Ekonomija| Gradjanske inicijative| Na današnji dan| Politika

Haiku support to Greek people

Nebojša Milenković RSS / 04.07.2015. u 23:00

le-fmi-valide-une-aide-de-4-6-milliards-de-dollars-pour-la-grece.jpg

Greece is a very beautiful country -
and Germany, it is known,
no islands...

 

Grčka je veoma lepa zemlja -
a Nemačka, poznato je,
nema ostrva...

 


Atačmenti



Komentari (930)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

tasadebeli tasadebeli 19:12 05.07.2015

Re: Ono sto je meni posebno interesantno je

blogovatelj

Taki zakon, a rat smo izgubili.



Па и Немци изгубили рат... И то не један, него два рата у 20. веку.

Па опет живе боље од нас.

Мистерија. Никада то нисам успео да објасним мом деди када би ме питао како то може: Изгубили рат, а живе боље од нас.
blogovatelj blogovatelj 19:20 05.07.2015

Re: Ono sto je meni posebno interesantno je

Мистерија. Никада то нисам успео да објасним мом деди када би ме питао како то може: Изгубили рат, а живе боље од нас.


Nema misterije. Razmisli, kašće ti se samo. Misterija je samo za one koji ne žele da vide.
omega68 omega68 20:26 05.07.2015

Re: Ono sto je meni posebno interesantno je

Молио бих те да ми даш датум докле ће та кривица да буде актуелна, или барем неко мање формалну процену, оно -- 2046. године или 2098. године Немцима се кривица из Другог светског рата неће више лепити као жвака за доњи део биоскопске столице?

Види, незналицо, 1949. год. је потписан ,,Канцелар Акт'' по коме ће америчка војска да буде присутна на тлу Немачке до 2099.
150 година!!!!
Ето до тада ће да буду криви.
Сваки канцелар Немачке прву посету има изволети Америци и тамо продужити ,,Акт'' за
време свог мандата.
Мислим да је то први провалио секретар Вилија Бранта кад је овај ишао да потпише.Био је потиштен и изјадао се другару.
Пошто смо видели да су америчко робље, робу је дат задатак да се уједини и да за рачун робовласника мало газдује Европом.
Видимо како изгледа кад код робовласника дигну главу они који би да мало гледају себе и препусте пола Европе Русима, Кинезима...
Друга половина Европе је и даље под шапом робиње - Немачке и оним трговинским споразумом , против кога све више устају народи те друге половине Европе, има да се та половина Европе уништи.
Погледати мало о том споразуму и шта он предвиђа Немачкој, а тек осталима...
Не могу баш све ја да причам
tyson tyson 01:40 06.07.2015

Re: Ono sto je meni posebno interesantno je

Хтео сам да ти оставим линк, али га сам нађи -- једна старица Корејка, која је била сексуални роб јапанским војницима, управо је тужила Јапан за одштету од преко 20 М евра.

Пази -- тужен је данашњи Јапан. 70 година после рата.

To se potpuno uklapa u filozofiju dalekog istoka; 70 godina tamo nije ništa.

Pre neku godinu Japan je predložio Južnoj Koreji (gde su tada na vlasti bili desničari, pobornici nepopuštanja Severnoj Koreji itd.) sklapanje sporazuma o saradnji na polju odbrane; odgovor Korejanaca je bio da je još uvek rano za takvo nešto.


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:10 06.07.2015

Re: Ono sto je meni posebno interesantno je

princi

alselone... Ne znam jel si pratio, ali izašao zanimljiv članak u Timeu.Kao što se kod Amera stalno smenjuju ti talasi liberalnog progresivizma i reakcionarnog konzervativizma, tako je možda sad došao red za malo izolacionizma. Mislim da su skapirali granice svoje moći i da su prihvatili da gube bitku od Kineza. S druge strane, imaju dosta i svojih problema, dotrajala infrastruktura, klasna i rasna podeljenost u zemlji. Na duži rok, ja sam optimista po pitanju USA, mislim da oni imaju snage da se reinventuju, ali u ovom trenutku je ovako kako je.


не треба заборавити да су грчки бродовласници и међу Фаундинг Фадрз ов Америка, ко зна да ли и оно чувено оружје из Дубровника за Револуцију није преко њих доперјано, стари су то трговци. солидан лоби у Јуси, ваљало би то искористи, када у тој реинвентованој будућности и Србија буде нешто значила. проблем је како да изађу сада из клинча са Русијом, а не испадну чкепс. Хиларица прилично отровно прича о Кини у кампањи. испада, као, да све оно што је брат Еди Сњешковић причао о НСА-и, по Клинтоници, раде Кинези. тако да је питање колико ће то све мирно проћи са powermongers-има какви су Клинтонисти и Бушисти.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 07:24 06.07.2015

Re: Ono sto je meni posebno interesantno je

Predrag Brajovic

alselone
Њена кривица вуче се од Другог светског рата. Молио бих те да ми даш датум докле ће та кривица да буде актуелна, или барем неко мање формалну процену, оно -- 2046. године или 2098. године Немцима се кривица из Другог светског рата неће више лепити као жвака за доњи део биоскопске столице?Pa sta je ovo? Ti poceo moje reci da koristis. Ti si u glavu pricao za Srbe oko Srebrenice ovo protiv cega sada komentarises a ja sam ti bas ovim recima odgovorio - do kada?Док се не договоримо.Хтео сам да ти оставим линк, али га сам нађи -- једна старица Корејка, која је била сексуални роб јапанским војницима, управо је тужила Јапан за одштету од преко 20 М евра.Пази -- тужен је данашњи Јапан. 70 година после рата.


ја исто оћу да тужим Рвате да ми компензују имање у Броду, пази, прво су курвински национализовали, а сада преправљају ставке у предметима, не би ли се све то развукло. сви то раде, без грешке, и титоисти и фашисти.

To se potpuno uklapa u filozofiju dalekog istoka; 70 godina tamo nije ništa.

уклапа се и у философију ближњег истока, сви смо ми исток.
anonymous anonymous 06:29 10.07.2015

Re: Ono sto je meni posebno interesantno je

OK, ako sada kazes da nisi tako mislio, nego da sam te pogresno razumeo, naravno da necu dalje insistirati. Glupo bi bilo tvrditi da ja bolje od tebe razumem sta si ti hteo da kazes (sto je popularno na ovom mestu).



Pozdravljam dobru polemiku

Nebojša Milenković Nebojša Milenković 10:55 05.07.2015

Siriza i posledice...

Najveći i posledično najteži propust Sirize je taj što je, odmah po dolasku na vlast, pritisnuta kleštima kreditora i MMF-a, propustila da jasno postavi pitanje odgovornosti onih delova tzv. grčke elite (kažem tzv.pošto da biste bili prava elita prvo morate da budete odgovorni) za stanje u kom se Grčka danas nalazi.

Uostalom, mi bar najbolje znamo šta se vrati kao posledica kada nemaš dovoljno snage (Đinđić) a ni volje (svi posle njega) da izvršiš lustraciju
tyson tyson 01:46 06.07.2015

Re: Siriza i posledice...

Najveći i posledično najteži propust Sirize je taj što je, odmah po dolasku na vlast, pritisnuta kleštima kreditora i MMF-a, propustila da jasno postavi pitanje odgovornosti onih delova tzv. grčke elite (kažem tzv.pošto da biste bili prava elita prvo morate da budete odgovorni) za stanje u kom se Grčka danas nalazi.

Propust? Ja mislim da su pametno procenili da nisu dovoljno jaki da vode rat na dva fronta, pa su revoluciju stavili ad acta, bar za sada.


mariopan mariopan 10:38 06.07.2015

Re: Siriza i posledice...

tyson
Najveći i posledično najteži propust Sirize je taj što je, odmah po dolasku na vlast, pritisnuta kleštima kreditora i MMF-a, propustila da jasno postavi pitanje odgovornosti onih delova tzv. grčke elite (kažem tzv.pošto da biste bili prava elita prvo morate da budete odgovorni) za stanje u kom se Grčka danas nalazi.

Propust? Ja mislim da su pametno procenili da nisu dovoljno jaki da vode rat na dva fronta, pa su revoluciju stavili ad acta, bar za sada.



Da, u pravu si.
Oni su rešeni i to da urade samo ne postižu jer ih događaji pretiču i guraju u drygom pravcu.
Već su tražili od Švajcarske da se tajni računi otvore a spremna je da onima koji su izneli pare (oligarsima) oprosti deo para za poreze ( mislim oko 25%) ako donesu te pare u Grčku.
Radi se na tome samo ne mogu da se bore na svim frontovima istovremeno.
tasadebeli tasadebeli 10:57 05.07.2015

27. март

Ово је као она ситуација:

1) Боље рат него пакт
2) Боље пакт него рат


Шта год да се заокружи...


Јоже Менцингер... (ЛИНК)



Е, да! А на ово понижавање Грка од пре три године смо потпуно заборавили!


Na pitanja brojnih novinara, zašto je „virus“ levog anarhizma opasniji, nemački operativci ukazuju da bi on – za razliku od prihvatljivosti ideja radikalne desnice – mogao da se proširi na sve prostore kontinenta i zapadnog sveta. (ЛИНК)



Само, и у немачкој гајбици има трулог воћа... Има, има, није да неима... (ЛИНК)


А има и по другим европским гајбицама... У томе је сва бука и фрка...
apacherosepeacock apacherosepeacock 11:04 05.07.2015

Re: 27. март

Da, ideje radikalne desnice su im nesumnjivo prihvatljive i pozeljne (bas me cudi:)

princi princi 11:44 05.07.2015

Re: 27. март

Само, и у немачкој гајбици има трулог воћа... Има, има, није да неима

Nemoguće! :)

Nemačke firme se ponašaju poslovno samo na domaćim i zapadnim tržištima. Čim se krene po bantu zemljama tu postaju najgore svinje, spremne na gadarije najgore vrste. Onomad su prodavali podršku organizaciji svetskog prvenstva u fudbalu za naručivanje opreme za termoelektrane, ili Dojče Telekom koji skoro da nema korupcionaške afere po Balkanu u kojoj nije bio uhaćen, pa onaj Bodo Hombah, pa Šreder koji sedi po upravnim odborima Putinovih kompanija, pa Simens... Skoro bi se moglo reći da Nemačka deliberately potpiruje korupcionaške režime po zemljama u razvoju i marginalnim zemljama EU ne bi li tako stvarala tržište za svoje produkte i servise.
tasadebeli tasadebeli 13:37 05.07.2015

Re: 27. март

princi

Nemoguće! :)

Nemačke firme se ponašaju poslovno samo na domaćim i zapadnim tržištima. Čim se krene po bantu zemljama tu postaju najgore svinje, spremne na gadarije najgore vrste.



Један мој другар радио неки посао са Швабама, увоз неких грађевинских машина..

И дошао му Шваба у госте, завршили посао, склопили уговор, Шваба никако да крене кући... Седи три дана о трошку домаћина.

Каже мој другар:"Чекам сваког дана да се званично опростимо, он ништа... Водим га на ручак, водим га на вечеру, Шваба крка, пије, само се кези као мајмун и остаје у Београду... Трећег дана схватим да Шваба чека провизију на руке, оф д бук, испод стола... Ау, ђубре једно швапско! Покварен немачки народ, што би рекао Радован Трећи!"

gedza.73 gedza.73 14:54 05.07.2015

Re: 27. март

Ау, ђубре једно швапско!

Tokom onog rata zaglave neki moji mučeni seljaci u Nemačku kao robovi.
Naučili na težak rad i zemlju pa tako dopadne jednom da tovari đubre i vuče u gazdine njive.
Radio on tako ceo dan i u sumrak dođe gazda da vidi kako je odrađeno.
A đubreta nigde. NJiva prazna.
Levo, desno ugleda stajsko đubrivo izvučeno i rastureno, ali u komšijinoj njivi.
Počne da grdi Radisava što je đubre izvukao po tuđim njivama a radisav će
-Za mene je sve ovo Nemačka.

Skoro gledam PKS i priča neki penzioner kako je ceo radni vek proveo u Nemačkoj, stekao penziju... nije mogao da veruje kad mu se unuk vratio iz škole (nemačke) i rekao kako su 'nama Srbi bili neprijatelji u ratu'.
Ovaj samo što se nije onesvestio.

Na prvu loptu deda u pravu. Al' na drugu unuk.
Deda otišao u Nemačku, radio, bio plaćen, živeo, doveo sina, sin radio, bio plaćen, sad unuk se sprema da radi i živi u Nemačkoj.

Gde je tu Srbija?
Stvarno deluje kao neprijatelj.

milisav68 milisav68 15:06 05.07.2015

Re: 27. март

tasadebeli
Ау, ђубре једно швапско! Покварен немачки народ, што би рекао Радован Трећи!"

-Maznuo mi Švaba sat.
-Onu tvoju Dohu?
-Koja Doha, Šafhauzen budalo!
tasadebeli tasadebeli 19:15 05.07.2015

Re: 27. март

gedza.73

Na prvu loptu deda u pravu. Al' na drugu unuk.



milisav68

-Maznuo mi Švaba sat.
-Onu tvoju Dohu?
-Koja Doha, Šafhauzen budalo!



- Брудер комунист!!!
tyson tyson 01:48 06.07.2015

Re: 27. март

Nemačke firme se ponašaju poslovno samo na domaćim i zapadnim tržištima. Čim se krene po bantu zemljama tu postaju najgore svinje, spremne na gadarije najgore vrste. Onomad su prodavali podršku organizaciji svetskog prvenstva u fudbalu za naručivanje opreme za termoelektrane, ili Dojče Telekom koji skoro da nema korupcionaške afere po Balkanu u kojoj nije bio uhaćen, pa onaj Bodo Hombah, pa Šreder koji sedi po upravnim odborima Putinovih kompanija, pa Simens... Skoro bi se moglo reći da Nemačka deliberately potpiruje korupcionaške režime po zemljama u razvoju i marginalnim zemljama EU ne bi li tako stvarala tržište za svoje produkte i servise.

Pročitati Dinkićevu "Ekonomiju destrukcije".


blogov_kolac blogov_kolac 11:20 05.07.2015

podrska izdajnicima i stranim placenicima



Kada je kod nas svojevremeno 1998 bio takodje navrat-nanos pripremljen i organizovan referendum na inicijativu Slobodana Milosevica sa pitanjem "Da li prihvatate ucesce stranih predstavnika u resavanju problema na Kosovu i Metohiji", 95% glasalih je patriotski zaokruzilo OXI. Ne samo patriJotski, nego i logicno, jer valjda i prosta logika jasno govori da ako samo mi budemo donosili resenja o nasoj (tadasnjoj) pokrajini, bez ucesca trece strane ali ni samih Albanaca, ta resenja ce po nas biti najpovoljnija. Bilo je ipak medju glasacima tu i pojedinih izdajnika i stranih placenika, i tih 5% glasaca je defetisticki tvrdilo da je te 1998 Kosovo vec bilo internacionalizovano pitanje, a da "uspeh" referenduma ne samo da ne bi odvratio svet da se mesa u (u to vreme) poslednje krupno nereseno ex-YU pitanje, nego bi ga motivisao da resenje jednostrano nametne, posto bi mi bili okarakterisani kao neko ko uopste ne zeli da saradjuje, a uz to jednostrano nudi i pokusava da nametne za kosovske Albance i medjunarodnu zajednicu neprihvatljiva resenja. Takodje, "uspeh" referenduma bio bi savrsen alibi i pokrice tadasnje Slobine vlasti za corsokak u koji su nas doveli po pitanju Kosova, vlasti koja se nametala upravo argumentima da je sposobna da "sredi Kosovo", a bio bi i nepotrebno gubljenje vremena bas onda kada je vreme po pitanju kosovskog resenja postalo najdragocenije jer se stvar naglo ubrzavala i na terenu i u medjunarodnom okruzenju.

Danas na referendumu u Grckoj takodje opcija OXI koja se sama od sebe namece po patriotskoj i "prirodna logika" principu. Pa naravno da je po Grcku bolje se po pitanju ogromnog drzavnog duga ignorisu zahtevi poverilaca ako ukljucuje i neke bolne terapije. Ali gle cuda, u Grckoj, kolevci evropske kulture ali i demokratije, broj potencijalnih izdajnika i stranih placenika je oko 50%, a koji smatraju da njihova vlast ovim pokusava sa sebe populisticki da skine odgovornost sa eventualnog kolapsa grcke pozicije u pregovorima, ili da samo nepotrebno gubi vreme bas sada kada je ono najdragocenije... i da daje narodu da se izjasnjava da glasa za neku vrstu racuna bez krcmara, posto ama bas niko ne zna ako se odbije sadasnja ponuda, kakva ce biti sledeca... a mi Srbi makar znamo svu besmislenost jeftine demagoske parole "od ovoga ne moze gore".

Ja najiskrenije ne mogu bas ni da posavetujem Grcima sa 100% ubedjenosti da je DA danasnja dobitna opcija, jer ona vec u startu moze biti eventualno "manje zlo", ali imam puno razumevanje za sve one koji ce zaokruziti NAI (DA), kao "djavola koga poznaju" (tj. znaju sta ih ceka i koji uslovi da se ispune), i imaju manje iluzaja sta OXI izjasnjavanje moze da promeni. Zato apelujem na sve koji se javljaju ovde da se po uobicajenom srBskom CRNO-ili-BELO principu ne blamiraju nekakvim kategorickim ocenama izvedenim iz tripa da je OXI grcka a NAI "nemacka" opcija na ovom referendumu, i da stoga ne vredjaju vec u startu pola Grcke.

Inace, kada je o raznim istorijskim referendumima i izjasnjavanjima rec, poznato je da kada treba izabrati neku revolucionarno naprednu izmenu oko nje se najvise mobilisu mladi i obrazovaniji deo stanovnistva, dok je otpor najizrazeniji medju starijom, kao i manje obrazovanom populacijom. Medjutim, ovde je doslo do paradoksa da OXI opciju prema anketama izrazito podrzava mladja populacija, ali zato kada je rec o najobrazovanijim biracima (prema istim anketama), podrska je izrazito na "DA" opciji, tako da sve malo podseca na proslogodisnji referendum o skotskoj nezavisnosti koji je takodje bio pun paradoksa u smislu profila biraca koji su podrzavala suprostavljene opcije. Sve u svemu, dovoljno je dokaza da je u ovom slucaju krajnje nepotrebno ista generalizovati, a podrusku jednoj od opcija tretirati kao ZA ili PROTIV Grcke i Grka.

Slikovito receno, Grcka je u govnima do guse, a spasilac koji pokusava da je izvuce plasi se da ga ona ne povuce u ta ista g*vna, i postavlja joj razne uslove, sto je svakako ponizavajuce uslovljavati nekoga u takvoj poziciji... ali pre nego sto konacno odredi kako ce da postupi, Grcka prvo treba da rascisti sama sa sobom da li se iz tih govana moze izvuci sama, ili makar pomocu nekog drugog spasioca. O tome se ovde radi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:33 05.07.2015

Re: podrska izdajnicima i stranim placenicima

O tome se ovde radi.

Грчка мора најпре да рашчисти са собом да она стара, до сржи и на готово свакој позицији корумпирана, неефикасна, муварошка Гркча не сме више да постоји. Њихова будућност зависи од тога, а не од референдума.

А њега што се тиче, ствар је блесаво комплексна, но једна ствар је вероватна: излазак из ЕУ и враћање драхме означиће 30-40% пад стандарда, и на повратак за садашњи ниво требаће пет-шест година. И то је супербрзо, а таква су искуства Аргентине после њеног банкрота почетком века.

Проблем је што тиме дугови не нестају, него се само пролонгирају на неко неодређено време, које доспе онда када они коју буду јефтино купили грчке дугове процене да сада могу да их наплате у пуном износу. Не може Грчка и неће имати другачији третман него Аргентина, то није питање политике, него економије и економског тржишта. Аргентина мора да врати све своје дугове, једино не они који су јој опроштени. Грчкој је већ опроштено 100 МЛРД евра, што је њено целокупно седмогодишње задуживање dolce vita периода грчког стандарда од 2002-2009.

Останком у ЕУ и при еуру, Грчка може и даље да се мрцвари, но то је мање неизвесна путања опоравка, мада можда спорија и дужа.

Морам признати да ја на ово гледам чисто економски, и одлучио бих онако како је повољније по економију. Садашња власт је, на жалост, засрала ствар, и увела Грчку у додатну кризу, откинувши јој, вероватно, једну годину, бацивши ту годину у воду-прелепо грчко море.

Све је ово шупља прича, наравно, ако Грци не промени свој концепт државе, јер ће их то опет увести у срање и дугове. Неки ће то назвати увођењем немачке дисциплине, а неки увођењем одговорности и међусобне грађанске солидарности у грчку државну заједницу. Ево, по последњи пут да окачим чланак који о томе прецизно и паметно говори:

Beyond ‘Yes’ or ‘No’
princi princi 11:33 05.07.2015

Re: podrska izdajnicima i stranim placenicima

Slikovito receno, Grcka je u govnima do guse, a spasilac koji pokusava da je izvuce plasi se da ga ona ne povuce u ta ista g*vna, i postavlja joj razne uslove, sto je svakako ponizavajuce uslovljavati nekoga u takvoj poziciji... ali pre nego sto konacno odredi kako ce da postupi, Grcka prvo treba da rascisti sama sa sobom da li se iz tih govana moze izvuci sama, ili makar pomocu nekog drugog spasioca. O tome se ovde radi.


Ovo je vrlo slikovito rečeno, jer grčki dug, ma koliki da je i toliki koliki je nema šanse da povuče EU u govna (mislim EU gdp je reda veličine 14000 eura, Grčkoj je za skoro potpuno sređivanje prilika oko dugovanja u ovom trenutku potrebno 50ak milijardi dolara, to su neka 2, 3 reda veličine u pitanju). Ovde se isključivo radi o uterivanju nemačke discpline u EU a sve pod isprikom "moralnog hazarda".
blogov_kolac blogov_kolac 12:07 05.07.2015

Re: podrska izdajnicima i stranim placenicima

princi
Ovo je vrlo slikovito rečeno, jer grčki dug, ma koliki da je i toliki koliki je nema šanse da povuče EU u govna ... Ovde se isključivo radi o uterivanju nemačke discpline u EU a sve pod isprikom "moralnog hazarda".
Mislim da ovde dosta potcenjujes eventualni DOMINO EFEKAT, ako bi se dopustio presedan da kod ocite nemogucnosti nekoga da otplati ceo dug, uz dogovor sa poveriocima ili bankrot, kao trece legitimno resenje moze da se pojavi uprosteno receno "NECU DA PLATIM!" opcija. Zasto onda Spanija, Portugal, Kipar, a po najgorem scenariju cak i zemlje poput Italije, Francuske... ne bi krenule tim putem, ili najsiromasnije zemlje sa EU istoka poput Bugarske, Rumunije, Madjarske, Hrvatske... krenule da se prezaduzuju preko svake mere unapred svesne da mozda ni pola od svega nece morati na kraju da vrate...
Грчка мора најпре да рашчисти са собом да она стара, до сржи и на готово свакој позицији корумпирана, неефикасна, муварошка Гркча не сме више да постоји. Њихова будућност зависи од тога, а не од референдума.
Prvi pravi pokusaj je zapravo vec bio napravljen, ali je neslavno prosao... Malo ljudi zna da je vlada koja je prethodila SIRIZI bila cisto statisticki/ekonomski gledano najbolja u grckoj istorji, i iza njih su stajale stvarne a ne fingirane brojke i pokazatelji. Ali narod koji se navikao da stvarno zaradjuje 700 a prima 1.000 evra, na noz je docekao novu realnost da stvarno zaradjuje 1.000 a prima 700... Slabost na "olako obecane brzine" na Balkanu je izgleda opsta pojava.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:14 05.07.2015

Re: podrska izdajnicima i stranim placenicima

blogov_kolac
Malo ljudi zna da je vlada koja je prethodila SIRIZI bila cisto statisticki/ekonomski gledano najbolja u grckoj istorji, i iza njih su stajale stvarne a ne fingirane brojke i pokazatelji. Ali narod koji se navikao da stvarno zaradjuje 700 a prima 1.000 evra, na noz je docekao novu realnost da stvarno zaradjuje 1.000 a prima 700... Slabost na "olako obecane brzine" na Balkanu je izgleda opsta pojava.

Причао сам овде о овоме, да је претходна влада уравнотежила буџет и почела мали, али ипак какав-такав економски опоравак. Проблем је што све такве мере дају ефекат са задршком, што је ноћна мора сваког политичара -- његових четири године нису довољне да народ осети неке бољитак, а реч је о економским циклусима од 10-15 година, где се тек после њих виде ефекти реформи. Ко ће то дочекати -- дај да смандрљмо на неку фору изборе... тако се размишља.
princi princi 12:52 05.07.2015

Re: podrska izdajnicima i stranim placenicima

Mislim da ovde dosta potcenjujes eventualni DOMINO EFEKAT, ako bi se dopustio presedan da kod ocite nemogucnosti nekoga da otplati ceo dug, uz dogovor sa poveriocima ili bankrot, kao trece legitimno resenje moze da se pojavi uprosteno receno "NECU DA PLATIM!" opcija.

Kakav crni domino efekat, kakva crna "NEĆU DA PLATIM!" opcija? Pa Nemačka, Francuska, Italija, Španija, UK, Amerika, Holandija, itd prve nikad neće otplatiti svoje dugove. Te zemlje će se uvek dodatno zaduživati da otplaćaju stare dugove. Grci uopšte ne traže da ne vrate dugove, nego da ih vraćaju pod olakšanim uslovima (čitaj manjim kamatama). I potpuno je jasno da to rade sa težnjom da se ponovo zadužuju. To rade sve zemlje na svetu. Uopšte mi nije jasno zašto su Grci single outovani ovde.

Pored toga, 75% ili 80% tog duga je otišao na zapošljavanje punih kapaciteta francuskih i nemačkih firmi, raznoraznih Vincija, Simensa, Alstoma... Ta korupcija o kojoj se ovde trabunja nije mogla da napravi sav taj dug, ne znam kolika da je. Grčka nikad nije bila nikakva industrijska velesila, ali bi mogla sasvim fino da živi od svojih luka i turizma.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:24 05.07.2015

Камате на дугове држава EU

The fact that – contrary to what most media and political commentary might lead one to believe – the Greek interest rate burden is not spectacularly high (nor are debt ratios galloping out of control). I have removed some smaller countries and recent entrants to improve visibility. The figures for 2015 and 2016 are Commission forecasts. is due not least to the very substantial lowering of effective interest rates. As Figure 3 shows, there has been a general decline in the interest rates paid on their outstanding debt by Member States, but the decline in Greece is particularly dramatic. From slightly above the average of the countries considered here, at 4.7%, the effective rate declined to just 2.4%, one of the lowest in the monetary union and – I dare say a surprise to many – actually a fraction lower than that paid by Germany. This is a reflection of the improved conditions (belatedly) offered to Greece in 2012.



У овој табели Грчка је означена словима EL.
ИЗВОР

Насупрот веровањима, просечна камата на грчки дуг је међу најмањима у Европи (и свету), само Немачка, Француска и Финска имају нижу. Просечно доспеће дуга 16.7 година, што је најдуже и најповољније у Европи, особито имајући ниску камату на уму.

Државе чланице ЕУ, које ово финансирају, заиста су дале сјајне услове за ондашњи репрограм, што се тиче камата и рочности дуга. Ово је била права помоћ.


P.S.
И да поновим: већ отписано је 100 МЛРД евра грчког дуга код ПРИВАТНИХ ИНВЕСТИТОРА, што је укупна сума грчког задуживања у целокупном периоду 2002-2009. Или, читано другачије: Грци су свој деценијски dolce vita живот преко границе стварне могућности њихове привреде финансирали узимајући кредите, што им је на крају и поклоњено.
princi princi 13:40 05.07.2015

Re: Unintended consequences

Nekad nije loše kad ovi neki kače ove grafove da "podupru" svoje "argumente". Jer iz ovog poslednjeg se vidi da se Grčka zaduživala po bezmalo najvišoj kamati u Eurozoni- samo jedna ili 2 zemlje su imale višu kamatu. Izgleda da su te kamate bile na snazi sve do 2011. i da su pale tek kad je krenulo ovo "spašavanje" Grčke, odnosno nemačkih i francuskih banaka.

Samo dodatno potcrtava svu dubinu lihvarskog ponašanja grčkih poverilaca.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:15 05.07.2015

Re: Unintended consequences

Иначе, свака држава се задужују под каматним условима који су у складу са њеним кредитним рејтингом, снагом привреде, ризиком враћања и перспективом. Повериоци, када улажу у послове са већим ризиком и могућношћу да дуг једног дана неће бити враћен (то се са Грчком и десило), траже више камате. Њима се штити од пропасти. Често им успе да изгурају те високе приносе све до враћања комплетног дуга, али неки пут то им не пође за руком. Грчка је окончала своје враћање дугова приватним инвеститорима и 2012. према њима је отписан дуг у вредности од 100 МЛРД. All-in-all, the private bondholders ended up receiving new bonds worth 73% less than what they had before, effectively wiping out 100 billion euros off the nation’s burgeoning debt load. Овај отпис од 73% значи да су приватни повериоци "пукли", и то дебело. Камате на грчки дуг и дан данас биле би велике да тај дуг у 70% износа нису преузеле владе ЕУ земаља и ЕЦБ, која га финансирају. Насупрот очекивањима и овде изгледа раширеном веровању, земље нису ни у каквој обавези да узимају кредите. Значи -- могу да се и не задужују. А уколико се задужују, добро је да те паре троше на квалитетне инвестиције, а не на dolce vita живот, јер он, касније, не доноси приход... Док кредити баш касније и доспевају. У ЕУ има земаља изузетно ниског дуга и велике финансијске стабилности, а међу њима су и неке "неозбиљне" земље: Румунија, Бугарска, Естонија...

princi princi 17:34 05.07.2015

Re: Unintended consequences

U stvari je dirljivo kolike su ti bankari ili dileje ili totalni hohštapleri. Oni su pre krize grčki rizik od bankrota vrednovali samo oko 20% većim od rizika Nemačke (kamata od 5% nasuprot app 4% nemačkih). Pričamo o Grčkoj, zemlji koja je pola svoje nezavisnosti provela u bankrotu. Ili je postojao mig, politički wink wink bankarima, "dajte im pare, neće valjda".

Zaista su Grci zaslužili bar 50% haircuta, jer je onaj koji davao kredit tako široke ruke morao biti svestan šta radi i zašto radi to što radi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:42 05.07.2015

Predah

glockenspiel glockenspiel 11:23 05.07.2015

I Nijemci su imali demokratske referendume



And back in 1938, Adolf Hitler balloted the German people to ask: "Do you approve of the reunification of Austria with the German Reich accomplished on 13 March 1938 and do you vote for the list of our Fuehrer, Adolf Hitler?"
The ballot paper had a subtly leading format.


princi princi 11:38 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

glockenspiel


And back in 1938, Adolf Hitler balloted the German people to ask: "Do you approve of the reunification of Austria with the German Reich accomplished on 13 March 1938 and do you vote for the list of our Fuehrer, Adolf Hitler?"
The ballot paper had a subtly leading format.



:)))))))))), sjajno.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 11:44 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

O kreiranju lepo upakovanih neorasističkih mitova o vrednim severnjacima (mravima) i lenjim i raspusnim južnjacima (cvrčcima) preporučujem odličan tekst Grčka i lenjost uma Alekseja Kišjuhasa u Danasu.

princi princi 12:00 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

Nebojša Milenković
O kreiranju lepo upakovanih neorasističkih mitova o vrednim severnjacima (mravima) i lenjim i raspusnim južnjacima (cvrčcima) preporučujem odličan tekst Grčka i lenjost uma Alekseja Kišjuhasa u Danasu.


Sine, u ovog Milenkowicz uš'o neki duh. Ni traga ni glasa od onog ledepe, samardžičkog Milenowicza. U stvari, zanimljive inverzije se po blogu desiše: neki nekoć normalni ljudi potpuno zastraniše i postadoše totalne budale s kojima se ne sprda samo ko neće, a nekadašnje budale postadoše normalni ljudi.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 12:09 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

Мислим да је овде добро место, јер говори о грчкој ауторефлексији, како они само себе сагледавају:

Cipras: Cijela Europa gleda u vas, u grčki narod, u tri milijuna siromašnih, u 1,5 milijuna nezaposlenih

Da okrenete leđa onima koji vas svakodnevno teroriziraju i straše. U ponedjeljak koji god da bude rezultat referenduma, doći će do odluke naroda od koje su se neki prepali i nisu željeli da do nje uopće dođe, htjeli su je spriječiti bez obzira na rezultat.

Da kažemo jedno apsolutno ne raskolu. Što god da odlučimo u nedjelju, u ponedjeljak, Grci i Grkinje, ostajemo zajedno, zajedno ćemo se boriti da ponovo izgradimo puno bolju Grčku od ove koju su napravile pet godina katastrofe.

Pozivam vas napokon da ignorirate sirene koje divljaju uokolo, sirene terorizma, da odlučite slobodno umom i srcem, da odlučite mirno i odlučno, da odlučite za ponosnu Grčku, za demokratsku Evropu, za narod, mali narod koji ratuje bez mačeva i topova, ali ima u rukama najjače oružje koje postoji na planetu, ima pravdu i pravda je na našoj strani!

Mi smo u pravu i zato ćemo pobijediti. Nitko ne može skriti da je pravda na našoj strani! Građani Atene, grčki narode, sloboda zahtijeva vrlinu i neustrašivost. Mi i vi svi zajedno imamo i vrlinu i neustrašivost. I slobodni smo, udišemo zrak slobode! Što god da se dogodi, mi smo pobjednici, bit ćemo pobjednici. Grčka je pobijedila, demokracija je pobijedila, ucjene i prijetnje su pobijeđene.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 12:15 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

јасно ко дан - превејани фашиста Ципрас коначно показује своје право лице.

мада, мудрима је то било одмах јасно, чим је узео оног скинхеда за министра финансија.
princi princi 12:25 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

vrabac_u_steni
јасно ко дан - превејани фашиста Ципрас коначно показује своје право лице.

мада, мудрима је то било одмах јасно, чим је узео оног скинхеда за министра финансија.

Da, bre, sad da vidiš kad počnu da prave neopseudoklasičarske hramove po Akropolju.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 13:06 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

Sine, u ovog Milenkowicz uš'o neki duh. Ni traga ni glasa od onog ledepe, samardžičkog Milenowicza. U stvari, zanimljive inverzije se po blogu desiše: neki nekoć normalni ljudi potpuno zastraniše i postadoše totalne budale s kojima se ne sprda samo ko neće, a nekadašnje budale postadoše normalni ljudi.

Na ovu vrstu komentara, poznato je, uglavnom ne odgovaram. Ali hajde da prekršim pravilo - elem, za LDP sam agitovao, bez trunke kalkulisanja, dok je LDP postojao. Po meni, to je, otprilike, do izbora 2008.godine. I, ukoliko vas sećanje nije sasvim izdalo, dok je postojao LDP je bio upravo srpska verzija Sirize (podsećam, npr.na akciju gvozdena metla za udbaše i mafijaše, i tsl.). I na taj deo svog angažmana sam vanredno ponosan. U trenutku kada se LDP odrekao od sebe i vlastitih ideala - kada se odrekao, npr.B.Srbljanović, V.Pešić, etc... logično je da i za mene tamo više nije bilo mesta. Ono što sam imao da kažem o LDPu, između ostalog, rekao sam i na ovom blogu. Videti:

Zahtev za brisanje iz članstva LDP

ako vam to nije jasno - onda je, recimo, najbolje da vam ostane nejasno
princi princi 13:24 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

U trenutku kada se LDP odrekao od sebe i vlastitih ideala - kada se odrekao, npr.B.Srbljanović, V.Pešić, etc.


Nemoj da pričaš da se i Biksi loži na Varufakisa!!! Evo i tebi jedan
qqriq qqriq 13:43 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume


vrabac_u_steni
12:15 05.07.2015
Re: I Nijemci su imali demokratske referendume
јасно ко дан - превејани фашиста Ципрас коначно показује своје право лице.

мада, мудрима је то било одмах јасно, чим је узео оног скинхеда за министра финансија.




Slušaj ti, zaboravio si I da su bez kravate!
gedza.73 gedza.73 14:59 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

Nebojša Milenković
za LDP sam agitovao, bez trunke kalkulisanja, dok je LDP postojao. Po meni, to je, otprilike, do izbora 2008.godine. ..LDP je bio upravo srpska verzija Sirize (podsećam, npr.na akciju gvozdena metla za udbaše i mafijaše, i tsl.).

Ti, Nebojša, ni slučajno ne gledaj one TV prodaje. Ima da napuniš kuću sa univerzalnim brusilicama, posteljinama sa besplatnim jastucima, setovima noževa i kremama protiv bora.
qqriq qqriq 18:03 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

Ti, Nebojša, ni slučajno ne gledaj one TV prodaje. Ima da napuniš kuću sa univerzalnim brusilicama, posteljinama sa besplatnim jastucima, setovima noževa i kremama protiv bora.



Nebojša Milenković Nebojša Milenković 18:17 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

Sad si našao da mi to kažeš
qqriq qqriq 18:24 05.07.2015

Re: I Nijemci su imali demokratske referendume

Sad si našao da mi to kažeš



anonymous anonymous 11:58 05.07.2015

Teze o grčkoj krizi



1.
Grčka kriza nije kriza Grčke, nego Evrope .
Ona je vidljivi vrh globalne planetarne krize.

2.
Grčka kriza je spolja generisana kriza, pa i njeno rešavanje ne sme i ne može biti prepušteno samo Grcima.

Rešavanje mora biti transnacionalno.

3.
Krizu su produkovali Imperijalni,totalitarni centri moći ( vojno industrijske i druge transnacionalne korporacije,finansijski oligopoli,... ) na čelu sa SAD.

Nemačka, bez vojne moći i suvereniteta, pod prismotrom SAD, nije kao takva slobodna u vođenju svoje politike, pa ne treba ni da bude smatrana krajnjim protivnikom i uzročnikom krize.

4.
Rešavanje krize – treba da bude praćeno neophodnom solidarnošću celokupnog slobodarskog sveta, a posebno akcenat treba da bude stavljen na stvaranju koalicija svih prezaduženih zemalja.
Takve inicijative i praksa već postoji.

5.
Današnji referendum ništa neće rešiti, jer ne znamo koji dalji potezi slede,bilo u slučaju jednog ili drugog odgovora.

Može da bude samo alibi ili zamka radi dobijanja legitimiteta za sprovođenje iznuđenih ili nametnutih rešenja.

A može zahvaljujući podeljenosti društva po binarnoj ratnoj šemi , rezultirati u neželjenom smeru , lakom instrumentalizacijom krajnjih desničara.

6.
Treba imati u vidu i mogući scenario planiranog zaoštravanja krize i izazivanja ratne situacije radi daljeg disciplinovanja EU, ili njenog razbijanja.

7.
Imperijalnim centrima moći odgovara samo unitarna EU, (a ne federativno uredjena ) poslušna i kooperativna, sa predsednikom i upravljačkim aparatom, kojeg oni postavljaju.
U protivnom, ako ocene da aktuelnu EU nisu u stanju da kontrolišu, razbiće je kao YU.
Grčka kriza može biti uvod i u takav sled stvari.

8.
Grčka kriza zahteva solidarnost ne samo država,već pre svega transnacionalnog civilnog društva.

Svuda i na svakom mestu, kosmopolitski orjentisani građani, treba da se organizuju,povezuju,aktivno deluju, protiv Imperije,a solidarno sa grčkim narodom i svim drugim narodima podjarmljenim i uteranim u dužničko ropstvo.

9.
Danas je meta Grčka, a sutra ..... Španija,Portugalija,Italija,Rumunija,Bugarska,Mađarska........Srbija.

10.
I na kraju u svemu treba biti mudar i donositi zrele i odgovorne odluke.

Na sve moguće načine izbegavati anarhične i haotične situacije.
Jer Imperiji je potreban haos.

Iz koga i nakon koga bi ona bila za korak bliže NOVOM SVETSKOM (NE ) PORETKU !
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 18:18 05.07.2015

Re: Teze o grčkoj krizi

9.
Danas je meta Grčka, a sutra ..... Španija,Portugalija,Italija,Rumunija,Bugarska,Mađarska........Srbija.


Znaš li ti gde je sutra
qqriq qqriq 18:24 05.07.2015

Re: Teze o grčkoj krizi

Znaš li ti gde je sutra



omega68 omega68 21:26 05.07.2015

Re: Teze o grčkoj krizi

савршено, колега.
Само једно бих исправио:
na čelu sa SAD.

На челу са
The Inter-Alpha Group of Banks is an instrument of genocide. It was formed for the explicit purpose of destroying not only the existence, but the very concept, of national sovereignty—with the United States as its primary target—as a way of permanently reducing the population of the planet. The Inter-Alpha Group has played a crucial role in the destruction of the industrial base of the United States, and the subsequent transformation of our economy into a giant, and hopelessly bankrupt, casino. When that casino imploded in 2007, the Inter-Alpha Group and the forces behind it moved to complete the task of destroying the U.S.A., by organizing the biggest theft of public money in history, via those still-continuing, un-Constitutional, and blatantly criminal operations known collectively as "the bailout." The result is a nation which is not only unable to meet the physical needs of its people, but is also rapidly destroying its own currency through hyperinflation.
линк
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 08:18 06.07.2015

ипак утицај

omega68
савршено, колега. Само једно бих исправио:
линк


с линка:
Fortunately for the world, Adolf Hitler destroyed the carefully crafted illusion of fascism as a benevolent movement, forcing the bankers to retreat. Their commitment to imposing fascism remained, however, so they sought new ways to package it. The name they chose for their "new and improved" corporatist fascism was "globalization." Same evil, but in a bright new box.


журка, питао сам се само у ком моменту ће и Долфо постати историјски позитивна фигура.
glockenspiel glockenspiel 12:04 05.07.2015

IMF protiv ECB

Moguce je sve ovo vidjeti i iz jednog razlicitog kuta.

Trojka nije homogena: IMF ima veoma razlicite ciljeve nego EU i ECB.
IMF prije svega stiti dolar kao svjetsku valutu a ne Evropske zemlje.

Grcke vlasti su sve vrijeme igrale na kartu rascijepa u Trojci. On se jos nije dogodio sto ne znaci da nece.

Ovaj referendum je prije svega referendum o EU i Euro.

Tako da za nekoliko godina dospodja Legard moze biti u poziciji da kaze kao Mesic: "Ja sam svoju ulogu ispunila, Euro vise ne postoji".

Pitanje nije je li Merkel jaca od Ciprasa.
Pitanje je je li je Merkel jaca od Legardove.

Sad je jasno zasto je Straus Kan morao da ode.
qqriq qqriq 13:53 05.07.2015

Re: IMF protiv ECB

Sad je jasno zasto je Straus Kan morao da ode.


Odavno je već jasno. Sobaricu mu i napakovali zbog Grčke, hteo da prepakuje dugove, pa i otpiše. Bila onolika priča o tome.
Dobro, napakovali mu i zbog izbora.
Dobro, bilo je i lako namestiti mu, nako manitom.

p.s. zove se Stros Kan.
principessa_etrusca principessa_etrusca 17:39 05.07.2015

Re: IMF protiv ECB

Sad je jasno zasto je Straus Kan morao da ode.


Строс Кан је спасавао евро.

Читам данас чланак у Телеграфу, IMF has betrayed its mission in Greece, captive to EMU creditors, у коме дословце ово:

The IMF’s Original Sin in Greece was to let Dominique Strauss-Kahn hijack the institution to save Europe's banks and the euro when the crisis erupted, dooming Greece to disaster.
mili92 mili92 12:48 05.07.2015

Коров

Има толико пуно корова. Може ли се он третирати као био-маса?
ivana23 ivana23 13:04 05.07.2015

***

SOLIDARNOST

#Spain #Madrid #Greece #referendum


glockenspiel glockenspiel 13:13 05.07.2015

Re: ***

In Istanbul, they marched to the Greek Consulate holding ‘no’ placards.

Turkish protester Irfan Kaygisiz said: “Imperialist institutions and countries in Europe are imposing limits because of Greece’s economic crisis. They want to reduce people’s savings and their public and social rights.”

alselone alselone 13:17 05.07.2015

Re: ***

SOLIDARNOST

#Spain #Madrid #Greece #referendum


Bio sam pre par meseci u Spaniji i ljudi su tamo mahom slicnog razmisljanja kao u Grckoj - navukli nas Nemci na kredite i ulaganja u inftrastrukturu obecavajuci (sa sve elaboratima) bogznakakav razvoj kad se napravi ta infrastruktura. Vracanje kredita bi, odprilike, bila sitnica.
gedza.73 gedza.73 15:06 05.07.2015

Re: ***

Bio sam pre par meseci u Spaniji i ljudi su tamo mahom slicnog razmisljanja kao u Grckoj - navukli nas Nemci na kredite i ulaganja u inftrastrukturu obecavajuci (sa sve elaboratima) bogznakakav razvoj kad se napravi ta infrastruktura. Vracanje kredita bi, odprilike, bila sitnica.

Alse, sve to stoji. Ali tako su se navukli neki na kredite u švajcarcima. A neki bogami i nisu.

Posle rata uvek krene ekonomija na bolje. neki izginu, neki pobegnu, neki preteknu.
Izgleda da je nekome palo na pamet da umesto bojnih otrova i tenkova iskoristi lakomost i gramzivost.
I ceh stigao na naplatu.
Grčka će, najverovatnije, da u startu debelo najebe, za nauk drugima, a onda će da im popuste dizgine. Ali da im skinu potpuno da veselo trčkaraju po livadama i brežuljcima? Nema šanse.
blogovatelj blogovatelj 15:24 05.07.2015

Re: ***

navukli nas Nemci na kredite i ulaganja u inftrastrukturu obecavajuci (sa sve elaboratima) bogznakakav razvoj kad se napravi ta infrastruktura. Vracanje kredita bi, odprilike, bila sitnica.


Kako to Nemci uvek svakog navuku, to me impresionira.
A oni su kao veverice pa nisu imali pojma, jel da?
I jednima i drugima je turizam glavni izvor prihoda i hteli su i jedni i drugi da imaju saobraćajnu infrastrukturu kao i ostatak zapadne Evrope. A onda ih Nemci navukli. Nije nego. Smem da se kladim da su sami trčali i molili za pare za autoputeve i mostove i pruge.
alselone alselone 15:48 05.07.2015

Re: ***

Alse, sve to stoji. Ali tako su se navukli neki na kredite u švajcarcima. A neki bogami i nisu.


Stvar je slicna. Naobecavaju ti jedno, sve ugledni ekonomisti, sa sve projekcijama, analizama, cudima - svajcarac je najstabilnija valuta, trange frange - i puf! sjebu ti kompletan zivot. Cisto navlacenje. Uzimanje kredita u svajcarcima uopste nije bila nepronmisljenost nego potpuno racionalna odluka u odnosu na predstavljene informacije.

I sta sad? Je l' kriv jedino taj sirotanovic koji vise ne moze da prezivi zato sto je uzeo kredit bazirano na potpuno zdravoj odluci? Ja mislim da nije i jebem ti svet u kom jeste.
alselone alselone 15:51 05.07.2015

Re: ***

A oni su kao veverice pa nisu imali pojma, jel da?


Nisu veverice ali ako ti GS, svetska banka, EU i Nemacka i ko vec sve ne, daju program otplate kredita po kom ti uspevas da ga otplatis i jos i-haj prodjes, ti ne bi verovao? Medju onim linkovanim tekstovima i graficima ima njih puno sa projektivanim rastom, pa nista od toga nije bilo. Nego naprotiv.

ivana23 ivana23 15:55 05.07.2015

Re: ***

Građani koji su u velikom broju uzimali stambene i druge kredite vezane za švajcarski franak odavno su shvatili da je ipak trebalo da poslušaju uporne savete bivšeg guvernera Narodne banke Srbije Radovana Jelašića, koji ih je upozoravao da ne uzimaju te zajmove, uprkos njihovoj, tada primamljivoj kamatnoj stopi.

LINK
gedza.73 gedza.73 16:02 05.07.2015

Re: ***

Ja mislim da nije i jebem ti svet u kom jeste.

Svet i jeste jebeno mesto. Ne može da preživi lav koji je počeo da jede karfiol i kelerabu već onaj koji kida meso.
Uz njega se provuče životinjka tipa zec i poneka hijena, za ostale je vrlo zajebano.
i puf! sjebu ti kompletan zivot. Cisto navlacenje.

U Kragujevcu je čovek izvršio samoubistvo pred sudskim izvršiocima. Navukla ga lokalna banka (njegovi kvazi prijatelji sa pričama 'ne brini formalni potpis, formalni veštak, prolongiraćemo dug') i žena koja otkupljuje takve nekretnine.

Nemam formirano mišljenje da bih bio za jedne ili druge.
Oni koji su potpisali ću da se izvuku, sita će da najebe.
alselone alselone 16:06 05.07.2015

Re: ***

Ne može da preživi lav koji je počeo da jede karfiol i kelerabu već onaj koji kida meso.


Zato smo mi i ljudi a ne zivotinje, pa samo gradili sistem hiljadama godina da ne bi morao da kidas meso da bi preziveo, nego da imas i neke sanse ako nisi supersposibni i informisani predator.
milisav68 milisav68 16:18 05.07.2015

Re: ***

alselone
Zato smo mi i ljudi a ne zivotinje, pa samo gradili sistem hiljadama godina da ne bi morao da kidas meso da bi preziveo, nego da imas i neke sanse ako nisi supersposibni i informisani predator.

To je samo fora da bi se sakrila suština.

Da je to tako, ne bi bilo potrebe za vojskom, nego bi se te pare recimo izdvajale za vodu i hranu.....


gedza.73 gedza.73 16:18 05.07.2015

Re: ***

Zato smo mi i ljudi a ne zivotinje, pa samo gradili sistem hiljadama godina da ne bi morao da kidas meso da bi preziveo, nego da imas i neke sanse ako nisi supersposibni i informisani predator.

Voleo bih i ja da je tako, ali u praksi nije. Uvođenje sistema se pravda demokratijom, ljudskim pravima, civilizovanjem ali se sprovodi ratovima i ubijanjem.
Misliš da bi Pajić (spomenuo neko, mislim Princi, frizere) mogao da vozi auto prosečne kamionske snage da mu je plata ista kao nekome u Bugarskoj ko radi isti posao kao i Pajke?
Zato imperije pokokaju pola sveta, uposle svoježene da prave municiju, dronove, negde ćape naftu, kaučuk, negde dijamante, negde postave tenkić iz 'rizika'...
Da me ne shvatiš pogrešno ja se ne slažem već samo mislim da tako stoje stvari.
alselone alselone 16:27 05.07.2015

Re: ***

Bas iz tih razloga koje vas dvojica spominjete i treba se boriti dalje. I oni koji su uzeli kredite u svajcarcima i Grci.

Sadasnji moto je - prvo plati pa onda zivi. E, ako to nije moguce, kao sto nije kod jednog dela ovih sto su uzeli kredite i kod Grka, onda treba da bude - kad platim minimum zivota, evo ti na sve sto mi je ostalo.
alselone alselone 16:28 05.07.2015

Re: ***

Misliš da bi Pajić (spomenuo neko, mislim Princi, frizere) mogao da vozi auto prosečne kamionske snage


Pajketa je udarila kriza srednjeg doba pa vozi motor.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 16:49 05.07.2015

Re: ***

alselone
E, ako to nije moguce, kao sto nije kod jednog dela ovih sto su uzeli kredite i kod Grka, onda treba da bude - kad platim minimum zivota, evo ti na sve sto mi je ostalo.

У Грчкој је, делом, расправа који је то минимум. Грци мисле да треба боље да живе од минимума који сада имају и који им нису други прописали, него он зависи искључиво од њихове економије. Друга димензија расправе јесте да ли јеу овој ситуацији могуће економију значајно подићи. Да, јесте. Они имају резервоар од 10% повећања GDPa у року од две-три или пет година само им за то треба национални консензус.
glockenspiel glockenspiel 17:04 05.07.2015

Re: ***

Predrag Brajovic
alselone
E, ako to nije moguce, kao sto nije kod jednog dela ovih sto su uzeli kredite i kod Grka, onda treba da bude - kad platim minimum zivota, evo ti na sve sto mi je ostalo.

У Грчкој је, делом, расправа који је то минимум. Грци мисле да треба боље да живе од минимума који сада имају и који им нису други прописали, него он зависи искључиво од њихове економије. Друга димензија расправе да ли могуће економију подићи. Да, јесте. Они имају резервоар од 10% повећања у року од две-три или пет година.


Evo, ovdje je taj draft IMF-a "Preliminary Draft Debt Sustainability Analysis" koji je jedan od dva dokumenta na referendumskom papiru.

https://www.imf.org/external/pubs/cat/longres.aspx?sk=43044.0

Na brzinu sam ga pogledao danas. Po svim parametrima a narocito rastu GDP dokument je potpuno nerealan. Takav Hockey Stick (preobrazaj od negativnoh na pozitivni rezultat) niti je neko vidjeo niti ce vidjeti u realnom svijetu.

IMF hoce nastaviti istim putem kao zadnjih 10 godina u Grckoj ali ocekuje drugacije rezultate.

Prihvatiti takav dokument od strane Grckih vlasti bilo bi potpuno neodgovorno.

Briselski Birokrati koji nisu izabrani ni od koga i sluzbenici IMF-a koji gledaju samo sv oju karijeru mogu da potpisu takav dokument.

Grcke vlasti koje su odgovorne svome narodu ne smiju ga potpisati.

Poziv na refererndum je bio pravi izbor.

Nadam se da ce "NE" pobjediti.

"If you always do what you've always done, you'll always get what you've always got."
ivana23 ivana23 17:20 05.07.2015

Re: ***

U Spaniji se masovno glasa:





Queue of Basques voting #OXI, now in Bilbo

#Greferendum
#oxi2015
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 17:26 05.07.2015

Re: ***

Па Грци нису о овоме гласали, ако је ово тај званичан документ -- гласање на референдуму не подразумева такву врсту техничког и стручног образовања. Бројке унутар документа могу да разумеју тек они мало упућенији у економију, а колико су реалне -- само они дубље упућени у грчку економију, ставке у државним билансу, демографска кретања, потенцијал туризма... Једино што видех. на брзину ;-), јесте да је предвиђен раст БДПа од 14,9% до 2022, и то ми не изгледа баш неоствариво. Пет процентних поена повећања могло би, рецимо, донети смањење сиве економије. Онда је пројекција минималистичка.

Ја нисам верник великих идеја и планова -- мислим да се држава сређује "на мало".
princi princi 17:44 05.07.2015

Re: ***

10% rasta GDPja, pičkin dim! 5, 10 godina, ajde, ko da više? Prodato! Gospodinu u zelenom džemperu.

Čoveče, stvarno lupetamo neodbranjivo. Ovo kao deca u obdaništu kad postanu fascinirana brojevima, pa počnu da ređaju: 18, 265, 378, 523, 29, 444, 802. Hiljade. Milijardi. Procenata. Evra.
mariopan mariopan 17:50 05.07.2015

Re: ***

ivana23
U Spaniji se masovno glasa:

Kooliko narodaaa

Hvala Ivana
princi princi 17:55 05.07.2015

Re: ***

Misliš da bi Pajić (spomenuo neko, mislim Princi, frizere) mogao da vozi auto prosečne kamionske snage da mu je plata ista kao nekome u Bugarskoj ko radi isti posao kao i Pajke?
Zato imperije pokokaju pola sveta, uposle svoježene da prave municiju, dronove, negde ćape naftu, kaučuk, negde dijamante, negde postave tenkić iz 'rizika'...
Da me ne shvatiš pogrešno ja se ne slažem već samo mislim da tako stoje stvari.


I kontrola granica. Ključna stvar. Kad bi mu taj Bugarin ili Rumun došao u Kolorado, odmah bi spustio cenu rada, a podigao cenu rada u Bugarskoj odnosno Rumuniji. Supply and demand, jedina stvar koja sigurno šljaka u ekonomiji. Sve drugo je bs. (baš se nešto mislim poslednjih dana koji je zapravo genijalac bio onaj Adam Smith)
tasadebeli tasadebeli 18:09 05.07.2015

Re: ***

alselone
Misliš da bi Pajić (spomenuo neko, mislim Princi, frizere) mogao da vozi auto prosečne kamionske snage


Pajketa je udarila kriza srednjeg doba pa vozi motor.



Пајке, Варуфакис и Ципрас путују на преговоре у седиште ММФ-а у Ла Грејнџу, Тексас...









milisav68

Da je to tako, ne bi bilo potrebe za vojskom, nego bi se te pare recimo izdvajale za vodu i hranu.....



И образовање!


Можда вам је у гомили овога у последње време (Сребрница, Вучић, лези-диг'се-устај-седи резолуције, вето у УН, грчки референдум и посета Меркелке,...) промакла ова "ситница" од вести?


ЛИНК


и видео са панел дискусије


(Пази кад је чак и Тинде Ковач Церовић рекла да то није рецепт за српску просвету него да је једини рецепт повећање издвајања из БДП на 6%. Чак и Тинде то рече... Оно што просветни синдикати причају већ деценију и по...)
docsumann docsumann 18:18 05.07.2015

Re: ***

Sve drugo je bs. (baš se nešto mislim poslednjih dana koji je zapravo genijalac bio onaj Adam Smith)


"I think that I see history as a philosophy laboratory. Philosophers come up with all these very interesting questions about the human condition, but the way that most of them – though not all – go about answering them is through thought experiments. But if you’re interested in, say, justice, history is full of empirical evidence about justice in human society.” - Harari

tebra, al' je mršav. podhitno bi morao da krene u teretanu i da koristi sve preparate
princi princi 18:22 05.07.2015

Re: ***

Mrša! Al ima glavu k'o Cocin bubanj. Kažu da je Kaneman 2x pročitao knjigu. Kud ćeš bolju preporuku?
qqriq qqriq 18:29 05.07.2015

Re: ***

Queue of Basques voting #OXI, now in Bilbo


Godinama sam išla u San Sebastian, nema boljih ljudi od Baskijaca!
Nema.
blogovatelj blogovatelj 18:53 05.07.2015

Re: ***

Pajketa je udarila kriza srednjeg doba pa vozi motor.


Pajče ti je sve u toys for boys fazonu. Ima motor, ali ima i šes' cilindara na četri točka kad zaladi, da ga ne produva planinski vazduh.
martin_krpan martin_krpan 19:34 05.07.2015

Re: ***

Kako to Nemci uvek svakog navuku, to me impresionira.


Sipaju drogu u piće.
anonymous anonymous 00:04 06.07.2015

Re: ***

Sadasnji moto je - prvo plati pa onda zivi. E, ako to nije moguce, kao sto nije kod jednog dela ovih sto su uzeli kredite i kod Grka, onda treba da bude - kad platim minimum zivota, evo ti na sve sto mi je ostalo.


Prvo - život,
Zatim - dostojanstvo
Tek onda - rata (otplata kamate )
49 41 49 41 14:08 05.07.2015

Brat je mio

koje vere bio, samo nek je Grk.

Ne, sto sam ja "neki" vernik - nikako.
Ne, sto mislim da su oni neki veliki vernici - ni to.

Samo zato jer sam "dobio" sirom mnogih meridijana neposrednost, ljubaznost, jednostavnost.

"Sestre" mi isto. Jedne Nove Godine u Solunu, Vicki Leandros (valjda na pocetku karijere?!?) me izvukla medju 100-tine gostiju dok je pevala i hodala mikrofonom.

- Sestro nemoj mene, vecerao sam; treca mi casa vina, ne mogu se provlaciti izmedju stolova, noge mi klecaju, ...

Vicki ne odustaje! Onda smo digli celu halu na noge.
Sto joj bese tada kuk i stuk, za koga me "zakacila" - boze me sacuvaj.

sustersic1971 sustersic1971 15:29 05.07.2015

OXI

A doći će i naš Cipras ...
Kružni tok - Srbija
Pitaćete se šta to kružni tok ima sa Grčkom ili Srbijom ... Paaaa
Kružni tokovi su naša stvarnost kako na putevima tako i u politici...
Samo što oni politički više liče na vir iz kog se ne izlazi..
Mi nikako da dočekamo našeg Ciprasa koji će da odbaci sve naše ustaljene političke šablone kako na unutrašnjoj, tako i na spoljnoj sceni ...
E pa ovih dan je aktuelan kružni tok u malom mestu po imenu Begeč, nadomak Novog Sada.
Begečki kružni tok je posledica političkog prebega dugogodišnjeg grobara ovog malog Vojvođanskog mesta, izvesnog bivšeg člana SPS-a, saradnikai šaptača DS-a i sad člana SNS-a. Simpatično i poznato zar ne?
Dotični je malo po malo na putu do apsolutne vlasti godinama potiskivao razne svoje političke saborce preuzimajući na sebe sve veća ovlašćenja sa ciljem da ih rastereti odgovornosti, zapošljavajući, otpuštajući, poklanjajući, čineći raznim ljudima pomalo ili poviše, na višim i nižim instancama, kako bi mu mogli uzvratiti kad mu zatreba.
Iako su sva ta zaposlenja bila privremenog karaktera, iako su sve poklonjene ocene bile privid roditeljima da im je dete uspešno, a onim drugima pomisao da ih socjalna država gleda jer nemaju ipak samo pusta želja i to nekako uvek uoči izbora ….
Naravno izneverenih obećanja je bilo mnogo, mnogo više …
I previše ...
Nakon što je revolt meštana dosegao pre godinu i po dana svoj maksimum, dotični je prebegao iz SPS-a u SNS, znajući da od sela podrške više nema, koliko god im "činio", a naravno da je on od "činjenja" imao najviše koristi.
Blokiran je rad MZ, koja uzgred budi rečeno nema sređene knjige već drugu godinu, silni novci su izgubili trag, ali su se nove PVC stolarije nekima smešile sa prozora i nečiji džepovi radovali "zaturenim" novcima .
Prelazak dotičnog u SNS je Begečane koštao mesnog groblja koje je dato bespravno JKP "Lisje" koje je zbog bezobraznih tarifa za ukop u gradu imalo "odliv" umrlih po mesnim grobljima u okolini Novog Sada i naravno kružnog toka i tek onda se dotični mogao komotno sakriti na plakatu iza slike našeg vrednog Premijera i dušebrižnog Gradonačelnika …
Pomislio sam … ko je dotični da bi premijer NašCipras znao za njega, ali sam onda pomislio ako mu je stalo do naroda onda bi neko u njegovoj organizaciji i hijerarhiji morao znati … uostalom NašCipras brine o svima nama...
Ali kada se na svakih 3000 duša u svakom mestu kao što je Begeč nađe jedan ovakav bahati i pohlepan, širi narodni revolt nije daleko... i bojim se da će NašCipras biti neprijatno iznenađen nedostatkom podrške za Naš "napredak ka blagostanju".
A kružni tok? Pa kako je najlakše oprati neke novce nego nekim "putom" .
A u Begeču kružni tok potreban kao i žabi frizura.
Kada se veseli vozači vikendom u sitne sate vraćaju iz N.S. za Gložan, Čelarevo, Palanku ili dalje, na Begečkom pravcu razviju i punih 200 na sat, da li neko misli da će se oni pijani setiti kružnog toka na sredini pravca!?
Ili možda neki međunarodni transport koji preko Begeča izbegava takse na autoputevima kroz Srbiju … A prođe ih nekad i 200 za dan, a u sretnija vremena po ekonomiju ih je bilo i 400.
...
A jesam li rekao da su u Begeču lokalni izbori, i da je selo puno vozila gradske i državne uprave u službi SNS-a i podrške dotičnom?
Nisam!?

E pa izbori su …
I država kojoj je stalo do naroda i NašCipras se smeškaju sa plakata u službi "dotičnog" …
Šta reći, mora se valjda, kružni tok i groblje nisu mala stvar (mada je u igri i lokalni vodovod)..
A kad se neki zaboravni vozač ili Bugarin u šleperu zabije u nečiju kuću i pobije nečiju decu. Prekine naglo neke možda perspektivne i velike živote …
Da li će gradonačelnik i dalje tvrditi da je u pitanju „viši“ interes, a NašCipras se staviti na plakat da pokrije i dotičnog i gradonačelnika i sledeći put!?
Ili će sve biti statistika …
Neko će jednom morati da shvati da nismo mi tu zbog njih …
Već oni zbog nas …
NašCipras u Srbiji mora da shvati da konferencije za štampu o promenama koje ne vidimo nemaju efekta ako se sa delanjem ne krene od dole, a ne od gore kako je radila svaka vlast do sada, pa i ova NašCiprasova
glockenspiel glockenspiel 16:21 05.07.2015

Grckoj uvijek ostaju Generali kao uzdanica

Danasnji Sandej Tajms pise:

Greek army and police prepare for street battles


GREEK security forces have drawn up a secret plan to deploy the army alongside special riot police to contain possible civil unrest after today’s referendum on the country’s future in Europe.

Codenamed Nemesis, it makes provision for troops to patrol large cities if there is widespread and prolonged public disorder.

The Greek army has long avoided involvement in politics, but deployment of troops to contain unrest is extremely sensitive in a country with a history of military coups.

mariopan mariopan 17:53 05.07.2015

Re: Grckoj uvijek ostaju Generali kao uzdanica

Zatvorena su biračka mesta, rezultati se očekuju za nekih pet do deset minuta po našem vremenu. U sedam po našem u osam po grčkom vremenu.

edit

Grešim, oko devet će biti rezultati, za sat vremena.

alselone alselone 18:06 05.07.2015

Re: Grckoj uvijek ostaju Generali kao uzdanica

mariopan
Zatvorena su biračka mesta, rezultati se očekuju za nekih pet do deset minuta po našem vremenu. U sedam po našem u osam po grčkom vremenu.

edit

Grešim, oko devet će biti rezultati, za sat vremena.



AJMO BRACO! ODLUCNO NE!

MIKONOS, HERE I COME!
mariopan mariopan 18:17 05.07.2015

Re: Grckoj uvijek ostaju Generali kao uzdanica

alselone

qqriq qqriq 18:09 05.07.2015

POBEDILI SMO

a Evropa od danas ima lepše, ljudskije lice.



Zbog Vučića ću plakati sutra. I one MMF kučke.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:17 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

qqriq
a Evropa od danas ima lepše, ljudskije lice.


Evropa će svoje lice pokazati sutra posle sastanka Merkelove i Olanda.
alselone alselone 18:25 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

Evropa će svoje lice pokazati sutra posle sastanka Merkelove i Olanda.


Obejektivno, najebali su kako god. Ne bio im u kozi.
mariopan mariopan 18:30 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

alselone
Evropa će svoje lice pokazati sutra posle sastanka Merkelove i Olanda.


Obejektivno, najebali su kako god. Ne bio im u kozi.

Tačno, kako god se okrenu njima se crno piše i svesni su toga.

Čekaju ih jako teška vremena ali navijam za njih da budu hrabri i da izdrže jer sada imaju nadu da će jednom u budućnosti bar njihova deca živeti bolje.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:32 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

Ovde može da se prati obrada rezultata (sajt ministarstva)

LINK

Sa 16% obrađenih glasova, izgleda da je odnos 60-40 u korist NE. Znatno ubedljivije nego što su ankete pokazivale.
qqriq qqriq 18:34 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

Evropa će svoje lice pokazati sutra posle sastanka Merkelove i Olanda.


Moraš da mračiš a žurka ni počela nije, ccc
Sine, sad kad i Španija poludi od sreće!



Kula se ruši, like it or not.
qqriq qqriq 18:37 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

Znatno ubedljivije nego što su ankete pokazivale.

Bila sam sigurna, Cipras isijava energiju, uliva nadu, a pametan i jak.
Odoh da biram muziku..............
qqriq qqriq 18:42 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

kako god se okrenu njima se crno piše i svesni su toga.


Čist haiku, i to sad???!!!
alselone alselone 18:43 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

Rezultati su ubedljivi. To je dobro, koji god da je odgovor. Jedinstvo je najbitnije u ovom momentu.

Nemci maste kolac. Nece im ovo zaboraviti.
princi princi 18:44 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

alselone
Evropa će svoje lice pokazati sutra posle sastanka Merkelove i Olanda.


Obejektivno, najebali su kako god. Ne bio im u kozi.

Nisam siguran. Ovaj IMF-ov izveštaj je pokazao ozbiljne pukotine u trojci. Grci su ipak ojačali svoju pregovaračku poziciju, mada ni dalje nije jasno šta će biti dalje.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 18:44 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

qqriq
Znatno ubedljivije nego što su ankete pokazivale.

Bila sam sigurna, Cipras isijava energiju, uliva nadu, a pametan i jak.
Odoh da biram muziku..............


Ja odabrao:

No Means No -- Victory

docsumann docsumann 18:45 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

Kula se ruši, like it or not.




KONOTACIJA


ne boj se dimna zavjeso
u kuli od karata nema promaje

jer inače – nema kule

a ako nema kule
nema ni stražara

i svak može ući
i uzeti koliko
i šta mu treba

ne više od toga

jer je nemoguće
biti gramziv
sada, nakon svega



P.S. svaka slučajnost je slična
mariopan mariopan 18:45 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

vrabac_u_steni
Ovde može da se prati obrada rezultata (sajt ministarstva)

LINK

Sa 16% obrađenih glasova, izgleda da je odnos 60-40 u korist NE. Znatno ubedljivije nego što su ankete pokazivale.

Evo friških preliminarnih rezultata (preko veze).

U Atni je na birališta izašlo 70,9% birača.
Glasali su 68,7% NE i 31,3% DA.
Za celu Grčku za sada 60,42% NE i 38,59 DA.

Još nije gotovo zato polako...
alselone alselone 18:46 05.07.2015

Re: POBEDILI SMO

Ovaj IMF-ov izveštaj je pokazao ozbiljne pukotine u trojci.


Nisam ovo znao. Kako mi sablasno zuci kada se kaze "trojci".

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana