Budućnost| Ekonomija| Planeta| Politika| Region

Evroazija

Milan Novković RSS / 31.03.2015. u 20:49

Danas je rok za prijavljivanje osnivačkih članova AIIB (Asia Infrastructure Investment Bank). Kineska inicijativa, sa ključnim koncima još uvek u rukama Kine, je viđena, iako tek u poslednjih nekoliko nedelja, kao spekatakularan poraz US strategije, koja se zasnivala na pritisku na saveznike da se ne uključe u inicijativu.

rotating_home_great_adventures.png 

Iako je UK, kao jedan od najbližih US saradnika, onomad dala verbalnu podršku inicijativi već sledećeg dana je na naslovnoj strani FTja izašla kritika i očekivala se UK uzdržanost. Po nekim pričama UK i mnogi drugi saradnici su nastavili sa (polu)tajnim pripremama za pridruživanje, držeći US izvan informativnih tokova, da bi u poslednjih par nedelja prvo UK pristupila inicijativi, pa za njom Nemačka, Francuska, Australija, .... Tajvan (kao poseban kuriozitet), Rusija, Indija, ... sve u svemu preko 40 država. Ironijom sudbine jedino je Japan od velikih odlučio da se ne pridruži da bi US juče naglasili da će se i oni pridružiti.

Često se kao razlog za inicijativu navodi kineska frustracija neodgovarajućim glasačkim pravima u svetskim institucijama, i dobar primer je MMF gde US ima posebna prava, a ne ispunjava obaveze, pa Kini čas obećava više prava, čas povlači to obećanje, to je, uglavnom, zvanični i formalni povod za inicijativu u površnom smislu i iz pera zapadnih komentatora.

Glavni razlog je ubrzani transfer sveta ka multipolarnosti i kineska projekcija ekonomske moći i politike na način koji podržava kinesku strategiju razvoja sledećih mnogo godina, a koji se često popularno vrti ako imena „Novi put svile" u svetlu Azijskog razvoja i Evroazijske integracije. Neke od osnovnih komponenti ove strategije su:

  • Ogromne investicije u Aziju, od 800 do 1,000 milijardi dolara godišnje u trajanju od skoro 10 godina, a koje su prevelik zalogaj za kombinovano učešće MMFa, Svetske Banke i Azijske Banke za Razvoj.

  • Plasiranje ogromnih kineskih deviznih rezervi, od kojih je većina još uvek u US dolarima, iako se dolarski udeo smanjuje, i simultana promena orijentacije na način gde će polako i Juan da se uvede kao velika, svetska rezervna valuta.

  • Integracija sa Evropom

  • Kina kao sila koja je po kupovnom paritetu prestigla US po GDP-ju, a zbog ogromnog potencijala za unutrašnju potrošnju, koji je do sada uglavnom bio na sporednom strategijskom koloseku, još mnogo godina, u stvari više decenija, može da raste po stopi koja je veća od delova ostatka sveta koji imaju značajne ekonomije.

Vrlo je prost osnovni razlog zašto su US saveznici okrenuli leđa US na temu ove inicijative - žele da učestvuju u predlaganju ideja, vođenju diskusije i donošenju investicionih odluka, pa uključivanju svojih firmi i industrija u projekte.

To je donekle i pravi razlog, a i paravan iza kojeg se krije frustracija i zaziranje od ponašanja US na svetskoj sceni koje je najbolje opisati koristeći reči bivših, raznih, US državnika, CIA i vojnih analitičara, novinara, bankara i sličnih, da bi se izbegla emotivnost i navijanje u diskusiji. Oni kažu:

  • Da je US u ovom trenutku imperija haosa. Toliko se oslanja na silu raznih vrsta i moć nad saveznicima, pa zastrašivanje potencijalnih, tj poželjnih saveznika.

  • Da konce US politike, pogotovo spoljnje, vuku entiteti koji se „kriju" iza neocon ideologije, čija je polazna tačka pretpostavka unipolarnosti sveta gde je US posle hladnog rata postao jedini centar svetske moći, pa tako treba i da ostane.

  • Da su u ponašanju neocons ludi, bukvalno, ne figurativno

  • Da pojedninci nisu toliko važni - na pitanja „ko vlada svetom" pa iz ponuđene, dugačke liste na kojoj su i razni pojedinci, da ih sad ne navodim, kaže se da se ne radi o pojedincima, oni se samo zadese pod kišobranom ideologije, nego velikim interensim grupama od kojih su najvažnije vojna industrija sa industrijom državne zaštite, industrija hrane i lekova, industrija eksploatacije prirodnih sirovina i bankarstvo.

  • Da je US skoro pa bankrotirala, uglavnom preko ovog pomeranja vlasti u poslednjih par decenija, pa monetarno-fiskalnim intervencijama gde se manipuliše statističkim ciframa po kojima nezaposlenost nije 5.5% nego se svi slažu da je preko 11% po bilo kojim formalnim merama, a preko 20% po efektivnim merama, gde je GDP negativan poslednjih godina, mnogo štampanje novca se lažno prepeva u GDP iako ono nema ni „P" od „Product", inflacija mnogo veća nego što je prijavljena, tržištima se manipuliše itd, i kako je sve to ubrzalo poslednjih 7-8 godina zbog 4-5 prevelikih banaka koje se spašavaju od pucanja i preko kojih se besomučno štampani novac prevodi u bogatstvo elite i neprijavljenu inflaciju, dok je rast proizvodnje postao neosetljiv na to štampanje.

  • Da je US „ubila" vertikalnu mobilnost radne klase tako što je izvezla ne samo najjeftiniju proizvodnju nego, u jurenju za profitom ovih interesnih grupa, i onu sofisticiranu proizvodnju koja je trebala da bude podloga za prekvalifikovane i doškolovane posle prvog talasa izvoza proizvodnje.

  • Da je US najveću opasnost po hegemoniju videla u integraciji Evrope i Azije, gde su osnovni integracioni polovi Nemačka i Rusija, pa je rat u Ukrajini trebao da stane na put toj integraciji.

  • Da se US ne folira kako spominje taktičko nuklearno oružje kao deo nove doktrine prvog nuklearnog napada na protivnike, nego to ozbiljno razmatra kao opciju.

  • Da slobodna štampa u US ne postoji, kao ni u Evropi, bar kako se posmatraju naveće novine u najvažnijim državama.

  • Da US pomera policiju u pripremi na nemire koji prete iz sve veće mase gladnih i osiromašenih ljudi.
Sve u svemu, ono što je posebno zabrinjavajuće je da se smatra da su centralne banke u zapadnim zemljama do te mere postale nemoćne, i da im ne recesija nego smrtni neprijatelj broj jedan, deflacija i pad proizvodnje toliko izmiče kontroli, pored svog štampanja novca koji je na kraju u svakom slučaju zaduživanje i presipanje od siromašnih ka bogatima, da će sledeća svetska, finansijska kriza zaseniti ovu prethodnu.

Ona nikome nije u interesu i prognoze su razne kada bi mogla da se desi, ove godine ili u sledećih pet, ali će biti posebno destruktivna pošto je „taktika" štampanja novca za izlazak iz krize već ugrađena u strukturu i struktura je postala neosetljiva na nju kada je podrška rastu i oporavku u pitanju.

Na putu novog Evroazijskog puta svile je i Srbija, Nemačka se otreznila posle ruske reakcije na EU podmetanje noge Južnom toku, pa je Balkan, na svoju „radost" opet postao ili postaje sve veće igralište velikih evropskih, azijskih i prekookenaskih igrača.



Komentari (148)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

G.Cross G.Cross 21:15 31.03.2015

背部 它屬於

When the history of 2014 is written, it will take note of a large fact that has received little attention: 2014 was the last year in which the United States could claim to be the world’s largest economic power. China enters 2015 in the top position, where it will likely remain for a very long time, if not forever. In doing so, it returns to the position it held through most of human history.

JOSEPH E. STIGLITZ

CHINA
背部 它屬於 -- Back to where it belongs

G.CROSS
G.Cross G.Cross 21:21 31.03.2015

Re: 背部 它屬於

Milane, dobro dosao nazad gde si najbolji.
Milan Novković Milan Novković 21:26 31.03.2015

Re: 背部 它屬於

Interesantna vremena, u svakom slučaju.
tetkino tetkino 21:40 31.03.2015

Re: 背部 它屬於

Milan Novković
Interesantna vremena, u svakom slučaju.


A svi znamo drevnu kinesku kletvakoja kaže "Dabogda živio u interesantna vremena".
princi princi 04:11 01.04.2015

Re: 背部 它屬於

Meni je sve jasno, ali mi nije jasno zašto Evroazija a ne, što kaže onaj hohštapler Najal Ferguson, Chimerica + Afrika? Ekonomija je tamo gde su ljudi i sa razvojem čovečanstva raspodela populacije će biti sve važnija. U ovom krugu na Dalekom Istoku živi više od polovine svetske populacije. Evropa čak i sa Rusijom broji manje od 10% svetske populacije (sa tendencijom pada, visok razvoj, sprečavanje imigracije, emigracija u druge regione). Amerika (Severna i Južna) trenutno broje 800M (sa tendencijom dosta brzog rasta u Severnoj Americi), Afrika 1.2 milijardi (sa izuzetno visokim rastom, po nekim projekcijama krajem ovog veka 40% svetske populacije će sačinjavati Afrikanci). Znači, za 10-ak godina ćemo imati svet u kome će 50% svetskog stanovništva živeti na Dalekom Istoku i Australaaziji (pri čemu će Indija, verovatno, postajati sledeća Kina, po stopi rasta su ih već prešišali), više od 30% u Amerikama i Africi, manje od 10% u Evropi i oko 10% po muslimanskim neafričkim zemljama. Pri svemu tome, ako se nešto zaista drastično i iz korena ne izmeni, Evropa ne može ponuditi nikakav rast, ona će samo stariti i padati.
Milan Novković Milan Novković 08:01 01.04.2015

Re: 背部 它屬於

tetkino
Milan Novković
Interesantna vremena, u svakom slučaju.


A svi znamo drevnu kinesku kletvakoja kaže "Dabogda živio u interesantna vremena".

To je važilo dok filozofija nije zaostala za vremenima
Milan Novković Milan Novković 08:16 01.04.2015

Re: 背部 它屬於

Evroazija zato što je Azija fokus, u stvari, i logičan korak.

Pa US već imaju primat nad morima.

Afrika jeste deo plana, samo ovo je, recimo, sledećih 10 godina i kako se "radi" kroz Aziju Evropa je, prosto, i logistički "sledeća", pa bez obzira na stagnaciju i dalje jako razvijena i ogromna industrija.

U stvari da nije bilo Kine EU bi još uvek bila u vrlo nezavidnoj situaciji, mnogo goroj nego sada, tako da ovaj plan ne kreće sada, on je uveliko u realizaciji.

Pa Evropa ima ekspertizu u uslugama koja ne može preko noći da se postavi na drugim mestima, recimo u Finansijskom inženjeringu i UK su se polomili da dovuku Kinu u UK, i uspeli, na obostrano zadovoljsto. Juan će se, verovatno. trgovati sa Londonom kao centrom.

US su tu opasni, oni sve koriste kao oružje gde iz mnogog oružja ne možeš da opališ više od nekoliko puta - dobar primer je SWIFT i Iran - zato ih ovi njihovi, i ja mislim da su iskrene patriote, i zovu ludim, ove što vuku konce spoljne politike. To je geo-politički šah gde se ne vidi više od jednog ili dva poteza unapred.

Oni su se toliko okrenuli projekciji sile da misle da je to ne više krajnje rešenje za sve, nego prvo i zato najefikasnije.
princi princi 08:29 01.04.2015

Re: 背部 它屬於

Pa Evropa ima ekspertizu u uslugama koja ne može preko noći da se postavi na drugim mestima, recimo u Finansijskom inženjeringu i UK su se polomili da dovuku Kinu u UK, i uspeli, na obostrano zadovoljsto. Juan će se, verovatno. trgovati sa Londonom kao centrom.

Iskreno, ja mislim da su što se ekonomije i finansija tiče, Evropljani mala deca u odnosu na Amere. Finansijskim inženjeringom se u UK bave accountanti tj računovođe, a US MIT graduatei sa fizike, matematike i inženjerije. Pa dovoljno je samo čitati jednog Krugmana ili kog god hoćeš ekonomistu sa čikaške škole. To su intelektualci. A koga i šta Englezi, na primer, imaju da ponude? U Evropi, sa izuzetkom Francuske, ekonomija i finansije su na nivou pričam ti priču. Pa pogledaj samo kako su se upetljali oko monetarne unije, kakve greške su pravili i još uek prave.
Milan Novković Milan Novković 08:43 01.04.2015

Re: 背部 它屬於

princi
Pa Evropa ima ekspertizu u uslugama koja ne može preko noći da se postavi na drugim mestima, recimo u Finansijskom inženjeringu i UK su se polomili da dovuku Kinu u UK, i uspeli, na obostrano zadovoljsto. Juan će se, verovatno. trgovati sa Londonom kao centrom.

Iskreno, ja mislim da su što se ekonomije i finansija tiče, Evropljani mala deca u odnosu na Amere. Finansijskim inženjeringom se u UK bave accountanti tj računovođe, a US MIT graduatei sa fizike, matematike i inženjerije. Pa dovoljno je samo čitati jednog Krugmana ili kog god hoćeš ekonomistu sa čikaške škole. To su intelektualci. A koga i šta Englezi, na primer, imaju da ponude? U Evropi, sa izuzetkom Francuske, ekonomija i finansije su na nivou pričam ti priču. Pa pogledaj samo kako su se upetljali oko monetarne unije, kakve greške su pravili i još uek prave.

Nisu US toliko dobri u finansijskom inženjeringu:

- Ben Bernanke jeste profa sa Prinstona, ali ta "filozofija" ne radi, imaš "automatsko" upravljanje u sistemu sledeće prirode:

1. System brzo reaguje na "komande"
2. Ali treba više vremena da izmeriš promenljive koje su ti ključne u modelu gde generišeš komande.
3. Tako da u sistemu imaš mnogo destruktivnog oscilovanja i šuma

- Pa Robert Rubin, npr, je interesantan lik koji je tako pažljivo kreirao mrežu svojih ljudi da je nedodirljiv i neuništiv, a ostavlja haos iza sebe u US. Npr David Lipton je njegov čovek i broj 1 iz senke (ne jake, naravno) u IMF, urnisali Citicorp npr, oni su lojalna grupa ljudi potpuno neosetljiva na krize i greške koje prave.

A u City of London dođe mnogo pametnih ljudi sa strane.
princi princi 10:58 01.04.2015

Re: 背部 它屬於

Nisu US toliko dobri u finansijskom inženjeringu:

Nije niko. Znas moj stav po tom pitanju. Ali su oni mnogo manje losi od drugih.
emsiemsi emsiemsi 17:45 01.04.2015

Re: 背部 它屬於

princi

...
Pri svemu tome, ako se nešto zaista drastično i iz korena ne izmeni, Evropa ne može ponuditi nikakav rast, ona će samo stariti i padati.

Што би рекао Динкић (као онда када је економску кризу прогласио нашом шансом) --- ово је наша шанса !
mnenadic mnenadic 20:30 01.04.2015

Re: 背部 它屬於

Ni jedan matematički model, odnosno simulacija, još uvek nije u stanju da predvidi ni približno društveno-ekonomska kretanja iz prostog razloga što je broj predvidivih promenljivih u modelu previše mali u odnosu na realnost. Ako tome dodamo nepredvidivost faktora čovek stvar je tek tada nejasna, tako da ni jedna od postojećih ekonomskih škola nije dovoljno dobra. Sve su manje - više previše konzervativne u odnosu na potrebe vremena...
oskar-z-wild oskar-z-wild 21:19 31.03.2015

Jesi ga vala napakovao

Ali demoliraćemo te - argumente i ličnost !!
Milan Novković Milan Novković 21:25 31.03.2015

Re: Jesi ga vala napakovao

oskar-z-wild
Ali demoliraćemo te - argumente i ličnost !!

Prepisao, moja interpretacija skoro da ne postoji
oskar-z-wild oskar-z-wild 21:40 31.03.2015

Re: Jesi ga vala napakovao

Milan Novković
oskar-z-wild
Ali demoliraćemo te - argumente i ličnost !!

Prepisao, moja interpretacija skoro da ne postoji


Tvoj izbor, tvoja odgovornost!
oskar-z-wild oskar-z-wild 21:39 31.03.2015

AIIB

Kao prvo, ovo je mogao da bude dobar informativni blog o novoj instituciji koja se predstavlja kao investiciona banka, međutim ti si se skoncentrisao na širenje svojih anti-američkih stavova.

Mogao si na primer da pišeš o tome da osnivanje AIIB banke najavljuje eru kineske planetarne dominacije. Ali zašto bi mi, čoveci na planeti, imali manje strahovanja od kineske dominacije?

Američka dominacija je imala veliki broj progresivnih aspekata u svojoj istoriji, kakve pozitivne vrednosti nam donosi kineska dominacija kada zbog njihove tzv. medicine istrebljujemo nosoroge, tigrove i ko zna šta još?

Kineska dominacija će doneti ubrzani napredak mnogima, ali to u suštini samo znači ubrzavanje uništavanja i zagađivanja planete. Jedina dobra vest za buduće stanovnike ove planete je najava interplanetarnog putovanja i širenja.

Milan Novković Milan Novković 22:11 31.03.2015

Re: AIIB

međutim ti si se skoncentrisao na širenje svojih anti-američkih stavova.

Ja uopšte nemam anti-američke stavove, ako se budem selio još jednom, a to ne bude Srbija, biće US ili Australija.

Nego mi je neocon ideologija prema US što i Milošević ili radikali-naprednjaci prema Srbiji, samo na svetskom nivou.
freehand freehand 22:19 31.03.2015

Re: AIIB

Američka dominacija je imala veliki broj progresivnih aspekata u svojoj istoriji, kakve pozitivne vrednosti nam donosi kineska dominacija kada zbog njihove tzv. medicine istrebljujemo nosoroge, tigrove i ko zna šta još?

Jeste, tigrovima vade mast!
Kineska dominacija će doneti ubrzani napredak mnogima, ali to u suštini samo znači ubrzavanje uništavanja i zagađivanja planete.

milisav68 milisav68 22:24 31.03.2015

Re: AIIB

freehand
Američka dominacija je imala veliki broj progresivnih aspekata u svojoj istoriji, kakve pozitivne vrednosti nam donosi kineska dominacija kada zbog njihove tzv. medicine istrebljujemo nosoroge, tigrove i ko zna šta još?

Jeste, tigrovima vade mast!
Kineska dominacija će doneti ubrzani napredak mnogima, ali to u suštini samo znači ubrzavanje uništavanja i zagađivanja planete.





Sad se setio zagađenja.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:26 31.03.2015

Re: AIIB

Ja uopšte nemam anti-američke stavove, ako se budem selio još jednom, a to ne bude Srbija, biće US ili Australija.


Tako mi se barem čini.
Milan Novković Milan Novković 22:38 31.03.2015

Re: AIIB

Tako mi se barem čini.

Znam, tako bi se i meni donekle činilo do ukrajinske krize, pre nego što sam ponovo počeo više da čitam novine posle višegodišnje pauze.

Kako počneš da čitaš, a najviše od samih amera koji bukvalno plaču nad sudbinom svoje zemlje, vidiš ovo što sam napisao, ali to su reči US patriota samo prepričane u blagoj formi.

Ako mi se baš ne bi dozvolilo ni zrno izmotavanja i imao samo jedan glas ja bih ga dao Evropi, u stvari, ali ovi US likovi Evropski vrh zovu US vazalima.

Prosto je toliko toga kupljeno, novac i sila stvarno skoro da može da kupi sve na kraći rok, a na srednji se gubi i ovo "skoro".

freehand freehand 23:38 31.03.2015

Re: AIIB

Znam, tako bi se i meni donekle činilo do ukrajinske krize


slučajka
hajkula1 hajkula1 21:48 31.03.2015

...


Malo poseća na onu staru, kad se dvoje svađaju, (SAD i RF), treći (Kina) koristi.

Ribozom Ribozom 22:14 31.03.2015

Re: ...

Dok se SAD i RF svadjaju, Kina koristi a EU nastrada.

Meni je zapalo za oko:
...gde se manipuliše statističkim ciframa po kojima nezaposlenost nije 5.5% nego se svi slažu da je preko 11% po bilo kojim formalnim merama, a preko 20% po efektivnim merama


Mislim da je USA statistika mala maca za EU statistiku.
Milan Novković Milan Novković 22:41 31.03.2015

Re: ...

Mislim da je USA statistika mala maca za EU statistiku.

Moguće, veliki broj zapadnih centralnih banaka je sateran u ćošak, i Evropa je na rubu deflacije.
Milan Novković Milan Novković 08:24 01.04.2015

Re: ...

Malo poseća na onu staru, kad se dvoje svađaju, (SAD i RF), treći (Kina) koristi.

Rusija i Nemačka su most između EU i Kine. Porušiti taj most je deo plana.

Pa je EU velika industrija i Evro konkurent, ali, kao što kaže Princi, EU stagnira, plus je US prijatelj koji može da se ubedi da pomogne US. NSA špijuniranje i poneka primedba iza kulisa tipa "ko j*be Evropu", pa uvrtanje ruke da se štampa novac, uvode sankcije u Rusiji, podržavaju neo-nacisti u Ukrajini ... nije nešto efikasan način da se prijateljstvo sa EU učvrsti i proširi.

Pa je Rusija jako bogata resursima i konsolidacija posle Jelcina je došla kao šok za neocons - ko im je ono rekao "nije fer da Rusija ima toliko resursa".

Kina vodi relativno otvorenu politiku i glasno podržava Rusiju.
omega68 omega68 21:54 31.03.2015

Ја сам шокиран

Da je US skoro pa bankrotirala, uglavnom preko ovog pomeranja vlasti u poslednjih par decenija, pa monetarno-fiskalnim intervencijama gde se manipuliše statističkim ciframa po kojima nezaposlenost nije 5.5% nego se svi slažu da je preko 11% po bilo kojim formalnim merama, a preko 20% po efektivnim merama, gde je GDP negativan poslednjih godina, mnogo štampanje novca se lažno prepeva u GDP iako ono nema ni „P" od „Product", inflacija mnogo veća nego što je prijavljena, tržištima se manipuliše itd, i kako je sve to ubrzalo poslednjih 7-8 godina zbog 4-5 prevelikih banaka koje se spašavaju od pucanja i preko kojih se besomučno štampani novac prevodi u bogatstvo elite i neprijavljenu inflaciju, dok je rast proizvodnje postao neosetljiv na to štampanje.


Ау...
(Очекујем да ти укину ауторску или да ти бар одузму ВИП статус.Мени јесу кад сам објавио блог са филмом ,,Тежина ланаца''.)
И после сам ја неки доносилац теорија завере и неко ко лупа да је Америка на издисају?
Него, могао си мало да мислиш на душевно стање Крстића или на могуће штрецање под груди максе83, ако сврати, или блоговог колача који би могао да заврши код Наде Мацуре...
Сад без шале: Да сам на месту Кинеза примио бих цео Брикс и можда Немачку и Француску које су логичан територијални завршетак Азијског полуострва, али никад и словима НИКАД не бих примио ВБ.Само примање дотичне је потез који у себи носи саморазарајући ефекат, нешто као што је имао евро када је проглашен валутом ЕУ.
Дакле, ништа од тог посла, Ротшилди су само променили жртву без великог потреса за доскорашње седиште фирме и уз пуштање низ воду ,,извођача радова''.
Онај лик што прави куће безбедне у нуклеарном рату, бивши амерички официр, каже да је план да се уздигне Кина и уништи Америка, а да после нахушкају Кину на Русију и Ротшилдима на тањиру буде сервиран С(р)ибир
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:14 31.03.2015

Re: Ја сам шокиран

omega:
али никад и словима НИКАД не бих примио ВБ.


Zato si ti samo na putu svile, a Kinezi prave put svile.

Na žalost Omega, još nismo u mogućnosti da putujemo u prošlost i da sprečimo onaj trenutak kada je začeta loza Rotšilda. Zato ne vredi kukati što jedan ljudski ogranak veoma rano shvatio moć novca.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:15 01.04.2015

Re: Ја сам шокиран

Дакле, ништа од тог посла, Ротшилди су само променили жртву без великог потреса за доскорашње седиште фирме и уз пуштање низ воду ,,извођача радова''


a Rotšildi su jedini uticajni finansijski lobi u svetu, prema izvorima čijim - srbske akcije, ili kako?
nim_opet nim_opet 13:11 02.04.2015

Re: Ја сам шокиран

Да сам на месту Кинеза примио бих цео Брикс и можда Немачку и Француску које су логичан територијални завршетак Азијског полуострва, али никад и словима НИКАД не бих примио ВБ.Само примање дотичне је потез који у себи носи саморазарајући ефекат, нешто као што је имао евро када је проглашен валутом ЕУ.



Dobro je sto ima neko da misli, eto Kina ce uskoro da propadne kad ne slusaju sta im se kaze. Kao i Amerika. Docim sva sreca Srbiji u kojoj su svi drustveni, politicki, ekonomski a i oni prirodni problemi reseni i u kojima ima mislilaca kojima je sve jasno i koji bez sumnje mogu da predvide buducnost.
oskar-z-wild oskar-z-wild 22:06 31.03.2015

EMPIRE OF CHAOS

Čudi me da te uništavanje arheoloških spomenika u Asiriji, teroristički napadi na turiste, brojna ubistva novinara, blogera, i humanitarnih radnika, fizička mutilacija i represija nad ženama, kućnim robovima i onima koje su različiti, ne motiviše da govoriš o haosu.

Pošto živiš u anglo-saksonskoj kulturi sigurno si do sada shvatio da njihovo upravljanje haosom na svojoj teritoriji, veoma efikasno, donosi dobrobit akterima haosa i što je najvažnije veoma je humano i empatično (naravno sve to treba uzeti u komparativnom smislu - pitaj se kako je u drugim državama). Ljudi su ipak ljudi - ne savršeni ali se usavršavaju.

Što se tiče "neocon" priče, mislim da ipak treba iznositi argumente a ne etikete, ovo neocon već postaje nešto kao Protokoli sionskih mudraca, hoću reći Baba Roga i Hromi Daba.
Milan Novković Milan Novković 22:16 31.03.2015

Re: EMPIRE OF CHAOS

Čudi me da te uništavanje arheoloških spomenika u Asiriji, teroristički napadi na turiste, brojna ubistva novinara, blogera, i humanitarnih radnika, fizička mutilacija i represija nad ženama, kućnim robovima i onima koje su različiti, ne motiviše da govoriš o haosu.

Motiviše, naravno, nego ne pišem toliko i manje znam.

U navijanju ja navijam za zapad, samo zapadni politički vrh seje mnogo više smrti po svetu u ime bogaćenja jako malog broja. Način na koji se to radi je kontraproduktivan za šire zapadne mase, u US običan narod naglo postaje sve siromašniji.

Što se tiče navijanja za budućnost navijam za svet bez ovoga što sada zovemo politički vrhovi, to je meni sam đavo, od dalekog istoka do dalekog zapada.
omega68 omega68 22:31 31.03.2015

Re: EMPIRE OF CHAOS

U navijanju ja navijam za zapad, samo zapadni politički vrh seje mnogo više smrti po svetu u ime bogaćenja jako malog broja. Način na koji se to radi je kontraproduktivan za šire zapadne mase, u US običan narod naglo postaje sve siromašniji.

Па зашто онда навијаш за запад?
Milan Novković Milan Novković 22:39 31.03.2015

Re: EMPIRE OF CHAOS

Па зашто онда навијаш за запад?

Navijam za zapad bez njihovih političkih vrhova, te vrhove bih poslao u rudnike.
tyson tyson 00:50 01.04.2015

Re: EMPIRE OF CHAOS

Navijam za zapad bez njihovih političkih vrhova, te vrhove bih poslao u rudnike.

Rudar je časno zanimanje.

Odmah da si se izvinio!


Milan Novković Milan Novković 08:29 01.04.2015

Re: EMPIRE OF CHAOS

tyson
Navijam za zapad bez njihovih političkih vrhova, te vrhove bih poslao u rudnike.

Rudar je časno zanimanje.

Odmah da si se izvinio!



Izvinjavam se!

Mislio sam na težak posao. Kao častan, a težak, ima i obrazovni karakter za političare koji utiču na milione života, pa generacije na kraju, bez dana radnog iskustva mimo politike.

Iako su političari postali pomalo nebitni - ako se ne varam u US oligarhija plati pred izbore i konzervativce i demokrate podjednako, političari postaju farsa.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:18 01.04.2015

Re: EMPIRE OF CHAOS

i demokratija je farsa, pa da skrate Srbi odmah priču i pređu lepo na stranu Rusa, i da spremamo polako novočetnike da brane Sibir od čivuta rotšildovskih.
gabriele gabriele 07:25 03.04.2015

Re: EMPIRE OF CHAOS

Rudar je časno zanimanje.

potkopavaju ljudima temelje, a i mlate žene češće od ostalih.. ..
jinks jinks 22:41 31.03.2015

...

kaže se da se ne radi o pojedincima, oni se samo zadese pod kišobranom ideologije, nego velikim interensim grupama od kojih su najvažnije vojna industrija sa industrijom državne zaštite, industrija hrane i lekova, industrija eksploatacije prirodnih sirovina i bankarstvo


Ne treba zaboraviti i to da, na primer, Fannie Mae i Freddie Mac (hipotekarne banke koje su se nalazile u samom centru housing bubble-a iz 2008., pa samim tim i u samom centru globalnog ekonomskog kolapsa koji je njime pokrenut) nisu bile privatne već US državne firme. Iz čega bi se možda dalo zaključiti i to da je čitav US housing bubble iz 2008. takođe u izvesnoj meri ustvari predstavljao državni projekat.

Fannie Mae and Freddie Mac, two U.S. government-sponsored enterprises, owned or guaranteed nearly $5 trillion in mortgage obligations at the time they were placed into conservatorship by the U.S. government in September 2008.[116][117]
Milan Novković Milan Novković 22:49 31.03.2015

Re: ...

Fannie Mae i Freddie Mac

Ja ne znam tačno kakva je njihova struktura ali znam da im je vlada sponsor, pa pretpostavljam da mogu da bankrotiraju, tj da nisu "sovereign".

One između ostalog prepakuju, uz ovo državno sponzorstvo, da to priprosto obajsnim, dug sa lošim kreditnim rejtingom u dug sa dobrim rejtingom da bi mogao da se proda svetu.

Pričalo se da su u prošloj krizi US hteli da ih puste niz vodu ali su im Kinezi pripretili da će (a imali su preko 500 milijardi US obveznica iza kojih su ove dve institucije) početi sa dumpingom dolara pa je US "povukla" planove (po sećanju sve, možda grešim).
G.Cross G.Cross 22:50 31.03.2015

Re: ...

to da je čitav US housing bubble iz 2008. takođe u izvesnoj meri ustvari predstavljao državni projekat.




Lepotanko
Po meni najinteresantniji covek kraja 20tog stoljeca.

gabriele gabriele 11:27 03.04.2015

Re: ...

G.Cross
to da je čitav US housing bubble iz 2008. takođe u izvesnoj meri ustvari predstavljao državni projekat.




Lepotanko


al ne lepotankov, lepotanko je bio ZA saranu onih koji su se igrali sa "sekjuriti"
ivana23 ivana23 00:14 01.04.2015

***

Moze osvrt na oruzane snage?

Nijedna nacija u okviru NATO, uključujući i Sjedinjene američke države, nema snage da angažuje i jednu jedinu oklopnu diviziju! Za angažovanje vojne jedinice ovog ranga zemljama članicama NATO potrebno je između šest meseci i godinu dana zaključio je general ser Ričard Širef, bivši zamenik glavnokomandujućeg snaga Severnoatlatske alijanse, a prenosi Sandej tajms.

Trenutno NATO ne raspolaže sa borbenim efektivima da bi se odupro eventualnom napadu Rusije. Posebno u vazduhu. Tako, Nemačka raspolaže sa svega 42 operativna lovca “tajfun” od 109 koliko ih ima na stanju, a Špansko vazduhoplovstvo sa svega šest od 39 lovaca “tajfun”.



LINK
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 00:36 01.04.2015

Re: ***

ivana23
Moze osvrt na oruzane snage?

Nijedna nacija u okviru NATO, uključujući i Sjedinjene američke države, nema snage da angažuje i jednu jedinu oklopnu diviziju! Za angažovanje vojne jedinice ovog ranga zemljama članicama NATO potrebno je između šest meseci i godinu dana zaključio je general ser Ričard Širef, bivši zamenik glavnokomandujućeg snaga Severnoatlatske alijanse, a prenosi Sandej tajms.

Trenutno NATO ne raspolaže sa borbenim efektivima da bi se odupro eventualnom napadu Rusije. Posebno u vazduhu. Tako, Nemačka raspolaže sa svega 42 operativna lovca “tajfun” od 109 koliko ih ima na stanju, a Špansko vazduhoplovstvo sa svega šest od 39 lovaca “tajfun”.



LINK

Мислим да би требало да престанеш да цитираш Новости, и за шта.
Чак и за ТВ програм.
То је некакав српски Дејли Мејл, с тим што је Дејли Мел од Новости ипак далеко као Енглеска од Србије.

Да ли треба да образлажем?
tyson tyson 00:53 01.04.2015

Re: ***

Nijedna nacija u okviru NATO, uključujući i Sjedinjene američke države, nema snage da angažuje i jednu jedinu oklopnu diviziju! Za angažovanje vojne jedinice ovog ranga zemljama članicama NATO potrebno je između šest meseci i godinu dana zaključio je general ser Ričard Širef, bivši zamenik glavnokomandujućeg snaga Severnoatlatske alijanse, a prenosi Sandej tajms.

Trenutno NATO ne raspolaže sa borbenim efektivima da bi se odupro eventualnom napadu Rusije. Posebno u vazduhu. Tako, Nemačka raspolaže sa svega 42 operativna lovca “tajfun” od 109 koliko ih ima na stanju, a Špansko vazduhoplovstvo sa svega šest od 39 lovaca “tajfun”.

Teška besmislica.

A šta to pa ima Rusija?

I zašto bi Rusija uopšte napadala NATO?


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:07 01.04.2015

Re: ***

tyson
Teška besmislica.

A šta to pa ima Rusija?

I zašto bi Rusija uopšte napadala NATO?

Ма, каква се све лудила овде ваљају, да се згрозиш, данас и јуче прегледао сам наслове новина, НОВОСТИ нарочито: мислим да би требало увести неки закон против ширења дебилних идеја. Откад је дошао Ратко Дмитровић за њихвог глодура, то новине личе као да их Омега уређују а да су му Кљосов и Деретић главни сарадници. (Хм... кад мало боље размислим, извањавам се Омеги: не, не личе, чак би их и Омега са Кљосовом и Деретићем боље уређивао.)

У каквиm менталним маглама предрасуда живимо исписао је упечетљиво ових дана и Јерговић, својим шарлатанским чланком о смртима пилота, оног из Џерманвингса и нашег из хеликоптера:

MILJENKO JERGOVIĆ Kopilot Lubitz je dijete svoje epohe u kojoj nema ljudske solidarnosti.

Бесрамна гомила будалаштина; на основи дела једног психички болесног човека извлачити читаве небеске тираде о пропалим и себичним цивилизацијама??? Па то колики је примтивизам у њему -- немам речи да кажем. Он, као и сви примитивни надобудни будалаши, не разуме шта је то психичка болест и да она постоји. То је поглед из неког супериорног става да ментална болест није стање болести већ моралног огрешења??? Кретен! Тупави кретен!
omega68 omega68 05:12 01.04.2015

Re: ***

Омега

Сигурно те креснуо?
А Кљосов и Деретић те држали?
omega68 omega68 05:14 01.04.2015

Re: ***

Мислим да би требало да престанеш да цитираш Новости

Ако те БрајОвић грди за било шта, то значи да је то било шта - тачно
Goran Vučković Goran Vučković 07:11 01.04.2015

Re: ***

Britansko ratno vazduhoplovstvo održalo je najveće vežbe u poslednjih 13 godina u cilju priprema za bilo kakav masovan napad neprijatelja na Britaniju, "uključujući i ruski", piše britanski list Sandej tajms.

Milane, kanda je vreme da kupujemo konzerve i adaptiramo podrum...

Milan Novković Milan Novković 08:50 01.04.2015

Re: ***

tyson
Nijedna nacija u okviru NATO, uključujući i Sjedinjene američke države, nema snage da angažuje i jednu jedinu oklopnu diviziju! Za angažovanje vojne jedinice ovog ranga zemljama članicama NATO potrebno je između šest meseci i godinu dana zaključio je general ser Ričard Širef, bivši zamenik glavnokomandujućeg snaga Severnoatlatske alijanse, a prenosi Sandej tajms.

Trenutno NATO ne raspolaže sa borbenim efektivima da bi se odupro eventualnom napadu Rusije. Posebno u vazduhu. Tako, Nemačka raspolaže sa svega 42 operativna lovca “tajfun” od 109 koliko ih ima na stanju, a Špansko vazduhoplovstvo sa svega šest od 39 lovaca “tajfun”.

Teška besmislica.

A šta to pa ima Rusija?

I zašto bi Rusija uopšte napadala NATO?



Ovo jesu preneli i UK mediji, pa ne samo Daily Mail i slični.

Ja mogu samo da nagađam šta je cilj, pošto ovakve izjave ne idu u opticaj slučajno:

- Ili se priprema teren za više investicija u NATO

- Ili se priprema teren za podrivanje NATOa pravljenjem evropske armije, npr, pošto su US "poludeli"

- Ili se spušta ukrajinska lopta pošto US jure veliki rat na potezu između Evrope i Azije.
Milan Novković Milan Novković 08:51 01.04.2015

Re: ***

Milane, kanda je vreme da kupujemo konzerve i adaptiramo podrum...

Da, smao mene će sigurno da zezaju podzemne vode, plus sam prvi cilj strategijskog nuklearnog napada pa ću i ja doći u Škotsku

Ili prosto odem u Prigrevicu
Goran Vučković Goran Vučković 08:57 01.04.2015

Re: ***

Da, smao mene će sigurno da zezaju podzemne vode, plus sam prvi cilj strategijskog nuklearnog napada pa ću i ja doći u Škotsku

Dođi ovde da postavimo šator na brdu iznad Faslane, tu sigurno neće da gađaju
freehand freehand 09:37 01.04.2015

Re: ***

У каквиm менталним маглама предрасуда живимо исписао је упечетљиво ових дана и Јерговић, својим шарлатанским чланком о смртима пилота, оног из Џерманвингса и нашег из хеликоптера:

MILJENKO JERGOVIĆ Kopilot Lubitz je dijete svoje epohe u kojoj nema ljudske solidarnosti.

Бесрамна гомила будалаштина; на основи дела једног психички болесног човека извлачити читаве небеске тираде о пропалим и себичним цивилизацијама??? Па то колики је примтивизам у њему -- немам речи да кажем. Он, као и сви примитивни надобудни будалаши, не разуме шта је то психичка болест и да она постоји. То је поглед из неког супериорног става да ментална болест није стање болести већ моралног огрешења??? Кретен! Тупави кретен!

Nisam siguran da razumem odakle toliki bes, ali Jergovićev tekst, sem u delovima u kojima nateže priču o Mehićevom etničkom i verskom poreklu je vrlo dobar. Skoro pa odličan.
Zajedno sa pitanjem koje se u njemu pojavljuje kao lajtmotiv i koje je njegov osnov: šta bi bilo da je pilot koji je slupao nemački avion bio musliman?

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 09:46 01.04.2015

Re: ***

freehand
... šta bi bilo da je pilot koji je slupao nemački avion bio musliman?

... па и даље би био болестан.
Не би од тога оздравио.
freehand freehand 09:53 01.04.2015

Re: ***

Predrag Brajovic
freehand
... šta bi bilo da je pilot koji je slupao nemački avion bio musliman?

... па и даље би било болестан.
Не би од тога оздравио.

Psihički bolesni ljudi ne smeju da voze ništa. Da ne govorimo o avionu. To što je u pitanju putnički avion stvar čini grotesknom.
Jergović ni jednog jedinog momenta ne pominje njegovu bolest, a koliko znam ta boelst još nije jasno i čvrsto niti dokazana niti definitivno označena kao uzrok onoga što se dogodilo. Svejedno, Jergović o sasvim drugim paradigmama govori.
Možda da ti taj tekst pročitaš još jednom ali sa razumevanjem, pre nego što braneći psihički bolesne ljude postaviš dijagnoze drugim ljudima..
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:01 01.04.2015

Re: ***

Jergović ni jednog jedinog momenta ne pominje njegovu bolest

:)
Nije tačno.
Jergović pominje bolest kao uzrok koji će se poturiti, umesto onog pravog: vrednosti liberalno kapitalističkog društva. Pa sad ti pazi -- ti ne, tebi je sasvim svejedno šta piše, ti bi da se nadjebavaš sa mnom -- kakva je to kaša u mozgu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:01 01.04.2015

Re: ***

Uzgred, njegova je -- Jergovićeva -- dijagnoza kosmičko mediokritetstvo, pa je požurio da napiše šta se od njega očekuje. Za iste takve i gore kao što je on.

Eh, taj propali Zapad...
freehand freehand 10:09 01.04.2015

Re: ***

kakva je to kaša u mozgu.

Vidi Brajoviću: ja sa tobom pokušavam da razgovaram kao da si normalan. Dakle video sam tvoju tezu, pročitao članak, dao svoj komentar. U komentaru napisao šta mislim o tekstu i tvojoj tezi. Ni jednom te rečju nisam ni na koji način kvalifikovao , kamoli vređao.
Pa mislim da bi bilo sasvim korisno i pristojno da se maneš uvreda jer ćeš, čini mi se, opet vrečati na sav glas tražeći banderu.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 10:20 01.04.2015

Re: ***

freehand
... pročitao sam članak...

Не, ниси прочитао чланак, јер то што ти говориш тамо не пише. Да не улазимо у оно да ли си функционално неписмен или толико склон искрвљеном читању, па ти је можда због једног од та два разлога промакао прави смисао текста, довољно је да утврдимо -- као доказ да ниси прочитао чланак -- да следећа ствар коју си изрекао није материјално тачна, о чему се је лако уверити овлашним прегледом текста:
Jergović ni jednog jedinog momenta ne pominje njegovu bolest,

Јер Јерговић на 3 (три) места спомиње Лубицеву болест, навешћу најважнији пример:
Da je odgojen u neko drugo vrijeme ili unutar nekog drukčijeg društveno-političkog i ekonomskog sistema, ne bi te ljude poveo sa sobom u smrt koliko god da je bolestan ili lud.

Само тежак медиокритет и тупан може овако да размишља.
И ја, онда, треба да с тобом расправљам о тексту за који ти елементарно не знаш шта тачно у њему пише?!

Поздрављам те. Искрено ти желим бољи дан од онога како ти је почео.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 10:56 01.04.2015

Pesah u NS sinagogi - Peđa memo

Predrag Brajovic
искрвљеном читању


zanimljiva typo greška. ej Peđo, druže naš, ako ti se zalomi da budeš u NS, ja ću voditi molitvu u NS sinagogi, biće lepo, onako jerusalimski-rokenrol raspadaja molitva, sada za Pesah u petak, od 18:30. ne možemo da zovemo na klopu posle kod nas u opštinu pošto imamo love svega za 50-ak zvanica, ali sinagoga će biti open doors.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 11:05 01.04.2015

Re: Pesah u NS sinagogi - Peđa memo

Srđan Fuchs
Predrag Brajovic
искрвљеном читању


zanimljiva typo greška. ej Peđo, druže naš, ako ti se zalomi da budeš u NS, ja ću voditi molitvu u NS sinagogi, biće lepo, onako jerusalimski-rokenrol raspadaja molitva, sada za Pesah u petak, od 18:30. ne možemo da zovemo na klopu posle kod nas u opštinu pošto imamo love svega za 50-ak zvanica, ali sinagoga će biti open doors.

Ако ми се укаже прилика, стижем.
Ионако размишљам да пређем у Јевреје: Срби ми закерају, Горци ме се одрекли, за Шиптаре сам по годинама престар... остадоше, од великих народа, Јевреји или Кинези. Мислим да би ме Кинези провалили да нисам њихов?
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 14:34 01.04.2015

Беге пропадитис тоталес

средње решење је да пређеш у НС да живиш - Срба андркавр као Јевреја кол'ко 'оћеш, а Кинези држе готово све текстилне шопинг центре, имамо и једну целу четврт која је рокенрол ал' зовемо је кинеском, бокте питај зашто, код Мађара вина и 'рана фина, код Словака куленице, код Русина гостопримства, а код 'Ерцеговаца и Црногораца оружја и мафије руске а код Руса гориво... и Румуна мало, мо'ш на екскурзије у домовину Грофа Влада, а код Рома половно купит'. у 'Рвата виногради, а у Босанаца ратни полигони, шта ти душа иште, а напослетку увек мо'ш остати - ти, и једнако ћемо те к'о комшу волети и на димљена шарана позивати...
svarog svarog 14:39 01.04.2015

Re: Беге пропадитис тоталес

Srđan Fuchs
средње решење је да пређеш у НС да живиш - Срба андркавр као Јевреја кол'ко 'оћеш, а Кинези држе готово све текстилне шопинг центре, имамо и једну целу четврт која је рокенрол ал' зовемо је кинеском, бокте питај зашто, код Мађара вина и 'рана фина, код Словака куленице, код Русина гостопримства, а код 'Ерцеговаца и Црногораца оружја и мафије руске а код Руса гориво... и Румуна мало, мо'ш на екскурзије у домовину Грофа Влада, а код Рома половно купит'. у Рвата виногради, а у Босанаца ратни полигони, шта ти душа иште, а напослетку увек мо'ш остати - ти, и једнако ћемо те к'о комшу волети и на димљена шарана позивати...


Nisi spomenuo da vam je na vlasti Treća Srbija
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:37 01.04.2015

Re: Беге пропадитис тоталес

рокенрол ал' зовемо је кинеском, бокте питај зашто,


bilo je na tom mestu jedno kartonsko naselje, a zezanje je išlo da ih tu ima kao kineza i redom po redom... postala kineska četvrt. danas je tu središte siromašne alternative grada, koja se završava redovnim koncertima grupe osmi dan / ali bolje išta, nego ništa.
stefan.hauzer stefan.hauzer 15:39 01.04.2015

Re: Беге пропадитис тоталес

Nisi spomenuo da vam je na vlasti Treća Srbija

kako je ta rulja uspela da pokupi toliko državnih firmi i inkorporira se u gradski sistem? voleo bih da znam, ko stoji iza tog projekta i odkud njima toliko love?
svarog svarog 15:59 01.04.2015

Re: Беге пропадитис тоталес

Nemam pojma nisam iz Novog Sada
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:05 01.04.2015

Re: Беге пропадитис тоталес

Nemam pojma nisam iz Novog Sada

:) ja jesam, ali sve što znam o njima je; da su se pojavili preko noći i zauzeli određena visoka mesta u gradu i da u njima životare več neko vreme. logično mi deluje da pitam - kako?
milisav68 milisav68 16:08 01.04.2015

Re: Беге пропадитис тоталес

stefan.hauzer
Nisi spomenuo da vam je na vlasti Treća Srbija

kako je ta rulja uspela da pokupi toliko državnih firmi i inkorporira se u gradski sistem? voleo bih da znam, ko stoji iza tog projekta i odkud njima toliko love?

Tako je to kad muveš pogrešne cice.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:58 01.04.2015

Re: Беге пропадитис тоталес

Tako je to kad muveš pogrešne cice.


lsv je držao spens, a na spensu je imao koncert manu čao. šta sam drugo mogao da uradim? karata je nestalo brzo - a cice su bile lake...




omega68 omega68 19:23 01.04.2015

Re: ***

kupujemo konzerve i adaptiramo podrum...

У срцу Шумадије живи човек који је пре неколико година патентирао начин прикупљања и дуготрајног чувања Сунчеве енергије, први у свету. Из тог патента су проистекле технологије добијања струје из Сунца, водене паре за електране које могу да греју становништво по смешно малим ценама, добијања нафте из Сунца, добијања синтезног гаса из Сунца и још 10 других технологија од којих је сигурно за нашу будућност најважнија она која се односи на производњу хране уз коришћење те бесплатне енергије у затвореном простору. Ово би омогућило запошљавање свих у Србији који буду хтели да раде на производњи поврћа, јагодичастог воћа, рибе и лековитог биља током целе године, без обзира на климатске услове. Оживела би се рурална подручја и мала и средња сеоска домаћинства без могућности да произвођачи буду изневерени ценама од стране државе као што је то био случај до сада. Људи би ишли на посао из градова у сеоска подручја, ако овај концепт заживи, а касније би се трајно преселили на село. Даће Бог да овај патент буде у служби будућности наше деце и да наша Србија буде оно што заиста и заслужује.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:07 01.04.2015

Re: Беге пропадитис тоталес

svarog


Nisi spomenuo da vam je na vlasti Treća Srbija [u][/u]



bila, dok nisu počeli previše da grabe za svoju organizaciju, pa raskantao Aca. sada samo Acini direktorišu. ostavio je dveriste kao sporedne i manje značajne kadrove.

mimo toga, nisu nam na vlasti, nego su sebi na fondovima koji donose pare, sisali to dok nije Aca rasterao, tojest njegov od palube mali. nada mnom imaju samo dve ličnosti - jedna gospojina, vladarskija, i druga gospodina Boga, opuštenija.

inače sve sam stari kape kadar, desna struja, generalska deca. isto kao i na blogu ovde, samo što je ovde leva struja kapeine i udbine dece (plus od boli ponacistoidnjeni pojedinci i pojedinke), i ta kao još liberalna struja, ali takođe komunistička. slobodne građanske inteligencije ima, ali u teškoj ilegali. s te strane, za kontemplaciju je da li Sloba ipak jeste pobedio NATO? NATO je uspeo prodreti u Srbiju višemanje lokalizovano, dok se Partija transformisala, bila malo u defanzivi i vratila se opet na vlast, a kako vidimo i propagira kroz nekonvencionalne kanale napuštanje Evrope.

kako je ta rulja uspela da pokupi toliko državnih firmi i inkorporira se u gradski sistem? voleo bih da znam, ko stoji iza tog projekta i odkud njima toliko love?



pa, svima su ćalci bili na nekim pozicijama u gradu, pa su uglavili sada decu. nažalost, ni liga ni ds se nisu ponašali bolje, u institucionalnom pogledu, tako da nisu stvorili zdrave uslove, pa se tako stara krvopija od sistema vratila za kormilo grada.
tasadebeli tasadebeli 23:37 01.04.2015

Re: ***

ivana23

Moze osvrt na oruzane snage?



Predrag Brajovic

Мислим да би требало да престанеш да цитираш Новости, и за шта.



Извини што се мешам, али баш ти си на једном од претходних блогова, оном Крлетовом о трешњама и шљивама, цитирао Новости и качио линкове за њих подупирући тиме своје излагање и хигијеничарске ставове о "мусавим радикалима"...


Не замери на овој упадици, али ово моје пилеће памћење не дозвољава мојој савести да буде мирна.



Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:16 02.04.2015

Re: ***

tasadebeli
ivana23

Moze osvrt na oruzane snage?



Predrag Brajovic

Мислим да би требало да престанеш да цитираш Новости, и за шта.



Извини што се мешам, али баш ти си на једном од претходних блогова, оном Крлетовом о трешњама и шљивама, цитирао Новости и качио линкове за њих подупирући тиме своје излагање и хигијеничарске ставове о "мусавим радикалима"...


Не замери на овој упадици, али ово моје пилеће памћење не дозвољава мојој савести да буде мирна.




Ова примедба је злобна, а хоће да буде и паметна.
И пружиће и другима, наизглед, прилику да такви буду. Мислим -- само оно прво.
Не.

Ја сам цитирао Новости, тачно, али и напоменуо да кад такво националистичко и шовинстичко грдило од новина кори Србе поводом хигијене, у томе, ипак, нечега има, примедба је основана.

О томе се радило :)
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 13:11 02.04.2015

Re: ***

А порука магарцу Јерговићу, да за све паре од хонорара који је добио купи лек за депресију lorazepam и проба, под његовим дејством, да напише још један овако говњав текст. Чак му ни то неће поћи за руком.

Lubic uzimao lorazepam u vreme pada
mariopan mariopan 13:18 02.04.2015

Re: ***

omega68
Мислим да би требало да престанеш да цитираш Новости

Ако те БрајОвић грди за било шта, то значи да је то било шта - тачно

Фала ти ко брату.

Он мене стално грди, то значи да сам ок?
gabriele gabriele 07:44 03.04.2015

Re: ***

šta bi bilo da je pilot koji je slupao nemački avion bio musliman?
a krenule bi priče o religiji mira. kako svi vjerujemo u jednog boga , pominjali bi se križarski ratovi, inkvizicija, da zemlja nije ravna ploča ko što su mislili u srednjem veku...odma bi se izgradilo par novi džamija i povečao dečiji doplatak za 18. dete
skyspoter skyspoter 01:51 01.04.2015

Čini mi se da teretnjaci


već funkcioniši na ruti - Yiwu - Madrid.Trajanje - četri meseca. Lično bih volela da je putnički voz za koji bih odvojila i šest meseci i pretrpela užas wc.

ono što mi je čudno je da Kinezi mogu da garantuju sigurnost u Xinjiang Province. Mada ulaganje u AIIB je i jedan od načina destabilizacije Kine.
Milan Novković Milan Novković 08:57 01.04.2015

Re: Čini mi se da teretnjaci

već funkcioniši na ruti - Yiwu - Madrid.Trajanje - četri meseca. Lično bih volela da je putnički voz za koji bih odvojila i šest meseci i pretrpela užas wc.

Možda 6 meseci za ljude, samo ljudi su "nebitni", ali su samo 3 nedelje za teretni voz, duplo brže od brodova.

Na tome tek treba da se radi, brzini, hubovima, i ulože na desetine milijardi dolara.
princi princi 03:48 01.04.2015

Afrika u srcu Evrope

Broj zemalja u svetu koji pozajmljuje od WB se smanjuje tolikom stopom da WB mora menjati način svog poslovanja i kriterijume na osnovu kojih će pozajmljivati pare. Jednostavno, zemlje u razvoju se toliko brzo razvijaju, da su ti stari modeli, smišljani u Bretton Woodsu više neprimenljivi: WB je preživela institucija i mora se menjati.

Jedna od zemalja koja, na žalost, još uvek živi, i čak struggleuje da preživi po tom Bretton Woods modelu je i Srbija. :(. Jugoslavija (i Srbija) pod Titom nije bila ništa naročito, ali makar je, koliko toliko, pratila stopu razvoja ostatka sveta. Danas, izgleda, ni to nije u stanju.
vera.nolan2 vera.nolan2 08:33 01.04.2015

banksteri...

...mali prilog ovom dobrom blogu:



i ima li neko validna saznanja o vlasničkoj strukturi NATO i da li je tačno da je 51% akcija u vlasništvu "ruskih familija" ?
Milan Novković Milan Novković 09:10 01.04.2015

Re: banksteri...

vera.nolan2
...mali prilog ovom dobrom blogu:



i ima li neko validna saznanja o vlasničkoj strukturi NATO i da li je tačno da je 51% akcija u vlasništvu "ruskih familija" ?

Da, balon je jezivo rastegnut, opet, US exposure, kažu, i do 200,000 milijardi -neverovatan novac, desetogodišnji GDP.

Ja sumnjam u te cifre pošto je netting nemoguće uraditi iole dobro u praksi (po dva komplikovana puta ja mogu da dugujem tebi a ti meni a da toga nismo ni svesni, pa ukupan dug nije zbir ova dva duga, što ide u ove velike cifre, nego razlika).

Ne znam mnogo o struktuuri NATO-a ali znam sledeće:

- Njegova uloga u US politici je više kao poluga i podloga, daje legitimitet politici i pretnjama.

- Finansijski rat ima destruktivni potencijal kao i ovaj stari, vrući, a često i mnogo veći i iza mnogo institucija su "sleepers", legitimni biznisi, često sakriveni iza vlasničkih indirekcija, koji na "specijalne instrukcije" treba da postanu oružje finansijksog rata. Tj, imaju dvostruku ulogu.
vera.nolan2 vera.nolan2 11:34 01.04.2015

Re: banksteri...

- Njegova uloga u US politici je više kao poluga i podloga, daje legitimitet politici i pretnjama.

- Finansijski rat ima destruktivni potencijal


ako je dolar ugaoni kamen svetske ekonomije(na čemu počiva surova dominacija američke ekonomije bez problema) i ako imamo i rat valuta i
da je izvesno,da ameri neće dozvoliti ugrožavanje budućnosti dolara,po cenu svetskog rata i uvođenje pravednijeg multivalutnog sistema...
uz sve veću nejednakost,sužavanje svetske,nadnacionalne finansijske oligarhije na sve manji krug ljudi,kontrolu svetskih resursa,uz sve špekulantske mogućnosti mađioničara sa Volstrita...
onda ću citirati Teofila:
"Bio sam u Skoplju, i video sam budućnost. I, kakva je? Šta da vam kažem: ne želite da idete tamo. Ne u Skoplje, nego u budućnost. Samo što vas (više) niko ništa ne pita: na toj ste pruzi, zaustaviti se ne možete na nizbrdici; doduše, možda još postoji koje odvajanje gde biste mogli skrenuti s nje u nekom drugom i gotovo izvesno boljem pravcu, ali teško da imate veštog skretničara na raspolaganju. Ovo nešto što ih je bilo, to je već ionako počelo da radi za mašinovođu!"

Milan Novković Milan Novković 12:12 01.04.2015

Re: banksteri...

da je izvesno,da ameri neće dozvoliti ugrožavanje budućnosti dolara,po cenu svetskog rata

Veliki rat je prosto preveliko urušavanje vrednosti i prevelik rizik pa, iako se maše s tom mogućnošću, on teško da je opcija.

Iako među neocons ima onih koji su previše glasni na temu te promene u doktrini gde je prvi, taktički nuklearni napad legitimna i ozbiljna opcija.

A hegemonija dolara se gubi, pa tako US hegemonija.

Samo prognoze su i dalje nezahvale - US su, prosto, tako ubedljivo najbolji po mnogo merila i u mnogo užih domena da je naivno pričati o nekom US urušavanju.

Tj imaju strukturalne probleme, i ne mogu da se srede preko noći, ali to ne znači da ih neće srediti, pa možda iznenaditi svet ingenioznim rešenjem.

Imali su oni sličan problem pre više decenija pa je iz njega dolar izašao kao kralj i ostao na prestolu više decenija.

Prosto, "...bomb ove, nuke one..." nije rešenje. Počeli su oni uveliko da pričaju o podrivenoj srednjoj klasi i vertikalnoj mobilnosti - šta i koliko brzo mogu da urade ne znam.

O Makedoniji ne znam mnogo osim da je pokušan državni udar, valjda, ne znam da li je neko pisao o tome. I nagađam da im značaj skače sa problemima u Ukrajini i promenama plana oko Južnog toka, pa zbog mogućeg druženja Grčke sa Rusijom i Kinom.
vera.nolan2 vera.nolan2 12:54 01.04.2015

Re: banksteri...

ali to ne znači da ih neće srediti, pa možda iznenaditi svet ingenioznim rešenjem.

!!! ... i ostati jedini pobednik,bar za sada...

E Milane,da je civilizacijska i vrednosna pokorica tanka ,gledamo u kontinuitetu;samo malo da se zagrebe po površini i varvarstvu,haosu,ludilu i zlu,ne zna se kraja...sada vladaju ideje utilitarnog realizma,a ne idealizma i humanizma;kažu 70 žarišta je trenutno u toku na planeti...
a da će i Makedonija doći na red,nemam sumnje.
freehand freehand 09:39 01.04.2015

Projekat

... se zaokružuje. Okeanija postoji odavno, sad imamo i Evroaziju. Još Istazija pa da krene ozbiljna žurka.
G.Cross G.Cross 11:04 01.04.2015

Beograd na Modi

Adidas unveils Europe factory plan

German sportswear firm Adidas has outlined a turnaround plan that includes making some of its goods in Europe rather than Asia.
The company's chief executive, Herbert Hainer, said: "We will bring production back to where the main markets are."
Adidas hopes the changes will help it to make new products available more quickly, as well as increasing net income by 15% a year by 2020.
The firm is keen to stop rival Nike eating into its market share.
It said it was testing automated production units that would speed up manufacturing and allow customers to personalise their purchases.


Jedna od mogucnih buducnosti je ovo.
- Plate u Kini da nastave da rastu
- Automatizacija i mogucnost kupaca da Personalizuju proizvode
- Proizvodnja se vraca blize kupcima
- Mnogo brze reakcije na promene u trendovima
- Mnogo nizi rizik ogromnih zaliha ako novi proizvod ne bude prodat u planiranim kolicinama.

Turska od ovoga vec ima ogromne koristi.

Mozda bi bilo pametno da neko u Srbiji vidi oppurtunity u ovome.
Milan Novković Milan Novković 11:16 01.04.2015

Re: Beograd na Modi

G.Cross
Adidas unveils Europe factory plan

German sportswear firm Adidas has outlined a turnaround plan that includes making some of its goods in Europe rather than Asia.
The company's chief executive, Herbert Hainer, said: "We will bring production back to where the main markets are."
Adidas hopes the changes will help it to make new products available more quickly, as well as increasing net income by 15% a year by 2020.
The firm is keen to stop rival Nike eating into its market share.
It said it was testing automated production units that would speed up manufacturing and allow customers to personalise their purchases.


Jedna od mogucnih buducnosti je ovo.
- Plate u Kini da nastave da rastu
- Automatizacija i mogucnost kupaca da Personalizuju proizvode
- Proizvodnja se vraca blize kupcima
- Mnogo brze reakcije na promene u trendovima
- Mnogo nizi rizik ogromnih zaliha ako novi proizvod ne bude prodat u planiranim kolicinama.

Turska od ovoga vec ima ogromne koristi.

Mozda bi bilo pametno da neko u Srbiji vidi oppurtunity u ovome.

Da, sve jeftinija robotika i ICT čine proizvodnju jeftinijom pa blizina potrošača postaje značajniji ekonomski faktor.

Personalizacija je prosto deo "ljudske jednačine" i samo je pitanje cene kada je uvesti u proizvod.

Pa sve ostalo što kažeš, potpuno tačno.

Srija ima nezaposlene i jeftinu radnu snagu - osnovni preduslovi za ubrzani rast, pa dobra pozicija ... i fenomen je koliko je osiromašena.

Ove razne "garniture" što je vode poslednje dve i po decenije su svojevrstan fenomen u neuspehu.

Treba biti "kreativan" pa toliko slupati društvo - da ništa ne radiš nego održavaš neki zakon i mir bogatija bi bila.
svarog svarog 12:25 01.04.2015

Re: Beograd na Modi

da ništa ne radiš nego održavaš neki zakon i mir bogatija bi bila.



Dobra država samo ovo i treba da radi, radni narod će se već pobrinuti za bogatstvo

U tekstu gore imaš kontradiktornost:

inflacija mnogo veća nego što je prijavljena
, a posle
a su centralne banke u zapadnim zemljama do te mere postale nemoćne, i da im ne recesija nego smrtni neprijatelj broj jedan, deflacija i pad proizvodnje toliko izmiče kontroli


U poređenju sa stanjem u drugim velikim ekonomijama US je i dalje u najboljoj formi.Jeste da FED štampa trilione, ali štampaju i Kinezi, sad i ECB
Za Kinu kažu da je rast na nivou 4,5-5% samo što CK šteluje statistiku. EU stagnira, a bez Nemačke bi bila u minusu. Iz Rusije beže pare.

Slažem se da američka administracija ne štiti interese Amerikanaca, već intersnih grupa. Postali su crony kapitalistička ekonomija i ja verujem da će doći do velike korekcije tržišta, posebno berze (samo ne znam kada :)
princi princi 12:49 01.04.2015

Re: Beograd na Modi

U poređenju sa stanjem u drugim velikim ekonomijama US je i dalje u najboljoj formi.Jeste da FED štampa trilione, ali štampaju i Kinezi, sad i ECB

Tj najmanje losoj. Kazu da je u Kini enormno porastao unutrasnji dug u odnosu na 2007. (ucetvorostrucio se, pominju se nekakvi 2-godisnji i 3-godisnji GDPji). Globalno, nivo svetskog duga se povecao za 57000 milijardi dolara, sa 142000 na 199000, tj sa 2.7 svetskog GDP-ja na bezmalo 2.9.

Interesantna vremena, ako dodju, doci ce zbog sasvim drugih razloga.
svarog svarog 12:58 01.04.2015

Re: Beograd na Modi

To sa dugom je meni zanimljivo i teško shvatljivo, valjda nisam dovoljno maštovit.
U nekom dugom roku ti dugovi će morati biti vraćeni ili otpisani. Novac koji je odštampan moraće biti poništen. Da li ovo može proći bez velikog praska? Da li uopšte do toga mora doći ili može da se taljiga ovako u beskrajon?
princi princi 13:02 01.04.2015

Re: Beograd na Modi

VErovatno otpisani. Sve je jeftinije od rata (mislim, nema sanse da neko sve to vrati). A veliko je pitanje je koliko i poverioci imaju snage i daha (a i interesa) za neko sibanje. Vidim da se Krugman vec godinama bavi semantikom duga, tj sta dug uopste znaci (nije lako pitanje, kad razmislis).
Milan Novković Milan Novković 13:05 01.04.2015

Re: Beograd na Modi

U tekstu gore imaš kontradiktornost:

Da, mogao sam bolje napisati, mislio sam na inflaciju u US poslednjih 7-8 godina, aj to je još i donekle jasno, a na deflaciju sada, pa prvenstveno u Evropi, Japan je "stari" igrač, a sada stiže i u US.
U poređenju sa stanjem u drugim velikim ekonomijama US je i dalje u najboljoj formi.Jeste da FED štampa trilione, ali štampaju i Kinezi, sad i ECB

ja nisam siguran za US, a ako si u pravu taj trend se naglo menja - Kina ima još uvek nepregledno polje unutrašnjeg tržišta.

Pa, jeste da se oni frljaju sa mnogim infrastrukturalnim projektima i nezdravim cronyismom i kod njih, pa bankarstvom iza toga, ali ako zaposle 30,000 ljudi na nekoj supermodernoj i brzoj pruzi ili velikoj železničkoj stanici i "veštačkim" gradom oko nje, pa desetostruko većim kapacitetima nego što su potrebni:

- Ok, realna vrednost je značajno niža nego "uknjižene"

- Ali imaju potencijal, imaju vreme da sad taj novi kapacitet upošljavaju polako sledećih N godina

- A štampaju i oni uglavnom da bi održavali kurs prema dolaru.

Dok je štampanje u US prevelikim delom održavanje balance sheetova velikih banaka.
G.Cross G.Cross 13:06 01.04.2015

Re: Beograd na Modi

princi
VErovatno otpisani. Sve je jeftinije od rata. A veliko je pitanje je koliko i poverioci imaju snage i daha (a i interesa) za neko sibanje. Vidim da se Krugman vec godinama bavi semantikom duga, tj sta dug uopste znaci (nije lako pitanje, kad razmislis).


Moje misljenje (koliko vredi) je da nije dug vazan nego kamata.
Poveriocima ne treba glavnica nazad nego redovan prihod od Kamata.

Pravo pitanje je sta ce da se desi kada Fed odluci da podigne Base Rate.
princi princi 13:18 01.04.2015

Re: Beograd na Modi

Moje misljenje (koliko vredi) je da nije dug vazan nego kamata.
Poveriocima ne treba glavnica nazad nego redovan prihod od Kamata.

Pravo pitanje je sta ce da se desi kada Fed odluci da podigne Base Rate.

Pa, dobro, to je stalni drag za ekonomiju, tj smanjuje prinose. Moje misljenje je da ce jednog trenutka morati da se otpisu. Ako sve stavimo u neki drugi i mnogo vazniji kontekst, mozemo razmisljati sta znaci to gomilanje, da li da je svetska privreda neefikasna (tj, na primer, da se bogati Kinezi zaduzuju da bi kupovali nekretnine po Australiji, UK, Americi i Kanadi), ili da je neka velika one off pretumbacija u pitanju. Ili oba, :). I meni je fascinantno da raste brže od svetskog GDP-ja i to značajno brže, nekih 3% godišnje.

Sine, i ja kenjam, vidi se da sam Srbin, sve mi je jasno, :). Otkud znam sta ce biti.
svarog svarog 13:50 01.04.2015

Re: Beograd na Modi

ja nisam siguran za US, a ako si u pravu taj trend se naglo menja - Kina ima još uvek nepregledno polje unutrašnjeg tržišta.


Da ovo im je velika prednost ali i izazov. Ovo znači bogaćenje stanovništva i izdvajanje srednje klase. A to znači i sve teže uslove za upravljanje sistemom. Uspešan nastavak razvoja onda će sve više postati zavisan od demokratizacije društva. Da li su CK i Kinezi spremni na to i kako će to prolaziti u Kini posebno uz prisustvo "dobronamernih" suseda preko Pacifika, nemam pojma. Ali je veliki izazov.
Onda okretanje unutrašnjem tržištu smanjivaće Izvoz/uvoz bilans, pa i iznos deviznih rezervi, pa i njihov uticaj na US
Ovo sve IMO naravno, ja se samo malo vedžbam u gledanju u šolju (za kafu, ne onu drugu :)
omega68 omega68 15:27 01.04.2015

Дугин

Одскоро видио појачане нападе на вас, посебно од када вас је Глен Бек из САД означио као фашистичког расисту. Ја на вас гледам као на конзервативног комунисту (национал-комуниста) и антирасисту. Да ли је мој поглед исправан?
— Свакако нисам „фашистички расиста“. Нисам фашиста, то је Трећа позиција. Ја сам убеђени антирасиста. Мрзим расизам који је део либералне евроцентричне и империјалистичке идеологије. Већина западњака – укључујући „партизанске“ активисте за људска права – дефинитивно су расисти јер се убрајају у глобалисте и деле визију модерне западне цивилизације као узорног модела.

Браним плуралитет цивилизација, тј. одсуство универзалне (западне) матрице према којој би се развијала друштва. Снажно се противим било којој врсти ксенофобије и национализма као буржоаски вештачким и суштински модернистичким конструкцијама. Нисам комуниста нити марксиста, јер одбијам материјализам било које врсте и одричем прогрес. Тако да би најбоље било да моју идеологију опишемо као Четврту политичку теорију и традиционализам.

На нивоу међународних односа то се преводи као теорија мултиполарног света, заснована на визији плуралистичке архитектуре света базираној на принципу великих простора (Grossraum). Против сам капитализма као есенцијалног феномена модерне. Чврсто сам уверен да је модерна апсолутно погрешна, а да је сакрална традиција апсолутно исправна. САД је манифестација свега што презирем – модерне, вестернизације, монополарности, расизма, империјализма, технократије, индивидуализма, капитализма. У мојим очима то је друштво антихриста. САД ме мрзе – притискају, санкционишу (само због мојих идеја), окривљују, лажно оптужују, организовано дифамирају у целом свету. Глен Бек је само мали део тога. Али све то прихватам смирено. Ако си против модерне, логично је да је и она против тебе.

АЛЕКСАНДАР ДУГИН: НЕ ЖЕЛИМО ДА АМЕРИЧКУ ДОМИНАЦИЈУ ЗАМЕНИМО РУСКОМ
Milan Novković Milan Novković 18:31 01.04.2015

Re: Дугин

Против сам капитализма као есенцијалног феномена модерне. Чврсто сам уверен да је модерна апсолутно погрешна, а да је сакрална традиција апсолутно исправна. САД је манифестација свега што презирем – модерне, вестернизације, монополарности, расизма, империјализма, технократије, индивидуализма, капитализма. У мојим очима то је друштво антихриста. САД ме мрзе – притискају, санкционишу (само због мојих идеја), окривљују, лажно оптужују, организовано дифамирају у целом свету.

Svi mi, neminovno, imamo manje ili više prisutnu subjektivnu komponentu u mišljenju i emocijama o nekome ili nečemu.

Samo ja mislim da u preterivanju u toj nekoj subjektivnosti nema previše smisla pošto su veće grupe ljudi, kako im oduvaš 1% loših s vrha, vrlo, vrlo slične, i unutar tih grupa se prvo vide ljudi podeljeni na dobre i loše, gde ja mislim, da kako to delenje poravnamo po nekim kulturološkim i folklornim parametrima, ta podela ide u sličnim odnosima u raznim grupama.

Tako, ja mogu da prezirem, i prezirem Tačerovku i Blera, ali živim u UK i nema razloga da taj prezir projektujem na običan narod koji je sasvim ok.

Tako su mi ok i Ameri gde nemam potrebu da na običan narod projektujem svoj prezir prema Dik Čejniju, Bušovima, Klintonovima, Monsatovom trovanju planete i sličnim.

A onda sam radio i sa mnogo Rusa, Japanaca, Kineza, Indusa itd i svi cool, iako se negde trudim više, negde manje, a negde ni malo da prepoznam te što treba prezreti u njihovim sredinama. Na kraju ni ne znam zašto me nešto privuče više od nečega drugog.

I ako vidim neki ideal u porazu ovih najprezrenijih u nekoj budućnosti je to da onih 99% normalnih po celom svetu počinju da rade zajedno bez upotrebe sile, nego na najšire zadovoljstvo gde uče jedni od drugih i pomažu jedni drugima.
princi princi 19:50 01.04.2015

Re: Дугин

Tako, ja mogu da prezirem, i prezirem Tačerovku i Blera, ali živim u UK i nema razloga da taj prezir projektujem na običan narod koji je sasvim ok.

Tako su mi ok i Ameri gde nemam potrebu da na običan narod projektujem svoj prezir prema Dik Čejniju, Bušovima, Klintonovima, Monsatovom trovanju planete i sličnim.

Pa to ti je taj autoritarni pogled na svet, pogled koji čitav narod poistovećuje sa njegovim predstavnicima, pogled kome je nemoguće da ljude sagleda kao individue. To ti je isto kao oni koji smatraju da su svi Srbi krivi za Srebrenicu, svi Hrvati za Jasenovac, svi Ameri za Hirošimu i Nagasaki ili Abu Graib, svi muslimani za ovo ili ono... Mislim, da li je to Omega, da li neki drugi, ma koliko da se jedni drugima čine različitim, zapravo su izdanci jednog potpuno istog policijsko-vojničkog, plemenskog stanja svesti.
omega68 omega68 20:04 01.04.2015

Re: Дугин

da li je to Omega

Šta mene mešaš, pričao je Dugin a ja preneo kao jedno od razmišljanja.
predatortz predatortz 20:04 01.04.2015

Re: Дугин

zapravo su izdanci jednog potpuno istog policijsko-vojničkog, plemenskog stanja svesti.


A zašto ti misliš da svi policajci, ili vojnici, imaju taj crno-beli pogled na svet?
Radeći u policiji, upoznao sam dosta široko obrazovanih ljudi. Bilo je tu kolega sa raznim diplomama. Pedagoga, psihologa, sociologa, pravnika, pa i nas inženjera.
Odakle ti ideja da sam ja, dok sam radio taj posao, sve Muslimane svrstavao u jedan koš?

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana