Nostalgija| Obrazovanje

Kašika profesora Vujadina

Vojislav Stojković RSS / 18.09.2015. u 10:08

Koji god gimnazijski profesor, bilo da predaje istoriju, fiziku, matematiku, hemiju ili filosofiju, o kašiki ili bilo čemu drugom ne može da održi ubedljivo predavanje iz svoje predmetne oblasti i da jedan nastavni čas veže svu pažnju svojih učenika, tome bi bilo bolje da potraži kakvo drugo uhlebljenje.

Tih, ne tako davnih, godina đačke ekskurzije nisu kretale put Beča, Soluna ili Rima već diljem one prostrane nam države, jer imalo se i u njoj dosta toga zanimljivog videti i vrednog naučiti. Tako su, onomad, odeljenja prvog razreda jedne beogradske gimnazije povedena na ekskurziju pod  pedagoškim radnim nazivom:   “Putevima pobeda - ka izvorištima revolucije“ ili tako nekako. Putovalo se preko  Kragujevca i Kraljeva, pa do Užica, ali negde na brdovitom i uskom  putu, pokvario se jedan od autobusa. I dok su aljkavi vozači i suviše dugo petljali oko tog kvara, deca, nemirna i nestašna, rapršila su se svuda okolo. Uzalud su razredne starešine, mahom neiskusne profesorke, nenavikle na situacije van učionica i đake van školskih skamija, pokušavale da svoja odeljenja okupe na bezbednom mestu. Činilo se da će situacija izmaći kontroli, ali onda se iz dremeža u poslednjem autobusu probudio stari Vujadin, profesor istorije.  Protrljao je oči, pogledao kroz prozor, potegao gutljaj iz svoje pljoske, pritegao kravatu i sa stepenica autobusa zagrmeo: „Deco, okupite se, jer mi se upravo nalazimo na jednom od najznačajnijih mesta u istoriji srpskog naroda!“ Posle nekoliko minuta svi učenici su se okupili u polukrug oko profesora Vujadina, a on je pročistio grlo i počeo:

„U ranim jutarnjim časovima 3. septembra 1806.godine, po lepom i sunčanom vremenu, srpski ustanici, pod komandom vožda Krađorđa, izvukli su dva trešnjeva topa na basamak, koji vidite iznad onog useka desno od nas. Daleko brojnije turske snage, mahom janjičari, koje je predvodio po zlu poznati Ibrahim -paša, bile su raspoređene duž čitavog puta, a njihova glavnina skrivena u onom gustom delu šume, levo od nas, oko kote 305. Međutim, zahvaljujući čuvenom komiti Hadži-Jovanu Pavloviću, njihov položaj je otkriven i dojavljen srpskim artiljercima. Boj je počeo artiljerisjkim udarom po glavnini turskih snaga, a zatim je usledio nezadrživi juriš srpske konjice... „  Odjekivale su komande, sevale su sablje, čuli su se krici, padale su glave... i tako  tačno 45 minuta. Naravno, negde u završnom delu časa, oko četrdesetog minuta, po zlu poznati paša položio je svoju sablju pred čadorom mrkog Karađorđa. U međuvremenu vozači su otklonili kvar i put je nastavljen.

Istog dana,  tokom zajedničke večere, jedan mladi profesor fizike, sklon samo egzaktnim naukama, a sumnjičav  prema  ostalima, kaže profesoru Vujadinu kako je prilično iznenađen da su naši istorijski  izvori toliko precizni, te da je u njima zabeleženo kako je tog 3. septembra1806. u ranim prepodnevnim časovima bilo lepo i sunčano vreme i na koji su to tačno basamak izvučeni oni trešnjevi topovi.

„Vidite mladi kolega ovo je obična kašika“, kaže Vujadin i pokazuje mu kašiku s kojom je do malo čas u slast pojeo teleće škembiće, pravi dužu didaktičku pauzu, a zatim nastavlja:

„ Prema nekim drevnim ostacima, prethodnik Homo sapiensa, Homo habilis je još u vreme palozoika prvi počeo da koristi kašiku kao pribor za jelo.  Prve kašike bile  su pravljene  od školjki”. Objasnio je zašto se to dogodilo baš u paleozoiku i u Africi i zašto baš od školjki, a zatim je u nekoliko narednih minuta govorio o kašiki u drevnim kulturama Kine, Mesopotamie i Egipta, pa prešao na antičku Grčku i stari Rim. „Stari Rimljani, skloni svim vrstama uživanja, pa i u jelu, razvili su više vrsta kašika – za supu, za jaja i za riblju ikru.  Bogati Rimljani koristili su kašike od metala – zlata i srebra, porcelana, slonovače i od kristala sa umetnički obrađenim drškama. Malo je poznato,“ nastavio je pofesor Vujadin prebacujući onu kašiku iz desne u levu ruku, „da je u vreme vladavine Luja Četrnaestog, na Gastronmskoj akademiji osnovanoj  u Versaju, a čiji su članovi bili ugledni književnici, Volter izneo dokaze da kašiku ne treba uvek koristiti istom rukom. Čorbe su, prema njegovim argumentima, mnogo ukusnije ako je kašika u levoj ruci, a supe kada je u desnoj“. U završnom delu svog predavanja profesor je govorio  o kašikama u gastronomskoj kulturi balkanskih naroda, a posebno Srba. „Tačno je, koleginice i kolege, da se na srpskim dvorovima jelo zlatnim kašikama. Tradicija bogatih Rimljna nastavljena je i posle pada Rimskog carstva, tako da se i na dvorovima srpskih vladara, kao uostalom i na svim evropskim dvorovima, jelo se zlatnim kašikama. Sirotinja, međutim, jedva i da je koristila kašiku, jer je preživljavala na proji i luku“.

LoveSpoons.JPG 

Iako ni jednom nije pogledao na sat, svoje predavanje o kašiki, profesor Vujadin je, kao i ono o boju sa Turcima, završio u 45 minutu, ispio ostatak špricera iz čaše i poentirao:

 „Koji god gimnazijski profesor, bilo da predaje istoriju, fiziku, matematiku, hemiju ili filosofiju, o kašiki ili bilo čemu drugom ne može da održi ubedljivo predavanje iz svoje predmetne oblasti i da jedan nastavni čas veže svu pažnju svojih učenika, tome bi bilo bolje da potraži kakvo drugo uhlebljenje.“ 

Krajem iste školske godine stari Vujadin je  otišao u zasluženu profesorsku penziju, ali je ostao u sećanju generacijam učenika kojima je predavao, a i svim mlađim kolegama. Naravno, iz pera daleko veštijeg hroničara kašika profesora Vujadina mogla bi naći  svoje mesto nedaleko od šešira profesora Vujića ili u nekoj sličnoj pedagoškoj poemi.

 



Komentari (337)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 10:52 18.09.2015

Ја сам у 25. мају

имао једног таквог профана, Радомира Живковића, Србу (тако смо га звали). Имао клеркгебловске брчиће, увек у оделу, истурених груди, као мачевалац, са кратким ногама и скоро без дупета, панталоне сз му стално висиле на пола ногу, нацош и то тежак, обожавао сам га (имам утисак да је и он поштовао мене, мада је Срба био превише био кул да би показивао своје преференце). Једини пут кад ме стварно разочарао је кад се био поткачио са мојим првим ОШ крашом, Јеленом Шушњић, Шушом око употребе речи "знатижељан". Шуша је била изузетно лепа и паметна девојчица, из мешовитог брака: отац јој је био Србин, чувени Ђуро Шушњић (of Рибару људских душа fame) a кева Вероника, тврда Хрватица. Као што је обично случај у мешовитим Србин-Хрватица породицама, хрватска страна је надмоћно побеђивала на терену рибарења људских душа, па су Јелена и њен млађи брат Логан одгајани у духу перфектне хрваштине (што је вероватно значајно доприносило Јеленином сексепилу; за Логана не знам, можда има неко ко може неку и о томе).

Елем, Шуша је у једном писменом раду користила израз "знатижељан" и Срба јој је због тога дао 4+. Његов аргумент је био да Јелена пише екавицом, српски и да речи "знатижеља" нема места у српском језику, или бар не у школском писменом задатку из српског. Шуша је, наравно, због тога попиздела, почела да игра на националну карту, и баш, оно, играла благо прљаво (све се, иначе, догађа, неке 1978. или тако нешто). Срба, наравно, није због тога ни трепнуо, и читава прича је ескалирала до нивоа разредног старешине, људи по разреду почели већ да заузимају стране, баш је било узбудљиво. Пик забаве је био кад је Шуша, на крају, позвала свог оца и мајку у школу. Још увек се сећам честитог Ђуре и Веронике (која је увек била благо ексцентрично обучена, сад овако у hindsightu ми пада на памет да је мама Шушњић веорватно имала и некаквих уметничких амбиција). Eлем, тај састанак Шушиних родитеља и Србе је, наравно, завршен иза затворених врата. Нико никад није сазнао шта је све тамо изречено, ко је коме шта рекао, тек final outcome је био да је Јелена добила 5ака не само на том писменом него на свим писменим до краја 8. разреда (Срба би, кад би читао оцене, само брзо прелетео преко "Јелена Шушњић, 5" и онда наставио...). Мени било жао некако Србе (увек ми жао лузера, било ми жао и Слобчета кад су га отпељали у Хаг), али нисам престао да се ложим на Шушу (бар сам тако мислио; Саша Брајовић, неупоредиво лепша и грацилнија девојчица од Шуше се појавила тек следеће школске године).

Сад да ме човек пита што ли ја исписах овај чаршав, појма не бих имао... К'о нека баба.
dr.wagner dr.wagner 12:40 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

... dan

-I ja sam kao dječačić išao u Kragujevac ... naravno i u Kuću cvijeća ...
... to su bila vremena , malo laganja o povijesti , malo u luna-park

-Jedino ovo o Najvećem sinu ... ako onda netko i nije vjerovao ,
kad vidi danas alternativu (i lokalno i globalno) i malo RAZMISLI ... jasno mu je
da je ovaj bio pravi igrač ... (jasno , i družina oko njega)

-O Njemu nije bilo potrebe lagati i nešto uljepšavati ...

princi
... Као што је обично случај у мешовитим Србин-Хрватица породицама, хрватска страна је надмоћно побеђивала на терену рибарења људских душа, па су Јелена и њен млађи брат Логан одгајани у духу перфектне хрваштине (што је вероватно значајно доприносило Јеленином сексепилу ...


-Ovo nisam primjetio ... znam ih dosta kojima su mame "vaše" ... ili bosanke , pa
su seksipilne ...
-Možda je ovdje blaža klima , pa zato ... ... ne znam
... a možda su se i srozali kriteriji ...


Wagner
myredneckself myredneckself 13:20 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

dr.wagner
-Ovo nisam primjetio ... znam ih dosta kojima su mame "vaše" ... ili bosanke , pa
su seksipilne ...

Stvar je jezičke prirode, dr wagner. Naši dječaci se lože na hrvaštinu u govoru, posebno dalmošku. Ovo potonje znam stopostotno, izjasnili se neki blogeri ovde jednim povodom.

myredneckself, the traitor & ugadnubaburaste.

Vojislave, lep post.
Moj profesor Vujadin je bio prof.dr. Šime Dunatov, genije.
srdjan.pajic srdjan.pajic 13:23 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

princi



Сад да ме човек пита што ли ја исписах овај чаршав, појма не бих имао... К'о нека баба.


Da, bate, ovo ti je najduzi komentar, ikad*, plus autovanje, nisam na to navikao, ali, ok, dobro je napisano, moglo bi i autorsku da ti da, sto se mene tice.

A mozda je neki Veronikin teca cuvao Tita, kao moj ujka, recimo, ili bio kakav udbas, pa je cestitom Srbi klecnulo koleno na tom sastanku zatvorenog tipa...

* ovo bi, doduse, trebalo proveriti u arhivi kod frihenda, ne bih se iznenadio da ima snepsotovan neki jos duzi tvoj komentar, moguce i iz prethodnog zivota.

princi princi 13:35 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Preterao...
blogovatelj blogovatelj 13:58 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Ја сам у 25. мају
имао једног таквог профана,


Ja sam ih imao u toku školovanja jedno pet i sećaću ih se čitavog života.
Kod profesora engleskog u prvom srednje sam naučio engleski koliko i za sedam ostalih godina zajedno.
Profesor istorije u drugom srednje je imao tu moć da šapatom priča ceo čas i da muva ne zucne. Čim neko proba da progovori, on prekine predavanje i bez reči u oči gleda onoga ko je progovorio. Onda te prosto bude sramota što te fiksira pogledom i zaćutiš i nastaviš da slušaš.
blogovatelj blogovatelj 14:00 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Сад да ме човек пита што ли ја исписах овај чаршав, појма не бих имао... К'о нека баба.


Žal za mlados', šta li?
dr.wagner dr.wagner 14:13 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Pozdrav M

myredneckself

Stvar je jezičke prirode, dr wagner. Naši dječaci se lože na hrvaštinu u govoru, posebno dalmošku...


-Pa ovo je skroz perverzno ...

-Moja PRVA ... je splićanka i još "vaša" .... ona bi u Srbiji bila
cijenjena kao rijetki dijamant u boji ....

-Ovaj moj prestolonasljednik , njen sadašnji ... (ja ga zovem još i "utješna
nagrada" ) očito zna kakva je kod vas potražnja ...
.... zato meni mala kaže da on uvijek ide s njom kada ona ide k vama ...


W
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:25 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

princi
Сад да ме човек пита што ли ја исписах овај чаршав, појма не бих имао... К'о нека баба.

Nostalgija, sinko, nostalgija. Obično se javlja kad počne krize srednjih godina, a zatim fata sve češće i češće.
princi princi 14:31 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Vojislav Stojković
princi
Сад да ме човек пита што ли ја исписах овај чаршав, појма не бих имао... К'о нека баба.

Nostalgija, sinko, nostalgija. Obično se javlja kad počne krize srednjih godina, a zatim fata sve češće i češće.

E, моји ви, кад сам ја прегурао средње године. Ја сам, бре, једном ногом у гробу. Сине, кад размислим, право је чудо како се уопште сећам имена. Ваљда што сам такав баксуз.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:37 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

blogovatelj
Čim neko proba da progovori, on prekine predavanje i bez reči u oči gleda onoga ko je progovorio. Onda te prosto bude sramota što te fiksira pogledom i zaćutiš i nastaviš da slušaš.


Nadam se da je u penziji, jer ne bi mu bilo lako sa današnjim generacijama đaka.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:43 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

myredneckself
Naši dječaci se lože na hrvaštinu u govoru,

Znači, trendovi se menjaju, nekad je bilo na mađarštinu u govoru. Mada, kad bolje razmislim sve je zavisilo kakve su im noge i grudi.
myredneckself
Vojislave, lep post.

Zadovoljstvo je moje.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:46 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

srdjan.pajic
ok, dobro je napisano, moglo bi i autorsku da ti da, sto se mene tice.

Saglasan.
skyspoter skyspoter 14:54 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

ne secam se Радомира Живковића... Vinka, Patkica, Todorka, Zirafa...
srdjan.pajic srdjan.pajic 15:46 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

princi
Preterao...

. Sve ok, procitao sam pre nego sto si obrisao, nista nije smetalo.

EDIT: a i malo je trebalo da me navuces da se i ja ovde raspilavim i rastorocem, doduse, to od mene i nije tako neobicno doziveti, nego mi u pravom trenutku dete ote ajped, i sad sam izgubio poriv...

Btw, pre par blogova si napisao strasan komentar o lekarima, sine, mogao sam da ga potpisem. Mada, posle sam se setio, ti isti lekari su spasli zivot mojoj svastici, fasovala rak nadbubreznih (adrenalinskih) zlezdi, kad je imala 13 ili 14 godina, ono otkrili u poodmakloj fazi, i otpisali je, jer do njenog slucaja je za to bilo 0-percent survival rate. Dok je nisu dovatili hirurzi u decjoj bolnici u Sijetlu, gde joj keva radi kao hirurski patolog, i tako tri puta, jer se sranje vracalo. Sad se konacno vodi kao cancer survivor, valjda prvi slucaj zabelezen u mediciskoj literaturi i statistikama. Ziva i zdrava, bogu hvala, upisala doktorske studije iz geografije, na Univ. of Toronto, planiramo posetu, a i da i ja vidim taj vas vajni Toronto sa kojim ste mi se i ti i blogi, narocito blogi, na glavu popeli
princi princi 15:56 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

skyspoter
ne secam se Радомира Живковића... Vinka, Patkica, Todorka, Zirafa...

Aurora. A Smilja Sisa? Cetkaj, koja si ti? Ako si u Londri, javi se da se prepoznamo na nekoj kahvi ili tako necemu.

Kako se ne secas Srbe, pobogu. A Bore Bijanica? Slinke Dosadjinke? O'Brada?
princi princi 15:59 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Vojislav Stojković
srdjan.pajic
ok, dobro je napisano, moglo bi i autorsku da ti da, sto se mene tice.

Saglasan.


Пази кад сам се скроз разнежио. То ми је животни сан: да имам ауторску на 92-јци!
princi princi 16:01 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају


. Sve ok, procitao sam pre nego sto si obrisao, nista nije smetalo.

Али не знаш о коме се ради, .
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:04 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

princi
Vojislav Stojković
srdjan.pajic
ok, dobro je napisano, moglo bi i autorsku da ti da, sto se mene tice.

Saglasan.


Пази кад сам се скроз разнежио. То ми је животни сан: да имам ауторску на 92-јци!


To, a i da osetis cari banovanja blogera.

Eh, pa ovde sam se i za mnogo vece dzudze zauzimao da dobiju autorsku (mahom neuspesno, dobro da je i meni jos nisu uzeli, mislim - opciju). Ali kapiram, nisi ti od onih koji smeju da izadju na crtu, autorskim nazovi delom, i izloze se kritici, zlobnim komentarima, i frihendovoj analizi, nego vise volis da dobacujes sa galerije. Sto je, da se razumemo, isto tako ok, barem sto se mene tice.
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:05 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

princi

. Sve ok, procitao sam pre nego sto si obrisao, nista nije smetalo.

Али не знаш о коме се ради, .


Ne znam, ali nema ni veze, podsetilo me je na neke moje detalje, iz proslosti.
princi princi 16:06 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Btw, pre par blogova si napisao strasan komentar o lekarima, sine, mogao sam da ga potpisem. Mada, posle sam se setio, ti isti lekari su spasli zivot mojoj svastici, fasovala rak nadbubreznih (adrenalinskih) zlezdi, kad je imala 13 ili 14 godina, ono otkrili u poodmakloj fazi, i otpisali je, jer do njenog slucaja je za to bilo 0-percent survival rate. Dok je nisu dovatili hirurzi u decjoj bolnici u Sijetlu, gde joj keva radi kao hirurski patolog, i tako tri puta, jer se sranje vracalo. Sad se konacno vodi kao cancer survivor, valjda prvi slucaj zabelezen u mediciskoj literaturi i statistikama. Ziva i zdrava, bogu hvala, upisala doktorske studije iz geografije, na Univ. of Toronto, planiramo posetu, a i da i ja vidim taj vas vajni Toronto sa kojim ste mi se i ti i blogi, narocito blogi, na glavu popeli


Не, добри су УС и канадски лекари, поготову за cancer survival. Овде би вероватно рикнула. Енглези су тешки шалабајзери што се свега тиче, а, рекао бих, здравства поготову. Сине, ја имам као неки квар на колену (мада не би рекао кад би ме видео), преглед за 10 недеља. Дилеје. А, сине, толико се јадни куну у тај NHS... Ја мислим да је то убедљиво најгори здравствени систем у развијеном свету.
princi princi 16:12 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Eh, pa ovde sam se i za mnogo vece dzudze zauzimao da dobiju autorsku (mahom neuspesno, dobro da je i meni jos nisu uzeli, mislim - opciju). Ali kapiram, nisi ti od onih koji smeju da izadju na crtu, autorskim nazovi delom, i izloze se kritici, zlobnim komentarima, i frihendovoj analizi, nego vise volis da dobacujes sa galerije. Sto je, da se razumemo, isto tako ok, barem sto se mene tice.

Човече, ти као да ме не знаш. Па ја живим за злобу. Злоба је моје средње име. Али нема шаје да се ја бакћем с тим...

Писаније ће изаћи једног дана, овако или онако, сигурно. Неке ствари су тотално филмске. Оно, film noir, да не верујеш, типа Double indemnity, Body heat (да, да, има и доста секса, при чему му ја ту дођем пре неки William Hurt него Ted Danson).
srdjan.pajic srdjan.pajic 16:19 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

princi
Сине, ја имам као неки квар на колену (мада не би рекао кад би ме видео), преглед за 10 недеља. Дилеје. А, сине, толико се јадни куну у тај NHS... Ја мислим да је то убедљиво најгори здравствени систем у развијеном свету.


Cek, ne reci da si pratio doksov pristup radu u teretani, umesto da se drzis dzedajeve skole misljenja, i da tome pristupis vise na tom nekom, da kazem, akademskom nivou? Cccc

E, pa i kod vas u Engleskoj zakazuju tako, na par meseci unapred, kad nije u pitanju nesto life treathening? To je ovde kod nas isto, bar ovde u Koloradu, izgleda da imaju hronican manjak lekara specijalista, i ceka se u bozju mater. Ja nisam do sada imao iskustva, osim kad je dete dobilo neku urinarnu infekciju, ali za to nije bilo cekanja, rknuli je na ultrazvuk u roku od odma, jos smo usput iskoristili priliku da joj snime kukove, i pregledaju oci, kad smo vec na kanalu (i vec tada, sa svega par meseci zivota rekli nam da ce po svoj prilici biti kratkovida, na tatu i mamu...).
princi princi 16:33 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Не, нема везе с теретаном, него с трчањем, а изгледа да су ми и колена нешто урођено квргава. Кад погледаш зглобове и уопште цело тело како функционише просто се питаш да ли је еволуција само наратив којим себе убеђујемо и залуђујемо у сопствену савршеност (која је тотално недостајућа) (У сине ал би твоји GOP-овци само поскочили на ово!).

E, pa i kod vas u Engleskoj zakazuju tako, na par meseci unapred, kad nije u pitanju nesto life treathening? To je ovde kod nas isto, bar ovde u Koloradu, izgleda da imaju hronican manjak lekara specijalista, i ceka se u bozju mater. Ja nisam do sada imao iskustva, osim kad je dete dobilo neku urinarnu infekciju, ali za to nije bilo cekanja, rknuli je na ultrazvuk u roku od odma, jos smo usput iskoristili priliku da joj snime kukove, i pregledaju oci, kad smo vec na kanalu (i vec tada, sa svega par meseci zivota rekli nam da ce po svoj prilici biti kratkovida, na tatu i mamu...).


Ма, јок, него овде лекари воле да се баве свиме и свачиме осим својим послом: политиком, стратегијама, cocktail parties, charities, развијањем app-ова, свемирским истраживањима, подучавањем, државним уређењем, глуме лудило. Језиво сложен и комплесан систем у друштву коме продуктивност никад није била јача страна (ја не знам да ли у развијеном свету постоје неефикаснији и лењи људи од Енглеза). Кад одеш у енглеску болницу, од 9 до 5 нема шаје да нађеш место на паркингу. Пре и после тога, колико хоћеш.

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:59 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Trcanje, uzas, ako nesto mrzim od rekreacije, to je trcanje. Dobro, i plivanje, ali to je bar bezbedno za nas starce, pod uslovom da znas da plivas.

У сине ал би твоји GOP-овци само поскочили на ово!).



Eh, nemo' sad da se vredjamo, ja vec odvojio (od usta) kintu za ovog tvog Sanders Kida, i kampanju mu, ako do toga dodje. Mada ce to po svoj prilici kod Klingonke da zavrsi, po sistemu bolje i ona, nego neko od ovih ludaka republikanaca. Jebote, ceo zivot mi prodje u glasanju protiv nekog, ili neglasanju. Ali dobro, priznajem da ne pratim mnogo politicka zbivanja ovih dana, mislim, imam i ja svojih problema....




emsiemsi emsiemsi 19:10 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

srdjan.pajic
princi
Vojislav Stojković
srdjan.pajic
ok, dobro je napisano, moglo bi i autorsku da ti da, sto se mene tice.

Saglasan.


Пази кад сам се скроз разнежио. То ми је животни сан: да имам ауторску на 92-јци!


To, a i da osetis cari banovanja blogera.

Eh, pa ovde sam se i za mnogo vece dzudze zauzimao da dobiju autorsku (mahom neuspesno, dobro da je i meni jos nisu uzeli, mislim - opciju). Ali kapiram, nisi ti od onih koji smeju da izadju na crtu, autorskim nazovi delom, i izloze se kritici, zlobnim komentarima, i frihendovoj analizi, nego vise volis da dobacujes sa galerije. Sto je, da se razumemo, isto tako ok, barem sto se mene tice.

Заложи се (и) за мене !
Успут --- моја најбоља професорка у гимназији је била Берислава, професорка филозофије --- постављала је разна питања, но, само једно потпитање које је гласило - ЗАШТО.
Sepulturero Sepulturero 20:04 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

princi
Vojislav Stojković
princi
Сад да ме човек пита што ли ја исписах овај чаршав, појма не бих имао... К'о нека баба.

Nostalgija, sinko, nostalgija. Obično se javlja kad počne krize srednjih godina, a zatim fata sve češće i češće.

E, моји ви, кад сам ја прегурао средње године. Ја сам, бре, једном ногом у гробу. Сине, кад размислим, право је чудо како се уопште сећам имена. Ваљда што сам такав баксуз.


Прави проблеми настају када се човек не сећа шта је претходног дана ручао.
Sepulturero Sepulturero 20:07 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

dr.wagner
Pozdrav M

myredneckself

Stvar je jezičke prirode, dr wagner. Naši dječaci se lože na hrvaštinu u govoru, posebno dalmošku...


-Pa ovo je skroz perverzno ...

-Moja PRVA ... je splićanka i još "vaša" .... ona bi u Srbiji bila
cijenjena kao rijetki dijamant u boji ....

-Ovaj moj prestolonasljednik , njen sadašnji ... (ja ga zovem još i "utješna
nagrada" ) očito zna kakva je kod vas potražnja ...
.... zato meni mala kaže da on uvijek ide s njom kada ona ide k vama ...


W


У моје време, седамдесете године прошлог века, у Београду су у моди су биле Загрепчанке. Нисмо се распитивали које етније.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:17 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

srdjan.pajic
... moglo bi i autorsku da ti da, sto se mene tice.

Даћу му ја да гостује код мене, ако хоће? Таман овом блогу недостаје лирски тон.

Иначе, све је жива истина, мислим -- мени све наликује на живу истину, јер од свих споменутих из princijevog коментара ја једино нисам упознао Веронику, или се тога не сећам, а с Логаном и Сашом сам се понешто дружио, са Шушом баш мало, једино што не бих се усудио да тако лако судим о женској лепоти, то је увек незгодна и клизава ствар. Princi и ја смо ишли заједно у ту основну школу, a после и у Математичку гимназију.

Случајеви и ћуди спајају нас и раздвајају.
blogovatelj blogovatelj 22:18 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Nadam se da je u penziji, jer ne bi mu bilo lako sa današnjim generacijama đaka.


Naravno da jeste. Pitanje je i da li je živ. Imao je pedesetak godina sredinom osamdesetih kada mi je predavao.
Zašto misliš da su današnje generacije gore od prošlih?
Ja tvrdim da nisu. Nisu ni bolje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:19 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

skyspoter
ne secam se Радомира Живковића... Vinka, Patkica, Todorka, Zirafa...

Не, није нама предавао.

P.S.
И са скајспотер сам ишао у школу, то јест -- она, princi и ја заједно. Крем дела крем ;-)
blogovatelj blogovatelj 22:20 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Naši dječaci se lože na hrvaštinu u govoru, posebno dalmošku


Ja sam se ložio na purgerski govor, a taj dalmatinski mi je uvek bio nešto njanjav. Na purgerski me naložio Alan Ford.
blogovatelj blogovatelj 22:23 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

I ja sam kao dječačić išao u Kragujevac ... naravno i u Kuću cvijeća ...


Pa ti si klinac, a ovamo glumiš neko nadrkano čičište.
Ako si kao klinac išao u Kuću cveća, oko četrdesetak imaš.
docsumann docsumann 22:26 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

a taj dalmatinski mi je uvek bio nešto njanjav.


biš ća, pridušiću te kušinom

blogovatelj blogovatelj 22:27 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

iva i zdrava, bogu hvala, upisala doktorske studije iz geografije, na Univ. of Toronto, planiramo posetu, a i da i ja vidim taj vas vajni Toronto sa kojim ste mi se i ti i blogi, narocito blogi, na glavu popeli


Nemoj samo da ispadneš glup i da dođeš u periodu od januara do marta, onda ćeš ga gledati iznutra.
Preporučujem ti ovo doba godine, tj od sredine avgusta do početka novembra.

PS.

Šta kaže svastika, jel sme noću da šeta po Torontu bez kolta za pojasom?
princi princi 22:30 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Sepulturero
princi
Vojislav Stojković
princi
Сад да ме човек пита што ли ја исписах овај чаршав, појма не бих имао... К'о нека баба.

Nostalgija, sinko, nostalgija. Obično se javlja kad počne krize srednjih godina, a zatim fata sve češće i češće.

E, моји ви, кад сам ја прегурао средње године. Ја сам, бре, једном ногом у гробу. Сине, кад размислим, право је чудо како се уопште сећам имена. Ваљда што сам такав баксуз.


Прави проблеми настају када се човек не сећа шта је претходног дана ручао.


Prethodnog dana? Pa ja ne znam šta sam danas jeo.
princi princi 22:33 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Šta kaže svastika, jel sme noću da šeta po Torontu bez kolta za pojasom?

Pazi kad sam pročitao kotla i stalno se mislim šta će joj kotlić za pojasom.
blogovatelj blogovatelj 22:35 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Prethodnog dana? Pa ja ne znam šta sam danas jeo.


Ali sam sasvim siguran da znaš gde si bio 04. 05. 1980. u popodnevnim satima.
princi princi 22:36 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Igrao fucu kod stare škole (i molio boga da se pojavi Saša Brajović).
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:30 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

blogovatelj
Zašto misliš da su današnje generacije gore od prošlih?
Ja tvrdim da nisu. Nisu ni bolje.

Tu i tamo pročitam da tuku svoje profesore, čak i profesorke. To je nekada bilo nezamislivo.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:35 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

srdjan.pajic
Trcanje, uzas, ako nesto mrzim od rekreacije, to je trcanje. Dobro, i plivanje, ali to je bar bezbedno za nas starce, pod uslovom da znas da plivas.

Najbolji je tenis i to u dublu. Em se rekreiraš, em si sa društvom koje si sam izabrao.
nikvet pn nikvet pn 23:58 18.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Naši dječaci se lože na hrvaštinu u govoru, posebno dalmošku.


Не само дечаци. Кад нам је бануо нови професор физике, Далмош, фаца као Варуфакис - кокошке су попадале. Осим регуларног градива ( и кад одеш срат Кориолисову силу мораш знат ) умео је да одведе ...

Морска ноћ. Имаш цуру, имаш и барку. Бонаца. Триба опловит рт па у увалу. А мулац не зна битву, не зна весло, крму, сидро; ништа ! Мулац оће љубит а неће учит ?! Оће цура чекат ? Неће ! Е !

Онда креће физика веслања, па једрења ...
blogovatelj blogovatelj 01:23 19.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Tu i tamo pročitam da tuku svoje profesore, čak i profesorke. To je nekada bilo nezamislivo.


Ja znam da su mog profesora prakse zatvarali u plakar, koji bi potom zaključali.
U mom odeljenju je učenik rekao profesorki "svinjo debela" i doduše zbog toga bio isteran iz škole. Tačnije, bio bi isteran, ali je imao tatu pukovnika koga je pozvao i rekao mu "dođi i ispiši me iz škole da me ne bi isterali. Imaš 45 minuta vremena"
I tata ga je ispisao.
Za fizičko nasilje nad profesorima nisam čuo u moje vreme, ali ako sam bio svedok ovome, ne bi me čudilo da je i toga bilo. Tačnije, ovo zatvaranje u plakar je takođe vrsta fizičkog nasilja. Čovek je bio visok 160cm i imao 50kg. Učenici su mu prišli otpozadi u momentu dok je dežurao i gurnuli su ga u plakar koji je služio za kačenje zimske garderobe, a imao je i klizeća vrata koja su mogla da se zaključaju katancem. Kad je upao u plakar zatvorili su vrata i zakatančili ih, tako da on nije ni video ko mu je to uradio.
Unfuckable Unfuckable 03:15 19.09.2015

Re: Ја сам rođen tamo na Крем дела крем

Писаније ће изаћи једног дана, овако или онако, сигурно. Неке ствари су тотално филмске. Оно, film noir, да не верујеш, типа Double indemnity, Body heat (да, да, има и доста секса, при чему му ја ту дођем пре неки William Hurt него Ted Danson).


aujebote, pa ti posle kaži da osnovna nije bitna

Za fizičko nasilje nad profesorima nisam čuo u moje vreme


Ja jesam u svoje ( i sprovodio!)
kad Budala krene da se "integriše" a pre toga podelio kečeve polovini odeljenja na - udahni duboko - Domaćinstvu
dakle kad krene posle toga onokao: slobodno vreme, omladina mljada, basket,zagrevanje, ludilo, mi dečaci, lopta...puca se na koš iz svih pozicija itajrad ... mislim šta ti preostaje nego da ga pustiš da krene po loptu
i onda leti - što je najgore, bez ikakvog dogovora - 15 ostalih basketara, pravo u tintaru jebenom naduvanom skotu
- pa ti vidi baaato (to zato što dok je zavaljivao kečine imao taj bosančeroski otegnut "dooobro baaato..." halak - pa op bugerčina )
koji te je mrav to ujeo, dok je na koš šutirao, eheh

(pa dođi opet sutra da mi kenjaš o "bazaaaalnom metabolizmu", jedva čekam)

ps: bio je jedan Majstor koji je (kao osmak, recimo) ošamario Hemičarku na stepeništu (kandidat - za ulaz u ekipu već polutrulih od droge "Kosovaca" u fazi dokazivanja )
Već tokom ranog popodneva bio je sasvim slobodan građanin, neopterećen bilo kakvim normama i gradivom.

princi princi 04:45 19.09.2015

Re: Ја сам rođen tamo na Крем дела крем

aujebote, pa ti posle kaži da osnovna nije bitna

"Pisanije" se ne odnose na OŠ nego na ono "Preterao", :).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 05:45 19.09.2015

Re: Ја сам rođen tamo na Крем дела крем

Novi Dekameron, to se čeka?
srdjan.pajic srdjan.pajic 06:59 19.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Nemoj samo da ispadneš glup i da dođeš u periodu od januara do marta, onda ćeš ga gledati iznutra.


Mislis od Novembra, do Juna?
qqriq qqriq 08:07 19.09.2015

Re: Ја сам rođen tamo na Крем дела крем

kad Budala krene da se "integriše" a pre toga podelio kečeve polovini odeljenja na - udahni duboko - Domaćinstvu


opa, povratak u formu!



Gospodja Klara Gospodja Klara 11:46 19.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Tu i tamo pročitam da tuku svoje profesore, čak i profesorke. To je nekada bilo nezamislivo.


Kružila je legenda da su fizičarku u oš, Dušanka Todorović se zvala (zgodna žena domino tipa, cirkala na času sa biologičarkom u profesorskom kabinetu koji je spajao njihove učionice, autentična bičarka naročito prema dečacima), Neki Osmaci bacili u kontejner. Mislim, to se sa strahopoštovanjem šaputalo među petacima.:)

Baš pričam na ovu temu sa starijom ćerkom pre par dana (prijateljsko upozorenje, sledi beskrajna traka od komentara, bež'te!) u okviru teme danas-nekad, isprovocirane nedavnim činom vaspitnog postrojavanja dece (i roditelja) koji stižu u školu posle prvog zvona (10 min. pre početka nastave), praćenog držanjem lekcije o vaspitavanju deteta (treći razred), a od strane - koga drugog - nego nastavnika fizičkog.

...
Dakle, čovek u vrlo zrelim godinama, što u slučaju ove profesije podrazumeva stamenu građu trupa promotera Eva sardina, zategnuto držanje tipično za ljude koji su po pitanju fizičke spremnosti strogi prema sebi, a surovi prema drugima, sedu kosu koja ukazuje na riđi pigment i naravno - glasine od koje se ljuljaju školski temelji i otpadaju mrežice na koševima...

- Gospođo, da li se SADA dovodi dete u školu?
- Pa nije ni 10 do 8...
- Nije, nije - (posle koševa, u prah se raspadoše i mreže na golovima) - ali u 10 do 8 ZVONI, a učenici su dužni da PRE toga uđu u zgradu!!!
- Ali... (tu osećam da ću pući od smeha, onog posle kog otreš koju suzicu ivicom keceljka; odnese me čovek kroz vreme, par decenija ranije kada su mi držane slične lekcije zbog patološkog kašnjenja)
- Nema ALI (ako-sad-ne-vaspitate-dete-da-stiže-na-vreme-to-će-mu-se-obiti-o-glavu-neće-postati-ČOVEK-avićetegoretiupaklu....)!

Odneo me direkt u gimnaziju, vidim ispred sebe Čakaru koji u siledžijki i donjem delu plave trenerke lopatom utovaruje ugalj kroz prozorče podruma škole, crvenog lica, izbuljenih plavih očiju i, naravno, prosedo riđe kose, oko njega oblak hormona zaduženih za fizičku kulturu, onako, čovek - polubožanstvo podzemnih materijala i sila, Vulkan sa lopatom.

- Klaro, a ti opet u trenerci... (onim tonoom u kom naslućuješ nedorečeni ''mamicutibezobraznu-lopatombihjatebe'' deo).

Dreskod na časovima fizičkog je podrazumevao ansambl: bela majica, crni šorts - u to vreme nije bilo fensi materijala sa likrom koji prijanjaju, već si bio osuđen(a) na landarajuće nogavice no nejm sportske opreme, pa se ti presamiti preko šipke razboja, zadnjice okrenute prema razredu, a da ostaneš dostojanstven - bele čarape i crne baletanke, znači, ko je video dečake ovako obučene, tom ni metroseksualci nisu strašni...

- A skinućeš ti meni trenerku do kraja godine, ne bio ja...

Nisam skinula trenerku (''pucajte, ovo su komunističke grudi!''- metod), ali sam fasovala jedva dvojku.

Odličan lik je bio, momci su ga obožavali, tj. ako se ona šaka nesreća sa društvenog smera mogla tako nazvati.

Bilo je tu kultnih likova. Maskareli (latinski) sa čuvenim ulaženjem na čas u vidu vojske pod zastavama (jebemti, kako je ta žena furala neko ludilo staro srebro oko vrata, elegantna kao đavo sam), bacajući dnevnik kao šuriken ka katedri, ''gluparum lupetarum'', ''Muloviću, topino neprevaziđena, topine i haubice uče latinski'', deklamovanjem s visine ''ex flama CUPIVIT, gluperdo!'', onda Švaba iz daktilografije, svi stojimo sa pruženim rukama i razgibavamo prste u okviru zagrevanja, a on, mali rastom, nabijene građe, zaljubljen u nemačku medecinu (predavao je i nemački), izdaje naređenje: ''GimnasticIIIraj, gimnasticiiiraj!'' a tokom kontrolne vežbe, gde složno čuka tridesetak nekih čeških mašina i par Olimpija koje su zapale srećnicima, čuje se: ''Vučiniću, ne glEEEdaj, ne zavarAAvaj samog sebe...'' - treba napomenuti da svi gledamo u plafon dok slepo kucamo, kao sekta ludaka koja se mole Velikom Daktilografu negde gore... Ne, Švaba je bio fanatik zaista. Jednom je mene i drugaricu navatao kako koristimo profesorski wc (Pobuna Protiv Sistema u kosmosu naše gimnazije se svodila na ovakve sofisticirane diverzije, pod parolom: oni imaju sapun, a mi čučavce, epanećemotako), uspele smo jedva da šmugnemo, jurio nas do četvrtog sprata gde smo se zaključale u toaletu, popele zajedno na šolju da nam ne provali noge ispod vrata i pravile mrtve, ali uzalud, odvedene kod direktorke i psihologa na razgovor...

Ok, sad je sejf, gotov komentar o uspomenama, u ovo vreme nam na gerijatriji donose supu.
nikvet pn nikvet pn 12:43 19.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

( Госпођа Клара )

Домаћину да захвалим на подстицају да драгог професора физике Далмоша по имену Јаков Гиљум интензивно потражим и ... пронађем ! Умировљеник у Сплиту у 75-тој години дневно плива миљу, две унуке, унук на путу ... Пола сата разговора после толико година, ко жене ... На 40 година матуре догодине долази о-ба-вез-но, ни вишој сили не допушта да га спречи.

Још једном хвала, домаћине.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:48 19.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Nisi ti za gerijatriju, ti si za autorsku.
Ako terba da argumentovano obrazložim, može.
gedza.73 gedza.73 15:13 19.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

blogovatelj

Pitanje je i da li je živ. Imao je pedeset godina sredinom osamdesetih kada mi je predavao.

Ako je Drakula u pitanju, jeste ziv. Skoro ga ugledam ispred opstine i istrcim iz kola da mu se javim.
Prica o Hegelu je i mene sacekala (kao i Hegel)

Meni pamcenje vise ne radi no sto radi, pa se vecine stvari i lica ne secam. Sto kaze Princi, godine. Pre neki dan me majka podsetila da je prosla 21 godina od kada sam u dvadeset prvoj otisao u vojsku.
pupan pupan 15:32 19.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Hebo te princi, dobro ti ovo.
Unas Ubosni se kare, kobili rek'o kobili se nad'o.
Aferim, druze.
blogovatelj blogovatelj 16:24 19.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

'Muloviću, topino neprevaziđena, topine i haubice uče latinski''


Meni je moj razredni Miroslav Jovanović, nadimkom Ćela, koji je pušio brat bratu jedno tri kutije malog Beograda dnevno (minimum) stalno govorio kad napravim neku glupost "blogovatelju, životinjo, roditelji u ponedeljak u školu da ti dođu"

Napomena: U prethodnoj rečenici reči blogovatelj, životinja, roditelji i ponedeljak obavezno čitati pomoravskim akcentom.
A profesor marksizma Vukić, Crnogorac, jelte, me zvao "puško kremenjačo"
blogovatelj blogovatelj 16:26 19.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Ako je Drakula u pitanju, jeste ziv.


Da, Bog mu dao zdravlja. Šampion je bio.

PS.

Poslednji čas u prvom polugodištu, predaje o rađanju fašizma. Doneo neku ogromnu enciklopediju, pokazivao nam slike iz španskog građanskog rata i slične. Završi se čas, uvlakači se okupe šatro oko njega da pregledaju tu enciklopediju i da mu se uvlače malo, a ja blokiran, ne mogu na puš pauzu. Ne vidim od njihovih tela šta gledaju u knjizi.
I neko ga pita - profesore, šta je ovo?
On odgovara kontra pitanjem i traži ima li nekoga ko zna šta je na slici.
Ja zaurlam da znam a nisam uopšte ni video sliku, samo da bi mi se sklonili da prođem.
Na slici Pikasova Gernika. Slučajno sam dva dana pre toga u Politici pročitao detaljnu priču o slici. I to mu sve izdeklamujem. Dao mi je pet i do kraja godine me nije ništa pitao.
lira92 lira92 03:17 20.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају


Djuro Susnjic je bio odlican profesor. Uprkos svemu... Kao sto su mu knjige pune citata, tako mu je na predavanju svaka druga recenica pocinjala sa "Lepo kaze pesnik:...". Tako smo na sociologiji savladali kompletnu jugoslavensku poeziju. Uzivali, ma topili se.

Na ispitu nas zatim sve redom oborio na statistickim metodama
dr.wagner dr.wagner 11:12 20.09.2015

Re: Ја сам у 25. мају

Pozdrav B

-Sorry , nije me jučer bilo ...

blogovatelj
I ja sam kao dječačić išao u Kragujevac ... naravno i u Kuću cvijeća ...


Pa ti si klinac, a ovamo glumiš neko nadrkano čičište.
Ako si kao klinac išao u Kuću cveća, oko četrdesetak imaš.


-Pa kako klinac ...?

-Mislim , osjećam se mlad ...
... VOLIM (i mogu) SVE ŠTO VOLE (i mogu) MLADI ...

-Ali bliži sam 50-oj nego 40-oj .... nije to baš klinac , jedino ako ste
sa Urala ... tamo se živi 150 godina , pa onda je ovo moje stvarno mladost ...


W
docsumann docsumann 12:05 18.09.2015

kašika


ima i svoju mračniju stranu




dark zika & garava kašika
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:32 18.09.2015

Re: kašika

.. i misterioznu, pogotovo ako je iz Loh Nesa:


docsumann docsumann 14:37 18.09.2015

Re: kašika

.. i misterioznu, pogotovo ako je iz Loh Nesa:


ovo je kutlača!

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:45 18.09.2015

Re: kašika

Jeste, ali nema sumnje iz kog je jezera.
docsumann docsumann 14:49 18.09.2015

Re: kašika

Vojislav Stojković
Jeste, ali nema sumnje iz kog je jezera.


nema. nego, "kutlača" baš interesantno ime za ... kutlaču.
mariopan mariopan 12:20 18.09.2015

..

Баш леп чаршав

Велики је дар и уметност пренети знање, ко то уме ништа друго не треба да ради у животу.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:20 18.09.2015

Re: ..

mariopan
Баш леп чаршав

Sve zavisi kakav je konac:


docsumann docsumann 14:35 18.09.2015

nešto na kašiku ..


kada sam svojevremenio s jednom begradskom firmom radio na famoznom projektu Zavala u Budvi gazda firme bi me redovno (inače najbolji gazda kojeg sam ikad imao) čekao na pauzi za ručak u susjednom restoranu-pizzeriji. svega par minuta od kancelarije u kojoj sam radio.

obično bismo naručivali pizzu i pivo. pizze su zaista bile odlične a pivo ladno.

jedan dan, kaže meni ovaj gazda - valjalo bi za promjenu da jedemo nešto kašikom.

- pa dobro. tražićemo da nam donesu kašike. jest da ćemo pizzu malo teže da sječemo...
little_radojica little_radojica 14:55 18.09.2015

Дуле

Дуле који ми је предавао књижевност је био другачији тип од Вујадина. Тај никад није могао да састави 45 минута, не само предавајући него уопште у учионици. Зато нас је пуштао кући раније, пропуштао целе часове и сад кад човек то проба да преприча испада лош професор и забушант. Само што је Дуле уствари био сјајан професор. То мало времена што је с нама проводио имао је сву нашу пажњу, без изузетака сви су упијали шта је имао да каже.
Једном је тако бануо на пола часа, отишао до отвореног прозора, загледао се ка дворишту и остао тако неко време док смо се ми још комешали. А онда је, и даље тако загледан, рекао: "Опкладе се Бог и Ђаво." Ми смо сви истог момента ућутали и наћулили уши, а он је наставио коначно се окренувши ка нама. Нико никад није боље испричао причу о Јову од Дулета тај дан, а дискусија коју смо имали након тога о Богу и Сујети је, макар мени, била један од оних "а-ха" момената у животу.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:20 18.09.2015

Re: Дуле

little_radojica
А онда је, и даље тако загледан, рекао: "Опкладе се Бог и Ђаво." Ми смо сви истог момента ућутали и наћулили уши, а он је наставио коначно се окренувши ка нама.

Nije ni čudo, posle tako moćnog uvodnog dela časa.
Domazet Domazet 19:39 18.09.2015

Dobro bre...

...Kad ce neki blog na kome cu moci da se nadovezem i da vam kazem sve sto ima da se kaze o skorasnjoj republikanskoj predsednickoj debati (sa ili bez znakova navoda, po volji vam)?

A sto se tice Princija, on je 1978 godine jos bio u gimnaziji!?? Poletarac...
princi princi 19:50 18.09.2015

Re: Dobro bre...

on je 1978 godine jos bio u gimnaziji!?? Poletarac...

Ne, bre, osnovnoj školi.

Inače, debata bi bila smešna da nije scary.
emsiemsi emsiemsi 19:54 18.09.2015

Re: Dobro bre...

Domazet
...Kad ce neki blog na kome cu moci da se nadovezem i da vam kazem sve sto ima da se kaze o skorasnjoj republikanskoj predsednickoj debati (sa ili bez znakova navoda, po volji vam)?

A sto se tice Princija, on je 1978 godine jos bio u gimnaziji!?? Poletarac...

Има нас још !
Недамо се.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:55 18.09.2015

Re: Dobro bre...

Domazet
...Kad ce neki blog na kome cu moci da se nadovezem i da vam kazem sve sto ima da se kaze o skorasnjoj republikanskoj predsednickoj debati (sa ili bez znakova navoda, po volji vam)?

Zar ni ti nemaš autorsku?
Domazet Domazet 20:29 18.09.2015

Ja autorsku???

Vojislav Stojković
Domazet
...Kad ce neki blog na kome cu moci da se nadovezem i da vam kazem sve sto ima da se kaze o skorasnjoj republikanskoj predsednickoj debati (sa ili bez znakova navoda, po volji vam)?

Zar ni ti nemaš autorsku?

...Sta je tebi ovo je bre ozbiljan portal
Domazet Domazet 20:33 18.09.2015

Jesi li gledao Rome...

princi
on je 1978 godine jos bio u gimnaziji!?? Poletarac...

Ne, bre, osnovnoj školi.

Inače, debata bi bila smešna da nije scary.

...mislim da je BBC pravio serial?

Za mene je scary na dva nivoa. Na prvom, onaom prizemnom, zbog toga sto je Donald Tramp delovao kao jedini genuine lik medju gomilom. Za drugi je neophodno gledanje pomenutog 'Rome'...
princi princi 20:50 18.09.2015

Re: Jesi li gledao Rome...

Domazet
princi
on je 1978 godine jos bio u gimnaziji!?? Poletarac...

Ne, bre, osnovnoj školi.

Inače, debata bi bila smešna da nije scary.

...mislim da je BBC pravio serial?

Za mene je scary na dva nivoa. Na prvom, onaom prizemnom, zbog toga sto je Donald Tramp delovao kao jedini genuine lik medju gomilom. Za drugi je neophodno gledanje pomenutog 'Rome'...


Ja te engleske "rimske" serije gledam uglavnom zbog seksa. Verovatno sam i Rome gledao iz istog razloga. Jbg, ko o čemu, baba o uštipcima. Javi ako neko zvekne Fiorinu.
satinelle satinelle 20:30 21.09.2015

Re: Dobro bre...

A sto se tice Princija, on je 1978 godine jos bio u gimnaziji!?? Poletarac...


Sine, al ste vi matori ...
tyson tyson 23:00 23.09.2015

Re: Dobro bre...

Kad ce neki blog na kome cu moci da se nadovezem i da vam kazem sve sto ima da se kaze o skorasnjoj republikanskoj predsednickoj debati

Očajna je bila.

Kandidati su im tragikomični, gluma očajna; ja ne mogu da verujem (ovo je stilska figura) da američki glasači i dalje padaju na tako jevtinu, čak primitivnu primenu političkog marketinga.

Skoro je izvesno da će, u takvoj konkurenciji, još jedan Buš dobiti nominaciju.


mirelarado mirelarado 19:59 18.09.2015

Физичар Раша

Највише памтим сјајног профу физике у гимназији, мислим да сам га већ и спомињала на блогу. Није предавао у класичном смислу, већ нас је наводио да сами дођемо до тога зашто се нешто мора израчунати на тај и тај начин, бирао је увек примере из обичног живота, постављао нам питања, а ми долазили до логичних одговора и још нам било забавно. Не сећам се да је ико имао проблема са тим предметом, нити да се смарао на часу.Још смо се и по кући правили паметни јер знамо како функционишу водокотлић, фрижидер, пегла...
princi princi 20:03 18.09.2015

Re: Физичар Раша

Iz Devete?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:07 18.09.2015

Re: Физичар Раша

Pa, zašto onda nisi studirala fiziku?
mirelarado mirelarado 20:45 18.09.2015

Re: Физичар Раша

princi
Iz Devete?


Из Девете, наравно.
Сазнала сам недавно да је умро пре неколико година. :(
princi princi 20:49 18.09.2015

Re: Физичар Раша

mirelarado
princi
Iz Devete?


Из Девете, наравно.
Сазнала сам недавно да је умро пре неколико година. :(


Da. Dugo se setao okolo, vidjao sam ga jos dok sam stanovao tamo u kraju (jbt pricam kao da je juce bilo, a bilo pre skoro 30 godina! Kukuuuuu!)
mirelarado mirelarado 20:49 18.09.2015

Re: Физичар Раша

Vojislav Stojković
Pa, zašto onda nisi studirala fiziku?


Било је момака са природног смера који су отишли на ПМФ и ЕТФ и били после веома успешни.

Зато и истичем Рашу што је успевао да заинтересује за физику и нас који смо од свега што мирише на математику бежали што даље.
mirelarado mirelarado 20:52 18.09.2015

Re: Физичар Раша

princi
mirelarado
princi
Iz Devete?


Из Девете, наравно.
Сазнала сам недавно да је умро пре неколико година. :(


Da. Dugo se setao okolo, vidjao sam ga jos dok sam stanovao tamo u kraju (jbt pricam kao da je juce bilo, a bilo pre skoro 30 godina! Kukuuuuu!)


Баш је био онако народски лик, без трунке пренемагања и фолирања... Ретки су такви људи.
princi princi 22:25 18.09.2015

Re: Физичар Раша

Slažem se, sjajan čovek je bio. Lik. I on i Buja (Buja je inače otac sadašnjeg direktora TVB ili kako se već zove nacionalni servis). Buja mi je inače zavalio valjda jedinog keca u životu (zato što nisam doneo geografski atlas).
mirelarado mirelarado 23:17 18.09.2015

Re: Физичар Раша

Buja mi je inače zavalio valjda jedinog keca u životu (zato što nisam doneo geografski atlas).




Бују сам видела пролетос. Дошао на прославу наше годишњице матуре. Крв нам је пио, али нас је научио да читамо занимљиве чланке у вези са географијом у новинама и часописима, а не да бубамо податке из уџбеника. И ја замало да добијем опомену на првом тромесечју првог разреда, исто због атласа.
aurelije aurelije 09:14 21.09.2015

Re: Физичар Раша

Bio sam Bujina poslednja generacija a bio nam je i razredini. Ljudina prava, umeo je da predaje ali i da vaspitava.

Uvek se u predavanju trudio da prenese znanje na zanimljiv način, da mnogo pruži da bi posle mogao mnogo i da traži kad ispituje. Nije se moglo učiti napament, u 3. razradu se moralo znati i ono iz 1. Ja sam zato u svakoj svesci iz geografije imao na poslednjoj strani napisano šta je to meridijan (podnevak) a šta paralela (uporednik). I dan danas znam to :) Obožavali smo njegove priče o događajima iz mladosti, studentskih dana, prethodnih generacija, njegovih prvih godina kao nastavnika negde u Ibarskom kolašinu... Baš je bilo poučnih priča.

Nije se moglo reći da je sever gore, bacio bi kartu na pod i rekao da je gore samo ono što je na višoj nadmorskoj visini od dole :) Rešavali smo zadatke sa mestom potonuća Titanika, vremenske zone gradova, kad smo učili stene i minerale imali smo ih u rukama... Dovodio je predavače sa geografskog fakulteta, prikazivao emisije o životu u Japanu... Nikad nisi znao kad će i po kojem algoritmu da te prozove da odgovaraš...

U prvom razredu sam bio jedini koji je imao 5 na polugodištu kod njega Malo mi je žao što sam tek u 3. razredu upisao geografski kružok kod njega. Nekako mi je bilo bezveze ranije, mislio sam da će me ceo razred smatrati za štrebera jer sam bio najbolji iz geografije (inače sam bio vrlodobar đak, uglavnom prosečan, više klikeraš nego bubadžija). Buja je na dodatnoj nastavi vodio đake u RHMZ, na orijtaciju na Košutnjak i slično Išao sam na takmičenje iz geografije, pisao rad o šumama Srbije i bio 7. u Beogradu.

Negde na pola 3. razreda trebao je da ide u penziju, ali smo se mi đaci organizovali i pisali peticiju da ostane do kraja školske godine i ostao je :)

Prvi put čujem da mu je sin onaj novinar. Znam iz njegove priče da mu je sin bio u Americi (možda ima više sinova). Meni je predavao od '95. do '98. godine.
qqriq qqriq 23:44 18.09.2015

exotica

upravo gledam (peti put, najmanje).
Atom Egojan genije, niko o duši kao on, niko.
od tog filma samo je (mnogo) tužniji Sweet Hereafter.
Egojan u najboljoj formi: škola, deca, gubitak, bol.



edit
ovo se ne zna sto sam okacila. okej, radi se I o mladima skolskog uzrasta u oba filma a posebno u Sweet Hereafter, al me Exotica bas nasla nocas pa sam se
ubacila to share own sadness.
Taj Egojan ce me saraniti.........
princi princi 06:40 19.09.2015

Uuuuu, mail trol

ultimatni bitch fight. Stvarno, što kažu, uopšte ne treba da pitaju na čijoj sam strani.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:10 19.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

princi
ultimatni bitch fight. Stvarno, što kažu, uopšte ne treba da pitaju na čijoj sam strani.

Морам признати да сам увек мислио како неким мушкарцима жена дође као казна за све њихове грехе и мањкав карактер. Верујем да је тачно: када сам видео Чери Блер, схватио сам сву Тонијеву патњу.
princi princi 07:30 19.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

Predrag Brajovic
princi
ultimatni bitch fight. Stvarno, što kažu, uopšte ne treba da pitaju na čijoj sam strani.

Морам признати да сам увек мислио како неком мушкарцима жена дође као казна за све њихове грехе и мањкав карактер.

Ko zna. Nekad čoveku treba malo vremena da shvati šta je nagrada a šta kazna.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:46 19.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

Мислиш да Тони још увек има тих недоумица?!
Па да је тако, не би онолико бежао од куће и лутао по свету, унесрећујући друге.
princi princi 09:51 19.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

Па да је тако, не би онолико бежао од куће и лутао по свету, унесрећујући друге.

Koga? Murdocha? Ma pusti čiču, ja mislim da mu je Toni spasao život, ona Žujka bi došla glave čestitom Rupertu.
tadejus tadejus 15:12 19.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

Predrag Brajovic

princiultimatni bitch fight. Stvarno, što kažu, uopšte ne treba da pitaju na čijoj sam strani.Морам признати да сам увек мислио како неком мушкарцима жена дође као казна за све њихове грехе и мањкав карактер. Верујем да је тачно: када сам видео Чери Блер, схватио сам сву Тонијеву патњу.


ne daj da te izgled zavara.. kažu da je amalija htjela klunija da ostavi jer mrvi u krevetu..
a vamo kao bori se za ljudska prava..
pa gdje ćeš fundamentalnijeg prava od prava da se zamezi u krevetu..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:43 19.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

Не, не, Тес, погледај: Слоби је била Мира, Тонију Чери, честитом Вуку Даница... Доста људи које знам имају за -- оправдану! --- казну властиту жену. Правда је на земљи, не на небу, одувек сам сматрао :)
tadejus tadejus 15:53 19.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

Predrag Brajovic
Не, не, Тес, погледај: Слоби је била Мира, Тонију Чери, честитом Вуку Даница... Доста људи које знам имају за -- оправдану! --- казну властиту жену. Правда је на земљи, не на небу, одувек сам сматрао :)


misliš tadejus? no nije ni bitno..
pitam se samo šta li je ovaj moj jado zgrješio..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:01 19.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

tadejus
Predrag Brajovic
Не, не, Тес, погледај: Слоби је била Мира, Тонију Чери, честитом Вуку Даница... Доста људи које знам имају за -- оправдану! --- казну властиту жену. Правда је на земљи, не на небу, одувек сам сматрао :)


misliš tadejus? no nije ni bitno..
pitam se samo šta li je ovaj moj jado zgrješio.

А, не...
Неке жене су и награда.
:)
emsiemsi emsiemsi 21:01 19.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

tadejus
Predrag Brajovic

princiultimatni bitch fight. Stvarno, što kažu, uopšte ne treba da pitaju na čijoj sam strani.Морам признати да сам увек мислио како неком мушкарцима жена дође као казна за све њихове грехе и мањкав карактер. Верујем да је тачно: када сам видео Чери Блер, схватио сам сву Тонијеву патњу.


ne daj da te izgled zavara.. kažu da je amalija htjela klunija da ostavi jer mrvi u krevetu..
a vamo kao bori se za ljudska prava..
pa gdje ćeš fundamentalnijeg prava od prava da se zamezi u krevetu..

Богами,
и ја бих радо замезио неку пилетину у кревету (а може и поред кревета).
Unfuckable Unfuckable 02:17 20.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

Богами,
и ја бих радо замезио неку пилетину у кревету (а може и поред кревета).

od početka sam znao da baya ukiva.
Jednostavno ćuti i - ukiva.

(što bi kolega rekao "taj je smrt, taj kad pogleda - jebe!" )
blogovatelj blogovatelj 02:42 20.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

što bi kolega rekao "taj je smrt, taj kad pogleda - jebe!


Postoje i snošaji pogledom.
Evo npr Pajićev predsednik.



petargli petargli 03:09 20.09.2015

Re: Uuuuu, mail trol

pazi tajlandjanke ... barak je posle ovoga garantovano pazario nesto kod tifanija :)

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana