Društvo| Region

Ad hoc pravda

Vojislav Stojković RSS / 05.02.2015. u 11:07

Čak i lošiji studenti, koji nisu baš redovno priustvovali svim predavanjima iz međunarodnog prava, a na ispitu se provukli sa tankom šesticom, da ih je neko pitao, prognozirali bi da će Međunarodni sud pravde odbaciti  i hrvatsku tužbiu i srpsku protivtužbu za genocid. O expertima za međunarodno pravo da i ne govorimo. Tako je i bilo. Međutim, za odbacivanje hrvatske tužbe glasalo je 15 sudija, dvojica su bila protiv, dok je srpska protivtužba odbačena jednoglasno. U zasedanju MSP ravnopravno su učestvovali po jedan ad hoc sudija iz Hrvatske i iz Srbije. U odbacivanju hrvatske tužbe ad hoc sudija iz Hrvatske je izdvojio svoje mišljenje, dok je ad hoc sudija iz Srbije glasao i za odbacivanje hrvatske tužbe i srpske protivtužbe. Koji je od ove dvojice ad hoc sudija, Hrvat ili Srbin, dremkao na predavanjima iz međunarodnog prava, pogotovo u delu o genocidu, ili su moguće ovde u pitanju neki drugi, izvanpravnički, razlozi? Ako jesu, koji su?

  

Član 31. Statuta MSP utvrđuje proceduru koja svakoj od strana u složenijim  parnicama  omogućava da imenuje sudiju po svom izboru, ako sudija njihove nacionalnosti nije član stalnog sudijskog sastava MSP. Ad hoc sudije ravnopravno učestvuju u procesu i odlučivanju. Svrha ovog člana je da se ohrabre zemlje da pokreću parnice pred MSP i da se, preko svog predstavnika, uvere u pravičnost tog suda.

U skaldu sa članom 31. Statuta MSP  Hrvatska je delegirala za ad hoc sudiju Budislava Vukasa, a Srbija Milenka Kreću. Obojica ad hoc sudija su profesori međunarodnog prava sa  impresivnom bibloografijom i iskustvom. No. pre nego se osvrnemo na razloge zbog kojih su ova dvojica sudija glasali tako kako su glasali, da pogledamo zašto je MSP svojom presudom morao odbaciti i hrvatsku i srpsku protivtužbu za genocid.

“Zločin genocida u međunarodnom pravu mnogo je uže definisan (čl. 2. Konvencije) nego u svakodnevnom govoru. On zahteva određenu radnju izvršenja, poput ubistava, praćenu posebnom genocidnom namerom: da se ta radnja vrši radi (fizičkog ili biološkog) uništenja neke zaštićene nacionalne, rasne, etničke ili verske grupe kao takve. Dakle, genocid od zločina protiv čovečnosti ili ratnih zločina ne razlikuje broj ubijenih ili način njihovog ubistva, već isključivo mentalno stanje samog učinioca. Tzv. „etničko čišćenje“ tako ne predstavlja genocid, mada ga po pravilu prate ubistva, silovanja i drugi zločini, jer ga odlikuje namera proterivanja određene grupe sa neke teritorije, a ne namera njenog fizičkog uništenja ( paragr. 162-163 presude).

Sud po članu 9. Konvencije ima nadležnost da utvrđuje odgovornost država samo za genocid, ali ne i za druge zločine protiv međunarodnog prava, poput agresije, zločina protiv čovečnosti, ili ratnih zločina. Drugim rečima, srpskohrvatska parnica nikada se nije ticala odgovornosti za sukob u Hrvatskoj kao takav, ili nekakve ratne štete, već isključivo odgovornosti za genocid. Čim Sud nađe da neki konkretan zločin ne sadrži sve elemente genocida, on gubi nadležnost da utvrđuje odgovornost države za to delo (vidi paragr. 85-88 presude).” (Marko Milanović,  vanredni profesor međunarodnog prava na Univerzitetu u Notingemu).

Dakle, ako su razlozi kojima se MSP rukovodio u svojoj presudi  prilično jasni i pravnim laicima, zašto je onda hrvatski ad hoc sudija izdvojio svoje mišljenje i glasao da je hrvatska tužba protiv Srbije za genocide utemeljena u odredbama međunarodnog prava i Kovenciji o genocidu? Odgovor je  jasan, da ne može biti jasniji. Budislav Vukas je, bez obzira na svoju stručnost i detaljno poznavanje međunarodnog prava, morao tako da glasa, jer mu u suprotnom ne bi bilo povratka u Hrvatsku, a bezbednost,  i njegova i njegove porodice, sasvim izvesno bi bila ugrožena. Nažalost, Republika Hrvatska, iako članica EU, je država sa kratkom istorijom državnosti, a još kraćom demokratskom tradicijom, uz to utemeljena na ratnoj propagandi devedesetih kao dogmatičnoj, biblijskoj istini. Dakle, na lažima da je Srbija agresor, te da se u odbrambenom otadžbinskom ratu ne mogu počiniti zločini, a kamoli genocid.

Za razliku od ad hoc sudije Budislava Vukasa,  sudija Milenko Kreća je i pravnik i čovek od integriteta. Galasao je za odbaacivanje i hrvatske tužbe i srpske protivtužbe,  jer ni jedna ni druga nemaju utemeljenje u Konvenciji o genocidu.

Mene lično što se tiče, ad hoc sudiju Budislava Vukasa i njegove razloge mogu da razumem, ali nikad ne bih poželeo da mi takav sudija sudi. Njegov glas govori i o njemu kao pravniku, ali još više o državi koja ga je delegirala. Dočim, sudiji Milenku Kreći skidam kapu, i kao pravniku i kao čoveku. Verujem da mu nije bilo lako, tim pre što je poreklom iz Krajine, ali kad si sudija ne smeš da sudiš ni po babu, ni po stričevima.

………………

Beleška na margini: “Ad hoc” je latinski izraz koji znači “zbog ovog”, “zbog ove svrhe”, “naročito za to”, “u tu svrhu” ili “s određenom namerom”. Otud se čini da sudija Budislav Vukas svoju odluku može tumačiti u skaladu sa izvornim značenjem pojma “ad hoc” – reč je o pravdi, ne kao takvoj, već o ad hoc pravdi, onoj sa određenom, ciljanom, namerom.

 

 



Komentari (200)

Komentare je moguće postavljati samo u prvih 7 dana, nakon čega se blog automatski zaključava

qqriq qqriq 17:51 08.02.2015

Re: Jad i čemer

E kad Šabić, najveći od boraca za status kvo i svoje plate kaže, mora da je tako.




200.
princi princi 13:43 05.02.2015

I posle Đovice

Đovica. Gde su Kraljevčani? Vidim da su bili kod čestitog Filipa na radiju ali su nešto proredili na blogu. Nisu se valjda posvađali?
mayo1 mayo1 14:53 05.02.2015

Dobar komentar

"Naši političari ističu srpske zločine utvrđene presudom, ali u pravilu preskaču da je ta ista presuda utvrdila brojne hrvatske zločine na štetu Srba. Srpski političari čine to isto jer govore samo o hrvatskim zločinima koje je presuda definirala.
Međutim, i jedni i drugi zaboravljaju objasniti da je Sud opisao zločine obiju strana samo u obrazloženju presude kako bi argumentirao svoj stav o nepostojanju genocida."

...

"Isto tako ta presuda utvrđuje da su počinjeni brojni zločini u Hrvatskoj koji imaju karakter zločina protiv čovječnosti i ratnog zločina. Te zločine treba procesuirati u redovnim kaznenim postupcima, i u Srbiji i u Hrvatskoj. Zločincima treba suditi, a žrtve obeštetiti. Ako će obje države tu zadaću ozbiljno i sistematski ispuniti, ti problemi s političkog aspekta odnosa između država prelaze u pravosudne vode.
Time se rasterećuju politički odnosi Hrvatske i Srbije."


Ante Nobilo, Jutarnji List
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:10 05.02.2015

Re: Dobar komentar

Saglasan, ali mislim da hrvatsko tužilaštvo i pravosuđe, glede zločina nad Srbima, neće prstom da mrdne. Umesto toga i dalje će podizati javne i tajne optužnice proriv Srba.
bolid1 bolid1 15:18 05.02.2015

Re: Dobar komentar

Umesto toga i dalje će podizati javne i tajne optužnice proriv Srba.


I da trazi da Srbija menja svoje zakonodavstvo jer neki Hrvat robija 12 godina u Mitrovici zbog ratnih zlocina...LINK

Oni imaju isti problem kao i Jansa...na zidu im visi kalendar iz '91 i nema sile da neko prodje i turi nesto novije...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:47 05.02.2015

Re: Dobar komentar

bolid1
Oni imaju isti problem kao i Jansa...na zidu im visi kalendar iz '91 i nema sile da neko prodje i turi nesto novije...


Ha, ha... isto tako i neke naše vrle NVO, viđeniji intelektualci i novinari (naš Filip, recimo), drže kallendar sa Miloševićevim likom iz devdedesetih i bore se protiv njega kao Don Kihot protiv vetrenjača. Znaju oni da je SM mrtav, ali nekako sami sebi izgledaju značajnije kada se i dalje bore protiv njega. A uostalom i isplati im se.
freehand freehand 16:13 05.02.2015

Re: Dobar komentar

Vojislav Stojković
bolid1
Oni imaju isti problem kao i Jansa...na zidu im visi kalendar iz '91 i nema sile da neko prodje i turi nesto novije...


Ha, ha... isto tako i neke naše vrle NVO, viđeniji intelektualci i novinari (naš Filip, recimo), drže kallendar sa Miloševićevim likom iz devdedesetih i bore se protiv njega kao Don Kihot protiv vetrenjača. Znaju oni da je SM mrtav, ali nekako sami sebi izgledaju značajnije kada se i dalje bore protiv njega. A uostalom i isplati im se.

Ima tu jedan gadan zajeb: kako vreme prolazi a stvari se saznaju i povezuju tako padaju tabui i dogme.
Meni sve nekako liči da će doći dan da se malo ozbiljnije a svakako bez podsmeha prozbori i o onim njegovim rečima u TV obraćanju na rastanku.
Da on iz toga neće izaći kao anđeo sumnje nema. Ali da će pasti mnoštvo opsena koje su oko njega ispletene - ni to nema sumnje.
bolid1 bolid1 16:42 05.02.2015

Re: Dobar komentar


Meni sve nekako liči da će doći dan da se malo ozbiljnije a svakako bez podsmeha prozbori i o onim njegovim rečima u TV obraćanju na rastanku.
Da on iz toga neće izaći kao anđeo sumnje nema. Ali da će pasti mnoštvo opsena koje su oko njega ispletene - ni to nema sumnje.


Pricasmo kad god drugar i ja o tome...nije da se ne osetis malo tupavo...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 19:10 05.02.2015

Re: Dobar komentar

freehand

Ima tu jedan gadan zajeb: kako vreme prolazi a stvari se saznaju i povezuju tako padaju tabui i dogme.
Meni sve nekako liči da će doći dan da se malo ozbiljnije a svakako bez podsmeha prozbori i o onim njegovim rečima u TV obraćanju na rastanku.
Da on iz toga neće izaći kao anđeo sumnje nema. Ali da će pasti mnoštvo opsena koje su oko njega ispletene - ni to nema sumnje.


Neke opsene, mene što se tiče, odavno su pale. Npr. ona da je Srbija devedesetih na čelu sa SM bila agresor. Agresori na Jugoslaviju i JNA su bili Slovenija i Hrvatska. Te dve republike su odlučile da oružanim putem izbore svoju nezavisnost. Zato su i započele građanski rat.
freehand freehand 20:20 05.02.2015

Re: Dobar komentar

Neke opsene, mene što se tiče, odavno su pale. Npr. ona da je Srbija devedesetih na čelu sa SM bila agresor. Agresori na Jugoslaviju i JNA su bili Slovenija i Hrvatska. Te dve republike su odlučile da oružanim putem izbore svoju nezavisnost. Zato su i započele građanski rat.

Ta opsena nikad nije ni postojala za razumne ljude. No nije to ni jednostavno, a Milošević je u toj priči sve samo ne nevin. Podatak koji čekam jeste - kad su napravljeni planovi i kad su podeljene karte.
Kraja Kraja 22:59 05.02.2015

Re: Dobar komentar

kad su napravljeni planovi i kad su podeljene karte.


...negde u vreme one cuvene emisije na tv, ono remekdelo vojne spujunaze -martin spegelj...
freehand freehand 23:12 05.02.2015

Re: Dobar komentar

Kraja
kad su napravljeni planovi i kad su podeljene karte.


...negde u vreme one cuvene emisije na tv, ono remekdelo vojne spujunaze -martin spegelj...


Mislio sam - da li četrdesetih, pedesetih ili tek posle dogovora na jahti.
Kraja Kraja 23:43 05.02.2015

Re: Dobar komentar

...od svih ucesnika



...najveci prevarant i lazov je bio levo, a danas se jedino pljuje onaj desno...
...onaj u sredini je bio iznenadjen stepenom podlosti onoga levo...
...za one nesigurne, levo je cercil...
freehand freehand 23:47 05.02.2015

Re: Dobar komentar

Kraja
...od svih ucesnika



...najveci prevarant i lazov je bio levo, a danas se jedino pljuje onaj desno...
...onaj u sredini je bio iznenadjen stepenom podlosti onoga levo...
...za one nesigurne, levo je cercil...

A onda su i onog levo a tek onog u sredini posebno - nasledili gori od njih. Pa se onaj levo vratio, s onaj u sredini nikad, ni kroz reinkarnaciju, iako su se neki nadali da će upravo avansni nobelovac biti taj. A ono - puvanjak.
Goran Vučković Goran Vučković 18:34 07.02.2015

Re: Dobar komentar

A onda su i onog levo a tek onog u sredini posebno - nasledili gori od njih.

Clement Attlee
sioux sioux 15:26 05.02.2015

Tako se ne citira

Milanović piše: "[Genocid] zahteva određenu radnju izvršenja, poput ubistava, praćenu posebnom genocidnom namerom...".
Za ovakvo kružno "objašnjenje" šestica je velika ocena.

Milanović je "zabrinut" i za traćenje novca poreskih obveznika, iako mu je, sasvim je sigurno, jasno da je kada je Hrvatska već podnela tužbu, Srbija morala da učini isto.
A svoju "zabrinutost" je mogao pre da iskaže doniranjem sopstvenog vremena pomaganjem u pisanju tužbe.
Uzgred, tužbe se ne podnose samo kad je tužilac uveren u uspeh.

Takođe, Milanović je "propustio" da pomene da čl. 3 konvencije kojim je propisano da su kažnjivi:
a) genocid
b) zavera da se počini genocid
c) direktno i javno podstrekavanje da se počini genocid
d) pokušaj da se počini genocid
e) saučesništvo u genocidu

I još nešto, pomenu on i Staljina, u kontekstu uskosti definicije genocida i pritom, opet, "propusti" da kaže da je istu uskost tražio Staljin, a ostali se složili!
Takođe, ne objasni, zbog čega je ta uskost ostala i 66 godina posle usvajanja konvencije (61 posle smrti Staljina), kao i otkuda se on nije, kao takav stručnjak, založio da se to izmeni, odnosno, ko su, onda, ti drugi koji treba time da se pozabave?

Budislav Vukas je, bez obzira na svoju stručnost i detaljno poznavanje međunarodnog prava, morao tako da glasa, jer mu u suprotnom ne bi bilo povratka u Hrvatsku, a bezbednost, i njegova i njegove porodice, sasvim izvesno bi bila ugrožena.

Ovo je potpuno proizvoljna izjava koja ne da se ne uklapa nego je u suprotnosti sa tvrdnjom celog teksta.
Sudija koji se boji nije sudija i ne sme odlučivati kao sudija. To, Vojislave, je moralo biti jasno svakom, čak i onom koji nije uspeo da se provuče kroz Pravni fakultet (a takvih je, na žalost, veoma malo).
Kad sam već kod toga, da ga nisu možda i prisilili da se prihvati tog posla?!

Na kraju, za Milanovića, a i za sve ostale: Ako je konvencija, nije urezana u kamenu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:41 05.02.2015

Re: Tako se ne citira

sioux
Ovo je potpuno proizvoljna izjava koja ne da se ne uklapa nego je u suprotnosti sa tvrdnjom celog teksta.

Ovo ne razumem baš najbolje. U šta se ne uklapa i sa kojim tekstom je u suprotnosti; Konvencijom, Milanovićevim u "Peščaniku" ili ovim mojim?
sioux sioux 15:57 05.02.2015

Re: Tako se ne citira

Vojislav Stojković
Ovo ne razumem baš najbolje. U šta se ne uklapa i sa kojim tekstom je u suprotnosti; Konvencijom, Milanovićevim u "Peščaniku" ili ovim mojim?

U suprotnosti sa tvrdnjom tvog teksta, tebe sam citirao.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:59 05.02.2015

Re: Tako se ne citira

Mislio sam da je iz mog teksta jasno da MSP nije mogao doneti drugačiju odluku, sem da tužbu i protivtužbu odbaci. Ad hoc sudija iz Hrvatske je izdvojio svoje mišljenje kada je reč o odbacivanju hrvatskoe tužbe, a glasao da se odbaci srpska protivtužba. U konkretnom slučaju to nije pravna odluka, već navijačka. Otud sam ja zaključio da je on nesrećnik na to bio primoran zbog nacionalističke klime koja gaji mržnju prema Srbima. Dakle, mislim da nije u suprotnosti sa celinom.
sioux sioux 00:15 06.02.2015

Re: Tako se ne citira

Vojislav Stojković
Ad hoc sudija iz Hrvatske je izdvojio svoje mišljenje kada je reč o odbacivanju hrvatskoe tužbe, a glasao da se odbaci srpska protivtužba. U konkretnom slučaju to nije pravna odluka, već navijačka. Otud sam ja zaključio da je on nesrećnik na to bio primoran zbog nacionalističke klime koja gaji mržnju prema Srbima. Dakle, mislim da nije u suprotnosti sa celinom.

A kako si odredio da je odluka "navijačka" a ne pravna?

Btw, ovo je deo iz mišljenja "sudije" Budislava Vukasa:
"For five years the Government of the Republic of Croatia tried to prevent the establishment of Krajina as a part of the Belgrade Republic of Serbia. As all the peaceful efforts of Croatia were rejected by Krajina, the leaders of the Republic of Croatia decided at the beginning of August 1995 to use force in order to eliminate the Republic of Serb Krajina from the natural and peaceful development of the Republic of Croatia. As the RSK had not enough support from Belgrade, in five days the Croatian forces eliminated the Krajina armed forces from Croatia. As in all armed conflicts, there were victims on both sides. Not only among the members of the armies, but also on the side of the civilian population.
Many civilians left Croatia, but they are now returning to their homes. The Government of the Republic of Croatia does everything possible in the present difficult economic situation to enable the Serbs from Croatia to return to their cities, villages and homes."
ivana23 ivana23 15:45 05.02.2015

***

Ustaše…Četnici… Toliko sam oguglala na spominjanje obrijanih i bradatih koljača da sam u stanju samoj sebi postaviti neka pitanja. Sestru moga oca Nijemci su sa kućnog praga odveli u koncentracijski logor. Ni majka ni otac ni braća nikad je više nisu vidjeli. Imam njenu fotku. Dvadesetogodišnja Marija imala je blistave zube i kovrdžavu smeđu kosu. Oteli su je davne četrdeset i druge. Ja, kad god mogu, odem u Berlin na neku izložbu ili koncert. Šećem među Nijemcima i Njemicama. Ne pada mi na pamet pomisao kako su mi njihovi preci ubili tetku. Ne palim se ni na Angelu Merkel koja jest današnji Hitler iako izgleda kao časna sestra na službenom putu. Njemačka s njom na čelu zavija Evropu u crno ali građani Evrope, oni građani koje je i Hitler zavijao u crno, to ne vide.


Link na ceo tekst
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 18:53 05.02.2015

Re: ***


"Poljaci mrze Ruse, Hrvati mrze Srbe, Srbi mrze Hrvate a i prvi i drugi i treći dižu kredite u švicarcima kod Nijemaca. Mi Hrvatice i mi Hrvati u svojoj bismo mržnji morali biti malo maštovitiji. U sebe ubacivati uvijek istu hranu opasno je po zdravlje. Sjašimo na godinu ili dvije sa četnika. Zajašimo Amere, Engleze, Nijemce, Talijane, Austrijance. To bi nas moglo prosvijetliti. Tko zna, možda bismo nakon nekakvog zbrajanja i oduzimanja došli do zaključka da možda četnici i nisu ono najgo…"
emsiemsi emsiemsi 19:09 05.02.2015

Re: ***

ivana23
Ustaše…Četnici… Toliko sam oguglala na spominjanje obrijanih i bradatih koljača da sam u stanju samoj sebi postaviti neka pitanja. Sestru moga oca Nijemci su sa kućnog praga odveli u koncentracijski logor. Ni majka ni otac ni braća nikad je više nisu vidjeli. Imam njenu fotku. Dvadesetogodišnja Marija imala je blistave zube i kovrdžavu smeđu kosu. Oteli su je davne četrdeset i druge. Ja, kad god mogu, odem u Berlin na neku izložbu ili koncert. Šećem među Nijemcima i Njemicama. Ne pada mi na pamet pomisao kako su mi njihovi preci ubili tetku. Ne palim se ni na Angelu Merkel koja jest današnji Hitler iako izgleda kao časna sestra na službenom putu. Njemačka s njom na čelu zavija Evropu u crno ali građani Evrope, oni građani koje je i Hitler zavijao u crno, to ne vide.


Link na ceo tekst

Свака част Ведрани Рудан --- али Срби и Хрвати нису једнаки.
Срби се Хрватима никада (а срећан сам што то и не желе) неће моћи одужити колико су их ови задужили.
qqriq qqriq 12:10 06.02.2015

Re: ***

ivana23
Ustaše…Četnici… Toliko sam oguglala na spominjanje obrijanih i bradatih koljača da sam u stanju samoj sebi postaviti neka pitanja. Sestru moga oca Nijemci su sa kućnog praga odveli u koncentracijski logor. Ni majka ni otac ni braća nikad je više nisu vidjeli. Imam njenu fotku. Dvadesetogodišnja Marija imala je blistave zube i kovrdžavu smeđu kosu. Oteli su je davne četrdeset i druge. Ja, kad god mogu, odem u Berlin na neku izložbu ili koncert. Šećem među Nijemcima i Njemicama. Ne pada mi na pamet pomisao kako su mi njihovi preci ubili tetku. Ne palim se ni na Angelu Merkel koja jest današnji Hitler iako izgleda kao časna sestra na službenom putu. Njemačka s njom na čelu zavija Evropu u crno ali građani Evrope, oni građani koje je i Hitler zavijao u crno, to ne vide.


Link na ceo tekst



vrh:

Ne palim se ni na Angelu Merkel koja jest današnji Hitler iako izgleda kao časna sestra na službenom putu. Njemačka s njom na čelu zavija Evropu u crno ali građani Evrope, oni građani koje je i Hitler zavijao u crno, to ne vide.

p.s.

još (mi) i yanisa ostavlja na cedilu. ende.


G.Cross G.Cross 19:58 05.02.2015

Hajde, budimo ozbiljni





Akciju Oluja Gotovina je pripremao u vojnoj bazi Šepurine sa šefom CIA-e Georgeom Tenetom

U srpnju 1995. iz vojne baze Šepurine kod Zadra, s Antom Gotovinom vojno-redarstvene akcije Ljeto 95 i Oluja pripremao je šef CIA-e George J. Tenet”, otkrio je prije nekoliko godina izvor blizak odvjetničkom timu Ante Gotovine, koji tvrdi da je Ured za odnose s javnošću krovne američke tajne službe, Central Intelligence Agency (CIA), informaciju o svojoj bazi u Šepurinama još 2001. potvrdio novinaru Royu Guttmannu, koji je tada objavio veliki članak u Newsweeku o američkoj ulozi u akciji Oluja. Naknadno, međutim, tu informaciju i boravak Teneta 1995. u Šepurinama, Ured za odnose s javnošću CIA-e nije potvrdio, ali ni demantirao: kazali su samo da njihov običaj nije i da ne mogu komentirati gdje su putovali i što su radili njihovi šefovi.

http://www.jutarnji.hr/akciju-oluja-gotovina-je-pripremao-u-vojnoj-bazi-sepurine-sa-sefom-cia-e-georgeom-tenetom/1067090/
The United States not only monitored the complete Operation Storm, but they also actively participated with the Croatian Military in its preparation, and in the end directly initiated the operation. The green light from the White House and then President Clinton for Operation Storm was passed on by Colonel Richard C. Herrick, then US military attaché in Zagreb. Several days prior to the commencement of Operation Storm, Herrick visited Markica Rebić in Zagreb. Rebić, Miroslav Tuđman, then director of HIS and Miro Međimurac, then head of SIS, held the most intensive communications with the American military and intelligence agencies.

http://mprofaca.cro.net/operation_storm.html

Znaci Srbi nisu pocinili genocid, a nisu ni Amerikanci.
petronijevic001 petronijevic001 21:04 05.02.2015

Re:

Ружно је што аутор блога имплицира да је хрватски судија Вукас гласао за усвајање хрватске тужбе из неког страха од повратка у Хрватску.Аутор блога не зна мотиве судије Вукаса за гласање.

Вероватно је судија Вукас гласао за усвајање хрватске тужбе зато што зна шта му је посао и која држава га је делегирала у МСП.У развијеним правним системима и нормалним земљама судије знају шта им је посао.Само у полураспаднутој Србији се може десити да судија-представник Србије гласа против усвајања тужбе Србије.

zilikaka zilikaka 21:21 05.02.2015

Re: Re:

У развијеним правним системима и нормалним земљама судије знају шта им је посао.


A šta je inače sudiji posao?
Da sudi po zakonu ili da se ponaša prema primljenim direktivama?

Ako idemo dalje tom logikom, niko nikad ne bi mogao da dobije tužbu protiv svoje države (ono, tuži državu za...) jer je ta država svakako postavila tog sudiju i taj sudija bi morao da zna šta mu je posao.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:07 05.02.2015

Re: Re:

petronijevic001

Вероватно је судија Вукас гласао за усвајање хрватске тужбе зато што зна шта му је посао и која држава га је делегирала у МСП.У развијеним правним системима и нормалним земљама судије знају шта им је посао.Само у полураспаднутој Србији се може десити да судија-представник Србије гласа против усвајања тужбе Србије.

Priznaj da si se šalio.
Kraja Kraja 23:12 05.02.2015

Re: Re:

Вероватно је судија Вукас гласао за усвајање хрватске тужбе зато што зна шта му је посао и која држава га је делегирала у МСП.У развијеним правним системима и нормалним земљама судије знају шта им је посао.


...wow...petronijevicu...
...ili si se zaista sprdao...
Черевићан Черевићан 23:11 05.02.2015

is fecit cui prodest

правда моја . . правда твоја,
(код нас има баш присташа)
свануће верујем и то време
да она буде колективна, наша
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:57 07.02.2015

Re: is fecit cui prodest

Seneka je, naravno, bio u pravu. Međutim, kada su ratni zločini u pitanju, međunarodni sudovi se ne rukovode tom jednostavnom i istinitom maksimom.
Dočim, kad su u pitanju pojedinačni zločini, detektivi uvek idu tim putem, a njihove istrage najčešće pokazuju da je motiv bio ili novac ili žena.
blogovatelj blogovatelj 02:14 06.02.2015

100

freehand freehand 09:16 06.02.2015

Rezon

US partly to blame for Ukraine’s use of cluster bombs – McCain
The US is partially responsible for Ukraine’s indiscriminate use of cluster bombs in the country’s east, US Senator John McCain told Russia’s Sputnik news agency. According to McCain, it is due to the US failing to send Kiev other arms.
...
“I think that if we had provided them with the weapons they need, they wouldn’t have felt they had to use cluster bombs. So, it’s partially our fault,” McCain, who is also the US Chairman of the Senate Committee on Armed Services, told

Nije kriva ukrajinska vojska što je koristila zabranjeno oružje gađajući civile nego (delimično) Amerikanci jer im nisu dali bolje oružje.
I sad izvlačite zaključke.

KLIK
milojep milojep 10:34 06.02.2015

Re: Rezon

Nije kriva ukrajinska vojska što je koristila zabranjeno oružje gađajući civile nego (delimično) Amerikanci jer im nisu dali bolje oružje.


Jebote a ja jutros čujem na vestima samo kako MCCain kritikuje Ukrajinu zbog kasetnih bombi pa se zamislih na momenat!
Kad ono cvrc! E stvarno gde ide ovaj svet
freehand freehand 09:57 06.02.2015

Genocid

Savetnik za medije bivšeg britanskog premijera Tonija Blera u Beogradu obučavao pi-arove ministarstava Alister Kembel držao predavanje u Vladi Srbije

KLIK

Posle Blera eto i Kembela. Sad da Srbija tuži Srbiju za genocid, uz angažovanje pravih kadrova.
Ovo je stvarno zemlja čuda.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 10:57 06.02.2015

Re: Genocid

Pre nekoliko dana je zamenik pomoćnika američkog državnog sekretara, izvesni Tom Melija, posetio Beograd, o čemu u našim medijima nije ništa objavljeno.
Tek po završenim susretima i razgovorima, Melija je u izjavi za Fonet ili Betu, snažno podržao izveštaj Fonda za humanitarno pravo o generalu Dikoviću, uz upozorenje da Vlada Srbije treba ozbiljno da shvati taj izveštaj. Na pitanje novinara da li je pročitao taj izvešta, Melija je odgovori da nije. (Politika "Američki desant na generala Dikovića" ).


apacherosepeacock apacherosepeacock 11:00 06.02.2015

Re: Genocid

Ovo je stvarno zemlja čuda.


vlast planira da preotme posao njuz.net-u
(stevka, 5. februar 2015 22:50)

# Link komentara
freehand freehand 11:07 06.02.2015

Re: Genocid

Vojislav Stojković
Pre nekoliko dana je zamenik pomoćnika američkog državnog sekretara, izvesni Tom Melija, posetio Beograd, o čemu u našim medijima nije ništa objavljeno.
Tek po završenim susretima i razgovorima, Melija je u izjavi za Fonet ili Betu, snažno podržao izveštaj Fonda za humanitarno pravo o generalu Dikoviću, uz upozorenje da Vlada Srbije treba ozbiljno da shvati taj izveštaj. Na pitanje novinara da li je pročitao taj izvešta, Melija je odgovori da nije. (Politika "Američki desant na generala Dikovića" ).



Pa nezapaženo je prošla izjava Vučićeva od pre nekoliko dana o tome da se Srbija opredelila. EU, Rusiji - hvala ostaćemo prijatelji. Sad u Brisel da se završi posao oko Kosova i napravi jasan terminski plan - moja prognoza - ne duže od 6 meseci do uspostavljanja dobrosusedskih odnosa.
Pa za godinu-dve da čekamo nekog Panča Vilju ili Matiju Gupca.
alselone alselone 11:49 06.02.2015

Re: Genocid

ne duže od 6 meseci do uspostavljanja dobrosusedskih odnosa.


Ovo prognoziras od 2012. Ko Drago jbt. Mislim, jednom i nesto ces sigurno pogoditi ovim tempom.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:41 06.02.2015

Re: Genocid

alselone
Mislim, jednom i nesto ces sigurno pogoditi ovim tempom.

Kad je već reč o tempu pogađanja, ja bih voleo da naš premijer već jednom pogodi kada će bolji život u Srbiji, a ne da nas bolji život zatekne nespremne.
freehand freehand 14:44 06.02.2015

Re: Genocid

Vojislav Stojković
alselone
Mislim, jednom i nesto ces sigurno pogoditi ovim tempom.

Kad je već reč o tempu pogađanja, ja bih voleo da naš premijer već jednom pogodi kada će bolji život u Srbiji, a ne da nas bolji život zatekne nespremne.

Pa 2016. To je 2014. A delimično i 2015.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:57 06.02.2015

Re: Genocid

Za sada smo imali jedan ubedljivo najbolji mesec u savremenoj srpskoj istoriji. Mislim da je reč o decembru 2014, mada, iskreno, ja nisam ništa posebno primetio.
freehand freehand 17:31 06.02.2015

Re: Genocid

Vojislav Stojković
Za sada smo imali jedan ubedljivo najbolji mesec u savremenoj srpskoj istoriji. Mislim da je reč o decembru 2014, mada, iskreno, ja nisam ništa posebno primetio.

I tebi je neprijatno koliko nam dobro ide?
mariopan mariopan 21:15 06.02.2015

Re: Genocid

Vojislav Stojković
alselone
Mislim, jednom i nesto ces sigurno pogoditi ovim tempom.

Kad je već reč o tempu pogađanja, ja bih voleo da naš premijer već jednom pogodi kada će bolji život u Srbiji, a ne da nas bolji život zatekne nespremne.

Како за кога.
За неког је већ сад најбољи на свету, за ситну боранију се не надај у овом животу, само у загробном.
mariopan mariopan 21:16 06.02.2015

Re: Genocid

freehand
Vojislav Stojković
Za sada smo imali jedan ubedljivo najbolji mesec u savremenoj srpskoj istoriji. Mislim da je reč o decembru 2014, mada, iskreno, ja nisam ništa posebno primetio.

I tebi je neprijatno koliko nam dobro ide?

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 22:24 06.02.2015

Re: Genocid

Dok je nama dobro, pazi šta radi opozicija: Tadić se odriče bivših saradnika, a između ostalih i kolege nam Krstića.

"Stavove koje u javnosti iznosi Nebojša Krstić, Tadić je ocenio kao bliske „naprednjačkoj vlasti i političkoj filozofiji“, dodajući kako se s njim razišao odmah posle izbora 2012. godine.
Krstić je bio Tadićev prijatelj iz omladinskih dana, zajedno su ušli u DS, a bio mu je i savetnik za medije na Andrićevom vencu.
....

Ne želeći da u ovaj sukob meša lična osećanja, Nebojša Krstić odgovara da svoje stavove ne formira kako bi oni „bili bliži ovom ili onom političkom subjektu“ i da podržava samo ideje za koje misli da su dobre za Srbiju.

- Podržavam put Srbije ka EU, mirno rešavanje kosovskog pitanja dijalogom i reforme države i društva. Mislim da u tom smislu nisam ja taj koji proizvodi konfuziju, već su to stranke koje ili nemaju nikakve ideje ili se odriču svojih ideja samo zato što ih trenutno sprovodi Vučić. Aktuelna vlada zaslužuje svu kritiku kada napravi grešku, ali i pohvalu kada uradi dobru stvar. Problem je to što niko ne sme da pohvali dobre stvari jer će mu se nakalemiti etiketa izdajnika opozicije ili Vučićevog rezervnog igrača, što je autoritarno i infantilno shvatanje sveta - kaže Krstić."
qqriq qqriq 11:57 06.02.2015

O čemu je ovaj blog?

O sudiji sa integritetom Kreći koji je - kao ugledni profesor medjunarodnog javnog prava - časno glasao da se odbaci I srpska protivtužba, o sudiji Vukasu sa, paz bogati, takodje integritetom al kukavičkog tipa, koji je izdvojio svoj glas ali i glasao da se usvoji hrvatska tužba, ili o ostalim sudijama koji i nisu imali baš neka posla pošto je od prve bilo jasno, pa tako godinama, da je mat pozicija.
Ili, što reče Varadi: ni nacistička Nemačka nije odgovarala za genocid, dakle ni jedna država nikad al nikad.
Doduše, postoji famozni prvi put i mogla je Srbija baš tako da sklizne u istoriju. Nemam mašte da zamislim tu sreću..




Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:14 06.02.2015

Re: O čemu je ovaj blog?

Ne slažem se sa pitanjem.
qqriq qqriq 19:12 06.02.2015

Re: O čemu je ovaj blog?

Ne slažem se sa pitanjem.




Tek sad prošla komentare i videla da je bilo reči o hrvatskom sudiji. Srpskog, do mene, niko pomenuo nije. Interesting.
Dr Mebius Dr Mebius 12:35 06.02.2015

Glas Razuma

Predlazem da procitate ovo, pa da nastavite raspravu.

http://pescanik.net/naravno/

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 12:47 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Nisi primetio da sam u postu citirao dva pasusa iz tog teksta i dao sledeći link: (Marko Milanović, vanredni profesor međunarodnog prava na Univerzitetu u Notingemu).
Dr Mebius Dr Mebius 12:56 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Jesam,ali izgleda da vecina diskutanata nije nasla za shodno da procita ceo tekst.
Prosto je neshvatljivo da se niko od domacih strucnjaka (politicare I da ne pominjem) nije udostojio neke ozbiljnije analize celog slucaja. Valjda je lakse ostaviti narodu da uziva u raznim teorijama zavere....
milojep milojep 12:56 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Dr Mebius
Predlazem da procitate ovo, pa da nastavite raspravu.

http://pescanik.net/naravno/



Ništa prepametno i novo nema ni u tom članku!
qqriq qqriq 13:22 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Ništa prepametno i novo nema ni u tom članku!



Baš tako.
Al aj, ipak, ovo iz tog članka:

Definicija genocida toliko je uska da je njom bio zadovoljan i sam Josif Visarionovič Staljin, koji je drage volje pristupio Konvenciji dok je ubijao milione svojih političkih i klasnih neprijatelja.


freehand freehand 13:24 06.02.2015

Re: Glas Razuma

...
milojep milojep 13:43 06.02.2015

Re: Glas Razuma

qqriq
Ništa prepametno i novo nema ni u tom članku!



Baš tako.
Al aj, ipak, ovo iz tog članka:

Definicija genocida toliko je uska da je njom bio zadovoljan i sam Josif Visarionovič Staljin, koji je drage volje pristupio Konvenciji dok je ubijao milione svojih političkih i klasnih neprijatelja.




Šta sa tim? Kakve veze ima genocid sa klasnim i političkim neprijateljima? Jel' to postoji neki politički gen? Doduše ovi naši liče da su mutirali u tako nešto al ipak...
qqriq qqriq 13:51 06.02.2015

Re: Glas Razuma

milojep
qqriq
Ništa prepametno i novo nema ni u tom članku!



Baš tako.
Al aj, ipak, ovo iz tog članka:

Definicija genocida toliko je uska da je njom bio zadovoljan i sam Josif Visarionovič Staljin, koji je drage volje pristupio Konvenciji dok je ubijao milione svojih političkih i klasnih neprijatelja.




Šta sa tim? Kakve veze ima genocid sa klasnim i političkim neprijateljima? Jel' to postoji neki politički gen? Doduše ovi naši liče da su mutirali u tako nešto al ipak...


easy.
citat iz članka za koji oboje mislimo da je ništa naročito. članak.
pitaj autora "Šta sa tim?"
meni citat bio/jeste ekstreman primer uske definicije genocida.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 14:37 06.02.2015

Re: Glas Razuma

milojep
Ništa prepametno i novo nema ni u tom članku!

Moguće da ništa prepametno, pa i novo, nema. Ali da čovek poznaje materiju, profesor je međunarodnog prava, to se ne može poreći. Ono jest, da mi ovde sve najbolje znamo, ali, ipak... što kaže narod: "Bez alata, nema ni zanata".
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:06 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Ništa prepametno i novo nema ni u tom članku!


Ni novo ni prepametno, makar sa političke strane, tu se samo nastavlja naopaka tradiciju izjednačavanja različitih stvari.
Izjednačavaju se Hrvatska i Srbija u uslovima kad je veoma jasno da svako objektivno poređenje mora pokazati prednost Srbije.
Ali toga ovde nema, sve se ravna, sve je kao isto, tužba protivtužba, četnici, ustaše, sve je to isto.
E pa nije.
Ako postoji pobednik u ovoj stvari, pa i ovako presuđenoj, onda je to Srbija.

Kažu u tekstu

naravno, hrvatskim i srpskim političarima (a posebno hrvatskim) bilo je mnogo lakše da traće velike pare svojih poreskih obveznika, nego da svom biračkom telu objasne zašto je cela parnica besmislena i zašto tužbe treba povući.
Doduše kažu posebno hrvatskim, ali treba da stoji isključivo hrvatskim. Srbiju tu nije trebalo ni pominjati a kamoli izjednačavati sa Hrvatskom.
Srpska strana je svo vreme predlagala povlačenje tužbi otvoreno govoreći da nemaju šanse. Hrvati su to odbijali nadajući se (ili podilazeći svijom glasačima, dakle celokupnom biračkom telu).

Ni turbodemokratski hrvatski predsednik Josipović nije hteo da povuče tužbu, štaviše, sam ju je pisao. Šta očekivati od drugih, manje turbo demokrata?
Nema takvih političara u Srbiji.

Na drugom mestu je činjenica da je protivtužba napisana u službi obaranja hrvatske tužbe, kao argument u odbrani, a ne u nameri, koju je Hrvatska imala, da druga strana bude kažnjena.
Hrvatska tužba je pala, argument odbrane je dao rezultate, pa se, s te strane posmatrano, protivtužba može smatrati uspešnom.
Šta se može smatrati uspehom hrvatske strane?
To što u presudi piše, što je ozvaničeno, da jeste postojala namera hrvatskog državnog vrha, dakle hrvatske nacije, da se Srbi proteraju?
Teško da se to može smatrati uspehom.

Nema mesta poređenju, posebno ne izjednačavanju, ali se po nekoj nakaradnoj logici to i dalje radi.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 15:22 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Što bi rekao Pašić, i ti si u pravu, ali to je politički, a ne pravni, diskurs.

Hravtska je, tu se slažemo, pred MSP a u povodu svoje tužbe za genocid protiv Srbije, doživela ozbiljan poraz. Manje pravni, više politički.
Međutim, to neće imati značajne implikacije, kako na onaj deo hrvatske politike i političara koji je već decenijama zastupaju, tako ni na vladajuće mišljenje propagandom zatrovanog plebsa.
Drugim rečima - u Hrvatskoj se ništa neće promeniti u odnosu na gledišta na ratove devedesetih, Srbija će za njih i dalje biti agresor, srbokomunističkičetnici zločinci, a domovinski rat i "Oluja" svetle stranice "ljepe njihove historije".

Neće ih ništa opametiti, dok glavom sami ne udare u zid, a udariće kad tad. Jer, na proterivanju gotovo pola miliona svojih građana ne mogu se graditi temelji uspešne države i prosperitetnog društva.
qqriq qqriq 15:39 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Ono jest, da mi ovde sve najbolje znamo, ali, ipak... što kaže narod: "Bez alata, nema ni zanata".


Ja se odmah setim ministra Vujovića.
hoochie coochie man hoochie coochie man 15:48 06.02.2015

Re: Glas Razuma

ali to je politički, a ne pravni, diskurs.


Da da, politički.
I taj diskurs je možda važniji jer pravni ishod je prilično jasan.
Ono što možda malo iznenađuje je što politika ipak nije toliko ponizila pravo da se donese presuda koja bi možda bila doneta pre petnaestak godina, da je tad ovaj proces vođen.
I pored svih predviđanja da će tužbe pasti bilo je i onih koji su se pribojavali. I moja malenkost je bila među njima.

Ali desilo se ipak (makar) ovako. Hrvatska više nije (baš toliki) miljenik, a Srbija više nije (baš toliko) omražena, a već to je, posmatrano sa stanovišta hrvatskog zatrovanog plebsa, priličan poraz Hrvatske.
qqriq qqriq 15:58 06.02.2015

Re: Glas Razuma

posmatrano sa stanovišta hrvatskog zatrovanog plebsa, priličan poraz Hrvatske.


i sa stanovišta Sonje Biserko.
shkval shkval 16:21 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Neće ih ništa opametiti, dok glavom sami ne udare u zid, a udariće kad tad. Jer, na proterivanju gotovo pola miliona svojih građana ne mogu se graditi temelji uspešne države i prosperitetnog društva.


Na zalost, to ume da potraje... Eno Belgijanci jos nisu zveknuli glavom o zid, a senlucenje po Kongu se ne pominje bas cesto...
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:10 06.02.2015

Re: Glas Razuma

qqriq
posmatrano sa stanovišta hrvatskog zatrovanog plebsa, priličan poraz Hrvatske.


i sa stanovišta Sonje Biserko.


Misliš na svedokinju Hrvatske, koja je građanka Srbije, a pred MSP svedočila protiv svoje države i pritom bezočno lagala?

Tu, naravno, nije u pitanju ideološka podešenost i zaslepljenost, već finansijska korist. Mada nije sve u finansijama, ponešto je i u odlikovanjima.
Buregdzya Buregdzya 17:25 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Neće ih ništa opametiti, dok glavom sami ne udare u zid, a udariće kad tad. Jer, na proterivanju gotovo pola miliona svojih građana ne mogu se graditi temelji uspešne države i prosperitetnog društva.

A zašto se ne mogu graditi temelji uspešne države i prosperitetnog društva ako se nekažnjeno protera dobrani deo svoje populacije?

Ozbiljno me zanima.

Evo recimo Nemačka je odgovorna za verovatno najveći zabeleženi zločin u novijoj istoriji - i šta? Je li njima danas loše? Malo denacifikacije u homeopatskim dozama, puno anti-nacističkog šoua do današnjeg dana, a lagodan život pod kišobranom nasilja SAD-a.

Hoću reči da ne postoji neko klatno pravde koje će nečiji zločin izjednačiti nekakvom potonjom kaznom. Nego život tera svoje pa kako se kome namesti.

Edit: shval, heh
hoochie coochie man hoochie coochie man 18:18 06.02.2015

Re: Glas Razuma

A zašto se ne mogu graditi temelji uspešne države i prosperitetnog društva ako se nekažnjeno protera dobrani deo svoje populacije?


Ja ne mislim da to mora da bude prepreka. Ne verujem u neku kosmičku pravdu, ali mi se čini dosta logičnim da ta njihova opsednutost Srbijom i Srbima može da im smeta u pravljenju uspešne države.
Ali pošto je to njihova država onda je i briga njihova.
Daleko im lijepa njihova, neka je prave kako god hoće.
qqriq qqriq 18:39 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Misliš na svedokinju Hrvatske, koja je građanka Srbije, a pred MSP svedočila protiv svoje države i pritom bezočno lagala?

Tu, naravno, nije u pitanju ideološka podešenost i zaslepljenost, već finansijska korist. Mada nije sve u finansijama, ponešto je i u odlikovanjima.




Da, dodala bih i u karakteru.
Ne mogu ni da zamislim obrnuto, slučaj Srpkinje koja je gradjanka Hrvatske a pred MSP svedočila protiv svoje države.
zilikaka zilikaka 20:24 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Ne mogu ni da zamislim obrnuto, slučaj Srpkinje koja je gradjanka Hrvatske a pred MSP svedočila protiv svoje države.


Ja mogu. Jedino što sam sigurna da nakon tog svedočenja takvoj ne bi bilo života tamo. Nešto slično što je Jeremija reko za njihovog sudiju.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 20:34 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Buregdzya
A zašto se ne mogu graditi temelji uspešne države i prosperitetnog društva ako se nekažnjeno protera dobrani deo svoje populacije?


U kolektivnom pamćenju proteranih i njihovih potomaka ostaće duboko urezana naneta im nepravda. Klatno moći na globalnoj sceni se njiše. U nekom narednom mešanju karata treća, četvrta ili n-ta generacija potomaka proteranih uzeće pravdu u svoje ruke i povratiti oteto. Da sam Hrvat ne bih spavao mirno.
qqriq qqriq 20:43 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Ja mogu. Jedino što sam sigurna da nakon tog svedočenja takvoj ne bi bilo života tamo.




Naravno.
Nego ja to pitala onako, retorički takorekuć.
G.Cross G.Cross 21:16 06.02.2015

Re: Glas Razuma

Valjda je lakse ostaviti narodu da uziva u raznim teorijama zavere....



Nije lakse, nego ako naucis narod da trazi cinjenice, onda ce narod traziti cinjenice i na drugim mestima... a to niiije dobro.
cane cane 22:05 06.02.2015

Re: Glas Razuma

meni citat bio/jeste ekstreman primer uske definicije genocida.


citat je ekstremni primer neobrazovane novinarcicevske gluposti. ono, perica u trecem osnovne se nasao prozvanim da komentarise sinuse i kosinuse, i kako se on ne slaze sa pitagorom.
qqriq qqriq 10:51 07.02.2015

Re: Glas Razuma


cane
22:05 06.02.2015
Re: Glas Razuma
meni citat bio/jeste ekstreman primer uske definicije genocida.


citat je ekstremni primer neobrazovane novinarcicevske gluposti. ono, perica u trecem osnovne se nasao prozvanim da komentarise sinuse i kosinuse, i kako se on ne slaze sa pitagorom.


koja si ti teška budala! ili total nepismen pa nisi postigao da vidiš tekst i koje morske gluposti piše profesor prava u notingemu, medju kolegama i glupacima kao ti poznatiji ko perica iz treće osnovne.
mrš! prvo čitaj pa onda - kad već moraš - lupetaj.
cane cane 12:32 07.02.2015

Re: Glas Razuma

total nepismen


nisam siguran ko je ovde nepismen.

komentarisao sam tvoj citat, jer nemam dovoljno vremena da gubim na tekstove 'novinarcica'.

a i na komentatore koji daju sebi za pravo da ocenjuju sta je 'uska' a sta 'siroka' definicija genocida.

qqriq qqriq 12:42 07.02.2015

Re: Glas Razuma

nisam siguran ko je ovde nepismen.



ja jesam, kao sto sam sigurna da profesor nije novinarcic. al dzaba tebi, uzaludnoj varijanti.
kao sto znam da ti, u stvari, roncas nad sonjom biserkom al ne smes da kazes pa aj iz drugog ugla.
budala jesi, da ponovim.

edit:
Marko Milanović je vanredni profesor međunarodnog prava na Univerzitetu u Notingemu, generalni sekretar Evropskog udruženja za međunarodno pravo i član uređivačkog odbora Evropskog žurnala za međunardno pravo. Bio je stručni saradnik sudije Tomasa Burgentala u Međunarodnom sudu pravde, 2006-2007. godine.
edit2:
znam da pucaš u Vojislava al se baviš citatom Marka Milanovića.
edit3:
aj ti popi nešto pa natrag u krevet da se smiriš i naspavaš, mnogo ti zbrkano u glavici.
cane cane 13:37 07.02.2015

Re: Glas Razuma

budala jesi, da ponovim.


ko god poredi staljinove zlocine sa genocidom nikad nije prosetao pored pravnog fakulteta (doduse ne verujem ni pored pravno-birotehnicke).

ko je budala ovde neka zakljuce neutralni komentatori.

cao.
st.jepan st.jepan 23:36 06.02.2015

Trolče:

Blogeri, šta biva?
36 sati ni jedan novi blog!
Je l' bilo to nekad, je l' da paničim?
G.Cross G.Cross 23:42 06.02.2015

Re: Trolče:

st.jepan
Blogeri, šta biva?
36 sati ni jedan novi blog!
Je l' bilo to nekad, je l' da paničim?

Svi cekaju Krletov blog o Borisu.
zilikaka zilikaka 23:46 06.02.2015

Re: Trolče:

Svi cekaju Krletov blog o Borisu.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 23:58 06.02.2015

Re: Trolče:

Biće žestoko kao kad je onomad pitao Đilasa zašto po Beogradu nema više vrabaca.
blogovatelj blogovatelj 01:00 07.02.2015

Re: Trolče:

Biće žestoko kao kad je onomad pitao Đilasa zašto po Beogradu nema više vrabaca.


Dresir'o vas Krlo, me mozete da docekate subotu ujutro i njegove blogove
Vikend, jutarnja kafica i komentarisanje u slinavo februarsko jutro. Ima li sta lepse?
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:04 07.02.2015

Re: Trolče:

Evo, ja već žurim po ovom kijametu da kupim "Naše novine", da pročitam novu kolumnu i da se do uveče pripremim za raspravu.
mariopan mariopan 09:05 07.02.2015

Re: Trolče:

blogovatelj
Biće žestoko kao kad je onomad pitao Đilasa zašto po Beogradu nema više vrabaca.


Dresir'o vas Krlo, me mozete da docekate subotu ujutro i njegove blogove
Vikend, jutarnja kafica i komentarisanje u slinavo februarsko jutro. Ima li sta lepse?

Кад нема забавног програма на ТВ-у дај шта даш.

Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:06 07.02.2015

Re: Trolče:

st.jepan

36 sati ni jedan novi blog!

Da sam urednica ubacio bih novu, svežu krv u blogosferu.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 09:07 07.02.2015

Re: Trolče:

mariopan
Кад нема забавног програма на ТВ-у дај шта даш.

Kako nema? A "Teška reč" na Pinku?
nsarski nsarski 10:13 07.02.2015

Re: Trolče:

Da sam urednica ubacio bih novu, svežu krv u blogosferu.


HAHAHA, HAHAHA, YOU'RE FUNNY!

mariopan mariopan 12:43 07.02.2015

Re: Trolče:

Vojislav Stojković
mariopan
Кад нема забавног програма на ТВ-у дај шта даш.

Kako nema? A "Teška reč" na Pinku?

Шта, Крле опет био гост?
st.jepan st.jepan 13:18 07.02.2015

Re: Trolče:

36 sati ni jedan novi blog!
Je l' bilo to nekad, je l' da paničim?

50 sati!
Ok, zasad samo kriziram, a javlja mi se da ću za cca 28 sekundi krenuti da paničim.
zilikaka zilikaka 13:46 07.02.2015

Re: Trolče:

50 sati!
Ok, zasad samo kriziram, a javlja mi se da ću za cca 28 sekundi krenuti da paničim.



Misliš da je kucnuo čas?

A da neko proba da objavi makar prazan blog, kolko da vidimo el još može?
qqriq qqriq 11:00 07.02.2015

potpisujem

Hrvatska tužba protiv Srbije za genocid je odbijena. Ubrzo se isto dešava i sa srpskom protivtužbom. Dakle, nikom ništa, samo su potrošene silne pare i naših petnaest godina života, prokomentarisao je jedan kolega.

(iz teksta Aleksandra Roknića Danasu)
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 11:10 07.02.2015

Re: potpisujem

Moguće da je ovo najelegantnije rešenje:
"Hrvatska i Srbija se dogovorile da organizuju rat kojim će rešiti pitanje pobednika suđenja u Hagu"
Naravno, uz jedan beznačajani anex: Na hrvatskoj strani vojišnice da budu Josipović, Milanović i Kolinda, a na srpskom frontu Tadić, Vučić i Nikolić. Oko oružja neka se dogovore, a za sudije višeboja predložio bih Putina i Obamu. CNN i Pink imali bi ekskluzivno pravo izveštavanja.

coviax coviax 16:05 07.02.2015

Nedovoljno za genocid

Ih da su tad znali da nije dovoljno...
petronijevic001 petronijevic001 16:30 07.02.2015

Re:

Наш представник у МСП се прописно обрукао а својим гласањем је обрукао и Србију као државу.То једноставно значи да и наш делегат-судија није за нашу противтужбу, а то је срамота.

Од представника држава-страна у спору очекује се да гласају у корист своје државе, зато се и веће МСП не састоји искључиво од делегираних судија из држава које су у спору.Уколико је господин Крећа имао мишљење да наша противтужба није основана, морао је да одбије учешће у раду МСП(он није запослен у тој установи) и да заступницима противтужбе каже да нађу неког другог.
hoochie coochie man hoochie coochie man 17:21 07.02.2015

Re: Re:

Од представника држава-страна у спору очекује се да гласају у корист своје државе,


Zašto bi se to očekivalo?
Ili, ako se to očekuje, koja je svrha postavljanja takvih ljudi u veće?
Ako se unapred zna kako će glasati onda nema potrebe ni da glasaju, samo se dopiše glas, taj podrazumevani, i gotovo.

Neka odluka suda, sudije, se mora braniti pravnim a ne političkim dokazima ili etničkim poreklom sudije.
Ovo što je hrvatski sudija uradio je jasan, još jedan u dugom nizu, dokaza da Hrvati još nisu dostigli stadijum koji pleme odvaja od zajednice uređene po pravnim normama.
On glasa za svoje pleme, ne za princip prava.
Treba li tako stvari da funkcionišu?

Ne znam šta je navelo našeg sudiju da glasa kako je glasao, kada bismo pročitali njegovo obrazloženje mogli bismo da ga komentarišemo, da se slažemo ili ne slažemo s njim.
Ovako, optužiti ga što nije glasao za svoje bez obzira na pravo, je plemenski način razmišljanja.

Drago mi je što se Srbija i Srbi tako ne ponašaju, da li je Hrvatima milo što su još uvek u plemenskoj fazi ne znam, a ako jeste, drago mi je i što smo različiti od njih.
Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:28 07.02.2015

Re: Re:

petronijevic001
Од представника држава-страна у спору очекује се да гласају у корист своје државе,

Aman, čoveče, nije MSP Evrovizija.


Vojislav Stojković Vojislav Stojković 17:33 07.02.2015

Re: Re:

hoochie coochie man
Ovo što je hrvatski sudija uradio je jasan, još jedan u dugom nizu, dokaza da Hrvati još nisu dostigli stadijum koji pleme odvaja od zajednice uređene po pravnim normama.
On glasa za svoje pleme, ne za princip prava.
Drago mi je što se Srbija i Srbi tako ne ponašaju, da li je Hrvatima milo što su još uvek u plemenskoj fazi ne znam, a ako jeste, drago mi je i što smo različiti od njih.


Sa svim se slažem što si napisao, samo bi reč pleme zaminio rečju čopor. U sociološkom smislu to je samo par koraka unazad. Dakle, detalji su u pitanju.
qqriq qqriq 19:37 07.02.2015

Re: Re:

Aman, čoveče, nije MSP Evrovizija.


Predrag Brajovic Predrag Brajovic 15:19 08.02.2015

RP

Arhiva

   

Kategorije aktivne u poslednjih 7 dana