Društvo| Ekologija| Gradjanske inicijative| Sex| Životinjski svet

Strašno sam zabrinut za grlice, evo da vam objasnim i zašto

albicilla RSS / 31.07.2015. u 08:26

brinemo%20za%20grlice%20dzpps%203_zpsxhw8uxqy.jpgPitanje „Pošto priroda?“ sam prvi put postavio 2009. i na njega odgovorio ovde. Ovih dana sam isto pitanje sebi iznova postavljao. Sve dok nisam, a da nisam ni pitao, saznao odgovor. Sad znam cenu. Cenu prirodne baštine svih građana ove države. I cenu za koju je vlada spremna da promeni zakone i stavi je na doboš.

14 godina nakon leta 120.000 mrtvih ptica (afera Balkanske ptice 2001) i 12 godina od prvog zahteva za zaštitu grlice i prepelice (2003) u Srbiji, 26 dana sam bio ni tamo ni ovamo, ne znajući da li da se radujem što je grlica bar privremeno zaštićena ili da tugujem što prepelica još nije.

Moram sad da se vratim par meseci u prošlost, izvinjavam se redovnim čiaocima mog bloga. Dakle, na zahtev Koalicije NVO za zaštitu ptica Srbije podnet januara ove godine, na Sv. Savu, Uprava za šume Ministarstva poljoprivrede i životne sredine donela je krajem juna Izmene pravilnika o lovostaju, po kojima je lov na grlicu bio suspendovan na dve godine. Nedovoljno, ali ipak korak u pravom smeru.

brinemo%20za%20grlice%20dzpps%204_zpsu7tgm0zx.jpg

Potom se početkom jula u Narodnoj skupštini oglasio MP Čanak Nenad, pa PM-u Vučić Aleksandru uputio poslaničko pitanje: „... oko lovostaja na afričku grlicu, koji je donet 25. juna, čime bez ijednog božijeg razloga preko 400 lovnih turista koji treba da dođu u avgustu mesecu neće moći da dođu, jer nemaju zašto da dođu. ... dođu Italijani i ostave pare. To je suština priče i to je trebalo da se desi. Međutim, iz meni nepoznatog razloga je proglašen lovostaj na afričku grlicu ...“

Na to PM pada u vatru i tvrdi: „Strašno me briga šta je afrička grlica, ne mogu da vam objasnim. Kada ste mi rekli – 400 ljudi neće da dođe kojima možemo da uzmemo pare da ostanu u državnoj kasi, e, ja živim za to da im uzmemo da to ostane u državnoj kasi. Sad treba da štitimo i afričku grlicu. Baš me briga za afričku grlicu“ (izvor: službeni zapisnik, sajt Narodne skupštine).

Jeste, treba da štitimo grlicu, i to ne afričku Spilopelia senegalensis, već našu, evropsku grlicu Streptopelia turtur. Na zato što tako kaže jedan bloger, već zato što su oko tog pitanja u potpunosti saglasna dva stručna tela državna, Zavod za zaštitu prirode Srbije i Pokrajinski zavod za zaštitu prirode (ne verujte meni – pročitajte šta o tome kažu stručne kuće: atačmenti ispod teksta).  Ipak, živo me je zanimalo, a koliko to para 400 kasapa puta 2,5 evra po grlici mogu da ostave državnoj kasi?

brinemo%20za%20grlice%20dzpps%205_zpscfyxsmsf.jpg

Pod snažnim pritiskom, Ministarstvo poljoprivrede donelo je novu Uredbu kojom dozvoljava lov vrste koja je i zvanično ugrožena, toliko da je od proletos uvršćena u Evropsku crvenu listu. Naime, u 21. veku se broj gnezdećih parova grlice na našem kontinentu smanjio za daljih 40%.

Njome se lovostaj na grlicu odlaže do – kraja lovne sezone, pa njena zaštita otpočinje tek sa oktobrom, do kada su sve preživele ptice nestale put Afrike, a one druge po zamrzivačima očekuju svoj poslednji let spram Italije. Ilegalan, dakako, pošto je izvoz mesa divljači iz Srbije u EU protivzakonit.

A kako grlica nije trofejna divljač, da je kao Sesila prepariraju i stave iznad kamina, već se ubija isključivo za jelo, oni koji ovde dođu hoće pobijeno i da iznesu, ma kojim kriminalnim kanalima. Drugim rečima, vlada Srbije koja dozvoljava izlov grlice i prepelice time indirektno poziva italijanske kriminalce u krivolov i u šverc. Sve to, kako reče PM, da im „uzmemo pare da ostanu u državnoj kasi“. Pa koliko je to para, zabogamiloga, zarad kojih kaljamo ugled države podsticanjem krivolova i šverca??

brinemo%20za%20grlice%20dzpps%202_zpsdolwmysr.jpg

Preključe su predstavnici Koalicije za zaštitu ptica bili na sastanku u Ministarstvu poljoprivrede, gde im je kao motiv za donošenje narečene Uredbe navedeno očuvanje „imidža lovnih agencija“, istih onih koje organizovanjem krivolova uz upotrebu vabilica za prepelice, kao i kasnijim potpomaganjem leta mrtvih ptica direktno urušavaju ugled, a i imidž države Srbije. Ali nema to veze, „da uzmemo pare da ostanu u državnoj kasi“. O ugledu ćemo neki drugi put.

Rekoše im, takođe, koliko približno lov na grlice doprinosi državnoj kasi. Nije to mnogo, to je oko 15.000 evra godišnje, plus lovne dozvole i sl, ali to drugo je, kažu, praktično sitnina.

I tako država Srbije rasprodaje prirodnu baštinu svih svojih građana pozivanjem na izlov ugrožene vrste i njen potonji šverc do italijanskih restorana (ovde jednu plate 2,5 evra, u Italiji je restoranima prodaju za 15, pa ne samo da isplate svoju pucačku egzibiciju, već na švercu i brk omaste), a sve to da bi u budžet ušlo dovoljno para da, recimo, Ministarstvo poljoprvirede od toga kupi jedan auto, npr. Mazdu trojku, Opel Astru ili Renault Megane, osnovnu verziju?

brinemo%20za%20grlice%20dzpps%201_zpsamyqmqw5.jpg

Ne kažem da su to loša kola – i sam vozim jeftinija od tih – već da je loša vlada koja ugrožene vrste rasprodaje švercerima da bi od prihoda iz budžeta kupila jedna jedina kola!

Nova sezona krivolova počinje sutra. Ja se jako brinem i za grlice – i za sve nas u državi u kojoj letnje rasprodaje traju čitave godine. A vi?

 

Fotografije(c) kampanja "Ja brinem za grlice / a ti?" Društva za zaštitu i proučavanje ptica Srbije – više fotografija ovde, a ja vas pozivam da pošaljete i svoju

Atačmenti



Komentari (88)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 09:20 31.07.2015

Где се пријављује?

Хоћу и ја да бринем за грлице.
princi princi 09:32 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

Иначе, овде је последњих дана вест бр 1 онај кретен-убица из Минесоте.

Шварценегер је поставио ово на свом инстаграму. Осећам да ће докс обалавити од задовољства.
albicilla albicilla 09:32 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

Eno, link je u poslednjoj recenici, pa saljite na FB Drustva za zastitu ptica
albicilla albicilla 09:33 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

Dobro receno
alselone alselone 09:38 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

онај кретен-убица из Минесоте.


Eno i na imguru i reditu svi o njemu. Stvarno je covek ozbiljan kreten.
princi princi 09:41 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

Stvarno je covek ozbiljan kreten.

Тотални идиот. Радио ово и пре. И још се после смеје над лешом убијене животиње. Сине, и он ти ради као зубар...

Мада, руку на срце, хомо сапиенс је велики убица и истребљивач.
princi princi 09:42 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

angie01 angie01 09:43 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

и он ти ради као зубар..




iz it sejf?
alselone alselone 09:50 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

смеје над лешом убијене животиње


I to je prvo pogodio samostrelom da je jadna zivotinja jos 40 sati ostala ziva.
stefan.hauzer stefan.hauzer 14:58 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

Иначе, овде је последњих дана вест бр 1 онај кретен-убица из Минесоте.

jebote, ta Minesota je veća vukojebina od Aljaske (ili Kolorada ). Tamo ko nema arsenal oružja u gepeku nije normalan, ali makar su legalizovali duvku. Strašan tekst sam pročitao u VOX-u, ostavio već kod docsa (nisam znao da je objavljen ovaj blog).
princi princi 15:13 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

ta Minesota je veća vukojebina od Aljaske

Ceo taj Midvest, pocev od Viskonsina, pa sve tamo to Oregona, sa malim preskokom oko Cikaga, neverovatno. Skroz neka druga Amerika. Ono sto tamo zivi samo lici na ljude, :).
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:47 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

Ono sto tamo zivi samo lici na ljude, :)

ali svaki stanovnik Viskonsina, može da kaže bilo kom u Čikagu: But you still have Cutler


docsumann docsumann 17:27 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

Шварценегер је поставио ово на свом инстаграму. Осећам да ће докс обалавити од задовољства.


ne pratim instamić, a uz to ja sam Olivin fan, a ne Arnijev

užasno je ubijati lavove, ali i ovce i krave i kokoške.

što je najgore, danas lavove uzgajaju ko kokoške na farmama po južnoj africi, upravo za odstrijel iz zabave.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:33 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

princi
ta Minesota je veća vukojebina od Aljaske

Ceo taj Midvest, pocev od Viskonsina, pa sve tamo to Oregona, sa malim preskokom oko Cikaga, neverovatno. Skroz neka druga Amerika. Ono sto tamo zivi samo lici na ljude, :).


Brate, koji si ti dr. Mengele. Da si se rodio 40 godina ranije, verovatno bi po Beogradu vozio dušegupku, i uživao u dobro obavljenom poslu. Cenim, i da si malo manje salonski nastrojen, a više čovek od akcije, već bi se prijavio kao zamenik Džihadi Džona, da stručno sečeš otetim ljudima glave i snimaš jutjub klipove, bar dok te kolege isisovci ne roknu, jer si im dosadio.

stefan.hauzer stefan.hauzer 20:51 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

što je najgore, danas lavove uzgajaju ko kokoške na farmama po južnoj africi, upravo za odstrijel iz zabave.

da li je moguće to, da ljudi idu u pravcu; zadržavanja samo onih životinja koje smatraju korisnim ili zabavnim? postaje li zemlja premala za sve nas?


albicilla albicilla 20:56 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

što je najgore, danas lavove uzgajaju ko kokoške na farmama po južnoj africi, upravo za odstrijel iz zabave.


princi princi 22:40 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

srdjan.pajic
princi
ta Minesota je veća vukojebina od Aljaske

Ceo taj Midvest, pocev od Viskonsina, pa sve tamo to Oregona, sa malim preskokom oko Cikaga, neverovatno. Skroz neka druga Amerika. Ono sto tamo zivi samo lici na ljude, :).


Brate, koji si ti dr. Mengele. Da si se rodio 40 godina ranije, verovatno bi po Beogradu vozio dušegupku, i uživao u dobro obavljenom poslu. Cenim, i da si malo manje salonski nastrojen, a više čovek od akcije, već bi se prijavio kao zamenik Džihadi Džona, da stručno sečeš otetim ljudima glave i snimaš jutjub klipove, bar dok te kolege isisovci ne roknu, jer si im dosadio.



Paiću, sve čekam da završiš foru da počnem da se smejem, a onda skapiram da ne možeš jer ti IRS diše za vratom zato što si utajio onih 100 dolara koje si pre 3 godine poslao pismom za Srbiju. Završi kad odu.
qqriq qqriq 22:49 31.07.2015

Re: Где се пријављује?

dr. Mengele


Pardon my French, dr Šojble.

edit:
evo, evo, ti nemci su čudo..


Umesto azila – radno mesto?
Debata o došljacima sa Balkana stigla je i do tržišta rada.


stefan.hauzer stefan.hauzer 09:57 01.08.2015

Re: Где се пријављује?

A i ti Ameri, rokaju sve, ni dronovi više nisu bezbedni!

"They asked me, 'Are you the S-O-B that shot my drone?' and I said, 'Yes I am,'" Merideth said. "I had my 40 mm Glock on me and they started toward me and I told them, 'If you cross my sidewalk, there's gonna be another shooting.'"

albicilla albicilla 10:45 02.08.2015

Vučić rekao da ga “baš briga” za grlicu

Nenad Čanak je 2. jula pitao zašto je doneta odluka o lovostaju na grlice zbog čega više od 400 lovnih turista, koji je trebalo da dođu u avgustu u Vojvodinu, neće doći. Na to je Vučić rekao da ga “baš briga” za afričku grlicu, ali da živi za to da “uzmemo pare” tim ljudima koji bi došli. Čanak juče nije bio dostupan da komentariše optužbe ljubitelja životinja da je on, zapravo, urgirao da se odluka o lovostaju izmeni, čime se, kažu, otvaraju vrata za krivolov i ilegalnu trgovinu.

http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/579707/Zrtvovali-grlicu-zbog-milionskog-sverca

albicilla albicilla 21:48 02.08.2015

Lovočuvar dozvolio pomor zaštićenih pticaj

SRAMOTA Lovočuvar dozvolio pomor zaštićenih ptica

Lovočuvar iz sela Sirig kod Novog Sada uklonio je na sam dan početka lova na prepelice nedozvoljene elektronske vabilice koje su danima privlačile ptice i tako omogućio pokolj.

Ovo su utvrdili ornitolozi Draženko Rajković i Milan Ružić koji su s reporterima „Blica“ noć između petka i subote proveli sakriveni u poljima oko sela kako bi sprečili nezakonito ubijanje prepelica. Pomoću infracrvenih kamera i durbina tražili su elektronske vabilice čija je upotreba zabranjena.

- Locirali smo vabilice, one su na ovom terenu radile nekoliko noći. Oko dva sata iza ponoći došao je lovočuvar koji je znao gde su i sklonio ih - kaže Rajković.



On dodaje da su vabilice radile dovoljno dugo da se dan kasnije napravi pravi pokolj. Lokaciju koju će proveravati držali su u strogoj tajnosti danima, jer su informacije sa terena ranije dolazile do nesavesnih lovaca koji su izbegavali da budu uhvaćeni.

- Prošle godine se nakon našeg poziva policiji na terenu pojavio lovočuvar koji je odneo sve dokaze - objašnjava Rajković.

Upotreba ovih uređaja prvog dana lova kobna je po prepelice. Ružić, predsednik Udruženja za zaštitu i proučavanje ptica, navodi da su u nezakonit lov umešani svi, od predsednika lovačkih udruženja do onih koji bi trebalo da brinu o tome šta se dešava, lovočuvara.

Prema saznanjima ovog udruženja, masovno izlovljavanje prepelica je unosan biznis za one koji krijumčare njihove meso, jer je izvoz ptica iz Srbije zabranjen.

Kao i afričku grlicu, i prepelicu u Srbiji love zbog mesa koje je višestruko skuplje u zemljama EU, a odavde se najčešće krijumčari za četiri evra po ptici, što je na 200.000 ptica biznis vredan blizu milion evra.
makemyday makemyday 12:25 06.08.2015

Re: Где се пријављује?

Иначе, овде је последњих дана вест бр 1 онај кретен-убица из Минесоте.

Da, malo je reći kreten.
milojep milojep 09:23 31.07.2015

I on brine za grlice!





puna podrška!!!
angie01 angie01 09:38 31.07.2015

Re: I on brine za grlice!

ma ne brine on- njegova se sama zbrinula i to odlicno!
milojep milojep 09:43 31.07.2015

Re: I on brine za grlice!

angie01
ma ne brine on- njegova se sama zbrinula i to odlicno!


Otkud znaš da Ruja nije slušao Samardžića
angie01 angie01 09:46 31.07.2015

Re: I on brine za grlice!

Otkud znaš da Ruja nije slušao Samardžića


ne zavrsava se to tako,..slusa Ruja Samardzica smaraca-tako bi verovatno odustao, jos kod treceg takta.
highshalfbooze highshalfbooze 09:43 31.07.2015

Evo ruka

za dobro obavljen posao
qqriq qqriq 10:05 31.07.2015

znam da ćeš se ljutiti

ali meni ovo neopevano smešno, takav mi smisao za humor:

„Strašno me briga šta je afrička grlica, ne mogu da vam objasnim. Kada ste mi rekli – 400 ljudi neće da dođe kojima možemo da uzmemo pare da ostanu u državnoj kasi, e, ja živim za to da im uzmemo da to ostane u državnoj kasi. Sad treba da štitimo i afričku grlicu. Baš me briga za afričku grlicu“

mislim, full kreten, ne treba mu cv ni podrška zapada plus angele the lutke, ovo ga predstavlja u detalju i celini.
albicilla albicilla 10:20 31.07.2015

Re: znam da ćeš se ljutiti

ali meni ovo neopevano smešno, takav mi smisao za humor:


sto da se ljutim - smisao za humor je najvazniji alat za prezivljavanje u apsurdistanu

sledeci alat najvazniji jeste hrabrost da se kaze: "car je go!"
qqriq qqriq 10:24 31.07.2015

Re: znam da ćeš se ljutiti

sto da se ljutim - smisao za humor je najvazniji alat za prezivljavanje u apsurdistanu




pa jedino sam zbog toga još živa............
majke mi.
qqriq qqriq 10:32 31.07.2015

Re: znam da ćeš se ljutiti

sledeci alat najvazniji jeste hrabrost da se kaze: "car je go!"


rekla bih ja al nemam autorsku opciju.
i ubih se zagovarajući blog o novoj rundi mera štednje, al onaj skot od (sad se krstim desnom li beše?) lepe žene - tema.
pa da zapljunem izbor.
albicilla albicilla 10:35 31.07.2015

Šta sve država može da postigne

Šta sve država može da postigne s tim očekivanim prilivom od 15.000 evra?
qqriq qqriq 10:37 31.07.2015

Re: Šta sve država može da postigne

pa zorka da kupi dve tašne, taman, šta bismo mi još?
albicilla albicilla 10:47 31.07.2015

Re: Šta sve država može da postigne

qqriq
pa zorka da kupi dve tašne, taman, šta bismo mi još?


Adekvatna prezentacija "prve dame" je stvakako od nacionalnog interesa.

Ima li sta jos?
qqriq qqriq 10:53 31.07.2015

Re: Šta sve država može da postigne

ccc, Dragicu sam zaboravila, užas, tako mi i treba kad sam u mislima još na Tari a Tara blizu Zlatibora a tamo zorka zveknula pičvajs.....
jbt, samo otimaju.

albicilla albicilla 10:56 31.07.2015

Re: Šta sve država može da postigne

a ja sam pomesao imena, i ne znam ko je zorka?
qqriq qqriq 11:18 31.07.2015

Re: Šta sve država može da postigne

ti si suvo zlato
zorka je zorana mihajlović, ministarka svega.

btw:
CNN Breaking News
(25 minutes ago)
American dentist Walter Palmer should be extradited to Zimbabwe for the 'illegal' killing of a lion, said the nation's environment minister. He said extradition proceedings have begun and it's hoped that the U.S. will cooperate.
albicilla albicilla 11:35 31.07.2015

Re: Šta sve država može da postigne

qqriq
ti si suvo zlato
zorka je zorana mihajlović, ministarka svega.

btw:
CNN Breaking News
(25 minutes ago)
American dentist Walter Palmer should be extradited to Zimbabwe for the 'illegal' killing of a lion, said the nation's environment minister. He said extradition proceedings have begun and it's hoped that the U.S. will cooperate.


znam, samo to trazi ministar zivotne sredine zimbabvea, a ne sad-a...
qqriq qqriq 11:47 31.07.2015

Re: Šta sve država može da postigne

znam, samo to trazi ministar zivotne sredine zimbabvea, a ne sad-a...


da, ali vidi ovo a znaš kad će cnn da krene osim kad treba:

On Thursday, the White House said it would review a public petition to extradite the American dentist after more than 100,000 signed it.
But spokesman Josh Earnest said it was up to the US justice department to respond to any extradition order.

stvar je otišla predaleko - na netu mislim - tako da uzmaka nema, nema.
samo što ni zubara nema i ja nisam sigurna hoće li fbi umeti/znati.

enivej, criminal minds se pišu sami. nikako mi nije jasno zbog čega se ta serija, koju inače baš baš volim, zove criminal minds. to su, sine, redom sick minds. eto taj dentist!
princi princi 11:52 31.07.2015

Re: Šta sve država može da postigne

Sine, Ameri ne isporucuju nekog low life pilota helikoptera Italiji kad ovaj pobije 50 ljudi na zicari a isporucice nekog middle class WASPovca Zimbabveu zbog toga sto je ubio lava. Ajde, bas da vidimo i to cudo, :).
nikvet pn nikvet pn 11:47 31.07.2015

Акција

Екипа на ФБ је довољно бројна да би се сакупило 10-20-30 људи у неколио возила и да се пропрате ловци на терену. Никаква бука не треба, само присуство и фоткање. Попиздитис је загарантован. Пашће ту и претње, али то је мачку о реп. Поље је слободно за свакога а пут је јавна површина.

Ако они Морски пастири могу да се јуре са китоловцима по Јужном океану ваљда се и овде може скупити групица одважних да дигне гузице од компа и устане у зору у окршај. Ако ни то не може онда је боље да се покријемо ушима и ћутимо, нек наставе да нам раде шта год желе.
albicilla albicilla 11:56 31.07.2015

Re: Акција

nikvet pn
Екипа на ФБ је довољно бројна да би се сакупило 10-20-30 људи у неколио возила и да се пропрате ловци на терену. Никаква бука не треба, само присуство и фоткање. Попиздитис је загарантован. Пашће ту и претње, али то је мачку о реп. Поље је слободно за свакога а пут је јавна површина.

Ако они Морски пастири могу да се јуре са китоловцима по Јужном океану ваљда се и овде може скупити групица одважних да дигне гузице од компа и устане у зору у окршај. Ако ни то не може онда је боље да се покријемо ушима и ћутимо, нек наставе да нам раде шта год желе.


srdjan.pajic srdjan.pajic 14:56 31.07.2015

Re: Акција

nikvet pn
Екипа на ФБ је довољно бројна да би се сакупило 10-20-30 људи у неколио возила и да се пропрате ловци на терену. Никаква бука не треба, само присуство и фоткање. Попиздитис је загарантован. Пашће ту и претње, али то је мачку о реп. Поље је слободно за свакога а пут је јавна површина.

Ако они Морски пастири могу да се јуре са китоловцима по Јужном океану ваљда се и овде може скупити групица одважних да дигне гузице од компа и устане у зору у окршај. Ако ни то не може онда је боље да се покријемо ушима и ћутимо, нек наставе да нам раде шта год желе.


Može neko da nastrada. Lovci su čudan soj ljudi.

Inače, idem i ja da se potpišem za te grlice. I za lava bih, ali ne znam gde. Ovu dileju od zubara stvarno treba poslati malo u Zimbabve, da dohvaća sapune ispod zatvorskog tuša.

docsumann docsumann 19:54 31.07.2015

Re: Акција

Lovci su čudan soj ljudi.


lovci su vesela skupina polupijanih naoružanih ljudi koji lutaju šumom u potrazi za kafanom.
srećom imaju pse koji ih uvijek dovedu kući.
srdjan.pajic srdjan.pajic 20:30 31.07.2015

Re: Акција

docsumann
Lovci su čudan soj ljudi.


lovci su vesela skupina polupijanih naoružanih ljudi koji lutaju šumom u potrazi za kafanom.
srećom imaju pse koji ih uvijek dovedu kući.


Da, a posebno su zanimljivi pacijenti koji love lukom i strelom, jer je to, kao, fair play. Jeste, u smislu da moraš životinji da pridješ opasno blizu, i da moraš da je ubiješ odma, da ti ne bi hebala kevu. Ali ubiti životinju, čak i prilično veliku, modernim compound lukom i broadhead strelama, tehnički, stvarno nije nekakav big deal. Čitao sam neke knjige kad sam još razmišljao da li hoću da nabavim recurve ili compound luk, jer se ovaj drugi koristi i u target shootingu, ali pre svega u lovu, i tamo su cela poglavlja bila napisana o "humanom" ubijanju životinje (ne koristi se reč "kill", nego, "harvest". Tu čak i na nekom džentlmenskom stavu jako insistiraju, na primer, pogodak mora da bude "čist", da garantuje brzu smrt - ako nisi u poziciji da odma ubiješ životinju, bez da se muči, onda ne gadjaš, nego čekaš bolju priliku. I tako dalje. Jednom sam na jutjubu naleteo na neki klip lovca koji iz zasede ubije losa, ili irvasa, iz compound luka. Ne znam koji me je djavo naterao da to pogledam, ali do kraja klipa sam hteo da povraćam.

Dodju ponekad ti lovci sa compound lukovima u moju streličarsku školu, obavezno u maskirnim uniformama, kao da su stvarno krenuli u šumu. Zakupe pola sale pa ubijaju mete u obliku životinja, kako nacrtanih, tako i punjenih. Mislim, vesela družina, stvarno, samo da čuješ te priče, i puvanje.

albicilla albicilla 20:35 31.07.2015

Re: Акција

Evo sta na tu temu kaze fotograf i kamerman National Geographica Dereck Joubert:

I state this again: It is not brave to shoot a lion. Wrestling a lion to death with your bare hands might be brave. But safely at the long end of a telescopic sight and a high-powered rifle, or even with a state-of-the-art compact bow and arrow, it isn’t brave. It’s target practice. Shooting elephants is even easier, a little like shooting at a barn door.

...

Botswana stopped lion hunting over 10 years ago, and all hunting in 2014. The lion population is at least stable now.

One former hunting area called the Selinda Reserve was converted to only photographic tourism. The increase in wildlife has been spectacular; the increase in revenue to government and its people is something like 1,300 percent.
Employed people have the benefit of real skills transfer and training. The old hunting companies hired minimally; now instead of 10 or 12 jobs in these areas there are 180 people employed full time just in this one reserve.

http://voices.nationalgeographic.com/2015/07/31/hunting-lions-for-fun/?utm_source=Facebook&utm_medium=Social&utm_content=link_fb20150731voices-lionhuntingjouberts&utm_campaign=Content&sf11558643=1
albicilla albicilla 20:46 31.07.2015

Re: Акција

Tu čak i na nekom džentlmenskom stavu jako insistiraju, na primer, pogodak mora da bude "čist", da garantuje brzu smrt - ako nisi u poziciji da odma ubiješ životinju, bez da se muči, onda ne gadjaš, nego čekaš bolju priliku. I tako dalje.


To sto si citao spada u domen lovacke etike, i ja sam o tome citao. i to je sve sto jeste - mrtvo slovo.

Razgovarao sam s jednim imucnijim lovcem koji mi je otvoreno rekao da lovacka etika u praksi ne postoji. "Kada nesto hocu da ubijem, ja to i ubijem", rece.

Simple as that.
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:12 31.07.2015

Re: Акција

albicilla
["Kada nesto hocu da ubijem, ja to i ubijem", rece.

Simple as that.


A i verovatno ga uzbudjuje to što se nalazi u poziciji da oduzme život nekom stvorenju koje mirno pase u ladovini, ili drema i sanja punjene antilope. Lov stvarno deluje kao velika navlaka.

Ma, ok, to je skroz drugi svet, teško ih je razumeti. Ali to ne znači da ih ne treba zakonski regulisati.
albicilla albicilla 21:47 31.07.2015

Re: Акција

Ma, ok, to je skroz drugi svet, teško ih je razumeti. Ali to ne znači da ih ne treba zakonski regulisati.


Da bi zahtev za zabranu lova bio samo delimicno usvojen, Ministarstvo poljoprivrede je vagalo pet meseci.

Da bi bio ponisten - ni pet dana.

Da li da ti dodam da se overena i potpisana Uredba o dozvoljavanju lova nasla na sajtu Lovackog saveza pre nego sto je postala vidljiva na sajtu Ministstva koje ju je donelo, i znatno pre nego sto je objavljena u Sluzbenom glasniku, cime je postala pravosnazna?

To je toliko ocekivano bilo, da nisam hteo da to uopste pominjem u blogu. Cemu?
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:44 31.07.2015

Re: Акција

albicilla
Ma, ok, to je skroz drugi svet, teško ih je razumeti. Ali to ne znači da ih ne treba zakonski regulisati.


Da bi zahtev za zabranu lova bio samo delimicno usvojen, Ministarstvo poljoprivrede je vagalo pet meseci.

Da bi bio ponisten - ni pet dana.

Da li da ti dodam da se overena i potpisana Uredba o dozvoljavanju lova nasla na sajtu Lovackog saveza pre nego sto je postala vidljiva na sajtu Ministstva koje ju je donelo, i znatno pre nego sto je objavljena u Sluzbenom glasniku, cime je postala pravosnazna?

To je toliko ocekivano bilo, da nisam hteo da to uopste pominjem u blogu. Cemu?


Ovog lava sam ja "upucao" mojom D300-tkom. Tako to rade pravi muškarci, mada, priznajem da za selfi nisam baš imao mooda.


jkt2010 jkt2010 23:39 31.07.2015

Re: Акција

srdjan.pajic

Ovog lava sam ja "upucao" mojom D300-tkom. Tako to rade pravi muškarci, mada, priznajem da za selfi nisam baš imao mooda.

U safari parku, iz auta? A on udrogiran...

Nego, čujem za neke klimatske promene i za novo ledeno doba i tako te katastrofe koje vode krahu civilizacije kakvu poznajemo. Pa me zanima šta vi mislite, jednog dana u (skoroj?) budućnosti kad se to desi, jel bolje da ima tih lavova, tigrova, međeda... ispod drveta ili u pećini ili ispred kolibe gde ti deca spavaju, ili da ih nema? S obzirom da su oni nas jedno milion godina tamanili za doručak, dok poslednjih 100-200 godina nismo dovoljno ojačali da možemo da se odbranimo...

Čini mi se da ko živi na planini nije baš mnogo srećan što je medved zaštićen (a njegove ovce nisu).

The Bengal tigers of the Sundarbans (translation: 'beautiful forest'), bordering India and Bangladesh, used to regularly kill fifty or sixty people a year.
Jukie Jukie 01:57 01.08.2015

Re: Акција

jkt2010
Nego, čujem za neke klimatske promene i za novo ledeno doba i tako te katastrofe koje vode krahu civilizacije kakvu poznajemo. Pa me zanima šta vi mislite, jednog dana u (skoroj?) budućnosti kad se to desi, jel bolje da ima tih lavova, tigrova, međeda... ispod drveta ili u pećini ili ispred kolibe gde ti deca spavaju, ili da ih nema? S obzirom da su oni nas jedno milion godina tamanili za doručak, dok poslednjih 100-200 godina nismo dovoljno ojačali da možemo da se odbranimo...

Čini mi se da ko živi na planini nije baš mnogo srećan što je medved zaštićen (a njegove ovce nisu).
The Bengal tigers of the Sundarbans (translation: 'beautiful forest'), bordering India and Bangladesh, used to regularly kill fifty or sixty people a year.


Da su lavovi, tigrovi, međedi i Golum bili toliko uspešni u jedenju dece, potamanili bi ih jedno za drugim ko smoki iz kesice, ali pošto smo ovde, očigledno to ne ide toliko lako.

Najverovatnije su deca veoma neukusna, nešto tipa kelerabe ili starijeg spanaća.

A možda su deca evolutivno prilagođena da izbegavaju da jedu zeleniš baš zato da ne mirišu na biljojeda? (Miris biljaka se izlučuje preko kože i stvara se jedinstveni mirisni otisak) I onda kad tigar prođe tuda, kaže "ovde ima neke dece, idem prvo da vidim da negde nema neka antilopa"

Eto nove hipoteze za istraživanje!
docsumann docsumann 05:42 01.08.2015

Re: Акција

jkt2010
srdjan.pajic

Ovog lava sam ja "upucao" mojom D300-tkom. Tako to rade pravi muškarci, mada, priznajem da za selfi nisam baš imao mooda.

U safari parku, iz auta? A on udrogiran...

Nego, čujem za neke klimatske promene i za novo ledeno doba i tako te katastrofe koje vode krahu civilizacije kakvu poznajemo. Pa me zanima šta vi mislite, jednog dana u (skoroj?) budućnosti kad se to desi, jel bolje da ima tih lavova, tigrova, međeda... ispod drveta ili u pećini ili ispred kolibe gde ti deca spavaju, ili da ih nema? S obzirom da su oni nas jedno milion godina tamanili za doručak, dok poslednjih 100-200 godina nismo dovoljno ojačali da možemo da se odbranimo...

Čini mi se da ko živi na planini nije baš mnogo srećan što je medved zaštićen (a njegove ovce nisu).

The Bengal tigers of the Sundarbans (translation: 'beautiful forest'), bordering India and Bangladesh, used to regularly kill fifty or sixty people a year.


ma, kompletno očistit prirodu od potencijalno opasnih, divljih, agresivnih i otrovnih stvorenja. pobit sve što nas može ubit, sem nas samih koji se ubijamo nedostižno mnogo.
u taj spisak pored tigrova, lavova, puma, leoparda, medvjeda i vukova, obavezno uključiti nilske konje, korkodile, slonove, nosoroge, bufalo kafere, zmije, i otrovnice i udave, ajkule, humboltove lignje, barakude, pirane, pčele, ose, stršljenove, paukove...
mada bilo je slučajeva da i delfini napadnu čovjeka, a da ne pričamo o tome da ribarima bucaju mreže.
pa njemački ovčari i rotvajleri, pitovi, dobermani, oni baš znaju da ugrizu.

pobijmo govna i učinimo ovu planetu očišćenu od beštija i zvjerova, pacifikovanu i pitomu k'o tašmajdanski park (bez kučića).
qqriq qqriq 07:13 01.08.2015

Re: Акција

ma, kompletno očistit prirodu od potencijalno opasnih, divljih, agresivnih i otrovnih stvorenja. pobit sve što nas može ubit, sem nas samih koji se ubijamo nedostižno mnogo.
u taj spisak pored tigrova, lavova, puma, leoparda, medvjeda i vukova, obavezno uključiti nilske konje, korkodile, slonove, nosoroge, bufalo kafere, zmije, i otrovnice i udave, ajkule, humboltove lignje, barakude, pirane, pčele, ose, stršljenove...
mada bilo je slučajeva da i delfini napadnu čovjeka, a da ne pričamo o tome da ribarima bucaju mreže.
pa njemački ovčari i rotvajleri, pitovi, dobermani, oni baš znaju da ugrizu.

pobijmo govna i učinimo ovu planetu očišćenu od beštija i zvjerova, pacifikovanu i pitomu k'o tašmajdanski park (bez kučića).




našao si me kod nemačkog ovčara, moj ljubljeni pas bio mešavina vučjaka i haskija, lepotan a dobar dobar najbolji. heart of gold.
qqriq qqriq 07:43 01.08.2015

Re: Акција

Najverovatnije su deca veoma neukusna, nešto tipa kelerabe ili starijeg spanaća.


da dodam brokoli, pa ide zaključak aka pitanje: Eto nove hipoteze za istraživanje!



Atomski mrav Atomski mrav 02:11 02.08.2015

Re: Акција

Lovci su čudan soj ljudi.


Ne interesuje me lov, ali bih da se učlanim u neko (dobrovoljno) lovačko društvo kako bih mogao legalno da nabavim pušku. Trebaće mi jednog dana:

jkt2010 jkt2010 01:12 03.08.2015

Re: Акција

qqriq
docsumann
ma, kompletno očistit prirodu od potencijalno opasnih, divljih, agresivnih i otrovnih stvorenja. pobit sve što nas može ubit (...)
pobijmo govna i učinimo ovu planetu očišćenu od beštija i zvjerova, pacifikovanu i pitomu k'o tašmajdanski park (bez kučića).


Pridružujem se podržavanju predloga.

našao si me kod nemačkog ovčara, moj ljubljeni pas bio mešavina vučjaka i haskija, lepotan a dobar dobar najbolji. heart of gold.

A kad pas voli da ujeda, šta se radi?
Zato isto tako treba i ove ostale ajkule drakule...

Ljude koji ubijaju zatvaramo (a bogami i ubijamo) pa ne znam zašto ne bi komarce, stršljene & tigrove, međede...
srdjan.pajic srdjan.pajic 03:51 03.08.2015

Re: Акција

Atomski mrav
Lovci su čudan soj ljudi.


Ne interesuje me lov, ali bih da se učlanim u neko (dobrovoljno) lovačko društvo kako bih mogao legalno da nabavim pušku. Trebaće mi jednog dana:



Mrave, u istoj smo situaciji, što se tiče ćerki. Moja prednost ovde u USA je, da bih se propisno opremio, ne moram (još uvek) da budem član lovačkog društva, čak ni neke organizovane milicije.



jkt2010 jkt2010 04:15 03.08.2015

Re: Акција

srdjan.pajic
Atomski mrav
(...) kako bih mogao legalno da nabavim pušku. Trebaće mi jednog dana...

Mrave, u istoj smo situaciji, što se tiče ćerki.

Sačuvaćete ih, kao što su i vaši tastovi sačuvali svoje...
qqriq qqriq 22:39 31.07.2015

početak dana

start trim staze.........
i od uspomena se živi, o la la!



emsiemsi emsiemsi 13:55 01.08.2015

Re: početak dana

qqriq
start trim staze.........
i od uspomena se živi, o la la!




A ја ћу, ево, да ти помогнем и смањим слику да не мора да се скролује.




qqriq qqriq 14:29 01.08.2015

Re: početak dana

A ја ћу, ево, да ти помогнем и смањим слику да не мора да се скролује.


Hvala i veliki pozdrav!


Out of Beirut Out of Beirut 05:35 01.08.2015

..

PM pada u vatru i tvrdi: „Strašno me briga šta je afrička grlica, ne mogu da vam objasnim. Kada ste mi rekli – 400 ljudi neće da dođe kojima možemo da uzmemo pare da ostanu u državnoj kasi, e, ja živim za to da im uzmemo da to ostane u državnoj kasi. Sad treba da štitimo i afričku grlicu. Baš me briga za afričku grlicu“

... Ово је деструктивност која говори и о личној само-деструктивности. Али то лудило лидерско је стандардни део великих структура тираније. Након пораза Наполеона по Европи су постављани полу-луди (можда због инцеста плаве крви) монарси. У скоријој историји се селектују психолошки крхке, лабилне личности, као рецимо Јељцин, Буш, Саркози.

qqriq qqriq 07:19 01.08.2015

Re: ..

У скоријој историји се селектују психолошки крхке, лабилне личности, као рецимо Јељцин, Буш, Саркози.


A tako smo počeli nevino i plemenito od grlica!
I, kad smo već kod, recimo, Sarka koji ono beše sredio Francusku u plamenu kao ministar unutrašnjih poslova a bilo vruće, vruće, vrelo, što zaboravi stabilnog Olanda?

Tanak je led nabrajanje.........
Out of Beirut Out of Beirut 05:38 01.08.2015

...

Како стојимо по питању лова на криволовце?

Помислим на све оне који оспоравају такву праксу због рушења дигнитета човека, јер, кажу, ипак је човек у сваком случају драгоценији од било које [друге] животиње.

Како је ружан, агресиван психопата неупоредиво драгоценије биће од безазленог лепог срндаћа?

Ваљда никако.

Што се тиче цивилизацијског утемељења лова на криволовце, од значаја је да ју је промовисао антрополог Ричард Лики ... и речима, и делима ... и одличним резултатима у Кенији.

albicilla albicilla 07:39 01.08.2015

Re: ...

Out of Beirut
Како стојимо по питању лова на криволовце?
...

Што се тиче цивилизацијског утемељења лова на криволовце, од значаја је да ју је промовисао антрополог Ричард Лики ... и речима, и делима ... и одличним резултатима у Кенији.



Likija su sada, u vreme istrebljenja slonova tempom 1 na svakih 15 minuta reinstalirali kao glavnog serifa za krivolov.

A i ovde krece lov na krivolov, citacete sve o tome. Stay tuned.
qqriq qqriq 07:24 01.08.2015

U

Keniji svi se zovu Barak. Ja na to gledam s nadom većom od strepnje.

emsiemsi emsiemsi 07:38 01.08.2015

Re: U

qqriq
Keniji svi se zovu Barak. Ja na to gledam s nadom većom od strepnje.


Појасни !
qqriq qqriq 08:35 01.08.2015

ccc

do sad čitala odličan tekst u njujork tajmsu čiji naslov počinje
Of Lions and Men
e pa da crknem od muke što se nisam ja setila, a čini se lako, sad izgleda na vrh jezika.

poslednji put kad mi bilo baš krivo što se nisam ja setila, bilo je kad sam ugledala naslov
Veridba je dugo trajala
e kad tad nisam umrla......
qqriq qqriq 15:04 01.08.2015

Ako se neko zanese,

da tačno javim gde sam!





emsiemsi emsiemsi 17:28 01.08.2015

Re: Ako se neko zanese,

qqriq
da tačno javim gde sam!






Каква пустош !
Често се питам шта људи виде у томе да са +35 оду на +40, чварећи се тих 10-так дана и дошао до закључка да је због тога како би 6 месеци имали да причају као ће ићи на море, а после тога причајући како је било на мору.
qqriq qqriq 18:05 01.08.2015

Re: Ako se neko zanese,

Каква пустош !


Ja vidim lepotu.
I ne pričam posle...........


docsumann docsumann 18:39 01.08.2015

Re: Ako se neko zanese,

emsiemsi
qqriq
da tačno javim gde sam!






Каква пустош !
Често се питам шта људи виде у томе да са +35 оду на +40, чварећи се тих 10-так дана и дошао до закључка да је због тога како би 6 месеци имали да причају као ће ићи на море, а после тога причајући како је било на мору.


imao sam svojevremeno jedan blog na tu temu - LINK

a kome je smor da klik na link, evo ga sam tekst:


IZVJEŠTAJ O PODACIMA*

Izgleda da svi primorski gradići imaju tu istu šizofrenu ambivalentnost – ljeti su skroz histerični i euforični, napumpani milionima hormona, a onda s jeseni izgutaju svoju preveliku dozu tableta za hibernaciju i ... umru duboko.
Sinoć sam bio u gradu da se uvjerim u stepen njegovog mrtvila. Iako je bio vikend jedva da nas je bila šačica ljudi napolju. Simulacija akcije za šankom, votka, pivo, rakija, iščašene priče i smijeh koji jauče kroz gluvu noć. Mrtvilo je veće nego što sam i pretpostavljao, plus sutrašnji mamurluk. I opet moja omiljena tema – kolektivana svijest i njene samoreflektujuće projekcije, ili jednostavnije : napolju nema nikoga zato što svi misle da napolju nema nikoga, pa niko više i ne izlazi, uslijed čega napolju stvarno ne bude nikog. Savršena kvaka.
S razlogom bi se moglo postavit pitanje a zašto su ljudi počeli da misle da napolju nikog nema. Međutim, uzaludno je tražiti početak kruga kada je on već jednom zatvoren. Bolje je tražiti način da se iz njega izađe. Ako je to uošte moguće.
Hm, da... postoji jedan od dva moguća načina. Počneš forsirano da obrćeš te iste krugove, da kružiš u njima što je moguće brže. U jednom trenutku centifugalna sila će postati toliko jaka da ćeš biti izbačen iz kruga pravo u okolnu pojavnost. Nezgodno je to što na taj način, ne možeš sa sigurnošću odrediti gdje ćeš dospjeti. Meni se jednom desilo da mi je silina rotacije toliko sabila memoriju da sam se par dana poslije toga, svo vrijeme, sjećao svega što znam. Kakav užasan osjećaj - u svakom trenutku ti cijelokupno sjećanje izbija pred očima. To valjda proživljavaju samo ljudi neposredno suočeni sa smrću. Osuđenici pred streljačkim vodom ili putnici u avionu kojem su motori upravo otkazali. E, pa ja sam se osjećao kao da su me strijeljali tri dana u repu aviona koji je padao i padao i padao ...
Drugi način da iskoračiš iz kruga, takođe relativno nemoguć i jednako opasan ( ne može se iz kruga - tek tako) – zasniva se na tehnici iskopćavanja iz autogeneričke matrice kolektivne svijesti koja ustvari i formira navedene okruglove, u kojima se ljudi vremenom trajno zaglave...

( iznenadili bi ste se koliko se često broj “π“ javlja u vašim dnevnim bilansima, bilo da se radi o odnosu unjetih-potošenih kalorija ili impulsa dolaznih i odlaznih poziva sa vašegg mobilnog telefona)

To uopšte nije jednostavno u malim sredinama gdje se pomno pazi da su svi dobro ukonektovani. Ovdje ne vole iskopčane. Mogu, eventualno, da ti progledaju kroz prste ako si kakav umjetnik, ludak ili narkoman. Pa sam tako
i ja počeo da pišem poeziju da bih sebi pribavio potrebnu reputaciju. Trudio sam se da mi pijesme budu što neobičnije tako da sam mogao da izađem u grad i utorkom uveče, a da me ljudi ne gledaju s podozrenjem. Ipak, i najmanje proširivanje okvira lične slobode ima svoju cijenu.
U mom slučaju ona se ogleda u povremenoj pojavi blage paranoje – s vremena na vrijeme učini mi se da se negdje u blizini zatvare nekakav krug ideja i ... da lagano kreće ka meni.

i tamni obruč se steže sve šire i više šire

Centar tog kruga bi se po pravilu nalazio u samom vrhu drvene olovke kojom pišem. Uvijek samo sa onom tvrdoće HB1, ali nemam sad vremena da to ovdje detaljnije objašnjavam ...
Zato obično pišem vrlo kratko, kako mu ne bih dao dovoljno vremena da se stegne do kraja i polomi mi grafitni vrh.
Jer pisac, uostalom, i nije ništa drugo do olovka u božjoj ruci, i više se troši oštrenjem nego samim pisanjem.

A, čini li se i vama da ljeti možda svi idu na more baš zato što misle da će i svi ostali otići na more ?
qqriq qqriq 18:49 01.08.2015

Re: Ako se neko zanese,

Docs, mnogo lepo pišeš!
docsumann docsumann 18:59 01.08.2015

Re: Ako se neko zanese,

qqriq
Docs, mnogo lepo pišeš!


to je uvijek ugodno čuti



blogovatelj blogovatelj 00:30 02.08.2015

Re: Ako se neko zanese,

Често се питам шта људи виде у томе да са +35 оду на +40, чварећи се тих 10-так дана и дошао до закључка да је због тога како би 6 месеци имали да причају као ће ићи на море, а после тога причајући како је било на мору.


albicilla albicilla 09:22 02.08.2015

Re: Ako se neko zanese,

qqriq
Каква пустош !


Ja vidim lepotu.
I ne pričam posle...........




what happens at the beach
stays at the beach?
qqriq qqriq 10:22 02.08.2015

Re: Ako se neko zanese,

what happens at the beach
stays at the beach?


qqriq qqriq 20:32 01.08.2015

vidi sad ovo

Cecil the Lion's Brother, Jericho, Shot and Killed, Says Zimbabwe Conservation Task Force
albicilla albicilla 09:22 02.08.2015

Re: vidi sad ovo

qqriq
Cecil the Lion's Brother, Jericho, Shot and Killed, Says Zimbabwe Conservation Task Force


nisi link dodala, ali naci cu ga vec
qqriq qqriq 10:23 02.08.2015

Re: vidi sad ovo

nisi link dodala, ali naci cu ga vec


ne znam da kačim link, ali pun je net, još od sinoć.
emsiemsi emsiemsi 11:07 02.08.2015

Re: vidi sad ovo

qqriq
nisi link dodala, ali naci cu ga vec


ne znam da kačim link, ali pun je net, još od sinoć.

ПОТРУДИ СЕ МАЛО --- КЛИКНИ ОВДЕ !
Дакле, најпре нашишеш било какав текст, нпр. КУКУРИКУ УЧИ ДА ПОСТАВЉА ЛИНКОВЕ, потом то маркираш, потом кликнеш на иконицу карике од ланаца, те потом пејстујеш линк који си пре тога копирала из адрес бара браузера у поп ап текст бокс - и готово.
albicilla albicilla 12:15 02.08.2015

Re: vidi sad ovo

qqriq
nisi link dodala, ali naci cu ga vec


ne znam da kačim link, ali pun je net, još od sinoć.


Sudbina zveri jerihonske postaje spanska telenovela:

- Reports conflict on whether Cecil the lion's brother, Jericho, also killed

- Cecil the lion’s brother Jericho alive and well despite rumors, say researchers

- Jericho Isn't Cecil's Brother And Is Probably Still Alive, Lion Researcher Says
qqriq qqriq 13:24 02.08.2015

Re: vidi sad ovo

ludilo.
qqriq qqriq 13:26 02.08.2015

Re: vidi sad ovo

КУКУРИКУ УЧИ ДА ПОСТАВЉА ЛИНКОВЕ,



Jukie Jukie 20:54 02.08.2015

Re: vidi sad ovo

To zvuči kao naslov za slikovnicu :)
albicilla albicilla 08:33 03.08.2015

Re: Ja brinem za Novi Sad

dobrosavljevic_m
Lovočuvar iz sela Sirig kod Novog Sada uklonio je na sam dan početka lova na prepelice nedozvoljene elektronske vabilice koje su danima privlačile ptice i tako omogućio pokolj.


Znam, a to je samo pocetak lovne sezone! Citavu vest iz Blica sam negde gore postavbio u komentaru.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana