Varufakis - mala sveća u tami manipulacije!

Filip Mladenović RSS / 07.07.2015. u 14:06

Prof. dr Kostas Duzinas
Prof. dr Kostas Duzinas
Prilikom primopredaje dužnosti sada već bivši ministar finansija Grčke, Janis Varufakis, na lapidaran način je objasnio svoju borbu sa neoliberalnim, alavim vetrenjačama: "Proteklih meseci pokušavao sam da upalim malu sveću, umesto da proklinjem tamu."

U Srbiji se uporno i bezobrazno prećutkuje politički program SIRIZE, dok se Cipras i Varufakis u potplaćenim medijima nazivaju demagozima i šarlatanima. Čak ni rezultati nedeljnog referenduma grčkog naroda, kome su glavni ton dali mladi, pretežno nezaposleni, nisu objektivno prikazani ovdašnjoj javnosti, već se tumače na manje-više tupav i manipulativan način.

Zato ovaj blog posvećujem prof. dr Kostasu Duzinasu, koji je bio gost Beograda krajem marta ove godine, gde je održao nekoliko predavanja. Javnosti se obratio 25. marta 2015. u Medija centru, ali su ovdašnji mediji veoma slabo preneli njegove glavne poruke. Iako je po nacionalnosti Grk, Duzinas je napustio Grčku tokom tzv. Pukovničke diktature i nastavio svoje studije na Londonskom univerzitetu, gde je stekao najviša univerzitetska i akademska zvanja. On je veoma poznat i po svojim novinskim kolumnama, posebno onim pisanim za "Gardijan". U poslednje vreme u njima je podržavao masovne demonstracije u Grčkoj protiv politike stroge štednje i permanentnog zaduživanja.

Posle dolaska Sirize na vlast postao je njen savetnik ne samo zbog pomenute podrške, već i zbog velike reputacije koju uživa u svetskim intelektualnim krugovima.

"Jануарска победа Сиризе историјски je моменат за остатак Европе и Балкан, јер од њеног успеха зависи будућност ЕУ, левице (не само радикалне као Сириза, већ и мањих партија као што су оне у Немачкој) укључујући социјалистичке партије и заустављање похлепног и агресивног неолибералног капитализма који је постао ортодоксија ЕУ.

Европска историја има три циклуса: капитализације и провинцијализације, па XX  век грађанског рата и трећи циклус од 1989. од када имамо крај комунизма, најаву новог светског поретка и краја историје.

Први циклус је од Европе, кроз освајања, направио економску, филозофску и духовну престоницу. Та Европа је створила идеју националне државе и извезла је у колоније и на периферију. Управо је та национална држава (у САД и деколонизованом свету), сада претворила Европу у продужетак Азије и поставила данашњу Европу на - друго место. Током другог циклуса, конфликт капитализма и комунизма, гурнуо је европске земље ка социјализму: постојању одређеног стандарда и социјалних права, као (из западног угла) бољем друштвеном уређењу од комунизма. Тако је Европа од капитала постала простор државе благостања.

А где смо сада?

Грчка види Немачку као главни проблем, а Немачка Грчку и ако се тако настави, цела Европа ће бити простор етнонационалистичке борбе.

После победе Сиризе, многи Грци који су се борили против немачких окупационих снага, сада осећају да су освећени и да је дошло до размиривања.

Шта се десило у Европи? Читајући европске новине, видимо неразумевање онога шта доноси Ципрас или шта поручује Веруфакис. Десет дана после избора, у Европи је почела и још траје постмодерни „coup d` etat", односно напад на државу са јасном поруком да владу треба збацити или је толико потценити да постане смешна у очима грчког народа. То је понављано стално и то није била порука само Грцима већ европској јавности.

Од Тачерке смо то научили: нема алтернативе! Али има - и важна је како у Београду, Паризу и Лондону, тако и у Атини, ако не и шире.

Томас Кун је написао да када постојећа парадигма не може да објасни неки феномен, тај феномен се гура под тепих. Али, с времена на време се јавља нова парадигма - као што је било са Коперником.

Нова парадигма је таква да је потпуно нова и некомпатибилна са претходном. Нови начин на који се гледа на оно што се дешава у стварности. То се дешава и са појавом Сиризе - на нивоу социјалне и економске теорије.

Идеја да треба да развијамо економију кензијанским мерама је потпуно несхватљива људима који су ишли у Лондонску или Харвардску бизнис-школу, имају исто схватање света и недостатак икаквог обзира према сиромашнима и незапосленима. Истовремено, разговарајући са људима у Скандинавији, Немачкој, Британији стално је искрсавало питање: како да и ми овде добијемо Сиризу, сличну партијску и идеолошку структуру? Зато сам и рекао да је појава Сиризе можда важнија за Европу него за Грчку.

Да ли је „coup d` etat" успео? Наша влада се 20. фебруара 2015. договорила са Еврогрупом (министри финансија) да се у следећа 4 месеца настави кредитирање, да добијемо раније уговорених 7 милијарди евра, да за то време од Грчке не траже да примени нове мере штедње, али да Влада не сме да уводи мере које имају фискалне последице, тј. да повећавају буџетски дефицит.

То значи да је „coup d` etat" успео: Сириза је заозбиљно пустила низ воду предизборна обећања и углавном напустила за следећих пар месеци други део програма (рестарт економије кензијанским мерама, јавним инвестицијама, и стварањем 300.000 радних места итд).

Али, „coup d` etat" је делимично и пропао: Влада је у овим преговорима усвојила тактику герилског рата (а лекцију је научила из југословенског искуства) - купила је време (четири месеца) и преместила терен борбе.

Која је то промена терена? Прво: консолидовала је позицију владе на домаћем фронту који представљају симпатизери. Друго: пошто није могла да примени фискалне мере, најавила је серију мера за смањење хуманитарне кризе и то им је био први закон (Закон о заштити сиромашних).

Одмах је реаговао холандски министар Дајселблум и рекао да немамо хуманитарну кризу. Али, грчка влада је рекла да криза постоји и консолидовала домаћи фронт, од тога ће 300.000 људи имати директну корист, средња класа је схватила да радимо нешто против воље Немаца, али ће то помоћи сиротињи.

Друго што се постигло је то да је хуманитарна криза, која је на Западу до сада схватана као природна катастрофа, сада прихваћена као катастрофа која је настала од људске руке - као резултат политике стезања каиша. Сада, чак и у праву можемо да примењујемо мере у циљу да имамо пуну одговорност, да тражимо моралну и правну одговорност за ову хуманитарну катастрофу која се десила као резултат мера које су предузеле европске власти и ММФ.

Истовремено, влада повезује хуманитарну кризу са злочинима против човечности.

Ципрас је пре неки дан на конференцији у Берлину ставио на сто питање грозота које су нацисти починили према Грчкој, а за које још није добијена примерена одштета. Мислим да исто важи и за вас овде, у Србији.

Грчки парламент је направио два комитета: за испитивање злочина и захтев за репарације, и комитет за отпис дугова насталих од 1990. до данас, са задатком да преиспита сваки зајам и сваки уговор између поверилаца и Грчке да бисмо видели да ли има неморалних, односно незаконитих уговора - како би такви били поништени.

Еквадор је 70 одсто дуга тако отписао јер су дугови били прихваћени против народне воље.

Дакле: повежете хуманитарну кризу као последицу штедње са злочинима против човечности, од пре 70 година, за које Немачка није платила адекватну репарацију ни Србији ни Грчкој, ни другим деловима Европе који су били окупирани и уништени.

И, коначно, који се други део терена променио дејством Варуфакиса? Шта хоћете кад сте Давид, а друга страна је Голијат?

Тада уведете трећу страну која вам је ближа, макар и да вам није савезник, само нека вам је ближа. Тако смо посетили Француску, Италију и Шпанију да бисмо створили некакав савез са људима који би подржали грчку владу против мера штедње. И треће: хоћете да у преговоре увучете европску јавност и да од ње направите - не само гутача вести- него тачку активног притиска на њихове сопствене владе, јер не можете да пустите да деца умиру од глади, од хладноће или зато што немају кров над главом.

За то је потребно да имате глумце - актере, који ће изнети неку улогу. То ради Варуфакис.

Он је човек који преговара са Шојблеом, али је он и актер који прича са немачком, француском или српском јавношћу. Својом личном атрактивношћу (добро изгледа, има лепу жену, вози јапански мотор ), користећи тај свој „лајф стајл" привлачи европску јавност да саслуша кукање, проблеме и тешкоће грчког народа.

Као што човек никада није спреман да се заљуби, тако никада није спреман за револуцију. Она те удара у главу.

Грци су прихватили Сиризу. Да будем искрен, 2009. су дали јој око 4 одсто, прошлог јануара 37, а сада се подршка попела на преко 50 одсто, а да се Сириза при том није много мењала у свом деловању, али су је људи прихватили јер је радила демократски и отворено, није покушавала да се наметне или да злоупотреби окупацију или друге делове отпора како би регрутовала чланове (као што се ради на левици преко штрајкова и других јавних протеста или отпора).

Зато ћу да кажем: Сириза ће успети - јер мора. То је њена нормативна односно морална обавеза према народу Грчке, али и ЕУ и левици.

Али, шта значи успех? Да ли постоји приручник како постати демократски социјалиста за 21. век? Наравно да не!

Ми смо сада у првом полувремену - то је ово што се дешава са дугом, Немцима и прављењем простора за Владу да влада (а није владала док није протурила закон о хуманитарној кризи), односно стварањем простора за друго полувреме у којем ће почети да озбиљно говори шта значи демократски социјализам у 21. веку у Грчкој, ЕУ и Европи.

А то значи да морамо да будемо апсолутно принципијелни и брутално прагматични по питању средстава којима ћемо остварити принципе.

Који су то принципи које снажно намећем?

Идеја комунизма која нема ништа са комунистичким странкама или таквом државом, то је хоризонт који никада не можете да достигнете, то је циљ који се стално надограђује. То значи да кад завршите са хуманитарном кризом, па цела популација, укључујући имигранте, има довољно хране, здравствену заштиту и бесплатно образовање и кров над главом, следећи корак мора да буде стварање услова за једнако учешће у економији.

Други принцип је демократија, али не као гласачки механизам у коме си суверен читавих пет секунди колико ти треба да убациш листић у кутију, а када одеш са биралишта, суверенитет се враћа на своје место - елити властодржаца.

Демократија мора да постане начин живота, део свакодневног живота: дневних, културних и економских питања.

Како ће се то операционализовати, то неће смислити филозофи или политичари, већ то долази из самог народа.

У последњих пет година отпора, народ у Европи и свету је показао да је по питању креативности у пружању отпора испред својих политичара и теоретичара. Морате да зароните у могућности и да се држите својих принципа и прагматизма - тако ћете постићи успех.

Али, успех не лежи у томе да просто постанете режим!

За крај: пут пред Грчком је пун рупа. Зато, важна нам је и помоћ која долази од пријатеља као што су Срби - који су до сада ради револуционарног туризма морали да иду на Кубу. Сада вам је таква дестинација ближе и дођите".

После овог обраћања, Дузинас је одговарао на питања публике, а прво је било - шта би посаветовао српској Влади поводом изазова на путу ка ЕУ.

„Нисам у позицији да саветујем српску Владу, иако је премијер Србије хтео да саветује Грчку владу. Мислим да то није начин на који се пријатељи опходе. Када је Хрватска ушла у ЕУ, Гардијан је написао: „Добродошли на периферију Европе" и управо је то ситуација: направили смо Европу Севера и Југа. А Србија ако уђе у ЕУ, биће део варварског југа - како о нама мисле. Север хоће да нас искористи као јефтине раднике да би наставили га раде то што раде.

Програм приватизације је у Грчкој био немачки покушај пљачке, пошто су по багателној цени купили преостау велику имовину. Плашим се да се то сада дешава у Србији.

Европа није успела да се европеизује. Не постоји европски народ. Постоје само елите у Атини, Београду, Риму које одлазе на викенде у Брисел или Стразбур и постају део комитологије: а то значи да посећују комитете, ту добијају зајмове, њих дају својим пријатељима. Тако постају космополите у смислу да постају део светских бизнис путника! Они су чланови клуба бизнис путника! Међутим, народ није постао европски, није део исте културалне фамилије.

Некада смо говорили да желимо Европу народа, а не Европу капитала, али нам то није успело. Зато, ако не буде значајних промена - а зато ЕУ може да има користи од експеримента званог Сириза - имаћемо коалицију северног дела ЕУ са елитама југа са циљем експлоатације радног народа севера и југа.

Демократија не постоји ни на једном нивоу: парламент није законодавац, комисије имају законодавни ауторитет, имате комитет министара који доноси одлуке у Бриселу које не може да донесе у Лондону или Атини и онда дође Атину са речима: „Нисмо ми то одлучили, али морамо да спроведемо нове мере".

Дакле: за Грчку би било боље да изађе из ЕУ, не из Европе. У ЕУ не треба ни улазити! Она је издала све принципе - у њој нема ни демократије, ни солидарности, ни социјалне правде и једнакости. У ЕУ имате ситуацију да се економска криза лако претвара у међунационални конфликт.

Тако да је савет Балкану: ако очекујете да вам улазак у ЕУ буде карта за скупе британске и немачке клубове и ресторане, то је химера.

На питање о односима са Русијом и Немачком, као и томе шта ће бити када истекну 4 месеца, Дузнас је рекао да многи Грци не би желели да живе ни у руском ни у кинеском систему.

„Путин и Кина, то су агресивни капитализам и комунистички једнопартијски систем. Мој избор између Орбана и Путина је као између рака или шлога, срчаног удара или тровања. Не желимо ни једно. Већ сам рекао да је ЕУ издала своје принципе, али немамо алтернативу у Орбану који је меки фашиста. А Путин има глобалне аспирације. Ипак, Ципрас ће бити у мају на прослави у Москви.

Министар спољних послова је сада у Москви, а заменик премијера иде следеће недеље у Кину. Кинези су пре три недеље купили државне обвезнице Грчке, односно купили су део грчког дуга, не велики, али је то сигнал. Оно што поручујем је да морамо бити мултиполарни у спољној политици. Све земље БРИКСА долазе у обзир, како за позајмице, тако и за друга питања", рекао је Дузинас и инсистирао да „нема шансе да прихватимо да ишта политички имамо са фашистима - а међу фашисте не убрајам Путина, као ни Национални фронт у Француској".

Говорећи о Србији, истакао је да је последња посета Ципраса пре избора у јануару била Србији. Србија је у грчком пројекту есенцијална и Ципрас ће „бити савезник Србији, већи него други, а ако неко овде мисли да ће Меркелова своју љубав да преусмери са Загреба на Београд, то се неће десити". Тако исто ће Атина више да воли Београд него Берлин, рекао је Дузинас.

Упитан да ли ће Грчка изаћи из ЕУ или еврозоне, Дузинас је казао да неће.

„Добровољни излазак би био политичко самоубиство. Стандард је пао у просеку за 30 одсто. Изласком би дошло до девалуације драхме и новог пада стандарда, што значи да бисмо средњи слој имали на улици. Ако постанемо непријатељи са ЕУ, онда 80 одсто трговине мора негде другде да се прода. Тешко се можемо преместити са Немачке и Холандије на Кину и Русију", рекао је Дузинас и указао да влади тек предстоји да реши проблем: она је сада влада у егзилу - има изборну подршку, али нема средства."

 

P.S.

Poštovana kancelarka Merkel,

Beskrajni diktat štednje koji je Evropa nametnula grčkim građanima nije doneo očekivane rezultate. Sada je Grčka rekla glasno „Ne".

Kao što su mnogi predviđali, evropski finansijski zahtevi se urušili grčku ekonomiju, doveli do masovne nezaposlenosti i sloma bankarskog sistema i značajno zaoštrili dužničku krizu. Zaduženost Grčke je skočila do neotplativih 175% BDP-a. Njena ekonomija je kolabirala, poreski prihodi su u slobodnom padu, proizvodnja i zaposlenost se iz dana u dan smanjuju, a njene kompanije su ostale bez kapitala.

Humanitarne posledice su porazne: 40 odsto grčke dece živi u siromaštvu, smrtnost novorođenčadi je vrtoglavo porasla, dok je nezaposlenost među mladima gotovo 50%. Korupcija, izbegavanje poreza i knjigovodstvene mahinacije prethodnih grčkih vlada značajno su doprinele problemu prezaduženosti. Međutim, grčki građani su sproveli politiku štednje - smanjili su plate, državnu potrošnju i penzije, privatizovali su, deregulisali i podigli poreze. Serija takozvanih „programa prilagođavanja", kojima su se podvrgnule Grčka i druge zemlje, prouzrokovali su posledice koje u Evropi nismo videli od velike svetske ekonomske krize 1929. Lek koji su propisali Brisel i Berlin pokazao se opasnijim od same bolesti. On je oštetio čak i one koji nisu bili rođeni u vreme izbijanja svetske ekonomske krize 2008.

Pozivamo vas i članove Trojke da promenite kurs kako bismo izbegli dalju štetu. Trenutno se vrši pritisak na grčku vladu da prisloni pištolj na glavu i pritisne obarač. Ali taj metak ne bi usmrtio samo grčku budućnost u Evropi. Kolateralna šteta bi bila i evrozona kao svetionik nade, demokratije i blagostanja. Čitav svet bi osetio posledice ovog čina.

U temelje Evropske zajednice 50-ih godina prošlog veka, ugrađen je otpis dugova - nemačkih dugova. To je bio ključni doprinos nemačkom ekonomskom čudu i miru u Evropi posle Drugog svetskog rata. Danas treba da restrukturiramo i otpišemo dugove Grčkoj kako bi se njena ekonomija oporavila. Treba joj omogućiti dugoročnu otplatu duga. Sada je idealan trenutak da odbacimo propalu politiku štednje. Istovremeno, deo grčkih dugova mora biti oprošten kako bi se u ovoj zemlji sprovele neophodne reforme.

Gospođo kancelarka, naša poruka je jasna: Molimo vas da preuzmete važnu vodeću ulogu za Grčku, Nemačku i svet. Vaše odluke tokom ove nedelje biće istorijske. Nadamo se da ćete učiniti hrabre i velikodušne poteze prema Grčkoj i tako zadužiti buduće generacije.

S poštovanjem,

Heiner Flassbeck, bivši sekratar u nemačkom ministarstvu finansija i vodeći ekonomista Organizacije Ujedinjenih nacija za trgovinu i razvoj.

Thomas Piketty, profesor ekonomije na Pariskoj školi ekonomije.

Jeffrey D. Sachs, profesor održivog razvoja, zdravstvene politike i upravljanja i direktor Earth instituta na Univerzitetu Kolumbija u Njujorku.

Dani Rodrik, profesor Ford fondacije za međunarodnu političku ekonomiju na Kenedi školi na Harvardu.

Simon Wren-Lewis, profesor ekonomske politike na Blavatnik školi upravljanja na Oksfordu.

 

 

Atačmenti



Komentari (411)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

emsiemsi emsiemsi 13:14 08.07.2015

Re: Braćo

maksa83

...
Jednu od mojih top 5 omiljenih kujundžijskih knjiga pis'o Grk profesor na atinskom Unezveritetu (doduše Imperial College đak): Code Reading - The Open Source Perspective.
...

Дај пдф !
mariopan mariopan 13:14 08.07.2015

Re: Braćo

Grčki problem: sinteza

Odličan tekst, odličan.
Sve to sam gledala kako se odvija u stvarnom životu i tako je i bilo.

maksa83 maksa83 13:17 08.07.2015

Re: Braćo

Slazem se. On i Toma Nikolic - mrtva trka!

Ima i toga. Slika sa promocije te njegove agencije, Tominica, Toma, Vuk, Saks Džefri (gleda plafon sa štameovosnašlokakosamovdedospeo facom), Ivica (gleda plafon gore levo sa jojštojedobraplafonjerkaćujeodvrnemposle facom) - straight flush što bi rekli pokeraši.

Mada je on meni više kao neka Svetla Strana Vulina, jin-jang fazon, ovaj se šunja oko Kosova u crnoj uniformi, stalno je mrtavozbiljan, a ovaj u havajci veselo nazdravlja sa Tajlanda. Rekao bi ne služe ničemu, a zapravo održavaju balans u svemiru.

maksa83 maksa83 13:19 08.07.2015

Re: Braćo

Дај пдф !

Eto ti ga, daj pdf. Niko nema što Srbin imade, a što nema on će da ukrade. Pa nećeš valjda od Grka sad da kradeš?

Nemam, imam samo u papiru, negde. Ni druga (Code Quality, The Open Source Perspective) mu nije loša.
qqriq qqriq 13:25 08.07.2015

Re: Braćo

Slazem se. On i Toma Nikolic - mrtva trka!



princi princi 13:29 08.07.2015

Re: Braćo

maksa83
...


И, што је најважније, сви кравате.
blogovatelj blogovatelj 13:29 08.07.2015

Re: Braćo

nije mi jasno da je blog zajednica ujedinjena u viđenju DS-a kao krivca za našu propast..
ali im se čini da grčki DS ništa kriv nije, nego je njih namamio zli zapad..


Bravo gospoice.
Ovo sam na nekoliko blogova pokušavao da kažem, ali nisam umeo ovako lepo da formulišem.
Dakle, DS je za sve kriv u Srbiji, ali isti takav DS nije uopšte kriv u Grčkoj, nego su u Grčkoj krivi nemački bankari. A kada bi se nešto slično u SAD desilo, tamo bi sami bili krivi, jer su oni centar zla u svemiru, nemoguće da bi tu mogao da bude iko drugi kriv.
Dalje nemam nameru da komentarišem, sve si rekla. Od ovog momenta se iskljućivo zajebajem po grčkim blogovima.
I ne mogu da ne primetim napredak. Sredina jula je, svi o Sirizi pričaju, niko o Srebrenici. I to je neki uspeh.
princi princi 13:31 08.07.2015

Re: Braćo

I ne mogu da ne primetim napredak. Sredina jula je, svi o Sirizi pričaju, niko o Srebrenici. I to je neki uspeh.

Четкај, бате, тек је 8. јул. Сребренички дани сутра почињу. Сад ћеш да видиш кад почну сузе, клетве, проклињања... Неће моћи да се живи од професионалних нарикача, што женских, што мушких.
blogovatelj blogovatelj 13:36 08.07.2015

Re: Braćo

Никад и ниједног тренутка нико није написао да су били наивци. Напротив. Али је још мање друга страна била страна беневолентних кредитора. Пре је све била игра кварних.


Tačno. Zato mi nisu jasne navijačke strasti na srpskom blogu a glede grčko balkanskih zavrzlama i prevara.
nsarski nsarski 13:38 08.07.2015

Re: Braćo

straight flush što bi rekli pokeraši.

Al' ta faca "sta bi dao da si na mom mestu" je priceless, kod obojice. A mase u mraku pocrnele od zavisti.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:38 08.07.2015

Re: Braćo

tadejus
ama isti je princip..
ne spašava niko grke jer su kao jadni oni pa da im se pomogne..
nije to motiv.. i dalje je motiv spašavanje od poslijedica po ostatak zajednice..
i onda argument da siromašniji pomaže pogatijeg ne stoji..
dal je to u redu i fer da tako bude.. pa jbg.. nije, al to je druga priča..

Знаш, нисам ја растао код Малог Зеке у замку, па да не капирам општу ползу. И блатрућблатрућ како великима одговара -- еуро, велико тржиште, грчко море, бесцарински режим. Па велики ти помаже због своје користи, а не твоје. Како год -- помаже ти.

Но, рекла Анђелка: нема више пара за Грчку.
Видећемо.

P.S.
Ја бих прочитао ово ПОКАЈНИЧКО ПИСМО НОВОГ МИНИСТРА ФИНАНСИЈА. For avoidance of doubt, this letter supersedes our previous request letter dated 30 June, 2015.
Within the framework of the program, we propose to immediately implement a set of measures as early as the beginning of next week including:
• Tax reform-related measures
• Pension-related measures


Аууу!
princi princi 13:48 08.07.2015

Re: Braćo

Mada je on meni više kao neka Svetla Strana Vulina, jin-jang fazon, ovaj se šunja oko Kosova u crnoj uniformi, stalno je mrtavozbiljan, a ovaj nazdravlja u havajci sa Tajlanda. Rekao bi ne služe ničemu, a zapravo održavaju balans u svemiru.

Апсолутно. Вук је оличење оне најдивније ДС љубави према животу, скупим, не нужно и лепим женама, добрим колима и скупим ресторанима. Кркар, да је само мало намазанији и да уме да се контролише, би био прави ВЈ. ВЈ је апсолутно оваплоћење српског сна. Радио у Дојче банке, а и носи кравату, човек.
anonymous anonymous 13:51 08.07.2015

Re: Braćo

A kada bi se nešto slično u SAD desilo, tamo bi sami bili krivi, jer su oni centar zla u svemiru, nemoguće da bi tu mogao da bude iko drugi kriv.


Drži se ovog stava dosledno i bićeš uvek u pravu.



emsiemsi emsiemsi 14:00 08.07.2015

Re: Braćo

tadejus

...
Njemaca što se tiče..
ne znam dal si čitao Sleepwalkers.. u mnogo čemu iritirajuće štivo ali ne slika ni slučajno tu sliku zlih Njemaca kojima malo treba.. baš naprotiv.. i mislim da je u tom prikazu i objektivno..
čak i da Njemci jesu neki posebno krvožedan narod koji samo čeka da se nekome nane nanine, opet mislim da nije pametno podgrijavati animozitet, ako ništa a ono zato što nekako uvijek ispadne da mi južni više najebemo..
ako tu neko treba da bude na tapetu neka onda bude pristrasna i zlonamjerna štampa a ne narod, ni grčki ni njemački

Знам да није лепо то рећи, ни за кога, укључивши и Немце --- ја ћу ипак да кажем да су - (историјски) Немци велика ђубрад. То су доказали неколико пута кроз историју (да не наводим).
Да ли су ови данашњи Немци одговорни за грехе својих предака - не знам.
Не знам да ли је могућа таква рекурзивна одговорност, чак и за Немце !?
svarog svarog 14:01 08.07.2015

Re: Braćo

The country has in total borrowed 240 billion euros from a series of lenders, from the IMF to the European Central Bank (ECB), the European Investment Bank (EIB), European Financial Stability Facility (EFSF), European governments and private investors.

The loans were made as part of two bailout packages, agreed in 2010 and 2012 to save the country from default as the financial crisis raged.

Though the repayments are set to continue until 2045, the biggest -- totalling some 15 billion euros -- are due this year.

After that, the country is expected to cough up six billion euros in 2016, 7.5 billion euros in 2017 and 3.5 billion euros in 2018. The next heavy year of repayments falls in 2018, when it owes 11 billion euros.

Here is a short breakdown of what is due this year:

Between July and December, Greece owes 10.3 billion euros to the IMF, the ECB and the EIB, not counting interest on three- and six-month Treasury bonds to be paid almost monthly.

- July 13: 455 million euros to the IMF

- July 20: 3.5 billion euros to the ECB

- July 20: 25 million euros to the EIB

- August 20: 3.2 billion euros to the ECB

- September: 1.6 billion euros to the IMF in four instalments due on September 4, 14, 16 and 21.

- October 13: 455 million euros to the IMF

- December: 1.2 billion euros to the IMF in three instalments due on December 7, 16 and 21.


ccc pa njih svakog meseca čeka ova igranka

Inače, ne znam šta MMF čeka zašto ne proglašava formalni bankrot Grčke kada i zvanično nisu platili obaveze na vreme. (inače su oni bankrotirali još 2011)
blogovatelj blogovatelj 14:01 08.07.2015

Re: Braćo

Четкај, бате, тек је 8. јул. Сребренички дани сутра почињу.


anfieldroad anfieldroad 14:15 08.07.2015

Re: Braćo

Толико о "економским" експертима.



Da je ekonomija matematika, zvala bi se - matematika !
Više liči na rulet, izgleda...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 14:20 08.07.2015

Re: Braćo

svarog


ccc pa njih svakog meseca čeka ova igranka


Pa da, stvarno to sad vidiš prvi put?
Zato i jeste kulminirala sada cela ova frka. Jasno je da oni ovo ne mogu sem daljim besomučnim zaduživanjem. Može se o Sirizi misliti šta god ko hoće, ali to prosto ne vodi nikud.

Ja i dalje mislim da bi im bilo bolje ono što im je Anđa juče predložila, da izađu iz evrozone i dobiju otpis, naravno lagano i dogovoreno. Mislim, njima pad stanarda i teške godine slede kako god da okreneš, a u tom slučaju bi bar imali neke šanse da se izvuku ako budu pametni i pristupe ozbiljno reformama.
princi princi 14:22 08.07.2015

Re: Braćo

ccc pa njih svakog meseca čeka ova igranka

Па да. Свака игранка скине бар по пар % са цене јура у доларима. А Немац само трља руке. 10 годишњи просек еуро-долар је негде око 1.4$/€ (ишао и до 1.6, па и до 1.8). Тренуто се гугла негде између 1.05 и 1.1. Што немачку робу чини исто толико јефтинијом и конкурентнијом у доларима.
princi princi 14:25 08.07.2015

Re: Braćo

Ja i dalje mislim da bi im bilo bolje ono što im je Anđa juče predložila, da izađu iz evrozone i dobiju otpis, naravno lagano i dogovoreno.

Та еврозона је конопац око врата за нископродуктивне земље. Испада да ЕЦБ може да свакој чланици еурозоне може у сваком тренутку да укине емисије новца. Друго важно питање је колико ће им дуга отписати и коју врсту дуга, краткорочни или дугорочни. Јер ако им отпишу неки дуг који долази на наплату тек 2040. то је као да ништа није урађено.
docsumann docsumann 14:30 08.07.2015

Re: Braćo

emsiemsi
srdjan.pajic
niccolo
srdjan.pajic
docsumann
srdjan.pajic
Smoriste ga, bre, sa ovim Grcima. Ko da nemate dovoljno svojih problema.


kažu da tuđe uvijek objektivnije sagledavamo



Da, i u rešavanju problema mora od nečeg da se počne. Što ne od Grčke?

Eto vidiš, to je pravi pristup. Jest' da nas niko nije zvao da rešavamo grčke probleme, ali kada je to nas sprečavalo?


Da, uvek se nekako sve svali na naša nejaka srpska pleća.

Није лако Србин бити !


a da se malo vježaba, mrtva dizanja, pa zgibovi, dok se nejaka pleće ne ojačaju. e, onda možeš i veće probleme sebi natovariti.
princi princi 14:38 08.07.2015

Re: Braćo

mrtva dizanja

Сутра. Још радим и lunges и unilateral curls. Сине, шта човек мора све да истрпи за ову Србију.
svarog svarog 14:38 08.07.2015

Re: Braćo

Pa da, stvarno to sad vidiš prvi put?


Ne, znam ja da je tako bilo i do sad i da će biti još četres godina, ali kad vidiš ovako razloženo na mesečnom nivou, izgleda fantastično. Nema primarnog suficita koji ovo može da vraća

vrabac_u_steni

Ja i dalje mislim da bi im bilo bolje ono što im je Anđa juče predložila, da izađu iz evrozone i dobiju otpis, naravno lagano i dogovoreno. Mislim, njima pad stanarda i teške godine slede kako god da okreneš, a u tom slučaju bi bar imali neke šanse da se izvuku ako budu pametni i pristupe ozbiljno reformama.


Ne znam kako to može biti uredno jer onog trnutka kada isplate plate i penzije u drahmama (ili štogod drugo) svi će poleteti da ih zamene za evre. Sad Anđa kaže da će biti pomoći ali koliko evra će oni da pošalju dole i da li će to biti dovoljno da ih pokrije to je pitanje

Osim toga, ne vidim kako se u tom slučaju u Grčkoj može izbeći dvovalutni sistem (kao kod nas). A ako bude tako ni monetarna politika GCB neće biti efektivna kao što nije ni naša. Šta će biti sa kreditima građana i privrede. Ako ostanu u evrima to će biti pomor dole, rate će da pojedu primanja. Onda će stati sa otplatom kredita, a onda banke koje se sad vode kao solventne ali nelikvidne, postaće i nesolventne. I onda će GCB da im štampa drahme da ih rekapitalizuje, pa eto dalje devalvacije, (hiper)inflacije... Srbija 93.

Mislim da Grci sami ne veruju u svoju valutu, svoje banke i svoju centralnu banku. I dalje mislim da je za njih izlazak iz evra najpogubnije od svih rešenja.
Mada možda se i varam.
princi princi 14:39 08.07.2015

Re: Braćo

Mislim da Grci sami ne veruju u svoju valutu, svoje banke i svoju centralnu banku. I dalje mislim da je za njih izlazak iz evra najpogubnije od svih rešenja.

Да, ово до сада је супер шљакало.
svarog svarog 14:42 08.07.2015

Re: Braćo

jbg biraju između dva zla. Ja mislim da su švabe za vratom manje zlo.
Ako seu računicu ubaci i to da su oni totalno uvozno zavisni i da imaju ogroman trgovinski deficit. Jedino što bi letovanje bilo za dž (što bi mi sasvim odgovaralo:)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 14:47 08.07.2015

Re: Braćo

svarog
Pa da, stvarno to sad vidiš prvi put?


Ne, znam ja da je tako bilo i do sad i da će biti još četres godina, ali kad vidiš ovako razloženo na mesečnom nivou, izgleda fantastično. Nema primarnog suficita koji ovo može da vraća

vrabac_u_steni

Ja i dalje mislim da bi im bilo bolje ono što im je Anđa juče predložila, da izađu iz evrozone i dobiju otpis, naravno lagano i dogovoreno. Mislim, njima pad stanarda i teške godine slede kako god da okreneš, a u tom slučaju bi bar imali neke šanse da se izvuku ako budu pametni i pristupe ozbiljno reformama.


Ne znam kako to može biti uredno jer onog trnutka kada isplate plate i penzije u drahmama (ili štogod drugo) svi će poleteti da ih zamene za evre. Sad Anđa kaže da će biti pomoći ali koliko evra će oni da pošalju dole i da li će to biti dovoljno da ih pokrije to je pitanje

Osim toga, ne vidim kako se u tom slučaju u Grčkoj može izbeći dvovalutni sistem (kao kod nas). A ako bude tako ni monetarna politika GCB neće biti efektivna kao što nije ni naša. Šta će biti sa kreditima građana i privrede. Ako ostanu u evrima to će biti pomor dole, rate će da pojedu primanja. Onda će stati sa otplatom kredita, a onda banke koje se sad vode kao solventne ali nelikvidne, postaće i nesolventne. I onda će GCB da im štampa drahme da ih rekapitalizuje, pa eto dalje devalvacije, (hiper)inflacije... Srbija 93.

Mislim da Grci sami ne veruju u svoju valutu, svoje banke i svoju centralnu banku. I dalje mislim da je za njih izlazak iz evra najpogubnije od svih rešenja.
Mada možda se i varam.

Ови популисти су увели земљу у потпуно пасивну позицију преговарања. Грчка је, дакле, тренутно банкрот, и један погрешан потез срезаће примања грчких грађана за 50%, у првом маху. Тако да ће оних тражених 2% смањења пензија можда деловати као шала, онда када дође 40-50% њиховог банкротског смањења.
docsumann docsumann 14:49 08.07.2015

Re: Braćo

princi
mrtva dizanja

Сутра. Још радим и lunges и unilateral curls. Сине, шта човек мора све да истрпи за ову Србију.


ha, znači radiš rumunsku varijantu deadlifta, u sklopu treninga za zadnju ložu i gluteus.
sine, moraš da ubaciš klasični deadlift sa savijanjem nogu u koljenima. najjača vježba u povijesti

mada se ona generalno vezuje za trening leđa.



P.S. knjiga je vrh!
qqriq qqriq 14:50 08.07.2015

Re: Braćo

..

urbana_gerila urbana_gerila 14:52 08.07.2015

Re: Braćo

maksa83
Slazem se. On i Toma Nikolic - mrtva trka!

Ima i toga. Slika sa promocije te njegove agencije, Tominica, Toma, Vuk, Saks Džefri (gleda plafon sa štameovosnašlokakosamovdedospeo facom), Ivica (gleda plafon gore levo sa jojštojedobraplafonjerkaćujeodvrnemposle facom) - straight flush što bi rekli pokeraši.

Mada je on meni više kao neka Svetla Strana Vulina, jin-jang fazon, ovaj se šunja oko Kosova u crnoj uniformi, stalno je mrtavozbiljan, a ovaj u havajci veselo nazdravlja sa Tajlanda. Rekao bi ne služe ničemu, a zapravo održavaju balans u svemiru.



jebse, bre, makso, smanji doživljaj - počinje da mi šljaka uslovni refleks i da oma pri pogledu na tvoj niknejm skrolujem na "preporuči" i time sebe lišavam smehotresne zabave.
princi princi 14:53 08.07.2015

Re: Braćo

ha, znači radiš rumunsku varijantu deadlifta, u sklopu treninga za zadnju ložu i gluteus.

Da, to mi ovaj propisao. Prekosutra ramena: millitary press, lateral raises, face pull, external rotations i Powell raises.
P.S. knjiga je vrh!

Menja percepciju skroz. Bar meni promenila. Inace je baja radio doktorat iz vojne istorije na Oxfordu. Onda je na pola doktorata shvatio da je ta istorija sranje i pricam ti pricu, i prebacio se na tu, uslovno receno, evolucionu antropologiju. Iako je knjiga, po meni, vise filozofska. Sjajan Harari.
svarog svarog 14:58 08.07.2015

Re: Braćo

Predrag Brajovic


Ništa ova vlast nije pokvarila što nije bilo već pokvareno. Pad standarda je neizbežan ako se dolazi do konačnog rešenja pod bilo kojom vlasti. Jer, i da se sad stešu penzije i palte i sve ostalo šta je garancija da će se dug/gdp smanjiti? Dosadašnja iskustva Grčke kažu da neće. I onda ide sledeći krug pregovora tamo 2017/18 pa opet natezanje pri ovoga puta ko zna kolikom iznosu duga i tako mogu da šutiraju konzervu niz put a da ništa ne reše.
Mislim da jedino pragmatično rešenje mora da dođe od EU, da trojka da grejs period 3-5 godina na sav dug u zamenu za neki minimalni primarni suficit (3,5% GDP je stvarno mnogo, mislim da nijedna zemlja u Evropi to nije imala poslednjih desetak godina i to u recesiji) i da traže spas u rastu GDP.
Naravno onda se postavlja pitanje šta ako Grci slažu i ne ispoštuju. Onda sve opet ispočetka...

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:09 08.07.2015

Re: Braćo

svarog
Predrag Brajovic

Ništa ova vlast nije pokvarila što nije bilo već pokvareno.

Мислим да јесте -- преговарачку позицију. Понављам, у првом полугођу имали су позитиван буџет, потпуно, али бивајући неликвидни. Требало је као одликаши да уђу у преговоре, а не као Стаљинова банда за пљачкање банака*. Такође, у политици лични односи нису неважна ставка, и грчки су лидери, с овим рефрендумом, све европске вође направиле будалама. Нека друга влада, у овом трену, имала би бољу позицију.

Да, био је тај трик са продужењем рочности, где, као, не отписјуш дуг, али 5 година продужења смањило бига за, шта ја знам, 10-15%? И нико не може да каже: опростили смо им.

Необично, али ово заговарам од првог дана :)))))))

* The robbery was organized by a number of top-level Bolsheviks, including Vladimir Lenin, Joseph Stalin, Maxim Litvinov, Leonid Krasin, and Alexander Bogdanov, and executed by a gang of revolutionaries led by Stalin's early associate Kamo.
docsumann docsumann 15:12 08.07.2015

Re: Braćo

Prekosutra ramena: millitary press, lateral raises, face pull, external rotations i Powell raises.


potisak iznad glave (militari pres) nikako ne raditi sa spuštanjem tega iza vrata. nepotrebno riziočan pokret. uvijek prednja varijanta, a ponekad je mjenjaj sa potiskom bućicama.
lateralna dizanja su br.1 vježba za srednje rame. akcenat na podizanju laktova, a ne na samog tega u šaci.
face pull možeš povremeno zamjeniti sa letenjem (lateral rajses) u pretklonu.

dopada mi se što u trening uključuješ vježbe za tetive manžetne ramena (rottator cuf). to će je učiniti otpornijom na povrijede i stabilizovaće ti rameni zglob.



Menja percepciju skroz.


otvara! mada sam odmah otišao na neke njegove intervjue. i neću da se hvalim (mada to već radim) i ukapirao da na neke stvari slično gledamo. transhumanizam i ta priča.

The age of the cyborg has begun – and the consequences cannot be known

štaviše, cijenim da bi se Mekenina Stoned Apes teorija sasvim fino uklopila u Hararijevu priču o drugom (uspješnom) proboju sapiensa na evropsko tlo.

zasad toliko. ipak mi nije najednostavnije da je čitam. kao crnogorac navikao da to radim ležeći, a đe ću u krevet s laptopom.
drugo, na engleskom ipak čitam komad sporije.


koncept o mitovima i kolektivnom predanju je zaista lucidan.


P.P.S račun za ove trening savjete ću ti ispostavit naknadno, kad ih sve obračunam
blogovatelj blogovatelj 15:15 08.07.2015

Re: Braćo

Zamisli da spavaš i imaš košmar iz koga ne možeš da se probudiš


Nisam te pitao da mi pričaš bajke, nego ako možeš da mi objasniš šta će im biti bolje.
Jel vidiš da moraju da vrate milijardu i po evra svakog meseca? Znaš ti koliko je to?
docsumann docsumann 15:16 08.07.2015

Re: Braćo

Jel vidiš da moraju da vrate milijardu i po evra svakog meseca? Znaš ti koliko je to?


masu
svarog svarog 15:21 08.07.2015

Re: Braćo

Такође, у политици лични односи нису неважна ставка, и грчки су лидери, с овим рефрендумом, све европске вође направиле будалама. Нека друга влада, у овом трену, имала би бољу позицију.


Ovde se slažem, oni su ipak novajlije, može se reći i amateri u politici, a uskočili su pravo u najveću vatru sa aždajama. Dobar deo kinjenja od strane trojke upravo otpada na to, ali pogledaj samo na blogu kakvu popularnost uživaju
Šalu na stranu pobedili su na izborima fair and square i to treba poštovati bez obzira na krajnji finansijski rezultat. neke stvari se mogu iskazati novcem, bar ne tako lako

btw. nigde nisam video na koliki suficit su se obavezali za 2015?
princi princi 15:40 08.07.2015

Re: Braćo

dopada mi se što u trening uključuješ vježbe ta tetive manžetne ramena (rottator cuf). to će je učiniti otpornijom na povrijede i stabilizovaće ti rameni zglob.

Ne, ojacalo, osecam, bas ono, ranije sam imao problema s ramenima, ali sad bas vidim napredak. I istezanja sam ranije shvatao mnogo labavo, sad to obavezno. U stvari bi idealan workout plan morao da ukljuci i neku jogu. Meni je sad mnogo bitnija kontrola tela nego sama snaga. A i devojcice koje rade jogu su lepse od onih sto dizu tegove, :).
princi princi 15:43 08.07.2015

Re: Braćo

3,5% GDP je stvarno mnogo

Пичкин дим. 10% најмање! И то 3 године заредом. Најмање.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:46 08.07.2015

Re: Braćo

princi
3,5% GDP je stvarno mnogo

Пичкин дим. 10% најмање! И то 3 године заредом. Најмање.


Tako je.
Ja se na primer za to zalažem. I to od prvog dana.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:49 08.07.2015

Напушавање



Ово је одраз расположења у Европи, рекао бих.

princi princi 15:58 08.07.2015

Re: Braćo

vrabac_u_steni
princi
3,5% GDP je stvarno mnogo

Пичкин дим. 10% најмање! И то 3 године заредом. Најмање.


Tako je.
Ja se na primer za to zalažem. I to od prvog dana.

:)))))))))))). И ти?
maksa83 maksa83 18:24 08.07.2015

Re: Напушавање

Ово је одраз расположења у Европи, рекао бих.

Ou rili...

Evo šta npr. kaže jedan Nemac na /r/europe:

Politics brings out the worst in people and the internet makes it easy to dehumanize them. We're all Europeans and we shouldn't get mad at each other because wanker bankers conspire with governments to screw the common man. I don't approve of the Greek government, but I don't approve of my own either and I don't feel any responsibility for what they do (I didn't vote for the tossers).


Sad, zašto je taj tvoj Belgijanac relevantniji od tog Nemca pa da ga pomnožiš sa 750 miliona, osim što sedi u tom parlamentu i prima za to vrlo masne pare? (Litvanska Konobarica uzvraća udarac.)

No sve to na stranu, ako zanemarimo što se mnogo uzbudio - lepo mu je rekao (Belgijanac Ciprasu). Ozbiljno to mislim.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 18:39 08.07.2015

Re: Напушавање

maksa83
Ово је одраз расположења у Европи, рекао бих.

Ou rili...

Evo šta npr. kaže jedan Nemac na /r/europe:

Politics brings out the worst in people and the internet makes it easy to dehumanize them. We're all Europeans and we shouldn't get mad at each other because wanker bankers conspire with governments to screw the common man. I don't approve of the Greek government, but I don't approve of my own either and I don't feel any responsibility for what they do (I didn't vote for the tossers).


Sad, zašto je taj tvoj Belgijanac relevantniji od tog Nemca pa da ga pomnožiš sa 750 miliona, osim što sedi u tom parlamentu i prima za to vrlo masne pare? (Litvanska Konobarica uzvraća udarac.)

No sve to na stranu, ako zanemarimo što se mnogo uzbudio - lepo mu je rekao (Belgijanac Ciprasu). Ozbiljno to mislim.

Ју шит ми нот, Максо?!
Наравно да сам мислио на ово што кажеш, али -- ово је main stream narrative. Ово ће се пушта по дневницима или тако нешто. Ово је као оно кад наш Вучко изађе и каже шта је наш концепт. Увлачење Анђелки, рекао Вучко? Онда увлачење Анђелки. Сребреница, Грци пизде, каже Вучко? Онда сви понављају: Сребреница, Грци пизде.

Сад ћу да пробам да нађем неку анкету, шта се мисли о Грцима.

EDIT 1:
Грци се осећају као ружно паче Европе, ево БРОЈКИ.

EDITE 2:
Милане, ево га. Анђелка је добила одобрење да их шутне. Онај твој Немац је мањина.
maksa83 maksa83 19:00 08.07.2015

Re: Напушавање

Наравно да сам мислио на ово што кажеш, али -- ово је main stream narrative.

Aha, kapiram, ovo nije što većina Evropljana misli, nego ono što će im biti kazato da misle. Pa okej, meni to nije bezveze, mislim da tako nekako i treba da misle. Sva je prilika da stvarno nisu 'opravili zemlju koliko su mogli (za 6 meseci). Istina je takođe i da nije lako 'opraviti ni manju zemlju od te, mošteubiju.

Сад ћу да пробам да нађем неку анкету, шта се мисли о Грцима.

U bre kolki dokument, a pošto je od jeseni prošle godine (pre januara 2015. i jula 2015.) malo je i bajat. Nema prečice. Ako hoćeš da vidiš šta ljudi misle - i to oni ... phah ... progresivniji, odeš na /r/europe i gledaš šta se tamo dešavalo poslednjih 10 dana, ali to je post festum stvarno veliki posao.

Kako god, ako EU ima neku svetlu budućnost ona je u toj klinčadiji (računam da je većina ispod 30, ergo klinčadija) koja se prethodnih nedelja vrlo oštro pičkarala, pa se sad miri, a ne u Goldman Sachs pizdicama i profesionalnim guzonjama u EU Parlamentu.


P.S. Sad vidim da ni ovaj tvoj Belgijanac nema kravatu. Pa kakve su to đilkoške grčke fore? I sad treba da ga shvatim ozbiljno? To je opinion mejker? Pali brate.
maksa83 maksa83 19:03 08.07.2015

Re: Напушавање

Анђелка је добила одобрење да их шутне.

A jes' joj malo falilo.
Онај твој Немац је мањина.

Ma naravno da je taj Nemac outlier.

Citiraću mog omiljenog srednjeistočnog filozofa, avganistanskog pobunjenika iz Ramba III - "God must love fools. He makes so many of them."
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:10 08.07.2015

Re: Напушавање

maksa83
Наравно да сам мислио на ово што кажеш, али -- ово је main stream narrative.
Aha, kapiram, ovo nije što većina Evropljana misli, nego ono što će im biti kazato da misle.

Па да.
Impriniting.
То ти је к'о оно кад Вучко каже како о чему има да се мисли.
И сад ће тако да се мисли.
Little Sympathy for Greece in Eastern Europe
Estonia, Latvia, Lithuania and Slovakia — among the poorest members of the eurozone — and Poland, which is not part of the currency bloc, are taking a hard line on Greece, accusing it of carelessness in its rejection of austerity proposals.
docsumann docsumann 19:19 08.07.2015

Re: Напушавање

"God must love fools. He makes so many of them."



maksa83 maksa83 19:36 08.07.2015

Re: Напушавање

Estonia, Latvia, Lithuania and Slovakia — among the poorest members of the eurozone — and Poland, which is not part of the currency bloc, are taking a hard line on Greece, accusing it of carelessness in its rejection of austerity proposals.

Ma da. Plastelin, kao što rekoh.


Nego, ne može čovek da ne voli reddit, pazi KOJE su to budale:

https://www.reddit.com/r/europe/comments/3cixxd/20_years_on_serbs_refuse_to_call_srebrenica/

Koga mrzi da klikće, tema je "Srbija i posle 20 godina odbija da događaj u Srebrenici nazove genocid", na šta se javlja neki Turčin i kaže: "Jesmo mi to upravo postali najbolji prijatelji?", i dalje hilarity ensues.

Inače, reddit je prethodnih dana prolazio kroz neke lomove, pa su admini raznih subreddita u znak protesta zatvarali svoje subreddite. Neki jesu, neki nisu... Elem, reddit/r/serbia je odlučio da će da uradi suprotno od /r/croatia, šta god to bilo. /r/croatia se zatvori, /r/serbia ostane otvoren, ali onda svi Hrvati migriraju na /r/serbia pošto je ovaj otvoren i tamo bude neko ludilo. Onda se /r/croatia otvori pa se zatvori /r/serbia pa reddit Srbi izbegnu na /r/croatia, s tim da su došli sa "vratili smo se u Zapadnu Srbiju", i tu kreće novo ludilo.

Ako postoji svetla budućnost, to je to. Ne socioptate sa kravatama i dugmićima za manžetne u vrednosti tvog nedeljnog obrta.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:46 08.07.2015

Re: Напушавање

Краватless типови -- фолиража, у скупим оделима, у вилама с базенима, и рачунима у Швајцарској... Вероватно ЛД примају у Луксмебургу?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 19:46 08.07.2015

Re: Напушавање

Краватless типови -- фолиража, у скупим оделима, у вилама с базенима, и рачунима у Швајцарској... Вероватно ЛД примају у Луксмебургу?
maksa83 maksa83 19:49 08.07.2015

Re: Напушавање

Краватless типови -- фолиража, у скупим оделима, у вилама с базенима, и рачунима у Швајцарској... Вероватно ЛД примају у Луксмебургу?

O ovom Belgijancu pričaš?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:05 08.07.2015

Re: Напушавање

maksa83
Краватless типови -- фолиража, у скупим оделима, у вилама с базенима, и рачунима у Швајцарској... Вероватно ЛД примају у Луксмебургу?

O ovom Belgijancu pričaš?

Не.
Он уме да не носи своју кравату.
emsiemsi emsiemsi 20:06 08.07.2015

Re: Braćo

docsumann
emsiemsi
srdjan.pajic
niccolo
srdjan.pajic
docsumann
srdjan.pajic
Smoriste ga, bre, sa ovim Grcima. Ko da nemate dovoljno svojih problema.


kažu da tuđe uvijek objektivnije sagledavamo



Da, i u rešavanju problema mora od nečeg da se počne. Što ne od Grčke?

Eto vidiš, to je pravi pristup. Jest' da nas niko nije zvao da rešavamo grčke probleme, ali kada je to nas sprečavalo?


Da, uvek se nekako sve svali na naša nejaka srpska pleća.

Није лако Србин бити !


a da se malo vježaba, mrtva dizanja, pa zgibovi, dok se nejaka pleće ne ojačaju. e, onda možeš i veće probleme sebi natovariti.

Видео сам недавно нечију фотографију са свим тим мишићима --- колико неко треба да буде будалетина да би то себи радио ?
maksa83 maksa83 20:08 08.07.2015

Re: Напушавање

Он уме да не носи своју кравату.

Nemoj molim te, jedva smo preživeli qqriq crush na Whatafuckisa...
docsumann docsumann 20:11 08.07.2015

Re: Braćo

Видео сам недавно нечију фотографију са свим тим мишићима --- колико неко треба да буде будалетина да би то себи радио ?


Будалаштина!
maksa83 maksa83 20:12 08.07.2015

Re: Braćo

Видео сам недавно нечију фотографију са свим тим мишићима --- колико неко треба да буде будалетина да би то себи радио ?

Obožavam čarlija, potpuna je kamikaza...

... kad sedi na neznanoj lokaciji zaštićen samo nebrojenim ruterima između sebe i "budaletine" sa onakvim rukama.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:15 08.07.2015

Re: Напушавање

maksa83
Он уме да не носи своју кравату.

Nemoj molim te, jedva smo preživeli qqriq crush na Whatafuckisa...

Možda mi je vreme da se opredelim, a tip deluje sasvim solidno i stabilno?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:19 08.07.2015

Re: Напушавање

Ja bih pogledao i ovo:
maksa83 maksa83 20:25 08.07.2015

Re: Напушавање

Možda mi je vreme da se opredelim, a tip deluje sasvim solidno i stabilno?

Onako zapenio - stabilno?!

Doduše, u EU parlamentu se peni za skroz pristojne pare. Kažu oko 8000 EUR mesečno + 4300 (isto mesečno) za ofis troškove + 300 EUR dnevnica za pohađanje sednica + plaćena 24 povratna leta (u biznis klasi od pre neku godinu, do tad je mogla samo economy, ali moraš da pokažeš kartu - od skora, su to malo pooštrili kriza je) u rodnu zemlju + naknada za 2/3 zdravstvenih troškova + još 4000 godišnje za troškove službenih putovanja.

Zapravo bre nisu blesavi ti EU parlamentarci, i ja bih skičao u kom hoćeš tonalitetu da mi neki prljavi južnjaki to ugroze...


maksa83 maksa83 20:30 08.07.2015

Re: Напушавање

Ja bih pogledao i ovo:

Budi drugar pa mi prištedi vreme, je l' kaže nešto o efektima stezanja kaiša na ekonomiju i solventnost ili samo Drugovi Vi Morate hevi metal?
docsumann docsumann 20:33 08.07.2015

Re: Напушавање

Zapravo bre nisu blesavi ti EU parlamentarci, i ja bih skičao u kom hoćeš tonalitetu da mi neki prljavi južnjaki to ugroze...


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:34 08.07.2015

Re: Напушавање

Како да ти кажем -- неко мора да прима те паре. Тип је бивши белгијски премијер, и изгледа да верује у оно што прича и ЕУ.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:41 08.07.2015

Re: Напушавање

maksa83
Ja bih pogledao i ovo:

Budi drugar pa mi prištedi vreme, je l' kaže nešto o efektima stezanja kaiša na ekonomiju i solventnost ili samo Drugovi Vi Morate hevi metal?

:)
Да.
Каже -- Који смо ми то монетарна унија кад не можемо да решимо дуг од 300 МЛРД, а годишњи нам је ЏиДиПи 15 билиона еура?!
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 20:42 08.07.2015

Re: Напушавање

povodom spomenutog belgijanca.
dolazim danas sa posla a zena me docekuje recima:

"jes' ti video onu flamansku dileju leba ti?"
maksa83 maksa83 20:45 08.07.2015

Re: Напушавање

Како да ти кажем -- неко мора да прима те паре. Тип је бивши белгијски премијер, и изгледа да верује у оно што прича и ЕУ.

Eh, veruje .. veruje i nemali broj ljudi da je zemlja nastala pre 6000 godina i to za 7 dana i da je dole sumpor i ulje u kazanima i da će tamo završiti svako ko u to otvoreno ne veruje.

Je l' imaju neki dobar razlog što ne veruju u izveštaj MMF-a da te mere na kojima inZistiraju neće raditi posao?
maksa83 maksa83 20:46 08.07.2015

Re: Напушавање

Каже -- Који смо ми то монетарна унија кад не можемо да решимо дуг од 300 МЛРД, а годишњи нам је ЏиДиПи 15 трилиона еура?!

"Ni nalik", što bi rekao Lala u onom vicu koji neću da prepričavam pošto ne volim fart jokes.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 20:49 08.07.2015

Re: Напушавање

maksa83
Je l' imaju neki dobar razlog što ne veruju u izveštaj MMF-a da te mere na kojima inZistiraju neće raditi posao?

http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/6829212/2-13052015-BP-EN.pdf/1444bdf1-65ba-457d-829b-dee843b0c861
docsumann docsumann 20:55 08.07.2015

Re: Напушавање

Eh, veruje .. veruje i nemali broj ljudi da je zemlja nastala pre 6000 godina i to za 7 dana i da je dole sumpor i ulje u kazanima i da će tamo završiti svako ko u to otvoreno ne veruje.


blaženi nek su nišči duhom


maksa83 maksa83 21:27 08.07.2015

Re: Напушавање

http://ec.europa.eu/eurostat/documents/2995521/6829212/2-13052015-BP-EN.pdf/1444bdf1-65ba-457d-829b-dee843b0c861

Znam da sam zakeralo, ali to nije odgovor na moje pitanje.

Pitanje je bilo - šta kaže ta ekipa na tvrdnju nemalog broja ekonomista da te mere - ne rade, nego da imaju pogubno dejstvo, tj. da se od njih ekonomija kontrahuje i tako smanjuje mogućnost zemlje da ispunjava obaveze?
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 06:39 09.07.2015

Re: Напушавање

Ја ћу да ти кажем шта ја мислим: да то економија тражи ново равнотежно стање, и онај сам ти извештај о ЏиДиПијима поставио да видиш како су Грци имали солидан раст четири квартала заредом, први пут после ко зна колико. И да је то био наговештај доброг равнотежног стања.

Које је то ново равнотежно стање?
Оно које ће да поништи вештачки, money addiction ЏиДиПи, заснован -- пази сад -- управо на потрошњи иностраних кредита.
Колико ће економија да се уруши?
Онолико колико су кредити пропорционално представљали од буџета и економије.
А колико је то било?
Отприлике оволико:

Глупи Португалци, нису се сетили форе с кредитима као Грци:


Може, наравно, пропадати се и испод овога, кад ти ови с моторима а без кравата дођу на власт и уруше банкарски систем и поверење у привреду. Можда им пође за руком да врате економију на стање од пре 2000. година?

У економији, поједине црте привреде и акције у њој имају диспозициона својства. То значи да се различито очитавају у различитим срединама. Мислим, за рибу је исправно да има уобичајени вертикално пљоснати рибљи облик, осим ако не живи на дну: тамо јој ваља да буде хоризонтално пљосната. Незасновано штампање пара је погубно за мале земље (уверићеш се ако врате драхму), империјама може да буде од користи. Форсирање потрошње даје позитивне ефекте, оно прекомерно -- уништава привреду. (Узгред, јебеш ти тај раст потрошње када немаш шта своје да трошиш.) Раст ЏиДиПија у неразвијеним земљама смањује емиграцију из њих, али тек када ЏиДиПи пер капита пређе одређени интервал, у ком поспешује емиграцију еманципованих, заималих грађана, који могу да скупе 5-6-7 хиљада евра да се запуте у Европу. Итд. итсл.
maksa83 maksa83 07:20 09.07.2015

Re: Напушавање

Ok, da rezimiram - tvoj stav je da je njh zapravo krenulo, samo toga nisu svesni, i da se, što bi rekao moj pok. deda, bezveze bune "k'o Grk u 'apsu"?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 07:48 09.07.2015

Re: Напушавање

maksa83
Ok, da rezimiram - tvoj stav je da je njh zapravo krenulo, samo toga nisu svesni, i da se, što bi rekao moj pok. deda, bezveze bune "k'o Grk u 'apsu"?

Тако некако.

Економија није пекарство: ноћу замесиш, ујутро испечеш. Мере су тек почеле да дају ефекта, а почето је с њима пре 3-4-5 година. Пази: Грци у расту ЏиДиПија, а буџет у балансу и малом суфициту. Да ли им је одређено превелика квота раста да би могли потом и на себе да троше? Да. Видиш, и то, из оног мог последњег прилога -- раст ЏиДиПија у Еуропи је минималан, и у складу с тим је трeбало ревидирати грчке параметре. И то би се можда и избоксовало, али не тако што: а) откопчаш рајсфершлус и свима покажеш ки-two; b) зауставиш вртење земаљске кугле у Грчкој на 6 месеци. И то због чега? Да би -- шта??? -- доказао, опет испољио свој политички наратив и его. Јебо те твој политички наратив и его. Будалетине уображене. А сети се њихове приче -- у року од 48 сати од референдума и нови аранжман и отворене банке и медимлекоисвимакилосувлакија. Историјска победа грчког народа? :) Какав слепац треба да будеш да у ово поверујеш.

Прети им банкрот, мислим да неће им опростити без скидања гаћа, и верујем да су сви у Еуропи напижђени, тако да је толеранција према Грчкој смањена. У случају банкрота свакако се пензије неће смањити за 2 посто, око чега је било фрке, већ за најмање 20. А, лако могуће, и дупло више од тога.

Ово у шта ја верујем јесте некаква реална економија.
Оно остало за мене представља mambo jambo hokus pokus причу.
alselone alselone 08:23 09.07.2015

Re: Напушавање

što bi rekao moj pok. deda, bezveze bune "k'o Grk u 'apsu"?


I moj deda je ovo govorio.


Predrag Brajovic

Malo trola.

Bio sam danas prvi put u Hleb i kifle pekari, znam da si ih ti spominjao kao model poslovanja. Ukusno je, nije lose. Pogotovo u poredjenju sa ostalim pekarama po gradu. Kroasani su stvarno vazdusasti kao u francuskoj. Pitice im nisu nesto, ali nisu ni lose. Asortiman je bas dobar, ima gomila stvari. A najvise su mi se svidele one kartice za decu, da znas gde doruckuju, super ideja.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:30 09.07.2015

Re: Напушавање

За кроасане плаћена обука 20.000 €.

То је некакав врхунски пекарски курс од годину дана. Занимљиво: могу и далеко бољи да буду, имају смесе различитих квалитета, али онда би кроасан морао да кошта к'о у Француској.
alselone alselone 08:36 09.07.2015

Re: Напушавање

За кроасане плаћена обука 20.000 €.


Nije jeftino. Al po svemu sudeci - vredi. Uzeo sam jedan obican i jedan sa bademima. Odlicni su. Jeo sam u Francuskoj i nisu bili mnogo bolji ali u turistickoj cetvrti, pa kontam da je to masovna proizvodnja za glupe turiste, verovatno su u stambenim delovima grada bolji.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:38 09.07.2015

Re: Напушавање

2. »НУДЕ СЕ КАО ГРЦИ У АПС«
Каже се о људима који се ваздан колебају да изврше нешто што се треба или мора да изврши. Пословицу употребљујемо у говору врло често. Кад се тражи објашњење овој пословици, обично се замишљају лукави Грци, пред апсанским вратима, како један другоме дају првенство, бајаги из учтивости, а у ствари зато што се боје опасности и траже да је бар за један секунд времена одложе, или да ту опасност проба неко други пре њих. Такво објашњење даје и Вук (уз посл. 4455, издање од 1900): Приповиједа се (у Војводству) како су Грке поћерали у ариште, па су на вратима све нудили један другога да први (као части ради) уђе унутра, док их није пандур батином ућерао«. У ствари, у овој пословици, првобитно, није било помена ни о апсу ни о нуђењу у апс. Оваква каква је, пословица је постала по једном еспоразуму.Позната је ствар да је у српском друштву 19. века (да не идемо даље у прошлост) било доста Грка. У Војводини, на пример, било је мањих или већих грчких колонија и по варошима и по селима. Може се рећи да је у сваком селу у Војводини био бар по један Грк трговац: реч »Грк«, и данас још, значи тамо исто што и »трговац« (упор. Вук, Речник, s. v. Грк:.;. У Бачкој по селима зове се Грк сваки човјек који држи дућан, der Kaufmann, mercator: »Гле, у овом селу Чивутин Грк!« -s.v. Гркиња:... У Бачкој по селима жена која држи дућан). Тај грчки свет нарочито се лепо.види кроз биографију и дела Доситија Обрадовића и Јована Стерије Поповића (в. и Владан Ђорђевић, Грчка и Српска Просвета, и мој чланак О Доситејевим грчким и римским изворима, Споменица Д. Обрадовића, СКЗ, 134, 1911, стр. 53 ид). Срби су, разуме се, имали свакодневно прилике да познају Грке и њихове обичаје, и да чују њихов језик. Једна од најчешћих речи које су Срби могли да чују од учтивих и увек слатких Грка била је реч οριστε (ористе), »изволте«. Колико је пута и наша генерација чула ту реч, од 1912. наовамо! Знамо, опет, да Грци у свом језику немају гласове ш и ж, него их замењују са с и з. У вароши Крфу, на пример, на једној јувелирској радњи стоји натпис bizouterie; на једној кафани пише Vive Zoffre! Грци би нашу реч ариште = затвор, апс, изговорили аристе. Ствар је сад јасна. Грци су, кад би један другог нудили, говорили ористе, и то је нашим Србима звонило као аристе - ариште. Према томе, најпре је могла постати фраза: »нуде се као Грци са ариштем«, па онда »нуде се као Грци у ариште«, и најзад, кад је реч ариште замењена са познатијом речи апс - »нуде се као Грци у апс«. Да је ова хипотеза вероватна, доказ је редакција у Вука; у његовој збирки, наиме, пословица гласи доиста још »нуде се као Грци у ариште» (Вук. Посл. 4455). Објашњење у Вука нема вредности. Пословица није постала према догађају који се у том објашњењу прича, него је, баш напротив, прича начињена према већ готовој пословици, која је рђаво протумачена. Таквих случајева, да се према пословици измисли прича - да се пословица развије у причу - има толико много да је код старих теоретичара за овакве приче постојао нарочити технички израз, тако звана εξηπλωμενη παροιμια. Многе »езопске« басне постале су на тај начин (упор. O. Crusius, у Pauly-Wissowa's Realenzyklopädie der klassischen Altertumswissenschaft, s. v. Babrius, и A. Hausrath, ibidem, s. v. Fabel). У српској књижевности имамо нешто налик у извесним причама Вука Дојчевића.* * За овим (на страни 20) следи објашњење пословице »Ако злотвора немаш, мајка та га је родила« - објашњење које је објављено и у "Прилозима за књижевност, језик, историју и фолклор", I, 1921, стр. 205-209, али које не спада у област религије.

Веселин Чајкановић
(Крфски »3абавник«, 15 авг. 1918, стр. 19-20)
alselone alselone 08:44 09.07.2015

Re: Напушавање

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 08:49 09.07.2015

Re: Напушавање

Мени је ово генијално:
Гле, у овом селу Чивутин Грк.
alselone alselone 08:58 09.07.2015

Re: Напушавање

Гле, у овом селу Чивутин Грк.


Aha! Moji su govorili "Čivuti", bez ikakvog pežorativnog prizvuka, prosto tako se pričalo. Baš pitam Srxa prošle godine kako se oni odnose prema tom terminu, pa mi reče da im je jasno kako je stari svet tako pričao ali da se pežorativni prizvuk nadogradio godinama, pa bi bilo bolje da ga izbegavam. A meni žao što se izgubila reč. Kao da je neka vrsta izumrla.
alselone alselone 09:01 09.07.2015

Re: Напушавање

Nego da se nadovežem još nešto, kad pomenu Čivute i Grke po selima. Bili nam u firmi skoro gosti sa bliskog istoka, i vodali ih malo po gradu, naravno se oduševili ženama ali i muškarcima. I pitaju kad su se vratili - kako to da su ljudi u Srbiji tako lepi. Moje mišljenje je, što sam im i pokušao reći, je kako su Sloveni imali lepu "osnovu" ali je ona dodatno ukrašena svim najboljim što je postojalo u širem delu sveta. Ko je iole vredeo u jednom momentu, prošao je ovuda. Pa i Grci, Jevreji, Huni, Rimljani, Nemci, Turci, itd.
princi princi 09:05 09.07.2015

Re: Напушавање

Ko je iole vredeo u jednom momentu, prošao je ovuda. Pa i Grci, Jevreji, Huni, Rimljani, Nemci, Turci, itd.

Другим речима, није нас јебао само ко није хтео.
alselone alselone 09:11 09.07.2015

Re: Напушавање

Другим речима, није нас јебао само ко није хтео.


Da, moze se i tako reci.
Zato i jesmo cistokrvni Srbi.
princi princi 09:13 09.07.2015

Re: Напушавање

Што рече емси^2: није лако Србин бити. Нисам ни знао на шта мисли.
alselone alselone 09:20 09.07.2015

Re: Напушавање

Што рече емси^2: није лако Србин бити. Нисам ни знао на шта мисли.


Zato je on prešao na Crnogorce. Sve smo sredili, Maksa mu je našao i prevoz do Cetinje.
maksa83 maksa83 10:32 09.07.2015

Re: Напушавање

Занимљиво: могу и далеко бољи да буду, имају смесе различитих квалитета, али онда би кроасан морао да кошта к'о у Француској.

Mogli bi mnogo manje margarina da rokaju, ono je premasno, mada ni one Skroz Dobre Pekare nisu bolje po tom pitanju. Onaj Roggenart jeste bio skup ali je bio za klasu iznad svih. Za ok pecivo moraš da nađeš lokalnu pekaru koja iskače iz puterkifleburek klišea. Ubedljivo najgore su male pekare u blizini škola, potpuni krš, boli ih uvo šta prave pošto znaju da će da prodaju makar to bila bajata mlevena piljevina sa mašću i viršlom od mlevenog davno preminulog mamuta. Ja bi' nji' taaako zatvar'o...
princi princi 10:48 09.07.2015

Re: Напушавање

Onaj Roggenart jeste bio skup ali je bio za klasu iznad svih. Za ok pecivo moraš da nađeš lokalnu pekaru koja iskače iz puterkifleburek klišea. Ubedljivo najgore su male pekare u blizini škola, potpuni krš, boli ih uvo šta prave pošto znaju da će da prodaju makar to bila bajata mlevena piljevina sa mašću i viršlom od mlevenog davno preminulog mamuta. Ja bi' nji' taaako zatvar'o...

Onaj Aca pekar je svojevremeno bio dobar, ali se skroz srokao od kad je poceo da pravi sitne kolace (i otkad je otvorio onaj cumez ispod Banovog brda). Inace, ovde po Londonu ima par lanaca preskupih pekara sa vrlo malim i ogranicenim izborom peciva, kad bi uleteo neki majstor sa dobrim receptima, ali stvarno dobrim i stvarno kvalitetnim (i stvarno majstor) rsum bi napravio.
tadejus tadejus 11:02 09.07.2015

Re: Напушавање

maksa83
Mogli bi mnogo manje margarina da rokaju, ono je premasno, mada ni one Skroz Dobre Pekare nisu bolje po tom pitanju. Onaj Roggenart jeste bio skup ali je bio za klasu iznad svih. Za ok pecivo moraš da nađeš lokalnu pekaru koja iskače iz puterkifleburek klišea. Ubedljivo najgore su male pekare u blizini škola, potpuni krš, boli ih uvo šta prave pošto znaju da će da prodaju makar to bila bajata mlevena piljevina sa mašću i viršlom od mlevenog davno preminulog mamuta. Ja bi' nji' taaako zatvar'o...


pa oni još postoje.. samo jesu pozatvarali radnje i sad mi nisu usput.. a i zaposlili neke smotane žene.. i sad sam se navukla na h&k.. pa sam morala kilometražu da povećam zbog njihovog margarina, nanu im naninu..
adiktivna stvar taj pekarski margarin..
u početku ti je kao, fuj bre, šta je ovo, vidi kako je masno.. masno, mamicu mu.. mmmmmmmm al je maaaaaaaaaaaasno.. na kraju je već bacon up that sausage boy, butter up that bacon..
nema dok i nama anđa ne propiše dijetu, mi se ne znamo kontrolisati..
princi princi 11:05 09.07.2015

Re: Напушавање

Јој, бре, људи, што се трујете тим индустријским маргаринима...
tadejus tadejus 11:10 09.07.2015

Re: Напушавање

Predrag Brajovic

maksa83Ok, da rezimiram - tvoj stav je da je njh zapravo krenulo, samo toga nisu svesni, i da se, što bi rekao moj pok. deda, bezveze bune "k'o Grk u 'apsu"?Тако некако.Економија није пекарство: ноћу замесиш, ујутро испечеш. Мере су тек почеле да дају ефекта, а почето је с њима пре 3-4-5 година. Пази: Грци у расту ЏиДиПија, а буџет у балансу и малом суфициту. Да ли им је одређено превелика квота раста да би могли потом и на себе да троше? Да. Видиш, и то, из оног мог последњег прилога -- раст ЏиДиПија у Еуропи је минималан, и у складу с тим је трeбало ревидирати грчке параметре. И то би се можда и избоксовало, али не тако што: а) откопчаш рајсфершлус и свима покажеш ки-two; b) зауставиш вртење земаљске кугле у Грчкој на 6 месеци. И то због чега? Да би -- шта??? -- доказао, опет испољио свој политички наратив и его. Јебо те твој политички наратив и его. Будалетине уображене. А сети се њихове приче -- у року од 48 сати од референдума и нови аранжман и отворене банке и медимлекоисвимакилосувлакија. Историјска победа грчког народа? :) Какав слепац треба да будеш да у ово поверујеш.Прети им банкрот, мислим да неће им опростити без скидања гаћа, и верујем да су сви у Еуропи напижђени, тако да је толеранција према Грчкој смањена. У случају банкрота свакако се пензије неће смањити за 2 посто, око чега је било фрке, већ за најмање 20. А, лако могуће, и дупло више од тога.Ово у шта ја верујем јесте некаква реална економија.Оно остало за мене представља mambo jambo hokus pokus причу.


ma to ti je đavolja rabota, ta procjena kad je i dal je mjera počela da daje efekta..
nisam baš sigurna da taj efekat u 2014. zapravo nije efekat drješenja kese pod sirizom.. moralo bi se ući u mjesečne budžetske račune.. mi ih imamo javno objavljene ali njihove sam sklona da mislim da bih našla samo na grčkom.. onda bi se to moralo ukrstiti sa strukturom bdp-a sa rashodne strane (javni podatak) unazad par godina.. pa bi se vidjelo odakle rast.. tipujem da je od plata u javnom sektoru.. možda i penzija, ne znam dal su nešto povećavali..
tako da je upitno dal su mjere počele da djeluju ili je djelovala njihova suspenzija..
kako bilo teorija o traženju nove ravnoteže ne stoji..
poduža je priča, mogu da proširim po nekom aspektu ali ovako na prvu ne radi se to tako.. to utvrđivanje "potencijala" zemlje..
to inače i EK radi, pregovara direktno sa svakom članicom, jer od toga zavisi za tu zemlju sve, od prava na emisiju evra do učešća u budžetu EU..
i ne radi se tako što bi se gledali disbalansi poput finansiranja deficita bilo budžetskog ili platno bilansnog..
osnova te računice su nacionalni računi.. tj. struktura bdp-a.. tj. bukvalno proizvodni kapaciteti (od fabrike do javnog sektora)..
uzmu se onda u obzir i uticaji finansijskih faktora, tipa kursa, kredita, platnobilansnih stavki..
ali ne ide ta logika da svi stalno moraju da vraćaju bilanse u ravnoteže..
dakle, srećom, ipak nisi u pravu da grci moraju sad da se vrate na pred evro bdp jer je to kao njihova subina/ravnoteža..
svakako nije poželjno da to rade..
grča mora da izađe iz krize povjerenja.. ono kad svi sjede na parama (što u slamaricama, što u londonu) i čekaju da vide šta će biti..
kad se to desi onda i oporavak može da se desi..
vidjećemo kako će
princi princi 11:18 09.07.2015

Re: Напушавање

grča mora da izađe iz krize povjerenja.. ono kad svi sjede na parama (što u slamaricama, što u londonu) i čekaju da vide šta će biti..
kad se to desi onda i oporavak može da se desi..
vidjećemo kako će

Сине, шта ти је банкар... Једино решење, паре на сунце.
tadejus tadejus 11:23 09.07.2015

Re: Напушавање

princi
Сине, шта ти је банкар... Једино решење, паре на сунце.


ma ne.. ne radi se o tome da kao sad ja izvadim iz slamarice i dam banci da nekome da kredit..
nego da izvadim iz slamarice i počnem taj posao pravljenja nakita, frizura, ili plastičnih odljevaka za bosch pumpe.. ili šta već ko planira da radi..
na to se misli kad se kaže kriza povjerenja..
i u srbiji se dešava..
u srbiji je recimo devizna štednja gotovo u evro ista kao i prije 3 godine (kad smo milili da smo izašli iz krize).. ali je sentiment daleko gori.. niko ništa ne pokreće, svi sjede i čekaju da vide šta će se desiti.. to onda pogoršava situaciju i za one koji već nešto rade i pokušavaju da prodaju i tako u krug..
dok svima neko ne kaže, e sad je ok, sutra će biti bolje i ljudi u to i povjeruju nema ničega..
u grčkoj je situacija još gora jer kod njih stvarno više nema ni para u banakma (kod nas ima, niko neće da uzme).. ali princip je isti.. i zove se kriza povjerenja
princi princi 11:27 09.07.2015

Re: Напушавање

dok svima neko ne kaže, e sad je ok, sutra će biti bolje i ljudi u to i povjeruju nema ničega..
u grčkoj je situacija još gora jer kod njih stvarno više nema ni para u banakma (kod nas ima, niko neće da uzme).. ali princip je isti.. i zove se kriza povjerenja


Ма знам, и сам се од почетка за то залажем, :)))))))))).

Поверење је у самој суштини новца, legal tender и те радње. Не пише за џабе на долару In god we trust.

Ми смо трагично неинвентивна нација, неспремна на преузимање ризика. Најбоље што Србин може постићи је копирање неких псеудозападних модела, неко генеричко безлично ђубре које се по Београду продаје под фирмом "и Београд је свет".
tadejus tadejus 11:35 09.07.2015

Re: Напушавање

princi
Најбоље што Србин може постићи је копирање неких псеудозападних модела, неко генеричко безлично ђубре које се по Београду продаје под фирмом "и Београд је свет".


to je tačno ali ne treba biti alav.. velika je stvar i da za početak ne uvezemo baš svako đubre.. pa kad jednom naučimo da ga valjano kopiramo naučićemo i da ga napravimo bolje od originala..
to prosto tako ide..
moraš da naučiš da hodaš prije nego što potrčiš..
mi još bauljamo (ovo je inače ovde stručni termin za kretanje bebe na sve četri sa stomakom na zemlji, kad podigne stomak sa zemlje.. onda puzi)..
emsiemsi emsiemsi 11:53 09.07.2015

Re: Braćo

maksa83
Дај пдф !

Eto ti ga, daj pdf. Niko nema što Srbin imade, a što nema on će da ukrade. Pa nećeš valjda od Grka sad da kradeš?

Nemam, imam samo u papiru, negde. Ni druga (Code Quality, The Open Source Perspective) mu nije loša.

Ево обе књиге --- нисам ништа украо, све је било на нет-у !?

Линк 1 --- прва књига

Линк 2 --- друга књига

jkt2010 jkt2010 12:02 09.07.2015

Re: Напушавање

maksa83
Eh, veruje .. veruje i nemali broj ljudi da je zemlja nastala pre 6000 godina i to za 7 dana

Pa Makso, barata se različitim mernim jedinicama jer zna se da "godina" na postanku sveta ne može da bude istog trajanja kao "godina" danas (zbog inflacije?) :

Ako biblijskih 6000 godina vredi kao naših današnjih 14 milijardi godina;
onda je jedan biblijski dan trajao 2700 godina.

Da li je 20 hiljada godina dovoljno da se stvori svet - to ne znam...Ima jedna sekta zvana 'Naučnici'; oni veruju da je svet nastao ne za 20,000 godina , nego za sekundu...

i da je dole sumpor i ulje u kazanima i da će tamo završiti svako ko u to otvoreno ne veruje.
Dole i jeste sumpor, ima i ulja, ima još svašta, i radijacije i ogromnog pritiska i visokih temperatura (da ne kažem večnog ognja) i škrguta "zuba" (tj kontinentalnih ploča i vulkana) i ko zna sve kakvih užasa... I da, 'dole' završe svi, verovali ili ne.

A za "kazane" si ti sam dopisao.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:35 09.07.2015

Re: Напушавање

tadejus
niko ništa ne pokreće, svi sjede i čekaju da vide šta će se desiti...

Пара има колико год хоћеш. Банке немају где да их пласирају.
С тим што банке немају обичај да дају овима који обећавају како ће прво да деле, а после и да зараде. Сасвим сам сигуран -- ни код једног банкара ови из Сиризе не би прошли.

Мислим, то тупаво схватање антиостерити економске политике: повећам плате у државном сектору и пензије, и ето мени раста. Није него.
tadejus tadejus 13:14 09.07.2015

Re: Напушавање

Predrag Brajovic

Мислим, то тупаво схватање антиостерити економске политике: повећам плате у државном сектору и пензије, и ето мени раста. Није него.


pa to jeste kejnsova ideja.. kad privatni sektor zbog krize povjerenja odbije da pokrene proizvodnju dužnost je države da preuzme tu ulogu..
problem kdo Grka je što su se oni toga sjetili u krivom trenutku i iz krivih razloga (u momentu kad privatnom sektoru nije nedostajalo inicijative a da bi dobili izbore)..
pa su im sada zbog duga ruke vezane kad bi tu politiku zaista i trebali da sprovedu..
no opet, od svih loših opcija koje su im na raspolaganju opcija daljeg stezanje kaiša je vjerovatno najgora..
ograđujem se utoliko što ne znam šta oni tamo zaista rade.. ako se zaista radi o tome da zapošljavaju šurnjaje u paper pushing agencijama.. to će teško leba da donese.. ali da bi trebali da nastave kako je dosada rađeno.. ni to nije slutilo na gozbe
princi princi 13:31 09.07.2015

Re: Напушавање

pa to jeste kejnsova ideja.. kad privatni sektor zbog krize povjerenja odbije da pokrene proizvodnju dužnost je države da preuzme tu ulogu..

Па Кејнз је идиот, је л' тако, :))))))))))))). Мали је Наполеон... Како беше она Кејнзова о закопавању влаша и банкнотама.

If the Treasury were to fill old bottles with banknotes, bury them at suitable depths in disused coalmines which are then filled up to the surface with town rubbish, and leave it to private enterprise on well-tried principles of laissez-faire to dig the notes up again (the right to do so being obtained, of course, by tendering for leases of the note-bearing territory), there need be no more unemployment and, with the help of the repercussions, the real income of the community, and its capital wealth also, would probably become a good deal greater than it actually is. It would, indeed, be more sensible to build houses and the like; but if there are political and practical difficulties in the way of this, the above would be better than nothing.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:11 09.07.2015

Re: Напушавање

nisam baš sigurna da taj efekat u 2014. zapravo nije efekat drješenja kese pod sirizom..

Није. Откад је дошла Сириза, раст је 0,3, последње тромесечје (IQ 2015). Претходна тромесечја био је 1,2 или чак 1,5.
ne znam dal su nešto povećavali...

Нису.
tako da je upitno dal su mjere počele da djeluju ili je djelovala njihova suspenzija.

Није. Погледај ону табелу коју сам окачио -- 4 узастопна тромесечја са растом. Сириза с тим има везе таман колико и ја.
ali ne ide ta logika da svi stalno moraju da vraćaju bilanse u ravnoteže..

У једном смислу не, али нико не прави превелика одступања од равнотеже на минусну страну, да се ту не заглави. А поверења нема док нема позитивних резултата. А било их је, 4 тромесечја са растом и стабилизован буџет.
anonymous anonymous 16:05 09.07.2015

Re: Braćo

Jel vidiš da moraju da vrate milijardu i po evra svakog meseca? Znaš ti koliko je to?


Mislim ovoliko

1.000.000.000 + 500.000.000




Ako sam pogrešio - dodaj koliko treba.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana