In memoriam| Jubileji| Ljubav| Muzika| Sex

Pakao. Hladan ali skup. I zaslužen

krkar RSS / 25.03.2015. u 14:26

pripremite-se-za-sezonu-grijanja-evo-kako-ustedjeti-novac-135194901-12533.jpg

Krenula rasprava kao digresija ali je tema vredna novog bloga pa ne odgovaram tamo.

Srbija je energetski neefikasna. I država i građani. Državu boli patka da bude energetski efikasna jer vlast zna da su građani stoka i da će potrošiti silne teradžule energije na četnike i partizane, novi svetski poredak, mrski NATO, masone koji drže Karadžića u FSS (ili su to Kloingonci, bemliga?) i ostale gluposti. Građani, kao stoka, ne razmišljaju o energiji niti se većina trudi da išta učini da ne budu ovce. Država energiju razbacuje, greje vazduh i zemlju (ne, ne sadi ništa na toj zemlji, greje je xhabe) a raja plaća sve što ne uspeva da ukrade i ne stiže da se bavi pitanjem energije i energetske efikasnosti jer ima preča i daleko važnija posla (vidi gore).

Grejem se etažno na struju, sve prostorije, na pristojnu temperaturu (22-23°C). Imam odličnu izolaciju (sam sam je ugradio jer je fasada neizolovana i u lošem stanju - što znači da će mi dogodine kad inšala obnovimo fasadu troškovi energije biti još niži), termoefikasne otvore i pristojnu automatiku, senzore, termostatske ventile itd. Uz preduzimanje uobičajenih mera štednje - programiranje određenih uređaja, npr. bojlera (centralni bojler za sanitarnu toplu vodu, 150 l, 2,5 kW, programiran da greje u periodu 00-08 zimi / 23-07 leti i sl.), plaćam ukupno struju oko 1 €/m2 u 5 zimskih meseci, oko 0,25 €/m2 u prelaznom periodu (2-3 meseca) i oko 0,40 €/m2 leti kad su uključene 2 klime). Pošto kuvam na plin to je još nekih 8 € mesečno, u proseku. Što daje prosečnu godišnju cenu energije od oko 0,62 €/m2 za struju a sa plinom ispadne ukupno manje od 0,69 €/m2.

Moja sestra, u prosečno izolovanoj novogradnji iz 197x sa novim prozorima i termostatskim ventilima na centralnom (što znači da de facto štedi energiju ali sistem joj to ne priznaje jer plaća kao i onaj kojem su ventili zapekli na skroz otvorenom a reguliše temperaturu otvaranjem prozora) plaća centralno grejanje oko 1,05 €/m2 kroz svih 12 meseci. Kad se na to doda potrošnja struje, cena ukupne energije ispadne najmanje 1,40 €/m2.

Očigledno da je ovo potpuni apsurd i debalans.

Mrzi me da tražim stare račune ali, po sećanju, cena energije koju sam plaćao u relativno normalnoj kapitalističkoj državi u inostranstvu za stan koji je po veličini, godištu i kvalitetu gradnje i izolacije vrlo sličan sestrinom bila je preko 2,5 €/m2, sve uz kraću grejnu sezonu i prosečno višu spoljnu temperaturu nego u Beogradu i uz konzervativniji režim rada centralnog.

Kako na ovaj apsurd reaguje prosečni građanin Srbije?

Na jedan (ili više) od sledećih načina:

a) Plati svaki račun koji mu se ispostavi, bez uključivanja mozga, i nastavlja da razglaba o Kosovu/fudbalu/Farmi...

b) Ne plati jer čeka da se desi neka kataklizma povodom koje će se proglasiti oprost dugova

c) Pravi se lud jer je prijavljen u Orahovici ili Kacabaću i čeka zastaru

d) Krade struju magnetom

e) Krade struju prikačivši se na banderu

f) Krade šumu i greje se na drva

g) Pribegava ostalim rešenjima zasnovanim na "snalaženju", krađi i muljanju

h) izoluje i omalteriše fasadu ili, ako ima centralno, zatvori prozor

Verujem da bismo onih pretpostavljenih nekoliko stotina - a možda čak i hiljada! - građana iz kategorije h) mogli da identifikujemo i objavimo im imena na blogu.



Komentari (585)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

princi princi 11:25 26.03.2015

Re: 80

Toplotna pumpa mi bila preskupo rešenje iz istih razloga. Trebalo je sjuriti silne pare i čekati da se isplati ulaganje, a tad već ulaziš u period kad je oprema prilično amortizovana, pa se mogu očekivati kvarovi i nova ulaganja u to.

Da, potpuno interesantna stvar koja ponesto govori i o mentalitetu: u svim tim tvojim predracunima nije ti ni palo na pamet da mozda vise kuca moze placati za jednu pumpu i da, mozda, mozete koristiti termalne sipove (Novkol, na primer, ugradio Gruji u Bloku 65). To je bas ono o cemu se i govori u podtekstu citave ove price o energiji: ne postoji svest o zajednickom dobru, o tome da zajednicko delovanje moze dovesti do toga da ce svima biti bolje. Cini se da je ovaj trenutni sistem u Srbiji baziran na nekom nakaradnom pravilu u kome je najvaznije maksimizovati licni boljitak, po cenu i okoline i buducih generacija. Zato i mislim da promena drustva ne pocinje velikim parolama, nego malim modifikacijama pravila igre. Policies not politics, sto bi rekli neki.

krkar krkar 15:35 26.03.2015

Re: 80

Da, potpuno interesantna stvar koja ponesto govori i o mentalitetu: u svim tim tvojim predracunima nije ti ni palo na pamet da mozda vise kuca moze placati za jednu pumpu i da, mozda, mozete koristiti termalne sipove


Pojede mi veliki komentar, jebiga.

Sistem u Srbistanu nije prilagođen nikakvom udruživanju ni zadrugarstvu, problem je da nateraš nesavesnog zadrugara da plati troškove održavanja a kamoli vanredne troškove. I onda ispadne da plaćaju budale a pametni ne moraju.

Znam o čemu govorim, drndamo se sa obnavljanjem fasade, mora saglasnost 50% površine zgrade (vlasnika 50%+1 kvadrat). Opština daje subvenciju 70% (koja ispadne realno manja od 40% jer te teraju da uzmeš njihovog lopovskog izvođača sa kojim su u talu i koji nabija cene) i onda te stoka jebe jer mu se može da neće.

Država nema - nije SEBI napravila - mehanizam da natera stoku da plati za obnovu fasade u strogom centru koja je ruglo, opasna po prolaznike (otpadaju komadi) i energetski neefikasna.

I mi sad pregovaramo da babi od 86. godina nas nekolicina voljnih kupi LCD TV da potpiše.

Inače - baba živi sama u 80 kvadrata u koje je ušla 44. sa šmajserom. Bukvalno!

TO je Srbija.

A ja pomislim na mog prijatelja koji je u Sussexu član sindikata od 5 članova koji je vlasnik aviona. Sve rešeno, znaju se principi, sistem, prava i obaveze. Pre 2 godine jedan najavio izlazak iz sindikata, oni se našli, razmotrili opcije, glasali da li da sindikat bude sa članom manje ili da traže novog, odlučili, sproveli...

I pitam ga ja šta bi bilo da krene neka budala da ih zajebava, jedan od članova. A on me gleda ko Klingonca i kaže pobogu, pa ima sud ako ne možemo da se dogovorimo.

Ponavljam: Srbistan. Mesto gde samo gravitacija funkcioniše kao u normalnom svetu!
Lionsgate Lionsgate 20:50 26.03.2015

Re: 80

Znam o čemu govorim, drndamo se sa obnavljanjem fasade, mora saglasnost 50% površine zgrade (vlasnika 50%+1 kvadrat). Opština daje subvenciju 70% (koja ispadne realno manja od 40% jer te teraju da uzmeš njihovog lopovskog izvođača sa kojim su u talu i koji nabija cene) i onda te stoka jebe jer mu se može da neće.


Opstina Vracar? Oni jedini u Beogradu daju kintu a, prave neke rang liste od 30-tak zgrada ali pitanje je koliko godisnje izvedu. Plus im je kvadrat fasade sto kazes dosta skuplji.

Inace, nekoliko godina sam radio u gradskom preduzecu koje se bavi odrzavanjem beogradskog stambenog fonda i mogu da kazem da je posao sa skupstinama stanara rudarski posao, 1000 cudi pod jednim krovom, skupiti +50% u okviru zgrade je sizifov posao, onda slede dopisivanja sa Zavodom za zastitu spomenika, izradom projekta po datim uslovima, nalazenja nacina finansiranja, nalozenja izvodjaca i opet saglasnost stanara na cenu radova... u sustini najgore je biti predsednik skupstine stanara u nekoj takvoj zgradi, mazohisticki posao.
qqriq qqriq 22:38 26.03.2015

Re: 80

I mi sad pregovaramo da babi od 86. godina nas nekolicina voljnih kupi LCD TV da potpiše.

Inače - baba živi sama u 80 kvadrata u koje je ušla 44. sa šmajserom. Bukvalno!

TO je Srbija.

Pa vrh!
Što meni neko ne ponudi, ja bih i za digitalizaciju pristala.
emsiemsi emsiemsi 06:30 27.03.2015

Re: 80

princi
Toplotna pumpa mi bila preskupo rešenje iz istih razloga. Trebalo je sjuriti silne pare i čekati da se isplati ulaganje, a tad već ulaziš u period kad je oprema prilično amortizovana, pa se mogu očekivati kvarovi i nova ulaganja u to.

Da, potpuno interesantna stvar koja ponesto govori i o mentalitetu: u svim tim tvojim predracunima nije ti ni palo na pamet da mozda vise kuca moze placati za jednu pumpu i da, mozda, mozete koristiti termalne sipove (Novkol, na primer, ugradio Gruji u Bloku 65). To je bas ono o cemu se i govori u podtekstu citave ove price o energiji: ne postoji svest o zajednickom dobru, o tome da zajednicko delovanje moze dovesti do toga da ce svima biti bolje. Cini se da je ovaj trenutni sistem u Srbiji baziran na nekom nakaradnom pravilu u kome je najvaznije maksimizovati licni boljitak, po cenu i okoline i buducih generacija. Zato i mislim da promena drustva ne pocinje velikim parolama, nego malim modifikacijama pravila igre. Policies not politics, sto bi rekli neki.


Да. На овоме би могло да се поради код нас Срба.
У Аустрији, на пример, у сеоцету са 10 кућа и 5 штала, дими се само из једног димњака --- јер се греју заједно.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 03:32 30.03.2015

Re: 80

Pojede mi veliki komentar, jebiga.

baš šteta
gavrilo1 gavrilo1 19:39 25.03.2015

tvoj problem je resiv vec sutra!

Samo ti povecati cenu struje duplo i onda smo ko sav normalan svet
krkar krkar 19:45 25.03.2015

Re: tvoj problem je resiv vec sutra!

tvoj problem je resiv vec sutra!
Samo ti povecati cenu struje duplo i onda smo ko sav normalan svet


Lepo su mi govorili da si mnogo glup al' ja hteo the benefit of the doubt
gavrilo1 gavrilo1 20:49 25.03.2015

Re: tvoj problem je resiv vec sutra!

krkar
tvoj problem je resiv vec sutra!
Samo ti povecati cenu struje duplo i onda smo ko sav normalan svet


Lepo su mi govorili da si mnogo glup al' ja hteo the benefit of the doubt


Daj budi sazetiji, zaboravim sta je pisalo u prvoj recenici dok dodjem do pete.
Vidim kroz tvoje blogove da imas mnogo problema i briga pa bi da pripomognem,
Al da budes sazetiji
Sta cu takav sam, pa necu se valjda nervirati sto sam glup, nemoj ni ti za mene
Eto to zadnje smo resili
sioux sioux 20:41 25.03.2015

Kakva je to izolacija?

krkar
Grejem se etažno na struju, sve prostorije, na pristojnu temperaturu (22-23°C). Imam odličnu izolaciju (sam sam je ugradio jer je fasada neizolovana i u lošem stanju - što znači da će mi dogodine kad inšala obnovimo fasadu troškovi energije biti još niži)

Kakva je to izolacija?
krkar krkar 21:21 25.03.2015

Re: Kakva je to izolacija?

Kakva je to izolacija?


Normalna. Na zidovima je izolaciona podloga (primer za Multipor), 10 cm Multipor (na njega ne ide parna brana) i 4 cm vazdušni sloj (kroz koji prolaze svi kablovi). Na kraju gipskarton 12,5 mm na alu profilima, podni profil na izolacionoj lepljenoj gumi. Plafon Stirodur ploče 5 cm lepljene i šrafljene na postojeći tavan (Avramenko), 10 cm vazdušnog sloja, gipskarton na vešaljkama. Kroz pod u postojeći kovani parket (ispod kojeg je izolovani Avramenko) šlicovani kanali za prolaz cevi za centralno (nije podno, samo prolazi kroz pod), na to izolujuća podloga (ne mogu da se setim kako se komercijalno zove), preko toga šrafljen OSB 15mm na koji je lepljen parket.

Zvučna izolacija je takva da uličnu buku uopšte ne čujem. Ne čujem ni komšije. Jedino čujem kad dete iznad trči i trupka po podu ali to mi ne smeta. Moju muziku ne čuje niko, ni gore ni dole ni sa strane.
naginata_83 naginata_83 20:58 25.03.2015

kategorija H

Ha ha ta sam građanka pokorna (sa sela doduše).

A sad recite šta sam osvojila?
krkar krkar 21:06 25.03.2015

Re: kategorija H

A sad recite šta sam osvojila?



8c_competizione 8c_competizione 21:20 25.03.2015

ko to kaze, ko to ....

... da nismo organizovana drzava?

upravo procitah ovo
Buregdzya Buregdzya 22:02 25.03.2015

Kolač

Ma ako stoka ne jede leba, neka jede kolača.
blogov_kolac blogov_kolac 01:02 26.03.2015

samo za one koji i dalje sumnjaju

stefan.hauzer stefan.hauzer 02:04 26.03.2015

Re: samo za one koji i dalje sumnjaju

KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 08:21 26.03.2015

Moram da predložim...

...vlasnicima staklenih biznis kompleksa (Ušće, Airport,...) po Beogradu da polepe po staklenim fasadama table stirodura
Pretpostavljam da se gradi sa tolikim staklom zbog niže cene gradnje i brzine gradnje. Ili je to neko specijalno staklo koje bolje drži toplotu nego stirodur i kamena vuna?
Voleo bih da infracrvena kamera zimi snimi te bildinge - mislim da bi se sve crvenilo od isijavanja toplote.
Sećam se da su pre neku deceniju takvim kamerama snimali betonske stambene zgrade (Blok23?) po Novom Beogradu i da je oko prozora bilo jarko crveno. A retki koji su imali novu stolariju su bili rozikasti.
gabriele gabriele 13:14 26.03.2015

Re: Moram da predložim...

Pretpostavljam da se gradi sa tolikim staklom zbog niže cene gradnje i brzine gradnje. Ili je to neko specijalno staklo koje bolje drži toplotu nego stirodur i kamena vuna?

toplina se prenosi kondukciom(provođenje), konvekciom(prenosom medijem) i radijaciom , sad to staklo ima nisku provodnost topline na nivou dobrog zida, ali ako je dobro onda ima još neka odlična svojstva ,toplinu zračenja (ic spektar) dobro provodi kad je ugao zrake čini oštar kut sa okomicom stakla a loše (reflektuje ko ogledalo) kad je taj ugao tup(ljeti u podne gotovo pravi) dobro staklo je dobar izbor za ee samo ako je para i znaš šta hoćeš.Pazi insolacija okomito na sunce (dakle bez obzira na doba) po sunčanom danu je oko 800-1000 W zimi sunce upada dobro na vertikalne zidove,,
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 16:49 26.03.2015

Re: Moram da predložim...

gabriele
Pretpostavljam da se gradi sa tolikim staklom zbog niže cene gradnje i brzine gradnje. Ili je to neko specijalno staklo koje bolje drži toplotu nego stirodur i kamena vuna?

toplina se prenosi kondukciom(provođenje), konvekciom(prenosom medijem) i radijaciom , sad to staklo ima nisku provodnost topline na nivou dobrog zida, ali ako je dobro onda ima još neka odlična svojstva ,toplinu zračenja (ic spektar) dobro provodi kad je ugao zrake čini oštar kut sa okomicom stakla a loše (reflektuje ko ogledalo) kad je taj ugao tup(ljeti u podne gotovo pravi) dobro staklo je dobar izbor za ee samo ako je para i znaš šta hoćeš.Pazi insolacija okomito na sunce (dakle bez obzira na doba) po sunčanom danu je oko 800-1000 W zimi sunce upada dobro na vertikalne zidove,,

Ja sam staromodan. Ako mogu odozdo, sa ulice, ženskom svetu koji radi pored staklenih zidova da vidim boju gaćica nekako imam osećaj da će tu, kroz te staklene zidove, i toplota da ode.
Ali priznajem da se slabo razumem u to što si napisao pa ti verujem.
gabriele gabriele 20:47 26.03.2015

Re: Moram da predložim...

Voleo bih da infracrvena kamera zimi snimi te bildinge - mislim da bi se sve crvenilo od isijavanja toplote

Ako mogu odozdo, sa ulice, ženskom svetu koji radi pored staklenih zidova da vidim boju gaćica nekako imam osećaj da će tu, kroz te staklene zidove, i toplota da ode.

uzmi tu kameru i snimaj ako se niti jednoj ne crvene gaćice kad je Kluni na Tv znači radi
psl_srbija psl_srbija 08:29 26.03.2015

Po kvadratu?

Slažem se da treba štedeti struju i racionalno razmišljati po pitanju energetske efikasnosti i ostalo.

Ono što je skroz loše u tvojoj računici je što računaš struju po kvadratu. To bi bilo OK da je čisto grejanje u pitanju, ali s obzirom da tu ulazi i ostala struje nema nikakvog smisla. Ja se isto puta mesečno tuširam, isto uključujem šporet, sudomašinu, isto radi frižider, TV, kompjuter bez obzira da li živim u 20 ili 150 kvadrata. Jedino možda malo više ode na osvetljenje, ali s obzirom da uvek gasim svetla u prostorijama gde nema nikoga, ni to nema neki uticaj. Vidim da ti je razlika u periodu kad ne greješ niti hladiš trošiš 0.25 evra po kvadratu. To bi u garsonjeri od 20kvm značilo mesečni račun za struju od 5 evra. U tome se vidi koliko grešiš u računici. Neko ko na osnovne potrebe troši oko 2.000 i nešto na struju svakog meseca i živi u 20kvm bi tako trošio 0.83 evra po kvadratu samo na osnovne potrebe.
gabriele gabriele 13:02 26.03.2015

Re: Po kvadratu?

princioijelno energetska efikasnost u zgradarstvu gleda se baš tako energija ( ekvivalent litara mazuta) /kvadratura na godišnjem nivou , 3litre mazuta /m2 je gornja granica niskoenergetske
energiju u zgradi posmatraš u totalu ne parcijalno
psl_srbija psl_srbija 14:17 26.03.2015

Re: Po kvadratu?

Slažem se, ali kad je u pitanju energija koja se koristi na grejanje. A on je na tu energiju dodao i ostalu energiju koja se svakodnevno troši, a potrošnja ove energije zavisi od broja ukućana i načina života i nema nikakve veze sa kvadraturom.
gabriele gabriele 20:51 26.03.2015

Re: Po kvadratu?

a potrošnja ove energije zavisi od broja ukućana i načina života i nema nikakve veze sa kvadraturom.

čuj u normalnom svetu postoji korelacija između ukučana i kvadrata , nit 8 čeljadi žđivi u 40 kvadrata nit baba 250.
inače ova priča ima samo jedno rešenje
tržišna cena energije
porez na nepokrtnosti ovisan i vrednosti nekretnine i "vrednosti" kvarta
eventualni krediti ali ne i preporučeni mjstori

krkar krkar 05:17 28.03.2015

Re: Po kvadratu?

Slažem se, ali kad je u pitanju energija koja se koristi na grejanje. A on je na tu energiju dodao i ostalu energiju koja se svakodnevno troši, a potrošnja ove energije zavisi od broja ukućana i načina života i nema nikakve veze sa kvadraturom.


Hajde da uzmemo da svi živimo u nekim manje-više prosečnim porodicama. Nećeš ništa uštedeti na grejanju ako imaš jedno dete manje ili se ubiti od energetskih troškova za jedno više. Baš kao što ni kuvanje za 4 osobe nije energetski bitno različito od onog za 2.

Niti je neka velika razlika u osvetljenju za stan od 40 i 80 kvadrata. Svetlo minimalno učestvuje u ukupnoj potrošnji.

Možeš malo da uštediš na toploj vodi i to je to.
freehand freehand 09:31 26.03.2015

A propos Nemačke

Podaci iz kokpita srušenog aviona ukazuju da je jedan od pilota napustio kabinu pre nego što je letelica počela da se spušta, ali u nju nije mogao da se vrati.


KLIK

Baš sam znatiželjan na čiju će čast da apeluje i koga će Krkar na sepuku da pozove ovim povodom? Ministra?
Mislim, Angelu valjda neće, mada... Katon ne bi oklevao.
KRALJMAJMUNA KRALJMAJMUNA 13:28 26.03.2015

Re: A propos Nemačke

freehand
Podaci iz kokpita srušenog aviona ukazuju da je jedan od pilota napustio kabinu pre nego što je letelica počela da se spušta, ali u nju nije mogao da se vrati.KLIKBaš sam znatiželjan na čiju će čast da apeluje i koga će Krkar na sepuku da pozove ovim povodom? Ministra? Mislim, Angelu valjda neće, mada... Katon ne bi oklevao.

Kopilot! Lici da je namerno oborio avion.
Hansel Hansel 10:34 27.03.2015

Re: A propos Nemačke

Лако је после битке бити генерал... ипак, не могу да се начудим да, када су већ увели закључавање кабине (и ојачање врата...) као безбедносну меру после 9/11, да нису предвидели да их ипак овлашћено лице може споља откључати (нпр. за случај да копилот/пилот који је остао у кабини добио инфаркт, шлог... ма шта год) – картицом, отиском прста, скенирањем мрежњаче... немам појма, али овакво решење ми изгледа невероватно. Тим пре што читам да се слична/иста ситуација десила пре годину-две.
tadejus tadejus 10:57 27.03.2015

Re: A propos Nemačke

freehand
Podaci iz kokpita srušenog aviona ukazuju da je jedan od pilota napustio kabinu pre nego što je letelica počela da se spušta, ali u nju nije mogao da se vrati.
KLIK
Baš sam znatiželjan na čiju će čast da apeluje i koga će Krkar na sepuku da pozove ovim povodom? Ministra? Mislim, Angelu valjda neće, mada... Katon ne bi oklevao.


a jebaga nikad nije teško pozvati srbe na sepuku..
pročitaj komentare na ovom ovde b92 ispod vijesti o padu aviona..
pa pročitaj na recimo nytimes, ili možeš wirtschaftsblatt..
dok glupi ameri i švabe diskutuju treba li pooštriti propise na temu broja osoblja u pilotskoj kabini, i treba li sadržaj crne kutije da se snima i na zemlji za vrijeme leta..
srbi svi do zadnjeg špekulišu kako je lufthansa podvalila bezdetnom pilotu zvrčku da spasi ime..
poneki se nešto pača oko tih vrata kabine, al to više ko ovde na blogu, imal brave, nemal brave
Hansel Hansel 12:44 27.03.2015

Re: A propos Nemačke

Управо сам прочитао да постоји могућност да се споља отворе врата укуцавањем шифре, али да то особа која је у кабини може да онемогући.
tadejus tadejus 14:13 27.03.2015

Re: A propos Nemačke

Hansel
Управо сам прочитао да постоји могућност да се споља отворе врата укуцавањем шифре, али да то особа која је у кабини може да онемогући.


pa to ti kažem.. ovde se raspravalju neki totalno opskurni detalji koji bi realno trebali da zanimaju neki tamo hiljaditi dio populacije..
a pitanja koja bi svakom racionalnom morala biti interesanta ni ne pominju se.. pa tako ni ta sigurnost, ni šta će eventualno da se desi sa cijenama karata, profitabilnošću avio kompanija.. ma koga briga..
90% ih priča samo o zavjeri, a 10% samo o šiframa, kvakama, šarafima..
nacija kretena i ljudi sa weirdo hobijima i interesovanjima
gabriele gabriele 12:56 26.03.2015

malo o efikasnosti

uslov dobre ee u zgradama je dobar koncept prije gradnje renoviranja.
o čemu treba razmislit
1) Želite li paropropusnu ili paronepropusnu fasadu svaku treba dobro izvesti da bude baš takva .
ukoliko ne želite paropropusnu, samoventilirajuća je najbolji izbor, dakle cigla, mineralna vazdužni prostor, vanjska oplata .
nepropusna može klasično stiropor bavalit, treba ventiliranje prostora ( rekuperatori topline skupi)
e sad grijanje
dnevni boravak po mogučnosti duža strana do juga , troslojno niskoenergetsko staklo , e sad najbitniji deo ,zasenjivanje tog stakla , od dna prozora povučeš crtu pod uglom sunca leti u 10.30 , a od vrha prozora zimi u pod uglom u podne . Do sijecišta te dve prave staviš balkon ,nadstrešnicu,štagod da zasjenjuje , možeš imat dobitak zimi oko 800W/m2 prozora, em imaš uštedu na dnevnom svetlu. , ako je kuća obiteljska , pod svakako treba dobro izolovat , u stanu ne moraš grije te onaj dole al izoliraš plafon. ako se grejete na struju tad su toplotne pumpe vazduh -voda najbolji izbor , podno/plafonskoniskotemperaturno grejanje ako ima prostora spremnik toplote koji pumpa zagrijava noću kad je jeftinija struja ( pod uslovom da vani nije prehladno pa radi sa nižom efikasnošću i ovde se da napravit neki fazilogički uslovi efikasnosti pumpe i cena struje) , dogrijavanje solarom e sad dal pločaste ili vakum cev, tu stvarno treba vodit računa o puno stvari, površina krova, cena instaliranog kW , potrošnja Leti/zimi ( vakum cevne će trebat leti prekrit da ne prokuvaju ali zimi su zakon)
ako imate dvorište dovoljno veliko ukopaju se na 2 metra cevi (specijalne antibakteriske) nekih 50-200m ) vazduh ulazi vani kroz njih ulazi u kuću dobro postavljeno leti sa 35 skida vazduh na 25 zimi sa -10 na +14 ventilatorćić je vani ,može se stalno palit ili preko senzora CO2 ili vlažnosti ,
postoje i zidni dogrevači vazduha za južni zid (čak i od konzerva piva)što je nešto jeftinija varijanta al ne hladi
sve izvore svetlosti zamenit sa LED ali pazit da temperatura bele ne prelazi 3000K ( jel tad treba daleko više luxa za konfor , preko 5000 bičete nadrkani opčenito, ne uzimajte LED koji nema definiran CRI (COLOR RENDERING INDEX) i ne manji od 85% moje preporuke su OSRAM paraton pro , fenomenalna i prijatna svetlost) , bilo bi dobro da su vam termostati umreženi i da grijete samo prostorije u kojima boravite na 23 , ostale da držite na 18 ili 15 dok vam ne zatreba) neko upravljmje grijaanjem GSM ili IP je dobra stvar
ako radite prgradne nenosive zidove radite ih od knaufa/rigipsa i to po 3 sloja sa svake strane nosača , gletovanje gipsom ne plastikom i farba koja je paropropusna .Gips može apsorbirati velike količine vlage iz vazduha i odpustit kad je vazduh suv, time možete optimizirat ventiliranje u najpogodniijim uslovima za vas , principijelno elektrotermiku izbegavat i forsirat gas ( mada je u srbiji to malo čudno sa cenom)
i da kod izolacije mnogi zaboravljaju nemale gubitke IC zračenjem , postoje dobre reflektirajuče folije koje se stavljaju u izolacij.. i da najbitnija stvar dobar majstor je dobar monter, često ovisan o jednom dobavljaču, alatu i znanju koje poseduje i zna samo svoj dio ee. holistički pristup je daleko bolji i uvek se gleda celina
vreme povrata ( roi) količina uštede, komfor , ukupni trošak, prioritete određuje klijent a ne majstor
little_radojica little_radojica 14:38 26.03.2015

Одлична тема

Све си у праву, осим за називање народа стоком и призивање протектората. Но, то приписујем твом стилу и не сматрам озбиљним.

Ово остало све гађа у мету, што се мене тиче. Има и сјајних коментара, налупао сам се препорука као никад.

Енергетска (не)ефикасност је само један аспект целе ове приче чија је суштина, наравно, одсуство пројектовања и планирања.

Мора се пројектовати. Па и ако се немају сви новци одједном на гомили и ако се зида мало по мало, мора се прво пројектовати. Цена пројектовања у односу на укупну инвестицију је 1-2%.
Силне паре се могу уштедети планирањем и пројектовањем. Рецимо, да се кућа зида у фазама (као што се и зида), али тако да је свака фаза заокружена целина (што прави велику разлику). Па у првој фази млади брачни пар у 40-50 квадрата. Па кад дођу деца - доградња, дечија соба. Опет завршен објекат, оптимизовани трошкови. Па кад деца порасту, још једна доградња. Па још једна кад деци треба полу-независност (стан са два центра), итд. Само да се узму 3-4 мања кредита на по 5-10 година уместо једног великог на 30 година је огромна разлика у камати. Између две експанзије технологија и материјали драстично узнапредују, па све цене опадну (рецимо LED је добар пример) или се за исте паре као пре 5-10 година може добити много више. Притом се увек живи у завршеном објекту којег се његови корисници не стиде и у којем су трошкови оптимизовани. И сама експанзија прати потребе, а вероватно и разлику у примањима (логично је да током година људи напредују у послу и да су им примања све већа и већа). И у сваком моменту су људи на обе своје ноге и лакше им је да се прилагоди наглим променама животних околности (губитак посла, СЕКА, долазак Вучића на власт,..).

На крају, идеално би било кад би деца могла да раставе своју собу и понесу макар неки део на неки други плац кад се потпуно осамостале и заснују своју породицу. О предностима оваквог планирања по природне ресурсе да не причамо. А тек о уштедама које урбанистичко планирање може да донесе једном граду (тј. држави) који би да зида 1,800,000 квадрата за 4 године да не причамо.

stefan.hauzer stefan.hauzer 15:08 26.03.2015

Re: Одлична тема

(логично је да током година људи напредују у послу и да су им примања све већа и већа




valjda će i kod nas, jednom biti nešto logično. inače, imaš ozbiljnu poentu u ovoj etapnoj gradnji kuće. ionako je to rupa bez dna i uvek će trebati da se vrše neki radovi,rekonstrukcije,zamene.. tako da je najbolje raditi u etapama; osim ako nemaš brdo love. gradnja kuće je ozbiljan poduhvat koji će ti uzeti svu kintu koju imaš. s tim što mislim, kako je izolacija stvar koja se mora uraditi odmah.
krkar krkar 15:54 26.03.2015

Babe iz centra i "društveni stanovi"

Па у првој фази млади брачни пар у 40-50 квадрата. Па кад дођу деца - доградња, дечија соба. Опет завршен објекат, оптимизовани трошкови. Па кад деца порасту, још једна доградња. Па још једна кад деци треба полу-независност


Lepo si krenuo, sad ću ja da nastavim do srži problema:

1. Vrlo mali broj ljudi (bar u većim gradovima) ima realnu svest o vrednosti stana. Još uvek su u većini paraziti koji su stanove otkupili za 1000 maraka i koji nemaju svest o vrednosti i ceni stana u gradu.

Znaju oni iz novina i priče "pošto je kvadrat" ali nemaju svest o tome da lift bez grafita ili nezapišano stepenište direktno POVEĆAVAJU vrednost NJHOVOG vlasništva.

2. Potpuno nerealna, glupa i neodrživa poreska (i svaka druga) politika učinila je da u centru postoje hiljade ogromnih stanova u kojima živi po jedna baba. Najčešće nekvalitetno jer nema para da greje toliku stančugu, da promeni prozore...

Ali država nije ništa učinila ni da ih stimuliše da negde odu, niti je našpravila takva naselja gde bi babe otišle...

I gde god se okreneš vidi se da je problem država koja ne postoji.

Naravno, ne u smislu da treba neko da je donese na tacni (iako ja glasam za Angelu, makar je donela na Leopardu) nego da građani moraju da stvaraju Državu i Svest o Državi.

Možda ima pravo Princi - jednostavno glup narod koji možeš doživotno jahati mašući đinđuvana na štapu i zvekećući praporcima

little_radojica little_radojica 16:30 26.03.2015

Re: Babe iz centra i "društveni stanovi"

1. Vrlo mali broj ljudi (bar u većim gradovima) ima realnu svest o vrednosti stana. Još uvek su u većini paraziti koji su stanove otkupili za 1000 maraka i koji nemaju svest o vrednosti i ceni stana u gradu.


Да, мене запрепастила дебата која се водила пре пар година (сад нисам у току) о томе ко треба да замењује лифтове на НБГД. Људи откупили станове и са њима и заједничке просторије, али неком суманутом логиком неки од њих сматрају да нису откупили и лифтове те да кад крену да пропадају од старости (лепа старост заиста) да треба да им их замени - држава, град! Да се договоре да плате жену да им почисти улаз некако и могу, али да се договоре да плаћају амортизацију за лифт, то - јок. Сад ја можда и нисам довољно упућен шта се плаћа на рачуну за комуналије, можда негде стоји и амортизација за лифт...


Možda ima pravo Princi - jednostavno glup narod koji možeš doživotno jahati mašući đinđuvana na štapu i zvekećući praporcima


Не могу никако да се помирим да се цео народ може назвати глупим. Поготово што сам видео света и упознао разних будала на свим меридијанима. И у најразвијенијим државама постоје закони и нелогичности које би се човек заклео да постоје само у Србији међ' шљивама. Ценим да знаш за случај Нарита аеродрома код Токија где на сред писте још увек постоје куће око којих авиони морају да обилазе јер власник није хтео да прода земљу. Звучи невероватно за тако уређену земљу.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:39 26.03.2015

Re: Babe iz centra i "društveni stanovi"

И у најразвијенијим државама постоје закони и нелогичности које би се човек заклео да постоје само у Србији међ' шљивама





vrabac_u_steni vrabac_u_steni 17:34 26.03.2015

Re: Babe iz centra i "društveni stanovi"

Ценим да знаш за случај Нарита аеродрома код Токија где на сред писте још увек постоје куће око којих авиони морају да обилазе јер власник није хтео да прода земљу


Домаћин човек!



49 41 49 41 19:06 26.03.2015

Re: Babe iz centra i "društveni stanovi"

krkar
Па у првој фази млади брачни пар у 40-50 квадрата. Па кад дођу деца - доградња, дечија соба. Опет завршен објекат, оптимизовани трошкови. Па кад деца порасту, још једна доградња. Па још једна кад деци треба полу-независност


Lepo si krenuo, sad ću ja da nastavim do srži problema:

1. Vrlo mali broj ljudi (bar u većim gradovima) ima realnu svest o vrednosti stana. Još uvek su u većini paraziti koji su stanove otkupili za 1000 maraka i koji nemaju svest o vrednosti i ceni stana u gradu.

Znaju oni iz novina i priče "pošto je kvadrat" ali nemaju svest o tome da lift bez grafita ili nezapišano stepenište direktno POVEĆAVAJU vrednost NJHOVOG vlasništva.

2. Potpuno nerealna, glupa i neodrživa poreska (i svaka druga) politika učinila je da u centru postoje hiljade ogromnih stanova u kojima živi po jedna baba. Najčešće nekvalitetno jer nema para da greje toliku stančugu, da promeni prozore...

Ali država nije ništa učinila ni da ih stimuliše da negde odu, niti je našpravila takva naselja gde bi babe otišle...

I gde god se okreneš vidi se da je problem država koja ne postoji.

Naravno, ne u smislu da treba neko da je donese na tacni (iako ja glasam za Angelu, makar je donela na Leopardu) nego da građani moraju da stvaraju Državu i Svest o Državi.

Možda ima pravo Princi - jednostavno glup narod koji možeš doživotno jahati mašući đinđuvana na štapu i zvekećući praporcima



Nije narod glup!
Zaglupio ga je sistem 50 godina. "Ponadao" se da ce biti bolje "pohrlio".

On nade se zivi dugo, ali BEDNO!


Da nije samo to kod nas, navescu ti primer dvoje starih koji su gostovali kod Oprah na TV.

Izdvajali su i tesko radili oboje. Izdvajali su celog zivota u penzioni fond i ostale fondove i "sakupili" $ 650.000; sa stare dane.

-Ostali su samo sa $ 12.OOO pod stare dane. Zagrcnu se i placu, pred kamerama.
-Idemo u crkvu i molimo se Bogu! - jedan od primera!
Za sahranu im treba bar po 20K - svakom.

Oches jos 5-10 primera iz zivota?!?
-Ne da mi se.
gedza.73 gedza.73 21:11 26.03.2015

Re: Babe iz centra i "društveni stanovi"

vrabac_u_steni
Домаћин човек!


A, kolega, svaka čast. Nema šta, odma' se vidi bečka škola.

krkar krkar 21:17 26.03.2015

Re: Babe iz centra i "društveni stanovi"

Домаћин човек!


Ma da, pučanstvo najvole salatu i spanać rasle u kerozinskim parama. A tek čestice gareži iz mlaznog motora, što to daje sofisticirani ukus zeljenjavi! Na dim, ko Racke Whisky!


gedza.73 gedza.73 22:01 26.03.2015

Re: Babe iz centra i "društveni stanovi"

Ma da, pučanstvo najvole salatu i spanać rasle u kerozinskim parama. A tek čestice gareži iz mlaznog motora, što to daje sofisticirani ukus zeljenjav

Jel' zeleno?
Jel' pod konac?
Jel' nema korova?
Molim lepo.

vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:20 26.03.2015

Re: Babe iz centra i "društveni stanovi"

gedza.73
Ma da, pučanstvo najvole salatu i spanać rasle u kerozinskim parama. A tek čestice gareži iz mlaznog motora, što to daje sofisticirani ukus zeljenjav

Jel' zeleno?
Jel' pod konac?
Jel' nema korova?
Molim lepo.



a i lakše se pakuje, odnosno stane više u kamion. dosta više sa tim okruglim ili elipsoidnim lubenicama!
Hansel Hansel 10:27 27.03.2015

Re: Babe iz centra i "društveni stanovi"

krkar
Домаћин човек!

Ma da, pučanstvo najvole salatu i spanać rasle u kerozinskim parama. A tek čestice gareži iz mlaznog motora, što to daje sofisticirani ukus zeljenjavi! Na dim, ko Racke Whisky!

Зар у Јапан сумњаш?!
qqriq qqriq 16:12 27.03.2015

Re: Babe iz centra i "društveni stanovi"

Jel' zeleno?
Jel' pod konac?
Jel' nema korova?
Molim lepo.


žuti ljudi o ti žuti ljudi.
gabriele gabriele 15:54 26.03.2015

a možda im se ne isplati efikasnost

ponudio ja pre pola godine lokalnoj javnoj upravi imaju stare fluo 4x18
u njihovom slučaju je to OVAKO
pa još nisu odlučili
sa cijenom 0,2e
u srbiji je puno niža .
evo jedna proračunska tablica možete si unosit vrednosti cijene struje , vremena rada ....

ZAMJENA FLUO LEDOM

možete se igrat
liberalizacija a ne državni teror
49 41 49 41 16:43 26.03.2015

Znate li

da vam sve ulazi-izlazi; kroz vrata i prozore.

Ukupno 80% toplotne energije se gubi kroz njih. Otvori na kucama, stanovima.

Svi su mi novi prozori na kuci.

Teflonski ramovi,dupla termalna stakla ispunjena nitrogenom. Sada se proizvode trostruka stakla na takvim istim prozorima.

Pre 20 godina razmisljam, zasto ne upotrebljavaju; umesto stakla plexiglass?!?

Staklo je veliki prenosnik toplote - hladnoce; bez obzira na sandvich konstukciju.
Polimeri plexiglassa - ne.

Par godina unazad, pojavi se firma; koja proizvodi te prozore. Par puta sam prosao autom pored njihove ogromne poslovne i proizvodne zgrade.
Stalno "trube" na TV-u u reklamama.

Ne treba ih pitati za cenu. Siguran sam da njihove prozore i vrata ne mozes kupiti bez njihove ugradnje.

Stare naseobine u Aziji, Africi, indijanska naselja, igloi, ...
Otvori na njima minimalni, da ih zastite od ekstremnih temperatura spolja.

G.Cross G.Cross 20:35 26.03.2015

Teorija Igara

Krkare,
b) Ne plati jer čeka da se desi neka kataklizma povodom koje će se proglasiti oprost dugova

c) Pravi se lud jer je prijavljen u Orahovici ili Kacabaću i čeka zastaru

d) Krade struju magnetom

e) Krade struju prikačivši se na banderu

f) Krade šumu i greje se na drva

g) Pribegava ostalim rešenjima zasnovanim na "snalaženju", krađi i muljanju


Sve ovo su ljudska ponasanja koja jedinki donose dobro ali ne i drustvu.
Normalna civilizacijska reakcija u slucajevima kao ovaj je da drustvo upotrebljavajuci elemente prava, prisile itd, natera ove pojedince da se ne ponasaju samo onako kako je najbolje za njih nego kako je najbolje za drustvo (teorija igara)

Greska nije kod onih koji ovo rade, greska je kod drustva ( vlasti, NGO, you name it) koji ne reaguju na pravi nacin.

Kao i u mnogim drugim stvarima u Srbiji , lopta je u dvoristu vlasti, ako oni zaista zele civilizovanu Srbiju u EU oni moraju da pocnu da primenjuju EU zakone. Ukljucujuci energetsku efikasnost i ekolosku prihvatljvoct i da kazne one koji se tome ne prilagodjavaju.
gabriele gabriele 20:53 26.03.2015

Re: Teorija Igara

Kao i u mnogim drugim stvarima u Srbiji , lopta je u dvoristu vlasti, ako oni zaista zele civilizovanu Srbiju u EU oni moraju da pocnu da primenjuju EU zakone. Ukljucujuci energetsku efikasnost i ekolosku prihvatljvoct i da kazne one koji se tome ne prilagodjavaju
EU je regresija zapadne civilizacije i propas,,
G.Cross G.Cross 21:05 26.03.2015

Re: Teorija Igara

gabriele
Kao i u mnogim drugim stvarima u Srbiji , lopta je u dvoristu vlasti, ako oni zaista zele civilizovanu Srbiju u EU oni moraju da pocnu da primenjuju EU zakone. Ukljucujuci energetsku efikasnost i ekolosku prihvatljvoct i da kazne one koji se tome ne prilagodjavaju
EU je regresija zapadne civilizacije i propas,,


Gabriele - registrovan 22.11. 2014
Gavrilo1 - Registrivan 03.12.2014

Doktor Dzekild i Doktorka Dzekilda

Izgleda da Gavrilo govori ono za sta je placen a Gabriela ono sto Gavrilo stvarno misli.

Mada moj komentar je bio kind of licna poruka Krkaru.
krkar krkar 21:08 26.03.2015

LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

oni moraju da pocnu da primenjuju EU zakone


Nisam pristalica Lombroza, ali - pogledaj samo likove tih koji bi trebalo to da počnu da primenjuju.

Još bolje, pogledaj kako im izgledaju

žene/muževi

kuće/stanovi

kola

I onda je jasno zašto sam za okupaciju ili makar protektorat.

Ovde je glavna preokupacija svih na vlasti kako zajebati tu glupo EU i uzeti joj pare!

Evo ti slučaja.

Kad je ono trebalo da se ukinu vize, da Srbistan uđe na beli Šengen, GLAVNI uslov bio je uvođenje reda u izdavanju pasoša. EU je za tu priliku dala (poklonila/donirala/ruknula xhabe...) harver i sofver i pare za sprovođenje programa. I bio je neki rok do kojeg je to moralo da se primeni, do kojeg je mporalo da bude primenjeno i da se po tome izdaju biometrijski dokumenti.

Ako se ne varam bio je rok oktobar da bi se ušlo na beli Š narednog 1.1.

Ministar unutrašnji bio je Dačić.

3-4 nedelje pre roka pita Dačić te u MUP-u kako napreduje, kažu nema šanse da stignemo da završimo u roku, kasnimo 6 meseci.

On pizdeo, naređivao ali kažu nema šanse. E, ali niko neće političku odgovornost da preuzme što se plebsu neće ukinuti vize. Nego se traži rešenje kako da zajebu Brisel.

I nađu ga!

U najkraćem, softver nije bio uveden, nije bio povezad sa bazom podataka, nije bio povezan sa šalterima i štamparijom... ništa.

Ali softveraši u MUP-u se dosete i na lokalnoj kopiji softvera lokalizovanoj na srpski, ćirilicom, snime redom ekran po ekran, print screen.

Dođe komisija iz EU, među njima nekoliko kompjuteraša i nekoliko policajaca, svi znaju program za vođenje ličnih dokumenata, isto izgleda u svim zemljama samo drugi jezik. I kažu oni "daj da vidimo kako ide zahtev za izdavanje pasoša".

Sedne operater iz MUP otkuca Marko Marković, rođen 12.3.45. u Ćupriji, JMBG...

i kad dođe do kraja pritisne enter

- ČIME SE AKTIVIRA SLEDEĆI SLAJD NA KOJEM IZLAZI KARTOM MARKA MARKOVIĆA IZ ĆUPRIJE, SA SLIKOM...

I tako redom celu proceduru.

Ovi Briselćani vide idu ekrani redom kojim treba da idu, izlaze slike, spiskovi, otisci prstiju, operater bira šta treba...

i posle 15 minuta stručnjaci klimnu glavom "sve je u redu", njihovi šefovi srećni što su Srblji nešto uradili kako reba...

I SKINE SE SRBIJA SA VIZA A DA GLAVNI USLOV NIJE ISPUNJAVALA. Ispunila ga je tek pola godine kasnije.

NI JEDAN ČIPOVANI DOKUMENT (pasoš, LK...) izdat u prvoj godini izdavanja nije ispravan i nije uveden u bazu podataka!!!

Srbistan. DIJAGNOZA!


krkar krkar 21:16 26.03.2015

Re: Teorija Igara

Gabriele - registrovan 22.11. 2014
Gavrilo1 - Registrivan 03.12.2014

Doktor Dzekild i Doktorka Dzekilda


Nije, znam Gabrijeleta.

Gabriele je jedan disleksični indžilir koji za 7 dana ne bi uspeo da sastavi jedan Gavrilov post.

Doduše, formalna pismenost je Gavrilu jedina pozotovna osobina. Inače je budala. Obična.


G.Cross G.Cross 21:18 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

krkar
oni moraju da pocnu da primenjuju EU zakone


Nisam pristalica Lombroza, ali - pogledaj samo likove tih koji bi trebalo to da počnu da primenjuju.

Još bolje, pogledaj kako im izgledaju

žene/muževi

kuće/stanovi

kola

I onda je jasno zašto sam za okupaciju ili makar protektorat.

Ovde je glavna preokupacija svih na vlasti kako zajebati tu glupo EU i uzeti joj pare!

Evo ti slučaja.

Kad je ono trebalo da se ukinu vize, da Srbistan uđe na beli Šengen, GLAVNI uslov bio je uvođenje reda u izdavanju pasoša. EU je za tu priliku dala (poklonila/donirala/ruknula xhabe...) harver i sofver i pare za sprovođenje programa. I bio je neki rok do kojeg je to moralo da se primeni, do kojeg je mporalo da bude primenjeno i da se po tome izdaju biometrijski dokumenti.

Ako se ne varam bio je rok oktobar da bi se ušlo na beli Š narednog 1.1.

Ministar unutrašnji bio je Dačić.

3-4 nedelje pre roka pita Dačić te u MUP-u kako napreduje, kažu nema šanse da stignemo da završimo u roku, kasnimo 6 meseci.

On pizdeo, naređivao ali kažu nema šanse. E, ali niko neće političku odgovornost da preuzme što se plebsu neće ukinuti vize. Nego se traži rešenje kako da zajebu Brisel.

I nađu ga!

U najkraćem, softver nije bio uveden, nije bio povezad sa bazom podataka, nije bio povezan sa šalterima i štamparijom... ništa.

Ali softveraši u MUP-u se dosete i na lokalnoj kopiji softvera lokalizovanoj na srpski, ćirilicom, snime redom ekran po ekran, print screen.

Dođe komisija iz EU, među njima nekoliko kompjuteraša i nekoliko policajaca, svi znaju program za vođenje ličnih dokumenata, isto izgleda u svim zemljama samo drugi jezik. I kažu oni "daj da vidimo kako ide zahtev za izdavanje pasoša".

Sedne operater iz MUP otkuca Marko Marković, rođen 12.3.45. u Ćupriji, JMBG...

i kad dođe do kraja pritisne enter

- ČIME SE AKTIVIRA SLEDEĆI SLAJD NA KOJEM IZLAZI KARTOM MARKA MARKOVIĆA IZ ĆUPRIJE, SA SLIKOM...

I tako redom celu proceduru.

Ovi Briselćani vide idu ekrani redom kojim treba da idu, izlaze slike, spiskovi, otisci prstiju, operater bira šta treba...

i posle 15 minuta stručnjaci klimnu glavom "sve je u redu", njihovi šefovi srećni što su Srblji nešto uradili kako reba...

I SKINE SE SRBIJA SA VIZA A DA GLAVNI USLOV NIJE ISPUNJAVALA. Ispunila ga je tek pola godine kasnije.

NI JEDAN ČIPOVANI DOKUMENT (pasoš, LK...) izdat u prvoj godini izdavanja nije ispravan i nije uveden u bazu podataka!!!

Srbistan. DIJAGNOZA!





Woow.

Ali jos jedan dokaz da nije problem Plebs nego vlast.
OK, problem je Plebs koji glasa vlast.

Ovo sa softverom za pasose i granicne prelaze (EADS, ne znam da li je isti provider u Srbiji) postaje veliki skandal u nekoliko novih zemalja EU. Veliki Kick-back ali jos niko nema hrabrosti da iznese sve na sunce.

krkar krkar 21:20 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

pogledaj kako im izgledaju

žene/muževi



Evo, OVO je, na primer, žena šefa poslaničke grupe vladajuće stranke na nekom prijemu. Žena jednog od top 3-4-5 članova stranke koja upravlja jednom državom. OVO! U javnosti!!!



Di-jag-no-za!
G.Cross G.Cross 21:22 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

krkar
pogledaj kako im izgledaju

žene/muževi



Evo, OVO je, na primer, žena šefa poslaničke grupe vladajuće stranke na nekom prijemu. Žena jednog od top 3-4-5 članova stranke koja upravlja jednom državom. OVO! U javnosti!!!



Di-jag-no-za!


Pogledaj facu tipa u pozadini. On misli da sanja.

Bajdvej, kuca ocito nema dobru toplotnu izolaciju.
freehand freehand 21:43 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Evo, OVO je, na primer, žena šefa poslaničke grupe vladajuće stranke na nekom prijemu. Žena jednog od top 3-4-5 članova stranke koja upravlja jednom državom. OVO! U javnosti!!!

Pa to si ti doveo.
gabriele gabriele 21:51 26.03.2015

Re: Teorija Igara

Gabriele je jedan disleksični indžilir koji za 7 dana ne bi uspeo da sastavi jedan Gavrilov post.

al bi verbalno saranio deset taki,,,, jebiga brže mislim neg pišem. a cilj mi je izbezumljivat štrberski elitizam grantovčana , tu i tamo pokopat pokoju babu koja obznanjue orbi et orbi sorošovim parama plačene indoktrinacije . i naravno nism Gavrilo ,a ni Jure Grando
inco inco 21:59 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

G.Cross
Woow.

Ali jos jedan dokaz da nije problem Plebs nego vlast.
OK, problem je Plebs koji glasa vlast.


A i kad su to skarabudžili skroz su sjebali sistem digitalnog potpisa (LK imaju u sebi snimljene sertifikate) toliko da je praktično neupotrebljiv (il' što bih ja rekao, nije preporučljivo upotrebljavati ga)... A onda smo i pre par meseci imali onaj JMBG breach tako da je sad JMBG, teoretski, ništavan broj... I niko se nije potresao.

A to je vrh ledenog brega... Ja sam se naslušao mnogo večih horor priča o tome kako se stvari obavljaju 'tamo gore'. Jeste plebs kriv, mada malčice krivim i novinare što o svemu tome čute - kako da običan plebs sazna šta ovi mandrili gore rade kad ne može ni da dođe do informacije?
krkar krkar 22:02 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

freehand



vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:16 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

krkar

Sedne operater iz MUP otkuca Marko Marković, rođen 12.3.45. u Ćupriji, JMBG...

i kad dođe do kraja pritisne enter

- ČIME SE AKTIVIRA SLEDEĆI SLAJD NA KOJEM IZLAZI KARTOM MARKA MARKOVIĆA IZ ĆUPRIJE, SA SLIKOM...

I tako redom celu proceduru.

Ovi Briselćani vide idu ekrani redom kojim treba da idu, izlaze slike, spiskovi, otisci prstiju, operater bira šta treba...

i posle 15 minuta stručnjaci klimnu glavom "sve je u redu", njihovi šefovi srećni što su Srblji nešto uradili kako reba...




ako je ovo istina, a nešto sam skeptičan, onda su ti "stručnjaci" dileje veće od one gospoje gore na slici i treba ih vozati ko mlade majmune.
za koj kurac ta stoka dobija platu od časnih poreskih obveznika još časnije Unije?
G.Cross G.Cross 22:22 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

vrabac_u_steni
krkar

Sedne operater iz MUP otkuca Marko Marković, rođen 12.3.45. u Ćupriji, JMBG...

i kad dođe do kraja pritisne enter

- ČIME SE AKTIVIRA SLEDEĆI SLAJD NA KOJEM IZLAZI KARTOM MARKA MARKOVIĆA IZ ĆUPRIJE, SA SLIKOM...

I tako redom celu proceduru.

Ovi Briselćani vide idu ekrani redom kojim treba da idu, izlaze slike, spiskovi, otisci prstiju, operater bira šta treba...

i posle 15 minuta stručnjaci klimnu glavom "sve je u redu", njihovi šefovi srećni što su Srblji nešto uradili kako reba...


a

ako je ovo istina, a nešto sam skeptičan, onda su ti "stručnjaci" dileje veće od one gospoje gore na slici i treba ih vozati ko mlade majmune.
za koj kurac ta stoka dobija platu od časnih poreskih obveznika, još časnije Unije?


Da li se zna koliko je Srbija platila za taj softver i kome?

Kada se sazna videces da nisu poreski obveznici EU nego poreski obvieznici Srbije mladi i glupi ....ne zelim upotrebiti tvoj izraz.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:28 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

G.Cross


Da li se zna koliko je Srbija platila za taj softver?

Kada se sazna videces da nisu poreski obveznici EU nego poreski obvieznici Srbije mladi i glupi ....ne zelim upotrebiti tvoj izraz.


Kaže Krkar da je doniran, ja se više ne sećam kako je to išlo.

A te stručnjake-kontrolore koji su došli da provere bi trebalo ipak da plaća Brisel.

Ili ja nešto nisam dobro razumeo?
G.Cross G.Cross 22:36 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

vrabac_u_steni
G.Cross


Da li se zna koliko je Srbija platila za taj softver?

Kada se sazna videces da nisu poreski obveznici EU nego poreski obvieznici Srbije mladi i glupi ....ne zelim upotrebiti tvoj izraz.


Kaže Krkar da je doniran, ja se više ne sećam kako je to išlo.

A te stručnjake-kontrolore koji su došli da provere bi trebalo ipak da plaća Brisel.

Ili ja nešto nisam dobro razumeo?


Mea culpa. Jà sam govorio o softveru na granicama a Krkar o sofveru za izdavanje pasosa.

Mada nisam siguran da nije Ista firma.

milojep milojep 22:37 26.03.2015

Re: Teorija Igara

Normalna civilizacijska reakcija u slucajevima kao ovaj je da drustvo upotrebljavajuci elemente prava, prisile itd, natera ove pojedince da se ne ponasaju samo onako kako je najbolje za njih nego kako je najbolje za drustvo (teorija igara)


Tako je, sasvim se slažem, kakvo crno sazrevanje svesti.Jedino je zajebano što smo u začaranom krugu gde ovi što treba da kažnjavaju trebaju i da budu kažnjeni!
freehand freehand 22:43 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

...
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:45 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

G.Cross


Mea culpa. Jà sam govorio o softveru na granicama a Krkar o sofveru za izdavanje pasosa.

Mada nisam siguran da nije Ista firma.



Ma ok.
Suština mog komentara je bila da baš ne verujem u tu priču (a recimo da se pomalo razumem, šta više ranim porodicu tim lebom).
Na gore opisani način ne možeš prevariti ni malo naprednijeg korisnika računara - laika, a ne neke "stručnjake".
Ako je pak priča istinita, onda je stvarno nešto trulo u državi briselskoj.

Mada ponoviću, ne verujem baš mnogo u ovu priču.
qqriq qqriq 22:45 26.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Nisam pristalica Lombroza, ali - pogledaj samo likove tih koji bi trebalo to da počnu da primenjuju.

Još bolje, pogledaj kako im izgledaju

žene/muževi

kuće/stanovi


Ama gledam i ljude u busu, tramvaju i baš na Lambroza mislim tada.
qqriq qqriq 00:00 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Di-jag-no-za!


ex mrkina?
krkar krkar 00:49 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Pa to si ti doveo.


Ja sam glasao, i drago mi je što jesam. Zaslužili su. Jer su oni prethodni*, čije žuto lopovsko dupe dan-danas ližeš, su sve zasrali, pokrali, relativizovali i urušili. I šta, trebalo je JOŠ koji mandat da im damo samo zato što umeju poneku reč na engleskom da kažu i manje-više redovno peru zube (oni u vrhu)?

Sve ovo što je danas na vlasti doveli su Tadić, Dulić, Šutanovac...

*) Ti prethodni bili su moji dok sam im verovao. Tačnije dok moje oči nisu ponudile dokaze za njihovu nesposobnost, korumpiranost, bezočnost i nedostatak skrupula koji su bili daleko jači od moje vere, nade, očekivanja i želja.
krkar krkar 01:04 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Suština mog komentara je bila da baš ne verujem u tu priču (a recimo da se pomalo razumem, šta više ranim porodicu tim lebom).
Na gore opisani način ne možeš prevariti ni malo naprednijeg korisnika računara - laika, a ne neke "stručnjake".


U februaru 2010. trebalo ženi i meni da vadimo nove pasoše ali baš hitno zbog neke egzotične vize. Pozovem se na vezu i kažu mi da se sutradan u 9 javim šefici Tojitoj u Ljermontovljevoj. Dođem tamo, oni maltene stoje mirno (zvalo iz kabineta Ministra unutrašjeg) i kažu izvolte u kancelariju tuitu sad će to očas.

Mi tamo, žena nam daje formulare papirne, isti formular kao kad sam vadio prvu ličnu kartu onomad. Ja uzmem da popunim a kaže moja žena

"ja ne treba da popunjavam, ja sam u oktobru vadila ličnu kartu sa čipom, imate sve u kompjuteru"

Ona sirotica krene da muca i preznojava se, ne zna ko smo i šta sme da kaže ali nešto mora. I zamoli ženu da popuni sve "jer znate nemamo to iz oktobra u kompjuteru". Navrem kako bre nemate a žena samo što se šlogirala nije od straha i nešto mi promrsi kako ne postoji centralna baza podataka. Nju ne guših dalje jerbo sirotica nije kriva ali sam se raspitao na nekoliko strana i čuo ovo što sam napisao.

Možda je u nekom detalju neprecizno ali suština priče je tačna. MUP Srbije slagao je i smuvao EU tako što su im podmetnuli seriju unapred pripremljenih printskrinova a računari nisu bili umreženi i sistem centralizovane obrade podataka nije funkcionisao.

Glavni problem bio je što prethodni sistem MUP nije ni približno garantovao ni da jedna posoba nema više setova dokumenata ni da se dokumenti mogu centralizovano pretraživati. Drugim rečima ako je neko sa timitim JMBG imao pasoš izdat u Kikindi - nije bilo nikakvog sistema koji bi onemogućio da ga taj gotovo legalno izvadi i u Bajinoj Bašti - moguće čak i pod drugim imenom za isti JMBG.

Centralna i umrežena baza podataka napravljena je da upravo to spreči. I da obavesti pandura u Dimitrovgradu da je nosilac tog JMBG-a tražen u Apatinu zbog togitog.
krkar krkar 01:14 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Ako je pak priča istinita, onda je stvarno nešto trulo u državi briselskoj.



P.S.

Sad ovde dolazimo do suštine pristupa životu.

Srbin samo ide okolo misleći kako koga da zajebe. Bilo koga i u bilo čemu, čak i kad nikakve konkretne koristi od toga nema. Čak i kad ima štetu...

Normalan svet ne razmišlja na takav način.

Hiljadama puta sam nudio opkladu mudracima koji tvrde da je ova ili ona nacija GLUPA da probaju da pripadnike te nacije zeznu nekoliko puta. Jednom možeš svakoga, nego zaređaj, burazeru, pa da vidiš šta te čeka. U uređenoj državi neizostavno - Država. U vidu policajca, tužioca, sudije i zatvorskog čuvara.

Svakom Amerikancu izvan 10 najvećih gradova možeš pozvoniti na vrata i reći Ja sam Hans Tolstoj iz Italije, putujem coast to coast i izgubio sam kartice i pare, možete li mi pozajmiti 50$ za benzin do najbliže kancelarije American Expressa.

Većina će ti dati. Jer ne provode život u frci ko će ih gde zajebati, ko će ih na kojem ćošku dočekati na neku foru, ko će ih negde izvaćariti. I zato mogu da se koncentrišu na posao, porodicu, fudbal, pivo... I zato veruju da neko neće ići protiv sistema za pišljivih 50$.

Naravno, kad se neko ko tako bude ozbiljno zajeban obrati državi - država nešto i pokuša da učini. Zato nećeš stići do druge obale Amerike.
bolid1 bolid1 07:52 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!


ako je ovo istina, a nešto sam skeptičan, onda su ti "stručnjaci" dileje


Ja sam dva takva strucnjaka gledao na midterm reviziji projekta, jedna je bila neki HR ili tako nesto, nema zena pojma o cemu pricamo, drugi je kao trebao da bude strucnjak za tu oblast, posle 2.5 recenice ukapiramo mi da tip ne da nije strucnjak nego da mozemo da mu pricamo sta 'ocemo dok god to ima smisla koliko-toliko...zavrsi se sastanak, pita kolega tog tipa, dobro, a cime se vi bavite, inace...ma, ja se bavim povrsinama (oblast velicine Pacifika), dobro, cime konkretno, fizikom/hemijom, modifikacijama, modeliranjem, novim materjalima...pa, zapravo, bavio sam se davno povrsinama, onda sam presao na druge stvari, sad sam revizor projekata...neki genije iz ERA je poslao tipa koji je potpuni promasaj da radi reviziju projekta iz Tribologije, mogli smo da mu naklapamo sta hocemo, ovaj ce to da sastavi u izvestaj tako da ne ispadne glup u drustvu i cao, zdravo...

Jebote, ja osusih usta o interakciji aditiva sa povrsinom, covek gleda...kog aditiva, pa iz ulja, znate, anti-wear aditive, ZDDP...aha (tupa faca, nemam pojma o cem ti dete)...dobro...ajmo dalje...
emsiemsi emsiemsi 07:57 27.03.2015

Re: Teorija Igara

G.Cross
gabriele
Kao i u mnogim drugim stvarima u Srbiji , lopta je u dvoristu vlasti, ako oni zaista zele civilizovanu Srbiju u EU oni moraju da pocnu da primenjuju EU zakone. Ukljucujuci energetsku efikasnost i ekolosku prihvatljvoct i da kazne one koji se tome ne prilagodjavaju
EU je regresija zapadne civilizacije i propas,,


Gabriele - registrovan 22.11. 2014
Gavrilo1 - Registrivan 03.12.2014

Doktor Dzekild i Doktorka Dzekilda

Izgleda da Gavrilo govori ono za sta je placen a Gabriela ono sto Gavrilo stvarno misli.

Mada moj komentar je bio kind of licna poruka Krkaru.

Габриеле није Габријела, него Габријел !
Површно пратиш његов рад.
uros_vozdovac uros_vozdovac 08:05 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

krkar



Možda je u nekom detalju neprecizno ali suština priče je tačna. MUP Srbije slagao je i smuvao EU tako što su im podmetnuli seriju unapred pripremljenih printskrinova a računari nisu bili umreženi i sistem centralizovane obrade podataka nije funkcionisao.


Pojma nemam jel` skaska oko prntscr tačna ali da se dokumenta po serijama razlikuju u kilobajtima - razlikuju se, da sam natrčavao random na saobraćajne dozvole sa 0 kb jesam. I da se o ovome šuška već odavno šuška se.

A verifikovan potpis MUP-a je skandal, po sebi, potpuno neupotrebljiv za bilo šta.
freehand freehand 08:10 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

neki genije iz ERA je poslao tipa koji je potpuni promasaj da radi reviziju projekta iz Tribologije, mogli smo da mu naklapamo sta hocemo, ovaj ce to da sastavi u izvestaj tako da ne ispadne glup u drustvu i cao, zdravo...

Da se to okupira i stavi pod protektorat. Nema druge.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:03 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Pojma nemam jel` skaska oko prntscr tačna


а колика је по теби вероватноћа да је тачна?


dokumenta po serijama razlikuju u kilobajtima - razlikuju se, da sam natrčavao random na saobraćajne dozvole sa 0 kb jesam.


ово је већ друга прича.
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:21 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!


vrabac_u_steni
Pojma nemam jel` skaska oko prntscr tačna


а колика је по теби вероватноћа да је тачна?


dokumenta po serijama razlikuju u kilobajtima - razlikuju se, da sam natrčavao random na saobraćajne dozvole sa 0 kb jesam.


ово је већ друга прича.


Ne znam šta da ti kažem, moguće je izvesti kako je opisano, ukoliko je to QA Approval procedura zašto da ne. I ne bih se baš mnogo zapanjio, na moje oči se u jednom EU projektu veselo platilo softvera koji ne služi ni za šta, osim za jednu jedinu demonstraciju, a i ta demonstracija je štucala onoliko, ali se puna sala pravila da je sve okay i da će im takav softver biti od koristi onoliko.

Sa druge strane uzmi kvalifikovan potpis kao primer, pa zamisli samo demonstraciju istog i tu punu salu kako se pravi da je to - to i da je to baš ono što nam treba.

Ali mi nije verovatno da je skaska tačna, romansirano je previše. Mnogo sistemski ne valja i previše se o tome priča da bi naseli na prtscr
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 09:35 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Ne znam šta da ti kažem, moguće je izvesti kako je opisano, ukoliko je to QA Approval procedura zašto da ne.


Ja koliko sam ukapirao, tu ovaj operater MUP treba da unese i neki podatak. Kako se unosi podatak u goli prtscr?

Sasvim je moguće da su nešto muljali, ali tipa, podmetnuli im testno okruženje, neka baza u lokalu i taj rad.
Ali prtscr? Daj bre, to nema blage veze.

A i taj prtscr si morao da napraviš na nečemu što radi koliko toliko, dakle to nešto već imaš i kao što rekoh ako su im nešto podmetnuli onda je verovatno to testno okruženje koja kako tako radi u lokalu.
inco inco 09:35 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

uros_vozdovac
Sa druge strane uzmi kvalifikovan potpis kao primer, pa zamisli samo demonstraciju istog i tu punu salu kako se pravi da je to - to i da je to baš ono što nam treba.


Što, to bi mnogo lakše išlo, mislim glede fejkovanja - da neće neko da ide karakter po karakter 'otiska' da proveri da je sve 'košer'? Treba mi jedno popodne da ti napravim skroz uverljivu fejk demonstraciju da takav sistem šljaka i pritom da pustim 'revizore' da probavaju sa sopstvenim karticama...

Ali da je reč o travestiji i o tragično propuštenoj prilici kad je reč o digitalnim potpisima - jeste.


uros_vozdovac
Ali mi nije verovatno da je skaska tačna, romansirano je previše. Mnogo sistemski ne valja i previše se o tome priča da bi naseli na prtscr


Za screenshot u ovom konkretnom slučaju ne znam, al' znam za jedan sličan 'di su za nedelju dana napravili funkcionalne MFC forme po uzoru na originalni softver koji je trebalo implementirati u naš sistem. Onda su zavlačili time evropske inspekcije (oni koji su donirali pare) više od godinu dana a slali ručno štelovane izveštaje da ih ubede da softver radi. Zavukli bi i mene da ne očekujem muljavinu tako da nije reč o nekompetentnosti evropskih revizora.

Inače, navedeno parče softvera nikada nije ni završeno, prešlo se na drugi sistem u međuvremenu, a pare koje je Jevropa donirala - bog sveti zna gde su završile.
krkar krkar 09:47 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Zavukli bi i mene da ne očekujem muljavinu


Ovo je suština cele priče.

Niko ne očekuje muljavinu, pogotovu ne muljavinu u korist sopstvene štete!

Ti ljudi su došli da formalno provere ono što im je neko iz Srbije rekao da je uvedeno i primenjeno. Verovatno i da pomognu ako ima problema. Ti ljudi, kao racionalni, znaju da je u interesu Srbije (i MUP-a i građana i političara...) da taj softver radi jer je to uslov da svi ti Srbi imaju bezvizni režim.

Tako da mi je savršeno jasno njihovo razmišljanje - nisu gledali u sitna crevca koja slova operater unosi nego su samo gledali kako se menjaju ekrani, je li redosled onaj na koji su oni navikli. I videli da jeste i sasvim logično zaključili da su Srbi uradili što treba kako treba.

Inače, pre 10 dana produžavao ličnu kartu i u MUP toji obaveštenje da se DIGITALNI POTPISI NA L.K. NEĆE UPISIVATI DO DALJEG. Da l' piše razlog ne sećam se a datum je oktobar ili novembar 2014!!!
uros_vozdovac uros_vozdovac 09:53 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

krkar


Inače, pre 10 dana produžavao ličnu kartu i u MUP toji obaveštenje da se DIGITALNI POTPISI NA L.K. NEĆE UPISIVATI DO DALJEG. Da l' piše razlog ne sećam se a datum je oktobar ili novembar 2014!!!


Za taj datum - ne znam tačno, ali izvesno da je postojećim kvalifikovanim potpisima MUP-a istekao rok tj EOL. U čemu je kvaka, nema više na tržištu čipova koji bi mogli da rade sa softverskim rešenjem koje je MUP izabrao, dakle što je bilo - bilo je. Nema više, ende. Ko je kriv MUP-u što je kupovao kljakav softver, to se Pošti, Halcom-u i ko već sad već nudi na tržištu rešenja ne bi moglo desiti
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 10:06 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

krkar
Zavukli bi i mene da ne očekujem muljavinu


Ovo je suština cele priče.



Suština je u ovome:

Ministar unutrašnji bio je Dačić.

3-4 nedelje pre roka pita Dačić te u MUP-u kako napreduje, kažu nema šanse da stignemo da završimo u roku, kasnimo 6 meseci.

On pizdeo, naređivao ali kažu nema šanse. E, ali niko neće političku odgovornost da preuzme što se plebsu neće ukinuti vize. Nego se traži rešenje kako da zajebu Brisel.


Dakle, nisu stigli na vreme, šta god da je u pitanju, zato što su lenji lezilebovići, zato što je rok bio prekratak a ljudstva malo, zato što je neka budala obećala taj rok ne konsultujući se sa ljudima koji nešto znaju (ovo mi zvuči vrlo verovatno) itd.

Onda je neko od tih što zna, morao da vadi fleke ovih što su diletanti (koji su obećali termine nemajući pojma koliki je obim posla).

Takvih primera u Aj' Ti svetu koliko hoćeš diljem planete ne samo kod nas, ček da nabudžimo za prezentaciju, a posle imamo još neko vreme da to ispeglamo da radi kako valja.
Gomila tekstova i diskusija po netu na tu temu i kako to izbeći (za početak, pored poboljšanja samog project managementa, ne dozvoliti da dileje ugovaraju rokove)

E sad, to što oni ni posle to nisu sredili i što ne radi kako treba je nešto sasvim drugo. To jeste sramota, velika.
krkar krkar 10:34 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Dakle, nisu stigli na vreme, šta god da je u pitanju, zato što su lenji lezilebovići, zato što je rok bio prekratak a ljudstva malo, zato što je neka budala obećala taj rok ne konsultujući se sa ljudima koji nešto znaju (ovo mi zvuči vrlo verovatno) itd.

Onda je neko od tih što zna, morao da vadi fleke ovih što su diletanti (koji su obećali termine nemajući pojma koliki je obim posla).


Softver su dobili celu godinu ranije. I onda je stajao mesecima dok se nisu preganjali koja služba, koja uprava, je li to pod IT ili pod Ličnim dokumentima... tipična priča idiota na državnim jaslama. Zato su kasnili, zbog takvih stvari.

Pretpostavljam (ne znam za ovaj slučaj i MUP ali znam u mnogo drugih slučajeva u tim lezilebovićkim institucijama) da je bilo i akanja sa koje kontne pozicije će da se plati - je li lokalizacija prevođenje sa pozicije 123 ili razrada softvera sa 456 ... i slična sranja.

TAKO se upada u petlju zakašnjenja.
hajkula1 hajkula1 11:44 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

qqriq
Di-jag-no-za!ex mrkina?





Di-ja-gno-za

Prezime na B.

blogovatelj blogovatelj 12:01 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Evo, OVO je, na primer, žena šefa poslaničke grupe vladajuće stranke na nekom prijemu.


Sto si homofob? Voli covek trandze.
qqriq qqriq 16:04 27.03.2015

Re: LOPOV DO MUFLJUZA I OŠLJAR DO HOHŠTAPLERA!

Di-ja-gno-za

Prezime na B.




Aj još neki info, pls
Mnogo mi se svidža.
gabriele gabriele 07:02 28.03.2015

Re: Teorija Igara

Површно пратиш његов рад.
ma dileja ,pust ga ,teoretičar zavere.to ih po partiskim kursevima učilo, sad samo modificirano na evropska multikulti pr sranja i stra´ od mračni sila koje podrivaju napredno, slobo mu zajebo karijeru u partiji pa je besan na sve što ne upada u njegovo viđenje napretka
milojep milojep 23:12 26.03.2015

Malo šale na temu

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 23:14 26.03.2015

Re: Malo šale na temu

Није смешно.
Глупо је.
И увредљиво.
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 23:22 26.03.2015

Re: Malo šale na temu

milojep


ja mislim da nije uvredljivo.

a i smešno je.

a najbitnije, veoma dobro, čak genijalno opisuje Balkan u svom stremljenju ka EU.
milojep milojep 23:24 26.03.2015

Re: Malo šale na temu

Predrag Brajovic
Није смешно.
Глупо је.
И увредљиво.


evo Brajoviću nešto i za tebe da se nasmeješ



qqriq qqriq 00:02 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Malo šale na temu


vukajlija je poznat po ozbiljnosti

mariopan mariopan 00:59 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

vrabac_u_steni
milojep


ja mislim da nije uvredljivo.

a i smešno je.

a najbitnije, veoma dobro, čak genijalno opisuje Balkan u svom stremljenju ka EU.

Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:19 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

vrabac_u_steni
milojep


ja mislim da nije uvredljivo.

a i smešno je.

a najbitnije, veoma dobro, čak genijalno opisuje Balkan u svom stremljenju ka EU.

:)
Кад би Срби стајали испред те чатмаре, и даље би ти било смешно?

Мада, видим да добијаш подршку на радничком савету.
Нека, нека...
krkar krkar 01:24 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Мада, видим да добијаш подршку на радничком савету.


Nije to radnički savet nego centralna otadžbinska uprava!

Dosledno.
Predrag Brajovic Predrag Brajovic 01:42 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Поуке времена и подсмеха:



Она рупа таме на слици је Северна Кореја. Пре неких 60 година она је била развијенија од Јужне, која данас на слици светли пуним сјајем.

Мислите о томе...
tetris tetris 01:59 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Pre 60 godina ni jedni ni drugi nisu sijali već su koristili noć za neke druge aktivnosti
krkar krkar 02:22 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Она рупа таме на слици је Северна Кореја.


Kakva energetska efikasnost! Nema rasipanja energije na bespotrebne sijalice.

A nema ni svetlosnog zagađenja. Potencijalno su nacija astronoma, kad vam kažem!
blogovatelj blogovatelj 02:40 27.03.2015

Re: Malo šale na temu

Глупо је.
И увредљиво.


Ja čak mislim da je odvratno.
To je ono što Miloje nema elementarnu predstavu o fašizmu, šta je fašizam i kako se fašizam prenosi sa oca na sina.
I najluđe od svega je što se smrtno uvredi kad mu kažeš da je fašista, jer je on u dubini duše stvarno ubeđen da nije. A jeste.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana