Društvo| Umetnost

Filharmonija ponovo jaše

Predrag Azdejković RSS / 22.03.2015. u 13:37

pravdazapraziluk.18049.jpg

Nakon odlične kampanje "Hvala što ne dolazite" Filharmonija nas je počastila novom kampanjom "Nije za svakoga" i slikom praziluka, kao simbolom seljaštva koji viri pojedinima iz dupeta. Kampanja je odlična jer privlači pažnju, izaziva polemiku, već se danima svađamo oko nje... I sve bi to bilo u redu da je to kampanja, kao na primer komanije Louis Vuitton, ali ovde imamo slučaj da se jedan budžetski parazit usudio da vređa i ponižava ljude koji je plaćaju! Elitizam i snobizam Beogradske filharmonije je samo pokazao njihovu malograđanštinu od koje ne vide praziluk koji viri iz njihovog dupeta!

Zato, #pravdazapraziluk

pravdazapraziluk2.18050.jpg

 

Atačmenti



Komentari (387)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

gavrilo1 gavrilo1 20:35 22.03.2015

Re: plus za Pedju :)

8c_competizione
plus za Pedju :)


ni sumnjao nisam da ce se SNS bot pojaviti

nego da te pitam nesto, kako ce te oprati i Dunav i Sava posle kada te budu zajebavale kolege tamo, pratijski drugovi, da se odusevljavas likom, koji je pored svega ostalog u zivotu, i gay?

dupe ce ti pomeriti od zajebancije

ili je botovima ipak ovakvo virtuelno odusevljavanje programom dozvoljeno, sve dok ste jos "cistunci" u realnom zivotu


Da li od umora, pregrejavanja ili neceg drugog ne znam ali nisam razumeo sta me pitas
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 22:02 22.03.2015

Re: plus za Pedju :)

8c_competizione



sine, ako je neko ovde bot onda si to ti, pa si još zabagovao, ušao u endless loop, pointeri ti se pogubili, a memorija curi ko da ju je neko probušio sačmarom...
onom koji te je pisao bih prijateljski savetovao da ne pokušava tu nešto da krpi, već da klikne na New Project
8c_competizione 8c_competizione 08:45 23.03.2015

Re: plus za Pedju :)

vrabac_u_steni
8c_competizione



sine, ako je neko ovde bot onda si to ti, pa si još zabagovao, ušao u endless loop, pointeri ti se pogubili, a memorija curi ko da ju je neko probušio sačmarom...
onom koji te je pisao bih prijateljski savetovao da ne pokušava tu nešto da krpi, već da klikne na New Project



to, to, verovatno zato sto imam svoje misljenje i ne podpadam u nekoga ko se da svrstati u "program koji radi kao sto treba"

meni drago i milo
gavrilo1 gavrilo1 09:32 23.03.2015

Re: plus za Pedju :)

8c_competizione
vrabac_u_steni
8c_competizione



sine, ako je neko ovde bot onda si to ti, pa si još zabagovao, ušao u endless loop, pointeri ti se pogubili, a memorija curi ko da ju je neko probušio sačmarom...
onom koji te je pisao bih prijateljski savetovao da ne pokušava tu nešto da krpi, već da klikne na New Project



to, to, verovatno zato sto imam svoje misljenje i ne podpadam u nekoga ko se da svrstati u "program koji radi kao sto treba"

meni drago i milo


Ima ona
Ko o cemu k... o postenju
Goran Vučković Goran Vučković 21:51 22.03.2015

89%

Kome nije mrsko pa ode na sajt BFH, stranicu sa dokumentima i otvori finansijski izveštaj za 2013. godinu, može da primeti da je u 2013. godini 88.85% prihoda BFH bilo iz budžeta (241 milion dinara), dok je preko fondacije (pretpostavljam da su ovo donacije preduzeća i građana i slično) oko 2%, dok je od ulaznica i ostalih direktnih prihoda jedva prikupljeno 9% prihoda.

Ono što ne znam je koliko se koncerata BFH snima i pušta preko RTS - ali ovako kako sada stoji, u suštini onih nekoliko hiljada uglavnom Beograđana koji posećuju ovu "nacionalnu kulturnu instituciju" plaćaju 10% onoga što bi realno bila cena ulaznice, kada bi se institucija finansirala od ulaznica - dok 90% ulaznice plaćaju ostalih 7 i kusur miliona građana Srbije, koji su *možda* videli neki koncert BFH na TV, a u "Veliku salu Kolarčeve zadužbine" (pogledati program koncerata) su ušli ikad ili nikad - a ni do Beograda ne dolaze često.

Moram da priznam da bih lakše razumeo ovaj marketing BFH kad bi karta bila 10 puta skuplja a priliv iz budžeta simboličan.
ivana23 ivana23 22:05 22.03.2015

Re: 89%

Goran Vučković


Mogao bi da nas upoznas i sa finansijskim izvestajem londonske filharmonije.
Hansel Hansel 22:06 22.03.2015

Re: 89%

Прилично често се на РТС-у емитују концерти Филхармоније, а нарочито откад је Тасовац министар. И то сигурно нема везе са самим Тасовцем, него с менталитетом уредника у РТС-у – када је Петковић био министар, не знам колико је пута репризирана емисија о његовом Музеју аутомобила...
gabriele gabriele 22:08 22.03.2015

Re: 89%

u suštini onih nekoliko hiljada uglavnom Beograđana koji posećuju ovu "nacionalnu kulturnu instituciju" plaćaju 10% onoga što bi realno bila cena ulaznice,
i tu bi se dalo prokopat koliko je ulaznica plaćeno tuđim novcem ...
ubermenschi sa gudlom bi da prete onima koji ih plaćaju da će se sprdat od njih ako ne plate više .. infantilno
Goran Vučković Goran Vučković 22:19 22.03.2015

Re: 89%

Mogao bi da nas upoznas i sa finansijskim izvestajem londonske filharmonije.


Jesi li na ovu mislila:

London Philharmonic Orchestra Ltd.
89 Albert Embankment,
London SE1 7TP.
Registered charity no.238045.
Registered company in England & Wales no.357059

Ti si svakako vičnija sa Guglom, ali evo ja izgrebah na brzaka ovo:

Charity commission: Charity overview

karabasbarabas karabasbarabas 00:06 23.03.2015

Re: 89%

u "Veliku salu Kolarčeve zadužbine" (pogledati program koncerata) su ušli ikad ili nikad

Ja sam usao jednom pre fakulteta, sankcije bile zaradjivalo se svakako. Jedan clan dugovao neke grdne pare na poker aparatima pa smo isli nas trojica da popricamo.
To me ne cini expertom za pitanja kulture, ali cenim da ce uskoro polizati to sto su pljuvali, kao sto bivsi direktor Filharmonije upravo sad radi.
princi princi 06:45 23.03.2015

Re: 89%

Moram da priznam da bih lakše razumeo ovaj marketing BFH kad bi karta bila 10 puta skuplja a priliv iz budžeta simboličan.

Da. Ovako kampanja deluje skroz džukački. Pišaš po onom ko te izdržava.

Inače, jedna tužno-srećna lista na kojoj se Srbija nije proslavila.
principessa_etrusca principessa_etrusca 09:27 28.03.2015

Re: 89%

Goran Vučković

[i]London Philharmonic Orchestra Ltd.

У Лондону је и Philharmonia Orchestra, London Symphony Orchestra, Royal Philharmonic Orchestra, BBC Symphony Orchestra итд, а улазнице, иако вишеструко скупље него у Београду, нису главни извор прихода.
cgubg cgubg 07:55 23.03.2015

nema ulaznica

Inace, ulaznice nisu u prodaji, sezona je rasprodata.
Oni sto ipak zarko zele na koncert, treba da stoje ispred i cekaju da budu pusteni unutra kad se smeste sponzori i bogati pretplatnici.
Ma duvajte.
cgubg cgubg 08:39 23.03.2015

Kome je namenjeno

Ako nema karata u prodaji, kome je ova kampanja, opet placena budzetskim parama, uopste namenjena. Ovima sto su vec kupili da dobiju potvrdu kako nisu prazilukovici?
Samo da mi sad strucnjaci ne objasnjavaju ulogu korporativnog marketinga...
Predrag Azdejković Predrag Azdejković 11:15 23.03.2015

Re: Kome je namenjeno

A jedno vreme najveći sponzor Filharmonije bio Peconi... Toliko!
predatortz predatortz 11:17 23.03.2015

Skinuti ih s budžeta!

Tako će naučiti da poštuju ruku koja ih hrani.
princi princi 11:42 23.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

predatortz
Tako će naučiti da poštuju ruku koja ih hrani.

Ili im pruziti priliku da se kvalifikuju za istu: nek idu po Nisu, Pirotu, Vranju, Leskovcu, Zajecaru, organizuju matinee, jutarnje nedeljne koncerte, nek putuju malo po Srbiji, sire kulturu. Nek sviraju po skolama, domovima kulture. Ne samo da sede kao kvocke po Beogradu.
predatortz predatortz 11:47 23.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

princi
predatortz
Tako će naučiti da poštuju ruku koja ih hrani.

Ili im pruziti priliku da se kvalifikuju za istu: nek idu po Nisu, Pirotu, Vranju, Leskovcu, Zajecaru, organizuju matinee, jutarnje nedeljne koncerte, nek putuju malo po Srbiji, sire kulturu. Nek sviraju po skolama, domovima culture. Ne samo da sede kao kvocke po Beogradu.


Moja računica je jednostavna:

Oni tvrde da njihov proizvod/usluga nije za svakoga. Onda nije red ni da ga svi plaćaju. Gospoda neka svoju robu prodaju eliti, a lova iz budžeta da se uplaćuje u zdravstvo. Niko nije oštećen, zdravstvena zaštita treba svima, a gospoda muzičari ne moraju da se marketinški distanciraju od onog dela građanstva koje ne konzumira njihovu robu.
Svi na dobitku!
princi princi 11:48 23.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

predatortz
princi
predatortz
Tako će naučiti da poštuju ruku koja ih hrani.

Ili im pruziti priliku da se kvalifikuju za istu: nek idu po Nisu, Pirotu, Vranju, Leskovcu, Zajecaru, organizuju matinee, jutarnje nedeljne koncerte, nek putuju malo po Srbiji, sire kulturu. Nek sviraju po skolama, domovima culture. Ne samo da sede kao kvocke po Beogradu.


Moja računica je jednostavna:

Oni tvrde da njihov proizvod/usluga nije za svakoga. Onda nije red ni da ga svi plaćaju. Gospoda neka svoju robu prodaju eliti, a lova iz budžeta da se uplaćuje u zdravstvo. Niko nije oštećen, zdravstvena zaštita treba svima, a gospoda muzičari ne moraju da se marketinški distanciraju od onog dela građanstva koje ne konzumira njihovu robu.
Svi na dobitku!


Ne, apsolutno se slazemo. Bas nikakvog razloga nema da sirotinja sponzorise lifestyle povlascene poslovne "elite".
svarog svarog 12:01 23.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Ma vi ste neoliberali!








svarog svarog 12:07 23.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Ovo jeste dobar primer kako siromašni subvencionišu bogate. Kao recimo i sa cenom gasa. Korisnici gasa su domaćinstva sa iznadprosečnim primanjima,a na drva i ugalj se greje najsiromašniji sloj. Gas je doskora bio ispod nabavne cene zbog čega Srbijagas napravi 500 miliona evra gubitka koji pokriva država iz budžeta koji najviše pune plaćajući PDV najsiromašniji koji se greju na ugalj koji ne da nije subvencionisan već ga je država prepustila kartelima koji na njemu uzimaju ekstraprofit.

Država d`uradi nešto!
princi princi 12:29 23.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

neo

Sto neo? Necemo sad da se vredjamo, .
princi princi 12:39 23.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

svarog
Ovo jeste dobar primer kako siromašni subvencionišu bogate. Kao recimo i sa cenom gasa. Korisnici gasa su domaćinstva sa iznadprosečnim primanjima,a na drva i ugalj se greje najsiromašniji sloj. Gas je doskora bio ispod nabavne cene zbog čega Srbijagas napravi 500 miliona evra gubitka koji pokriva država iz budžeta koji najviše pune plaćajući PDV najsiromašniji koji se greju na ugalj koji ne da nije subvencionisan već ga je država prepustila kartelima koji na njemu uzimaju ekstraprofit. Država d`uradi nešto!

Ne samo na gas, nego i na struju. Kod nas je proizvodna cena struje verovatno znacajno iznad 12 c po kWh (los ugalj, prakticno glinu spaljuju, neefikasni procesi sagorevanja uglja, dotrajali kotlovi i cevi, izmedju ostalog i zbog te nesrecne gline, kradja uglja na veliko, neefikasno kopanj- mislim da juzno polje Kolubare treba da bude povrsinski kop od nekih 200m dubine, posto se pre toga skrene Kolubara s kopa- akumulacije koje se ne ciste, mozda vec i decenijama) i ti zbog nekog socijalnog mira omogucavas ljudima sa losom izolacijom da, prakticno, greju ulice, da kradu struju, dok ti oni jadnici sa centralnim grejanjem na godisnjem nivou placaju extortionate prices. Pa onda desetine hiljada glupaca koje nisu cule za kondome i kontracepciju nego udri po abortusima kojima unistavaju i svoje zdravlje i budzet Srbije, pa losi putevi koji unistavaju kola... Da ne pominjemo vodovode, koji ispumpaju podzemnu vodu, preciste je, prerade, prodju kroz pumpne stanice, nadrukaju je na 3 atmosfere ili koliko vec, i onda je prospu kroz cev koju ne odrzavaju (i tako 60% ili 70% iste, samo 30% ili 40% dodje do potrosaca).

Kad pogledas koliko je neefikasna Srbija, prosto se pitas kako jos uvek postoji, :). Onda citas ljude kako bulazne o tome kako Srbija nema vise medikoptera, .
tess tess 12:58 23.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

princi
Ne, apsolutno se slazemo. Bas nikakvog razloga nema da sirotinja sponzorise lifestyle povlascene poslovne "elite".


:))

o fak

:))))

..doktore, otopiše li se ti bregovi kao beli slonovi*,
m
i snegovi Montane?

:)))

* Ernest Hemingvej

I da, ovi plakati, hm, birokratske harizme: bez magije.

Praziluk je još i lep i svež. Praziluk u ideji.

Recimo, ja bih i jednu gajbu paradajza dodala, ili šljive, zamisli vreću, kao da je kafa brazilska, punu šljiva, onako, nemarno spuštena, otvorena- zlatno uprljane kostreti- i dve tri modre šljive otkotrljane. I rupčić, u džepu sakoa, iste boje. Boje šljive.

Ceo performans je prostakluk umetničke dokolice. Kilavo.
Umusavljene dokolice.

Sad ovako, gde, svež praziluk dominira..
.. i prosvećenju treba, konačno, jedan remont.
gabriele gabriele 16:29 23.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Ne samo na gas, nego i na struju. Kod nas je proizvodna cena struje verovatno znacajno iznad 12 c po kWh
Ovo je veći problm nego što se misli, time se isključuje potreba za energetskom efikasnošću, opstaju stare tehnologije (TA peći, one grde fluocijevi sa feromagnetskim predspojom) što koči implementacije novih tehnologija i znanja , dok snobovi misle da je napredak ako se valkire u nibelunzima pojave i fejk armani korzetima .jebga šalje se poruka

8c_competizione 8c_competizione 10:02 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

time se isključuje potreba za energetskom efikasnošću




tasadebeli tasadebeli 10:06 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

svarog
Ma vi ste neoliberali!












apacherosepeacock apacherosepeacock 10:22 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Oni tvrde da njihov proizvod/usluga nije za svakoga. Onda nije red ni da ga svi plaćaju. Gospoda neka svoju robu prodaju eliti, a lova iz budžeta da se uplaćuje u zdravstvo. Niko nije oštećen, zdravstvena zaštita treba svima, a gospoda muzičari ne moraju da se marketinški distanciraju od onog dela građanstva koje ne konzumira njihovu robu.
Svi na dobitku!


Cekaj sad, ne mora sve bas da se sece na panju.
Nigde na svetu ne bi opstala da ih se potpuno skine s budzeta.
Jednostavno, nigde vecina ne konzumira umetnost da bi ova mogla da prezivi od profita.

Nigde.

Sad, koliko drzava para ima toliko i muzike, ali opet ne moze se ici logikom osvete - (bio sam u operi - kako si izdrzao onoliko arlaukanje?) - i pustiti ih da krepaju tj. da se u trzisnim uslovima pretvore/presaltuju u Andre Riu cirkuske predstave.

Mislim, stvarno....
svarog svarog 10:32 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Sto neo? Necemo sad da se vredjamo, .


Izvini, video sam da je popularno ovde pa reko` da ne štrčim
svarog svarog 10:37 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Kad pogledas koliko je neefikasna Srbija, prosto se pitas kako jos uvek postoji, :)


Da, to su suludi resursi koji se razbacuju.
Pa samo troškovi i sadašnji novčani i odloženi ekološki rešavanja otpada. A sa druge strane otpad je sirovina, resurs, izvor energije.
Pa zapušteno zemljište i poljoprivredno i građevinsko...
Gde god da se okreneš nešto truli i propada a može biti izvor dohotka.
A s druge strane toliki narod nezaposlen.
Imamo organizaciju alal nam vera!
princi princi 11:33 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Da, to su suludi resursi koji se razbacuju.

Drzava pijanih milionera. To je verovatno najgori aspekt Titovog nasledja, to sto je sirotinju ubedio da resursa ima koliko hoces i da je sve up for grabbing. To je generisalo sav ovaj tragedy of the commons kome Srbi trenutno prisustvuju a u kome se unistava i krade sve sto je zajednicko, i u kome na kraju svi gube.

Tako i kod ovih filhamonicara, kao i kod policije: zapravo uopste ne postoji svest o tome ko ih finansira i hrani. U stvari, sama ideja da trosis pare na nekakvu marketinsku kampanju (dakle angazujes privatnu PR agenciju) da bi se ismejavali sponzori je, ono, totalno mind blowing. Totalni kretenizam. Uzgred, zivo me zanima, koja marketinska grupa stoji iza proglasa?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:56 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

princi
ti zbog nekog socijalnog mira omogucavas ljudima sa losom izolacijom da, prakticno, greju ulice, da kradu struju, dok ti oni jadnici sa centralnim grejanjem na godisnjem nivou placaju extortionate prices.


Ne znam odakle si izvukao ovaj zakljucak da su ljudi sa centralnim grejanjem jadnici, a ovi sto se greju na struju povlasceni?
Situacija je upravo obratna. Ljudi koji zive u stanovima sa centralnim grejanjem (obicno novija gradnja) su gospoda u odnosu na mucenike koji zive po starim kucama bez centralnog grejanja i sa losim izolacijom (sic!), cesto bez kanalizacije i svega sto ide zajedno u paketu sa civilizacijskim tekovinama tipa centralno grejanje. Obicno greju samo jednu sobu i kuhinju, a kupatilo im je ledeno, jer ne mogu da priuste da greju toliko prostorija odjednom, pa ga dogrevaju samo "kad treba". Posledicno se i kupaju redje, pa onda su i meta ovih sto prave asocijacije sa prazilukom.
Sa druge strane, u nekim stanovima sa centralnim grejanjem greje se level - tropsko leto. Ljudi se preznojavaju i drze sirom otvorene prozore zimi.
Meni se cini da su jadnici ipak ovi drugi.
princi princi 12:31 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Anonimni Pojedinac

princiti zbog nekog socijalnog mira omogucavas ljudima sa losom izolacijom da, prakticno, greju ulice, da kradu struju, dok ti oni jadnici sa centralnim grejanjem na godisnjem nivou placaju extortionate prices.Ne znam odakle si izvukao ovaj zakljucak da su ljudi sa centralnim grejanjem jadnici, a ovi sto se greju na struju povlasceni? Situacija je upravo obratna. Ljudi koji zive u stanovima sa centralnim grejanjem (obicno novija gradnja) su gospoda u odnosu na mucenike koji zive po starim kucama bez centralnog grejanja i sa losim izolacijom (sic!), cesto bez kanalizacije i svega sto ide zajedno u paketu sa civilizacijskim tekovinama tipa centralno grejanje. Obicno greju samo jednu sobu i kuhinju, a kupatilo im je ledeno, jer ne mogu da priuste da greju toliko prostorija odjednom, pa ga dogrevaju samo "kad treba". Posledicno se i kupaju redje, pa onda su i meta ovih sto prave asocijacije sa prazilukom. Sa druge strane, u nekim stanovima sa centralnim grejanjem greje se level - tropsko leto. Ljudi se preznojavaju i drze sirom otvorene prozore zimi. Meni se cini da su jadnici ipak ovi drugi.



Aha. Kapiram da cinjenica da pola Sremcice i drugih divljih naselja u okolini Beograda zarad socijalnog mira i sigurnih glasova na izborima krade struju bez ikakvih posledica i da se pola Beograda greje na struju (koja, ako se ne varam, kosta izmedju 3 i 4 centi- ako i toliko!- pa se gubici moraju nekako nadoknadjivati- kako? pa iz budzeta, iz poreza a ako tu nema onda zaduzivanjem na racun buducih generacija) smatras optimalnim koriscenjem ogranicenih resursa (kolubarskog lignita), :).

Ajde, nastavi ovo o kupanju, bas te lepo poslo danas.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 12:46 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

princi
Anonimni Pojedinac

princiti zbog nekog socijalnog mira omogucavas ljudima sa losom izolacijom da, prakticno, greju ulice, da kradu struju, dok ti oni jadnici sa centralnim grejanjem na godisnjem nivou placaju extortionate prices.Ne znam odakle si izvukao ovaj zakljucak da su ljudi sa centralnim grejanjem jadnici, a ovi sto se greju na struju povlasceni? Situacija je upravo obratna. Ljudi koji zive u stanovima sa centralnim grejanjem (obicno novija gradnja) su gospoda u odnosu na mucenike koji zive po starim kucama bez centralnog grejanja i sa losim izolacijom (sic!), cesto bez kanalizacije i svega sto ide zajedno u paketu sa civilizacijskim tekovinama tipa centralno grejanje. Obicno greju samo jednu sobu i kuhinju, a kupatilo im je ledeno, jer ne mogu da priuste da greju toliko prostorija odjednom, pa ga dogrevaju samo "kad treba". Posledicno se i kupaju redje, pa onda su i meta ovih sto prave asocijacije sa prazilukom. Sa druge strane, u nekim stanovima sa centralnim grejanjem greje se level - tropsko leto. Ljudi se preznojavaju i drze sirom otvorene prozore zimi. Meni se cini da su jadnici ipak ovi drugi.



Aha. Kapiram da cinjenica da pola Sremcice i drugih divljih naselja u okolini Beograda zarad socijalnog mira i sigurnih glasova na izborima krade struju bez ikakvih posledica i da se pola Beograda greje na struju (koja, ako se ne varam, kosta izmedju 3 i 4 centi- ako i toliko!- pa se gubici moraju nekako nadoknadjivati- kako? pa iz budzeta, iz poreza a ako tu nema onda zaduzivanjem na racun buducih generacija) smatras optimalnim koriscenjem ogranicenih resursa (kolubarskog lignita), :).

Ajde, nastavi ovo o kupanju, bas te lepo poslo danas.


Stvarno su ti komentari pali ispod svakog nivoa. Ponekad pomisljam da se javaljas is botovske centrale, pa vas se vise redja za kompjuterom.

Ako imas problem sa kradjom struje, super, onda pricaj o kradji struje, a ne o tome kako mucenici koji zive u krugu dvojke i imaju sve blagodeti kanalizacije i centralnog grejanja izdrzavaju parazite koji nemaju ni to. Ima, zamisli, citavih naselja na 5 km od centra Beograda, gde ljudi NE kradu struju, ali nemaju ni centralno grejanje ni kanalizaciju, i zamisli, nemaju mogucnost da imaju jednaku temperaturu u celom stanu, jer pola stana ne greju (ne mogu da priuste ni po toj ceni). Zao mi je sto to ne mozes da shvatis.

A sad nastavi da serendas o stanju u Srbiji iz svog kanadskog komfora, necu da kazem da te je lepo krenulo jer to radis vec mesecima i godinama, bez prekida.

tess tess 14:48 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

princi
Drzava pijanih milionera. To je verovatno najgori aspekt Titovog nasledja, to sto je sirotinju ubedio da resursa ima koliko hoces i da je sve up for grabbing.

..cc, kako je ovo dobro.
princi princi 14:57 24.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Stvarno su ti komentari pali ispod svakog nivoa. Ponekad pomisljam da se javaljas is botovske centrale, pa vas se vise redja za kompjuterom.

Da, pored toga sto si pametan jos si i duhovit. Kombinacija kakva se retko susrece.
inco inco 09:27 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Anonimni Pojedinac
A sad nastavi da serendas o stanju u Srbiji iz svog kanadskog komfora, necu da kazem da te je lepo krenulo jer to radis vec mesecima i godinama, bez prekida.


A je l' mogu ja da serendam iz svog holandskog komfora? Recimo o tome kako ni Holanđani sebi ne dozvoljavaju luksuz grejanja cele kuće/stana nego samo ono što im treba (da, to znači ledeno kupatilo most of the time) i samo kad im treba (da ih vidiš kad izlaze kako se automatski panično 'vataju za termostat ili trče kroz sve prostorije da zavrnu sve ventile na radijatorima), da kad kupuju belu tehniku ozbiljno razmatraju njen energetski rejting (toliko da neke prodavnice stavljaju uz etiketu sa cenom i to koliko kWh arči u tipičnoj godišnjoj upotrebi), da više ulažu u izolaciju svojih kuća/stanova nego u rođenu decu...

Zato što su od malena učeni da energija mora da se štedi, a kasnije to vide i u praksi kad im stigne 1000 i kusur evra da plate preko onog što im je energetska kompanija procenila kao optimalno (znam za primer takvog jednog gastarbajtera koji je mislio da to može kao u Srbiji i koji je mislio da time što plaća četri puta više za grejanje može da se šetka u kratkim rukavima i ne gasi nijednu sijalicu u stanu - karikiram, al' takav je odnos svrbstva prema energiji). Pritom, većina energetskih kompanija ovde ne ostvaruje ko-zna-kakav profit, naplaćuju mnogo više nego u Srbiji a zapošljavaju daleko manje ljudi. To meni govori da u Srbiji ljudi - i oni koji misle da plaćaju pravu cenu, i oni koji blatantno kradu struju/grejanje - nemaju blage predstave koliko taj njihov bahatluk košta.

I dok se vi raspravljate na potezu ilegalna-građa-i-krađa-struje vs centralno-grejanje-parka-u-komšiluku-putem-otvorenih-prozora, i ko je tu povlaščenija kasta energetski neodgovornih ljudi, metar samo otkucava ono što se potroši a ne naplati. A sve pre ili kasnije stigne na naplatu, i jednima i drugima, ko će tu veći magarac na kraju da ispadne je skroz irelevantno. Just my 2¢.
milisav68 milisav68 10:09 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

inco
Zato što su od malena učeni

I dok se vi raspravljate na potezu ilegalna-građa-i-krađa-struje vs centralno-grejanje-parka-u-komšiluku-putem-otvorenih-prozora, i ko je tu povlaščenija kasta energetski neodgovornih ljudi,

Pa to je suština problema.

Ne samo vaspitanje, već kako je sve bilo organizovano pola veka.

I kako je sve "preživelo" tranziciju.

Pare koje su odvajane za recimo održavanje zgrada su nestale.

A nisu plaćani (i još uvek se negde ne plaćaju) računi za struju od strane državnih institucija/firmi i "specijalnih" pojedinaca.

Ili recimo, neke zgrade nemaju ni dimnjake, ni centralno grejanje, već im je jedina mogućnost grejanja na struju.

I onda dolazimo do glavnog problema katastar - vlasništvo - odgovornost - šta je - čije (plaćanje poreza).

A ne možeš da "lomiš preko kolena" samo sa cenom struje.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:43 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

inco
To meni govori da u Srbiji ljudi - i oni koji misle da plaćaju pravu cenu, i oni koji blatantno kradu struju/grejanje - nemaju blage predstave koliko taj njihov bahatluk košta.



Jeste, Srbi su bahati, i struja je ispod cene, a stedljivi i energetski svesni Holandjani placaju skupo. Evo lepo se vidi po ovoj mapi, Holandjani usli u crveno i to bordo koliko ja vidim, cak i tamnije od Kanade i Amerike, a Srbi se zute. Ili ja nesto brkam? Ono malo ostrvce izmedju Francuske i Nemacke tu je negde Holandija, bese?

MAPA

Hajde Amerika i Kanada, hladna klima, puno se putuje (racunam da i to ulazi), ali sto stedljivi Holandjani koji jos i biciklom putuju?
svarog svarog 10:48 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

A ne možeš da "lomiš preko kolena" samo sa cenom struje.


Ne samo da možeš već i moraš. Cene služe kao signal koliko je nešto raspoloživo, dostupno i vredno. Cena struje u Srbiji signalizira da je ona veoma obilna i dostupna, a nije. Ljudi se u skladu sa tim i ponašaju.
Kada se struja bude nabavljala na tržištu (stvarnom ne ovom karikiranom) viša cena slaće drugačije signale.
Sada TENT pali ugalj da bi napravio struju, a onda ljudi troše struju da bi se grejali. U tom procesu energetski gubici su 70%.

Ako se to ne reši na vreme, kojeg je sve manje, kada dotrajali i izraubovani blokovi krenu da iskaču, potrošnja i cena će se sami i na silu korigovati i to će biti mnogo bolnije.

"Možeš izbegavati stvarnost, ali ne možeš izbeći posledice izbegavanja stvarnosti" - neću da kažem ko da me ne bi ovde napali
svarog svarog 10:49 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Hajde Amerika i Kanada, hladna klima, puno se putuje (racunam da i to ulazi), ali sto stedljivi Holandjani koji jos i biciklom putuju?


Industrija
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:05 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

svarog
Hajde Amerika i Kanada, hladna klima, puno se putuje (racunam da i to ulazi), ali sto stedljivi Holandjani koji jos i biciklom putuju?


Industrija


Delom, da, ali imas li konkretne podatke? Ispada da Holandija ima najjacu industriju per capita. Jacu i od Nemacke, i od Amerike i od Kanade, jer u potrosnju potonjih zemalja sasvim sigurno ulazi njihova abnormalno velika (i bahata) potrosnja benzina, kao i grejanje u uslovima izuzetno hladne zime.

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:06 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

inco
znam za primer takvog jednog gastarbajtera koji je mislio da to može kao u Srbiji i koji je mislio da time što plaća četri puta više za grejanje može da se šetka u kratkim rukavima i ne gasi nijednu sijalicu u stanu - karikiram, al' takav je odnos svrbstva prema energiji.


Pa eto, ti znas za takav primer. Jedini primeri koje ja znam da se setkaju u kratkim rukavima i drze sirom otvorene prozore se greju ili na centralno grejanje ili na gas (ovaj potonji se fakat prikacio ilegalno pa ga boli uvo). A primeri ljudi koje ja znam, a koji se greju na struju ili ugalj je takav da sede natrontani kao da idu na ekspediciju na severni pol, a ne daj boze da ti kod njih zatreba da ides u WC. I, ne izmisljam, naravno da im se onda kupanje i ne mili - to mi je savrseno razumljivo. A hajde ti onda u tim uslovima se usudi da jos i pravis decu. I posle zasto imamo negativan prirodni prirastaj.

Pritom velikim potrosacima se dugovi za struju najnormalnije ne naplacuju, nego se oni kreditiraju po vise godina tako sto im se dug akumulira, a onda otpise kamata. I sad, njihov bahatluk nije problem, nego bahati Srbi nasli pa zasli. Mislim.

A ako pola Sremcice greje parkove, onda ne vidim kako ce poskupljenje struje da popravi problem; ti sto inace ne placaju - njima je potpuno svejedno kolika je cena, znaci ovi mucenici sto posteno placaju treba da otplate neciju kradju? Bas super resenje.

milisav68 milisav68 11:12 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

svarog
Ne samo da možeš već i moraš. Cene služe kao signal koliko je nešto raspoloživo, dostupno i vredno.

Da, kada se sve naplati.

Nije problem cena, već naplata.

I to traje odavno.

Oni koji plaćaju, štede itekako.
svarog svarog 11:19 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Pričate o različitim stvarima i krajnostima pa se ne razumete. Ko sam sebi plaća grejanje (energiju) taj se ne razbacuje, kome drugi plaćaju taj se razbacuje. Nema to veze sa Srbima tako bi bilo svuda gde takav sistem postoji
svarog svarog 11:22 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Da, kada se sve naplati.

Nije problem cena, već naplata.

I to traje odavno.

Oni koji plaćaju, štede itekako.


Dobro, podrazumevam da o tome ni ne treba raspravljati. Moraš da platiš ono što potrošiš.

Ali, verujem i da je cena problem. Mislim da EPS ima akulmuliranih oko 2 milijarde evra gubitka. Dobar deo je zbog neplaćanja, jedan deo zbog neefikasnosti firme, ali jedan deo se odnosi i cenu

edit: ovaj gubitak je samo iz redovnog poslovanja i održavanja s tim da 30 godina nijedan novi kapacitet nije napravljen
svarog svarog 11:28 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Delom, da, ali imas li konkretne podatke? Ispada da Holandija ima najjacu industriju per capita.


GDP PPP pc

Nije najjaca ali je prilicno jaka. Evo GDP PPP pc kao pokazatelj, tome dodaj i gas iz Severnog mora. Imaju sve uslove za energetski intezivnu industriju
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 11:42 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

svarog
Delom, da, ali imas li konkretne podatke? Ispada da Holandija ima najjacu industriju per capita.


GDP PPP pc

Nije najjaca ali je prilicno jaka. Evo GDP PPP pc kao pokazatelj, tome dodaj i gas iz Severnog mora. Imaju sve uslove za energetski intezivnu industriju


Dobro, GDP je (okvirno) na nivou Nemacke. Prvo, nisam neki poznavalac ekonomije, ali znam toliko da GDP i industrija nije bas sasvim isto, a drugo, i da je isto, odakle onda razlika u potrosnji energije u korist (tj. stetu) Holandije?
I na kraju, kad se odbije industrija, da li zaista dobijamo da su stedljiviji od nas, ili i dalje trose vise?
Sve i da trose isto (ili slicno) kao mi, ta prica o stedljivosti i bahatosti ne stoji.

milisav68 milisav68 11:54 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

svarog
Ali, verujem i da je cena problem. Mislim da EPS ima akulmuliranih oko 2 milijarde evra gubitka. Dobar deo je zbog neplaćanja, jedan deo zbog neefikasnosti firme, ali jedan deo se odnosi i cenu

Cena je trenutno najmanji problem, jer ne može da se skupi toliko para koliko se rasipa, na razne načine.

edit:
Imam neku poluvikendicu, gde godišnje potrošim 200KW, a za to platim 8000 dinara (plus što sam o svom trošku platio dovođenje struje).

Pa tako, mene tu kilovat košta 40 dnara, odnosno 30 evrocenti.
svarog svarog 12:06 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Nije isto Ali Nisam imao vremena DA trazim preciznije podatke. Oko bahatosti napisao SAM gore vec komentar KO i zasto se bahati.
Ubi me ovaj autokorekt na telefonu
princi princi 12:29 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

I dok se vi raspravljate na potezu ilegalna-građa-i-krađa-struje vs centralno-grejanje-parka-u-komšiluku-putem-otvorenih-prozora, i ko je tu povlaščenija kasta energetski neodgovornih ljudi, metar samo otkucava ono što se potroši a ne naplati. A sve pre ili kasnije stigne na naplatu, i jednima i drugima, ko će tu veći magarac na kraju da ispadne je skroz irelevantno. Just my 2¢.


Pa relevantno je, jer je razlog zasto taj baja na 5km od centra Beograda nema grejanje upravo taj sto je neko vec ukrao struju, tj ograniceni resurs. To ovaj tenkre ne vidi, ali stvarno ne mogu i necu da se bakcem objasnjavajuci ocigledno. Njemu je ocigledno da svoje poente ostavlja istresajuci nekakve neizivljene komplekse.
princi princi 12:32 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Pričate o različitim stvarima i krajnostima pa se ne razumete. Ko sam sebi plaća grejanje (energiju) taj se ne razbacuje, kome drugi plaćaju taj se razbacuje. Nema to veze sa Srbima tako bi bilo svuda gde takav sistem postoji

Pa, naravno. Znam da kad je Harza radila nekakvu analizu potrosnje elektricne energije u Srbiji negde 2002. ili 2001. dosla do zakljucka da je struktura potrosnje el energije u Srbiji skoro do u % ista kao u Kaliforniji. Negde oko 60%-65% (iliti dve trecine) godisnje potrosnje se trosi na grejanje/hladjenje domacinstava.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 12:51 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

princi
I dok se vi raspravljate na potezu ilegalna-građa-i-krađa-struje vs centralno-grejanje-parka-u-komšiluku-putem-otvorenih-prozora, i ko je tu povlaščenija kasta energetski neodgovornih ljudi, metar samo otkucava ono što se potroši a ne naplati. A sve pre ili kasnije stigne na naplatu, i jednima i drugima, ko će tu veći magarac na kraju da ispadne je skroz irelevantno. Just my 2¢.


Pa relevantno je, jer je razlog zasto taj baja na 5km od centra Beograda nema grejanje upravo taj sto je neko vec ukrao struju, tj ograniceni resurs. To ovaj tenkre ne vidi, ali stvarno ne mogu i necu da se bakcem objasnjavajuci ocigledno. Njemu je ocigledno da svoje poente ostavlja istresajuci nekakve neizivljene komplekse.


Kretenu, u tim kucama nema centralnog grejanja i kanalizacije jer su stara gradnja, a ne zato sto je neko u Sremcici ukrao struju. Puno je takvih kuca, koje su vidjene za rusenje, pa grad ne interesuje da uvodi ni jedno ni drugo. Ali to stanje traje vec decenijama, jos od pre Miloseviceve ere, koja je stvar samo prolongirala. Kapiram da ti je iz udobnog i toplog doma u hladnoj Kanadi to tesko da shvatis, ali ovde godinama nista nije ni gradjeno ni obnavljano i veliki broj gradjana uistinu zivi u energetski neefikasnim kucama. Ne zato sto su bahati, nego jer za bolje nemaju. To nije razlog da ih se predstavlja kao parazite koji zive na racun drugih, a koji uzgred budi receno zive mnogo komfornije.

Ali nastavi ti, bajo bez kompleksa, da se izivljavas ovde nad nama dupeta uglavljenog u energetski efikasan kanadski dom, resavajuci probleme o kojima nemas blagog pojma.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:57 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Zato što su od malena učeni da energija mora da se štedi, a kasnije to vide i u praksi kad im stigne 1000 i kusur evra da plate preko onog što im je energetska kompanija procenila kao optimalno


Pa dobro, muceno gradjanstvo se uglavnom ne bahati (uglavnom zbog astronomskih cena), slazem se, ali ove poslovne zgrade (stanovala sam neko vreme preko puta Filips i jos 2 poslovne zgradurine) nocu gore svetla po svim kancelarijama ko novogodisnja jelka a iz dimnjaka pici dim (greje se) non-stop.

Mislim ok oni placaju svoje racune za bahacenje ali gde je tu ta izvikana svest o stednji i nezagadjivanju onda?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 13:12 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

apacherosepeacock
Zato što su od malena učeni da energija mora da se štedi, a kasnije to vide i u praksi kad im stigne 1000 i kusur evra da plate preko onog što im je energetska kompanija procenila kao optimalno


Pa dobro, muceno gradjanstvo se uglavnom ne bahati (uglavnom zbog astronomskih cena), slazem se, ali ove poslovne zgrade (stanovala sam neko vreme preko puta Filips i jos 2 poslovne zgradurine) nocu gore svetla po svim kancelarijama ko novogodisnja jelka a iz dimnjaka pici dim (greje se) non-stop.

Mislim ok oni placaju svoje racune za bahacenje ali gde je tu ta izvikana svest o stednji i nezagadjivanju onda?


Ma daj bre, pusti, kao da niko drugi nije ziveo po zapadnim zemljama pa ne znamo.
Covece, americki koledz gradic svetli vise nego Beograd. Ovde ulice u sirem centru grada nemaju ulicno osvetljenje, a tamo svaka zgrada na kampusu kao nas Hram; sto ti kazes, ko bozicna jelka. Klima im je ukljucena na 16 stepeni kad je napolju iznad 30, smrznes se ko dupe ako ostanes unutra malo duze, moras uvek dzemper da imas u rezervi. A kad smo vec kod Bozica, daj bre, prosecna americka kuca je obmotana onim sijalicama jos od novembra pa sve do iza Nove godine.

Christmas decorations

Ovde malo ko sebi moze da priusti i da ih kupi, a kamoli jos da ih ukljuci.
Mani me price o stedljivosti. Pa, nije za dzabe, ili sto kazu Bostonjani - it's not for nothing, sto oni vode ratove zbog energije. Pre ce da pobiju pola covecanstva nego da smanje potrosnju.
Bjazi bre.

Ako i nismo energetski efikasni, to ima vise veze sa starom gradnjom, losom izolacijom, zastarelom tehnologijom nego sa bahatoscu.
princi princi 13:15 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Kretenu, u tim kucama nema centralnog grejanja i kanalizacije jer su stara gradnja, a ne zato sto je neko u Sremcici ukrao struju. Puno je takvih kuca, koje su vidjene za rusenje, pa grad ne interesuje da uvodi ni jedno ni drugo. Ali to stanje traje vec decenijama, jos od pre Miloseviceve ere, koja je stvar samo prolongirala. Kapiram da ti je iz udobnog i toplog doma u hladnoj Kanadi to tesko da shvatis, ali ovde godinama nista nije ni gradjeno ni obnavljano i veliki broj gradjana uistinu zivi u energetski neefikasnim kucama. Ne zato sto su bahati, nego jer za bolje nemaju. To nije razlog da ih se predstavlja kao parazite koji zive na racun drugih, a koji uzgred budi receno zive mnogo komfornije.

Ali nastavi ti, bajo bez kompleksa, da se izivljavas ovde nad nama dupeta uglavljenog u energetski efikasan kanadski dom, resavajuci probleme o kojima nemas blagog pojma.


Sefe, mozda (sta mozda, sigurno! zasto bih se inace raspravljao s tobom?) sam ja kreten, ali ti si sigurno glup (jer ne umes da povezes razlog i posledicu). Razlog svemu tome sto pricas je bespravna gradnja, tj gradnja bez dozvole. A dozvole nema zato jer ne postoji infrastruktura (kanalizacija, vodovod, struja, kapiras koncept?) ili zato jer je drzava imala neki druge planove sa tim zemljistem (da izgradi put, javnu zgradu, bilo sta). E sad, kad na silu gradis, i kad drzava nije, zbog populisticke politike, u stanju da sprovede svoje urbanisticke planove, onda, kao posledicu, imas probleme o kojima pises (verovatno misleci da su misterija i pali s neba).
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 13:27 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

princi
Kretenu, u tim kucama nema centralnog grejanja i kanalizacije jer su stara gradnja, a ne zato sto je neko u Sremcici ukrao struju. Puno je takvih kuca, koje su vidjene za rusenje, pa grad ne interesuje da uvodi ni jedno ni drugo. Ali to stanje traje vec decenijama, jos od pre Miloseviceve ere, koja je stvar samo prolongirala. Kapiram da ti je iz udobnog i toplog doma u hladnoj Kanadi to tesko da shvatis, ali ovde godinama nista nije ni gradjeno ni obnavljano i veliki broj gradjana uistinu zivi u energetski neefikasnim kucama. Ne zato sto su bahati, nego jer za bolje nemaju. To nije razlog da ih se predstavlja kao parazite koji zive na racun drugih, a koji uzgred budi receno zive mnogo komfornije.

Ali nastavi ti, bajo bez kompleksa, da se izivljavas ovde nad nama dupeta uglavljenog u energetski efikasan kanadski dom, resavajuci probleme o kojima nemas blagog pojma.


Sefe, mozda (sta mozda, sigurno! zasto bih se inace raspravljao s tobom?) sam ja kreten, ali ti si sigurno glup (jer ne umes da povezes razlog i posledicu). Razlog svemu tome sto pricas je bespravna gradnja, tj gradnja bez dozvole. A dozvole nema zato jer ne postoji infrastruktura (kanalizacija, vodovod, struja, kapiras koncept?) ili zato jer je drzava imala neki druge planove sa tim zemljistem (da izgradi put, javnu zgradu, bilo sta). E sad, kad na silu gradis, i kad drzava nije, zbog populisticke politike, u stanju da sprovede svoje urbanisticke planove, onda, kao posledicu, imas probleme o kojima pises (verovatno misleci da su misterija i pali s neba).


Neverovatno, zaista, covek ne razlikuje STARU gradnju od BESPRAVNE gradnje, ali ga to ne sprecava da ljudima objasnjava problematiku i usput ih jos cascava etiketama.
princi princi 13:33 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

usput ih jos cascava etiketama.


Pogresno si shvatio: glup nije etiketa, nego stanje stvari.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 13:42 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

princi
usput ih jos cascava etiketama.


Pogresno si shvatio: glup nije etiketa, nego stanje stvari.


I posle ja neizivljeni kreten.
princi princi 14:23 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

I posle ja neizivljeni kreten.

Pre dosadan.
krkar krkar 14:27 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

i zamisli, nemaju mogucnost da imaju jednaku temperaturu u celom stanu, jer pola stana ne greju (ne mogu da priuste ni po toj ceni)


Ovo je jednostavno - netačno.

Ali šteta da ovako dobra tema bude digresija pa sam reagovao novim blogom.

krkar krkar 14:29 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

princi


Čudo od bloga, prvo se 100% složim sa pridošlim Bosancima, sad i sa Princijem!


Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:02 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

krkar
i zamisli, nemaju mogucnost da imaju jednaku temperaturu u celom stanu, jer pola stana ne greju (ne mogu da priuste ni po toj ceni)


Ovo je jednostavno - netačno.



Kako mozes da kazes jednostavno nije tacno, kad znam ljude koji su u toj situaciji. Ono - sit gladnom ne veruje?

Ali šteta da ovako dobra tema bude digresija pa sam reagovao novim blogom.



Ako, i treba, podrzavam teme koje se ticu nase svakodnevice, ali ja nemam vise ni nerava ni vremena da o tome diskutujem, mozda kasnije ili sutra.

Nego meni se cini, a posebno cu da ubuduce pratim slicna zbivanja, da nije ova tema o bahatim potrosacima struje slucajno ovde pokrenuta (ne odnosi se na tebe). Ide poskupljenje struje, treba pripremiti teren, ko ce da haje za tamo neke bahate parazite koje zive na tudjoj grbaci.
inco inco 15:08 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

Anonimni Pojedinac
Hajde Amerika i Kanada, hladna klima, puno se putuje (racunam da i to ulazi), ali sto stedljivi Holandjani koji jos i biciklom putuju?


Ah, the devil is in the details. Nije pitanje koliko energije neka zemlja potroši već šta uradi sa istom - ovako po tvojoj mapi ispade Nemačka energetski neefikasnija od Ukrajine, a u realnosti je Nemačka energetski najefikasnija zemlja (od 16 najvećih svetskih ekonomija) a Ukrajina već više od deceniju izbija na začelju liste zemalja po energetskoj efikasnosti (čitaj recimo kratki UNDP report koji iznosi zapažanja poput 'Ukraine is the world’s most energy intensive country and the sixth largest per capita CO2 emitter' i 'Ukraine is one of the least energy efficient countries in the world.', imaš na netu mnogo detaljnije izveštaje za 'da se smrzneš').

Ako baš hoćeš detalje, možeš da pogledaš statistiku koju objavljuje IEA za Holandiju i za Srbiju, pa uporedi sam i to imaj na umu da ovakve statistike agregiraju zakone i procedure a ne samo praksu pa idu više na ruku Srbiji.

Inače, ne kažem da se u Holandiji ne rasipa energija, recimo na osvetljavanje auto-puteva (koliko se sećam samo Belgija je iznad Holandije po procentu osvetljenosti auto-puteva) i tako tih stvari, al' se zato u kući štedi bez izuzetaka.
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 15:15 25.03.2015

Re: Skinuti ih s budžeta!

inco
Anonimni Pojedinac
Hajde Amerika i Kanada, hladna klima, puno se putuje (racunam da i to ulazi), ali sto stedljivi Holandjani koji jos i biciklom putuju?


Ah, the devil is in the details. Nije pitanje koliko energije neka zemlja potroši već šta uradi sa istom - ovako po tvojoj mapi ispade Nemačka energetski neefikasnija od Ukrajine, a u realnosti je Nemačka energetski najefikasnija zemlja (od 16 najvećih svetskih ekonomija) a Ukrajina već više od deceniju izbija na začelju liste zemalja po energetskoj efikasnosti (čitaj recimo kratki UNDP report koji iznosi zapažanja poput 'Ukraine is the world’s most energy intensive country and the sixth largest per capita CO2 emitter' i 'Ukraine is one of the least energy efficient countries in the world.', imaš na netu mnogo detaljnije izveštaje za 'da se smrzneš').

Ako baš hoćeš detalje, možeš da pogledaš statistiku koju objavljuje IEA za Holandiju i za Srbiju, pa uporedi sam i to imaj na umu da ovakve statistike agregiraju zakone i procedure a ne samo praksu pa idu više na ruku Srbiji.

Inače, ne kažem da se u Holandiji ne rasipa energija, recimo na osvetljavanje auto-puteva (koliko se sećam samo Belgija je iznad Holandije po procentu osvetljenosti auto-puteva) i tako tih stvari, al' se zato u kući štedi bez izuzetaka.


Izvini, mozda ja ne umem da tumacim ove grafove (fakat sad nemam vremena) ali energetska efikasnost nije isto sto i bahatost potrosaca. Kao sto rekoh, neko moze da stedi do sutra, ako zivi u staroj gradnji sa grejanjem na TA pec staru 30 godina, a neko moze da ima super savremenu energetski efikasnu gradnju sa sve Teslom u garazi. I sada se iz toga izvlace zakljucci o bahatosti Srba?
mlinarslavko mlinarslavko 15:13 23.03.2015

Hvala sto ne dolazite

U cemu je bio stos sa proslom akcijom filharmonije. Ozbiljno pitam, nije provokacija, jednostavno, nisam skapirao.
naginata_83 naginata_83 15:23 23.03.2015

Marketing

S čisto marketinške strane meni se ova kampanja čini odlično. Vrlo provokativno, odlično cilja većinski segment tržišta tj. onaj koji tek treba privući ka ovom vidu zabave (dakle malogradjane koji će sada pohrliti da dokažu da eto oni nikakve veze nemaju sa prazilukom; onima koji zaista vole da slušaju klasiku i ne treba poseban marketing). Stoga, mogu se očekivati pozitivni efekti i po budžetsku kasu I po građanstvo (em smanjeni izdaci iz budžeta em prosvećenost puka, i vuk sit i ovce na broju). A nas provincijalce (bilo one koji ionako slušaju klasičnu muziku ili one koje to uopšte ne zanima) ova kampanja uopšte ne dotiče. Sve je to stvar kompleksa
predatortz predatortz 15:36 23.03.2015

Re: Marketing

Vrlo provokativno, odlično cilja većinski segment tržišta tj. onaj koji tek treba privući ka ovom vidu zabave (dakle malogradjane koji će sada pohrliti da dokažu da eto oni nikakve veze nemaju sa prazilukom;


Prva stvar koja mi je pala na pamet dok sam čiato tekst - bila je ova. Sad će gomila mučenika, koji ne žele ni na koji način da budu povezani sa svojom rodbinom u prvom, drugom i trećem kolenu, da pohrli na koncerte i da ističe svoju 'izuzetnost'.
8c_competizione 8c_competizione 10:05 24.03.2015

Re: Marketing

Prva stvar koja mi je pala na pamet dok sam čiato tekst - bila je ova. Sad će gomila mučenika, koji ne žele ni na koji način da budu povezani sa svojom rodbinom u prvom, drugom i trećem kolenu, da pohrli na koncerte i da ističe svoju 'izuzetnost'.


ako, skrivajuci se od svojih sitnih plemenskih zaostataka, jos ponesto i nauce, mislim da je cilj postignut?

korak po korak

podrzavam sve sto ce ih bar za minut odvojiti od malih ekrana, rijaliti show-a, sisatih kurvetina urlikaca, selfy starleta i politickog blata!

bar za minut!
G.Cross G.Cross 17:36 23.03.2015

Blog about Nothing

Eto sta se desava kad Krstic ne objavi blog preko vikenda.


dobrosavljevic_m dobrosavljevic_m 19:55 23.03.2015

Re: Blog about Nothing

Kako, bre, about nothing? Je l' bila prasa- bila. Molim lepo
larisa_bg larisa_bg 21:38 23.03.2015

Re: Blog about Nothing

G.Cross
Eto sta se desava kad Krstic ne objavi blog preko vikenda.


Pa kad smo ga iskulirali na prošlom blogu, jedva sto komentara.
Od blata će ga pravimo sad, eto.
8c_competizione 8c_competizione 23:37 23.03.2015

Re: Blog about Nothing

larisa_bg
G.Cross
Eto sta se desava kad Krstic ne objavi blog preko vikenda.


Pa kad smo ga iskulirali na prošlom blogu, jedva sto komentara.
Od blata će ga pravimo sad, eto.


tasadebeli tasadebeli 07:12 24.03.2015

Празилук и секвоје

Кад смо већ код празилука, гледам ових дана нешто по пијаци, нигде нема неког нормално узгојеног празилука.

Све неки вештачки, дебео као секвоја.

Па ето, сад замишљам лица оних којима тај празилук вири из дупета...

Мора да много боли...
8c_competizione 8c_competizione 09:39 24.03.2015

Re: Празилук и секвоје

Па ето, сад замишљам лица оних којима тај празилук вири из дупета...

Мора да много боли...


ili se zadovoljno, kao Pedjica, smeska

Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:59 24.03.2015

Posto pricamo o kulturi i praziluku

A nemam gde da pitam, moram ovde.

Moze li neko da proveri zasto je usluga ciscenja septicke jame u Beogradu kod JKP "Gradska cistoca" porasla sa 1500 dinara na 4500 dinara preko noci?
Da li to mozda ima veze sa kulturom? Kako se ocekuje od gradjana koji u sirem centru nemaju kanalizaciju i kojima po ulicama plivaju govna da budu kulturni kad ne uspevaju cak ni dostojanstveno da zive i da li se ovim poskupljenjem od citavih 200% ocekuje da se stvar po tom pitanju popravi?

Moze li neko od ovde prisutnih novinara da se pozabavi ovim problemom ili to nikog ne zanima?
Anonimni Pojedinac Anonimni Pojedinac 10:53 27.03.2015

Re: Posto pricamo o kulturi i praziluku

Anonimni Pojedinac

Moze li neko od ovde prisutnih novinara da se pozabavi ovim problemom ili to nikog ne zanima?


Izgleda da nikog ne zanima. Nije interesantna tema.

milisav68 milisav68 11:43 27.03.2015

Re: Posto pricamo o kulturi i praziluku

Anonimni Pojedinac
Anonimni Pojedinac

Moze li neko od ovde prisutnih novinara da se pozabavi ovim problemom ili to nikog ne zanima?


Izgleda da nikog ne zanima. Nije interesantna tema.


To se ne plaća.

A može da se pretrpi neka i drugarska kritika zbog toga.

Nego daj neka ljuCka prava, prava manjina, prava životinja, platane....i tako nešto....
looping looping 11:53 24.03.2015

1

Kao da nam nije dovoljno što ne razumemo muziku sad muzičari još šalju i neke umetničke poruke koje još manje razumemo.

Ovako nešto bilo bi razumljivije.
hajkula1 hajkula1 13:26 24.03.2015

Re: 1



G.Cross G.Cross 16:07 24.03.2015

Re: 1

coviax coviax 07:50 25.03.2015

Balkanska bašta

Viri tu iz dupeta svašta,a i tim vrlim muzičarima...
Filharmoniju,a i Big bend sam smatrao od malih nogu lošom imitaqcijom falsifikata...
Uvek sam sedao za tv 1.januara u podne i slušao i gledao Bećki Novogodišnji koncert...
Milina...Ni jedan falš ton,a ovi s prazilukom i ostalim salatama...
Big bend svira neki juro jazzz-katastrofićno zaneti u glupe kvinte i vrhunce od majeva...
Ne kažem da ne treba finansirati,naprotiv...Oni koji valjaju -odoše,a ostaju već koji
ostaju...Znači valja pojačati finansijski jer ovi nas samo brukaju...
Na takmičenju za prvi glas Srbije teško da bi prošli...Naravno i na probe se teško okupe-kao-sviraju oni super i bez probe! Vrhunski bez brušenja -ništa!
Inače se ja ne foliram-volim svaku lepu muziku...
https://youtu.be/IEgyny1sojk
https://youtu.be/7q4ZZTOOlUM
https://youtu.be/rd33PY-uslE
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 19:18 25.03.2015

.

Elitizam i snobizam Beogradske filharmonije je samo pokazao njihovu malograđanštinu od koje ne vide praziluk koji viri iz njihovog dupeta!

to mnogo više ima veze sa njihovim upravnikom i ministrom kulture, nego sa ljudima iz filharmonije. čovek koji sedi u žiriju treš-muzičke priredbe, ne sme da se usudi da kritikuje društvo na ovakav način. samo zamislimo da Mili krene da pljuje estradu u srbiji, to je potpuno isto.
reporter22 reporter22 02:43 27.03.2015

PRAZILUK

Očigledno su isti zaboravili da su odrasli na praziliku...

Ovo je kao scena iz Nušićeve drama "Gospođa minisatrka", gde Živka prvo moli tetka Savku da pozajmi 200 dinara, u ovom slučaju kampanja "Hvala što ne dolazite" je imala za cilj da ukaže na prazna mesta i da se kroz ovu kampanju makar neki novčanik dovuče i popuni to prazno mesto. A onda sledi taktika br. 2 sad smo se ugospodili i setili da smo "elita", "crème de la crème" ovog društva i zaboravili da smo u prošloj kampanji plakali i kukali ali to je valjda ta kratkovidost filharmoničara, pa smo sad počeli da pljujemo po praziliku.

Praziluku kao nešto što je simbol seljaka, kao simbol proste radne snage, i još prostih neobrazovanih ljudi. Mislim da ovim ne da niste pokazali da ste elita nego da ste najgori mogući malograđani, i šibicari koji su spremni da za nekoliko stotina dinara prodaju svoj moral i pogaze ono što je vekovima bio stub našeg društva- srpski seljak...

antioksidant antioksidant 10:06 27.03.2015

Re: PRAZILUK

u ovom slučaju kampanja "Hvala što ne dolazite" je imala za cilj da ukaže na prazna mesta i da se kroz ovu kampanju makar neki novčanik dovuče i popuni to prazno mesto

filharmonja inace nema praznih mesta

a beba gadja centar
to mnogo više ima veze sa njihovim upravnikom i ministrom kulture, nego sa ljudima iz filharmonije. čovek koji sedi u žiriju treš-muzičke priredbe, ne sme da se usudi da kritikuje društvo na ovakav način. samo zamislimo da Mili krene da pljuje estradu u srbiji, to je potpuno isto.

reporter22 reporter22 21:57 27.03.2015

Re: PRAZILUK


filharmonja inace nema praznih mesta


Kad nema prazna mesta što kukaju da im niko ne dolazi? Ja sam i dalje ubeđen da je ovde reč o novcu


to mnogo više ima veze sa njihovim upravnikom i ministrom kulture, nego sa ljudima iz filharmonije. čovek koji sedi u žiriju treš-muzičke priredbe, ne sme da se usudi da kritikuje društvo na ovakav način. samo zamislimo da Mili krene da pljuje estradu u srbiji, to je potpuno isto.



Ja mislim da im on više nije upravnik i direktor jer se to kosi sa njegovom funkcijom koju trenutno obavlja a to je gospodin ministar. Mada u Srbiji je sve moguće

Ja sam inače alergičan na talent show programe gde se ti ljudi koriste za rejting, prodaju reklama, i da se popuni medijski prostor ...

Obećavaju im kule i gradove i onda ljudi umisle da su zvezde i očekuju milione preko noći...
Šta je sa prošlom sezonom X faktora gde su ti ljudi sa X faktorom, gde su oni sada a samo da kliknete par puta i Internet će vam reći kakve su hvalospeve dobijali i kakve su im se blistave karijere predviđale. Za razliku od nas koji smo opterećeni milion informacija i pamtimo sve manje i manje to tamo negde ostaje zapisano.
reporter22 reporter22 03:16 27.03.2015

Replika

8c_competizione
I sve bi to bilo u redu da je to kampanja, kao na primer komanije Louis Vuitton, ali ovde imamo slučaj da se jedan budžetski parazit usudio da vređa i ponižava ljude koji je plaćaju!



zar nije tako uzurpovan RTS tvojim miljenicama, isto tako na racun ljudi koji placaju novce u taj budzhet!? sta cemo sa svim Tim budzetskim parazitima koji godinama (sada i vec decenijama) uzurpiraju

Da iole pratiš dešavanja vezana za javni servis znao bi da je Karleuša zabranjena na RTS programima, pod stalom bagrom ne znam na koga si mislio. Međutim kako je preminuo doživotni predsednik Tijanić možda se i ta stvar menja. I nemoj da ti je Karleuša žena kriva za sve, ona jeste kriva za pad berze, loš život u Srbiji, pobeda SNS na ovim izborima ali za RTS tu već preteruješ...

Uostalom šta bi ti više hteo, dosta ti je "bolji život", "srećni judi", "porodično blago" ...

I


Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana