Budućnost| Društvo| Gost autor| Istorija| Politika

Rašomon, drugi deo

nurudin RSS / 20.05.2015. u 22:12

gost-autor: nowhereman

 Kelemvorsymbol.jpg

Da li je general Dragoljub Draža Mihailović, zaista, rehabilitovan!?

Pitanje verovatno zvuči kao „retoričko“, nepotrebno i suvišno, jer nam mediji, štampani i elektronski, govore – jeste, general Mihailović je rehabilitovan. Učinjeno je to u prošli četvrtak, 14. maja, odlukom Višeg suda u Beogradu, po kojoj se Draža Mihailović „smatra neosuđivanim“ i kojom mu se „vraćaju sva građanska prava, oduzeta 1946. godine".

Šta zapravo znači reč „rehabilitacija“ i šta znači nekoga „rehabilitovati“? To znači, otprilike ovo: nekome ko je teško osuđen, a na pravdi Boga lažno optužen, protivno zakonu, dobrim običajima i moralu – tome nekome vratiti ugled i čast, građanska prava i imovinu koji su mu, sramnom presudom, oduzeti.

Dakle, jeste, odlukom Suda su Mihailoviću vraćena građanska prava i imovina... Ali, šta je je sa, gore pomenutim, ugledom i čašću?

Naime, jedna izjava sudije Aleksandra Trešnjeva, predsednika Sudskog veća Višeg suda u Beogradu, unosi konfuziju i izaziva glavobolju: „Želim da naglasim da predmet ovog postupka nije bila rehabilitacija Ravnogorskog pokreta, niti pokreta Jugoslovenske vojske u otadžbini.“ Tako kaže sudija Trešnjev.

Nama je dobro poznato, međutim, da je osuđeni, a sada rehabilitovani general Mihailović bio predvodnik kako Ravnogorskog pokreta, tako i Jugoslovenske vojske u otadžbini. Izgleda da je slavni Sud odlučio da te dve stvari, iz neznanih razloga, razdvoji, te da o rehabilitaciji pokreta i vojske raspravlja na jednom mestu, a na drugom mestu o rehabilitaciji samoga Draže Mihailovića. Onda je, teoretski, moglo biti i da general Mihailović bude rehabilitovan, a da njegova vojska, recimo, to ne bude. Ili, možda, obrnuto... Ali, kako to, zar nije Draža Mihailović bio vođa ove vojske i ovog pokreta, svih onih ratnih godina!? I zar se može suditi o delima Draže Mihailovića, a da se ne sudi o delima vojnih jedinica, čiji je bio zapovednik?

U redu, zanemarimo to za trenutak, ali – čega se, onda, tiče ova rehabilitacija? Sudija Trešnjev kaže, dalje: „Predmet je bila zakonitost sprovedenog procesa protiv Dragoljuba Mihailovića“.

Drugim rečima, prosto rečeno, sudija Trešnjev je poručio: „Sud je rehabilitovao Dražu Mihailovića, zato što je proces protiv njega bio nepošten. Time ko je bio i šta je radio Draža Mihailović, Sud se nije bavio!“

* * *

General Mihailović je na suđenju održanom 1946. godine bio optužen za teška krivična dela izdaje i ratnog zločina. Sada izgleda da Sud – po rečima sudije Trešnjeva, nije ulazio u razmatranje tzv. merituma stvari, u to jesu li generalu Mihailoviću ova teška krivična dela bila lažno i zlonamerno pripisivana. Ne, Sud se držao, strogo formalno-pravno i, navodno, profesionalno, forme, a tzv. suštinom nije naša za shodno da se pozabavi.

O tome da li je Dragoljub Draža Mihailović bio kvisling i ratni zločinac , odn. da li je bio lažno optužen kao takav, Viši sud u Beogradu se nije izjasnio.

Pa, može li se to, takva presuda, doneta na takav način i sa takvim obrazloženjem, smatrati nekakvom „rehabilitacijom“? Moje skromno mišljenje je: ne, ne može.

* * *

Pustimo sada moja intimna ubeđenje i predrasude, kojih nesumnjivo imam. Razmotrimo, još jednom, šta reč „rehabilitacija“ može značiti.

U Vujaklijinom rečniku stoji da je „rehabilitacija“ (reč koja dolazi od novolatinske rehabilitatio): uspostavljanje, povraćaj izgubljenih prava; vraćanje u ranije stanje; vraćanje dobrog glasa (časti) (...) brisanje sudske ili kakve druge presude kojom su bili osporeni ugled i poverenje neke ličnosti.

Nekoga „rehabilitovati“ znači: vraćati (ili: povratiti) izgubljena prava, vratiti u ranije stanje; vratiti dobar glas, čast, ugled.

U Zakonu o rehabilitaciji, iz 2006. godine, ne stoje reči: dobar glas, čast i ugled.

* * *

Pretpostavimo sledeće: da sam se ja, u situaciji ratnog stanja i okupacije zemlje, bavio liferovanjem brašna i šećera, da sam osnovne životne namirnice menjao za zlato, nakit i druge dragocenosti. Pretpostavimo, dakle, da sam bio ratniprofiter i da sam, kako to biva, mnoge jadne ljude unesrećio. Pretpostavimo, zatim, da sam, baveći se mutnim poslovima u ratnom metežu, morao da dvojicu ili trojicu pošaljem na onaj svet. Pretpostavimo da sam sarađivao sa okupatorom.

Pretpostavimo, takođe, ovo: da me je nekakav Revolucionarni sud, po nekakavom naprečac napisanom zakonu, nakon nekakvog zbrda-zdola sklepanog suđenja,  osudio teškom kaznom.

Pretpostavimo, dalje: da su se moji naslednici, mnogo godina nakon moje smrti, odlučili da zatraže Pravdu pred slavnim Sudom za mene, svog pokojnog pretka.

Recite mi: da li bih, u očima slavnog Suda, koji bi me imao rehabilitovati, prestao biti ono što sam zaista bio (profiter i kolaboracionista) – zato, i samo zato, što me je osudio Revolucionarni sud?

* * *

Sudija Trešnjev je izjavio i ovo: „Mi smo u toku ovog vanparničnog postupka izveli mnogobrojne dokaze koji su bili važni za utvrđivanje činjenica bitnih za donošenje naše odluke...“ Potom je sudija Trešnjev, kako stoji, nabrojao činjenice koje su utvrđene tokom postupka („Politika“, petak, 15. maj).

Međutim, lako možemo saznati i ovo: tokom postupka dugog devet godina održano je 16 rasprava; Sud je kao dokaze, između ostalog, pribavljao različita dokumenta, iz najrazličitijih izvora; u svojstvu svedoka, saslušavani su mnogi poznavaoci lika i dela Draže Mihailovića, među njima mnogi vrsni istoričari.

Dakle, lako je zaključiti da se Sud, tokom maratonskog postupka, bavio i suštinskim pitanjem – da li je general Mihailović bio kvisling i ratni zločinac? Ili je, naprotiv, bio deo anti-hitlerovske koalicije? O tome su, tokom postupka izvođeni dokazi i saslušavani svedoci. Istoričari su govorili o tome. Zašto, ako je tako, Sud nije uvažio nijedan od ovih dokaza, i doneo odgovarajuću presudu? Zašto su, zapravo, uopšte izvođeni dokazi pred Sudom o tome – o suštini predmeta, ukoliko Sud na koncu nije našao za shodno da nijedan od tih dokaza uvaži?

Postoje li, možda, nekakvi razlozi koje mi ne znamo, a koji su samo Sudu poznati, da se ne uvaže dokazi o liku i delu Draže Mihailovića, izneti tokom postupka dugog devet godina!? Razlozi političke prirode?

* * *

Istina je, naravno, da će ovakvom, neutemeljenom presudom biti zadovoljni potomci učesnika Ravnogorskog pokreta, kao i ultra-desničarske stranke u Srbiji. Oni sada imaju „zvanično“, sudsko priznanje o nevinosti Draže Mihailovića. Na drugoj strani, levičarske stranke (dodajem  – i stranke koje se kao takve lažno predstavljaju), i dalje će gajiti verovanje da je Draža Mihailović bio kvisling i ratni zločinac.

Stanovnici zemlje Srbije će, i dalje, biti oštro podeljeni. Za one kojima su preci stradali od četničke kame, Draža Mihailović će, i dalje, biti zločinac i krvnik. Za žrtve partizanskog termidora, Draža će biti heroj i mučenik.

Na trećoj, nepristrasnoj i pravednoj strani nalazi se istorijska nauka. Istorija se ne bavi formom, nju ne zanimaju prazne procedure, polovični dokazi, pretpostavke i nagađanja. Sudska istina nije i istorijska istina.

Četnicima i partizanima, Draži i Titu, mesto je u istoriji, u istorijskim knjigama, udžbenicima i čitankama, koje govore o ratu, završenom pre ravno 70 godina.

Samo bi istorija mogla rehabilitovati Dražu Mihailovića. Ako bi Draža Mihailović to zaista zaslužio.



Komentari (372)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 09:43 21.05.2015

Re: sta nije jasno

neko sa manje putera na glavi


kakav tacno puter na glavi ima Dubravka Stojanovic?
st.jepan st.jepan 09:59 21.05.2015

Re: sta nije jasno

angie01
neko sa manje putera na glavi

kakav tacno puter na glavi ima Dubravka Stojanovic?

I šta (tačno) od onoga što je rekla, smatraš netačnim?

Pitanje je dabome šaljivo - ni ne pomišljam da si odslušao više od par sekundi.
Ako i toliko.
sioux sioux 11:20 21.05.2015

Re: sta nije jasno

angie01
Dubravka Stojanovic?

- Дипломирала је на Одељењу за историју Филозофског факултета у Београду 1987.

- магистрирала је 1992. године са темом „Српска социјалдемократска партија и ратни програм Србије 1912-1918"

- Докторирала је 2001. године, на истом одељењу, са темом „Европски демократски узори код српске политичке и интелектуалне елите 1903-1914"

Књиге

- Искушавање начела. Српска социјалдемократска партија и ратни програм Србије 1912-1918, Београд 1994.

- Србија и демократија: 1903—1914, Београд 2003.

- Калдрма и асфалт: Урбанизација и европеизација Београда 1890—1914, Београд 2008.

- Уље на води: Огледи из историје садашњости Србије, Београд 2010. (Izdanje Peščanika, Recenzija: Latinka Perović (nekadašnji sekretar Saveza komunista Srbije, radila na Institutu za noviju istoriju Srbije čiji je direktor Mile Bjelajac, sin komunjarskog narodnog heroja, a koji institut je bio izdavač npr. Titovih Sabranih dela 1982. godine, i kojeg instituta istoričari su npr. bili protiv prošlogodišnje izložbe "U ime naroda! Politička represija u Srbiji 1944-53" ) i Vesna Rakić-Vodinelić

- Нога у вратима: Прилози за политичку биографију Библиотеке XX век, Београд 2011.

- Иза завесе: Огледи из друштвене историје Србије 1890-1914, Београд 2013.

Drži predmete kao što su Društvena istorija SAD i Savremena istorija Evrope. Profesorka predaje jedne oblasti, piše knjige iz drugih a u medijima priča o trećim!?

Što ne uzmeš za referencu npr. Ljubodraga Dimića, redovnog profesora na istom fakultetu koji drži predmete kao što su Jugoslаvijа u Drugom svetskom rаtu: sukobljene nаcije, vere i ideologije i Jugoslovenskа držаvа 1939-1945. ?

Od Dubravke Stojanović bismo pre mogli da čujemo npr. o tome otkuda da su Amerikanci pre 200 godina svoje zgrade sudova i tužilaštava gradili na različitim krajevima gradova dok su u Srbiji iste institucije još uvek u istim zgradama i na istim spratovima... Naravno, priča o tome se ne bi uklopila u njenu prokomunjarsku orijentaciju.
angie01 angie01 11:35 21.05.2015

Re: sta nije jasno

Što ne uzmeš za referencu npr. Ljubodraga Dimića,


sto, je l on kaze da nisu postojale crne trojke, zlocini, spiskovi sa "z"?


... Naravno, priča o tome se ne bi uklopila u njenu prokomunjarsku orijentaciju.



sta tacno sto je Dubravka rekla- nije tacmo?
grmfrm grmfrm 12:49 21.05.2015

Re: sta nije jasno

kakav tacno puter na glavi ima Dubravka Stojanovic?


Bolje pitanje je gde vas samo nalaze.
angie01 angie01 12:56 21.05.2015

Re: sta nije jasno

Bolje pitanje je gde vas samo nalaze.


ups- nema putera, ili?
grmfrm grmfrm 14:23 21.05.2015

Re: sta nije jasno

ups- nema putera, ili?


Pa dzaba kada je kod tebe sve crno.
angie01 angie01 16:18 21.05.2015

Re: sta nije jasno


Pa dzaba kada je kod tebe sve crno.


kako mislis kod mene- koliko vidim, moji kometari su upravo protiv crnih trojki, koje ne pokusavam da prikrijem, niti mufljuski poturam nepostojece zakljucke, ne etiketiram neistomisljenjike,...kako da ti kazem, ono sto je naslagao tvoj kolega iz biogrefije Dubravke Stojanovic, sa svojim dodacima i zakljucima je nemoralno, jer pokusava da diskredituje osobu koja je za svoj rad dobila nagradu osvajanje slobode, koju ne dele bas tako,...i umesto da kaze, sta od svega sto je rekla- ikada- nije tacno, sluzi se pometanjem,... pa ko je tu crn.
grmfrm grmfrm 20:35 21.05.2015

Re: sta nije jasno

kako mislis kod mene- koliko vidim, moji kometari su upravo protiv crnih trojki, koje ne pokusavam da prikrijem, niti mufljuski poturam nepostojece zakljucke, ne etiketiram neistomisljenjike,...kako da ti kazem, ono sto je naslagao tvoj kolega iz biogrefije Dubravke Stojanovic, sa svojim dodacima i zakljucima je nemoralno, jer pokusava da diskredituje osobu koja je za svoj rad dobila nagradu osvajanje slobode, koju ne dele bas tako,...i umesto da kaze, sta od svega sto je rekla- ikada- nije tacno, sluzi se pometanjem,... pa ko je tu crn.


Evo angie dao sam sve od sebe da odlusam taj video sto si stavila.
Ja moram da ti kazem da sam te razocarao jer nisam izdrzao vise od pet minuta.
Veruj mi da sam ulozio maksimalan napor dok nisam shvatio da cu pre da slusam Filipa Mladenovica nego nju.

Ovaj kako da ti kazem ono pas sa maslom ne bi pojeo.
Moram da kazem da mi je bio dovoljan audio utisak o nekome ko je tu gde je iz cisto ideoloskih razloga a ne zarad neke istine. Covek koji zeli da se bavi onako necem ozbiljnim bi mogao makar da glumi da mu je stalo ali dobro od Pescanika nisam ni ocekivao bolje.

Ali ajmo malo ovako da batalimo mi sta palamude clanovi partije i zaracenih strana.

Dakle igrom zivotnih okolnosti ja poznajem osobu A i osobu B.

Osoba A je bila Partizan.
Osoba B je bila clan Ravnogorskog pokreta.

Osoba A je ratovala na teritoriji NDH-a. Inace angie poznato ti je da se tamo i vecina stvari kobna po nas Srbe tamo odigravala.
Osoba A je bila neposredni svedok dvema cinjenicama. Prva je obim i uzas ustaskih zlocina a druga da nije bilo cetnika ne bi bilo i Srba.

Osoba B je pila posredni svedok kada je jedan od VELIKIH SKOJ glavesina dosao u selo i naredio mladim partizanima! da pobiju seljake sto su ih krili od nemaca i ustasa iste te mlade partizane.

E sad angie vidis to je sve jedna siva materija i tu je sad tesko videti istinu ali ako se budes potrudila videces je.

Ne sporim ja zlocine ovde ali tvrdnja da su partizani neki sveci je u najmanju ruku neozbiljna. Samim tim niko nije imao takvo pravo, nikakav sud pogotovo ne KPJ ili Tito da sudi Drazi.

Dalje imaj u vidu da su cetnici vodili paralelne borbe na tri strane. Protiv Nemaca, ustasa i komunista. Pa su opet i opstali.

Opet ne zaboravi, ne znam odakle si i da li si Srpkinja, ali ja znam da nema tog Srbina koji ce zaboraviti uzase ustaskih zlocina i da se zna da nije bilo Draze tamo danas nikoga ne bi ni bilo.

Na kraju Josip Broz je SAMO 2 PUTA bio u Jasenovcu. Moras da priznas sramno s obzirom da se radi o mestu gde je pobijeno najvise zrtava na ovim prostorima.

I na kraju tu ti je bio i logor za decu.
Ako to nije dovoljno samo za sebe onda nam nije dobro.
angie01 angie01 21:18 21.05.2015

Re: sta nije jasno


Ovaj kako da ti kazem ono pas sa maslom ne bi pojeo.


sad izvini,ali zena je priznati istoricar, koji se ne bavi ideologijom, nego istinom i iznela je istorijske podatke, pa sad, oni su takvi, kakvi su.

druga stvar, da ne citiram dalje, jer ne mogu da se odlucim sta bih pre:)), mi ovde ne govorimo o ustasama i partizanima, komunistima, koga god bi hteo da stavis kao pokrice, nego- barem se ja tako uvek postavim kada se o necem odredjenom govori-o tome sta su cetnici radili- ako su bile crne trojke, spiskovi, zlocini i klanja, zavrsili smo svaku pricu na temu rehabilitacije.


nevezano za bilo sta, cisto da ne mislis da ima drugi stav- Jasenovac je prosao suvise blago, to je bio veliki zlocin, koji nije imao adekvatnu kaznu, smatram da su otimanja, streljanja i proterivanja posle rata, bez sudjenja- o kome god da se radilo, bili nedopustivi postupci, kao sto mislim da je sve jedno sta sam ja, ti i bilo ko drugi, nego je bitno sta mi cinimo, kao i da je lakoca, kojom se koriste neverovatne morbidarije u koje se neistomisljenik pakuje da bi se neko diskvalifikovao, samo zato jer drugacije misli bedna rabota i nasilje posebne vrste.

vracati mracne tekovine proslosti na ovaj nacin nije dobro ni za nas ni za druge, naprosto je destruktivno, a nama je ocajnicki potrebno nesto konstruktivno i afirmativno, da krenemo dalje.
sioux sioux 21:28 21.05.2015

Re: sta nije jasno

angie01
sad izvini,ali zena je priznati istoricar, koji se ne bavi ideologijom, nego istinom i iznela je istorijske podatke, pa sad, oni su takvi, kakvi su.

hoochie coochie man hoochie coochie man 21:39 21.05.2015

Re: sta nije jasno

ali zena je priznati istoricar


Ko daje ateste o priznatosti i nepriznatosti istoričara :)
angie01 angie01 22:36 21.05.2015

Re: sta nije jasno

sioux


eto, crk'o si od smeha,na ozbiljne stvari,a ocekujes da te neko upravo tako shvati- ozbiljno....prilicno tuzna situacija,...sa sve ovim velicanjem cetnika u 21. veku,...pa ne trebaju nama nikakvi neprijatelji, dovoljni smo mi nama samima.
sioux sioux 23:08 21.05.2015

Re: sta nije jasno

angie01
eto, crk'o si od smeha,na ozbiljne stvari,a ocekujes da te neko upravo tako shvati- ozbiljno....prilicno tuzna situacija,...sa sve ovim velicanjem cetnika u 21. veku,...pa ne trebaju nama nikakvi neprijatelji, dovoljni smo mi nama samima.

Vidi, to ti je kao npr. ovo (bilo i u RTS Dnevniku):

Tanjug. Tačno. - "Američki milijarder Dejvid Rokfeler odlučio je da povodom svog 100. rođendana pokloni sugrađanima 400.000 hektara zemlje"
tyson tyson 12:04 22.05.2015

Simili similis gaudet

kakav tacno puter na glavi ima Dubravka Stojanovic?

Na primer to da zloupotrebljava istorijsku nauku za političko delovanje.

No, to je njen izbor; samoj sebi je odavno takvim nastupanjem podrila autoritet.

Prpu bolje i da ne komentarišem; ko je ta žena?! Osim što je bila Ćuruvijina ljubavnica.

tyson tyson 12:08 22.05.2015

Re: sta nije jasno

ako su bile crne trojke, spiskovi, zlocini i klanja, zavrsili smo svaku pricu na temu rehabilitacije.

Kako da se završi svaka priča na temu rehabilitacije kada se rehabilitacijom smatra ukidanje presude donete na staljinističkom suđenju?

Podržavaš staljinistička suđenja?

angie01 angie01 12:26 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Na primer to da zloupotrebljava istorijsku nauku za političko delovanje.




a zar niste rekli, da istoricari treba da se pozabave onim sto se desilo, a sud samo da proceni, da li je sudjenje bilo fer.

kakvo politicko delovanje ona sprovodi kao nezavisni intelektualac, strucnjak, time sto daje sliku spornih dogadjaja?

samoj sebi je odavno takvim nastupanjem podrila autoritet


i zato dobila nagradu-osvajanje slobode?


Osim što je bila Ćuruvijina ljubavnica.


e, nemoj vise da se brukas, Prpa je doktor istorijskih nauka i rukovodila je istorijskim arhovom, to sto si ruzno pomenuo, je njena privatna stvar.
angie01 angie01 12:29 22.05.2015

Re: sta nije jasno

Kako da se završi svaka priča na temu rehabilitacije kada se rehabilitacijom smatra ukidanje presude donete na staljinističkom suđenju?


i tebi je to ok?...nije ti nista sumnjivo, montirano?...mislim, bez da se razmatra zasto je sudjenja uopste bilo?





Podržavaš staljinistička suđenja?


Podrzavas cetnicke zlocine?
svarog svarog 13:41 22.05.2015

Re: sta nije jasno

mislim, bez da se razmatra zasto je sudjenja uopste bilo?


Šta da se razmatra kada je privatno lice pokrenulo postupak?
freehand freehand 13:47 22.05.2015

Re: sta nije jasno

svarog
mislim, bez da se razmatra zasto je sudjenja uopste bilo?


Šta da se razmatra kada je privatno lice pokrenulo postupak?

Ne može to. Da Peščanik napravi spisak imena za koje zakoni ne važe.
I da im se omogući da taj spisak mogu da menjaju bar dva puta nedeljno.
principessa_etrusca principessa_etrusca 14:02 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

angie01
i zato dobila nagradu-osvajanje slobode?

ДОбро звучи освајање слободе, али нисам могла да нађем сајт фондације која додељује награду.
Да ли имаш списак досадашњих добитница?
freehand freehand 14:08 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

principessa_etrusca
angie01
i zato dobila nagradu-osvajanje slobode?

ДОбро звучи освајање слободе, али нисам могла да нађем сајт фондације која додељује награду.
Да ли имаш списак досадашњих добитница?

Ta žena se ne bavi istorijom nego politikom, a i u ovom svom nastupu čak i o severu Kosova govori kao o predmetu pretenzija srpske hegemonije.
sioux sioux 14:20 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

principessa_etrusca
angie01
i zato dobila nagradu-osvajanje slobode?

ДОбро звучи освајање слободе, али нисам могла да нађем сајт фондације која додељује награду.
Да ли имаш списак досадашњих добитница?

tyson tyson 14:38 22.05.2015

Re: sta nije jasno

sto, je l on kaze da nisu postojale crne trojke, zlocini, spiskovi sa "z"?

Pa ko je bio na tim "Z" spiskovima; čija su imena čitana preko BBC?

Te famozne trojke nisu bile samo specijalitet "četnika"; uostalom trojke su šta...?


tyson tyson 14:39 22.05.2015

Re: sta nije jasno

sad izvini,ali zena je priznati istoricar, koji se ne bavi ideologijom

Žena se i te kako bavi ideologijom.


tyson tyson 14:40 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

kakvo politicko delovanje ona sprovodi kao nezavisni intelektualac, strucnjak, time sto daje sliku spornih dogadjaja?

Jel' ti ovo ozbiljno...?


tyson tyson 14:43 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet


e, nemoj vise da se brukas, Prpa je doktor istorijskih nauka i rukovodila je istorijskim arhovom, to sto si ruzno pomenuo, je njena privatna stvar.

Ako se neko bruka, bruka se Prpa.

Šta je to značajno za istorijsku nauku napisala i objavila Branka Prpa?

Žena je sve u životu dobila na konto toga što je bila Ćuruvijina ljubavnica, pa čak i tu sinekuru u Arhivu (a pokušala je i neke Ćuruvijine stanove). Ko je čuo za nju pre njegovog ubistva, kakva bre Prpa?! naročito u naučnim krugovima, pa i u politici gde se isto gurala.

Nisam joj ja kriv što je tako kako je.


tyson tyson 14:47 22.05.2015

Re: sta nije jasno

i tebi je to ok?...nije ti nista sumnjivo, montirano?...mislim, bez da se razmatra zasto je sudjenja uopste bilo?

Meni je to sasvim OK, jer je (jedino) to po slovu zakona i bio posao suda.

Zar očekuješ da sud kaže "jeste, suđenje koje je rezultiralo smrću nije bilo pravično ALI to ne možemo da uzmemo kao relevantno za ukidanje presude, iako je naš posao da se samo time pozabavimo, jer..."?

Podrzavas cetnicke zlocine?

Molim te da se uzdržiš od detinjastih rasprava; i previše se takvih osoba zapatilo na omni magnus et potens Blogu B92.


angie01 angie01 15:06 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Да ли имаш списак досадашњих добитница?


ma, sve neke bezveze, nemoj se uzbudjivati,

Osvajanje slobode je nagrada koju dodeljuje Fond "Maja Maršićević Tasić".

Nagrada se dodeljuje ženama za njihov doprinos za rad i promociju ljudskih prava, pravna država, demokratije i tolerancije u političkoj komunikaciji. Nagrada se dodeljuje svake godine 24. septembra. Nagradu čini skulptura Mrdana Bajića i novčani iznos.

Fond je osnovao Građanski savez Srbije i prijatelji Maje Maršićević Tasić.

Nosioci ove nagrade su:

2001.[1] - Olja Bećković, novinar
2002.[1] - Goranka Matić, urednica i fotografkinja nedeljnika „Vreme“
2003.[1] - Biljana Srbljanović, dramaturg
2004.[1] - Ružica Đinđić, pravnik
2005.[1] - Borka Pavićević, dramaturg
2006.[1] - Hedvig Morvai-Horvat, direktor Građanskog saveza jugoistočne Evrope (Citizen’s Pact for SEE)
2007. - Lila Radonjić, direktorka i glavna i odgovrna urednica Produkcijske grupe „Mreža“
2008. - Mirjana Karanović, glumica
2009. - Srbijanka Turajlić,[2] profesorka Elektrotehničkog fakulteta Univerziteta u Beogradu
2010. - Verica Barać,[3] predsednica Saveta za borbu protiv korupcije
2011. - Aida Ćorović,[4] novinarka
2012. - Dubravka Stojanović,[5] istoričarka
2013. - Brankica Stanković,[6] novinarka.

freehand freehand 15:10 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Nagrada se dodeljuje ženama za njihov doprinos za rad i promociju ljudskih prava, pravna država, demokratije i tolerancije u političkoj komunikaciji. Nagrada se dodeljuje svake godine 24. septembra. Nagradu čini skulptura Mrdana Bajića i novčani iznos.

Da nije par časnih izuzetaka nagrada bi mogla da bude materijalizovan stokholmski sindrom, dodeljivan za drugosrbijanstvo.
A Biljani Srbljanović je trebalo dodeliti dva komada, jedan specijalno za promociju tolerancije u političkoj komunikaciji.
angie01 angie01 15:14 22.05.2015

Re: sta nije jasno

jao bre tajsone, koliko si se naradio, ne mogu sve da otpratim,

al evo par stvari,

Zar očekuješ da sud kaže "jeste, suđenje koje je rezultiralo smrću nije bilo pravično ALI to ne možemo da uzmemo kao relevantno za ukidanje presude, iako je naš posao da se samo time pozabavimo, jer..."?


pa ne nego da se bavi sustinom,

Sudska rehabilitacija je pravni postupak popravljanja štete nanesene neopravdano osuđenoj ili neosnovano uhićenoj osobi.

ono sve za Prpu je bez/veze, o privatnosti necu, a mesto direktora Arhiva, niakave veze sa Curuvijom nema, zena je priznati strucnjak, a ti sad mozes da pricas sta hoces.


Molim te da se uzdržiš od detinjastih rasprava;



moje pitanje je mnogo suvislije, s obzirom o cemu pricamo, nego tvoje o staljinistickim sudjenjima, iako sam ga ja postavila kao isti model u odnosu na tvoje.
angie01 angie01 15:18 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Da nije par časnih izuzetaka nagrada bi mogla da bude materijalizovan stokholmski sindrom, dodeljivan za drugosrbijanstvo.


ti kad ne bi pljuno i pokusao da obesmislis bilo sta, ne bi ziv bio,...mislim, zabole me uvo za to sibicarenje, sad ste se napeli da nekako dokazete da evidentni autoritet u svom poslu nije podoban, jer vam neodgovara njena opservacija- e to je komunjarski metod.
freehand freehand 15:24 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

angie01
Da nije par časnih izuzetaka nagrada bi mogla da bude materijalizovan stokholmski sindrom, dodeljivan za drugosrbijanstvo.


ti kad ne bi pljuno i pokusao da obesmislis bilo sta, ne bi ziv bio,...mislim, zabole me uvo za to sibicarenje, sad ste se napeli da nekako dokazete da evidentni autoritet u svom poslu nije podoban, jer vam neodgovara njena opservacija- e to je komunjarski metod.

O podobnosti se izjašnjavalo kod komunista, a meodgovara se piše odvojeno.

principessa_etrusca principessa_etrusca 15:26 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

ma, sve neke bezveze, nemoj se uzbudjivati,

Хвала ти, Енџи, али не знам зашто бих се узбуђивала.
Надам се да 2015. награда неће заобићи Латинку Перовић.
angie01 angie01 15:27 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

a meodgovara se piše odvojeno.


e, dobro da si nas'o.


O podobnosti se izjašnjavalo kod komunista


pa to- trazi mi se spisak ostalih dobitnika, da se utvrdi podobnost.
freehand freehand 15:29 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

principessa_etrusca
ma, sve neke bezveze, nemoj se uzbudjivati,

Хвала ти, Енџи, али не знам зашто бих се узбуђивала.
Надам се да 2015. награда неће заобићи Латинку Перовић.

Ja prosto ne mogu da razumem kako je do sada zaobilazila Vesnu Pešić i Cecu Lukić, a ove godine u oštroj konkurenciji i Zorana Mihajlović i Jadranka Joksimović
angie01 angie01 15:29 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

али не знам зашто бих се узбуђивала.


iz istih razlogaa zbog kojih je odmah skocio free,...sad ti kao razumnija, ipak furas sloumousn, a on je siza, pa na prvu loptu,...ma ni na pravu, krene da kuca i pre neg'o je stig'o moj komentar na stranu.
freehand freehand 15:29 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

angie01
a meodgovara se piše odvojeno.


e, dobro da si nas'o.


O podobnosti se izjašnjavalo kod komunista


pa to- trazi mi se spisak ostalih dobitnika, da se utvrdi podobnost.

Ti onda ne znaš šta je podobnost.
nowhereman nowhereman 15:34 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet


Nosioci ove nagrade su:


Goranku Matić poznajem lično. Učila me je, svojevremeno, kako da pravim dobre fotose. Posećivao sam njena predavanja.

Radila je za "Start", "Ritam", "New Moment" i, naravno, "Džuboks".
Kasnije, ako se dobro sećam, bila urednik fotografije u "Politici".

Sjajna osoba, dobar drug.

Shvatam da je mnogima trn u oku!


angie01 angie01 15:37 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Vesnu Pešić


predlazem da u odbranbene svrhe, skoknes do Kovacice, pa da ti Zuzana oslika venac belog luka sa Vesninim likom- ili jedan Vesna, drugi Biljana, pa tako redom, jedan tebi, jedan Salijeri Krsticu, pa da predahnete i odmorite dusu.
angie01 angie01 15:38 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Ti onda ne znaš šta je podobnost.


verovatno- jer nisam podobna!
freehand freehand 15:40 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

angie01
Vesnu Pešić


predlazem da u odbranbene svrhe, skoknes do Kovacice, pa da ti Zuzana oslika venac belog luka sa Vesninim likom- ili jedan Vesna, drugi Biljana, pa tako redom, jedan tebi, jedan Salijeri Krsticu, pa da predahnete i odmorite dusu.

Zuzana Halupova je mrtva 14 godina. Al nema veze, ipak si ti samo Angie.

Edit:

angie01
Ti onda ne znaš šta je podobnost.


verovatno- jer nisam podobna!

Ma jok, neznanje i podobnost najčešće nemaju veze jedno sa drugim. Dapače, mislim da bi u tvom slučaju sve klapalo tip-top. :)
principessa_etrusca principessa_etrusca 15:45 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

angie01
pa to- trazi mi se spisak ostalih dobitnika, da se utvrdi podobnost.

Енџи, то важи сваку награду да имена претходних добитника нешто значе.
Како иначе знати колико је нека награда престижна?
angie01 angie01 15:54 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Zuzana Halupova je mrtva 14 godina. Al nema veze, ipak si ti samo Angie


esad, hebiga, ti znas samo za Halupovu, a ja mislila na Vereski, meni omiljenu-iako sam napisala kao paradigmu,



evo, da se malo obrazujes,...a mozes i da skoknes, divne su joj slike, vredi videti.




Ma jok, neznanje i podobnost najčešće nemaju veze jedno sa drugim.

sta si ovde 'teo, ne znas ni ti,...al evo, principesa je potvrdila moje sumnje-hebigica.:))
freehand freehand 15:57 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

esad, hebiga, ti znas samo za Halupovu, a ja mislila na Vareski, meni omiljenu-iako sam napisala kao paradigmu,

E ako si napisala kao paradigmu onda ok. Povlačim sve što sam rekao.

angie01 angie01 15:57 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

то важи сваку награду да имена претходних добитника нешто значе.


ma dobro, ovde je dosta poznata, zna se o cemu se radi, a malo je degute cela ova rasprava, jer se ne radi o razlicitom shvatanju nekih bezazlenih stvari, nego o gnusnim zlocinima.
grmfrm grmfrm 16:03 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Хвала ти, Енџи, али не знам зашто бих се узбуђивала.
Надам се да 2015. награда неће заобићи Латинку Перовић.


Da posto izgleda Pescanik ima monopol na gluposti.
angie01 angie01 16:06 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

. Povlačim sve što sam rekao.


e, mojne stalno da povlacis, nego se suzdrzi...i idi da vidis Zuzanine slike, zena proputovala ceo svet, imala izlozbe u Njujorku, Parizu, Kini, Izraelu,...i sve ocarala,...teta je mnogo slatka i duhovita, naizgled jednostavna, a u stvari veoma posebna i mocna.
principessa_etrusca principessa_etrusca 16:08 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

ma dobro, ovde je dosta poznata, zna se o cemu se radi, a malo je degute cela ova rasprava, jer se ne radi o razlicitom shvatanju nekih bezazlenih stvari, nego o gnusnim zlocinima.

Ја нисам чула, гуглајући сам нашла како се зове фонд који додељује награду (али не и сајт фонда), као и да је последња добитница Даница Поповић.
sioux sioux 16:11 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

angie01
Да ли имаш списак досадашњих добитница?


ma, sve neke bezveze, nemoj se uzbudjivati,

Osvajanje slobode je nagrada koju dodeljuje Fond "Maja Maršićević Tasić".

Nagrada se dodeljuje ženama za njihov doprinos za rad i promociju ljudskih prava, pravna država, demokratije i tolerancije u političkoj komunikaciji. Nagrada se dodeljuje svake godine 24. septembra. Nagradu čini skulptura Mrdana Bajića i novčani iznos.

Fond je osnovao Građanski savez Srbije i prijatelji Maje Maršićević Tasić.

Nosioci ove nagrade su:

2001.[1] - Olja Bećković, novinar
2002.[1] - Goranka Matić, urednica i fotografkinja nedeljnika „Vreme“
2003.[1] - Biljana Srbljanović, dramaturg
2004.[1] - Ružica Đinđić, pravnik
2005.[1] - Borka Pavićević, dramaturg
2006.[1] - Hedvig Morvai-Horvat, direktor Građanskog saveza jugoistočne Evrope (Citizen’s Pact for SEE)
2007. - Lila Radonjić, direktorka i glavna i odgovrna urednica Produkcijske grupe „Mreža“
2008. - Mirjana Karanović, glumica
2009. - Srbijanka Turajlić,[2] profesorka Elektrotehničkog fakulteta Univerziteta u Beogradu
2010. - Verica Barać,[3] predsednica Saveta za borbu protiv korupcije
2011. - Aida Ćorović,[4] novinarka
2012. - Dubravka Stojanović,[5] istoričarka
2013. - Brankica Stanković,[6] novinarka.


A šta je sa 2014.?
Nemaju ni sajt pa čak ih mrzi i da ažuriraju viki-članak, ali važno je da se nagrađivanje nastavi!

Btw, ti svoje znanje crpiš iz Vikipedije i novina?
angie01 angie01 16:16 22.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Btw, ti svoje znanje crpiš iz Vikipedije i novina?


ne znam na sta aludiras, znanje o ovoj nagradi?

novine, kao i svi- prelistam, u njima vec dugo nema nista, vikipediju ne koristim vise od prosecnog gradjanina- mahom da uporedim neki podatak, a sigurno manje od tebe.
tyson tyson 14:55 23.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Goranku Matić poznajem lično. Učila me je, svojevremeno, kako da pravim dobre fotose. Posećivao sam njena predavanja.

Radila je za "Start", "Ritam", "New Moment" i, naravno, "Džuboks".
Kasnije, ako se dobro sećam, bila urednik fotografije u "Politici".

Sjajna osoba, dobar drug.

Shvatam da je mnogima trn u oku!

Kome bi Goranka mogla da bude trn u oku?


nowhereman nowhereman 13:12 24.05.2015

Re: Simili similis gaudet


Kome bi Goranka mogla da bude trn u oku?


Kvislnizima i ratnim zločincima, nikome drugom.


tyson tyson 14:53 24.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Kvislnizima i ratnim zločincima, nikome drugom.

Goranka? Ne vidim vezu.

A živih kvislinga i ratnih zločinaca, bar ovih naših, i nije nešto preostalo u 2015. godini...


nowhereman nowhereman 15:01 24.05.2015

Re: Simili similis gaudet


Ne vidim vezu.


Eto - kako čovek ispadne glup u društvu!


A živih kvislinga i ratnih zločinaca, bar ovih naših, i nije nešto preostalo u 2015. godini...


Nema živih, al' njihovo delo živi, i dan danas.

tyson tyson 03:16 26.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Eto - kako čovek ispadne glup u društvu!

Bilo bi lepo kada bih umesto uvreda dobio odgovor na postavljeno pitanje.

Nema živih, al' njihovo delo živi, i dan danas.

Pa kako onda Goranka može da smeta kvislinzima i ratnim zločincima ako nema živih?!


nowhereman nowhereman 09:38 26.05.2015

Re: Simili similis gaudet



tyson
Bilo bi lepo kada bih umesto uvreda dobio odgovor na postavljeno pitanje.



Naša diskusija od pre neki dan:

nowhereman
Mogli bismo nastaviti diskusiju, ako biste osporili bilo šta iz mojeg teksta. Ali, kako vidim, Vi to ne činite. (link)

tyson
Ne mogu više!

Imam snage i volje samo za kratke odgovore na komentare koji me isprovociraju. I mi Cigani imamo dušu. (link)



Dakle, ti bi sada - da "dobiješ odgovor na postavljeno pitanje", je li?


tyson tyson 16:51 26.05.2015

Re: Simili similis gaudet

Dakle, ti bi sada - da "dobiješ odgovor na postavljeno pitanje", je li?

Da.

Mislim, ako postoji smislen odgovor; vidim da se ubi izbegavajući ga.


nowhereman nowhereman 19:57 26.05.2015

Re: Simili similis gaudet


Da.


A-ha.

A zašto bih ja tebi objašnjavao zašto sam rekao ovo ili ono, a ti se nisi potrudio ni toliko da pročitaš moj tekst i da - na moje učtivo pitanje - kakve mu zamerke nalaziš, odgovoriš: "ne mogu više".

Recimo da sam i ja mrtav umoran, da imam "snage i volje samo za kratke odgovore na komentare koji me isprovociraju". Šta onda?


tyson tyson 02:52 27.05.2015

Re: Simili similis gaudet

A zašto bih ja tebi objašnjavao zašto sam rekao ovo ili ono, a ti se nisi potrudio ni toliko da pročitaš moj tekst i da - na moje učtivo pitanje - kakve mu zamerke nalaziš, odgovoriš: "ne mogu više".

Recimo da sam i ja mrtav umoran, da imam "snage i volje samo za kratke odgovore na komentare koji me isprovociraju". Šta onda?

Zato što si ti domaćin bloga, a to spada u domaćinsko ponašanje.

Zato što se ne mogu uporediti komentarisanje teksta od 5000 karaktera i odgovor na jedno jako jednostavno pitanje, razjašnjenje tvoje tvrdnje.

Uzgred, u mom sistemu vrednosti ukazao sam ti poštovanje - tvom trudu i tvom mišljenju - izabravši da se ne osvrćem detaljno na osnovni tekst ako već ne mogu ljudski da se komentarisanju posvetim, iz ovih ili onih razloga, sledeći princip "ili kvalitetno i dostojno komentarisanje, ili nikako".

I dalje mislim da izbegavaš odgovor jer ga i nema; samo mi nije jasno čemu sva ova drama, što je toliko teško da se kaže da se preteralo.

nowhereman nowhereman 11:43 27.05.2015

Re: Simili similis gaudet


Zato što si ti domaćin bloga, a to spada u domaćinsko ponašanje.


Kao domaćin, snalazim se kako znam i umem. A ti - kao gost, ponašaš se kao kabadahija.


Zato što se ne mogu uporediti komentarisanje teksta od 5000 karaktera i odgovor na jedno jako jednostavno pitanje, razjašnjenje tvoje tvrdnje.


Izvini, ali mislim da si neuporedivo više vremena posvetio čitanju tuđih komentara i pisanju svojih - a mogao si, za kratko vreme, umesto što si se preganjao sa komentatorima - pročitati moj tekst i reći sa čime se slažeš, a sa čime ne.

Zato mi se čini da ne stoji tvoja tvrdnja:

ukazao sam ti poštovanje - tvom trudu i tvom mišljenju



Ipak, cela ova mala besmislena rasprava može nas podučiti jednoj stvari - rašomonijada je na dalu, a rašomonci (kao što je poštovani kolega) su među nama!


nowhereman nowhereman 11:49 27.05.2015

Re: Simili similis gaudet


Samo za znatiželjne:

Tamo gore se pojavio spisak žena, koje su za svoja vredna dela bile nekako nagrađene.

Zatim su neki komentatori (među njima i tyson, ali i drugi) o samom tom spisku nagrađenih, ali i konkretnim imenima, ružno govorili, služeći se poluistinama i lažima.

Našao sam za shodno da stanem u odbranu jedne sjajne žene, koju lično poznajem - Goranke Matić. O drugim imenima ne bih imao šta reći, jer ih lično ne poznajem, a ne pišem za "Alo".

Ne vidim šta u svemu tome može biti sporno i predmet rasprave.


anonymous anonymous 09:08 21.05.2015

ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?




? ? ? ? ?

! ! ! ! !

predatortz predatortz 09:10 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

anonymous



? ? ? ? ?

! ! ! ! !




Kako ne razumeš?!
Sad svaki ocvali skojevac i ocvala skojevka osećaju dužnost i obavezu da se oglase po ovom pitanju.
Treba ih pustiti...
urbana_gerila urbana_gerila 09:33 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

predatortz
anonymous



? ? ? ? ?

! ! ! ! !




Kako ne razumeš?!
Sad svaki ocvali skojevac i ocvala skojevka osećaju dužnost i obavezu da se oglase po ovom pitanju.
Treba ih pustiti...


jbt, odrekli bi te se preci kada bi mogli da čuju kako, ničim izazvan, sam tvrdiš da si skojevac.
predatortz predatortz 09:37 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

urbana_gerila
predatortz
anonymous



? ? ? ? ?

! ! ! ! !




Kako ne razumeš?!
Sad svaki ocvali skojevac i ocvala skojevka osećaju dužnost i obavezu da se oglase po ovom pitanju.
Treba ih pustiti...


jbt, odrekli bi te se preci kada bi mogli da čuju kako, ničim izazvan, sam tvrdiš da si skojevac.

Tako ispade.
Izvinjavam se zbog nepreciznosti, pojasniću:

Svaki ocvali skojevac, te skojevka istog agregatnog stanja, osećaju da im je sveta dužnost da reaguju protiv civilizacijske tekovine koja nalaže da se suđenje koje nije bilo regularno proglasi ništavnim.
urbana_gerila urbana_gerila 09:49 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

predatortz
urbana_gerila
predatortz
anonymous



? ? ? ? ?

! ! ! ! !




Kako ne razumeš?!
Sad svaki ocvali skojevac i ocvala skojevka osećaju dužnost i obavezu da se oglase po ovom pitanju.
Treba ih pustiti...


jbt, odrekli bi te se preci kada bi mogli da čuju kako, ničim izazvan, sam tvrdiš da si skojevac.

Tako ispade.
Izvinjavam se zbog nepreciznosti, pojasniću:

Svaki ocvali skojevac, te skojevka istog agregatnog stanja, osećaju da im je sveta dužnost da reaguju protiv civilizacijske tekovine koja nalaže da se suđenje koje nije bilo regularno proglasi ništavnim.


rosice moja, u podne, možda je to zbog toga, što reaguju na kršenje, takođe, civilizacijskog postignuća po kome se - zločin kažnjava.

e, sada, koliko su, i jedni i drugi, pravni eksperti - ke videme.
predatortz predatortz 09:54 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

rosice moja, u podne, možda je to zbog toga, što reaguju na kršenje, takođe, civilizacijskog postignuća po kome se - zločin kažnjava.


Zločin se kažnjava, slažem se. Ali, nikako činjenjem zločina. Kada država ubije nekoga ( bilo koga ) bez valjanog sudskog procesa, ne ispoštovavši pravo na žalbu, ne sačinivši zapisnik o izvršenju kazne - to je klasično ubistvo.

Ovo je bilo iz političkih pobuda, revanšizma i niskih poriva.
Da nije, organizovalo bi se suđenje kako spada, a verujem da se imalo šta naći i za valjanu presudu.
gospodjica gospodjica 09:55 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

urbana_gerila
predatortz
urbana_gerila
predatortz
anonymous



? ? ? ? ?

! ! ! ! !




Kako ne razumeš?!
Sad svaki ocvali skojevac i ocvala skojevka osećaju dužnost i obavezu da se oglase po ovom pitanju.
Treba ih pustiti...


jbt, odrekli bi te se preci kada bi mogli da čuju kako, ničim izazvan, sam tvrdiš da si skojevac.

Tako ispade.
Izvinjavam se zbog nepreciznosti, pojasniću:

Svaki ocvali skojevac, te skojevka istog agregatnog stanja, osećaju da im je sveta dužnost da reaguju protiv civilizacijske tekovine koja nalaže da se suđenje koje nije bilo regularno proglasi ništavnim.


rosice moja, u podne, možda je to zbog toga, što reaguju na kršenje, takođe, civilizacijskog postignuća po kome se - zločin kažnjava.

e, sada, koliko su, i jedni i drugi, pravni eksperti - [i]ke videme[/i].


Uze mi reči iz usta. Bitno da je on u punom cvatu.

Nego....






predatortz predatortz 10:05 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?


Uze mi reči iz usta. Bitno da je on u punom cvatu.


Baš zbog toga što sam i sam pomalo ocvao, dakle u zrelim godinama, ne dopuštam sebi luksuz da razmišljam kroz crno-belu sliku sveta.Oba pokreta su pokazala svoje lice. Ni jedan nije bio bez krvavog traga iza sebe.
A, te vaše fore 'četnička kama'... Moj deda je stradao od partizanske kame. Ne znam da li su partizani uzbrali koju šljivu ispred kuće, to im je kažu bilo zabranjeno, ali su kuću zapalili. Otac nije imao ni godinu dana, kada je svetskom revolucijom nadahnuti knojevac uperio pištolj u njegovu kolevku, tražeći od babe 'da prizna' gde je deda zakopao oružje. Kada je prirastao do školskog uzrasta, osvajao je silna takmičenja iz matematike, ali stipendiju nije mogao da dobije jer je sin svoga oca. No, Bogu hvala, dogurao je dalje od mnogih kojima je prezime obezbeđivalo stipendiju. Predavao je njihovim potomcima.

Edit:

Šta, zapravo, hoću da kažem?
To što je jedan pokret, partizanski, bio pobednički - ne znači da nije bio i zločinački. Brojni su primeri zločina počinjenih u ratu, i nasilja nad građanima ove zemlje, njihovim životima, imovinom, građanskim slobodama, koje je činjeno u miru.

Svako ko nije spreman da se suoči sa tom činjenicom - i nije neki čovek.

gospodjica gospodjica 11:09 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

Meni su Bugari streljali dedu, optužili ga za saradnju s partizanima. Baba gledala, ostala sama sa sedmoro sitne dece da se snalazi kako zna i ume. Svako ima neku tužnu priču. Rusi su silovali Nemice, žarili i palili kad su krenuli u kontra-ofanzivu protiv Hitlerove Nemačke. Nisu ni Ameri bili nešto mnogo bolji, ni onda ni sada. Meni četnici nisu nikog zaklali, ali su mi pričali drugari stravične priče iz njihovih porodičnih istorija o četničkoj kami. O partizanima ni od koga nikad čula nisam da su se služili kasapljenjem, ti si prvi, slovom i brojem. Čula od nekih ljudi svedočenja da su izvodili na preki sud i streljali. Uostalom o svemu tome postoje dokumenti i svedoci koji su i danas živi. Pa nek se sudi na osnovu dokaza i nepristrasno.

Konkretno ova presuda nema baš puno veze s Dražom, on mu dođe kao neki paravan za tekuće političke tendencijje koje se tiču revizije istorije. Istorija se ne menja sudskim presudiama, naročito ne ad hoc sudskim presudama koje poništavaju prehodno suđenje jer "nije bilo pravično", ali se ne utvrđuje meritum na osnovu koga je doneta presuda u tom nepravičnom sudjenju, a to je da li je, ili nije, Draža bio veleizdajnik i ratni zločinac. Drugim rečima, protivim se ad hoc prekrajanju istorije. Ova presuda, takva kakva je, predstavlja presedan, i kao i svaki drugi presedan mogla bi da se koristi za rehabilitovanje svih ostalih osuđenih - od Nirnberga preko Haškog suda do Sadama. Ne vidim kako ovako doneta presuda, koja nije manje pristrasna i politički obojena od one koju poništava, može da utiče na "realno sagledavanje istorije", utvrđivanje komunističkih zločina i poslednje ali najvažnije - na pomirenje. Ne, ovako doneta presuda će, kao što već jeste slučaj, samo dodati ulje na vatru. A možda je baš to i bio njen cilj. Da dodatno zamuti već mutnu vodu.
Ako ti to ne razumeš, ni ne moraš, ja te sigurno neću nazvati manjim čovekom ni ocvalim nacionalistom.

I stvarno me baš više briga. U nedelju počinje RG, pa ću gledati tenis. A šta će biti sa Dražom, komunistima, Srbijom, i komplet ovom ovde papazjanijom zabole me. Nadalje me samo i isključivo zanima moja porodica i moja sopstvena guzica.
hajkula1 hajkula1 13:26 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

gospodjica

O partizanima ni od koga nikad čula nisam da su se služili kasapljenjem, ti si prvi, slovom i brojem.



Nemaš pojma, na primer, o Milošu Miniću?

Partizani su i silovali i klali i kasapili i ubijali s leđa... Nisu štedeli ni bebe ni stare. Kao pobednici, napisali su istoriju.
angie01 angie01 13:36 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?


Partizani su i silovali i klali i kasapili i ubijali s leđa... Nisu štedeli ni bebe ni stare.


niko nikada ovako nesto nije rekao, nije moralo nigde da pise,...

nego, ne rece, je l cetnicki zlocini nisu postojali?


urbana_gerila urbana_gerila 13:46 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

hajkula1
gospodjica

O partizanima ni od koga nikad čula nisam da su se služili kasapljenjem, ti si prvi, slovom i brojem.



Nemaš pojma, na primer, o Milošu Miniću?

Partizani su i silovali i klali i kasapili i ubijali s leđa... Nisu štedeli ni bebe ni stare. Kao pobednici, napisali su istoriju.


dabre, a tetka, hajkula, je samopregornim radom postala izraziti favorit da bude primljena u fejsbuk grupu "partizani su imali magični prah kojim su svoj rep i rogove činili nevidljivim".

nego, tetka, neće ti biti teško da ispričaš šta to znaš o milošu miniću, a u suprotnosti je sa, do sada, uvreženim mišljenjem da je on bio jedan od glavnih pobornika gvozdene partizanske discipline?
anonymous anonymous 13:46 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?


Svako ima neku tužnu priču. Rusi su silovali Nemice, žarili i palili kad su krenuli u kontra-ofanzivu protiv Hitlerove Nemačke. Nisu ni Ameri bili nešto mnogo bolji, ni onda ni sada



ovako doneta presuda će, kao što već jeste slučaj, samo dodati ulje na vatru. A možda je baš to i bio njen cilj. Da dodatno zamuti već mutnu vodu



I stvarno me baš više briga. U nedelju počinje RG, pa ću gledati tenis. A šta će biti sa Dražom, komunistima, Srbijom, i komplet ovom ovde papazjanijom zabole me. Nadalje me samo i isključivo zanima moja porodica i moja sopstvena guzica.


I naravno .... i danas ima zločina i nekažnjavanja za mnogo veća zlodela .

Suludo je baviti se istorijom i na nju primenjivati apsolutne principe humanosti,prava, pravde .... kad ni danas svega toga nema.

Valjda bi bilo logičnije da se pozabavimo onim što je aktuelno , nego onim što je istorija.

Zašto bih se bavio rehabilitacijom Draže, a ne neosudjivanjem Buša (i ....) za milione ubijenih.

Kukavičluk i cinizam ? Posebno onih koji se zbog dogadjaja " stide što su Srbi " ili govore o " civilizacijskoj sramoti i porazu Srbije "

Da li postoji civilizacija i van naših granica ?

Ima li tamo sramote .. stida ..... zbog svakodnevnih zločina.

Da li se stidi Hrvatska svoje " Oluje " ..............................





highshalfbooze highshalfbooze 13:50 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

Nemaš pojma, na primer, o Milošu Miniću?

Ja nemam pojma, na primer, o njemu.
Uopšte ga ne branim, samo mi nije logično da je sa jedne strane bio poznat po sprovođenju discipline i protivnik ubijanja, pljački i silovanja, a sa druge strane da je sam to radio. Takođe je imao više sastanaka sa Čičom povodom napada četnika na partizane, tako da mi nije logično da je klao četničke jatake, pa išao kod njih da ih optužuje za to isto.
Uopšte mi se ne čini logično da je to tako bilo.
sioux sioux 14:26 21.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

gospodjica
O partizanima ni od koga nikad čula nisam da su se služili kasapljenjem, ti si prvi, slovom i brojem. Čula od nekih ljudi svedočenja da su izvodili na preki sud i streljali. Uostalom o svemu tome postoje dokumenti i svedoci koji su i danas živi. Pa nek se sudi na osnovu dokaza i nepristrasno.


Zakon o rehabilitaciji iz 2006:
Član 1.
"Ovim zakonom uređuje se rehabilitacija lica koja su bez sudske ili administrativne odluke
ili sudskom ili administrativnom odlukom lišena, iz političkih ili ideoloških razloga,
života, slobode ili nekih drugih prava od 6. aprila 1941. godine do dana stupanja na snagu
ovog zakona, a imala su prebivalište na teritoriji Republike Srbije."

Zakon o rehabilitaciji iz 2011:
Član 1
"Ovim zakonom uređuju se rehabilitacija i pravne posledice rehabilitacije lica koja su iz političkih, verskih, nacionalnih ili ideoloških razloga, lišena života, slobode ili drugih prava do dana stupanja na snagu ovog zakona:

1) na teritoriji Republike Srbije bez sudske ili administrativne odluke;

2) izvan teritorije Republike Srbije bez sudske ili administrativne odluke vojnih i drugih jugoslovenskih organa, ako su imala ili imaju prebivalište na teritoriji Republike Srbije ili državljanstvo Republike Srbije;
..."
tyson tyson 12:21 22.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

O partizanima ni od koga nikad čula nisam da su se služili kasapljenjem, ti si prvi, slovom i brojem.

Bilo je toga i te kako. Ipak smo svi iste gore list, ispod iste šljive rasli.

Pasje groblje 1942.
Lošinj 1943.

Na primer.


tyson tyson 12:27 22.05.2015

Re: ZAŠTO OPET ..... ? ...I DO KAD ?

Nemaš pojma, na primer, o Milošu Miniću?

Ja nemam pojma, na primer, o njemu.
(...)
Takođe je imao više sastanaka sa Čičom povodom napada četnika na partizane, tako da mi nije logično da je klao četničke jatake, pa išao kod njih da ih optužuje za to isto.

Njegov i Nikezićev Kosmajski odred je ostao po zlu zapamćen, uključujući i Minićevu drugaricu Kiku.

Upravo su se, kao gerilska jedinica, najviše bavili ubijanjem pristalica JVuO i formalnih i neformalnih organa vlasti u sklopu borbe za vlast.

Dug je spisak njihovih žrtava, a najčešće su delovali, zamisli - u crnim trojkama. A trojke su Đuro šta?





principessa_etrusca principessa_etrusca 10:32 21.05.2015

Правосуђе и историја

Трагично је неразумевање колико су трули темељи државе у којој доживотни председник каже: 'Нећемо се држати закона као пијан плота' и у којој је уместо закона владала идеологија.

Сваки оптужени, и то значи сваки, у нормалном правосудном систему има право на правично и поштено суђење пред независним судом. Дража Михаиловић није имао такво суђење. Судска пресуда са тог суђења је поништена. Крај приче.

Данашњи суд не може да понавља суђење из 1946, између осталог зато што оптужени није жив, и остаје на историчарима следећих генерација да проучавају и интерпретирају и Дражину и Титову улогу, и ЈВО и НОВЈ, као и злочине почињене на обе стране.

Ова рехабилитација, која је требало да буде један рутински судски поступак, значајна је као путоказ ка владавини права, уместо вишедеценијске владавине идеологије. То су вредности којих су нам пуна уста и требало би из тог разлога да је сви поздравимо. Рехабилитација је, међутим, као лакмус парир, показала какве је дубоке трагове оставила вишедеценијска индоктринација, како је тешко изаћи из зоне удобности научених црно-белих лекција и направити макар мали напор да се размисли својом главом.

Уколико не можете да прихватите рехабилитацију као корак ка поштовању закона и институција, онда се не жалите ни на цензуру, тајне штетне уговоре, пљачкашке приватизације, нападе на омбудсмане итд.
angie01 angie01 11:39 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

Уколико не можете да прихватите рехабилитацију као корак ка поштовању закона и институција,


pa, upravo,


онда се не жалите ни на цензуру, тајне штетне уговоре, пљачкашке приватизације, нападе на омбудсмане итд.


jer to je sve isti paket- rehabilitacija cetnika, cenzura, ucutkivanje, tajni stetni ugovori, napad na ombucmana,...odlicna dijagnoza, principesa.
hajkula1 hajkula1 11:51 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

principessa_etrusca
Трагично је неразумевање колико су трули темељи државе у којој доживотни председник каже: 'Нећемо се држати закона као пијан плота' и у којој је уместо закона владала идеологија.





Principessa etrusca, Opisala si nešto što je najmanji zajednički sadržalac razmišljanja onih ljudi koji su za vladavinu prava, transparentnost, uređenu državu.

Ne razumem kod nekih nedostatak zrnca radoznalosti, želje da razmisle svojom glavom. Jasno je ponavljano i u SFRJ, da istoriju piše pobednik, da je od 1941.-1945. sem narodnooslobodilačkog rata vođena i klasna borba... Ili zbog straha od gubitka privilegija, ponavljaju mnogo puta izrečene laži? Priznaju samo sud svoje partije, ali kako vreme proazi, ni taj.

gospodjica gospodjica 12:25 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

Уколико не можете да прихватите рехабилитацију као корак ка поштовању закона и институција, онда се не жалите ни на цензуру, тајне штетне уговоре, пљачкашке приватизације, нападе на омбудсмане итд.


Ma ne pričaj? Baš rehabilitacija četničkog vojvode da bude taj prvi korak ka poštovanju zakona i institucija? A ne recimo suđenja zbog tajnih štetnih ugovora, pljačkaških privatizacija, pronevera silnih para, pljačkanja penzionog fonda, korupcije na svim nivoima, huliganizma, kriminala...Nego udri odmah po r e h a b i l i t a c i j i. Sigurno će takav jedan korak biti pozdravljen u EU. Sad nemaju izgovor da nam ne otvore barem neko poglavlje. A i Rusi su oduševljeni milion posto. Sledeće godine ima da nam daju počasno mesto na čelu parade, a vojaci do tad ima da puštaju brade, unoforme im se prepravljaju iz maskirnih, maslinasto zelenih i plavih u klot crne sa prigodnim oznakama, beretke i jok neko šubare s kokardom, a zastave zna se


Baćuške ima da oderu dlanove tapšući.

PS: ne odoleh

PS2: šala i komika http://www.novosti.rs/dodatni_sadrzaj/clanci.119.html:548455-GDE-SMO-ONO-STALI-Blago-tebi
principessa_etrusca principessa_etrusca 12:38 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

jer to je sve isti paket- rehabilitacija cetnika, cenzura, ucutkivanje, tajni stetni ugovori, napad na ombucmana,...odlicna dijagnoza, principesa.

Што си тако на крај срца, Енџи?

Не ради се овде о рехабилитацији четника, већ о поништавању пресуде са једног монтираног судског процеса. Оно јесте део пакета који се зове "поштовање закона и институција" и који се не користи селективно по принципу ово ми се свиђа, а ово друго не. (Наравно, све то ако уопште хоћемо закон и институције.)
grmfrm grmfrm 12:52 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

Ma ne pričaj? Baš rehabilitacija četničkog vojvode da bude taj prvi korak ka poštovanju zakona i institucija?


Zapravo treba krenuti od onih dosijea, ako jos postoje.
st.jepan st.jepan 12:57 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

Не ради се овде о рехабилитацији четника, већ о поништавању пресуде са једног монтираног судског процеса.

Ovo je tačno, ali kao što vidimo, ta činjenica uopšte ne remeti mal' pa sveopšte uverenje da je presuda konačni i nedvojbeni dokaz antinacističkog karaktera četničkog pokreta.

S tim u vezi, ne verujem da ćemo ikada pouzdano saznati piše li u toj presudi ono što u njoj crno na belo piše, ili naprotiv, u njoj uopšte ne piše ono što u njoj crno na belo piše.




angie01 angie01 12:58 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

Што си тако на крај срца, Енџи?


sto na kraj srca,...ono, stvarno si odlicno spojila sva posrnuca, odlicna paralela.


gedza.73 gedza.73 13:05 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

Nego udri odmah po r e h a b i l i t a c i j i.

I ja se slažem. Prvo je trebalo odraditi restituciju.
Al' bi tek onda bilo cike i vriske po blogu.
angie01 angie01 13:06 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја


Ne razumem kod nekih nedostatak zrnca radoznalosti, želje da razmisle svojom glavom.


pa to, hajkula, je l bilo cetnickih zlocina, spiskova, crnih trojki ili nije?


meni je bolesno da se proziva bilo ko, kao pokrice za tako nesto, ako smo se dogovorili da je antifasizam ono za sta smo se opredelili, odkud onda ovakav nastavak i odbrana neodbranjivog, ispada da smo u 21. veku ponovo u istom rovu vitlajuci licemrjem kao jedinom odbranom.
nowhereman nowhereman 13:12 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја


Ovo je tačno, ali kao što vidimo, ta činjenica uopšte ne remeti mal' pa sveopšte uverenje da je presuda konačni i nedvojbeni dokaz antinacističkog karaktera četničkog pokreta.


Upravo tako!

Uprkos tome što:
"Sudsko veće odlučujući o zahtevu za rehabilitaciju nije bilo nadležno da se bavi utvrđivanjem činjenica i izvođenjem zaključaka o tome da li je Dragoljub Mihailović ratni zločinac ili ne, odnosno da li je učinio krivična dela koja su mu stavljena na teret (...)"

link: Viši sud u Beogradu - vesti i saopštenja

To se dakle zove: rehabilitacija !


nowhereman nowhereman 13:23 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја


angie01
ako smo se dogovorili da je antifasizam ono za sta smo se opredelili


Jesmo li se mi, onako ozbiljno i svim srcem, opredelili za - antifašizam?

Jer, nije dovoljno reći "ja sam ZA", treba ponešto i uraditi za tu stvar.


angie01 angie01 13:31 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја


Jesmo li se mi, onako ozbiljno i svim srcem, opredelili za - antifašizam?


ovo sve govori da nesto nije u redu sa tim dogovorom, kao i da se devedesete nisu desile slucajno.

koliko je onda uopste moguce, da ovo bude pristojna i uredjena zamlja za nasu decu....bas kao sto je Branka Prpa rekla, kada uklonis temelj, nastane haos, a u haosu je sve moguce.

tuzno, gospodo & ostali.
sioux sioux 13:42 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

gospodjica
Уколико не можете да прихватите рехабилитацију као корак ка поштовању закона и институција, онда се не жалите ни на цензуру, тајне штетне уговоре, пљачкашке приватизације, нападе на омбудсмане итд.

Ma ne pričaj? Baš rehabilitacija četničkog vojvode da bude taj prvi korak ka poštovanju zakona i institucija?

Tipičan komunjarski manir izvrtanja napisanog.

A ne recimo suđenja zbog tajnih štetnih ugovora, pljačkaških privatizacija, pronevera silnih para, pljačkanja penzionog fonda, korupcije na svim nivoima, huliganizma, kriminala...

A šta je sve to što si navela pre reči kriminal?

Ovo su osnove:
Sudovi sude na osnovu podnetih akata. Sudovi ne mogu sami sebi da podnose akte.
Optužne akte, za krivična dela koja pominješ, ovlašćeni su da podnesu sudu isključivo javni tužioci.

Zašto se ne procesiraju počinioci navedenih k. d. pitaj Zagorku Dolovac - fakultet je završila 1989. godine i od tada je u tužilaštvu, a od 2010. je republički javni tužilac.

Nego udri odmah po r e h a b i l i t a c i j i.

Odmah?
Petnaest godina posle "promena" je - odmah?

Sigurno će takav jedan korak biti pozdravljen u EU. Sad nemaju izgovor da nam ne otvore barem neko poglavlje. A i Rusi su oduševljeni milion posto. Sledeće godine ima da nam daju počasno mesto na čelu parade, a vojaci do tad ima da puštaju brade, unoforme im se prepravljaju iz maskirnih, maslinasto zelenih i plavih u klot crne sa prigodnim oznakama, beretke i jok neko šubare s kokardom, a zastave zna se

Baćuške ima da oderu dlanove tapšući.


U Rusiji su Sovjeti odmah nakon Staljinove smrti počeli sa rehabilitacijama.

«О реабилитации жертв политических репрессий». Закон РФ от 18 октября 1991 года, № 1761-1 (с изменениями и дополнениями, имеющимися на 10.09.2004)---LINK

Ovaj ruski zakon o rehabilitaciji donet je 1991. godine, od tada 20-ak puta menjan i dopunjavan, obuhvata događaje od 25.10.1917. godine na dalje, i primenjuje se i dan-danas.

Shvataš li da tvoje besmislene konstrukcije samo otkrivaju da nemaš blagu predstavu?
st.jepan st.jepan 13:43 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

"Sudsko veće odlučujući o zahtevu za rehabilitaciju nije bilo nadležno da se bavi utvrđivanjem činjenica i izvođenjem zaključaka o tome da li je Dragoljub Mihailović ratni zločinac ili ne, odnosno da li je učinio krivična dela koja su mu stavljena na teret (...)"


Da prostite braćo i sestre, meni to malo mufljuski, nekako švindlerski.
Otprilike kao oslobodjenje Pahomija zbog zastarelosti, ili već tako neke advokatsko-sudijske izmotacije.

Otvoreno ću reči, ništa nisam zadovoljan!

Celo moje pravdoljubivo biće zahteva suštinsku rehabilitaciju - presudu u kojoj bi bilo izričito navedeno da čovek uopšte nije kolaborirao s okjupatorom, nije ratovao na Neretvi pod nemačkom komandom, nije mu ideologija (a bogme ni praksa) bila nimalo nacistička, nije ni pomišljao na etnički čistu Veliku Srbiju, nije dakle planirao, a bogme ni (traljavo) sprovodio pokolj svih Nesrba, poglavito Muslimana, na celoj teritoriji te države, sve do njene granice sa Slovenijom.
G.Cross G.Cross 13:44 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

nowhereman

angie01
ako smo se dogovorili da je antifasizam ono za sta smo se opredelili


Jesmo li se mi, onako ozbiljno i svim srcem, opredelili za - antifašizam?

Jer, nije dovoljno reći "ja sam ZA", treba ponešto i uraditi za tu stvar.





Kada se opredeli za Antifasizam ne kaze se "Ja sam za" nego "Ja sam protiv".
"Anti" znaci "Protiv"

I tu i jeste problem.

Ovaj blog je pun iskrenih Antifastista (to je bar lako).

Problem je da se nasi Antifasisti dele na:

- Proruske Antifasiste
- Prozapadne Antifasiste

I to nema nikakav ideoloski nego pre kulturoloski predznak.

Eno ih Cetnici se bore na Ruskoj strani u Ukrajini.
U isto vreme Mira Markovic, Partizan par ekselans, takodje u Rusiji.



principessa_etrusca principessa_etrusca 13:46 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

st.jepan
Не ради се овде о рехабилитацији четника, већ о поништавању пресуде са једног монтираног судског процеса.

Ovo je tačno, ali kao što vidimo, ta činjenica uopšte ne remeti mal' pa sveopšte uverenje da je presuda konačni i nedvojbeni dokaz antinacističkog karaktera četničkog okreta.

S tim u vezi, ne verujem da ćemo ikada pouzdano saznati piše u toj presudi ono što u njoj crno na belo piše, ili naprotiv, u njoj uopšte ne piše ono što u njoj crno na belo piše.

Видим и ја и зато се и убих од понављања да се ради само о пресуди. Све остало су питања за историчаре.

Текст пресуде није тајан, а за сада смо сви прочитали макар део судијиног објашњења/образложења.

Него, боље да ми планирамо оно пићенце док и Трафалгар не затворе и лансирају га као нешто друго. (У међувремену је Хенри Џеј Бинс постао ресторан Д Ајви Челси Гарден.)
hajkula1 hajkula1 13:47 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

angie01

Ne razumem kod nekih nedostatak zrnca radoznalosti, želje da razmisle svojom glavom.


pa to, hajkula, je l bilo cetnickih zlocina, spiskova, crnih trojki ili nije?


meni je bolesno da se proziva bilo ko, kao pokrice za tako nesto, ako smo se dogovorili da je antifasizam ono za sta smo se opredelili, odkud onda ovakav nastavak i odbrana neodbranjivog, ispada da smo u 21. veku ponovo u istom rovu vitlajuci licemrjem kao jedinom odbranom.



Malo si pobrkala

Gde sam negirala četničke zločine? Zar je trebalo da ih nabrajam, kad se samo to radilo svih ovih decenija? Što se nabrajalo, nego što im se dodavalo, pripisivalo im se mnogo šta, što nisu učinili. Istoriju piše pobednik, naravno.

Žao mi je što su mnogi od pobednika, zajedno s presvučenim ustašama, živeli spokojno, privilegovano, dok njihovi zločini nisu smeli da se pominju.

O tome se radi. O zločinima o kojima nije smelo da se priča. (Šta misliš, koja strana je počinila više zločina?)

Mojih (i sa tatine i sa mamine strane) je bilo u partizanima, bilo kao komunisti bilo kao slučajno zalutalih, u dražinovcima takođe, neki su kao članovi porodica diplomatskog kora ostali u inostranstvu pa otplovili u Ameriku, dok je većina gledala da se drži što dalje od POLITIKE, ono što kažu, apstinenti, beli listići, razumeš.


Gotovo sam sigurna, da ti kao ni ja, da nas danas neko okupira ne bi znala uz čiji bi pokret, u čiju bi vojsku.

angie01 angie01 13:50 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја


I to nema nikakav ideoloski nego pre kulturoloski predznak.


antifasiti su protiv fasizma i nacizma- protiv zlocina, ful pojnt.

znaci, biti ZA antifasizam, znaci biti PROTIV gore navedenog.



Eno ih Cetnici se bore na Ruskoj strani u Ukrajini.


sta i koga oni tu brane i zbog cega?
nowhereman nowhereman 13:51 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја


Ovaj blog je pun iskrenih Antifastista (to je bar lako).


A ja, eto, nepoverljiv po prirodi, siguran sam da bi trećina bar, ako ne baš polovina, ako ne... strugnula kod Vidkuna Kvislinga, kod koga se lepo živi.

Kome nije do pravde i pravičnosti, teško da će mu ta čudna strana reč "antifašizam" nešto značiti.


G.Cross G.Cross 13:52 21.05.2015

Re: Правосуђе и историја

Eno ih Cetnici se bore na Ruskoj strani u Ukrajini.


sta i koga oni tu brane i zbog cega?



A sta brani Mira Markovic u Moskvi i zbog cega?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana