Obrazovanje| Tehnologija| Umetnost| Život| Životni stil

lepa vest, Erdoğan sucks a blow

Srđan Fuchs RSS / 08.06.2015. u 01:33
Turkish voters delivered a rebuke on Sunday to President Recep Tayyip Erdogan as his party lost its majority in Parliament in a historic election that ended, for now, his ambition to rewrite the Constitution and expand his powers as president.
It was also a significant victory to the cadre of Kurds, liberals and secular Turks who found their voice of opposition to Mr. Erdogan during sweeping antigovernment protests two years ago.
 
Turski birači su zveknuli šljagu u nedelju Predsedniku Redžepu Tajipu Erdoganu, budući da je njegova partija izgubila većinu u istorijskim izborima koji su okončali, zasad, njegovu ambiciju da prepravi Ustav i proširi svoje predsedničke moći. To je takođe značajna pobeda za kadar Kurda, liberala i sekularnih Turaka, koji su pronašli svoj glas opozicije prema g. Erdoganu, tokom brišućih antivladinih protesta pre dve godine.
 
 
Next in the regional line are likes of Mr. Netanyahu, Mr. Vučić, and similar but localized neocons.
 
 
lepa vest, kako bih voleo da vidim ovo i u, meni lično, dve izuzetno drage zemlje poput Srbije i Izraela, po mogućstvu i s pročišćenom opozicijom, možda s određenim Civilnim Pokretom, bez raznoraznih starijih i potrošenih igrača, poput Tadića, Krstića, Kandićke, Biserko, Pajtića, Jovanovića... eh, kako bi fino bilo osvanuti u takvoj Srbij'ci, jednog lepog posleizbornog jutra.
 
mislim da bi buduće vlade trebale imati kompilaciju između sekularne i liberalne građanske levice, s jednim koalicionim partnerom iz građanske desnice -  čisto da drže ruku na državnoj kasi, da nam se liberali ne opuštaju previše s pristupom kinti.
 
i za Izrišku, jedna lepa socijalistička vlada, građanisti, liberali, libkonzi i Arapice... i da počnemo više normalno da živimo u ovom XXI veku.
 
 
 
 
 


Komentari (83)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:49 08.06.2015

thought to myself

jbte, razmišljam da li da banujem Bambinu kao meru reciprociteta prema skrnavim Tadićistima, i sve nešto na ivici, ipak bi to bio poraz civilizacije kada bih banovao lažne liberale.

anonymous anonymous 02:30 08.06.2015

Све је светска политика


Lepa vest,


Turski birači su zveknuli šljagu u nedelju Predsedniku Redžepu Tajipu Erdoganu,


"Светска политика је постала унутрашња светска политика која одузима границе и темељ националној политици .! " Бек


Сваки догађај па и овај треба процењивати са нивоа светске унутрашње политике.

Колико је важно да ли је Ердоган изгубио већину, исто је толико важно да ли је Обама учврстио и ојачао своју доминацију......

Или је , можда, ово друго још важније .... ?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:44 08.06.2015

rehab Eddie Snowden

anonymous


Колико је важно да ли је Ердоган изгубио већину, исто је толико важно да ли је Обама учврстио и ојачао своју доминацију......


dinastija Klintona, misliš? boga mi, ja mislim da će oni zveknuti s vlasti i da će dobiti libkon struja, zašto? neće mu izaći Crna (i naša sestrinska, jedina autentična i napaćena) Amerika. napraviće scenario kao i ostali padajući režimi: hraniti ljude fearmonger-ajom, strašiti da će biti ovako ili onako ako on padne, ali mislim da će Amerika početi da se povlači. ionako je bila ona čuvena scena posle koje je Obi popizdeo jer je uhvaćen s 'lonama na kolenima:




samo je pitanje da li će se povući kulturno, ili agresivno? u tom slučaju će sami sebe povrediti, i na kraju krajeva, početi da nestaju sa scene, baš kao i svi pre njih. najbolje je da se povuku, i ostanu kao libkon sila i bore se za neke druge stvari, poput podizanja kulture svesti o nemilom prljanju Planete. ako pak nastave s trenutnim trendom, mislim da je neminovan haos koji će progutati i njih same. ne pomaže tu ni sajberstelarno oružje, kada se priroda pobuni.
anonymous anonymous 02:52 08.06.2015

Re: rehab Eddie Snowden

dinastija Klintona, misliš?


Klinton....Buš ... dinastija ...... bilo ko ....Erdogan ....

Samo su karakterne maske iza kojih se kriju realne politike.

One su važne.

Ako se totalitarne tendencije SAD mogu zaustaviti jedino jakim predsedničkim figurama i u pomalo problematičnom demokratskom okruženju na mikro ili mezzo nivou, spreman sam da to progutam.

Šteta je manja.A nešto se mora žrtvovati.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:04 08.06.2015

Re: rehab Eddie Snowden

anonymous

Ako se totalitarne tendencije SAD mogu zaustaviti jedino jakim predsedničkim figurama i u pomalo problematičnom demokratskom okruženju na mikro ili mezzo nivou, spreman sam da to progutam.



ne znam, ja volim Kurdice. i sam se u Izraelu predstavljam Amerima često, iz zajebancije, kada radim s Amerima, kao odakle si ti? ja kažem, Srbija. wha', Portugal? no, Kurdistan. wow, we've never met anyone from Kurdistan. you're so cultured. i onda se ja zaebaem dalje tako s narodom. ima ovih koji i potrefe, skoro - Siberia! to je štogođ i skoro pa blizu nama. ne znam, ne volim bilo koju vrstu primisli na totalitarno, ne volim kod sebe kući, ne volim u komšiluku. moj sin, Filip, 8. godina, neki dan mi reče, kao, zašto bih ja morao tebe da slušam, to nije demokratski, i ja imam svoju ličnost. rekao sam da je to cool, ali ipak ja znam malo više stvari, i kada on bude znao toliko stvari može da prestane da me sluša... ako bude prestao da me voli. ali, ljudi koji imaju ljubav uvek slušaju šta ovi drugi imaju da kažu, pa čak iako nisu tata, mama, sestra, ili voljena devojčica ili drugar. on se zamislio. tako volim i Kurde, pa, ko veli, ko je protiv Kurda, ja sam protiv njega, nevezano za Amere za koje me živo bole briga.
anonymous anonymous 03:14 08.06.2015

Re: rehab Eddie Snowden


mislim da je neminovan haos koji će progutati i njih same.


Treba obratiti pažnju i na sledeće :

" Vikiliks je objavio tajne dokumente o spornom trgovinskom sporazumu SAD, EU i 23 članice Svetske trgovinske organizacije, koji otkrivaju da bi korporacije trebalo da preuzmu neke ključne ingerencije država.

Zemlje koje potpišu taj sporazum, de fakto, predaju kontrolu nad delom svoje ekonomije i svim vidovima komercijalnih i nekomercijalnih usluga. Države time gube kontrolu nad socijalnom sferom, uslugama računajući i vodosnabdevanje, energetikom, saobraćajem, bankarskim sektorom, osiguranjem, telekomunikacijama, sistemom za prenos gasa… "

Već sam isticao da smo ušli u novu Veliku tranziciju , novo postetatističko doba u kojem se kao nova dominantna figura pojavljuje Korporacija - kojoj Drzava nije potrebna i kojoj Država teško može da se odupre.Tim pre ukoliko boluje od sindroma ""demokratije " .

I u ovoj perspektivi, moći kapitala koja nije izborna i demokratska,već nesputana bilo kojim pravilima, mogu da se suprotstave samo suverene države, u kojima taj isti kapital ne može da postavi svoje poslušnike i sluge i sprovodi svoju ekonomsku dominaciju zasnovanu isključivo na profitu.

Na čelu takvih država,opet, potrebni su jaki lideri u predsedničkim ili bar polupredsedničkim režimima.


anonymous anonymous 03:30 08.06.2015

Re: rehab Eddie Snowden

ja sam protiv njega, nevezano za Amere za koje me živo bole briga.


Tako razmišljaju i neki moji dobrostojeći prijatelji .

Misleći da ih svetska Imperijalna politika ne dotiče i da će biti u mogućnosti da svojim pozicijama kapitalom,moći ..... izbegnu posledice.

Ali upravo tu je zajeb.

U totalitarnim režimima " nevini i krivi nepoželjni su u podjednakoj meri "

Žrtve se biraju nasumično , a biopolitičkim pristupom target nisu više pojedinci već celi narodi.

Baze po celom svetu,globalno prisluškivanje,ovladavanje i kontrola energetskih resursa, hrane , vode ..nije više fikcija,nego realitet jedne planske politike.

Koja je podmuklija,poput kancera, i ne uočava se od običnog sveta tako lako.

Saveznike i koalicije treba praviti protiv ovog zla,čiji su nosioci kako već poznate države tako i korporacije, a ne protiv ..... nekih minornih arhaičnih pokreta i politika.

Sa njima je lako.






Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:35 08.06.2015

српско народно позориште

anonymous

mislim da je neminovan haos koji će progutati i njih same.


Treba obratiti pažnju i na sledeće :

Vikiliks je objavio tajne dokumente o spornom trgovinskom sporazumu SAD, EU i 23 članice Svetske trgovinske organizacije, koji otkrivaju da bi korporacije trebalo da preuzmu neke ključne ingerencije država.

Već sam isticao da smo ušli u novu Veliku tranziciju , novo postetatističko doba u kojem se kao nova dominantna figura pojavljuje Korporacija- kojoj Drzava nije potrebna i kojoj Država teško može da se odupre.Tim pre ukoliko boluje od sindroma ""demokratije " .

I u ovoj perspektivi, moći kapitala koja nije izborna i demokratska,već nesputana bilo kojim pravilima, mogu da se suprotstave samo suverene države, u kojima taj isti kapital ne može da postavi svoje poslušnike i sluge.

Na čelu takvih država,opet, potrebni su jaki lideri u predsedničkim ili bar polupredsedničkim režimima.





načelno se slažem, ali mislim da pre svega, jedna ozbiljna vlada treba da bude skup odličnih glumaca, odnosno ono što neetatisti žele da vide, dok na unutarnjem planu trebaju da budu tim, dakle bez lidera. da postavimo Krstića za premijera, ili tako nekakvog lovable šminkera, dok zapravo iza kulisa radimo mi, kao ekipica, ja ću nabavljati gandžu da se opuštamo posle radnog vremena i komentarišemo dan, a Alselone, i još neki drugari će nam biti repka za šah sa korporacijama. ali, ljudi moraju imati osećaj slobode i prosperiteta, tako da, uopšteno uzev, jebeš jake lidere, to je frikeraj.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:40 08.06.2015

знам за канцер, треба му прићи докторски

anonymous


Tako razmišljaju i neki moji dobrostojeći prijatelji .

Misleći da ih svetska Imperijalna politika ne dotiče i da će biti u mogućnosti da svojim pozicijama kapitalom, moći ..... izbegnu posledice.

Ali upravo tu je zajeb.

U totalitarnim režimima " nevini i krivi nepoželjni su u podjednakoj meri "

Žrtve se biraju nasumično , a biopolitičkim pristupom target nisu više pojedinci već celi narodi.

Baze po celom svetu,globalno prisluškivanje,ovladavanje i kontrola energetskih resursa, hrane , vode ..nije više fikcija,nego realitet jedne planske politike.

Koja je podmuklija, poput kancera, i ne uočava se od običnog sveta tako lako.

Saveznike i koalicije treba praviti protiv ovog zla,čiji su nosioci kako već poznate države tako i korporacije, a ne protiv ..... nekih minornih arhaičnih pokreta i politika.

Sa njima je lako.


potpuno se slažem, zato je važno da ekipa koja radi bude sa izuzetno proverenim ljudima, i duboko lojalna opstanku naše male zajednice. lik, šminker, na čelu krajnje je nebitan.
anonymous anonymous 03:58 08.06.2015

Re: знам за канцер, треба му прићи докторски

lik, šminker, na čelu krajnje je nebitan.


Sve do sada napisano samo je reakcija na " lepu vest " koja to može često da bude samo na prvi pogled i na lokalnom nivou.

Ukoliko ne sagledamo svetsku politiku kao celinu.

A može zapravo da ide u prilog jednoj mnogo podmuklijoj opasnijoj politici.

Spas Evrope ( pa i nas ) je u njenom izvlačenju iz zagrljaja Amerike i osvajanju mogućnosti vodjenja suverene nezavisne politike .

Sve što tome ide u prilog je dobro,a što ne ide - nije.

U tom kontekstu treba procenjivati i izbore u Turskoj.


Ps.Iza svakog jakog lidera mora da postoji jako civilno društvo,jer se i borba vodi na nivou društva, u svakom njegovom segmentu i instituciji.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:29 08.06.2015

Re: знам за канцер, треба му прићи докторски

anonymous

Ps.Iza svakog jakog lidera mora da postoji jako civilno društvo,jer se i borba vodi na nivou društva, u svakom njegovom segmentu i instituciji.


нисам сигуран колико је то био случај са Ердоганом, који је почео све више представљати униформисано друштво. замисли себе како подржаваш православну џамахирију Санде Рашковић Ивић, само стога јер је антиамеричка и антиевропска? ти можда не, али има много њих који су да. мени је Борко Стефановић много дражи, иако је заборавио Лиман и постао Беге шминкер. мислим да Срби често бирају линију мањег отпора те да је куцнуо час за пружање линије чврстог отпора, односно да промишљамо где ће Србија бити за стотину или две година, а не на овај сиви, прошловековни начин, где ће се налазити од пијачног до вашарског дана, па се потом чудити зашто стагнира.
vera.nolan2 vera.nolan2 11:30 08.06.2015

Re:

anonymous
" lepu vest " koja to može često da bude samo na prvi pogled i na lokalnom nivou.

Ukoliko ne sagledamo svetsku politiku kao celinu.

A može zapravo da ide u prilog jednoj mnogo podmuklijoj opasnijoj politici.
...
Erdogan se suviše usanjario u svoje vizionarske,samoinicijativne,velikodržavne poteze...približavanje Rusiji(da li će uopšte i zaživeti Turski tok?!) i Kini...,njegove igre na bliskoistočnom žarištu...
...zaboravio se-ko ne igra po "američkom" diktatu ima velike šanse da nastrada.
Napravio je nekoliko "grešnih" poteza a i zamerio(ovo je tek neoprostivo) se koncernu Raytheon i Lockheed Martin i Eurosam.
Svako ima svog Homeinija iliti Gulena,ako zatreba...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 03:54 08.06.2015

vrlo simpatično razmišljanje, btw

Osim toga, kako navodi, taj program će biti zasnovan na socijalnoj pravdi i državi blagostanja.

"Mogao sam da budem zadovoljan pozicijom šefa poslaničke grupe i potpredsednika stranke i čovek koji čeka da vidi kako će Bojan Pajtić proći na izborima, ali želim da stvari pomerim nabolje, a ne samo da pričam o tome", kaže Stefanović.

On ističe da "bi bio bih ništarija kada ne bih pokušao svoju kuću da popravim", kao i da mu "ne pada na pamet da bude žuta verzija Ivice Dačića".

"Moje ideje će čuti takozvani gubitnici tranzicije, na koje su zaboravile sve vlade jer se vode izanđalom politikom gramzivog kapitalizma i neoliberalnog pristupa. Ne kopiram Sirizu već oblikujem stvari prema potrebama naših građana a ne građana Grčke. Primarna stvar je čovek i onaj ko ne može da obezbedi svojim radom osnovnu egzistenciju", rekao je Stefanović za list "Danas".

Prema njegovim rečima, u taj opozicioni front mogu da dođu "liberali, socijaldemokrate, centristi, trockisti, marksisti i oni koji žele promenu režima ali prihvataju osnove programa".

"Biće to dug i težak put do pobede sa puno padova i razočarenja, ali taj put opozicija mora da pređe. Ona trenutno nije dovoljno snažna da bude primećena, a kamoli da ljudi čuju šta nudimo", ocenio je Stefanović dodavši da taj opozicioni front neće biti zasnovan na liderima DOS "jer ljudi ne žele da vide ista lica i dokazano loše političare".

Potpredsednik DS je istakao da je cilj njegove inicijative da svaki građanin oseća da je Srbija njegova zemlja a ne malog sloja privilegovanih.

Kako je naveo, Srbija ne treba da uđe u NATO jer od toga nema koristi.

"Šta će to doneti za naše oružane snage, hoćemo li imati obavezu za intervencije u Siriji, Somaliji... Politika koju predlažem nije antizapadna, ona je potpuno usaglašena sa spoljnom politikom EU. Smešni su argumenti da ako si protiv NATO, onda si za Moskvu. Građanima dajem mogućnost da na referendumu kažu da ne treba da idemo u NATO iz jasnih razloga, a ne emocija", rekao je Stefanović.

Upitan da li razmišlja o izlasku iz DS, Stefanović je kazao da to što se neki ljudi iz vrha te stranke ne slažu sa njim, ne znači da je u pitanju raskol.


вратио се Лиман у Боркета, јее! ево и лика премијера, а и упознат је са радом СНП-а!
jkt2010 jkt2010 04:24 08.06.2015

Šta znači naslov?

Šta ti znači "to suck a blow"?
Ima suck & blow, ali ovo tvoje ne razumem.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:35 08.06.2015

Re: Šta znači naslov?

suck / involve (someone) in something without their choosing.

blow / blast, break apart with explosives (of the popular choice)
jkt2010 jkt2010 04:47 08.06.2015

Re: Šta znači naslov?

Srđan Fuchs
suck / involve (someone) in something without their choosing.

blow / blast, break apart with explosives (of the popular choice)

Pored Serblish-a došlo vreme i za Srđgliš?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 04:53 08.06.2015

Re: Šta znači naslov?

поетз фридома, тако неки рад, лепи мој.
princi princi 04:49 08.06.2015

Turci, bre, ozbiljan narod

nije to neki bašibozluk i kalakurcija. Sjajna vest.
qqriq qqriq 09:05 08.06.2015

Imam prijatelje

u Antaliji, JOŠ slavimo!

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 13:55 09.06.2015

Re: Imam prijatelje

boga mi, sada kada su objavili na Gardijanu malo preciznije podatke, meni ovo deluje kao Pirova pobeda / desnica ima 258 mandata, ekstremna desnica 60 (koja kao ne gotivi Predsednika jer pravi previše nepravoslavnih kompromisa), kurdi i liberali 60, i levica-centar 132:

GARDIJAN - rezultati

to je pobeda kao mi što smo pobedili (mi - ISR, pr. a., kao, nema desnica apsolutnu većinu, al' obrni okreni, potkupiš malo ove ideološki bliske, i ipak imaš vladu). ipak, za radost je da, uprkos apsolutnoj kontroli medijske informacije od strane neokona, demokrate se ipak imaju čemu ovde nadati.

ps. zanimljivo koliko su komunisti prisutni i jaki ovde na blogu, samo gledajući po distribuciji lajkova. čudo da ja još imam strpljena za blog?! valjda, računaš, lakše je s komunistima nego s fašistima...
vera.nolan2 vera.nolan2 08:10 10.06.2015

Re: Imam prijatelje

boga mi, sada kada su objavili na Gardijanu malo preciznije podatke, meni ovo deluje kao Pirova pobeda /

Ne zaboravi,Srđane i Hitler je došao na vlast uz blagoslov demokratske procedure i stranačkih partokratija;
pobeda glasa naroda ne garantuje ništa i često je samo- stilska figura!
a (polu)predsednički sistem je i u Francuskoj i Americi... pa se niko ne buni...
sve odlučuje "Tri kruga ekonomske moći sveta" i geografska slučajnost resursa...
i slažem se sa anonymous:
I u ovoj perspektivi, moći kapitala koja nije izborna i demokratska,već nesputana bilo kojim pravilima, mogu da se suprotstave samo suverene države, u kojima taj isti kapital ne može da postavi svoje poslušnike i sluge i sprovodi svoju ekonomsku dominaciju zasnovanu isključivo na profitu.

Na čelu takvih država,opet, potrebni su jaki lideri u predsedničkim ili bar polupredsedničkim režimima.


freehand freehand 08:24 10.06.2015

Re: Imam prijatelje

Ne zaboravi,Srđane i Hitler je došao na vlast uz blagoslov demokratske procedure i stranačkih partokratija;
pobeda glasa naroda ne garantuje ništa i često je samo- stilska figura!
a (polu)predsednički sistem je i u Francuskoj i Americi... pa se niko ne buni...
sve odlučuje "Tri kruga ekonomske moći sveta" i geografska slučajnost resursa...
i slažem se sa anonymous:

Samo što u Turskoj na delu imaš 13 godina fantastičnog ekonomskog prosperiteta, jačanja demokratije, izvlačenja iz smrtonosnog stiska vojske i parapolitičkih struktura koje su bile izvan i iznad sistema, izvanredan napredak u mirovnom procesu i rešavanju "kurdskog problema".
A namera da se promeni ustav nije tu da bi se učvrstila vlast jednog čoveka već da bi se konačno demontirao kult ličnosti, kult Kemala Ataturka cementiran u svim segmentima društva i kemalizma kao recidiva.
Onda pogledaš kome ne odgovara samostalna politika Turske, kome ne odgovara snažna moderna Turska, kome ne odgovaraju projekti poput Turskog toka kao pokazatelj da se može spoljna i ekonomska politika voditi i mimo diktata a u skladu sa sopstvenim interesima.
Pa onda pogledaš ko je Fetulah Gulen, šta radi i zašto je njegova baza u SAD a paralelno parapolitičko i medijsko carstvo (delom demontirano) u Turskoj.
I možda se pogled izbistri i postane jasno otkud likovanje u mejnstrimu naklonjenom "demokratskim snagama" u čitavom svetu.
vera.nolan2 vera.nolan2 09:26 10.06.2015

Re: Imam prijatelje

da bi se konačno demontirao kult ličnosti, kult Kemala Ataturka


bar 15 godina čekam "šta će uraditi civilizovani svet sa (militantnim,pre svega) islamom"(i demografskom opasnosti islama,uopšteno),stvar se planetarno zgusnula do kraja...razna rešenja su u vidokrugu;
Potkopavanja sekularnih temelja turske demokratije je najgore što se dešava sa Erdoganom(i neće se zaustaviti sa njim ili bez njega),ali sa aspekta interesa same Turske,mislim da će ovi izbori- "više demokratije" ,socijalne pravde, vladavine prava i poštovanja osnovnih sloboda,odvesti u neizvestan pravac...
Slabljenje Erdogana je upravo slabljenje samostalne politike Turske!
Postajao je previše samostalan...
"demokratska"metodologija zadnjih decenija, uglavnom služi demontiranju,devastaciji i dekompoziciji sistema...


freehand freehand 10:09 10.06.2015

Re: Imam prijatelje

Potkopavanja sekularnih temelja turske demokratije je najgore što se dešava sa Erdoganom(i neće se zaustaviti sa njim ili bez njega),ali sa aspekta interesa same Turske,mislim da će ovi izbori- "više demokratije" ,socijalne pravde, vladavine prava i poštovanja osnovnih sloboda,odvesti u neizvestan pravac...

Nisam ovo najbolje razumeo. Hoćeš da kažeš da Erdoan potkopava temelje sekularizma, ili ne?
vera.nolan2 vera.nolan2 13:26 10.06.2015

Re: Imam prijatelje

Hoćeš da kažeš da Erdoan potkopava temelje sekularizma, ili ne?

da! i to,je li to sporno?
Svi izbori od 2002.god.,kada je Erdoganova AKP došla na vlast su korak po korak -iskorak na putu "Nove Turske" u odnosu na "Staru",govori se o rastućem islamizmu i Erdoganovom "čudnom diplomatskom ponašanju",o njegovoj politici "više lica","verskoj i minaret"diplomatiji(i ne samo na Balkanu)i "Strategijska dubina",platforma spoljne politike vladajuće proislamističke Partije pravde i razvoja....niz je primera postepene,fine islamizacije...
"Napali su me kada sam pitao zašto učenje islama ne bi bilo obavezno, kao fizika",njegove su reči;kao i npr "jednakost muškaraca i žena je neprirodna",ukinuta(ili je predlog) zabrana nošenja marama na univerzitetima itd,niz sitnih pomaka ka...
freehand freehand 14:57 10.06.2015

Re: Imam prijatelje

da! i to,je li to sporno?

Iz kog dela društvenog života u Turskoj i kog zakona se vidi išta od toga što si navela, sem ako se ne držimo te čuvene reference i nepobitnog dokaza - "govori se"?
Što se pak minareta kao diplomatskog sredstva tiče bilo bi ispravno okrenuti se prema Emiratima i Saudijskoj Arabiji, što se - gle! - ne čini! Kao ni kad su u pitanju demokratija, masovna smaknuća, ljuudska prava. Da nije to zato što su u pitanju hard core izraelski i američki saveznici?

Edit: carevi:
Turkey rejects European Parliament progress report



KLIK
vera.nolan2 vera.nolan2 08:10 11.06.2015

Re: Imam prijatelje

Iz kog dela društvenog života u Turskoj i kog zakona se vidi išta od toga

freehand, volela bih da mi je vremenski i zbog obaveza moguće da polemišem,posebno sa tobom je intrigantno ...ali evo mali prilog(ili čitamo različite tekstove ili ih različito tumačimo)od mnogobrojnih;
...a i na aljazeera sa neverovatnim dokumentarnim programima,može se o arapskom svetu mnogo saznati(prava otkrovenja i u veoma pozitivnom smislu);gledala sam priloge,
-zabrinutost dve mlade pripadnice najveće manjinske,alavitske verske zajednice u kojoj se žene ne pokrivaju (sekularni muslimani kojima nije priznata vera jer ne sprovode dosledno verske obaveze,a pristalice Republikanske stranke Ataturka) zbog modernog načina odevanja i kao što su ranije imale problem pokrivene žene u pristupu obrazovnim ustanovama,državnim telima,zapošljavanju ,tako se sada gleda,veoma kritički- na ne pokrivene."Sada su pokrivene žene u prednosti..."

-sekularni Turci su zabrinuti zbog „desekularizacije moderne Turske“, jer se širi islam.
..i mogla bih mnogo toga,ali nije pristojno za komentare da budu predugački

ps: da je Erdogan uspeo,možda bi bila promenjena i namena Aja Sofije."Erdoganov zamenik, Bulent Arinč je jasno saopštio da promena statusa Aja Sofije "nije na dnevnom redu vlade". (ne kaže-i nikad neće biti...)
...a i Česlav Miloš uvodi ketman,(veština i umetnost ćutljivosti, opreznosti i prikrivanja, zadržavanja svog mišljenja za sebe) iz islamske teološke prakse...Erdogan i previše i priča i dela i ne propušta prilike da se predstavi kao lider islamskog sveta(što je i poželjno da ga imaju i uzglobe se u moderne tokove civilizacije;za sada,pravi opasne greške...)
Mirna,stabilna i jaka Turska je neophodna regionu,...e bre,razbucaše i muslimane načisto...
freehand freehand 08:23 11.06.2015

Re: Imam prijatelje

ali evo mali prilog(ili čitamo različite tekstove ili ih različito tumačimo)od mnogobrojnih;

Evo ja čitam ovo i pitao bih te - znaš li kako se zove stranka Angele Merkel?
Znaš li ko je ovih dana bio u Sarajevu? Šta od onoga što Erdoan kaže o zastupljenosti muslimana u SB UN i tretmanu islama i muslimana nije tačno?
O svemu ostalom - evo ti link.
Ovaj autor zna šta govori.
tyson tyson 09:23 11.06.2015

Re: Imam prijatelje

vera.nolan2, imam utisak da islam kao takav smatraš kao nešto negativno i opasnost; bar takav zaključak donosim na osnovi tvojih komentara.

Ako je tako, onda je lako i Erdoana i njegovu stranku en general prikazati kao štetnu i, u krajnjoj liniji, opasnu.

vera.nolan2 vera.nolan2 09:29 12.06.2015

Re: Imam prijatelje

imam utisak da islam kao takav smatraš kao nešto negativno i opasnost;

tyson,ko će pamtiti šta ko izjavi na nekom blogu! A uvek sam
eksplicitno za: svako ima neprikosnoveno pravo da sebe izražava po ličnom izboru,samo da nije na štetu bližnjeg,pa i religijski!
Lično nosim osećaj odbojnosti prema institucionalnim crkvama-jer zaista verujem da je religijsko osećanje jedno,imanentna potreba ljudskog bića,a Crkva kao organizacija u praksi uvek nosi domen manipulacije i umanjenje individualne osvešćenosti i odgovornosti za sopstveni život i rado citiram Šušnjića"Ribari ljudskih duša"...

Što se tiče Erdogana,sa aspekta interesa same Turske(uz sve zamerke...),on je ,mislim najbolji izbor,ali se spram zapadnih interesa,suviše samostalno ponaša,te se bojim da mu lako nađu zamenu,posebno u potencijalnoj islamizaciji...a to može voditi destabilizaciji...
vera.nolan2 vera.nolan2 09:34 12.06.2015

Re: Imam prijatelje

da,uvek se nađe
prilika za pokretanje mase...sami učesnici protesta (makar onog na socijalnim mrežama) nemaju pojma o čemu se radi

i jedan komentar: Sve ti zvuči da situacija ide u normalu, a onda se odjednom ispostavi da nije baš tako.

(Budimac je odličan uvek,sa više vremena,iščitaću podrobnije)
... i radovala bih se veoma -da grešim i pogrešno vidim stvari!
Islamu i različitosti mora i treba dati šansu za NSP,a ako išta cenim je obogaćujuća koegzistencija različitosti i kultura...
i -uvek,freehand,razlike u stavu i mišljenju!!!
i ništa nije zadato trajno, sve teče,sve se menja,tome smo svedoci...
freehand freehand 09:38 12.06.2015

Re: Imam prijatelje

i -uvek,freehand,razlike u stavu i mišljenju!!!

Apsolutno, ali bi valjalo dobro se obavestiti o realnom stanju i činbjenicama.
vera.nolan2 vera.nolan2 12:12 12.06.2015

Re: Imam prijatelje

, ali bi valjalo dobro se obavestiti o realnom stanju i činbjenicama.

E,kad bih sve detalje kolopleta svetskih dešavanja znala ,gde bi mi bio kraj kao analitičaru( ) i šta bi tek rekao princi;na jednom blogu me ,onako baš,lepo okačio.
A da ti kažem nešto,uvek postoji podtekst i druge namere i tendencije osim vidljivih ,em lažljive,em real politike veštine mogućeg.
Samo mislim,da je svako zatezanje omče oko vrata Erdoganu,slabljenje same Turske i ameri mu neće dozvoliti suviše samoinicijativnu politiku...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:02 13.06.2015

Re: Imam prijatelje

vera.nolan2

tyson,ko će pamtiti šta ko izjavi na nekom blogu! A uvek sam
eksplicitno za: svako ima neprikosnoveno pravo da sebe izražava po ličnom izboru,samo da nije na štetu bližnjeg, pa i religijski!
Lično nosim osećaj odbojnosti prema institucionalnim crkvama-jer zaista verujem da je religijsko osećanje jedno,imanentna potreba ljudskog bića,a Crkva kao organizacija u praksi uvek nosi domen manipulacije i umanjenje individualne osvešćenosti i odgovornosti za sopstveni život i rado citiram Šušnjića"Ribari ljudskih duša"...

Što se tiče Erdogana,sa aspekta interesa same Turske (uz sve zamerke...),on je ,mislim najbolji izbor,ali se spram zapadnih interesa,suviše samostalno ponaša,te se bojim da mu lako nađu zamenu,posebno u potencijalnoj islamizaciji...a to može voditi destabilizaciji...


to, Vera, u Srbiji, čim malo promućkaš svojom rođenom glavu, odmah si sumnjiv. nema šta da se misli svojom glavom, samo kolektivno-autoritarno, po mugućstvu neki vođa da se nađe da razmišlja umesto tvoje glave! :)
freehand freehand 06:12 13.06.2015

Re: Imam prijatelje

vera.nolan2
, ali bi valjalo dobro se obavestiti o realnom stanju i činbjenicama.

E,kad bih sve detalje kolopleta svetskih dešavanja znala ,gde bi mi bio kraj kao analitičaru( ) i šta bi tek rekao princi;na jednom blogu me ,onako baš,lepo okačio.
A da ti kažem nešto,uvek postoji podtekst i druge namere i tendencije osim vidljivih ,em lažljive,em real politike veštine mogućeg.
Samo mislim,da je svako zatezanje omče oko vrata Erdoganu,slabljenje same Turske i ameri mu neće dozvoliti suviše samoinicijativnu politiku...

Nije to ni mnogo teško. Ako te već to interesuje, prvo se otreseš mejnstrim bulšita, izabereš autore i medije u koje imaš poverenja, a proveriš informacije iz nekoliko izvora. Ako si pročitala linkovani Budimčev blog videla si sa koliko se laži operisalo oko dešavanja u Turskoj i pokušaja da se izvede "tursko proleće". Slično kao kad se ovde pominje Erdoanova flotila i maligne propagandističke besmislice oko događaja na Mavi Marmara.
Surova vojna sila upotrebljena u piratskom napadu na civile, na civilnom brodu u međunarodnim vodama. Sa gomilom mrtvih civiia.
I prvim u istoriji izraelskim izvinjenjem, kasnije.
dali76 dali76 20:29 13.06.2015

Re: Imam prijatelje

Ko tebi Freehand prevodi te tekstove sa engleskog?


freehand freehand 23:57 13.06.2015

Re: Imam prijatelje

dali76
Ko tebi Freehand prevodi te tekstove sa engleskog?



Niko, čitam lagano. Ko tebi, Dali, prevodi tekstove sa engleskog?
Ako je to važno?
hajkula1 hajkula1 22:08 08.06.2015

Nisu za poređenje


Bori se, Borise, kahm, Redžepe...


U Borisovo vreme, ekonomska propast, u Redžepovo vreme rast.


........................................................................




Erdogan izgubio većinu u parlamentu, ne znam šta da zaključim, svakako nisam optimista. Naravno da mi je Erdogan veoma nesimpatičan posle njegovih izjava (koje se tiču Novog Pazara, Kosova i Metohije). Naravno da ako već ne može Južni tok, želim da se ostvari Turski tok. (U varijante avganistanac i škriljci ne verujem.)

Mislim da sledi zakuvavanje.

Ako posmatram promene vlasti i druga dešavanja od 2010. od severa Afrike, preko Bliskog istoka, Ukrajine, Poljske; Španija, Italija, Grčka, evo i Makedonija - vidim odsecanje Evrope od resursa.

Bila sam veoma sumnjičava (i na blogu kod BB) kada su, posle sporazuma sa Kurdima, Tursku u kolonama napustili njihovi militantni članovi. (Nemam ništa protiv Kurda. Plaši me ISIS i slični, ma ko da ih kontroliše.)
Potpuno se slažem s Anonymusom i Verom Nolan, dok si ti Srki Fuchs, nažalost, optimista bez osnova


anonymous anonymous 07:39 09.06.2015

Re: Nisu za poređenje


Ako posmatram promene vlasti i druga dešavanja od 2010. od severa Afrike, preko Bliskog istoka, Ukrajine, Poljske; Španija, Italija, Grčka, evo i Makedonija - vidim odsecanje Evrope od resursa.


Upravo to .....!!!!!

blogov_kolac blogov_kolac 12:09 09.06.2015

Re: Nisu za poređenje

anonymous

Ako posmatram promene vlasti i druga dešavanja od 2010. od severa Afrike, preko Bliskog istoka, Ukrajine, Poljske; Španija, Italija, Grčka, evo i Makedonija - vidim odsecanje Evrope od resursa.


Upravo to .....!!!!!


Imas na raspolaganju srbosmajlije , koji su mnogo adekvatniji situaciji, posto je poznato da bi se od svih Evropljana samo mi radovali da nam kontinent dozivi nekakvu kataklizmu... iako su zadnja desavanja pokazala i da medju bliskoistocnim emigrantima u Evropi ima vidljiv udeo onih koji je mrze (i njene vrednosti) iz dna duse, ali ni u priblizno tolikom procentu kao u nasoj Srbijici.

Inace, postoji istorijska anegdota kada je Bokasi ili Salasiju stigao iz omrazene jEvrope jubilarni Rols-Rojs za njegovu kolekciju, i on najednom shvati da je slonovaca kojom je unutrasnjost auta oblozena, ili krokodilska koza kojom su tapacirana sedista, i jos par takvih nekih detalja, svi lokalnog porekla. I naredi on da mu se napravi domaci RR, i za koji mesec to se stvarno ostvari! Unutrasnjost kabine ko preslikana, ali zato u ostatku vozila ipak je bilo velike razlike u odnosu na evropski original. Jel znas kolko je to novo vozilo imalo konjskih snaga?? DVE: LEVOG i DESNOG!

Ma uostalom, da se sve svodi na sirovine, i na kontrolu teritorija bogatih resursima, dinosaurusi nikad ne bi izumrli...
freehand freehand 12:30 09.06.2015

Re: Nisu za poređenje

iako su zadnja desavanja pokazala i da medju bliskoistocnim emigrantima u Evropi ima vidljiv udeo onih koji je mrze (i njene vrednosti) iz dna duse, ali ni u priblizno tolikom procentu kao u nasoj Srbijici.

Sem što barataš procentima koje ne obrazlažeš nikakvim istraživanjem niti im navodiš izvor, možda bi trebalo da znaš da je izvor patnje i razlog bežanja mnogih od tih imigranata (koji su pre očajnici i izbeglice), naročito Libijaca, Iračana i Sirijaca upravo u razornom delovanju evroatlantskih prijatelja i promoviasnja njihovih vrednosti. To jest, kad bi skinuo te konjske naočnjake što te sprečavaju da vidiš išta šire od tih 15 stepeni horizonta koji ti je ostavljen.
A kad pominješ primere iz Centralnoafričke republike i Etiopije, možda ima i neki iz Konga, sa dobrim evropskim kolima, preciznim puškama i plizavcima? I prednostima divnih belgijskih kaveza zooloških vrtova za ljude pedesetih u odnosu na sparnu džunglu punu zverinja i gamadi?
anonymous anonymous 13:58 09.06.2015

Re: Nisu za poređenje

Imas na raspolaganju srbosmajlije , koji su mnogo adekvatniji situaciji, posto je poznato da bi se od svih Evropljana samo mi radovali da nam kontinent dozivi nekakvu kataklizmu...


Ne znam odakle ti taj zaključak,da bismo se mi radovali kataklizmi Evrope.

Kroz Istoriju se pokazalo da smo mi Srbi često voleli Evropu, više nego što je ona volela samu sebe. !!!!

Mi smo bili bedem divljih hordi, dok se ona zabavljala sa neprijateljskim vojnicima.

I danas mi se čini, da zlo koje se nad njom nadvilo vidimo bolje mi nego što ga vide sami Evropljani.

Valjda ...iskustvo.

A, ako joj se nešto loše desi - biće sama kriva.


Edit : a ovoga puta nije u pitanju samo kontrola resursa nego će to biti i kontrola ljudskog genetskog potencijala i njegova zloupotreba.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:08 09.06.2015

Re: Nisu za poređenje

čekaj, Anonimo, preporučio sam jer si Ti retko iskren autor ovde, međutim, nije mi jasno, kako misliš da Srbija izdvoji iz čeličnog zagrljaja Pacifikacije? s Rusima, koji, kako da kažem, izuzev malog broja iskreno pravoslavnih ili iskrenih komunista, jednostavno ne haju za nas? kako, druže, reci ti meni.
anonymous anonymous 17:08 09.06.2015

Re: Nisu za poređenje

Re: Nisu za poređenje
čekaj, Anonimo, preporučio sam jer si Ti retko iskren autor ovde, međutim, nije mi jasno, kako misliš da Srbija izdvoji iz čeličnog zagrljaja Pacifikacije? s Rusima, koji, kako da kažem, izuzev malog broja iskreno pravoslavnih ili iskrenih komunista, jednostavno ne haju za nas? kako, druže, reci ti meni.


Po meni definitivno, - zlo dolazi s one strane Bare.

Srbiji može da bude bolje tek i jedino ukoliko Evropa uspe da se otrgne i počne da vodi suverenu politiku čiji je nužan pravac neuslovljena saradnja sa Rusijom.

To je bila ideja De Gola. Razbijena tokom događanja 68. Zloupotrebom samog događaja.

Dobitna kombinacija, objedinjavanje kopnenog prostora, koje ne dozvoljavaju stratezi geopolitike, koji dominiraju morem sa težnjom stavljanja pod kontrolu srce sveta.

Sve do tog savezništva, Srbija koju vide kao pravoslavnu i malu Rusiju, Zapad a i Vatikan nikad , kao uostalom i dosad, neće prihvatiti, ma koliko se ona bude nudila i bila spremna da se prostre...

Politika Zapada prema Srbiji jeste i biće - oslabiti je što više i dezintegrisati na što manje organizacione društvene jedinice .

Dixi ....!



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:51 09.06.2015

inšalah, US-free Europe, inšalah

anonymous

Sve do tog savezništva, Srbija koju vide kao pravoslavnu i malu Rusiju, Zapad a i Vatikan nikad , kao uostalom i dosad, neće prihvatiti, ma koliko se ona bude nudila i bila spremna da se prostre...

Politika Zapada prema Srbiji jeste i biće - oslabiti je što više i dezintegrisati na što manje organizacione društvene jedinice .

Dixi ....!


thnx na objašnjenju, ovog Tajsona dok dočekaš da objasni nešto što tvrdi (за себе, осим ако ниси Крстић па га помазиш по глави и даш му лилихип а он сам од себе проприча ), rodiš belu mečku. popi im Tadić onaj energiju svu, a bili časni ljudi...

thnx also for δείκνυμι, ne šprajham ja latinese, mada se kao nešto kanim, deluju zanimljivo ti španjolski jezici da čitaš u kafani u Lisabonu, ili nešto, nekoj lepoj novinarki strankinji, ono na recitaciju da je smotaš...

Rusija nas, opet izuzev minornog broja iskrenih ljudi ili kao podlogu za sopstvene marifetluke, doživljava kao belo roblje. dokaz za to je da u najtežim trenucima naše povesti nikada nisu bili uz nas. to što nas ne prihvataju na Zapadu je stoga što su i Vatikan i Zapad antikomunistički, a kod nas, realno, ne postoji zapravo liberalna inteligencija, i kao što vidimo i na primeru bloga, sve su to offsprings KP. ovo što kažeš za rastur na male i controllable jedinice, pa to je već urađeno. ja, kada vidim ove partijce kako se tuku između sebe, kako su individue spremne prodati svoja (pred)ubeđenja za par stotki evra, ili se tući do krvi, tu ti ne treba nikakav Zapad i Vatikan da rasturaju.

inače, ta konzervatizacija, da ljudi hodaju s batinama naokolo, to je predznak i predukus totalitarnosti. Srbija, tako, čami pred izborom više totalitarnosti - Zapad, gde nije uspela doći do relativno dostupne slobodnosti, najviše zahvaljujući tome što su ljudi komunističkog sistema, neuspešno presvučeni, probali glumeti demokratiju; Rusiju, koja je u nekoj vrsti osmišljanja sopstvenog i originalnog suprematizma;, i sopstveno ništavilo ogledano u strančarenju i politikanstvu izuzetno niskog i sirovog profila, glupog prosto, prosečnog iq-a ako li i do 100.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 21:53 09.06.2015

Re: inšalah, US-free Europe, inšalah

interesantno, istorijski gledano, da je srbija bila najslobodnija kada je bila u savezima sa Germanima, nešto što je nacizam pokvario, but, worth of thinking.
freehand freehand 22:34 09.06.2015

Re: Nisu za poređenje

Srbiji može da bude bolje tek i jedino ukoliko Evropa uspe da se otrgne i počne da vodi suverenu politiku čiji je nužan pravac neuslovljena saradnja sa Rusijom.

Od toga nema ništa dok je Nemačka pod okupacijom.
anonymous anonymous 22:55 09.06.2015

Re: Nisu za poređenje

Od toga nema ništa dok je Nemačka pod okupacijom.


Naravno....
hajkula1 hajkula1 12:57 12.06.2015

Re: Nisu za poređenje

blogov_kolac
anonymous

Ako posmatram promene vlasti i druga dešavanja od 2010. od severa Afrike, preko Bliskog istoka, Ukrajine, Poljske; Španija, Italija, Grčka, evo i Makedonija - vidim odsecanje Evrope od resursa.


Upravo to .....!!!!!


...poznato da bi se od svih Evropljana samo mi radovali da nam kontinent dozivi nekakvu kataklizmu... iako su zadnja desavanja pokazala i da medju bliskoistocnim emigrantima u Evropi ima vidljiv udeo onih koji je mrze (i njene vrednosti) iz dna duse, ali ni u priblizno tolikom procentu kao u nasoj Srbijici.






Vi u vašoj Srbijici ste autodestruktivni, jedan zao svet, čim želite propast Evrope.
Naravno da me brinete zbog vaših stavova, mišljenja i želja, pošto živim u Srbiji koja je na tom kontinentu.


dali76 dali76 22:21 13.06.2015

Re: Nisu za poređenje

Kad se Nemci otarrase okupacije,a Jevropa ujedini u saveznistvo sa Rusijom protiv zla preko bare, Srbiji ce svanuti.
Dakle, resenje je sta tacno gospodo eksperti?
Da Srbi ,skupa sa Rusima,oslobode Nemce od Amerikanaca?
Ili da se konzerviramo dok Rusi ne oslobode Nemce?
Nama budalastina nije nikad falilo, problem je sto je zastupljenost ovakvih gluposti u vladi slicna kao na blogu.


anonymous anonymous 09:05 14.06.2015

Re: Nisu za poređenje

dali76
Kad se Nemci otarrase okupacije,a Jevropa ujedini u saveznistvo sa Rusijom protiv zla preko bare, Srbiji ce svanuti.
Dakle, resenje je sta tacno gospodo eksperti?
Da Srbi ,skupa sa Rusima,oslobode Nemce od Amerikanaca?
Ili da se konzerviramo dok Rusi ne oslobode Nemce?
Nama budalastina nije nikad falilo, problem je sto je zastupljenost ovakvih gluposti u vladi slicna kao na blogu.






freehand freehand 09:08 14.06.2015

Re: Nisu za poređenje

dali76
Kad se Nemci otarrase okupacije,a Jevropa ujedini u saveznistvo sa Rusijom protiv zla preko bare, Srbiji ce svanuti.
Dakle, resenje je sta tacno gospodo eksperti?
Da Srbi ,skupa sa Rusima,oslobode Nemce od Amerikanaca?
Ili da se konzerviramo dok Rusi ne oslobode Nemce?
Nama budalastina nije nikad falilo, problem je sto je zastupljenost ovakvih gluposti u vladi slicna kao na blogu.



Pa ne, naravno. Nego da odmah prizmao Kosovo, Sandžaku i Vojvodini odmah damo državnost, otvorimo granice, poukidamo sve organe vlasti, izbrišemo reč Srbija gde god postoji i da pitamo da li treba još nešto.
blogov_kolac blogov_kolac 22:47 08.06.2015

prijatno iznenadjenje... ali...

Kada se dublje proanaliziraju rezultati u milionima dobijenih glasova, ne moze se na zalost na turskom birackom telu uociti neki revolucionarno veliki pro-liberalni pomak u ideoloskom smislu.

Treba znati da Turska ima proporcionalni izborni sistem, ali svetski najvisa granica cenzusa od 10%, zakonska zabrana pravljenja predizbornih koalicija i tradicionalno ogromna izlaznost od bar 80% bila je oduvek nepremostiva barijera za Kurde i levicu. Ono sto se na ovim izborima izmenilo, bilo je "neprirodno" ali matematicki krajnje opravdano i svrsishodno glasanje upravo Kurda i levicara za istu listu. I tako se doslo do paradoksalne situacije da Erdogan, koji je izazvao politicke tektonske promene u Turskoj 2002 dobivsi 11 miliona glasova i skoro dve trecine mandata, sada sa 19 miliona glasova nema ni polovinu svih mandata, a sve to zbog cinjenice da su 2002 stranke koje nisu presle cenzus zajedno osvojile 45% glasova, a na ovim izborima samo 4,5%!!!

Istina je da je Erdoganova stranka u apsolutnim brojevima pala za preko 2 miliona glasova u odnosu na za njih rekordne prosle 2011 izbore, ali ti glasovi su se gotovo svi slili u "(naj)vece zlo" turske politicke scene, ultranacionalisticke ekstremiste, tzv "Sive vukove"... sa kojima ce pretpostavljam sada napraviti vladu.

Ovo je sve potrebno uzeti u obzir kada se analiziraju ovi rezultati, ali naravno, ne treba previse ni zakerati... na izborima koji su postavljali (ispostavice se lazno) pitanje hoce li, ili nece, Erdogan sam osvojiti 2/3 mandata pa da moze i sa ustavom da radi po licnom nahodjenju, na kraju nije dobio ni 50% mesta u parlamentu...
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:03 09.06.2015

Re: prijatno iznenadjenje... ali...

ovo je skroz zanimljiv rezultat za liberale, nisam znao da dele moju simpatiju za Kurde. to negde pokazuje da i mi, mali, stari i ortodoksni narodi umemo da složimo sa liberalima - čak i urpkos tome što bi nas se komunisti rešili i pustili nas niz vodu kao kolateralu, samo da ostanu u sedlu, da jašu protiv Jenkija... gotovo da mi uliva nadljudsku nadu da je normalan režim u malim, tradicionalno ortodoksnim društvima, gotovo pa zamisliv!
alselone alselone 23:42 08.06.2015

Posle Erdogana dizgori Turkish Airlines

Dali mi samo 125 milja za let do Istambula. Prevaranti!
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:18 09.06.2015

Re: Posle Erdogana dizgori Turkish Airlines

kapitalistički šljam osmanlijski.
hajkula1 hajkula1 22:37 09.06.2015

Re: Posle Erdogana dizgori Turkish Airlines

Srđan Fuchs
kapitalistički šljam osmanlijski.



Jedno dete mi odletelo za New York, Turkish Airlines-om. Ručao 2 puta, klopa obilna i ukusna, (razmažen što se tiče klope pa i ovako) imao i neku užinu, čaj. (Njihovi putnici dobijaju mali neseser sa sredstvima i priborom za higijenu plus bele sokne ) Stjuardesa ga premestila u višu klasu, sedeo sam na 2 sedišta (čini mi se ona izdvojena). Čuj, sedeo.


A ja se mrštila što nije uspeo da nabavi karte za neku drugu kompaniju.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:08 10.06.2015

Re: Posle Erdogana dizgori Turkish Airlines

slušaj, šta ti radi dete u Njujorku, oćeš da prodilkaniše, da počne drozama da se odaje?! mi se spremamo da palimo, femili, za Bejđin.
hajkula1 hajkula1 14:00 12.06.2015

Re: Posle Erdogana dizgori Turkish Airlines

Srđan Fuchs
slušaj, šta ti radi dete u Njujorku, oćeš da prodilkaniše, da počne drozama da se odaje?! mi se spremamo da palimo, femili, za Bejđin.





Work&travel

Nesumnjivo, neće.

Ovakvo dete svako želi.



Edit

P.S.

Bejđin?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 06:14 13.06.2015

Re: Posle Erdogana dizgori Turkish Airlines

hajkula1


P.S.

Bejđin?



to ti je onaj grad koji bi notorno jezički korektni Tajsona nazvao - Pekingom.
hajkula1 hajkula1 14:35 13.06.2015

Re: Posle Erdogana dizgori Turkish Airlines

Srđan Fuchs
hajkula1


P.S.

Bejđin?



to ti je onaj grad koji bi notorno jezički korektni Tajsona nazvao - Pekingom.










P.S.

Očekujemo reportaže.

tyson tyson 23:55 08.06.2015

¿

A zašto je to lepa vest?

Uzgred, čovek se preziva Erdoan.


freehand freehand 11:35 09.06.2015

Re: ¿

tyson
A zašto je to lepa vest?

Uzgred, čovek se preziva Erdoan.



Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:17 09.06.2015

Re: ¿

jao, što ste mi čistunice, Tadićice naše voljene. okej, ne znam turski, u Srbiji ne pratim medije, a na hebrew-u se kaže - Erdogan. lepa vest jer je krele antisemita i težak agresivac. i autoritaran je, i ima frikeraj veličine (sličnost sa Tadićem, btw, ko upita beše, koja je sličnost...), još samo mi da skinemo našeg Kralja pa se valjda neće obistiniti Papino predviđanje da "se Mediteran ne pretvori u grobnicu".

ps. možeš i ti da mi odgovoriš, kao časni komunista, ako želiš premda znam da niste previše poznati kao neko ko odgovara na pitanja, Tajsone (uzev da SDS, SPS, Pajtić-DS (bez Borka), SPC, Murija, Vojska raznorazna; bez SNS koji su bunnies Pacifikacije, elem) s kojim resursima planirate da sačuvate Srbiju. ako može otvorenije, ako ne ništa? ja sam ti odgovorio.
hajkula1 hajkula1 22:40 09.06.2015

Re: ¿

lepa vest jer je krele antisemita i težak agresivac. i autoritaran je



Da, ali će ući u koaliciju sa još gorima. Najverovatnije.
freehand freehand 22:57 09.06.2015

Re: ¿

hajkula1
lepa vest jer je krele antisemita i težak agresivac. i autoritaran je



Da, ali će ući u koaliciju sa još gorima. Najverovatnije.

Šta uopšte - ali pouzdano - znaš o Turskoj, Erdoanu i tamošnjoj političkoj situaciji?
A da nije servirano od Amerikanaca kroz mejnstrim i hiperventilaciono bulšitovanje?
tyson tyson 22:59 09.06.2015

Re: ¿

a na hebrew-u se kaže - Erdogan.

Nema šta "na hebrew"; čovek se jednostavno preziva Erdoan.

lepa vest jer je krele antisemita i težak agresivac. i autoritaran je, i ima frikeraj veličine (sličnost sa Tadićem, btw, ko upita beše, koja je sličnost...),

Kakve veze sve to ima sa tobom, nama, bilo kim osim (nekih) Turaka?

Nego šta pobeda ili poraz, ili koaliciona vlada AKP (i sa kim) donosi regionu i svetu, i ima li to razloga za slavje - e to je pravo pitanje.

A to kakav je redžep kao osoba najmanje je važno; neće ga niko ovde za zeta uzimati.

s kojim resursima planirate da sačuvate Srbiju

Koji to "mi"?


Srđan Fuchs Srđan Fuchs 01:37 10.06.2015

Re: ¿

tyson

1. Nema šta "na hebrew"; čovek se jednostavno preziva Erdoan.

2. Kakve veze sve to ima sa tobom, nama, bilo kim osim (nekih) Turaka?

3. Nego šta pobeda ili poraz, ili koaliciona vlada AKP (i sa kim) donosi regionu i svetu, i ima li to razloga za slavlje - e to je pravo pitanje.

4. A to kakav je redžep kao osoba najmanje je važno; neće ga niko ovde za zeta uzimati.

5. Koji to "mi"?



ooo, брате, ти причаш, i am astonished.

1. Erdogan, ne koristim se intelektom srpskim već priličan broj godina, ali okej, neka bude Erdoan, Tebi za ljubav.

2. ma de nema veze, pola Hamasove operative sedi tamo, mi bili na plaži neki dan, s mojim malim Filipom, i mojom malom Anitom, prelepi oboje, predivna jedna i puna ljubavi deca, ovi rokaju one svoje homemade raketle. btw, liči jako puno na moju mamu Anita, Pančevo gine na plaži, ničim izazvano (srećom pa ova naša morončina od lokalnog Vučića nije eskalirala situaciju).

3. donosi mirniju vladu, bez notornih pretenzija prema jugoistoku i severozapadu.

4. Brku može da uzme samo neka nedojebana tetka, lajkli.

5.vi, politička organizacija kojoj pripadaš, s obzirom da koristiš njihove logosne matrikse. šta se vama dogodi tamo da počnete da zvučite svi kao roboti, kao bunnies svojih lidera, da nestane ličnost? huge question mark.
tyson tyson 19:56 10.06.2015

Re: ¿

1. Erdogan, ne koristim se intelektom srpskim već priličan broj godina, ali okej, neka bude Erdoan, Tebi za ljubav.

Ama čovekovo prezime se izgovara Erdoan, sve ostalo je nepravilno.

2. ma de nema veze, pola Hamasove operative sedi tamo, mi bili na plaži neki dan, s mojim malim Filipom, i mojom malom Anitom, prelepi oboje, predivna jedna i puna ljubavi deca, ovi rokaju one svoje homemade raketle. btw, liči jako puno na moju mamu Anita, Pančevo gine na plaži, ničim izazvano (srećom pa ova naša morončina od lokalnog Vučića nije eskalirala situaciju).

Mislim da je real-politika na dobrom delu zapada odavno preovladala i prihvatila Hamas kao nužno zlo i legitimnog 'igrača' makar u pojasu Gaze, ako ni zbog čega drugog a ono zato što im je draži đavo kojeg poznaju a ne recimo neka generička (ili pelcerovani) palestinska Islamska država. Čak ni državi Izrael nije u interesu da likvidira rukovodstvo Hamasa tek tako. Stoga ne vidim zašto bi se Turskoj toliko uzimalo za zlo što je pružila utočište političkom birou Hamasa od kako je isti izbačen iz Katara. Čak verujem da Izraelu to i odgovara; ne treba gubiti iz vida čvrste veze između izraelskih i turskih bezbednosnih i vojnih struktura, ne treba da nas zavarava to što se vidi na površini.

3. donosi mirniju vladu, bez notornih pretenzija prema jugoistoku i severozapadu.

Nisam najbolje razumeo, šta donosi mirniju vladu? Koalicija AKP i... koga? Pro-kurdska HDP i kemalistička CHP su još pre izbora izričito izjavile da sa AKP ne idu u koaliciju.
Na kakve konkretno pretenzije misliš "prema jugoistoku i severozapadu"?

Uzgred, verovatno važniji ishod nedavnih izbora, koji ti je nekako promakao, je konačni prelazak cenzusa (od 10%) pro-kurdske HDP što je faktički "skinulo" Erdoanovoj CHP ne samo dotadašnje glasove već i većinu u parlamentu. To je trenutak za pamćenje u novijoj turskoj političkoj istoriji. Sad preostaje da se vidi kako će "nedemokrata" Erdoan tretirati (pro)kurdske poslanike i partiju, da li će im dozvoliti da postoje ili će ih staviti van zakona kao toliki njegovi "sekularni demokratski" prethodnici.

Naravno, zanimljivo će biti i to kako će se ulazak HDP u parlament kratkoročno i dugoročno odraziti na mirovni proces i pacifikaciju PKK.

5.vi, politička organizacija kojoj pripadaš, s obzirom da koristiš njihove logosne matrikse. šta se vama dogodi tamo da počnete da zvučite svi kao roboti, kao bunnies svojih lidera, da nestane ličnost? huge question mark.

Naduvamo se do raspamećenosti.


freehand freehand 20:10 10.06.2015

Re: ¿

Nisam najbolje razumeo, šta donosi mirniju vladu? Koalicija AKP i... koga? Pro-kurdska HDP i kemalistička CHP su još pre izbora izričito izjavile da sa AKP ne idu u koaliciju.

Gledam danas neka ispitivanja javnog mnenja u Turskoj, gde rezultati kažu da bi, da su sutra izbori, AKP dobila 48 ili čak 50 odsto.
Ogroman je problem što Erdoan nema koga za koalicionog partnera sem fašista, ali u tom slučaju mirovni proces koji je tako uspešno vođen poslednjih nekoliko godina biva mrtav.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:04 12.06.2015

Re: ¿

Mике

Mislim da je real-politika na dobrom delu zapada odavno preovladala i prihvatila Hamas kao nužno zlo i legitimnog 'igrača' makar u pojasu Gaze, ako ni zbog čega drugog a ono zato što im je draži đavo kojeg poznaju a ne recimo neka generička (ili pelcerovani) palestinska Islamska država. Čak ni državi Izrael nije u interesu da likvidira rukovodstvo Hamasa tek tako. Stoga ne vidim zašto bi se Turskoj toliko uzimalo za zlo što je pružila utočište političkom birou Hamasa od kako je isti izbačen iz Katara. Čak verujem da Izraelu to i odgovara; ne treba gubiti iz vida čvrste veze između izraelskih i turskih bezbednosnih i vojnih struktura, ne treba da nas zavarava to što se vidi na površini.

Nisam najbolje razumeo, šta donosi mirniju vladu? Koalicija AKP i... koga? Pro-kurdska HDP i kemalistička CHP su još pre izbora izričito izjavile da sa AKP ne idu u koaliciju.
Na kakve konkretno pretenzije misliš "prema jugoistoku i severozapadu"?

Naravno, zanimljivo će biti i to kako će se ulazak HDP u parlament kratkoročno i dugoročno odraziti na mirovni proces i pacifikaciju PKK.


како рече оно Џеј Џеј Беба, "неприродно причају као да су сели на ношу".

мировни и безбедносни дилови су прављени док су обе државе биле социјалдемократије - Турци то више нису, последњих деценију и по, ми нисмо последњих две деценије и те реалности су измењене, како су измењене: чини ми се да 2009. године, када је ступио на власт, Нетанјаху (бтв, каkо изговараш ово презиме?) зове турског амбасадора и смешта га на хоклицу у МИП-у, док званице увек седе у истој равни са домаћином, врхунска увреда; Турска одговора слањем флотиле, у којој су, на једном броду, екипа типа саветници, помоћници и официри из штаба г. Насера Орића; улази прво један дечко из Цахала којег ови оладе од батина, и Нетанјаху уместо мудре и кунг фу акције, употребљава по обичају прекомерну силу; под Мурсијем стиже наоружање са свих страна, Израел не зна шта имају, и Нетанјаху опет, упркос пажљиво планираној операцији - дигресија; све нас које научи да баратамо оружјем, Цахал учи и да користимо последњу инстанцу за "пуцај да би убио", дакле гледамо до последњег часа да онеспособимо непријатељског борца тако да буде употребљив доцније за интеррогацију; Биби, као Шаронова и ревизионистичка школа се не придржава овога, већ се придржава њихове доктрине, сломиј их употребом ограничено прекомерне силе. но Цахал не учи тако. узгред, Цахал, а и ВМА однедавно, препоручују употребу ганџе не више од 0.2-0.5 посто канабиноида у крви. немој ни ти претеривати јер видиш да ти не чини добро.


hajkula1 hajkula1 15:05 13.06.2015

Re: ¿

freehand
hajkula1
lepa vest jer je krele antisemita i težak agresivac. i autoritaran je



Da, ali će ući u koaliciju sa još gorima. Najverovatnije.

Šta uopšte - ali pouzdano - znaš o Turskoj, Erdoanu i tamošnjoj političkoj situaciji?



Pouzdano?

A da nije servirano od Amerikanaca kroz mejnstrim i hiperventilaciono bulšitovanje?



A iz poneke epizode turskih serija?




freehand
Gledam danas neka ispitivanja javnog mnenja u Turskoj, gde rezultati kažu da bi, da su sutra izbori, AKP dobila 48 ili čak 50 odsto.
Ogroman je problem što Erdoan nema koga za koalicionog partnera sem fašista, ali u tom slučaju mirovni proces koji je tako uspešno vođen poslednjih nekoliko godina biva mrtav.



...
anonymous anonymous 09:35 10.06.2015

Putinov intervju


Šta on kaže.......????

http://www.standard.rs/svet/31917-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80-%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD-%D0%B7%D0%B0%D1%88%D1%82%D0%BE-%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%88%D0%B8-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82-%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B8%D1%98%D0%BE%D0%BCBC


Edit : ne znam kako da ove smešne znake pretvorim u link, sorry..
freehand freehand 10:07 10.06.2015

Re: Putinov intervju

http://www.standard.rs/svet/31917-%D0%B2%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BC%D0%B8%D1%80-%D0%BF%D1%83%D1%82%D0%B8%D0%BD-%D0%B7%D0%B0%D1%88%D1%82%D0%BE-%D0%B0%D0%BC%D0%B5%D1%80%D0%B8%D0%BA%D0%B0-%D0%BF%D0%BB%D0%B0%D1%88%D0%B8-%D1%81%D0%B2%D0%B5%D1%82-%D1%80%D1%83%D1%81%D0%B8%D1%98%D0%BE%D0%BCBC

ВЛАДИМИР ПУТИН: ЗАШТО АМЕРИКА ПЛАШИ СВЕТ РУСИЈОМ

LINK
angie01 angie01 12:07 10.06.2015

Re: Putinov intervju

Edit : ne znam kako da ove smešne znake pretvorim u link, sorry..


'naci imas ikonicu pre one sa drvetom za slike, posle one za podvuceni tekst, koja izgleda kao karika-link, svetlo ljubicasto a sve u vrhu prozora za komentare, kopiras adresu desnim klikom na misa, kliknes na ikonicu za linak i pestujes u otvoreno prozorce, pa na ok, kada ti se pojavi u komentaru, trebalo bi pred kraj da imas dve velike zagrade ovako-] [ i onda izmedju njih napisi nesto, link ili naslov tog necega.
anonymous anonymous 09:13 14.06.2015

Re: Putinov intervju

[ERDOAN[link]
qqriq qqriq 20:36 10.06.2015

još koji dan

pa palim u Antaliju. Prilično dobro poznajem situaciju u Turskoj.
Tamo se radi od osam ujutra do devet, deset uveče, tamo se mnogo rinta i mnogo investira u razne sfere, u turizam pre svega.
Moglo bi se reći da je Turska turistička velesila.

Sirotinja obožava Erdogana, on njoj na kuću donosi hleb i s hlebom kad se približe izbori. Ono, sine, najniži populizam. Opet, puca iz svih suzavaca na Toksinu, kao svaka diktatorska ruka.
Mladi ga ne vole, intelektalci preziru, a Kurdi mrze.
Posebno je, a uglavnom svima, odvratna Erdoganova žena, vrlo moćna, a zagovara povratak tradiciji, pokrivenosti lica, mrklom mraku ukratko, dakle svemu onom što je Ataturk zbrisao i udario temelje modernoj državi.
Ma šta pisao Gardijan, ovi protekli izbori su Veliki Poraz Erdogana. Turci su prvi put videli da je i to moguće, to da on - bez topova i suzavca - više nema, nema, apsolutnu vlast.
Mislim da je načet. Thanks God.
barese barese 22:01 10.06.2015

Re: još koji dan

pokrivenosti lica, mrklom mraku ukratko, dakle svemu onom što je Ataturk zbrisao


freehand freehand 22:32 10.06.2015

Re: još koji dan

barese
pokrivenosti lica, mrklom mraku ukratko, dakle svemu onom što je Ataturk zbrisao



Ne bih rekao da će doći do prepoznavanja.
vera.nolan2 vera.nolan2 08:41 11.06.2015

Re: još koji dan

Posebno je, a uglavnom svima, odvratna Erdoganova žena, vrlo moćna, a zagovara povratak tradiciji, pokrivenosti lica, mrklom mraku ukratko, dakle svemu onom što je Ataturk zbrisao i udario temelje modernoj državi.

...iza svakog lidera stoji moćna žena,aha...

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 02:26 12.06.2015

Шими Перес иницијатива

Moglo bi se reći da je Turska turistička velesila.


znam, ovo su radili s nama, izraelskom turističkom industrijom, 70-ih godina prošlog veka, otrpilike u slično vreme kada je vojna radila sličnе koop planove. to ne poznajem jer ne radim za vojsku. kapirali smo tada kako da unaпredimo, mi 1.1 milion a oni 1.4 milion švapskih i olandskih bakuta i dekutа u ozbiljnu i samoodrživu industriju. oni su za četrdesetak godina došli do 35 miliona, što je i razumljivo, jer su lepša i s bogatijom ponudom zemlja, dok mi svega do 3.5 miliona, i pokazalo se da ništa drugo nismo uspeli prodati svetu, osim tog mučenog brata Hrista, i nešto malkice liberalnih sadržaja. vojna je prošla mnogo bolje, s nekih par tucadi miljki lara razmene, dok smo mi ostali svega na jednom tucetu miljki, i još smo distribuirali nekih par miljki Palestincima, nakon što је нема рата без Јасера Арафата riknuo.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 15:34 13.06.2015

jednodnevna politika je čudo...

barese
pokrivenosti lica, mrklom mraku ukratko, dakle svemu onom što je Ataturk zbrisao




evo otkud odeća srpskog ženskog monaštva. toliko smo slični, nešto neverovatno. inače, šta radi antiamerikanofilija, da tadićevci podržavaju jednog konzervativnog desničara nalik Koštunici spolja, a u zemlji su pljuvali po njemu da bi došli na vlast, verovatno koketirajući sa Zapadom, te se skinuli jedinog poslepetooktobarskog političara tokom čijeg perioda vladavine Srbija nije tonula ekonomski, ali je zaokrenula natrag ka komunizmu i nacionalističkoj retorici da bi očuvala teritorijalni integritet. onda dolazi Tadić, sa platformom "za evropsku Srbiju" i najvećom ikada podrškom za navodno liberaldemokratu, da bi danas, 11 godina kasnije slušali ljude iz njegove pol. organizacije kako zvuče, u najmanju ruku, kao agenti ruske vojne obaveštajne službe... Srbijo oj, rodni kraju moj. <_<
qqriq qqriq 23:08 10.06.2015

hahah

barese


easy

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana