Sex

Sedmorica fugiranih

krkar RSS / 14.03.2015. u 12:25

009b_620x0.jpg


1. Za pad helikoptera formalno je kriv kapetan vazduhoplova koji je upravljao letelicom u složenim meteorološkim uslovima (SMU) i ispod propisanih minimalnih uslova za taj tip letilice i tz vrstu leta i koji je pokušavao da sleti protivpropisno a dodatno nije poštovao ni propise o režimu leta, posebno deo koji se odnosi na planiranje leta i alternativnih odredišta kao i proračun potrošnje goriva i autonomije vazduhoplova. Taj grešnik je poginuo i na njega će se sve svaliti, po starom bezobraznom običaju. Nažalost.

2. Suštinski su za pad helikoptera i pogibiju 7 ljudi krivi nekompetentni i bahati političari, u ovom slučaju pre svih ministri odbrane i zdravlja, šarlatani i šoumeni koji su se mešalu u ono u šta nemaju pravo (zakonsko) da se mešaju a nisu radili ono što im je posao. Uz njih su saučesnici generali, komandanti Vojske Srbije i Ratnog vazduhoplovstva koji dozvoljavaju da ih razni falsifikatori diploma ponižavaju i mešaju se u lanac komandovanja.

3. U vreme kada su, prema izveštajima, na surčinskom aerodromu čekali sletanje helikoptera bahati političari željni slikanja, vremenski uslovi nisu dozvoljavali sletanje ni jednom tipu letelice. Vreme je bilo ispod meteoroloških minimuma. Vertikalna vidljivost bila je 70 m, horizontalna takođe ispod minimuma za sletanje (tačni METAR izveštaji za svakih 10 minuta biće, nadam se, objavljeni u istrazi). Tri aviona preusmerena su na alternativni aerodrom u Temišvaru.

4. Javašluk je počeo još u Novom Pazaru. NEKO je bolesnu bebu i medicinsko osoblje u pratnji uputio sanitetskim kolima za Beograd bez dovoljno kiseonika. Prema medijima, kad su došli do odrona imali su kiseonika za još 2 sata i nisu mogli da čekaju. Koliko ja poznajem Srbiju - 2 sata od tog mesta do Beograda bila  bi respektabilna vožnja. Da ne bude zabune - nisu lekari ništa krivi, to su ljudi koji su požrtvovano radili svoj posao i na kraju poginuli. Ali kriv je neko. Direktor bolnice u Novom Pazaru svakako. Ako ima protokol i propis o potrebnoj količini kiseonika za takav transport do beograda kriv je što ili količina nije dobro proračunata ili što u vozilu nije bilo kiseonika koliko po proračunu treba. A ako bolnica nije imala dovoljno kiseonika - neko je kriv i što se evakuacija nije planirala u onaj centar do kojeg se može bezbedno stići.

5. Javašluk se nastavio i kad je sanitet naleteo na odron. Ne znam kojom je linijom išlo javljanje ali je ona svakako uključivala diletante i bezočne šoumene bez skrupula - ministre odbrane i zdravlja. Njih dvojica su jaranski, pajdaški, donosili odluke za koje nisu lično kompetentni a bogme ni po funkciji. Ta dva diletanta bez skrupula digli su vojni helikopter. Iako se radi o najsavremenijem helikopteru koji Vojska Srbije ima - on nije medicinski nego običan transportni (nema nikakvu medicinsku opremu, instrumente niti zalihe kiseonika, azot-oksidula, krvi, plazme, zavojskog materijala... ništa). Prevoziti bolesnika u takvom helikopteru jednako je prevoženju bolesnika u kamionu ili kombiju. Dodatno, taj helikopter nije opremljen instrumentima za letenje u SMU a nema ni posebne uređaje za osmatranje u niskoj vidljivosti. Svako letenje tim helikopterom po noći i u SMU je lutrija. Naterati ga, političkim odlukama i disanjem za vrat pilotima, da prekrši sve propise leta - čist je kriminal. Koji će u državi Srbiji zasigurno proći nekažnjeno.

6. Posada helikoptera prošla je obuku i trenažu kojom se osposobljava ne samo da ume da leti, nego i da se izdriluje, dresira, da to bezuslovno radi po procedurama. Piloti nisu budale iako su ponekad malo kauboji. Oni vrlo dobro znaju zašto je nužno u svakoj situaciji imati alternativni aerodrom na koji se može sleteti i proračun potrebnog vremena i goriva za taj let i sve što uz to ide (rezerve za pogoršanje vremena, greške u navigaciji itd). Piloti koji, noseći svoje glave na ramenima u toj letilici, pristanu da ih stave u torbu - deo su lošeg sistema. Piloti imaju dovoljno ozbiljnog i odgovornog posla u helikopteru dok lete u takvim uslovima i njima je neophodno da znaju da se svim političkim pitanjima bave njihovi nadređeni, pukovnici i generali. Pukovnici i generali sinoć su bili saučesnici u ubistvu 7 ljudi. Ako u vrhu VS i RV nema oficira koji umeju da prepoznaju složenost situacije i da zahtevaju da posada helikopter vodi na alternativno sletanje - onda su pukovnici i generali "samo" nesposobnjakovići. Ali ako su znali šta zahteva letačka struka i propisi - ali su i pored svega pristali da se propisi malo uštipaju zarad političara i kamera koji čekaju u Beogradu - onda su i kriminalci.

7. U normalnoj državi taj helikopter bio bi na vreme preusmeren na alternativni helidrom koji je imao uslove za sletanje. Ako je to Niš - onda Niš, a može i Novi Sad, Sremska Mitrovica, Požarevac... a ako reba i Vinkovci, Temišvar ili Bjeljina. Država postoji da bi se o takvim stvarima mislilo na vreme i planiralo na vreme. Ovako - neko je nekome naredio da radi protiv zakona i propisa, neko je ćutao, neko se nije mešao u svoj posao i tako je bespotrebno poginulo 7 ljudi. Nema veze, biće prilike za slikanje i govore i na sahranama!

Fuj, stoko!



Komentari (956)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

krkar krkar 15:06 14.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...

postoji nebrojeno slucajeva uspesnog sletanja helikoptera samo autorotacijom sto je daleko lakse od sletanja aviona "glajdovanjem".


To "glajdovanje" je sastavni deo autorotacije. Bez direktne horizontalne komponente opstrujavanja nema autorotacije. Ili, drugim rečima, nema autorotacije vertikalno nadole, mora da bude ukoso, da ima i horizontalnu komponentu.

Ali sve to nije problem, sve se to uči. Autorotacija je obavezna za dobijanje pilotske dozvole za helikopter, i vojne i civilne.
jedi-knight jedi-knight 15:28 14.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...

Vrlo često posluži stadion, a ne retko i livada.


Moze li neko da potvrdi, cuo sam da su sinoc bili upaljeni reflektori na oba stadiona.
inco inco 15:40 14.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...

jedi-knight
Moze li neko da potvrdi, cuo sam da su sinoc bili upaljeni reflektori na oba stadiona.


Pošto sam skoro 2k kilometeri od Beograda ne mogu da tvrdim ništa, al' više ljudi u komentarima na vesti je napisalo da su reflektori na Marakani goreli do duboko u noć.

Kad smo već kod komentara, pojavili se i botovi da odigraju svoj Danse Macabre i time dokažu da trenutne vlasti ama baš nikakvih skrupula nemaju. Sreća, onaj ešalon 'krivi su prethodnici' nije aktivan (tj. povučen je jer je previše štrčao, pokušali su da spinuju u pravcu uništenja vojske od prethodnih vlasti), al' zato sve vrca od onih što prepričavaju ono što imamo u vesti ili izjavama ministara i dodaju da je to velika tragedija. Poneki izjavi i saučešće ... Valda cene da će čistom brojnošću da zasene poneki kritički komentar... Moram priznati da im ide od ruke, nemam više želje da pogledam u komentare
vrabac_u_steni vrabac_u_steni 15:45 14.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...

jedi-knight
Vrlo često posluži stadion, a ne retko i livada.


Moze li neko da potvrdi, cuo sam da su sinoc bili upaljeni reflektori na oba stadiona.


pa ima po netu te vesti, na primer:


Na stadionima Zvezde, Partizana, Rada i Čukaričkog, paljeni su reflektori, u pokušaju da se letelica navede na pravi put. Međutim, helikopter nije uspeo da sleti ni na jedan stadion.

...

Postojala je velika mogućnost da se helikopter sruši na Beograd, jer od ogromne magle i kiše nije moglo da se sleti.

Kružio dugo i neuspešno. Predpostavlja se da se letelica nije spustila na neki od stadiona zbog magle, koja je otežavala uslove letenja i pretila posadi da udari u neku od zgrada.



LINK

E sad, šta se tačno dešavalo i zašto nisu sleteli ko zna. Meni na primer Marakana deluje kao dosta lak cilj, nema baš mnogo visokih zgrada u neposrednoj blizini, gledao sam po nekim čukama kako ljudi zarad evakuacije sleću na mnogo gori teren (zadnji put prošlog leta), doduše po danu, mada je čovek uzleteo u sam sumrak... ali ja sam ipak laik.
a_jovicic a_jovicic 15:52 14.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...

jedi-knight
Vrlo često posluži stadion, a ne retko i livada.

Moze li neko da potvrdi, cuo sam da su sinoc bili upaljeni reflektori na oba stadiona.

... i kakva je situacija sa maglom bila na Banjici (oko VMA)?

Na žalost nisam sinoć bio u Beogradu ali po podacima sa automatske meteorološke stanice na Košutnjaku vidim da je sinoć u periodu od 21h do 23h duvao vetar brzine oko 1.6 m/s iz pravca jugo-zapad. Znači vetar nije bio nešto specijalno jak pa ako je magla bila na širem području grada nije bilo ni za očekivati da će tako brzo da se razidje (sve pod uslovom da je uopšte tačna priča kako je gorivo nestalo dok je čekao da se stvore povoljni meteo uslovi)
dusanovaiivanovamama dusanovaiivanovamama 16:06 14.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...

a_jovicic
jedi-knight
Vrlo često posluži stadion, a ne retko i livada.

Moze li neko da potvrdi, cuo sam da su sinoc bili upaljeni reflektori na oba stadiona.

... i kakva je situacija sa maglom bila na Banjici (oko VMA)?




Na Banjici je bila magla od 15h dok je u centru grada uopšte nije bilo. Oko 22h se čuo helikopter, ali je samo preleteo. Magla je bila toliko gusta da uopšte nisam videla da li gore svetla na heliodromu.
milicadj milicadj 17:14 14.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...

marakana koju vidim sa prozora je svetlela sinoc.
tsunade tsunade 17:31 14.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...

Stvarno mi nije jasno kako toliki ljudi izginuse usled nedostatka goriva???


ja imam samo jedno pitanje:

jesu li ovi ljudi izginuli zbog slikanja dvojice ministara i pi ar-a?

sve ostalo su tehnikalije u koje se ne razumem premda mi je interesanto da čitam.

za ovo pitanje koje me jedino interesuje nisu nam potrebne dve komisije. nije potrebna ni jedna.
hajkula1 hajkula1 18:56 14.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...

vrabac_u_steni
jedi-knight
Vrlo često posluži stadion, a ne retko i livada.


Moze li neko da potvrdi, cuo sam da su sinoc bili upaljeni reflektori na oba stadiona.


pa ima po netu te vesti, na primer:


Na stadionima Zvezde, Partizana, Rada i Čukaričkog, paljeni su reflektori, u pokušaju da se letelica navede na pravi put. Međutim, helikopter nije uspeo da sleti ni na jedan stadion.

...

Postojala je velika mogućnost da se helikopter sruši na Beograd, jer od ogromne magle i kiše nije moglo da se sleti.

Kružio dugo i neuspešno. Predpostavlja se da se letelica nije spustila na neki od stadiona zbog magle, koja je otežavala uslove letenja i pretila posadi da udari u neku od zgrada.



LINK

E sad, šta se tačno dešavalo i zašto nisu sleteli ko zna. Meni na primer Marakana deluje kao dosta lak cilj, nema baš mnogo visokih zgrada u neposrednoj blizini, gledao sam po nekim čukama kako ljudi zarad evakuacije sleću na mnogo gori teren (zadnji put prošlog leta), doduše po danu, mada je čovek uzleteo u sam sumrak... ali ja sam ipak laik.



U spašavanju ugroženih u istim poplavama, neki ljudi su odbijali da ih spašavaju podizenjem u helihopter, noću, užetom - ispada da su ceo dan čekali da padne noć pa da ih spašavaju.


Isto se i ja pitam, zašto helihopter nije negde bezbedno sleteo.

Volela bih da čujem snimak kompletne komunikacije pilota helihoptera od poletanja...
blogov_kolac blogov_kolac 20:51 14.03.2015

РИЈАЛИТИ™®©

jesu li ovi ljudi izginuli zbog slikanja dvojice ministara i pi ar-a?

Neozbiljno je govoriti o direktnoj krivici bilo koga, makar pre nego sto se detaljno ne istraze sve okolnosti, ali kada je u pitanju (politicka/moralna) odgovornost kako se uopste doslo do toga da na kraju sedmoro putnika vojnog helikoptera kojim je upravljala vrhunska posada dodju u bezizlaznu situaciju je po meni kristalno jasna vec sada, dan posle tragedije, i ovaj blog je jos u uvodnom tekstu pravilno ukazao na ministre odbrane i zdravlja. Ja bih samo dodao da je od njih dvojice odgovornost ministra vojnog svakako veca, pa cak i u slucaju ako se ispostavi da je ceo "spektakl" bila ideja ministra zdravlja, jer je duznost vojnog ministra da zna sta u kakvim uslovima sme a sta ne sme da se radi (iz bezbednosnih razloga), ili makar da ima dovoljno kompetentnog savetnika za takve situacije.

Jedno je kada politicari iz propagandno-marketinskih razloga izdejstvuju da "spektakularnije" resenje nekog problema dobije prednost nad jednostavnijim, pa bi u nekom slicnom slucaju mogli da se pravdaju kako se islo na mnogo komplikovaniju i skuplju varijantu ako bi to npr povecalo sanse pacijenta da prezivi, pa i investiranje u veci ugled vojske i zdravstvenih sluzbi takvim akcijama nije nelegitiman motiv - ali sasvim je druga stvar ako se takvim odlukama drasticno ugrozi bezbednost svih ucesnika. To onda nije ni marketing, ni demagogija, nego ludilo...

Sada tek vidim da u svom prvom obracanju pri otvaranju ove pod-teme nisam stigao da poentiram na temu "rijalitija" u ovoj tragediji, iako sam imao nameru, jer mislim da ovde sasvim moguce imamo i slucaj onog cuvenog prokletstva modernog Srbistana da sve radimo mimo sveta uvek kada nam se ukaze prilika, a posledice su naravno po pravilu uvek negativne. Pod rijaliti ovde svakako mozemo podvesti cinjenicu kako je akcija od samog pocetka bila pracena, pogotovo dak je sve navodilo na hepiend, a sada znamo i da se na surcinskom aerodromu po svemu sudeci spremao pravi mali medijski cirkus po sletanju... Ali nesto drugo jos hocu da poentiram. Naime, ironijom sudbine, a po meni mozda tu postoji snazna indirektna veza, ova tragedija se dogodila u nedelji kada su pitanja bezbednosti vezana za helikopterski saobracaj bile u zizi celog sveta. Kao sto pretpostavljam svi znaju, pre nekoliko dana se u Argentini dogodila velika helikopterska nesreca sa desetak poginulih ucesnika jednog TV rijaliti programa u kom su ucestvovali i neki svetski poznati francuski sportisti. Pretpostavljam da su zadnjih dana po celom svetu besnele vanredne inspekcije, preispitivanje bezbedonosnih procedura i regulative, i svega sto je povezano sa bezbednoscu ovih letilica... ali ne i u Srbiji... ovde neko kao da je jedva docekao da se ukaze bilo kakva prilika za vanrednom upotrebom helikoptera bas dok su oni u svetskoj medijskoj zizi. Nemam naravno nikakvih konkretnih dokaza za ovu spekulaciju, ali to bi mi toliko licilo na nas...
thebee269 thebee269 21:04 14.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...

Jednog je leteo moj drug koji je kasnije na istom helikopteru (ali civilnom) poginuo kod Bubanj Potoka usled nedostatka goriva.

Izvini, jel Boban.
krkar krkar 11:57 15.03.2015

Re: Bas sam o ovome sinoc razmisljao...


Talijan
blue92 blue92 13:00 14.03.2015

i šta sad?



džukela je htela da se slika

on i još nekoliko džukela

davno beše feketić...

i šta sad

opet ništa, jer: znam ja nas, jebo ti nas

dokle?

koje smo mi budale..


8c_competizione 8c_competizione 13:58 14.03.2015

Re: i šta sad?

ministre, OSTAVKA!
ovo se odnosi na "doktora smrti" Lončara koji je u akciji sablja hapšen kao saradnik Zemunskog klana


i šta sad

opet ništa, jer: znam ja nas, jebo ti nas

dokle?

koje smo mi budale..


BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:40 14.03.2015

Re: i šta sad?

koje smo mi budale..

pa dokle god ljudi koji umeju da rade svoj posao ne budu sedeli na rukovodećim položajima. naš problem je i u tim ljudima koji umeju da rade svoj posao, ali ne žele da se upliću u politiku. nekada su najbolji stručnjaci bili direktori klinika, a danas oni koji su politički angažovani. retko se dobar stručnjak u srbiji politički angažuje, a trebao bi. to bi trebala da mu bude građanska dužnost jer zna gde živi, da ne prepusti budućnost bar svoje dece, ako ne i tuđe, nesposobnim neznalicama. da je Omer bio ministar vojni, do ovoga ne bi došlo, da je direktor bolnice u novom pazaru bio lekar koji zna svoj posao, u sanitetu bi bilo dovoljno kiseonika...pustili smo ih da vladaju bez da smo mrdnuli prstom da im se suprodstavimo na pravi način, a način je politički.
8c_competizione 8c_competizione 19:29 14.03.2015

Re: i šta sad?

etko se dobar stručnjak u srbiji politički angažuje


za pocetak on?

qqriq qqriq 21:29 15.03.2015

Re: i šta sad?

džukela je htela da se slika

on i još nekoliko džukela

davno beše feketić...

i šta sad

opet ništa, jer: znam ja nas, jebo ti nas


omiljen komentar.
gabriele gabriele 23:38 15.03.2015

Re: i šta sad?

e nauživat ćeš se koristi od guđenja , stručnog ili ne..
inco inco 13:10 14.03.2015

Strahujem...

Na stranu odgovornost pilota, pre svega prema sopstvenom životu, on je platio najvišu cenu - strahujem da im je bilo ako ne naređeno, onda sugerisano, da ima da slete tamo gde su došli političari da ućare koji poenčić i da je na kraju to dovelo do tragedije.

Ima brat-bratu 20 heliodroma/pisti u krugu od 100km gde su svakako mogli da stignu za tih dva i kusur sata kruženja, a da ne pominjemo tonu drugih raznih uređenih i neuređenih ravnih površina, tako da mi je zaista teško da poverujem da nije bilo alternative sletanju tamo 'di ih ministri čekaju.

A ako je ova moja grozomorna spekulacija tačna, onda...

P.S. Ostavljam mogućnost da je helikopter pao usled nepoznatih nam tehničkih nedostataka - mada ministar za pločice i fugovanje reče da nam je to najmodernija letilica opremljena svime i svačime, uključujući i za let u SMU. Priča o ostajanju bez goriva je smešna do zla boga, svaki helikopter može sleteti bez motora na ravnu površinu (a 'di ćeš veče ravnice kilometrima okolo) - bez te mogućnosti se i ne može prodavati kao helikopter.
krkar krkar 13:15 14.03.2015

Re: Strahujem...

Na stranu odgovornost pilota, pre svega prema sopstvenom životu, on je platio najvišu cenu - strahujem da im je bilo ako ne naređeno, onda sugerisano, da ima da slete tamo gde su došli političari da ućare koji poenčić i da je na kraju to dovelo do tragedije.


O tom disanju za vrat pilotima pisao sam jedan "vreli blog" kao i ovaj - samo nekoliko sati nakon nesreće. Ima tamo ohoho o disanju za vrat.

I pokazalo se da sam i tada bio u pravu, nažalost.
krkar krkar 13:24 14.03.2015

Re: Strahujem...

mada ministar za pločice i fugovanje reče da nam je to najmodernija letilica opremljena svime i svačime, uključujući i za let u SMU. Priča o ostajanju bez goriva je smešna do zla boga, svaki helikopter može sleteti bez motora na ravnu površinu


Da, to je bio jedan od jedina 2 helikoptera mlađa od 10 godina, uredno remontovan i sa najboljom opremom. Koja, doduše, ne uključuje ništa što bi mu bilo potrebno da sleti u ono kiselo mleko sinoć.

Inače, nije mogao da se spusti, u tome i jeste problem male vertikalne vidljivosti.

Helikopter zaista može da se spusti kad motori ne rade, ALI:

1. Iako inače može da se diže i spušta potpuno vertikalno, to nije moguće bez motora. Bez motora mora da postoji i horizontalna i vertikalna komponenta leta, tj. spušta se ukoso naniže.

2. U tom režimu leta (tzv. autorotaciji, kada se glavni rotor okreće usled delovanja fizičkih sila na njega) pilot mora da vidi tlo i da na vreme pokrene manevak kojim se ukida vertikalna komponenta brzine i ona prebacuje u vertikalnu, tj. da helikopter uspori, podigne mu nos i da ga "sedne" na zemlju. Da bi se ovo izvelo mora znati tačnu visinu u svakom trenutku a to je u onim meteo uslovima jako teško ili nemoguće.

I naravno, kod ovog manevra nema ni vađenja ni ponavljanja.

Ne dovodim u pitanje umeće pilota u letenju, posebno ne u toj poslednoj fazi leta, verovatno su uradili sve kako treba.

Greška je u prihvatanju naređenja koja se nisu smela prihvatiti i u lošem planiranju pogonskih resursa (gorivo i rezerva goriva). Verujem da je tu bilo disanja za vrat.
inco inco 13:36 14.03.2015

Re: Strahujem...

krkar
Ne dovodim u pitanje umeće pilota u letenju, posebno ne u toj poslednoj fazi leta, verovatno su uradili sve kako treba.


Daleko bilo, ne dovodim ni ja u pitanje umeće pilota već dovodim zvanično objašnjenje - loši uslovi -> morao da kruži -> pao zbog nedostatka goriva.

Loši uslovi - ima tušta i tma mesta gde se moglo sleteti gde uslovi nisu bili tako očajni; morao da kruži - nije, za dva sata je neko mogao da izađe i da ih 'na uvo', preko radio veze iznavigira da se spuste bezbedno, a kamo li da ih preusmere negde 'di je bezbedno; nedostatak goriva: ostao bez goriva zbog lošeg planiranja i prethodno navedenih koraka, helikopter može da sleti i bez goriva samo je greškom idiota bio u situaciji gde to nije mogao pilot da izvede.

Mogućnost da je oprema zakazala postoji, svakako, i daleko je verovatnije objašnjenje od pukog 'nestajanja goriva', mada i dalje, kao što rekoh, strahujem da je cela ova tragedija posledica politikanata željnih slikanja koji nisu ni svesni koliko nemaju pojma al' vole da misle da imaju...

Sorry ako je zvučalo da napadam umeće pilota - njih, kao što rekoh, možemo kriviti samo što nisu bili odgovorni prema sopstvenim životima i podlegli pritisku neznalica i moralnih ništica.
cassiopeia cassiopeia 13:47 14.03.2015

Re: Strahujem...

Da, to je bio jedan od jedina 2 helikoptera mlađa od 10 godina, uredno remontovan i sa najboljom opremom.




Ovde piše da su proizvedeni 1989. i 1991.
8c_competizione 8c_competizione 14:00 14.03.2015

Re: Strahujem...

Na stranu odgovornost pilota, pre svega prema sopstvenom životu, on je platio najvišu cenu - strahujem da im je bilo ako ne naređeno, onda sugerisano, da ima da slete tamo gde su došli političari da ućare koji poenčić i da je na kraju to dovelo do tragedije


e sada vidis, BAS TU jeste krivica pilota: trebao je da im kaze da odjebu i da odradi proceduru po propisima (tu bi bio zakonski zasticen). U momentu upravljanja helikopterom, ima vecu izvrsnu vlast nego li i predsednik koga bi na primer vozio!

problem je u negativnoj selekciji svih ovih godina i lack of cahones!
inco inco 14:13 14.03.2015

Re: Strahujem...

8c_competizione
U momentu upravljanja helikopterom, ima vecu izvrsnu vlast nego li i predsednik koga bi na primer vozio!


Eh, znamo mi to, znaju i oni, samo što to nije tako jednostavno... Kod nas pandura koji iz neznanja zaustavi automobil iz pratnje ministra prebace bogu iza nogu, mož' misliti šta bi se desilo onome ko reši da se suprostavi direktnoj volji ministara (i neposredno nadređenim generalima) kad je već cela mašinerija za skupljanje poena zalumfana...

Opet, ponavljam, vol'o bih da je neka tehnička zavrzlama uzrok, il' nešto što do sad nije objavljeno, pošto sve ostalo ukazuje da je tragedija 100% mogla da se spreči a da zbog sugerisanja ministara spremnih na slikanje (i sa unapred napisanim tekstovima za novine) ništa od toga nije sprovedeno i da se zbog toga desilo ono što se desilo.
8c_competizione 8c_competizione 14:41 14.03.2015

Re: Strahujem...

Eh, znamo mi to, znaju i oni, samo što to nije tako jednostavno... Kod nas pandura koji iz neznanja zaustavi automobil iz pratnje ministra prebace bogu iza nogu, mož' misliti šta bi se desilo onome ko reši da se suprostavi direktnoj volji ministara (i neposredno nadređenim generalima) kad je već cela mašinerija za skupljanje poena zalumfana...


zbog ovakvog stava je Srbija i tamo gde jeste
kalaf kalaf 14:45 14.03.2015

Re: Strahujem...

inco
Eh, znamo mi to, znaju i oni, samo što to nije tako jednostavno... Kod nas pandura koji iz neznanja zaustavi automobil iz pratnje ministra prebace bogu iza nogu, mož' misliti šta bi se desilo onome ko reši da se suprostavi direktnoj volji ministara (i neposredno nadređenim generalima) kad je već cela mašinerija za skupljanje poena zalumfana...

Koliki treba da budes kreten da ti je strah od gubitka posla ili karijera vaznija od vlastitog zivota???
Svaki taj pilot pa i da ga premeste i bace u neku rupu, uvek moze da da otkaz i ode negde napolje i ako iole vredi radi za mnogo bolje pare, kao sto su i stotine nasih pilota uradili za poslednjih 20 godina.
inco inco 15:00 14.03.2015

Re: Strahujem...

kalaf
Koliki treba da budes kreten da ti je strah od gubitka posla ili karijera vaznija od vlastitog zivota???
Svaki taj pilot pa i da ga premeste i bace u neku rupu, uvek moze da da otkaz i ode negde napolje i ako iole vredi radi za mnogo bolje pare, kao sto su i stotine nasih pilota uradili za poslednjih 20 godina.


Eee, pa tu dolazi na videlo tradicionalno loša procena težine zadatka ('lako ćemo') i rizika ('neče valjda mene')... I onda kad imaš s jedne strane nekog ko ti indirektno preti egzistencijom, a s druge strane misliš da to i nije baš tako strašno, dođe do ovoga.

Ja inače glasim za veoma isključivu osobu al' opet nisam spreman da sve slijem na leđa pilota (koji je morao da bude odgovorniji prema sebi i da odbije ako ne letenje ono pokušaje sletanja tamo gde ne može) - vojska je previše hijerarhijsko-autoritativna institucija i mnogo je zajebano suprostaviti se nadređenima čak i kad si svestan da mož' ti sam da najebeš ako to ne uradiš. U mnogo manje drakonskim slučajevima ljudi su podlegali autoritetima - recimo čuveni Milgramov eksperiment - tako da ipak ne bih sve svaljivao na pilota/e.

Zbog implikacija koje nosi spekulacija da su ti ljudi 'naterani' da se samoubiju još uvek se nadam da je ipak reč o tehničkoj zavrzlami ili blatantnoj pilotskoj grešci...
hajkula1 hajkula1 15:24 14.03.2015

Re: Strahujem...

Inače, nije mogao da se spusti, u tome i jeste problem male vertikalne vidljivosti.



70 metara, nedovoljno za sletanje helihoptera u oranicu?
kalaf kalaf 15:27 14.03.2015

Re: Strahujem...

inco
Eee, pa tu dolazi na videlo tradicionalno loša procena težine zadatka ('lako ćemo') i rizika ('neče valjda mene')... I onda kad imaš s jedne strane nekog ko ti indirektno preti egzistencijom, a s druge strane misliš da to i nije baš tako strašno, dođe do ovoga.

Ja inače glasim za veoma isključivu osobu al' opet nisam spreman da sve slijem na leđa pilota (koji je morao da bude odgovorniji prema sebi i da odbije ako ne letenje ono pokušaje sletanja tamo gde ne može) - vojska je previše hijerarhijsko-autoritativna institucija i mnogo je zajebano suprostaviti se nadređenima čak i kad si svestan da mož' ti sam da najebeš ako to ne uradiš. U mnogo manje drakonskim slučajevima ljudi su podlegali autoritetima - recimo čuveni Milgramov eksperiment - tako da ipak ne bih sve svaljivao na pilota/e.

Zbog implikacija koje nosi spekulacija da su ti ljudi 'naterani' da se samoubiju još uvek se nadam da je ipak reč o tehničkoj zavrzlami ili blatantnoj pilotskoj grešci...

Pazi kontam ja Miligramov eksperiment i sve ostalo, ali ovde postoji jedna bitna razlika, ljudi kao piloti u takvim situacijma svesno rizikuju svoj zivot, razumem da ih za tudje zivote ne bude briga, ali za svoj sopstveni to mi nikako ne moze biti jasno.
Ekvivalentan eksperiment u ovom clucaju nije Miligramov, vec nesto tipa ruskog ruleta, gde imas jedan metak u cevi treba da povuces okidac pistolja prislonjenog uz sopstevnu slepoocnicu i svaki put kad ga povuces dobijas sve vece i vece sume. Nesto kao esktremna verzija eksperimenta u kome se procenjuje da li je osoba hazarder ili ne.
Nesposobnost procene rizika za takvu vrstu zanimanja kao sto je pilotsko je nista drugo nego nestrucnost i diletantizam.
tyson tyson 15:47 14.03.2015

Re: Strahujem...

70 metara, nedovoljno za sletanje helihoptera u oranicu?

Daleko od dovoljnog, naročito noću.


milojep milojep 21:07 14.03.2015

Re: Strahujem...

krkar
mada ministar za pločice i fugovanje reče da nam je to najmodernija letilica opremljena svime i svačime, uključujući i za let u SMU. Priča o ostajanju bez goriva je smešna do zla boga, svaki helikopter može sleteti bez motora na ravnu površinu


Da, to je bio jedan od jedina 2 helikoptera mlađa od 10 godina, uredno remontovan i sa najboljom opremom. Koja, doduše, ne uključuje ništa što bi mu bilo potrebno da sleti u ono kiselo mleko sinoć.

Inače, nije mogao da se spusti, u tome i jeste problem male vertikalne vidljivosti.

Helikopter zaista može da se spusti kad motori ne rade, ALI:

1. Iako inače može da se diže i spušta potpuno vertikalno, to nije moguće bez motora. Bez motora mora da postoji i horizontalna i vertikalna komponenta leta, tj. spušta se ukoso naniže.

2. U tom režimu leta (tzv. autorotaciji, kada se glavni rotor okreće usled delovanja fizičkih sila na njega) pilot mora da vidi tlo i da na vreme pokrene manevak kojim se ukida vertikalna komponenta brzine i ona prebacuje u vertikalnu, tj. da helikopter uspori, podigne mu nos i da ga "sedne" na zemlju. Da bi se ovo izvelo mora znati tačnu visinu u svakom trenutku a to je u onim meteo uslovima jako teško ili nemoguće.

I naravno, kod ovog manevra nema ni vađenja ni ponavljanja.

Ne dovodim u pitanje umeće pilota u letenju, posebno ne u toj poslednoj fazi leta, verovatno su uradili sve kako treba.

Greška je u prihvatanju naređenja koja se nisu smela prihvatiti i u lošem planiranju pogonskih resursa (gorivo i rezerva goriva). Verujem da je tu bilo disanja za vrat.

Pitam kao laik.Ukoliko su motori radili ,zašto bi bio problem da se helikopter malom brzinom spusti na tlo? GPS običnog mobilnog bi mu rekao da sleće na neku njivu?! Neka je vidlivost nula jedino bi možda 'tresnuli' malo jače o tlo? (kažem opet ovo je laičko razmišljanje).





krkar krkar 12:03 15.03.2015

Re: Strahujem...

Ovde piše da su proizvedeni 1989. i 1991.


Jesu, ja sam pogrešio, meni u beleškama stoji 2006. ali to je godina kad ih je VS preuzeo polovne od MUP/SAJ.
libkonz libkonz 13:10 14.03.2015

Blog

Ako danas ne ubiju blog zbog ovog teksta, nikad neće.
hajkula1 hajkula1 15:26 14.03.2015

Re: Blog

libkonz
Ako danas ne ubiju blog zbog ovog teksta, nikad neće.



Neće smeti.
hajkula1 hajkula1 15:27 14.03.2015

Re: Blog

.
dali76 dali76 06:02 17.03.2015

Re: Blog

Ne da nisu “ubili” blog zbog ovog teksta, nego su prvo pomogli da tekst sa naslovne procita sto vise ljudi,a onda je premijer od sasvim normalnih, preciznih i pre svega legitimnih pitanja koja pozivaju na odgovornost stvorio hajku I harangu na svoje minister ,I to, ni zbog cega drugog, nego zbog njihovog pokusaja da spasu bebu.
Od svih epizoda u svojoj sve bizarnijoj predstavi, ova je takla samo moralno dno.
Nije problem sto srpski premijer malo spava, problem je ako on posle ovakvih izokrenutih lazi uopste moze da spava.



krkar krkar 11:07 17.03.2015

Re: Blog

Nije problem sto srpski premijer malo spava, problem je ako on posle ovakvih izokrenutih lazi uopste moze da spava.




Što je više kleveta i laži,

Vođa nam je miliji i draži!
dali76 dali76 19:31 17.03.2015

Re: Blog

Pomocu kontrolisanih medija vozd simulira javno mjenje.
Iako sam siguran da postoje probono botovi , odnosno iskreni postovaoci lika i dela Vucica, ipak je ovih drugih , ekonomskih, daleko vise.
Uostalom i cela ova predstava gdee Vucic prvo otvara internet ventil da se ministri malo uplase pitanja javnosti, pa ih posle brani od zle hajke i harangue, ima cilj osnazivanja duznickog ropstva izmedju vodje i njegovih poltrona.
+ na ovakvim eksperimentima gde Vucic bukvalno vredja zdrav razum, on se uverava da je javnost ili narod ono sto on kroz kontrolu medije definise kao javnost ili narod.
On bez ikakve bojazni, na sasvim legitimna pitanja o mogucoj odgovornosti , reaguje jednom prilicno bizarnom zamenom teza.
Svestan je da laze i ocigledno uveren da to ne samo da nece proizvesti posledice , nego ce iz toga izvuci korist.






zilikaka zilikaka 19:44 17.03.2015

Re: Blog

na ovakvim eksperimentima gde Vucic bukvalno vredja zdrav razum, on se uverava da je javnost ili narod ono sto on kroz kontrolu medije definise kao javnost ili narod.


Znaš, od dva zla, ja bih volela da si ti u pravu, al sam duboko ubeđena da nisi.
Za to o čemu ti pričaš treba biti i pametan i sposoban i sa odličnom ekipom oko sebe.
Mislim da ćemo se složiti da prvom redu saradnika Njegovih, svi mi zajedno, a i svako od nas, ne bi poverio ovce da čuva.

Iskreno, slušajući mu i izjave, evo upravo sad, dok ovo pišem, jedino što mogu da zaključim da je totalno uvatio bankinu.

...e, sad, koji je broj onih koji će to moći da primete u odnosu na one koji ga slušaju ko hipnotisani i uleću sa njim u sve veće ludilo, to je pitanje svih pitanja.

Mislim da još on vodi, al da će mu ipak kombinacija ispranog mozga i praznog stomaka doći glave.


freehand freehand 19:50 17.03.2015

Re: Blog

Mislim da ćemo se složiti da prvom redu saradnika Njegovih, svi mi zajedno, a i svako od nas, ne bi poverio ovce da čuva.

Ne znam da li si primetila, ali oni vode državu.
dali76 dali76 21:00 17.03.2015

Re: Blog

Nije Vucic , kako ti kazes, uhvatio bankinu, mada bi se dijagnozom sve objasnilo.
Radi se o neospornom strucnjaku manipulacije koji je uvideo da je narod stvarno kao testo ukoliko imas oklagiju(medije) u rukama.
On kreira paralelnu stvarnost, ali je i te kako svestan stvarnosti oko sebe.
Da ne bude zabune, nije Vucic gurnuo Srbiju u pararlelnu stvarnost, on je samo dodao gas.



krkar krkar 21:54 17.03.2015

Re: Blog

cela ova predstava gdee Vucic prvo otvara internet ventil da se ministri malo uplase pitanja javnosti, pa ih posle brani od zle hajke i harangue, ima cilj osnazivanja duznickog ropstva izmedju vodje i njegovih poltrona.



dali76 dali76 23:26 17.03.2015

Re: Blog

I DrStefanovic vole svog sefa jer ga je obranio od glupih analiza njegove disertacije.
I vulin vole svog sefa jer ga je obranio od optuzbi za pokusaj pronevere novca od strane placenicke NVO.
Tako ce sad Gasic and Loncar jos vise da vole svog sefa kad ih tako hrabro brani od hajke i harangue ovde po netu.

4 Indentured servantns of Mr. Vucic.



tess tess 13:12 14.03.2015

m

Ok to sve. Akceptiram i revolt.

No, ne nalaziš li da je rubrika "SEX" neumesna, m?

Ili je "SEX" tvoj mali emotivni danak opštem javašluku,
i beznađu,
kao bloger blogerima, dok se tela ni ohladila nisu?

Pitam.
krkar krkar 13:16 14.03.2015

Re: m

No, ne nalaziš li da je rubrika "SEX" neumesna, m?


Oh, zaboravio sam da se umesnost ogleda u robovanju formi!

SVI moji blogovi imaju SEX na poslednjem mestu. E za ovaj nisam smatrao da je išta drugo nužno. Ovo je čista jebačina
tess tess 13:18 14.03.2015

Re: m

Ovo je čista jebačina

Ok.
michiganac michiganac 14:04 14.03.2015

Re: m

Meni je takodje vise nego degutantno objaviti blog sa ovakvom tematikom pod gorenavedenim 'tagom', ma koliko ga prethodno koristili.

S oprostenjem, ali sa ovakvim pristupom se uopste ne odmicete od "medija", njihovog nacina i "senzacionalizma" na koje ste se posredno osvrnuli u prvom svom komentaru.

Ovako djeluje da su pa svi pogubili prof. i moralne kodekse, mjere ophodjenja (da ne kazem i ljudskosti) u sizofrenom pandemoniumu zvanom Srbija.
mina13 mina13 14:14 14.03.2015

Re: m

Meni je takodje vise nego degutantno objaviti blog sa ovakvom tematikom pod gorenavedenim 'tagom', ma koliko ga prethodno koristili.

S oprostenjem, ali sa ovakvim pristupom se uopste ne odmicete od "medija", njihovog nacina i "senzacionalizma" na koje ste se posredno osvrnuli u prvom svom komentaru.

Ovako djeluje da su pa svi pogubili prof. i moralne kodekse, mjere ophodjenja (da ne kazem i ljudskosti) u sizofrenom pandemoniumu zvanom Srbija.


Nisu svi pogubili kodekse i moralne orijentire. Ali ne postoji tag j..banje u zdrav mozak
bolid1 bolid1 14:16 14.03.2015

Re: m

j..banje u tdrav mozak



mina13 mina13 14:22 14.03.2015

Re: m

bolid1
j..banje u tdrav mozak




videla. Ispravila.
bolid1 bolid1 14:24 14.03.2015

Re: m

mina13
bolid1
j..banje u tdrav mozak




videla. Ispravila.


Ja nisam, samo se setih ove fotke sa neta.

tess tess 15:08 14.03.2015

Re: m

michiganac
Ovako djeluje da su pa svi pogubili prof. i moralne kodekse, mjere ophodjenja (da ne kazem i ljudskosti) u sizofrenom pandemoniumu zvanom Srbija.


Ma da, prostački i osion senzacionalizam ne bi li čovek prividom reči dokazao da je iznad svega (pazi, da je bolji),
pa, i iznad smrti, ljudi, humanista, koji život izgubiše da bi, nakon par sati, na koncu, bili i na blogu u rubrici "Sex".

Kao da mi ne bi shvatili formu propasti, aman.

Mislim, danas sam sigurna, da iz ove kolektivne šizofrenije izlaza nema.

Toliko.

I hajde, Krkar, vidi pa me banuj večno.
Tanki su mi živci, opako.
Hvala.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:41 14.03.2015

Re: m

Akceptiram

qqriq qqriq 20:27 14.03.2015

Re: m

u rubrici "Sex".


da, baš ono sine da nikad..

I hajde, Krkar, vidi pa me banuj večno.
Tanki su mi živci, opako.




niko ne sme da kaže krkaru strašnom, a ja verujem da on nije ni primetio kad je kačio blog.
sad kasno.

Srđan Fuchs Srđan Fuchs 20:52 14.03.2015

Re: m

meni taj tag devalvira inače sjajan fajt tekst.
qqriq qqriq 21:53 14.03.2015

Re: m

Srđan Fuchs
meni taj tag devalvira inače sjajan fajt tekst.


i meni.
Srđan Fuchs Srđan Fuchs 22:24 14.03.2015

Re: m

jbga, Mr. K to objašnjava kao svoj sense of freedom. mene to sve podseća na estetiku srpskog filma, ako si ukačila...
qqriq qqriq 23:41 14.03.2015

Re: m

mene to sve podseća na estetiku srpskog filma, ako si ukačila...



emsiemsi emsiemsi 07:26 15.03.2015

Re: m

tess
michiganac
Ovako djeluje da su pa svi pogubili prof. i moralne kodekse, mjere ophodjenja (da ne kazem i ljudskosti) u sizofrenom pandemoniumu zvanom Srbija.


Ma da, prostački i osion senzacionalizam ne bi li čovek prividom reči dokazao da je iznad svega (pazi, da je bolji),
pa, i iznad smrti, ljudi, humanista, koji život izgubiše da bi, nakon par sati, na koncu, bili i na blogu u rubrici "Sex".

Kao da mi ne bi shvatili formu propasti, aman.

Mislim, danas sam sigurna, da iz ove kolektivne šizofrenije izlaza nema.

Toliko.

I hajde, Krkar, vidi pa me banuj večno.
Tanki su mi živci, opako.
Hvala.

Морам да подржим Кркара, јер је ово што се догодило последица чисте јебачине --- јебачине у мозак !
Успут --- оваквих догађаја ће тек бити (као последица вишегодишње јебачине у здрав мозак).
a_jovicic a_jovicic 13:14 14.03.2015

"Državna tajna"

Nešto gadno smrdi u celoj njihovoj priči. Te kružio pa ostao bez goriva (helikopter za razliku od aviona uopšte ne mora da kruži da bi ostao u vazduhu) ... te izgubljena komunikacija u 22 ili možda tek oko ponoći (2 sata letenja unaokolo može da dovede do nedostatka goriva ali koji su to mozgovi na zemlji smišljali gde da ga navedu čitava 2 sata) ... te traganje k'o da je pao u prašumu (gde čak i uz standardnu radarsku preciznost od 1km nije toliko teško naći ga po poslednjoj zabeleženoj poziciji)

A o "keramičarevom" raportu na sednici Vlade tek nemam reči ... "Život su izgubili najbolji piloti koje Vojska Srbije ima, to su isti piloti koji su vozili i vas, premijeru, od Feketića" ... to valjda treba da shvatimo kao "Eto i naš vrli Vodja je neustrašivo leteo do Feketića a moglo je isto to da ga snadje"
8c_competizione 8c_competizione 14:02 14.03.2015

Re: "Državna tajna"

helikopter za razliku od aviona uopšte ne mora da kruži da bi ostao u vazduhu


to je delimicno tacno: u fazi lebdenja i vertikalnog sletanja/poletanja se zbog specificnog opstrujavanja rotora (....) trosi mnogo vise energije/snage ==> goriva.

A o "keramičarevom" raportu na sednici Vlade tek nemam reči ... "Život su izgubili najbolji piloti koje Vojska Srbije ima, to su isti piloti koji su vozili i vas, premijeru, od Feketića" ... to valjda treba da shvatimo kao "Eto i naš vrli Vodja je neustrašivo leteo do Feketića a moglo je isto to da ga snadje"


a_jovicic a_jovicic 14:18 14.03.2015

Re: "Državna tajna"

8c_competizione
helikopter za razliku od aviona uopšte ne mora da kruži da bi ostao u vazduhu

to je delimicno tacno: u fazi lebdenja i vertikalnog sletanja/poletanja se zbog specificnog opstrujavanja rotora (....) trosi mnogo vise energije/snage ==> goriva.

Hvala na pojašnjenju.

Nego čitajući najnovije izjave sa kojekakvih konferencija za štampu ispada da nisu baš oni ni kružili 2 sata. Možda su napravili neki krug da probaju da slete na nekom drugom mestu. Priča o kruženju je verovatno bio samo sinoćni spin da do jutra smisle šta da kažu. Verovatno su odmah znali šta se dešava.
hajkula1 hajkula1 15:35 14.03.2015

Re: "Državna tajna"

8c_competizione
helikopter za razliku od aviona uopšte ne mora da kruži da bi ostao u vazduhu


to je delimicno tacno: u fazi lebdenja i vertikalnog sletanja/poletanja se zbog specificnog opstrujavanja rotora (....) trosi mnogo vise energije/snage ==> goriva.

A o "keramičarevom" raportu na sednici Vlade tek nemam reči ... "Život su izgubili najbolji piloti koje Vojska Srbije ima, to su isti piloti koji su vozili i vas, premijeru, od Feketića" ... to valjda treba da shvatimo kao "Eto i naš vrli Vodja je neustrašivo leteo do Feketića a moglo je isto to da ga snadje"





Postoji tehnika letenja bez goriva. Piloti nisu bili početnici, naprotiv, jedan je instruktor a drugi probni pilot, sa iskustvom iz mnogo spasilačkih akcija u teškim uslovima letenja (ponavljam izjavu na konferenciji za štampu: uslovi nisu bili teški, smao složeni; u vojnom žargonu pod pojmom, složeni, podrazumeva i laički rečeno, uobičajeni).
hajkula1 hajkula1 15:36 14.03.2015

Re: "Državna tajna"

8c_competizione
helikopter za razliku od aviona uopšte ne mora da kruži da bi ostao u vazduhu


to je delimicno tacno: u fazi lebdenja i vertikalnog sletanja/poletanja se zbog specificnog opstrujavanja rotora (....) trosi mnogo vise energije/snage ==> goriva.

A o "keramičarevom" raportu na sednici Vlade tek nemam reči ... "Život su izgubili najbolji piloti koje Vojska Srbije ima, to su isti piloti koji su vozili i vas, premijeru, od Feketića" ... to valjda treba da shvatimo kao "Eto i naš vrli Vodja je neustrašivo leteo do Feketića a moglo je isto to da ga snadje"





Postoji tehnika letenja bez goriva. Piloti nisu bili početnici, naprotiv, jedan je instruktor a drugi probni pilot, sa iskustvom iz mnogo spasilačkih akcija u teškim uslovima letenja (ponavljam izjavu na konferenciji za štampu: uslovi nisu bili teški, smao složeni; u vojnom žargonu pod pojmom, složeni, podrazumeva i laički rečeno, uobičajeni).
tyson tyson 15:53 14.03.2015

Re: "Državna tajna"

Postoji tehnika letenja bez goriva. Piloti nisu bili početnici, naprotiv, jedan je instruktor a drugi probni pilot, sa iskustvom iz mnogo spasilačkih akcija u teškim uslovima letenja (ponavljam izjavu na konferenciji za štampu: uslovi nisu bili teški, smao složeni; u vojnom žargonu pod pojmom, složeni, podrazumeva i laički rečeno, uobičajeni).

Postoji tehnika sletanja, a ne letenja, i za takvo sletanje potrebno je da se ispune određeni uslovi, naročito kada su putnici oni koji su bili u helikopteru koji je pao (čitaj: teže se odučuje da se uđe u rizik i pored nepovoljnih uslova za takvo sletanje).

Složeni uslovi letenja nisu uobičajeni.

hajkula1 hajkula1 16:08 14.03.2015

Re: "Državna tajna"

tyson
Postoji tehnika letenja bez goriva. Piloti nisu bili početnici, naprotiv, jedan je instruktor a drugi probni pilot, sa iskustvom iz mnogo spasilačkih akcija u teškim uslovima letenja (ponavljam izjavu na konferenciji za štampu: uslovi nisu bili teški, smao složeni; u vojnom žargonu pod pojmom, složeni, podrazumeva i laički rečeno, uobičajeni).

Postoji tehnika sletanja, a ne letenja, i za takvo sletanje potrebno je da se ispune određeni uslovi, naročito kada su putnici oni koji su bili u helikopteru koji je pao (čitaj: teže se odučuje da se uđe u rizik i pored nepovoljnih uslova za takvo sletanje).

Složeni uslovi letenja nisu uobičajeni.




Ma čak i letenja, čekam da neko stručniji to objasni, ja ne bih da prepričavam. Uči se na početku obuke.

tyson tyson 17:29 14.03.2015

Re: "Državna tajna"

Ma čak i letenja, čekam da neko stručniji to objasni, ja ne bih da prepričavam. Uči se na početku obuke.

Možda jedrilicom, ili avionom u slučaju nužde.


8c_competizione 8c_competizione 19:46 14.03.2015

Re: "Državna tajna"

Postoji tehnika letenja bez goriva.


tu tehniku (strucno se koristi izraz "autorotacija" naravno svi piloti (treba da?) vezbaju.

u momentu otkazivanja motora koristi se postojeca kineticka energija rotora i lopatice rotora se prevode na negativni napadni ugao. sta to znaci? umesto da proizvodi uzgon (za koji treba pogon motora) postaje nesto kao vetrogenerator (u ovom slucaju ne proizvodi nista, osim otpora vazduha) odnosno kocnica. naime, princip je isti kao kod onih igrracaka propelera napravljenih od papira, pa kada duvate u njih, pocnu da se okrecu. isto priroda radi i cini mi se kod jablana, gde semenke padaju na tlo vrteci se kao jednokraki propeleri. zbog indukovane rotacione brzine o otpora, semenke ostaju duze u vazduhu, pa ako postoji bicna komponenta (vetar) semenke ne padaju direktno ispod drveta, vec se raznose dalje.

tako i kod helikoptera

e sada, postoji jos jedna zavrzlama oko toga ako se spusta cisto vetrikalno. poavljuju se tzv vortex-i i re-cirkulacija oko oboda rotora (cak i kada rade motori). zbog ovoga je efekat kocenja slabiji (ili pri radu motora zahteva mnogo vise snage prilikom lebdenja u mestu).

zbog svega ovoga se obicno sletanje (a i poletanje) radi sa nekom komponentom brzine unapred ili unazad (za one malko bolje pilote) sve dok se ne dodje skoro do zemlje, kada se brzina napred/nazad naglo smanjuje i helikopter brzo prizemljuje (ukoliko se vodi racuna o potrosnji goriva). momenat kontakta sa zemljom je vrlo bitan, posto se vibracije (odziv sistema) menjaju drasticno i zato helikopteri imaju vrlo slozen stajni trap (iako to spolja laiku ne izgleda tako)

neposredno pre dodira sa zemljom, povlacenjem kolektivne palice napadni ugao rotora se od negativnog prebacuje na pozitivni ugao, tako se koristi kineticka energija (auto) rotacije i za kratko vreme se ostvari uzgon (odnosno u ovom slucaju jace kocenje)





cak i obican Mi-8 je imao "autopilot" za lebdenje u mestu, tako da ocekujem da je moderniji Mi-17 imao istu funkciju

plus, Mi-8-com se ne upravlja jednostavnim pomeranjem palice, vec preko dugmeta trimera na palici. za Mi-17 ne znam, mozda ima neki moderniji sistem komandi
8c_competizione 8c_competizione 00:29 15.03.2015

Re: "Državna tajna"

tyson
Ma čak i letenja, čekam da neko stručniji to objasni, ja ne bih da prepričavam. Uči se na početku obuke.

Možda jedrilicom, ili avionom u slučaju nužde.




jedrilice, zmajevi i manji avioni mogu da koriste tzv termalne subove (prakticno isti efekat koji koriste ptice kao sto su rode, orlovi, zdralovi ....) da i bez veceg mahanja krilima uspevaju da povecavaju visinu. prosto je milina gledati ih kako u kruznoj spirali to rade.

na zalost helikopteri to bas i ne mogu da rade
emsiemsi emsiemsi 07:35 15.03.2015

Re: "Državna tajna"

a_jovicic

...

A o "keramičarevom" raportu na sednici Vlade tek nemam reči ... "Život su izgubili najbolji piloti koje Vojska Srbije ima, to su isti piloti koji su vozili i vas, premijeru, od Feketića" ... to valjda treba da shvatimo kao "Eto i naš vrli Vodja je neustrašivo leteo do Feketića a moglo je isto to da ga snadje"

Ма јок !
То што ти мислиш да је керамичар мислио не стоји --- слојевито мишљење и изражавање је својствено писменим људима.
Он једноставно лупарда недоучену фразеологију услед недостатка правога знања.
a_jovicic a_jovicic 11:06 15.03.2015

Re: "Državna tajna"

emsiemsi
a_jovicic

...

A o "keramičarevom" raportu na sednici Vlade tek nemam reči ... "Život su izgubili najbolji piloti koje Vojska Srbije ima, to su isti piloti koji su vozili i vas, premijeru, od Feketića" ... to valjda treba da shvatimo kao "Eto i naš vrli Vodja je neustrašivo leteo do Feketića a moglo je isto to da ga snadje"

Ма јок !
То што ти мислиш да је керамичар мислио не стоји --- слојевито мишљење и изражавање је својствено писменим људима.
Он једноставно лупарда недоучену фразеологију услед недостатка правога знања.

Osim ako mu neko nije rek'o šta da kaže a on kao poslušan djačić naučio od reči do reči
michiganac michiganac 13:17 14.03.2015

Mother Serbia and her offspring



tasadebeli tasadebeli 11:52 15.03.2015

Re: Mother Serbia and her offspring

michiganac


Mother Serbia and her offspring




Нису они Србија, брате Мичиганац.

Ми смо Србија. И још милиони оних који не пишу на овом блогу Б92.

А они су ту сасвим случајно.

Coincidentia oppositorum.


Узгред, да искористим прилику да питам... Синоћ неко време нисам могао да приступим блогу, отприлике један сат између 21 и 22.

Да ли је то и код вас осталих био случај или то ја по обичају параноишем због непознавања принципа функционисања ових сокоћала?
milisav68 milisav68 13:46 15.03.2015

Re: Mother Serbia and her offspring

tasadebeli

Узгред, да искористим прилику да питам... Синоћ неко време нисам могао да приступим блогу, отприлике један сат између 21 и 22.

Да ли је то и код вас осталих био случај или то ја по обичају параноишем због непознавања принципа функционисања ових сокоћала?

Velika navala, baci pogled na čitanost bloga (skoro 250.000 za 24 sata), pa uporedi sa ostalim.
tasadebeli tasadebeli 15:04 15.03.2015

Re: Mother Serbia and her offspring

milisav68

Velika navala, baci pogled na čitanost bloga (skoro 250.000 za 24 sata), pa uporedi sa ostalim.


Схватам! Хвала!
naginata_83 naginata_83 10:55 16.03.2015

Re: Mother Serbia and her offspring

Najtuznije je sto nam ovaj virtuelni ventil uopste ne pomaze. I to minimalno pronalazenje smisla i dokaza da nismo totalno prolupali ovde na internetu nas samo sprecava da u stvarnosti ucinimo nesto.

Neverovatno je sta podnosimo. Ja retko kada ovako reagujem ali ova situacija sa helikopterom, nacin na koji je napadnuta maloletna majka, sva ta gramzivost, bedoca, diletantizam su mi konacno dokazali da se ne sme cekati vise ni minuta. Ne znam kako cemo ali nesto moramo raditi... a plasim se da necemo
blogovatelj blogovatelj 11:52 16.03.2015

Re: Mother Serbia and her offspring

Ne znam kako cemo ali nesto moramo raditi... a plasim se da necemo


Koji ste to vi, sto morate, a necete?
urbana_gerila urbana_gerila 13:25 14.03.2015

:(

bio sam u dilemi da li da napišem kako si, ponovo, napisao izvanredan blog zbog toga što je povod za to ovakva tragedija, a onda odlučio da sledim tvoju logiku - bar im ne dozvoliti da ponove ovako nešto.
qqriq qqriq 13:27 14.03.2015

Da ponovim i ovde

današanji post s drugog bloga, jer mi pogodio misao i srce i sve
pa da se pridružim kriku:



milojep
12:05 14.03.2015

Bol
Znam da možda nije mesto ali negde moram da kriknem.
Ne želim da vidim nikoga ko je ovde bio u politici i pre Đinđića i posle Đinđića i sve sa njim i ko je uzeo i samo jedan dinar za to bavljenje politikom.
Da ovde životi zavise od svakodnevnih odrona, boca sa kiseonikom, neimanja osnovnih zdravsvenih pomagala, helikoptera koji lete pedeset godina, gps uređaja koji koštaju stotinak evra!!
Zbog svih neizgrađenih bolnica,puteva,nesaniranih klizišta ,nelegalno izdatih dozvola ...hleb im se ogadio!
Dok u ovoj državi gine sirotinja spasavajuči decu dok oni kupuju jahte,skijaju po kongresima koje ta sirotinja plaća,kradu od države fiktivnim ugovorima, glumataju stručnjake gurajući nas u još dublje blato ....

Ovih šest ljudi i beba što su sinoć poginuli su ubijeni. Ubijeni svim ovim što sam gore pomenuo.Ubijeni su pohlepom, neodgovornošču,nestručnošću u prvom redu političara koji prioritete ove zemlje nikada nisu hteli poređati onako kako je jedino moralo biti.
Zato mi se gadi svaki politički govnar koji je i makar samo platu uzeo za ono što je trebao da uradi.

Porodice nastradalih dobiće ono u čemu ne oskudevamo, saučešće.

Sa moje strane iskreno.
tsunade tsunade 16:54 14.03.2015

Re: Da ponovim i ovde

Ne želim da vidim nikoga ko je ovde bio u politici i pre Đinđića i posle Đinđića i sve sa njim i ko je uzeo i samo jedan dinar za to bavljenje politikom.
Da ovde životi zavise od svakodnevnih odrona, boca sa kiseonikom, neimanja osnovnih zdravsvenih pomagala, helikoptera koji lete pedeset godina, gps uređaja koji koštaju stotinak evra!!
Zbog svih neizgrađenih bolnica,puteva,nesaniranih klizišta ,nelegalno izdatih dozvola ...hleb im se ogadio!


ko nas kleo, nije dangubio.
jacHa. jacHa. 13:27 14.03.2015

.

Fuj, stoko!


takoje
angie01 angie01 13:55 14.03.2015

Re: .

jacHa.
Fuj, stoko!


takoje


jeste, evo i ja, fuj stoko,...al to nije dovoljno.
8c_competizione 8c_competizione 14:05 14.03.2015

Re: .

fuj stoko,...al to nije dovoljno


ovo nama treba!

BebaOdLonchara BebaOdLonchara 16:50 14.03.2015

Re: .

ovo nama treba!

ne, nama treba politička borba, jer i ako izađemo na ulice, šta možemo da uradimo? da ukrademo puške od policije i vojske pa da ih pobijemo? šta, vojni puč? ko da ga izvrši i koga da dovede na vlas, tadića, dinkića..?? nama treba politička borba sa ljudima koji znaju svoj posao, koji nemaju previše ličnih prohteva od političkog delovanja, i koji imaju zaista više, tj. normalne, (ali to su kod nas "viši), ciljeve. mislim, ne možeš da uhvatiš ribu a da ne skvasiš gaće, jbg. ako ti dođe na vlast neko kome ne smeta što su mu gaće upišane i koji nosi sedam ljudi na duši, od njega ne možeš da očekuješ ništa drugo nego da, zarad slikanja, uradi ovo što se desilo na kraju. on ne zna šta su "viši ciljevi", odnosno ne zna šta mu je posao, njegov posao je isključivo i samo ličan dobitak i promocija. pa kad nećemo da se mešamo u politiku, tako će nam i biti.
ps. da, znam da ne možemo da teramo ljude u politiku ako neće time da se bave, ali ovo je sada već preka potreba, mislim da je vrlo očigledno da od njih mož' se rikne.
emsiemsi emsiemsi 17:37 14.03.2015

Re: .

8c_competizione
fuj stoko,...al to nije dovoljno


ovo nama treba!


То смо већ имали --- показало се као веома неделотворно.
8c_competizione 8c_competizione 19:53 14.03.2015

Re: .

То смо већ имали --- показало се као веома неделотворно.


propustili smo 6. oktobar i lustraciju!

bilo bi mnogo delotvornije
8c_competizione 8c_competizione 22:55 14.03.2015

Re: .

BebaOdLonchara
ovo nama treba!

ne, nama treba politička borba, jer i ako izađemo na ulice, šta možemo da uradimo? da ukrademo puške od policije i vojske pa da ih pobijemo? šta, vojni puč? ko da ga izvrši i koga da dovede na vlas, tadića, dinkića..?? nama treba politička borba sa ljudima koji znaju svoj posao, koji nemaju previše ličnih prohteva od političkog delovanja, i koji imaju zaista više, tj. normalne, (ali to su kod nas "viši), ciljeve. mislim, ne možeš da uhvatiš ribu a da ne skvasiš gaće, jbg. ako ti dođe na vlast neko kome ne smeta što su mu gaće upišane i koji nosi sedam ljudi na duši, od njega ne možeš da očekuješ ništa drugo nego da, zarad slikanja, uradi ovo što se desilo na kraju. on ne zna šta su "viši ciljevi", odnosno ne zna šta mu je posao, njegov posao je isključivo i samo ličan dobitak i promocija. pa kad nećemo da se mešamo u politiku, tako će nam i biti.
ps. da, znam da ne možemo da teramo ljude u politiku ako neće time da se bave, ali ovo je sada već preka potreba, mislim da je vrlo očigledno da od njih mož' se rikne.


sorry BeBe, ne bih se slozio da Tadic ili Dinkic trebaju ista da preuzmu, sve je to ista bagra!

treba bukvalno SVE politicare ukloniti ili lustracijom ili 6. oktobrom, i razresiti sluzbu bezbednosti takodje

uvesti stranu upravu na 10 godina (Norvezane ili Japance)

ili vojnu upravu (meni licno se cinilo da je to najbolje resenje bilo za 1990tu, ali avaj, sada je kasno)

problem je sto sada u generalstabu sede partijske bube pa ta opcija otpada
freehand freehand 22:59 14.03.2015

Re: .

uvesti stranu upravu na 10 godina (Norvezane ili Japance)

Mrš bre
medjutim92 medjutim92 23:37 14.03.2015

Re: .

8c_competizione
uvesti stranu upravu na 10 godina (Norvezane ili Japance)


kako ovo podseća na Vučićevu logiku, niko ovde ništa ne zna da radi pa da onda on dovede nekog sa strane da nas urazumi..
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 00:21 15.03.2015

Re: .

sorry BeBe, ne bih se slozio da Tadic ili Dinkic trebaju ista da preuzmu, sve je to ista bagra!

pročitaj još jednom šta sam napisala, mnogo si pogrešno razumela/o. niko ne govori kako dinkić i tadić treba išta da preuzmu, naprotiv.
8c_competizione 8c_competizione 00:33 15.03.2015

Re: .

kako ovo podseća na Vučićevu logiku, niko ovde ništa ne zna da radi pa da onda on dovede nekog sa strane da nas urazumi..


99% ovih sa politickim aspiracijama u Srbiji nemaju pojma oko posla, tako da dovodjenje stranaca nije lose resenje

da sam pomenuo Tonny-ja, onda bi mogao/la da ostavis takav komentar. lepo napisah Norvezane ili Japance! s razlogom!
8c_competizione 8c_competizione 00:34 15.03.2015

Re: .

BebaOdLonchara
sorry BeBe, ne bih se slozio da Tadic ili Dinkic trebaju ista da preuzmu, sve je to ista bagra!

pročitaj još jednom šta sam napisala, mnogo si pogrešno razumela/o. niko ne govori kako dinkić i tadić treba išta da preuzmu, naprotiv.



i ja odgovorih da bukvalno SVI treba da budu skinuti iz javnog zivota Srbije, vo vjeki vjekova!
milisav68 milisav68 13:41 14.03.2015

..

bolid1 bolid1 13:47 14.03.2015

Re: ..

Sa vesti B92

Kako je naveo, oko 20.15 časova sagledana je meteorološka situacija na aerodromima, a on je u ličnom kontaktu sa posadom u potpunosti bio uveren u spremnost za ispunjavaje zadatka.

"Naređenje sam izdao lično", rekao je Bandić napominjući da je to učinio kao i nebrojeno puta do tada.

Prema njegovim rečima let se odvijao potpuno normalno do Raške gde je organizovan prihvat bebe i lekara pratilaca, a let se odvijao do Mladenovca bez ikakvih problema a onda je došlo do naglog pogoršanja meteorološke situacije.

Zbog toga, dodao je, odlučeno je u datom trenutku da se sletanje obavi na aerodromu Nikola Tesla.

Bandić je naveo i da su bila dva neuspešna pokušaja sletanja zbog slabe vidljivosti, te da je u 22.31 izgubljena svaka komunikacija sa posadom, a odmah nakon toga počela je potraga.

Upitan koliko je bila kritična meteorološka situacija, rekao je da nije bila kritična vec složena, ali u odnosu na takvu situaciju ponovio da su i letelica i posada bili najbolji mogući izbor.

Letelica je pronađena oko dva sata posle ponoći.


Ako nista drugo, bar znamo ko ih je poslao...
freehand freehand 13:48 14.03.2015

Re: ..

milisav68

Ovo što se na slici vidi - smrt je za helikoptere i niskoleteće vazduhoplove u uslovima smenjene vidljivosti: dalekovodi.
I pretpostavljam da su se njih najviše plašili.
freehand freehand 13:50 14.03.2015

Re: ..

Prema njegovim rečima let se odvijao potpuno normalno do Raške

Kakva Raška ako je sanitet stigao do Bogutovca, a to je između Ušća i Kraljeva, bar pedesetak kilometara od Raške?!
bolid1 bolid1 13:56 14.03.2015

Re: ..

freehand
Prema njegovim rečima let se odvijao potpuno normalno do Raške

Kakva Raška ako je sanitet stigao do Bogutovca, a to je između Ušća i Kraljeva, bar pedesetak kilometara od Raške?!


Vidis ne moze sam sa sobom da se povata..."normalno do Raske", utovar, "bez ikakvih problema do Mladenovca"

cekaj, sefe, jel' bilo normalno do tamo ili tamo i do Mladenovca...

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana