GOVOR O BUDUĆNOSTI

Nebojša Milenković RSS / 12.03.2008. u 00:44

 

zoran-156003-0_368_70434w.jpgKad god se povede reč o Zoranu Đinđiću ja se najpre setim onog snimka kada Zoran u kampanji Srbija na dobrom putu nekom mladom čoveku, nebitno u kom gradu, govori o Životu i, između ostalog, kaže: "Znate, Život je čudo", u tom trenutku gotovo se zaplakavši... Taj snimak i budućnost o kojoj je tako često pričao meni su uvek prve asocijacije na dr Zorana Đinđića. Upravo zbog toga kad govorim o njemu zapravo govorim o budućnosti – budućnost je reč sa kojom je najviše operisao i koju i dan danas najčešće izgovaramo kad god se spomene njegovo ime. Sve njegove misli, energija, životno, političko i filozofsko iskustvo bilo je okrenuto upravo ka budućnosti. U ime te budućnosti Zoran je ponekad lakonski znao da se odnosi prema problemima i opasnostima nasleđenim iz prošlosti s kojom se suočavao na svakom koraku. Idući u susret problemima, Đinđić nije želeo da se više no što je bilo neophodno bavi tim zlobnim, šićardžijskim, nazadnjačkim, palanačkim mentalitetom s kojim se svakodnevno suočavao.

Njegova politička usamljenost bila je ogromna. Izuzev nekolicine najbližih saradnika, Zoran Đinđić čak ni u samom DOS-u, čiji je tvorac i strateg, nije imao dovoljno saradnika i sagovornika ─ iste je, srećom, nalazio među građanima. Đinđić je bio čovek koji je uvek uspevao da za svoje ideje pridobije većinu. Iako priču o promenama (mentaliteta, naravi, radnih navika) Srbija nije prihvatala blagonaklono ona je u suštini vrlo dobro znala da je upravo Đinđić njena jedina – ako ne i poslednja – šansa. Ubijen je u času kada je, verovatno prvi put u svojoj istoriji, Srbija bila na putu da se većinski opredeli za reforme.

zoran1.jpg

U samo dve godine na čelu Vlade, Đinđić je za promene i reforme uspeo da pridobije većinu građana Srbije. Poštovan i omiljen svuda gde bi se pojavio, vrlo brzo on postao je naša ulaznica u razvijen, demokratski svet u kom važe pravila igre i u kom se napreduje isključivo zahvaljujući vlastitim kvalitetima. Prevaziđenim modelima i konceptima države i nacije Srbije Zoran Đinđić suprotstavljao je viziju modernog, emancipovanog, građanskog društva. U društvu laži govorio je istinu, narod sklon mitomaniji i samozavaravanjima konstantno je suočavao sa istom. Učio da se između pragmatizma i idealizma današnji svet uvek odlučuje za ovo drugo. Maničnom strahu od (bilo kakve) promene suprotstavljao je viziju i konkretne primere u kom pravcu ta promena treba da se odvija. Lestvicu je svakodnevno podizao, sa punom svešću o izgubljenom vremenu i jedinstvenoj šansi koju su srpsko društvo i država imali nakon 5. oktobra. Svakodnevnim radom na emancipaciji poniženog, poraženog i izolovanog društva, zavađenog iznutra i ka spolja ─ koje pri tom ima mazohističku upornost da za sve svoje poraze i nesreće opravdanja i krivicu nalazi u drugima ─ Zoran Đinđić formulisao je političku viziju demokratske Srbije.

Na žalost, pored srpskog mentaliteta, naspram Đinđića stajale su i kriminogene strukture Miloševićevog režima koje nikada nisu do kraja razvlašćene i koje su svog patrona i zaštitnika našle u Vojislavu Koštunici, čoveku koji je ─ samo naizgled i sasvim kratko ─ bio simbol te velike Zoranove istorijske pobede nad prošlošću. Ta prošlost znala je da je jedini način da se zaustavi politika koju je vodio njegova fizička likvidacija. Zorana Đinđića ubili su oni koji ni tada a ni danas nisu želeli da se Srbija menja. Društvo koje je možda osporilo Miloševića, ali ne i njegovu politiku i “vrednosni sistem” (a, sva je prilika, ni metod/e vladanja) ─ uklanjanjem Đinđića uklonilo je poslednju prepreku za svoj povratak u predmoralno, predmoderno i predpolitičko stanje.

Ubili su ga oni koji danas tako bestidno veličaju ratne zločince. Zajedno sa njim ubijena je i teškom mukom iznova pronađena srpska nada. Atentat na Đinđića atentat je i na modernu Srbiju, integrisanu u svet i pomirenu sa istim, koja se za trajanja njegove Vlade naočigled svih stvarala. Pucnji u njega pucnji su u budućnost. Hibernirana dvanaestomartovskim pucnjem Srbija je nastavila po starom. Pet godina nakon njegovog ubistva i osam godina nakon rušenja Miloševića Srbija je reterirala u svoju lošu prošlost. Nacija je opet ispred građanina a, u prošlosti preskupo plaćeni devetnaestovekovni državni i kulturni modeli ponovo su ispred građanskog društva i istinskog demokratskog uređenja

Ipak, životno, političko i filozofsko delo dr Zorana Đinđića danas su aktuelniji nego ikad ─ u svakom slučaju življi nego sve one sive, narmštene, zlovoljne i zlokobne face koje se danas samopredstavljaju kao naša "politička elita". Zato je govor o njemu govor o budućnosti. Zato i Srbiji zaglibljenoj u mulj i u mit, na prekretnici na kojoj se danas nalazi ostaju dva puta: jedan je Đinđićev i znači povratak reformama i politici bez spremnosti na kompromise sa suštinom ─ drugi je sunovraćivanje u vlastitu lošu prošlost. Izbor je pred nama.

TRIBINA NIJE GOTOVO U NOVOM SADU


Gradska organizacija Liberalno demokratske partije Novi Sad organizuje tribinu pod nazivom

"Nije gotovo" kojom će obeležiti petu godišnjicu ubistva prvog demokratskog premijera Srbije

dr Zorana Đinđića.


Tribina će se održati 12. 03. 2008. u sali Muzeja Vojvodine u Novom Sadu (Dunavska 37)

sa početkom u 19 časova.


Na tribini će govoriti :

Vesna Pešić, Milutin Petrović, Đorđe Đukić i Nebojša Milenković. 

v58385p1.jpg 



Komentari (76)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

glog glog 00:53 12.03.2008

Šta reći osim

Hvala.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:39 12.03.2008

Napomena:

Skretanja sa teme, neumesne ili zlonamerne komentare na ovom postu

nemam nameru da trpim.

Isti će automatski biti brisani a njihovi autori preventivno banovani.

U uverenju da do toga ipak neće doći.

poz. n.m
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:56 12.03.2008

MISLIM DA TREBA DA ZNATE I ZA OVO:

VANREDNO SAOPŠTENJE LIBERALNO DEMOKARTSKE PARTIJE NOVI SAD
POZIV NA BOJKOT!
Novi Sad, 11.03.2008.


Izražavajući zgroženost nad odlukom Zavoda za izgradnju grada Novog Sada da “povodom završetka prve faze radova na uređenju Limanskog parka 12. marta organizuje koncert grupe Amajlija”, Liberalno demokratska partija Novog Sada obraća se građanima Novog Sada sa pozivom na bojkot ove u najmanju ruku neumesne “manifestacije“.

Imajući u vidu činjenicu da je aktuelni direktor ZIG-a Igor Mirović ujedno i nosilac liste SRS-a na predstojećim lokalnim izborima, jasno je da navedeni koncert predstavlja gest ruganja, kako pokojnom premijeru dr Zoranu Đinđiću, tako i svim onim građanima Srbije koji ne pristaju na Srbiju laži i smrti koju personifikuje upravo stranka gospodina Mirovića.

Ubeđeni smo da građani Novog Sada neće nasesti na ovu Mirovićevu provokaciju, te da će se 12. marta umesto odlaska na SRS-ov koncert proslave godišnjice ubistva Zorana Đinđića izabrati dolazak na Tribinu NIJE GOTOVO posvećenu dr Zoranu Đinđiću koju Liberalno demokartska partija organizuje u Muzeju Vojvodine (Dunavska 37) sa početkom u 19 časova.
Vlasta Vlasta 07:31 12.03.2008

Koncert na dan ubistva

je nešto najogavnije što su mogli da smisle.
Oni slave. Zašto oni slave?
Zato što im je uspelo. Ne vidim drugi razlog.
I oni vode ovaj grad?
angie angie 15:14 12.03.2008

Re: Koncert na dan ubistva

Oni slave


oni slave!!!! I to ne skrivaju!
hot krofnica hot krofnica 01:06 12.03.2008

uh, dobro je!

pitala sam se i vec pocela da brinem zasto jos uvek nema tvog teksta povodom danasnjeg dana :)))

dakle, hvala za podsecanje i za informaciju o novosadskoj tribini!!!

Exitus Letalis Exitus Letalis 01:11 12.03.2008

podrška bojkotu!

a jel se setila ds bilo gde da nešto organizuje?
nešto nisam čula.
oni će samo pod rotacionim svetlima do groblja, kao i obično.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:11 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

nemam odgovor na vaše pitanje
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 01:32 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!


Nebojsa ja bih Vas zamolio da zatvorite opciju komentarisanja, ne zbog Vas iz LDP-a, vec zbog ovih ljudi sto koriste ovu priliku za partijska prepucavanja. Mislim da to Djindjic nije zasluzio.

Inace, post je odlican preporuka
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:37 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

bojane,
hvala vam na dobronamernoj sugestiji - ukoliko budem morao tako ću svakako i postupiti
za sada mislim da je dovoljna Napomena koju sam ostavio.
poz. n.m.
doktorka doktorka 02:31 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

Bojan Zdravic
Nebojsa ja bih Vas zamolio da zatvorite opciju komentarisanja, ne zbog Vas iz LDP-a, vec zbog ovih ljudi sto koriste ovu priliku za partijska prepucavanja. Mislim da to Djindjic nije zasluzio. Inace, post je odlican preporuka

Mislish da je zasluzio kohabitaciju Tadica sa Kostunicom?
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 02:34 12.03.2008

Zoran Đinđić, 2002.

Na putu ka sebi

Kao često puta u svojoj istoriji, Srbija danas nije stanje, nego projekat i vizija. Ona je na putu ka sebi, ne onakvoj kakva je bila, nego onakvoj kakva bi mogla da bude. Utoliko je Srbija na dobrom putu.

Da je Srbija stanje, to bi bilo krajnje provizorno i zabrinjavajuće stanje. Nedovršenost u odnosu sa Crnom Gorom, nedovršenost u odnosu na Kosovo, nedovršenost u odnosu na svoje vlastito ustavno uređenje. Takvu Srbiju niko ne bi smatrao subjektom i činiocem, nego bolesnikom i problemom. Zbog toga bi najveća greška bila da sebe definišemo neambiciozno. Ako i za trenutak posumnjamo da ćemo uspeti, vrlo verovatno i nećemo uspeti.

Naša glavna integrativna snaga je uverenje, a ne sistem. I, naravno, evropski integrativni duh koji vlada epohom. Druge smo uverili u naše istorijsko pravo da nas prihvataju kao potencijal, a ne kao fakticitet. Kao fakticitet smo malo, kao potencijal možemo biti mnogo.

U svetu nas zbog toga danas smatraju zemljom koja ima velike šanse da uspe. Još samo da uverimo i sebe.
Verovatno je preterano govoriti o ciklusima u našoj novijoj nacionalnoj istoriji, ali očito da je na početku sva tri poslednja veka Srbija dobijala istorijsku šansu.

Oslobodilački ustanci na početku 19. veka, iznenadni društveni i ekonomski preporod u prvim godinama 20. veka i, sada, prve godine ovog veka. U tri veka tri neočekivane šanse. Svaki put se Srbija dizala iz pepela sa iznenađujućom vitalnošću posle decenija krize i dekadencije. I svaki put do sada ta energija nije bila dovoljna da se projekat izvede do kraja.

Glavni krivac za to su bili međunarodni odnosi na kojima su se lomile ambicije male balkanske nacije koja je tražila svoje mesto pod evropskim suncem. Ali bilo je i vlastite krivice, a pre svega nesposobnosti da se formuliše jasan nacionalni projekat i da se oko njega okupe sve snage.. Danas su mnoge stvari veoma slične ranijim prilikama - i unutrašnje podele, i nedostatak istinskog građanstva, rašireno siromaštvo, slabe institucije, sklonost populizmu. Uz jednu veliku razliku: danas je međunarodno okruženje prvi put u istoriji na strani naših ambicija. Ako danas ne uspemo, jedini razlog smo mi sami. Mi smo u isto vreme i problem i rešenje.

I danas je zadatak isti. Pripremiti zemlju za šanse i iskušenja novoga veka. Nadoknaditi zaostatak u odnosu na razvijenu Evropu. U vlastitom društvu stvoriti moderne ustanove i uspešnu ekonomiju. I danas, kao pre jednog i kao pre dva veka, za uspešno obavljanje zadatka nam trebaju sveža energija i nada, samodisciplina i istrajnost. Međutim, našem nacionalnom mentalitetu svojstvene su erupcije energije, pa potom pražnjenje i malodušnost. Mi smo veseo narod koji istovremeno ceni pesimizam jer ga smatra otmenim. I jer oslobađa od odgovornosti. Ako već unapred sumnjate u svoj uspeh, neuspeh će vam lakše pasti, jer ste ga mudro predvideli. Nedostaje nam kondicija za ozbiljnu strategiju. Nedostaju nam ljudi sa jakim karakterom u javnom životu. Previše je površnog mudrovanja i površnog nezadovoljstva, koji ne podstiču i ne oplemenjuju akciju, nego je blokiraju.

I previše je intriga i tračeva, kao u Rimskom carstvu godinu dana pre njegovog raspada. Zbog toga naša nacionalna istorija ponekad podseća na Sizifov posao. Kamen je uz velike žrtve doguran skoro do vrha, ali onda proradi neki usud i sve se vraća na početak.

Šta će se dogoditi sa trećim pokušajem Srbije da konačno ostvari svoj projekat i svoju viziju, da postane ravnopravni član evropske porodice uspešnih naroda?

Odgovor na ovo pitanje zavisi od naše sposobnosti da pobedimo svoje slabosti i da kultivišemo svoje vrline. Srbija danas, kao i ranije, nije gotova činjenica nego šansa.

Da bismo je iskoristili treba da radimo na sebi i da verujemo u uspeh. Uslov je možda težak, ali istorijska odgovornost je prevelika da bi se smelo pomišljati na neuspeh.
irvas irvas 03:25 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

Bojan Zdravic
Nebojsa ja bih Vas zamolio da zatvorite opciju komentarisanja, ne zbog Vas iz LDP-a, vec zbog ovih ljudi sto koriste ovu priliku za partijska prepucavanja. Mislim da to Djindjic nije zasluzio. Inace, post je odlican preporuka

ne razumem o kakvim prepucavanjima pricas.
ja nigde nisam video da DS organizuje bilo sta u vezi sa petogodisnjicom atentata.
sto je zivi blam za DS.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 03:30 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

doktorka
Mislish da je zasluzio kohabitaciju Tadica sa Kostunicom?

Svetlana, zasto mene pitas, dobro znas da sam iz DS-a izasao jos 2004. u Junu, cim sam shvatio sta radi Tadic. Napisao sam mu i pismo tada, rekavsi da je od DS-a napravio DB stranku i da necu da budem clan njegove DB stranke. Ti si u DS-u bila za sve vreme kohabitacije Tadica i Kostunice. Zasto to Tadicu tada nisi rekla i zasto tada nisi izasla iz DS-a, nego tek posle kohabitacije, i zasto meni postavljas ovakva pitanja. To sto sam izasao posle i iz LDP-a, Boze moj - moje pravo kao slobodnog gradjanina da ne radim ono sa cime se ne slazem. Jednostavno mislim da ni Tadic, ni Jovanovic osim verbalnog zaklinjanja nemaju blage veze sa Djinjdicem - zato sam i izasao. Moje pravo zar ne?
doktorka doktorka 04:25 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

Bojan Zdravic
doktorka
Mislish da je zasluzio kohabitaciju Tadica sa Kostunicom?

Svetlana, zasto mene pitas, dobro znas da sam iz DS-a izasao jos 2004. u Junu, cim sam shvatio sta radi Tadic. Napisao sam mu i pismo tada, rekavsi da je od DS-a napravio DB stranku i da necu da budem clan njegove DB stranke. Ti si u DS-u bila za sve vreme kohabitacije Tadica i Kostunice. Zasto to Tadicu tada nisi rekla i zasto tada nisi izasla iz DS-a, nego tek posle kohabitacije, i zasto meni postavljas ovakva pitanja. To sto sam izasao posle i iz LDP-a, Boze moj - moje pravo kao slobodnog gradjanina da ne radim ono sa cime se ne slazem. Jednostavno mislim da ni Tadic, ni Jovanovic osim verbalnog zaklinjanja nemaju blage veze sa Djinjdicem - zato sam i izasao. Moje pravo zar ne?



Bojane Zdravicu , nema nista ruznije nego iznositi polu-istine. Kada je Ceda izbacen iz stranke , poslala sam istoga dana e-mail DS sa zahtevom da me isclane iz nje ,ali oni mi nisu nista odgovorili . .Posto nisam dobila odgovor , pa prema tome nisam mogla biti sigurna da li je prestalo moje clanstvo u DS , nisam mogla ni da se uclanim u LDP. Btw, svoj prvi boravak u Bgd posle toga ,iskoristila sam da odem u DS i odjavim se in vivo. Inace ,ovde mozesh pogledati moje komentare vezane za Tadica josh 2004. [url= http://www.google.com/search?hl=en&q=Svetlana+Stamatovic+Tadic+B92&btnG=Google+Search]
http://www.google.com/search?hl=en&q=Svetlana+Stamatovic+Tadic+B92&btnG=Google+Search[/url]



Bojan Zdravic Bojan Zdravic 05:18 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!


Ma dobro ok, preko telefona mi nisi bas najbolje objasnila tada, ali nema veze, molim te samo me zaobidji sa pitanjima o Tadicu i Kostunici, jer nisam njihov potparol. Ako te mozda nesto interesuje od mojih stavova, idi na web site moje stranke - samo me batali malo molim te.

Nebojsa, molim Vas ako mozete ovaj ceo trol da izbrisete, jer mislim da je neumesan


Hvala,
Pozdrav
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 05:20 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

ne razumem o kakvim prepucavanjima pricas.

Bila su neki komentari (prepucavanja) koji su potom obrisani
Over & Out
gradicevic gradicevic 07:56 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

Bojane Zdravicu , nema nista ruznije nego iznositi polu-istine. Kada je Ceda izbacen iz stranke , poslala sam istoga dana e-mail DS sa zahtevom da me isclane iz nje ,ali oni mi nisu nista odgovorili . .Posto nisam dobila odgovor , pa prema tome nisam mogla biti sigurna da li je prestalo moje clanstvo u DS , nisam mogla ni da se uclanim u LDP. Btw, svoj prvi boravak u Bgd posle toga ,iskoristila sam da odem u DS i odjavim se in vivo. Inace ,ovde mozesh pogledati moje komentare vezane za Tadica josh 2004. [url= http://www.google.com/search?hl=en&q=Svetlana+Stamatovic+Tadic+B92&btnG=Google+Search]
http://www.google.com/search?hl=en&q=Svetlana+Stamatovic+Tadic+B92&btnG=Google+Search[/url]


Izvinite jel ovaj post posvecen uspomeni na Zorana Djindjica ili partijsko-licnom pljuvanju DS-LDP.
Bez obzira gde jeste ili niste danas i gde ste ili niste bili onda, imajte bar malo postovanja prema coveku kome danas treba da iskazemo svoju zahvalnost.
HVALA
blackbox blackbox 08:46 12.03.2008

Re: Zoran Đinđić, 2002.

Hvala Vam za blog posvećen Zoranu Đinđiću.
Šta god da danas uradimo to je malo u odnosu na ono što je on zaslužio i čime nas je zadužio.
Malo šta se u negoivim govorima može naći što nije bila vizija, nažalost mnogo toga posle njega je bila revizija.
A pre predstojeće izbore, dovoljno je imati u vidu sledeće stavove i jasno se opredeliti.
Zbog toga naša nacionalna istorija ponekad podseća na Sizifov posao. Kamen je uz velike žrtve doguran skoro do vrha, ali onda proradi neki usud i sve se vraća na početak.

Šta će se dogoditi sa trećim pokušajem Srbije da konačno ostvari svoj projekat i svoju viziju, da postane ravnopravni član evropske porodice uspešnih naroda?

Odgovor na ovo pitanje zavisi od naše sposobnosti da pobedimo svoje slabosti i da kultivišemo svoje vrline. Srbija danas, kao i ranije, nije gotova činjenica nego šansa.

Da bismo je iskoristili treba da radimo na sebi i da verujemo u uspeh. Uslov je možda težak, ali istorijska odgovornost je prevelika da bi se smelo pomišljati na neuspeh.

Dakle ne može se postavljati pitanje ili-ili već samo i-i, slepo vezivanje i instistiranje samo na Kosovu je najbrži način da se izgubi evropska persektiva na duži rok a Kosovo definitivno.
Vračarac Vračarac 09:28 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

a jel se setila ds bilo gde da nešto organizuje?
nešto nisam čula.
oni će samo pod rotacionim svetlima do groblja, kao i obično.

Mislim da je na današnji dan neumesno voditi stranačku politiku. Danas je dan za šetnju u bilo kojoj od kolona. Ili za tribinu. Sve jedno.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 09:29 12.03.2008

Molba

sad se priključio: molim Bojana i doktorku da ne nastavljaju lična prepucavanja
na ovom mestu ili ću biti prinuđen da im uskratim pravo komentarisanja ovog
teksta - kao i nekolicini drugih blogera koji su pokušavali slično.
izvinjavam se ali to je jedini način.
poz.n.m.
dragan7557 dragan7557 12:55 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

Bojan Zdravic

Nebojsa ja bih Vas zamolio da zatvorite opciju komentarisanja, ne zbog Vas iz LDP-a, vec zbog ovih ljudi sto koriste ovu priliku za partijska prepucavanja. Mislim da to Djindjic nije zasluzio.

Inace, post je odlican preporuka


Potpisujem !
doktorka doktorka 15:36 12.03.2008

Re: podrška bojkotu!

gradicevic
Bojane Zdravicu , nema nista ruznije nego iznositi polu-istine. Kada je Ceda izbacen iz stranke , poslala sam istoga dana e-mail DS sa zahtevom da me isclane iz nje ,ali oni mi nisu nista odgovorili . .Posto nisam dobila odgovor , pa prema tome nisam mogla biti sigurna da li je prestalo moje clanstvo u DS , nisam mogla ni da se uclanim u LDP. Btw, svoj prvi boravak u Bgd posle toga ,iskoristila sam da odem u DS i odjavim se in vivo. Inace ,ovde mozesh pogledati moje komentare vezane za Tadica josh 2004. http://www.google.com/search?hl=en&q=Svetlana+Stamatovic+Tadic+B92&btnG=Google+SearchIzvinite jel ovaj post posvecen uspomeni na Zorana Djindjica ili partijsko-licnom pljuvanju DS-LDP.Bez obzira gde jeste ili niste danas i gde ste ili niste bili onda, imajte bar malo postovanja prema coveku kome danas treba da iskazemo svoju zahvalnost.HVALA


mislite da cete time sto cete ga zaliti jednom godisnje, uspeti sa sebe skinuti deo odgovornost sto ovom zemljom vladaju oni koji su pripremili teren zvezdanu jovanovicu da nesmetano nanisani i ubije naseg premijera? grdno se varate. prozivacu vas svaki dan.
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 14:29 13.03.2008

Re: podrška bojkotu!

doktorka
mislite da cete time sto cete ga zaliti jednom godisnje, uspeti sa sebe skinuti deo odgovornost sto ovom zemljom vladaju oni koji su pripremili teren zvezdanu jovanovicu da nesmetano nanisani i ubije naseg premijera? grdno se varate. prozivacu vas svaki dan.

Koga ces ti prozivati svaki dan i zasta, i odakle ti pravo da ljude prozivas ovde na blogu za pogibiju Djindjica. Imas li ti u sebi iole uracunljivosti kada pises ovake gluposti svaki Bozji dan
doktorka doktorka 23:48 13.03.2008

Re: podrška bojkotu!

Bojan Zdravic
doktorka
mislite da cete time sto cete ga zaliti jednom godisnje, uspeti sa sebe skinuti deo odgovornost sto ovom zemljom vladaju oni koji su pripremili teren zvezdanu jovanovicu da nesmetano nanisani i ubije naseg premijera? grdno se varate. prozivacu vas svaki dan. Koga ces ti prozivati svaki dan i zasta, i odakle ti pravo da ljude prozivas ovde na blogu za pogibiju Djindjica. Imas li ti u sebi iole uracunljivosti kada pises ovake gluposti svaki Bozji dan


ignore
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 01:05 14.03.2008

ignore

POTPISUJEM!
Dolybell Dolybell 01:12 12.03.2008

Patriotizam

Detalj sa poslednjeg predavanja koje je Zoran održao
u Banja Luci , 21. februara 2003. godine
na temu: PATRIOTIZAM I NACIONALIZAM


Za patriotizam su merodavni rezultati i posledice. I to je osnovna razlika
takođe između tradicionalnih i modernih društava. Znači, vi imate
mogućnost i imate istorijske primere nacionalizama koji su želeći da je
unaprede uništili svoju naciju. Ali to im nije mana. U toj slici sveta
najvažnije je bilo da li su oni imali nameru da pomognu svoju naciju.
Ako su oni imali nameru, i mogu da dokažu da su imali nameru, oni su
našli svoje opravdanje, jer oni kažu, mi smo iskreno hteli, ali na kraju je
to završilo na štetu za našu vlastitu naciju, ali nismo mi krivi nego su
krive okolnosti.


Ceo tekst : BUKA
city_lights city_lights 05:26 12.03.2008

Re: Patriotizam


Obavezno citati !!!

Proslediti svima koji jos nisu imali prilku da procutaju ovo Zoranovo predavanje !!!

B92 bloger Aleksandar T objavio je izvode i link sa koga se mozda lakse dolazi do integralnog teksta:[url=http://blog.b92.net/text/2533/Poslednje%20predavanje%20Dr%20Zorana%20%C4%90in%C4%91i%C4%87a/][/url]

ivana23 ivana23 12:14 12.03.2008

Re: Patriotizam

city_lights
Obavezno citati !!!
Proslediti svima koji jos nisu imali prilku da procutaju ovo Zoranovo predavanje !!!
B92 bloger Aleksandar T objavio je izvode i link sa koga se mozda lakse dolazi do integralnog teksta:[url=http://blog.b92.net/text/2533/Poslednje%20predavanje%20Dr%20Zorana%20%C4%90in%C4%91i%C4%87a/][/url]

http://blog.b92.net/text/2533/Poslednje%20predavanje%20Dr%20Zorana%20%C4%90in%C4%91i%C4%87a/
mala pomoc
margos margos 01:13 12.03.2008

......

Zajedno sa njim ubijena je i teškom mukom iznova pronađena srpska nada.

Upravo taj osećaj jeste tužniji i od same činjenice da je jedan takav čovek ubijen u trenutku svoje najveće snage, ljudske, političke i državničke. Tupa beznadežnost je zavladala tog dana. I traje. Dodatno zaprljana bahatošću i vulgarnošću ovih što slave svoje pobede nad sopstvenim narodom.
“povodom završetka prve faze radova na uređenju Limanskog parka

Kako li bi tek slavili da su oposlili i drugu fazu?
Tužno, tužno... pretužno. Makar da ćute.
...
Tarkovski Tarkovski 01:17 12.03.2008

Re; Blog

U samo dve godine na čelu Vlade, Đinđić je za promene i reforme uspeo da pridobije većinu građana Srbije. Poštovan i omiljen svuda gde bi se pojavio,

Nije tacno. Nazalost. Za mene je sigurno bio i omiljen i postovan. Ali vec tada ali cinjenica da oni koji su bili porazeni i kampanja mnogih je uticala da kod tih bude omrazen.
kriminogene strukture Miloševićevog režima koje nikada nisu do kraja razvlašćene i koje su svog patrona i zaštitnika našle u Vojislavu Koštunici

Patron i zastinik? Ipak, to je bilo mnogo slozenije vreme nego sto zeli da se prikaze jednostavnom satanizacijom Kostunice i crno-belom partijskom predstavom sveta.
Zajedno sa njim ubijena je i teškom mukom iznova pronađena srpska nada.

Nije. Ne mogu je ubiti.
Hibernirana dvanaestomartovskim pucnjem Srbija je nastavila po starom. Pet godina nakon njegovog ubistva i osam godina nakon rušenja Miloševića Srbija je reterirala u svoju lošu prošlost.

Nije ni to tacno. Ipak je Srbija otisla napred. Moze i treba brze.
Gradska organizacija Liberalno demokratske partije Novi Sad

Zoran Djindjic je bio ujedinitelj a ne neko ko bi dozvolio da neko ili jedna partija pokusava da kidnapuje njegovo ime. Da li ste zvali nekog iz DS ili nekog nepartijca?
Matija Novakovic Matija Novakovic 01:23 12.03.2008

Re: Re; Blog

Tarkovski

Gradska organizacija Liberalno demokratske partije Novi Sad
Zoran Djindjic je bio ujedinitelj a ne neko ko bi dozvolio da neko ili jedna partija pokusava da kidnapuje njegovo ime. Da li ste zvali nekog iz DS ili nekog nepartijca?


Ovo je potpuno smesno.
Kakvo kidnapovanje, o cemu pricas?
Treba da zovu da ih podsete?
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 01:24 12.03.2008

Re: Re; Blog

Dobro bre Tarkovski, jel' znas ti sta znaci rec pijetet, sta se raspravljas ovde po blogu, ako hoces napisi svoje misljenje - ako neces, ne raspravljaj se, ruzno je zaista
irvas irvas 02:34 12.03.2008

Re: Re; Blog

Patron i zastinik? Ipak, to je bilo mnogo slozenije vreme nego sto zeli da se prikaze jednostavnom satanizacijom Kostunice i crno-belom partijskom predstavom sveta.

jeste tarkovski, kostunica nije nastavio slobinu politiku, niti se zalagao na ostanku celnika vojske i db-a iz milosevicevog vremena...
doktorka doktorka 02:58 12.03.2008

Zoran Djindjic:

"PROBUDILI SMO GA I 5. OKTOBRA OVDE SMO GA DONELI, NIJE DOŠAO, DONELI SMO GA!”

irvas irvas 03:10 12.03.2008

Re: Zoran Djindjic:

doktorka
"PROBUDILI SMO GA I 5. OKTOBRA OVDE SMO GA DONELI, NIJE DOŠAO, DONELI SMO GA!”

"SRBIJA POCINJE DA POKAZUJE SVOJE LEPO LICE, IZVLACI SE IZ BLATA, ONI KOJI TO NE MOGU DA IZDRZE JER SU RUZNI U SEBI, MAZU JE PONOVO BLATOM!!!"
Vračarac Vračarac 09:32 12.03.2008

Re: Re; Blog

Ljudi, probajte bar danas da zaboravite na stranačku pripadnost. Imajte bar malo obzira. Izađite i šetajte u kojoj god koloni želite. Nemojte se ujedati.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 09:35 12.03.2008

Re: Re; Blog

Pridružujem se Vašoj molbi!
Exitus Letalis Exitus Letalis 01:29 12.03.2008

raskomadano srce!



Raskomadano srce


Već dugo sam se pitao šta je to još potrebno da bi Srbija konačno zavolela Zorana Đinđića. Sada znam: bilo je potrebno, posle svega, da joj ponudi na dlanu i svoje raskomadano srce.
Nisu uspeli, u procentu većem od četiri ili sedam i po posto da ga podržavaju kada je promovisao mišljenje u krupnijim dimenzijama, kada se hrabrije i pametnije od svih borio protiv poslednje diktature usred Evrope, kada ih je spasao od gladi, inflacije i terora, epidemije i emigracije, kada je zatvorio katalog svih katastrofa što se mogu zamisliti, kada ih je mirio sa susedima i vraćao civilizovanom svetu: nisu ga podržavali čak ni kada je na svoja pleća preuzimao teret izručenja krvoločnih i umno poremećenih srpskih lidera, nisu ga voleli kada im je vraćao banke, valutu i podzemne garaže. Pa ni onda kada je očigledno postao svetski omiljen premijer, koji je imponovao obrazovanjem, znanjem, izgledom i ponašanjem. A svaki Srbin je bio svedok.
Bilo je potrebno još nešto, sasvim u duhu srpskog mraka: bio je potreban taj jezivi gest mučeništva i žrtve. Srbi se nikada nisu ustezali da ga traže od svojih najplemenitijih glava. I to vam je dao, dragi Srbi, iako se takav gest toliko protivio njegovom biću. Njegova prepametna glava je i to morala da ukalkuliše zbog vaše srećnije budućnosti, znajući da je to nešto što nećete moći da prenebregnete. Pa sad vi prenebregnite ako hoćete, smete i možete. Hajde, opet u korist svoje ogromne štete, proglasite krezube kokošare i palikuće patriotama; neka vam opet budu preči banditi i ubice od suseda Hrvata i Mađara; glasajte za kilave, korumpirane i retardirane ili proglasite patriotom i njegovog ubicu koji se verovatno godinama vežbao na sarajevskoj deci. Kada ispečeš zanat na tako sićušnoj meti, šta je pogoditi srce odraslog čoveka sa stotinak metara?
Ništa nije, naime, opasnije nego kad mali pate od ludila veličine. To važi kako za pojedince, tako i za čitave narode. Baš je u ovom društvu, iz tačno tog razloga, stvoren najugojeniji kriminalno-klerikalno-postkomunističko-nacionalistički monstrum, jer takve stvari se ne dešavaju slučajno. Taj monstrum ima više glava, neke su veće, neke manje, ali nijedna neće sama otpasti. Zato su ovdašnji pošteni i izistinski patriotski opredeljeni intelektualci morali oduvek da prevazilaze sami sebe i sebi slične u celom svetu i da, na kraju, u tome izgore. Jer, hoće da nadomeste nešto za sve nas. To nije mogućno u potpunosti, ali svaki takav pokušaj vuče napred više od bilo čega u nesrećnim društvima. U našoj civilizaciji ionako opstaje samo jedan tanak sloj koji svakog trenutka mogu da probiju destruktivne snage podzemlja.
Njegovo već raskomadano srce moralo je da podnese još nešto: ceremoniju koja ne ide uz njega, kao što ni smrt nekako ne ide uz njegov osmeh. Ali, ako je pop koji je govorio, postao makar donekle svestan suštinskih stvari potrebnih za sreću ovog naroda, u šta duboko sumnjam, onda je i to sve trebalo da bude baš tako.
Od mnogih pitanja koja sada iskrsavaju, ključno je možda baš ovo: da li će Zoran Đinđić biti jači od sopstvenog mita koji će Srbi o njemu stvoriti i da li, eventualno, taj mit neće postati nužno nekrofilski? Jer, nije on nikakav mučenik i žrtva kakvim bi ga Srbi najradije videli. On je spejs-šatl za Srbiju, koji možda ponekad eksplodira u svojoj ludoj hrabrosti i brzini, ali i dalje ostaje blistava i munjevita misao budućnosti.

NENAD PROKIĆ
bindu bindu 01:37 12.03.2008

Re: raskomadano srce!


DJINDJIC TO SAM JA.
doktorka doktorka 02:52 12.03.2008

Bila nekad

gradicevic gradicevic 06:05 12.03.2008

Re: raskomadano srce!

Od mnogih pitanja koja sada iskrsavaju, ključno je možda baš ovo: da li će Zoran Đinđić biti jači od sopstvenog mita koji će Srbi o njemu stvoriti i da li, eventualno, taj mit neće postati nužno nekrofilski? Jer, nije on nikakav mučenik i žrtva kakvim bi ga Srbi najradije videli. On je spejs-šatl za Srbiju, koji možda ponekad eksplodira u svojoj ludoj hrabrosti i brzini, ali i dalje ostaje blistava i munjevita misao budućnosti.

Nista za dodati
ceda_urosevic ceda_urosevic 03:13 12.03.2008

13.01.2003. EKONOMIST

Економист: Да се вратимо на реформе. Сада је формирана нова партија, Г17 плус. Да ли очекујете да ћете са њима сарађивати или их видите као опозицију?

Зоран Ђинђић:
Не видим неку разлику у односу на досадашњу ситуацију. Нама нису потребни програми, идеје - тога имамо превише. Нама су потребни људи који су спремни да подметну леђа и озбиљно раде.
...
Ја сам на послу на којем ме интересују Индијанци, а не поглавице. Потребни су ми људи који ће да ураде посао. Могу некога да прихватим и ако је десничар и ако је левичар, ако је монархиста или републиканац... зато што се у овој фази постављају темељи, а не фарба се фасада. Ту естетика није толико битна. Неважно је да ли је неко мало на ову или ону страну; ако је стручан, ако је поштен, ако је вредан и ако може да уради конкретан посао - драгоцен ми је. Таквих нема превише.
...
http://zorandjindjic.org/index.php?vrsta=14&kategorija=&tekst=4171&naredba=prikaz&br_stranice=8

...
CRNI_ROK CRNI_ROK 03:47 12.03.2008

Veliko Hvala Zoranu

Veliki covek,vizionar...optimista i pozitivac...
Dolybell Dolybell 08:13 12.03.2008

Re: Patriotizam

Ceo tekst : BUKA

http://www.6yka.com/do/da,234
jaglika jaglika 05:07 12.03.2008

Za sva vremena

Tog dana, prvo sto sam pomislila kada sam videla vanredne vesti na TV-u bilo je - nemoguce! Takvog coveka je nemoguce ubiti!
Mislim da su samo delimicno uspeli. Covek se moze ubit,i ali njegova energija i misao ne.
Nenad M. Nenad M. 08:50 12.03.2008

....

političko i filozofsko delo dr Zorana Đinđića danas su aktuelniji nego ikad


ovo daje nadu iako ujedno govori o nasoj nesreci koja traje od 12. marta.
Nada je da nas je sve vise koji razmisljamo o onome sto je bilo; tuga je kada pomislimo kako bi Srbija danas izgledala da je on ziv. Izmedju tih emocija lebdi Djindjic, iz dana u dan veci, zasenjujuce veliki za njegove gonitelje.

Pitanje svih pitanja, 5 godina posle je DA LI NAM JE DANAS BOLJE?
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 10:15 12.03.2008

Re: Da li nam je danas bolje?

Kako bi nam bilo danas da je Zoran ostao:

"Naš cilj je, i mi našu zemlju vidimo da 2004. godine bude zvanični kandidat za Evropsku uniju, da 2010. godine bude ravnopravni član Evropske unije. Sve prepreke na tom putu ćemo uklanjati, bilo da se zovu Milošević, da se zovu ustavi, bilo da se zovu zakoni. Ne postoji ni jedna prepreka koja može da nas zaustavi na tom putu. Kao čoveka koga drže pod vodom 50 godina, u njegovoj želji da dođe do vazduha, do kiseonika, tako i Srbiju ne može ništa da zaustavi na tom putu do kiseonika, a to je Evropa, to je porodica demokratskih, modernih, razvijenih zemalja."

Zoran Đinđić
lush lush 09:37 12.03.2008

toliko mu dugujemo

"Let us work together, hand in hand, to turn Zoran Djindjic's hope into reality."

[url=http://www.timesonline.co.uk/tol/comment/columnists/guest_contributors/article3533101.ece][/url]
duck duck 10:30 12.03.2008

Vidimo se na tribini

Mada mislim da ste trebali zakupiti neku vecu salu. Nadam se da cu uspeti da udjem na vreme.
zero zero 10:31 12.03.2008

drugo?

Učio da se između pragmatizma i idealizma današnji svet uvek odlučuje za ovo drugo.


Valjda prvo?
jezda jezda 10:49 12.03.2008

obratite pažnju

Danas je na pravnom fakultetu zabranjena studentska tribina na temu petogodišnjice smrti Zorana Djindjića. Ali zato nikad nije zabranjena nijedna tribina koju su organizovali obray,dveri i ostale klerofašističke organizacije. Obrazloženje je ,malo je reći,cinično: zbog izbora i teške situacije oko Kosova.
Srecko Sekeljic Srecko Sekeljic 11:17 12.03.2008

Re: obratite pažnju

Vrhunac neukusa! Taj Pravni fakultet...
margos margos 11:22 12.03.2008

Re: obratite pažnju

Neka... Povorka ispred će zato biti uvećena! Jedan zvižduk će biti glasniji od tribine.
lion lion 11:57 12.03.2008

Re: obratite pažnju

Pa šta ako vam je zabranjena Tribina?To je razlog više da je održite!To je VAŠ fakultet i ako vas ima dovoljno da vidim ko će da vas spreči.
dragan7557 dragan7557 13:04 12.03.2008

Re: obratite pažnju

lion
Pa šta ako vam je zabranjena Tribina?To je razlog više da je održite!To je VAŠ fakultet i ako vas ima dovoljno da vidim ko će da vas spreči.


Prave reči u pravom trenutku.
To je VAŠ fakultet i ako vas ima dovoljno da vidim ko će da vas spreči.


Narod na putu kada je složan niko nije u stanju da zaustavi.
Exitus Letalis Exitus Letalis 14:54 12.03.2008

Re: obratite pažnju

jezda
Danas je na pravnom fakultetu zabranjena studentska tribina na temu petogodišnjice smrti Zorana Djindjića. Ali zato nikad nije zabranjena nijedna tribina koju su organizovali obray,dveri i ostale klerofašističke organizacije. Obrazloženje je ,malo je reći,cinično: zbog izbora i teške situacije oko Kosova.

ovo treba da se javi svim medijima.
svim.
čak i rts-u.
cherga cherga 11:24 12.03.2008

.

Kakav covek.. njegova smrt je tragican gubitak.

Gotovo apokalipticno.. trudim se da ne mislim tako ali je veoma tesko oteti se utisku da su sanse za bolji zivot, za vise kiseonika, mnogo manje od trenutka kada nam je ukraden.
Dax Dax 11:42 12.03.2008

5 godina

Neverovatno je to da se jedno drustvo tako malo promeni za 5 godina.Gotovo nemoguce.Imam ponekad utisak da idemo najmanjom mogucom brzinom odbijajuci da pogledamo istini u oci.Narod koji se hvali svojom herojskom istorijom ocajnicki odbija da krene tamo gde je Zoran bio spreman da nas vodi jos pre dvadeset godina.
Pitanje je koliko se jos vremena narod moze samozavaravati?
kurosh kurosh 12:13 12.03.2008

pokazimo

danasnja obaveza=osecanje-nosenje crnog flora
ako nista vise ne mogu da uradim u svom malom zivotu i u isto takvoj sredini gde zivim
voleo bih da to urade svi koji osecaju isto(mali,veliki,politicari,novinari,javne licnosti...)
bopa bopa 12:38 12.03.2008

mit/realnost

U Stockholmu je 28. februara 1985. ubijen Ulof Palme. Bio je jedan od politicara koji su obelezili 20. vek. nazalost, nikada se nije saznalo ko je izvrsilac i nalogodavac atentata.
Nekoliko meseci kasnije, posle opsezne istrage, novinarskog istrazivackog rada i ogromnog angazovanja ljudi i sredstava, jedna irska TV stanica napravila je film-dokumentarac, dosije, emisiju, sta-god o Palmeu.
Da ne prepricavam veoma obiman i sadrzajan materijal. Elem, urednik te emisije na pitanje novinara sta sada misli i kako procenjuje Palmea, odgovara: politicar kao svaki drugi politicar.
I to je odgovor, skoro na sve.


antioksidant antioksidant 15:50 12.03.2008

Re: mit/realnost

Bio je jedan od politicara koji su obelezili 20. vek.

politicar kao svaki drugi politicar

mit/realnost... logika????
Dolybell Dolybell 00:06 13.03.2008

Re: mit/realnost

Elem, urednik te emisije na pitanje novinara sta sada misli i kako procenjuje Palmea, odgovara: politicar kao svaki drugi politicar.
I to je odgovor, skoro na sve.


Ništa čudno, svako uzima sebi pravo da procenjuje drugog,
ne uzimajući u obzir da se procenjeni i procenjivač ni na
jedan način ne mogu porediti.
Nisu pandan jedan drugom, samo onaj ko je na istom nivou
ili višem, može da procenjuje drugog.
To ne znači da ne može imati neko svoje mišljenje,
ali da sudi o drugom - nema pravo.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 00:11 13.03.2008

Политика

Izuzev kraće informacije - i najave u TV programu
današnja Politika nema niti jedan jedini autorski
tekst o dr Zoranu Đinđiću. Strašno, tužno...
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 14:50 12.03.2008

Ubica - Drzavna Bezbednost Srbije

Na danasnji dan, pre pet godina Drzavna Bezbednost Srbije streljala je svog Premijera Zorana Djindjica, na svom radnom mestu, u dvoristu zgrade Vlade Srbije. Nije li samo ovo dovoljno, da se ova tajna policija, sa mrezom svojih saradnika od preko sto hiljada ljudi raspusti, da se sva dosijea otvore, te ovim ljudima dozivotno zabrani zaposlenje u drzavnom sektoru. Dakle, ubica je Drzavna Bezbednost Srbije, kao drzavna sluzba, kao zlocinacka i kriminalizovana sluzba, zato ona treba da se kompletna kazni njenim raspustanjem, osudjivanje direktnih atentatota nije dovoljno.

Da ne spominjem istoriju ove monstruozne komunisticke tajne policije, pocevsi od 44. godine, kada su pobili na desetine hiljada neduznih civila sirom Srbije, golootocka zlostavljanja, likvidiranja politickih protivnika u zemlji i inostranstvu, desetine hiljada neduznih civila sirom bivse SFRJ devedestih.

Potpuna kontrola saradnika DB-a u narko biznisu, kriminalnim aktivnostima, u procesu privatizacije, doveo je do toga, da je nasa Srbija zapravo kriminalna drzava, za ciji aparat zakoni apsolutno ne vaze. Ukidanjem ove sluzbe, automatski ce biti srusen ovaj udbaski drustveno-politicki rezim, koji je uveden u Srbiju na ruskim tenkovima.

Postavlja se vrlo jednostavno pitanje: Da li mi placamo od nasih para drzavnu policiju da ona ubija gradjane, ukljucujuci Premijera. Da li mi placamo policiju da se bori protiv kriminala ili da se bavi kriminalom, da li mi placamo policiju da suzbija narkomaniju ili da diluje drogu. Da li placamo policiju da suzbija korupciju ili da siri korupciju. Da li tajna policija treba da se bavi bezbednoscu ili biznisom i bude vlasnik kapitala u Srbiji. Na kraju krajeva, nije li potpuno imbecilno ovakvo uredjenje nazivati demokratskim uredjenjem, kada je ocigledno da je to klasicna policijska drzava.

Jednostavno, postojanje ovakvih tajnih policija je drustveno stetno i neopravdano, jednostavno nam ne trebaju i zato se one moraju ukinuti - jer su brana izgradnji demokratije u Srbiji, sto je primarni interes naroda Srbije.

Posle ukidanja ovih kriminalnih tajnih policija, neophodno je Zakonom o preispitivanju porekla kapitala, i Zakonom o preispitivanju zakonitosti u procesu privatizacije, ponistiti sve nezakonite privatizacije, kao i oduzeti im kapital stecen kriminalnim delatnostima, te ih krivicno procesuirati.. Svakako, denacionalizacijom im treba oduzeti sve nacionalizovano pocevsi od 44. godine.

Tek posle ovoga, bice moguca izgradnja demokratije u Srbiji.
sinisake sinisake 02:00 15.03.2008

Re: Ubica - Drzavna Bezbednost Srbije

E ovo je kljucna stvar, koju vecina politicara(osim Vuka Draskovica koji je na svojoj kozi osetio posledice njihovog rada) u Srbiji jednostavno precutkuje.
O razlozima mozemo samo da slutimo. Ili, mozda i ne moramo da slutimo?
U jednom intervjuu, Beba Popovic je to objasnio - kratko i bolno jasno:

Problem je što niko od političara ne sme da se zameri Službi. Čim nešto pokušate da menjate, odmah dobijate poruke i upozorenja da će vam otići glava ako dirnete tog i tog ili u ovo i ono. To se radilo i za vreme Sablje. Oni su država za sebe. Da biste se obračunali sa njima, morate da kao političar budete apsolutno čisti. Ako ste sedeli u vladi Slobodana Miloševića i donosili neke zakone, ili ako ste bili saradnik pa ste od njih dobili stan ili posao za sebe ili člana porodice, onda ne možete protiv njih, jer oni o svakome sve znaju i uvek imaju nešto da izvade. I onda čovek kaže: dobro, što ja da isterujem svetsku pravdu, bolje da ćutim, i na tome se sve završi.

Nijedna vlada se nije usudila da dirne u Službu. Nova vlast je smenila sve policajce koji su učestvovali u Sablji, ali iz BIA niko nije kažnjen i niko nije suspendovan.


Tek posle ovoga, bice moguca izgradnja demokratije u Srbiji.
Potpuno se slazem sa Vama, ali ne znam da li ste svesni koliko je ovo pesimisticka poruka. :(
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 16:10 15.03.2008

Re: Ubica - Drzavna Bezbednost Srbije

E ovo je kljucna stvar, koju vecina politicara(osim Vuka Draskovica koji je na svojoj kozi osetio posledice njihovog rada) u Srbiji jednostavno precutkuje.

Da, ali Vuk Draskovic ne trazi ukidanje vec reformu DB-a. Bilo je vec nekoliko kozmetickih reformi, zapravo sve se svodilo na promenu imena sluzbi (OZNA, UDBA, DB, BIA) i na kraju ipak sve ostane isto. Vuk Draskovic je godinama saradjivao sa tom sluzbom i mnogo je i dobio od nje, tako da ovo njegovo lajanje o DB-u niko i ne smatra za ozbiljno, vec kao ujdurmu. Ova sluzba se jednostavno treba raspustiti, jer je drustveno nekorisna i krajnje stetna - reforme sluzbi nista nece promeniti. Znaci samo raspustanje i ukidanje, otvaranje svih dosijea i lustracija, Tek onda, formiranje potpuno novih sluzbi. To je jednostavno drustveno opravdano, korisno i u interesu Srbije.

Politicari precutkuju ove stvari, jer su svi odreda saradnici tajnih sluzbi, zato od njih i ne treba nista ni ocekivati po ovom pitanju. Ali postoji tu jedna druga stvar koja me daleko vise zabrinjava i razocarava, a to je da inteligencija Srbije cuti
sinisake sinisake 16:32 15.03.2008

Re: Ubica - Drzavna Bezbednost Srbije

Ali postoji tu jedna druga stvar koja me daleko vise zabrinjava i razocarava, a to je da inteligencija Srbije cuti


U, pa tu je tek situacija jasna.
''Inteligencija Srbije'' je dobrim delom kreator zla kroz koje prolazimo, pa u njenim se redovima nalazi mnogo vise saradnike Sluzbe, nego medju politicarima, ubedjen sam!
Pa, pogledajte samo nase bivse disidente, koji su svi nekim cudom postali osvesceni nacionalni radenici...(Sindrom Brane Crncevica)

Prava intelektualna elita je VAN zemlje, a ovo sto je ostalo, a sto se naziva intelektualnom elitom, to je samo hor staraca.
Naravno, ovo je malko smelija generalizacija, nije bas sve tako crno .
Bojan Zdravic Bojan Zdravic 18:24 15.03.2008

Re: Ubica - Drzavna Bezbednost Srbije

Prava intelektualna elita je VAN zemlje,

Slazem se u potpunosti
a ovo sto je ostalo, a sto se naziva intelektualnom elitom, to je samo hor staraca.

Ima tu i dosta mladih nazalost
nikola svilar nikola svilar 15:13 12.03.2008

kontekst(i) umetnosti i(li):

umetnost i kontekst

pre neki dan do mene je dospeo tekst ovog naslova
ubjavljen u izlozbenom katalogu "medjuprostor'
banjaluckih umetnika "nove generacije"
(banjac, dukic, milak, glamocanin, malesevic...)

procitao sa uzivanjem
pozdrav

p.s.

nema veze sa temom pa slobodno obrisi.
angie angie 15:18 12.03.2008

ne znam

shta da kazem- svaki put kad vidim neki snimak sa Zoranom, ja se rasplachem, zbog uzaludnosti nestanka tako necheg izuzetnog shto je teshko nadoknadivo, zbog toga shto iz njega sija energija koja zove i pokrece i shto su ovi mrachni uspeli i josh su tu i taj mrak traje.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 16:22 12.03.2008

HVALA SVIMA

na komentarima i čitanjima
pošto nisam u situaciji da dalje pratim diskusiju
blog će privremeno zatvoren za komentarisanje

n.m.
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 22:13 12.03.2008

stigao s tribine

otključao blog

tribina u novom sadu večeras bila odlično posećena
200 ljudi u sali +još toliko ispred pred video bimom
sentinel26 sentinel26 12:00 13.03.2008

Djindjić još nije prihvaćen u Srbiji !

Nebojša hvala za tekst.

Htio bih da kažem da Zoran Djindjić još uvijek nije ni shvaćen ni prihvaćen u Srbiji.

Pogledajmo redom:

1) Zoranove ideje za boljitak ovoga društva i rješavanje teških problema:

- još uvijek nemaju većinsku (stvarnu) podršku , čak je i deklarativna podrška manjinska.

2) Zoranov način razmišljanja - ne-shvaćen a još manje prihvaćen.

3) Zoranove radne navike nijesu se ni slučajno primile ni u stranci a kamoli van nje.

4) Ako pogledajmo vertikalnu i horizontalnu nomenklaturu vlasti i ustanovimo koliko je onih koji bi bili daleko od vlasti i od narodnog novca da je Zoran danas živ, biće nam sve jasno zašto je sve tako kako jeste.

Ja se nadam da će vrlo brzo većinska Srbija shvatiti da je pucanj u Zorana bio pucanj u svija nas i pucanj u Srbiju.

Ako nijesu svi i potpuno sigurni u to ko je naručilac njegovog ubistva, organizatori i izvršioci su identifikovani, pružaoci podrške i logistike nijesu zvanično sudski evidentirani ali oni su poznati svi odreda jer se nijesu krili ni onda a ni danas, ne plaše se ni boga ni pravde.
Neposredni korisnici njegovog ubistva se takodje ne skrivaju, neki se i ponose svojim položajima.

Poz.
vucko vucko 13:34 13.03.2008

Vidimo se u budućnosti

2) Zoranov način razmišljanja - ne-shvaćen a još manje prihvaćen.

Za to je verovatno trebalo živeti u drugačijem okruženju, da bi se steklo, uz, naravno, lične vrline.

Dva ili tri teksta ovde postavljena u vezi njega govore o iskustvima autora sa Zoranom u smislu njegove nepretencioznosti. Možda nemam dobar pregled srpske politike, ali čini mi se da je ovo retka vrlina u našoj politici. Rekao bih da to sa jedne strane podrazumeva određen nivo svesnog samopouzdanja, da vam nije potrebna pozicija da biste pokazali integritet, a sa druge strane poštovanja prema drugima i očekivanja da svaki razgovor ima dva smera, tj. da se od svakoga može ponešto naučiti, a da nepretencioznost pomaže u tome.

Sistemsko mišljenje i kolaborativni pristup rešavanju problema - takođe retka vrlina. Naša politika često tako sramno liči na montipajtonovske partije za oslobođenje Judeje.

Demitologizacija - ovo je možda jedinstveno. Čak i oni koji smatraju sebe njegovim naslednicima (i crvena i žuta linija), čini mi se da bi se mnogo čega odrekli, osim mitologizacije politike - instrumentalizujući čak i uspomenu na njega u tom smislu. A ovo je, čini mi se, linija manjeg otpora - jeftin način za vladanje u društvu koje tek treba da shvati šta su mu ciljevi i prioriteti.

On je zaista bio neko ko je postavljao nove standarde vrednosti i kvaliteta u političkom životu. U tom smislu, od atentata na njega su se verovatno "okoristili" svi političari u Srbiji.

I ono njegovo "vidimo se u budućnosti", iz ove perspektive, više mi zvuči kao "videćete me bolje u budućnosti... možda"
Nebojša Milenković Nebojša Milenković 15:51 13.03.2008

Izveštaj sa tribine

NIJE GOTOVO u Novom Sadu

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana