvorise, malo cemo i da sadimo. I to je sve u redu. Ali, brate, iskurklirajte sa odbranom OU, bezveze je.
krkar krkar 17:20 03.12.2015

Re: Azbest

Ti ne vidis korelaciju izmedju porasta broja rakova u juznoj Srbiji i cinjenice da je tamo najvise gadjano OU? Sve je od paprike i prskanja?


Osim ako i ti ne računaš Republiku Kosovo u "južnu srpsku pokrajinu" - NAJMANJE je NATO koristio municiju sa DU u južnoj Srbiji (paprikarskom delu južne Srbije).

Postoje precizni podaci gde je sve korišćen DU. NATO podaci i podaci VJ. Pa onda ti podaci ukršteni (u preko 90% se podudaraju). Koliko mi je ovako bez provere poznato oko Leskovca i Vranja, paprikarskih krajeva sa zabrinjavajućim povećanjem kancerogenih oboljenja digestivnog trakta, DU nije korišćen.

Ovim sam manje-više iscrpeo mogućčnosti objašnjavanja jer ne umem da crtam
krkar krkar 17:21 03.12.2015

Re: Azbest

Imas neko objasnjenje da je i piralen bezopasan posle ove moje tvrdnje? Mislim, cim su Ameri bombardovali, modra da je bezopasno.


Ti da se javiš Čarliju. On je stručnjak za logičko zaključivanje za IQ<60
emsiemsi emsiemsi 18:38 03.12.2015

Re: Azbest

srdjan.pajic
Резиме --- како год да Србима сада јесте, оно што, ипак, даје наду је да више никада неће моћи да их зајаши таква гамад слична теби, такви паразити и ђубрад (предвођена драгим им другом Титом), такав башибозук и калакурција неоУсташке провенијенције који тугују за периодом "моћног" ЈАТ-а док су могли шверцовати фармерке, виски и жваке. Мало по мало, доћи ће време Алселонета, Тасе Дебелога, Стефана Хаузера, Принција, Милана Новковића, Мариопан, Зиликаке, те, надасве добрих људи попут Силвер. Гамад каква си ти (и теби слични) су своје завршили. Све што је ђубрету као што си ти преостало је да сеири надајући се да ће Србима бити горе, радујући се сваком њиховом неуспеху.
Гамад остаје гамад.
Знамо се !




Princi, ovaj tvoj gerbil načisto tiltovao. Kapiram da si ono onomad napisao samo da bi mene nervirao, ali mislim da ipak nisi trebao onoliko da ga hvališ kako je smiren, mudar i duhovit, sve u isto vreme, eto sad je i sa ovim čaršafima i spiskovima blogera krenuo, neće moći od njega da se živi na blogu.

Au, kakva šorka u thread-u, dobro, tako sam to nekako i zamislio da bude, da ilustrujem poentu. Vidim ja da će svako od nas morati bar nekoliko puta da umre od bolesti izazvanih NATO bombardovanjem, da bi ove stvari kao što su azbest, olovo, benzen, piralen, živa iz termoelektrana i uglja za zagrevanje domaćinstava stigle na red da nam i one doakaju.

Ајде да и тебе, смирено, отресем са оне ствари у овом веома плодном треду (плодне размене, назовимо то, приче ради - размене мишљења).
Претпостављам да си поносан што си ме назвао пацовом. Могуће да си и одушевљен врцкавошћу и домишљатошћу.
Што се тиче мојих "спискова", ја сам на њих поносан --- јер су моји спискови афирмативни, спискови бољих људи од мене. Често ћу их правити, јер то радим и у реалном животу. Од мене, добрим људима - толико.
Једнога дана ћеш и ти порасти и схватити да, заиста, има бољих људи од тебе. У први мах ће та спознаја бити шокантна, но, врло брзо ће доћи до релаксације - и схватићеш колика будала си био.
Што се тиче онога другога пола, када некоме лошем кажем шта мислим, то урадим јасно, концизно без замуцкивања.
Кркару сам рекао шта мислим - концизније не знам. Да још једном рекапитулирам, те сажмем --- нарцисоидно ђубре брозовско-комуњарско-усташке провенијенције, србомрзац најгорега кова.
Ти се још ниси квалификовао да ти кажем да си ђубре, а када ћеш, те дали ћеш - не знам. То зависи од тебе.
Што се мене тиче, као наш човек "далеко од родног краја", ти и остали наши "тамо далеко" код мене имате велики попуст.
У животу човек мора да гледа право, а не "низ нос". Ти бирај како ћеш ићи.
predatortz predatortz 18:45 03.12.2015

Re: Azbest

A istina je od slova do slova.


Poverovah ti na reč, ali se izgleda zajebah!
Čovek, koji je završio Poljoprivredni fakultet mi reče da je to tretiranje lista kupusa razređenim piralenom čist idiotizam. Tvrdi da bi takvo prskanje lista kupusa značilo smrt za biljku.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:04 03.12.2015

Re: Azbest

predatortz
A istina je od slova do slova.


Poverovah ti na reč, ali se izgleda zajebah!
Čovek, koji je završio Poljoprivredni fakultet mi reče da je to tretiranje lista kupusa razređenim piralenom čist idiotizam. Tvrdi da bi takvo prskanje lista kupusa značilo smrt za biljku.

Па то су те фантастичне пројекције, конфабулације, као оно кад је пао онај несретни хеликоптер па се расправљало шта је томе разлог, па све у њима делује узбудљиво и паметно и стручно, рекло би се да је човек докторирао на пиралену и купусу, малтене, и све то даје говорнику ауру адепта док су остали незналице, тупсони и наивчине, а деси се, пречесто, да испадне да је реч о тешком лупетању. Има он брата близанца по том наступу овде, није усамљен.

Него, сад се сетих да је неко овде лепо и тачно и писао о осиромашеном уранијуму, баш се пријатно изненадих, насупрот оне параноичне слике која постоји у Србији...
krkar krkar 19:06 03.12.2015

Re: Azbest

Poverovah ti na reč, ali se izgleda zajebah!
Čovek, koji je završio Poljoprivredni fakultet mi reče da je to tretiranje lista kupusa razređenim piralenom čist idiotizam. Tvrdi da bi takvo prskanje lista kupusa značilo smrt za biljku.


Pojede mi detaljan odgovor!

Čovek koji mi je to birvaktile prvi ispričao je završio šumarstvo, ekološki aktivista onaj iskreni, neiskvareni, ne budala nego vrlo realan. A posle njega mi potvrdilo nekoliko odvojenih ljudi.

Kupus se prska pred branje i iznošenje na pijac, ne "list" nego kompletan, cela glavica. Posle se gornji list ili ispere ili skine ali se ne pere detaljno

krkar krkar 19:08 03.12.2015

Re: Azbest

Па то су те фантастичне пројекције, конфабулације, као оно кад је пао онај несретни хеликоптер па се расправљало шта је томе разлог, па све у њима делује узбудљиво и паметно и стручно, рекло би се да је човек докторирао на пиралену и купусу, малтене, и све то даје говорнику ауру адепта док су остали незналице, тупсони и наивчине, а деси се, пречесто, да испадне да је реч о тешком лупетању.


Čekaj, pa ti sam za sebe reče da si konfabulator.

Imaš neki dijagram da potkrepiš ŠTA nije bilo tačno u onome što sam napisao o helikopteru?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:08 03.12.2015

Re: Azbest

Kupus se prska pred branje i iznošenje na pijac,

А што би се прскао пред брање и изношење на пијац???
Мислим -- где је логика? Продаћу га за дан-два, а ја га прскам?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:12 03.12.2015

Re: Azbest

Imaš neki dijagram da potkrepiš ŠTA nije bilo tačno u onome što sam napisao o helikopteru?

Лупетао си. Фабулирао ти. Измишљао. Тражио SF узроке, оно -- Молдер и Скали. Све да би то изгледало као Ђејмс Бонд, и ти у том филму. А оно -- тек аљкави и неувежбани и пијани пилоти и иста таква авијација.

Стварно хоћеш да да проверимо шта је свако од нас двојице понаособ тада о томе писао?
predatortz predatortz 19:12 03.12.2015

Re: Azbest

Него, сад се сетих да је неко овде лепо и тачно и писао о осиромашеном уранијуму, баш се пријатно изненадих, насупрот оне параноичне слике која постоји у Србији...


Ne znam šta da ti kažem po tom pitanju. Čitao sam članke u kojima struka obrazlaže kad je i pod kojim okolnostima osiromašeni uranijum moguće uneti u organzam. U tim člancima, cela ta priča i ne deluje preterano zajebano. Sa druge strane, znam da je par stotina od par hiljada ljudi sa područja Hadžića ( bili izloženi žestokom NATO bombardovanju 1995.), koji su nakon Dejtona doselili na teritoriju opštine Bratunac, do danas obolilo ili umrlo od karcinoma. Desio se, čak, slučaj da biološki zdrav otac, i zdrava majka prvorotka, bez porodičnih istorija bolesti vezanih za ca - dobiju dete sa urođenim karcinomom na usni.
Hansel Hansel 19:15 03.12.2015

Re: Azbest

krkar
Poverovah ti na reč, ali se izgleda zajebah!
Čovek, koji je završio Poljoprivredni fakultet mi reče da je to tretiranje lista kupusa razređenim piralenom čist idiotizam. Tvrdi da bi takvo prskanje lista kupusa značilo smrt za biljku.
Pojede mi detaljan odgovor!

Čovek koji mi je to birvaktile prvi ispričao je završio šumarstvo, ekološki aktivista onaj iskreni, neiskvareni, ne budala nego vrlo realan. A posle njega mi potvrdilo nekoliko odvojenih ljudi.

Kupus se prska pred branje i iznošenje na pijac, ne "list" nego kompletan, cela glavica. Posle se gornji list ili ispere ili skine ali se ne pere detaljno

Питам мало озбиљно, а мало у шали: који ми доказ имамо да је ово тачно? Зашто ти твоји који то знају нису некоме пријавили, с доказима? Можемо ли их сматрати саучесницима у злочину јер ово нису никоме пријавили? А ако јесу, коме су пријавили и када?

Мислим, ако се већ говори о неопходности доказа овде изреченог, зашто бисмо ти веровали на реч? Ја не купујем ни купус ни паприку, тек да нагласим да је коментар у вези с доказима принципијелан.
krkar krkar 19:20 03.12.2015

Re: Azbest

А оно -- тек аљкави и неувежбани и пијани пилоти и иста таква авијација.


Aljkavi - potvrđeno
Pijani - potvrđeno
Neuvežbani za IFR - potvrđeno

Avijacija u kojoj ministar direktno izdaje naređenja generalu lovačke avijacije preskačući 3 nivoa a ovaj zove posadu na mobilni telefon preskačući 3 nivoa komandovanja...

Idi proveravaj, podvuci pa postiraj skrinšot
srdjan.pajic srdjan.pajic 19:20 03.12.2015

Re: Azbest

Претпостављам да си поносан што си ме назвао пацовом.


. Khm, "gerbil" nije pacov, nego jedna druga životinjica.
krkar krkar 19:25 03.12.2015

Re: Azbest

Зашто ти твоји који то знају нису некоме пријавили, с доказима?


Preko puta moje zgrade je veliki razvodni orman za komercijalnu zgradu. Orman sa napajanjem je napolju. Svako malo ti zakupci, inače hohštapleri, nešto tamo prčkaju, otvaraju, vuku žice... Neki dan su ZAVARIVALI nešto.

Pošto jako mrzim da izgorim, zvao sam nekoliko puta distribuciju, komunalnu i običnu policiju, prijavljivao... Ne sam da nikad niko nije izašao nego su me maltene pičkarali što ih smaram sa tim glupostima.

I sad će neko da se bakće piralenom i kupusom u Srbiji!

Inače taj što mi je rekao za piralen godinama je pokušavao da spreči da nekakva fabrika ispušta svoj tehnološki otpad, čist otrov, u lokalni potok bez ikakvog tretmana. Nikog briga. Tako išlo godinama dok nisu bankrotirali ili zatvorili iz koznakog razloga.
alselone alselone 19:36 03.12.2015

Re: Azbest

Preko puta moje zgrade je veliki razvodni orman za komercijalnu zgradu. Orman sa napajanjem je napolju. Svako malo ti zakupci, inače hohštapleri, nešto tamo prčkaju, otvaraju, vuku žice... Neki dan su ZAVARIVALI nešto.


Ima i svetlih slucajeva.

Par placeva od kuce koju kupujem nalazi se neka mala hala, iako je po urbanistickom planu dozvoljeno graditi samo stambene objekte. Hala je doduse nedovrsena i zapustena ali stoji tu. I to me je plasilo, da neki domacin tu ne napravi neki pogon od kog necu moci kasnije da zivim. Kraj je jako lep i bas mi je bilo zao da propustim priliku pa sam se detaljno raspitao kod komsija.
Taj plac jeste kupio neki domacin sa namerom da pravi pogon za pravljenje parketa. Komsije kada su to skontali prijave ga, dodje inspekcija, prekinu gradnju. On nastavi, oni ga ponovo prijave. On ponovo prekine pa nastavi. I do kraja je skoro dovrsio i krenuo da registruje firmu ali mu nisu dali. Par godina je pokusavao, komsije se bunile , inspekcija nije dozvoljavala i on je odustao. Sada ta hala zvrji tako, ali posto su cene placeva tu sada nezanemarljive cene, cenim da ce dici skroz ruke i prodati plac.
Hansel Hansel 19:40 03.12.2015

Re: Azbest

krkar

Хајде да се распитамо колико кошта анализа која би доказала присуство пиралена у купусу. Па да купимо на пијаци купус од тог произвођача, то снимимо и запечатимо га, па однесемо једну главицу инспекцији, а другу некој лабораторији од поверења, трећи пошаљемо некој референтној у Европи... па да истерамо на чистац и инспекцију и тог "произвођача"... ја сам склон да поверујем да има свачега, али немам основа да било коме верујем на реч.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:45 03.12.2015

Re: Azbest

krkar
Зашто ти твоји који то знају нису некоме пријавили, с доказима?


Preko puta moje zgrade je veliki razvodni orman za komercijalnu zgradu. Orman sa napajanjem je napolju. Svako malo ti zakupci, inače hohštapleri, nešto tamo prčkaju, otvaraju, vuku žice... Neki dan su ZAVARIVALI nešto.

Pošto jako mrzim da izgorim, zvao sam nekoliko puta distribuciju, komunalnu i običnu policiju, prijavljivao... Ne sam da nikad niko nije izašao nego su me maltene pičkarali što ih smaram sa tim glupostima.

I sad će neko da se bakće piralenom i kupusom u Srbiji!

Inače taj što mi je rekao za piralen godinama je pokušavao da spreči da nekakva fabrika ispušta svoj tehnološki otpad, čist otrov, u lokalni potok bez ikakvog tretmana. Nikog briga. Tako išlo godinama dok nisu bankrotirali ili zatvorili iz koznakog razloga.

Ti, izgleda, ne razumeš: nema nijednog jedinog razloga da neko prska piralenom kupus koji će sutra-preksutra prodati na pijaci. Nijednog.

Dakle, cela tvoja priča je fabulacija.
krkar krkar 19:56 03.12.2015

Samo jedan cilj gađan sa OU u južnoj Srbij


Pošto se niko nije potrudio a podataka ima koliko hoćeš:

Zvanični dokument Republike Srbije. Uporedni NATO/RS podaci o OU na str. 4

Još jedan zvanični dokument VS i Generalštaba, izbrojana zrna sa OU

Detaljna karta lokacoija na kojima je korišćen OU. Prevelika pa dajem samo link

I na kraju za one koje mrzi da čitaju a ipak su u stanju da se snađu na karti:










Ako se iko potrudi da pročita ove dokumente videćete da čak ni u njima nema onih patriJotskih gluposti koje se toliko papagajišu uokolo!
krkar krkar 19:57 03.12.2015

Re: Azbest

Ti, izgleda, ne razumeš: nema nijednog jedinog razloga da neko prska piralenom kupus koji će sutra-preksutra prodati na pijaci. Nijednog.


Pa ti si stručnjak za kupus!

Pošto na džakove prodaješ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:10 03.12.2015

Re: Azbest

krkar
Pa ti si stručnjak za kupus!

Јесам.
И све се мислим: хвала богу што никад нисам био будала да прскам нешто што ћу сутра да продам на пијаци, баш је згубидањење, дебилно. Мада -- нико ми не би поверовао да радим тако нешто бесмислено.

Шта мислиш, да ли теби верују?
mariopan mariopan 21:15 03.12.2015

Re: Azbest

freehand
P.S. Pardon, pomešao sam Grmeč i Barič kod eksplozije o kojoj sam govorio...

Da je ONO puklo ne bi ti ništa pomešao, ne bi stigao, mislim da ne bi bilo ni Pančeva.

milisav68 milisav68 21:35 03.12.2015

Re: Azbest

Hansel
Хајде да се распитамо колико кошта анализа која би доказала присуство пиралена у купусу.

Pazi, nije isključeno da ga ima u kupusu, ali ne zato što se sa njim prska, već zato što je loše skladišten i eventualno neki ostaci od bombardovanja koje je recimo poterala poplava.

A da se prska sa tim je glupost, jer bi verovatno uništilo biljku (možda je piralen pomešao sa etiolom), i takođe je glupost da se prska pre prodaje, jer bi tada biljka već bila uništena u slučaju da je napalo nešto.

Uglavnom se prska (ako se prska) oko rasađivanja, a za neke štetočine nema potrebe da se tretira bilo čime, pošto su recimo Futoški kupus i Srpski melez otporni na njih.

Takođe je bitno i sa čime se đubri zemljište jer i to može da bude uzrok pojave štetočina, kao i način da se one suzbiju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:58 03.12.2015

Re: Azbest


A da se prska sa tim je glupost, jer bi verovatno uništilo biljku (možda je piralen pomešao sa etiolom), i takođe je glupost da se prska pre prodaje, jer bi tada biljka već bila uništena u slučaju da je napalo nešto.

Шта ти ово причаш, ваљда зна Кркар, доктор за пирален и купус, причало му?!
martin_krpan martin_krpan 22:18 03.12.2015

Re: Azbest

krkar
А оно -- тек аљкави и неувежбани и пијани пилоти и иста таква авијација.


Aljkavi - potvrđeno
Pijani - potvrđeno
Neuvežbani za IFR - potvrđeno

Avijacija u kojoj ministar direktno izdaje naređenja generalu lovačke avijacije preskačući 3 nivoa a ovaj zove posadu na mobilni telefon preskačući 3 nivoa komandovanja...

Idi proveravaj, podvuci pa postiraj skrinšot


Krkar. Nisam ti se ranije obratio ali ne znam zbog čega. Na stranu to tvoje džapanje sa i nekim ozbiljnim blogerima (btw. ni ovdje nisam do kraja ispratio fabulu zbog čega je džapanje uopšte).

Moram reći da si najozbiljniji lik kojeg poznajem na virtuelnom prostoru, čovjek koji pokazuje strahovit kapacitet znanja i informisanosti.

Bilo bi super kad bi pisao češće.
Hansel Hansel 22:49 03.12.2015

Re: Azbest

Moram reći da si najozbiljniji lik kojeg poznajem na virtuelnom prostoru, čovjek koji pokazuje strahovit kapacitet znanja i informisanosti.

На страну то, најбитнији му је стил који ти годи, не устежи се да кажеш и похвалиш!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:51 03.12.2015

Re: Azbest

Moram reći da si najozbiljniji lik kojeg poznajem na virtuelnom prostoru, čovjek koji pokazuje strahovit kapacitet znanja i informisanosti.

Једино се, овде, код купуса мало обрукао, али, у праву си, није лош.
nsarski nsarski 23:50 03.12.2015

Re: Azbest

Ne znam šta da ti kažem po tom pitanju. Čitao sam članke u kojima struka obrazlaže kad je i pod kojim okolnostima osiromašeni uranijum moguće uneti u organzam


Pobogu, takvih clanaka ima na svakom koraku. Evo ga jedan koji je napisala Canadian Coalition for Nuclear Responsibility (CCNR):

Gulf War Veterans and Depleted Uranium. Ovde ima detalja kako OU i njegovi kasniji proizvodi ulaze u organizam i kakve sve zdravstvene rizike to povlaci.

i, posebno, jedna lekarka koja je clan tog udruzenja:

Gulf War Syndrome, Depleted Uranium and the Dangers of Low-Level Radiation gde zakljucuje:

Desert Storm veterans along with the people of Iraq and Kuwait were
victims of one of the latest military experiments on human beings.
I believe that the ignorance was culpable and criminal.


Veterans Administration (VA), razume se, umanjuje znacaj OU na zdravlje jer bi to znacilo da bi morali grdnu lovu da plate veteranima koji su bili izlozeni OU. Ipak, evo i sta oni kazu:

Depleted Uranium <- ovo je zvanican sajt Drzavnog Odseka za Veterane (U.S. Department of Vetaran Affairs).

Some Gulf War, Bosnia, Operation Enduring Freedom (OEF), Operation Iraqi Freedom (OIF), and Operation New Dawn (OND) Veterans who may have been exposed to DU are those who were: on, in or near vehicles hit with friendly fire; entering or near burning vehicles; near fires involving DU munitions; or salvaging damaged vehicles.

Health problems associated with depleted uranium

DU is a potential health hazard if it enters the body, such as through embedded fragments, contaminated wounds, and inhalation or ingestion.
- See more at: http://www.publichealth.va.gov/exposures/depleted_uranium/#sthash.nETWBQSr.dpuf

Sve zajedno, OU je daleko od toga da bude bezopasan i bezbedan.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:59 03.12.2015

Re: Azbest

Sve zajedno, OU je daleko od toga da bude bezopasan i bezbedan.

Свакако.
Али, види ово:

A common misconception is that radiation is the primary hazard DU poses to human health. This is not the case under most exposure scenarios. Though irradiation from DU can occur, chemical toxicity is usually the major hazard from soluble forms of uranium... Inhalation is the most likely route of intake of DU. In the case of sites contaminated with DU, this may occur through resuspension in the atmosphere through wind or dust disturbances due to site operations. Accidental inhalation may also occur as a consequence of fire in a DU storage facility, an aircraft crash, manufacture of armor-piercing weapons, or the decontamination of contaminated objects... Dermal contact is considered a relativelyunimportant type of exposure since little of the DU will pass across the skin into the blood.
http://www.uottawa.ca/services/ehss/docs/402-r-06-011.pdf

Осиромашеним уранијумом се у Србији објашњава све и свашта. Просто, није тачно. Он је чак ни кожу неће проћи.
nsarski nsarski 00:29 04.12.2015

Re: Azbest

Осиромашеним уранијумом се у Србији објашњава све и свашта. Просто, није тачно. Он је чак ни кожу неће проћи.


Pa, to manje vise sve studije kazu. OU je najopasniji kao "internal radiation" kada se unese u organizam disanjem, hranom, itd. To kazu i na VA sajtu koji sam postavio.

The process of manufacturing enriched uranium from natural uranium used in nuclear reactors or weapons leaves "depleted" uranium. DU has 40 percent less radioactivity, but the same chemical toxicity as natural uranium. -

The potential for health effects from internal exposure is related to the amount of DU that enters a person’s body. If DU enters the body, it may remain in the body. Studies show high doses may especially affect the kidneys. - See more at: http://www.publichealth.va.gov/exposures/depleted_uranium/#sthash.HtTqzwXt.dpuf

Uprkos svim disclaimerima, na tom VA sajtu zakljucuju:

Compensation benefits for health problems

Veterans may file a claim for disability compensation for health problems they believe are related to exposure to depleted uranium during service. VA decides these claims on a case-by-case basis.
nsarski nsarski 00:40 04.12.2015

Re: Azbest

Da dodam jos nesto, a vezano za OU.

Pentagon se svim silama bori da umanji opasnost OU, kako bi izbegli placanje odstete veteranima kojima je zdravlje naruseno. Evo jednog slucaja koji vredi procitati:
Veterans of Iraq battle Pentagon over depleted uranium
Enough said, glede objektivnosti.
deset_slukom deset_slukom 00:42 04.12.2015

Re: Azbest

Ovo za kupus i piralen...

Svi pišete pomalo napamet, pa ću i ja.

Zašto bi piralen uništio živu glavicu kupusa? Jeste da naziv hemikalije zvuči opasno, ali, nit' je kiselina, nit' baza, nit' neka druga agresivna supstanca, pa da je urniše. Možda bi kupus, eventualno, uginuo od raka, ako bi poživeo. Ovi sa poljoprivrednog nisu baš jaki u hemiji. Otkud znaju, ako nisu probali i sami da prskaju kupus piralenom?

S druge strane, zaista nema smisla prskati, bilo čime, par dana pre iznošenja na pijac. Nekoliko nedelja ranije, da. Imalo bi smisla. Često viđam one sitne puževe golaće između listova kupusa i izgledaju odvratno, kao male pijavice, ili već neke slične gliste.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:19 04.12.2015

Re: Azbest

nsarski

Pa da. Ali, gledaj, njega ni vetar ne može da podigne, težak je čak kao i prašina, nego jedino da ti nešto tu čeprkaš, kopaš, bacaš bombe -- pa da ga strašno jak vetar potera nekud uhvativši ga u vazduhu.

Gde je pao tu je ostao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:25 04.12.2015

Re: Azbest

Zašto bi piralen uništio živu glavicu kupusa?

Ја не знам, питај купус-доктора Кркара, чија је хабилитациона теза управо била Утицај пиралена на пужа голаћа у купусишту у ареалу ТЕНТа и околине.
deset_slukom deset_slukom 01:43 04.12.2015

Re: Azbest

Predrag Brajovic
Zašto bi piralen uništio živu glavicu kupusa?

Ја не знам, питај купус-доктора Кркара, чија је хабилитациона теза управо била Утицај пиралена на пужа голаћа у купусишту у ареалу ТЕНТа и околине.


Možda na puža golaća ima uticaj, s obzirom na njegov životni vek, ali mi je teško poverovati da ikako utiče na kupus.
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:08 04.12.2015

Re: Azbest

Svi pišete pomalo napamet, pa ću i ja.


. Naravno, dobrodošao, na moj thread na Krketovom blogu (saću da tražim samoopredljenje do otcepljenja).

Nego, pajz sad ovo pitanje. Ok, 8 i po tona žive izručene prilikom NATO bombardovanja u kanal pored Pančeva je užas, ratni zločin, ovo kažem bez trunke sarkazma, mada je živa nerastvoriva u vodi pa je u tom blatu i mulju još koliko toliko stabilna i bezbedna, pod uslovom da niko tamo ništa ne džara i da ne jede somove i amure upecane bilo gde u tom delu Evrope, što je, nadam se, slučaj bar od onog curenja cijanida tamo iz rudnika zlata u Rumuniji. Dakle, živa: jel zna neko podatak koliko se žive izbaci u atmosferu u Srbiji, kao posledica sagorevanja uglja u termoelektranama i u domaćinistvima? Onako odoka.

Evo moje računice, nemam nikakav problem da mi se kaže da sam totalno omašio: da gledamo samo TENT, tamo sagore oko 40 milona tona uglja godišnje. Žive u uglju ima, recimo, 0.2ppm (to je neka tipična vrednost ovde u USA, ajde da pretpostavimo da je isto toliko i u Srbiji, ne znam, možda nije). Znači ako računam dobro ove pipiemove, to je ~8 tona žive (ups, slična količina kao u kanalu pored Pančeva) koja negde mora da završi. Dobro, ne ode sve u atmosferu, niti sve sagori, nešto ostane u onom pepelu koji posle zavrljače negde, nešto ostane u filtrima, ajde da kažem da 10% ode u atmosferu, to je osamsto kila žive, da zaokružimo na tonu. Za samo jednu godinu. Malo li je? Cenim da bar još toliko, ok, možda nešto manje, ode u atmosferu iz domaćinstava koja se greju na ugalj, a koji sigurno ne filtriraju ništa. Znači, tona i po žive, godišnje, završi u atmosferi koju dišemo, dok onih osam tona koje je NATO prosuo leži mirno na dnu kanala u kome verovatno nema ni ribe bar poslednjih 50 godina. Zar nije očigledno šta je tu mnogo veća opasnost po naše zdravlje?

* Ok, priznajem odma da je moot point ovih 10%. Stvarno ne znam kolika je efikasnost filtara koje, pretpostavljam, koriste u dimnjacima naših elektrana. Za USA elektrane sam našao podatak da se zapravo oslobodi mnogo više, skoro polovina žive koju ugalj sadrži, što je (isto podatak koji sam našao) nekih ~80 tona žive ukupno, za sve ovdašnje elektrane. Tolika je otprilike i cifra za EU. Ali, reko, ajde da ostanem na inženjerskih 10%, u nadi da nisam mnogo omašio.


krkar krkar 03:10 04.12.2015

Re: Azbest

Zašto bi piralen uništio živu glavicu kupusa? Jeste da naziv hemikalije zvuči opasno, ali, nit' je kiselina, nit' baza, nit' neka druga agresivna supstanca, pa da je urniše. Možda bi kupus,


Dobro pitanje. Ako sam ja dobro shvatio, a u hemiju sam vrlo neupućen, piralen je ulje koje je kancerogeno, izaziva genetske mutacije i svašta još - ali mu i za to treba neko vreme ili neka generacija. O uljima u poljoprivredi znam samo onoliko koliko mi je potrebno: svoje pomorandže, mandarine i limune s vremena na vreme, kad se pojave lisne vaši, ponekad jednom u 5-6 godina, ponekad u 2-3, izgleda nema pravila, tretiram belim uljem.

Belo ulje je prirodnog porekla i deluje čisto fizički, emulzija prekrije otvore za disanje vaši i one se uguše.

Moguće da na isti način emulzija piralena deluje na puževe. A moguće, nagađam, kad već nisam stručnjak za kupus ko Braja, valjda u Njegoševoj ima njivu s kupusom (ili možda pored onog Šutanovčevog pašnjaka u Nebojšinoj?), puž ne može da ostvari kontakt sa kupusom preko uljne emulzije, ne može ni da se popne.

U svakom slučaju već sam poslao mail drugaru pa ću vam javiti odgovor. Siguran sam da je njegova formulacija bila pre iznošenja na pijacu
krkar krkar 03:13 04.12.2015

Re: Azbest

Stvarno ne znam kolika je efikasnost filtara koje, pretpostavljam, koriste u dimnjacima naših elektrana.


Nemoj mnogo da pretpostavljaš. Filteri se uglavnom ugrađuju tek i samo ako ne mogu nikako to da izbegnu - čitaj ako EU ne da pare ako filteri nisu instalirani i funkcionalni.


blogovatelj blogovatelj 03:32 04.12.2015

Re: Azbest

ашто ти твоји који то знају нису некоме пријавили, с доказима?


Koji bre njegovi? Pa on je to izmaštao za potrebe dramaturgije bloga.
Uvek kad se ovuda raspiše, ako on ne zna, ima neke svoje što sve živo znaju.
Klasičan je baron starog kova, reinkarnirani Vasa S. Tajčić.
blogovatelj blogovatelj 03:42 04.12.2015

Re: Samo jedan cilj gađan sa OU u južnoj Srbij

Pošto se niko nije potrudio a podataka ima koliko hoćeš:


Lepo da si se ti potrudio, pa da ti nešto objasnim na osnovu ovih mapa.
Blaženopočivša SFRJ je imala tri sliva - crnomorski, egejski i jadranski.
Prevoj crnomorskog i egejskog je na Kosovu. Šta god je od otrova tu palo otišlo je svuda. Svu da!
blogovatelj blogovatelj 03:43 04.12.2015

Re: Azbest

Шта ти ово причаш, ваљда зна Кркар, доктор за пирален и купус, причало му?!


Pričao mu ekolog sa šumarskog. I baba Kurana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 03:43 04.12.2015

Re: Azbest

Moguće da na isti način emulzija piralena deluje na puževe.

А да ниси нешто пoбркао, dottore?

Пирален делује на пужеве тако што, због смањене фрикције, они се они по њему клизају, па спадну с купуса. Било је неких идеја да се исто постигне третманом купуса сунцекретовим уљем, али изгледа да пужеви сунцокретево уље не доживљавају као спортски изазов, па ниједан не спадне с биљке.
krkar krkar 03:59 04.12.2015

Re: Samo jedan cilj gađan sa OU u južnoj Srbij

Prevoj crnomorskog i egejskog je na Kosovu


Kad mi znalac ovako stručno objasni - zanemim.

Pa me bude strah da mu spomenem bifurkaciju Nerodimke, ko zna šta bi mu se tek od toga izrodilo po tim gastarbajterskim vukojebinama.

Ima mna ovom blogu dosta gastarbajtera i mnogima se desi da neki izraz na srpskom zaborave od dugotrajnog nekorišćenja ali kad znaju o čemu govore lako se izraze na nekom stranom jeziku kojim se redovno koriste.

Ali ovo...
krkar krkar 04:07 04.12.2015

Re: Samo jedan cilj gađan sa OU u južnoj Srbij

P.S.

Oni koji su išli u osnovnu školu znaju da reke koje izviru na teritoriji Kosova (i Metohije) pripadaju trima slivovima: crnomorskom, jadranskom i egejskom.

freehand freehand 08:39 04.12.2015

Re: Azbest

A ovi seljački, da se uvuku Slobi. 8 mrtvih valjda bilo.

Jedanaest.
Srbistan. Dijagnoza!


Hoćeš da ti stavim ovde linkove na eksplozije hemijskih fabrika u SADistanu poslednjih deset godina? Ili akcidente kod Germanistanaca?
freehand freehand 08:50 04.12.2015

Re: Azbest

krkar
Зашто ти твоји који то знају нису некоме пријавили, с доказима? Preko puta moje zgrade je veliki razvodni orman za komercijalnu zgradu. Orman sa napajanjem je napolju. Svako malo ti zakupci, inače hohštapleri, nešto tamo prčkaju, otvaraju, vuku žice... Neki dan su ZAVARIVALI nešto.Pošto jako mrzim da izgorim, zvao sam nekoliko puta distribuciju, komunalnu i običnu policiju, prijavljivao... Ne sam da nikad niko nije izašao nego su me maltene pičkarali što ih smaram sa tim glupostima.I sad će neko da se bakće piralenom i kupusom u Srbiji!Inače taj što mi je rekao za piralen godinama je pokušavao da spreči da nekakva fabrika ispušta svoj tehnološki otpad, čist otrov, u lokalni potok bez ikakvog tretmana. Nikog briga. Tako išlo godinama dok nisu bankrotirali ili zatvorili iz koznakog razloga.

Prekjuče vidim - hostel i dva lokala u prizemlju, u centru Pančeva - zatvoreni. Zašto? Napipali gazdu da krade struju.
Kazna - milion i trista hiljada dinara. Plus po stodvadeset hiljada za svako brojilo za novo priključenje. Rok da se to uradi je tri meseca, pa toliko lokali neće raditi. Plus krivična prijava.
Inače, na obodu grada - a slikaću ako nekog interesuje - monster građevina, visina četvorospratnice, desetina hiljada kvadrata. Majstor hteo da pravi postrojenje za reciklažu mrtvih živuljki, ili kako bi se to već zvalo, ali da otpadne vode ispušta u Nadel kanal. Opština obustavila i postrojenje nikad nije proradilo. Gazda u zatvoru evo već godinama, doduše zbog drugog dela.
Karbamid dva - koji su posle Stupar i debeovska ekipa oko njega posle zajedno sa litvanskom bagrom preprodali - plaćen desetine miliona dolara ležao je nikad montiran i pušten u rad što u magacinima što na ledini u Petrohemijinom krugu. Zato što im odbornici SO Pančevo nikad nisu dozvolili izgradnju uprkos ogromnim pritiscima sa svih mogućih nivoa.
Kao ni projekat TE-TO.
Tako da - odjebi sa Srbistanom i dijagnozama.
Hansel Hansel 09:42 04.12.2015

Re: Azbest

Синоћ се сетих, али већ сам био искључио комп, а не видех да је неко на овом блогу поменуо -- ево, да се подсетимо, није ни толико давно било:

Nemačka: Pronađen dioksin u jajima sa jedne farme (novosti.rs)

Nemačka: Dioksin i u piletini (veterina.info)

Nemačka: Dioksin i u svinjskom mesu (DW)

Afera „Dioksin“ neće proći bez posledica (DW)

Нешто свеже (а клонирано):

Klonirana šnicla već na tanjiru? (DW)

И коначно нешто директно у вези с нама, у вези са канцером, радиоактивношћу..., бар оно што је откривено:

Na njivama Srbije tone radioaktivnog đubriva (Al Jazeera)
milisav68 milisav68 10:21 04.12.2015

Re: Azbest

Predrag Brajovic
nsarski

Pa da. Ali, gledaj, njega ni vetar ne može da podigne, težak je čak kao i prašina, nego jedino da ti nešto tu čeprkaš, kopaš, bacaš bombe -- pa da ga strašno jak vetar potera nekud uhvativši ga u vazduhu.

Gde je pao tu je ostao.

Kante dalje navodi: “Prilikom upotrebe (eksplozije) oružja sa osiromašenim uranijumom nastaje uranijumski oksid (U308 i UO2) kao i, između ostalog, veoma reaktivni gasovi radijum i radon. Oksidne čestice su širine između 0,5 i 5 mikrona i vetar može da ih raznosi na udaljenost od više stotina kilometara.

@deset_slukom
Nekoliko nedelja ranije, da. Imalo bi smisla.

Pa nisu puževi zečevi da dotrče odnekud iz šume.

Njihova "brzina" je maksimalno 10 metara na dan, a ti moraš svakodnevno da "obilaziš" kupus da bi ga zalivao, naročitao u vreme rasađivanja, pa bi ih sigurno primetio.

Puževi se odvraćaju krečom, pepelom, i mineralnim đubrivom, pa baš ako to ne pomaže, onda se stavljaju otrovi.
mariopan mariopan 10:37 04.12.2015

Re: Azbest

duplo
mariopan mariopan 10:37 04.12.2015

Re: Azbest

deset_slukom
Svi pišete pomalo napamet, pa ću i ja.

Ajd i ja.....zato što su čak i neki preparati za prskanje u poljoprivredi fitotoksični ako se samo prekorači propisana doza, znači uništavaju samu biljku, otrovni su, jer ih biljka usvaja preko lista, što je za kupus jako važno.

Zaista se ne može prskati svim i svačim a da biljka preživi. To je odgovor na ovo pitanje a dao ga je već Milisav.
Zašto bi piralen uništio živu glavicu kupusa?

deset_slukom deset_slukom 13:23 04.12.2015

Re: Azbest

milisav68
“Prilikom upotrebe (eksplozije) oružja sa osiromašenim uranijumom nastaje uranijumski oksid (U308 i UO2) kao i, između ostalog, veoma reaktivni gasovi radijum i radon.


Baš ima čudnih navoda, skroz nam je hemija zbunjena na blogu.

"Veoma reaktivni" radon? A pripada inertnim gasovima. Helijum, neon, argon, kripton, ksenon, radon.

EDIT: A radijum je zemljoalkalni metal, naravno. Mislim - nije gas.
krkar krkar 13:30 04.12.2015

Re: Azbest

Prekjuče vidim - hostel i dva lokala u prizemlju, u centru Pančeva - zatvoreni. Zašto? Napipali gazdu da krade struju


Pitaj kome je prijavljeno da je prstom mrdnuo, imam u zgradi jednoga koji krade struju, prošli put samo što nas nije sve užegao, nisu hteli da mu pišu projavu "dosta mu je što se sav ispekao". I opet krade, naravno, stalno crkavaju brava i interfon.

Ili tog vašeg hosteldžiju samo neko iz elektrodistribucije dovoljno mrzi?
krkar krkar 13:32 04.12.2015

Srbistan

Hoćeš da ti stavim ovde linkove na eksplozije hemijskih fabrika u SADistanu poslednjih deset godina? Ili akcidente kod Germanistanaca?


Nemoj, daj mi link na farbare koje su prekonoć rešile da proizvode bojne otrove ili fabrike gumenih podova koje su isto tako spontano krenule u proizvodnju raketnog goriva.

Te mi svakako daj!
freehand freehand 13:37 04.12.2015

Re: Azbest

Pitaj kome je prijavljeno da je prstom mrdnuo, imam u zgradi jednoga koji krade struju, prošli put samo što nas nije sve užegao, nisu hteli da mu pišu projavu "dosta mu je što se sav ispekao". I opet krade, naravno, stalno crkavaju brava i interfon.

Ili tog vašeg hosteldžiju samo neko iz elektrodistribucije dovoljno mrzi?

Hoću, rado, koliko danas ili sutra. Ono što znam da je ekipa koja je došla da sve završava bila iz beogradske elektrodistribucije u sastavu od četiri kršna momka.
Nemoj, daj mi link na farbare koje su prekonoć rešile da proizvode bojne otrove ili fabrike gumenih podova koje su isto tako spontano krenule u proizvodnju raketnog goriva.

Te mi svakako daj!


Sila, brate, stigne naređenje i začas se menja delatnost. Kod nas, doduše, to ide još labavije no drugde. Ne znam da li rekoh ali koliko se sećam - u Grmeču je izginulo 11 ljudi, pola su bili debejci.
Težak idiotluk, a direktor - onaj Slobin - koliko se sećam -ni minut. Saslušan pro forme i gotovo.
freehand freehand 13:51 04.12.2015

Re: Azbest

Evo proverih: ekipe EDB imaju spisak od 400 relativno velikih potrošača sa sumnjivo malim računima na ovoj teritoriji. Dakle, napipali ga inspekcijski.
krkar krkar 13:55 04.12.2015

Re: Azbest

Evo proverih: ekipe EDB imaju spisak od 400 relativno velikih potrošača sa sumnjivo malim računima na ovoj teritoriji. Dakle, napipali ga inspekcijski.


E jebiga, to za te velike izgleda funkcioniše, kad se jedna baraba greje na struju cele zgrade - mnogo teže.
alselone alselone 13:59 04.12.2015

Re: Azbest

E jebiga, to za te velike izgleda funkcioniše, kad se jedna baraba greje na struju cele zgrade - mnogo teže.


Postoji relativno jednostavan algoritam kojim se moze izracunati na kom delu mreze se krade. Ne moze da se kaze tacno koja kuca, ali koji izvod iz trafo stanice - da. Moze cak i dublje po izvodu, ako ima merenja. To nase elektrodistribucije imaju, samo ne koriste rezultate.
milisav68 milisav68 14:12 04.12.2015

Re: Azbest

deset_slukom
Baš ima čudnih navoda, skroz nam je hemija zbunjena na blogu.


Vidiš, nisam obraćao pažnju, meni je bilo bitno da citiram deo sa oksidnim česticama koje mogu da odlete unaokolo.

Pitanje je šta piše u originalu izveštaja, pa onda kako je novinar to "sažeo", i kako su ovi to preveli.

A inače se ne bi "zalepio" za tu priču da nije o tome pisano svojevremeno u NIN-u.

Već sam kačio, ali evo opet - link.
Hansel Hansel 15:36 04.12.2015

Re: Azbest

milisav68
Hansel
Хајде да се распитамо колико кошта анализа која би доказала присуство пиралена у купусу.

Pazi, nije isključeno da ga ima u kupusu, ali ne zato što se sa njim prska, već zato što je loše skladišten i eventualno neki ostaci od bombardovanja koje je recimo poterala poplava.

Па, добро, али ваљда би количине пиралена у једном и другом случају биле значајно, ако не и драматично различите?!
milisav68 milisav68 16:38 04.12.2015

Re: Azbest

Hansel
Па, добро, али ваљда би количине пиралена у једном и другом случају биле значајно, ако не и драматично различите?!

Verovatno.
blogovatelj blogovatelj 06:21 05.12.2015

Re: Samo jedan cilj gađan sa OU u južnoj Srbij

Oni koji su išli u osnovnu školu znaju da reke koje izviru na teritoriji Kosova (i Metohije) pripadaju trima slivovima: crnomorskom, jadranskom i egejskom


Znači još gore je od onoga što sam ja napisao. Šta si ovim dokazao?
blogovatelj blogovatelj 06:27 05.12.2015

Re: Samo jedan cilj gađan sa OU u južnoj Srbij

Ali ovo...


Ali ovo si razumeo šta sam hteo da kažem. Kontraargumente nemaš sem lingvističkih.
Probaj da polemišeš a da ne zvučiš kao vašarski mangup. Verujem da bi bio u stanju ako bi se potrudio. Uopšte nije fora imati slušaoce, nego sagovornike.
milojep milojep 09:11 30.11.2015

Kazne

Švabe bi samo neko(ko?-to je pitanje) trebao da zamoli da nam otvaranje poglavlja ucene sa eto baš takvim stavkama! Više bi od toga bilo koristi nego od svih ranijih 'ucena'!
vcucko vcucko 11:36 30.11.2015

Re: Kazne

milojep
Švabe bi samo neko(ko?-to je pitanje) trebao da zamoli da nam otvaranje poglavlja ucene sa eto baš takvim stavkama! Više bi od toga bilo koristi nego od svih ranijih 'ucena'!

A što bi oni to radili? Mislim, oni nam zviznu zahteve koji su njima iz nekog razloga bitni (ili njihovim gazdama, u ovom kontekstu svejedno). Šta se njih tiče šta mi radimo sa starim azbestom ili kako prosečan Srbin vadi papire na opštini? Jedini razlog bio bi neko imaginarno dalekovido "ako srede državu neće nama da dolaze na stan i 'ranu" - a i tu se ne uklapa poziv koji je Frau Merkel uputila Sirijcima i ostalima (dal' se posle ujela za jezik nebitno, da ih je zvala zvala je). Jbg, ne mogu baš da kažu "ajde se vi blago nama sklonite kod Svetog Petra, a mi ćemo od tog vašeg parčeta zemlje da napravimo cvetnu baštu". Nije (još) politički oportuno.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 09:32 30.11.2015

Ni crno ni belo

Ne mislim ništa loše o tvojoj nameri. Verujem da je namera iskrena.
Skoro sam siguran da ovakve stvari sa popisa smetaju većini blogera (da li smetaju masi ljudi, moguće), baš kao i tebi.
Predloženi metod rešavanja (nemačka medicina je najbolja) shvatam kao tvoj (i naš) izraz nemoći da se gomila stvari ne popravlja već dugo, dugo i da tonemo sve dublje i dublje.
One poznate i loše i strašne osobine kod Nemaca (pritajene ili ne) niko ne voli i to je ono što je dovelo do izreka tipa "mrzim one Engleze kao Nemce". Otuda i neki komentar koji te nervira. Bilo bi lepo da pozajmimo one njihove dobre strane, urednost, porezi, katastar, planiranje, poštovanje propisa, tehnika,... Lepo, samo ne znam kako.
Svako pominjanje Nemaca uvek prvo izazove sećanja na njihove "posete" Balkanu, Jugoslaviji, Srbiji.
Desankina pesma je samo jedan od mogućih doživljaja. Ni crn ni beo. Baš kakvi su Nemci, Srbi, Sirijci.
Takav je život.
Inače, taj tvoj spisak stvari koje bismo morali da menjamo bih potpisao baš kao i ostalih 1485 uz dodataka da nam za to nije potreban ulazak u EU, čak nam to lomatanje i trošenje vremena i energije oko poglavlja smeta.
Sami!

Десанка Максимовић:БАЛКАНАЦ

Не стидим се што сам,
како ви велите,
варварин са Балкана,
тла прљавштине и буре.
Чујте сад,
и код нас има неке
вама непознате културе.

Ви прво испитујете и сумњате,
далеки сте и од рођених синова,
за трпезу своју
не посадите сваког туђина;
ви можете да пијете
а да сваком не пружите
чашу вина.

А код нас су још стари обичаји груби:
ми пуштамо сваког под своје слеме,
код нас се још и с намерником љуби,
код нас се подвизи због гостољубља чине;
код нас сваки човек има
читаво племе
пријатеља и родбине.

Ви, доиста, имате
неколико милиона Христових кипова,
на сваког човека по једнога,
имају га друмови и поља, апсане и школе;
а код нас, кад људи верују у Бога,
у себи га носе,
и тихо му се,
скоро у сну, моле.

Ви, истина, за сваки кут живота
имате справа и машина,
све сте срачунали и све знате;
изуми су ваши за дивљење;
а ми још имамо старинске алате,
али све је код нас још здраво
и природно као глина:
и умирање, и рађање, и живљење.

Ви имате читаве збирке
правила и наука о слободи,
о свему се код вас пише и приповеда;
али ми и по неписаним законима
слободно живимо
и неког природног држимо се реда,
слично огњу, ветру, и води.

Код вас је, збиља, све тачно прописано,
како се једе, говори, облачи;
а ми, кад говоримо, вичемо
и машемо рукама,
и чорбу гласно срчемо,
и у рукавицама смо као на мукама.

Све је код нас заиста просто:
обућу носимо од свињске коже,
пуно је код нас сељачких
навика и ствари;
и краљевски преци наши
доиста су били говедари.

Народ наш, збиља, у гневу може да коље,
руши и пали;
али ми нисмо они што смишљено тлаче,
ми не сматрамо да је свет цели
наше поље;
ми не бисмо поднели
ни урођеник прашумски да због нас плаче;
душа нам је пространа,

Иако смо бројем мали.

Десанка Максимовић
krkar krkar 13:12 30.11.2015

Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

Десанка Максимовић


Samo pominjanje ove Miloševićeve babapudlice bih proglasio krivičnim delom a čitanje ovakvog mrsomuđenja bi bilo direktna ulaznica za logor za prevaspitavanje.

Upravo ovakva kvazipoetska apologetska sočinjenija čine duševnu hranu svake stoke, podjednako one koja pali balijske kuće, one koja puni hladnjače Šiptarima, one koja krade sijalice iz lifta i one koja baca đubre kroz prozor. Sve su to tek samo alotropske modifikacije Srbstva kakvo promovišu ovakvi državni oktroisani mudraci (i mudrakinje).
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:16 30.11.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

krkar
Десанка МаксимовићSamo pominjanje ove Miloševićeve babapudlice bih proglasio krivičnim delom a čitanje ovakvog mrsomuđenja bi bilo direktna ulaznica za logor za prevaspitavanje.Upravo ovakva kvazipoetska apologetska sočinjenija čine duševnu hranu svake stoke, podjednako one koja pali balijske kuće, one koja puni hladnjače Šiptarima, one koja krade sijalice iz lifta i one koja baca đubre kroz prozor. Sve su to tek samo alotropske modifikacije Srbstva kakvo promovišu ovakvi državni oktroisani mudraci (i mudrakinje).

Ok, kako želiš.
Povezuj sve što se može.
Dodaj i Srebrenicu i Siriju ako će ti biti lakše.
Šteta što često prospeš mleko.
silver silver 14:11 30.11.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

Slazem se sa Krkarom ovde.
Uz postovanje Desanki Maksimovic, ova pesma je, po meni, potpun promasaj (dobro receno; cista apologija) gde sve vrvi od teskog stereotipa i patetike sa sve literary trope-om o "nama" kao nekim 'noble savage' (sloboda, nepisani zakoni, zdravlje, Bog u dusi i dusa uopste) i "njima" koji sve nesto pisu i zapisuju, pa su kao - sta - bezdusne masine cija se vrednost i temeljnost opisuje kao sumnjiva, nezdrava itd. Mozda bas zato sto su se ocigledno 'oni' bavili mnogo vise i covekom i uredjenim drustvom pa i resili da sve to pohrane za svoje buduce generacije, danas diskutujemo o tome koliko je tesko sprovesti minimum postovanja zakona kod nas.

Cesto mi se cini da sve sto je zajednicko i sto treba da sluzi svima se ustvari pretvara u 'nicije' u smislu da se o tome nimalo ne vodi racuna i 'svacije' u smislu da je sve dozvoljeno.

Moj komsija, sada u penziji, inace bogat, prebogat covek, subotom sa svojim prijateljima uredjuje gradski park; cvece, klupe, decije ljuljaske i tobogane, spomenike; nedeljom nosi novine pacijentima u gradskoj bolnici. I nije on jedini. To je potpuno drugacija svest o svojoj ulozi u zajednici.
martin_krpan martin_krpan 14:13 30.11.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

silver
Slazem se sa Krkarom ovde.
Uz postovanje Desanki Maksimovic, ova pesma je, po meni, potpun promasaj (dobro receno; cista apologija) gde sve vrvi od teskog stereotipa i patetike sa sve literary trope-om o "nama" kao nekim 'noble savage' (sloboda, nepisani zakoni, zdravlje, Bog u dusi i dusa uopste) i "njima" koji sve nesto pisu i zapisuju, pa su kao - sta - bezdusne masine cija se vrednost i temeljnost opisuje kao sumnjiva, nezdrava itd. Mozda bas zato sto su se ocigledno 'oni' bavili mnogo vise i covekom i uredjenim drustvom pa i resili da sve to pohrane za svoje buduce generacije, danas diskutujemo o tome koliko je tesko sprovesti minimum postovanja zakona kod nas.

Cesto mi se cini da sve sto je zajednicko i sto treba da sluzi svima se ustvari pretvara u 'nicije' u smislu da se o tome nimalo ne vodi racuna i 'svacije' u smislu da je sve dozvoljeno.

Moj komsija, sada u penziji, inace bogat, prebogat covek, subotom sa svojim prijateljima uredjuje gradski park; cvece, klupe, decije ljuljaske i tobogane, spomenike; nedeljom nosi novine pacijentima u gradskoj bolnici. I nije on jedini. To je potpuno drugacija svest o svojoj ulozi u zajednici.


Ubija komentar
freehand freehand 14:50 30.11.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

danas diskutujemo o tome koliko je tesko sprovesti minimum postovanja zakona kod nas.

Kod nas se zakon poštuje daleko, daleko više od minimuma. U gotovo svim oblastima. Kažem "gotovo" zato što zaista posotoje neke crne mrlje i sistemski feleri, ali to su izuzeci a ne pravilo.
emsiemsi emsiemsi 20:27 30.11.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

krkar
Десанка Максимовић


Samo pominjanje ove Miloševićeve babapudlice bih proglasio krivičnim delom a čitanje ovakvog mrsomuđenja bi bilo direktna ulaznica za logor za prevaspitavanje.

Upravo ovakva kvazipoetska apologetska sočinjenija čine duševnu hranu svake stoke, podjednako one koja pali balijske kuće, one koja puni hladnjače Šiptarima, one koja krade sijalice iz lifta i one koja baca đubre kroz prozor. Sve su to tek samo alotropske modifikacije Srbstva kakvo promovišu ovakvi državni oktroisani mudraci (i mudrakinje).

Десанка Максимовић није Милошевићева, него наша - Српска.
Да није Десанке и сличних гигантских Срба, ко зна да ли би, после Првога и Другога светског рата, преостао и један Шифтар и Хрват - јер су поменути нас Србе задужили немерљиво.
Да су нам узори били слични теби, само са српским предзнаком, тешко би поменути избегли нашу освету. Овако је боље - за нас. А гамад која је на нас Србе кидисала, ће увек бити гамад - као, уосталом, и они који мрзе патолошки Србе (а ти се сврстај сам да те ја не сврставам).
emsiemsi emsiemsi 20:39 30.11.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

silver
Slazem se sa Krkarom ovde.
Uz postovanje Desanki Maksimovic, ova pesma je, po meni, potpun promasaj (dobro receno; cista apologija) gde sve vrvi od teskog stereotipa i patetike sa sve literary trope-om o "nama" kao nekim 'noble savage' (sloboda, nepisani zakoni, zdravlje, Bog u dusi i dusa uopste) i "njima" koji sve nesto pisu i zapisuju, pa su kao - sta - bezdusne masine cija se vrednost i temeljnost opisuje kao sumnjiva, nezdrava itd. Mozda bas zato sto su se ocigledno 'oni' bavili mnogo vise i covekom i uredjenim drustvom pa i resili da sve to pohrane za svoje buduce generacije, danas diskutujemo o tome koliko je tesko sprovesti minimum postovanja zakona kod nas.

Cesto mi se cini da sve sto je zajednicko i sto treba da sluzi svima se ustvari pretvara u 'nicije' u smislu da se o tome nimalo ne vodi racuna i 'svacije' u smislu da je sve dozvoljeno.

Moj komsija, sada u penziji, inace bogat, prebogat covek, subotom sa svojim prijateljima uredjuje gradski park; cvece, klupe, decije ljuljaske i tobogane, spomenike; nedeljom nosi novine pacijentima u gradskoj bolnici. I nije on jedini. To je potpuno drugacija svest o svojoj ulozi u zajednici.

Не слажем се са овим коментаром --- не ради се овде о томе да немачка медецина није најбоља медецина на свету.
Када год се помене Немац код мене се појави амбиваленција - са једне стране, вредан, темељан, организован народ са високом свешћу о заједништву, а са друге стране, најогавнија и најодвратнија нација која је убијање других довела до индустријске перфекције.
Поред тога, увек некако замишљам Бетовенову и Моцартову музику уз коју плешу, на баловима, немачки политичари, инжењери и генерали пројектујући гасне коморе и логоре смрти.
Од ове амбивалентне слике, увек ми бива јача ова друга слика - и биће док год сам ја жив.
mariopan mariopan 14:01 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

silver

Moj komsija, sada u penziji, inace bogat, prebogat covek, subotom sa svojim prijateljima uredjuje gradski park; cvece, klupe, decije ljuljaske i tobogane, spomenike; nedeljom nosi novine pacijentima u gradskoj bolnici. I nije on jedini. To je potpuno drugacija svest o svojoj ulozi u zajednici.

Jeste drugačija svest, imamo i mi našu.

Pričam sa sestrom mog pokojnog muža da je pitam kako živi jer ima jako malu penziju, samo 11 000 dinara mesečno, a stara je i bolesna....kaže da nekako gura....ali njene komšije prekoputa, malo dalje niz ulicu, koje joj dođu kao neki dalji rod, stariji par...


... odsekli su im struju, vodu i gas jer nisu plaćali, nemaju od čega, pa nemaju od čega ni da žive...u kući zato nemaju nikakav način za kuvanje, kad imaju šta da skuvaju, ni za grejanje a hladno je...kuvaju na dvorištu na improvizovanom roštilju od cigala i žice iz šporeta, lože grančice koje skupe ispod drveća na ulici...i ona svakog dana daje tim ljudima 30 dinara za najjeftiniji hleb, kao "pozajmicu", zna da joj to nikad neće vratiti ali im je tako lakše da kažu, ne prose ili bar ne liči na prošnju.....

...nema ni ona za sebe a daje još siromašnijima.

Eto, to je naša svest.(edit) Svako od nas ima u svojoj blizini i okruženju osobe ili porodicu kojoj pomaže na neki način, onako kako je tim ljudima potrebno, možda ne organizovano i javno ali mnogo ljudi opstaje samo zahvaljujući nečijoj solidarnosti, inače bi ova nazovi država pukla mnogo pre.

Ovih dana se u našem gradu sprovodi popis domaćinstava da bi se utvrdilo kakve prihode imaju, u kakvim uslovima žive i kojim ljudima je pomoć najpotrebnija, dobijaće nešto malo iz gradske kase. Nadam se i ovi ljudi će nešto dobiti?
deset_slukom deset_slukom 14:52 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

emsiemsi

Поред тога, увек некако замишљам Бетовенову и Моцартову музику уз коју плешу, на баловима, немачки политичари, инжењери и генерали пројектујући гасне коморе и логоре смрти.


Tvoja ambivalencija je na mestu, ali, obično se na ovom mestu zamišlja Radetzky march. Teško se pleše uz Betovena i Mocarta.
krkar krkar 16:05 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

Moj komsija, sada u penziji, inace bogat, prebogat covek, subotom sa svojim prijateljima uredjuje gradski park; cvece, klupe, decije ljuljaske i tobogane, spomenike; nedeljom nosi novine pacijentima u gradskoj bolnici. I nije on jedini. To je potpuno drugacija svest o svojoj ulozi u zajednici.


Glup čovek. Ako već ima para treba da kupi besna kola i da ih parkira usred trave u taj park, da svi vide. I da potkupi parkadžiju/parking/komunalnu da mu ne pišu prijavu, i to ne krijući se. Da svi vide kako je baja uspešan i moćan!
krkar krkar 16:08 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

Teško se pleše uz Betovena i Mocarta.


Čarli načuo da su obojica napisali nekakve posmrtne marševe pa masturbira zamišljajući zle Nemce kako plešu na te marševe dok planiraju kako će da ga sinteruju.
silver silver 16:14 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

Не слажем се са овим коментаром

Sve je u redu, Emsi :)

Moje vidjenje Desankine pesme je naravno sasvim subjektivno. Ako izostavim očiglednu dimenziju posleratne nadahnutosti ove pesme, ostaje mi ipak utisak prilično prozaičnog crno-belog vidjenja (a Desanka je ovde baš generalizovala: 'oni' su svi koji nisu 'mi'? Juče Nemci, danas mozda neko drugi, bilo ko različit...) Previše uopšteno za moj ukus, ovakvo obilje stereotipa. Postoji divna poezija o Srbiji i Srbima koja opisuje naše ljude i zemlju bez nipodaštavanja drugih. U životu volim da se borim protiv predrasuda, čak i da su ovoliko u našu korist, neprijatne su mi. Ponekad nam ne trebaju drugi ('oni') da svi ovi hvalospevi o 'nama' u ovoj pesmi potonu u vodu.
Da završim, ovakva pesma, bilo da je naša ili strana, ne impresionira me, uz napomenu da je ovo lično mišljenje i preferencija.

Mariopan, divna priča!
Jeste drugačija svest, imamo i mi našu.

Imamo, itekako. Jako puno naših ljudi je izuzetno humano i čini sve što je u njihovim mogućnostima da pomogne onima kojima je pomoć potrebna. U primeru koji sam ja istakla, radilo se o tome da neko ko bi mogao da lagodno uživa u svojim penzionerskim danima, volontira svoje vreme, trud i snagu da ulepšava okolinu od koje čitava zajednica ima koristi i koja ostaje budućim pokolenjima ili da svim pacijentima donese neke novine, bezimenim ljudima koji su bolesni, na lečenju. Znači pričam o odnosu pojedinca prema zajednici i načinu na koji se shvata ta zajednica: da smo to svi mi, bivše, sadašnje i buduće generacije i da taj svakodnevni trud nije uzaludan. Inače, individualni slučajevi pomaganja ljudima ovde su - individualni. Neko to vrlo rado čini, neko skoro nikada. Veliki pozdrav za tebe i nada da će se ljudima iz tvoje priče dodeliti pomoć iz gradske kase.
pupan pupan 16:30 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

Postoji divna poezija o Srbiji i Srbima koja opisuje naše ljude i zemlju bez nipodaštavanja drugih.

Heh, bas sam znatizeljan dje se more naci vrsta takve poezije, moja draga Srebrenka. Da nije u pitanju poezija od Ere Ojdanica?
krkar krkar 16:45 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

Da nije u pitanju poezija od Ere Ojdanica?


Ne, Braća Bajić su u pitanju. Nežno, suptilno, sa uvažavanjem:


silver silver 16:46 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

Pa recimo pesma koju je napisao Oskar Davičo, 'Srbija' ili predivna 'Serbia' neponovljivog Miloša Crnjanskog :)
mariopan mariopan 17:51 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

silver
Imamo, itekako. Jako puno naših ljudi je izuzetno humano i čini sve što je u njihovim mogućnostima da pomogne onima kojima je pomoć potrebna.

Da, za divljenje je što su i sami siromašni a odazovu se za svaku pomoć nekom ko je ugrženiji.
U primeru koji sam ja istakla, radilo se o tome da neko ko bi mogao da lagodno uživa u svojim penzionerskim danima, volontira svoje vreme, trud i snagu da ulepšava okolinu od koje čitava zajednica ima koristi i koja ostaje budućim pokolenjima ili da svim pacijentima donese neke novine, bezimenim ljudima koji su bolesni, na lečenju.

Da, razumela sam tvoju priču i dopala mi se, to je lepa priča o posebnim, divnim ljudima.
Zamišljam da je to miran, odmeren, kulturan i jako lepo vaspitan gospodin koji sledi plemenite ideje prave gospode, ali i svoje unutrašnje porive, da ono što ima (znanje, svoje vreme, i materijalno šta može) mora i zajednici da ostavi u nasleđe i svojim primerom podstakne druge da to čine?

Sve to je mnogo teže u ovako siromašnom i razorenom društvu, jer ovde dele oni koji imaju nepodnošljivo malo sa onima koji imaju još manje, a bogati grabe od svih. U takvom društvu lako se zagube i ne primete te lepe osobine u narodu, da daje iako nema ni sam.

Mi smo po mentalitetu drugačiji, možda smo neotesani i bučni, grubi, svađamo se bez potrebe, i radimo sve to što krkar kaže, ali u isto vreme neki ljudi uporno i istrajno rade lepe stvari za neke druge ljude sa manje sreće...i ti ljudi čine "narod".
Tu vidim neku ravnotežu koja nas drži da ne potonemo u sveopšte divljaštvo. Još nismo potonuli do dna, i kada to vidim, tu dobrotu, to mi je neka uteha, nećemo mi tako lako propasti.
pupan pupan 18:11 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

Pa recimo pesma koju je napisao Oskar Davičo...

Taj Davinci je Srbin? Jah...sta coj'k nece na brzinu nauciti.
Ne zamjerite ni vi a ni nas Krkisa. Ein bisschen Spaß muss sein.
cassiopeia cassiopeia 18:25 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski


silver

Mariopan, divna priča!
Jeste drugačija svest, imamo i mi našu.

Imamo, itekako. Jako puno naših ljudi je izuzetno humano i čini sve što je u njihovim mogućnostima da pomogne onima kojima je pomoć potrebna. U primeru koji sam ja istakla, radilo se o tome da neko ko bi mogao da lagodno uživa u svojim penzionerskim danima, volontira svoje vreme, trud i snagu da ulepšava okolinu od koje čitava zajednica ima koristi i koja ostaje budućim pokolenjima ili da svim pacijentima donese neke novine, bezimenim ljudima koji su bolesni, na lečenju. Znači pričam o odnosu pojedinca prema zajednici i načinu na koji se shvata ta zajednica: da smo to svi mi, bivše, sadašnje i buduće generacije i da taj svakodnevni trud nije uzaludan. Inače, individualni slučajevi pomaganja ljudima ovde su - individualni. Neko to vrlo rado čini, neko skoro nikada. Veliki pozdrav za tebe i nada da će se ljudima iz tvoje priče dodeliti pomoć iz gradske kase.


Baš sam htela da napišem nešto slično. Kod nas se izgubio taj osećaj pripadništva zajednici i vera da mnogo nas sa malo, može zajednici doneti mnogo. Volontiranje je u rangu incidenta.
silver silver 18:38 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

Mariopan, slažem se sa tvojim lepim komentarom, ne treba gubiti nadu...možda bi se iznenadila da čuješ da sam ja ubedljivo najnežnija i najtiša osoba u porodici, tako da eto ta slika o nama kao bučnim, grubim ljudima nije uvek istinita.

Pupan Ništa ne zameram.
Ja sam napisala da postoji divna poezija o Srbiji i Srbima, ništa o pesnicima.
mariopan mariopan 18:49 01.12.2015

Re: Malo koljemo kad nam dođe, ne sistematski

cassiopeia
Volontiranje je u rangu incidenta.

Da, a to je šteta. Okupe se ljudi za bilo kakvu glupost a ne mogu da se okupe da očiste park u kome im se deca igraju, ili učine nešto za zajednicu da im svima bude bolje?
Niko ne želi da preuzme inicijativu?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana