Ljudska prava

RUŽNO, JADNO, MUSAVO

Freedom of Information RSS / 27.08.2015. u 08:12

Piše: Rodoljub Šabić
Na današnji dan, 27. avgusta, pre tačno 95 godina izabrani predstavnici građana Beograda (pobednici na izborima održanim 22. avgusta 1920) došli su u zgradu beogradske opštine da bi, u skladu sa izbornim rezultatima, preuzeli upravljanje njom.
Novoizabranog gradonačelnika i njegove kolege sa pobedničke izborne liste nisu dočekali službenici opštine nego policija. Saopšteno im je da u skladu sa narednom ministra policije neće dozvoliti da preuzmu vlast, a potom su udaljeni.
Vrlo je verovatno da Filip Filipović i njegovi drugovi nisu bili previše iznenađeni ovakvim postupkom. Vlast je naime, već nešto ranije, na manje više istovetan način anulirala izbornu pobedu njihove Socijalističke radničke partije Jugoslavije (komunista) u Zagrebu, što će uraditi i u Skoplju, Nišu i u dugom nisu manjih gradova.
Ovakvi događaji eskalirali su brzo dalje. Usledila je Obznana, pa Zakon o zaštiti države, zabrana Komunističke partije i poništavanje mandata narodnih poslanika izabranih na njenoj listi, politički teror... što je sve zajedno na tužan način obeležilo "demokratski" život tek stvorene Kraljevine SHS.
Ali, koliko god to bilo interesantno sa političkog, ideološkog ili nekog drugog važnog aspekta nije to povod za ovaj post. Povod je mnogo jednostavniji.
Na uglu Terazija i Sremske ulice nalazi se spomen ploča koja podseća na izbornu pobedu Filipa Filipovića i njegovih drugova komunista i ostalo u vezi sa njom. A odmah ispod te ploče je još jedan "spomenik", u direktnoj vezi s prvim, ali zanimljiv ne samo s političkog već i sa kulturološkog aspekta. Reč je o konzerviranom (staklenom pločom zaštićenom), kažu verovatno najstarijem originalnom sačuvanom političkom grafitu kod nas. Bez "ideoloških obeležja" je, sasvim jednostavan - "Glasajte za Filipa Filipovića".
Danas (na 95. "godišnjicu"), a i već dugo izgledaju ovako..



Neizbežna asocijacija - ružno, jadno, musavo. I u odnosu na pojedinačan konkretan slučaj i pogotovo, u odnosu na mogućnost da je on ilustracija dominantnog pogleda na sopstvenu prošlost.

Atačmenti



Komentari (261)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

predatortz predatortz 18:07 27.08.2015

Re: Nužno

Pa sad, domaćine...

Ne služi ti na čast!
Ništa sramnog nije bilo komentarima koje je pisao Petroniević. Samo različito gledanje na istu stvar... To, valjda, nije neka sramota? Ili jeste?
validni validni 18:31 27.08.2015

Re: Nužno

predatortz
Pa sad, domaćine...

Ne služi ti na čast!
Ništa sramnog nije bilo u Petronijevićevim komentarima. Samo različito gledanje na istu stvar... To, valjda, nije neka sramota? Ili jeste?


ma jok, samo je umanjio (poništio) broj žrtava diktature međ komunistima, između ostalog.. interesantno je poimanje sramote i časti koje imaš..
predatortz predatortz 18:34 27.08.2015

Re: Nužno

validni
predatortz
Pa sad, domaćine...

Ne služi ti na čast!
Ništa sramnog nije bilo u Petronijevićevim komentarima. Samo različito gledanje na istu stvar... To, valjda, nije neka sramota? Ili jeste?


ma jok, samo je umanjio (poništio) broj žrtava diktature međ komunistima, između ostalog.. interesantno je poimanje sramote i časti koje imaš..


Poginuli u razmeni vatre nisu žrtve režima. Ako ja, naoružan do zuba, krenem da obaram vlast i upuca me policija, teško da mogu da budem 'žrtva režima'. Pobunjenik - da, terorista - da, ali žrtva - teško...
validni validni 19:05 27.08.2015

Re: Nužno

predatortz
validni
predatortz
Pa sad, domaćine...

Ne služi ti na čast!
Ništa sramnog nije bilo u Petronijevićevim komentarima. Samo različito gledanje na istu stvar... To, valjda, nije neka sramota? Ili jeste?


ma jok, samo je umanjio (poništio) broj žrtava diktature međ komunistima, između ostalog.. interesantno je poimanje sramote i časti koje imaš..


Poginuli u razmeni vatre nisu žrtve režima. Ako ja, naoružan do zuba, krenem da obaram vlast i upuca me policija, teško da mogu da budem 'žrtva režima'. Pobunjenik - da, terorista - da, ali žrtva - teško...


..dobro reče blogokolega odozgo - zaista impresivna demonstracija stanja svesti prosečnog nacionaliste, i to za dž..

predatortz predatortz 19:10 27.08.2015

Re: Nužno


..dobro reče blogokolega odozgo - zaista impresivna demonstracija stanja svesti prosečnog nacionaliste, i to za dž..


Čekaj, koji deo nisi razumeo?

Pomoći ću ti pitanjima...
Da li je naoružan čovek, pripadnik zabranjene ekstrmističke organizacije, koji je upucan u okršaju sa policijom nekakva žrtva?

Da li je organizacija kojoj je pripadao bila ekstremistička? - pitaćeš.

Pa, da nije, ne bi nakon osvajanja vlasti ukinula građanima pravo da se politički organizuju i svoje ideje proveravaju na izborima...
emsiemsi emsiemsi 19:24 27.08.2015

Re: Nužno

predatortz

..dobro reče blogokolega odozgo - zaista impresivna demonstracija stanja svesti prosečnog nacionaliste, i to za dž..


Čekaj, koji deo nisi razumeo?

Pomoći ću ti pitanjima...
Da li je naoružan čovek, pripadnik zabranjene ekstrmističke organizacije, koji je upucan u okršaju sa policijom nekakva žrtva?

Da li je organizacija kojoj je pripadao bila ekstremistička? - pitaćeš.

Pa, da nije, ne bi nakon osvajanja vlasti ukinula građanima pravo da se politički organizuju i svoje ideje proveravaju na izborima...

Тешко да можеш таквима ишта да објасниш !
Они признају само суд Партије.
Freedom of Information Freedom of Information 19:43 27.08.2015

Re: Nužno

Ne služi ti na čast!
Ništa sramnog nije bilo komentarima koje je pisao Petroniević. Samo različito gledanje na istu stvar... To, valjda, nije neka sramota

A Vi mislite da očigledna laž nije sramna! Potvrdite mi da ste i Vi u ovom što sam pisao uspeli da prepoznate nekakve "mauzoleje" i pozive na proslave pa će me i zbog Vas biti sramota.I brisaću i Vas naravno. Ako Vam se lik sviđa, i ne mislite da je to što radi ispod svakog nivoa "vodite ga kući" i družite se s njim. Ali mena poštedite rasprave o njemu,opskurna je, muka mi je.
predatortz predatortz 19:49 27.08.2015

Re: Nužno


A Vi mislite da očigledna laž nije sramna! Potvrdite mi da ste i Vi u ovom što sam pisao uspeli da prepoznate nekakve "mauzoleje" i pozive na proslave pa će me i zbog Vas biti sramota.I brisaću i Vas naravno.


Nisam vide poziv na pravljenje mauzoleja, ali se da osetiti 'žal za minulim vremenima'. Vremenima, koje mnogi od nas ovde ne pamte po dobru.

Njima su ukrali jednu pobedu na lokalnim izborima, slažem se. Oni su posle ukrali pravo na izbore. I ne samo to... Treba biti obazriv, domaćine, kada se govori o komunizmu i komunistima u Srbiji. Dobar deo Srbije, dobar deo naših porodica ih samo po zlu pamti.

Ako Vam se lik sviđa, i ne mislite da je to što radi ispod svakog nivoa "vodite ga kući" i družite se s njim.


Ovakav način komunikacije Vam ne priliči. Vašarski je.
Uzgred, 'lika' ne poznajem. Zapazio sam njegove komentare. Sa nekim njegovim stavovima se slažem, sa nekim ne.

A sad o brisanju.

Pa, kod Vas je gumica...
Samo, razmislite kada je koristite, da li se bitno razlikujete od onih koji uskratiše ljudima glas.
makemyday makemyday 20:04 27.08.2015

Re: Nužno

Njima su ukrali jednu pobedu na lokalnim izborima, slažem se. Oni su posle ukrali pravo na izbore.

Lično nemam previše simpatija prema komunistima ali, kako je to lepo rekao Havel od njih jedino manje volim antikomuniste. Ukrali im jednu pobedu?! Samo te 1920. ukrali su im pobede u Zagrebu, potom u Beogradu, Nišu i Skoplju i više desetina manjih gradova. A izašli su na te izbore pod uslovima koji su bili raspisani i pobedili bez krađe i nasilja, izbore su čvrsto kontrolisali konkurenti.Ne misliš da je "demokratska"vlast koja ih je pokrala dala svoj doprinos njihovom kasnijem ekstremizmu? Ako se na izborima kod nas opet pojave nekakvi komunisti i pobede smatraćeš legitimnim da im pobedu otmete a da sa drugarom petronijevićem meni idrugima ovde delite lekccije i demokratiji i ljudskim pravima?
predatortz predatortz 20:09 27.08.2015

Re: Nužno

Vi ne mislite daje "demokratska"vlast koja ih je pokrala dala svoj doprinos njihovom kasnijem ekstremizmu?


Ma, da...
Ono što piše u 'Manifestu', ono što je radio Staljin, nema veze sa njihovim ekstremizmom. Jugoslovenski komunisti su toliko popizdeli zbog te krađe na lokalnim izborima, da su samo zbog toga imali 'leva skretanja', 'pasja groblja', ubistva bez suda i suđenja o kojima je nešto pričao Ratko Dražević.

Da nije bilo te krađe, ništa od toga se ne bi dogodilo!

E, da...
I Hrvati tvrde da ne bi bilo Jasenovca da Puniša nije ubio Radića.

validni validni 20:16 27.08.2015

Re: Nužno

predatortz

Čekaj, koji deo nisi razumeo?

Pomoći ću ti pitanjima...
Da li je naoružan čovek, pripadnik zabranjene ekstrmističke organizacije, koji je upucan u okršaju sa policijom nekakva žrtva?

Da li je organizacija kojoj je pripadao bila ekstremistička? - pitaćeš.

Pa, da nije, ne bi nakon osvajanja vlasti ukinula građanima pravo da se politički organizuju i svoje ideje proveravaju na izborima...


kapiram te ja, ne se sekiraj.. mada, zaista je teško pratiti uzročno-posledične veze koje postavljaš izvan vremena u kom su se stvari dešavale..

ali svejedno, shvatio sam da opravdavaš represiju tadašnjih vlasti, a osuđuješ represiju komunistiških vlasti.. to je krajnje licemerno.. ne bih ja imao ništa više da ti kažem
makemyday makemyday 20:17 27.08.2015

Re: Nužno

Zar nije dosta zaluđivanja? Da probaš nekom najbližem da objasniš da je ružno kad kradu i ubijaju komunisti ali ne i kad isto rade "demokrati" Zar je moguće da ne vidiš koliko si s tim stavom smešan?
predatortz predatortz 20:22 27.08.2015

Re: Nužno


ali svejedno, shvatio sam da opravdavaš represiju tadašnjih vlasti, a osuđuješ represiju komunistiških vlasti.. to je krajnje licemerno.. ne bih ja imao ništa više da ti kažem


Slabo si ti to skontao...
Ja smatram da su tadašnje vlasti bile nedovoljno represivne. Njih krivim za to što je jedan, u osnovi razbojnički pokret, upropastio decenije i generacije. Osvrni se oko sebe, pogledaj gde smo, kakvi smo - a gde su drugi.
Zahvaljujući komunistima, potom njihovim raznim frakcijama koje su se predstavljale za 'ovo i ono', reprezentovane Slobodanom Miloševićem, Vukom draškovićem i Vojislavom Šešeljem.

Još to, prijatelju moj, nije demontirano. U Srbiji je tek načeto... Dug je posao pred nama.
validni validni 20:22 27.08.2015

Re: Nužno

emsiemsi

Тешко да можеш таквима ишта да објасниш !
Они признају само суд Партије.


pa jes vala.. a ti to u onako prolazu etiketiraš il je predator zavredeo da ima bota?
urbana_gerila urbana_gerila 20:26 27.08.2015

Re: Nužno

predatortz

Njima su ukrali jednu pobedu na lokalnim izborima, slažem se. Oni su posle ukrali pravo na izbore. I ne samo to... Treba biti obazriv, domaćine, kada se govori o komunizmu i komunistima u Srbiji. Dobar deo Srbije, dobar deo naših porodica ih samo po zlu pamti.



aha, šta vredi ta "lokalna" pobeda izvojevana u nevažnim mestima poput beograda, zagreba, skoplja, niša, osijeka - ako nisu pobedili i u držmikurevačkom potoku?

nazovičinjenice kako su na prvim izborima za ustavotvornu skupštinu komunisti bili treći po broju poslanika, a da su ujedinjeni radnički sindikati imali oko 210 000 registrovanih članova - verovatno spadaju u domen one statističke greške koja se primenjuje i na one koji sfrj pamte po dobru, jer je danas očito da su svi bili protiv nje i to onomad jasno iskazivali gromoglasnim ćutanjem.
predatortz predatortz 20:26 27.08.2015

Re: Nužno

makemyday
Zar nije dosta zaluđivanja? Da probaš nekom najbližem da objasniš da je ružno kad kradu i ubijaju komunisti ali ne i kad isto rade "demokrati" Zar je moguće da ne vidiš koliko si s tim stavom smešan?


Smešan?

Ja prosto ne mogu da verujem, da posle svih komunističkih zlodela u svetu koja su izašla na videlo, postoje osobe koje kukaju zbog toga što su presvučenim komunistima, 1920., ukradeni lokalni izbori.

Moj stav je, a t se smej koliko ti srce ište, da komunistima nije ni trebalo dozvoliti da se organizuju i izađu ne te izbore. Socijalistima da, socijaldemokratima da - ali komuniste je trebalo staviti van zakona još 1917.!
validni validni 20:31 27.08.2015

Re: Nužno

predatortz

Još to, prijatelju moj, nije demontirano. U Srbiji je tek načeto... Dug je posao pred nama.


teško da mi možemo biti prijatelji.. a to vajkanje zadrži za istomišljenike, da se ohrabrite pred virtuelnu bitku za Srbiju, onu preko fejsa
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:33 27.08.2015

Re: Nužno

shvatio sam da opravdavaš represiju tadašnjih vlasti


Što se komunista tiče nije je bilo dovoljno, to je greška.
Trebala je da bude čvršća i žešća.
Da je represija bila adekvatna ne bi došli u poziciju da budu birani.

Ne može se sve opravdati rezultatima izbora.
Da li bi bilo bolje da je neko u Nemačkoj malo okrnjio demokratiju pa Hitlera uhapsio, stranku mu zabranio, pristalice mu takođe pohapsio, pa da ne dođe u poziciju da pobedi na izborima, ili je sve to narodna volja kojojs etreba prikloniti i koju treba podržati?


makemyday makemyday 20:33 27.08.2015

Re: Nužno

I Hrvati tvrde da ne bi bilo Jasenovca da Puniša nije ubio Radića.

Iz čega ti za "normalno" ključuješ da je to što je Puniša uradio sasvim OK?!

Isti ti su, primera radi, ubili jednog ministra policije. Demokratski protest, valjda...


A ne misliš da s tim ima veze to što mu g. ministar i njegovi "demokratski" saradnici i sledbenici pre i posle tog nesrećnog atentata lišili života nekoliko stotina "običnih" članova komunističke partije i svih 7 sekretara SKOJ??
predatortz predatortz 20:33 27.08.2015

Re: Nužno

teško da mi možemo biti prijatelji.. a


Nije ni obavezno.

a to vajkanje zadrži za istomišljenike, da se ohrabrite pred virtuelnu bitku za Srbiju, onu preko fejsa


Da ti kažem, posle onih pravih, sa mirisom krvi i baruta kojima sam, na moju žalost, prisustvovao - voleo bih da bitke i ostanu na polju FB.

Kada sam rekao borba, mislio sam na druge bitke koje nemaju veze sa oružjem.
predatortz predatortz 20:38 27.08.2015

Re: Nužno


Iz čega ti za "normalno" ključuješ da je to što je Puniša uradio sasvim OK?!


Gde sam to napisao? Samo ti pokazujem koliko su ta opravdanja smešna.

A ne misliš da s tim ima veze to što mu g. ministar i njegovi "demokratski" saradnici i sledbenici pre i posle tog nesrećnog atentata lišili života nekoliko stotina "običnih" članova komunističke partije i svih 7 sekretara SKOJ??


Evo ti jedna mozgalica:

Ako su ti zlikovci redom ubijali nevine komuniste, zašto nisu ubijeni visoki rukovodioci koji su, svi od reda, robijali? Dakle, bili dostupni - ovi su ih mogli pobiti kao zčeve. Kad ono, oni u zatvoru pisali, prevodili, 'školovali se' ' kako se sami hvališe.

Da se ti ubijeni nisu malo igrali kauboja, pa malo pripucavali na policiju koja je krenula da ih hapsi?

Jeo sam ja malo i pandurskog leba, znam kad i zbog čega se puca. Kad neko potegne pištolj na tebe - pucaš svakako...
highshalfbooze highshalfbooze 20:40 27.08.2015

Re: Nužno

Zahvaljujući komunistima, potom njihovim raznim frakcijama koje su se predstavljale za 'ovo i ono', reprezentovane Slobodanom Miloševićem, Vukom draškovićem i Vojislavom Šešeljem.

Nisam znao da je među komunistima postojala četnička frakcija
urbana_gerila urbana_gerila 20:40 27.08.2015

Re: Nužno

hoochie coochie man


Što se komunista tiče nije je bilo dovoljno, to je greška.
Trebala je da bude čvršća i žešća.
Da je represija bila adekvatna ne bi došli u poziciju da budu birani.


nema čoveka - nema problema!

zadružni mudraci su, kao i obično - staljinovi isprdci.
milisav68 milisav68 20:41 27.08.2015

Re: Nužno

predatortz
Njima su ukrali jednu pobedu na lokalnim izborima,

Ma to je diskutabilno, pošto su se oni ujedinjavali sa raznim partijama i udruženjima/sindikatima i menjali program iz meseca u mesec, da bi na kraju stojalo da se (između ostalog) ukida privatna svojina (sa čime se patimo i dan danas), što je tada bilo protivustavno (a danas nije, jer lopovu možeš samo da ponudiš kafu, piće i klopu, i da ga ne ometaš u "poslu", pa je zbog toga usledila zabrana.

Nego, nije to tema, tema je skrnavljenje spomenika, pa me u tom smislu interesuje, kako danas izgleda recimo spomenik majoru Gavriloviću.

predatortz predatortz 20:42 27.08.2015

Re: Nužno

highshalfbooze
Zahvaljujući komunistima, potom njihovim raznim frakcijama koje su se predstavljale za 'ovo i ono', reprezentovane Slobodanom Miloševićem, Vukom draškovićem i Vojislavom Šešeljem.

Nisam znao da je među komunistima postojala četnička frakcija


A ti ozbiljno misliš da su Drašković i Šešelj nekakvi četnici, ili se zajebavaš?
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:43 27.08.2015

Re: Nužno

zadružni mudraci su, kao i obično - staljinovi isprdci.


Šta je, ne možeš da oćutiš, kopka te, nešto moraš da kažeš, a ništa pametno (naravno) ne možeš da smisliš, pa o zadruzi?

Ćuti bre i nerviraj se u sebi, manja budala ispadaš.

ps
to ti je moj dobronameran savet, a ti po volji, ako ti ne smeta da ispadaš budala, ne smeta ni meni, naprotiv.
makemyday makemyday 20:46 27.08.2015

Re: Nužno


Ja prosto ne mogu da verujem, da posle svih komunističkih zlodela u svetu koja su izašla na videlo, postoje osobe koje kukaju zbog toga što su presvučenim komunistima, 1920., ukradeni lokalni izbori.

A ja ne prosto mogu da verujem da ne razumeš da pričamoo o vremenu kad se kominizam tek pojavio na političkoj sceni i da čak i u običnomu životu nisi naučio da zlo izaziva i pothranjuje zlo, da onaj ko krade izbore priprema pokradenog za ekstremnu reakciju.
Moj stav je, a t se smej koliko ti srce ište, da komunistima nije ni trebalo dozvoliti da se organizuju i izađu ne te izbore

Demokratski do kraja! Možda da dodamo liberale i crnce i ..još nekog po tvom ukusu?
highshalfbooze highshalfbooze 20:46 27.08.2015

Re: Nužno

A ti ozbiljno misliš da su Drašković i Šešelj nekakvi četnici, ili se zajebavaš?

Oni se deklarišu kao takvi, i svi to bez pogovora prihvataju. Nisam čuo da su se neki četnici protivili, pogotovo oni mamlazi što su izbegli u amerike i koji su zapravo i osnovali taj pokret.
Ko sam ja sada da to osporavam?

Dopuna: Uostalom ne razumem koje četnike priznaješ za četnike. Ima onaj pokret za vreme Velikog rata (zna se ko su i šta su bili), ima onih iz vremena 2. sv rata (za njih se zna koja bagra su bili), a ima i ovih savremenih četnika (i za njih se zna koji su i šta su).
predatortz predatortz 20:48 27.08.2015

Re: Nužno

highshalfbooze
A ti ozbiljno misliš da su Drašković i Šešelj nekakvi četnici, ili se zajebavaš?

Oni se deklarišu kao takvi, i svi to bez pogovora prihvataju. Nisam čuo da su se neki četnici protivili, pogotovo oni mamlazi što su izbegli u amerike i koji su zapravo i osnovali taj pokret.
Ko sam ja sada da to osporavam?


Malo ti znaš o tome, veruj mi... Umal' ih ne pobiše u Libertvilu!
No, zar ti ozbiljno misliš da u Americi ima nekakvih strašnih, bradatih četnika?
predatortz predatortz 20:51 27.08.2015

Re: Nužno

A ja ne prosto mogu da verujem da ne razumeš da pričamoo o vremenu kad se kominizam tek pojavio na političkoj sceni


Zaboravljaš da su iz Rusije došle hiljade izbeglica sa pričom o tome kako komunizam izgleda u praksi.
makemyday makemyday 20:51 27.08.2015

Re: Nužno


Jeo sam ja malo i pandurskog leba, znam kad i zbog čega se puca. Kad neko potegne pištolj na tebe - pucaš svakako...

To da da si jeo pandurski leb se vidi iz aviona. Da nije tako ti bi morao znaš da kad neko izađe na izbore i pobedi te to nije "potezanje pištolja" već sasvim normalna stvar.
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:52 27.08.2015

Re: Nužno

pričamoo o vremenu kad se kominizam tek pojavio na političkoj sceni


I šta treba zameriti onima koji nisu prepoznali šta komunizam, koji je tad bio u začetku, donosi?

To što nisu prepoznali pa dopustili da se to zlo razvije i napravi šta je napravilo, ili to što su ipak malo prikočivali to zlo, što mu nisu dopustili da se brže razvija, možda bi još veće zlo napravilo da nije sputavano?
predatortz predatortz 20:52 27.08.2015

Re: Nužno

makemyday

Jeo sam ja malo i pandurskog leba, znam kad i zbog čega se puca. Kad neko potegne pištolj na tebe - pucaš svakako...

To da da si jeo pandurski leb se vidi iz aviona. Da nije tako ti bi morao znaš da kad neko izađe na izbore i pobedi te to nije "potezanje pištolja" već sasvim normalna stvar.


Pa da poništimo onda 5. oktobar, i to je za koji procenat pokradeno?
Mislim, kad smo već toliko principijelni.
urbana_gerila urbana_gerila 20:53 27.08.2015

Re: Nužno

hoochie coochie man
zadružni mudraci su, kao i obično - staljinovi isprdci.


Šta je, ne možeš da oćutiš, kopka te, nešto moraš da kažeš, a ništa pametno (naravno) ne možeš da smisliš, pa o zadruzi?

Ćuti bre i nerviraj se u sebi, manja budala ispadaš.

ps
to ti je moj dobronameran savet, a ti po volji, ako ti ne smeta da ispadaš budala, ne smeta ni meni, naprotiv.



šta je - drma ti se gajba pred zadrugom, kao glupog te ne zarezuju ni deca, pa džiberskim paternalizmom pokušavaš da se lečiš na blogu?

nego, ima li bandera oko te tvoje zadruge - prevencija je keva.


highshalfbooze highshalfbooze 20:53 27.08.2015

Re: Nužno

No, zar ti ozbiljno misliš da u Americi ima nekakvih strašnih, bradatih četnika?

Dal su bradati ili ne, nemam pojma, al za mene nisu strašni, već smešni kreteni.
predatortz predatortz 20:55 27.08.2015

Re: Nužno

highshalfbooze
No, zar ti ozbiljno misliš da u Americi ima nekakvih strašnih, bradatih četnika?

Dal su bradati ili ne, nemam pojma, al za mene nisu strašni, već smešni kreteni.


Sa' će se svi da se ubiju!
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:56 27.08.2015

Re: Nužno

urbana_gerila
hoochie coochie man
zadružni mudraci su, kao i obično - staljinovi isprdci.


Šta je, ne možeš da oćutiš, kopka te, nešto moraš da kažeš, a ništa pametno (naravno) ne možeš da smisliš, pa o zadruzi?

Ćuti bre i nerviraj se u sebi, manja budala ispadaš.

ps
to ti je moj dobronameran savet, a ti po volji, ako ti ne smeta da ispadaš budala, ne smeta ni meni, naprotiv.



šta je - drma ti se gajba pred zadrugom, kao glupog te ne zarezuju ni deca, pa džiberskim paternalizmom pokušavaš da se lečiš na blogu?

nego, ima li bandera oko te tvoje zadruge - prevencija je keva.




Važi.
makemyday makemyday 20:59 27.08.2015

Re: Nužno

ili to što su ipak malo prikočivali to zlo, što mu nisu dopustili da se brže razvija

Krali izbore, otimali imovinu i ubijali?! Da ne bi dopustili nekom drugom da to isto radi?!
highshalfbooze highshalfbooze 21:01 27.08.2015

Re: Nužno

Sa' će se svi da se ubiju!

Mogu da rade šta god hoće, što se mene tiče. Mogu na trepavice da dube, mogu i da se kunu da su se borili protiv fašizma, šta god oće, i dalje su smešni.
milisav68 milisav68 21:02 27.08.2015

Re: Nužno

highshalfbooze
Sa' će se svi da se ubiju!

Mogu da rade šta god hoće, što se mene tiče. Mogu na trepavice da dube, mogu i da se kunu da su se borili protiv fašizma, šta god oće, i dalje su smešni.

Ko?
predatortz predatortz 21:04 27.08.2015

Re: Nužno

Mogu na trepavice da dube, mogu i da se kunu da su se borili protiv fašizma, šta god oće, i dalje su smešni.


Kako da ti kažem, tragičan pokret. Može im se na dušu staviti i ovo i ono, ali su jedni od retkih, ako ne i jedini, koji su se borili protiv dva najveća zla dvadesetog veka - nacizma i komunizma. Protiv fašizma i nisu baš, sa Talijanima su uglavnom bili ok.
urbana_gerila urbana_gerila 21:09 27.08.2015

Re: Nužno

hoochie coochie man
urbana_gerila
hoochie coochie man
zadružni mudraci su, kao i obično - staljinovi isprdci.


Šta je, ne možeš da oćutiš, kopka te, nešto moraš da kažeš, a ništa pametno (naravno) ne možeš da smisliš, pa o zadruzi?

Ćuti bre i nerviraj se u sebi, manja budala ispadaš.

ps
to ti je moj dobronameran savet, a ti po volji, ako ti ne smeta da ispadaš budala, ne smeta ni meni, naprotiv.



šta je - drma ti se gajba pred zadrugom, kao glupog te ne zarezuju ni deca, pa džiberskim paternalizmom pokušavaš da se lečiš na blogu?

nego, ima li bandera oko te tvoje zadruge - prevencija je keva.




Važi.



jbg, ničeg novog pod suncem - zadrugar je sa svim što mu bulju čuva na "važi".
hoochie coochie man hoochie coochie man 21:09 27.08.2015

Re: Nužno


makemyday
ili to što su ipak malo prikočivali to zlo, što mu nisu dopustili da se brže razvija

Krali izbore, otimali imovinu i ubijali?! Da ne bi dopustili nekom drugom da to isto radi?!


Krasti izbore nije u redu, ali da bi se to desilo izori moraju da postoje, a kad postoje izbori njihova krađa je krivično delo za šta postoji propisana kazna.

To što se tiče nesavršenosti demokratuije i nesavršenosti učesnika u tom procesu.

Na drugoj strani je diktatura, komunizam, tu izbora nema, tu su zakonom izbori ukinuti i nema propisane kazne za to.

I sad hajde da se opredelimo, da li je bolje stanje u kom može da se desi krađa na izborima ilistanje kad su izbori ukinuti i posvojoj volji vlada onaj ko je oteo vlast.

Nema većeg licemreja nego kad pristalice komunista nekome zameraju na manjkavostima u demokratiji.
Komunisti, da imaju imalo obraza (ili pameti da shvate o čemu pričaju) na pomen izbora bi trebali da zaćute.
predatortz predatortz 21:12 27.08.2015

Re: Nužno


Krasti izbore nije u redu, ali da bi se to desilo izori moraju da postoje, a kad postoje izbori njihova krađa je krivično delo za šta postoji propisana kazna.

To što se tiče nesavršenosti demokratuije i nesavršenosti učesnika u tom procesu.

Na drugoj strani je diktatura, komunizam, tu izbora nema, tu su zakonom izbori ukinuti i nema propisane kazne za to.


Ama, ne vredi!
Neće ljudi da uoče razliku između 'pokrali izbore' i 'uzurpirali vlast i ukinuli izbore'.
Vidiš koliko bednih razloga izmšljaju da potkrepe svoje teorije.
highshalfbooze highshalfbooze 21:15 27.08.2015

Re: Nužno

Kako da ti kažem, tragičan pokret. Može im se na dušu staviti i ovo i ono, ali su jedni od retkih, ako ne i jedini, koji su se borili protiv dva najveća zla dvadesetog veka - nacizma i komunizma. Protiv fašizma i nisu baš, sa Talijanima su uglavnom bili ok.

Znaš kako, ne znam za one tamo kod Talijana, al znam za ove kod Nemaca da su bili vrlo ok. Znam da od Čačka do Ravne gore niko nije Nemca video sve do 1945. Samo su četnici klali civile u tom kraju. I to uglavnom iz interesa i starih razmirica.
Nego sam prilično iznenađen gorčinom prema komunistima. Kako se to sad odjednom ispoljava? Što nije toga bilo 60, 70. i 80. godina. Ja nikada nisam bio član te partije i uvek sam se podsmevao glupostima koje su pravili. Politika me nikada nije ni interesovala. I sada, odjednom neki ljudi za koje znam da su imali koristi, pa i bili članovi partije (ne mislim na tebe) su glavni ostrašćeni kritizeri.
Evo na primer Vuk Drašković... one je kada je bio dopisnik iz Afrike bio drug član, iz koristi.
predatortz predatortz 21:18 27.08.2015

Re: Nužno

Što nije toga bilo 60, 70. i 80. godina. Ja nikada nisam bio član te partije i uvek sam se podsmevao glupostima koje su pravili. Politika me nikada nije ni interesovala. I sada, odjednom neki ljudi za koje znam da su imali koristi, pa i bili članovi partije (ne mislim na tebe) su glvani ostrašćeni kritizeri.


Moj prijatelju, u selu odakle je moj otac ni 60-tih narodna vlast nije smela da zakonači. Tinjalo je to u narodu, pevalo se kad je Tito umro, pa su ovi apsili oko crkve...
Nismo ih se još rešili, ali su načeti.
highshalfbooze highshalfbooze 21:18 27.08.2015

Re: Nužno

milisav68
Ko?

A što upadaš tako u razgovor? Pročitaj ono od pre.
urbana_gerila urbana_gerila 21:25 27.08.2015

Re: Nužno

predatortz
ako ne i jedini, koji su se borili protiv dva najveća zla dvadesetog veka - nacizma i komunizma.


i?
pobediše li?
highshalfbooze highshalfbooze 21:26 27.08.2015

Re: Nužno

Moj prijatelju, u selu odakle je moj otac ni 60-tih narodna vlast nije smela da zakonači. Tinjalo je to u narodu, pevalo se kad je Tito umro, pa su ovi apsili oko crkve...
Nismo ih se još rešili, ali su načeti.

Pa nisam baš mislio na banditizam... nego se sad pitam kako jedna represivna vlast nije mogla da reši taj problem. Nešto se sećam da su kroz istoriju diktatori vrlo lako rešavali takve probleme. Kako to onaj Tito nije bio sposoban da pomlati to tamo?
predatortz predatortz 21:29 27.08.2015

Re: Nužno

highshalfbooze
Moj prijatelju, u selu odakle je moj otac ni 60-tih narodna vlast nije smela da zakonači. Tinjalo je to u narodu, pevalo se kad je Tito umro, pa su ovi apsili oko crkve...
Nismo ih se još rešili, ali su načeti.

Pa nisam baš mislio na banditizam... nego se sad pitam kako jedna represivna vlast nije mogla da reši taj problem. Nešto se sećam da su kroz istoriju diktatori vrlo lako rešavali takve probleme. Kako to onaj Tito nije bio sposoban da pomlati to tamo?


Nikad niko nije pomlatio sve. A stasavala je nova, prkosna generacija. Sinovi čiji su očevi ubijeni. A kakvi su unuci - pa viđu mene!
freehand freehand 21:40 27.08.2015

Re: Nužno

Ma, da...
Ono što piše u 'Manifestu', ono što je radio Staljin, nema veze sa njihovim ekstremizmom.

Ovo je već burleska... Mogu li ja tebe da pitam nešto? Kakav Staljin i kakav SSSR 1920. godine? O čemu ti pričaš?
tyson tyson 22:32 27.08.2015

Re: Nužno

Ukrali im jednu pobedu?! Samo te 1920. ukrali su im pobede u Zagrebu, potom u Beogradu, Nišu i Skoplju i više desetina manjih gradova.

Da je sreće da su jednoj sličnoj stranci "ukrali" pobedu na izborima u nemačkoj 1933. godine... Koliko bi drugačiji svet danas bio.


tyson tyson 22:39 27.08.2015

Re: Nužno

Znam da od Čačka do Ravne gore niko nije Nemca video sve do 1945. Samo su četnici klali civile u tom kraju.

Nije tačno.


freehand freehand 22:43 27.08.2015

Re: Nužno

tyson
Ukrali im jednu pobedu?! Samo te 1920. ukrali su im pobede u Zagrebu, potom u Beogradu, Nišu i Skoplju i više desetina manjih gradova.

Da je sreće da su jednoj sličnoj stranci "ukrali" pobedu na izborima u nemačkoj 1933. godine... Koliko bi drugačiji svet danas bio.



Jugoslavija (SHS) i Nemačka 1933. nisu za poređenje ni po kom osnovu, upravo kao ni SRPJ i NSDAP. A ni istorijski uslovi, tek.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:43 27.08.2015

Re: Nužno

tyson
Znam da od Čačka do Ravne gore niko nije Nemca video sve do 1945. Samo su četnici klali civile u tom kraju.

Nije tačno.




naravno da nije tacno, stavise ordinarna glupost.
highshalfbooze highshalfbooze 23:37 27.08.2015

Re: Nužnojavascrip

vrabac_u_steni
tyson
Znam da od Čačka do Ravne gore niko nije Nemca video sve do 1945. Samo su četnici klali civile u tom kraju.

Nije tačno.




naravno da nije tacno, stavise ordinarna glupost.


Pa naravno da je ordinarna glupost, opšte je poznato da je Nemcima za vreme okupacije bilo vrlo stalo do ovih sela i bespuća u tom delu Srbije, pa su izdvojili znatan deo vojnih snaga kako bi obezbedili vojnu dominaciju na tom terenu. A noću su organizovali i crne trojke. Samo što su sve to kasnije zli jezici pripisali četnicima.
Evo ovde ima nešto više o tome:
1941,
1942,
1943,
1944.
milisav68 milisav68 06:45 28.08.2015

Re: Nužno

highshalfbooze
milisav68
Ko?

A što upadaš tako u razgovor? Pročitaj ono od pre.

Pročitao sam.
Oni se deklarišu kao takvi, i svi to bez pogovora prihvataju. Nisam čuo da su se neki četnici protivili, pogotovo oni mamlazi što su izbegli u amerike i koji su zapravo i osnovali taj pokret.

A kako ti zamišljaš da se bune, da šalju pisma, pa da se čita u Dnevniku?

Možda su odmah posle rata i bili nekako organizovani, danas je od toga ostao tek poneki KUD, a oni koji su bili u tom pokretu su odavno pomrli.

Uostalom, ta priča partizani/četnici/spomenici/tradicija se malo-malo pa "zavrti" kad god treba da se proguta neka žaba ili kad krene talas poskupljenja/pad standarda.
highshalfbooze highshalfbooze 07:00 28.08.2015

Re: Nužno

A kako ti zamišljaš da se bune, da šalju pisma, pa da se čita u Dnevniku?

Na primer da ne pomažu novčano tu hohštaplerajsku ujdurmu. Kada neko daje novac za nešto, tim činom se kvalifikuje kao pristalica, pomagač, jatak, saučesnik, istomišljenik... takođe dodeljivanje titule vojvode od zarđale kašike nekoga ne predstavlja kao protivnika, već kao pomagača, saučesnika... osnivača...
Novokomponovani četnici izgleda imaju vrlo razvijen prefinjen osećaj za zanemarivanje činjenica.
milisav68 milisav68 08:19 28.08.2015

Re: Nužno

highshalfbooze

Na primer da ne pomažu novčano tu hohštaplerajsku ujdurmu.

Ko pomaže novčano?

Mislim, klizav je to teren, pošto su na ime "srpstva" uplaćivane silne svote i Miloševiću za "Zajam za preporod".
takođe dodeljivanje titule vojvode od zarđale kašike nekoga ne predstavlja kao protivnika, već kao pomagača, saučesnika...

Ma to je bila navlaka za senilnog starca, koji je (usput) kasnije to "poništio".

Cela priča sa nacionalizmom/monarhijom/četnicima je krenula iz DB-a (zajedno sa "opozicionom" strankama), kao rezervni položaj izbegavanja odgovornosti (i prikrivanje) za marifetluke koje su do tada radili.

Pa tako mi i posle 30 godina raspravljamo o povampirenim bradatim četnicima (gibaničarima) iz Bulajićevih filmova.

Da li je moguće da još veruješ u te "četničke vampire"*?

freehand freehand 08:22 28.08.2015

Re: Nužno

Cela priča sa nacionalizmom/monarhijom/četnicima je krenula iz DB-a (zajedno sa "opozicionom" strankama), kao rezervni položaj izbegavanja odgovornosti (i prikrivanje) za marifetluke koje su do tada radili.

Ta priča je krenula kao mobilizacioni motiv za okupljanje pred novo veliko preraspoređivanje u Evropi i na Balkanu.
predatortz predatortz 08:25 28.08.2015

Re: Nužno

Cela priča sa nacionalizmom/monarhijom/četnicima je krenula iz DB-a (zajedno sa "opozicionom" strankama), kao rezervni položaj izbegavanja odgovornosti (i prikrivanje) za marifetluke koje su do tada radili.

Pa tako mi i posle 30 godina raspravljamo o povampirenim bradatim četnicima (gibaničarima) iz Bulajićevih filmova.

Da li je moguće da još veruješ u te "četničke vampire"*?


Mene fascinira to da ljudi zaista veruju u postojanje nekakvih četnika, devedesetih godina prošlog veka. Pride, četnika koji su naoružavani i uniformisani u kasarnama JNA, a vođe su im bili provereni operativci DB!

iqiqiq iqiqiq 08:27 28.08.2015

Re: Nužno

Freedom of Information
Morao sam da brišem komentare zbog kojih me sramota da su na mom blogu!Neka ti "majstori" pišu na svojim blogovima ako je neko spreman da im dopusti ili govore na nekim drugim mestima, ako postoje ljudi spremni da im to omoguće. Ja sam teško posramljen činjenicom da su tu negde pored mene, deo mog okruženja.

U Nemačkoj sam videla spomenike borcima iz II svetskog rata, iako se ograđuju od tog doba, oni ipak odaju počast svojim vojnicima, nema grafita ni vandalizma na tom spomeniku.

Naš fenomen promena naziva ulica svakih 10 godina, pa fenomen grafita, nepoštovanja svojine, pogledajte po Beogradu, nema zgrade u užem centru grada, da ne govorim o širem pojasu, da nije išvrljan ne grafitima, nego žvrljotinama. Fenomen je da čak I saobraćajne znake na putu švrljaju .

Naš fenomen pljuvanja po sopstvenoj istoriji, brat na brata, baš tužno.

Tako da me skoro više ništa ne čudi, pa ni komentari ipak malog uzorka ljudi, ovde na blogu, hajde da otvorimo oči pa da vidimo ko smo i šta smo.
highshalfbooze highshalfbooze 08:35 28.08.2015

Re: Nužno

Mislim, klizav je to teren, pošto su na ime "srpstva" uplaćivane silne svote i Miloševiću za "Zajam za preporod".


Nije taj "zajam za preporod", već onaj koji su davali gibaničari-ameri i njihovi potomci novoustoličenom vojvodi i njegovoj sviti.

Ma to je bila navlaka za senilnog starca, koji je (usput) kasnije to "poništio".

Poništio je malo kasnije, posle 10 godina , i to iz kog razloga... gibaničarska posla.

milisav68 milisav68 08:54 28.08.2015

Re: Nužno

highshalfbooze
Nije taj "zajam za preporod", već onaj koji su davali gibaničari-ameri i njihovi potomci novoustoličenom vojvodi i njegovoj sviti.

Kome....onome koji je pre toga "drukao" disidente iz Beograda službi u Sarajevu, pa je služba u Beogradu znala šta o državi/vlasti misle intelektualci iz Beograda.

Idi begaj.

Mislim, daj malo razmisli, tog Vojvodu je naoružavao Jovica Stanišić, a masne tračeve dobijao je od Laufera.
@Free
Ta priča je krenula kao mobilizacioni motiv za okupljanje pred novo veliko preraspoređivanje u Evropi i na Balkanu.

A Jovica&Frenki u Hagu - nisu krivi.
freehand freehand 08:55 28.08.2015

Re: Nužno

A Jovica&Frenki u Hagu - nisu krivi.

Gde se to čita iz onoga što sam napisao? Odnosno - gde su te dve stvari u suprotnosti?
BTW - zar su u Hagu?
milisav68 milisav68 08:57 28.08.2015

Re: Nužno

freehand
A Jovica&Frenki u Hagu - nisu krivi.

Gde se to čita iz onoga što sam napisao? Odnosno - gde su te dve stvari u suprotnosti?
BTW - zar su u Hagu?

Ma samo sam se nadovezao, a bili su malo pa ih pustilo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:02 28.08.2015

Re: Nužno

urbana_gerila
hoochie coochie man
zadružni mudraci su, kao i obično - staljinovi isprdci.


Šta je, ne možeš da oćutiš, kopka te, nešto moraš da kažeš, a ništa pametno (naravno) ne možeš da smisliš, pa o zadruzi?

Ćuti bre i nerviraj se u sebi, manja budala ispadaš.

ps
to ti je moj dobronameran savet, a ti po volji, ako ti ne smeta da ispadaš budala, ne smeta ni meni, naprotiv.



šta je - drma ti se gajba pred zadrugom, kao glupog te ne zarezuju ni deca, pa džiberskim paternalizmom pokušavaš da se lečiš na blogu?

nego, ima li bandera oko te tvoje zadruge - prevencija je keva.




најгора ствар глобализације - потуче се демокрацки фронт међ'собно...
tyson tyson 02:18 30.08.2015

Re: Nužno

upravo kao ni SRPJ i NSDAP.

Vrlo uporediva dva zla. Vreme je pokazalo.


freehand freehand 07:57 30.08.2015

Re: Nužno

tyson
upravo kao ni SRPJ i NSDAP.

Vrlo uporediva dva zla. Vreme je pokazalo.



Šta je pokazalo? Da su jugoslovenski komunisti i nemački nacisti uporedivi?
Nigga, ovo je nivo treće lige jug ovdašnjih antikomunista intelektualno izraslih na feljtonistici Politike ekspres sa kraja osamdesetih.
tyson tyson 12:05 30.08.2015

Re: Nužno

Šta je pokazalo? Da su jugoslovenski komunisti i nemački nacisti uporedivi?

O, da.

Nigga, ovo je nivo treće lige jug ovdašnjih antikomunista intelektualno izraslih na feljtonistici Politike ekspres sa kraja osamdesetih.

Nema potrebe za kvalifikacijom.


freehand freehand 12:08 30.08.2015

Re: Nužno

Nema potrebe za kvalifikacijom.

Ne zajebavaj, niti je lično niti je kvalifikacija, ali jeste opis komentara.
Što se "O,da." Tiče - to me podseti na jednu gospođu, njoj je to bila uzrečica (možda je još uvek, odavno se nismo videli) a često je služilo da pojača izjavu bez sadržaja.
tyson tyson 22:46 30.08.2015

Re: Nužno

Ne zajebavaj, niti je lično niti je kvalifikacija, ali jeste opis komentara.

Pa jeste kvalifikacija komentara


Što se "O,da." Tiče - to me podseti na jednu gospođu, njoj je to bila uzrečica (možda je još uvek, odavno se nismo videli) a često je služilo da pojača izjavu bez sadržaja.

Kako god. Ti imaš svoje mišljenje, ja svoje; očigledno se ne slažemo. Komunizam per se ne bi trebalo da bude tema ovog bloga, kome ionako uskoro ističe rok trajanja. Ne sumnjam da ćemo nastaviti raspravu na ovu temu negde drugde, ne jednom.

Mada, moram da primetim da me iskreno čudi žar s kojim braniš zlo komunizma, onakvog kakav je primenjivan u praksi.


freehand freehand 23:52 30.08.2015

Re: Nužno

Kako god. Ti imaš svoje mišljenje, ja svoje; očigledno se ne slažemo. Komunizam per se ne bi trebalo da bude tema ovog bloga, kome ionako uskoro ističe rok trajanja. Ne sumnjam da ćemo nastaviti raspravu na ovu temu negde drugde, ne jednom.

Mada, moram da primetim da me iskreno čudi žar s kojim braniš zlo komunizma, onakvog kakav je primenjivan u praksi.

I sam ćudim, će ćudi sve do Prištin!
G.Cross G.Cross 20:28 27.08.2015

Ljubav ah ta kobna ljubav

Srbi su uvek voleli i vole komunizam.
Cak i ovi sto kazu da su Cetnici (Sloba nikada ne bi dobio onoliko glasova da za njega nisu glasali i ovi sto sad kazu da su Cetnici)

Kada su mogli da izadju na izbore uvek su pobedjivali a od 1945 do danas pobedjuju na svim izborima pod imenom KPJ, SKJ ili neke od ovih paritijica koje su osnovali bivsi clanovi da se Vlasi ne dosete..




predatortz predatortz 20:31 27.08.2015

Re: Ljubav ah ta kobna ljubav

Cak i ovi sto kazu da su Cetnici (Sloba nikada ne bi dobio onoliko glasova da za njega nisu glasali i ovi sto sad kazu da su Cetnici)


Ma, koji crni četnici?!
Nema toga od '44.! Koje to jebene četnike naoružava JNA i DB?
To su budalaštine, a svi oni koji misle da Drašković ili Šešelj vode nekakve četnike su tupavi.

G.Cross G.Cross 21:24 27.08.2015

Re: Ljubav ah ta kobna ljubav

predatortz
Cak i ovi sto kazu da su Cetnici (Sloba nikada ne bi dobio onoliko glasova da za njega nisu glasali i ovi sto sad kazu da su Cetnici)


Ma, koji crni četnici?!
Nema toga od '44.! Koje to jebene četnike naoružava JNA i DB?
To su budalaštine, a svi oni koji misle da Drašković ili Šešelj vode nekakve četnike su tupavi.




Pa lepo sam reko, kazu da su Cetnici.
predatortz predatortz 21:26 27.08.2015

Re: Ljubav ah ta kobna ljubav

Pa lepo sam reko, kazu da su Cetnici.


Ma, i moja komšinica misli da je riba! Nekoliko đilkoša je podržava u tom stavu.
highshalfbooze highshalfbooze 21:31 27.08.2015

Re: Ljubav ah ta kobna ljubav

Ma, i moja komšinica misli da je riba! Nekoliko đilkoša je podržava u tom stavu.

Znaš kako je, kriterijumi vremenom opadaju. Izgleda da to nije samo sa seksom karakteristično.
highshalfbooze highshalfbooze 08:42 28.08.2015

Re: Ljubav ah ta kobna ljubav

Ma, koji crni četnici?!


Saglasan sam da četnici ne postoje od završetka Prvog svetskog rata. Sve ovo posle toga je go zločinac i kriminalac, pa kako god sami sebe nazivali.
predatortz predatortz 09:04 28.08.2015

Re: Ljubav ah ta kobna ljubav

highshalfbooze
Ma, koji crni četnici?!


Saglasan sam da četnici ne postoje od završetka Prvog svetskog rata. Sve ovo posle toga je go zločinac i kriminalac, pa kako god sami sebe nazivali.


Zapravo, ono što se često zove četnicima je bila JVuO, koja je - gle čuda! bila višenacionalna. Kao što je okosnicu partizanskog pokreta činio srpski živalj, tako je to bio slučaj i sa 'četnicima'. Ali, ne sme se smetnuti sa uma da su tom poketu pripadale hiljade bosanskih Muslimana, Slovenaca, Hrvata ( Zvonko Vučković, Hrvat, komandovao je jednom od najelitnijih jedinica ).

Osnovna ideja im je bila jugoslovenstvo, no sa drugačijim uređenjem odnosa između Srba, Hrvata i Slovenaca.

Da ne dužim, jedini pravi četnik u WWII je bio Kosta Pećanac, no njega je Draža brzo likvidirao.
alselone alselone 20:34 27.08.2015

Dan mrmota

.
predatortz predatortz 20:40 27.08.2015

Re: Dan mrmota

alselone
.


Što si takav čovek?

Neko voli fudbal, neko voli da zajebava komuniste...
Sve je to zabava!
alselone alselone 20:43 27.08.2015

Re: Dan mrmota

Neko voli fudbal, neko voli da zajebava komuniste...


Ne, ne, samo vi uzivajte, ja samo sa strane dobacujem.
predatortz predatortz 20:45 27.08.2015

Re: Dan mrmota

alselone
Neko voli fudbal, neko voli da zajebava komuniste...


Ne, ne, samo vi uzivajte, ja samo sa strane dobacujem.


Tako i ja kad se gleda fudbal.
tyson tyson 21:47 27.08.2015

Kinšasa


Ima Vesić preča posla. Ovih dana se privodi kraju suđenje saradnicima i peračima para udružene kriminalne rupe Darka Šarića.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:25 28.08.2015

Re: Kinšasa

овако када кажеш, као да не можеш да издржиш да носиш неку велику тајну у себи? и, шта, ти се враћаш у МИП јер Дачић добија шут-карту? ретка победа Бориса Тадића?!
tyson tyson 02:02 30.08.2015

Re: Kinšasa

Srđan Fuchs
овако када кажеш, као да не можеш да издржиш да носиш неку велику тајну у себи? и, шта, ти се враћаш у МИП јер Дачић добија шут-карту? ретка победа Бориса Тадића?!

Da.


vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:37 27.08.2015

@ HCM & Predo

E ljudi preterujete.
Mislim da smo se do sada upoznali ovako na blogu, tako da se nadam vam je jasno na kojoj strani mi je srce, al brate preterujete.

Oduzimanje izborne pobede 1920. Filipovicu je sramota.

Drugo, kao sto rekoh, ekipa koja je tada bila uz i oko Filipovica je sasvim drugacija od one iz 1941.

I jos nesto, ostavimo sada sve, da li smatrate da je u redu da deca od 10 godina rade po rudnicima ili da zene nemaju pravo glasa itd?

Prosto, dobar deo te ekipa koja je bila tada oko Filipovica u to vreme se borila za neke stvari koje danas smatramo za podrazumevajuce. Ono sto je kasnije izraslo iz svega toga je druga prica.
predatortz predatortz 22:52 27.08.2015

Re: @ HCM & Predo

Uvek razmislim, kada me na to uputi razuman čovek.

Oduzimanje izborne pobede 1920. Filipovicu je sramota.


Ja mislim, a rekao sam i gore, da toj bratiji nije trebalo dozvoliti učešće na izborima. Zašto? Pa svet je već imao iskustva iz Rusije kuda sve to vodi. Ja to, u komentarima iznad, na preskog povezujem sa SSSR i Staljinom, pa se može zaključiti da je u pitanju ostrašćenost ili nepoznavanje materije. No, kada govorim o tome imam u vidu i ono kako je komunizam počinjao i u šta se izrodio.


I jos nesto, ostavimo sada sve, da li smatrate da je u redu da deca od 10 godina rade po rudnicima ili da zene nemaju pravo glasa itd?


Sa današnjeg gledišta - nije. Onda je to bilo normalno. Da li je tebi ok da deca ratuju? A i ti i ja smo učeni kako je to svetao primer. Da li ti je ok dati srednjoškolcu pušku u ruke i učiti ga da puca? Danas deluje smešno, čak bolesno. Ti i ja smo to radili. Bar, moja generacija jeste.

Postoje zemlje koje nisu imale komuniste, pa su došle do petodnevne radne nedelje, osmosatnog - a sad već i šestosatnog radnog vremena. Te zemlje smatram sretnim zemljama, kao i one u kojima radnički pokreti nisu vezani uz ideju komunizma.
Znam da će se sad mnogi grohotom nasmejati, ali ja jako simpatišem socijaldemokratske pokrete. Zaboravlja se činjenica da su socijalistički, socijaldemokratski pokreti, dali veoma veliki doprinos u borbi za prava radnika. Komunisti bi to sve, neosnovano, da pripišu samo sebi. Ne zaboravi činjenicu da su socijalisti i socijaldemokrati prilično najebavali u komunističkim sistemima.

Da zaključim, put do pakla je popočan dobrim namerama. Ali i dalje vodi u pakao. Tako ti je to i sa komunizmom.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:23 27.08.2015

Re: @ HCM & Predo

Prvo ovo:

A i ti i ja smo učeni kako je to svetao primer. Da li ti je ok dati srednjoškolcu pušku u ruke i učiti ga da puca? Danas deluje smešno, čak bolesno. Ti i ja smo to radili. Bar, moja generacija jeste.


Ista smo genarcija plus minus koja godina, mislim da si par godina stariji. Ja sam 72, al sa 71 isao u skolu, fakultet, vojsku (pa i rat koga je zadesilo).

elem, ja i danas mislim da je to sasvim u redu, i da treba klince od 15 godina nauciti da pucaju (pri tom moliti se Bogu da nikada ne dodjju u tu sitauciju).

ako me neko zbog toga smatra bolesnim nemam nista protiv, uzivam u svojoj bolesti :)



Postoje zemlje koje nisu imale komuniste, pa su došle do petodnevne radne nedelje, osmosatnog - a sad već i šestosatnog radnog vremena. Te zemlje smatram sretnim zemljama, kao i one u kojima radnički pokreti nisu vezani uz ideju komunizma.
Znam da će se sad mnogi grohotom nasmejati, ali ja jako simpatišem socijaldemokratske pokrete. Zaboravlja se činjenica da su socijalistički, socijaldemokratski pokreti, dali veoma veliki doprinos u borbi za prava radnika. Komunisti bi to sve, neosnovano, da pripišu samo sebi. Ne zaboravi činjenicu da su socijalisti i socijaldemokrati prilično najebavali u komunističkim sistemima.


Vidis, o tome ti pricam, ta ekipa 1920. oko Filipovica je mnogo vise licila na te koje ti simpatises nego na Krcuna i Rankovica.
Pored mnogih imena ponovicu ti jos jednom ovo, Zivko Topalovic, bar oko njega bi ti i ja trebalo da se slozimo.
hoochie coochie man hoochie coochie man 23:38 27.08.2015

Re: @ HCM & Predo

Oduzimanje izborne pobede 1920. Filipovicu je sramota.


Pa nije to baš tako čisto, a i nije ništa originalno.
Našla se finesa koja je navodno bila prepreka da on preuzme vlast. Kao nije hteo da položi zakletvu kralju.
Forma koja je bila potrebna da se spreče komunisti da preuzmu prestonicu.
Ali i sama činjenica da je tražen neki formalan razlog govori u prilog tome da je tad vladala kakva takva demokratija, kakva takva pravila.

A za šta su se zalagali oni koji su trebali da zauzmu vlast u Beogradu?
Pa nije tad komunizam bio tek puka teorija, već se videlo šta se dešava u državi koja je Filipoviću bila inspiracija.
Zar je tako strašno sprečavati u svojoj državi onopšto se već tad dešavalo sa Rusijom?

Zar ne može da se razume strah Karađorđevića od onih čiji su uzori pobili Romanove?
Ima li dinastije na svetu koja će takve podržavati i davati im slobodu?

Greška tadašnje vlasti je bila što su dopustili da se komunisti uopšte legalno pojave na izborima pa posle da traže izgovore da im vlast ne daju, trebalo je zakonom sprečiti njihovo učešće.



Drugo, kao sto rekoh, ekipa koja je tada bila uz i oko Filipovica je sasvim drugacija od one iz 1941.


Pa kako si u to siguran.
Zar Filipović nije bio komunista sa dna kace, zar nije bio ruski đak, kad je on osuđivao dešavanja u Rusiji da bi se na njega gledalo tako romantično?

I jos nesto, ostavimo sada sve, da li smatrate da je u redu da deca od 10 godina rade po rudnicima ili da zene nemaju pravo glasa itd?

Kakve to veze ima sa Filipovićem, komunistima, izborima?
To je u rangu onog da je Tito Srbima doneo televizor a Sloba internet.
Filipović je valjda zaslužan za to što deca danas ne rade u rudnicima.
Prosto, dobar deo te ekipa koja je bila tada oko Filipovica u to vreme se borila za neke stvari koje danas smatramo za podrazumevajuce.


Nije podrazumevajuće da se neko zalaže za sistem koji je tada već postojao u Rusiji.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:50 27.08.2015

Re: @ HCM & Predo

aj samo oko ovoga, ako neko ima dovoljnu bazu da dobije na izborima, zar nije pametnije inkorporirati ga u vlast, vremenom isfiltrirati onaj razuman deo a sa ekstremistima se obracunati kada ih se i ovi sami odreknu, nego oduzeti pobedu i zabraniti "bandu".


ja mislim da je takvo ponasanje upravo dovelo do onoga sto se desilo 1941. i kasnije. jebiga, zabranjeno voce, koliko god da je otrovno, slatko je zbog toga sto je zabranjeno.
hoochie coochie man hoochie coochie man 00:03 28.08.2015

Re: @ HCM & Predo

ja mislim da je takvo ponasanje upravo dovelo do onoga sto se desilo 1941. i kasnije. jebiga, zabranjeno voce, koliko god da je otrovno, slatko je zbog toga sto je zabranjeno.


Moglo bi to da se tvrdi da su komunisti negde bili bolji, ali gde god da su zajahavli isti su bili.
I tamo gde su hapšeni i tamo gde nisu, i tamo gde su im oduzimani mandati i tamo gde nisu, jer oni su naprosto takvi, oni su komunisti, dakle agresivni dikatatori.

Šta je bio najefikasniji lek protiv njih, podilaženje, neko uljudno prevaspitavanje ili oštar državni odgovor u vidu zabrane i represije, je stvar za diskusiju, ali imajući u vidu da se sa zlom uglavnom ne pregovara nego se zlo sprečava silom zakona, biće da bie bolje bilo da je to zlo zatučeno na samom početku.
Ali možda to nije bilo moguće, u svakom slučaju doživeli smo ga, srećom neki i preživeli, i sad smo tu gde smo.

Ceo vek potrošismo na greške, Jugoslaviju i komunizam, i kao da nam to nije dosta, neki još žale za tim, još jedan vek bi da stucamo na te parole što lepo zvuče, ali koje nam nanu naninu.

emsiemsi emsiemsi 06:45 28.08.2015

Re: @ HCM & Predo

vrabac_u_steni

...
ja mislim da je takvo ponasanje upravo dovelo do onoga sto se desilo 1941. i kasnije. jebiga, zabranjeno voce, koliko god da je otrovno, slatko je zbog toga sto je zabranjeno.

Глупости !
То што се догодило 41. не може се ничим оправдати.
Слично тумачење догађаја имају и Усташе (наравно, не мислим на тебе).
Успут --- и на овом блогу се види колика болест је комунизам, те не чуди колика је дезорјентисаност српског народа против кога је тај погани покрет, на нивоу 'Региона', у основи, био усмерен.
milisav68 milisav68 06:50 28.08.2015

Re: @ HCM & Predo

vrabac_u_steni
aj samo oko ovoga, ako neko ima dovoljnu bazu da dobije na izborima,

Ali samo u većim gradovima, ukupan procenat glasačkog tela je bio dosta manji.
Na opštinskim izborima u martu i avgustu 1920. partija je osvojila mnoge gradove (Beograd, Zagreb, Osijek, Skoplje, Niš i dr.), a na izborima za Ustavotvornu skupštinu, novembra 1920, dobila je 59 mandata, od ukupno 419 poslaničkih mandata čime je postala treće stranka po broju poslanika u Skupštini. Gledajući po današnjim državama KPJ je svoj najbolji rezultat imala u Crnoj Gori s 38 % glasova, potom u Srbiji s 15 % dok je u Bosni i Hercegovini, Hrvatskoj i Sloveniji osvojila po manje od 10 % glasova.

freehand freehand 07:50 28.08.2015

Re: @ HCM & Predo

То што се догодило 41. не може се ничим оправдати.

Dabre, napali vam Nemce. A moglo je lepo po jedna mala domaća za oslobodioce, gutentag her Hans, volenzi ajne cicvara i tako dok saveznici ne dođu.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:32 28.08.2015

Re: @ HCM & Predo

Uvek razmislim, kada me na to uputi razuman čovek.


де Џивџи разуман, то иста школа као Фрика, 'оћеш да их чачнем мало само, да видиш да где ћемо бити за пет коментара! иначе, добро си се носио с комијима на теми, подржавам!

пс. и да, очистите СВЕ споменике у Србији, а на само овог дечка ватерполисте!
predatortz predatortz 08:36 28.08.2015

Re: @ HCM & Predo


пс. и да, очистите СВЕ споменике у Србији, а на само овог дечка ватерполисте!


U jednoj stvari se slažem sa domaćinom:

Odnos Srba ( ne samo Srbije ) prema spomenicima je katastrofalno aljkav. Od seoskih grobalja, do memorijalnih centara - sve je u takvom stanju kao da, oprosti mi Bože, mrzimo svoje pokojnike!
emsiemsi emsiemsi 08:56 28.08.2015

Re: @ HCM & Predo

freehand
То што се догодило 41. не може се ничим оправдати.

Dabre, napali vam Nemce. A moglo je lepo po jedna mala domaća za oslobodioce, gutentag her Hans, volenzi ajne cicvara i tako dok saveznici ne dođu.

Шта булазниш !?
Прати контекст у треду --- 41. се мисли на усташка непочинства, те слична правдања истих од стране новоУсташа.
freehand freehand 09:00 28.08.2015

Re: @ HCM & Predo

emsiemsi
freehand
То што се догодило 41. не може се ничим оправдати.

Dabre, napali vam Nemce. A moglo je lepo po jedna mala domaća za oslobodioce, gutentag her Hans, volenzi ajne cicvara i tako dok saveznici ne dođu.

Шта булазниш !?
Прати контекст у треду --- 41. се мисли на усташка непочинства, те слична правдања истих од стране новоУсташа.

Jeste, ja bulaznim o ustašama u priči o komunistima.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana