Društvo| Kultura| Politika| Umetnost| Životni stil

Malo Džejms Bond, malo Staljin

Nebojša Milenković RSS / 10.05.2015. u 13:35

Tito je bio mag upotrebe moći slike, Đinđić je uspostavio imidž nasmejanog srpskog političara, Putinov marketing zasnovan je na slici o superheroju, dok će Obama biti upamćen kao neko ko je izneverio stvorenu/kreiranu sliku o Čoveku nade, ocenjuje Nebojša Milenković, istoričar umetnosti, govoreći o značaju vizuelnog marketinga

Vizuelni marketing državnika

Integralna verzija intervjua koji je za jučerašnji Kulturni dodatak Politike sa mnom vodila novinarka Gordana Popović

 Pogledajte fotografije mladog severnokorejskog vođe i samo na osnovu toga, bez ijedne druge informacije o njemu, lako ćete uočiti prirodu njegove vladavine, kaže Nebojša Milenković (1971), istoričar umetnosti i viši kustos u Muzeju savremene umetnosti Vojvodine, potkrepljujući ovim rečima svoju tezu da slika koju državnik o sebi šalje uvek ima dublja, suštinska značenja. Milenković se već dosta dugo, kroz svoju kustosku ali i nešto širu društveno aktivističku praksu (bloger i aktivista) bavi ideološkim modelima i vizuelnim prezentacijama državnika i političara, i tvrdi da predstave koje ovi šalju o sebi nikada nisu nevine. Reč je o prvorazrednom materijalu, kako za psihologe i psihoanalitičare, tako i za sve koji se bave vizuelnom pismenošću i studijama kulture. Te slike svedoče o političkoj i ličnoj kulturi ili pomanjkanju iste, tvrdi on, a takođe puno govore i o demokratskim potencijalima zemalja na čijem su čelu ti vladari, o tome kakve su one trenutno ili kakve bi u skorijoj budućnosti mogle da postanu.

 - Tito je odlično shvatio moć slike, pa je njegov kult, mnogo pre ideološkog ili političkog, ustanovljen kao vizuelni kult – kaže naš sagovornik.

 -  Simbolički on je iniciran onom čuvenom nemačkom poternicom kojom se nudi nagrada od 100.000 rajhsmaraka u zlatu za informacije o, do tada gotovo anonimnom, izrazito lepom čoveku, prikazanom u crnom sakou i urednoj, beloj košulji, sa tek naznačenim kaišem vojničke torbice prebačenim preko desnog ramena. Već tada, Nemci su Titu dali primat nad njegovim vizuelno najatraktivnijim takmacem, generalom Mihailovićem. Sukob sa Informbiroom drugi je ključni momenat, kada se iz vizuelnog polja uklanja lik još jednog velikog, vizuelnog i političkog, takmaca, Josifa Visarionoviča. Uklanjanjem Staljinovih fotografija iz javne sfere, simboličko mesto (re)prezentacijske moći ostalo je rezervisano isključivo za Tita. Drugi klasici marksizma-lenjinizma (Marks, Engels, Lenjin) odavno nisu među živima, te je isticanjem  Brozovog lika pored njihovih osiguran i istorijski kontinuitet, uz dodatno akcentovanje Tita kao legitimnog ideološkog naslednika. 

 Fotografije sa "selebritijima"

tumblr_m3iz7ldKYh1qfokfro1_500.jpgNema sumnje da je veliku ulogu u Titovom imidžu odigralo to što su on i Jovanka dotadašnjoj rigidnoj predstavi istočnoevropskih, ali i zapadnjačkih vladara i njihovih uglavnom bezličnih supruga, suprotstavili istinski glamur visokog društva, ističe Milenković. Titov vizuelni kult jedinstven je upravo širinom svog opsega, kaže on, objašnjavajući da su, uporedo sa stabilizovanjem političkih prilika i sa činjenicom da je Brozova zemlja bivala sve otvorenija uticajima i benefitima sa Zapada, vizuelne predstave postajale složenije, zahvatajući iz vokabulara popularne kulture unutar koje Titu teško možemo pronaći makar i približan pandan.

Tako pred nama iskrsavaju slike na kojima je Tito uvek u akciji: ubija medveda u lovu, hrani divlje zveri, prima štafetu, mazi leoparda, razmišlja, govori, pozira umetnicima, igra šah, kuva, pliva... Tito je čovek za sve: on je za strugom, za plugom, za klavirom, sa fotoaparatom, u kolu, sa radnicima, sa pionirima, u Africi, u mačevalačkoj uniformi... On je državnik, ženskaroš, počasni doktor, sin i otac naroda!  Tu su i slike sa Jovankom na različitim egzotičnim destinacijama, pa sa najpoznatijim svetskikm liderima. Ipak, kaže Milenković, mnogo važnije su fotografije i filmski snimci sa „selebritijima“  onog doba poput Če Gevare, Žan-Pol Sartra, Ričarda Bartona, Orsona Velsa, Jula Brinera. Posebnu ulogu imaju Titove foto-sešn epizode sa najlepšim ženama sveta: Sofijom Loren, Liz Tejlor, Đinom Lolobriđidom...

Josip-Broz-Tito-Sofia-Loren01-620x350.jpg - Sve ovo itekako je imponovalo i većini stanovnika Jugoslavije koji su se rado (samo)identifikovali sa svojim vladarem i Titove uspehe doživljavali kao vlastite, kao što su i Titova druženja s najlepšim ženama onog vremena davale elan kolektivnoj potentnosti. A pošto priroda vizuelnog transfera nikad nije jednosmerna, za predstavnike ondašnjeg džet seta druženje s jugoslovenskim ratnim komandantom, pobednikom nad Hitlerom i Staljinom, liderom Trećeg sveta, bilo je stvar istinskog prestiža. Titov dvor, tačnije Titovi dvorovi, koji svojim luksuzom ni po čemu nisu zaostajali za dvorovima svetskih monarha, bili su mesto na koje su svi rado dolazili. Sam Broz, kao istinski mag političkog marketinga, sa zadovoljstvom je udovoljavao željama svetskih zvezda, koristeći njihovu medijsku slavu za promociju sebe i zemlje na čijem se čelu nalazio. Realno moć i ugled Titove države, najvećim delom bila je zasnovana upravo na marketingu – kaže Milenković. Dakle, nije ni čudo što su posle Tita, Milošević i Tuđman, obojica s neskrivenim diktatorskim manirima ističe naš sagovornik, pokušali a i uspeli, da zloupotrebe u narodu još prisutan eho Maršalovog kulta.

- Dok se Tuđman groteskno šepurio generalskim činom, stečenim ali i izgubljenim u Titovoj ideološkoj vojsci, i oponašao poznate Brozove poze u maršalskim uniformama, Milošević, koji zbog vlastite vizuelne indiferentnosti nije voleo medije, više se oslanjao na usmeno predanje i folklor. Otuda se na izrežiranim „događanjima naroda", po mitinzima širom Srbije, iz grla anonimnog „narodnog genija", tih godina razleže hit: „Sad se znade ko je novi Tito, Slobodane ime ponosito..." - dodaje.

Kad je reč o onima koji su došli posle Miloševića i Tuđmana, zadržimo li se u našem dvorištu, imidž modernog političara, koji budi nadu i mobiliše potencijale društva, imao je jedino Zoran Đinđić, tvrdi Milenković. Možda i Panić, ali samo u nagoveštaju, dodaje.

 Đinđić, političar koji se smeje

zoran1.thumbnail.jpg

- Umesto izolacionističkih mitova o sopstvenoj veličini, Đinđić je bio prvi moderni političar koji govori o principu lične odgovornosti i prvi koji, viziju modernog, emancipovanog, građanskog društva suprotstavlja prevaziđenim, srednjevekovnim konceptima i modelima države i nacije, uz poneku grešku poput uvođenja veronauke u škole. Naposletku, posebno želim da istaknem da je Đinđić u jednom paranočnom i vazda nečim frustriranom i zakinutom društvu, možda prvi u našoj istoriji ustanovio imidž političara koji zna da se smeje. Zato u kontekstu vizuelne zaostavštine Zorana Đinđića njegov osmeh ima sasvim posebno mesto. Koštunica bi, u tom kontekstu, bio prototip vizuelno retardiranog političara. Kao potpuni antipod Đinđiću, on je najubedljiviji reprezent tradicionalnog srpskog straha od svake promene. Dok bi Boris Tadić mogao biti uzet za egzemplar nekoga ko je politički, vizuelni marketing shvatio najbukvalnije. Otuda na kraju njegove vladavine, nije ni preostalo ništa drugo osim „golog marketinga“ lišenog svake suštine – kaže Nebojša Milenković.

 Milenković se ne usteže ni da analizira sliku koju ostavljaju aktuelni „vladari“ u Srbiji. 

- Kada ga ne bismo poznavali od ranije, mogli bismo reći da je u izbornoj kampanji Nikolić uspešno ostavio utisak modernog konzervativca. Ipak, njegov uspeh umnogome je uzrokovan upravo „viškom marketinga“ kod Tadića. Takođe, on je bio za jednokratnu upotrebu, tako da se aktuelni predsednik stepenom vizuelne nepismenosti sve više približava Koštunici. Vučić je, pak, na početku vladavine uspešno kopirao predstavu koju je o sebi izgradio Đinđić: energičan, odlučan političar, reformator, spreman da rešava probleme, bez osmeha doduše ali sa rešenošću da obeznađenom narodu makar pruži pravdu. Vremenom i on se vizuelno predozirao. Tako novije predstave večito zabrinutog, patetičnog vladara koji se stalno žrtvuje i pritom tu žrtvu konstantno prebacuje onima zbog kojih se navodno žrtvuje, deluje krajnje groteskno. Dok ovisnost o slikama, i potreba da se stalno „ukazuje”, svedoče i o zabrinjavajućem stepenu totalitarnog pristupa – ocenjuje naš sagovornik.

Kad jev reč o svetskim liderima, Nebojša Milenković bez dileme odgovara da najbolji vizuelni marketing, uprkos sporadičnoj grotesknosti, ima - Vladimir Putin, koji mu je, kaže, uz Baraka Obamu, veoma inspirativan.

the-russian-president-Vladimir-Putin-ladies-man11.jpg

- Putinov politički marketing zasnovan je na nastojanju da se stvori slika o super-heroju, svemoćnom lideru koji Rusiji treba da vrati odavno izgubljeni status super sile. Ta slika unekoliko se oslanja na kompilaciju dva, naizgled suprotstavljena modela. U nastupu ka spolja Putin se prikazuje kao ruska verzija Džejmsa Bonda, dok na unutrašnjem planu koketira sa politikom čvrste ruke, delujući kao moderni Staljin. Ono što, međutim, Putina izdvaja od ostalih svetskih lidera jeste njegova otvorenost i spremnost da na javnim performansima, u šta su pretvorene njegove pres konferencije, satima direktno odgovara na pitanja medija – kaže Milenković.

Merkelova, politilčar bez harizme

Angela Merkel školski je primer političara bez harizme, nema je čak ni u naznakama, ocenjuje naš sagovornik, ali i dodaje da njen politički uticaj, uostalom, i nije zasnovan na ličnoj harizmi već na ekonomskoj i političkoj snazi zemlje koju vodi. Ukoliko bi morao da izabere najbolji vizuelni marketing među novijim francuskim predsednicima, njegov favorit bi svakako bio Žak Širak po gospodstvenosti koja se uzima kao prva asocijalcija na francsukog predsednika.

Kad je reč o Baraku Obami, njemu niko ne osporava umešnost u sopstvenom marketingu. Njegova prva predsednička kampanja  se itekako oslanjala na umetnost.

- Obamin poster „Nada“ iz izborne kampanje 2008, koji je dizajnirao i vizuelno osmislio američki ulični umetnik (street artist), grafički dizajner, aktivista i ilustrator Šepard Feri (1970), najefikasnija je politička slika u modernoj istoriji. Reč je o umetničkom radu koji na ljude ostavlja izuzetno snažnu poruku o novom lideru, mladom i energičnom, koji svetu bez nade nudi upravo ono što mu je u tom trenutku najpotrebnije. To je jednostavna, direktna slika, delimično oslonjena na ikonografiju američke popularne kulture. Krajnje svedena. Sa efektnim i lako čitljivim porukama. Druga strana ove snažne predstave jeste ta da ona podiže očekivanja.  Tako će i Obama biti upamćen kao neko ko je izneverio stvorenu/kreiranu sliku o Čoveku nade – zaključuje Nebojša Milenković.



Razgovor objavljen u jučerašnjem Kulturnom dodatku Politike 

Atačmenti



Komentari (79)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

angie01 angie01 14:04 10.05.2015

vizuelni marketing









Tile bio smeker, zloba kruti siledzija, Djindjic moderni pragmaticar, kostunije rigidan i retrogradan, bota neubedljivi maneken, toma primitivni radikal,vucko umisljeni dzizes,...i svi tako i izgledaju, bez obzira na eventualne dorade po potrebi...a najinteresantnije je, da su ljudi pod njihovom vlascu upravo tako ziveli, kako su oni izgledali.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 15:11 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

najinteresantnije je, da su ljudi pod njihovom vlascu upravo tako ziveli, kako su oni izgledali


Baš tako
8c_competizione 8c_competizione 16:44 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

a najinteresantnije je, da su ljudi pod njihovom vlascu upravo tako ziveli, kako su oni izgledali.


genijalno!
emsiemsi emsiemsi 18:22 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

angie01








Tile bio smeker, zloba kruti siledzija, Djindjic moderni pragmaticar, kostunije rigidan i retrogradan, bota neubedljivi maneken, toma primitivni radikal,vucko umisljeni dzizes,...i svi tako i izgledaju, bez obzira na eventualne dorade po potrebi...a najinteresantnije je, da su ljudi pod njihovom vlascu upravo tako ziveli, kako su oni izgledali.

Тито = ђубре !
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 19:05 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

Тито = ђубре !
O Titovoj diktaturi - sa ljudskim likom - napisao sam celu jednu knjigu. Ovde je reč o Titu kao neprevaziđenom magu političkog marketinga - što je, verujem, teško (o)sporiti!

emsiemsi emsiemsi 19:58 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

Nebojša Milenković
Тито = ђубре !
O Titovoj diktaturi - sa ljudskim likom - napisao sam celu jednu knjigu. Ovde je reč o Titu kao neprevaziđenom magu političkog marketinga - što je, verujem, teško (o)sporiti!


Каквом политичком маркетингу --- у земљи у којој није имао (политичку) конкуренцију.
Успут --- ко год је био почео да му се форматира као конкуренција је био склоњен.

abraham_linkoln abraham_linkoln 20:21 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

Brozova vladavina svakako jeste imala elemente diktature što, da se pretpostaviti, ne negira ni autor - ipak, po meni SFRJ jeste bila najbolji oblik državne zajednice koji je na ovim prostorima ikada postojao!
emsiemsi emsiemsi 20:27 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

abraham_linkoln
Brozova vladavina svakako jeste imala elemente diktature što, da se pretpostaviti, ne negira ni autor - ipak, po meni SFRJ jeste bila najbolji oblik državne zajednice koji je na ovim prostorima ikada postojao!

Нећемо ваљда поредити различите епохе !?
Оно што би требало да се пореди јесте --- где су стигле државе које нису имале драгога (вам, им, ...) друга Титу (Данска, Норвешка, Француска, ...) у односу на Титославију (која је стигла нигде, тј. више је чак нити нема).
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:57 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

Ovde je reč o Titu kao neprevaziđenom magu političkog marketinga


To se može reći za svakog diktatora, jer u svakoj dikataturi postoji preiod kad je dikatator omiljen, kad ga mase obožavaju.
To se ne postiže marketnigom, iako se i tako može zvati, postiže se terorom nad slobodom, zabranom kritike, a kad kritike nema ostaju samo hvalospevi koji potižu neki efekat.
Da li bi Tito bio toliko uspešan da je pred javnosti morao da odgovara na nezgodna pitanja?
Ako je to marketing onda i Tito i svi ostali takvi jesu magovi marketinga.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:00 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

Ih, kakvi ste, pa pustite nas da malo nostalgišemo
hoochie coochie man hoochie coochie man 22:32 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

Nebojša Milenković
Ih, kakvi ste, pa pustite nas da malo nostalgišemo


Ma da je malo bilo bi u redu, ali, bre, mnogo se zanesete :)
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:42 10.05.2015

Re: vizuelni marketing

Znači - mož da nostalgišemo al da se ne zanosimo!?
deset_slukom deset_slukom 00:40 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

emsiemsi

Оно што би требало да се пореди јесте --- где су стигле државе које нису имале драгога (вам, им, ...) друга Титу (Данска, Норвешка, Француска, ...) у односу на Титославију (која је стигла нигде, тј. више је чак нити нема).


Upravo. Da smo imali kralja i otadžbinu, sada bi Nemci kupovali srpske automobile a Francuzima bismo gradili nuklearne elektrane.
emsiemsi emsiemsi 05:13 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

deset_slukom
emsiemsi

Оно што би требало да се пореди јесте --- где су стигле државе које нису имале драгога (вам, им, ...) друга Титу (Данска, Норвешка, Француска, ...) у односу на Титославију (која је стигла нигде, тј. више је чак нити нема).


Upravo. Da smo imali kralja i otadžbinu, sada bi Nemci kupovali srpske automobile a Francuzima bismo gradili nuklearne elektrane.

Не мора да значи да би - нити да не би.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 08:23 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Da smo imali kralja i otadžbinu, sada bi Nemci kupovali srpske automobile a Francuzima bismo gradili nuklearne elektrane.


Cccc... gde vam je PO-ŠTO-VA-NJE!?!
Pa mi već imamo kralja

milisav68 milisav68 08:30 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Nebojša Milenković

Cccc... gde vam je PO-ŠTO-VA-NJE!?!
Pa mi već imamo kralja

Možda vi imate kralja, ali ga Srbija nema.
vlad_aleksh vlad_aleksh 09:10 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Nebojša Milenković
Тито = ђубре !
O Titovoj diktaturi - sa ljudskim likom - napisao sam celu jednu knjigu. Ovde je reč o Titu kao neprevaziđenom magu političkog marketinga - što je, verujem, teško (o)sporiti!



Diktatura sa ljudskim likom se zove prosvećeni apsolutizam.
Komunističke, fašističke i nacionalsocijalističke diktature su totalitarne i - najneljudskije. Da li je u redu da se kaže, na primer, nacizam sa ljudskim likom?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 09:18 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Diktatura sa ljudskim likom se zove prosvećeni apsolutizam.
Komunističke, fašističke i nacionalsocijalističke diktature su totalitarne i - najneljudskije. Da li je u redu da se kaže, na primer, nacizam sa ljudskim likom?
Ukoliko izjednačavate komunizam sa fašizmom, plašim se da se ne razumemo suštinski, tako da je i bilo kakvo insistiranje na detaljima potpuno suvišno
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:07 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Nebojša Milenković
Diktatura sa ljudskim likom se zove prosvećeni apsolutizam.
Komunističke, fašističke i nacionalsocijalističke diktature su totalitarne i - najneljudskije. Da li je u redu da se kaže, na primer, nacizam sa ljudskim likom?
Ukoliko izjednačavate komunizam sa fašizmom, plašim se da se ne razumemo suštinski, tako da je i bilo kakvo insistiranje na detaljima potpuno suvišno



Ne izjednačavam ideologije, već rezultate. Ne izjednačavam filozofije, već posledice.
Da li postoji razlika ako Vas neko drži u Aušvicu i na kraju ubije zato što ste Jevrejin ili ako Vas neko drži na Golom Otoku i na kraju ubije zato što smatra da ste protivnik njegove ideologije ili čega već?
jedan_covek jedan_covek 10:13 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Da li postoji razlika ako Vas neko drži u Aušvicu i na kraju ubije zato što ste Jevrejin ili ako Vas neko drži na Golom Otoku i na kraju ubije zato što smatra da ste protivnik njegove ideologije ili čega već?
Uh - gde vi odoste. Naravno, svaki izgubljeni ljudski život je zločin - ipak, da li u tom vašem sistemu vrednosti neku ulogu ima i statistika
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:16 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

jedan_covek
Da li postoji razlika ako Vas neko drži u Aušvicu i na kraju ubije zato što ste Jevrejin ili ako Vas neko drži na Golom Otoku i na kraju ubije zato što smatra da ste protivnik njegove ideologije ili čega već?
Uh - gde vi odoste. Naravno, svaki izgubljeni ljudski život je zločin - ipak, da li u tom vašem sistemu vrednosti neku ulogu ima i statistika


Ne razumem pitanje. Konstataciju još manje.
jedan_covek jedan_covek 10:18 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Ne razumem pitanje. Konstataciju još manje.
Imate li podatak koliko je tačno ljudi bilo ubijeno ili zatočeno na Golom otoku - a koliko, recimo, u Aušvicu, Mathauzenu, Jasenovcu... itd. Konkretno: mislim da je vaše uopštavanje i izjednačavanje u najmanju ruku bezobrazno!
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:27 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

jedan_covek
Ne razumem pitanje. Konstataciju još manje.
Imate li podatak koliko je tačno ljudi bilo ubijeno ili zatočeno na Golom otoku - a koliko, recimo, u Aušvicu, Mathauzenu, Jasenovcu... itd. Konkretno: mislim da je vaše uopštavanje i izjednačavanje u najmanju ruku bezobrazno!



Teror nemačkih nacionalsocijalista treba da se poredi sa terorom sovjetskih komunista. Teror u Titovoj Jugoslaviji treba da se poredi sa terorom fašističkih država čija je veličina slična jugoslovenskoj.
jedan_covek jedan_covek 10:34 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Srećno vam bilo, mislim poređenje
princi princi 10:35 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Imate li podatak koliko je tačno ljudi bilo ubijeno ili zatočeno na Golom otoku - a koliko, recimo, u Aušvicu, Mathauzenu, Jasenovcu... itd. Konkretno: mislim da je vaše uopštavanje i izjednačavanje u najmanju ruku bezobrazno!

Kad se vec porede zrtve ideologije treba porediti ukupne zrtve fasistickog terora i zrtve komunistickog terora u SSSR-u, Kini (kulturna revolucija), Kambodzi (Crveni Kmeri), Severnoj Koreji. Mislim da brojevima nisu daleko jedni od drugih, cak ako komunizam nije bio efikasniji, pogotovu ukoliko se uzmu u obzir i indirektne zrtve, tj zrtve koje su stradale zbog komunizma kroz vreme, a koje nisu direktno ubijane i/ili streljane.

Evo ovde malo cifara (vidim da je i nas Slobodan na listi, iako ga Tile sije i to skoro 6 puta, ovaj Zabar Tiletu stavlja na dusu 570K zrtava). Interesantno je kako istorija belezi Hitlera a malo ko pominje ovog belgijskog satrapa. Marketing, sta li.
vlad_aleksh vlad_aleksh 10:44 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

princi
Imate li podatak koliko je tačno ljudi bilo ubijeno ili zatočeno na Golom otoku - a koliko, recimo, u Aušvicu, Mathauzenu, Jasenovcu... itd. Konkretno: mislim da je vaše uopštavanje i izjednačavanje u najmanju ruku bezobrazno!

Kad se vec porede zrtve ideologije treba porediti ukupne zrtve fasistickog terora i zrtve komunistickog terora u SSSR-u, Kini (kulturna revolucija), Kambodzi (Crveni Kmeri), Severnoj Koreji. Mislim da brojevima nisu daleko jedni od drugih, cak ako komunizam nije bio efikasniji, pogotovu ukoliko se uzmu u obzir i indirektne zrtve, tj zrtve koje su stradale zbog komunizma kroz vreme, a koje nisu direktno ubijane i/ili streljane.

Evo ovde malo cifara (vidim da je i nas Slobodan na listi). Interesantno je kako istorija belezi Hitlera a malo ko pominje ovog belgijskog satrapa. Marketing, sta li.


Komunizam je odneo više žrtava, iz prostog razloga jer je trajao duže. Dakle, ako postoji praksa da "cilj opravdava sredstva" i ako postoji mehanizam za ubijanje, broj žrtava zavisi samo od tehničke opremljenosti i slobodnog vremena ubica.
milisav68 milisav68 10:48 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

princi
Interesantno je kako istorija belezi Hitlera a malo ko pominje ovog belgijskog satrapa. Marketing, sta li.

Pa da, crnci nisu ljudi.
princi princi 10:50 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Dakle, ako postoji praksa da "cilj opravdava sredstva" i ako postoji mehanizam za ubijanje, broj žrtava zavisi samo od tehničke opremljenosti i slobodnog vremena ubica.

Nesto je i do zelje i bestijalnosti. Cestiti Leopold sigurno na raspolaganju nije ima sva sredstva koja su bila na raspolaganju ovim satrapima iz sredine XX veka, ali je vrlo priljezno pobil 8M ljudi. Samo su Mao i Hitler bili uspesniji od njega. Pa opet, danas niko ne pominje Leopolda kao prototip psihopate ubice, a svaka susa dize nogu na cestitog Josifa Visarionovica.
princi princi 11:08 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Interesantno je da je i Pavelic na listi. Zabar mu pripisuje 300K srpskih zrtava (zadnji na listi, 30K Jevreja i 29K Cigana ispred). A interesantno je da na listi nema ni Busha seniora, iako cak i Amerikanci prihvataju da je u prvom irackom ratu pobijeno 36K Iracana. O Nixonu/Kissingeru i milionima pobijenih Vijetnamaca ni da ne govorimo.
deset_slukom deset_slukom 11:13 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

emsiemsi
deset_slukom
emsiemsi

Оно што би требало да се пореди јесте --- где су стигле државе које нису имале драгога (вам, им, ...) друга Титу (Данска, Норвешка, Француска, ...) у односу на Титославију (која је стигла нигде, тј. више је чак нити нема).


Upravo. Da smo imali kralja i otadžbinu, sada bi Nemci kupovali srpske automobile a Francuzima bismo gradili nuklearne elektrane.

Не мора да значи да би - нити да не би.


Hajde onda nešto gde ne treba nagađati. Zašto umesto Danske, Norveške, Francuske, ne bi uzeo malo objektivnije poređenje? Recimo - Rumunija, Bugarska, Čehoslovačka, Poljska, SSSR...

Proveri kako je bilo 1990. i stanje danas. I naše, i njihovo.
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:22 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

princi
Interesantno je kako istorija belezi Hitlera a malo ko pominje ovog belgijskog satrapa. Marketing, sta li.


Najvažnije je da dobiješ rat. A nakon toga možeš bilo šta da uradiš.
princi princi 11:25 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

vlad_aleksh
princi
Interesantno je kako istorija belezi Hitlera a malo ko pominje ovog belgijskog satrapa. Marketing, sta li.


Najvažnije je da dobiješ rat. A nakon toga možeš bilo šta da uradiš.

Izgleda da je zaista tako: Tiletu su izgleda ubrojali sve tetkice koje su pomrle posle 1945., a Cercil, Truman i Ruzvelt prosli skroz neoprljeni kroz istoriju. Ne pominju se uopste nemacke zrtve. Franko, isto: nada. (pardon, ima Franko).
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:58 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Staljin vas je ubijao, ali vas nije ubijao dovoljno!
princi princi 12:03 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

vlad_aleksh
Staljin vas je ubijao, ali vas nije ubijao dovoljno!

Sine, osvajas vedrinom i veseloscu!
vlad_aleksh vlad_aleksh 12:08 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Ne ja, to kaže Bata Stojković valjda u Balkanskom špijunu. Radim nekoliko stvari u isto vreme, pa sam možda malo konfuzan.
gillindu gillindu 15:39 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

princi
Dakle, ako postoji praksa da "cilj opravdava sredstva" i ako postoji mehanizam za ubijanje, broj žrtava zavisi samo od tehničke opremljenosti i slobodnog vremena ubica.

Nesto je i do zelje i bestijalnosti. Cestiti Leopold sigurno na raspolaganju nije ima sva sredstva koja su bila na raspolaganju ovim satrapima iz sredine XX veka, ali je vrlo priljezno pobil 8M ljudi. Samo su Mao i Hitler bili uspesniji od njega. Pa opet, danas niko ne pominje Leopolda kao prototip psihopate ubice,


Zato sto je to vec davno svrseno proslo vreme. (Onda bismo mogli ici i do Genghes Khana ili Nabukodonosora.) To je vrsta kolonijalizma koja je vec u svoje vreme uzivala opsti prezir i nad kojim se zgrazalo kompletno javno mnenje i u ostalim kolonijalnim silama. I to je vrsta kolonijalizma koja jos tada nije imala nikakvu istorijsku perspektivu. Da opljackam koliko mogu i kako mogu pa da se kupim. Osim toga, to i nije bio politicki fenomen. Kongo nije bio belgijska kolonija. Leopold je Kongom vladao samo u svoje ime, ne u ime Belgije. Na Berlinskom Kongresu su bili nasli kompromisno resenje, pa su tu zemlju, izmedju interesnih sfera drugih sila, poverili njemu, "na upravu", kao, toboz, nezavisnu ("Slobodna Drzava Kongo" ) . Prakticno, to je bio njegov licni posed, s kojim je radio, bukvalno, sta je hteo i kako je hteo. Imperijalisticki kolonijalizam i naopaka dekolinijalizacija ne mogu biti zatvoreno poglavlje, jer su posledice jos itekako na delu, na bezbroj nacina. Leopoldov zulumcarski rezim je, koliko god stravican bilans ostavio, ipak bio ogranicen fenomen, i vremenski i prostorno. Odavno zavrsena prica, koja danas vise nema nikakvo znacenje.
gillindu gillindu 15:59 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

princi
cak i Amerikanci prihvataju da je u prvom irackom ratu pobijeno 36K Iracana. O Nixonu/Kissingeru i milionima pobijenih Vijetnamaca ni da ne govorimo.


Prvi iracki rat su poceli Iracani, okupacijom Kuwaita (nicim izazvanom). Spadaju li u "milione pobijenih Vietnamaca" i oni koje je pobio Viet-Kong i vojska Severnog Vietnama, koji je bio i poceo taj rat? (Ameri su se u taj rat, odnosno ono sto se onda zvalo "eskalacija" bili glupo i neoprezno upetljali, bez ideje sta, u stvari, hoce i kako da se ispetljaju... kao sto su cinili i kasnije, samo, srecom, ipak s mnogo manje zara.)
gillindu gillindu 16:08 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

vlad_aleksh
Ne ja, to kaže Bata Stojković valjda u Balkanskom špijunu. Radim nekoliko stvari u isto vreme, pa sam možda malo konfuzan.


Dobro da si priznao! :) Tek kad sam pogledao tvoje prethodne postove shvatio sam sta si hteo da kazes i setio se Cvorovica. Samo, sad je doslo vreme da moras biti oporezan i sa citiranjem Cvorovica. Dosle mlade generacije, koje ne shvataju da je to karikatura. Njima je idol. A "CIA, snajka, CIA" - zivotni moto.
gorran2 gorran2 16:26 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

gillindu
Spadaju li u "milione pobijenih Vietnamaca" i oni koje je pobio Viet-Kong i vojska Severnog Vietnama, koji je bio i poceo taj rat? (Ameri su se u taj rat, odnosno ono sto se onda zvalo "eskalacija" bili glupo i neoprezno upetljali, bez ideje sta, u stvari, hoce i kako da se ispetljaju... kao sto su cinili i kasnije, samo, srecom, ipak s mnogo manje zara.)

Kakav plodan dan! Malopre rešismo problem Drugog svetskog rata, a sad, evo, raspetljasmo i Vijetnamski!
Da li je uopšte ostalo još nešto nerazjašnjeno?
Za one u Srebrenici sam isto čuo da su pobili sami sebe s leđa, ali to mi je malo teže shvatljivo, pa bih ostavio otvorenim.
Mada, evo, kad su uspeli Vijetnamci, možda je to neka već široko uspostavljena praksa za koju ja nisam znao...
(Žao mi samo Amera koji tužnog pogleda i bez ideje kopaju nos u džungli, pitajući se sve vreme, kojim putem se ide kući...)
gillindu gillindu 16:37 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

abraham_linkoln
Brozova vladavina svakako jeste imala elemente diktature što, da se pretpostaviti, ne negira ni autor - ipak, po meni SFRJ jeste bila najbolji oblik državne zajednice koji je na ovim prostorima ikada postojao!


Na kojim "ovim prostorima"? Austro-Ugarska je bila civilizacijski nemerljivo superiorna bilo kakvoj Jugoslaviji (nije tek-tako trajala mnogo duze). Svakako, pred kraj je bila puna odavno ustajalih problema i nema sumnje da je i bez rata bilo neminovno, ili hitno preuredjenje, ili raspad. Ali, ta nabedjena "tamnica naroda" bila je daleko manje tamnica naroda od bilo koje Jugoslavije. I tu mislim na sve narode. A koliko je u civilizacijskom smislu bila ispred (naravno, u odnosu na svoje vreme), nema svrhe ni raspravljati. Samo, "taj prostor", bar delom, pokriva i Srbiju (mislim, juzno od S. i D.) Postojala je ta drzava i tamo. Na zalost, od toga sto je postojalo, prakticno nista nije preostalo. Vratili se Turci, koji tada vise nisu imali sta ponuditi. I to je to. Interesantno koliko je Srbima, generalno, strana najveca misao koju je porodilo famozno srpsko narodno stvaralastvo, kao da nikad nije ni izrecena, uopste ih se ne dotice - jao mene do Boga miloga, gde pogubih od sebe boljega!
gillindu gillindu 17:11 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

gorran2
Mada, evo, kad su uspeli Vijetnamci, možda je to neka već široko uspostavljena praksa za koju ja nisam znao...


Ne razumem bas sta si hteo da kazes, ali, izgleda mi da nisi znao da Vietnamski Rat nije poceo tako sto su se jednog jutra pojavili zli Amerikanci i odmah krenuli da se gadjaju napalmima (taktika naplm bombi svakako jeste bila ratni zlocin, bez obzira na vojnicku opravdanost). Rat je vec trajao nekih 15-tak godina pre nego sto su Amerikanci uopste stigli (a nisu se odmah cim su stigli direktno ukljucili u rat... tako nesto im, u stvari, tada nije bilo ni namera, nego su pocinili seriju gluposti, usled kojih su bili zrtve cak i sticaja okolnosti koje su dovele do "eskalacije", pa posle nisu znali kako da se iskobeljaju). Prakticno, trajao je u kontinuitetu od 2.Sv.Rata. A najvise zrtava nisu proizvela americka bombardovanja Sev.Vietnama (oko kojih se dizala najveca prasina), pa cak ni spaljivanje dzungli Juz.Vietnama, nego gerila, prljavi rat, rat po selima... a taj je trajao sve to vreme.
not2old2rock not2old2rock 19:34 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

gorran2

Za one u Srebrenici sam isto čuo da su pobili sami sebe s leđa,


E, blago tebi te nađe priliku da je spomeneš, pa makar i između vijetnamskog
i Drugog svetskog rata.
emsiemsi emsiemsi 20:07 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

not2old2rock
gorran2

Za one u Srebrenici sam isto čuo da su pobili sami sebe s leđa,


E, blago tebi te nađe priliku da je spomeneš, pa makar i između vijetnamskog
i Drugog svetskog rata.

Ђубре није издржало !
predatortz predatortz 20:09 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

emsiemsi
not2old2rock
gorran2

Za one u Srebrenici sam isto čuo da su pobili sami sebe s leđa,


E, blago tebi te nađe priliku da je spomeneš, pa makar i između vijetnamskog
i Drugog svetskog rata.

Ђубре није издржало !


Takve samo treba ignorisati...
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:29 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Ђубре није издржало !

Takve samo treba ignorisati...


Ne sudite preoštro i na prvu loptu.
Nije gorran od tih gde ga svrstavate.

gorran2 gorran2 20:50 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

hoochie coochie man
Ђубре није издржало !

Takve samo treba ignorisati...


Ne sudite preoštro i na prvu loptu.
Nije gorran od tih gde ga svrstavate.

Hvala tebi druže, na dobrim namerama
ali, kako da ti kažem
pusti ljude da rade svoj posao
hoochie coochie man hoochie coochie man 20:56 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

pusti ljude da rade svoj posao


Ma pustio bih ih, ne volim ni da sudim nekome, niti da branim nekoga, al desi se nekad ovakva situacija, da se dvoje normalnih ljudi, recimo predator i ti, ne shvate.
Bude mi krivo i samo kažem stani, prikoči, razmisli.
Ako hoće hoće, ako neće nema veze, neka teraju po svome.
predatortz predatortz 20:57 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

pusti ljude da rade svoj posao


A koji je to moj posao?
Tvoj je, koliko vidim, da lupaš o stvarima o kojim nemaš baš puno veze.

Hoćeš o Srebrenici?

Hajdemo, onda...
Šta se tamo dogodilo?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 21:06 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

A koji je to moj posao?
Tvoj je, koliko vidim, da lupaš o stvarima o kojim nemaš baš puno veze.

Hoćeš o Srebrenici?

Hajdemo, onda...
Šta se tamo dogodilo?


Pridružujem se pitanju
gorran2 gorran2 21:10 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

predatortz
A koji je to moj posao?

Pa to, šta god već hoćeš da radiš... da ostaviš svoj trag na ovoj planetici...
predatortz
Hoćeš o Srebrenici?

Hajdemo, onda...
Šta se tamo dogodilo?

Ma otkud ja znam?
Ja samo slušam šta ljudi pričaju...
Valjda neki ljudi zalutali u šumi. Pa naišao šumar. Pa onda neko pucao, valjda na zeca, šta li. I tako, sve u svemu, jedna potpuno suvišna i besmislena nesreća.
Tako nekako?

Ali bolje mi leži ovaj vizuelni marketing vijetnamskog rata. Prosto mi se sklopila scena: Sedi Amerikanac u džungli na kamenu, drži pušku o ramenu, a u ruci pismo čita...
predatortz predatortz 21:19 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Nebojša Milenković
A koji je to moj posao?
Tvoj je, koliko vidim, da lupaš o stvarima o kojim nemaš baš puno veze.

Hoćeš o Srebrenici?

Hajdemo, onda...
Šta se tamo dogodilo?


Pridružujem se pitanju


E, onda ću da ti kažem istinu.
Desila se završna operacija za zaokruživanje teritorije. Svaka zaraćena strana, tih dana, gledala je da to bude što više u njenu korist, jer se kraj rata nazirao. U borbama oko Srebrenice, stradao je najveći deo ubijenih pripadnika 28.divizije tzv. A BiH. Borbe su trajale danima, po dosta teškom terenu, na više pravaca, jer su se razbijene grupe te divizije pokušavale probiti kroz obruče i zasede i dokopati teritorije pod kontrolom Muslimana. Što se tog dela tiče - čist vojnički posao. Pukovnik koji je komandovao Dač bataljonom UN snaga, reče čak i briljantan.

Drugi deo priče uopšte nije za hvalu, i ne služi nam na čast. Zarobljenici, pripadnici poražene divizije koji su se predavali su streljani na nekoliko lokacija oko Srebrenice i Zvornika. To je veliki zločin i velika mrlja na našem obrazu- nas koji smo bili u uniformi vojnika i policajaca Rep. Srpske i nikog drugog.

Najodgovorniji za taj zločin su ili već osuđeni, ili im se još sudi, što se ne može reći za zločine u BiH počinjene nad nama.
Neki bi, kao što primetiš, da se primenjuje sistem kolektivne krivice. Zanimljivo je da baš ti ne daju reči prozboriti o zločinima komunista.

Ja zločine moje strane zovem zločinima. O ovima koji bi da prikrivaju zločine strane kojoj su naklonjeni, a prošlo je 70 godina od kraja rata, sud donesi sam. Ti i ostali...
gorran2 gorran2 21:28 11.05.2015

Re: vizuelni marketing

Ђубре није издржало !

blogovatelj blogovatelj 02:49 12.05.2015

Re: vizuelni marketing

ali, bre, mnogo se zanesete


Zanose se ko muda u kosidbi.
emsiemsi emsiemsi 05:02 12.05.2015

Re: vizuelni marketing

hoochie coochie man
Ђубре није издржало !

Takve samo treba ignorisati...


Ne sudite preoštro i na prvu loptu.
Nije gorran od tih gde ga svrstavate.


Фала ти на бризи, но, за мене су (тенденциозна) ђубрад која (и) покољ у Сребреници наводе ван контекста (и покоља у Кравицама).
bene_geserit bene_geserit 06:12 12.05.2015

Re: vizuelni marketing

8c_competizione
angie01
Tile bio smeker, zloba kruti siledzija, Djindjic moderni pragmaticar, kostunije rigidan i retrogradan, bota neubedljivi maneken, toma primitivni radikal,vucko umisljeni dzizes,...i svi tako i izgledaju, bez obzira na eventualne dorade po potrebi...a najinteresantnije je, da su ljudi pod njihovom vlascu upravo tako ziveli, kako su oni izgledali.

genijalno!

Razliciti ljudi razlicito pamte iste dogadjaje, ali ovo je cist politicki pamflet.

I za vreme Djindjica i Kostunice i Tadica, ljudi su pod njihovom vlascu ziveli jako slicno, ne menjaju se te stvari tako brzo.
Ali ubedljivo je najbolja sala da su pod Titom ljudi ziveli smekerski. Jeste, crvena burzoazija je zivela smekerski. I titove ulizice, generali i slicni. Ovi sto su odbijali vile na Dedinju i salonske stanove.
vlad_aleksh vlad_aleksh 07:49 12.05.2015

Re: vizuelni marketing

emsiemsi
not2old2rock
gorran2

Za one u Srebrenici sam isto čuo da su pobili sami sebe s leđa,


E, blago tebi te nađe priliku da je spomeneš, pa makar i između vijetnamskog
i Drugog svetskog rata.

Ђубре није издржало !


Ne znam ko je i šta je ovaj gorran2, ne znam ni zašto piše to što piše, ali jedno definitivno znam - on je Titov bot. Skraćeno Tot. Isto kao i reditelj Goran Marković, isto kao i novinar Miloš Vasić, isto kao i veliki broj "uglednih" ljudi. Iznose dezinformacije, pljuju po četničkim žrtvama iz II svetskog rata, sprdaju se sa istorijom, mešaju babe i žabe, spominju Srebrenicu i Vijetnam. Umesto da ostavimo mrtve na miru, da im se duše konačno smire, oni samo lažu, lažu, lažu. Odakle toliko mržnje? Ovaj gorran2 se toliko nalupetao na apostatinom blogu, nikako ne stižem da mu odgovorim.
Gospodo i drugovi, Draža Mihailović će biti rehabilitovan. Sudije će glasati 2 prema 1 u korist rehabilitacije. Džaba vam plaćenički ili volonterski radovi.
princi princi 13:48 12.05.2015

Re: vizuelni marketing

Ali ubedljivo je najbolja sala da su pod Titom ljudi ziveli smekerski. Jeste, crvena burzoazija je zivela smekerski. I titove ulizice, generali i slicni.

Da, tacno je, imao si sloj ljudi, Incest Importi, Geneksi, Rudnapi, diplomate, diplmotaski soferi, kuvari, mahom generalska i oficirska deca, ali treba biti objektivan i reci da nisu sva oficirska deca tako zivela. Bilo ih je koji su delili i sudbinu nas, obicnih smrtnika. To je bila vecina. Sad, sto su u potonjem zivotu poludeli, pa su u medjuvremenu umislili da su nekakvi grofovi, to je druga stvar, ali u ono doba su bili normalni, cak bi se moglo reci i skromni (i za ondasnje prilike).
abraham_linkoln abraham_linkoln 14:56 10.05.2015

Retardi...

Meni odlične analize (vizuelne) retardiranosti Koštunice i Nikolića.



Portret Vučića, hmmm... realno nije loš - mada, umete vi i mnogo bolje.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 15:18 10.05.2015

Re: Retardi...

Portret Vučića, hmmm... realno nije loš - mada, umete vi i mnogo bolje.
Hvala na komplimentu - staraćemo se
jedan_covek jedan_covek 16:55 10.05.2015

Pamuk i melem

Kupio sam juče Politiku i, moram priznati, da ste mi Pamuk i vi bili pravi melem, svaka čast na preciznoj analizi

Uz dodatak - molim objašnjenje u čemu je to Vučić uspešan u imitiranju Đinđića?!?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 18:00 10.05.2015

Re: Pamuk i melem

molim objašnjenje u čemu je to Vučić uspešan u imitiranju Đinđića?!?


Mislim da niste pažljivo čitali, dakle nije uspešan već je na početku uspešno kopirao predstavu koju je o sebi izgradio Đinđić. Uostalom, evo celog odgovora:

Na početku vladavine, Vučić je uspešno kopirao predstavu koju je o sebi izgradio Đinđić: energičan, odlučan političar, reformator, spreman da rešava probleme - bez osmeha ali sa rešenošću da obeznađenom narodu makar pruži pravdu. Vremenom, i on se vizuelno predozirao - tako novije predstave večito zabrinutog, patetičnog vladara koji se stalno žrtvuje (pri tom tu žrtvu konstantno prebacuje onima zbog kojih se navodno žrtvuje) deluju krajnje groteskno. Dok ovisnost o slikama, i potreba da se stalno ukazuje, svedoče i o zabrinjavajućem stepenu totalitarnog pristupa.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:01 10.05.2015

Limit

Vreme je da se razmisli o ograničenju vremena prezentacije lika i dela bilo kog političara na TV mrežama. Nešto kao za reklame, samo znatno kraće. U svakom slučaju u sekundama.

Sličan limit morao bi se uvesti i u štampane medije - maksimalno desetak redaka dnevno i omanja fotografija jednom nedeljno.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 17:03 10.05.2015

Re: Limit

Vreme je da se razmisli o ograničenju vremena prezentacije lika i dela bilo kog političara na TV mrežama. Nešto kao reklame, samo znatno kraće...Sličan limit morao bi se uvesti i u štampane medije - desetak redaka dnevno i omanja fotografija jednom nedeljno.


Saglasan!
docsumann docsumann 18:06 10.05.2015

ispravka


Tito koji mazi leoparda


geparda!

gepard, od svih velikih (divljih) mačaka, ima najviše psećih osobina, npr. ne može da uvlaći kandže, rameni ovjes mu je krut baš kao kod pasa (sem molosa), tj. pri hodu mu se lopatice ne gibaju naizmjenično kao u ostalih mačaka.
zatim, krotak je i da se lako pripitomioti. tako da i nije neka supermoć pomaziti ga.
za razliku od geparda, njegov rođak leopard iznimno je divlja i ćudljiva zvjerka.
čisto sumnjam da bi pokojni maršal pud njega pružao ruku.


a ovo mi je odvratno. vizuelno a i općenito.

Jukie Jukie 07:40 11.05.2015

Re: ispravka

Mislim da je Tito imao i polupitome leoparde koji su se šećkali po Brionima, ili bar jednog, da održava populaciju jelena pod kontrolom
Nešto kao u onoj priči sa Šerlokom Holmsom
princi princi 07:47 11.05.2015

Re: ispravka

Sine, Tile k'o Arkan!
docsumann docsumann 08:24 11.05.2015

Re: ispravka

Mislim da je Tito imao i polupitome leoparde koji su se šećkali po Brionima, ili bar jednog, da održava populaciju jelena pod kontrolom


geparde. pogledaj mu tačkice po krznu.


gepared ima male (zrnaste) potpuno crne.

leopard ima veće, sa crnim obodom i tamno žutom sredinom.

jaguar još veće sa izlomljenim crnim okvirom i tačkom unutar šare.


naravno, postoji i razlikla u građi.

gepard je najtanjušniji, izduženog tijela , tankih visokoh nogu i male glave. leopard srednjek, elegantne građe i zaobljene mačkaste glave, a jaguara najteže, kockaste građe i snažnih vilica (gotovo ko u staforda).
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 08:31 11.05.2015

Re: ispravka

gepared ima male (zrnaste) potpuno crne.

leopard ima veće, sa crnim obodom i tamno žutom sredinom.


ja ti verujem + hvala za ispravku
gillindu gillindu 14:38 11.05.2015

Re: ispravka

]
docsumann

Tito koji mazi leoparda


geparda!

gepard, od svih velikih (divljih) mačaka, ima najviše psećih osobina, npr. ne može da uvlaći kandže, rameni ovjes mu je krut baš kao kod pasa (sem molosa), tj. pri hodu mu se lopatice ne gibaju naizmjenično kao u ostalih mačaka.
zatim, krotak je i da se lako pripitomioti. tako da i nije neka supermoć pomaziti ga.



Indijski moguli su imali i do 1.000 pitomih geparda (neki kazu i do 5.000), koji su im sluzili umesto lovackih pasa. Brozov prijatelj Hajle Selasije je takodjer vodao geparda na uzici (verovatno je i ovog od njega dobio), to mu je bila jedna vrsta carskog simbola.
gillindu gillindu 14:45 11.05.2015

Re: ispravka

docsumann
Mislim da je Tito imao i polupitome leoparde koji su se šećkali po Brionima, ili bar jednog, da održava populaciju jelena pod kontrolom


geparde. pogledaj mu tačkice po krznu.



Osim toga, tesko da bi leopard, pa i divalj najdivljiji, bio narocito efikasan za kontrlolu populacije jelena van sume i bez mnogo visoke vegetacije.
Jukie Jukie 16:19 11.05.2015

Re: ispravka

docsumann
Mislim da je Tito imao i polupitome leoparde koji su se šećkali po Brionima, ili bar jednog, da održava populaciju jelena pod kontrolom


geparde. pogledaj mu tačkice po krznu.



Ne, ne znam ja kako izgleda gepard a kako leopard
Pa celo detinjstvo živim za gledanje Opstanka o afričkim životinjama

Ovaj je gepard, a kažu da je imao i leoparda (jednog ili više)
Jukie Jukie 16:27 11.05.2015

Re: ispravka

gillindu
tesko da bi leopard, pa i divalj najdivljiji, bio narocito efikasan za kontrlolu populacije jelena van sume i bez mnogo visoke vegetacije.

Verovatno i nije, a leopardi najviše vole da jedu pse
Čitao sam da su u jednoj oblasti u Indiji (pošto im vera zabranjuje ubijanje pasa) rešavali problem lutalica tako što ih pokupe i odvedu u lokalni nacionalni park. Svi psi se skupe oko koliba u središtu parka, i noću dolaze leopardi i jedu jednog po jednog; kažu da je zemlja okolo prekrivena psećim lobanjama.

A na National geographicu su puštali vrlo zanimljiv dokumentarac o nekoj devojčici koju je odneo leopard iz dvorišta u predgrađu nekog indijskog grada. Kažu da sled događaja ide ovako:
-u Indiji su krave svete i svuda se šetaju
-bolesne krave se leče diklofenom
-krave ipak posle nekog vremena umiru
-ptice lešinari ih tradicionalno jedu
-diklofen je i u malim dozama jako smrtonosan za lešinare
-populacija lešinara vrtoglavo opada
-mrtve krave ostaju da leže okolo
-psi lutalice jedu mrtve krave
-budu u dobroj kondiciji i imaju dosta mladunaca
-populacija pasa vrtoglavo raste
-leopard počinje redovno da dolazi da jede pse
-nalazi devojčicu i pojede je
docsumann docsumann 16:48 11.05.2015

Re: ispravka

Ne, ne znam ja kako izgleda gepard a kako leopard




pa, dobro, znatno je teže (vjerujem da tebi nije) uočiti razliku između leoparda i jaguara.
docsumann docsumann 18:30 10.05.2015

inače,


po meni, najbolji vizuelni i audio marketing od svih modernih vladara, a koje pri tom nije niti podstrekavao niti nadzirao, imao je Hajle

predatortz predatortz 10:13 11.05.2015

Ocena Titovog marketinga

čini mi se
rođače
da je standard pokvario ljude
jedu govna i sanjare

bit će bolje
rođače
skini medalje i napuni sale
ulici trofeja ponestaje snage

ostavljene djevojke
narkomani i bludnice
uzdaju se u tebe

blindirani brodovi
vozili te na četiri strane
zbilja si bio dosljedan

i velikodušan
rođače
raspolagati tuđom mukom
nije mala zajebancija

...
vlad_aleksh vlad_aleksh 11:28 11.05.2015

Re: Ocena Titovog marketinga

predatortz
čini mi se
rođače
da je standard pokvario ljude
jedu govna i sanjare

bit će bolje
rođače
skini medalje i napuni sale
ulici trofeja ponestaje snage

ostavljene djevojke
narkomani i bludnice
uzdaju se u tebe

blindirani brodovi
vozili te na četiri strane
zbilja si bio dosljedan

i velikodušan
rođače
raspolagati tuđom mukom
nije mala zajebancija

...


Džoni!

P.S. Izvini, morao sam ovako da odreagujem.
petronijevic001 petronijevic001 22:14 11.05.2015

Re:

Што се тиче визуелног идентитета, из самог Брозовог имиџа се види колико је све што је он радио било неозбиљно.Блејање са глумцима и глумицама, лов, путовање бродовима по белом свету, види се да иза таквог државника не остаје нешто трајно и вредно.Човек се лудо забављао а неки су превише озбиљно схватили Брозове ујдурме, које ни он није претерано озбиљно схватао.

vera.nolan2 vera.nolan2 09:07 12.05.2015

A

ako nađu istog stilistu ?




za blog
Vlasta92 Vlasta92 15:01 13.05.2015

Zato je tu Jello Biafra

Naslov njegovog albuma je "Audacity of Hype", kao aluzija na knjigu "Audacity of Hope" tadašnjeg senatora Obame, a tu aluziju je onda preneo na omot i Šepard Feli...

MOĆAN ALBUM, baš baš angažovan.



Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana