Film| IT| Kućni ljubimci| Muzika| Sex

Okle Daiš? من أين داعش؟

krkar RSS / 13.09.2015. u 23:04

6511e83b-eae6-4f1c-a33e-e4177cced016_16x9_788x442.jpg


Nastanak Daiša (DAIŠ, nema potrebe da ga prenosimo preko engleskog akronima ISIS/ISIL)

1. (2003) Bush Jr, potpomognut i podržan pudlicom koja danas za Delivery Unite prima pare srbijanskih poreskih obveznika, ruši Sadama Huseina.

Sadam, sunit, vladao je čvrsto i okrutno ali vrlo stabilno Irakom (35% sunita, 55% šija, 10% ostalih među Arapima - ako se računaju i Kurdi malo drugi % ali opet su šije većina). Sadam je za račun Zapada i Saudijske Arabije zaratio protiv Homeinijevog Irana 1980. i 8 godina krvavio gaće, za svoje, saudijske i kuvajtske (sunitske) pare i uz pomoć Zapada.

Saudijcima su najveći neprijatelji Iranci, veći i od Izraela. To je uglavnom zato što su Saudijci izmet ljudski a Saudijska Arabija prkno osvijeta a Iran je civilizacija (da ne dužim).

Sadam je u leto 1990. pogrešno protumačio reči mutave i nesposobne američke ambasadorke kao prećutnu podršku i napao Kuvajt, "otetu iračku pokrajinu". Kad pogledate kartu, a posebno kad proučite istoriju - vidite da je ova teza o Kuvajtu kao pokrajini politički otetoj Iraku (da bi UK zavađala i vladala) vrlo plauzibilna i gotovo sigurno tačna. Onda se skupilo vascelo Arapstvo pod američkom komandom i 1991. isteralo Sadama koji je nakon toga jebao kevu naivnim šijama na jugu koje je Bush Sr. okuražio da se pobune pa ih ostavio na cedilu. Par stotina hiljada glava, šta je to za Papa Busha.

I nakon toga je Sadam opet sasvim stabilno (samo sa malo manje para zbog razaranja i sankcija) vladao Irakom iz kojeg nikakva pretnja nikome dolazila nije. Štaviše, postojanje Sadama i Sadamovog Iraka bilo je sigurna brana uspostavljanju šijitske transverzale Iran-Sirija-Liban (iz raznih razloga u koje ne bih sad ulazio Sirija je jedini arapski saveznik Irana a Sadam i Asad se nisu trpeli jer su pretendovali na istu post-Naserovsku ulogu u arapskom svetu. Uz to, Asadi su alevije, manjina manjine, sekta koju mnogi muslimani i ne priznaju kao muslimansku (pogotovu saudijske vehabije i salefije razne) pa ih je i to približavalo Iranu jer iako nisu strogo uzev ni suniti ni šije - bliži su šijama (iako ih ni oni strogo uzevši ne priznaju za svoje).


2. Onda se i Sinu Bušu digne patka da i on malo uvodi red i demokratiju po Bliskom Istoku pa navučen od neokon giliptera kojima su na nos pokuljali budući zeleni $$$ kojih će biti na milijarde samo da skinu mrskog Sadama... te oni 2003. srušiše surovog vođu stabilne države Irak koja je bila ključ stabilnosti Bliskog Istoka.

3. Pošto američki i engleski debili nisu imali pojma kakav Irak da naprave posle Sadama - napravili su najgori. Doveli su na vlast najgori šijitski bašibozuk koji je Irancima iz dupeta virio (Iranci baš te "svoje" najviše preziru) a ovi su krenuli da se svete sunitima koji su, uz to što su bili surovi i bez mnogo skrupula, ipak umeli da vode razne kompleksne sisteme ozbiljne države, od železnice do Muhabharata. Suniti su onda preko posrednika a bogme i direktno poručili Amerima "OK, izgubili smo, kažite koju cenu treba da platimo da idemo dalje... i da je platimo VAMA a ne šijitskoj gologuziji". Ameri opet nisu imali odgovor.

4. Pa su onda ti bivši Sadamovi oficiri, direktori, ekonomisti, naftaši, sudije... gomila ozbiljnog sveta koji kontroliše baš ključni deo zemlje između Irana, Kurdistana, Sirije, Jordana i Saudijske Arabije, dakle sve puteve kojima se potencijalno zatvara šijitska transverzala, krajem 2003. pokrenuli ustanak i u sledećih nekoliko godina dobro dali po dupetu Amerima i njihovoj tevabiji.

5. Na što su Amerikanci, "glupi" Sin Buš i "pametni" Obama zaključili da su se dosta igrali i da im se igračka potrošila pa da im se više ne igra nego da ostavljaju Irak Iračanima a oni ... odoše kući. I naravno da se sranje samo nastavilo.

6. Pošto irački suniti nisu baš nešto bili pri parama, a pošto Saudijci para imaju a i vole da drugi ginu za njihove interese (i petro$), to su se brzo i lako povezali sa sunitima iz trougla Tikrit-Mosul-Ramadi, nekada najljućim Sadamovcima (i istini za volju onima koji su od Sadama najviše koristi imali) i krenuli da im sipaju lovu da se bore protiv šija (iračkih, naravno) te time em podrivaju sopstvenu državu (u kojoj se baš nisu ubili od uticaja i participacije) em kvare posao na uspostavljanju transverzale Iranu.

7. Ali pošto Saudijci (jebeš državu koja nema nikakvo drugo ime nego po vladajućoj dinastiji!) smatraju da su oni jedini pravi muslimani i tumači islama vaskolikog, to su se oni za svoje pare malo uskurčili na iračke sunite koji su kroz više decenija, ne samo pod Sadamom, navikli da se ponašaju prilično sekularno (što ne znači da nisu vernici, samo da veri pristupaju slobodnije i individualnije). Pa su Saudijci zahtevali od sunitskog pokreta otpora (da ih tako nazovemo, mada može i gerila, paravojska, kako vam drago) da "budu bolji muslimani". Na šta su se ovi opsetili da će, ako krenu da se kunu u Kuran časni, pridobiti i deo jadnika koji su se ložili na Alkaide razne a da suštinsku podršku svojih saplemenika u Iraku izgubiti neće.

Te eto tako se od svega toga učas izrodi Daiš.

A onda su pametni Ameri i principijelni Englezi rešili da prošire svoje uspešno uvođenje demokratije, da posle velikih uspeha u Iraku i Afganistanu uvedu demokratiju i u Egipat, Libiju, Tunis (što nas ovde sve ne interesuje) i - vid' čuda - Siriju.

Sirija i Irak su prilično različiti ali bogme u podosta stvari i slučni. Osim činjenice da se radi o vrlo sofisticiranim društvima sa odličnim školstvom, dobrim univerzitetima, tradicijom građanskog sekularizma (ne mešati sa ateizmom!) - slični su i po tome što su em etnički i verski vrlo mešoviti (ono Vuk i leopardova koža) - em su na vlasti (surovo) manjine. U Sadamovom Iraku to bejahu suniti, trećina, a u Asadovoj (očevoj i sinovljevoj) Siriji alevije - ni 15%. Te se Saudijcima osladilo da i u Siriji sruše te mrske sektaše i dovediu na vlast lojalne sunite (koji bi, naravno, za mišljenje imali isključivo pitati poštene i neiskvarene Saudijce, čuvare Ćabe i muslimane bez premca!).

Te tako krete i uvođenje demokratije u Siriji gde se još uz sve ovo gore navedeno navuklo i štošta zaluđenih idealista, prozapadnjaka i kojekakvih segedinskih sobarica koje su poverovale da će skinuti zlog Asada i uvesti parlamentarnu demokratiju ako ne engleskog ono bar... češkog tipa. Te se tako udružiše (ili se i ne udružiše odmah - a tek posle nisu kad se videlo ko je ko i kakav je ko i za čije interese igra) tako da danas imate Siriju u kojoj sve što je normalno ili beži ili podržava Asada! A sve što je glupo, napaljeno, potplaćeno, narajcano... ono je ili u Daišu ili u nekoj od ostalih principijelnih demokratskih organizacija za skidanje glava i puštanje krvi.

Ko ne veruje da je ovo ovako - neka pogleda kako reaguje Izrael. Izraelcima je Sirija oduvek bila najtvrđi i najozbiljniji protivnik, vojno sposobna (za arapska merila, naravno nesposobna da Izrael na bilo koju foru pobedi) i politički tvrda, uz to kurvinski meša karte u Libanu koji oduvek tretira kao svoju prćiju, dvorište i političku epruvetu. Helem, od početka sranja u Siriji Izrael mudro ćuti jer vrlo dobro zna da mu sa skidanjem Asada može biti samo mnogo gore. Otvoreno ga podržati ne može (za sada, ako mu prigusti podržaće ga itekako, samo da se nađe dobar način i izgovor), ne može ni protiv Amera (a ni protiv Saudijske Arabije koja je što se Izraela tiče pripitomljena taman koliko treba - seru uprazno).

Tako vam je to, gospodo. Rešenje za Siriju, jedino rešenje, je zapušiti nos i direktno podržati Asada da razbuca gologuziju i ponovo uspostavi državu. I nadati se da će Irak naučiti lekciju jerbo inače mora uslediti isti recept i tamo. Samo tako se ovi jadnici mogu vratiti kući.

Hvala Princiju što me potakao da ovo napišem, prvo krenem tamo kod UK Gaulajtera da mu odgovorim pa kad sam video da nikako ne može ukratko na brzinu napisah blog.



Komentari (459)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

naginata_83 naginata_83 10:49 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

princi
Razlog za tako nesto je sto to Uncle Sam drugaciji izbor strogo zabranjuje. A ono sto Uncle Sam zabranjuje to Kuca Sauda neradi... Dobro uvezban mehanizam

Ne verujem da tako ide mehanizam. Pre Amerikanci (i Britanci) igraju na kartu tih netrpeljivosti, igraju igru divide and conquer, sluzeci interesima onoga ko u odredjenom trenutku ima najvise para (a to su na Blisko Istoku, uglavnom, Saudijci).

Odnos US sa Izraelom je nesto drugo i moram priznati da meni on nije uvek jasan.


Mrzi me nesto danas da pisem ali najtoplije preporucujem BBC-jev dokumenatarac Bitter Lake (Ima ceo na YOUTUBE)

To je jedan od najdubljih prikaza sustine zapadnog uplitanja u Bliski istok i dinamike izmedju aktera koja nuzno stvara konflikte.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:19 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

Ima tu još ravni po kojima se to seče...

Baš to.

Kada bi krenuli uzduž i popreko o čitavom problemu - deset blogova je malo. Po meni, osnovni problem je taj; totalno nestabilna unutrašnja situacija. Pustinja načičkana s toliko različitih naroda, dijalekata i vera (podvera, sekti..) .. koja je bogata naftom. U suštini, nijedan od ovih problema nama nije big deal / ali čovek je još uvek samo životinja.

Meni je neverovatna činjenica, da su države bliskog istoka - imale stabilne sisteme samo pod diktatorima. Opet, zajednička činjenica je da su svi ti diktatori patili od neutoljive želje da budu lideri arapskog sveta i tako i sami uplitali se u unutrašnje probleme ostalih država. Tako da je svođenje problema na neku maksimu; tipa za sve su krivi Ameri, totalna nebuloza ili sve je to zbog nafte.. ipak, pogrešno. Ipak, oba ova faktora, imaju sasvim solidnih uticaja na današnje stanje na terenu.

Kada se sve ovo pomeša, imamo totalni galimatijas.
krkar krkar 11:22 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

Na kraju su Truman i sami Izraelci prelomili.


M kakvi. Prelomili su Englezi kad su najavili da nemaju više funti - ili muda, svejedno - da se bave sranjem koje su napravili i da se 15.5.48. povlače. Time su samo prisilili Izrael da se proglasi nezavisnost.

Interesantno je što je jedan od glavnih klijenata istih tih Engleza, Abdulah, koji će sutradan napasti Izrael nedelju dana pre isteka mandata Englezima prilično precizno rekao kako će izgledati udruženi arapski napad. A samo 4 dana pred napad to je ponovio i Goldi Meir koja je bila u tajnoj poseti Amanu.

Svi su sve znali ali ipak rešili da urade šta su naumili...

Ne može se sve objasniti na jednom blogu
krkar krkar 11:31 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

stefan.hauzer


Kada bi krenuli uzduž i popreko o čitavom problemu - deset blogova je malo.


Upravo tako. Što god pomeneš - ide opširna digresija i gomila objašnjenja.

Meni je neverovatna činjenica, da su države bliskog istoka - imali stabilne sisteme samo pod diktatorima. Opet, zajednička činjenica je da su svi ti diktatori patili od neutoljive želje da budu lideri arapskog sveta i tako i sami uplitali se u unutrašnje probleme ostalih država.


Ovo je vrlo bitan deo za razumevanje BI ali ne može se preskočiti geneza vladajućih porodica/dinastija/grupa - i kraljevskih i republikanskih. Većina njih nije autohtona, većina je dovedena, instalirali ih većinom Englezi mada su se mešali i drugi. Sindrom Sejdo Bajramović. Samo, poneki Sejdo je ozbiljno shvaio svoj posao pa ispao još veći belaj.

Nemam sad vremena za pooseban blog o tome, ali zaslužuje.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:36 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

Ne može se sve objasniti na jednom blogu


Da, zato smo i skrenuli ovako u temu.

Naravno, britanska nesposobnost je bila presudna. Ali s druge strane sposobnost Izraela i odlučna podrška SAD su prelomili makar jedno pitanje - a to je definitivan ostanak Jevreja na tlu Palestine. Više sam u tom kontekstu mislio, što je i sam dokaz ... koliko je tema komplikovana, kao u ostalom sve sa tog područja.
princi princi 12:23 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

M kakvi. Prelomili su Englezi kad su najavili da nemaju više funti - ili muda, svejedno - da se bave sranjem koje su napravili i da se 15.5.48. povlače. Time su samo prisilili Izrael da se proglasi nezavisnost.

Englezi mogu sve osim da prelome. Donosenje odluka jednostavno nije deo njihovog mentaliteta. Oni su pre "let it be" ljudi. Ima cuvena prica o jednom egipatskom kolegi koji je tu, na Imperialu radio post-graduate studies ranih 70-ih (Maksa zna o kome pricam). Kad je dosao na Imperial da drzi predavanje o istoriji Sueckog kanala, sreo se sa starim kolegama i krenula je srdacna zvaka. Posto se malo opustio, otvorio je srce i poceo Englezima da objasnjava kakvi su. Kao ilustraciju engleskog karaktera je rekao: "Mogu da se kladim da je moja solja za kafu jos tamo u dishwasheru, na istom mestu na kome sam je ostavio pre 30 godina" (sve desava 2005. godine). Nije bio lenj, sisao je dole i doneo potpuno prljavu crvenu soljicu u kojoj je kafa bila davno okamenjena i koja je vremenom pocela da dobija neke srkoz druge tonove.

Englezi su se kratko nacerili, kolega je sutradan otisao kod kraljice na svecani recak na koji je prethodno bio pozvan. Na rucku se fantasticno proveo, a preksutradan je bio uhapsen na Heathrowu, tokom boardinga na avion za Kairo (naravno, hapsenje nema nista sa njegovim opaskama na racun Engleza), ali to je iz neke druge price.
maksa83 maksa83 12:32 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

Na rucku se fantasticno proveo, a preksutradan je bio uhapsen na Heathrowu, tokom boardinga na avion za Kairo (naravno, hapsenje nema nista sa njegovim opaskama na racun Engleza), ali to je iz neke druge price.

Eh. Ankl Hamza. Retko živopisan lik. Pouzdano znam da ne ume mejl da pošalje, ali zato tvituje ko blesav. Nemam pojma doduše šta tvituje pošto je sve na arapskom...
stefan.hauzer stefan.hauzer 12:55 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

Englezi mogu sve osim da prelome. Donosenje odluka jednostavno nije deo njihovog mentaliteta.

Neverovatno, ali prema toj naciji gajim istovremeno osećaj podsmeha i poštovanja. Način na koji rešavaju unutrašnje probleme mi je totalno magičan. Njihova elita i pored sebičnih interesa, samoubeđenih posebnosti i osećaja supermatije.. i dalje je nešto o čemu mi možemo samo da sanjamo. Što je neviđen bedak.

I zato u pogledu spoljne politike, Corbyn neće ništa promeniti.. osim što bi mogao da bude zamajac ostalim levičarskim partijama u Evropi (ovo se sad ja već zanosim i pretvaram u Filipa Mladenovića:)
princi princi 14:09 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

stefan.hauzer
Englezi mogu sve osim da prelome. Donosenje odluka jednostavno nije deo njihovog mentaliteta.

Neverovatno, ali prema toj naciji gajim istovremeno osećaj podsmeha i poštovanja. Način na koji rešavaju unutrašnje probleme mi je totalno magičan. Njihova elita i pored sebičnih, samoubeđenih posebnosti i osećaja supermatije.. i dalje je nešto o čemu mi možemo samo da sanjamo. Što je neviđen bedak.

I zato u pogledu spoljne politike, Corbyn neće ništa promeniti.. osim što bi mogao da bude zamajac ostalim levičarskim partijama u Evropi (ovo se sad ja već zanosim i pretvaram u Filipa Mladenovića:)

Meni se vec neko vreme mota po glavi ideja da je onsovna razlika izmedju uspesnih i neuspesnih nacija u tome sto uspesne nacije maltene sve sto zapocnu i zavrse. Englezi sta god zapocnu kod kuce, ma koliko da je to skupo, neracionalno, oni to i zavrse. Recimo, kad treba da povezu Channel Tunnel i Cross Rail, oni to urade: prekopaju pola Londona, pozatvarju silne neke biznise, naprave commuter's hell, svi kukaju, ali to zavrse. Ne znaju da li treba da prave trecu pistu na Hitrou ili da prosiruju Getvik ili da prave potpuno novi aerodrom na istoku Londona, ali kad jednom donesu odluku, to ima da sprovedu, po bilo koju cenu. Ili Hrvati, na primer. Zapoceli su Jadransku magistralu i zavrsili su je. Zacrtali su da ce imati nezavisnu drzavu i izborili su je.

A u Srbiji se, pak, svasta nesto zapocne, a skoro nista ne zavrsi. Zato je Srbija neuspesno drustvo. Jednostavno nema stamine, odlucnosti, resenosti da se zavrsi zapoceti. Nismo tough.
silver silver 14:26 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

Upravo sam nameravala da napisem nesto o engleskoj (britanskoj) upornosti, to je nesto zaista posebno. Ali vi ste to sasvim dobro ilustrovali u predhodnom komentaru.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:40 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

Pre neki dan slušam Raul Romeva, kako ,baš na BBC-iju, dominira. I tu kaže, o toj sposobnosti da u jednoj parlamentarnoj, konstruktivnoj raspravi Britanci mogu da rasprave tako klizave teme - kao što je bio referendum u Škotskoj. Iako Amerikanci, uporno pokušavaj da taj proces odlučivanja - prodaju kao svoj proizvod, definitivno je da su taj nivo fleksibilnosti usvojili od Britanca... ali dosta o hvalospevima, za ove šarlatane koji su istom tom upornošću sproveli svoj imperijalizam, na apsolutno sebičnim interesima:)
niccolo niccolo 14:50 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

stefan.hauzer
Pre neki dan slušam Raul Romeva, kako ,baš na BBC-iju, dominira. I tu kaže, o toj sposobnosti da u jednoj parlamentarnoj, konstruktivnoj raspravi Britanci mogu da rasprave tako klizave teme - kao što je bio referendum u Škotskoj. Iako Amerikanci, uporno pokušavaj da taj proces odlučivanja - prodaju kao svoj proizvod, definitivno je da su taj nivo fleksibilnosti usvojili od Britanca... ali dosta o hvalospevima, za ove šarlatane koji su istom tom upornošću sproveli svoj imperijalizam, na apsolutno sebičnim interesima:)

Imali su Britanci blagovremeno svoje vekove unutrašnjeg peglanja i onda su našli neki modus vivendi i od tada vode tako kako opisuješ...
krkar krkar 15:16 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

ISISa i današnje situacije tamo (pa i svetske, dakle) ne može da prođe bez istorijskog konteksta, tj bez objašnjenja kako i od čega su nastale sve te Saudijske Arabije, Katari, Egipti, Iraci, Kuvajti i sl, kome je bilo u interesu rasparčavanje stare Otomanske imperije, i kojim sredstvima, tj kako je to rasparčavanje tj komadanje sprovedeno.


Evo ti delimično gore odgovorih Maksi, bar za Saudiju, Irak, Jordan i Siriju.

A što se tiče Osmanskog carstva (ne još Turske) - bili su ratni protivnici, izgubili su rat, džebga. Gotovo. I Austro-Ugarska je izgubila rat i prošla kako je prošla: rasparčana.

A povlačenje granica i stvaranje "država-nacija" gde kao takve nisu nikad postojale (iako je uvek postojala svest o entitetima i identitetima po kojima su te novostvorene nacije zasnovane i imenovane. Ali od svesti o pripadnosti u smislu koji je tamo postojao vekovima do nacionalne svesti u jednoj generaciji... treba malo pogurati i istoriju i kolektivnu svest.

Glede granica, najbolji je primer slučaj granice između Jordana i Iraka. Ako pogledate malo bolje videćete jedno čudno koleno na toj granici.

Kad su bili povukli granicu ispalo je da su četiri glavne pumpne stanice na naftovodu bile na iračkoj teritoriji. Englezi se malo zamislili (Churchill lčično) i rekli "mnogo su Iračanima sve četiri, zaokreni malo granicu da jedna bude u Jordanu, zgodnije je... a i sigurnije".
krkar krkar 15:17 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

Krkar je onako lepo to da kazemo upprostio


Neuprošćene verzije ne pišem za blog... a ni besplatno.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 18:22 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

de pišeš, na netu pod tvojim imenom ima samo starih radova, 1998-2000.
escherichije_colic escherichije_colic 18:28 14.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

krkar


Glede granica, najbolji je primer slučaj granice između Jordana i Iraka. Ako pogledate malo bolje videćete jedno čudno koleno na toj granici.



Fakat ima 1 naizgled neobjašnjiv zub na lenjirom povučenoj granici.

Može veliki deo Sveta da mrzi Engleze i može to da bude opravdano, ali čisto sumnjam da bi se bilo ko ponašao drugačije u njihovoj poziciji. Svako svoj interes čuva, sebično i beskrupulozno, samo su neki lukaviji od drugih.
Ribozom Ribozom 13:38 15.09.2015

Re: Mislim da nijedna analiza

krkar
Neuprošćene verzije ne pišem za blog... a ni besplatno.


I nemoj mi reci da te ekselencija nije vec kontaktirala na PP. Opusteno :)

ps. kako me ne bi shvatio preozbiljno poklanjam ti stih:
'Danas skoro svaka shusha
shilji patku na Dzordza Busha'
princi princi 06:14 14.09.2015

Ovo,

Rešenje za Siriju, jedino rešenje, je zapušiti nos i direktno podržati Asada da razbuca gologuziju i ponovo uspostavi državu. I nadati se da će Irak naučiti lekciju jerbo inače mora uslediti isti recept i tamo. Samo tako se ovi jadnici mogu vratiti kući.

je, naravno, u ovom trenutku potpuno nemoguće.
krkar krkar 15:21 14.09.2015

Re: Ovo,

princi
Rešenje za Siriju, jedino rešenje, je zapušiti nos i direktno podržati Asada da razbuca gologuziju i ponovo uspostavi državu. I nadati se da će Irak naučiti lekciju jerbo inače mora uslediti isti recept i tamo. Samo tako se ovi jadnici mogu vratiti kući.

je, naravno, u ovom trenutku potpuno nemoguće.


Pa eto, mlatiće još koju godinu gloginje tuđom patkom dok ne postane moguće. Pa ko u međuvremenu nije poginuo...
princi princi 15:26 14.09.2015

Re: Ovo,

krkar
princi
Rešenje za Siriju, jedino rešenje, je zapušiti nos i direktno podržati Asada da razbuca gologuziju i ponovo uspostavi državu. I nadati se da će Irak naučiti lekciju jerbo inače mora uslediti isti recept i tamo. Samo tako se ovi jadnici mogu vratiti kući.

je, naravno, u ovom trenutku potpuno nemoguće.


Pa eto, mlatiće još koju godinu gloginje tuđom patkom dok ne postane moguće. Pa ko u međuvremenu nije poginuo...

Sine, sto je vama, Q...ma omiljena ta sa gloginjama i tudjom patkom... umecete je (izreku, mislim, ne patku) i gde joj je mesto i gde nije.
krkar krkar 15:53 14.09.2015

Re: Ovo,

umecete je (izreku, mislim, ne patku)


Manje je sranje umetati izreke nego patku, ti si to, nadam se, naučio.
tsunade tsunade 07:30 14.09.2015

da se vrate?

mislim da nema šanse. ko jednom pobegne iz pakla, taj se ni mrtav ne vraća.

inače, kao i uvek, obožavam tvoja objašnjenja života, prirode i društva
mariopan mariopan 08:04 14.09.2015

Re: da se vrate?

tsunade
mislim da nema šanse. ko jednom pobegne iz pakla, taj se ni mrtav ne vraća.

inače, kao i uvek, obožavam tvoja objašnjenja života, prirode i društva

И ја мислим да се они који су побегли неће враћати, ово је сеоба народа.

Вредело је прочитати овај блог.

Кркар, како предвиђаш будућност Европе када се у њу слије стотине хиљада различитих верских група, сад уједињених заједничком несрећом, избеглиштвом.....али када се населе..да ли ће своје верске и остале сукобе пренети на нови терен, у Европу?

Сад имају друге бриге, али касније..?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:25 14.09.2015

Re: da se vrate?

Кркар, како предвиђаш будућност Европе када се у њу слије стотине хиљада различитих верских група, сад уједињених заједничком несрећом, избеглиштвом... али када се населе... да ли ће своје верске и остале сукобе пренети на нови терен, у Европу?


pa, isto kao i mi kada smo bili izbeglice u kapitalizmu - neko ce teskim radom postici nesto, drugi ce pobeci natrag kuci kada se smiri (mislim da bi najkvalitetniji scenario bio da dodje do istorijskog pomirenja Izraela i Irana, no to ne deluje realno niti blizu), treci ce postati vucibatine i otici u sivu zonu, itd.
mariopan mariopan 11:55 14.09.2015

Re: da se vrate?

Srđan Fuchs
Кркар, како предвиђаш будућност Европе када се у њу слије стотине хиљада различитих верских група, сад уједињених заједничком несрећом, избеглиштвом... али када се населе... да ли ће своје верске и остале сукобе пренети на нови терен, у Европу?


pa, isto kao i mi kada smo bili izbeglice u kapitalizmu - neko ce teskim radom postici nesto, drugi ce pobeci natrag kuci kada se smiri (mislim da bi najkvalitetniji scenario bio da dodje do istorijskog pomirenja Izraela i Irana, no to ne deluje realno niti blizu), treci ce postati vucibatine i otici u sivu zonu, itd.

Не мислим на то, биће тако како кажеш.
Мислим на Европу која сада утврђује неке квоте и бира кога ће да прими а кога неће. Углавном сви желе Сиријце и сви би да узму квалитетнији "људски материјал" рачунајући баш на то, да ће се они боље и брже снаћи у новом окружењу. Које ће најкраће да испомаже и који ће им се врло брзо " исплатити". Ружно је да овако кажем али ми друге речи не долазе за то што раде.

1. Верујем да долази много већи број људи и највише њих ће бити у категорији оних које нико не жели ( сиромашни и необразовани). Шта са њима? А они ће доћи, већ су на путу....где ће са њима
И верујем да Европа ту не може ништа ни да бира, они ће доћи до циљане земље колико год се оне отимале да их неће примити.

2. Када се сместе и одахну, па почну да уводе своје законе и верске и цивилизацијске, који можда не одговарају ззаконима земље у којој су, има ли Европа план Б ? Шта у том случају?

Пре неки дан чекам бус ( у Атини) и улицом иде млада жена, до пета умотана само јој је лице откривено. А за њом, испред ње, поред ње, бесна баба која је као осица напада, удара, штипа, кида одећу, гура улицом и на сав глас се дере на свом језику, умлати оно створење начисто.
Можда она у свом селу и у својој земљи има право да своју ћерку, снајку, рођаку...бије на улици, али да је било полиције у близини баба би завршила у затвору?
Било је мучно и гледати...па да ли је Европа спремна да то гледа и ћути јер ће са гостима доћи и нека њихова правила понашања?
krkar krkar 15:23 14.09.2015

Re: da se vrate?

mislim da nema šanse. ko jednom pobegne iz pakla, taj se ni mrtav ne vraća.


A ne, to su takvi ljudi i takvo društvo da se vraćaju zasigurno većinski i u drugoj generaciji, čak i u trećoj. Bliskoistočnjaci su jako vezani za svoju sredinu, način života, diverzitet, klimu, hranu... sve.
krkar krkar 15:25 14.09.2015

Re: da se vrate?

Кркар, како предвиђаш будућност Европе када се у њу слије стотине хиљада различитих верских група, сад уједињених заједничком несрећом, избеглиштвом.....али када се населе..да ли ће своје верске и остале сукобе пренети на нови терен, у Европу?

Сад имају друге бриге, али касније..?


Znaš li i za jedan slučaj da su se Srbi/Hrvati/Albanci... sukobili u Nemačkoj, Švedskoj, Danskoj?

Osim navijača ali to je iovako species subhumana. Trebalo bi im dati svima noževe ili tejzere, ali sa naponom koji ubija pa da se međusobno samoregulišu
princi princi 15:31 14.09.2015

Re: da se vrate?

krkar
Кркар, како предвиђаш будућност Европе када се у њу слије стотине хиљада различитих верских група, сад уједињених заједничком несрећом, избеглиштвом.....али када се населе..да ли ће своје верске и остале сукобе пренети на нови терен, у Европу?

Сад имају друге бриге, али касније..?


Znaš li i za jedan slučaj da su se Srbi/Hrvati/Albanci... sukobili u Nemačkoj, Švedskoj, Danskoj?

Osim navijača ali to je iovako species subhumana. Trebalo bi im dati svima noževe ili tejzere, ali sa naponom koji ubija pa da se međusobno samoregulišu

Kazu da se u Svici, po onim gastoskim klubovima non-stop kolju, svaki vikend, samo rade nozevi. A znam da su se pacijenti sibali i po Brizbejnu, samo tako, mislim da je bilo i po nasim novinama, pre jedno godinu dana.
krkar krkar 15:55 14.09.2015

Re: da se vrate?

па да ли је Европа спремна да то гледа и ћути јер ће са гостима доћи и нека њихова правила понашања?


Nije to Evropa, to je Grčka gde sve može za 100 drahmi. Naročito tuđih
krkar krkar 16:03 14.09.2015

Re: da se vrate?

Kazu da se u Svici, po onim gastoskim klubovima non-stop kolju, svaki vikend, samo rade nozevi. A znam da su se pacijenti sibali i po Brizbejnu, samo tako, mislim da je bilo i po nasim novinama, pre jedno godinu dana.


To su pacijenti, isti Q jesu li navijači ili posetioci raznih turbofolktreš događaja.

Nije mi poznat ni jedan organizovani slučaj međuetničkog nasilja među grupama iz ex-YU u trećim zemljama.
mariopan mariopan 18:57 14.09.2015

Re: da se vrate?

krkar
Кркар, како предвиђаш будућност Европе када се у њу слије стотине хиљада различитих верских група, сад уједињених заједничком несрећом, избеглиштвом.....али када се населе..да ли ће своје верске и остале сукобе пренети на нови терен, у Европу?

Сад имају друге бриге, али касније..?


Znaš li i za jedan slučaj da su se Srbi/Hrvati/Albanci... sukobili u Nemačkoj, Švedskoj, Danskoj?

Osim navijača ali to je iovako species subhumana. Trebalo bi im dati svima noževe ili tejzere, ali sa naponom koji ubija pa da se međusobno samoregulišu

Да, и то што кажеш.
mariopan mariopan 10:02 15.09.2015

Re: da se vrate?

krkar
па да ли је Европа спремна да то гледа и ћути јер ће са гостима доћи и нека њихова правила понашања?


Nije to Evropa, to je Grčka gde sve može za 100 drahmi. Naročito tuđih

Није више сто драхми, сад је мало више и то у еврима...елем, само што нисам пала кад сам чула, ( тек сада) да овде ћерке генерала који су се упокојили имају право да примају очеву пензију све док се не удају...па се оне разведу чим им отац умре, узму ту пензијицу од 3-4 000 евра месечно...и наставе да живе са сад "бившим" мужем...

..елем2 ... једна таква "генералица" се скоро пожалила комшиници која нема 'леба да једе да ће јој сад смањити ту очеву пензију за 500 евра па не зна како ће преживети.
Успут....та генералица је у средњим годинама, мајка двоје деце, срећно и "берићетно" због очеве пензије разведена и .....запослена...
Питам ове моје јел' то истина ( не-ве-ру-јем) они кажу да јесте, само за утеху, тих генералских ћерки нема много... (крстимо се колективно)

Па ти види.....не пропали сто пута
tsunade tsunade 11:52 15.09.2015

Re: da se vrate?

A ne, to su takvi ljudi i takvo društvo da se vraćaju zasigurno većinski i u drugoj generaciji, čak i u trećoj. Bliskoistočnjaci su jako vezani za svoju sredinu, način života, diverzitet, klimu, hranu... sve.


hm. ne znam. ne znam zapravo ni jednog iz tog kraja sveta. tako da ti verujem na reč. al opet, oni će neko korenje pustiti u nemačkoj. neka deca će krenuti u školu, na univerzitete, treba to opet seći pa se presadjivati na staro mesto. deluje mi komplikovano.

i onda, gde da se vraćaju, u pustahiju i ruševine. ne deluje mi da će tamo skoro biti bolje.
jinks jinks 08:36 14.09.2015

...

Par stotina hiljada glava, šta je to za Papa Busha

Ustvari, g. Buš Sr. ima još jedan sličan nadimak po kome je takodje poznat - Poppy Bush.

Sad kako ga je dobio - po priči, iz više razloga, gde bi neki od njih dodatno mogli da začine i vašu priču :)
myredneckself myredneckself 11:04 14.09.2015

Nepotrebno znanje :)

jinks
Par stotina hiljada glava, šta je to za Papa Busha

Ustvari, g. Buš Sr. ima još jedan sličan nadimak po kome je takodje poznat - Poppy Bush.

Sad kako ga je dobio, po priči, iz više razloga, gde bi neki od njih dodatno mogli da začine i vašu priču :)

A propos, sklonost Bušovih da nadevaju imena je poznata, ostalo od majki i baka, valjda.

Nicknames koje je pronalazio Džordž Buš,ml. za kolege, predsednike drugih država, novinare, i dr. nisu zaobišli ni unuke mu.
Džebov sin je oženio Meksikanku, pa je decu zvao little brown ones.
Biseri od nadimaka autora Džordža Buša juniora, bili su inspiracija i za stripove. (Doonesbury: Careful, brown sugar, Kondolizi Rajs...itd.)


jinks jinks 11:29 14.09.2015

Re: Nepotrebno znanje :)

A propos, sklonost Bušovih da nadevaju imena je poznata, ostalo od majki i baka, valjda.

Da, mada neki su se na tu njihovu porodičnu sklonost nadovezali, rekavši da je Bush Sr. nadimak "poppy" ironijom sudbine zaslužio i učestvujući u raznoraznim operacijama jedne US državne službe u kojoj je decenijama bio uposlen.

Inače, neki se šale na račun George W. Bush Jr.-a da je jedina prava korisna veština koju je u životu stekao ta da zna kada i koliko puta u rečenici da upotrebi reč "pappy".

"Pappy" tu, "pappy" tamo, i eto predsedničkog mesta :)
mlatisa mlatisa 09:52 14.09.2015

Dodatak

Možda je trebalo dodati i tačku 0.5 Avganistan (2001), mada verovatno nije od tolikog značaja, osim kao prologa.

Rekao bih da SAD nema interesa da satire ID tj. Daiš. Verovatno ih (a i nas posredno) čeka još koja godina u ovom pretis loncu. Jedino se nadam da lonac neće da eksplodira.

Pitam se samo, kako li spavaju ovi koji unesrećiše desetine miliona ljudi?

Pitanje je retoričko, verovatno spavaju bolje nego ja.


Out of Beirut Out of Beirut 10:17 14.09.2015

....

Ова анализа као једине агенте истиче политичаре САД и Британије.

Они то раде како из својих, тако и због интереса америчке и британске нације.

То је једино могуће прихватити ако се прихвати и поглед на свет 1) где су сукоби zero-sum games, те народ народу мора бити вук, 2) где се људи морају груписати као овце у оквиру нација, и 3) где су амерички и британски државници као Стаљин, с том разликом што су агресивни једино према спољашњем свету.

I beg to differ.

mlatisa mlatisa 10:30 14.09.2015

Re: ....

SAD i VB nisu jedini ali su dominantni u uplitanju. Bez njih ni ostali učesnici se verovatno ne bi uplitali ili bi se bar manje uplitali.

Što se tiče pogleda na svet, svet je dominantno takav u sve tri tačke. Potpuno samostalan čovek u prirodi vrlo brzo (od)umire. Zato se ljudi grupišu i specijalizuju svoju delatnost. Kad se grupišu onda grupa grupi jeste vuk. Svaka vrsta brani svoje stanište na ovaj ili onaj način. Obično svaka grupa ima i svog predvodnika ili predvodnicu (od pasa, vukova, lavova, slonova do majmuna).

Jedina nada za "mir u svetu" je da se vodeće sile dogovore. I onda će nastupiti period "više manje mir" (neko vreme dok se ponovo ne izmešaju karte). Na žalost, ne vidim da će se to desiti u narednih desetak godina.
Out of Beirut Out of Beirut 10:32 14.09.2015

....


Пар речи о дешавањима иза јавне сцене:

[T]he thrust of US policy in the region derives almost entirely from domestic politics, and especially the activities of the ‘Israel Lobby’.
- The Israel Lobby, John Mearsheimer and Stephen Walt (2006)

http://www.lrb.co.uk/v28/n06/john-mearsheimer/the-israel-lobby

PCR states regarding the Israeli Lobby that ”Israel controls the US, but only its Mid-East policy”, and “Israel can also block some presidential appointments and has vast influence over the print and TV media.” Well, here is a clearly contradictory package of assertions: the entire thing would have made more sense had it been: “and not only its Mid-East policy. “ I mean, if Israel, or Zionism, or Jews, wield extremely disproportionate power and influence in American media and politics, this influence and power is surely not just confined to ‘only the Mid-East.’

http://thesaker.is/the-saker-interviews-paul-craig-roberts/comment-page-1/#comment-82278
dr.wagner dr.wagner 10:39 14.09.2015

Za domaćice

.... jutro

-Ne bih da se netko uvrijedi , ali tekst je dosta površan ... onako , pročita novine
i na osnovu toga pučkoškolac izvuče svoje zaključke ...

-Nigdje nema podatka da će USA kroz koju godinu (dvije-tri) postati najveći
proizvođač nafte na svijetu , nigdje ništa o enormnim količinama plina koji se
isto dobija "frakingom" .... o pretvaranju ulaznih plinskih i naftnih terminala u
izvozne ... o jedinom mogućem tržištu za taj plin Evropi , pa onda u tom svijetlu
i o igrokazu u Ukrajini ...

-I naravno , na kraju ništa o tome da je gore navedeno izvedivo samo dok je
nafta na 50$ ili više (zbog cijene postupka hidrauličnog frakturiranja) , niti o
tome da je ukapljivanje i transport plina skuplje od ruskog plina (koji vidi čuda
ide baš preko Ukrajine , a kada se pokuša izgraditi alternativni pravac , onda
se premjeri i predsjednici država preko kojih to prolazi , zovu u Brisel ili dolaze
emisari iz Amerika ili EU i "nagovaraju" da odustanu)

-Ako hoćete i Saudijski kralj (o Abdulahu je riječ)... je izjavio nedavno da će
Saudijska Arabija prodavati naftu i po 20$ (jer im se još uvijek isplati , za
razliku od Amerikanaca) samo da povrati udio na tržištu ...
... bolovao je siromah Abdulah dvadesetak godina , ali je eto umro pet dana nakon
te izjave ... naravno , novi kralj Salman to više ne spominje ...

-Tzv. "Arapsko proljeće" se smirilo , vidi čuda .... samo u zemljama koje nisu
"izvoznici" ... Tunis , Egipat (u Jordanu su bili neki pokušaji neinformiranih
koji su mislili da je o demokraciji riječ)
... i od tamo ne dolaze izbjeglice , a "radikali" su na margini i djeluju sporadično

-U svemu navedenom nelogično je jedino ponašanje Blaira ... BP nema tu neke interese
,a i riječ je kompaniji gdje država (VB) ima mali udio , a i to misle prodati ...
-Možda je lova , a možda su neke fotografije sa javnim ženama ili nedajbože dečkima
....Francuzi nisu pali na to , jedino Danska , tj. njezin tadašnji premijer Anders
Rasmussen koji je obmanuo vlastiti parlament , ali je zato danas glavni tajnik NATO-a

-Nema tu impotencije , sexa , ljubavi ili nepromišljenosti ... lova je u igri
druže K , a lova gura sve ....



Wagner


P.S.
-Vidi , vidi koliko sam napisao ... odoh ja na kavu , čujemo sa ...



princi princi 10:43 14.09.2015

Re: Za domaćice

BP nema tu neke interese
,a i riječ je kompaniji gdje država (VB) ima mali udio , a i to misle prodati ..

BP je British uglavnom samo po nazivu, inace je davno po svemu drugom postao americka kompanija sa sedistem u Hjustonu. Naravno da imaju znacajan sektor i ovde u UK, rade jos istrazivanja pogotovu po Arktiku, cevovode po Kazahstanu i Azerbejdzanu, ali centar odlucivanja i operatorski je u Hjustonu. I vrhovni management kompanije je americki (posle onog fijaska u Meksickom zalivu).
qqriq qqriq 10:44 14.09.2015

Re: Za domaćice

-Ne bih da se netko uvrijedi , ali tekst je dosta površan ... onako , pročita novine
i na osnovu toga pučkoškolac izvuče svoje zaključke ...


zbrkano, ko lopatom bacano.
sori krkar, rekla sam ti već koliki sam tvoj fan.
svarog svarog 10:47 14.09.2015

Re: Za domaćice

Ako hoćete i Saudijski kralj (o Abdulahu je riječ)... je izjavio nedavno da će Saudijska Arabija prodavati naftu i po 20$ (jer im se još uvijek isplati , za razliku od Amerikanaca) samo da povrati udio na tržištu







dr.wagner dr.wagner 10:47 14.09.2015

Re: Za domaćice

Pozdrav P

princi
BP nema tu neke interese
,a i riječ je kompaniji gdje država (VB) ima mali udio , a i to misle prodati ..

BP je British uglavnom samo po nazivu, inace je davno po svemu drugom postao americka kompanija sa sedistem u Hjustonu. Naravno da imaju znacajan sektor i ovde u UK, rade jos istrazivanja pogotovu po Arktiku, cevovode po Kazahstanu i Azerbejdzanu, ali centar odlucivanja i operatorski je u Hjustonu. I vrhovni management kompanije je americki (posle onog fijaska u Meksickom zalivu).


-Pa da ... a i oni rade "klasično" ... tako da neki "britanski posao" sigurno
nije ugurao Blaira u igru ... , prije toga je hodao po jajima , a onda
odjednom sam protiv svih ... to je čudno ...ima tu neka pozadina ...

W
maksa83 maksa83 10:51 14.09.2015

Re: Za domaćice

-I naravno , na kraju ništa o tome da je gore navedeno izvedivo samo dok je
nafta na 50$ ili više (zbog cijene postupka hidrauličnog frakturiranja)

Ova cifra luta. Ranije se pričalo "ne isplati se ispod 60", pa se baratalo nekim rejndžom "kako za koga, između 40 i 80...". Iako bi to morala biti egzaktna stvar ne postoji jasan konsenzus oko cifre, čak ni kod ljudi koji se u sve to jako razumeju. Najave se kreću od "otićiće nafta na $20, videćete" pa do "živ je nafta umro nije, sa' će vidite kad jurne opet na $80". Uhvaćeno je pismo HSBC-a koji svojim mušterijama savetuje otklon od investiranja u firme koje se bave fosilnim gorivima. Zapravo niko ne zna šta će tu da se desi. Ono što se vidi je da se više nego ikad priča o renewables i baterijama i radi na tome. Doduše taj hajp dolazi i odlazi periodično ali sada je rekao bih glasniji nego ikad.

princi princi 10:54 14.09.2015

Re: Za domaćice

svarog
...

Dobro, bre, Svarog, to je balansiranje budzeta za 2015. godinu, a ne ko koliko profita pravi iz nafte.

Ja verujem da Saudijci mogu jos uvek praviti neki profit iz 20$ po barelu, ali je veliko pitanje da li je ovo smanjivanje demanda za naftom deo jednog velikog, nepovratnog tehnoloskog shifta, koji ce totalno sjebati Saudijce i njihovu moc, jer ta nafta, ako nikom ne bude trebala, moze da padne i na 0$ (ja se iskreno nadam da jeste, ne samo zbog Bliskog istoka, nego jos vise zbog planete Zemlje).
maksa83 maksa83 10:56 14.09.2015

Re: Za domaćice

(ja se iskreno nadam da jeste, ne samo zbog Bliskog istoka, nego jos vise zbog planete Zemlje).

princi princi 10:56 14.09.2015

Re: Za domaćice

Zapravo niko ne zna šta će tu da se desi. Ono što se vidi je da se više nego ikad priča o renewables i baterijama i radi na tome. Doduše taj hajp dolazi i odlazi periodično ali sada je rekao bih glasniji nego ikad.

BMW je najavio da ce za 10 godina praviti iskljucivo kola na suncani pogon i sa vodonicnim celijama. Ja mislim da su i velike utilities u opasnosti, mislim da je ovo sunce i sve sto se oko njega desava veliki game changer.
dr.wagner dr.wagner 10:58 14.09.2015

Re: Za domaćice

Pozdrav Max

maksa83

Ova cifra luta. Ranije se pričalo "ne isplati se ispod 60", pa se baratalo nekim rejndžom "kako za koga, između 40 i 80...


-Stavio sam 50$ ... to je onako "odokativno" , sigurno će i to nešto pasti , ali
u Klintonovo vrijeme (cijele 90-e skoro) nafta je bila do 20$ i svi su bili sretni ...
... tada ovaj posao (kao i Norveški) nije baš bio hit

W
maksa83 maksa83 11:01 14.09.2015

Re: Za domaćice

-Stavio sam 50$ ... to je onako "odokativno" , sigurno će i to nešto pasti , ali
u Klintonovo vrijeme (cijele 90-e skoro) nafta je bila do 20$ i svi su bili sretni ...

$20 iz Klintonovog vremena je $34 danas, a i druga su vremena bila, naftu je bio problem ne uvaliti, a sada to usporava i zbog smanjene potražnje i povećane ponude.
svarog svarog 11:05 14.09.2015

Re: Za domaćice

princi
svarog
...

Dobro, bre, Svarog, to je balansiranje budzeta za 2015. godinu, a ne ko koliko profita pravi iz nafte.

Ja verujem da Saudijci mogu jos uvek praviti neki profit iz 20$ po barelu, ali je veliko pitanje da li je ovo smanjivanje demanda za naftom deo jednog velikog, nepovratnog tehnoloskog shifta, koji ce totalno sjebati Saudijce i njihovu moc, jer ta nafta, ako nikom ne bude trebala, moze da padne i na 0$ (ja se iskreno nadam da jeste, ne samo zbog Bliskog istoka, nego jos vise zbog planete Zemlje).


U slučaju Saudijaca nije bitno koliki je profit firme nego koliko je profita potrebno da se održava luksuz, životni standard i posledično vlast kraljevske porodice. Nešto mi govori da su njihovi rashodi prilično rigidni na dole tako da duže trajanje niske cene nafte može njih da zakolje pre nego Amere ili čak i Ruse.

Daleko je taj dan kada potražnja za naftom bude težila nuli pri obilnoj ponudi. Logičniji mi je scenario u kome cena nafte zbog sve manje ponude (iscrpljivanje iizvora) skače u nebo zbog čega mnogi zeleni projekti postaju isplativi i postepeno izbacuju fosilna goriva iz igre. U takvom scenariju ovo je samo privremena rupa na putu.

Zanimljiva vest od pre nekoliko dana da je Rosnjeft odbio poziv za članstvo u OPEK-u, jer je privatna kompanija a ovo sve državne
princi princi 11:05 14.09.2015

Re: Za domaćice

maksa83
(ja se iskreno nadam da jeste, ne samo zbog Bliskog istoka, nego jos vise zbog planete Zemlje).


Smej se ti smej, ali KR izdade novi solo album. I, koliko povrsno pratim, na (jos jednoj) oprostajnoj turneji su po Severnoj Americi. Ronnie Woods pre neki dan izdao dnevnik (reklamirao ga na BBCju), a izdali su i koncertnu verziju Sticky Fingers. Mik je, naravno, sa novom/starom 27-godisnjakinjom, posto mu je Jerry Hall porucila preko naslovne strane lokalnog TV dodatka kako ga jos uvek voli... Covece, muzu kravu do kraja, dok ne crkne skroz, alal vera, treba imati i stomak za takvo djubre.
dr.wagner dr.wagner 11:08 14.09.2015

Re: Za domaćice

maksa83

$20 iz Klintonovog vremena je $34 danas, a i druga su vremena bila, naftu je bio problem ne uvaliti, a sada to usporava i zbog smanjene potražnje i povećane ponude.


-Pa da ... ali su tada procijenjene zalihe bile manje nego danas ...

... sada su sve glasnije teorije da uopće nije riječ o "fosilnom gorivu" ...

-Što se tiče baterija , odati ću vam jednu tajnu ... lifepo4 više nije IN kao
ni BLDC motori .... izgleda da je Tesla (ne auto , već onaj NAŠ) opet pobjedio



W
princi princi 11:08 14.09.2015

Re: Za domaćice

Daleko je taj dan kada potražnja za naftom bude težila nuli pri obilnoj ponudi. Logičniji mi je scenario u kome cena nafte zbog sve manje ponude (iscrpljivanje iizvora) skače u nebo zbog čega mnogi zeleni projekti postaju isplativi i postepeno izbacuju fosilna goriva iz igre. U takvom scenariju ovo je samo privremena rupa na putu.

Trenutno na trzistu rastu akcije gasa. On se vidi kao neko prelazno resenje, sa znacajno manje CO2 emisija, do tacke kad ne budemo mogli da budemo 100% renewable. Ugalj i nafta su mrtvi (po Australiji se rudnici uglja prodaju za 1$).

Brave new world is coming...
svarog svarog 11:08 14.09.2015

Re: Za domaćice

Ova cifra luta. Ranije se pričalo "ne isplati se ispod 60", pa se baratalo nekim rejndžom "kako za koga, između 40 i 80


Negde sam pročitao da su neke američke firme skratile vreme bušenja (i troškove) za trećinu za poslednjih godinu dana.
Ima i ovo:


kažu da ako Arapi stvarno hoće da izbace shale da su malo zakasnili
alselone alselone 11:14 14.09.2015

Re: Za domaćice

Ja mislim da su i velike utilities u opasnosti, mislim da je ovo sunce i sve sto se oko njega desava veliki game changer.


Veliki utilities i mi sa njima se satrasmo od posla ovih dana da shvatimo kako ce sve ovo promeniti upravljanje nacinom na koji proizvodimo, prenosimo i distribuiramo energiju. U jednom momentu kada obrnuti power flow krene od dole prema gore, sve ce drikne, ako se nista ne promenit. Ta situacija postoji vec na jugu Italije gde je mafija proprala gomilu para su solarne generatore, i sad tokom veoma suncanih dana a sa malom potrosnjom imaju veliki obrnuti power flow gde se dispecari hvataju za gusu jer ne znaju kako to da rese.

Greska je bila u tome jer je EU propisala da sve sto mali zeleni proizvodjac proizvede mora da se kupi, bez obzira koliko violations ce da unese u sistem.

Sa navalom baterija (Tesla hype), to ce malo da oladi jer ce se dosta skladistiti behind the meeter a nece ici na gore, mada ce utilities morati u jednom momentu prekinuti praksu da moraju sve sto se proizvede pokupiti.
maksa83 maksa83 11:15 14.09.2015

Re: Za domaćice

Covece, muzu kravu do kraja, dok ne crkne skroz, alal vera, treba imati i stomak za takvo djubre.

To je najgore, kad n'umu da stanu. Kinta mislim više tu nije bitna, oni imaju dovoljno za sledećih nekoliko generacija raskalašnog ponašanja i neumerenog bahaćenja, nego je bina i reflektor tu zapravo najteža droga.

Nemam pojma da li sam kačio link na članak o tipu koji je bio basista Nirvane i Saundgardena pre nego što su se proslavili. Kad je otpaljen iz Saundgardena to ga pogodilo pa je posle nekog soulsearchinga ... otišao u US Specijalce i tu postao zvezda koja nije uspeo da postane sa ovima, i kad se vratio iz svih tih Avganistana i Čilea uzeo da studira filozofiju na Kolumbiji - The Rock 'n' Roll Casualty Who Became a War Hero. Zanimljiv tip.

alselone alselone 11:21 14.09.2015

Re: Za domaćice

sokodbuba sokodbuba 11:22 14.09.2015

Re: Za domaćice


mislim da je ovo sunce i sve sto se oko njega desava veliki game changer.


Da, BMW već 2035. pušta dan ili noć, u zavisnosti od šort pozicija, fjučersa i Black-Scholes formule

''Solar geoengineering technologies have the potential
to rapidly alter the global climate system. Under some
circumstances, these technologies may allow the worst
effects of emerging climate change to be avoided, or
at least postponed. But important uncertainties also
surround the climatic and social effects of these technologies,
and their large-scale deployment thus carries
significant risks.''
princi princi 11:23 14.09.2015

Re: Za domaćice

alselone
Ja mislim da su i velike utilities u opasnosti, mislim da je ovo sunce i sve sto se oko njega desava veliki game changer.


Veliki utilities i mi sa njima se satrasmo od posla ovih dana da shvatimo kako ce sve ovo promeniti upravljanje nacinom na koji proizvodimo, prenosimo i distribuiramo energiju. U jednom momentu kada obrnuti power flow krene od dole prema gore, sve ce drikne, ako se nista ne promenit. Ta situacija postoji vec na jugu Italije gde je mafija proprala gomilu para su solarne generatore, i sad tokom veoma suncanih dana a sa malom potrosnjom imaju veliki obrnuti power flow gde se dispecari hvataju za gusu jer ne znaju kako to da rese.

Greska je bila u tome jer je EU propisala da sve sto mali zeleni proizvodjac proizvede mora da se kupi, bez obzira koliko violations ce da unese u sistem.

Sa navalom baterija (Tesla hype), to ce malo da oladi jer ce se dosta skladistiti behind the meeter a nece ici na gore, mada ce utilities morati u jednom momentu prekinuti praksu da moraju sve sto se proizvede pokupiti.


Da, ista stvar se desava i u Spaniji i Koloradu (tamo valjda bez mafije). Blize kuci, mislim da je Srbija izgubila trenutak kad je mogla da proda EPS po najskupljoj ceni. Solar cells i baterije su veliki game changer, EDF je vec poceo da otkazuje narudzbine za neke nuklearke koje je poceo da radi, ta kucna proizvodnja energije i storeisanje po baterijama je skroz sjebalo base demand, vise se nista ne zna, sve postaje totalno neupravljivo, mislim da u ovom trenutku niko ne moze predvideti sta je sledece. Mislim da ce se energetska ekonomija znacajno prestruktuirati i da ce prenos znacajno poskupeti jer je proizvodnja prakticno dosla do 0.

Ovo je samo pocetak, ocekujem da sledeca velika revolucija zadesi medicinu...
princi princi 11:27 14.09.2015

Re: Za domaćice

Nemam pojma da li sam kačio link na članak o tipu koji je bio basista Nirvane i Saundgardena pre nego što su se proslavili. Kad je otpaljen iz Saundgardena to ga pogodilo pa je posle nekog soulsearchinga ... otišao u US Specijalce i tu postao zvezda koja nije uspeo da postane sa ovima, i kad se vratio iz svih tih Avganistana i Čilea uzeo da studira filozofiju na Kolumbiji - The Rock 'n' Roll Casualty Who Became a War Hero. Zanimljiv tip.

Meni je zanimljiv svako ko studira filozofiju. Kod Igija na faxu ima neki mali Rumun, visestruki pobednik s IMOa, programer, cudo, mali totalni genijalac, koji je skroz batalio stohasticke DJ, advanced probabilities, kvantne i stohasticke mehanike i ostale budalastine, i presao skroz na cistu filozofiju.
alselone alselone 11:27 14.09.2015

Re: Za domaćice

Mislim da ce se energetska ekonomija znacajno prestruktuirati i da ce prenos znacajno poskupeti jer je proizvodnja prakticno dosla do 0.


Sem kod nas. Ja racunao nesto dugradim panele i baterije kad uzmem onu kucu (HOROR SA PAPIROLOGIJOM VEC MESEC I PO), al sta mi vredi kad mi je racun 30 evra. Sta da ustedim, 5 evra?! Sacekacu jos malo.

Medicina da, a jos vise farmacija. Moja supruga ima povredjeno koleno, 350 evra je terapija kod najboljeg lekara u Novom Sadu, da ga govorim ime, ali mu je otac bio u fudbalskoj reprezentaciji lekar. Proslo je 3 nedelje lecenja posledice a ne uzroka i nista se nije promenilo. Verovali vi meni ili ne, juce je baba od 83. godine iz sela na severu Backe njoj namestila koleno i ne boli je vise, otok se prepolovio za sat vremena a preko noci skroz pao. Dodje mi da vristim.
alselone alselone 11:30 14.09.2015

Re: Za domaćice

Ono ssto je bitno je da ti renewables imaju malu inerciju, tako da sistem od 100% solar renewables ce biti tesko odrziv od velikih poremecaja i pogotovo tokom velikih elementarnih nepogoda. I dalje ce nam trebati velike obrtne mase sa ogromnom inercijom sposobne da apsorbuju poremecaje. Naravno, mnogo manje njego danas.


Takodje, ono sto je danas distribucija, postace i prenos. Prenos za zelene potrosace. Sa sve berzom na niskom naponu.
princi princi 11:32 14.09.2015

Re: Za domaćice

Medicina da, a jos vise farmacija. Moja supruga ima povredjeno koleno, 350 evra je terapija kod najboljeg lekara u Novom Sadu, da ga govorim ime, ali mu je otac bio u fudbalskoj reprezentaciji lekar. Proslo je 3 nedelje lecenja posledice i nista se nije promenilo. Verovali vi meni ili ne, juce je baba od 83. godine iz sela na severu Backe njoj namestila koleno i ne boli je vise, otok se prepolovio za sat vremena a preko noci skroz pao. Dodje mi da vristim.

Jaooo, ne podsecaj me, ja moram ovde kod ovih NHSovaca na pregled za 10 nedelja, psihicki se spremam kakvim ce budalastinama da me mantaju. Mislim, ti lekari su nabidzene i preplacene dileje, ja bih im placao samo da idu po kongresima, pricuckaju i zajebavaju se po cocktail parties i fircaju medjusobno, samo da ne dohvataju pacijente.

Biti lekar, to nije zanimanje, to je dijagnoza. Pre sam mislio da vazi samo za srpske, ali sam u medjuvremenu naucio da je u pitanju globalni fenomen.
princi princi 11:35 14.09.2015

Re: Za domaćice

tako da sistem od 100% solar renewables ce biti tesko odrziv od velikih poremecaja i pogotovo tokom velikih elementarnih nepogoda. I dalje ce nam trebati velike obrtne mase sa ogromnom inercijom sposobne da apsorbuju poremecaje. Naravno, mnogo manje njego danas.

Ko zna, bice skroz interesantno. Mozda cemo zivetu u skroz histericnom svetu, na kraju ce lova odlucivati. Jedno je sigurno, 21. vek je sigurno vek povecanja efikasnosti i skidanja sala. Lean and mean.
alselone alselone 11:44 14.09.2015

Re: Za domaćice

Jedno je sigurno, 21. vek je sigurno vek povecanja efikasnosti i skidanja sala. Lean and mean.


Sigurno. Nikome se vise ne isplati da pravi ogromne elektrane (osim kinezima). Nego sada cede suvu drenovinu iz onoga sto se pravilo jos tokom nastanka el. en. sistema. Znas koja ti je sada najjaca fora. Pazi, recimo da imas letnji peak koji traje samo 10 dana. Tada oce dizgori i nebo i zemlja, koeficijent istovremenosti rada klima jednako 1. Svi popalili i ne gase. Fali ti 100 MW. Aj sto fali tebi, al fali i svima okolnim pa nema ni da kupis. Znaci, fali ti 100 MW, sto mu dodje 100 milki dolara da se napravi kao novi generator (koji ti treba 10 dana godisnje). Onda ti kupis softver i malo opreme za par milki i tokom tog peaka malo spustis napon svima. Nemas ukuci vise 110, nego imas 107, 105. I dalje u zakonskim okvirima samo malo manje. Manji napon, manja potrosnja kod naponski osetljivih potrosaca, kuvaces kafu malo duze, sijalica ce imati koji fotoncic manje, sve u svemu nema promena, osim sto utility ima 100 MW manje loada.

E, sad, onda njima bude krivo posle sto su imali undelivered energy, pa nisu naplatili tih 100 MW puta ko zna koliko sati. Onda oni tebi kasnije kad je mali load nabace umesto 110 V, 115, pa ti sijalica malo jace gori i eto ga, hopala, pare nazad.
princi princi 12:26 14.09.2015

Re: Za domaćice

Onda ti kupis softver i malo opreme za par milki i tokom tog peaka malo spustis napon svima. Nemas ukuci vise 110, nego imas 107, 105. I dalje u zakonskim okvirima samo malo manje. Manji napon, manja potrosnja kod naponski osetljivih potrosaca, kuvaces kafu malo duze, sijalica ce imati koji fotoncic manje, sve u svemu nema promena, osim sto utility ima 100 MW manje loada.

E, sad, onda njima bude krivo posle sto su imali undelivered energy, pa nisu naplatili tih 100 MW puta ko zna koliko sati. Onda oni tebi kasnije kad je mali load nabace umesto 110 V, 115, pa ti sijalica malo jace gori i eto ga, hopala, pare nazad.

Da, zato Svajcarsku zovu baterija Evrope. Oni valjda nem proizvode dovoljno da pokriju svoj base demand, ali imaju hidro-elektrana da priskoce u pomoc kad je potrebno. I tu, naravno, naprave killing, kojim posle kupuju jeftinu energiju. PRica je neproverena, ali zato slatka.

Nego, imam jedno pitanje za tebe, ali to cu na mejl, cim malo ugrabim vremena.
alselone alselone 12:36 14.09.2015

Re: Za domaćice

hidro-elektrana


Hidro je najjaca stvar. Jeste da su veliki troskovi za napravit' al brajko moj posle em dzaba, em ima veliki odziv za regulaciju, em stabilno, em moz da nabacis puNpu pa vracas gore u akumulaciju kad je mala potrosnja. Moz' sta oces.

I tu zaista ne razumem te environmental lujke. Boze moj potopices par sela i par nekih poljana i suma da napravis akumulaciju. Pa neces sve pobiti, preselice se i ljudi i zivotinje, nije sad atomska bomba bacena.
myredneckself myredneckself 12:49 14.09.2015

Taman posla, pa da budu depresivni


To je najgore, kad n'umu da stanu....nego je bina i reflektor tu zapravo najteža droga.

Covece, muzu kravu do kraja, dok ne crkne skroz, alal vera, treba imati i stomak za takvo djubre.


Krive su mitske komponente, ta droga ti uđe u krv, kao i u politici -

Prescott Bush's lesson to his children and grandchildren.
"Once you've had the exposure to politics," Prescott Bush said, "it gets in your blood, and then when you get out, nothing else satisfies that in your blood."

Ja to ovako kontam. Nešto ti ne da da siđeš s bine, kadgod pomisliš da siđeš misliš da je rano, da može još...
Eee, a kad si brzoplet, i zezneš se i siđeš, onda ti preostaje da učiš decu i unuke:

For if there is one thing that Prescott Bush taught his family, it is that politics is life itself. He appears to have been depressed at his decision to leave the Senate in 1962.
"It was a mistake," Prescott Bush once said. "As I look back on it, having not been happy in retirement for four years . . . I've been awfully sorry, many times, that I made that decision. The only stress and strain I'm under is inactivity."
Savor the role, savor the power, savor the thrill
- to je lekcija. Link

princi princi 12:50 14.09.2015

Re: Za domaćice

I tu zaista ne razumem te environmental lujke. Boze moj potopices par sela i par nekih poljana i suma da napravis akumulaciju. Pa neces sve pobiti, preselice se i ljudi i zivotinje, nije sad atomska bomba bacena.

Ma, to je pitanje politike. Energetska nezavisnost i water management je veliki politicki faktor koji ti omogucava lakse upravljanje svim drugim resursima. Englezima i Amerima se takva nezavisnost ne svidja i onda preko WB i IMFa postavljaju sve moguce barijere. Ja verujem da oni direktno finansiraju te environmental pokrete koji prave frku sto po Bangladesima, sto po Nepalima, sto po Brazilima, Paragvajima, Africi i drugde.
alselone alselone 14:51 14.09.2015

Re: Za domaćice

Energetska nezavisnost i water management je veliki politicki faktor koji ti omogucava lakse upravljanje svim drugim resursima. Englezima i Amerima se takva nezavisnost ne svidja i onda preko WB i IMFa postavljaju sve moguce barijere. Ja verujem da oni direktno finansiraju te environmental pokrete koji prave frku sto po Bangladesima, sto po Nepalima, sto po Brazilima, Paragvajima, Africi i drugde.


Bice da si u pravu. Hidro potencijal je smesno malo iskoriscen diljem svijeta. Od 100% hydro elektrana cija je izgradnja zapoceta u svetu u poslednjih 20 godina, mislim da je preko 50% u Kini. Znaju zunje sta rade.
alselone alselone 14:54 14.09.2015

Re: Za domaćice


Da, zato Svajcarsku zovu baterija Evrope. Oni valjda nem proizvode dovoljno da pokriju svoj base demand, ali imaju hidro-elektrana da priskoce u pomoc kad je potrebno. I tu, naravno, naprave killing, kojim posle kupuju jeftinu energiju. PRica je neproverena, ali zato slatka.


Nisam ni ja cuo ali je moguce.

Tebi ce se ovo svideti: Wind power generates 140% of Denmark's electricity demand
princi princi 15:04 14.09.2015

Re: Za domaćice

alselone

Da, zato Svajcarsku zovu baterija Evrope. Oni valjda nem proizvode dovoljno da pokriju svoj base demand, ali imaju hidro-elektrana da priskoce u pomoc kad je potrebno. I tu, naravno, naprave killing, kojim posle kupuju jeftinu energiju. PRica je neproverena, ali zato slatka.


Nisam ni ja cuo ali je moguce.

Tebi ce se ovo svideti: Wind power generates 140% of Denmark's electricity demand

Dobro, to je bio jedan dan. Mislim da su i Nemci skoro isto zveknuli 70% ili 80%. Ali oni imaju strasno puno tih vetroturbina. Danci pogotovu, offshore. Ja mislim da solarni paneli i uunderground energy storage ima jos veci kapacitet da promeni tu sliku. Interesantno ce biti i kako ce ova mala fotonska energetska revolucija uticati na finansiranje istrazivanja hladne fuzije.
jinks jinks 15:08 14.09.2015

Re: Za domaćice

alselone
hidro-elektrana


Hidro je najjaca stvar.


Hidroelektrana je rudnih dijamanata, i to će vam potvrditi svi, počev od onih koji u njima rade (potvrditi iz ugla održavanja), pa sve do sistemaša (iz ugla raspoloživosti, dinamike odziva, ...).

A o isplativosti da se i ne govori. Uz gomilu drugih razloga, na primer, i zato što upravo hidroelektrane najčešće i pokrivaju pikove potrošnje, po znatno većim cenama.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:14 14.09.2015

Re: Za domaćice

alselone
Energetska nezavisnost i water management je veliki politicki faktor koji ti omogucava lakse upravljanje svim drugim resursima. Englezima i Amerima se takva nezavisnost ne svidja i onda preko WB i IMFa postavljaju sve moguce barijere. Ja verujem da oni direktno finansiraju te environmental pokrete koji prave frku sto po Bangladesima, sto po Nepalima, sto po Brazilima, Paragvajima, Africi i drugde.


Bice da si u pravu. Hidro potencijal je smesno malo iskoriscen diljem svijeta. Od 100% hydro elektrana cija je izgradnja zapoceta u svetu u poslednjih 20 godina, mislim da je preko 50% u Kini. Znaju zunje sta rade.

Свега ту има, нема сумње.
То је као оно са колима на бензински погон, где су уплетени интереси нафташа и произвођача мотора, па се они тихо боре, "невидљиво", да се ситуација не промени. И инерција тера даље ту машину...
princi princi 15:17 14.09.2015

Re: Za domaćice

Hidroelektrana je rudnih dijamanata, i to će vam potvrditi svi, počev od onih koji u njima rade (potvrditi iz ugla održavanja), pa sve do sistemaša (iz ugla raspoloživosti, dinamike odziva, ...). A o isplativosti da se i ne govori.

Dobro, ima tu svakojakih problema, nemoj da se lozite: pocevsi od siltacije (tj talozenja sedimenata koji vremenom mogu drasticno smanjiti kapacitet akumulacije), pa menjanja mikroklime, rezima sedimenata, uticaja na bioloski svet (sto se da resiti sa fish passages) indukovane seizmicnosti, u zavisnosti od kraja i excess procedjivanja i gubitaka vode... Nisu hidroelektrane bas plain sailing.
jinks jinks 15:21 14.09.2015

Re: Za domaćice

princi
Hidroelektrana je rudnih dijamanata, i to će vam potvrditi svi, počev od onih koji u njima rade (potvrditi iz ugla održavanja), pa sve do sistemaša (iz ugla raspoloživosti, dinamike odziva, ...). A o isplativosti da se i ne govori.

Dobro, ima tu svakojakih problema, nemoj da se lozite: pocevsi od siltacije (tj talozenja sedimenata koji vremenom mogu drasticno smanjiti kapacitet akumulacije), pa menjanja mikroklime, rezima sedimenata, uticaja na bioloski svet (sto se da resiti sa fish passages) indukovane seizmicnosti, u zavisnosti od kraja i excess procedjivanja i gubitaka vode... Nisu hidroelektrane bas plain sailing.


Niko nije rekao da su plain sailing, ništa u tehnici nije plain sailing :)

Ali, na primer, u poredjenju sa termo ili nuklearnim jesu rudnici dijamanata. A i generalno jesu, uzevši u obzir i probleme o kojima govorite, kao i mnoge druge koje niste pomenuli.

Mislim, i pravi rudnik dijamanata kada pravite imate problema sa indukovanom seizmičnošću, ili sa uticajem na biološki svet, mikroklimu, tokove voda, ...
krkar krkar 15:28 14.09.2015

Re: Za domaćice

-Ne bih da se netko uvrijedi , ali tekst je dosta površan ... onako , pročita novine
i na osnovu toga pučkoškolac izvuče svoje zaključke ...


Doktore nepoznate struke,

Tekst je blog, napisan za 20 minuta i besplatan.

Ako te interesuje analiza po bilo kojim parametrima pošalji mi na PP mail, dobićeš ponudu i reference a ako si ozbiljan možeš i prezentaciju. Cena kreće od petocifrene.
krkar krkar 15:39 14.09.2015

Re: Za domaćice

Ova cifra luta. Ranije se pričalo "ne isplati se ispod 60", pa se baratalo nekim rejndžom "kako za koga, između 40 i 80...". Iako bi to morala biti egzaktna stvar ne postoji jasan konsenzus oko cifre, čak ni kod ljudi koji se u sve to jako razumeju. Najave se kreću od "otićiće nafta na $20, videćete" pa do "živ je nafta umro nije, sa' će vidite kad jurne opet na $80". Uhvaćeno je pismo HSBC-a koji svojim mušterijama savetuje otklon od investiranja u firme koje se bave fosilnim gorivima. Zapravo niko ne zna šta će tu da se desi. Ono što se vidi je da se više nego ikad priča o renewables i baterijama i radi na tome. Doduše taj hajp dolazi i odlazi periodično ali sada je rekao bih glasniji nego ikad.


Moraćemo opet na Saudijsku Arabiju.

Kad je SA krenula u obaranje cene nafte to je prevashodno radila u korist SAD a na trošak svog buxheta. Kalkulacija je sledeća:

- Ruska proizvodnja je skupa, po raznim izvorima minimalna isplativa cena za Rusiju je 80-100$ po barelu (po nekima i 110-120). SAD je prvenstveni cilj da oslabi Rusiju što ne može sama već im je za to neophodna SA. SA je voljna to da plati jer joj se SAD ne meša u Daišovanje po BI.

- Dodatna korist za SA je što jeftina nafta bitno ne odgovara ni Iranu čija je proizvodnja, usled sankcija i dugogodišnjeg lošeg rukovođenja državnim i paradržavnim firmama, vrlo zastarela i skupa. Iranu odgovara minimalna cena od 125$ ali kad se uzme u obzir da ima nedovoljan rafinerijski kapacitet to je realnije oko 140$.

- Kolateralna šteta su američki škriljci koji se ne isplate ispod 80$ međutim SAD računa da su to rezerve koje ostaju i da tržište može da proguta zamrzavanje proizvodnje iz škriljaca.

Sve je to manje-više poznato i manje više linearno razmišljanje i u to se lako uklapaju i Ukrajina i sve što ide.

Мегјутоа!

U celu tu kalkulaciju mešetarsku umeša se idealista-ili-realista Barak H Obama (btw. jutros pročitah neku anketu po kojoj 21 ili 29% Amera (zaboravih) misli da je on musliman a čak 40+% republikanskih birača) i krene da se miri sa Iranom. Taj dil bi mogao vrlo značajno da zaljulja ovaj saudijski Love Boat pa će biti interesantno da vidimo kako će se stvari dalje razvijati kad krenu investicije naftaške u Iran, kad Iranci povećaju proizvodnju po smanjenoj jediničnoj ceni...

A ni u SAD nije situacija glede Irana tako jednostavna, nije baš samo demokrate vs. republikanci, eno već krenuli pregovori sa Boeingom za kupovinu 300 aviona u idućih 6 godina (Iran bi ih hteo i brže no ne mopgu Ameri da isporuče). A to je tek uvod!
princi princi 15:43 14.09.2015

Re: Za domaćice

Moraćemo opet na Saudijsku Arabiju.

Kad je SA krenula u obaranje cene nafte to je prevashodno radila u korist SAD a na trošak svog buxheta. Kalkulacija je sledeća:

- Ruska proizvodnja je skupa, po raznim izvorima minimalna isplativa cena za Rusiju je 80-100$ po barelu (po nekima i 110-120). SAD je prvenstveni cilj da oslabi Rusiju što ne može sama već im je za to neophodna SA. SA je voljna to da plati jer joj se SAD ne meša u Daišovanje po BI.

- Dodatna korist za SA je što jeftina nafta bitno ne odgovara ni Iranu čija je proizvodnja, usled sankcija i dugogodišnjeg lošeg rukovođenja državnim i paradržavnim firmama, vrlo zastarela i skupa. Iranu odgovara minimalna cena od 125$ ali kad se uzme u obzir da ima nedovoljan rafinerijski kapacitet to je realnije oko 140$.

- Kolateralna šteta su američki škriljci koji se ne isplate ispod 80$ međutim SAD računa da su to rezerve koje ostaju i da tržište može da proguta zamrzavanje proizvodnje iz škriljaca.

Sve je to manje-više poznato i manje više linearno razmišljanje i u to se lako uklapaju i Ukrajina i sve što ide.


Od svega toga jedino im je uspelo da efikasno sjebu Kanadu i Venecuelu. Alberta je u qrcu (njihov break even za vadjenje nafte iz tar sands je valjda oko 80$) a od Venecuelanaca je i bog digao ruke. Sad u nedelju ce biti izbori, izgleda da je ovaj Cavezov naslednik pecen.

Ne mogu oni tako lako da doakaju Rujama jer Ruje imaju i gas i maltene direktan pristup i Kini i EU.
krkar krkar 15:48 14.09.2015

Re: Za domaćice

Ne mogu oni tako lako da doakaju Rujama jer Ruje imaju i gas i maltene direktan pristup i Kini i EU.



Ruje imaju gas ali ne i kapacitet da kratkoročno značajno povećaju izvoz gasa. Rade trenutno na Sabeti na Jamalu polarnu stanicu za ukapljivanje i utovar sibirskog gasa. Projektovana cena je oko 40 milijardi $ a sve i sa ledolomcima biće dostupna za LNG brodove 5-6 meseci godišnje. Znači treba veliki kapacitet, velika redundansa, sve košta. I za LNG postoji poprilično visok prag cene koji je Rusima nužan.
princi princi 15:52 14.09.2015

Re: Za domaćice

krkar
Ne mogu oni tako lako da doakaju Rujama jer Ruje imaju i gas i maltene direktan pristup i Kini i EU.



Ruje imaju gas ali ne i kapacitet da kratkoročno značajno povećaju izvoz gasa. Rade trenutno na Sabeti na Jamalu polarnu stanicu za ukapljivanje i utovar sibirskog gasa. Projektovana cena je oko 40 milijardi $ a sve i sa ledolomcima biće dostupna za LNG brodove 5-6 meseci godišnje. Znači treba veliki kapacitet, velika redundansa, sve košta. I za LNG postoji poprilično visok prag cene koji je Rusima nužan.

Pa mogu da ga kupe i stokiraju, ako nista drugo. Vec sam pisao, da sam Arapin, guja ljuta, ja bih sada kupovao ovu naftu za 40$ i stokirao po depleted nalazistima i posle je vadio kad se cena vrati na 100$.

I ove nase dileje, umesto da kupuju gas i stokiraju ga po podzemnim nalazistima i napustenim rudnicima, cekaju kao tetrebi decembar i januar i onda ce isti gas kupovati sa premijumom. Dileje.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:54 14.09.2015

Re: Za domaćice

krkar
-Ne bih da se netko uvrijedi , ali tekst je dosta površan ... onako , pročita novine
i na osnovu toga pučkoškolac izvuče svoje zaključke ...


Doktore nepoznate struke,

Tekst je blog, napisan za 20 minuta i besplatan.

Ako te interesuje analiza po bilo kojim parametrima pošalji mi na PP mail, dobićeš ponudu i reference a ako si ozbiljan možeš i prezentaciju. Cena kreće od petocifrene.

Мени се струка номинално зна, а и ја исто мислим: текст је површан, и једна је вешта фабулизација, каквој су склони -- хм? -- и још неки интелигентни момци овде. Но, не буним се нешто, научио сам, радећи кратко у новинама, како се пишу овакви текстови. Зато, удри, бато...
princi princi 15:56 14.09.2015

Re: Za domaćice

Добро, бре, шта пржите Кркара, ово није текст писан за обавештене људе који прате шта се тамо догађа, него за ФБ и твитер манекене и манекенке.

Ја бих волео да видим и Будимчев текст написан на тему. И иначе ми се догађања око Турске чине интересантним. Буди ли се, сине, то балија у мени?
krkar krkar 15:59 14.09.2015

Re: Za domaćice

Pa mogu da ga kupe i stokiraju, ako nista drugo. Vec sam pisao, da sam Arapin, guja ljuta, ja bih sada kupovao ovu naftu za 40$ i stokirao po depleted nalazistima i posle je vadio kad se cena vrati na 100$.


Naravno. Neko to i radi. Čujem da nema na tržištu starih isluženih velikih tankera (Aframax i veći) ni za lek.


I ove nase dileje, umesto da kupuju gas i stokiraju ga po podzemnim nalazistima i napustenim rudnicima, cekaju kao tetrebi decembar i januar i onda ce isti gas kupovati sa premijumom. Dileje.


Ti stvarno od tih dileja očekuješ da išta razumeju? Koliko sam shvatio, Banatski Dvor je potpuno sređen i može da primi gasa do punog kapaciteta. Uostalom, imamo za to stručnjaka na blogu pa se nadam detaljnoj informaciji.
princi princi 16:04 14.09.2015

Re: Za domaćice

Ti stvarno od tih dileja očekuješ da išta razumeju? Koliko sam shvatio, Banatski Dvor je potpuno sređen i može da primi gasa do punog kapaciteta. Uostalom, imamo za to stručnjaka na blogu pa se nadam detaljnoj informaciji.

Ма ја причам о Бору, оном несрећном руднику Леце, Алексинцу... Имаш гомилу тих подземних налазишта која су скроз економски искоришћена (поготову са овако ниским ценама сировина, које ће се ко зна кад вратити). Са мало инјектирања, могао би од тога свега да направиш енергане. Чуди ме да онај Хамовић и Лазаревић не улазе у те приче, они имају и коме да продају ту струју. Знам да су правили термоеелектрану, ове приче траже много мања улагања.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:06 14.09.2015

Re: Za domaćice

princi
Добро, бре, шта пржите Кркара, ово није текст писан за обавештене људе који прате шта се тамо догађа, него за ФБ и твитер манекене и манекенке.

I mean no harm, he is my friend (almost).
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:08 14.09.2015

Re: Za domaćice

... ове приче траже много мања улагања.

Неки мањи инвеститори ту улазе, да ја знам. А неки су издували -- изгубивши битку са дозволама. Био неки руски капитал, ту се мувао. Побегао.
princi princi 16:18 14.09.2015

Re: Za domaćice

Па, добро, јеби га, дозволе су ту врло битне, јер гас је волатилан, може чуда да направи, да загади подземне токове, није то посао за сваког, поготову не за неке аламуње које гледају како само да обрну кинту. И то није посао за ситне инвеститоре, у Италији те ствари примерице ради ЕНЕЛ, у Француској ЕДФ. Можда ући у неки партнерски однос са неким.

Али, јбг, то мора да има неко ко има иницијативу, контакте, ко разуме ризике, шта се ради...
zilikaka zilikaka 17:22 14.09.2015

Re: Za domaćice

Ма ја причам о Бору, оном несрећном руднику Леце, Алексинцу... Имаш гомилу тих подземних налазишта која су скроз економски искоришћена (поготову са овако ниским ценама сировина, које ће се ко зна кад вратити). Са мало инјектирања, могао би од тога свега да направиш енергане. Чуди ме да онај Хамовић и Лазаревић не улазе у те приче, они имају и коме да продају ту струју.


Nisam ni rudar ni geolog, al nisam sigurna da to baš tako ide, ako si mislio na punjenje prirodnim gasom.
dr.wagner dr.wagner 18:08 14.09.2015

Re: Za domaćice

Pozdrav gospodine K

krkar

Doktore nepoznate struke


-Nema tu tajni ... nazovimo to "zubar između ostalog" ...

... i ja sam komentar napisao u revijalnom tonu , nadam se da se ne ljutite


krkar

Tekst je blog, napisan za 20 minuta i besplatan.

Ako te interesuje analiza po bilo kojim parametrima pošalji mi na PP mail, dobićeš ponudu i reference a ako si ozbiljan možeš i prezentaciju. Cena kreće od petocifrene.


-Da ... , ali ako mislite prodavati svoje usluge , taj tekst Vam i nije neka
reklama ... a i nezgodno je naplaćivati proročanstva ... no , ostavimo to ...

-Vi mene podsjećate na mog prvog brokera sa kraja 90-ih ... tip je uvijek
bio prebačen "na turbo" ...

-On je sam vodio portfelje nekim klijentima , vjerovao u "tehničku analizu" ,
prisluškivao tel. razgovore , stalno čekao da izbije koji rat ... i isto
tako nudio "proročanstva" na prodaju ...

-Iz čisto tehničkih razloga promjenio sam "kuću" , pa smo se izgubili ... tko
zna i je li živ , jer ako je onako nastavio , 2008.-e su ga sigurno ubili ...


W
alselone alselone 21:07 14.09.2015

Re: Za domaćice

Nisu hidroelektrane bas plain sailing.


Da svakako, ali i dalje mislim da nisu dovoljno iskoriscene. Pogotovo microhidro i kaskadne. Ako vec imas neku akumulaciju, pa napabirci ispod nje jos ko zna koliko protocnih elektrana, ili ako imas gomilu malih rekica, nabaci male generatore od par mega, odlicno je.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:45 14.09.2015

Re: Za domaćice

Мислим да је ово на Власини, волео бих да знам какви су резултати, шта је произведено и наплаћено, и коме? Јер то је стари пројекат.
alselone alselone 21:56 14.09.2015

Re: Za domaćice

Ово је ново. Ево шта сам ја извукао од информација:
Идентификациони број у регистру повлашћених: 182
Тип решења: повлашћени
Број решења: 312-01-01254/2014-04 од: 13.05.2014
Датум престанка важења решења:
Број решења о стицању привременог статуса: -

Подаци о енергетском субјекту
Власник: ENERGO RAS DOO KRALJEVO, Краљево
Матични број: 20736895
Адреса: Вељка Влаховића 29.

Подаци о електрани:
Тип електране: Мала хидроелектрана
Назив електране: Белци
Општина: Рашка
Локација: КО Биљановац
Инсталисани капацитет електрични: 1220 kW
Основно гориво: -
Допунско гориво: -
Пројектовани удео биомасе у примарној енергији: -
Број производних јединица: 1
Датум прикључења на мрежу: 07.03.2014
Година у којој се очекује крај радног века електране: 2070
Називна вредност напона мреже на коју је електрана прикључена, kV: 35
Очекивана годишња производња електричне енергије, MWh: 4721

Подаци о одговорном лицу за рад електране:
Одговорно лице: Слободан Пековић

ЛИНК: http://www.mre.gov.rs/doc/registar.html
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 22:26 14.09.2015

Re: Za domaćice

Мислим да је ово
http://www.eeg.co.rs/index.php
а они су још пре градили на Власини.

Има Срба који су кренули с инвестирањем у мини-хидроелектране.
jinks jinks 07:32 15.09.2015

Re: Za domaćice

Alselone
ЛИНК: http://www.mre.gov.rs/doc/registar.html


Od nabrojanih bio na 5 :)

Mada ima još gomila MHE koja nije u ovom registru. Inače, hvala na linku, deluje poprilično interesantno.
alselone alselone 07:54 15.09.2015

Re: Za domaćice

Od nabrojanih bio na 5 :)




I kako ti se cini? Je l' profi sa strane tehnike, sa strane odrzavanja, kakvi ljudi rade tamo, jesu profi inzenjeri ili brko domacin u plavom kombinezonu sa olovkom u gornjem dzepu, je l' ima para od toga?

Meni je dosao jedan student sada da radi master na temu MHE Belci, jedva cekam da iscitam njegov rad.

Има Срба који су кренули с инвестирањем у мини-хидроелектране.

To je bas lepo videti. Nesto lepo u ovom kijametu sranja oko nas.
jinks jinks 08:14 15.09.2015

Re: Za domaćice

I kako ti se cini? Je l' profi sa strane tehnike, sa strane odrzavanja, kakvi ljudi rade tamo, jesu profi inzenjeri ili brko domacin u plavom kombinezonu sa olovkom u gornjem dzepu, je l' ima para od toga?


Dve od navedenih EPS-ovih na kojima sam puno puta bio i dosta radio, su vrh, uvek bile. I tu ima i strane i domace opreme.

Tri MHE na kojima sam bio nekoliko puta drugacije su organizovane, u sustini posadu predstavlja covek koji je tu zbog nekih osnovnih stvari, dok rad agregata prati i kontrolise i neko sa udaljenog upravljackog mesta, u N. Sadu, Kragujevcu, Beogradu ... Takodje i odrzavanje im je centralizovano. Deluje korektno ... sto se tice opreme, dobrim delom je jos uvek strana, mada i domaca se probija sve vise i vise.

Isplati se, racunica je bar u tom slucaju poprilicno jednostavna.

Meni je dosao jedan student sada da radi master na temu MHE Belci, jedva cekam da iscitam njegov rad.


Koja je tema mastera?
alselone alselone 08:22 15.09.2015

Re: Za domaćice

Koja je tema mastera?


Poslacu ti PP.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana