Budućnost| Nauka| Sport| Tehnologija

Može li se "napraviti" sportski genije?

jedi-knight RSS / 07.08.2015. u 23:03

 ff_mindgames2_m.jpg

 

Pogleda uprtog  negde između koša i odbrambenog igrača koji ga čeka u odbrambenom stavu, rašinerih ruku, dok u reketu sevaju laktovi u borbi za prostor, naizgled ležerno tapše loptom negde u visini desnog kuka. Najednom, zamahuje čitavim telom kao da će loptu baciti negde desno, preko tribina, dok mu pogled fiksira neku tačku negde dole, u visini nečijih patika, iskoračije levom nogom i celo telo okreće u pravcu bacanja, slika se zamrzava, svi zastaju i gledaju imaginarnu putanju lopte - negde desno, možda van terena. U tom zamrznutom trenutku sledi sasvim neočekivan pas o zemlju, negde levo, kroz sredinu reketa i šumu nogu. Lopta udara u pod i zamrznuti kadar kreće, ovaj put ubrzano. Niotkud, utrčava igrač, po levom boku, lopta mu sama ulazi u ruke, skače i …. i veša se o obruč uz ovacije čitave hale. 

 

Moć !

Magija !

 

Dok podiže svoju četvrtu tonu u benču samo toga dana, ispušta izdah kao pisak. Ostavlja šipku, već pomalo iskrivljenu od kilotona koje je prevalila preko svojih krajeva na stalak, raskliman od preterane upotrebe i ispušta tarzanski urlik, simbolj moći. Okreće se prema ogledalu zadovoljan onim šta vidi. Brdo. Šta brdo, planina mušića. Otelotvorenje sile. 

 

Da li je sportsko postignuće samo pitanje mišića? Šta je presudno, atletizam, ili smisao za igru, talenat, vizija… Svako će vam reći, TO je nešto... nešto nedokučivo, što se ne može formulisati, ali nešto sa čim se rađaš, nešto što imaš ili nemaš. Nešto retko, ali veoma dragoceno, veličanstveno. Nešto što pravi razliku, nešto što je od sporta napravilo industriju, a od ljudi bogove. No,da li je sve to baš tako. Da li je TO nešto što je urođeno, odnosno da li se TO može treningom stvoriti. Čitam misli svakog od vas koji ste dovde čitali: 

“NE ! “ ! NEMA ŠANSE ! “

Možeš da se utrenišraš da skočiš, baciš, trčiš, plivaš najviše, najdalje, najduže… Ali smisao za igru je božiji dar, zar ne? Kako se uostalom može treningom usavršiti nešto što je prostorno i vremenski nepredvidivo, nikad doživljeno i nikad ponovljeno. Koji to tehnički elemenat ponavljati hiljade puta kada je momenat izvođenja presudan, a ne stil ili preciznost ( i stil i preciznost su veoma važni, ali svako od nas koji imamo zdrave ruke i noge možemo dostići optimalan tehnički nivo za skoro tehnički elemenat u skoro sportu ( ko ne veruje, neka mi se javi da ga naučim da skače sa motkom za mesec dana preko 3m. Od tri do šest metara je samo stvar treninga, a jedino ograničenje je administrativno ( krštenica ).

 

Verovali ili ne, ima ozbiljnih naučnika koji smatraju upravo suprotno. Smisao za igru se može naučiti. I ne samo da smatraju, već se trude da to i dokažu koliko god to bilo suprotno zdravom razumu, ali za mnoge je suprotno zdravom razumu da dvadeset tona čelika leti.

Ko želi da sazna nešto više o eksperimentima koji se sprovode sa ciljem podizanja sposobnosti percepcije igre, anticipacije, vizije, odnosno smisla za igru, može se o tome informisati ovde, a za ostale, neka bude tema za misaoni eksperiment, da li nerazumevanje neke pojave treba da bude kraj ili početak traganja za njenom suštinom, a u sledećem koraku i kontrolom, upravljanjem. Da li bi utakmice bile spektakularnije da ima više gladijatora ili više majstora. Da li majstor, uz neki poseban metod treninga, može da postane još spektakularniji, još fantastičniji, još magičniji. Nije li u stvari to ono što i očekujemo kada kupimo kartu ili uključimo televizor.

Odgovor mi je unapred poznat, ali bih ipak da čujem šta vi mislite.



Komentari (178)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

alselone alselone 23:12 07.08.2015

Ako je sah sport, moze

Sestre Polgar.
jedi-knight jedi-knight 23:15 07.08.2015

Re: Ako je sah sport, moze

Ako je sah sport


Jeste. Ima sistem takmičenja, definisana pravila, , savez koji sve to objedinjuje... Nije telesna aktivnost, ali jeste sport.
docsumann docsumann 23:45 07.08.2015

odgovor prije pročitanog priloga (linka)


intuitivno, naravno da smatram da je osjećaj za igru , naročito onaj vrhunski, genijalni, stvar genetske predisponiranosti.
nešto kao talenat za umjetnost, apsolutni sluh, jimi hendrix...

sem dara na apstraktnom nivou, onom integralnom filingu za duh igre, radi se i o mnogo elementarnijim, očitljivijim parametrima.
kažu da najveći od najvećih, džordan, mesi, vujasinović, imaju za milidjelić sekudne bržu anticipaciju reakcije protivničkjog igrača, bržu obradu podataka, automastko proračunavanje kretanja svih igrača uključenih u akciju.

to se donekle treningom i može nadograditi, ali...

posebna stvar je sportska kreativnost, najdrastičnije prisutna u ostvarenjima medžika ili maradone. u to sam ubjeđen da se ne može istrenirat ni naučit.



kada se u šankovskim debatama dohvatimo sličnih tema pa mi krenu objašnjavat kako je xy bio strašan talenat, ali, jbg, nije imao radnu etiku, nije volio da trenira, pokušavam da im objasnim da je sposobnost da se trenira jako, jače, najjače, da se dodatno upire kad se čini da je tijelo na izdisaju po svim parametrima ustvari samo po sebi ogroman talenat. možda presudni.

e, a sad idem da pročitam linkovani tekst

maksa83 maksa83 09:26 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

kažu da najveći od najvećih, džordan, mesi, vujasinović, imaju za milidjelić sekudne bržu anticipaciju reakcije protivničkjog igrača, bržu obradu podataka, automastko proračunavanje kretanja svih igrača uključenih u akciju.

Wayne Gretzky, najsvemirskiji svemirac hokeja (po meni - ultimativni i najdinamičniji kolektivni sport) svoj uspeh pripisuje treningu kome ga je izložio otac (koji je zbog povrede morao da napusti hokej kao mali i onda valjda isterivao ambiciju na detetu, no dobro, to je Kanada, tamo il' si hokejaš il' si ništa). Izgradio mu je i klizalište iza kuće. Wayne kaže da je to izgledalo "probudim se, klizam, odem u školu, vratim se, klizam. Kada sam počeo da treniram imao sam 4 godine prednosti na klizaljkama u odnosnu na sve ostale". Kažu da je na njemu praktično bilo nemoguće izvesti bodycheck - zaletiš se da ga prikucaš za ogradu a njega već uveliko nema, kao da si probao da zagrliš vazduh. Dodatno kaže da je svoju igru bazirao na par principa koje mu je otac usadio i oko kojih ga je drilovao a koji se svode na "ne idi tamo gde je pak, nego gde će da bude" i "svaki igrač pogleda tamo gde šalje pak pre nego što ga pošalje".

Dakle, Wayne kaže - dril od malih nogu.

(Naravno, to bi bilo nemoguće izvesti sa nekim genetski potpuno smotanim.)
princi princi 09:35 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

najsvemirskiji svemirac hokeja (po meni - ultimativni i najdinamičniji kolektivni sport)

Ubedljivo, ma sta pricale ove NFL zamlate.

Ima tu jos jedna stvar, a to je nemanje straha od neuspeha, kao i znati da gubis (cesto je znati da gubis vaznije od znati da pobedjujes, mada ni ovo drugo nije lako). Ne znam da li se secas Drazenove prve sezone u Sibenci (u stvari ne znam koliko si uopste pratio basket), ali on je 'ladno prodao prvenstvo. Onaj mentol od Moke ga je forsirao (sine, vec vidim Maksin zblanut pogled: Moka? Drazen? wtf is he talking about?), valjda video i sam kolika je Drazen zver, ali te sezone ga sut nije isao kao kasnije, tek je bio na pocetku karijere iako je bio izuzetno bezobrazan. Taj Drazenov bezobrazluk je Sibenku kostao titule protiv Bosne, ali, jbg, covek posle postao verovatno najbolji neamericki basketas svih vremena.
stefan.hauzer stefan.hauzer 09:56 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Ubedljivo, ma sta pricale ove NFL zamlate.

Američki fudbal, bez tih pauza, bi bio nehuman.
Dok ljudi igraju hokey do četrdesete; vek jednog raninbeka je pet-šest sezona.

Mislim, Vejn Grecki je igrao hokey preko dvadeset godina i mojne da mi diraš NFL


maksa83 maksa83 10:00 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

(u stvari ne znam koliko si uopste pratio basket), ali on je 'ladno prodao prvenstvo. Onaj mentol od Moke ga je forsirao (sine, vec vidim Maksin zblanut pogled: Moka? Drazen? wtf is he talking about?),

Hehe ... gledao u Pioniru manje više sve bitno domaće i međunarodno do kraja 1989.

Iz nekog razloga iz tog vremena najupečatljivija mi je bila utakmica Zvezda - Makabi.
princi princi 10:01 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Ima ovde ispred jednog puba napisano: Football is 90 minutes pretending you're hurt, rugby is 80 minutes you are not. NHL je jedno 2 notches iznad ragbija.
maksa83 maksa83 10:01 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Američki fudbal, bez tih pauza, bi bio nehuman.

Da čoveče, neko bi morao stalno da trči i skače. Zamisli kako bi to izgledalo. A da... kao svi ostali sportovi.
princi princi 10:03 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Iz nekog razloga iz tog vremena najupečatljivija mi je bila utakmica Zvezda - Makabi.

Sine, a meni one Zvezdine pobede u Zagrebu. Kako su se samo mrzeli Radovic i Drazen,
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:09 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

stefan.hauzer stefan.hauzer 10:09 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

dupli
maksa83 maksa83 10:09 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Sine, a meni one Zvezdine pobede u Zagrebu. Kako su se samo mrzeli Radovic i Drazen,

Dražen je bio idol mladih strit basketaša, bar u mojoj okolini, iako je pokojmuduši bio tenkre kao čovek i kao sportista.

maksa83 maksa83 10:10 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

stefan.hauzer

Jasno, jasno - muškarci u helankama moraju da se odmaraju bar duplo više od muškaraca u šorcevima.
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:16 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

muškarci u helankama

retko ko može, u isto vreme, biti i senzualan i bazično sirov.

kao džef bakli


maksa83 maksa83 10:18 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

retko ko može, u isto vreme, biti i senzualan i bazično sirov.


stefan.hauzer stefan.hauzer 10:26 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

maksa83



, nikad neće dosaditi.
ali kao što rekoh, sirovost + senzualnost ljudi u helankama..

docsumann docsumann 10:30 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

intezitet, makso, intezitet je ključ.

ni u jednom sportu se ne razvije toliko energije po čovjeku u jedinici vremena kao u NFL-u.
ok, zato je igra isjeckana i ispauzirana, da bi se svaka akcija odvijala u full power modu. i tako od početka do kraja tekme. to nemaš ni u jednom drugom sportu.

naravno, za to se moralo nešto žrtvovat. a to je fluentnost i kontinuitet akcija.
šprint jednostavno ne može da traje duže od 15-tak sekundi.
princi princi 10:31 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

ok, zato je igra isjeckana i ispauzirana, da bi se svaka akcija odvijala u full power modu. i tako od početka do kraja tekme. to nemaš ni u jednom drugom sportu.

Ne, igra je iseckana i izpauzirana zbog ekonomsko-propagandnih poruka iz studija. U hokeju (na ledu) imas sve: i "fluentnost" i intenzitet (na kvadrat).
maksa83 maksa83 10:46 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

intezitet, makso, intezitet je ključ.

Ma zaebancija bre, nisam 'teo da zapodenem kavgu oko NFL. Sve je to lepo, ail meni je hokej non stop adrenalin. Dodatno, ko je probao da kliza mora ekstra da ceni njihovu snagu /kontrolu/koordinaciju.

Recimo to ovako - ti i ja možemo da istrčimo 10 sekundi sprinta, nećemo možda baš biti brzi kao NFL heroj, ali će to da liči na sprint ako nismo uzeti u obe noge. Sa druge strane samo neko ko je proveo život na ledu može o-na-ko da se kreće. Mene to fascinira.

Mislim, braTe, poezija:

docsumann docsumann 10:50 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

princi
ok, zato je igra isjeckana i ispauzirana, da bi se svaka akcija odvijala u full power modu. i tako od početka do kraja tekme. to nemaš ni u jednom drugom sportu.

Ne, igra je iseckana i izpauzirana zbog ekonomsko-propagandnih poruka iz studija. U hokeju (na ledu) imas sve: i "fluentnost" i intenzitet (na kvadrat).


ah, kakav fundamentalan sukob filozofskih koncepcija


epp je u NFL došao kasnije. iskorstio postojeće pauze i ubacio par novih. a za Super Bowl uveo dupli bonus.

no, gledano striktno kroz energetske bilanse, s produženjem trajanja akcije intezitet neminovno opada (E = Pxt = const.)
stefan.hauzer stefan.hauzer 10:55 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

U hokeju (na ledu) imas sve: i "fluentnost" i intenzitet (na kvadrat).

zato postoje i tri postave, koje se menjaju.

NFL, kada bi imao takvu postavku igre - bilo bi potrebno minimum 60 igrača po timu, istog kvaliteta/ a to je neizvodljivo. Intezitet igre je popriličan u oba sporta - ali u fudbalu, ako samo jedan igrač ne uradi posao kako treba.. čitava akcija je dovedena u pitanje. Svaki daun imaš 22 igrača na terenu; koji moraju da isporuče maksimum iz sebe i to jeste poprilična stvar.
docsumann docsumann 10:58 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Mislim, braTe, poezija:


ha, fataš na ziku, iskusno

naravno da je sve stvar ukusa, i ličnog loženja, samo što princi oće taj svoj ukus da provuče ko univerzalni standard
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:02 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

i da, zato što ne može svako da igra američki fudbal, mi smo dobili jedan od najtužnijih filmova svih vremena - sa sretnim krajem:)


samtajms a vinar,iz a drimar
blogovatelj blogovatelj 13:39 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

covek posle postao verovatno najbolji neamericki basketas svih vremena.


Tesko.
Novicki, dva Tonija - Kukoc i Parker, Djinobili, Pedja...
martin_krpan martin_krpan 18:29 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

stefan.hauzer
maksa83



, nikad neće dosaditi.
ali kao što rekoh, sirovost + senzualnost....






Džoi Barton postaje 'Čekićar'
vcucko vcucko 19:07 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

blogovatelj
covek posle postao verovatno najbolji neamericki basketas svih vremena.


Tesko.
Novicki, dva Tonija - Kukoc i Parker, Djinobili, Pedja...


Ćosić? I valjda Vlade pre Peđe (kome svaka čast, ali...).

Nego, zanima me mišljenje cenjenih kolega: da li bi npr. Siniša Mihajlović, Roberto Carlos, Juninho (onaj iz Liona, valjda Pernambucano) i tako neki doktori za slobodnjake, mogli (naravno uz period privikavanja na drugi oblik lopte) u NFL da teraju milionske ugovore tamo do pedesete; naravno pod uslovom da "igraju" kao Vinatieri što je: da uđu samo da šutnu pretvaranje i slično. Moje skromno mišljenje: da, svakako.

Uopšte, neuporedive su preciznosti nogom i rukom.
milisav68 milisav68 23:30 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

princi
Taj Drazenov bezobrazluk je Sibenku kostao titule protiv Bosne,

To nema veze sa sportom, već sa politikom.
milisav68 milisav68 23:35 10.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

maksa83
Sa druge strane samo neko ko je proveo život na ledu može o-na-ko da se kreće.

A sa treće, vaterpolistima od toga zavisi život - jer mogu da se udave.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:40 11.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

maksa83
kažu da najveći od najvećih, džordan, mesi, vujasinović, imaju za milidjelić sekudne bržu anticipaciju reakcije protivničkjog igrača, bržu obradu podataka, automastko proračunavanje kretanja svih igrača uključenih u akciju.

Wayne Gretzky, najsvemirskiji svemirac hokeja (po meni - ultimativni i najdinamičniji kolektivni sport) svoj uspeh pripisuje treningu kome ga je izložio otac (koji je zbog povrede morao da napusti hokej kao mali i onda valjda isterivao ambiciju na detetu, no dobro, to je Kanada, tamo il' si hokejaš il' si ništa). Izgradio mu je i klizalište iza kuće. Wayne kaže da je to izgledalo "probudim se, klizam, odem u školu, vratim se, klizam. Kada sam počeo da treniram imao sam 4 godine prednosti na klizaljkama u odnosnu na sve ostale". Kažu da je na njemu praktično bilo nemoguće izvesti bodycheck - zaletiš se da ga prikucaš za ogradu a njega već uveliko nema, kao da si probao da zagrliš vazduh. Dodatno kaže da je svoju igru bazirao na par principa koje mu je otac usadio i oko kojih ga je drilovao a koji se svode na "ne idi tamo gde je pak, nego gde će da bude" i "svaki igrač pogleda tamo gde šalje pak pre nego što ga pošalje".

Dakle, Wayne kaže - dril od malih nogu.

(Naravno, to bi bilo nemoguće izvesti sa nekim genetski potpuno smotanim.)

Ova priča o Vejnu pre je izuzetak nego pravilo. Budući da sam ja, kao i svi Gorci, poprilično visok, doduše -- u mom se slučaju ta visina ne primećuje -- neko vreme sam visio na košu kod OŠ 25. maj. Tu su se skupljali opaki basketaši (jednom smo, tako, igrali Dalipagić i ja protiv Jarića mlađeg i starijeg, pocepali "smo" ih), a među njima mnogo onih koji su bili u profesionalnom treningu. Ostali su mi u pamćenju moji drugari Jovica i Dejan, koji su ranili da još pre 7 ujutro imaju šuterske treninge. Njima je basket bio život, i pakleno su radili, čak igrajući tri na tri sa onim tegovima oko listova.

Uzalud: ta dvojica finih momaka kao igrači nisu napravili značajniju karijeru, i Jovica je postao ženski trener a Dejan je igrao drugu grčku ligu. Nedostajalo im je to nešto, što je jedan balvan Danilović imao, on ili, recimo, maestro Bodiroga.

Profesionalni sport je grobnica ambicija. Ja sam, zato, obožavao Zorana Radovića ili Žeĺjka Obradovića, koji su, kao igrači, jako dobro bili svesni gde im je mesto. I to ih je činilo još boljim. (Uzgred, je l' se seća neko kad Hala sportova NBGD skandira Obradoviću: "Aaaj-deee leee-vom!'')
blogovatelj blogovatelj 02:39 11.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Nego, zanima me mišljenje cenjenih kolega: da li bi npr. Siniša Mihajlović, Roberto Carlos, Juninho (onaj iz Liona, valjda Pernambucano) i tako neki doktori za slobodnjake, mogli (naravno uz period privikavanja na drugi oblik lopte) u NFL da teraju milionske ugovore tamo do pedesete


Nije baš lako kao što izgleda ako ne počneš od malih nogu.

milisav68 milisav68 08:23 11.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

maksa83 maksa83 09:08 11.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

A sa treće, vaterpolistima od toga zavisi život - jer mogu da se udave.

Jes', a fudbaleri će da puste korenje i proklijaju ako prestanu da trče.

Sad ozbiljno - možeš da naučiš da plivaš za ... nedelju dana, recimo. Kad prvi put staneš na klizaljke i stajanje u mestu je veliki problem, a posle mesec dana i dalje ćeš izgledati kao sveže ispiljen Bambi. I posle dva. ; ) Otud je meni ono što oni izvode potpuno ludilo.

milisav68 milisav68 11:40 11.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

maksa83
Sad ozbiljno - možeš da naučiš da plivaš za ... nedelju dana, recimo. Kad prvi put staneš na klizaljke i stajanje u mestu je veliki problem, a posle mesec dana i dalje ćeš izgledati kao sveže ispiljen Bambi. I posle dva. ; ) Otud je meni ono što oni izvode potpuno ludilo.

Ma čini ti se, neko ne nauči da pliva ceo život.

Više je to stvar neke lične spretnosti/hrabrosti, što kaže reklama - ili jesi ili nisi (za nešto).

Meni klizanje nije bio neki problem iako sam na prave klizaljke stao tek sa 20 godina, jer sam pre toga kao klinac "imao iskustvo" vozeći rolšue i "klizao" na klizama u običnoj obući.

Mislim, nisam bio neki virtuoz, ali nisam bio ni Bambi.
jedi-knight jedi-knight 20:45 11.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Američki fudbal, bez tih pauza, bi bio nehuman.


Americki fudbal i hokej su mozda jedini sportovi gde su za vreme trajanja igre ( akcije ) svi igraci na terenu u maksimalnom intenzitetu, svako u okviru svoje pozicije.
svarog svarog 08:31 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

jedi-knight
Američki fudbal, bez tih pauza, bi bio nehuman.


Americki fudbal i hokej su mozda jedini sportovi gde su za vreme trajanja igre ( akcije ) svi igraci na terenu u maksimalnom intenzitetu, svako u okviru svoje pozicije.


Stoni tenis
docsumann docsumann 08:53 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

svarog
jedi-knight
Američki fudbal, bez tih pauza, bi bio nehuman.


Americki fudbal i hokej su mozda jedini sportovi gde su za vreme trajanja igre ( akcije ) svi igraci na terenu u maksimalnom intenzitetu, svako u okviru svoje pozicije.


Stoni tenis


sumo rvanje
jedi-knight jedi-knight 09:48 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)
jedi-knight
Američki fudbal, bez tih pauza, bi bio nehuman.


Americki fudbal i hokej su mozda jedini sportovi gde su za vreme trajanja igre ( akcije ) svi igraci na terenu u maksimalnom intenzitetu, svako u okviru svoje pozicije.


Stoni tenis


Samo sam izostavio EKIPNI sportovi...izvinjavam se
svarog svarog 10:34 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

jedi-knight
Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)
jedi-knight
Američki fudbal, bez tih pauza, bi bio nehuman.


Americki fudbal i hokej su mozda jedini sportovi gde su za vreme trajanja igre ( akcije ) svi igraci na terenu u maksimalnom intenzitetu, svako u okviru svoje pozicije.


Stoni tenis


Samo sam izostavio EKIPNI sportovi...izvinjavam se


Izvinjavam se i ja, mislio sam na dublove
docsumann docsumann 11:01 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

jedi-knight
Američki fudbal, bez tih pauza, bi bio nehuman.


Americki fudbal i hokej su mozda jedini sportovi gde su za vreme trajanja igre ( akcije ) svi igraci na terenu u maksimalnom intenzitetu, svako u okviru svoje pozicije.


da, samo što se u svakom od njioh igra održava na max. intezitetu na različite načine.
u hokeju se to postiže letećim izmjenama, a u af samim pravilima igre. brz prekid je neizbježan ili uslijed tačdauna, ili obaranja/izgurivanja sa terena igrača se loptom, odnosno prekidom akcije uslijed nekompletiranog pasa, fambla i sl.

dinamizmu hokeja doprinosi klizanje. negdje sam pročitao i iznenadio se podatkom da i najspremniji hokejaši mogu u ozbiljnom tempu da izdrže svega oko 3 min na ledu!?!
naoko bi se reklo da je klizanje laganica, kretanje bez puno treuda, kad ono - žešća fizikalija. no, kad se u obzir uzmu sve one promjene smjera, kočenja, ubrzavanja, guranja, kockice smisla ti se same slože.


maksa83 maksa83 11:48 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

naoko bi se reklo da je klizanje laganica, kretanje bez puno treuda, kad ono - žešća fizikalija. no, kad se u obzir uzmu sve one promjene smjera, kočenja, ubrzavanja, guranja, kockice smisla ti se same slože.

Ako i zanemarimo kretanje, tj. da tu nešto mora da se gura mišićima i kreće, najveći deo vremena zapravo napola-čučiš pognut unapred, dakle svoju težinu + opremu nosiš mišićima nogu koje su savijene u kolenima, nemaš pomoć skeletnog stuba da primi opterećenje koju imaš kada si potpuno uspravljen. Zbog prirode klizanja neki nemali deo vremena zapravo sve to nosi samo jedna noga. U svom tom konstantnom statičkom naporu povremeno (tj. manje više non stop) moraš da oslobodiš eksplozivnu snagu (opet jedne noge) da bi zakočio, naglo skrenuo, ubrzao... + da u tom pokretu i labilnoj ravnoteži zama'neš štapom iz sve snage i ne padneš, nema mišića koji ne radi da te stabilizuje.

Sve se to dešava dok stojiš na sečivima debljine par mm, sila trenja tog dana ima neka druga posla pa ne možeš da računaš na nju + 5 istih takvih pavijana sa štapovima pokušavaju da te obore.

docsumann docsumann 20:15 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)


tu je hokej najsličniji vaterpolu u kojem takođe nema stajanja nako, odnosno energetski nezahtjevnog položaja.

fizički gledano, vaterpolo je možda najzahtjevniji ekipni sport. ne igra se uvijek u full power modu, ali je pootrošnja energije enormna.
današnji vaterpolo je još naporniji od onoga u kojem sam i sam učestvovao (kraj 80-tih) pošto je nivo dozvoljenog (tolerisanog) rvanja, bilo na 2m bilo na vanjkim pozicijama, osjetno podignut.
e, sad, iz jednog takvog statičkog klinča treba preći u plivački šprint ( u vaterpolu se prednost u kontri više ostvaruje pravovremenim startom nego samom brzinom plivanja), pa opet klinč ili, eventualno, ako si u odbrani, sinhronizovani rad u kombinovanoj zoni ( s konstantnim udvajanjima/povlačenjima ka centru, odnosno izlascima na spoljnjeg igrača ...).
o potrošnji energije na centarskoj poziciji suvišno je trošiti riječi.

i koliko su u hokeju (onom (naj)kvalitetnijem) i af-u igrači zavidno iznadoknađivani u dolarskim ekvivalentima za svoje kalorijske utroške, u vaterpolu to ni izdaleka nije slučaj.

jedina utjeha roditeljima, čija su se djeca odlučila za ozbiljno bavljenje vaterpolom, predstavlja činjanica da će zbog sredine u kojoj se igra (voda umnogome smanjuje optrerećenje na zglovove, naročito koljena i skočne zglobove, a i sami udarci, sem onih iznad vode, su njome izamortizovani) njihov zdravstveni bilans biti neuporedivo bolji od onog koji po penzionisanju sleduje jednog raning beka, a broj sopstvenih zuba u glavi biće mu veći od ukupnog broja prirodnjaka kompletng napada u hokeju.

ok, ovo jest malo hiperborilački iskarirano, ali ciljano i bez gledanja




P.S. a zbog kvaliteta vaterpola u SRB, ako je dijete stvarno talentovano i vrijedno, smješi mu se i penzija zaslužnog sportiste
blogovatelj blogovatelj 22:35 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

fizički gledano, vaterpolo je možda najzahtjevniji ekipni sport. ne igra se uvijek u full power modu, ali je pootrošnja energije enormna.


Igrao sam jedno vreme vaterpolo rekreativno, viktorije, na jedan gol.
Svanjavalo mi je kad dođe vreme da budem golman.
Na dva gola ne smem ni da pomislim na šta liči.
jedi-knight jedi-knight 22:40 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

fizički gledano, vaterpolo je možda najzahtjevniji ekipni sport. ne igra se uvijek u full power modu, ali je pootrošnja energije enormna.


Potpuno se slazem. Vaterpolo ima jednu falinku, skoro kompletna misicna masa ucestvuje u kretanju. Hokejasi klizu, ovi trce...ruke i trup su manje-vise slobodni. U vaterpolu jedino usi miruju
docsumann docsumann 23:00 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

blogovatelj
fizički gledano, vaterpolo je možda najzahtjevniji ekipni sport. ne igra se uvijek u full power modu, ali je pootrošnja energije enormna.


Igrao sam jedno vreme vaterpolo rekreativno, viktorije, na jedan gol.
Svanjavalo mi je kad dođe vreme da budem golman.
Na dva gola ne smem ni da pomislim na šta liči.


kad batališ sa treninzima, poslije nepunih godinu dana, gledajući neku tekmu, pitaš samog sebe da li je moguće da si se ti time bavio.

kažu da je revoluciju u vaterpolo treninzima, u smislu ekstremno napornih priprema, u našim krajevima unio Ratko Rudić spremajući tim SFRJ za olimpijadu u LA-u.
misim, i do tada je znalo biti vraški naporno, ali on je od priprema napravio pakao.

nastavljač te tradicije, takođe pripadnik partizanove škole, Nikola Stamenić je dalje nadogradio sistem, zadržavajući fizički aspekt priprema, a apgrejdujući ga na taktičkom nivou.
čuven je njegov odgovor na novinarsko pitanje, pred neko veliko takmičenje , da li je optimista.
- optimist je neko ko je od 10 mogućih pitanja na ispitu pripremio 7, pa se nada da će izvući neko od njih. mi znamo odgovore na svih 10 pitanja.

e, da, i jedna trivija za maksu - Stamenić je smatrao da je Dražne Petrović loš igrač za kolektiv, pošto odbranu nije igrao dovololjno dobro i posvećeno, i da je stvarao nepotrebno nervoznu i naoštrenu atmosferu provocirajući zategnute odnose sa protivničkim igračima (tada je bio aktuelan njegov sukob sa Sabonisom). previše mržnje protivničkih navijača je navlačio na svoj tim, što je po Stameniću bio nepotrebni psihološki ekstrabalast.

naravno da mlađi igrači iz dalmatinskih klubova (npr. aktuelni selektor hrvatske reprezentacije, Tucak) nisu mogli da se pomire sa ovom njegovom konstatacijom.
docsumann docsumann 23:09 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)


kakav sam dokumentarac iskopao. ovo je bio prvi pravi dream team, ustvari nightmare team, koji sam gledao ... ta postava se izgovarala naizust, kao oče naš, kao ringe ringe raja.



EDIT: otprilike taj neki totalni dril sistem je Rudić inkorporirao u naš vaterpolo.
vcucko vcucko 23:56 12.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Prvi svetki kup 1979., igralo je 8 reprezentacija svako sa svakim, prva 4 kola u Bg na Tašu, završna 3 u Rijeci na Kantridi. Naša reprezentacija još uvek "po starom", ono kipi na sve strane, mesokombinat. Mađari takođe, ona velika Mađarska, Sivoš i kompanija, Molnar na golu, Farago iz nekog razloga nije igrao, ta činjenica je oduzela pola draži celoj stvari. Utom se pojavljuju Ameri, samo golman Bognar je, da kažemo, mrcina, ostalo sve dvometraši k'o motke, plivači sprinteri. Bez preterivanja, publika im se smeje - kao "to vaterpolisti?" - dok nisu zaigrali. Šišali su kao hidrogliseri, izvesni Figueroa čudo od igrača bio, vižlja a bije k'o topom. Uza sve naše igre i pobede, do danas mi je pojam strašne utakmice Mađarska - SAD 4:3, jedva, Molnar je čuda radio. Naši ispušili od Rusa, uhvatili nas na kontre, 5:1, Kabanov se nadavao golova.

Danas su svi vaterpolisti takvi, čak i centri su manekenski građeni, nema više na masu. Zato se posle karijere obično razvale i ugoje, naviknu ljudi na utovar ogromnih količina hrane, a nema output-a, jbg.
vcucko vcucko 00:03 13.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

docsumann

kakav sam dokumentarac iskopao. ovo je bio prvi pravi dream team, ustvari nightmare team, koji sam gledao ... ta postava se izgovarala naizust, kao oče naš, kao ringe ringe raja.



EDIT: otprilike taj neli totalni dril sistem je Rudić inkorporirao u naš vaterpolo.


U životu sam bio na 1 (jednoj) hokejaškoj utakmici, ali to je bilo na najvišem mogućem nivou: ZOI u Sarajevu, SSSR - Švedska 10:1. Na golu Tretjak, bekovi Fetisov, Kasatonov, ali iznad svega KLM trio u napadu: Hrutov (ono "K" je od pogrešnog čitanja ruskog "KH" - Larionov - Makarov, ljudi su bili čudo. Larionov (onaj plavi) nije klizao, on je leteo preko leda. Švedi su uvek bili sila, mislim da su tad čak uzeli bronzu, ali tog dana su ličili na početnike.

Pričao sam posle sa nekim ljudima što se bolje razumeju, zaključak: taj tim ne da bi osvojio tadašnju NHL, nego bi imao 80-90% pobeda, kao niko nikad. Današnja NHL je već druga stvar.
docsumann docsumann 00:35 13.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Danas su svi vaterpolisti takvi, čak i centri su manekenski građeni, nema više na masu. Zato se posle karijere obično razvale i ugoje, naviknu ljudi na utovar ogromnih količina hrane, a nema output-a, jbg.


da, to je ranije bilo nepisano pravilo. mada danas više vode računa o kulturi tijela nakon završetka profesionalne karijere. najbolji primjer Vanja Udovičić, Šapić, Vlada Vujasinović ... samo je Savić malo ispao iz forme

moja sjećanja o repezetativnom vaterpolu počinju negdje sa olimpijadom u Moskvi. Gopčević nam je bio maltene porodični prijatelj, obožavao mog mlađeg brata. poklanjoa mu one gumirane kupaće koje je reprezentacija data nosila (tamno plavo-sive speedo).

Faraga se sjećam kroz maglu. mitska figura, kombinacija indijanskog ratnika i Konana. jedna legenda kaže da je na nekoj pripremnoj utakmici otšlepao Dragana Andrića, koji mu se uhvatio za kupće gaćice, pola bazena, i na kraju kontre zabio go.

moj heroj iz tadašnjih vremena bio Mšvemiradze. čak i u doba kad je Milanović već postao najbolji sidrun, pa i igrač na svijetu. Gruzijac mi je djelovao nezaustavljiv 1 na 1. nevisok za centra, nabijen kao rvač, a tako i snažan, sa nevjerovatnim iskokom iz vode, i sjajnom tehnikom (bio je u stanju da puca iz svih pozicija). sjećam se na nekoj utakmici na univerzijadi, Deni Lušić sa svim onim svojim mišićima prosto legao na njega, sav iznad vode, a ovome viri samo šaka sa loptom i unosi Denija kao orka u naš gol.

uh, moraćemo nekom prilikom otvoriti blog samo za ovakve H2O-Polo priče ...

pozdrav (zasada)
vcucko vcucko 00:52 13.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

docsumann


moj heroj iz tadašnjih vremena bio Mšvemiradze. čak i u doba kad je Milanović već postao najbolji sidrun, pa i igrač na svijetu. Gruzijac mi je djelovao nezaustavljiv 1 na 1. nevisok za centra, nabijen kao rvač, a tako i snažan, sa nevjerovatnim iskokom iz vode, i sjajnom tehnikom (bio je u stanju da puca iz svih pozicija). sjećam se na nekoj utakmici na univerzijadi, Deni Lušić sa svim onim svojim mišićima prosto legao na njega, sav iznad vode, a ovome viri samo šaka sa loptom i unosi Denija kao orka u naš gol.

uh, moraćemo nekom prilikom otvoriti blog samo za ovakve H2O-Polo priče ...

pozdrav (zasada)


M'šeniradze ili kako je već bilo prezime nije jedan čovek. Bila su sigurno dvojica (otac i sin), a po nekim izvorima i treći (stric!) koji su se decenijama menjali na sidrašu sovjetske reprezentacije.

Još jedna trivija: kad se ljudi pitaju otkud Kazahstan na velikim takmičenjima - Dinamo iz Alma-Ate je bio stalni član prve lige SSSR-a, mislim da su igrali i neke euro-kupove.
blogovatelj blogovatelj 02:24 13.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Vaterpolo ima jednu falinku, skoro kompletna misicna masa ucestvuje u kretanju.


Zašto je ovo falinka?
docsumann docsumann 02:40 13.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

M'šeniradze ili kako je već bilo prezime nije jedan čovek. Bila su sigurno dvojica (otac i sin), a po nekim izvorima i treći (stric!) koji su se decenijama menjali na sidrašu sovjetske reprezentacije


da, znam, ali ja pričam o ovome koji je igrao 80-tih u repki SSSR-a. Georgij Mšvemiradze



a otac, takođe centar reprezentacije SSSR-a, se zvao Peter



koliki čovjek!


a kod Mađara dinastija Sivoš je imala igrače u tri generacije (đed, otac i sin) koji su osvajali olimpijsko zlato!
jedi-knight jedi-knight 02:58 13.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)
Vaterpolo ima jednu falinku, skoro kompletna misicna masa ucestvuje u kretanju.


Zašto je ovo falinka?


Šala
vcucko vcucko 15:59 13.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

docsumann


a otac, takođe centar reprezentacije SSSR-a, se zvao Peter



koliki čovjek!




Khm, šteta što slika nije sa loptom. Sa ovakvim lopatama od ruku, osećam da bi isto izgledalo kao neko prosečan da drži tenisku lopticu
milisav68 milisav68 21:21 13.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

vcucko
Šišali su kao hidrogliseri,

Cela USA reprezentacija na OI u LA `84. je plivala brže od našeg državnog rekorda na 100 metara.
vcucko vcucko 07:55 14.08.2015

Re: odgovor prije pročitanog priloga (linka)

milisav68
vcucko
Šišali su kao hidrogliseri,

Cela USA reprezentacija na OI u LA `84. je plivala brže od našeg državnog rekorda na 100 metara.


Vidi, znam da smo uvek bili slabi u baznim sportovima i da su enormni uspesi npr. vaterpolista postizani ne zahvaljujući širokoj i kvalitetnoj bazi već baš naprotiv - uprkos tome. Ima tu, međutim, i drugih faktora.

Evo, Ian Thorpe je visok oko 2 metra, a nosi obuću mislim broj 56 ili tako nešto. Mark Spitz je po tome apsolutni rekorder, niži je od Thorpe-a, a stopalo broj 58! Drugim rečima, ljudi su koristili prirodne peraje. Sad, da li je u pitanju široka baza pa mogu da se nađu klinci sa takvim nesrazmernim predispozicijama ili čak postoje neki hormoni koji mogu da utiču na rast određenog dela tela, zaista ne znam, tu sam laik. Istočna Nemačka je svoju sportsku nauku razvijala očigledno na nekim drugim faktorima, ne ekstremitetima, tamo su plivali npr. Kornelija Ender i Mates koji su bili baš zgodan par, što bi rekli za reklamu za Coca-Colu.
docsumann docsumann 23:53 07.08.2015

futurizacija

Da li bi utakmice bile spektakularnije da ima više gladijatora ili više majstora. Da li majstor, uz neki poseban metod treninga, može da postane još spektakularniji, još fantastičniji, još magičniji


budućnost je u ekstremnim super igračima, nešto nalik na Novaka Đokovića.

talenat, osjećaj, kreativnost nakačena na ektremni atleticizam i do perfekcije izbrušenu tehniku.

skroz jednostavno, zar ne?
jedi-knight jedi-knight 00:04 08.08.2015

Re: futurnizacija

skroz jednostavno, zar ne?


Tako nekako.
Sada ti moze biti jasno kako je meni

princi princi 10:09 10.08.2015

Re: futurizacija

docsumann
Da li bi utakmice bile spektakularnije da ima više gladijatora ili više majstora. Da li majstor, uz neki poseban metod treninga, može da postane još spektakularniji, još fantastičniji, još magičniji


budućnost je u ekstremnim super igračima, nešto nalik na Novaka Đokovića.

talenat, osjećaj, kreativnost nakačena na ektremni atleticizam i do perfekcije izbrušenu tehniku.

skroz jednostavno, zar ne?

Ne znam uopste koliko je Djokovic do perfekcije izbrusena tehnika, ali je izvesno da je jak i fizicki spreman do bola. On jednog Federera dobija na cistu snagu. Bukvalno, samo sto ga ne samara po terenu. Kad krene da mu forsira bekhend, tacno vidis da se igra s njim, da koristi svaku od tih 5 ili 6 godina prednosti u snazi, brzini i izdrzljivosti. I u tome se upravo i ocitava njegova inteligencija. Djokovic forsira svoje jake points, a to je jeziv refleks, verovatno najbolji return u istoriji tenisa. Takvu brzinu nije niko imao, i verovatno se jos dugo nece roditi neko ko ce moci slicno da igra. Po meni, onaj njegov return Federeru (i posle Nadalu) sa US Opena 2011, to su sportski potezi 21. veka.
docsumann docsumann 10:36 10.08.2015

Re: futurizacija

Ne znam uopste koliko je Djokovic do perfekcije izbrusena tehnika


za njega kažu da nema lošu tačku. dvoručni bekhend jedan od najboljih u biznisu, forhend - bič kojim teroriše . lobovi, drob šotovi specijalke za izluđivanje protivnika (oposebno na ovogodušnjem RG-u). uz Bekera je popravio volje igru, a servis mu je sve bolji ...

ok, ovdje svakako ima mjerodavnijih i upućenijih blogera što se tenisa tiče. no ovo je neko moje zapažanje iuz prikrajka.
jedi-knight jedi-knight 20:46 11.08.2015

Re: futurizacija

budućnost je u ekstremnim super igračima, nešto nalik na Novaka Đokovića.


Buducnost je u robotima i genijima
emsiemsi emsiemsi 05:07 14.08.2015

Re: futurizacija

jedi-knight
budućnost je u ekstremnim super igračima, nešto nalik na Novaka Đokovića.


Buducnost je u robotima i genijima

Будућност је у "курцу" !
docsumann docsumann 00:34 08.08.2015

odgovor nakon pročitanog priloga (linka)


poduži prilog...iako interesantan, u svakom slučaju

koliko sam uspio da provalim napredak se ostvaruje u pojedinim segmentima igre, npr. ritern u tenisu ili odbojci.
i to uz dosta truda , analize i vježbanja dolazi do u procentima mjerljivog napredka.
fino, ali koliko je to daleko od komplektnog upgrejdovanja nivoa na kojem igrač dejstvuje. a šta je sa neprdviđenim, random situacijama, pa zatim u sportovima sa kontaktom, toliko različitih individualnih dejstvovanja različitih protivničkih igrača na različitim pozicijama...

određene stvari se mogu popravit što se anticipacije i čitanja igre tiče, ali generalno još je to daleko o standardizovanog modela stvaranja genija od solidnog igrača.

popravljanje segmenta po segmenta zahtjevalo bi tri života i igračku karijeru od 70 godina da bi se dostigao približan (nešto kao nalik, od 80% do 90%, ovo je ofrlje procjena) medžik-maradona nivo.
jedi-knight jedi-knight 00:56 08.08.2015

Re: odgovor nakon pročitanog priloga (linka)

koliko sam uspio da provalim napredak se ostvaruje u pojedinim segmentima igre, npr. ritern u tenisu ili odbojci.


Od nečega valjda početi.


Kada razmišljam o ovoj temi, dosta često mi padne na pamet igranje video igara, gde se dostižu neki neverovatni nivoi percepcije, pažnje, obrade velike količine informacija iz koje sledi određen potez...

Postoje različita ograničenja koja sprečavaju sportistu da dosegne majstorski nivo sa aspekta "smisla za igru". Na primer tehnika. Loša tehnika izaziva iradijaciju mišićne aktivnosti na neke potpuno nepotrebne grupe mišića gde je neizvodljivo izvesti čak i ono što se u igri prepozna. Drugo, specijalizovanim i individualizovanim treningom sprečavamo igrača da nauči da sakuplja veliku količinu informacija i da usklađuje svoju akciju u odnosu na to. Kljucna reč je informacija; percepcija odrežene situacije na terenu i to na nivou podsvesnog ( kao u igrici ), a onda će telo pratiti misao.
docsumann docsumann 01:04 08.08.2015

natzi pristup


uvijek me kopkalo kakve bi atlete nacisti fabrikovali da su nedajbože pobijedili u WWII.

ono, nesputani "luzerskom" etikom, bez zabrana i skrupula u genetskom inžinjeringu, pažljivo posvećeni ciljanom i selektivnom uzgoju (ukrštanju) sportista.

ako su belgijanci uspjelu da stvore nenormalno muskulozna goveda oslanjajući se samo na odabir najmesnatijih jedinki pogodnih za dalje forsiranje u uzgoju, kakvi bi monstrumi izlazili iz nacističkih laboratorija.



moguće da bi pored suve fizike bili u stanju čak da forsiraju i "igrački" gen.

da li bi u takvoj hipotetičkoj sadašnjosti naučnici drugačije govorili o ljudskim limitima u trčanju, plivanju, skakanju, bacanju, dizanju ...



P.S. pošto je ovih dana aktuelno svjetsko prvenstvo u vodenim sportovima (plivanje, vaterpolo, skokovi, sinhronizovano plivanje) interesantno da svjetski rekordi u plivanju i dalje padaju (na ovom SP čini mi se oko 7 za sada), iako su specijalna hi-tech odijela koja su nesporno puno doprinosila poboljšavanju rezultata (naročito u sprintevima), već duže van upotrebe.
a da ne pričamo o prošlim vremenima hardcore divljeg dopingovanja, DDR, pa Kina.
i pored svega tog ostavljenog (odbačenog) u prošlosti nevjerovatno kako plivači i plivačice i dalje napreduju sa svojim rezultatima

u atletici to ni približno nije slučaj.

imaš li objašnjenje za ovaj femomen, džedaja?
jedi-knight jedi-knight 01:26 08.08.2015

Re: natzi pristup

u atletici to ni približno nije slučaj.

imaš li objašnjenje za ovaj femomen, džedaja?


Nemam, ali mogu da mudrujem. Koliko znam, plivački treninzi su počeli da koriste nauku u poslednjih dvadesetak godina. Ranije se znalo fiziološki šta se dešava u telu, ali su se slabo bavili samom mehanikom tj kinematikom plivanja. Dalje, plivanje je veoma osetljiv sport, na jednom okretu može da se izgubi mnogo. Telo je u vodi mnogo manje izloženo sili zemljine teže. Zanemarljivo čak.Opterećenje vode na zglobove prilikom provlaka je malo - trening snage itekako ima smisla iako se još uvek slabo praktikuje jer se izbegava velika mišićna masa ( salo je plovnije od mišića ) Ne znam kakva su pravila kada je u pitanju sastav vode. Zglobovi i mišići su veoma malo opterećeni u odnosu na, recimo, troskokaše. Jedan, samo jedan provlak je priča za sebe. Mala greška u jednom provlaku utiče na krajnji rezultat. Očigledno je da smo daleko od telesnih ograničenja kada je plivanje u pitanju. U plivanju je značajan faktor plovnost, odnosno položaj tela u vodi. Pouzdano znam da se niko ovim stvarima nije bavio do pre samo dvadesetak godina. U atletici smo se veoma približili granicama. Prosto telo ne može da izdrži, počeće kosti da pucaju ( i već pucaju), a ne samo mišići , dok smo u plivanju još uvek jako daleko od toga.
Kada je neko čuo da je plivaču u sred trke pukao mišić? dakle, mnogo prostora ima.

cane.srbljanovic cane.srbljanovic 05:41 08.08.2015

Vrhunski rezultati

Mislim da je potonje, o vrhunskim rezultatima, potpuno tachno:
- "10% je talenat, ostalo je RAD"
Takodje, i ovo je potpuno tachno:
- "SVE je talenat, jer RAD se podrazumeva".

Naizgled oprechne, ove rechenice imaju istu poruku.

I josh neshto - verujem da vecina ima onih, dovoljnih, "10% talenta".

Razlika je u posvecenosti, veri i upornosti.

Mesi, Dzordan, Pele, Federer i sl, su "extreme end" ali je i njihovu genijalnost/izuzetnost teshko odvojiti od njihovog rada/posvecenosti/upornosti...

Znao sam neke genijalne talente koji nisu daleko otishli - ali i neke druge, ne toliko talentovane, koji su samo zbog gore pomenutih 'properties' dogurali do reprezentacije i internacionalnih karijera... There ya go.


emsiemsi emsiemsi 06:47 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

cane.srbljanovic
Mislim da je potonje, o vrhunskim rezultatima, potpuno tachno:
- "10% je talenat, ostalo je RAD"
Takodje, i ovo je potpuno tachno:
- "SVE je talenat, jer RAD se podrazumeva".

Naizgled oprechne, ove rechenice imaju istu poruku.

I josh neshto - verujem da vecina ima onih, dovoljnih, "10% talenta".

Razlika je u posvecenosti, veri i upornosti.

Mesi, Dzordan, Pele, Federer i sl, su "extreme end" ali je i njihovu genijalnost/izuzetnost teshko odvojiti od njihovog rada/posvecenosti/upornosti...

Znao sam neke genijalne talente koji nisu daleko otishli - ali i neke druge, ne toliko talentovane, koji su samo zbog gore pomenutih 'properties' dogurali do reprezentacije i internacionalnih karijera... There ya go.



У праву си Цане !
Фасцинира податак да Меси претрчи 10 км на утакмици --- Меси, најбољи играч света, а претрчи једнако као Бускет и слични - и то, пази, већину времена трчећи од десног крила ка средини шеснаестерца.
docsumann docsumann 07:56 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

Меси, најбољи играч света, а претрчи једнако као Бускет и слични -


Nole, najbolji igrač svijeta, tjera protivnike da trče duplo više od njega.
jedi-knight jedi-knight 08:36 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

Фасцинира податак да Меси претрчи 10 км на утакмици --- Меси, најбољи играч света, а претрчи једнако као Бускет и слични - и то, пази, већину времена трчећи од десног крила ка средини шеснаестерца.


Mesi prosto nervira koliko ne trci. Ponekad je sramno gledati njegovo setanje po terenu, ili cak samo stajanje. Izmerili su mu jednom skoro 2 minuta stajanja u mestu iako je lopta sve vreme bila u igri.
LINK
jedi-knight jedi-knight 08:48 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

Mislim da je potonje, o vrhunskim rezultatima, potpuno tachno:
- "10% je talenat, ostalo je RAD"
Takodje, i ovo je potpuno tachno:
- "SVE je talenat, jer RAD se podrazumeva".


Da bi se igralo na vrhunskom nivou, naravno da je potrebno nesto sto se zove "talenat", ali sta je talenat? Brzina kojom neko usvaja nove tehnicke elemente i primenjuje ih u igri? Da li je talentovan onaj ko je carobnjak sa loptom, ali ne razume takticke situacije na terenu koje se by the way menjaju u deluci sekunde, pritom se svi krecu. Nema mogucnot da zamrzne sliku , malo razmisli, pa odigra. To "nesto" neki nazivaju smislim za igru, vizuelnom percepcijom itd. To najmanje deluje da se moze nauciti, ali ipak postoje oni koje se trude da dokazu da moze
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 09:43 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

docsumann


Nole, najbolji igrač svijeta, tjera protivnike da trče duplo više od njega.



fizički dokaz da su Đokovići Kosovari - Crnogorci, a ne Srbi.
princi princi 09:46 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

Natprosečna inteligencija je preduslov za svakog vrhunskog sportistu. Jedna stvar su refleksi, brzina prenošenja akcionog potencijala (čitam onog Latuša) kroz neurone, aktiviranje mišića, ali vrhunski sportista ima upravo to, pregled nad igrom, situacijom. Vrhunski sportista je gospodar igre.
jedi-knight jedi-knight 09:51 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

Natprosečna inteligencija je preduslov za svakog vrhunskog sportistu


Koja? Koji tip?


čitam onog Latuša




Bas kod njega, a vezano za reflekse, imas razlicite primere upravo refleksnih aktivnosti, ali kao posledica aferentnih impulsa. Dakle neki spoljni nadrazaj ( situacija na terenu ) izazove motorni odgovor ( neverovatan dribling, pas, sut...) refleksnim putevima, dakle na ( uslovno receno ) nesvesnom nivou zaobilazeci alfa i gama puteve ( standardne puteve prenosenja akcionog potencijala sa senzornih na motorne puteve ). Pa bas Latas je kriticar jednostranog poimanja refleksa kao motornim odgovorima bez ucesca svesti. Ukoliko bi se ti mehanizmi dovoljno dobro objasniji, moglo bi sve svasta interesantnog zakljuciti; recimo da nase telo moze mnogo kracim putem da reaguje na neki nadrzaj iz spoljne sredine. Sirenje akcionog potencijala je u odnosu na refleksni odgovor presporo, a u sportu i situacijama opasnim po zivot, brzina se itekako racuna.

EDIT:
Evo jos malo preporucene literature
Kazezoze Kazezoze 12:09 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

docsumann
Меси, најбољи играч света, а претрчи једнако као Бускет и слични -


Nole, najbolji igrač svijeta, tjera protivnike da trče duplo više od njega.


to je, pre svega, stvar taktike koju pripremi pre meča.
ako je, recimo, federeru najače oružje forhend, nole, ako ste primetili, ne forsira njegov lošiji bekend, nego dugim loptama upravo napada njegov forhend. jer kada federer svoje najjače oružje mora koristiti da bi se branio, taj forhend prestaje da bude oružje već postaje njegova slaba tačka.

sećate li se doktora četojevića koji je noletu izmenio način ishrane i, što je njegov najveći uspeh, uspeo da sredi "glavu" kod novaka.
upravo je "glava" taj presudni faktor koji vrhunskog (genijalnog) sportistu razlikuje od prosečnog sportiste.
često možete čuti od novaka da kaže: ne razmišljam o npr., meču sa nadalom u 1/4 finalu, nego sam fokusiran na protivnika sa kojim treba da se sastanem naredno kolo.
to je upravo ono što igrači moraju da rade - da im misli ne budu u budućnosti ili da se ne sećaju prošlosti u toku igre, nego da bude fokusiran na sadašnji trenutak.
taj sadašnji trenutak misli mora da bude prisutan u svakom trenutku, što znači da se polje misli znatno sužava tokom igre, a telo se opušta ako ga ne upravljaju misli. tada njegov instiktivni i motorički centri preuzimaju kontrolu nad pokretima.
to je ono što mi zovemo "opustio je ruku" ili "ušao mu je u servis", kad počne da vraća servise od preko 120 km/h. instiktivni centar određuje smer, snagu i dužinu udarca, a motorički vrši sam pokret tela prilikom udarca.
motoričke i instiktivne funkcije se mogu utrenirati, ali samo ako su misli u sadašnjem trenutku, oni rade perfektno.

najbolji primer kako "loša glava" utiče na rezultat sportiste je bio neki dan u plivanju. holanđanka femke heemskerk je ove godine imala najbolje rezultate u svetu na 100 i 200m slobodno i svi su je videli kao najvećeg favorita za titule na SP u kazanu. međutim ona je potpuno razočarala i sebe i svoje navijače, jer je u obe discipline plivala za preko sekundu sporije od njenih ovogodišnjih rezultata. za razlog je okrivila "demone u glavi". previše je tokom trke bila zauzeta svojim mislima i telo je usporilo u svojim pokretima.
Mislim da bi svaki sportista sa vrhunskim ciljevima trebao da prođe terapiju sličnu onoj koju je novak prošao sa dr. četojevićem.
jedi-knight jedi-knight 12:26 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

motoričke i instiktivne funkcije se mogu utrenirati, ali samo ako su misli u sadašnjem trenutku, oni rade perfektno.



emsiemsi emsiemsi 13:45 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

jedi-knight
Фасцинира податак да Меси претрчи 10 км на утакмици --- Меси, најбољи играч света, а претрчи једнако као Бускет и слични - и то, пази, већину времена трчећи од десног крила ка средини шеснаестерца.


Mesi prosto nervira koliko ne trci. Ponekad je sramno gledati njegovo setanje po terenu, ili cak samo stajanje. Izmerili su mu jednom skoro 2 minuta stajanja u mestu iako je lopta sve vreme bila u igri.
LINK

Ниси у праву ! Невезано за овај случај, када год су озбиљне утакмице, погледај податак о његовој километражи.
emsiemsi emsiemsi 13:47 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

Srđan Fuchs
docsumann


Nole, najbolji igrač svijeta, tjera protivnike da trče duplo više od njega.



fizički dokaz da su Đokovići Kosovari - Crnogorci, a ne Srbi.

Црногорци су најбољи Срби !
jedi-knight jedi-knight 13:49 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

Ниси у праву ! Невезано за овај случај, када год су озбиљне утакмице, погледај податак о његовој километражи.


Slucajno, to mi je posao. Prosek prosle sezone mu je jedva 8km

EDIT: Srecom, ucinak nekog igraca se ne ocenjuje po obimu trcanja. Kod nekih nasih trenera Mesi bi zavrsio karijeru negde u cetrnaestoj.
emsiemsi emsiemsi 13:50 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

Kazezoze

...
to je ono što mi zovemo "opustio je ruku" ili "ušao mu je u servis", kad počne da vraća servise od preko 120 km/h. instiktivni centar određuje smer, snagu i dužinu udarca, a motorički vrši sam pokret tela prilikom udarca.
motoričke i instiktivne funkcije se mogu utrenirati, ali samo ako su misli u sadašnjem trenutku, oni rade perfektno.
...

120 км/сат је мало. Претпостављам да си мислио 120 миља/сат.
Kazezoze Kazezoze 14:49 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

emsiemsi
Kazezoze

...
to je ono što mi zovemo "opustio je ruku" ili "ušao mu je u servis", kad počne da vraća servise od preko 120 km/h. instiktivni centar određuje smer, snagu i dužinu udarca, a motorički vrši sam pokret tela prilikom udarca.
motoričke i instiktivne funkcije se mogu utrenirati, ali samo ako su misli u sadašnjem trenutku, oni rade perfektno.
...

120 км/сат је мало. Претпостављам да си мислио 120 миља/сат.

da, u pravu si, greška...zapravo sam mislio 220 km/h, ali i 120 milja/h je ispravno.
blogovatelj blogovatelj 17:35 08.08.2015

Re: Vrhunski rezultati

Nole, najbolji igrač svijeta, tjera protivnike da trče duplo više od njega.


Narodski rečeno - radi ih ko volove.
Isečak sa omladinske fudbalske utakmice najnižeg ranga u selu pored Kragujevca. Razgovor sina i oca po završenom meču...
- Jesam bio dobar?
- 'de dobar, radio te onaj mali Milunov k'o vola!
docsumann docsumann 08:02 08.08.2015

nego,


u sportske (igračke) talente, naročito među kolektivnim sportovima sa loptom, posebno se cijeni kategorija viner igrač.
onaj koji ima odliku da je najbolji u najvažnijim trenucima meča. onaj koji rješava ključne utakmice.

najveći viner svih vremena svakako je Džordan, bar koliko mene pamćenje služi.
a među domaćim igračima Igor Milanović i Sale Đorđević.

cijenim da je to još jean nenaučljivi kvalitet.
jedi-knight jedi-knight 09:00 08.08.2015

Re: nego,

u sportske (igračke) talente, naročito među kolektivnim sportovima sa loptom, posebno se cijeni kategorija viner igrač.
onaj koji ima odliku da je najbolji u najvažnijim trenucima, utakmicama. onaj koji rješava ključne utakmice.


''Promasio sam vise od 9000 suteva u svojoj karijeri.
Izgubio sam vise od 300 utakmica.26 puta u karijeri sam promasio sut za pobedu.
U svome zivotu bio sam neuspesan iznova,iznova i iznova.Zato sam i uspeo.''
Majkl Dzordan

Mislim da je to stvar karaktera, ali i ovde ima nesto u treningu. Moj sin trenira kosarku ( u Partizanu, ako je bitno ) i svaki trening u kome ima igre, zavrsavaju sa glasnim odbrojavanjem: 10,9,8,7....Deca su vec navikla da se u tim trenucima posebno rastrce, neka posebna atmosfera se stvori...Nekad daju, nekad promase, ali vremenom, u svakome se razvije posebno stanje svesti, svako ima zar i zelju da bas on zavrsi. To je stvar karaktera, verujes u sebe, verujes da mozes i ponekad i pogodis.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:10 08.08.2015

Re: nego,

''Promasio sam vise od 9000 suteva u svojoj karijeri.
Izgubio sam vise od 300 utakmica.26 puta u karijeri sam promasio sut za pobedu.
U svome zivotu bio sam neuspesan iznova,iznova i iznova.Zato sam i uspeo.''
Majkl Dzordan

ladno je plagirao, Vinstona Čerčila

"Uspeti, znači, prihvatati neuspeh za neuspehom, ne gubeći entuzijazam."
jedi-knight jedi-knight 11:16 08.08.2015

Re: nego,

ladno je plagirao, Vinstona Čerčila


Ima on coveka koji mu sprema bisere u tvit formatu za 100baksa na sat. Ameri se loze na te instant mudrosti jos od Karnegija i Hila
vcucko vcucko 07:51 09.08.2015

Re: nego,

docsumann

u sportske (igračke) talente, naročito među kolektivnim sportovima sa loptom, posebno se cijeni kategorija viner igrač.
onaj koji ima odliku da je najbolji u najvažnijim trenucima, utakmicama. onaj koji rješava ključne utakmice.

najveći viner svih vremena svakako je Džordan, bar koliko mene pamćenje služi.
a među domaćim igračima Igor Milanović i Sale Đorđević.

cijenim da je to još jean nenaučljivi kvalitet.


Izvini, ali Vlado Vujasinović! Ovako na prvu, četiri-pet finala je direktno rešio tako što bi kod, recimo 7:7, "izmislio" neki gol sa distance, ali ne silinom udarca (kao Kašaš koji nas je u saradnji sa Šoštarovom dioptrijom koštao par zlata) nego nekom putanjom koje se drugi nikad setili ne bi, pogotovo u takvoj situaciji.
docsumann docsumann 08:06 09.08.2015

Re: nego,

Izvini, ali Vlado Vujasinović!


već sam stavio jednog vaterpolistu, pa rekoh da ne protežitam ali može.

a Milanović je svakako najveći viner od svih yu igrača- počev sa olimpiojskim finalom u LA, kada je sa 18 godina dao jedan od svega 5 naših golova, pa finale SP u Madridu, i gol 0,3 sekunde pred kraj u drami sa Italijanima, pa prvo evropsko zlato za (tada još Jugoslaviju) sa 5 golobva i xy isključenja i četveraca, pa tako sve do kraja karijere u kojem god timu da je igrao.
G.Cross G.Cross 11:02 09.08.2015

Re: nego,

jedi-knight
ladno je plagirao, Vinstona Čerčila


Ima on coveka koji mu sprema bisere u tvit formatu za 100baksa na sat. Ameri se loze na te instant mudrosti jos od Karnegija i Hila



To je smislila agencija koja je pravila Nike reklamu.

qqriq qqriq 13:42 11.08.2015

Re: nego,

"Uspeti, znači, prihvatati neuspeh za neuspehom, ne gubeći entuzijazam."


Ima i ono, jednako poznato, a jako citirano all around:
Ever tried. Ever failed. No matter. Try Again. Fail again. Fail better.

Stiže (mi) omiljena Beketova fotka...

qqriq qqriq 13:53 11.08.2015

Re: nego,

ladno je plagirao, Vinstona Čerčila


Genije rekao i:

Never, never, never give up.

Da su mene pitali, ja bih isto. Isto.

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:03 08.08.2015

.

Rekao bih, kako je glavni preduslov za uspešnog modernog sportistu - atleticizam.

Gledajući samo NBA draft u poslednjih par godina, vidi se da su visoki pikovi uglavnom tu zbog svog high ceiling- a; tj. ljudi za koje se predviđa, zbog njihovih fizikih predizpozicija, da će biti odlični košarkaši. To naravno, nije garant ..ali jeste model, po kojem timovi biraju igrače. Košarka, uostalom, kao i svi sportovi se uči i zavisi samo od sposobnosti nekog igrača da nauči igru, hoće li biti dobar ili ne. I samog sam mišljenja, da svaki čovek koji ima fizičke predispozicije za neki sport je talenat, a supertalenat je onaj koji brže usvaja segmente igre od ostalih.

Naravno, uvek će postojati izuzeci od pravila i zato su oni (što bi rekao Murinjo) posebni.
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:05 08.08.2015

+

danas počinje Premijer liga, ljudi
jedi-knight jedi-knight 11:07 08.08.2015

Re: .

Rekao bih, kako je glavni preduslov za uspešnog modernog sportistu - atleticizam.


Najbolja dva igraca u NBA prosle sezone ( ne mogu da se dogovore novinari i igraci koji je prvi, a ko drugi ) Tim Harden i Stefon Keri, potpuna su suprotnost "brdima misica" protiv kojih igraju.

Jedan vazan cinilac je svakako atleticizam. Na kraju krajeva, taj cinilac daje sansu 99.99% sportske populacije da igra na vrhunskom nivou.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 11:13 08.08.2015

цела Воша је Саутемптон

kakav odličan tekst, ko je ovaj lik, Srbin u Silicijumskoj dolini?

Šta ste pronašli u Americi?

U Zalivskoj oblasti San Franciska pronašao sam jedno napredno, stimulativno, kosmopolitsko okruženje, zagledano u budućnost. To je neki jedinstveni koktel globalizacije, hakerskog idealizma, hipi etike, mešavine vrednosti koje kreira tehnološka industrija sa starim kapitalizmom Zapadne obale, umetničke ekscentričnosti San Franciska, tipično kalifornijske opuštenosti i vere u to da ovde svojim znanjem svet možemo da učinimo boljim mestom. Osim toga, Zalivska oblast, tj. Silicijumska dolina, ima ubedljivo najveću koncentraciju pametnih ljudi na jednom mestu u celom svetu.

Filozofija razvoja u SAD, u poređenju sa Srbijom, ako to uopšte ima smisla?

Poređenje nema previše smisla, jer su filozofije poslovanja i poslovna klima dijametralno suprotni između ove dve zemlje. Biznis je u Americi nacionalni sport broj jedan. Čak i ljudi koji rade relativno slabo plaćene poslove, trude se da imaju svoj mali investicioni portfelj hartija od vrednosti i svi prate kretanje cene akcija na berzi. Kada govorimo o preduzetništvu, kapital je dostupan za bilo koju dobru ideju. Start-apovi se ne fokusiraju toliko na profit na kraće staze, već teže brzom rastu. Tako nije ništa neobično da investitori u neki neprofitabilni biznis investiraju i po stotinjak miliona dolara. A desi se i, recimo, čak 1,2 milijarde kao u slučaju Snapchata, iako ta firma do sada nije napravila nijedan cent prihoda, jer znaju da će novac sam po sebi kasnije doći ako se napravi proizvod koji ima vrednost za veliki broj ljudi.

U Srbiji ništa od gore nabrojanog nije slučaj. Korporativizacija praktično ne postoji, što je posledica skandalozno visokih troškova osnivanja i vođenja akcionarskog preduzeća kao forme privrednog društva. Poređenja radi, u Americi osnivanje korporacije košta 150-300 dolara, završava se brzo preko Interneta, ne postoje tekući troškovi ako nema prihoda i zato maltene svi imaju registrovanu neku firmu. Pošto su korporacije u Srbiji za domaće privrednike skupa egzotika, većina ekonomske aktivnosti ide kroz preduzetnike – “sole proprietorship” – i društva sa ograničenom odgovornošću. Posledica toga je da je Beogradska berza danas potpuno irelevantan faktor, tako da je i interesovanje građana za investiranje tim putem praktično nepostojeće. To dalje vodi ka tome da se imućniji ljudi uglavnom odlučuju za investiranje u nekretnine, što je jedan od najkonzervativnijih pristupa investicijama i donosi najmanju dobit. Što se pokretanja novog posla tiče, u Srbiji to u većini slučajeva znači pozajmljivanje novca od PRP – porodica, rodbina i prijatelji – ili odlazak u banku po kredit. “Venture capital” ne postoji, što srpske firme onda stavlja pred izazov da moraju što pre da budu profitabilne, jer jednom kada početni kapital nestane – “game over”. Niko ne razmišlja o agresivnom rastu koji se kasnije može pretvoriti u masivne prihode i tržišnu dominaciju, jer su fokusirani na to kako da plate PDV sledećeg meseca za prodatu robu ili usluge koje još uvek nisu ni naplatili. Zbog toga svi otvaraju pekare, kafiće i kioske brze hrane: promet kreće odmah i “cash flow” se brzo stabilizuje. Zbog svega toga Srbija ima primitivnu ekonomiju koja je u proseku oko pola veka iza razvijenog sveta.


nema veze sa sportom, odnosno ima u toliko što nam je jedan sportista, Nole, zadao svima domaći kako se dolazi do pobedničkog karaktera, pa se tako to može primeniti i u biznisu. pitanje stoleća je, ko intenciozno, svesno i perfidno stvara drogiranu atmosferu poraženosti u Srbiji, i zašto se to radi?

jedi-knight jedi-knight 11:14 08.08.2015

Re: +

danas počinje Premijer liga, ljudi


MU-Totenhem u 13:45 na nekom SK.
Van Gal mi je jedan od antipaticnijih trenera u fudbalu. Ta kolicina nadmenosti i zelje da se sve i svako unizi je svojstvena samo nadprosecno iskompleksiranim osobama. Ta cuda koja je on radio po Mancesteru prosle sezone su za pricu. Pritom ima budzet kao da sprema ekspediciju na Mars, a ne da igra fudbal. Ovo mu je druga sezona, a sa nacinom rada koji primenjuje, ocekujem krs i lom i to u prva 3-4 meseca
stefan.hauzer stefan.hauzer 11:18 08.08.2015

Re: .

Tim Harden i Stefon Keri, potpuna su suprotnost "brdima misica" protiv kojih igraju.

Džejms Harden


Naravno, zato sam i rekao da postoji ona kategorija posebnih. Stef ima neverovatnu sposobnost: a to je šut iz driblinga, koji može da izvede svaki NBA igrač - ali niko, nikad nije radio to s te udaljenosti. Niko nema takav domet.



+ ne bih se složio, da njih dvojica nisu atletski igrači. U play off -u ove godine, Stef Kari je tako pao, na način da je njegovo telo izgledalo kao da je od gume. Čini mi se da je za to potrebno biti neviđeno građen - ne mišičavo, voluminozno, nego gipko.

stefan.hauzer stefan.hauzer 11:23 08.08.2015

Re: +

Van Gal mi je jedan od antipaticnijih trenera u fudbalu.


Meni su Holanđani kao treneri, generalno previše nadmeni. Stvoren je neki utisak, kako je svaki holandski trener inovator i genije. A iskreno, ne sećam se kada je poslednji put njihov trener osvojio LŠ? Mislim da je to bio upravo Van Gal s Ajaksom i na tome je utemeljio čitavu njegovu karijeru, čoveka koji ponovno izgrađuje posustale gigante.


edit; ne Frank Rajkard, s Barsom (ali taj tim bi osvojio LŠ i da sam mu ja bio trener:)
jedi-knight jedi-knight 12:29 08.08.2015

Re: .

Džejms Harden



Hahahaha,,,da da...sori

nego gipko.


Osnova svega. Pokretljivost, gipkost, mobilnost...o ovome sam vec pisao.

Pritom, na bolju pokretljivost, ista misicna sila omogucava vecu snagu, jer deluje na duzem putu
jedi-knight jedi-knight 12:36 08.08.2015

Re: +

Meni su Holanđani kao treneri, generalno previše nadmeni. Stvoren je neki utisak, kako je svaki holandski trener inovator i genije. A iskreno, ne sećam se kada je poslednji put njihov trener osvojio LŠ? Mislim da je to bio upravo Van Gal s Ajaksom i na tome je utemeljio čitavu njegovu karijeru, čoveka koji ponovno izgrađuje posustale gigante.


Bivsa kolonijalne sile. Gde god se okrenes imas po nekog Holandjanina, Spanca, Engleza... Na primer, sportski direktor Kairata koji je izbacio Zvezdu je Holandjanin. Pola Kazahstanske, Uzbekistanske, Azerbejdzanske itd lige imaju po nekog Holandjanina savetnika, trenera, sportskog direktora. Pritom sve pljuju, osim svojih. Zahvaljujuci rezultatima reprezentacije i velikom broju vrhunskih igraca koji igraju po Evropi, imaju neogranicen autoritet i uzimaju nenormalno velike pare. A o ponasanju holadskih igraca bolje da ne pricam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana