Muzika

Pet, šest ljudi

antioksidant RSS / 26.08.2015. u 07:37

zadovoljstvo mi je citati. preporuke su korisne.

martine hvala

 *****************

 gost:  martin krpan 

 

Dubinu „patološkog post-komunizma" u Srbiji, 26 godina nakon rušenja Berlinskog zida fantastično oslikava citat Lazara Stojkovića: ..."konačan prestanak maštanja o reindustrijalizaciji koju će doneti neki krupni investitori iz inostranstva. Oni se ionako, bar u novijoj istoriji Srbije, nikada nisu pojavljivali bez debelih subvencija i ekspresnog proglašavanja njihovih ugovora državnom tajnom."

Pet, šest ljudi i to je to.

http://www.b92.net/biz/fokus/intervju.php?yyyy=2015&mm=08&nav_id=1024815

Tags: Stojković, Lazar, Start, up, futurizam, kosmopolitizam, ekscentričnost, razvoj.

 

***************** 

 (imajuci u vidu probleme sa linkovanjem (ne rade iz hroma a i kad rade retko se otvaraju u nastavku je originalna prepiska s martinom i intervju)

 

***************** 

 

Srbin u Silicijumskoj dolini

Prije par sedmica sam na ovom sajtu preletio preko intervjua sa izvjesnim Lazarom Stojkovićem. Juče sam taj intervju ponovo izguglao i za mene nema sumnje da se radi o jednom od najboljih intervjua na ovom sajtu ikada.

"Do januara ove godine Lazar Stojković je radio na UC Berkeley School of Information na poziciji asistenta Mortena Hansena, jednog od najistaknutijih profesora menadžmenta u svetu. U martu se, međutim, odlučuje da napusti akademsku karijeru i zauzima poziciju glavnog dizajnera proizvoda u jednom novom start-apu u San Francisku. Ono što za sada o tome može da kaže jeste da je okupljen "fantastičan tim" (o čemu, recimo, govori podatak da je "prethodna kompanija koju je osnovao naš CEO 2013. godine prodata za preko 200 miliona dolara") u koji su investirale neke od najznačajnijih američkih "venture capital" firmi: Founder Collective (investirali u Uber, BuzzFeed, Periscope, IFTTT, Venmo, Vimeo, itd), General Catalyst (investirali u Airbnb, Snapchat, itd.); Formation 8 (investirali u Oculus). Pored toga, međutim, sagovornik Novog magazina nije izgubio sve veze sa Srbijom, naprotiv; trenutno kao mentor u beogradskom ICT Habu, ali i na druge načine, pomaže razvoj start-ap kompanija i povezivanje naše tehnološke zajednice sa Silicijumskom dolinom.

U SAD ima mnogo naših ljudi, naročito u oblasti visokih tehnologija, ali povratne sprege nema. Dačić je pre dve godine bio u SAD na investicionoj konferenciji, kakvi su efekti?

Efekti su svakako dobri za Dačića i pripadnike državne delegacije koja je turistički obišla Zapadnu obalu. Ni Majkrosoft nije loše prošao, jer mu je tadašnji predsednik Vlade usput ostavio još novca srpskih poreskih obveznika. Sve u svemu, ceo taj put mogao bi da se okvalifikuje više kao "shopping trip" za trošenje novca, nego kao investiciona konferencija za njegovo privlačenje. Osim toga, sam događaj u San Francisku bio je amaterski organizovan - niti je imao bilo kakav publicitet u lokalnim medijima, niti je postojala vidljivost u ovdašnjoj tehnološkoj zajednici.

Veću korist od toga donela je majska poseta mojih prijatelja iz 500 Start-ups, drugog najboljeg start-ap akceleratora u svetu, zvezdarskom ICT Habu. Osim predavanja koje su održali start-apima u Beogradu i Novom Sadu, njih trojica su tom prilikom odlučili da 500 Start-ups investira u TruckTrack Vuka Nikolića. Kasnije se jedan od njih odlučio i da kupi stan u Beogradu, jer se potpuno zaljubio u atmosferu srpske prestonice. To su direktne strane investicije, a ne politički marketing.

Što se povratne sprege između tehnološke dijaspore i Srbije tiče, ne bih se složio da ona uopšte ne postoji, ona je samo u skladu sa opštim privrednim okruženjem u zemlji.

Kakva je na osnovu vašeg iskustva ta poslovna klima?

Poslovnu klimu u Srbiji karakterišu: neefikasnost javne uprave i gomila nepotrebne birokratije; arhaičan sistem obrazovanja, uglavnom neprilagođen potrebama tržišta, koji ne proizvodi dovoljno kvalifikovane radne snage; sporost sudova i proizvoljno tumačenje čak i onih relativno savremenih zakona. Uvek se setim onih momaka koji su završili u zatvoru zbog affiliate sajta i dečka kome je tržišni inspektor uručio pozamašnu kaznu za obavljanje delatnosti za koju nije registrovan zbog 10 evra koje je dotični zaradio za godinu dana od specijalizovanog bloga o parfemima. Ako postoji nerazumevanje za bilo kakvo tehnološko preduzetništvo, čak i na tom najnižem nivou, šta onda reći za ozbiljnije poslove?

Kad ste već pomenuli visoke tehnologije, u Srbiji se mnogo govori da je to naša šansa, primer koji ste pomenuli to demantuje.

I ne samo to. U Srbiji nema propisa koji bi potpomogli dalji razvoj tehnološke industrije. Na primer, Srbija još uvek nema pravni ekvivalent "safe harbor" stavki iz američkog Digital milenijum kopirajt akta (Digital Millenium Copyright Act - DMCA), koji je na snazi još od 1998. godine, a predstavlja zakonski mehanizam zaštite za kreatore digitalnih proizvoda od pokušaja drugih da zloupotrebe njihove mobilne aplikacije.

Sa druge strane, ima mnogo propisa koji sprečavaju bilo kakav napredak u određenim oblastima, u čemu ubedljivo prednjači Narodna banka Srbije. Moj omiljeni primer čak nije ni ceo onaj višegodišnji cirkus sa PayPalom koji je nastao zbog zakona o deviznom poslovanju, već zabrana NBS da domaća pravna lica imaju bilo kakve veze sa bitkoinom. Čisto da stavimo stvari u perspektivu, dotična tehnološka inovacija koju po značaju mnogi ovde upoređuju sa World Wide Webom, počinje polako da menja kompletan dosadašnji finansijski sistem i, sa investicijama od blizu 360 miliona dolara, samo od početka ove godine predstavlja ubedljivo najbrže rastuću tehnološku oblast u svetu kada je reč o investiranje u start-apove. Naravno, od toga ni dinar neće završiti u Srbiji.

Posledice?

Nerazumevanje da u današnjem globalizovanom svetu niko ko se bavi tehnologijom jednostavno ne mora da trpi sve ovo gore pobrojano. Zahvaljujući poslovanju koje nije vezano za fizičku lokaciju, svako ima slobodu da bilo kada želi izmesti svoj biznis gde god poželi, a sa njim i kompletne poreske i druge prihode za zemlju u kojoj je biznis registrovan. I ljudi to i rade. Čim se pojave bilo kakvi prihodi, gotovo svi koji imaju veze sa tehnologijom - od frilensera do preduzetnika - Srbiji se zahvale na saradnji, zatvore firmu tu i otvore preko Interneta kompaniju u Delaveru, Singapuru ili negde drugde, jer im jednostavno ne pada na pamet da finansiraju postojeći sistem u Srbiji. Ubrzo nakon što se biznis izmesti iz Srbije, dobar deo shvati da ni oni ne moraju baš da budu tu, nakon čega sledi emigracija.

Najalarmantnija stvar u vezi sa ovim poslednjim je što se uopšte ne radi o običnim inženjerima, koji ionako odlaze u ogromnom broju već skoro 25 godina i čija svaka kupljena karta u jednom pravcu, bar u slučaju IT stručnjaka, Srbiju košta između 50 i 100 hiljada evra, jer je to cena njihovog obrazovanja. Ne, ovde je reč o preduzetnicima koji pokreću nove poslove, stvaraju vrednost, otvaraju nova radna mesta. A svako radno mesto u tehnološkoj industriji u proseku kreira još 4,3 druga radna mesta u privredi, dok, na primer, svako radno mesto u proizvodnji kreira samo 1,4 druga mesta. Njihov egzodus - koji se, bar sudeći po krugu ljudi koje poznajem, samo ubrzava poslednjih godina - ne samo da dugoročno znači ogroman finansijski gubitak za zemlju, već predstavlja i svojevrsnu nacionalnu katastrofu.

Dakle, povratne sprege nema, jer se oni ne vraćaju u Srbiju?

Zbog svih ovih stvari o kojima sam govorio retko kome ko je iole profesionalno ostvaren u inostranstvu uopšte pada na pamet da se vraća i pokreće bilo kakav biznis iz Srbije. Umesto toga, ljudi se odlučuju za nešto drugo: osnivaju kompanije tamo gde je poslovna klima dobra, što znači ne u Srbiji, a onda Srbiju koriste kao neku vrstu domaće autsorsing destinacije. Odnos cena-kvalitet tu je zaista odličan. Na primer, za godišnju platu jednog dobrog softverskog inženjera u San Francisku, u Beogradu se može zaposliti ceo tim.

Naravno, američke kompanije koje su osnovali naši ljudi koriste to kao "tajno oružje", pa se tako, na primer, ceo razvojni tim veoma uspešnog start-apa Frejm iz Silicijumske doline nalazi u Nišu, jer je odatle njegov osnivač Nikola Božinović, koji inače već gotovo 20 godina živi u Americi. Takvih primera ima mnogo. Poznajem nekolicinu ljudi koji su potrošili bukvalno milione dolara na autsorsing u Srbiji tokom poslednjih desetak godina. Oni bi vrlo rado investirali u srpske start-apove, i ne samo oni, ali je ponuda još uvek jako tanka, poslovna klima nikome ne uliva poverenje, a start-ap ekosistem je u ranoj fazi razvoja, pa do tih transakcija još uvek ne dolazi u nekom značajnijem broju.

Start-ap eko sistem. Šta pod tim podrazumevate?

To znači, prvo, konačan prestanak maštanja o reindustrijalizaciji koju će doneti neki krupni investitori iz inostranstva. Oni se ionako, bar u novijoj istoriji Srbije, nikada nisu pojavljivali bez debelih subvencija i ekspresnog proglašavanja njihovih ugovora državnom tajnom. Drugo, to znači prepoznavanje resursa kojima raspolažemo, dakle pametnih mladih ljudi koji se bave tehnologijom, s jedne strane, i pružanje tim ljudima najboljih uslova za život i rad, sa druge, umesto da im se i jedno i drugo na svakom koraku otežava.

Na primer, šta bi se desilo kada bismo u Novom Sadu umesto brojnih postojećih firmi koje se bave autsorsing uslugama imali stotinjak kompanija fokusiranih na proizvode kao što je Eipix? Odgovor: imali bismo oko 15.000 novih radnih mesta, veoma bogatu prestonicu Pokrajine, visok rast životnog standarda u tom delu zemlje i mnogo naplaćenog poreza.

Ta prilika neće trajati večito. Procenat mladih preduzetnika kojima je jedini cilj da odu iz zemlje, jer u njoj ne vide nikakvu perspektivu, iz godine u godinu raste. Strani investicioni fondovi bukvalno otimaju najperspektivnije nove srpske start-apove. Na primer, bugarski Eleven raspolaže sa desetak miliona evra kapitala, mahom iz evropskih fondova. U okruženju koje im ne nudi baš ništa osim problema, tridesetak najzanimljivijih srpskih start-apova prodalo je svoje vlasničke udele Elevenu uz obavezu preseljenja u Sofiju, ruku na srce, uglavnom privremenog. Ko zna koliko će novih kompanija, koje bi mogle da budu novi Nordeusi, Srbija zbog toga izgubiti u korist svog istočnog suseda?

I vi spadate u grupu mladih ljudi koje opisujete. Opisali ste i razloge zbog kojih se odlazi. Ipak, konkretno, zašto ste vi otišli iz Srbije?

Kao što ste rekli, otišao sam iz svih onih na početku ovog razgovora navedenih razloga, plus opšta društvena klima koja je, nažalost, izuzetno nezdrava. Iako ima solidan potencijal da bude lepo mesto za život i posao, zemlja u kojoj sam rođen postala je udžbenički primer negativne društvene selekcije i jednostavno nije zemlja u kojoj želim da živim i u kojoj bih jednog dana trebalo da odgajam svoju decu.

Šta ste pronašli u Americi?

U Zalivskoj oblasti San Franciska pronašao sam jedno napredno, stimulativno, kosmopolitsko okruženje, zagledano u budućnost. To je neki jedinstveni koktel globalizacije, hakerskog idealizma, hipi etike, mešavine vrednosti koje kreira tehnološka industrija sa starim kapitalizmom Zapadne obale, umetničke ekscentričnosti San Franciska, tipično kalifornijske opuštenosti i vere u to da ovde svojim znanjem svet možemo da učinimo boljim mestom. Osim toga, Zalivska oblast, tj. Silicijumska dolina, ima ubedljivo najveću koncentraciju pametnih ljudi na jednom mestu u celom svetu.

Filozofija razvoja u SAD, u poređenju sa Srbijom, ako to uopšte ima smisla?

Poređenje nema previše smisla, jer su filozofije poslovanja i poslovna klima dijametralno suprotni između ove dve zemlje. Biznis je u Americi nacionalni sport broj jedan. Čak i ljudi koji rade relativno slabo plaćene poslove, trude se da imaju svoj mali investicioni portfelj hartija od vrednosti i svi prate kretanje cene akcija na berzi. Kada govorimo o preduzetništvu, kapital je dostupan za bilo koju dobru ideju. Start-apovi se ne fokusiraju toliko na profit na kraće staze, već teže brzom rastu. Tako nije ništa neobično da investitori u neki neprofitabilni biznis investiraju i po stotinjak miliona dolara. A desi se i, recimo, čak 1,2 milijarde kao u slučaju Snapchata, iako ta firma do sada nije napravila nijedan cent prihoda, jer znaju da će novac sam po sebi kasnije doći ako se napravi proizvod koji ima vrednost za veliki broj ljudi.

U Srbiji ništa od gore nabrojanog nije slučaj. Korporativizacija praktično ne postoji, što je posledica skandalozno visokih troškova osnivanja i vođenja akcionarskog preduzeća kao forme privrednog društva. Poređenja radi, u Americi osnivanje korporacije košta 150-300 dolara, završava se brzo preko Interneta, ne postoje tekući troškovi ako nema prihoda i zato maltene svi imaju registrovanu neku firmu. Pošto su korporacije u Srbiji za domaće privrednike skupa egzotika, većina ekonomske aktivnosti ide kroz preduzetnike - "sole proprietorship" - i društva sa ograničenom odgovornošću. Posledica toga je da je Beogradska berza danas potpuno irelevantan faktor, tako da je i interesovanje građana za investiranje tim putem praktično nepostojeće. To dalje vodi ka tome da se imućniji ljudi uglavnom odlučuju za investiranje u nekretnine, što je jedan od najkonzervativnijih pristupa investicijama i donosi najmanju dobit. Što se pokretanja novog posla tiče, u Srbiji to u većini slučajeva znači pozajmljivanje novca od PRP - porodica, rodbina i prijatelji - ili odlazak u banku po kredit. "Venture capital" ne postoji, što srpske firme onda stavlja pred izazov da moraju što pre da budu profitabilne, jer jednom kada početni kapital nestane - "game over". Niko ne razmišlja o agresivnom rastu koji se kasnije može pretvoriti u masivne prihode i tržišnu dominaciju, jer su fokusirani na to kako da plate PDV sledećeg meseca za prodatu robu ili usluge koje još uvek nisu ni naplatili. Zbog toga svi otvaraju pekare, kafiće i kioske brze hrane: promet kreće odmah i "cash flow" se brzo stabilizuje. Zbog svega toga Srbija ima primitivnu ekonomiju koja je u proseku oko pola veka iza razvijenog sveta.

Predlagali ste pre dve godine da se Srbija orijentiše ka razvoju robotike, civilnih bespilotnih letelica i 3D štampe. Niko vas nije čuo. Šta se desilo u međuvremenu u tim sferama, da li je sad kasno za to, šta su nove prilike, ako ih ima?

Sva tri i dalje stoje kao ogromne prilike za razvoj, jer će potražnja u srednjem roku biti toliko veća od ponude da je i dalje u pitanju fantastična biznis prilika. Druge dve nove prilike su Bitcoin i Virtual Reality.

Bitcoin i kriptovalute - koje, kao što rekoh na početku, nijedno pravno lice u Srbiji ne sme ni da takne, zahvaljujući uobičajenoj kratkovidosti Narodne banke Srbije. Blockchain kao "open source" projekat već obećava da postane osnova svih finansijskih transakcija u budućnosti, i ne samo njih, a već sada počinje polako da ubija praistorijske biznise koji se oslanjaju na skupe informacione transakcije, kao što je na primer Vestern union.

Virtual Reality je drugi veliki talas tehnološke inovacije koji nama kao čovečanstvu, nakon tridesetak godina iščekivanja i razočaranja, konačno stiže zahvaljujući tehnologijama kao što su Oculus, u vlasništvu Facebooka; Magic Leap, glavni investitor Gugl; HoloLens, Majkrosoftovo čedo, pa čak i Cardboard, Guglov genijalni projekat za upotrebu pametnih telefona kao VR naočara. Ovaj mega trend će dugoročno potpuno promeniti gotovo celokupnu ljudsku interakciju sa mašinama, od toga kako radimo do toga kako se zabavljamo u slobodno vreme. Rekao bih da su startne pozicije što se platformi tiče već zauzete - bar za prvo vreme, jer su pomenute korporacije potrošile milijarde dolara na istraživanje i razvoj tih tehnologija - ali postoji ogroman prazan prostor što se tiče kreiranja sadržaja za njih. Narednih godina će se na tome praviti imperije."

 



Komentari (347)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

svarog svarog 07:48 26.08.2015

Odličan intervju

Slažem se
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:07 26.08.2015

Re: Odličan intervju

Efekti su svakako dobri za Dačića i pripadnike državne delegacije koja je turistički obišla Zapadnu obalu. Ni Majkrosoft nije loše prošao, jer mu je tadašnji predsednik Vlade usput ostavio još novca srpskih poreskih obveznika. Sve u svemu, ceo taj put mogao bi da se okvalifikuje više kao "shopping trip" za trošenje novca, nego kao investiciona konferencija za njegovo privlačenje. Osim toga, sam događaj u San Francisku bio je amaterski organizovan - niti je imao bilo kakav publicitet u lokalnim medijima, niti je postojala vidljivost u ovdašnjoj tehnološkoj zajednici.


гласом Слобе Милошевића: drugovi programeri, pomoz Bog, ima l' šta da se pazari ovde kod vas?! dao mi PPV Aca dva miliona dolara za džeparac, pa k'o reko' trebamo kući, i nismo mu ništa kupili! koji dućan? mikro, mikro, mikro, спутњик?! спасибо, друзја, спасибо!
naginata_83 naginata_83 08:25 26.08.2015

Re: Odličan intervju

Takodje. Znam kad sam procitala da sam sedela i razmisljala koliko je sve to tako logicno i jednostavno za shvatanje... ali sta vredi...mi i dalje buljimo u svoj (zagnojeni) pupak i valjamo se u blatu sa ovim lokalnim prascima "politicarima".

Omiljeni deo

U Zalivskoj oblasti San Franciska pronašao sam jedno napredno, stimulativno, kosmopolitsko okruženje, zagledano u budućnost. To je neki jedinstveni koktel globalizacije, hakerskog idealizma, hipi etike, mešavine vrednosti koje kreira tehnološka industrija sa starim kapitalizmom Zapadne obale, umetničke ekscentričnosti San Franciska, tipično kalifornijske opuštenosti i vere u to da ovde svojim znanjem svet možemo da učinimo boljim mestom.


To je ono sto ljude kao centrifuga vuce iz Srbije... nije novac najveci problem
freehand freehand 08:46 26.08.2015

Re: Odličan intervju

naginata_83
Takodje. Znam kad sam procitala da sam sedela i razmisljala koliko je sve to tako logicno i jednostavno za shvatanje... ali sta vredi...mi i dalje buljimo u svoj (zagnojeni) pupak i valjamo se u blatu sa ovim lokalnim prascima "politicarima".

Omiljeni deo

U Zalivskoj oblasti San Franciska pronašao sam jedno napredno, stimulativno, kosmopolitsko okruženje, zagledano u budućnost. To je neki jedinstveni koktel globalizacije, hakerskog idealizma, hipi etike, mešavine vrednosti koje kreira tehnološka industrija sa starim kapitalizmom Zapadne obale, umetničke ekscentričnosti San Franciska, tipično kalifornijske opuštenosti i vere u to da ovde svojim znanjem svet možemo da učinimo boljim mestom.


To je ono sto ljude kao centrifuga vuce iz Srbije... nije novac najveci problem

Možda ipak postaviti pitanje - koliko u svakom momentu nosača aviona, tenkova, aviona, helikoptera, raketa, pešadije i dronova stvara i čuva tu klimu softveraškog, naučnog, bankarskog i svakog drugog Šangri-la?
naginata_83 naginata_83 09:01 26.08.2015

Re: Odličan intervju

Možda ipak postaviti pitanje - koliko u svakom momentu nosača aviona, tenkova, aviona, helikoptera, raketa, pešadije i dronova stvara i čuva tu klimu softveraškog, naučnog, bankarskog i svakog drugog Šangri-la?


Postavljam ja sebi i to pitanje ali postoji i siri pogled: drustvo koje ne odise optimizmom i verom da ce sutra biti bolje nego juce u najboljem slucaju stagnira a u verovatnijem propada.

Takav sam osecaj imala i u Kini prosle godine. Setas se ulicama prepunim ljudi, guzva, mirisi, svasta... ali se kupuje i sakom i kapom, radi, gradi i oseca se ta energija... taj polet ljudi koji veruju (mozda iracionalno) da su rodjeni u dobrom trenutku... Slusajuci dedu imam utisak da smo i mi imali taj polet u nekim trenucima za vreme SFRJ. Na tim krilima smo izgradili sve sto oko sebe vidis.
martin_krpan martin_krpan 09:04 26.08.2015

Re: Odličan intervju

To je ono sto ljude kao centrifuga vuce iz Srbije... nije novac najveci problem


Tačno. I to je odgovor zbog čega inženjeri iz Srbije idu da taxiraju u NY ili Berlin. Na novac se u Srbiji gleda kao rezultat zla, dok je u Americi novac rezultat čovjekove kreativnosti. Novac predstavlja fini dio čovjeka.

Kada je o Americi riječ ova priča je sjajan antipod na mainstream srpsku agendu: nosači aviona, dronovi, Lehman Brothers, Soroš, Greenspan, Friedman..., koju danas svaka baba sa buvljaka okreće.
martin_krpan martin_krpan 09:06 26.08.2015

Re: Odličan intervju

naginata_83
Možda ipak postaviti pitanje - koliko u svakom momentu nosača aviona, tenkova, aviona, helikoptera, raketa, pešadije i dronova stvara i čuva tu klimu softveraškog, naučnog, bankarskog i svakog drugog Šangri-la?


Postavljam ja sebi i to pitanje ali postoji i siri pogled: drustvo koje ne odise optimizmom i verom da ce sutra biti bolje nego juce u najboljem slucaju stagnira a u verovatnijem propada.

Takav sam osecaj imala i u Kini prosle godine. Setas se ulicama prepunim ljudi, guzva, mirisi, svasta... ali se kupuje i sakom i kapom, radi, gradi i oseca se ta energija... taj polet ljudi koji veruju (mozda iracionalno) da su rodjeni u dobrom trenutku... Slusajuci dedu imam utisak da smo i mi imali taj polet u nekim trenucima za vreme SFRJ. Na tim krilima smo izgradili sve sto oko sebe vidis.


Naginata, preporuka za komentar i za gađanje poente teksta.

jkt2010 jkt2010 09:09 26.08.2015

Re: Odličan intervju

svarog
Slažem se

Slažem se i ja. Pogotovo što treba što više da se priča o temama kojih se dotiče intervju.

Ali odmah i ograda: malo ga je nadrobio kod priče o "korporacijama" za 200 dolara i srpskim doo-ima koji nisu ni za q, pa još onda to dovodi u neku vezu sa berzom... kao, u USA to ide prosto, kod nas je egzotika... Znači, komplet konfuzija. Naime, voleo bih da vidim tu "korporaciju" od 200 dolara koja je izlistana na berzi...

Drugo, ovo oko bitkoina. Mislim da sa time treba biti više nego oprezan. Zašto on bitkoin uopšte uvodi u priču u ovom kontekstu, meni je nejasno. Bitkoin je suviše nestabilan da bih ga, makar ja, tretirao kao ozbiljno sredstvo plaćanja.
antioksidant antioksidant 09:09 26.08.2015

Re: Odličan intervju

taj polet ljudi koji veruju (mozda iracionalno) da su rodjeni u dobrom trenutku...

drugo je potrosacki polet a sasvim drugi optimizam stvoren tehnoloskim iskoracima koji su moguci samo u obrazovanom drustvu u kom je uspostavljen bar neki vid kretanja kroz drustvene slojeve koji zavisi od mogucnosti doprinosa drustvu u celini
naginata_83 naginata_83 09:17 26.08.2015

Re: Odličan intervju

drugo je potrosacki polet a sasvim drugi optimizam stvoren tehnoloskim iskoracima koji su moguci samo u obrazovanom drustvu u kom je uspostavljen bar neki vid kretanja kroz drustvene slojeve koji zavisi od mogucnosti doprinosa drustvu u celini


Slazem se apsolutno. Ali upravo sam na to mislila kada sam spomenula Kinu. Neverovatan broj ljudi je uspeo da se popenje za visu drustvenu lestvicu u Kini zadnjih dve decenije. Sreces ljude sa neverovatnim pricama kako su eto zaradili prvi milion (seti se poznatog primera vlasnika Ali babe). Postoji osecaj da ima prostora za mnoge. Na sve strane sve raste, menja se. Ulaze se u obrazovanje. Deca se salju u najbolje skole itd... I dalje prosecan Kinez zivi daleko ispod prosecnog Austrijanca recimo ali osecaj optimizma u te dve sredine... eoni.

Doduse, aj da budem konkretna bila sam sami U Shenzhenu i Hong Kongu i na njih mislim... ali nije ni bitno
alselone alselone 09:22 26.08.2015

Re: Odličan intervju

Tačno. I to je odgovor zbog čega inženjeri iz Srbije idu da taxiraju u NY ili Berlin.




Na novac se u Srbiji gleda kao rezultat zla, dok je u Americi novac rezultat čovjekove kreativnosti.


svarog svarog 09:22 26.08.2015

Re: Odličan intervju

jkt2010


Čovek kaže koliki su troškovi osnivanja Ad a ne koliki kapital AD ima.
I u pravu je, kod nas je korporativizacija nepostojeća, pa belex je sprdnja, ima 8 akcija listirano ostalo OTC sa prometima od po 10 akcija mesecno. Manjinski akcionari ovde se tretiraju kao budale, bez ikakve zaštite. Gazda uzme 51% i onda neće da saziva skupštinu, postavlja sam UO, menadžment, izvlači pare preko povezanih firmi, dokapitalizuju firme polovnim autima, ne isplaćuju dividende...
G.Cross G.Cross 09:23 26.08.2015

Re: Odličan intervju

antioksidant
taj polet ljudi koji veruju (mozda iracionalno) da su rodjeni u dobrom trenutku...

drugo je potrosacki polet a sasvim drugi optimizam stvoren tehnoloskim iskoracima koji su moguci samo u obrazovanom drustvu u kom je uspostavljen bar neki vid kretanja kroz drustvene slojeve koji zavisi od mogucnosti doprinosa drustvu u celini


Ne mislim da je ovaj optimizam kreiran "tehnoloskim iskoracima" nego jednostavnom verom da ce jedinka da zivi bolje sutra nego danas. i da postoji realna mogucnost da se to postigne sopstvenim postenim radom.

freehand freehand 09:29 26.08.2015

Re: Odličan intervju

naginata_83
Možda ipak postaviti pitanje - koliko u svakom momentu nosača aviona, tenkova, aviona, helikoptera, raketa, pešadije i dronova stvara i čuva tu klimu softveraškog, naučnog, bankarskog i svakog drugog Šangri-la?


Postavljam ja sebi i to pitanje ali postoji i siri pogled: drustvo koje ne odise optimizmom i verom da ce sutra biti bolje nego juce u najboljem slucaju stagnira a u verovatnijem propada.

Takav sam osecaj imala i u Kini prosle godine. Setas se ulicama prepunim ljudi, guzva, mirisi, svasta... ali se kupuje i sakom i kapom, radi, gradi i oseca se ta energija... taj polet ljudi koji veruju (mozda iracionalno) da su rodjeni u dobrom trenutku... Slusajuci dedu imam utisak da smo i mi imali taj polet u nekim trenucima za vreme SFRJ. Na tim krilima smo izgradili sve sto oko sebe vidis.

Govorim o proređenju San Franciska i Srbije, sa tim besmislenim zaključcima kako, eto, tamo može a ovde ne može. Pa mali je problem ovde napraviti takvu atmosferu iz milion i jednog razloga od kojih je mentalitet samo taj jedan. ovi ostali - geopolitički i socioekonomski su zajebaniji za savladati.
Sve što sam pomenuo - od nosača do dronova - pomenuto je u kontekstu obezbeđivanja dve vitalne stvari: resursa i izdvojenosti od destruktivnog uticaja spoljnog sveta. Jer na njih ne da ne utiče Balkan, mnigrantska kriza ili Ukrajina, nego ih ni Ferguson ne dotiče u tom limbu.

martin_krpan
dok je u Americi novac rezultat čovjekove kreativnosti. Novac predstavlja fini dio čovjeka.

Ne reci?! Pa ti si stvarno filozof, jebote.
Novac kao fini dio čovjeka.
Sjajno. Sjajno do bola.
To nijedna baba na pijaci ne bi uspela da smisli.
martin_krpan martin_krpan 09:29 26.08.2015

Re: Odličan intervju

antioksidant
taj polet ljudi koji veruju (mozda iracionalno) da su rodjeni u dobrom trenutku...

drugo je potrosacki polet a sasvim drugi optimizam stvoren tehnoloskim iskoracima koji su moguci samo u obrazovanom drustvu u kom je uspostavljen bar neki vid kretanja kroz drustvene slojeve koji zavisi od mogucnosti doprinosa drustvu u celini


Ha, mislim da je bespredmetno nivelisati ovakav ili onakav optimizam ako govorimo o Srbiji/BiH. Svaki iskorak na mikro planu u Srbiji u kontekstu heterodoksnog pogleda na socio-ekonomiju je danas zlata vrijedan. Svako u Srbiji zna da je (neo)liberalizam zlo, ali na prste jedne ruke se mogu nabrojati liberalne firme u Srbiji koje ne posluju sa državom na ovaj ili onaj način.

Lazar u intervjuu predstavlja ideje klasičnog moralnog liberalizma gdje se govori o dobrim zakonima kojih malo u Srbiji ima, gdje se govori o biznisu van države, a ne o trange-frange "obrtanju" kinte.

P.S. Hvala AO na gostoprimstvu. Veoma profi i brza komunikacija, vidi se da si i na ostalim poljima uspješan.
freehand freehand 09:34 26.08.2015

Re: Odličan intervju

heterodoksnog pogleda

Brate Krpane, jel ove reči sam izmišljaš ili postoji rečnik besmislenih izraza i fraza iz koga ih skupljaš?
liberalne firme u Srbiji koje ne posluju sa državom na ovaj ili onaj način.

Šta je to "liberalna firma" i kako ta liberalnost utiče na izbor poslovnih partnera/klijenata?
antioksidant antioksidant 09:43 26.08.2015

Re: Odličan intervju

I dalje prosecan Kinez zivi daleko ispod prosecnog Austrijanca recimo ali osecaj optimizma u te dve sredine... eoni.

ok, razumemo se
antioksidant antioksidant 09:48 26.08.2015

Re: Odličan intervju

G.Cross
antioksidant
taj polet ljudi koji veruju (mozda iracionalno) da su rodjeni u dobrom trenutku...

drugo je potrosacki polet a sasvim drugi optimizam stvoren tehnoloskim iskoracima koji su moguci samo u obrazovanom drustvu u kom je uspostavljen bar neki vid kretanja kroz drustvene slojeve koji zavisi od mogucnosti doprinosa drustvu u celini


Ne mislim da je ovaj optimizam kreiran "tehnoloskim iskoracima" nego jednostavnom verom da ce jedinka da zivi bolje sutra nego danas. i da postoji realna mogucnost da se to postigne sopstvenim postenim radom.


pazi, ni ne mislim na cistu kauzalnost tipa: ismisli se klima za auto --->>> poraste optimizam za putovanja jer vise nije smor voziti se na +35. poenta je u mogucnosti da se neka inovacija ostvari (smisli, implementira, naplati, promeni drustvo, nacin razmisljanja). to sena kraju i svede na ovo sto ti kazes "da postoji realna mogucnost da se to postigne sopstvenim postenim radom".
negativne selekcije ostavljaju rane na tkivu drustva. ne samo time sto nesposobni zauzmu pozicije (jer pitanje je koliko su nesposobni sako su pozicije zauzeli, mozda je bolje reci prilagodjeniji su takvim - losim - okolnostima) vec i sto "sposobniji" gube interes za sopstvenu nadgradnju.
antioksidant antioksidant 09:49 26.08.2015

Re: Odličan intervju

martin_krpan

P.S. Hvala AO na gostoprimstvu. Veoma profi i brza komunikacija, vidi se da si i na ostalim poljima uspješan.




kakav si ti baron :)
nema potrebe da me šarmiraš, gostovaćeš ponovo, nije frka :)
mariopan mariopan 10:01 26.08.2015

Re: Odličan intervju

martin_krpan
To je ono sto ljude kao centrifuga vuce iz Srbije... nije novac najveci problem


Tačno. I to je odgovor zbog čega inženjeri iz Srbije idu da taxiraju u NY ili Berlin. Na novac se u Srbiji gleda kao rezultat zla, dok je u Americi novac rezultat čovjekove kreativnosti. Novac predstavlja fini dio čovjeka.

Kada je o Americi riječ ova priča je sjajan antipod na mainstream srpsku agendu: nosači aviona, dronovi, Lehman Brothers, Soroš, Greenspan, Friedman..., koju danas svaka baba sa buvljaka okreće.

Можда се у Србији мисли да је новац (озбиљан новац) резултат зла зато што се у Србији никад није десио такав привредни бум да тај новац, који имају наши богаташи, "стечен" такорећи преко ноћи, буде заиста резултат рада и знања?

Да би кренули са мртве тачке можда би пре свега требало размонтирати политичко-тајкунско-криминалну увезану шему која нас дави и спречава напредак, јер су они, на примеру Србије, практично научили да се човек најбрже обогати ако опљачка другог човека?
naginata_83 naginata_83 10:11 26.08.2015

Re: Odličan intervju

Можда се у Србији мисли да је новац (озбиљан новац) резултат зла зато што се у Србији никад није десио такав привредни бум да тај новац, који имају наши богаташи, "стечен" такорећи преко ноћи, буде заиста резултат рада и знања?


"Sramota je biti bogat i čašćen u državi u kojoj vlada haos – kao što je sramota biti siromašan i otuđen u državi u kojoj dominira put morala." Konfucije

Dakle sve si u pravu
emsiemsi emsiemsi 11:30 26.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Tačno. I to je odgovor zbog čega inženjeri iz Srbije idu da taxiraju u NY ili Berlin.




Na novac se u Srbiji gleda kao rezultat zla, dok je u Americi novac rezultat čovjekove kreativnosti.



Сагласан !
Препорука.
jkt2010 jkt2010 11:36 26.08.2015

Re: Odličan intervju

svarog
jkt2010

Čovek kaže koliki su troškovi osnivanja Ad a ne koliki kapital AD ima.

Ni u Srbiji osnivanje ad nije neki problem a košta ovoliko: 4.500,00 dinara za registraciju osnivanja i 1.000,00 dinara za registraciju i objavu osnivačkog akta. Tj ni 100 dolara.

Ali osnivanje i izlazak na berzu nisu ista stvar. Izlazak na berzu je svuda zajeban, kolko znam, a u Srbiji je još i bespotreban - jer nema investitora.

Teško će taj naš baja da ode u USA, napravi AD za 200 dolara, pa na berzi skupi 5 miliona od akcija, za svoj projekat. Zato i ide priča o fondovima, odatle ide finansiranje, a ne sa berze. Berza, ako ikad dođe na red, dođe kao šlag na tortu, kad si već uspeo i praviš (velike) pare.

P.S.

kod nas je korporativizacija nepostojeća

Šta ovo znači? Kod nas "korporacija" kao oblik ni ne postoji pa je normalno da je "korporativizacija" nepostojeća. Najčešći oblik "korporacije" kod nas je "društvo sa ograničenom odgovornošću". I ne da postoji nego ih ima ko pleve...
Sepulturero Sepulturero 12:48 26.08.2015

Re: Odličan intervju

martin_krpan
To je ono sto ljude kao centrifuga vuce iz Srbije... nije novac najveci problem


Tačno. I to je odgovor zbog čega inženjeri iz Srbije idu da taxiraju u NY ili Berlin. Na novac se u Srbiji gleda kao rezultat zla, dok je u Americi novac rezultat čovjekove kreativnosti. Novac predstavlja fini dio čovjeka.

Главна креативност у Америци, где се највише зарађује, је Вол Стрит. Мислим да ћете се чак и ви сложити да то није пример за углед.

Kada je o Americi riječ ova priča je sjajan antipod na mainstream srpsku agendu: nosači aviona, dronovi, Lehman Brothers, Soroš, Greenspan, Friedman..., koju danas svaka baba sa buvljaka okreće.


Што не значи да није тачна.
maksa83 maksa83 18:10 26.08.2015

Re: Odličan intervju

Možda ipak postaviti pitanje - koliko u svakom momentu nosača aviona, tenkova, aviona, helikoptera, raketa, pešadije i dronova stvara i čuva tu klimu softveraškog, naučnog, bankarskog i svakog drugog Šangri-la?

A si ga ubacio sve u istu kesu i promućkao...

Estonija nema nosače aviona i prateću barutnu galanteriju, nema ih ni Moldavija, ni Rumunija (da, Rumunija i Moldavija, njihovi velike hitech firme kupuju ovdašnje, svake godine po nekoliko u raznim branšama), a ni Poljska, pa su ipak nekako postale IT i tehnološke sile u ovom komadu sveta.

To su postale tako što su njihove države vrlo svesno i planirano krojile zakone i infrastrukturu upravo za tako nešto. Ova država je - kada je prošao desetogodišnji Slobin galimatijas - imala fondove za razvoj porodica Homen, Šutanovac i ostale Agrobanke + zvezde sjajne Jasnu Matić, Dulića, i Dinkića i ostalog Radujka koji su se sa uticajnim tviterašima vojvodoserdarili, slikali i jeli ćevape i tapšali po guzovima na tweetupovima i za to vreme uradili jedno veliko ništa.

Sramotno je za početak što je PejPal - koji je zapravo sića i glupost ali omogućava osnovnu likvidnost u ovom smeru - proradio za vakta ove vlasti i Guvernale Jorgovanke, a zapravo nije bilo nikakve prepreke da se to desi ranije sa svim onim autentičnim ekonomsko bankarskim lumenima. No druge stvari bile u fokusu.
martin_krpan martin_krpan 18:40 26.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Tačno. I to je odgovor zbog čega inženjeri iz Srbije idu da taxiraju u NY ili Berlin.




Na novac se u Srbiji gleda kao rezultat zla, dok je u Americi novac rezultat čovjekove kreativnosti.





Ako me sjećanje služi, prije par sedmica si mjerkao kuće pogodne za klinca i psa po Vojvodini? Kladio bi se da nemaš ni 4 banke. Ajde ljeba ti kad se tako slatko kleberiš, reci ti nama zaradi li kintu: na Wall Streetu, kod Soroša, kod Goldmann Sachsa ili je neki IT centar a la Inđija u pitanju. Takođe mi nešto govori da poznaješ LA kao svoj džep.
martin_krpan martin_krpan 18:41 26.08.2015

Re: Odličan intervju

maksa83
Možda ipak postaviti pitanje - koliko u svakom momentu nosača aviona, tenkova, aviona, helikoptera, raketa, pešadije i dronova stvara i čuva tu klimu softveraškog, naučnog, bankarskog i svakog drugog Šangri-la?

A si ga ubacio sve u istu kesu i promućkao...

Estonija nema nosače aviona i prateću barutnu galanteriju, nema ih ni Moldavija, ni Rumunija (da, Rumunija i Moldavija, njihovi velike hitech firme kupuju ovdašnje, svake godine po nekoliko u raznim branšama), a ni Poljska, pa su ipak nekako postale IT i tehnološke sile u ovom komadu sveta.

To su postale tako što su njihove države vrlo svesno i planirano krojile zakone i infrastrukturu upravo za tako nešto. Ova država je - kada je prošao desetogodišnji Slobin galimatijas - imala fondove za razvoj porodica Homen, Šutanovac i ostale Agrobanke + zvezde sjajne Jasnu Matić, Dulića, i Dinkića i ostalog Radujka koji su se sa uticajnim tviterašima vojvodoserdarili, jeli ćevape i tapšali po guzovima na tweetupovima i za to vreme uradili jedno veliko ništa.

Sramotno je za početak što je PejPal - koji je zapravo sića i glupost ali omogućava osnovnu likvidnost u ovom smeru - proradio za vakta ove vlasti i Guvernale Jorgovanke, a zapravo nije bilo nikakve prepreke da se to desi ranije sa svim onim autentičnim ekonomsko bankarskim lumenima. No druge stvari bile u fokusu.


Hvala Makso za komentar. Veliki dobitak za blog je tvoj povratak.
maksa83 maksa83 18:42 26.08.2015

Re: Odličan intervju

Takođe mi nešto govori da poznaješ LA kao svoj džep.

Da, mora da je tamo taksirao...
martin_krpan martin_krpan 18:46 26.08.2015

Re: Odličan intervju

maksa83
Takođe mi nešto govori da poznaješ LA kao svoj džep.

Da, mora da je tamo taksirao...


Buuahahahahaha, pa da to i ja kažem. A ne ko ovdje Novosađanka čekala na posao 42 godine.
freehand freehand 19:49 26.08.2015

Re: Odličan intervju

A si ga ubacio sve u istu kesu i promućkao...

Estonija nema nosače aviona i prateću barutnu galanteriju, nema ih ni Moldavija, ni Rumunija (da, Rumunija i Moldavija, njihovi velike hitech firme kupuju ovdašnje, svake godine po nekoliko u raznim branšama), a ni Poljska, pa su ipak nekako postale IT i tehnološke sile u ovom komadu sveta.

Pa ne baš, zapravo ti si to uradio.
Ja sam samo o Silicijumskoj dolini govorio. Tamo je jezgro.
Ovo što ti pominješ - to postoji, ili je postojalo u malom - i u Beogradu, Novom Sadu, Vijetnamu, Mjanmaru a da ne pričam o Indiji i Kini.
Nevezano za to, da te obavestim da Estonija, Ruminija i Poljska imaju nosače aviona. I nosači aviona imaju njih. Tome NATO služi.
To su postale tako što su njihove države vrlo svesno i planirano krojile zakone i infrastrukturu upravo za tako nešto. Ova država je - kada je prošao desetogodišnji Slobin galimatijas - imala fondove za razvoj porodica Homen, Šutanovac i ostale Agrobanke + zvezde sjajne Jasnu Matić, Dulića, i Dinkića i ostalog Radujka koji su se sa uticajnim tviterašima vojvodoserdarili, slikali i jeli ćevape i tapšali po guzovima na tweetupovima i za to vreme uradili jedno veliko ništa.

Sramotno je za početak što je PejPal - koji je zapravo sića i glupost ali omogućava osnovnu likvidnost u ovom smeru - proradio za vakta ove vlasti i Guvernale Jorgovanke, a zapravo nije bilo nikakve prepreke da se to desi ranije sa svim onim autentičnim ekonomsko bankarskim lumenima. No druge stvari bile u fokusu.

Može to kraće: svaka čast Aleksandru Vučiću što je za samo tri godine prvi put u istoriji.
Mada, prilično je to heterodoksan komentar, za svaku pohvalu i primenu u liberalnoj firmi.
Hint: to su one firme što ne rade sa državom.
alselone alselone 22:50 26.08.2015

Re: Odličan intervju

Ako me sjećanje služi, prije par sedmica si mjerkao kuće pogodne za klinca i psa po Vojvodini? Kladio bi se da nemaš ni 4 banke. Ajde ljeba ti kad se tako slatko kleberiš, reci ti nama zaradi li kintu: na Wall Streetu, kod Soroša, kod Goldmann Sachsa ili je neki IT centar a la Inđija u pitanju. Takođe mi nešto govori da poznaješ LA kao svoj džep.


Sve si u pravu, i za godiste i za klinca i za kucu. Ostalo lupetas i potvrdjujes sliku koju sam imao o tebi - junosa koji sedi u nekoj kancelariji, gruva neke tabele i cita "liberalne" novine pa misli da je uhvatio boga za muda.

Zaradio sam "pare" u srpskoj firmi i srecan sam zbog toga. Nije nista od nabrojanog. I da, uz srpsku firmu sam upoznao LA dobrano, ziveo tamo mesecima. Uz LA i Evropu i juznu ameriku i delom afriku. Cudno mozda za tebe, ali istinito.

Nema inzenjera koji znaju svoj posao a da taksiraju. To se mozda tebi uklapa u glupi "narativ" ali to nije realnost. Realnost je da sada ne mozes naci inzenjera softvera, energetike, elektronike itsl. koji iole zna svoj posao ispod 1000 e neto. A oni bolji, ne senioiri nego mediori vagaju danas social skills firme pre nego same pare. U Srbiji. Pare su zagarantovane, a trazi se "Google" radno okruzenje. A seniori zive kao i napolju, uzevsi kuce, stanove, kola, hranu, skole, vrtice i slicno u obzir.

Mislim da ti nisi los momak, samo imas problem jer si autosovinisticki nihilista, pa sa tobom ne vredi razgovarati.
naginata_83 naginata_83 04:29 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Nevezano za to, da te obavestim da Estonija, Ruminija i Poljska imaju nosače aviona. I nosači aviona imaju njih. Tome NATO služi.


Iskreno da sam u Estoniji ne bi mi bilo svejedno sa NATO-om ili bez. Njima istorijski manje vise nebitno na kojoj su strani. Njih dal Rusi dal Nemci po defaultu pregaze. I ne cine to nezno nikada.

Dakle, nije to neki primer oaze mira i stabilnosti. Cak ni pozitive i optimizma (poznajem dosta Estonaca pa znam sta pricam), ali jeste primer kako se moze relativno brzo izgraditi visokotehnolosko drustvo i pristojna ekonomija na ledjima male ali dobro obrazovane domace populacije (inicijalna baza je bilo nasledje komunizma; do sada su sve to visestruko unapredili). Mi cini mi se imamo veoma slicne potencijale (kazu Estonci s kojima sam pricala) i u nekom drugom regulatornom okruzenju (drzavnom uredjenju) mogli bismo ih iskoristiti.

srdjan.pajic srdjan.pajic 04:54 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Zaradio sam "pare" u srpskoj firmi i srecan sam zbog toga.


Ček, bre, Alse, zar ti ne radiš za one neke Francuze*, ajd sad da ne pominjem ime kompanije bez tvoje eksplicitne dozvole (a nije ni bitno)? Možda sam pobrkao nešto, ali skoro da sam siguran da ne radiš za "srpsku" firmu.

EDIT: Multinacionalna mrska kompanija.
martin_krpan martin_krpan 06:57 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Zaradio sam "pare" u srpskoj firmi i srecan sam zbog toga. Nije nista od nabrojanog. I da, uz srpsku firmu sam upoznao LA dobrano, ziveo tamo mesecima. Uz LA i Evropu i juznu ameriku i delom afriku. Cudno mozda za tebe, ali istinito.


Vjerujem ti sve. Imam i ja trenutno jedan interesantan derivat ali partneri iz USA mi rekoše da izaberem jedan od nosača aviona i da se tu prijavim pa ćemo nastaviti dalje.

Mislim da ti nisi los momak.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:08 27.08.2015

Re: Odličan intervju

srdjan.pajic


EDIT: Multinacionalna mrska kompanija.


jest' kinta međunarodnih libkep bičera, al' komplet mozak je NS faks. neke pare ostaju u gradu i okolo pa je u mnogo čemu srpska. inicijalni keš je stranjski, dok je sve ostalo srpsko i to je taj neki njihov profan očuvao, koji je živa legenda i svako govori s pijetetom o tom njegovom poduhvatu - očuvao stotine inženjerskih umova i omogućio im da žive i rade u svom rođenom gradu! свецко а наше!
alselone alselone 07:09 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Ček, bre, Alse, zar ti ne radiš za one neke Francuze


Trenutno da, ali sam radio u istoj firmi i pre nego sto je delom prodata strancima. Firma je u svom poslovanju duzi period poslovala samostalno nego kao deo multinacionalke. I tada su uslovi bili jednaki.

Firma je orignialno srpska, ideja za posao je srpska, tehnologija je 100% srpska, kompletan razvoj proizvoda je 100% uradjen ovde, rukovodstvo je i dalje 100% domace. Stanci imaju svoj procenat vlasnistva, uzimaju svoj procenat zarade, pustaju nas da radimo i dalje ono sto najbolje znamo i super.

Ovo ti je takodje 100% srpska firma.



Tako da, ne bi bilo lose, ne srljati sa zakljuccima.
alselone alselone 07:10 27.08.2015

Re: Odličan intervju

inicijalni keš je stranjski


Sve si u pravu osim ovoga. Cak je i inicijalna lova nasa. Kazem, firma je vise godina zivela samostalno nego u zagrljaju.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:54 27.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Ovo ti je takodje 100% srpska firma.

Алсе, кад их видим оволике у канцеларији и за канцеларијским столовима, све њих бих истог трена послао у поље и на ливаде и на игралишта, да се надишу вазхдуха и протегну мишиће!

Физичко је закон!
freehand freehand 07:55 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Imam i ja trenutno jedan interesantan derivat

Pravi izbor reči od ključne je važnosti za precizno, heterododekasistično prezentovanje mentalnih spazama.
Derivat, yes!
alselone alselone 08:01 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Алсе, кад их видим оволике у канцеларији и за канцеларијским столовима, све њих бих истог трена послао у поље и на ливаде и на игралишта, да се надишу вазхдуха и протегну мишиће!


Evo ih jos jedni sto ne postoje u Srbiji:



Ali znaju i da se zezaju napolju:

alselone alselone 08:04 27.08.2015

Re: Odličan intervju

POgledajte samo koliko buducih taksista u Berlinu.

emsiemsi emsiemsi 08:07 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Srđan Fuchs
srdjan.pajic


EDIT: Multinacionalna mrska kompanija.


jest' kinta međunarodnih libkep bičera, al' komplet mozak je NS faks. neke pare ostaju u gradu i okolo pa je u mnogo čemu srpska. inicijalni keš je stranjski, dok je sve ostalo srpsko i to je taj neki njihov profan očuvao, koji je živa legenda i svako govori s pijetetom o tom njegovom poduhvatu - očuvao stotine inženjerskih umova i omogućio im da žive i rade u svom rođenom gradu! свецко а наше!

Успут --- једнога дана ће и тога профана да питају за нешто (а не само голишаве саветнице и менаџере).
Успут 2 --- јбт. сви данас нешто менаџерују, не може поштен инжењер да дише од толиких који би да њему говоре како се нешто ради, а да сами о томе појма немају).
alselone alselone 08:12 27.08.2015

Re: Odličan intervju



Kurcite se, kurcite, ali Berlin i taksi udruzenja cekaju.
alselone alselone 08:13 27.08.2015

Re: Odličan intervju

100 % domaca firma, al sta im vredi kad ce morati da odu i voze rikse.

Kompanija Nordeus donirala je 20 miliona dinara za neophodnu opremu neonatološkog odeljenja za najugroženiju novorođenčad „GAK Narodni front”, u kome se rađa više od polovine ukupnog broja beba u Srbiji. Ovom donacijom Nordeus se pridružuje projektu „Bitka za porodilišta“ i borbi da se porodilištima u Srbiji obezbedi oprema neophodna za pružanje životne podrške novorođenim bebama.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:25 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Predrag Brajovic
alselone
Ovo ti je takodje 100% srpska firma.

Алсе, кад их видим оволике у канцеларији и за канцеларијским столовима, све њих бих истог трена послао у поље и на ливаде и на игралишта, да се надишу вазхдуха и протегну мишиће!

Физичко је закон!


или да буду моје колеге, путујуће уче, скајз зе лимит!

emsiemsi

Успут --- једнога дана ће и тога профана да питају за нешто (а не само голишаве саветнице и менаџере).
Успут 2 --- јбт. сви данас нешто менаџерују, не може поштен инжењер да дише од толиких који би да њему говоре како се нешто ради, а да сами о томе појма немају).


када будемо разумна држава, ако преживи ишта од капацитета дотле да будемо држава уопште! а нормално је да се у свакој успешној државности консултују њени најученији људи. чудно, ово са старлетама и менаџерима, одакле је дошао тај цунами површности, "како ћемо-лако ћемо", где су стручњаци престали да буду важни?!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:28 27.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Kuricete se, kurice, ali Berlin i taksi udruzenja cekaju.

Је л' ти капираш да претежан-најпретежнији број људи и не знају да ове фирме постоје и да се у њима зарађује поштене и солидне паре и плате? Као она моја споменута девојка из Партије: она мисли да су паре само у странци и непосредно око ње.

У том смислу, наш живот је политички хипертрофиран, а медијска сцена у Србији томе и даље доприноси. Сви они наши министри/политтајкуни/подобни бизнисмени не могу да присмрде момцима из Nordeusa или (продатог) Marba и A блока.
alselone alselone 08:35 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Је л' ти капираш да претежан-најпретежнији број људи и не знају да ове фирме постоје и да се у њима зарађује поштене и солидне паре и плате?


Naravno da kapiram. Takve firme se i trude da ostanu "ispod medijskog radara" da im se ne bi nakacio lokalni politicar sa predlozima za zaposlenje, donacijama za stranku itd. I to nije problem, ljudi ni ne mogu da znaju za ovakve firme, nego je problem kada pretezni u svom neznanju pocnu da sire neistine. Kako to znaju?
martin_krpan martin_krpan 08:39 27.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
100 % domaca firma, al sta im vredi kad ce morati da odu i voze rikse.

Kompanija Nordeus donirala je 20 miliona dinara za neophodnu opremu neonatološkog odeljenja za najugroženiju novorođenčad „GAK Narodni front”, u kome se rađa više od polovine ukupnog broja beba u Srbiji. Ovom donacijom Nordeus se pridružuje projektu „Bitka za porodilišta“ i borbi da se porodilištima u Srbiji obezbedi oprema neophodna za pružanje životne podrške novorođenim bebama.


Lijepa prezentacija, hvala. Ali ono što tu fali je jedna dinamika između uspješnih firmi na tržištu i države. Jer Srbija nije gotova država gdje se može "samo raditi svoj posao", već je neophodno mnogo više pritiskanja države da se ona prilagodi biznisu (jesu li škole pravljene zbog djece ili su djeca tu zbog škole). Kako je i u tekstu rečeno: Srbija nema elementarne zakone kao npr. DMCA i to se neće samo od sebe stvoriti. Odličan CSR, poklanjaš kintu a prilično si nevidljiv.

Ali team bildung i šah sa satom. Malo mi to vonja na neotejlorizam.
alselone alselone 08:40 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Ali ono što tu fali je jedna dinamika između uspješnih firmi na tržištu i države. Jer Srbija nije gotova država gdje se može "samo raditi svoj posao", već je neophodno mnogo više pritiskanja države da se ona prilagodi biznisu (jesu li škole pravljene zbog djece ili su djeca tu zbog škole). Kako je i u tekstu rečeno: Srbija nema elementarne zakone kao npr. DMCA i to se neće samo od sebe stvoriti. Odličan CSR, poklanjaš kintu a prilično si nevidljiv.

Ali team bildung i šah sa satom. Malo mi to vonja na neotejlorizam.


aj ne kenjaj leba ti
svarog svarog 08:52 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Takve firme se i trude da ostanu "ispod medijskog radara" da im se ne bi nakacio lokalni politicar sa predlozima za zaposlenje, donacijama za stranku itd. I to nije problem


To jeste problem. Ta destrukcija je veći problem od toga što neki balvani primaju platu što ne rade ništa. Mnogo je veći problem kada rade nešto
martin_krpan martin_krpan 08:56 27.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Ali ono što tu fali je jedna dinamika između uspješnih firmi na tržištu i države. Jer Srbija nije gotova država gdje se može "samo raditi svoj posao", već je neophodno mnogo više pritiskanja države da se ona prilagodi biznisu (jesu li škole pravljene zbog djece ili su djeca tu zbog škole). Kako je i u tekstu rečeno: Srbija nema elementarne zakone kao npr. DMCA i to se neće samo od sebe stvoriti. Odličan CSR, poklanjaš kintu a prilično si nevidljiv.

Ali team bildung i šah sa satom. Malo mi to vonja na neotejlorizam.


aj ne kenjaj leba ti


Hahaha. Eto IT casual riječnika.

Takve firme se i trude da ostanu "ispod medijskog radara" da im se ne bi nakacio lokalni politicar sa predlozima za zaposlenje, donacijama za stranku itd.


Ma kakvog radara kakvi bakrači. Srbija nema moderan zakon za biznis. IT firme u Srbiji ne samo da ostaju ispod radara stranki već često i ispod radara poreskog sistema (ja ih znam tri, u jednoj radi 20 ljudi niko prijavljen nije). To je lose-lose situacija i to je neodrživo.
makemyday makemyday 09:00 27.08.2015

Re: Odličan intervju

drugo je potrosacki polet a sasvim drugi optimizam stvoren tehnoloskim iskoracima koji su moguci samo u obrazovanom drustvu u kom je uspostavljen bar neki vid kretanja kroz drustvene slojeve koji zavisi od mogucnosti doprinosa drustvu u celini

Potpuno,apsolutno tačno.
alselone alselone 09:01 27.08.2015

Re: Odličan intervju

To jeste problem.


Pogresno si citirao.
alselone alselone 09:01 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Hahaha. Eto IT casual riječnika.


Ranije sam ti odgovorio, mislim da ti ne zasluzujes bolje.
svarog svarog 09:03 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Naravno da kapiram. Takve firme se i trude da ostanu "ispod medijskog radara" da im se ne bi nakacio lokalni politicar sa predlozima za zaposlenje, donacijama za stranku itd. I to nije problem, ljudi ni ne mogu da znaju za ovakve firme, nego je problem kada pretezni u svom neznanju pocnu da sire neistine.


Jel sad dobro?

To jeste problem.
alselone alselone 09:04 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Jel sad dobro?


Nije.

Kako ti nije jasno? Nisam rekao kako lokalni politicari lesinari nisu problem, nego kako nije problem sto neIT ljudi ne znaju za postojanje ovakvih firmi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 13:58 27.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Је л' ти капираш да претежан-најпретежнији број људи и не знају да ове фирме постоје и да се у њима зарађује поштене и солидне паре и плате?


Naravno da kapiram. Takve firme se i trude da ostanu "ispod medijskog radara" da im se ne bi nakacio lokalni politicar sa predlozima za zaposlenje, donacijama za stranku itd. I to nije problem, ljudi ni ne mogu da znaju za ovakve firme, nego je problem kada pretezni u svom neznanju pocnu da sire neistine. Kako to znaju?


Ne razumem, zašto bi se trudile da ostaju ispod "medijskog radara", kako bi to sprečilo ono što pominješ? Pretpostavljam da su te firme legalne, registrovane, plaćaju porez, itd, znači za njih se dobro zna, to jest država zna za njih. Šta je to što sprečava političare lokalce da se 'nakače'? Valjda to što su privatne? Ili što je vlasnik, kao recimo kad je u pitanju tvoja 100% srpska firma, zapravo u inostranstvu, pa onda to ove štetočine još ne mogu da diraju?

Inače, ne bi trebalo, čini mi se, da budeš toliko oštar sa Martinom. Ovi neki problemi koji su pomenuti u intervjuu, pretpostavljam, nisu izmišljeni, nego su realni, i ako je to tako, zaista sprečavaju bilo kakav razvoj neke domaće industrije (svaka čast primerima koje si izneo, ja znam još nekoliko malih softveraških firmi koji su isto tako ispod radara, mada su vlasnik, i centrala, razume se, 100-% nesrspki (frihend bi rekao antisrpski). I znam još par individua koji rade za strane firme iz svoje dnevne sobe, ali to je stvarno sitno, u smuslu da to nije nikakva industrija. I što je to tako ne bi trebalo da se smatra nebitnim, jer, eto na primer, ta tvoja firma, bez nje, njenog imena, i njenog tržišta pre svega, da ne pominjem konkretno lovu bez koje biste po svoj prilici zatvorili radnju odavno, vaš 100-% srpski proizvod i pamet bi se teško prodala.
Unfuckable Unfuckable 14:02 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Jel sad dobro?


Nije.


Ne, majkemi, pa šta ja propuštam, stvarno sam debil
alselone alselone 14:09 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Ne razumem, zašto bi se trudile da ostaju ispod "medijskog radara", kako bi to sprečilo ono što pominješ? Pretpostavljam da su te firme legalne, registrovane, plaćaju porez, itd, znači za njih se dobro zna, to jest država zna za njih. Šta je to što sprečava političare lokalce da se 'nakače'?


Pa ne moze svaki politicar da udje u poresku i uradi Advance search baze. Npr. ima firma od 5 zaposlenjih, tuku preko 25.000 dolara mesecno prihoda. Troskovi su im stan i klopa i, aj dobro, hosting i domen. Mislis da neko zna za njih?

Problema postoji, i to puno. Najbolje sto bi drzava mogla da uradi je da se ne mesa mnogo. I nije prica o problemima razlog mog odnosa prema cmartinu, naprotiv.
srdjan.pajic srdjan.pajic 14:26 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Pa ne moze svaki politicar da udje u poresku i uradi Advance search baze. Npr. ima firma od 5 zaposlenjih, tuku preko 25.000 dolara mesecno prihoda. Troskovi su im stan i klopa i, aj dobro, hosting i domen. Mislis da neko zna za njih?


Pa valjda i ne mora svaki političar da ulazi u poresku upravu i traži žrtve po bazama podataka, postoji neka hijerarhija medju tim štetočinama, kroz koju se prenose informacije.

A ja i ne mislim da na te male onlajn preduzetnike, to, bez uvrede, nije nikakva industrija, i takvi najverovatnije nisu niukakvoj bazi poreske uprave, i te pare koje prave su sića za ove ale, da bi im se nakačili. Mislim na ove, ajde da kažem, malo veće firme, stotinak zaposlenih, koji imaju proizvod dostupan na tržištu, za koje si napisao da se ne zna za njih jer se ne reklamiraju (mada ovi spotovi koje si okačio liče na marketing).

Oću da kažem, meni se čini da upravo to što je vlasnik, ili suvlasnik neki <100% Srbin ono što ih čuva od ovh satrapa, a i što ih drži na okupu, u smislu da im pruža pristup tržištu, pa time i mogućnost da od svog rada zarade platu.

Inače, slažem sa sa tobom, tu ako država udje da kao nešto reguliše, pozdravilo te, eto tebe u LA-u, da programiraš ili vozaš taksi, svejedno (inače, ne kapiram u čemu je fora sa tom opaskom da inženjeri voze taksije, mislim, ja da ne mogu da nadjem posao u svojoj struci da prehranim ženu i dete, vozio bih taksi, ili preciznije autobus, ovde ima posla za to koliko hoćeš. Mada bih pre onda otišao u neke kontraktore, ono, handy man, svašta sam naučio da radim popravljajući rodjenu kuću, a tu se brate zaradjuje, iznenadio bi se da znaš koliko).

EDIT: A u krajnjoj nuždi bih se zaposlio kao Research Professor na lokalnom univerzitetu, bogu fala, ideja za projekte i istraživanje mi ne nedostaje, a znam i koga da pitam da mi pomogne oko pisanja grantova. Ali to je bedna lova, ne verujem da bi moglo da podrži moj lajf stajl.
mesan mesan 17:35 27.08.2015

Re: Odličan intervju

maksa83
Sramotno je za početak što je PejPal - koji je zapravo sića i glupost ali omogućava osnovnu likvidnost u ovom smeru - proradio za vakta ove vlasti

freehand
Može to kraće: svaka čast Aleksandru Vučiću što je za samo tri godine prvi put u istoriji.

martin_krpan
Ali ono što tu fali je jedna dinamika između uspješnih firmi na tržištu i države.

alselone
Najbolje sto bi drzava mogla da uradi je da se ne mesa mnogo.


Iz druge ruke, sastanak nekih IT pregaoca sa Vladom radi revizija zakona koje bi pomogle domaćoj IT industriji. Ne sećam se detalja, fascinirala me prepričana fenomenologija sastanka:


(ministar Verbić, čuvši od IT pregaoca objašnjenje problema):
- No comment, moraćemo da sačekamo Vučića.
(iskupila se grupa)
(Vučić kasni 2 sata)
(tišinu prekida Mali; nekoj, recimo, "sekretarici", pokazuje cipelu ispod stola):
- Ove sam nove uzeo, šta kažeš?
(pojavljuje se Vučić, s nogu započinje sastanak)
(pregaoci objašnjavaju svoje probleme, prekida ih Vučić pogledom u Malog):
- Je li, razumeš li ti nešto od ovog IT-a?
(Mali):
- Znam nešto, ali ne koliko Vi.
(Vučić):
- Ništa ja ovo ne razumem.
(Pregaoci objašnjavaju nanovo, ali drugačije)
(Vučić):
- Dobro, ajde za dve-tri nedelje ćemo srediti.
(neka druga osoba):
- Ali promena tog zakona povlači promene ovih i onih, pa ova ona procedura u Skupštini, itd.
(Vučić, nakon malo prebiranja po glavi):
- Dobro, za tri meseca će biti sređeno.
(Kraj.)


Ako je moj izvor u nečemu preterao/slagao, a ja loše zapamtio/preneo, neka je meni na dušu. Spoznajte sebe izvlačeći zaključke iz ove priče
maksa83 maksa83 17:47 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Ako je moj izvor u nečemu preterao/slagao, a ja loše zapamtio/preneo, neka je meni na dušu. Spoznajte sebe izvlačeći zaključke iz ove priče

Ja sam spoznao da će Mali da se ofajdi.
predatortz predatortz 17:56 27.08.2015

Re: Odličan intervju

maksa83
Ako je moj izvor u nečemu preterao/slagao, a ja loše zapamtio/preneo, neka je meni na dušu. Spoznajte sebe izvlačeći zaključke iz ove priče

Ja sam spoznao da će Mali da se ofajdi.


Ma, nije moguće!
alselone alselone 18:11 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Ja sam spoznao da će Mali da se ofajdi.


Mislis da ce Vucic da ga naguzi? I ja.

Nego, je l' pomenuti dogadjaj bio pre vise ili manje od tri meseca? Cini mi se da Aco zeli da napravi neke pomake za IT. Tuzno je da je PayPal morao njega da saceka posle svih progresivnih evropljana od 2000-te (samo za Tajsona).

srdjan.pajic srdjan.pajic 18:20 27.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Ja sam spoznao da će Mali da se ofajdi.


Mislis da ce Vucic da ga naguzi? I ja.

Nego, je l' pomenuti dogadjaj bio pre vise ili manje od tri meseca? Cini mi se da Aco zeli da napravi neke pomake za IT. Tuzno je da je PayPal morao njega da saceka posle svih progresivnih evropljana od 2000-te (samo za Tajsona).



A tek kakve sam priče o sastancima sa ex prezidenteom čuo, od mog bivšeg direktora iz Beograda, bolje da ne pričam ovde, da ne sekiram sirotog frihenda. Dosta je što ga vi guzite ovde veličanjem lika i dela Vučića i saradnika (saradnica, takodje), vidiš kako mu se prividjaju dronovi i nosači aviona.
mesan mesan 18:21 27.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Ja sam spoznao da će Mali da se ofajdi.


Mislis da ce Vucic da ga naguzi? I ja.

Nego, je l' pomenuti dogadjaj bio pre vise ili manje od tri meseca? Cini mi se da Aco zeli da napravi neke pomake za IT. Tuzno je da je PayPal morao njega da saceka posle svih progresivnih evropljana od 2000-te (samo za Tajsona).


Nažalost mogu samo da ti kažem da je bio pre najmanje dva meseca, jer sam tada čuo priču (proverih kalendar). Iskusan si ti, tačno si znao da me pitaš za taj treči mesec :) Pamćenje, stara izdajica, ostavlja samo lica, slike, apsurdne situacije i eksplicitne brojeve --- ne pitaj me kad cvetaju ruže ili kada sam jutros ustao :)
alselone alselone 18:29 27.08.2015

Re: Odličan intervju

A tek kakve sam priče o sastancima sa ex prezidenteom čuo


Mogu misliti. Je l' bio i Krlo? Je l' hijack-ovao sastanak pricama o vojsci?
alselone alselone 18:33 27.08.2015

Re: Odličan intervju

Nažalost mogu samo da ti kažem da je bio pre najmanje dva meseca,


Sace to Vucic da sredi.
srdjan.pajic srdjan.pajic 18:40 27.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
A tek kakve sam priče o sastancima sa ex prezidenteom čuo


Mogu misliti. Je l' bio i Krlo? Je l' hijack-ovao sastanak pricama o vojsci?


Ne vuci me za jezičinu, bojim se da mi ne zalepe tužbu.
predatortz predatortz 18:40 27.08.2015

Re: Odličan intervju

srdjan.pajic
alselone
A tek kakve sam priče o sastancima sa ex prezidenteom čuo


Mogu misliti. Je l' bio i Krlo? Je l' hijack-ovao sastanak pricama o vojsci?


Ne vuci me za jezičinu, bojim se da mi ne zalepe tužbu.


Ko te šiša, kad ne pišeš pod nikom!
mesan mesan 19:19 27.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Nažalost mogu samo da ti kažem da je bio pre najmanje dva meseca,


Sace to Vucic da sredi.


Eee, a šta ako se poslanici pobune i u svojoj IT osvešćenosti uoče suptilne probleme i prolongiraju proces reformi?? Ostaće samo izmoreni premijer da mu zadrhti brada pa da mu se otme krik "Svi znaju ko blokira zakone, šta ćutite sada!?".

I onda posle kao ne drži CIA pod kontrolom razvoj srpske softverske scene...
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:07 27.08.2015

Re: Odličan intervju

predatortz
srdjan.pajic
alselone
A tek kakve sam priče o sastancima sa ex prezidenteom čuo


Mogu misliti. Je l' bio i Krlo? Je l' hijack-ovao sastanak pricama o vojsci?


Ne vuci me za jezičinu, bojim se da mi ne zalepe tužbu.


Ko te šiša, kad ne pišeš pod nikom!


Šta ću, kad sam pičkica.
jkt2010 jkt2010 23:50 27.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Cini mi se da Aco zeli da napravi neke pomake za IT. Tuzno je da je PayPal morao njega da saceka posle svih progresivnih evropljana od 2000-te .

Problema postoji, i to puno. Najbolje sto bi drzava mogla da uradi je da se ne mesa mnogo. I nije prica o problemima razlog mog odnosa prema cmartinu, naprotiv.

Ovi što se kako kažeš drže ispod radara: nemaju potrebu za marketingom te vrste, po mas medijima srpskim. Tj ko treba da zna za njih taj zna i bez da "gazda" ide na "Velikog brata".

A za te probleme koje IT sektor ima u vezi regulative, baš bih voleo da vidim spisak. Kad krene priča sve se svede na "nema PayPal". Kad malčice dublje zagrebeš, ljudi u stvari ne bi da plaćaju porez (osim PDV-a, to mora).

Pa jebo više te PayPal. Pravi problem je što ne možeš da primaš regularne kartice, osim da ti ih kupac fizički da u ruke. E al to za naše programere nije problem vredan pomena jer ih ne interesuje da naplate preko svog računa u srpskoj banci, opet zbog poreza. Tako da to rešenje koje bi oni hteli, da jedini ne registruju prihode, to će teško da im se prihvati.

Osim ako se prihvati moj elektronski dinar i prelazak na isključivo porez na potrošnju i nijedan drugi. E ali ni to neće proći nikada, jer u stvari svi muljaju sa porezima i niko nema želju da stvarno odradi neku reformu posle koje niko ne može da izvrda ni dinar. Tj da su svi istinski skroz jednaki pred poreznikom.
svarog svarog 10:10 28.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Jel sad dobro?


Nije.

Kako ti nije jasno? Nisam rekao kako lokalni politicari lesinari nisu problem, nego kako nije problem sto neIT ljudi ne znaju za postojanje ovakvih firmi.


Ok, nismo se razumeli. Ja mislim da je problem što obični ljudi ne znaju za uspešne poslove (ne samo IT) jer to je najbolja motivacija i šansa za masovnost preduzetništva. Kao kad košarkaši osvoje SP pa se sutra klinci napale na basket, tako i uspešne priče i što više njih daju ljudima podsticaj da se i sami okušaju (ovo ne važi samo za IT naravno). Umesto toga samo slušaju kako poreska odrala ovoga, inspekcija zatvorila onoga, a ispadne da jedino pare prave oni na mufte i sa vezom u stranci/opštini bilo gde.
Valjda smo sad razjasnili
alselone alselone 10:13 28.08.2015

Re: Odličan intervju

Ja mislim da je problem što obični ljudi ne znaju za uspešne poslove (ne samo IT) jer to je najbolja motivacija i šansa za masovnost preduzetništva.


Da, to jeste problem, ali mislim da postoji "narodno" znanje u etru o uspesnosti IT firmi, platama i uslovima rada. Meni je vise ljudi razlicitih profesija poslednjih godinu dve doslo sa pitanjem kako da se prebace i rade bilo sta u IT. Cak i IT firme su pocele da zaposljavaju neIT ljude na pozicijama gde mogu da doprinesu, kao sto su pisanje SEO friendly clanaka, tesiranje, pisanje dokumentacije, rad u support timu itd.
alselone alselone 10:18 28.08.2015

Re: Odličan intervju

Pa jebo više te PayPal.


Nije problem PayPal kao sistem za placanje. Ko ima IT firmu i zeli da mu se placa preko neta ili karticama moze da napravi nalog na FastSpringu i da mu sve fercera savrseno. Napravis prodavnicu kod njih, oni primaju pare, salju tebi bank transferom na firmin racun i super svima. Nego problem kod PayPala je sto je to paradigma nase drzave, sto ne moze 10 godina da omoguci najnormalniju stvar za preduzetnike.

Nisu toliko problem sami zakoni nego koliko i njihova primena na terenu. Evo bas pre dva dana mi je drugar otvorio IT agenciju. Trebalo mu je nedelju dana da se izbori sa papirologijom, docekivali su ga neljubazni i neinformisani sluzbenici koji su mu, svaki ponaosob, govorili kontradiktorne informacije. Doslo je do toga da je pripremio dokumenta kako mu je jedan sluzbenik rekao, a za koji dan kada je predavao docekao ga je drugi koji mu je pretio inspekcijom jer misli da nesto muti jer nema sve papire. I tako neke budalastine.

Jos jedan odlican primer ti je i izvoz softvera. Ako ja prodajem svoj softver preko interneta i zaradjujem pare, da li ti znas, i da li mozes da verujes da za svakog kupca moram da imam ugovor, da saljem CD u carinu da se nesto overi i da tek onda zvanicno mogu da ga prodam. A ako prodajem igrice po dolar milionima korisnika to je nemoguce. E, onda su ljudi prinudjeni da otvaraju firme po svetu, koje zapravo prodaju sotver pa onda salju u Srbiju samo deo para za plate i "razvoj". Sto je dupli gubitak.

I tako dalje.
maksa83 maksa83 10:32 28.08.2015

Re: Odličan intervju

Trebalo mu je nedelju dana da se izbori sa papirologijom, docekivali su ga neljubazni i neinformisani sluzbenici koji su mu, svaki ponaosob, govorili kontradiktorne informacije.

Da, ovo je ludilo, isto jedan drugar hteo da pored onoga što inače radi otvori agenciju za neki lateralni IT biznis ka inostranstvu, otišao u opštinu, tamo drkedrkelevodesno, dođe do neke tetke koja ga na kraju pita "koliki godišnji prihod očekujete od ovoga?", on kaže "između 2 i 3 hiljade evra", tetka mu kaže "a pa onda vam se ne isplati da išta otvarate", neizgovoreni podtekst je bio "ne isplati ti se, snađi se". A baška što uopšte nije svejedno u kojoj ćeš opštini da registruješ firmu, negde će da te rebnu ovoliko, negde onoliko, kako te ocene, zapravo nemaš pojma koliko cela stvar košta. Oni, što kaže moj omiljeni mudrac Gerald M. Weinberg, ne prolaze "orange juice test".
Unfuckable Unfuckable 11:38 28.08.2015

Re: Odličan intervju

gledam vas samo kako kenjate i kukate, niko da zasuče rukave i prione da uradi nešto...doprinese.

Ali, evo dobre vesti: ne znam da li se sećate - verovatno ne, pošto je pamćenje u Srba...khm,khm
- ali ovih dana naša dična Železara postaje fuli profitabilna, da da neverna gospodo - pro fi ta bil na, nisam to ja izmislio!

a kad to konačno i najzad profunkcioniše (a to je pitanje sata ili minuta!)...

srdjan.pajic srdjan.pajic 16:24 28.08.2015

Re: Odličan intervju

I tako dalje.

Nevezano za biznis, ja hteo dizvadim srpsko državljanstvo i sošku za derište, ono, da ima bekap zemlju i prateću dokumentaciju, sad kad rkne ova Amerika, a i da ne moram da se drkam da je vodim u MUP svaki put kad dodje u Srbiju, da joj daju ćagu. I to sam mislio da uradim ovako, remotely. Odem na web sajt konzulata u Čikagu i onesvestim se od količine papirologije koju moram da pribavim i formulara da popunum, i para da platim. Tako da sam odustao od cele zamisli.
jkt2010 jkt2010 17:13 28.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Pa jebo više te PayPal.


Nije problem PayPal kao sistem za placanje. Ko ima IT firmu i zeli da mu se placa preko neta ili karticama moze da napravi nalog na FastSpringu i da mu sve fercera savrseno. Napravis prodavnicu kod njih, oni primaju pare, salju tebi bank transferom na firmin racun i super svima.


Pa kako je ovo super? Umesto da lepo primiš karticu, da ti lova istog trena legne na firmin račun, moraš da majmunišeš okolo naokolo. Da primaš plaćanja na treće lice, pa još u inostranstvu, pa da ti onda taj transferiše pare na firmin račun? Mislim, stvarno super. Pa još i za taj transfer moraš da budžiš (izmišljaš) fakturu, možda i ugovor...

Nego problem kod PayPala je sto je to paradigma nase drzave, sto ne moze 10 godina da omoguci najnormalniju stvar za preduzetnike.

O tome i pričam gore: najnormalnija stvar za naše preduzetnike je da stiskaju državu da im omogući Paypal; A nije im palo na pamet da je stiskaju da najnormalnije naplaćuju preko Vize, Mastera etc. Pa da možeš da naplaćuješ preko kartica mogao bi i preko Paypal - isti propisi guše i jedno i drugo.

Ali Paypal pa Paypal pa Paypal... iz godine u godinu... i na kraju eto vam ga, jel ste sad srećni? Dobili ste original divku, najbolju zamenu za kafu na svetu...

Jos jedan odlican primer ti je i izvoz softvera. Ako ja prodajem svoj softver preko interneta i zaradjujem pare, da li ti znas, i da li mozes da verujes da za svakog kupca moram da imam ugovor, da saljem CD u carinu da se nesto overi i da tek onda zvanicno mogu da ga prodam. A ako prodajem igrice po dolar milionima korisnika to je nemoguce. E, onda su ljudi prinudjeni da otvaraju firme po svetu, koje zapravo prodaju sotver pa onda salju u Srbiju samo deo para za plate i "razvoj". Sto je dupli gubitak.

Ovo mi nije jasno. Ako prodaješ softver preko interneta, znači li to da ga kupac preuzima sa tvog sajta ili tako od negde? U kom slučaju ne razabiram kakav CD nosiš u carinu i zašto. A i da šalješ CD poštom/DHL-om, ko te tera da deklarišeš kao prodati softver? Šalješ prezentaciju, reklamni materijal, dokument, ili tako nešto i ne treba ti nikakva carina.

Ti treba na tom sajtu da imaš "Porudžbenicu", a možeš baš da je krstiš i "Ugovor", ako insistiraju. Pa još preciznije "Ugovor o razvoju softverskog paketa za zabavu". To tvoj on-line kupac popuni u prvom koraku. Na to mu tvoj sajt u drugom koraku odgovara "Profakturom" i pitanjem dal je sve OK i da li da idemo na check out. Gde mu skidaš sa kartice. Posle toga ga vodiš na download stranu da "pokupi" to što si mu "napravio" i što je platio. I poslednji korak je što mu tvoj sajt daje "Fakturu". Posao završen. U knjigovodstvo šalješ ugovor i fakturu, plus izvod od Vize kao dokaz da si naplatio. Tj obrnuto, ugovor i faktura objašnjavaju šta si naplatio.

Ovo skroz isto radi i za igrice od 1 dolara i od 1000 dolara. Ali mora Viza da ti radi ili da kupac pristane da plati transferom, što za sitninu niko neće da se smara.... zato sve pada u vodu.

Znači, ajd sad tražite više da se omogući naplata preko kartica, jebo Paypal.
alselone alselone 17:25 28.08.2015

Re: Odličan intervju

Pa kako je ovo super?


Veoma logicno. Ako procitas ponovo sa razumevanjem, videces da nisam rekao kako je super generalno, nego je super zamena u Srbiji u kojoj ni PayPal ne radi.

O tome i pričam gore: najnormalnija stvar za naše preduzetnike je da stiskaju državu da im omogući Paypal; A nije im palo na pamet da je stiskaju da najnormalnije naplaćuju preko Vize, Mastera etc. Pa da možeš da naplaćuješ preko kartica mogao bi i preko Paypal - isti propisi guše i jedno i drugo.


Nije isto. Za placanje preko kartica ti treba infrastruktura, security i processing koji sam moras da kodiras. Druga opcija je da ti to banka da, i to postoji u srbiji ali to ne daju osim ako polozis depozit ili imas ogroman promet. Kod PayPala ti ne treba nista. Registrujes se i radi.

Ali Paypal pa Paypal pa Paypal... iz godine u godinu... i na kraju eto vam ga, jel ste sad srećni? Dobili ste original divku, najbolju zamenu za kafu na svetu...

Iskuliraj, ne diramo ti zenu nego vladu.

Ovo mi nije jasno. Ako prodaješ softver preko interneta, znači li to da ga kupac preuzima sa tvog sajta ili tako od negde? U kom slučaju ne razabiram kakav CD nosiš u carinu i zašto. A i da šalješ CD poštom/DHL-om, ko te tera da deklarišeš kao prodati softver? Šalješ prezentaciju, reklamni materijal, dokument, ili tako nešto i ne treba ti nikakva carina.

Ti treba na tom sajtu da imaš "Porudžbenicu", a možeš baš da je krstiš i "Ugovor", ako insistiraju. Pa još preciznije "Ugovor o razvoju softverskog paketa za zabavu". To tvoj on-line kupac popuni u prvom koraku. Na to mu tvoj sajt u drugom koraku odgovara "Profakturom" i pitanjem dal je sve OK i da li da idemo na check out. Gde mu skidaš sa kartice. Posle toga ga vodiš na download stranu da "pokupi" to što si mu "napravio" i što je platio. I poslednji korak je što mu tvoj sajt daje "Fakturu". Posao završen. U knjigovodstvo šalješ ugovor i fakturu, plus izvod od Vize kao dokaz da si naplatio. Tj obrnuto, ugovor i faktura objašnjavaju šta si naplatio.

Ovo skroz isto radi i za igrice od 1 dolara i od 1000 dolara. Ali mora Viza da ti radi ili da kupac pristane da plati transferom, što za sitninu niko neće da se smara.... zato sve pada u vodu.

Sve je OK sto ti pricas, i nisi jedini koji ima ideje. samo to kod nas ne radi nego radi onako kako sam ti napisao kada smo se dotakli teme sta sve kod nas ne valja. Pa mnogo ne valja i to debelo. Treba ti carina, ne znam zasto ali treba. Pisalo se vise puta o tome ovde na blogu. Ako se javi Radumilo, on zna najbolje.


Znači, ajd sad tražite više da se omogući naplata preko kartica, jebo Paypal.

Omoguceno je.
maksa83 maksa83 17:25 28.08.2015

Re: Odličan intervju

U kom slučaju ne razabiram kakav CD nosiš u carinu i zašto.




Zato što po Zakonu ne možeš da izvoziš uslugu, tj. softver kao nematerijalnu stvar, šta god "izvoziš" mora, dakle - MORA - da ima materijalnu manifestaciju. To, taj ... Internet, žica neka nešto, paketi... to su sve gluposti, mora bato da ima nešto tvr-do. To se rešava tako što periodično režeš CD sa nekim glupostima i to negde šalješ, to (šatro) neko pregleda na izlazu (nikad ne pregleda, mi tu rezali gluposti koje nemaju veze sa životom), i onda si kao nešto izvezao i na osnovu toga tebi neko kao nešto plati.
alselone alselone 17:27 28.08.2015

Re: Odličan intervju

Zato što po Zakonu ne možeš da izvoziš uslugu, tj. softver kao nematerijalnu stvar, šta god "izvoziš" mora, dakle - MORA - da ima materijalnu manifestaciju. To, taj ... Internet, žica neka nešto, paketi... to su sve gluposti, mora bato da ima nešto tvr-do. To se rešava tako što periodično režeš CD sa nekim glupostima i to negde šalješ, to (šatro) neko pregleda na izlazu (nikad ne pregleda, mi tu rezali gluposti koje nemaju veze sa životom), i onda si kao nešto izvezao i na osnovu toga tebi neko kao nešto plati.


Regulativa od pre 40 godina. Diletanti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:50 28.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Regulativa od pre 40 godina. Diletanti.

Да.

Причао сам легендарни пример како шољице за кафу по прописима морају да имају белу линију око дела на који се прислањају усне, јер у доба доношења пропписа једино бела боја за керамику и порцелан није имала олово у себи, тако некако. Старији се сећају оних шољица за турску, које су у пределу усноконтакта биле обавезно беле боје. Овај пропис и не знам да ли је укинут, али доскора је важио.
jkt2010 jkt2010 02:01 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Alselone
Nije isto. Za placanje preko kartica ti treba infrastruktura, security i processing koji sam moras da kodiras.

Aj ne zajebavaj. Za naplaćivanje preko kartice to sve što si nabrojao treba banka, zastupnik kartice, da ti obezbedi. Sve se plašim da su ovi Ameri ili Englezi ili ... ko hoćeš, kojima ja plaćam karticama, sami kodirali.

Maksa
Zato što po Zakonu ne možeš da izvoziš uslugu, tj. softver kao nematerijalnu stvar, šta god "izvoziš" mora, dakle - MORA - da ima materijalnu manifestaciju.

Stvar je ipak malo prostija: primio si pare iz inostranstva (da zanemarimo kako). Zato te banka i knjigovođa pitaju po kom osnovu. Ako si mangup i mnogo ponosan što si jebiga izvoznik softvera, ti ćeš im kažeš "izvezao sam softver".

Ako samo hoćeš da tu stvar knjigovodstveno zatvoriš, prijaviš banci šifru naplate 302 (Računarske i informacione usluge: Usluge povezane s hardverom, softverom, bazama podataka, kao i usluge vezane za medije, pretplate i sl. A obavljaju se između rezidenata i nerezidenata). Banka te drugo ni ne pita niti ti išta traži. Knjigovođi su dužan da dostaviš fakturu po kojoj si naplatio, eventulano taj famozni ugovor, da bi mogli taj priliv da proknjiže.

(Btw, taj "ugovor", to ti je ono kad se tvoj kupac registruje pa klikne na "prihvatam" one disklejmere & terms & conditions.)
alselone alselone 05:57 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Aj ne zajebavaj. Za naplaćivanje preko kartice to sve što si nabrojao treba banka, zastupnik kartice, da ti obezbedi. Sve se plašim da su ovi Ameri ili Englezi ili ... ko hoćeš, kojima ja plaćam karticama, sami kodirali.


Ne petljaj se kad ne znas.
alselone alselone 05:58 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Ako si mangup i mnogo ponosan što si jebiga izvoznik softvera, ti ćeš im kažeš "izvezao sam softver".


Haha, znaci savetujes laganje? A zakonito poslovanje nazivas ponosom?
jkt2010 jkt2010 08:02 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Ako si mangup i mnogo ponosan što si jebiga izvoznik softvera, ti ćeš im kažeš "izvezao sam softver".


Haha, znaci savetujes laganje? A zakonito poslovanje nazivas ponosom?

Haha, ma ne bre, savetujem da instruiraš kupce da daunloduju tvoj softver sa carinskog servera.
Da bi ti softver prošao carinu.
Al prvo da ga istrebuješ iz magacina i skineš sa stanja.
alselone alselone 08:04 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Haha, ma ne bre, nego savetujem da instruiraš kupce da daunloduju tvoj softver sa carinskog servera.
Da bi ti softver prošao carinu.


Kad ne znas sta da odgovoris onda lupetas? To je realnost, pa ti se gicaj koliko god hoces.
jkt2010 jkt2010 08:06 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Haha, ma ne bre, nego savetujem da instruiraš kupce da daunloduju tvoj softver sa carinskog servera.
Da bi ti softver prošao carinu.


Kad ne znas sta da odgovoris onda lupetas? To je realnost, pa ti se gicaj koliko god hoces.

Realnost je i šifra naplate 302 (Računarske i informacione usluge: Usluge povezane s hardverom, softverom, bazama podataka, kao i usluge vezane za medije, pretplate i sl. A obavljaju se između rezidenata i nerezidenata)

Ali uvek ista stvar može da se odradi i na gluplji način.
alselone alselone 08:10 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Je l' ti uopste znas razliku izmedju usluge i proizvoda? Gluplji si nego sto sam isprva mislio.
jkt2010 jkt2010 08:15 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Je l' ti uopste znas razliku izmedju usluge i proizvoda?

To mora da je ono što Maksa reče da po Zakonu ne možeš da izvoziš uslugu, tj. softver kao nematerijalnu stvar, šta god "izvoziš" mora, dakle - MORA - da ima materijalnu manifestaciju.

Dočim u stvari postoji (treći put ti kažem):

Šifra 302: Računarske usluge

Šifra osnova transakcije primenjuje se od 08.12.2011.godine

Usluge povezane s hardverom, softverom, bazama podataka i sl., a obavljaju se između rezidenata i nerezidenata.

Uključuje:
- prodaju/kupovinu, razvoj, produkciju, isporuku i dokumentovanje posebnih nestandardizovanih računarskih programa (uključujući i operativne sisteme napravljene po narudžbini),
- prodaju/kupovinu standardizovanih računarskih programa koji nisu pribavljeni preko čvrstih medija, odnosno koji su preuzeti preko
Interneta,
- pribavljanje standardizovanih računarskih programa sa ograničenim trajanjem prava korišćenja preko čvrstih medija (disketa ili disk),
- aktivnosti povezane s bazama podataka,
- izradu računarskih programa,
- savetovanja u oblasti računarstva,
- popravku računarske opreme i sl.


Gluplji si nego sto sam isprva mislio.

Dakle zaista, samo budala će da uhvati i nareže program na disk da bi ga carinila.

PS. A tek ako si ih narezao, pa stavio u magacin, pa ih vodiš "na stanju po karticama", pa ih popisuješ... pa jednog dana kad ih baciš u đubre a knjigovođa ti kaže "duguješ na njih PDV"... priceless..
alselone alselone 08:31 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Covece, je l' znas da je inspekcija isla i kaznjavala po firmama? I to posle 2011.
alselone alselone 08:32 29.08.2015

Re: Odličan intervju

PS. A tek ako si ih narezao, pa stavio u magacin, pa ih vodiš "na stanju po karticama", pa ih popisuješ... pa jednog dana kad ih baciš u đubre a knjigovođa ti kaže "duguješ na njih PDV"... priceless..




A tek ako si... pa glup primer.
jkt2010 jkt2010 08:33 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Covece, je l' znas da je inspekcija isla i kaznjavala po firmama? I to posle 2011.

Neobrazovani a pri tom tvrdoglavi i treba da plate.
A platili su zbog ovog gore u PS (narezao, pa stavio u magacin)?


PS
I to posle 2011.

Ova šifra je na izvolte i od pre, za "Računarske i informacione usluge"; ali su te 2011. iz nje izdvojene "Informacione usluge" u zasebu šifru 309. Koja je za informacione usluge u užem smislu (novinarske i taj rad)...
alselone alselone 08:37 29.08.2015

Re: Odličan intervju


A platili su zbog ovog gore u PS?


Voleo bih da se javi Radumilo on je navodio vise tih primera ovde.
jkt2010 jkt2010 08:44 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone

A platili su zbog ovog gore u PS?


Voleo bih da se javi Radumilo on je navodio vise tih primera ovde.

Ma OK, kaži i njemu da se javi da mi kaže da sam glup. Čak gluplji nego što je očekivano.

Al ipak probaj sledeći put da ne ideš na carinu; a naplatu odradi kao što sam ti opisao; pa javi dal su te stavili u logor za kulake ili je pao voterbording...
alselone alselone 09:03 29.08.2015

Re: Odličan intervju

Al ipak probaj sledeći put da ne ideš na carinu; a naplatu odradi kao što sam ti opisao; pa javi dal su te stavili u logor za kulake ili je pao voterbording...


Metoda glupih primera ne radi kod mene.
jkt2010 jkt2010 09:15 29.08.2015

Re: Odličan intervju

alselone
Al ipak probaj sledeći put da ne ideš na carinu; a naplatu odradi kao što sam ti opisao; pa javi dal su te stavili u logor za kulake ili je pao voterbording...


Metoda glupih primera ne radi kod mene.


Glup primer je taj tvoj, sa carinjenjem softvera za izvoz. Radiš nešto što niti treba niti mora niti ima logike niti te iko tera, i onda kriviš sistem. Regulativu od pre 40 godina, što reče Brajović.

A u stvari nije kriva regulativa , makar ne uvek i sigurno ne u ovom slučaju.
alselone alselone 09:23 29.08.2015

Re: Odličan intervju

A u stvari nije kriva regulativa , makar ne uvek i sigurno ne u ovom slučaju.


Prvo i prvo, ne radim ja nego prenosim iskustva. Drugo, neka je i regulativa promenjena, nas sistem nije do 2011. poznavao softver koji nije narezan na CD. Trece, rekao sam jos gore da regulatica cesto nije problem nego njeno tumacenje i izvodjenje. Cetvrto, ja sam rekao da je regulativa od pre 40 godina.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana