Život

Samo malo ljudskosti

Jelica Greganović RSS / 19.08.2015. u 18:36

351238_imigranti5-rojters_orig.jpg 

Ljudi su kao voda, uvek će naći put kojim će da proteknu. Nema tog zida koji će ih zaustaviti, ma koliko bio visok i dug. Jer, posle hiljada pređenih kilometara, sa decom, kroz tuđe zemlje, gledane sa nemilošću koja je još uvek bolja od otvorene mržnje, sve te reke ljudi neće stati ni pred kojom žicom ili betonom.

Valjaju se, već mesecima, reke ljudi. Ko zna koliko njih nestane, usput ostane, umre od umora, udavi se, podlegne bolesti i gladi. Pretekli hodaju iz krajeva koji su nekada bili centri civilizacije, u vreme kada je Evropa bila dom varvara. Krajeva u kojima su nastali brojevi koje i dan danas koristimo, gde se bavilo matematikom, astrologijom, medicinom, književnoću...Krajeva u kojima se danas »carevi igraju rata«, dok se tamošnji svet malo pita o svojim životima i sudbini njihove dece. Cena i jednog i drugog je na svetskoj berzi postojanja pala u bescenje.

Nikada ih nije bilo toliko, nikada nisu viđani svuda, od Ninive i Akada, putevima ratova, mirova i svile, do beogradskog Picinog parka. Jeste, to je onaj park koji se u dnevnicima i novinama zove parkom kod autobuske stanice, a svi Beograđani ga zapravo poznaju pod imenom dobijenim po prostitutkama koje su u njemu ordinirale čak i u socijalistička vremena kad postojanje ovog nedostojnog zanata nije priznavano, shodno čemu zvanično nije ni postojalo.

U đubretu preostalom od onih koji su se odmorili, skupili snagu i krenuli dalje, pod vešom opranim tako dragocenom vodom, na klupama, pod drvećem, na travi gradskog parka koja se odavno pretvorila u prašinu. Na žezi od koje je verovatno još gora kiša i mrazevi koji će tek stići.

Prvo su se pojavili u dnevnicima, vestima sa juga i severa Srbije. Izgledalo je kao da žive samo na ekranima, daleko od očiju, daleko od srca. Da bi se jednog dana shvatilo da su svuda, ne samo na grčkim ostrvima, makedonskim drumovima...Tu su, hodaju u kolonama uz bankine niškog autoputa, odmaraju se u hladovini na batočinskoj naplatnoj rampi na mah ličeći na sezonske radnike. Ali to su mahom muškarci, žene i deca očito prolaze putevima koji nisu svima pred očima, onim koji se zovu »zeleni«, kroz šume, žbunje, njive kukuruza, trudeći se da se ne izgube i ne postanu meta onih koji ih smatraju zlom.

-      Jeste li videli one?

-      Koje? – poluzainteresovano pita šetačica ljupkog psića, trudeći se da ga ne izgubi iz vida.

-      One prljave dole na stanici – objašnjava, kiselog lica, zgrožena gospođa.

-      Ja to ne gledam, tu prljavštinu, zaobiđem, prosto bruka u sred grada – odgovara druga poluzainteresovano, trudeći se da popravi vetrom zavrnuto uvo svog ljubimca.

-      Da se ja pitam, ja to u grad puštala ne bih, nek ih natovare i vrate odakle su došli...

 

Muški razgovori ispred samoposluge su već mnogo konkretniji:

-      To su sve fanatici...

-      Nego šta, koriste gužvu, preplaviće nas.

-      To bih ja uz zid naslonio.

-      I ovi u svetu neće da ih vide, kod nas ih kao slučajno šalju. Što ne idu nekim drugim putem, nego baš ovuda.

-      Vuku onu dečurliju kao masku...

-      Grad su zagadili.

 

Jeste li ikada gledali ženu koja, u nepoznatoj zemlji, u tuđem, glumi sigurnost? Kada ustane sa prašine i otrese haljinu kao da je na njoj samo trun nečistoće, dlanom je izravna da prolaznici ne kažu da zgužvana hoda naokolo. Drugom rukom uhvati dečiju ruku i krene sigurnim korakom. Ne zna ona kuda, niti tamo posla ima, ali ti samouverenim korakom pređeni metri u parku će njenom detetu dati osećaj da ona zna gde je i šta radi, da je sve u redu, bolje no što mu oči vide. Strah joj se vidi samo na onoj šaci kojom drži detinju, koja povremeno pobeli od očajničkog stiska, pa kad dete iznenađeno digne glavu i pogleda je, ona popusti ruku koja opet postane nežno kafena.

 

Ona nije fanatik. Iza nje je ostalo sve što ima, i umesto da se naginje nad detinji krevet, kao svaka majka slušajući da li diše, prateći svaki njegov trzaj, ona sada hoda putem koji kao da kraja nema i ne zna hoće li njeno dete biti gladno, žedno, hoće li izdržati da se ne razboli, hoće li ono moći da hoda i da li će ona izdržati da ga nosi. Njega i ostalu decu koju vuče uz sebe, znajući da je svakim korakom sve dalje od rođene kuće od koje beži. Ona će vam biti zahvalna za flašu vode, za komad hleba, za bilo šta u šta može dete da obuče. Neće ni jednu vašu reč razumeti, ali će znati da vi razumete koliko je njoj teško i koliko ju je strah.

 

-      Nama ne treba puno, samo malo ljudskosti... – kazao je jedan od retkih koji su hteli pred kameru da stanu. Jednom u jednom dnevniku jedan od »njih«.

Sremčev Ibiš-aga stisnuo je tu ljudskost u zaboravljenu poslovicu: »Sevap učini, frli ga u more, ako riba ne zna, Alah će da zna«. Mada, ne mora ni Alah da zna, od tih ljudi su bogovi odavno okrenuli glavu, dovoljno je da znaju ljudi – da su bili ljudi. Ljudskost se meri snagom razumevanja prema slabijem. Najteže je biti čovek kada si jači.

A, tamo iz nekadašnje Mesopotamije, Persije, Asirije, carskog, vremenom zatrpanog Vavilona, iz sveta koji poznajemo iz lekcija istorije i umetnosti, stiže sve više onih kojima je ljudskost tako silno potrebna.

Ljudskost, a ne zidovi.

Možda to nema nikakve veze, ali ipak...kad god pogledam umorne, izmučene i uplašene žene, ja se setim sumerske kraljice Pu-abi koja je, pod poznatijim imenom Sub-ad, vladala u carskom gradu Uru dve i po hiljade godina pre Ješue. I nosila najlepšu krunu koju je ikada zlatarstvo napravilo, krunu od tanušnih listova i zvezda koji su spajali nebo i zemlju na njenoj glavi. Koji su zlatom drhtali. U vreme zatrpano peskom i zemljom sa koje se sada bezglavo beži.

 

 

 



Komentari (351)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

cane cane 19:28 19.08.2015

.

.

qqriq qqriq 19:29 19.08.2015

Re: .

abraham_linkoln abraham_linkoln 21:53 20.08.2015

Re: .

Tužno precizan tekst
jorgovan28 jorgovan28 19:29 19.08.2015

humanost

Lepa je ta humanost, gotovo srceparajuca, ali ona zivi samo u ljudima koji su bili sacuvani od strahota, koji nisu preko svoje duse prevalili patnju i stradanje svoga naroda, koji nisu svakog dana mesecima strahovali za zivot svoje dece gledajuci u nebo sa koga je dopirao samo zvuk zabrundanih motora, u ciju su zemlju stizale kolone sunarodnika bez icega, bez posla i imetka i onda su ulazili u trzisnu utakmicu trazeci posao i uhlebljenje u vec osiromasenoj zemlji...ljudi koji su sve to preziveli sto je zaista previse za jedan ljudski vek, nemaju mesta u svome srcu za samilost, humanost, saosecajnost...nazovite to kako god zelite, ispunjeni su strahom i umorom, umorom od igara koje veliki vecito igraju sa malima a uplaseni za svoju bezbednost i za sutrasnjicu ovog malenog parcenceta pod suncem za koje su stolecima njihovi preci ginuli.

Prioritet bez kompromisa: zastiti svoju zemlju i nacionalnu bezbednost, gledati ka svojim zenama sa gladnom decom i naravno zapitati se sta se desilo sa drugim putevima ka toj Evropi ili i dalje ne ucimo na svojim greskama i iz svoje istorije, i dalje smo mekani glupaci cijom se emotivnoscu olako manipulise. Ipak nas je samo 7 miliona a preko nas zeli stampedo azijsko-africki da protutnji. Taj stampedo neizbezno ostavlja posledice.
Jelica Greganović Jelica Greganović 19:42 19.08.2015

Re: humanost

ali ona zivi samo u ljudima koji su bili sacuvani od strahota, koji nisu preko svoje duse prevalili patnju i stradanje svoga naroda, koji nisu svakog dana mesecima strahovali za zivot svoje dece

E, vidiš, a ja mislim da upravo oni koji su prošli zlo najbolje razumeju one koji sada zlo prolaze. Upravo oni koji su znali da njihova deca nikom ništa skrivila nisu, razumeju sada da ni tuđa nisu nizašta kriva.
mekani glupaci cijom se emotivnoscu olako manipulise

Mekani glupaci? Šta predlažeš, kako da očvrsnemo? Da kaznimo tuđu decu?
jorgovan28 jorgovan28 20:03 19.08.2015

Re: humanost


mekani glupaci cijom se emotivnoscu olako manipulise

Mekani glupaci? Šta predlažeš, kako da očvrsnemo? Da kaznimo tuđu decu?

Kazna? Nisam pominjao kaznu ali po vasoj logici mi smo kaznjeni od Madjarske dok su po mojoj oni napravili odlucan, istorijski i velicanstven potez samozastite. Kada kazem da smo mi mekani mekusci upravo na to mislim. Nema odlucnosti, ostrih i zrelih poteza koji resavaju stvari.

Lako je pricati o zidovima, vodi i ljudima ali niste potpuno u pravu. Meksiko ima istu situaciju zbog narko kartela...pa kopaju tunele kilometrima dugacke. Poenta nije zaustaviti vodu nego je usporiti branom kako bi je lakse kontrolisali.

Mi smo bili pred istrebljenjem ovako maleni, ali nismo odstupali i zaradili smo krvavo ovo parce zemlje. Sta oni rade, beze, jure na tudju grbacu, morali su da zauzmu stav i bore se za svoje nebo pod suncem, nema sanse da neko apsorbuje tu kolicinu ljudi i integrise ih u svoj sistem a da i sam ne bude na ivici ponora. Zasto bi to neko uradio? Bajke i bajke koje mi tako rado gutamo. To je raspad civilizacije sacinjene od desetina muslimanskih zemalja i ta lancana reakcija se nece tako lako zaustaviti.

Samo civilizacija moze da pomogne drugoj civilizaciji. Evropa je jedna a druga su svi ti vasi Arapi sa brojevima i zvezdama na koje se pozivate. Gde smo tu mi, malo zrnevlje medj vodenicnim kamenovima.

Prema prognozama to ce biti cifra od gotovo pola miliona ljudi. Zar su to sve zene i deca? Oni sa sobom donose i svoje probleme ali ocigledno je potrebno da se neko raznese na Terazijama pa da ozbiljno shvatimo njihovu realnost, ono od cega beze i sto sa sobom donose.Ono nije paranoja, ksenofobija, neosnovani strah, to je njihova realnost iz koje dolaze, od koje beze i koju neminovno sa sobom donose.

Jelica Greganović Jelica Greganović 20:14 19.08.2015

Re: humanost

mojoj oni napravili odlucan, istorijski i velicanstven potez

Oni su iza takvog "odlučnog, istorijskog i veličanstvenog poteza" živeli decenijama. Zvao se Berlinski zid. Čudo jedno kako su ga brzo zaboravili, kao i svoju radost kada je konačno srušen.

Nema odlucnosti, ostrih i zrelih poteza koji resavaju stvari.

Kud su svi već tako nesposobni za te poteze, a ti sposoban da ih takvim oceniš, daj predloži nešto, oči nam otvori.

Samo civilizacija moze da pomogne drugoj civilizaciji. Evropa je jedna a druga su svi ti vasi Arapi sa brojevima i zvezdama na koje se pozivate.

Evropa je živela skoro po drveću kada su se oni civilizacijom zvali. A prema definiciji civilizacije, biće da je i na našoj teritoriji pre evropske cvetala, zvala se Vinčanska civilizacija. Predlažem ti da pogledaš definiciju civilizacije.

Gde smo tu mi, malo zrnevlje medj vodenicnim kamenovima.

Mali su oni koji se malima osećaju, ne bih ja sa tobom bila zrno.

Ono nije paranoja, ksenofobija, neosnovani strah, to je njihova realnost iz koje dolaze, od koje beze i koju neminovno sa sobom donose.

Da budemo precizniji, oni je ne donose, oni je pronose, oni ovuda samo prolaze, ako ti je lakše...tako da ti je ovaj strah malo osnovan:
Sta oni rade, beze, jure na tudju grbacu, morali su da zauzmu stav i bore se za svoje nebo pod suncem, nema sanse da neko apsorbuje tu kolicinu ljudi i integrise ih u svoj sistem a da i sam ne bude na ivici ponora.


Inače, maločas mi je stigao i komentar od drugarice iz Novog Sada, Elvira je njena sestra:
"Elvirin bivsi muz je pre rata bio u Siriji ,pre 3-4 godine i pricao nam je da je narod toliko predusretljiv sa strancima ,zovu na pice ,na rucak ,pricao je da mu se cinilo kao da je kod kuce....zao mi je sto se oni pate kod nas i sto se ne osecaju dobrodoslima ."

Elvira i ona su, sa svojom decom, preživele nevolje i strahote u Srbiji, i ne mrze sada one koji kroz još gore prolaze.

tyson tyson 22:15 19.08.2015

Re: humanost

Mi smo bili pred istrebljenjem ovako maleni, ali nismo odstupali i zaradili smo krvavo ovo parce zemlje. Sta oni rade, beze, jure na tudju grbacu, morali su da zauzmu stav i bore se za svoje nebo pod suncem, nema sanse da neko apsorbuje tu kolicinu ljudi i integrise ih u svoj sistem a da i sam ne bude na ivici ponora.

Polaziš od teorije krvi i tla u formiranju svog stava.

OK, to je legitimno, ali ne mora nužno da znači da si u pravu.

Ovaj svet pripada svima, i svako ima pravo da želi bolji život.

Ja imam utisak da je deo našeg naroda pun nekog besa, u suštini besa na same sebe što nisu smogli snage da se pokupe iz "ovog našeg" i odu na neko normalnije mesto, kada se 'naša civilizacija' raspadala devedesetih godina prošlog veka. Pa traže krivce za propale godine života negde drugde; teško je priznati sopstvenu grešku, kukavičluk...

Dočim su ovi ljudi koji sada prolaze kroz Srbiju sušta suprotnost; oni pokazuju vitalnost, glad za životom, i nepristajanje na nametnute zastarele konvencije kakve su, na primer, nekakve 'granice', 'pasoši', 'dozvole za boravak' i slično.

Strah te je da će se naseliti ovde? Pa šta, neka se nasele. Šta ti tu konkretno smeta?

Inače, sve te stotine hiljada o kojima se priča i koje se najavljuju, predstavljaju tek hiljaditi deo, dakle jedan promil stanovništva Evrope u koju su se uputili (broj stanovnika Evrope 2013. godine je bio 742,5 miliona). Evropa može sve te ljude da 'apsorbuje' a da ne trepne; a to da li će se oni adaptirati umnogome zavisi baš od te Evrope, njenih institucija i žitelja.


freehand freehand 22:22 19.08.2015

Re: humanost

Inače, i u svim tim stotinama hiljada o kojima se priča i koje se najavljuju, predstavljaju tek hiljaditi deo, dakle jedan promil stanovništva Evrope u koju su se uputili (broj stanovnika Evrope 2013. godine je bio 742,5 miliona). Evropa može sve te ljude da 'apsorbuje' a da ne trepne; a to da li će se oni adaptirati umnogome zavisi baš od te Evrope, njenih institucija i žitelja.

Ali malograđani Evrope baš kao i malograđani ovde strepe za svoje blagostanje, za mekotu i toplotu oko svoje otromboljene u salu guzičice, zaboravljajući da je najvećim delom to blagostanje stečeno golom pljačkom i robovskimradom predaka a i samih današnjih molilaca šanse za malo normalnog života.
A da su molioci mahom pokrenuti tako što su im korporacije poslale misionare demokratije i ljudskih prava, praćene kanvasovskih instruktorima i pojačane bombama i dronovima. Mnoštvo tih ljudi, naročito u libiji, Iraku i Siriji više i nema gde da živi. Ti gradovi, sela, kuće - ne postoje više, pregaženi voljom da se zgazi Asad i priđe Iranu.
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:10 19.08.2015

Re: humanost

Evropa može sve te ljude da 'apsorbuje' a da ne trepne; a to da li će se oni adaptirati umnogome zavisi baš od te Evrope, njenih institucija i žitelja.

Kad smo već kod toga, mogli bi da se setimo i da je EU nekim svojim članicama, recimo Sloveniji, savetovala "uvoz" ljudi, mladih, rodno i radno sposobnih. Prosto, jer pati od bele kuge, jer je sve manje onih koji mogu da rade i održavaju penzijske stubove, zato što je sve više penzionera, a sve manje onih koji ih izdržavaju.
Naravno, ne treba da zaboraviti i da je jedno od osnovnih načela EU - solidarnost. Koja valjda ne važi samo za članstvom odabrane.
makemyday makemyday 03:57 20.08.2015

Re: humanost

Naravno, ne treba da zaboraviti i da je jedno od osnovnih načela EU - solidarnost. Koja valjda ne važi samo za članstvom odabrane.

Tako je. A ako važi samo za odabrane onda nije ni načelo ni solidarnost.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:50 20.08.2015

Re: humanost

jorgovan28

Какви узорно ксенофобни, расистички и теорије крви и тла ставови. Какво смеће у мозгу.

Управо људи као ти, са сличним ставовима о некаквом ексклузивном праву на земљу, град, кварт, религију или живот, у њиховој земљи и воде рат. Ти, у ствари, јеси њихов непријатељ од кога беже.

И зато -- што даље од тебе и сличних одавде.
Но, свуда вас има: Migrants crisis: Slovakia 'will only accept Christians'
anonymous anonymous 07:54 20.08.2015

Re: humanost

Predrag Brajovic
jorgovan28

Какви узорно ксенофобни, расистички и теорије крви и тла ставови. Какво смеће у мозгу.


Možda se još nisi rasanio.

Ako jesi,Brajoviću, izbriši komentar.

Suvišan je na ovom divnom blogu.

A sa kolegom se raspravi nekom drugom prilikom.
emsiemsi emsiemsi 08:16 20.08.2015

Re: humanost

jorgovan28
Lepa je ta humanost, gotovo srceparajuca, ali ona zivi samo u ljudima koji su bili sacuvani od strahota, koji nisu preko svoje duse prevalili patnju i stradanje svoga naroda, koji nisu svakog dana mesecima strahovali za zivot svoje dece gledajuci u nebo sa koga je dopirao samo zvuk zabrundanih motora, u ciju su zemlju stizale kolone sunarodnika bez icega, bez posla i imetka i onda su ulazili u trzisnu utakmicu trazeci posao i uhlebljenje u vec osiromasenoj zemlji...ljudi koji su sve to preziveli sto je zaista previse za jedan ljudski vek, nemaju mesta u svome srcu za samilost, humanost, saosecajnost...nazovite to kako god zelite, ispunjeni su strahom i umorom, umorom od igara koje veliki vecito igraju sa malima a uplaseni za svoju bezbednost i za sutrasnjicu ovog malenog parcenceta pod suncem za koje su stolecima njihovi preci ginuli.

Prioritet bez kompromisa: zastiti svoju zemlju i nacionalnu bezbednost, gledati ka svojim zenama sa gladnom decom i naravno zapitati se sta se desilo sa drugim putevima ka toj Evropi ili i dalje ne ucimo na svojim greskama i iz svoje istorije, i dalje smo mekani glupaci cijom se emotivnoscu olako manipulise. Ipak nas je samo 7 miliona a preko nas zeli stampedo azijsko-africki da protutnji. Taj stampedo neizbezno ostavlja posledice.

Све је то (наоко) коректно што ти кажеш, та самозаштита итд ...
Но, у основи то баш и није тако рационално, та властита самозаштита на начин да људима у муци учиниш све да отежаш њихов пут у боље.
На твоју жалост, такво понашање не може да изађе на добро, има Неко ко то све прати.
Ја не бих са тобом (и теби сличнима) желео да делим бенефите такве самозаштите --- радије ћу да купим неки сокић и пелену, па макар пропао.
Ја сам Србин другачијега кова. Због тога могу да прихватим и тебе, са таквим ставом, али у конкретну акцију ћу да кренем са људима сличним Јелици, а не са тобом.
jorgovan28 jorgovan28 08:30 20.08.2015

Re: humanost

Predrag Brajovic
jorgovan28

Какви узорно ксенофобни, расистички и теорије крви и тла ставови. Какво смеће у мозгу.

Управо људи као ти, са сличним ставовима о некаквом ексклузивном праву на земљу и живот, у њиховој земљи и воде рат. Ти, у ствари, јеси њихов непријатељ од кога беже.



Kakvo bljutavo nametanje etiketa. Nikako niste u pravu gospodine ali i pored ličnog nepoznavanja vi na osnovu dve moje poruke, sa čijim se stavovima ne slažete, donosite zaključke o mome karakteru. Nije sve crno i belo. Suvišno je dalje se nastavljati, vi koji se najvise pozivate na civilizacijske vrednosti i humanost najmanje tolerisete postojanje različitih stavova i mišljenja.

Svako ko je krajnje objektivan, ko se ne povodi emocijama za unesrećenim ljudima, mora doći u suprotnost sa humanističkim porivima, to je prirodno, ali to ne zanči da taj neko nema saosećajnost prema tom narodu, da ih mrzi zbog boje koze i nacionalne ili religijske pripadnosti, ne znači ni da im neće pomoći ako to bude potrebno, već znači da će mudro gledati da ne upada u tuđe problema shvatajući da je previše mali da bi ih rešavao, a 7 miliona naspram 700 ili 7 milijardi jeste malo bez obzira na vaše besmislice "Mali je onaj ko se malim oseća" to prosto znaci da taj neko pre svega gleda svoj interes.

Na kraju sve što ja imam da kažem već je rekla Evropa odnosno Mađarska i ne razumem odakle ta potreba da iracionalno negirate poruke i poteze koji stižu sa te strane. Kako u nama i dalje, nakon naše katastrofalne istorije, živi taj kompleks moći i veličine, to busanje u grudi, ta zabluda da mi zaista predstavljamo neki faktor veličanstven na ovoj planeti, da mi zaisto možemo rešavati neke belosvetske probleme a sa našim internim problemima taljigamo već decenijama. Prosto smo halapljivi za tom iracionalnom hranom koju kušamo i nikako da se naučimo da nam ona škodi. Kao kuče koje očekuje kost ili izvođač koji očekuje aplauz mi na toj svetskoj bini skačemo i igramo kao luda.

Pa i kad bi nam opet uveli vize tesko bi se opametili. Brzo bi zaboravili šta se dogodilo i nastavili sa samoobmanjivanjem.
qqriq qqriq 08:41 20.08.2015

Re: humanost

Kao kuče koje očekuje kost ili izvođač koji očekuje aplauz mi na toj svetskoj bini skačemo i igramo kao luda.


Vučić Meko Srce.

qqriq qqriq 08:42 20.08.2015

Re: humanost

ne treba da zaboraviti i da je jedno od osnovnih načela EU - solidarnost.

Kako da ne, eno Grčka zna sve o tome.
qqriq qqriq 08:55 20.08.2015

Re: humanost

Nema odlucnosti, ostrih i zrelih poteza koji resavaju stvari.

Samo desetak dana išlo Nemačka vraća 94000 izbeglica iz Srbije, ne, Ne vraća, Dižemo Zid, ne, Ne dižemo zid, Gradimo karantin, ne, Ne gradimo karantin (takoreći uživo polemika na slavnoj relaciji Vulin/Vučić), e da bi onda premijer s medijskom pratnjom obišao mesto tuge i jada, pomilovao dete i pitao za koga navija, ono: mesi ili ronaldo. Feketić sindrom.

Kod Nacionala, na autoputu?
Pa već vidim celu bežanijsku kosu na nogama, možda i ceo novi beograd.

Buregdzya Buregdzya 09:03 20.08.2015

Re: humanost

Predrag Brajovic

Будалетино
говно
не може човек чак поштено ни да те увреди
смрдиш

*klap klap

Pravednički gnev u punoj akciji.
mariopan mariopan 09:26 20.08.2015

Re: humanost

Јорговане

Неће ти они све појести ни попити.
Неће ништа твоје отети, нису зато дошли.

Мало људскости, кад би је било...кад не би било тих зидова који ти се чине генијалним....па када би сви ми у Европи поделили међу собом ту реку избеглица да их свако по мало прими и нахрани, дозволи им да се скуће и нешто раде не би ли се сами хранили касније - не би било ни онога што ти набрајаш и чега се плашиш.

Све што си набројао настаће само из људског себичлука да се са невољницима не подели ни комад хлеба, ни стопа земље...која, руку на срце, не припада ни нама.

Мало људскости би решило и те проблеме, само када би је било, баш тамо где ти упиреш поглед и видиш неки идеал у примеру како се треба бранити зидовима и границама.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:48 20.08.2015

Re: humanost

EDIT:
Коментар bene geserita на који се односио овај мој овде коментар више не постоји, обрисан је, а ја га нисам целог цитирао, па да се види о чему се у њему радило. Суштински, он је узео у заштиту "прогоњеног" јоргована, јер сам му се ја обратио нимало нежним речима, па се мени истим таквим речима обратио и bene. Како год, због брисања његовог коментара овај мој коментар остао је да виси ни о чему, и довео benea у неравноправну позицију. Зато сам и ја обрисао садржај овог мог коментара.
qqriq qqriq 09:57 20.08.2015

Re: humanost

(a ako finansira EU a kampovi su u Srbiji, onda je Srbija stvarno postala sanitarni koridor).


a finansira.
jorgovan28 jorgovan28 10:15 20.08.2015

Re: humanost

Predrag Brajovic
jorgovan28
Na kraju sve što ja imam da kažem već je rekla Evropa odnosno Mađarska

Будалетино једна срамотна: та Европа махом гледа како ће да смести све те несретне људе, а ти и слични Мађарима како да их протерате.

Није да се не слажем ја с твојим ставовима, они су бедни и ништавни, већ ја за тебе имам један сасвим лични став, мада ја верујем да је констатација: ти си једно говно, но -- пошто си анониман -- не може човек чак поштено ни да те увреди.

Укратко, јорговане: не миришеш, него смрдиш.


Треба да вас буде срамота. Тај ваш погани језик говори све о вама, ви сте прави представник оне нецивилизоване сорте људи која у Србији добија прави замах. Ви доминирате, гласни сте и имате свој простор. Сматрате да вам нико ниста не може, да имате право на импулсивност, бахатост и безобразлук. Ви сте све оно најгоре а поврх свега сте лицемер...

Само ми није јасно ко уређује овај блог када допушта овакве поганије од примитиваца.
naginata_83 naginata_83 12:19 20.08.2015

Re: humanost

A da su molioci mahom pokrenuti tako što su im korporacije poslale misionare demokratije i ljudskih prava, praćene kanvasovskih instruktorima i pojačane bombama i dronovima. Mnoštvo tih ljudi, naročito u libiji, Iraku i Siriji više i nema gde da živi. Ti gradovi, sela, kuće - ne postoje više, pregaženi voljom da se zgazi Asad i priđe Iranu.


U pravu si ali... Iz razgovora sa brojnim Sirijcima ovde u Zalivu shvatila sam da za pobunu protiv Asada uopste nije bilo potrebno puno spoljneg petljanja (ono se definitivno dogodilo i to zbog razloga koje si naveo ali i bez toga tamo bi izbilo sranje). Zamislite recimo da je Slobu nasledio Marko. Da zajedno zemlju vode vise od 40 godina. Da ih okruzuje ista udbasko-mafijaska elita koja zloupotrebljava sve drzavne resurse zarad vrlo uskih interesa (nije ni kod nas mnogo bolje ali smo bar imali nekakav kratki predah). I da su pritom i nevidjeno bahati i okrutni prema svima koji nisu deo te price. Koliko shvatam vecina tih generala koji su ustvari Asadov rezim (sam Asad je cini mi se ambivalentan lik i neophodna maskota) je iz jednog plemena, kao i vojska koja ih brani. Dakle jedino je njima u interesu da stite takav rezim... Sve u svemu jedva vrlo gadna i izopacena diktatura koja je cini mi se kao i Sloba najvise i trajala zato sto je prodavala pricu o zastiti od stranih agresora dok su sami krali i divljali kako im volja. Hocu reci, nisu samo Ameri krivi za ovakav rasplet. Naravno oni su ga ucinili mnogo gorim i krvavijim nego sto je morao da bude svojim pogresnim i sebicnim uplitanjem i uvodjenjem "kreativnih resenja" u vidu islamisticke opozicije. Sad se zaista ne zna vise ni ko pije ni ko placa.

Cini mi se Siriji i u Iraku i u Egiptu, Libiji, Pakistanu, Bakgladesu, Indoneziji, Africi itd. ne ginu ovakvi potresi dok se ta drustva ne razviju i covecanstvo uopste se ne izdigne na neki malo visi stupanj koji podrazumeva vecu solidarnost i saradnju u resavanju globalnih problema. Previse je siromasnih ljudi. Ogroman je pritisak na resurse svih tih zemalja. Zbog velikog prirodnog prirastaja a smanjene smrtnosti stvorio se veliki "youth bulge" (isto kao u Evropi pre 2 svetska rata i masovnog iseljavanja u Novi svet). Za te milijarde(!) ljudi postoji vrlo malo prilika u ovakvom svetu do borbe za goli opstanak. Naravno da je manje korupcije i vise organizacije da bi sve bilo drugacije ali da bi se to dogodilo u 3. svetu nije dovoljno samo da se Zapad/Daleki Istok sklone i prestanu da ih iskoriscavaju vec i da se domaca svest podigne na visi nivo. A to je spor i trnovit proces... znamo iz iskustva.

... i da zaboravih napisati... pogledajte ovu zanimljivu ilustraciju i onda razmislite koliko su u zemljama 3. sveta primenjiva zapadno-evropska iskustva iz zadnjih 50 godina tokom kojih populacija stagnira. Poslednji put kada se Evropa suocila sa takvim problemom izbio je 2. sv. rat. A pre toga masovno iseljavanje u Ameriku i Australiju i Juznu Afriku... Dakle, migracija...



To naravno ne znaci da treba dizati nekakve ograde jer iskreno mislim da od toga nikakve vajde nema (do jeftinog populizma). Pogotovo kada to rade neke drzavice poput Srbije i Madjarske. Nisu samo Sirijci s druge strane ograde vec bar 3/4 sveta. Uradimo ono sto mozemo. Ako spases jednog coveka spasao si ceo svet. A za ostalo... sta znam... ne odlucuju o tome periferije kao Srbija.

Citajuci ove tekstove o krizi migranata setim se uvek svojih prvih dana na Bliskom istoku. Pre nego sto sam dosla ovamo imala sam vrlo cvrste stavove o svemu. Zaista mi se cinilo da su neka pitanja jednostavna. Npr da li je moralno raditi u zemlji u kojoj si okruzen polu-robovima iz 3. sveta gde znas na koji nacin se ti ljudi zloupotrebljavaju. Ranije bih ko iz topa odgovorila nikako. Danas mi se cini da svako ko uziva u plodovima globalizacije treba da ima ove ljude u svom bliskom okruzenju da proveri koliko je covek. Lako je biti humanista iza celicne ograde.

]
milos_mijatovic milos_mijatovic 12:55 20.08.2015

Re: humanost

Predrag Brajovic
jorgovan28

Какви узорно ксенофобни, расистички и теорије крви и тла ставови. Какво смеће у мозгу.

Управо људи као ти, са сличним ставовима о некаквом ексклузивном праву на земљу, град, кварт, религију или живот, у њиховој земљи и воде рат. Ти, у ствари, јеси њихов непријатељ од кога беже.

И зато -- што даље од тебе и сличних одавде.
Но, свуда вас има: Migrants crisis: Slovakia 'will only accept Christians'


Овде у Пољској је исто тако један конзервативни политичар предложио исту будалаштину. То јест, најпре је било да их уопште не треба прихватити (јер то су терористи ваљда), па кад су видели да су ипак претерали и да можда чак ни њихови бирачи неће тако нешто прогутати, онда је овај кренуо да вади кестење из ватре са причом: "Може, али само хришћане". Успут, читава фрка се подигла због цифре од 2000 миграната. Једно 20-30 пута више стигне сваке године из Украјине и Белорусије-за Белорусе је довољно да на граници кажу да су против Лукашенка и примају их одмах. Украјинци не морају ни толико, потребан је неко ко ће да обавља слабо плаћене послове које све већи број Пољака неће да ради.
Jelica Greganović Jelica Greganović 13:05 20.08.2015

Re: humanost

Svako ko je krajnje objektivan

Svako ko je krajnje objektivan neće za sebe nikada napisati da je krajnje objektivan, jer objektivnost makar iz pristojnosti podrazumeva dozu sumnje.

Kao kuče koje očekuje kost ili izvođač koji očekuje aplauz mi na toj svetskoj bini skačemo i igramo kao luda.

Koji "mi"? Iskreno, to "mi" nikada podnosila nisam, ono je neopravdani alibi za sve one koji se pod dela ili reči ne potpisuju.
qqriq qqriq 13:12 20.08.2015

Re: humanost

Koji "mi"?


Vlast jedne zemlje. Kako se vlast potpisuje?
nim_opet nim_opet 13:14 20.08.2015

Re: humanost

jorgovan28
Lepa je ta humanost, gotovo srceparajuca, ali ona zivi samo u ljudima koji su bili sacuvani od strahota, koji nisu preko svoje duse prevalili patnju i stradanje svoga naroda, koji nisu svakog dana mesecima strahovali za zivot svoje dece gledajuci u nebo sa koga je dopirao samo zvuk zabrundanih motora, u ciju su zemlju stizale kolone sunarodnika bez icega, bez posla i imetka i onda su ulazili u trzisnu utakmicu trazeci posao i uhlebljenje u vec osiromasenoj zemlji...ljudi koji su sve to preziveli sto je zaista previse za jedan ljudski vek, nemaju mesta u svome srcu za samilost, humanost, saosecajnost...nazovite to kako god zelite, ispunjeni su strahom i umorom, umorom od igara koje veliki vecito igraju sa malima a uplaseni za svoju bezbednost i za sutrasnjicu ovog malenog parcenceta pod suncem za koje su stolecima njihovi preci ginuli.

Prioritet bez kompromisa: zastiti svoju zemlju i nacionalnu bezbednost, gledati ka svojim zenama sa gladnom decom i naravno zapitati se sta se desilo sa drugim putevima ka toj Evropi ili i dalje ne ucimo na svojim greskama i iz svoje istorije, i dalje smo mekani glupaci cijom se emotivnoscu olako manipulise. Ipak nas je samo 7 miliona a preko nas zeli stampedo azijsko-africki da protutnji. Taj stampedo neizbezno ostavlja posledice.


Strasno....

"...a kada su dosli po mene, nije preostao niko da se pobuni"


Buregdzya Buregdzya 13:28 20.08.2015

Re: humanost

Ček malo, vi se ovde zalažete za neko dizanje svesti i više humanosti. A onda se gore jedan bloger na dosta primitivan način olakša na drugug blogera i to stoji tako na uvid i svima za pod nos.

Je li ti to samo promaklo, da li treba da stoji za (negativni) primer ili se slažeš sa tim vređanjima? Meni je to čudno i odudara od inače pozitivnog pristupa temi.

I da, nevažno je da li se slažem sa jorgovanom ili Brajovićem.
freehand freehand 13:28 20.08.2015

Re: humanost

To naravno ne znaci da treba dizati nekakve ograde jer iskreno mislim da od toga nikakve vajde nema (do jeftinog populizma). Pogotovo kada to rade neke drzavice poput Srbije i Madjarske. Nisu samo Sirijci s druge strane ograde vec bar 3/4 sveta. Uradimo ono sto mozemo. Ako spases jednog coveka spasao si ceo svet. A za ostalo... sta znam... ne odlucuju o tome periferije kao Srbija.

Jedino pravo rešenje je da se sve sile i potencijali koje "razvijeni svet" u ovom momentu ulaže i angažuje na razbijanju tih zemalja i pokušajima da se cementira dominacija i hegemonija usmere na zaustavljanje krvoprolića, obnovu i razvoj zemalja i regiona u kojima sad besni inferno. I to tako što se poštuje kultura i posebnost svake od tih oblasti bez nametanja rešenja i zapadnih totema kao legitimacije savremenosti i pripadnosti "civilizovanom svetu".
Za sve ostalo u komentaru - nemam primedbi. :)
freehand freehand 13:30 20.08.2015

Re: humanost

Ček malo, vi se ovde zalažete za neko dizanje svesti i više humanosti. A onda se gore jedan bloger na dosta primitivan način olakša na drugug blogera i to stoji tako na uvid i svima za pod nos.

To je samo još jedan autoportret.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:00 20.08.2015

Re: humanost

Da ponovim: ako neko od goveda ima neki problem s mojim mišljenjem o njemu, nije mi, naravno, žao. Ukoliko mu je bol baš velika (a meni, za njega, jeste), vrlo sam rad da se odazovem sudskom procesu upriličenom tim uzrokom. Samo, da upozorim, sudstvo ne poznaje anonimne dojave niti procese tipa "smrdljevak VS Predrag Brajović". Znači, čovek mora da se potpiše ispod gomilice koja je za sobom ostavio, kao što ja uredno radim :)
freehand freehand 14:05 20.08.2015

Re: humanost

Znači, čovek mora da se potpiše ispod gomilice koja je za sobom ostavio, kao što ja uredno radim :)

Uf... Mnei je to potpisivanje prstomn umočenim u mastilo na zidovima klozeta uvek delovalo krajnje opskurno i uvek sam se pitao - pa ko je taj koji svoje ime govnima ovekovečuje ovako?!
tyson tyson 14:24 20.08.2015

Re: humanost

Kako u nama i dalje, nakon naše katastrofalne istorije, živi taj kompleks moći i veličine, to busanje u grudi, ta zabluda da mi zaista predstavljamo neki faktor veličanstven na ovoj planeti, da mi zaisto možemo rešavati neke belosvetske probleme a sa našim internim problemima taljigamo već decenijama.

Pa, način na koji se Srbija trenutno bavi problemom seobe naroda je upravo suprotan od citiranog: ko smo mi, nas jedva 7 miliona u državi ovakva kakva je, da rešavamo problem takve magnitude kao što je masovna seoba ljudi sa jednog kraja sveta na drugi?

Na stranu humanost; nema ova zemlja materijalne i ljudske resurse da ispravlja krive Drine, da gradi branu ovoj poplavi ljudi pored jedne Grčke (članice EU), Turske (regionalna sila, članica NATO), pa i Makedonije (EU kandidat, faktički NATO kandidat).

Ova seoba naroda, ako je generalno problem, je najmanje problem Srbije. Takoreći niko od migranata nema nameru da u Srbiji ostane. Bezbednosni problemi po Srbiju su beznačajni i svode se na retke individualne ekscese u rangu sitnog kriminala. Ako postoji problem, on je u tuđem dvorištu i čak i ako Srbija može da saoseća sa tim zemljama, mahom EU članicama, jednostavno nadilazi mogućnosti Srbije da izigrava neprelaznu branu desetinama hiljada odlučnih ljudi takoreći na kraju njihovog putovanja. Nema resurse čak ni da pokuša da pravi neku evidenciju ili bezbednosnu proveru, iako bi to dobro došlo svima.

Državni organi za sada rade kako treba: bar ignorišu situaciju i ne prave probleme, a u Preševu informišu ljude kako najlakše da dođu do severne granice. Ono što bi pomoglo su organizovani usputni tranzitni centri, umesto što ljudi spavaju po parkovima, peru se na javnim česmama a u toalet idu gde i kako stignu, bez medicinske pomoći. Čini se da vlast procenjuje da bi to mogla biti kap koja bi prepunila čašu kod EU moćnika, t.j. da bi previše izgledalo kao otvorena pomoć migrantima, umesto otežavanja. Zato se i dalje svaka konkretna pomoć u Srbiji svodi na ličnu inicijativu; sve drugo se faktički ne dozvoljava; posledica su prizori kao u parku kod beogradske autobuske stanice. Ostaje pitanje šta će biti sa svim tim ljudima kada dođu jesen i zima.


naginata_83 naginata_83 14:25 20.08.2015

Re: humanost

Jedino pravo rešenje je da se sve sile i potencijali koje "razvijeni svet" u ovom momentu ulaže i angažuje na razbijanju tih zemalja i pokušajima da se cementira dominacija i hegemonija usmere na zaustavljanje krvoprolića, obnovu i razvoj zemalja i regiona u kojima sad besni inferno.


Da... a onda shvatis koliko smo daleko od takvih nekih resenja iako su dugorocno jedino odrziva. Ne znam iskreno...
qqriq qqriq 15:18 20.08.2015

Re: humanost

Kako se vlast potpisuje?

evo, recimo, čak i uvodjenjem vanrednog stanja, govorim o Makedoniji, dok Gašić i odlazeći Kirbi obilaze jug Srbije i dele paketiće.........

qqriq qqriq 15:19 20.08.2015

Re: humanost

iskreno..



Mislim da je ovolika migrantska priča kontrolisano organizovana i da ima mračnu pozadinu.
emsiemsi emsiemsi 15:42 20.08.2015

Re: humanost

qqriq
iskreno..



Mislim da je ovolika migrantska priča kontrolisano organizovana i da ima mračnu pozadinu.

Шта ти мислиш ко је ово контролисано организовао и каква је мрачна позадина ?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:45 20.08.2015

Re: humanost

freehand
Znači, čovek mora da se potpiše ispod gomilice koja je za sobom ostavio, kao što ja uredno radim :)

Uf... Mnei je to potpisivanje prstomn umočenim u mastilo na zidovima klozeta uvek delovalo krajnje opskurno i uvek sam se pitao - pa ko je taj koji svoje ime govnima ovekovečuje ovako?!

Види: ти спадаш у једне од ретких које сам овде на блогу икад увредио, исто овако отворено. И то је зато што је твој карактер и наступ сличан овом овде, који је изазвао моју "реакцију".

Ја немам баш неку жељу да ме људи воле, па да морам да пазим шта и како о коме причам. Те себи могу да дозволим луксуз да под властитим именом и презименом изнесем оцене о неким људима. И о теби, дакле, да се не понављам. Имаш неки проблем с тим? А ти, онда, изволи, представи се -- а немој да кмечиш као дете кад неко спомене твој прави идентитет -- па ако сматраш да сам се о тебе огрешио, докажи то. Радо ћу подробно објаснити зашто моји ставови о теби или овом нашем цветку нису увреда, већ -- констатовање чињеница.
Jelica Greganović Jelica Greganović 16:37 20.08.2015

Re: humanost

Vlast jedne zemlje. Kako se vlast potpisuje?

Kao vlast, režim, država...
qqriq qqriq 16:48 20.08.2015

Re: humanost

Kao vlast, režim, država...


srpska kao parada, umal ne rekoh ponosa.
anonymous anonymous 16:51 20.08.2015

Re: humanost

Predrag Brajovic
16:45 20.08.2015 / *novo


....Ја немам баш неку жељу да ме људи воле,...



.....voleo bih da mogu ....samog sebe da volim ....


.....ali ne mogu .....



nim_opet nim_opet 17:47 20.08.2015

Re: humanost

Mislim da je ovolika migrantska priča kontrolisano organizovana i da ima mračnu pozadinu.

O boze blagi. Jeste, namerno da iznervira sve po Srbiji, pokrenuli oko dva miliona ljudi iz Sirije, Libije, Afganistana i Iraka.
qqriq qqriq 17:50 20.08.2015

Re: humanost

po Srbiji,


a ko je rekao "po Srbiji"?
i u kojoj vasioni ti živiš ili - na čemu si?
freehand freehand 20:18 20.08.2015

Re: humanost

Види: ти спадаш у једне од ретких које сам овде на блогу икад увредио, исто овако отворено. И то је зато што је твој карактер и наступ сличан овом овде, који је изазвао моју "реакцију".

Našao se onaj ko svoje ime i prezime govnima potpisuje da priča o karakteru?
A ovde si se napotpisivao.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:02 20.08.2015

Re: humanost

freehand
Види: ти спадаш у једне од ретких које сам овде на блогу икад увредио, исто овако отворено. И то је зато што је твој карактер и наступ сличан овом овде, који је изазвао моју "реакцију".

Našao se onaj ko svoje ime i prezime govnima potpisuje da priča o karakteru?
A ovde si se napotpisivao.

Теби не недостаје интелигенције, него карактера :)
Тако да знаш да овај јоргован баш и не мирише. Па, рекох, кад сам већ ту -- да то и приметим. Да се не правимо, као нека бена, француским собарицама.
freehand freehand 22:27 20.08.2015

Re: humanost

naginata_83
Jedino pravo rešenje je da se sve sile i potencijali koje "razvijeni svet" u ovom momentu ulaže i angažuje na razbijanju tih zemalja i pokušajima da se cementira dominacija i hegemonija usmere na zaustavljanje krvoprolića, obnovu i razvoj zemalja i regiona u kojima sad besni inferno.


Da... a onda shvatis koliko smo daleko od takvih nekih resenja iako su dugorocno jedino odrziva. Ne znam iskreno...

U međuvremenu se odrekneš onoliko svog konfora koliko je potrebno da neko drugi preživi; prihvatiš novog komšiju kao da je oduvek tu, sa svim njegovim verovanjima, navikama i potrebama. Pomogneš mu kao svome. Na svet gledaš otvorenog srca i otvorenog uma, svestan da sve što se desi drugome može da se desi i tebi.
Više ne treba, bar mislim.
freehand freehand 22:34 20.08.2015

Re: humanost

Теби не недостаје интелигенције, него карактера :)

Ko o čemu... No dobro.
Тако да знаш да овај јоргован баш и не мирише. Па, рекох, кад сам већ ту -- да то и приметим. Да се не правимо, као нека бена, француским собарицама.

Ja ovde ljude ne njušim. Jorgovan je jasno, staloženo i pristojno izneo i obrazložio mišljenje koje postaje preovlađujuće u dobrom delu EU. A ti ništa nisi primetio, nego si se poneo kao primitivni prostak. Štagod da si hteo da kažeš rekao si to tako da meni - a koliko vidim i drugima - na pamet ne pada da po toj gomili kopam sa štipaljkom na nosu ne bih li do tog nečeg - modernog, humanog i civilizovanog stava, za pretpostaviti je - došao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:01 20.08.2015

Re: humanost

freehand
Ja ovde ljude ne njušim. Jorgovan je jasno, staloženo i pristojno izneo i obrazložio mišljenje koje postaje preovlađujuće u dobrom delu EU. A ti ništa nisi primetio, nego si se poneo kao primitivni prostak. Štagod da si hteo da kažeš rekao si to tako da meni - a koliko vidim i drugima - na pamet ne pada da po toj gomili kopam sa štipaljkom na nosu ne bih li do tog nečeg - modernog, humanog i civilizovanog stava, za pretpostaviti je - došao.

Па добро. :)
А заболе ме... И за тебе, и за остале супортере наше пристојне и умивене и кеснофобне јоргованке. Нема толико умивених реченица које њен истински став могу да прикрију. Ипак, бена ми је најзабавнија, која не разуме да не би он јоргованки ушао у... USA-у.

Него, замало да заборавим -- будући да има она идеја да се мигранти-хришћани ипак припуштају у ЕУ, појавило се неколико слободних радних места -- да се прегледају ките мигрантима. То је научно најсигурнији начин верификације да неко није муслиман, што ће рећи да је, вероватно, хришћанин из оних крајева. Има ли неко од вас прегалаца-супортера да се пријави, мислим да Словаци и слични добро такве ставри плаћају?
jorgovan28 jorgovan28 23:17 20.08.2015

Re: humanost

freehand
Jorgovan je jasno, staloženo i pristojno izneo i obrazložio mišljenje koje postaje preovlađujuće u dobrom delu EU. A ti ništa nisi primetio, nego si se poneo kao primitivni prostak.


Hvala.

Suvišno je sa takvim ljudima nastavljati se. Tu nema dijaloga i razmene mišljenja, to je kao da pokušavate sa šimpanzom da polemišete o Mendelsonu, dok vi objašnjavate svako pojedinačno delo, njegove karakteristike i emocije koje izaziva slušanje istog, šimpanza će da čačka nos, oblizuje se i nešto pipka rukama jer samo to zna, to radi ceo život, to je za nju osnovni oblik egzistiranja.

Od čoveka koji je proživeo pola veka a koristi se takvim rečnikom ne može se očekivati promena. Propao slučaj. Intelekt koji je zastao u određenoj fazi razvoja i ostao zacementiran u svoje tvrdokorne stavove, odnosno povukao se pred nabusitim karakterom. Pre svega žalosno.





Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:22 20.08.2015

Re: humanost

jorgovan28
Tu nema dijaloga i razmene mišljenja, to je kao da pokušavate sa šimpanzom da polemišete o Mendelsonu, dok vi objašnjavate svako pojedinačno delo, njegove karakteristike i emocije koje izaziva slušanje istog, šimpanza će da čačka nos, oblizuje se i nešto pipka rukama jer samo to zna, to radi ceo život, to je za nju osnovni oblik egzistiranja.

:))))))))))
Надувенко један!
Не може се карактер сакрити. Он је као кијавица: увек избије.

Него, да те питам: ови што не знају ко је Менделсон, је л' могу они да остану бар у Србији, кад већ не могу у ЕУ?
И да ли да ово твоје јављање разумем као пријаву на оно оглашено радно место?
freehand freehand 23:34 20.08.2015

Re: humanost

Него, замало да заборавим -- будући да има она идеја да се мигранти-хришћани ипак припуштају у ЕУ, појавило се неколико слободних радних места -- да се прегледају ките мигрантима. То је научно најсигурнији начин верификације да неко није муслиман, што ће рећи да је, вероватно, хришћанин из оних крајева. Има ли неко од вас прегалаца-супортера да се пријави, мислим да Словаци и слични добро такве ставри плаћају?

A pa to će ipak morati neko kvalifikovan. Ti bi, iz komentara bi se dalo zaključiti, sigurno umeo da na naučno najsigurniji način verifikuješ ko je musliman a ko Jevrejin.
Zadovoljstvo bi ti bilo kao bakšiš.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:37 20.08.2015

Re: humanost

freehand
Него, замало да заборавим -- будући да има она идеја да се мигранти-хришћани ипак припуштају у ЕУ, појавило се неколико слободних радних места -- да се прегледају ките мигрантима. То је научно најсигурнији начин верификације да неко није муслиман, што ће рећи да је, вероватно, хришћанин из оних крајева. Има ли неко од вас прегалаца-супортера да се пријави, мислим да Словаци и слични добро такве ставри плаћају?

A pa to će ipak morati neko kvalifikovan. Ti bi, iz komentara bi se dalo zaključiti, sigurno umeo da na naučno najsigurniji način verifikuješ ko je musliman a ko Jevrejin.
Zadovoljstvo bi ti bilo kao bakšiš.

Понављаш моју фору :)
Није лепо.
Мора се бити маштовитији, а не оно клиначко: Је'н-два-три, све што кажеш -- то си ти!
freehand freehand 23:39 20.08.2015

Re: humanost

Понављаш моју фору :)
Није лепо.
Мора се бити маштовитији, а не оно клиначко: Је'н-два-три, све што кажеш -- то си ти!

Koju foru?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:43 20.08.2015

Re: humanost

freehand
Понављаш моју фору :)
Није лепо.
Мора се бити маштовитији, а не оно клиначко: Је'н-два-три, све што кажеш -- то си ти!

Koju foru?

:))))))))
vcucko vcucko 23:59 20.08.2015

Re: humanost

freehand
Него, замало да заборавим -- будући да има она идеја да се мигранти-хришћани ипак припуштају у ЕУ, појавило се неколико слободних радних места -- да се прегледају ките мигрантима. То је научно најсигурнији начин верификације да неко није муслиман, што ће рећи да је, вероватно, хришћанин из оних крајева. Има ли неко од вас прегалаца-супортера да се пријави, мислим да Словаци и слични добро такве ставри плаћају?

A pa to će ipak morati neko kvalifikovan. Ti bi, iz komentara bi se dalo zaključiti, sigurno umeo da na naučno najsigurniji način verifikuješ ko je musliman a ko Jevrejin.
Zadovoljstvo bi ti bilo kao bakšiš.


A poneko je kao mali imao fimozu, to je treća mogućnost
bene_geserit bene_geserit 06:32 21.08.2015

Re: humanost

Predrag Brajovic
Па где мене прогласи левим фундаменталистом?!
Па овде ме сматрају за десног фундаменталисту.
Преспавао си неке епизоде, изгледа?

Ovi Titovi pioniri sto dominiraju na blogu mogu da te smatraju i kengurom ako hoce, ali ti u konkretnom slucaju ispoljavas levo-fundamelisticke stavove.
I onda proglasis svoje stavove moralno superiornim i krenes sa uvredama prema onima koji ne misle tako.

Predrag Brajovic
Ипак, бена ми је најзабавнија, која не разуме да не би он јоргованки ушао у... USA-у.

Americke "jorgovanke" su najcesce:
- apsolutno protiv ilegalne imigracije
- najcesce za legalnu imigraciju jer je to dobro za privredu (ovde pricamo o ljudima bez kriminalne proslosti, sa deficitarnim zanimanjima i najcesce visoko obrazovanim)
Istina ima fundametalista i u USA koji su apsolutno protiv bilo kakve imigracije. Ima i onih koji su za smanjenje kvota za legalnu imigraciju.
Sa ekonomskog aspekta, za svakog ko ima zelenu kartu ili USA pasos i ima deficitarno zanimanje bi bilo logicno da bude za smanjenje legalne imigracije (jer to povecava konkurenciju za njihova radna mesta), pa tako i za mene.

A svako sa pola grama mozga je protiv ilegalne imigracije, ali na zalost velikom biznisu odgovara jeftina radna snaga za rad po plantazama voca, perionicama kola, lendscapingu i sl.
Ilegalni imigranti, za razliku od legalnih:
- mogu da imaju kriminalnu proslost i sklonost ka kriminalu (nisu provereni)
- mogu da budu ubaceni teroristi
- male su im sanse da ce da nadju legalan posao (nepoznavanje jezika, zanimanje za kojim nema potrebe)
- cesto rade ilegalno tako da su nelojalna konkurencija gradjanima zemlje u kojoj su
- cesto su duge periode primaoci socijalne pomoci
freehand freehand 06:43 21.08.2015

Re: humanost

- cesto su duge periode primaoci socijalne pomoci

Kakvu socijalnu pomoć primaju ilegalni imigranti?
bene_geserit bene_geserit 07:44 21.08.2015

Re: humanost

freehand
Kakvu socijalnu pomoć primaju ilegalni imigranti?

Ok, to sam pogresno rekao.
Legalni emigranti koji su dosli u statusu izbeglica cesto dugo primaju socijalnu pomoc, pa drzava mora da bude ekonomski jaka da bi to finansirala.
Npr. izbeglice is Bosne u Kanadi su primali znacajnu pomoc bar godinu dana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:29 21.08.2015

Re: humanost

I onda proglasis svoje stavove moralno superiornim i krenes sa uvredama prema onima koji ne misle tako.

Ко је прогласио моје ставове и мене самог морално суперироним? Ви сами овде? Какве то везе има са мном, кад сам ја рекао да је мој став морлно супериоран? Па се ти онда замисли око овога -- да нисам ја тај који је на томе инсистирао. Па ви сте овде већина, ваљда сте ви ти који сте супериорни?
:))))))

Ти, изгледа, не препознајеш једну једноставну ствар: у обланди наизглед учтивих и пристојних реченица стоји један фуњарски став, који се на крају указао у сјајној перспективи: не знају и не слушају људи Менделсона!? Је л' схваташ ти који надувенко мораш да будеш већ и да би тако нешто помислио, а не тек написао?

Ако икад упознаш јоргованку -- а не препоручујем ти -- видећеш да сам био у праву. Као левичар или десничар, свеједно. (И молим да се поводом овог питања договорите.)

И да ти поновим: не би ти њему ушао у USу. Не слушаш Менделсона, јебига.

P.S.
Нема тог који Менделсона барем једном није слушао :))))))

Jelica Greganović Jelica Greganović 19:02 21.08.2015

Re: humanost

Je li ti to samo promaklo, da li treba da stoji za (negativni) primer ili se slažeš sa tim vređanjima? Meni je to čudno i odudara od inače pozitivnog pristupa temi.

Promaklo, ali je sada ispravljeno. Izbrisano.
angie01 angie01 20:02 19.08.2015

hebo 'vaki 21.vek!

G7, 5, 8,...ako je bitan broj, ujedinjene ove, one, pare, moc, poredak, njihove banke, vojske, sekretari, predsedavajuci...i ostala boranija koja nije ni bitna,...koja spakuje svoj zivot u zavezljaj i krene u nepoznato sa decijom rukom u svojoj, da bi probala da prezivi.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:19 19.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

http://sacuvajmobebe.rs/pomoc-za-migrante/

Pomoć za migrante
2015-08-06 13:27:48
U "Mikser hausu" u Karađorđevoj ulici, sinoć je udruženje “Sačuvajmo bebe”, u saradnji sa Mikserom prikupilo sredstva za ličnu higijenu, vlažne maramice, sapune, šampone, pelene, ćebad, kolica za bebe, kašice, vodu za bebe i decu migrante iz parka kod Autobuske stanice. Građani su se odazvali ovoj akciji u velikom broju. Pre nego što je akcija prikupljanja stvari počela, udruženje "Sačuvajmo bebe" je u saradnji sa PED Medic domom zdravlja u parku kod Ekonomskog fakulteta organizovalo otvorenu kliniku, u okviru koje su bili pregledani deca i bebe, njih četrdeset. Srba Jovanović iz organizacije "Sačuvajmo bebe", rekao je Tanjugu da će voditi računa o majkama sa bebama u parku kod glavne autobuske stanice u Beogradu. "Fokusirali smo se na njih, jer je njima najteže da se sami snađu i zato što je to najranjivija kategorija. Majkama sa bebama uvek treba pomoći i mi smo zahvaljujući raznim individualnim i kompanijskim donacijama, ali pre svega individualnim, prikupili veliki broj pelena, sapuna, vlažnih maramica i drugih potrepština za majke sa bebama koje ćemo podeliti", rekao je Jovanović. Najavio da će ta organizacija svako veče, dokle god bude potrebno i dok budu u mogućnosti, pomagati majke sa bebama. Članovi te organizacije će obilaziti parkove oko autobuske stanice gde se nalaze emigranti u blizini autobuske stanice i deliti im pomoć. U bašti "Misker hausa" migranti su mogli da se osveže uz čaj i kafu. Od sutra će "Mikser" otvoriti i kapije svoje letnje scene u Mostarskoj 5 - "Miksalištu" za prikupljanje neophodne pomoći, koje će moći da koriste migranti, a uskoro će biti u saradnji sa UNHCR-om postavljeno i desetak kabina sa tuševima kako bi mogli da se okupaju. Zato i mi budimo humani i pomozimo. Pozivamo ovim putem sve zainteresovane kompanije, institucije i nevladine organizacije da se pridruže i svojim angažovanjem doprinesu dugoročnijem rešenju, pre svega za ispunjavanje osnovnih higijenskih potreba ljudi kojima je to neophodno. Mala pomoć znači mnogo onima koji hodaju bosi i spavaju na kartonskim kutijama
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:21 19.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

http://sacuvajmobebe.rs/nosiljka-za-bebe-pomoc-azilantima/

Nosiljka za bebe - pomoć azilantima
2015-08-03 10:16:41
Udruženje "Sačuvajmo bebe"u okviru svog delovanja vodi računa o bebama, njihovim roditeljima ma odakle došli, želimo da pomognemo. Zbog toga smo u subotu obišli azilante na Železničkoj stanici u Beogradu, koji borave privremeno u Srbiji, spavaju u parku, pobegli iz svojih domova ne bi li se spasli masovnog ubijanja i rata. Situacija koju smo tamo zatekli, nije bila sjajna. Grupa entuzijasta i volontera iz Srbije pomaže ovim ljudima. Neki od njih su studenti arapskog, koji omogućavaju sporazumevanje sa azilantima, drugi prave spiskove neophodnih potrepština, treći razvrstavaju doniranu hranu i odeću. Trebalo je da ih/nas je više koji pomažemo ovim ljudima. Odneli smo garderobu koja se brzo razdelila. Zatim smo uz pomoć prevodioca razgovarali sa jednom majkom, čija beba ima svega 3 meseca. Pitali smo je šta joj treba. Rekla je: "Nosiljka za bebu, da mojoj bebi ne bude hladno". Grlila je rukama ramena, pokazujući zbog čega je nosiljka neophodna. Pitali smo šta još treba - pelene, mleko...bilo šta? Rekla je: "Ne. Samo nosiljka!" Probali smo da pronađemo nosiljku preko društvenih mreža, nismo imali uspeha iako smo podelili post na više stranica i ličnih profila na Fejsbuku. Na kraju smo je pronašli preko Halo oglasa. Kada smo odneli nosiljku u park, druga porodica sa bebom nam je prišla. Otac je izvadio svoju bebu iz šatora, kako bi nam pokazao da i njima treba nosiljka za bebu. "Obećali smo drugoj majci, donećemo vam sutra", rekli smo im. Međutim sutra nije bila opcija. Oni odlaze... Pronašli smo majku koja nam je prva tražila nosiljku. Ta radost i oduševljenje nosiljkom, kao najvrednijem poklonu, što za nju u tom trenutku i jeste bio, ne može rečima da se objasni, mora da se doživi. Naredna akcija je bila, obezbediti nosiljku i drugoj porodici u ponoć. Zvali smo Halo oglase, probudili ljude, objasnili im o čemu se radi i naišli na razumevanje. Nakon pola sata smo bili na Vidikovcu, odakle smo preuzeli nosiljku i odneli je drugoj porodici sa malom bebom u park kod Železničke stanice. Ponovo smo naišli na sreću i zahvalnost koja nema cenu.
nurudin nurudin 20:22 19.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

koja spakuje svoj zivot u zavezljaj


Баш тако, спакује свој живот...

Драга Јелице!
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:26 19.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Hvala, dobri Nurudine.
zilikaka zilikaka 22:08 19.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Pomoć za migrante
2015-08-06 13:27:48
U "Mikser hausu" u Karađorđevoj ulici, sinoć je udruženje “Sačuvajmo bebe”, u saradnji sa Mikserom prikupilo sredstva za ličnu higijenu, vlažne maramice, sapune, šampone, pelene, ćebad, kolica za bebe, kašice, vodu za bebe i decu migrante iz parka kod Autobuske stanice


Jelice, izvinjavam se što nemam vremena da mnogo čačkam, ali za nas koji smo dalje od Beograda i komplikovano je da šaljemo pakete, ima li neki račun, neke pouzdane organizacije, za uplatiti prilog, pa da oni sakupe i kupe šta treba?
Jelica Greganović Jelica Greganović 23:11 19.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Zilikaka, ne znam, nadam se da neko ovde zna i da će napisati...
razmisljam razmisljam 00:16 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

zilikaka


Jelice, izvinjavam se što nemam vremena da mnogo čačkam, ali za nas koji smo dalje od Beograda i komplikovano je da šaljemo pakete, ima li neki račun, neke pouzdane organizacije, za uplatiti prilog, pa da oni sakupe i kupe šta treba?


И да си бунарила, слабе би вајде имала. Ја покушала и нашла једино ОВО (<линк).

Гугл претрага ми је избацила следећи жиро рачун:

205-125688-63 Komercijalna banka a.d. Beograd

али, пошто га нисам нашла када сам отворила страницу, можда би било добро да га провериш преко неког од наведених контаката.
qqriq qqriq 15:45 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Svako može lično da odnese svakome šta želi, naravno, ali organizovano ništa dok to ne definiše upravitelj konc-logora.

Ovo je biznis


Jelica Greganović Jelica Greganović 16:38 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Svako može lično da odnese svakome šta želi, naravno, ali organizovano ništa

Kako ne može kad to radi Mikser haus, Sačuvajmo bebe, Novosađani..?
qqriq qqriq 16:46 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Mikser haus

Novosađani


humanitarne organizacije????

i rest my case.
Jelica Greganović Jelica Greganović 17:24 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

humanitarne organizacije

Imaš tu među komentarima linkove, pa pogledaj.
Nisu humanitarne organizacije, ali jesu organizacije koje skupljaju humanitarnu pomoć u ovoj prilici.
qqriq qqriq 17:31 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

..

qqriq qqriq 17:35 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!


Nisu humanitarne organizacije, ali jesu organizacije koje skupljaju humanitarnu pomoć u ovoj prilici.


nisu a jesu?!



shvatila sam, ima tome već.
qqriq qqriq 17:38 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

..
qqriq qqriq 17:57 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!


Nune Popović
17:35 20.08.2015
Re: hebo 'vaki 21.vek!
E, baš mi je drago. Onda nema brige ni za Vučića ni za mučenike.


Kažeš ti Jelici, jer samo s njom i komuniciraš.
Što je ok.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:03 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

nisu a jesu?!

Nisu humanitarne, ali jesu humane.
Valjda ti je sad jasnije.
qqriq qqriq 18:04 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Nisu humanitarne, ali jesu humane.
Valjda ti je sad jasnije.


nije.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:04 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Kažeš ti Jelici, jer samo s njom i komuniciraš.
Što je ok.

Pa što onda ti komentarišeš komunikaciju za koju znaš da tebi nije namenjena?
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:31 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Makedonija je kandidatkinja za EU, mogli bi oni nešto da porade...kad smo već kod EU.
ivana23 ivana23 18:56 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Jelica Greganović
Makedonija je kandidatkinja za EU, mogli bi oni nešto da porade...kad smo već kod EU.


Pa jesu, uveli su vanredno stanje... To otvara mogućnost angažovanja makedonske vojske, saopštio je portparol MUP-a Ivo Kotevski.





LINK

qqriq qqriq 20:33 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Pa što onda ti komentarišeš komunikaciju za koju znaš da tebi nije namenjena?


Zato što sam ga citirala par puta, nisam bila sigurna kome se obraća, lepo i pitala kome ali on birka, neka ga............
He is all yours


emsiemsi emsiemsi 20:41 20.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Nune Popović
Razmere ove humanitarne katastrofe (koja je svakim danom sve veća) veliki je i kompleksan posao, znaš da postoje oni koji se time upravo bave (Karitasi, Crveni krstovi, polumeseci..). setićeš tih tzv. organizacija sa još ozbiljnijim budžetima i resursima. Dakle, ne mešajmo sa time ho-ruk udruživanja. Naravno, ništa nije beznačajno, niti besmisleno, naprotiv - samo napred i što više. Ali, razlika je ogromna.
E, da bi to krenulo, onako kako mora (a mora da bi se EU zaštitila od neželjenih posetilaca), ne može to tek-tako, kad se hoće i treba, nego kad upravitelj, tj. onaj koji je sklopio posao - kaže da može.

Zabrane pružanja takve (ozbiljne) vrste pomoći su polu-javne i mnogi su ih lično čuli. Obično su tu i visoki predstavnici MUP, visoko sveštenstvo, i uopšte svi mogući dobrovoljni davaoci tuđe krvi. Dakle, ozbiljno!

Kako ono konobar kaže, prvo da vidimo šta smo imali...

To je razlog Angelinog i9 vaskoliko-svetskog odavanja priznanja reformama AV. Zato govori da srbija neće bankrotirati. To je onaj ciničan i zadovoljan osmeh. Dobio je posao o kojem je sanjao još 90-ih.


Где си ти сазнао све те (тајне) информације којима нас снабдеваш !?
Са којих 'врела' се напајаш ?
Jelica Greganović Jelica Greganović 10:45 21.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

nije.

Žao mi je.
Jelica Greganović Jelica Greganović 11:28 21.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Nije ti jasan navod u okviru komunikacije koju smo imali, pa mi odgovori šta "nije"?

Nune, ovaj odgovor nije uopšte namenjen tebi, niti je to komunikacija sa tobom vođena, nego sa qqriq.
qqriq qqriq 11:48 21.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Žao mi je.


sve ok, ja znam razliku izmedju humanitarnog i humanog, ti ne.
računam da je tvoj blog pa tvoja mora da bude poslednja. računam da je tako i inače.

sve najbolje...........
freehand freehand 11:51 21.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Jelica Greganović
Nije ti jasan navod u okviru komunikacije koju smo imali, pa mi odgovori šta "nije"?

Nune, ovaj odgovor nije uopšte namenjen tebi, niti je to komunikacija sa tobom vođena, nego sa qqriq.

Nije namenjen uvaženom i potpisanom gospodinu Popoviću?
Jelica Greganović Jelica Greganović 12:27 21.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

računam da je tako i inače.

Ne brini, neću te izneveriti u računanju.
Jelica Greganović Jelica Greganović 18:14 21.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!


Pa jesu, uveli su vanredno stanje... To otvara mogućnost angažovanja makedonske vojske, saopštio je portparol MUP-a Ivo Kotevski.

Da...jedino što na to mislila nisam.
qqriq qqriq 20:03 21.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Ne brini, neću te izneveriti u računanju.


liči na pretnju.
easy.
Jelica Greganović Jelica Greganović 00:37 22.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

liči na pretnju.

Mož da ti lični na šta voliš, samo je obećanje.
alselone alselone 08:50 22.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Nune je ovde bio agresivno protiv Tadica pred izbore, ako se dobro secam. Samo da primetim.
qqriq qqriq 10:14 22.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Mož da ti lični na šta voliš, samo je obećanje.


ne meni, liči generalno.
meni ganc svejedno.
neko voli goblene, neko šećernu vunu, ja duge šetnje, ima nas razni.
sigurna sam da ćeš sad ti reći



Jelica Greganović Jelica Greganović 13:40 22.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

sigurna sam da ćeš sad ti reći

Šta ću reći?
qqriq qqriq 13:43 22.08.2015

Re: hebo 'vaki 21.vek!

Šta ću reći?

ma salim se, idem onim da je tvoja poslednja.
lep pozdrav,




anonymous anonymous 20:39 19.08.2015

Људскост


.....шта то беше ....


Ljudskost se meri snagom razumevanja prema slabijem.

Najteže je biti čovek kada si jači.


...јер можда већ сутра - ти будеш слабији ....






Jelica Greganović Jelica Greganović 20:43 19.08.2015

Re: Људскост

"Ако је избеглиштво нешто што те учини макар мало бољим човеком, ја га онда желим онима који га нису прошли, а немају разумевања за оне који ту муку пролазе. Грубо? Можда, али и катарзично."

Komentar koji mi je poslala Snežana Kundak.
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:46 19.08.2015

Novi Sad poziva:

http://www.021.rs/Novi-Sad/Vesti/U-subotu-drugi-Mamin-bazar.html

NSHC će tada skupljati pomoć za izbeglice:

""Mamin bazar" imaće i humanitarni karakter, jer će svi izlagači i posetioci moći da ponesu i doniraju odeću za odrasle, trudnice, bebe i decu, obuću, igračke, pelene, bebi hranu, posteljinu, kozmetiku. Naime, u izlagačkom prostoru će biti postavljen štand Novosadskog humanitarnog centra, gde će se ostavljati stvari u humanitarne svrhe, a za dalju raspodelu zadužen je sam NSHC."
Jelica Greganović Jelica Greganović 20:51 19.08.2015

Nada Vučinić:

"Uvek ispricam kako je moj suprug posle bombardovanja 1999 isao na otvaranje svoje prve samostalne izlozbe u Stockholm. Posao je sa pozajmljenih 200 maraka. I nije smeo da ih potrosi. Ipak, da bi proveo vreme u hotelskoj sobi (koju su mu drugi platili) svratio je u jedan dragstor da kupi pivo. Bilo je kasno, odmakla noc. Usao je u market, a tamo grmalj od 2 metra, brka, pita:"Odakle si?" Suprugu prodje svasta kroz glavu, ali rece:"Iz Srbije". Brka ga zagrli i objasni. On je pravoslavni hriscanin iz Sirije. Kaze da je sve one ratne godine skupljao pomoc za pravoslavnu bracu i da je poslao ne znam koliko tona u Srbiju i Bosnu. Naravno, pitao je koliko ima dece i da za svu decu uzme slatkisa koliko hoce. To je Sirijac. Ne fundamentalista, ne kriminalac niti neradnik, kako ih vec zovu ovi uskogrudi, neosetljivi na tudju nevolju..."

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana