Društvo

žega

Dejan Tiago Stanković RSS / 17.07.2015. u 13:34

ovih dana žega je prevelika, pa smo do stanice sišli noću, računamo, ramazan je, ne spavaju.
zatekli smo ih mnoštvo. bivakuju izolovani od našeg sveta, sjaćeni u dva savamalska parkića, kao u nekom rezervatu. stoje u grupama oko klupa i u osvetljenim krugovima ispod bandera. žene i deca konače u kolonijama ispod drveta u parku, sa boščama kao jastucima.
pokušali smo da stupimo u kontakt s tim ljudima. rekli im da smo došli kao prijatelji, da nas zanimaju njihove priče da bismo ih preneli svetu. nudili smo da im pokažemo novinarske legitimacije. nisu bili raspoloženi za razgovor. nisu bili odbojni, bili su uplašeni. 
jedina osoba spremna da razgovara s nama bila je jedna naša mlada zemljakinja koja radi dole u parku. lako biste je prepoznali, ima blajhovanu kosu, crvene nokte mini suknju i dve drusne, bele butine. upoznali smo je pred pekarom, kupovala je kifle i jogurt za izbegličku decu. kaže: žao joj ih je, zna ona kako je teško dok se ne snađeš u belom svetu gde nikog ne znaš. i ona je kroz isto prošla kad je došla u beograd. potvrdila nam je sumnje da će iko hteti da razgovara s nama. posebno ne noću.
nismo se previše ni trudili, bilo nam je neprijatno da ih uznemiravamo. gde god da staneš, u blizini neko spava na kartonu, pa se osećaš kao da si im upao u spavaću sobu i želiš da sa njima proćaskaš. nema veze. doći ćemo drugi dan, obdana. 
seli smo na klupu, a oko nas se napravio širok prazan krug. prijatelj kaže da je pre neki dan, kad je došao prepodne, uspeo je da porazgovara s nekima od njih. 
priča mi da su iz sirije su, iz grada alepa. kurdi. znaju engleski. obrazovani ljudi, etnolog, inženjer, gimnazijski profesor. valjda ih je zato manje strah da razgovaraju s neznancima. kažu da nemaju gde nartag. kod kuće je rat. i ne žele natrag. odlučni su u tome. pasoše su pobacili u more kad su čamcem bez kapetana plovili od turske obale do grčkih ostrva. tamo su ih drželi po logorima. ostatak puta su prešli kako su se snalazili, dobar deo pešice, ima ih sa stopalima u živim ranama. usput su im iznuđivali mito, pljačlkali ih, varali ih. u makedoniji su it tepali. o iskustva s našim policajcima nisu hteli da pričaju. uplašeni su od policije jednako kao i od drumskih razbojnika pa se kreću u većim grupama i ne nose sav novac sa sobom već im rođaci pošalju koliko im treba u grad odakle im se jave. idu u nemačku gde imaju rodbinu. pre neki dan su već bili pretrčali su u mađarsku. tamo ih je sačekala policija. masnice se vide i na tamnoj koži. pendrečili su ih dok nisu potpisali izjave da se dobrovoljno vraćaju u srbiju. ovde su platili kazne zbog ilegalnog prelaska granice, ali ih makar niko ne goni. niko i ne zna šta bi s njima. svesni su da smo siromasi i da ni nama nije lako.

kao što mi kažemo da se neko dobro udao, tako portugalci kažu da se neko dobro rodio. i činjenica je da su jedni rođeni srećniji od drugih. 
ponekad pomisliš kako si došao na svet na pogrešnom mestu. da si se, recimo, rodio samo 500 km vazdušnom linijom dalje, koliko bi ti život bio lakši. a tek kad siđeš među te nesrećne ljude, shvatiš koliko si u stvari imao sreće. i koliko život nije nimalo pravedna pojava.



Komentari (564)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 21:55 18.07.2015

Re: eno

alselone
A kako su prosli susreti? Јеste imali bilo sta cime bi ste se odbranili? Pretpostavljam da nisi bas gospodin Blazo Grkovic.


pazi dva su bila ne tako bliska, jedno stotinak metara razdaljine, treči taj letnji se završio tako što je svako u panici pobegao na svoju stranu, a i tu je bilo jedno 30 metara razdaljine.
alselone alselone 21:57 18.07.2015

Re: eno

pa verovatno se nisi muvao putevima "kojim se ređe ide", ako hoćeš mogu da ti iskopam gps track te staze, imam ga negde


Relativno. Evo mapa gde sam se obicno muvao. NIje bas totalna divljina, ali nije nasaljeno, kola ne mogu da dodju itd.

1.
LINK

2. LINK


Moze mapa, ako te ne deranziram u pakovanju.
alselone alselone 21:58 18.07.2015

Re: eno

a i tu je bilo jedno 30 metara razdaljine.


zajebano!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:06 18.07.2015

Re: eno

alselone
pa verovatno se nisi muvao putevima "kojim se ređe ide", ako hoćeš mogu da ti iskopam gps track te staze, imam ga negde


Relativno. Evo mapa gde sam se obicno muvao. NIje bas totalna divljina, ali nije nasaljeno, kola ne mogu da dodju itd.

1.
LINK

2. LINK


Moze mapa, ako te ne deranziram u pakovanju.


Pazi prvi link baca u kaspijsko more :)
a track mora da iskopam, al nije problem samo nemoj me terati da to večeras radim.

U pitanju je staza od Mitrovca ka Predovom Krstu, taj deo ka tom "špicu" koji prave Drina i Tara je inače poznat po tome da ima dosta medveda, a inače jedan jesenji susret je bio nedaleko od Mitrovca. Dole na tom delu oko Zaovina i Zborišta je mala verovatnoća da ih sretneš, to je dosta pitomije.

principessa_etrusca principessa_etrusca 00:05 19.07.2015

Re: eno

verovatno si bio s' jeseni ili u rano prolece. nisam jos cuo da su ih sretali leti.

Ја сам налетела на медведе усред лета при спуштању ка кањону Раче. Била сам мртва хладна пошто сам тада мислила да медведи на Тари никада не дирају људе и да су биљоједи.
principessa_etrusca principessa_etrusca 00:13 19.07.2015

Re: eno

Predrag Brajovic
principessa_etrusca
Јер Грци последњих 200 година понављају исте ствари.

А Немци? Да ли они такође понављају исте ствари?

Драга моја, мислим да ти је питање, просто, јефтино. И не видим кaкве везе има са грчком изгледа традиционалном финансијском недисциплином?

P.S.
Заиста постаје досадно, ово прегањање.
Лаку ноћ.

Питање можда јесте досадно, али није јефтино.

Немачки експанзионизам је константа, а у односу на њега финансијска недисциплина је једна сасвим безазлена трансгресија.
srdjan.pajic srdjan.pajic 01:30 19.07.2015

Re: eno

alselone
a i tu je bilo jedno 30 metara razdaljine.


zajebano!


Samo da podelim svoje trapersko iskustvo: ako naletite na mečku, ili ona na vas, nikako ne pokušavajte ono iz crtanog filma, sa zaleganjem na zemlju i pretvaranjem da ste crkotina. Nego sitnu decu iza ledja, ruke u vis, da izgledate što veći, i urlanje iz sve snage. A ako to ne pomogne, onda nikako bežanje, negog borba, na život i smrt (mada je obično jasno ko će tu da pobedi ).

Ja sam par puta naleteo na medu ovde u Stenovitim (black bear, nemamo grizlije, na svu sreću, oni su daleko zajebaniji), jednom čak i sa mečićima, ali se uvek završilo u miru, po sistemu svako na svoju stranu. Zajebano je samo ako se uleti izmedu mečke i mačića. Onda samo bog pomaže, ako nemaš karabin pri ruci.

anonymous anonymous 05:15 19.07.2015

Re: eno

Немачки експанзионизам је константа, а у односу на њега финансијска недисциплина је једна сасвим безазлена трансгресија.

alselone alselone 06:17 19.07.2015

Re: eno

Samo da podelim svoje trapersko iskustvo: ako naletite na mečku, ili ona na vas, nikako ne pokušavajte ono iz crtanog filma, sa zaleganjem na zemlju i pretvaranjem da ste crkotina. Nego sitnu decu iza ledja, ruke u vis, da izgledate što veći, i urlanje iz sve snage. A ako to ne pomogne, onda nikako bežanje, negog borba, na život i smrt (mada je obično jasno ko će tu da pobedi ).


Čitao sam u nekom vodiču da je različito ponašanje ako sretneš grizlija i ako sretneš mrkog medveda. Za grizlija ide crkotina varijanta a za mrkog urlikanje i borba. Bilo je i par emisija na NG kako su ljudi preživeli napade grizlija crkotina metodom.
Jukie Jukie 11:19 19.07.2015

Re: eno

maksa83
Mislila sam postradaše Srbi zbog Grčke

Ej, živa istina - evo ja izgoreo po ramenima iako sam se mazao revnosno onim bebećim faktorom 50


Mora stalno da se maže. Da li je tvoja krema vodonepropusna? Moja posle nekog vremena krene da nakuplja mrvice prašine i to se onda ljušti kad prevučeš prstom.
mariopan mariopan 14:01 19.07.2015

Re: eno

urbana_gerila
mariopan
Лепо ми иде и опоравак


e, sada mi je čak i onaj baksuz brajović odjednom simpatičan.


mariopan mariopan 14:06 19.07.2015

Re: eno

qqriq
Само вас гледам....



maksa83 maksa83 14:20 19.07.2015

Re: eno

Свакако. Као и оно твоје прво, са сиротим старцем (и морем) и смоквама од два (2) евра.

Potpuno si promašio poentu sa starcem i smokvama od 2 EUR bez fiskalog računa.
Uopšte nije bila poenta da je to socijalni slučaj, nego da je to jedina transakcija koja nije bila propraćena fiskalnim računom.

Skroz moguće da si to mogao sam da razumeš, al' onda, je l' te, ne bi mogao da napišeš ovo:

Само је фалио онај гоблен са дететом и његовом сузицом.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:22 19.07.2015

Re: eno

maksa83
Свакако. Као и оно твоје прво, са сиротим старцем (и морем) и смоквама од два (2) евра.

Potpuno si promašio poentu sa starcem i smokvama od 2 EUR bez fiskalog računa.
Uopšte nije bila poenta da je to socijalni slučaj, nego da je to jedina transakcija koja nije bila propraćena fiskalnim računom.

Skroz moguće da si to mogao sam da razumeš, al' onda, je l' te, ne bi mogao da napišeš ovo:
Само је фалио онај гоблен са дететом и његовом сузицом.

Буди сигуран да нисам једини који је погрешно ишчитао поенту. Некако, кад си на шпорету, свака ствар ти се чини као рингла ;-)

Како год, кип ме апдејтед.
srdjan.pajic srdjan.pajic 17:36 19.07.2015

Re: eno

alselone
Samo da podelim svoje trapersko iskustvo: ako naletite na mečku, ili ona na vas, nikako ne pokušavajte ono iz crtanog filma, sa zaleganjem na zemlju i pretvaranjem da ste crkotina. Nego sitnu decu iza ledja, ruke u vis, da izgledate što veći, i urlanje iz sve snage. A ako to ne pomogne, onda nikako bežanje, negog borba, na život i smrt (mada je obično jasno ko će tu da pobedi ).


Čitao sam u nekom vodiču da je različito ponašanje ako sretneš grizlija i ako sretneš mrkog medveda. Za grizlija ide crkotina varijanta a za mrkog urlikanje i borba. Bilo je i par emisija na NG kako su ljudi preživeli napade grizlija crkotina metodom.


Da, i onda aj se ti seti na koji priručnik treba da se pozoveš kad se nadješ oči u oči sa medom, i adrenalin poteče u potocima. Tu bi mogao neki app za ajfon da se skocka, da ti pomogne u toj situaciji.

Inače, za pumu je slično kao za medvede, crne, osim što je velika verovatnoća da će da te zaskoči u sumrak i sa neke grane, nećeš ni znati šta te je pojelo.
maksa83 maksa83 17:49 19.07.2015

Re: eno

Tu bi mogao neki app za ajfon da se skocka, da ti pomogne u toj situaciji.

Ja bih skockao jednu, al' za međede - šta ako naiđe na čikaškog Srbina, šta ako naiđe na bulderskog Srbina, šta ako naiđe na kalifornijskog Srbina, kako da prepozna Srbina koji je samo turista, i tako to.
mariopan mariopan 03:22 20.07.2015

Re: eno

maksa83
Tu bi mogao neki app za ajfon da se skocka, da ti pomogne u toj situaciji.

Ja bih skockao jednu, al' za međede - šta ako naiđe na čikaškog Srbina, šta ako naiđe na bulderskog Srbina, šta ako naiđe na kalifornijskog Srbina, kako da prepozna Srbina koji je samo turista, i tako to.

Чекај, и тај ајфон би меда користио као мени у ресторану!
Овог хоћу ( Србина) а овог нећу, данас ми се не једе ништа кисело?
А ов туристички Срби баш слатки, може три комада?
maksa83 maksa83 04:54 20.07.2015

Re: eno

Чекај, и тај ајфон би меда користио као мени у ресторану!
Овог хоћу ( Србина) а овог нећу, данас ми се не једе ништа кисело?
А ов туристички Срби баш слатки, може три комада?

E to ti je još bolja ideja.

Ukrstiti tu aplikaciju za prepoznavanje i hendlovanje različitih Srbina sa nekom aplikacijom za recepte. Onda medo brundo odma zna npr.: "čikaški Srbin ide najbolje u sosu od limete", ili "buldesrki Srbin je malo žilaviji pa je najbolje da ga marinirate u ulju i sirćetu bar tri dana"...

Pa uputstvo za pripremu: "Srbina iz Beograda ćete prepoznati po tome što jedini u državi nosi Starke (crvene), bitno je da ih skinete pošto su nejestive a ako ih je nosio duže od 2 nedelje
budu i ozbiljno toksične". "Ukoliko vam Srbin kog ste uhvatili deluje teži nego što naoko treba da bude ona je sva prilika da ste uhvatili Crnogorca, pa prvo treba da mu poskidate ordenje pošto - ne zaboravite - what goes in - must come out, i to svakako ne želite da pojedete".
Atomski mrav Atomski mrav 20:53 21.07.2015

Re: eno

zbog toga što sam upravo stukao neku stvar nastalu incestuoznom mešavinom baklave i princes krofne


Mnogo im dobra ta kombinacija, naročito mi se sviđa što nije previše slatka pa možeš da pojedeš dosta a da ti ne bude otužno.
princi princi 16:50 18.07.2015

Što je najgore, tim

zabranama kretanja blokiraju ljudima život. Mnogi od ovih nesrećnika kad bi videli kako izgleda život na zapadu bi se vratili nazad, siguran sam da bi se vrlo brzo uspostavila ravnoteža i da uopšte ne bi došlo do te navale ljudi koje se toliko plaše Angela Merkel, Dejvid Kameron, onaj kepec Sarkozi i ostali evropski fašisti. Ne idu ljudi tamo da budu nekom na grbači, nego da pošteno rade posao koji znaju ili vole da rade. Ta kontrola granica je totalni kretenizam.
glockenspiel glockenspiel 17:17 18.07.2015

Re: Što je najgore, tim

Ne idu ljudi tamo da budu nekom na grbači, nego da pošteno rade posao koji znaju ili vole da rade


iz znatizelje, jeste li ikada bili u Africi ?

princi princi 17:19 18.07.2015

Re: Što je najgore, tim

glockenspiel
Ne idu ljudi tamo da budu nekom na grbači, nego da pošteno rade posao koji znaju ili vole da rade


iz znatizelje, jeste li ikada bili u Africi ?


Iz iste takve radoznalosti, jeste li ikada bili u Kalkuti?
zilikaka zilikaka 17:20 18.07.2015

Re: Što je najgore, tim

zabranama kretanja blokiraju ljudima život. Mnogi od ovih nesrećnika kad bi videli kako izgleda život na zapadu bi se vratili nazad, siguran sam da bi se vrlo brzo uspostavila ravnoteža i da uopšte ne bi došlo do te navale ljudi koje se toliko plaše Angela Merkel,


Čekaj, ovde nešto ne štima.
Misliš da one koji su već tamo, dakle bili i videli, takođe neko fizički sprečava da odustanu i vrate se?
princi princi 17:23 18.07.2015

Re: Što je najgore, tim

zilikaka
zabranama kretanja blokiraju ljudima život. Mnogi od ovih nesrećnika kad bi videli kako izgleda život na zapadu bi se vratili nazad, siguran sam da bi se vrlo brzo uspostavila ravnoteža i da uopšte ne bi došlo do te navale ljudi koje se toliko plaše Angela Merkel,


Čekaj, ovde nešto ne štima.
Misliš da one koji su već tamo, dakle bili i videli, takođe neko fizički sprečava da odustanu i vrate se?

Kad ih smeste u te kampove i logore, oni im praktično sprečavaju slobodu kretanja. Ti ljudi, kad bi im omogućili punu slobodu kretanja, bi videli kako se zaista živi, kakvi su izgledi da dobiju posao, da se, uopšte, živi i odlučili bi da li da se vrate ili ne. Ja sam, na primer, u Kanadi, upoznao par Sudanaca i Egipćana, inženjera, koji su tamo, u Kanadi, studirali, doktorirali, radili i na kraju odlučili da se vrate.

Mislim, nisu ti ljudi rođeni kao ovi genijalci s bloga kojima je sve jasno i koji sve znaju i pre nego što se desi. Mnogi od njih su se u ta izbeglištva upustili iz najobičnije asimetrije informacija: jednostavno ne znaju dovoljno o životu na zapadu.
qqriq qqriq 07:31 19.07.2015

Re: Što je najgore, tim

Čekaj, ovde nešto ne štima.


Pa kako da štima mnogo napabirčenih reči nanizanih tako da zvuče kao bomba? I više: otkriće, nov i svež pogled na problem/pitanje.
Mi zatrpani al šta ćemo?
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:16 19.07.2015

Re: Što je najgore, tim

Kad ih smeste u te kampove i logore, oni im praktično sprečavaju slobodu kretanja. Ti ljudi, kad bi im omogućili punu slobodu kretanja, bi videli kako se zaista živi, kakvi su izgledi da dobiju posao, da se, uopšte, živi i odlučili bi da li da se vrate ili ne. Ja sam, na primer, u Kanadi, upoznao par Sudanaca i Egipćana, inženjera, koji su tamo, u Kanadi, studirali, doktorirali, radili i na kraju odlučili da se vrate.

Можда су људи који студирају, докторирају и раде у својој (добро плаћеној) струци твоје окружење, али они нису репрезентативни јер се њихов удео у светској популацији не мери ни промилима.
jasnaz jasnaz 17:47 18.07.2015

o|ovde

Domazet Domazet 20:19 18.07.2015

Vi bre ljudi...

...k'o da niste gledali Little Big Man i onoga sto jase konja naopacke. tako i nas Brajevic zajahao konja naopacke pa mu sad frka da sidje. Stra' ga da ne vidimo koliko je nizak rastom...
alselone alselone 20:21 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

...k'o da niste gledali Little Big Man


Ja nisam gledao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:22 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

Domazet
...k'o da niste gledali Little Big Man i onoga sto jase konja naopacke. tako i nas Brajevic zajahao konja naopacke pa mu sad frka da sidje. Stra' ga da ne vidimo koliko je nizak rastom...

Домазете, делијо, жив ти мени био... где оно беше? -- а, у Чикагу! Чувај нам Америку.
alselone alselone 20:23 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

Чикагу


Iz Čikaga moji, znaš ti dobro koji.
Opaaa, opleti!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:27 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

alselone
Чикагу


Iz Čikaga moji, znaš ti dobro koji.
Opaaa, opleti!

Јесте!
Имају ЦГорци песму с почетка 20. века, где нека млада тужи за момком што јој је поша' за проклету Америку, па му пева, у песми -- Да ја одем у Чикаго / И обиђем своје благо... Тако и ја.
alselone alselone 20:29 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

Имају ЦГорци, одавно, песму с почетка 20. века, где нека млада тужи за момком што јој је поша' за проклету Америку, па му пева, у песми -- Да ја одем у Чикаго / И обиђем своје благо...


Ja sam svojim poznanicima Amerikancima pricao o srpskoj antifasistickoj zajednici koja je bila protiv komunizma i koja se sklonila u Cikago posle WWII. Drago im obicno bude kad cuju tu pricu.
ozdrljic ozdrljic 20:30 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

где оно беше

Ja sam za njega spremio glogov kolac. Pa dje si Domazete, legendo? Imal' sta novo, msm ufatis li sta. Domazete, k'o boga te molim, nemoj nista o Grckoj i Srebrnici... jes' cuo. Hajmo nesto o starinama i tomu slicno, jeb'o ga ja budi Raja.
Kazezoze Kazezoze 20:31 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

alselone
...k'o da niste gledali Little Big Man


Ja nisam gledao.


pogledaj, dastin hofman je briljantan u tom filmu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:31 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

alselone
Имају ЦГорци, одавно, песму с почетка 20. века, где нека млада тужи за момком што јој је поша' за проклету Америку, па му пева, у песми -- Да ја одем у Чикаго / И обиђем своје благо...


Ja sam svojim poznanicima Amerikancima pricao o srpskoj antifasistickoj zajednici koja je bila protiv komunizma i koja se sklonila u Cikago posle WWII. Drago im obicno bude kad cuju tu pricu.

Мени је ђед-стриц у Фресну (CA) сахрањен, бог да му души прости.
alselone alselone 20:41 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

Мени је ђед-стриц у Фресну (CA) сахрањен, бог да му души прости.


Је л' оставио неких милиона?
alselone alselone 20:43 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

pogledaj, dastin hofman je briljantan u tom filmu.


Kul. Metio odma na skidanje. Taman mališa sutra kod dede na druženje, pico, filmovi sa ubijanjem i krvlju, klimo na 16, koka kolo i sve ono ostalo što ne radim kad je tu here i come!
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:46 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

alselone
Мени је ђед-стриц у Фресну (CA) сахрањен, бог да му души прости.


Је л' оставио неких милиона?

Комедија.
Јесте, некада таман за омању викендицу крај Београда. Она сада вреди -- знаш колико. Као онај аеродром.
alselone alselone 20:50 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

Јесте, некада таман за омању викендицу крај Београда. Она сада вреди -- знаш колико. Као онај аеродром.


Ja merkam neke vikendice te cene, možda za godinu, dve, tri da pazarim jednu. Ako se dotad ne odselimo iz grada.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 21:11 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

alselone
Јесте, некада таман за омању викендицу крај Београда. Она сада вреди -- знаш колико. Као онај аеродром.


Ja merkam neke vikendice te cene, možda za godinu, dve, tri da pazarim jednu. Ako se dotad ne odselimo iz grada.

Фрушка Гора је сјајна. Не знам какве су цене. А то -- шта се сада може купити за невелике паре по Србији, тешко и да је замисливо.
Domazet Domazet 21:41 18.07.2015

Pa jes' i to sto kazes...

Predrag Brajovic
Domazet
...k'o da niste gledali Little Big Man i onoga sto jase konja naopacke. tako i nas Brajevic zajahao konja naopacke pa mu sad frka da sidje. Stra' ga da ne vidimo koliko je nizak rastom...

Домазете, делијо, жив ти мени био... где оно беше? -- а, у Чикагу. Чувај нам Америку.

...lako je meni iz Amerike, nisam ja rodjeni Grk ko ti
Domazet Domazet 21:41 18.07.2015

Duplo...

... a iz Amerike
Domazet Domazet 21:44 18.07.2015

Vidi sad...

ozdrljic
где оно беше

Ja sam za njega spremio glogov kolac. Pa dje si Domazete, legendo? Imal' sta novo, msm ufatis li sta. Domazete, k'o boga te molim, nemoj nista o Grckoj i Srebrnici... jes' cuo. Hajmo nesto o starinama i tomu slicno, jeb'o ga ja budi Raja.

...ovoga? Ciji si ti, bre, mali??
alselone alselone 21:50 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

Не знам какве су цене.


Jake. Nema puno mesta za vikendice i cene su dobre. A i kuce nisu uopste jeftine kada se krene "gore". Kamenica je uzasno skupa, pa cak i taj potez iznad nje, koji je po meni vise za vikendice nego za kuce u kojima se zivi cele godine.

A cene rapidno opadaju kako se udaljavas od NS. U okolini Sombora, Kikinde ili Subotice mogu se kupiti kuce sa velikim imanjima budzasto.
qqriq qqriq 21:57 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...


Ja merkam neke vikendice te cene, možda za godinu, dve, tri da pazarim jednu


tvoje dileme su svetske: dal Burbank dal Slankamen



ja ništa: turska tara turska
alselone alselone 21:59 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

tvoje dileme su svetske: dal Burbank dal Slankamen



Ne, za sada ne idem odavle.
qqriq qqriq 22:05 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

Ne, za sada ne idem odavle.


Čoveče...
alselone alselone 22:06 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

Čoveče


Sta?
qqriq qqriq 22:11 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...


Sta?


Citat

alselone alselone 22:13 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

Citat


Igamo se zmurke? Treba da pogadjam sta mislis? Ili reci, ili nemoj, te nedorecenosti koje treba da mame na razmisljanje me smaraju.
qqriq qqriq 22:16 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

alselone
Citat


Igamo se zmurke? Treba da pogadjam sta mislis? Ili reci, ili nemoj, te nedorecenosti koje treba da mame na razmisljanje me smaraju.


Strašno..
ozdrljic ozdrljic 22:19 18.07.2015

Re: Vidi sad...

Ciji si ti, bre, mali


Cuj tebe! Pa ciji cu biti, no Amidzin. Otac mi se zove Babo a za majku me, matereti, nemoj pitati.
A zovem se Pupan, gospodin Pupan
alselone alselone 22:22 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

qqriq
alselone
Citat


Igamo se zmurke? Treba da pogadjam sta mislis? Ili reci, ili nemoj, te nedorecenosti koje treba da mame na razmisljanje me smaraju.


Strašno..


Zbogom qq, necem se vise sa tobom prenemagati.
qqriq qqriq 22:36 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

Zbogom qq,


Als Bye Als



saće ti krenu preporuke, vajdica.



ozdrljic ozdrljic 22:47 18.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

saće ti krenu preporuke, vajdica.

Ode ti svom Faruku. Haj nek' ti hairli bude. Idi (ljudi kako se ono kaze: Zbogom ili s Bogom). Hajmo kukriku,....sretno...Tschüss.
Saćemo da se vjesamo. baj baj
docsumann docsumann 06:25 19.07.2015

Re: Vi bre ljudi...


ja ću ovaj potonji dijalog između qq i alsa da apstrakujem u mozgalicu, ustvari njen inicijalni dio.

rješenje iste - alse, qq ti samo saopštava kako te pravilno (bez zaglavlja) citirala.


nema potrebe za hard filings
qqriq qqriq 07:43 19.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

rješenje iste - alse, qq ti samo saopštava kako te pravilno (bez zaglavlja) citirala.


jok mori.
citirala frenda mu koji se tako banalno oglašavao više puta iako znamo da je najbolji u školi.
makar po broju preporuka a sve se računa.
docsumann docsumann 08:46 19.07.2015

Re: Vi bre ljudi...

qqriq
rješenje iste - alse, qq ti samo saopštava kako te pravilno (bez zaglavlja) citirala.


jok mori.
citirala frenda mu koji se tako banalno oglašavao više puta iako znamo da je najbolji u školi.
makar po broju preporuka a sve se računa.


jbg, omanuh
Черевићан Черевићан 21:25 18.07.2015

Izesh izbora

Zivot nije bash sigurno mesto
al'za ljude ja nevidim bolje
No da bi se u njem' istrajalo
treba SRECE,zdravlja,truda,volje
qqriq qqriq 22:04 18.07.2015

bila

danas predveče do autobuske stanice, pa hiljadu gladnih očiju, imala sam utisak da bi i pričali, ono gledali baš, zbog hrane, vode.

bogami, popeli se gore, gotovo do slavije, sede uz zid, majke s decom, u hladu. kupila im dve flaše vode. dala deci.
petronijevic001 petronijevic001 23:12 18.07.2015

Re:

Што се тиче илегалних имиграната Србија се мора заштитити од неконтролисаног усељавања странаца.Србија није Немачка, ни нека слична просперитетна земља, већ сиромашна и девастирана држава у којој није могуће збринути стотине хиљада странаца.

Ваљало би подигнути ограду, као што раде Мађари и спречити неконтролисан улазак странаца у Србију.
Goran Vučković Goran Vučković 23:46 18.07.2015

Re:

Ваљало би подигнути ограду, као што раде Мађари и спречити неконтролисан улазак странаца у Србију.

Možda je najbolje te ograde postavljati na nivou lokalnih samouprava - ono kao decentralizacija i taj rad...
mirelarado mirelarado 00:01 19.07.2015

Re:

Goran Vučković
Ваљало би подигнути ограду, као што раде Мађари и спречити неконтролисан улазак странаца у Србију.

Možda je najbolje te ograde postavljati na nivou lokalnih samouprava - ono kao decentralizacija i taj rad...


Oграде могу да се прескоче, боље да се зидају међуопштински зидови, па ето и посла за грађевинаре, док чекају почетак изградње БнВ...
petronijevic001 petronijevic001 00:23 19.07.2015

Re:

Уколико не саградимо зид онда би било најбоље да сваки љубитељ нелегалних имиграната у Србији прими по једног имигранта у свој стан и обезбеди му најнужније за живот, о свом трошку.

Goran Vučković Goran Vučković 01:05 19.07.2015

Re:

Уколико не саградимо зид онда би било најбоље да сваки љубитељ нелегалних имиграната у Србији прими по једног имигранта у свој стан и обезбеди му најнужније за живот, о свом трошку.

A svaki ljubitelj zidova da gradi zidove između svoja četiri zida...
petronijevic001 petronijevic001 01:12 19.07.2015

Re:

Goran Vučković
Уколико не саградимо зид онда би било најбоље да сваки љубитељ нелегалних имиграната у Србији прими по једног имигранта у свој стан и обезбеди му најнужније за живот, о свом трошку.

A svaki ljubitelj zidova da gradi zidove između svoja četiri zida...


А што се ти не преселиш у Ирак, Сирију или неку афричку земљу, ако већ толико желиш да живиш са Арапима, Авганистанцима или Африканцима?
marco_de.manccini marco_de.manccini 01:20 19.07.2015

Re:

А што се ти не преселиш

Auh, ne samo sto gradi zid da ne bi ljudi usli u zemlju vec i salje iz zemlje ljude koji mu se ne sviđaju.

Samo strogo!

tyson tyson 01:25 19.07.2015

Re:

ако већ толико желиш да живиш са Арапима, Авганистанцима или Африканцима?

Što, šta im fali?


docsumann docsumann 06:27 19.07.2015

Re:

Goran Vučković
Уколико не саградимо зид онда би било најбоље да сваки љубитељ нелегалних имиграната у Србији прими по једног имигранта у свој стан и обезбеди му најнужније за живот, о свом трошку.

A svaki ljubitelj zidova da gradi zidove između svoja četiri zida...


i sve tako, fraktalno, zidovi između zidova između zidova... dok jednog dana ne shvatimo da živimo u rupama u zidu.
princi princi 07:16 19.07.2015

Re:

petronijevic001
Што се тиче илегалних имиграната Србија се мора заштитити од неконтролисаног усељавања странаца.Србија није Немачка, ни нека слична просперитетна земља, већ сиромашна и девастирана држава у којој није могуће збринути стотине хиљада странаца.

Ваљало би подигнути ограду, као што раде Мађари и спречити неконтролисан улазак странаца у Србију.

Srbija bi, da je pametna, mogla da iskoristi te stotine hiljada stranaca da oporavi svoju siromašnu i devastiranu državu u svakom pogledu. Ali u Srbiji nije problem ekonomija (nije nikad bio) nego sa glavama ljudi koji misle kao ti.
qqriq qqriq 08:04 19.07.2015

Re:

Samo strogo!


jes vala.
i crvena borka se strogo dere na nas a nikad da prihvati jedno romsko dete u vilu na dedinju.

ovako kako je sa izbeglicama koji polako okupiraju i centar beograda, ne ide.
država nam baca u uči ono najcrnje: koliku kintu na njih troši za smeštaj, hranu, lekove. to da bi evropa videla koliko smo civilizovani.
oni?
pa kažem da sam sinoć otišla da svojim očima vidim. imam tu fakin naviku da samo svojim očima verujem jer malo li smo bili/ jesmo manipulisani.
strahota.
mnogo ih ima, uglavnom odeveni kao u jesen a bilo 39 stepeni po principu sve svoje nosim sa sobom, mnogo je dece koja gledaju gladnim očima.
gledaju pravo u oči.
ta deca me baš pomerila.
e to je strašno.

opet, srbija nema ni za se sebe ( stiže vreme hiljade otkaza ), najviše što može je da ih ne tera što i, vidim, radi. mada to nije ama baš nikakvo rešenje, ali jeste minimum poštovanja njihovih muka.
arianna arianna 08:06 19.07.2015

Re:

Srbija bi, da je pametna, mogla da iskoristi te stotine hiljada stranaca da oporavi svoju siromašnu i devastiranu državu u svakom pogledu. Ali u Srbiji nije problem ekonomija (nije nikad bio) nego sa glavama ljudi koji misle kao ti.


To tako lepo deluje u teoriji ali ajmo malo na praksu.

Šta bi se, recimo, desilo da smo kao država sposobni da iskoristimo hiljade stranaca, a nismo, jer posla nema ni za lokalno stanovništvo, a kamo li za strance? Da li neko ima ideju šta bi se dogodilo sa srbima i Srbijom, da sve te strance zaposlimo, dozvolimo im da kupuju i obrađuju zemlju, grade svoje škole i bogomolje, organizjuju se u političke stranke, glasaju za svoje predstavnike na tim nekim budićim izborima?
Da li biste bili srećni da u istočnoj, južnoj i centralnoj Srbiji, vidite minarete kako dominiraju krajolikom?

Zašto se stranci ne zadržavaju u Bugarskoj, Grčkoj... ili zašto se ne okrenu ka Rusiji?
qqriq qqriq 08:10 19.07.2015

Re:


To tako lepo deluje u teoriji


ama sviranje qrcu.
petronijevic001 petronijevic001 08:12 19.07.2015

Re:

princi

Srbija bi, da je pametna, mogla da iskoristi te stotine hiljada stranaca da oporavi svoju siromašnu i devastiranu državu u svakom pogledu. Ali u Srbiji nije problem ekonomija (nije nikad bio) nego sa glavama ljudi koji misle kao ti.

То је сигуран рецепт за пропаст Србије.Србија није у позицији западноевропских држава, којима је пре неколико деценија, у време економског просперитета била потребна радна снага, па су те државе имале неке користи од усељавања имиграната.Србија нема дефицит радне снаге, већ стотине хиљада незапослених, наша економија није у стању да издржава нелегалне имигранте.

За пар година, ако се настави овај негативни тренд неконтролисаног усељавања, постојаће у Србији 100, 200 или 300 хиљада странаца, који су муслимани, који никакве везе немају са Србијом, који нису ни желели да живе у Србији.
Тим људима нећемо бити у стању да обезбедимо пристојан живот, као што то нисмо у стању да обезбедимо ни држављанима Србије, и они ће бити врло незадовољни Србијом.Први њихов контакт са Србијом, било је кршење правног поретка Србије (нелегални прелазак државне границе) и сигурно је да та група неће бити наклоњена Србији и поштовању њених прописа.

Нико још није отишао до прихватног центра, узео 1 имигранта и одвео га својој кући, са њим поделио свој стамбени простор и приходе са њим.Очигледно је да се појединци понашају рационално, и нема разлога да се држава Србија не понаша на исти начин према овој појави.

Подизање ограде је један од начина да се заустави ова неконтролисана колонизација Србије.Друга мера је измена кривичног законодавства и прописивање кривичног дела за недозвољен прелаз државне границе и смештање у затвор сваког нелегалног имигранта.
emsiemsi emsiemsi 08:18 19.07.2015

Re:

petronijevic001
princi

Srbija bi, da je pametna, mogla da iskoristi te stotine hiljada stranaca da oporavi svoju siromašnu i devastiranu državu u svakom pogledu. Ali u Srbiji nije problem ekonomija (nije nikad bio) nego sa glavama ljudi koji misle kao ti.

То је сигуран рецепт за пропаст Србије.Србија није у позицији западноевропских држава, којима је пре неколико деценија, у време економског просперитета била потребна радна снага, па су те државе имале неке користи од усељавања имиграната.Србија нема дефицит радне снаге, већ стотине хиљада незапослених, наша економија није у стању да издржава нелегалне имигранте.

За пар година, ако се настави овај негативни тренд неконтролисаног усељавања, постојаће у Србији 100, 200 или 300 хиљада странаца, који су муслимани, који никакве везе немају са Србијом, који нису ни желели да живе у Србији.
Тим људима нећемо бити у стању да обезбедимо пристојан живот, као што то нисмо у стању да обезбедимо ни држављанима Србије, и они ће бити врло незадовољни Србијом.Први њихов контакт са Србијом, било је кршење правног поретка Србије (нелегални прелазак државне границе) и сигурно је да та група неће бити наклоњена Србији и поштовању њених прописа.

Када (и) ти тако мислиш, онда је заиста у Србији проблем само у главама.
qqriq qqriq 08:23 19.07.2015

Re:

Када (и) ти тако мислиш, онда је заиста у Србији проблем само у главама.



great minds think alike.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:28 19.07.2015

Re:

Srbija bi, da je pametna, mogla da iskoristi te stotine hiljada stranaca da oporavi svoju siromašnu i devastiranu državu u svakom pogledu. Ali u Srbiji nije problem ekonomija (nije nikad bio) nego sa glavama ljudi koji misle kao ti.

Ти си несумњиво ентузијаста, али не знам колико твој ентузијазам има подлогу у реалности.

Ово су ЕУ-Европљани (румунски Роми) како кампују на Марбл Арчу, а фотографија је илустрација за вест о томе како су полицајци ту породили једну жену.



ЛИНК НА ЧЛАНАК
sima2000 sima2000 09:47 19.07.2015

Re:

Srbija bi, da je pametna, mogla da iskoristi te stotine hiljada stranaca da oporavi svoju siromašnu i devastiranu državu u svakom pogledu. Ali u Srbiji nije problem ekonomija (nije nikad bio) nego sa glavama ljudi koji misle kao ti.


Konačno da se složim sa tobom.

Srbija nikog ne hrani, Srbi hrane same sebe. Ekonomija nikog ne hrani, ekonomija su ljudi. Imaš ljude, imaš ekonomiju. Ljudima samo treba pravna sigurnost, mir, sloboda i ravnopravnost. Srbiji treba sveža krv, trebaju nam radno sposobni, plodni i hrabri ljudi. Srbiji trebaju ljudi, izbeglicama treba zemlja u kojoj neće biti progonjeni. Pa makar i minarete podizali (ne vidim da nam nešto mnogo smetaju oni u Sandžaku).
Meni je ovo win-win situacija, koju naravno nećemo iskoristiti..
petronijevic001 petronijevic001 10:05 19.07.2015

Re:

sima2000
Srbija bi, da je pametna, mogla da iskoristi te stotine hiljada stranaca da oporavi svoju siromašnu i devastiranu državu u svakom pogledu. Ali u Srbiji nije problem ekonomija (nije nikad bio) nego sa glavama ljudi koji misle kao ti.


Konačno da se složim sa tobom.

Srbija nikog ne hrani, Srbi hrane same sebe. Ekonomija nikog ne hrani, ekonomija su ljudi. Imaš ljude, imaš ekonomiju. Ljudima samo treba pravna sigurnost, mir, sloboda i ravnopravnost. Srbiji treba sveža krv, trebaju nam radno sposobni, plodni i hrabri ljudi. Srbiji trebaju ljudi, izbeglicama treba zemlja u kojoj neće biti progonjeni. Pa makar i minarete podizali (ne vidim da nam nešto mnogo smetaju oni u Sandžaku).
Meni je ovo win-win situacija, koju naravno nećemo iskoristiti..


Невероватне глупости.
sima2000 sima2000 10:13 19.07.2015

Re:

Невероватне глупости.


"go somewhere else" logika.. u korenu svakog fašizma
qqriq qqriq 12:43 19.07.2015

Re:

Meni je ovo win-win situacija, koju naravno nećemo iskoristiti..


bože čitaš li ti ovo?
tyson tyson 12:52 19.07.2015

Re:

Da li biste bili srećni da u istočnoj, južnoj i centralnoj Srbiji, vidite minarete kako dominiraju krajolikom?

U čemu je problem sa minaretima?


arianna arianna 14:22 19.07.2015

Re:

tyson
Da li biste bili srećni da u istočnoj, južnoj i centralnoj Srbiji, vidite minarete kako dominiraju krajolikom?

U čemu je problem sa minaretima?




Ne pomenuh problem. Koji tekst ti čitaš i na koji jezik prevodiš napisano?
tyson tyson 00:13 20.07.2015

Veverica

Ne pomenuh problem. Koji tekst ti čitaš i na koji jezik prevodiš napisano?

Čitam tvoj komentar i prevodim ga na logički zaključak.

Ceo komentar ti je bio tako pozitivan i humanistički, evo i ja se pitam odakle mi to da si pomenula minatete kao potencijalni problem.


sima2000 sima2000 09:00 19.07.2015

..

Potrošio sam 7-8 hiljada dinara na ove ljude. Kupio i podelio, plazma keks, mleko, sokove, marmeladu, sardine, sapune, flaširanu vodu, čokolade, hleb,..

Ima ih previše.

Sirijci imaju malo više para, izgledaju čisto i uredno, imaju smart telefone i šatore. Avganistanci su teška beda. Mogu se prepoznati po malo kosim očima, kao da su mix kineza i arapa. Crnce nisam video.

Svi kažu da idu u Nemačku.

Parkovi oko stanice ne smrde na mokraću i fekalije. Nije mi jasno gde idu u wc. Briju se na česmi u parku, a telefon im služi kao ogledalo.

Mnogo dece ima. Najmlađi nemaju ni godinu dana.

Ovi koji imaju para idu taksijem do mađarske granice, Lasta je uvela vanredne polaske za Kanjižu pa se može i autobusom tamo. Siromašni idu peške.

Srbija, UNHCR, strani donatori.. pokušavaju da ih popišu, okupaju, daju osnovnu lekarsku pomoć u Preševu i Subotici, ali ljudi ima previše, a hrane, goriva, lekova i dobrovoljaca premalo.

Ko god se nada da se ovaj narod može da se zaustavi zidovima, policijom, žicama, prekršajnim i krivičnim prijavama, taj je glup ili ga je baš briga. Brana je pukla, reka ljudi pristiže kopnom i morem. Nema te ovozemaljske sile koja može zaustaviti čoveka sa datetom koje je tek prohodalo, taj će prokopati tunel ispod zida, samo da uspe u svom naumu.

Mi Srbi smo mali i siromašni, globalne ratove i probleme ne možemo da rešimo. Šta možemo da uradimo? Da pokažemo humanost onoliko koliko smo u stanju.. Da se kod nas odmore i okrepe. Da ih ne maltretiramo bez potrebe. Oni od nas bukvalno ništa ne očekuju, bilo šta da učinimo njima će biti puno.

Od nas ništa ne očekuju, ali od Nemačke očekuju sve.. Ne bih bio u koži Nemaca ovih meseci, nije ni njima lako.

petronijevic001 petronijevic001 10:13 19.07.2015

Re: ..

sima2000
Potrošio sam 7-8 hiljada dinara na ove ljude. Kupio i podelio, plazma keks, mleko, sokove, marmeladu, sardine, sapune, flaširanu vodu, čokolade, hleb,..

Ima ih previše.

Sirijci imaju malo više para, izgledaju čisto i uredno, imaju smart telefone i šatore. Avganistanci su teška beda. Mogu se prepoznati po malo kosim očima, kao da su mix kineza i arapa. Crnce nisam video.

Svi kažu da idu u Nemačku.

Parkovi oko stanice ne smrde na mokraću i fekalije. Nije mi jasno gde idu u wc. Briju se na česmi u parku, a telefon im služi kao ogledalo.

Mnogo dece ima. Najmlađi nemaju ni godinu dana.

Ovi koji imaju para idu taksijem do mađarske granice, Lasta je uvela vanredne polaske za Kanjižu pa se može i autobusom tamo. Siromašni idu peške.

Srbija, UNHCR, strani donatori.. pokušavaju da ih popišu, okupaju, daju osnovnu lekarsku pomoć u Preševu i Subotici, ali ljudi ima previše, a hrane, goriva, lekova i dobrovoljaca premalo.

Ko god se nada da se ovaj narod može da se zaustavi zidovima, policijom, žicama, prekršajnim i krivičnim prijavama, taj je glup ili ga je baš briga. Brana je pukla, reka ljudi pristiže kopnom i morem. Nema te ovozemaljske sile koja može zaustaviti čoveka sa datetom koje je tek prohodalo, taj će prokopati tunel ispod zida, samo da uspe u svom naumu.

Mi Srbi smo mali i siromašni, globalne ratove i probleme ne možemo da rešimo. Šta možemo da uradimo? Da pokažemo humanost onoliko koliko smo u stanju.. Da se kod nas odmore i okrepe. Da ih ne maltretiramo bez potrebe. Oni od nas bukvalno ništa ne očekuju, bilo šta da učinimo njima će biti puno.

Od nas ništa ne očekuju, ali od Nemačke očekuju sve.. Ne bih bio u koži Nemaca ovih meseci, nije ni njima lako.


Примећујем да ни ти, који си силне паре потрошио(око 60 евра) ниси ниједног нелегалног имигранта примио на свој стан и издржавање.Због чега би се понашање државе Србије, која је само група појединаца, разликовало од понашања појединаца?

Нико не жели потпуног странца у свом стану и логично је да ни било која нормална држава не жели исто то на својој територији.

Не секирај се ти за Немце, јер ће сви нелегални имигранти бити враћени у Србију, уколико су у Шенген зону ушли преко територије Србије.Можда ће се то десити за неколико месеци или пар година али Србија ће бити крајње исходиште за све оне који су до сада отишли у ЕУ преко Србије плус они који у међувремену то учине.

То ће бити значајна промена националне и верске структуре, за врло кратко време.

То се може спречити изградњом ограда и тако што ће нелегални имигранти бити кажњавани дугогодишњим затвором за недозвољен прелазак државне границе.После врло кратког времена, популарност Србије као територије која служи за нелегално усељавање, нагло ће опасти па ће проблем бити решен.
sima2000 sima2000 10:20 19.07.2015

Re: ..

То ће бити значајна промена националне и верске структуре, за врло кратко време.


"srbija srbima", "mauritanija mauritancima"
.. u korenu svakog fašizma
petronijevic001 petronijevic001 10:28 19.07.2015

Re: ..

sima2000
Невероватне глупости.


"go somewhere else" logika.. u korenu svakog fašizma

Уколико је фашизам ово што сам ја написао, онда си и ти фашиста.Једина је разлика што ти свој фашизам камуфлираш разним квазихуманистичким серуцкањем.

Као што се јасно види из твог понашања, ниси ниједном имигранту уступио део свог стамбеног простора, прихода и других ресурса, већ сматраш да то треба да учине други држављани Србије, односно држава Србија као целина.На свом личном плану, ти се онда понашаш као фашиста а од других тражиш да се не понашају као фашисти.
petronijevic001 petronijevic001 10:31 19.07.2015

Re: ..

sima2000
То ће бити значајна промена националне и верске структуре, за врло кратко време.


"srbija srbima", "mauritanija mauritancima"
.. u korenu svakog fašizma


Србија припада држављанима Србије, без обзира на националну, верску и другу припадност.Србија не припада држављанима Авганистана или Сирије, јер они имају своје државе.

martin_krpan martin_krpan 11:23 19.07.2015

Re: ..

sima2000
Potrošio sam 7-8 hiljada dinara na ove ljude. Kupio i podelio, plazma keks, mleko, sokove, marmeladu, sardine, sapune, flaširanu vodu, čokolade, hleb,..

Ima ih previše.

Sirijci imaju malo više para, izgledaju čisto i uredno, imaju smart telefone i šatore. Avganistanci su teška beda. Mogu se prepoznati po malo kosim očima, kao da su mix kineza i arapa. Crnce nisam video.

Svi kažu da idu u Nemačku.

Parkovi oko stanice ne smrde na mokraću i fekalije. Nije mi jasno gde idu u wc. Briju se na česmi u parku, a telefon im služi kao ogledalo.

Mnogo dece ima. Najmlađi nemaju ni godinu dana.

Ovi koji imaju para idu taksijem do mađarske granice, Lasta je uvela vanredne polaske za Kanjižu pa se može i autobusom tamo. Siromašni idu peške.

Srbija, UNHCR, strani donatori.. pokušavaju da ih popišu, okupaju, daju osnovnu lekarsku pomoć u Preševu i Subotici, ali ljudi ima previše, a hrane, goriva, lekova i dobrovoljaca premalo.

Ko god se nada da se ovaj narod može da se zaustavi zidovima, policijom, žicama, prekršajnim i krivičnim prijavama, taj je glup ili ga je baš briga. Brana je pukla, reka ljudi pristiže kopnom i morem. Nema te ovozemaljske sile koja može zaustaviti čoveka sa datetom koje je tek prohodalo, taj će prokopati tunel ispod zida, samo da uspe u svom naumu.

Mi Srbi smo mali i siromašni, globalne ratove i probleme ne možemo da rešimo. Šta možemo da uradimo? Da pokažemo humanost onoliko koliko smo u stanju.. Da se kod nas odmore i okrepe. Da ih ne maltretiramo bez potrebe. Oni od nas bukvalno ništa ne očekuju, bilo šta da učinimo njima će biti puno.

Od nas ništa ne očekuju, ali od Nemačke očekuju sve.. Ne bih bio u koži Nemaca ovih meseci, nije ni njima lako.



Preporuka Simo za komentar.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:46 19.07.2015

Re: ..

sima2000
Od nas ništa ne očekuju, ali od Nemačke očekuju sve...

Је л' неко од ових наших обавестио избеглице каква је Анђелка, каква је Немачка??? Ко зна шта ће тамо да им раде?! Није ваљда да хрле код бездушне Анђелке, у некада земљу гасних комора и логора, код злих и покварених Немаца, а неће да остану код нас, добрих, словенскодушевних и до плача емотивних Срба?
princi princi 11:51 19.07.2015

Re:Sine

Angela je keva za likove poput ove kukuriku i ovog petronijevica.
sima2000 sima2000 12:20 19.07.2015

slika kao hiljadu reči





















Ovaj mali koji spava na travi je iz Teherana, što me je iznenadilo. Putuje sa tatom i mamom, veći deo puta su prešli peške. Pitao sam ih zašto idu iz Irana, rekli su "Teheran no gud". Izgleda da među ovim ljudima ima dosta i ekonomskih migranata. Pitao sam ih jel im treba nešto, hrana, piće - rekli su odrešito ne.

Na poslednje tri slike je beba iz Alepa u Siriji. Putuje sa širom porodicom, petoro sitne dece i četvoro odraslih. Beba ima tri meseca. Pre pedeset dana su krenuli iz Sirije. Putovali su peške, čamcem, autobusima. U 4 sata im kreće bus za Suboticu. Jedna žena me je pitala za prodavnicu gde može cipele da kupi, ja sam joj objasnio da je danas nedelja i da ne rade prodavnice. Hteo sam da ih vozim do buvljaka, ali se nismo razumeli, ili nisu smeli da napuste parkić i da se razdvajaju.
princi princi 12:24 19.07.2015

Re: slika kao hiljadu reči

Uzas. Umesto da puste ljude da rade, da pokazu sta znaju, sta umeju, da ih puste da zarade za sebe, za porodice, da im omoguce da iznajmljuju stanove, da probaju da ih integrisu (ej, Srbija godisnje gubi 200 000 ljudi, nije ni cudo da je ekonomija u stalnom padu, ovi fasisti nikako ne mogu da uspostave uzrocno posledicnu vezu izmedju demografije i rasta ekonomije) oni ih drze tako, kao zivotinje. Kretenizam.
princi princi 12:25 19.07.2015

Re: ..

Србија припада држављанима Србије, без обзира на националну, верску и другу припадност.Србија не припада држављанима Авганистана или Сирије, јер они имају своје државе.

Srbija koja pripada tebi nije moja Srbija. Nadji sebi neku drugu.
qqriq qqriq 12:26 19.07.2015

Re: Re:Sine

Angela je keva za likove poput ove kukuriku i ovog petronijevica.


Važno da ti soliš pamet s bezbedne udaljenosti.
Pa ti žutu banku nikom ne bi dao, toliko je jasno.
Samoživ pa u nešto udarati moraš. Aj u tastaturu, to makar imaš a da te trpi.
Call me witch, jer te lepo vidim.
As the rest of the crew.
petronijevic001 petronijevic001 12:28 19.07.2015

Re:

Слике као и сваке друге слике, ништа посебно.
princi princi 12:30 19.07.2015

Re: Re:Sine

qqriq
Angela je keva za likove poput ove kukuriku i ovog petronijevica.


Važno da ti držiš banku i soliš pamet s bezbedne udaljenosti.
Pa ti žutu banku nikom ne bi dao, toliko je jasno.
Samoživ pa u nešto udarati moraš. Aj u tastaturu, to makar imaš a da te trpi.
Call me witch, jer te lepo vidim.
As the rest of the crew.

Nisi vestica. Samo bedni, samozivi fasista. I pomalo histericni.
qqriq qqriq 12:33 19.07.2015

Re: slika kao hiljadu reči

Uzas. Umesto da puste ljude da rade, da pokazu sta znaju, sta umeju, da ih puste da zarade za sebe, za porodice, da im omoguce da iznajmljuju stanove, da probaju da ih integrisu (ej, Srbija godisnje gubi 200 000 ljudi, nije ni cudo da je ekonomija u stalnom padu, ovi fasisti nikako ne mogu da uspostave uzrocno posledicnu vezu izmedju demografije i rasta ekonomije) oni ih drze tako, kao zivotinje. Kretenizam.


Kretenizam.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana