Gost autor| Nauka| Sport| Zdravlje| Životni stil

FUNKCIONALNI TRENING, malo morgen

jedi-knight RSS / 03.03.2015. u 15:47

 

EMG_Slideshow.jpg 

Nisam mogao da odolim a da ne objavim sjajan tekst moje kolegenice iz Zagreba. Na veoma jednostavan, direktan i konkretan način rekla je sve ono što i sam podržavam, primenjujem, pokušavam da prenesem dokle god moj glas dopire. Mirela je tu poruku prenela na veoma ubedljiv način. 

 

 

Funkcionalni trening ili "malo morgen"

gost autor: Mirela Anić

(Tako bi to rekla moja mama. A upravo je rekla i da je naslov skroz na mjestu...)

Vrijeme u kojem živimo obogaćeno je čitavim nizom novih trenažnih pristupa, od čega se posebno izdvaja program FUNKCIONALNOG TRENINGA.

Je li to doista obogaćenje? Je li taj program funkcionalan? E to ću pokušati analizirati u sljedećih nekoliko paragrafa, pa se, dragi čitatelju, udobno smjesti i prati me.

Ono što na prvu razlikuje funkcionalni trening od nekog "klasičnog" treninga jest udio kombinacijskih vježbi u kojem zajednički sudjeluje veliki broj mišića, izvodeći neku složenu kretnu strukturu. Stručno: Funkcionalni trening obiluje među ostalim višeravninskim i višezglobnim kretnjama, velikom količinom unilateralnih i recipročnih kretnji, a sve uz uporabu niza rekvizita, kao što su stabilne i nestabilne baze, gume, lopte, šipke, girje, utezi, užad, opruge...

Da. Uistinu jedan zabavan i na novi način zahtjevan trening.

Problem je u tome što se FUNKCIONALNI TRENING uzima više kao ime/naziv iza kojeg stoje gore navedeni sadržaji, umjesto da predstavlja novu paradigmu treninga koja treba biti osnova svakog treninga. Jednostavnije rečeno - ako trening nije funkcionalan, koji mu je onda cilj!?

Pritom ne mislim, naravno, na sportove i određene vještine, već na tjelovježbu.

A opet, nameće se pitanje: Ima li se uistinu svaki trening - koji je koncipiran na taj način - pravo nazivati funkcionalnim? Naravno da ne, upravo je suprotno u velikom broju slučajeva.

Po DEFINICIJI funkcionalni trening je onaj trening koji ima za cilj optimizirati i poboljšati funkcionalnost organizma i to u svakodnevnim aktivnostima. Što znači da je u svojoj osnovi funkcionalnost personalizirana.

Nije ista za:

moju mamu, koja je u penziji i radi umjereno zahtjevne kućanske poslove (i to odlično!)
mene, koja sam i majka i trener i kućanica istodobno
nekog menadžera od 40-ak godina
profesionalnog nogometaša, košarkaša, tenisačicu...
Objašnjenje je jednostavno: Ono što je za jednog funkcionalno, za drugog je nepovoljno.

Svi mi imamo svakodnevicu s drugačijim zahtjevima, a opet nas inicijalno razlikuje postura, pokretljivost, kondicija te niz drugih sposobnosti. I upravo bi se na temelju tih ulaznih informacija trebali odabrati pravomjerni sadržaji, pristupi i alati koji bi zajednički povećali funkcionalnost nas i naših vježbača.

Pa kad je već funkcionalnost individualizirana, isto je i s načinima njezine optimizacije. Nameće se jednostavan zaključak: Što je veća trenažna skupina, to je manje funkcionalnosti u njoj.

Idemo konkretnije. Funkcionalni trening treba utjecati na povećanje mobilnosti i stabilnosti, motoričkih, funkcionalnih, ali i kognitivnih sposobnosti.

Pretpostavka za trening jest optimalno zdravstveno stanje vježbača, što je ujedno i primarni cilj treninga. Estetika dolazi kao očekivana posljedica toga, ali o tome ćemo neki drugi put, da ne odlutamo previše s teme.

Da bismo odabrali primjerene modalitete rada, potrebna nam je inicijalna DIJAGNOSTIKA i procjena svakog vježbača ponaosob. Na temelju te procjene odabiru se adekvatni modaliteti rada koji će konkretnog vježbača dovesti do efikasnosti kretanja.

Ako pogledamo ponuđene programe vidjet ćemo da hrpa različitih ljudi izvodi hrpu istih vježbi. Često je to brzo, neprecizno i bez kontrole. Zašto oni rade sve isto? Zašto rade jednonožni čučanj ako im niti u sunožnom ne pali Gluteus maximus? Zašto rade plank ako im Internus Obliques pale kasno ili pale nedovoljno? Zašto rade skokove ako nemaju dostatnu mobilnost skočnog zgloba? Zašto rade pull-upove i push-upove ako im lopatice nisu dovoljno stabilne? Zašto rade složene i brze kretnje kad im niti spore i jednostavne nisu biomehanički korektne? Ma zašto uopće sve to rade u takvoj mjeri i takvom intenzitetu ako je riječ o srednjovječnoj ženi koja radi na šalteru u banci!?

No nepotrebni intenzitet ne bi bio toliki problem (iako jest) da nije toliko nemara oko preciznosti i tehnike, često u korelaciji s mišićnim disbalansom vježbača. Upravo se u takvim treninzima "sve za svakog" kreće na povećanje snage, brzine i kondicije prije dostizanja nužne razine stabilnosti, mobilnosti i svjesnosti.

Produkt toga je loša tehnika. Loša tehnika koja je prisutna u svakoj repeticiji, a budite sigurni da će njih biti dovoljno da dugoročno degradiraju funkcionalnost, uz samo dva moguća rezultata: a) bol, b) ozljeda.

Stoga, iako je funkcionalni trening konceptualno i filozofski drugačiji od "klasičnog" treninga jer on primarno trenira pokret od najjednostavnijih do najsloženijih, a ne isključivo mišić, ipak mu je potrebno više dimenzija od naziva i pet standardnih elemenata i rekvizita, koje obično vidimo okolo, kako bi uistinu bio funkcionalan.

Kada smo davali ime našem funkcionalnom treningu, prozvali smo ga PROGRESSIVE funkcionalni trening. Nedugo nakon toga maknuli smo taj sufiks, potvrđujući onu ideju s početka priče - što je uopće trening, ako mu nije cilj povećati funkcionalnost organizma ili bar većinu sposobnosti?

Nismo htjeli uzeti naziv koji se nekako uvijek veže uz određene sadržaje. Umjesto toga, preuzeli smo novu, suvremenu filozofiju treninga i ugradili je u svaki naš program.

Pa ako je funkcionalni trening nova paradigma, onda njezini principi moraju vrijediti u svakom treningu te je nepotrebno etiketirati jedne kao takve, nasuprot drugih koji to, kao, nisu.

A ako je tako, onda bi se i princip personalizacije trebao provesti i u grupne treninge, onoliko koliko je moguće. Takvim načinom mogli bismo reći da nas je suvremeno doba obogatilo, ne samo novim nazivom i sadržajem, već novim inteligentnim pristupom treningu.

Međutim, ako smo samo dobili još jedan novi program tako nekreativnog naziva, koji nije u skladu s onim što predstavlja, onda smo još jednom pobrkali lončiće. Banalizirali smo znanost, komercijalizirali nove spoznaje, prodali ponovno kao i sve do sad po principu "muda pod bubrege" jer, eto... To sad prolazi. Ne marimo za posljedice.

Nadam se da će uz realnu prisutnost ovih dvaju oprečnih ideja pobijediti ona kojoj naziv nije bitan jer je i sam postao program. A program je postao princip, koji utječe na to da ljudi budu zdraviji, funkcionalniji, vitalniji, sretniji i dugovječniji.



Komentari (102)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

drzura drzura 16:08 03.03.2015

šetnja i plivanje

pametnom dosta. sve pored toga treba raditi u skladu sa potrebama i zahtjevima organizma.
stefan.hauzer stefan.hauzer 16:17 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

ali jesi li ti video, one ženske pozadine na slički?
stopalo stopalo 16:21 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

stefan.hauzer
ali jesi li ti video, one ženske pozadine na slički?


Kako bre nije personalizovano?

Može crno a može i sivo. Može kratko a može i dugačko.

Ali je funakcionalno. Makar za blog.
antioksidant antioksidant 16:22 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

stefan.hauzer
ali jesi li ti video, one ženske pozadine na slički?

vrlo kvalitetno markentiski poguran tekst... :)
drzura drzura 16:27 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

ženske pozadine na slički


a kako nisam, prije bi na Rusiju udario nego na njih !!!
niccolo niccolo 16:50 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

antioksidant
stefan.hauzer
ali jesi li ti video, one ženske pozadine na slički?

vrlo kvalitetno markentiski poguran tekst... :)

Nisam siguran. Evo ja na primer, toliko sam se udubio u sliku da sam zaboravio da pročitam tekst.

docsumann docsumann 17:38 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

drzura
sve pored toga treba raditi u skladu sa potrebama i zahtjevima organizma.


čelik je najteža droga !
jedi-knight jedi-knight 18:15 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

šetnja i plivanje
pametnom dosta. sve pored toga treba raditi u skladu sa potrebama i zahtjevima organizma.


Jedino tako. S tim da su potrebe prilicno rastegljiv pojam

jedi-knight jedi-knight 18:17 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

Re: šetnja i plivanje
stefan.hauzer
ali jesi li ti video, one ženske pozadine na slički?

vrlo kvalitetno markentiski poguran tekst... :)


U stvari sam želeo da skrenem pažnju na to da sve rade isto, a ne svaka prema potrebi
jedi-knight jedi-knight 18:20 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

Re: šetnja i plivanje
drzura
sve pored toga treba raditi u skladu sa potrebama i zahtjevima organizma.


čelik je najteža droga !


Retki su otrkili prava svojstva čelika, Docs.
Ne preporučujem, osim posvećenicima.
blogovatelj blogovatelj 18:20 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

čelik je najteža droga !


Čelik leči sve.
drzura drzura 19:16 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

čelik je najteža droga !


docsumann docsumann 19:28 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

Retki su otrkili prava svojstva čelika, Docs.
Ne preporučujem, osim posvećenicima.


tek kad pretjeraš s nečim vidiš čemu to zaista služi ... i koju mišićnu grupu pogađa

a da su džimovci sektaši, to je izlišno naglašavati.


P.S. inače, 7. marta će se održati najbrutalniji globalni test snage - Arnold Classic Strongman ("the heaviest competition in the world". (pre)težak, čak i za najelitnije svjetske strongmene. cijenim da je nosilac te titule najbliži nečemu što bi se zvalo najsnažniji čovjek na planeti Zemlji.
aj, pokušaću da odblogujem dotičnu manifestaciju kak je to i do sada bil red...
urbana_gerila urbana_gerila 21:58 03.03.2015

Re: šetnja i plivanje

stefan.hauzer
ali jesi li ti video, one ženske pozadine na slički?


ič nisam, ili sam zaljubljen ili gotov...
myredneckself myredneckself 08:18 04.03.2015

Old school

blogovatelj
čelik je najteža droga !


Čelik leči sve.

jedi-knight
Re: šetnja i plivanje
drzura
sve pored toga treba raditi u skladu sa potrebama i zahtjevima organizma.


čelik je najteža droga !


Retki su otrkili prava svojstva čelika, Docs.
Ne preporučujem, osim posvećenicima.



Nomen est omen.
I Pera nikako ne ide bez čelika.
A jel se sme malo dopucavati hemijom?



jedi-knight jedi-knight 10:03 04.03.2015

Re: Old school

A jel se sme malo dopucavati hemijom?


Sve se sme dok te ne uhvate ili dok ne umres.
jedi-knight jedi-knight 10:03 04.03.2015

Re: Old school

I Pera nikako ne ide bez čelika.


Navuko se ko Petar na čelik.
tadejus tadejus 18:22 03.03.2015

i bre kaki ste

ja sliku nisam ni pogledala..
nego ne znam što se navadila baš na funkcionalni trening kad sve što piše važi za baš svaki vid organizovanog grupnog (a počesto i pojedinačnog) treninga..
jedi-knight jedi-knight 18:28 03.03.2015

Re: i bre kaki ste

nego ne znam što se navadila baš na funkcionalni trening


Svaki trening je funkcionalni trening.
( odnosi se na fizičko vežbanje )
predatortz predatortz 18:34 03.03.2015

Re: i bre kaki ste

ja sliku nisam ni pogledala..


A ja nisam čitao tekst!
Slika govori više nego hiljadu reči. Trening je, sudeći po pozadinama učesnica, jako dobro osmišljen i funkcionalan.

Što bi rekli u Bosni:

Žena bez dupeta k'o selo bez crkve!
tadejus tadejus 18:34 03.03.2015

Re: i bre kaki ste

jedi-knight
nego ne znam što se navadila baš na funkcionalni trening

Svaki trening je funkcionalni trening.( odnosi se na fizičko vežbanje )


pa to ti i kažem...
što prosto ne napiše tekst o problemima organizovanog grupnog treninga nego piše o "funkcionalnom treningu" pa se neminovno pomisli kako "functional workout" ili jel "funkcionalni trening", koji danas nudi većina fitnes klubova/studija/nazovi kako hoćeš, ima neke posebne mane od kojih drugi oblici ne pate..
tadejus tadejus 18:35 03.03.2015

Re: i bre kaki ste

predatortz
ja sliku nisam ni pogledala..
A ja nisam čitao tekst! Slika govori više nego hiljadu reči. Trening je, sudeći po pozadinama učesnica, jako dobro osmišljen i funkcionalan. Što bi rekli u Bosni:Žena bez dupeta k'o selo bez crkve!


ćista funkcionalnost, sad vidim i ja
jedi-knight jedi-knight 18:35 03.03.2015

Re: i bre kaki ste

što prosto ne napiše tekst o problemima organizovanog grupnog treninga nego piše o "funkcionalnom treningu" pa se neminovno pomisli kako "functional workout" ili jel "funkcionalni trening", koji danas nudi većina fitnes klubova/studija/nazovi kako hoćeš, ima neke posebne mane od kojih drugi oblici ne pate..


Slažem se. Odnosi se na sve, od rekreacije do vrhunskog sporta

srdjan.pajic srdjan.pajic 20:42 03.03.2015

Jel može da se poželi tekst?

Džedaju, voleo bih da čujem tvoje (i doksovo) mišljenje o krosfitu, ako vas ne mrzi da pišete.
Ovde to već nekoliko godina niče kao pečurke posle kiše, svaki stambeni blok ima svoju salu, maltene (kao i brazilska džiudžica). Ne razumem se, znam da se dosta ljudi iz mog kluba napalilo, to rade već nekoliko godina, i prilično dobro izgledaju, doduše ne onako ubildovano, nego više nekako, kako da kažem, funkcionalno .

Drugo, kad sam se spremao za neke pećinarske akcije, uglavnom za jamarenje, gde ima najviše fizikalisanja, skapirao sam da mi najviše pomaže ako vežbam upravo taj neki pokret koji se koristi za izvlačenje uz uže. Pa sam namestio jednu dvestotku u krug, na obližnu stenu, i onda "ispumpam", recimo tih desetak metara, do sidrišta, pa me kolega polako spusti na zemlju. I onda tako u krug, kao hrčak, dok ne ode celo uže, ili dok ne lipšem.

Kad malo udjem u štos, dodam još i džak kamenja, da bude realnije, i polako pičim. Pitao sam se mnogo puta da li je to najefikasniji trening za takvu vrstu aktivnosti? Ili bih, recimo, ubrzao pripreme da tu dodam neku aktivnost sa tegovima, u teretani. Problem je što je to prililčno kompleksan pokret u kome rade skoro svi mišići, najviše noge, i ledja, i ja ne znam u kom odnosu i kako bi trebalo da se vežba onda u teretani. Takodje, ne mogu uvek da nadjem pomoćnika, da me spušta, i baš bih voleo da mogu to nekako da vežbam sam.

jedi-knight jedi-knight 20:53 03.03.2015

Re: Jel može da se poželi tekst?

Jel može da se poželi tekst?


Naravno. O krosfitu odavno želim da napišem tekst baš zbog popularnosti i rizika koji sa sobom nosi. Malo je slozeniji odgovor, pa cu ga smestiti u neki od narednih blogova.



Drugo, kad sam se spremao za neke pećinarske akcije


Intuitivno, ili korišćenjem zdrave logike, ispunio si jedan od osnovnih principa sportskog treninga, a to je specifičnost. Ono šta i kako vežbaš, to i na taj način poboljšavaš.
Postoji mnogo toga što bi moglo da pojača efekte vežbi koje si smislio, više ili manje sofisticirano, ali pristup ti je sasvim korektan i nastavi tako, nećeš pogrešiti.
Ja ti možda mogu dati neke ideje, ali bi mi trebalo više informacija, tj da se sretnemo negde i porazgovaramo
srdjan.pajic srdjan.pajic 21:52 03.03.2015

Re: Jel može da se poželi tekst?

Ja ti možda mogu dati neke ideje, ali bi mi trebalo više informacija, tj da se sretnemo negde i porazgovaramo


Hvala!

Ako budem dolazio preko leta, javiću se, pa kad budeš imao vremena možemo da skoknemo do vežbališta, da vidiš kako to izgleda. Posle na pivce, razume se .
jedi-knight jedi-knight 21:54 03.03.2015

Re: Jel može da se poželi tekst?

Posle na pivce, razume se .


A ne moze pre?
srdjan.pajic srdjan.pajic 22:04 03.03.2015

Re: Jel može da se poželi tekst?

jedi-knight
Posle na pivce, razume se .


A ne moze pre?


Može, ako ćemo samo da gledamo druge kako pumpaju, sa zemlje, ili sa puta.
jedi-knight jedi-knight 22:11 03.03.2015

Re: Jel može da se poželi tekst?

Može, ako ćemo samo da gledamo druge kako pumpaju, sa zemlje, ili sa puta.


Imam druga koji se bavi penjanjem. Zovemo ga Tužni Deki jer je uvek nekako tužan, a i zove se Deki .
Taj covek moze da uradi nesto sto nikad nigde nikog nisam video da moze. Ima neku kuku sa kojom trenira i uveseljava nas radeci zgibove na jednom prstu kojim se okaci o tu kuku. Nekad nema vremena ni da skine jaknu i ranac, pa samo zakaci kuku za nesto, prst za kuku i krene od malog prsta jedne, a zavrsi sa malim druge ruke. Fascinantno.
srdjan.pajic srdjan.pajic 23:22 03.03.2015

Re: Jel može da se poželi tekst?

jedi-knight
Može, ako ćemo samo da gledamo druge kako pumpaju, sa zemlje, ili sa puta.


Imam druga koji se bavi penjanjem. Zovemo ga Tužni Deki jer je uvek nekako tužan, a i zove se Deki .
Taj covek moze da uradi nesto sto nikad nigde nikog nisam video da moze. Ima neku kuku sa kojom trenira i uveseljava nas radeci zgibove na jednom prstu kojim se okaci o tu kuku. Nekad nema vremena ni da skine jaknu i ranac, pa samo zakaci kuku za nesto, prst za kuku i krene od malog prsta jedne, a zavrsi sa malim druge ruke. Fascinantno.


Da, ti slobodni penjači su čudo. Ima odličan dokumentarac, ako nisi gledao, Am Limit, o dva burazera koja se takmiče u brzom penjanju. Mislim, ljudi su mašine.

Mi, pećinari, smo ti ono, heavy duty, ništa elegancija, skoro ništa pamet, samo taj neki core endurance, i racionalizacija pokreta. Ogromna je razlika kad se penješ golim rukama po suvoj steni u gaćicama i patikama, i kad šipčiš uz par stotina metara kanapa, u ronilačkom odelu i sa pedeset kila mokrog užeta i gvoždjurije u džaku ispod bulje, a sve to nakon mnogo sati provedenih u hladnom, mokrom i mračnom okruženju. Pogotovu što te u ovom prvom slučaju sa zemlje obično gleda gomila zgodnih cica, a u ovom drugom te ne gleda niko, sem ako ne naletiš na mrtvu svinju ili džak za mačićima, isto tako mrtvim, koje je neki divljak zavrljačio u rupu koju je zgodno odabrao na površini za odlaganje otpada.
jedi-knight jedi-knight 23:30 03.03.2015

Re: Jel može da se poželi tekst?

Mi, pećinari, smo ti ono, heavy duty, ništa elegancija, skoro ništa pamet, samo taj neki core endurance, i racionalizacija pokreta. Ogromna je razlika kad se penješ golim rukama po suvoj steni u gaćicama i patikama, i kad šipčiš uz par stotina metara kanapa, u ronilačkom odelu i sa pedeset kila mokrog užeta i gvoždjurije u džaku ispod bulje, a sve to nakon mnogo sati provedenih u hladnom, mokrom i mračnom okruženju. Pogotovu što te u ovom prvo slučaju sa zemlje obično gleda gomila zgodnih cica, a u ovom drugom te ne gleda niko, sem ako ne naletiš na mrtvu svinju ili džak za mačićima, isto tako mrtvim, koje je neki divljak zavrljačio u rupu koju je zgodno odabrao na površini za odlaganje otpada.


Respekt.

mirelarado mirelarado 21:31 03.03.2015

Теретана, чему?

jedi-knight jedi-knight 21:38 03.03.2015

Re: Теретана, чему?

Теретана, чему?


Nije o teretani rec
mirelarado mirelarado 21:43 03.03.2015

Re: Теретана, чему?

jedi-knight
Теретана, чему?


Nije o teretani rec


Ууупс, моја грешка. Мени су све те "справе за мучење" исте... :)
jedi-knight jedi-knight 21:45 03.03.2015

Re: Теретана, чему?

Re: Теретана, чему?
jedi-knight
Теретана, чему?


Nije o teretani rec


Ууупс, моја грешка. Мени су све те "справе за мучење" исте... :)


Rec je o vezbanju, koje treba da koristi zdravlju, ali ako se ne planira i sprovodi u skladu sa potrebama i mogucnostima tela, moze biti veoma opasno. Cak i ako je o plivanju rec, posto i plivanje spada u vezbanje
predatortz predatortz 21:47 03.03.2015

Re: Теретана, чему?


Rec je o vezbanju, koje treba da koristi zdravlju, ali ako se ne planira i sprovodi u skladu sa potrebama i mogucnostima tela, moze biti veoma opasno.


Lepo ja kažem komšinici:

Ne preteruj sa trčanjem! Srčka će da te strefi! Pusti da ti se 'nalepi' malo na bokove...
mirelarado mirelarado 21:49 03.03.2015

Re: Теретана, чему?

Rec je o vezbanju, koje treba da koristi zdravlju, ali ako se ne planira i sprovodi u skladu sa potrebama i mogucnostima tela, moze biti veoma opasno. Cak i ako je o plivanju rec, posto i plivanje spada u vezbanje


Наравно. И пливаш док ти прија, сасвим је довољно.
jedi-knight jedi-knight 21:50 03.03.2015

Re: Теретана, чему?

Наравно. И пливаш док ти прија, сасвим је довољно.




jedi-knight jedi-knight 21:51 03.03.2015

Re: Теретана, чему?

Lepo ja kažem komšinici:

Ne preteruj sa trčanjem! Srčka će da te strefi! Pusti da ti se 'nalepi' malo na bokove...


Lepo si joj rekao
milisav68 milisav68 21:58 03.03.2015

Re: Теретана, чему?

predatortz
Ne preteruj sa trčanjem!

Svaki čovek ima određen broj koraka u životu, zato nemoj svoje da potrošiš prerano.

jedi-knight jedi-knight 21:58 03.03.2015

Re: Теретана, чему?

Svaki čovek ima određen broj koraka u životu, zato nemoj svoje da potrošiš prerano.


Zuko Dzumhur
milisav68 milisav68 22:42 03.03.2015

Re: Теретана, чему?

jedi-knight
Svaki čovek ima određen broj koraka u životu, zato nemoj svoje da potrošiš prerano.


Zuko Dzumhur

Da, meni to nešto ostalo vezano za Momu Kaporu, verovatno ga je citirao.
myredneckself myredneckself 08:58 04.03.2015

Re: Теретана, чему?

milisav68
jedi-knight
Svaki čovek ima određen broj koraka u životu, zato nemoj svoje da potrošiš prerano.


Zuko Dzumhur

Da, meni to nešto ostalo vezano za Momu Kaporu, verovatno ga je citirao.


Pa milisave, moguće je.
Momo i Zuko su se često citirali za kafanskim stolom.
Kad su trenirali, mislim, džedaj... blog bez trola nije blog, izvinjavam se.

Uzgred, otišli Momo i Zuko zimi u Dubrovnik. I naravno u atelje, kod Milovana Stanića. Došla tamo i dva Amera i doneli nešto za duvku, hašiš valjda...
Zapalili ovi Ameri, a hoće i Zuko i Momo da probaju.
Zuko, posle par inhaliranja: Meni ništa od ovoga, a tebi Momo?
Momo: Ni meni.
Zuko: Milovane, daj ti nama dvije loze, ovo je za oficirsku djecu.
milisav68 milisav68 09:14 04.03.2015

Re: Теретана, чему?

myredneckself

Pa milisave, moguće je.
Momo i Zuko su se često citirali za kafanskim stolom.
Kad su trenirali, mislim, džedaj... blog bez trola nije blog, izvinjavam se.

Uzgred, otišli Momo i Zuko zimi u Dubrovnik. I naravno u atelje, kod Milovana Stanića. Došla tamo i dva Amera i doneli nešto za duvku, hašiš valjda...
Zapalili ovi Ameri, a hoće i Zuko i Momo da probaju.
Zuko, posle par inhaliranja: Meni ništa od ovoga, a tebi Momo?
Momo: Ni meni.
Zuko: Milovane, daj ti nama dvije loze, ovo je za oficirsku djecu.


Sad tek vidim da mi komentar izgleda kao da sam i ja trenirao sa njima.

blogovatelj blogovatelj 01:09 05.03.2015

Re: Теретана, чему?

Da, meni to nešto ostalo vezano za Momu Kaporu, verovatno ga je citirao


Mislim da je to vezano za neku islamsku filozofiju.
BebaOdLonchara BebaOdLonchara 23:16 05.03.2015

Re: Теретана, чему?

Rec je o vezbanju, koje treba da koristi zdravlju, ali ako se ne planira i sprovodi u skladu sa potrebama i mogucnostima tela, moze biti veoma opasno.

može, kaonaprimer kad cimneš električni klavir od dvajs kila par puta u fazonu zid - stalak - zemlja - stalak - zemlja - stalak u roku od par minuta minuta, pa ti iskoči disku(r)s na vratu.
mislim, kad smo kod onog navučenog na čelik, he-he, š'a će mi čelik, umem ja to bolje.

tess tess 22:07 03.03.2015

triatlon

Trčim i zimi na minusu, i vozim biciklo po kiši ali ne na snegu, plivanje ne tako redovno, čekam sezonu tj. da otvore onaj bazen na njivi,
uopšteno sam hiperaktivan, mobilan, tip.
Kada vidim ove vežbaonice, kolektivna telesna orgijanja, fitnes centre pune kao šibica, a u jednom elitnom sam sastavila 5 dana sve sa ličnim trenerom, prva asocijacija mi je: PATNJA.
Druga asocijacija: tupsoni i tupsonke drndaju sprave u 4 zida puna bakterija, gljivica, izlučevina svakojakih, etc.
Znaju li zašto?
A vani: zemlja, voda, vazduh, vatra.

I što su ove žene na slici ovoliko guzate?
predatortz predatortz 22:09 03.03.2015

Re: triatlon

I što su ove žene na slici ovoliko guzate?


Jok, treba dupe ko andolčić da im bude!
Pravda za obline!
jedi-knight jedi-knight 22:13 03.03.2015

Re: triatlon

Jok, treba dupe ko andolčić da im bude!
Pravda za obline!



jedi-knight jedi-knight 22:17 03.03.2015

Re: triatlon

triatlon
Trčim i zimi na minusu, i vozim biciklo po kiši ali ne na snegu, plivanje ne tako redovno, čekam sezonu tj. da otvore onaj bazen na njivi,
uopšteno sam hiperaktivan, mobilan, tip.
Kada vidim ove vežbaonice, kolektivna telesna orgijanja, fitnes centre pune kao šibica, a u jednom elitnom sam sastavila 5 dana sve sa ličnim trenerom, prva asocijacija mi je: PATNJA.
Druga asocijacija: tupsoni i tupsonke drndaju sprave u 4 zida puna bakterija, gljivica, izlučevina svakojakih, etc.
Znaju li zašto?
A vani: zemlja, voda, vazduh, vatra.


Ocigledno spadas u prosvetljene. Spremas li se za neko takmicenje ili samo sve to radis iz zadovoljstva. Znas li koliko je bezbedno da se opteretis? Da li si se ikada testirala i uradila lekarski pregled pre vezbanja. Siguran sam da jesi
tess tess 22:35 03.03.2015

Re: triatlon

jedi-knight
Da li si se ikada testirala i uradila lekarski pregled pre vezbanja. Siguran sam da jesi

Ma ne, zvuči pompezno ali nisam baš tako extrem. To je način života. E, da, proveravam krv redovno kao vegan, pijem selen, cink, b12.
Sve je u krvi.
A i zgodno mi što sam na selu. Blizu i Dunav.

Da, setih se Stajića, suze mi krenu kad čitam, nosio je bademe, mukica moja , i pazi šta je napravio:

http://www.politika.rs/rubrike/spektar/zivot-i-stil/Jovica-Stajic-pretrcao-Saharu.lt.html
kalaf kalaf 18:09 04.03.2015

Re: triatlon

jedi-knight
Da li si se ikada testirala i uradila lekarski pregled pre vezbanja. Siguran sam da jesi

Sta to uopste znaci testirati se i raditi lekarski pregled, voleo bih da mi neko objasni?
Jel to kao kad fudbaler prelazi u drugi klub za velike pare, pa more da prodje preglede?
Salu na stranu, al to je najobicnija frazetina. Gde i kod kog doktora da se testiras, i sta da testiras, test opterecenja? Jel kod tvog lekara opste prakse?
Ili das jedno 1000 evra i ode u specijalizovanu kliniku (one pri sportskim akademijama sto sad nicu ko pecurke posle kise) da te osisaju za sve pare?

Ili podrazumeva da ti lekar kaze od kojih bolesti bolujes, kakva ti je krvna slika i koliki su ti pritisak i puls? I da ne treba da se izlaze fizickim naporima ako ima bolesno srce ili astmu ili diabetes ili bolesne bubrege ili atritis?
Pa svako sa 2 grama mozga bi to trebalo da zna.

E sad da te ja pitam (i da mi lepo odgovoris), ako neko ne spada u rizicnu grupu - nema ocigledna oboljenja, nije previse mator, debeo, ima normalan pritisak, puls i krvnu sliku, nema nikakvih neobicnih bolova, problema sa disanjem, sa zglobovima, vrtoglavice ili nesto trece prilikom bavljenja fizickom aktivnoscu (sto je opet ocigledno svakome sa 2 grama mozga), a takvih je dobar broj ljudi koji se bave sportom, sta takvoj osobi tamo neki lekar opste prakse dodatno moze da proveri i testira vezano za bavljenje sportom???
Jukie Jukie 21:37 04.03.2015

Re: triatlon

kalaf

ako neko ne spada u rizicnu grupu - nema ocigledna oboljenja, nije previse mator, debeo, ima normalan pritisak, puls i krvnu sliku, nema nikakvih neobicnih bolova, problema sa disanjem, sa zglobovima, vrtoglavice ili nesto trece prilikom bavljenja fizickom aktivnoscu (sto je opet ocigledno svakome sa 2 grama mozga), a takvih je dobar broj ljudi koji se bave sportom,

Offtopic: pošto se šetkam po gradskoj prirodi, često vidim ove ljude što trče i uglavnom me boli kad ih vidim koliko su tanki kao grančice i šta uradiše od sebe, umesto da lepo budu građeni kao medvedi.


jedi-knight jedi-knight 23:38 04.03.2015

Re: triatlon

Sta to uopste znaci testirati se i raditi lekarski pregled, voleo bih da mi neko objasni?


Da li teras nekad kola na servis? Da li pitaš zaštp menjaš ulje na 10 000km?
Šta ti misliš, da smo od čelika i da možemo da vežbamo bez kriterijuma? Kola koja idu na reli imaju posebnu opremu, zar ne? One anomalije koje se godinama sakupljaju u vidu mišićnih disbalansa, pogrešnog redosleda aktivacije, pogrešnih obrazaca pokreta itd itd, mogu skupo da koštaju nekog ko krene da se bavi, recimo krosfitom, ili nečim sličnim. Imaš jedno telo i stvarno nije potrebno da imaš više od dva grama mozga da shvatiš njegovu kompleksnost. Kada si zdrav, onda sve ovo deluje nepotrebno i ja to razumem.
Imao sam slučaj sa ženom koja je zbog povrede na skijanju pre desetak godina dobila ozbiljan problem sa kičmom. Kako? Zbog gipsa koji je nosila tri nedelje, telo se adaptiralo tako što su se pojavili kompenzatorni pokreti ( svi ćopamo kada nas bili noga ) i uključivanje nekih mišićnih grupa koji prirodno ne učestvuju u normalnim svakodnevnim pokretima. Domino efektom, sve se poremetilo jer je sve povezano i za desetak godina se pojavio kao ozbiljan problem. Prostim reprogramiranjem pokreta problem je rešila, ali da se nije podvrgla specifičnoj dijagnostici, možda bi završila na operacionom stolu, ili u najboljem slučaju imala bi jako ograničeno kretanje i bolove.

Ili das jedno 1000 evra i ode u specijalizovanu kliniku (one pri sportskim akademijama sto sad nicu ko pecurke posle kise) da te osisaju za sve pare?


Jako si slabo obavešten ako nisi maliciozan.
Test opterećenja koji može da ti spase život, osim što ti daje tačno određena uputstva na koji način da doziraš svoj trening ( ukoliko ga upražnjavaš ), košta možda 20e.

Ili podrazumeva da ti lekar kaze od kojih bolesti bolujes, kakva ti je krvna slika i koliki su ti pritisak i puls? I da ne treba da se izlaze fizickim naporima ako ima bolesno srce ili astmu ili diabetes ili bolesne bubrege ili atritis?


To spada u osnovni lekarski pregled koji treba da radis periodični bez obzira treniraš li ili ne. To je pitanje lične higijene.

E sad da te ja pitam (i da mi lepo odgovoris), ako neko ne spada u rizicnu grupu - nema ocigledna oboljenja, nije previse mator, debeo, ima normalan pritisak, puls i krvnu sliku, nema nikakvih neobicnih bolova, problema sa disanjem, sa zglobovima, vrtoglavice ili nesto trece prilikom bavljenja fizickom aktivnoscu (sto je opet ocigledno svakome sa 2 grama mozga), a takvih je dobar broj ljudi koji se bave sportom, sta takvoj osobi tamo neki lekar opste prakse dodatno moze da proveri i testira vezano za bavljenje sportom???


Lekar opšte prakse apsolutno ništa.
Za normalne, uobičajene aktivnosti: vožnja bajsom, šetnja, lagani džoging, mali fudbal ili basket itd. dovoljan je običan lekarski pregled, zlu ne trebalo.
Za one koji ulaze u programe vežbanja ili koji žele da se takmiče u bilo kom sportu, ovo je neophodno. Njima je najviše i namenjen ovaj blog
kalaf kalaf 01:11 05.03.2015

Re: triatlon

jedi-knight
Da li teras nekad kola na servis? Da li pitaš zaštp menjaš ulje na 10 000km?
Šta ti misliš, da smo od čelika i da možemo da vežbamo bez kriterijuma? Kola koja idu na reli imaju posebnu opremu, zar ne? One anomalije koje se godinama sakupljaju u vidu mišićnih disbalansa, pogrešnog redosleda aktivacije, pogrešnih obrazaca pokreta itd itd, mogu skupo da koštaju nekog ko krene da se bavi, recimo krosfitom, ili nečim sličnim. Imaš jedno telo i stvarno nije potrebno da imaš više od dva grama mozga da shvatiš njegovu kompleksnost.[/qu Kada si zdrav, onda sve ovo deluje nepotrebno i ja to razumem.
Imao sam slučaj sa ženom koja je zbog povrede na skijanju pre desetak godina dobila ozbiljan problem sa kičmom. Kako? Zbog gipsa koji je nosila tri nedelje, telo se adaptiralo tako što su se pojavili kompenzatorni pokreti ( svi ćopamo kada nas bili noga ) i uključivanje nekih mišićnih grupa koji prirodno ne učestvuju u normalnim svakodnevnim pokretima. Domino efektom, sve se poremetilo jer je sve povezano i za desetak godina se pojavio kao ozbiljan problem. Prostim reprogramiranjem pokreta problem je rešila, ali da se nije podvrgla specifičnoj dijagnostici, možda bi završila na operacionom stolu, ili u najboljem slučaju imala bi jako ograničeno kretanje i bolove.

Uporedjivanje ljudskog tela sa kolima je blago receno jako losa analogija.
Rekao bih iz tvog pristupa da imas ocigledni profesionalni bajas jer se sreces uglavnom sa sredovecnim ljudima, sa gomilom osnovnih zdravstvenih problema, prekomernom tezinom, minimalnim ili nepostojecim nivoom fitnesa i generalno ljudima koji se nikad nisu profesionalno, pa cak ni ozbiljno rekreativno bavili sportom (ili su se bavili, ali su se onda godinama toliko zapustili da jednostavno vise ne lice na sebe).
Navodjenje pojedinacnih ekstremnih iskustava takodje je losa praksa.

Ili das jedno 1000 evra i ode u specijalizovanu kliniku (one pri sportskim akademijama sto sad nicu ko pecurke posle kise) da te osisaju za sve pare?

Jako si slabo obavešten ako nisi maliciozan.
Test opterećenja koji može da ti spase život, osim što ti daje tačno određena uputstva na koji način da doziraš svoj trening ( ukoliko ga upražnjavaš ), košta možda 20e.

Ovo sam te pitao upravo jer sam i pretpostavio da nista drugo sem testa opterecenja ni nemas na umu. Jer bilo sta drugo sofisticiranije trazi mnooooogo vise para od 20e i sto je najgore vecini ljudi nije dostupno jer malo ima kvalitetnih zdravstvenih ustanova gde bi se to moglo uraditi.
A sto se tice testa opterecenja, za zdravog coveka (koji nema ociglednih zdravstvenih problema koje sam i naveo u svom prethodnom komentaru), test opterecenja donosi vise stete nego koristi i uglavnom se ne preporucuje - vidi preporuke malo novijeg datuma.

Lekar opšte prakse apsolutno ništa.
Za normalne, uobičajene aktivnosti: vožnja bajsom, šetnja, lagani džoging, mali fudbal ili basket itd. dovoljan je običan lekarski pregled, zlu ne trebalo.
Za one koji ulaze u programe vežbanja ili koji žele da se takmiče u bilo kom sportu, ovo je neophodno. Njima je najviše i namenjen ovaj blog

Ovo je prilicna dezinformacija. Opet da se ogradim za zdrave ljude (koji nemaju ociglednih zdravstvenih problema koje sam i naveo u svom prethodnom komentaru) "takmicenje u bilo kom sportu" kako si ti naveo definitivno ne trazi specijalizovane preglede, a jos manje test opeterecenja.
Ljudi koji trce maraton iznad 4 sata ili triatlon iznad 3 sata se ne takmice. Ti ljudi su rekreativci i definitivno im nisu potrebni specijalisticki pregledi da bi se bavili time cime se bave.
Ono sa cim si ti slucajno ili namerno zamenio tezu su profesionalni sportisti, al to je jedna potpuno drugacija prica...
jedi-knight jedi-knight 02:14 05.03.2015

Re: triatlon

Rekao bih iz tvog pristupa da imas ocigledni profesionalni bajas jer se sreces uglavnom sa sredovecnim ljudima, sa gomilom osnovnih zdravstvenih problema, prekomernom tezinom, minimalnim ili nepostojecim nivoom fitnesa i generalno ljudima koji se nikad nisu profesionalno, pa cak ni ozbiljno rekreativno bavili sportom (ili su se bavili, ali su se onda godinama toliko zapustili da jednostavno vise ne lice na sebe).


Potpuno si na pogresnom tragu, ali mi se dopada tvoja samouverenost koja tako lose pristaje uz neznanje. Mislim daje losu sliku o osobi. A kada jednom napravis pogresnu procenu, tu je i druga, treća...
Ovo nije ni vreme, ni mesto, ni prostor da ti deo po deo razbijam predrasude zasnovane na, ocigledno, poluinformacijama. Hvala u svakom slucaju sto si posetio blog, zao mi je sto nisi dozvolio sebi da nesto naucis
jedi-knight jedi-knight 02:21 05.03.2015

Re: triatlon

takmicenje u bilo kom sportu" kako si ti naveo definitivno ne trazi specijalizovane preglede, a jos manje test opeterecenja.


Vidim ne poznajes ni zakon.
predatortz predatortz 08:35 05.03.2015

Re: triatlon

"takmicenje u bilo kom sportu" kako si ti naveo definitivno ne trazi specijalizovane preglede, a jos manje test opeterecenja.


Nisi u pravu. Moja deca ( uzrast 8 i 7 godina ) idu na džudo turnire. Svake godine imaju obavezan zdravstveni pregled, koji uključuje EKG i posetu kardiologu.

gavrilo1 gavrilo1 22:29 03.03.2015

Funkcionalni trening -besplatno

Uzmes u jednu ruku metlu a u drugu grabulje.
Krenes peske do lokacije, recimo Kosutnjaka.
Nadjes prostor za rekreaciju i krenes grabiti i cistiti.

Kod ovakvog treninga je prednost sto stalno mozes menjati lokaciju i nisi ogranicen terminima.
Veoma je zdrav jer si na vazduhu a i korisno je.

Jedina mana je sto nema ogledala
jedi-knight jedi-knight 22:31 03.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Funkcionalni trening -besplatno
Uzmes u jednu ruku metlu a u drugu grabulje.
Krenes peske do lokacije, recimo Kosutnjaka.
Nadjes prostor za rekreaciju i krenes grabiti i cistiti.

Kod ovakvog treninga je prednost sto stalno mozes menjati lokaciju i nisi ogranicen terminima.
Veoma je zdrav jer si na vazduhu a i korisno je.


Sjajna ti je ideja. Evo doci cu da treniramo zajedno i da okacimo sliku na blog. Ko izda pizda.
gavrilo1 gavrilo1 22:40 03.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

jedi-knight
Funkcionalni trening -besplatno
Uzmes u jednu ruku metlu a u drugu grabulje.
Krenes peske do lokacije, recimo Kosutnjaka.
Nadjes prostor za rekreaciju i krenes grabiti i cistiti.

Kod ovakvog treninga je prednost sto stalno mozes menjati lokaciju i nisi ogranicen terminima.
Veoma je zdrav jer si na vazduhu a i korisno je.


Sjajna ti je ideja. Evo doci cu da treniramo zajedno i da okacimo sliku na blog. Ko izda pizda.


Ok,
Nego jesi razmisljao nekada sto se ne kaze Ko izda kurac?
Dal zbog rime, ne znam
Al zanimljivo priznaces,
Pizdu svi vole a kude je
jedi-knight jedi-knight 22:43 03.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Ok,
Nego jesi razmisljao nekada sto se ne kaze Ko izda kurac?
Dal zbog rime, ne znam
Al zanimljivo priznaces,
Pizdu svi vole a kude je


To se zove mentalna gimnastika.
Jesi li se testirao pre nego sto si poceo da je upraznjavas?
milisav68 milisav68 22:47 03.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

gavrilo1

Nego jesi razmisljao nekada sto se ne kaze Ko izda kurac?
Dal zbog rime, ne znam
Al zanimljivo priznaces,
Pizdu svi vole a kude je

Zato što je to karakterna osobina, a ono drugo polni organ.


gavrilo1 gavrilo1 22:48 03.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

jedi-knight
Ok,
Nego jesi razmisljao nekada sto se ne kaze Ko izda kurac?
Dal zbog rime, ne znam
Al zanimljivo priznaces,
Pizdu svi vole a kude je


To se zove mentalna gimnastika.
Jesi li se testirao pre nego sto si poceo da je upraznjavas?


Ne razumem pitanje
A dao ti odgovor

Zanimljivo zar ne?
jedi-knight jedi-knight 22:51 03.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Zanimljivo zar ne?


Ne
gavrilo1 gavrilo1 22:56 03.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

jedi-knight
Zanimljivo zar ne?


Ne


Eto vidis kako olako pozivas nepoznatog coveka da trenirate zajedno
Dobro pa smo sprecili to

jedi-knight jedi-knight 23:00 03.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Eto vidis kako olako pozivas nepoznatog coveka da trenirate zajedno
Dobro pa smo sprecili to


Ma gde olako. Ja sam sasvim ozbiljan. Jos kada bi nam se pridruzili i ostali...
Mozda smo nesvesno pokrenuli "Ekofit"
gavrilo1 gavrilo1 23:15 03.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

jedi-knight
Eto vidis kako olako pozivas nepoznatog coveka da trenirate zajedno
Dobro pa smo sprecili to


Ma gde olako. Ja sam sasvim ozbiljan. Jos kada bi nam se pridruzili i ostali...
Mozda smo nesvesno pokrenuli "Ekofit"


Ti bas resio da idem sa tobom u sumu, jesi ti gej?
apacherosepeacock apacherosepeacock 07:37 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Samo da se slozim sa Tes i Gavrilom i Mirelom.
Jebo mucenje na spravama po zagusljivim i znojavim salama. (priroda rulz:)

I, ne mora dupe da bude velicine aspirina al bas i ne mora da bude ko u bacacice diska (ko ovim tetkama na slici).

bocvena bocvena 08:50 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

čekam da još malo otopli, pa na akvabik kod neke gđe danijele.ima preko 50 godina, mršava ko grisina, energična kao 20-godišnjakinja. ta ti pusti neke italijanske pop pesme i tera nas da skačemo i gicamo se u nekim plitkim bazenima dok ne postanemo američki marinci.

to što uradiš u vodi, nikad ne možeš da ponoviš na suvom. a volšebno te ništa ne boli i posle treninga se osećaš kao preporođen.

tinejdžerka me otkačila i rekla da je gđa danijela mučiteljka i da će ona na jogu:)
predatortz predatortz 08:55 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

čekam da još malo otopli, pa na akvabik kod neke gđe danijele.ima preko 50 godina, mršava ko grisina, energična kao 20-godišnjakinja. ta ti pusti neke italijanske pop pesme i tera nas da skačemo i gicamo se u nekim plitkim bazenima dok ne postanemo američki marinci.


Ja ću slavske i ostale grehe okajavati na džudo treninzima. Kondicioni je da ti duša na nos izađe, posle me ovi moji izbacaju kao vreću, sve me boli pet dana posle...
No, super je za skidanje onoga što se nakupilo i detoksikaciju - telesnu i duhovnu.
bocvena bocvena 09:05 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

samo napred:)

mene generalno uopšte ne zanima ni zdrav duh ni zdravo telo, ali šta ću...
jedi-knight jedi-knight 09:41 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Re: Funkcionalni trening -besplatno
Samo da se slozim sa Tes i Gavrilom i Mirelom.
Jebo mucenje na spravama po zagusljivim i znojavim salama. (priroda rulz:)

I, ne mora dupe da bude velicine aspirina al bas i ne mora da bude ko u bacacice diska (ko ovim tetkama na slici).


I to je bolje nego trenirati bez kriterijuma i kontrole.
Tema bloga nije afirmacija ovakvog ili onakvog nacina treninga, vec upravo kritika vecine programa koji se nude po "zagusljivim i znojavim salama" i bilo gde drugde. Znam neke klubove koji od rekreativaca prave polumaratonce ili triatlonce.
Sa telom se nije igrati i ukoliko ga vec izlazes stresu ( treningu ), gledaj da bude pravilno odredjen.
jedi-knight jedi-knight 09:53 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Re: Funkcionalni trening -besplatno
čekam da još malo otopli, pa na akvabik kod neke gđe danijele.ima preko 50 godina, mršava ko grisina, energična kao 20-godišnjakinja. ta ti pusti neke italijanske pop pesme i tera nas da skačemo i gicamo se u nekim plitkim bazenima dok ne postanemo američki marinci.


Ja ću slavske i ostale grehe okajavati na džudo treninzima. Kondicioni je da ti duša na nos izađe, posle me ovi moji izbacaju kao vreću, sve me boli pet dana posle...
No, super je za skidanje onoga što se nakupilo i detoksikaciju - telesnu i duhovnu.


Provuklo se nesto na sta moram da regujem. Potpuno je pogresna pretpostavka da na kondicionim treningu mora da izadje dusa na nos. To i jeste problem.
Cemu sluzi vezba? Da izazove neku promenu, makar raspolozenja.
Da bi doslo do pozitivne promene ( citaj adaptacije ), stimulus ( citaj vezba, trening ) mora da bude adekvatan, ni preslab, ni prejak.
To da ti dusa izadje na nos ce kod jednog procenta ( i to ne namlog ) izazvati povrede ili raznorazne sindrome u kasnije zivotnom dobu ( a telo treba da nam sluzi ceo zivot, zar ne ). Kod ostalih, otpornijih, izlazak duse na nos ce izazvati adaptaciju jer se covek na sve adaptira, pa i na sam zivot u nekim sredinama, ali oni nikad nece saznati koliko su bolji mogli da budu da su znali kako.
Jedno pitanje na kraju. Kako ti zvudi recenica: " Ishrana je da jedes dok ti dusa ne izadje na nos."
jedi-knight jedi-knight 09:57 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

to što uradiš u vodi, nikad ne možeš da ponoviš na suvom. a volšebno te ništa ne boli i posle treninga se osećaš kao preporođen.


Naravno da ne boli jer je opterecenje na zglobove daleko manje zbog gusce sredine.
A i tacno je da mnoge stvari u vodi na mozes da ponovis na suvom. Skok na glavu recimo.
Samo napred sa akvabikom. Na kraju, voda i jeste nasa prirodna sredina, a i sami smo vecinom voda.
predatortz predatortz 09:59 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Dugujem ti objašnjenje...
Ja sam nekad trenirao, sad sam u statusu rekreativca. Odem na treninge sa ekipom dobro utreniranih likova i naravno da će prvih par dolazaka da mi izađe na nos. Ni ne pokušavam da odradim kondicioni u onoj meri u kojoj ga oni rade. Moje 'duša izlazi na nos' i njihovo nije ni blizu. Ja odrađujem koliko mogu, i to vremenom pojačavam. Naravno da na džudo trening neću otići skroz zarđao. Radim pre toga sve one stvari koje čovek može raditi sam: čučnjeve, trbušnjake, sklekove, trčanje.

Što se klope tiče, sve češće jedem kao misica. Opametila me operacija žučke.
jedi-knight jedi-knight 10:09 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Ja sam nekad trenirao, sad sam u statusu rekreativca.


Dzudo je specifican sport. Tehnicki elementi sadrze kretanja u sve tri ravni pa se kroz obuku i trening razvije i ojaca citavo telo. Jedino ti padovi mogu da budu opasni, pre svega po zglobove ( rame, koleno...)
Nasi zglobovi su kao automobilske gume, vremenom se potrose, a onda i barica moze da bude fatalna, zato oprez
predatortz predatortz 10:11 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Nasi zglobovi su kao automobilske gume, vremenom se potrose, a onda i barica moze da bude fatalna, zato oprez


Sve znam. Bio i padobranac... Uspeo zajebati većinu zglobova i ligamenata.
jedi-knight jedi-knight 10:12 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Re: Funkcionalni trening -besplatno
Nasi zglobovi su kao automobilske gume, vremenom se potrose, a onda i barica moze da bude fatalna, zato oprez


Sve znam. Bio i padobranac... Uspeo zajebati većinu zglobova i ligamenata.


Putine, provaljen si
predatortz predatortz 10:23 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

jedi-knight
Re: Funkcionalni trening -besplatno
Nasi zglobovi su kao automobilske gume, vremenom se potrose, a onda i barica moze da bude fatalna, zato oprez


Sve znam. Bio i padobranac... Uspeo zajebati većinu zglobova i ligamenata.


Putine, provaljen si


Pazi, stvarno!
Toliko podudarnosti, a lik mi nije simpatičan.
bocvena bocvena 11:15 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Naravno da ne boli jer je opterecenje na zglobove daleko manje zbog gusce sredine.


baš to. jedino što po izlasku iz bazena imaš par minuta osećaj da te zemljina teža vuče jače nego obično, a da su ti noge od želatina:)
Znam neke klubove koji od rekreativaca prave polumaratonce ili triatlonce.
Sa telom se nije igrati i ukoliko ga vec izlazes stresu ( treningu ), gledaj da bude pravilno odredjen.



myredneckself myredneckself 11:21 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

predatortz
Toliko podudarnosti, a lik mi nije simpatičan...(Sve znam. Bio i padobranac... Radim pre toga sve one stvari koje čovek može raditi sam: čučnjeve, trbušnjake, sklekove, trčanje.)

Šteta.
A znam i zašto.
Od svega nabrojanog, ne znaš ti ovo. Da plivaš k'o riba u vodi.

predatortz predatortz 12:13 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Od svega nabrojanog, ne znaš ti ovo. Da plivaš k'o riba u vodi.


Grešiš, sestro, grešiš...

To mi nije problem.
Na ovom polju ne mogu da ga stignem, zbog toga mu zavidim.

myredneckself myredneckself 14:01 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

predatortz
Od svega nabrojanog, ne znaš ti ovo. Da plivaš k'o riba u vodi.


Grešiš, sestro, grešiš...

To mi nije problem.
Na ovom polju ne mogu da ga stignem, zbog toga mu zavidim.


Aaaa...to! Jel to leopard?!
E pa, moraš ga maziti, paziti, šetati, k'o on ovog tigra.

hajkula1 hajkula1 15:39 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

gavrilo1
Uzmes u jednu ruku metlu a u drugu grabulje.
Krenes peske do lokacije, recimo Kosutnjaka.
Nadjes prostor za rekreaciju i krenes grabiti i cistiti.

Kod ovakvog treninga je prednost sto stalno mozes menjati lokaciju i nisi ogranicen terminima.
Veoma je zdrav jer si na vazduhu a i korisno je.

Jedina mana je sto nema ogledala



Nekome je bliže da dođe kod mene i ne treba ništa da nosi. U dvorištu uvek nekog posla. Ne stižem, pa je jedino ružno dvorište u ulici moje (sva su baš doterana, em fina travica, pa cveće, razna rastinja, drveće, pa stazice, pa fontanice, klupice, ljuljaške, razni rekviziti i baštenska galanterija... blam me živi pojede). Već sam pisala jednom, ko mi reši problem, oženiću ga.
Znači, ništa ne treba da plati a moguće i neke pogodnosti i beneficije

hajkula1 hajkula1 15:42 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

apacherosepeacock
Samo da se slozim sa Tes i Gavrilom i Mirelom.
Jebo mucenje na spravama po zagusljivim i znojavim salama. (priroda rulz:)

I, ne mora dupe da bude velicine aspirina al bas i ne mora da bude ko u bacacice diska (ko ovim tetkama na slici).




Koliko vidim, snimak je razvučen po širini... ili me monitor vara?
jedi-knight jedi-knight 15:46 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Koliko vidim, snimak je razvučen po širini... ili me monitor vara?


Ma monitor. U stvari je skracen po dubini :)
Imam ja neke kandidate za ženidbu, a i vole da vežbaju. Samo da smislimo neko lepo ime...npr Garden fit. Trebaju grabulje i metle različite težine i da se vodi račina na pravilno izvođenje da se neko ne povredi. Tu ti ja mogu pomoći
mirelarado mirelarado 16:26 04.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Garden fit.


Гарденобик. :)


blogovatelj blogovatelj 01:15 05.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Гарденобик. :)


Motika je zakon.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:02 05.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Tema bloga nije afirmacija ovakvog ili onakvog nacina treninga, vec upravo kritika vecine programa koji se nude po "zagusljivim i znojavim salama" i bilo gde drugde. Znam neke klubove koji od rekreativaca prave polumaratonce ili triatlonce.


Ma znam, nego ja to iz svog ugla.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:04 05.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Koliko vidim, snimak je razvučen po širini... ili me monitor vara?


Videla sam da jeste malo razvuceno, ali uprkos tome - jesu pozamasne pozadine i stamene gradje uopsteno receno.
predatortz predatortz 12:08 05.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

apacherosepeacock
Koliko vidim, snimak je razvučen po širini... ili me monitor vara?


Videla sam da jeste malo razvuceno, ali uprkos tome - jesu pozamasne pozadine i stamene gradje uopsteno receno.


Taman, sestro, kako žensko i treba da izgleda!
jedi-knight jedi-knight 12:13 05.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Re: Funkcionalni trening -besplatno
Koliko vidim, snimak je razvučen po širini... ili me monitor vara?


Videla sam da jeste malo razvuceno, ali uprkos tome - jesu pozamasne pozadine i stamene gradje uopsteno receno.


Promenio sam sliku da vas ne nerviram
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:32 05.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Taman, sestro, kako žensko i treba da izgleda!


Taman da se rves s njom
Tananije bre je malo lepse za oko, ok ja sam zensko pa mi takva shvatanja skladnog.
apacherosepeacock apacherosepeacock 12:35 05.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Promenio sam sliku da vas ne nerviram


Sto? Pa ona Putinova mala je bas ok. (ako mislis da je zloba:)
jedi-knight jedi-knight 12:59 05.03.2015

Re: Funkcionalni trening -besplatno

Re: Funkcionalni trening -besplatno
Promenio sam sliku da vas ne nerviram


Sto? Pa ona Putinova mala je bas ok. (ako mislis da je zloba:)


Njega ne ne diram od kad mi se pojavio na blogu.
Nego, stekao sam neki utisak da zagovaram vezbanje po smrdljivim salama, teretana i sl. Taman posla! Kljucni faktor za uspesan trening je nebo
jedi-knight jedi-knight 23:57 04.03.2015

I još nešto...

Građevinski inspektor neće da ti primi projekat kuće ukoliko statika nije urađena kako treba, ali će krosfit ili bilo koji trener u teretani da te stavi pod teg bez ideje da li ti je statika tela kako valja, a većini ne valja. Prosto tako smo napravljeni. Oni koji dugo sede i oni koji dugo stoje imaju sasvim različitu "statiku", sasvim različite obrasce kretanja, sasvim različitu aktivaciju mišića. Ne smeju da treniraju na isti način dok ne dovedu baš tu "statiku" u red, a to znači da isprave sve mišićne disbalanse ( leva/desna strana tela, od šake do stopala, prednja/zadnja strana tela ( biceps/triceps itd), pa trbušni zid kao oslonac čitavog tela ( npr igraš dva sata odbojku na plaži i tako svaki dan desetak dana, a imaš slab trbušni zid i više od 40 godina, u velikom si riziku da zaradiš problem sa vratnim delom kičme. Naravno, ne odmah, već nakon nekoliko meseci jer si za tih deset dana potpuno izmenio na neuralnom nivou obrazac aktivacije mišića na račun nekih mišića vrata, jer je stomak slab da pruži oslonac za toliko skakutanje po pesku. I po standardnoj medicinskoj proceduri lečiš problem, a ne uzrok raznim analgeticima, kremama, gelovima, fizio trakama, masažama i čime sve ne i naravno, borjiš dane do sledećeg leta i nove sezone.
srdjan.pajic srdjan.pajic 05:21 05.03.2015

Re: I još nešto...

jedi-knight
Građevinski inspektor neće da ti primi projekat kuće ukoliko statika nije urađena kako treba, ali će krosfit ili bilo koji trener u teretani da te stavi pod teg bez ideje da li ti je statika tela kako valja, a većini ne valja. Prosto tako smo napravljeni.


Sad si me baš zaintrigirao! Volim ove stručne, a popularne odgovore i objašnjenja. Inače, znam da su neki ljudi, koji provereno nisu profesionalni treneri, počeli da drže časove iz tih raznih fitnesa, krosfita, i štatijaznam. Rekoh gore, ne razumem se, ali makar i samo zdravorazumski gledano: mi smo mnogo komplikovani sistem, nemoguće je da je to sve toliko prosto oko vežbanja, da svaka šuša može da postane trener, a da to nekog naivka, ili pametnjakovića, ne košta zdravlja, ili makar samo frustracije.

Nego kad pomenu "test opterećenja", jel može neko kratko a popularno objašnjene, šta i kako to tačno funkcioniše, šta lekari gledaju, šta je rezultat, u smislu maks opterećenja kojem smeš da se izložiš, šta smeš šta ne smeš da radiš, itd? Baš jutros slušam na radiju, kažu da su majstori razvili neku formulu u koju ubace rezultate iz tog testa opterećenja i koja ti sa izvesnom, da ne kažem, zaprepašćujućpm pouzdanošću kaže koje godine ćeš da pandrkneš. Dobro, preterujem, nije baš godina u pitanju, nego recimo, kolika je verovatnoća da odapneš u sledećih deset godina. Uostalom evo ima ovde tekst. Čudo je, izgleda, taj test.
jedi-knight jedi-knight 11:02 05.03.2015

Re: I još nešto...

Nego kad pomenu "test opterećenja", jel može neko kratko a popularno objašnjene, šta i kako to tačno funkcioniše, šta lekari gledaju, šta je rezultat, u smislu maks opterećenja kojem smeš da se izložiš, šta smeš šta ne smeš da radiš, itd?


Najprostije rečeno, posmatraju kako ti kardiovaskularni i respiratorni sistem funkcioniše pod opterećenjem. Da se odmah ogradim, govorim isključivo u testovima koji se koriste kod sportista, jer je njima sasvim opravdano proveravati kako im srece ( i ne samo srce ) funkcioniše u naporu.
Test se inače preciznije zove ERGOSPIROMETRIJSKI TEST i funkcioniše tako što te povežu na EKG i još neke aparate, stave ti masku koja je povezana sa gasnim analizatorom i trčiš na traci. Test je progresivan, dakle počinješ sa hodanjem, a prekida se onog trenutka kada je odnos ugljendioksida i kiseonika u izdahnutom vayduhu 1.1 u korist CO2. Sve vreme se prati dvadesetak parametara, kako se ponašaju tokom opterećenja, ali i nakon kraja testa, u prvim minutima oporavka. Taj test daje veoma pouzdane rezultate, ne samo o mogućem riziku ( mnogim sportistima su tako otkrivene mnoge srčane anomalije i čak im je zabranjeno bavljenje sportom ), a ya mnoge koji su na žalost umrli na terenu, tokom treninga ili utakmice, utvrđeno je da ovaj test nisu ni radili, ili su ga radili ili tumačili aljkavo. Za rekreativca je takođe bitan, ali da ne dužim, kada se budemo penjali, pa posle na pivu, mogu ti detaljno sve objasniti, a možeš i da probeš.


Može i ovako:

srdjan.pajic srdjan.pajic 06:33 08.03.2015

Re: I još nešto...

jedi-knight

Test se inače preciznije zove ERGOSPIROMETRIJSKI TEST


Hvala!

Mislio sam da se te davim malo više u vezi sa ovim, kad budeš pisao o krosfitu. Ustvari mi nije jasan drugi deo priče, to jest tehnologije/precedure: znači šta, urade ti lekari ovaj test, dobiješ neke brojeve (koje?) i kako posle na osnovu toga, ti kao profesionalni trener dizajniraš program, to jest opterećenje, tako da vežbalnik maksimalno iskoristi svoje prirodne mogućnosti, a da ti ne odapne. Taj deo priče mi je sasvim u magli, i pokušavam da razlučim koliko tu stvarno ima znanja, a koliko je to i dalje na nivou nekog tvog osećaja, iskustva, isprobavanja, pa i palamudjenja možda.

Stvarno ne poznajem nikog ko je rekreativac, a koji je radio ovaj test (eto ni ja nisam, očigledno, i isto tako sebe ubrajam u najobičnije rekreativce, iako se na pećinarenju često iscimam do nekog svog, mislim, maksimuma). Čini mi se da tu postoji prilično neznanja i nerazumevanja toga koliko je takvo testiranje važno.

Inače, pisao sam ovde jedan blog o pećinarenju, o Wind Cave-u, i posvetio ga mom drugaru, koji je umro pre par godina. Ne baš u cvetu mladosti, sedam i po banki, ali je pećinario do kraja. Poslednjih par puta kad smo se zajedno smucali pod zemljom je baš, ono, lipsavao, videlo se da ne može da jurca po pećini kao nekad, i mi smo svi to prihvatali kao posledicu njegovih godina. Pa smo zbog njega samo pravili malo duže pauze, da povrati dah i dodje sebi, i to je to. I onda je umro od srčke, jedno jutro, u svom kupatilu. Ne znam da li je radio taj test opterećenja redovno, ili uopšte, i da li bi mu to spaslo život. Znam da je išao na redovne lekarske preglede, i da je bio relativno zdrav, opet za svoje godine. Čovek je inače svako jutro, poslednjih 30 godina, ustajao u 4 ujutro, u 5 je bio na bazenu i plivao sat, sat i po, pa na posao. Svaki božji dan, sem kad smo bili na terenu, pod zemljom. I svejedno, riknuo je od srčanog udara, baš kao i što bi i bilo ko drugi od nas mogao da umre, baveći se nekim sportom, ili ne.

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana